(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11  آذر  1391 - شماره 20369

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خزاعي به نمايندگي از 120 كشور جنبش عدم تعهد:
مردم فلسطين بايد به حق حاكميت و استقلال واقعي برسند
پيام احمدي نژاد به مناسبت روز بين المللي همبستگي با مردم فلسطين:
بهترين راه حل مسئله فلسطين برگزاري انتخابات آزاد است
در مكتب امام
عسگراولادي:
نبايد به گونه اي سخن گفت كه دشمن خوشحال شود
لاريجاني در جمع اعضاي مجلس اعلاي عراق :
ايران به دنبال اتحاد استراتژيك بين مسلمانان است
استقبال بي نظير و پرشور مردم از ضريح مطهر امام حسين(ع) ...
در حلقه دلدادگان منزل به منزل مي رود
بيانيه جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه هسته اي ايران
راي سناي آمريكا به تحريم هاي جديد عليه بخش انرژي ايران
آمانو خبر داد
سفر قريب الوقوع هيئتي از آژانس به تهران براي تدوين مداليته جديد
گزارش رويترز از بي تأثير بودن تحريم نفتي
واردات نفت از ايران در نيمه نخست 3102 نيز ادامه خواهد داشت
دربرنامه ديروز ، امروز ، فردا صورت گرفت
مناظره رسايي و شجاعي كياسري درباره ويژگي هاي مجلس تراز انقلاب اسلامي
ابراز تأسف رسمي وزارت خارجه آلمان از تعرض به سفارت ايران در برلين
اطلاعيه مهم سازمان سنجش درباره آزمون دكتري 92


خزاعي به نمايندگي از 120 كشور جنبش عدم تعهد:

مردم فلسطين بايد به حق حاكميت و استقلال واقعي برسند

محمد خزاعي به نمايندگي از 120 كشور جنبش عدم تعهد در سازمان ملل گفت: ما خواهان آن هستيم كه مردم فلسطين به حق حاكميت و استقلال واقعي خود دست يابند.
نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نشستي كه با عنوان حق غيرقابل انكار مردم فلسطين صبح پنج شنبه به وقت محلي در مقر اصلي سازمان ملل برگزار شد، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار اقدام فوري و جدي جامعه بين المللي براي محكوم كردن تجاوزهاي رژيم صهيونيستي است.
وي با اشاره به صدور قطعنامه هاي مختلف از سوي سازمان ملل عليه اشغالگري رژيم صهيونيستي افزود: آن رژيم تلاش دارد ماهيت سرزمين هاي فلسطيني را بويژه در قدس از بين برده و با ادامه شهرك سازيها و بيرون راندن فلسطيني ها، ساختار جمعيتي آن مناطق را عوض كند.
وي تجاوزهاي مكرر رژيم صهيونيستي به حقوق مردم فلسطين و محاصره غزه را نشانه اي از نقض آشكار حقوق آنان دانست و گفت: در غزه 160 فلسطيني توسط آن رژيم به قتل رسيدند كه برخلاف همه اصول و قوانين بين المللي بود.
خزاعي كه به نمايندگي از جنبش عدم تعهد سخن مي گفت تصريح كرد: اين جنبش از تلاش فلسطيني ها براي ارتقاي عضويت خود در سازمان ملل حمايت مي كند.
وي با تاكيد بر همبستگي جنبش عدم تعهد با مردم فلسطين گفت: ما خواهان آن هستيم كه مردم فلسطين به حق حاكميت و استقلال واقعي خود دست يابند.
لزوم خاتمه فوري محاصره غزه
همچنين خزاعي عصر پنج شنبه طي سخناني در نشست مجمع عمومي سازمان ملل كه به راي گيري در خصوص عضويت فلسطين به عنوان كشور ناظر غيرعضو اختصاص داشت، به عنوان رئيس گروه كشورهاي جنبش عدم تعهد، ديدگاههاي اعضاي نم براي پايان دادن به بحران كنوني در فلسطين را تشريح كرد.
رئيس گروه كشورهاي غيرمتعهد در سازمان ملل، تقارن روز بين المللي همبستگي با مردم فلسطين با زمان بررسي قطعنامه ارتقاء وضعيت فلسطين را مهم خواند و افزود: اين دو مناسبت نه فقط براي مردم فلسطين اهميت دارد بلكه براي همه كساني كه قويا به حقوق مسلم مردم فلسطين براي تعيين حق سرنوشت و رها شدن آنها از اشغال خارجي و سركوب اعتقاد دارند، گام مهمي محسوب مي شود.
خزاعي تصريح كرد جنبش عدم تعهد نگراني خود را نسبت به شرايط وخيم در سرزمينهاي اشغالي فلسطين بواسطه سياست ها و اقدامات غيرقانوني رژيم اسرائيل اعلام مي نمايد.
وي با اشاره به نمونه هائي از اقدامات غيرقانوني رژيم اسرائيل عليه مردم فلسطين، توجهات را به تجاوز اخير رژيم اسرائيل به نوار غزه جلب نمود و افزود: جنبش عدم تعهد خواستار پايان دادن بدون قيد و شرط به محاصره غزه و باز نمودن همه راههاي ارتباطي به اين منطقه براساس قوانين و مقررات بين المللي مي باشد.
 


پيام احمدي نژاد به مناسبت روز بين المللي همبستگي با مردم فلسطين:

بهترين راه حل مسئله فلسطين برگزاري انتخابات آزاد است

رئيس جمهور كشورمان در پيامي به مناسبت روز بين المللي همبستگي با مردم فلسطين تاكيد كرد: بهترين راه حل موضوع فلسطين برگزاري انتخابات آزاد است.
محمود احمدي نژاد به مناسبت روز همبستگي با مردم فلسطين پيامي را جهت مراسم اين روز كه با حضور مقامات و نمايندگان كشورهاي مختلف در مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شد، ارسال كرد.
اين پيام توسط محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك قرائت شد.
در پيام رئيس جمهور ايران آمده است؛ بيش از 60 سال است كه موضوع فلسطين به عنوان مساله اصلي ملت هاي آزاده جهان مطرح است. اشغال ظالمانه فلسطين و آواره كردن يك ملت، نه تنها به منزله محروم نمودن مردم اين سرزمين از حقوق اساسي و مشروع خويش است، بلكه به معناي تجاوز به ارزش هاي والاي انساني و ناديده گرفتن عقلانيت، منطق و شعور كليه انسانها مي باشد.
بحران منطقه كه چندين دهه از عمر آن مي گذرد از پيامدهاي ناخوشايند اشغال فلسطين است. سياست هاي توسعه طلبانه، جنگ افروزانه و غيرانساني رژيم جعلي و اشغالگر صهيونيستي موجب استمرار بي ثباتي و آشوب در منطقه شده است. تحميل پنج جنگ به ملت هاي منطقه و كشتن و زنداني كردن دهها هزار نفر و آواره نمودن ميليونها نفر و تجاوز وحشيانه اخير به غزه، نشانه اي روشن از ماموريت و ماهيت صهيونيست هاي بي فرهنگ است. عجز جامعه بين الملل در حل موضوع فلسطين به سبب سياست هاي تبعيض آلود و يك جانبه برخي از اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز موجب ادامه بحران و به خطر افتادن صلح و امنيت بين الملل شده است.
در انتهاي اين پيام، احمدي نژاد تاكيد كرد:
«ملت بزرگ ايران ضمن اعلام همبستگي كامل خود با مردم ستم ديده و مظلوم فلسطين، كماكان بر حمايت هاي معنوي خود از آنان تاكيد مي نمايد و معتقد است كه بدون توجه به خواسته هاي مشروع مردم فلسطين از جمله حق اعمال حاكميت ملي و به علاوه از بين رفتن هرگونه شرارت و اشغالگري و بازگشت به عدالت و احترام، امكان يافتن راه حلي عادلانه براي اين موضوع وجود ندارد.
روشن است كه براي حل موضوع فلسطين، بهترين راه برگزاري انتخابات آزاد با مشاركت همه فلسطينيان اعم از مسلمانان، مسيحيان و يهوديان مي باشد. بديهي است جامعه بين الملل به ويژه سازمان ملل متحد بايد نقش اساسي و موثر و قانوني خود را در حل مساله اشغال فلسطين و پايان دادن به بحران ايفا نمايند.
بي ترديد دوره صهيونيسم و دوره اشغالگري به پايان رسيده است. آينده متعلق به ملت بزرگ فلسطين و ديگر ملتهاي آزاد و متعلق به عدالت و عشق و آزادي است.
 


در مكتب امام

وظيفه مهمتر خانم ها
براي خانم ها، يك مطلب بالاتر است.
و آن مطلب، تربيت اولاد است... دامن هاي شما، دامن هايي است كه انسان درست مي كند.
اينها مي خواهند بچه هاي شما را از اينجا نگذارند با شما باشند و نگذارند انسان درست بشود.
صحيفه نور - ج 8 - ص 241
 


عسگراولادي:

نبايد به گونه اي سخن گفت كه دشمن خوشحال شود

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: دشمنان منتظرند تا هاشمي، موسوي خوئيني ها و مشايي سخن بگويند، از اين رو نبايد به گونه اي سخن گفت كه دشمن از آن خوشحال شود.
حبيب الله عسگراولادي در افتتاحيه چهارمين مجمع عمومي جبهه پيروان خط امام و رهبري كه در موسسه فرهنگي شهداي موتلفه اسلامي برگزار شد، گفت: متاسفانه برخي گرفتار فتنه شده اند و اگر دشمن در انتخابات ما از شخص يا گروهي حمايت كرد بايد بدانيم كه كار اشكال پيدا كرده است.
وي با اشاره به ادعاي دشمنان مبني بر وقوع تقلب در انتخابات سال 88 يادآور شد: در تعبير قرآن اين نوع سخنان خطوات شيطان است و شيطان در هر كاري ردپايي مي گذارد كه عده اي با غفلت و عده اي شايد وابسته پاي خود را جاي اين خطوه ها مي گذارند و در نهايت نيز موفق نخواهند شد.
عسگراولادي ادامه داد: گاهي مشاهده مي شود از كساني كه در انتخابات گرفتار فتنه شدند مظلوم نمايي مي شود؛ عده اي در داخل نيز مصاحبه كرده و شرايط فعلي را سياه نمايي مي كنند اين همان مطالبي است كه از صداي بيگانه مطرح مي شود.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه سخنان خود افزود: شيطنت بين المللي منتظر است تا ببيند، هاشمي، موسوي خوئيني ها و مشايي چه مي گويند تا آنها را با درست كردن خطوه هاي شيطاني به سمت خود بكشاند و عده اي ناآگاه يا ضعيف الايمان را با خود همراه كند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي در ادامه سخنان خود يادآور شد: ما در دوره جديد سه نامه به رهبر معظم انقلاب نوشتيم و وضع موجود را گزارش داديم.
عسگراولادي همچنين گفت: ما سه نامه به احمدي نژاد نوشتيم و در اين سه نامه تذكرات لازم را مطرح كرديم اما كار سياسي نكرديم و نامه ها هم علني نشد اما روزي ممكن است مصلحت باشد و آنها را منعكس كنيم.
 


لاريجاني در جمع اعضاي مجلس اعلاي عراق :

ايران به دنبال اتحاد استراتژيك بين مسلمانان است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اختلاف افكني بين شيعه و سني اقدام كثيفي است گفت: ايران به دنبال اتحاد استراتژيك بين مسلمانان است.
علي لاريجاني در ادامه سفر منطقه اي خود به عراق در جمع اعضاي مجلس اعلاي اين كشور افزود: امروز قدرت در كاخ هاي شيشه اي نهفته نشده است بلكه قدرت در عناصر مجاهد و پيشروي مقاومت است كه نمونه آن پيروزي اخير مردم غزه و پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بود؛ اين گروه ها، گروه هاي بزرگي نيستند اما ظرفيت زيادي دارند.
لاريجاني با اشاره به حمله آمريكا به عراق تصريح كرد: وقتي آمريكايي ها به عراق حمله كردند تنها چند كشور بودند كه مخالف تجاوز آمريكايي ها بودند اما روحيه مجاهدت مردم عراق شرايط را به گونه اي تغيير داد.
وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در انزوا قرار گرفته است، گفت: نبايد به رژيم صهيونيستي مهلت بدهيم كه خودش را جمع وجور كند چرا كه اين رژيم اكنون در انزوا است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اختلاف افكني بين شيعه و سني اقدام كثيفي است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال اتحاد استراتژيك بين مسلمانان است و اينكه دشمنان مي خواهند بين شيعه و سني اختلاف افكني كنند كار كثيفي است چرا كه اين كار هيچ نفعي براي عالم اسلام ندارد و تنها به سود صهيونيست ها است.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه ايران به دنبال حل موضوع سوريه از طريق سياسي است، گفت: ما در موضوع سوريه قائل به اصلاحات هستيم اما به هيچ عنوان نبايد مولفه مقاومت در منطقه تضعيف شود چرا كه به حمايت از مقاومت افتخار مي كنيم؛ برخي كشورها كه درباره سوريه حرف هاي زيادي مي زنند حتي يك فشنگ هم به فلسطيني ها ندادند و مي خواهند با برخي مقاصد مقاومت را تضعيف كنند؛ من نمي گويم همه اين كشورها اينطور هستند اما برخي از اين كشورها از اين جنس بوده و به دنبال دلالي براي ديگران هستند.
لاريجاني با بيان اينكه ايران به حمايت از مقاومت افتخار مي كند و در دوستي هاي خود صادق است، تصريح كرد: در موضوع سوريه ما تلاش مي كنيم اصلاحات را همراه با مقاومت به پيش ببريم؛ برخي بدشان نمي آيد در سوريه هرج و مرج شود شايد آنها تصور مي كنند با هرج و مرج در سوريه مي توانند به اهداف شان برسند كه بعيد مي دانم اينطور شود.
هيئت پارلماني ايران اماكن مقدس را زيارت كرد
هيئت پارلماني ايران در ادامه سفر خود به عراق با حضور در شهرهاي مقدس كربلا و كاظمين حرم هاي مطهر امام حسين(ع) حضرت عباس(ع)، امام موسي كاظم(ع) و امام جواد(ع) را زيارت كردند.
رئيس مجلس همچنين با آيت الله مدرسي از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. علي لاريجاني و هيئت پارلماني ايران بعد از 4 روز حضور در عراق نجف اشرف را ترك و عازم تهران شد.
وي در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمدحسين ابوترابي فرد نايب رئيس اول شوراي اسلامي قرار گرفت و با ارائه گزارشي از سفر منطقه اي خود به عراق اعلام كرد در بغداد پيشنهاد برگزاري اجلاس مجالس آسيايي به ميزباني عراق را به اين كشور داده است.
وي با بيان اينكه مراجع عراق نگاه روشني نسبت به تحولات منطقه و پيروزي مردم غزه داشتند، گفت: آنها از جمهوري اسلامي ايران براي كمك به پيروزي مردم غزه قدرداني كردند.
وي با بيان اينكه در ديدار با مقامات عراقي در خصوص مسائل منطقه، پيروزي غزه و سوريه رايزني داشتيم و تبادل نظر كرديم، ادامه داد: همچنين بر همكاري پارلماني ايران و عراق تاكيد كرديم و همفكري هاي خوبي صورت گرفت.
وي بيان كرد: ما پيشنهاد برگزاري اجلاس APA (مجالس آسيايي) به ميزباني عراق را به اين كشور داديم و قرار شد آنها نظر خود را در اين خصوص به ما بدهند.
پيام رئيس مجلس
به مناسبت سالروز شهادت آيت الله مدرس
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در پيامي به مناسبت هفتاد و پنجمين سالروز شهادت سيدحسن مدرس و روز مجلس گفت: راه مدرس روشن است و عقايد او در قانون گرايي، سياست، جمهوريت، عدالت و رابطه دين و سياست چراغ روشنگر مسيري است كه به مدد آن مي توان به سرمنزل مقصود رسيد.
 


استقبال بي نظير و پرشور مردم از ضريح مطهر امام حسين(ع) ...

در حلقه دلدادگان منزل به منزل مي رود

سرويس شهرستانها -
ضريح جديد حرم حضرت سيدالشهدا(ع) با استقبال پرشور و عزاداري فراگير مردم اراك وارد اين شهر شد.
اين ضريح، پنجشنبه شب در حالي از حرم مطهر امام خميني خارج شد كه مردم تا آخرين لحظه با خودروهاي شخصي و مترو و اتوبوس و... خود را به آن رسانده بودند و با اشك و نوحه خواني آن را زيارت مي كردند و ترافيك كم سابقه اي در آن موقع شب در حرم امام ايجاد شده بود.
اين ضريح مطهر، پس از حرم امام خميني، به شهر ساوه انتقال يافت و در آنجا نيز با استقبال مشابه اهالي ولايتمدار ساوه مواجه شد و سپس به اراك انتقال يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا از اراك، قشرهاي مختلف مردم براي برگزاري آيين استقبال از ضريح جديد امام حسين(ع) از ساعت هاي اوليه صبح جمعه در ميدان سرداران اراك حضور داشتند.
هيئت هاي مذهبي شهرستان اراك در آيين استقبال از ضريح مطهر امام حسين(ع) به سينه زني و مرثيه سرايي پرداختند.
ضريح مطهر پس از استقبال، در مصلا بيت المقدس اراك استقرار يافت و به همين مناسبت برنامه هاي مختلفي با حضور نمازگزاران جمعه اين شهر برگزار شد.
ضريح مطهر حضرت اباعبدالله(ع) شنبه با بدرقه مردم اراك به سمت شهر توره از توابع شازند حركت داده مي شود.
كاروان «سفينه النجاه» حامل ضريح مطهر امام حسين(ع) براي انتقال به كربلاي معلا يك روز پس از عاشورا از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت تهران حركت كرد.
ضريح جديد امام حسين(ع) ششمين ضريح بارگاه نوراني امام سوم شيعيان به مدت چهارسال در شهر قم ساخته شده و جايگزين ضريح فعلي كه 75 سال پيش به دست شيعيان هند ساخته شده، مي شود.
 


بيانيه جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه هسته اي ايران

نمايندگان عضو جنبش غيرمتعهدها در آژانس بين المللي انرژي اتمي با صدور بيانيه اي ضمن حمايت از فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران از درج برخي اطلاعات حساس و فني اين برنامه در گزارش هاي آمانو انتقاد كردند.
«علي اصغر سلطانيه»، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي به عنوان رئيس جنبش غيرمتعهدها شاخه وين، در نشست شوراي حكام بيانيه كشورهاي عضو اين جنبش را قرائت كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: «جنبش عدم تعهد مصونيت فعاليت هاي هسته اي صلح آميز را مورد تاييد مجدد قرار داده و تأكيد مي نمايد هرگونه حمله يا تهديد به حمله بر عليه تأسيسات هسته اي صلح آميز اعم از در حال فعاليت يا در حال ساخت، بشريت و محيط زيست را در معرض خطر جدي قرار داده و نقض عمده حقوق بين الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و آئين نامه آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شود. جنبش عدم تعهد نياز به تدوين سند مذاكراتي چند جانبه جامع براي اعلام ممنوعيت حملات يا تهديد به حملات بر تأسيسات هسته اي مختص استفاده هاي صلح آميز از انرژي هسته اي را تصديق مي نمايد.»
در ادامه اين بيانيه آمده است:
«جنبش عدم تعهد دبيرخانه را ترغيب مي كند همچنان از درج جزئيات فني گسترده در رابطه با اطلاعات حساس در گزارش مديركل خودداري كند.»
در پايان اين بيانيه آمده است:
«جنبش عدم تعهد موضع اصولي خود را مبني بر اينكه ديپلماسي و گفتگو تنها راه براي حل بلندمدت موضوع هسته اي ايران مي باشند، تصريح مي نمايد جنبش عدم تعهد بدين منظور همه كشورهاي عضو را نسبت به مشاركت مثبت، تشويق مي نمايد.»
 


راي سناي آمريكا به تحريم هاي جديد عليه بخش انرژي ايران


سناي آمريكا با 94رأي موافق به اعمال تحريم هاي جديدي كه بخش انرژي ايران را هدف قرار گرفته اند، رأي مثبت داد.
به گزارش رويترز، سناي آمريكا به اعمال تحريم هاي جديدي كه انجام معامله با بخش هاي انرژي، بنادر، كشتي راني و كشتي سازي ايران را ممنوع مي كنند رأي داد.
اين اقدام جديدترين تلاش آمريكا براي اعمال فشار اقتصادي بر ايران در راستاي مانع تراشي در پيشرفت برنامه هسته اي كشورمان است .
گفتني است پيش از اينكه اين لايحه دفاعي به قانون تبديل شده و به امضاي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا برسد، بايد به مجلس «سنا» و «نمايندگان» رفته و در آنجا به تصويب برسد.
تحريم هاي آمريكا عليه ايران با ادعاي نگراني از وجود جنبه هاي نظامي در برنامه هسته اي ايران صورت گرفته اند.
ايران ضمن رد اتهامات مي گويد، به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق دستيابي به فناوري هسته اي را براي مقاصد صلح آميز دارد.
علاوه بر اين، بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون بارها از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كرده اند اما هرگز مدركي كه نشان دهد برنامه صلح آميز انرژي هسته اي اين كشور به سمت مقاصد نظامي انحراف داشته باشد، پيدا نكرده اند.
مقامات ايران به طور مكرر تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي كه با هدف مانع تراشي بر سر راه پيشرفت برنامه هسته اي ايران اعمال مي شوند را بيهوده و غيرموثر توصيف كرده و گفته اند، چنين اقداماتي صرفا با هدف ايجاد فضاي رواني صورت مي گيرند.
 


آمانو خبر داد

سفر قريب الوقوع هيئتي از آژانس به تهران براي تدوين مداليته جديد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه هيئتي از بازرسان اين آژانس براي تدوين مداليته جديدي با مقامات ايراني، 23 آذر به تهران سفر خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يوكيا آمانو روز پنجشنبه در نشست شوراي حكام در وين اعلام كرد كه نمايندگان وي 13 دسامبر(23 آذرماه) براي گفتگو با مقامات ايراني درباره برنامه هسته اي به تهران سفر مي كنند.
وي تاكيد كرد: اميدوارم كه اين نشست در تهران در ماه آتي تقويت كننده تلاشهاي ديپلماتيك براي حل برنامه هسته اي ايران باشد.
آمانو گفت: آژانس كاملا متعهد به حل برنامه هسته اي ايران از طريق گفتگو است و اين مذاكرات فرصتي را براي حل گفتگوها به شيوه اي ديپلماتيك فراهم مي كند.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: آژانس از اين نشست به عنوان فرصتي براي دادن اجازه به بازرسان براي دسترسي فوري به سايت پارچين استفاده مي كند.
ادعاي نماينده آمريكا در آژانس
نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران خواست تا ماه مارس همكاري اساسي با آژانس را آغاز كند و افزود كه در غير اين صورت امكان دارد كه مساله به شوراي امنيت ارجاع داده شود.
خبرگزاري رويترز با اشاره به اين خبر از وين گزارش داد: رابرت وود، نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه از يوكيا آمانو، مدير كل آژانس خواست در گزارش فصلي بعدي خود درباره ايران كه احتمالا اواخر فوريه منتشر مي شود بگويد كه آيا تهران هر گونه گام اساسي براي پرداختن به نگراني هاي آژانس برداشته است يا خير.
وود در بيانيه خود كه در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي قرائت كرد مدعي شد: اگر تا ماه مارس ايران همكاري اساسي با آژانس را آغاز نكند آمريكا به همراه ديگر اعضاي شورا تلاش خواهد كرد تا اقدام مقتضي شورا را دنبال كند و از شورا درخواست خواهد كرد گزارش اين نقص پيشرفت را با شوراي امنيت سازمان ملل بررسي كند.
ادعاهاي نماينده آمريكا در آژانس در حالي مطرح مي شود كه «لئون پانتا» وزير دفاع اين كشور تاكيد كرد كه ديپلماسي همچنان گزينه مطلوب دولت اوباما در رابطه با ايران است.
 


گزارش رويترز از بي تأثير بودن تحريم نفتي

واردات نفت از ايران در نيمه نخست 3102 نيز ادامه خواهد داشت

خبرگزاري رويترز در گزارشي با اشاره به پايان مهلت 6 ماهه معافيت برخي كشورها از تحريم عليه ايران نوشت: واردكنندگان آسيايي نفت ايران در نيمه نخست سال 2013 نيز همچنان به ادامه خريد نفت از ايران ادامه مي دهند.
يك منبع مطلع دولتي در گفت وگو با رويترز اظهار داشت: خريداران آسيايي نفت ايران به علت كاهش واردات نفت از ايران در نيمه دوم سال 2012، احتمالا به خريد نفت از ايران بدون تحميل تحريم ها ادامه خواهند داد.
بنابراين گزارش، مقامات دولت هند و كره جنوبي اعلام كردند كه آنها انتظار دارند كه از تحريم ها عليه ايران معاف شوند و اين موضوع تا اواسط سال 2013 تداوم داشته باشد.
در چين، بزرگترين خريدار نفت ايران و بزرگترين شريك تجاري اين كشور تجار و معامله گران اصلي نفت اين كشور از آمريكا درخواست معافيت هاي بيشتري كرده اند.
براساس گزارش رويترز، آمريكا تا اواسط ماه دسامبر درباره گسترش معافيت هاي كشورهاي آسيايي از تحريم ها عليه ايران تصميم گيري خواهد كرد.
تجديد معافيت ها به اين معني است كه بانك هاي اين سه كشور مي توانند همچنان در سيستم مالي آمريكا به تبادلات مالي و پولي خود ادامه دهند.
يك مقام وزارت اقتصاد كره جنوبي به رويترز گفت: سئول انتظار دارد كه از واردات نفت خود از ايران در نيمه دوم سال 2012 نتايج مثبتي به دست آورد.
اين منبع مطلع دولتي در كره جنوبي همچنين گفت: اعلاميه آمريكا درباره تحريم ها روز 7 دسامبر بر روي وب سايت وزارت خارجه آمريكا قرار مي گيرد و روز 8 دسامبر تاريخ شروع چارچوب جديد تحريم ها است.
براساس اين گزارش، كره جنوبي در ده ماهه سال 2012 بيش از 55/44 ميليون بشكه نفت از ايران وارد كرده است كه 40درصد كمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وي گفت: ما انتظار داريم كه معافيت ها دوباره تجديد شود.
آمريكا از ژوئن 2012 تعدادي از كشورها از جمله هند، ژاپن، كره جنوبي و چين را از تحريم ها عليه ايران معاف كرد.
 


دربرنامه ديروز ، امروز ، فردا صورت گرفت

مناظره رسايي و شجاعي كياسري درباره ويژگي هاي مجلس تراز انقلاب اسلامي

حجت الاسلام حميد رسايي و سيد رمضان شجاعي كياسري با حضور در برنامه تلويزيوني ديروز، امروز ، فردا درباره ويژگي هاي مجلس تراز انقلاب اسلامي مناظره كردند .
سيد رمضان شجاعي كياسري نماينده مردم ساري و عضو شوراي مركزي فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين برنامه اظهار داشت: وجه اشتراك تمام مجالس در دنيا دفاع از نظام و قانون اساسي است لذا مخالفين نظام در هيچ مجلسي جاي ندارند بر همين اساس ممكن است در مجلس مخالف دولت وجود داشته باشد ولي مخالف نظام وجود ندارد.
وي ادامه داد : مردم رئيس جمهور را براي كار اجرايي و نمايندگان را براي قانون گذاري و نظارت انتخاب مي كنند بنابراين اگر ما بحث تعامل را مطرح مي كنيم، به اين معنا نيست كه مجلس و دولت يكي شوند چرا كه ابزار قانوني مجلس براساس اصل 88 و 89 قانون اساسي سوال، تذكر، استيضاح و تحقيق و تفحص از مسئولين است.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه مقتدرترين مجلس دنيا از آن ايران است، عنوان كرد: يكي ديگر از وجوه تمايز مجلس ما با ديگر مجالس در اين است كه در هيچ جاي قانون پيش بيني نشده كه نهادهاي بالادست بتوانند آن را منحل كنند.
شجاعي كياسري در پاسخ به سوال مجري مبني بر اينگه چگونه است كه 70 نماينده مجلس طرح سوال را امضا مي كنند و طي مدت كمي تعدادي از آنها امضاهاي خود را پس مي گيرند، گفت: در اين رابطه هنگام طرح سوال از طرف معاون پارلماني دولت و وزرا لابي هاي سنگيني تشكيل مي شود و برخي ها را از طريق تطميع و تهديد مجبور به پس گرفتن امضاها مي كنند. در ادامه اين برنامه حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران و عضو فراكسيون اصول گرايان با بيان اينكه مجلس بعد از انقلاب با دوره هاي قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست، افزود: بايد گفت همه مجالس بعد از انقلاب در يك تراز نبودند و مجلسي كه به شاخصه هاي انقلاب نزديك بوده مردم خدمات آن را بيشتر درك كردند و اين شاخصه ها مختص مجلس نيست بلكه شامل دولت هم مي شود.
رسايي در مورد اصلاح قانون انتخابات نيز گفت : در اين مسئله كمي عجله شد و در صحن علني مجلس شاهد تاكيد رئيس مجلس بر اين موضوع بوديم و وي به گونه اي صحبت كرد كه نمايندگان به آن راي دهند و اين در حالي است كه طبق آئين نامه مجلس هيئت رئيسه نمي تواند از يك طرح جانبداري كند.
شجاعي كياسري نيز در پاسخ به رسايي گفت: شما مي توانيد در صورت مخالفت با اين طرح پيشنهاد حذف آن را در مجلس بدهيد و اين دعوا ندارد؛ با توجه به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري و وجود نقايصي در قانون انتخابات مي خواهيم آنرا اصلاح كنيم.
 


ابراز تأسف رسمي وزارت خارجه آلمان از تعرض به سفارت ايران در برلين

وزير خارجه آلمان در تماس تلفني با علي اكبر صالحي از تعرض به سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين ابراز تأسف كرد.
گيدئو وستروله وزير امور خارجه آلمان چهارشنبه شب در تماس تلفني با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان اظهار داشت: به عنوان وزير امور خارجه و از طرف دولت آلمان به طور رسمي از حادثه تعرض به سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين ابراز تأسف كرده و اين اقدام را به شدت محكوم مي كنيم.
وزير خارجه آلمان افزود: عده اي در اين حادثه دستگير شده اند كه محاكمه خواهند شد.
وستروله تأكيد كرد: دولت آلمان حفاظت از سفارت و سركنسولگري هاي ايران در آلمان را وظيفه خود دانسته و اجازه نخواهد داد اين حادثه تكرار شود.
صالحي در اين گفت وگوي تلفني با تأسف بار خواندن تعرض عده اي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين بيان داشت: انتظار ما از دولت و پليس آلمان اين بود كه با توجه به هشدارهاي قبلي سفارت از وقوع چنين حادثه اي جلوگيري كرده و وظيفه خود را به خوبي انجام مي داد.
وزير خارجه كشورمان همچنين خواستار رسيدگي جدي به اين مسئله و محاكمه عوامل دخيل در اين اقدام زشت شد.
تأخير معنادار پليس آلمان
سفير كشورمان در آلمان نيز اعلام كرد: ساعتي بعد از وقوع حمله به سفارت ايران در آلمان در ملاقات با بالاترين مقام وزارت خارجه اين كشور يادداشت اعتراض رسمي در اين باره ارائه كرده و بر پيگيري سريع موضوع تأكيد كرديم.
عليرضا شيخ عطار، با اشاره به حمله به سفارت ايران در برلين گفت: روز قبل از تعرض، اخباري به ما رسيده بود مبني بر اين كه عده اي از منافقين تصميم دارند به سفارت حمله كرده و دست به اقدامات خشونت آميز بزنند و جالب اين كه كساني كه اين خبر را به ما دادند از ميان افرادي بودند كه بنا به دلايلي متقاضي اقامت در كشور آلمان هستند، اما تأكيد داشتند كه به وطن خود علاقمندند.
سفير ايران در برلين افزود: ما نيز بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع داديم، اما متأسفانه در زمان حمله مهاجمان، با تأخير معنادار نيروهاي پليس براي محافظت از ساختمان نمايندگي مواجه شديم.
وي گفت: عده اي كه تعداد آنها بين 20 تا 30 نفر بود و به ادوات و تجهيزات كامل مجهز بودند حدود ساعت 14 به ساختمان سفارت تعرض كرده و به طور ماهرانه اي ظرف 10 دقيقه با بالا رفتن از نرده هاي بلند ساختمان و بريدن سيم خاردارهاي محكم روي آن توانستند وارد حياط سفارت شوند و بعد از اهانت به پرچم مقدس جمهوري اسلامي اقدام به رنگ پاشي به ديوارها كردند.
شيخ عطار ادامه داد: نكته مهم اين كه تعرض كنندگان از موانع فلزي كه هميشه در مقابل ساختمان سفارت قرار دارد و از سوي پليس براي اجراي طرح هاي ترافيكي در روزهاي خاص استفاده مي شود، بهره برده و براي مدت 10 دقيقه خيابان اصلي را مسدود كردند و هيچ خبري هم از پليس نبود.
وي خاطرنشان كرد: تعداد كمي از تعرض كنندگان ايراني بوده و فارسي صحبت مي كردند و عملكرد آنها نشان مي داد كه بسيار كارآزموده هستند و براي انجام اين گونه اقدامات، آموزش هاي لازم را ديده اند.
سفير ايران در آلمان تأكيد كرد: برخلاف آنچه ادعا مي شود، حمله كنندگان متقاضي پناهندگي نبودند چون اتفاقاً اعتراض پناهجويان به عملكرد دولت آلمان است و اين افراد معمولاً نسبت به شرايط سخت اعطاي پناهندگي در اين كشور اعتراض دارند، ضمن اين كه پناهندگان هيچ وقت در مورد موشك هاي حماس و مقاومت فلسطين و يا حمايت ايران از حماس در جنگ غزه، شعار نمي دهند.
شيخ عطار در ادامه اظهار كرد: شعارهاي تند، استفاده از الفاظ ركيك و نحوه اقدام و تعرض حمله كنندگان به خوبي نشان مي دهد كه اين افراد از ناحيه عناصر وابسته به گروهك تروريستي منافقين بودند كه اخيراً از اردوگاه اشرف اخراج شده و به كشورهايي همچون آلمان پناهنده شده اند و البته از سوي محافل صهيونيستي كه از پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ غزه هم عصباني هستند، نيز حمايت مي شوند.
وي درباره اقدامات انجام شده از سوي پليس گفت: متأسفانه نيروهاي پليس با تأخير 10 دقيقه اي در محل حضور يافتند. اما بعد از حضور پليس اين افراد به سرعت محل را ترك كردند.
سفير ايران در آلمان ادامه داد: يكي از فرماندهان پليس ساعتي بعد از تعرض در گزارش خود به ما مدعي شد كه 12 نفر از حمله كنندگان دستگير شده اند، اما براساس رويه اي كه در اين كشور حاكم است متأسفانه پليس هيچ اطلاعاتي در مورد هويت و وضعيت دستگيرشدگان ارائه نمي دهد.
 


اطلاعيه مهم سازمان سنجش درباره آزمون دكتري 92

سازمان سنجش آموزش كشور از كليه داوطلبان آزمون دكتري 92 خواست كه براي انجام آخرين اصلاحات و تغييرات به سايت اين سازمان مراجعه كنند.
سازمان سنجش با انتشار اطلاعيه اي از تغييراتي در عناوين، گرايش ها و مواد امتحاني برخي از كد رشته هاي امتحاني و حتي مقررات وظيفه عمومي اين آزمون خبر داد و گفت: براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم اصلاحاتي در عناوين، گرايش ها و مواد امتحاني برخي از كد رشته هاي امتحاني آزمون دكتري ايجاد شده و همچنين براساس اعلام رسمي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي تغييراتي در مقررات وظيفه عمومي براي متقاضيان مرد آزمون فوق بوجود آمده است.
براساس اين گزارش مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولي در دانشگاه، مجوز تحصيلي براي آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نخواهند بود. همچنين فارغ التحصيلان دوره دكتري مجاز به شركت مجدد در اين آزمون نيستند.
براساس اين اطلاعيه دانشجويان اخراجي دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نبوده و همچنين سقف سنوات مجاز براي صدور معافيت تحصيلي، در مقطع دكتري (Ph.D) حداكثر شش سال مي باشد.
گفتني است ثبت نام آزمون دكتري 92 از 7 آذر شروع شده و تا يكشنبه 12 آذرماه ادامه دارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10