(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11  آذر  1391 - شماره 20369

حديث دشت عشق
ژاپني ها نصف جوايز بهترين هاي سال قاره كهن را از آن خود كردند
 لبخند آسيا به فدراسيون فوتبال ايران!
اخبار كوتاه از فوتبال
عالميان نامه نوشت، اردوي تيم ملي تعطيل شد!
مسي، رونالدو و اينيستا نامزدهاي نهايي توپ طلاي فيفا
هفته يازدهم ليگ برتر فوتسال
شكست مدافع عنوان قهرماني در ساوه
خبري كه رئيس فدراسيون تيروكمان اعلام كرد
بازداشت رئيس سابق با مسائل فدراسيون مرتبط است
پايان هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي مدعيان
دبير كميته ملي المپيك از مشكلات مالي ورزش مي گويد
افشارزاده: روساي فدراسيون ها زنگ مي زنند، گوشت تنم مي ريزد!
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد خوش كيش»
از پاي درس سيوطي تا پاي درس شهادت
طلبه شهيد احمد خوش كيش، از شاگردان مدرسه و مكتب امام صادق(ع)، سيوطي مي خواند كه شيپور جنگ نواخته شده بود. او به تكليف الهي خويش عمل نمود. دوره آموزشي رزمي را در پادگان غدير اصفهان ديد و عازم جبهه هاي حق عليه باطل گرديد. احمد در عمليات والفجر 4 در غرب پنجوين شركت كرد و چنان كه دوستانش مي گفتند، ساعت سه و نيم بامداد زخمي شد و بعد هم توسط بعثيان متجاوز با گلوله به شهادت رسيد.
پيكر پاك اين مجاهد راه خدا پس از ده سال كه در منطقه عملياتي مانده بود، توسط گروه تفحص به زادگاهش وزوان آورده شد و بر روي دستان با كرامت مردم تشييع گرديد. طلبه بسيجي شهيد «احمد خوش كيش»، سال 1343 در وزوان برخوار متولد شد و در 29/7/1362 در عمليات والفجر4(پنجوين عراق) به شهادت رسيد.
 


ژاپني ها نصف جوايز بهترين هاي سال قاره كهن را از آن خود كردند

لبخند آسيا به فدراسيون فوتبال ايران!

در جمع برترين هاي فوتبال آسيا ايران تنها در بخش بهترين فدراسيون توانست عنوان نخست را به خود اختصاص دهد.
مراسم بهترين هاي سال 2012 قاره كهن عصر پنجشنبه در مقر كنفدراسيون آسيا برگزار شد و ژاپني ها توانستند در مجموع 20 عنوان، 9 جايزه را به خود اختصاص دهند، اما ايران تنها در يك بخش و آن هم بهترين فدراسيون برتر توانست عنوان برترين را كسب كند. فوتبال ايران در حالي اين عنوان را به خود اختصاص داد كه ژاپن، كره جنوبي و قطر نيز نامزد دريافت اين عنوان بودند. اين انتخاب در حالي رخ داد كه ژاپني ها نصف جوايز را به خود اختصاص دادند، اما مسئولان آسيايي با اين انتخاب خود لبخندي به فدراسيون علي كفاشيان داشتند تا شايد اين موضوع مرهمي بر زخم هاي اخير فوتبال باشد. فدراسيون فوتبال ايران در شرايطي عنوان باارزش «بهترين بودن در آسيا» را بدست آورد كه در داخل كشورمان انتقادات زيادي به مجموعه علي كفاشيان و همكارانش وارد است؛ اما به هر حال آسيا هست و انتخاب هاي منحصر به فردش!
ايران همچنين علي كريمي را در بخش بهترين بازيكن سال آسيا، محمد كشاورز را در قسمت بهترين بازيكن فوتسال، تيم ملي فوتسال را در بخش تيم هاي برتر فوتسال، عليرضا فغاني را در بخش بهترين داور و تيم ملي ايران در بازي جوانمردانه را به عنوان نامزد دريافت بهترين ها داشت كه نتوانست به عنوان برتر دست يابد.
نتايج كامل مراسم برترين هاي سال 2012 آسيا به شرح زير است:
بهترين فدراسيون: ايران
مرد سال فوتبال آسيا: لي كيون هو از كره جنوبي
بهترين بازيكن زن آسيا: آيا مياما از ژاپن
بهترين بازيكن آسيايي شاغل در ليگ هاي خارجي: كاگاوا از ژاپن
برترين بازيكن خارجي شاغل در ليگ هاي آسيايي: روجريو اسيس سيلوا كوتينيو از برزيل
بهترين بازيكن جوان آسيا: مرد: مهند عبدالرحيم كرار از عراق زن: شيباتا هانائه از ژاپن
بهترين مرد سال فوتسال آسيا: رافائل هنمي از ژاپن
بهترين تيم ملي فوتسال: ژاپن
برترين تيم المپيك آسيا: مردان: كره جنوبي، زنان: ژاپن
بهترين باشگاه آسيا: اولسان هيونداي كره جنوبي
الماس سال آسيا: تان سري حمزه از مالزي
بازي جوانمردانه: ازبكستان
بهترين مربي سال آسيا: مرد: كيم هو كو از كره جنوبي زن: آساكو از ژاپن
بهترين داور: مرد: يوئيشي نيشيمورا از ژاپن زن: ياماگيشي ساچيكو از ژاپن
برترين كمك داور: مرد: رسولف از ازبكستان زن: كيم از كره جنوبي.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

جلسه كي روش با هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال
دوشنبه 13 آذر ماه علي كفاشيان؛ رئيس و برخي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال جلسه اي با كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران برگزار خواهند كرد.قرار است در اين جلسه در مورد نحوه شركت تيم ملي ايران در رقابت هاي غرب آسيا و برنامه هاي آماده سازي تيم ملي بحث و گفت و گو شود.هادي آيت الهي ؛ نايب رئيس اول فدراسيون با تاييد اين خبر گفت: كي روش امروز يا فردا به ايران مي آيد و روز دوشنبه نيز با او جلسه برگزار مي كنيم.
اسكولاري سرمربي برزيل شد، پريرا مدير فني
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال پرتغال و تيم چلسي انگليس رسما به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال برزيل انتخاب شد. لوئيز فليپه اسكولاري كه تيم ملي برزيل را در جام جهاني 2002 كره و ژاپن براي پنجمين بار قهرمان جهان كرد، تقريبا يك هفته بعد از اخراج مانو منزس براي دومين بار سرمربي پرافتخارترين تيم فوتبال جهان شد. كارلوس آلبرتو پريرا كه برزيل را در جام جهاني 1994 آمريكا به چهارمين قهرماني اش رساند، نيز مدير فني جديد اين تيم خواهد بود. نخستين بازي تيم ملي برزيل با هدايت اسكولاري در ماه فوريه سال 2013 در يك ديدار دوستانه مقابل انگليس خواهد بود.
خيز رئيس فدراسيون فوتبال براي عضويت در كميته اجرايي آسيا
پس از انتخاب فدراسيون فوتبال كشورمان به عنوان بهترين فدراسيون فوتبال آسيا علي كفاشيان توضيحاتي را در خصوص اين انتخاب ارايه كرد. وي گفت: ما در اين انتخاب هيچ نقشي نداشتيم. طبق درخواست AFC گزارش عملكرد فدراسيون را برايشان ارسال كرديم. AFC هم بيگانه با مسائل فدراسيون ها و شرايط فوتبال در كشورها نيست و برنامه و عملكرد فدراسيون ها را با يكديگر مقايسه كرده و نهايتا انتخاب خودش را دارد. كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه اين عنوان چقدر نفوذ ايران را در AFC بيشتر مي كند تا اينكه بتوانيم در انتخابات آتي كميته اجرايي جايگاه از دست رفته در كميته را بار ديگر به دست آوريم؟ گفت: قطعا اين انتخاب اعتبار فوتبال ايران و نمايندگانش را افزايش مي دهد. ما براي انتخابات AFC و عضويت در كميته اجرايي آسيا برنامه داريم و در عين حال معتقدم قطعا مي توانيم راي بياوريم. در حال حاضر نمايندگان ما در 80 تا 90 درصد از كميته هاي فعال AFC عضويت دارند و تنها جاي خالي بارز ما همان عضويت در كميته اجرايي است. اگر در انتخابات قبلي بنده كانديدا مي شدم قطعا مي توانستيم اكنون در كميته اجرايي عضويت داشته باشيم.
نامه مديرعامل پرسپوليس به AFC
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با ارسال نامه اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا از مسئولان AFC به خاطر انتخاب كريمي در جمع سه بازيكن برتر آسيا تقدير كرد.
صبا با يك بازي آسيايي مي شود
كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز تشكيل جلسه داد و در نهايت با تصويب پيشنهاد كميته مسابقه ها همان سهميه 1+3 را براي فوتبال باشگاهي ايران جهت حضور در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا به تصويب رساند.ژاپن، كره جنوبي، عربستان، چين و قطر سال آينده 4 سهميه خواهند داشت و ايران پس از اين كشورها قرار گرفت. به اين ترتيب سپاهان، استقلال و تراكتورسازي فصل آينده به صورت مستقيم در ليگ قهرمانان شركت مي كنند و صبا بايد با حضور در پلي آف وضعيت خود را براي حضور در اين رقابتها مشخص كند.
ضرب و شتم يك مربي در كرمانشاه
تيم پاس همدان در هفته دوازدهم ليگ دسته اول برابر راهيان كرمانشاه يك بر صفر شكست خورد. بعد از اين باخت كه در كرمانشاه رقم خورد، شماري از تماشاگران كرمانشاهي با سنگ و چوب به خودرو مديرعامل و سرمربي تيم پاس حمله ور شدند و رمضاني مديرعامل باشگاه خودرويش را از اين مهلكه نجات داد اما تماشاگران به خودرو وينگو بگوويچ سرمربي پاس خساراتي زدند و او را از ماشين پياده كرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند. مسئولان باشگاه پاس همدان در گفت و گو با چند خبرگزاري اين خبر را تاييد كردند.
وضعيت مبهم هافبك برزيلي استقلال
جواب عكسبرداري از پاي فابيو جانواريو نشان مي دهد كه تنها راه درمان پارگي رباط صليبي پاي اين بازيكن انجام عمل جراحي است اما پزشك استقلال اعتقاد دارد كه وي در صورت پشت سر گذاشتن تمرينات پرفشار و داشتن ثبات زانو مي تواند براي استقلال بازي كند. روز گذشته از باشگاه استقلال خبر رسيد در صورتي كه نياز به جراحي زانوي جانواريو باشد نام اين بازيكن از ليست خارج مي شود.
مورينيو در راه منچسترسيتي
خوزه مورينيو آماده است تا فصل آينده هدايت تيم فوتبال منچسترسيتي را بر عهده بگيرد. روبرتو مانچيني پس از حذف از رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا اكنون وضعيت مساعدي در من سيتي ندارد و سرمربي رئال مادريد نامزد جانشيني وي در اين تيم ليگ برتري است. بر پايه گزارش سان، خورخه مندس، مدير برنامه هاي مورينيو، به تازگي با تكسيكي بگيرستين، مدير ورزشي منچسترسيتي در پرتغال ملاقات كرده است.
 


عالميان نامه نوشت، اردوي تيم ملي تعطيل شد!

مربي تيم ملي پينگ پنگ عنوان كرد كه تعطيلي اردوي تيم ملي به درخواست نوشاد عالميان بوده است!
احمد جعفري پور اظهار كرد: قرار بود اردوي تيم ملي به منظور آماده سازي نوشاد عالميان براي حضور در فينال پوروتورهاي جهاني در چين برگزار شود اما نوشاد عالميان در نامه اي بلند به فدراسيون اعلام كرد كه كسالت دارد و درخواستش اين است كه در شهر خود تمرين كند. فدراسيون با نامه نوشاد عالميان موافقت كرد و با توجه به اينكه اين اردو بيشتر براي نوشاد عالميان بود در نتيجه اين اردو كنسل شد. جعفري پور خاطرنشان كرد: متاسفانه نتوانستيم به خاطر شرايط مالي فدراسيون برنامه اي كه مد نظر ما بود اجرا كنيم و حتي بتوانيم دو، سه بازيكن خارجي را به ايران بياوريم، حتي زمان براي برگزاري اردو هم كم بود و شرايط آب و هوايي تهران هم براي اين اردو ايده آل نبود. مربي تيم ملي پينگ پنگ افزود: من هم به عنوان مربي اين وسط مانده ام و نامه اي نوشته ام كه اگر شرايطي كه مي خواهم فراهم نشود نمي مانم، چون خسته شده ام. واقعا وضعيت مالي فدراسيون بحراني است و اين موضوع براي ساير فدراسيون ها هم وجود دارد، به هرحال جعفري پور به تنهايي نمي تواند كاري را انجام دهد.
عالميان قرار است 14آذر به فينال پوروتورهاي جهان اعزام شود، اين در شرايطي است كه پس از بازگشت از تورهاي جهاني آلمان و لهستان تنها در مسابقات ليگ حضور داشته و اردوي تداركاتي را پشت سر نگذاشته است.
 


مسي، رونالدو و اينيستا نامزدهاي نهايي توپ طلاي فيفا

فدراسيون جهاني فوتبال فيفا و مجله فرانس فوتبال «ليونل مسي»، «آندرس اينيستا» و «كريس رونالدو» را به عنوان سه نامزد نهايي كسب عنوان بهترين بازيكن سال جهان معرفي كرد.
مسي كه از ژانويه 2012 تا به حال 82 گل به ثمر رسانده تنها 3 گل تا رسيدن به ركورد گرد مولر كه در 365 روز 85 گل براي باشگاه و تيم ملي كشورش به ثمر رساند فاصله دارد. او پيش از اين سه بار در سال هاي 2009، 2010 و 2011 عنوان بهترين بازيكن سال جهان را كسب كرده است. در بين برترين نامزدهاي مربيان سال 2012 فيفا «ويسنته دل بوسكه»، «پپ گوارديولا» و «ژوزه مورينيو» حضور دارند. «رادامل فالكائو»، «نيمار» و «ميروسلاو استاك» نيز سه نامزد نهايي كسب جايزه پوشكاش هستند كه به زيباترين گل سال تعلق مي گيرد. «مارتا»، «آبي وامباخ» و «الكس مورگان» نيز سه نامزد نهايي برترين بازيكنان سال 2012 در بخش بانوان هستند.
مراسم انتخاب بهترين هاي سال فوتبال جهان 7 ژانويه 2013 (17ديماه 1391) در نيون سوئيس برگزار خواهد شد.
 


هفته يازدهم ليگ برتر فوتسال

شكست مدافع عنوان قهرماني در ساوه

هفته يازدهم ليگ برتر فوتسال با صدرنشيني گيتي پسند و شكست مدافع عنوان قهرماني برابر شهرداري ساوه آغاز شد.
هفته يازدهم ليگ برتر فوتسال عصر ديروز با انجام 4 ديدار به صورت همزمان آغاز شد. در اين هفته تيم صدرنشين گيتي پسند اصفهان ميزبان هلال احمر تبريز بود كه در پايان توانست با نتيجه 3 بر يك به برتري دست يابد و با 24 امتياز در صدر باقي بماند. در ديگر ديدار تيم شهيدمنصوري قرچك ميهمان شهرداري ساوه بود. شاگردان رضا لك در نيمه اول توانستند با تك گل مهدي جاويد برابر ميزبان خود به پيروزي برسند، اما در نيمه دوم اين ساروي ها بودند كه توانستند 4 گل به ثمر برسانند و 2 بار نيز توسط مهدي جاويد دروازه خود را باز شده ديدند اما در پايان با نتيجه 4 بر 3 برابر مدافع عنوان قهرماني به برتري رسيدند. همچنين صباي قم با درخشش اصغر حسن زاده توانست مقابل تيم قعرنشين گاز خوزستان به پيروزي پرگل 10 بر 3 دست يابد و با 23 امتياز به رده دوم جدول صعود كرد. قمي ها در اين ديدار توسط محمد كرماني، اصغر حسن زاده (5 بار)، عليرضا وفايي و محمد كوهستاني (3 بار) به گل رسيدند. نتايج هفته يازدهم ليگ برتر فوتسال به اين شرح است: ¤ لبنيات ارژن شيراز يك - شهرداري تبريز 4¤ صباي قم 10 - گاز خوزستان 3 ¤ شهرداري ساوه 4 - شهيد منصوري قرچك 3 ¤ گيتي پسند اصفهان 3 - جمعيت هلال احمر يك.
 


خبري كه رئيس فدراسيون تيروكمان اعلام كرد

بازداشت رئيس سابق با مسائل فدراسيون مرتبط است

رئيس فدراسيون تيروكمان عنوان كرد كه بازداشت كريم صفايي، رئيس بركنار شده فدراسيون بي ارتباط با مسائل فدراسيون نبوده است.
محمدعلي شجاعي درباره بازداشت كريم صفايي اظهار كرد: من از اين كه صفايي بازداشت شده است به شدت ناراحت هستم، چون ايشان يك فرد ورزشي است و خوب بود كه اين اتفاق نمي افتاد. وي ادامه داد: اميدوارم كه مشكل هرچه هست به زودي برطرف شود. رئيس فدراسيون تيروكمان درباره علت بازداشت كريم صفايي گفت: بحث بازداشت صفايي قطعا به موضوعات پيش آمده در فدراسيون هم مرتبط بوده است البته كاش چنين موضوعي پيش نمي آمد.
 


پايان هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي مدعيان

هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي مدعيان فصل به پايان رسيد.
در ادامه رقابت هاي هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال، شهرداري گرگان در ديداري خانگي به مصاف نفت تهران رفت و با نتيجه 69 بر 58 به پيروزي رسيد و نخستين بردش در ليگ را جشن گرفت. در ديگر مسابقه فولاد ماهان در جزيره قشم به مصاف استقلال زرين اين جزيره رفت و در نبردي دشوار توانست در وقت اضافه 72 بر 65 به پيروزي برسد. اين مسابقه در وقت قانوني 61 بر 61 برابر شد. مهرام مدافع عنوان قهرماني در بندر كنگ مهمان البدر بود و در ديداري راحت ميزبانش را از پيش رو برداشت. شاگردان بچيروويچ در اين مسابقه 80 بر 69 به پيروزي رسيدند. در آخرين مسابقه هفته پنجم نيز صنايع ماهشهر در خانه ميزبان دانشگاه آزاد بود و 83 بر 69 تن به شكست داد. در نخستين ديدار اين هفته نيز پتروشيمي در زنجان همياري اين شهر را 72 بر 69 مغلوب كرد و صدرنشين باقي ماند.
 


دبير كميته ملي المپيك از مشكلات مالي ورزش مي گويد

افشارزاده: روساي فدراسيون ها زنگ مي زنند، گوشت تنم مي ريزد!

در حالي كه محمد علي آبادي خبر موافقت بانك مركزي با خريد ارز مورد نياز ورزش از صرافي هاي مجاز را تكذيب كرده بود، بهرام افشارزاده اعلام كرد كه اين موضوع صحت دارد.
دبيركل كميته ملي المپيك با اشاره به مشكلات مالي كميته ملي المپيك ادامه داد: بايد اين حقيقت را بگويم كه ما براي بازيهاي غرب آسيا، همبستگي كشورهاي اسلامي، رزمي و جوانان آسيا برنامه ريزي كرديم ولي به بحران مالي و كمبود بودجه برخورديم. تعداد مربيان خارجي را از 45 نفر به 10 نفر كاهش داديم. پيش بيني ما براي بودجه فدراسيون ها دلار 1226 توماني بود كه اكنون حدود 3000 تومان شده است. با گراني ارز و پيش بيني بودجه براساس مبلغ قبل با مشكلاتي مواجه شديم. بانك مركزي هم كه اخيرا اعلام كرده مي توانيم از صرافي هاي مجاز ارز بخريم. براي سال آينده 17 ميليارد تومان براي كميته ملي المپيك بودجه پيش بيني شده. ما پنج رويداد بين المللي داريم. برنامه ها هم براي موفقيت همه خوب پيش مي روند. بايد از 15 آذر تداركات براي بازيهاي غرب آسيا را استارت بزنيم ولي مي دانيم كه نمي توانيم.
وي افزود: تاخير در تدارك تيم ها هم باعث مي شود در مقدمه آماده سازي براي المپيك برزيل به مشكل برخوريم. قطعا با اين شرايط موفقيت بازيهاي گوانگ جو را هم نخواهيم داشت. ما برنامه داريم اما وقتي بودجه اي نيست چطور حركت كنيم.
افشارزاده با بيان اينكه المپيك با مشكلات مالي عديده مواجه است خاطرنشان كرد: ما براي بازيهاي المپيك لندن 30 ميليارد تومان بودجه پيش بيني كرديم كه از اين ميان 18 ميليارد به كميته پرداخت شد. اكنون هم با مشكلات مالي عديده مواجهيم و سختي بسيار زيادي را تحمل مي كنيم. وقتي روساي فدراسيون هاي ورزشي براي گرفتن پول به من زنگ مي زنند «گوشت تنم مي ريزد» چرا كه من پولي ندارم كه به آنها بدهم و ازاين بابت خيلي ناراحتم.
دبيركل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه تكليف اصلاح اساسنامه كميته المپيك چه شد؟ تاكيد كرد: با توجه به اينكه سازمان تربيت بدني به وزارت ورزش و جوانان تغيير نام داده است بايد در اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي اين اصلاح لحاظ شود.
سال گذشته از طرف كميته بين المللي المپيك نامه اي دريافت كرديم كه طي آن به ما اعلام شد بايد براساس اجلاس «انوك» در كپنهاگ اساسنامه كميته ملي المپيك هم تغيير كند. ما 80-90 درصد تغييرات اساسنامه را لحاظ كرديم و بايد تا 15-16 آذر آن را براي IOC ارسال كنيم.
وي در واكنش به اين پرسش كه شنيده مي شود نامه هايي ابهام آميز از سوي ايران به IOC ارسال مي شود، تصريح كرد: به هيچ عنوان از طرف كميته المپيك نامه اي به IOC ارسال نشده است. آنچه كه تحت عنوان نامه به كميته بين المللي المپيك ارسال شده است از طرف فدراسيون ها و مجامع جهاني است. ما امانتدار فدراسيون ها هستم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ فدراسيون بسكتبال ايران به عنوان تصميم گيرنده نهايي در مورد برگزاري يا عدم برگزاري فينال باشگاه هاي آسيا انتخاب شد.
¤ حدود 150 نيروي شركتي كه در ورزشگاه آزادي خدماتي از قبيل آمادگي چمن ورزشگاه و مهيا كردن شرايط ورزشگاه را بر عهده دارند نسبت به عدم پرداخت حقوق 3 ماه خود معترض هستند. برخي از آنها پس از پايان ديدار تيم هاي استقلال و فولاد نسبت به اين موضوع معترض بودند و عنوان كردند حقوق 3 ماه آنها پرداخت نشده و 2 ماه هم نصفه و نيمه پرداخت شده است. آنها گفتند ما خواستاريم كه صدايمان به گوش مسئولان برسد تا به اين موضوع رسيدگي كنند.
¤ تيم منتخب كشتي آزاد براي شركت در رقابت هاي بين المللي جام علي علي اف پنج شنبه وارد ماخاچ كالاي روسيه شد. مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام علي علي اف امروز و فردا در كاسپيسك ماخاچ كالاي داغستان روسيه برگزار مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10