(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11  آذر  1391 - شماره 20369

كوتاه از هفته بسيج
معاون دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
بيماران خاص نگران تامين داروهاي تحريمي نباشند
همايش ملي بزرگداشت ميرزا كوچك خان جنگلي امروز برگزار مي شود
آب ثابت تالاب شادگان از رودخانه كارون تامين شد
كوتاه از ورزش شهرستانها
با حضوررئيس جمهوري
نخستين بندر خصوصي كشور در آستارا به بهره برداري مي رسد
معاون استاندار لرستان:
زنجيره زيرساخت هاي سرمايه گذاري در لرستان تكميل شد
معاونت فني استاندارد همدان:
ظروف يك بار مصرف گياهي استفاده كنيد
بهره برداري از 3 طرح بزرگ صنعتي در شهرضا
12 پزشك فوق متخصص به كادر پزشكي گنبدكاووس افزوده شد
مردم سمنان با تحويل زباله كتاب مي گيرند
تهران آلوده ترين استان اينترنتي كشور است
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري:
كارفرمايان از پرداخت سهم بيمه معاف مي شوند
266 مركز فني و حرفه اي در كشور داراي چارت سازماني شدند
افزايش 3 درصدي ولادت در قشم
فرش ريزماهي خوي و افشار تكاب ثبت جهاني مي شود
نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ در مجلس:
عملكرد بنياد مسكن و آبفاي روستايي رضايت بخش نيست
كارشناس حوزه بيابان زدايي سازمان ملل:
بيابان زدايي در كوير ميقان اراك بي نظير است


كوتاه از هفته بسيج

مسابقات قرآني بسيج
رامسر- سرويس شهرستانها: مسابقات قرآن دانش آموزي در سپاه رامسر برگزار شد.
در اين مسابقات تعداد 15نفر از دانش آموزان شركت كردند كه در پايان در رشته حفظ حسين زبرجد به عنوان نفر برتر در رشته قرائت در مقطع راهنمايي و اميرحسين اسديان، محمدعلي ذبحي و اميرحسين معافي و در رشته قرائت در مقطع دبيرستان سيداحمد ميرابوطالبي، محمد سعيد سليمان ساساني و اسماعيل شعبان سروري حائز مقام هاي اول تا سوم شدند.
برگزاري مسابقات شناي بسيجيان
¤ مسابقات شنا به مناسبت هفته بسيج در مجموعه ورزشي امام رضا(ع) رامسر برگزار شد.
يك دوره مسابقات شنا در سه گروه سني نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در مجموعه ورزشي امام رضا(ع) رامسر برگزار شد.
اين مسابقات به همت اداره ورزش و جوانان و سپاه ناحيه رامسر برگزار شده بود و در اين مسابقات 45 تن از ورزشكاران در بخش برادران حضور داشتند.
تجليل از خبرنگاران عرصه بسيج
نهاوند- خبرنگاركيهان: سپاه نهاوند از خبرنگاران به مناسبت بسيج و رسانه تجليل كرد.
در اين مراسم فرمانده سپاه نهاوند افزود: در نظر داريم با تشكيل ستاد اطلاع رساني تمام فعاليت هاي بسيجيان در سراسر شهرستان از دورترين روستا تا شهر را به صورتي فعاليت هايشان را منعكس كنيم كه اينگونه القاء نشود ميان فعاليت هاي صورت گرفته خداي ناكرده ناعدالتي صورت مي گيرد.
برگزاري نمايشگاه لاله هاي آسماني
محلات- خبرنگاركيهان: همايش يادواره شهداي محلات و نمايشگاه با عنوان لاله هاي آسماني در شهرستان محلات برگزار شد.
اين همايش با حضور خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس و فرماندهي تيپ 81 سپاه روح الله استان مركزي برگزار مي شود .
تشكيل زنجيره انساني بسيجيان
بروجرد- خبرنگاركيهان: 80 برنامه متنوع نيروي مقاومت بسيج در شهرستان بروجرد برگزار مي شود.
سرهنگ پاپي نژاد فرمانده سپاه بروجرد با اعلام خبر فوق افزود: برنامه هاي متنوعي را براي هفته بسيج در نظر گرفته ايم كه مي توان به برگزاري يادواره شهدا در چند روستا، ويزيت رايگان در درمانگاه سپاه و تشكيل زنجيره انساني از گلزار شهدا تا مصلي نمازجمعه توسط بسيجيان در اين هفته اشاره كرد.
بسيجيان در مناطق زلزله زده
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: بسيجيان استان كرمانشاه در آمادگي كاملي به سر مي برند. فرمانده سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه با اعلام مطلب فوق گفت: در هفته بسيج امسال 13 پروژه عمراني جهت محروميت زدايي و دو مسجد به بهره برداري خواهد رسيد. عظيمي اعتبارات تخصيص يافته اين پروژه ها را يك ميليارد و 430 ميليون تومان بيان داشت.
وي افزود: در حال حاضر 72 واحد مسكوني در منطقه ورزقان ازتوابع آذربايجان كه در اثر زلزله آسيب ديده بودند توسط بسيج سازندگي استان كرمانشاه در حال ساخت است.
همايش شيرخوارگان
سرويس شهرستانها: به همت بسيج خواهران و واحد عترت هيئت رزمندگان همايش بزرگ شيرخوارگان حضرت علي اصغر(ع) در رامسر برگزار شد.
همزمان با اولين روز محرم ماه خون و قيام و به ياد طفل معصوم آقا اباعبدا...الحسين(ع) همايش شيرخوارگان حضرت علي اصغر(ع) در مسجد پيامبر اعظم(ص) برگزار شد.
آمادگي بسيجيان
كرج- خبرنگاركيهان: ميليون ها بسيجي به بركت قيام عاشورا آماده جنگ با يزيديان زمان هستند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبي (ع) استان البرز با اعلام مطلب فوق افزود: بيش از2هزار برنامه در قالب برپايي نمايشگاه هاي مختلف، مسابقه، ديدار با خانواده شهدا، گلباران شهداي گلگون كفن، همايش نوجوانان بسيجي، اجتماع بزرگ هيئت هاي مذهبي ويژه نونهالان برگزار مي شود كه همه برنامه ها به دليل تقارن هفته بسيج با ايام محرم با رنگ و بوي عاشورايي اجرا مي شود.
يادواره شهداي پاسدار
¤مراسم يادواره شهداي پاسدار در سپاه ناحيه رامسر برگزار شد.
به همت سپاه ناحيه رامسرمراسم 35شهيد پاسدار شهداي رامسر در نمازخانه سيدالشهدا با حضور مسئولين شهري و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و پايوران شاغل و بازنشسته با شور خاصي برگزار شد.
حلقه هاي صالحين
تنكابن- خبرنگار كيهان: بسيج متناسب با اقتضائات زمان وارد عمل مي شود.
سرهنگ حسين محمدرضايي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج و سپاه تنكابن با اعلام مطلب فوق افزود: كارهاي فرهنگي و سازندگي در قالب حلقه صالحين را از جمله برنامه هاي پيش روي بسيجيان عنوان كرد و افزود: طي سال جاري 20هزار نفر از بسيجيان در طرحهاي سازندگي، فرهنگي، عقيدتي، ورزشي و معرفتي و... بعنوان حلقه هاي صالحين فعاليت داشتند.
تفكر عاشورايي عامل پيروزي غزه
بناب- خبرنگار كيهان: عزت و مردانگي صحنه كربلا بايد توسط علما و مداحان در جامعه تبيين شود.
سرهنگ محموديان فرمانده سپاه بناب با اشاره به شكست دشمن صهيونيستي در تجاوز اخير به غزه گفت: تفكر بسيجي و عاشورايي در پيروزي غزه نقش داشت. لذا هرقدر تفكر عاشورا زنده نگه داشته شود، دنياي كفر برابر اسلام سرنگون خواهند شد.
پيشرفت هاي علمي مديون فرهنگ بسيج
¤داشتن فرهنگ و روحيه بسيج لازمه تعالي و عزت كشور است.
حجت الاسلام شيخ محمدباقري بنابي نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي در جمع سوگواران و عزاداران هيئت رزمندگان اسلام شهرستان بناب با گراميداشت هفته بسيج گفت: بسيج در طول 33سال گذشته و از بدو تاسيس همواره حافظ ارزشها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران بوده است.
وي همچنين با بيان اينكه نقش آفريني امروز بسيج در عرصه هاي علمي و فناوري چشم جهانيان را خيره كرده است، خاطرنشان كرد: روحيه و معرفت بسيجي بايد در سطوح مختلف اجتماعي فراگير شود.
بسيج نماد اقتدار
ساري- خبرنگار كيهان: بسيج نماد قدرت، اقتدار و ثمره انقلاب است. حجت الاسلام والمسلمين نظري در نشست خبري كه به مناسبت هفته بسيج در سپاه كربلا مازندران برگزار شد با اشاره به اين مطلب كه بسيج ميراث ماندگاري از امام امت اسلامي است اظهار داشت: نهال اين مجموعه عظيم انساني به وسيله امام راحل در كشور ما غرس شده كه امروز تبديل به درخت تنومندي شده است و شعاع آن در اقصي نقاط كشورمان به صورت محسوسي مشاهده مي شود.
بسيج مدافع اسلام
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: هدف بسيج دفاع از ارزش هاي اسلامي است.
امام جمعه فيروزآباد با اعلام مطلب فوق افزود:
بسيجيان از قيام جاويد عاشوراي حسيني درسهاي فراواني فرا گرفته اند و امروز در هيچ كجاي دنيا ارتشي به عظمت، قداست و قدرت بسيج اين لشكريان مخلص خداوند نداريم.
60برنامه در گنبد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در هفته بسيج 60برنامه در سطح شهرستان گنبدكاووس توسط ناحيه مقاومت بسيج برگزار مي شود.
از اين جمله برنامه ها مي توان همايش فرماندهان و سرگروههاي حلقه صالحين، ديدار با خانواده معظم شهداي بسيج، افتتاح نمايشگاه فرهنگي، نشست بصيرتي روشنگري و امر به معروف و نهي از منكر و نيز ديدار فرماندهان بسيج با ائمه جمعه و تجديد ميثاق با ولايت، يادواره شهداي تركمن و تجمع بزرگ بسيجيان و همايش بزرگ نوجوانان بسيجي را نام برد.
بسيج عشاير
بيرجند- خبرنگار كيهان: نخستين مجمع استاني بسيج عشاير در بيرجند برگزار شد.
مديركل امور عشاير خراسان جنوبي در اين مراسم ضمن اشاره به ظرفيتهاي اقتصادي عشاير گفت: عشاير نماد توليد ملي و الگوي خوبي براي توليد و اشتغال است.
ابراهيمي جمعيت عشاير استان را هفت درصد جمعيت عشايري كشور اعلام كرد كه از اين حيث خراسان جنوبي در مقام چهارم كشوري قراردارد.
 


معاون دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

بيماران خاص نگران تامين داروهاي تحريمي نباشند

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تمام توان سعي مي كنيم كمبودها در زمينه تامين داروي بيماران خاص برطرف و داروي بيماران ام اس، تالاسمي، بيماران پيوندي و ساير بيماران خاص تامين شود.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب گفت: همه بيماران خاص در استان فارس داراي پرونده دارويي هستند و ميزان مصرف دارويي آنان مشخص است بنابراين جاي هيچ نگراني براي تامين داروي اين گونه بيماران وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ما، وي اظهار داشت: با توجه به تحريم هايي كه بر ما تحميل شده است بديهي است كه در برخي از برهه ها كمبودهايي در زمينه تامين دارو بوجود آيد.
حسين نيك نهاد افزود: كشورهاي غربي ادعا مي كنند كه كشور ما را در رديف تحريم هاي دارويي قرار نداده اند در حالي كه وقتي مبادي ورودي و خروجي پرداخت پول را بسته اند و بانكهاي ما را تحريم كرده اند عملا ما نمي توانيم از مراجع رسمي و معمولي داروي خارجي تهيه كنيم.
 


همايش ملي بزرگداشت ميرزا كوچك خان جنگلي امروز برگزار مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از برگزاري همايش ملي بزرگداشت شهيد ميرزاكوچك خان جنگلي در روز يازدهم آذرماه جاري خبر داد.
كيهان هاشم نيا گفت: نگاه ويژه رهبر معظم انقلاب به ميرزا كوچك خان جنگلي مسئوليت ما را در برگزاري باشكوه همايش ملي بزرگداشت اين شخصيت مبارز گيلاني سنگين تر مي كند.
وي در نشست بررسي راهكارهاي برگزاري همايش بزرگداشت ميرزا كوچك خان جنگلي با اشاره به ديدار جمعي از اعضاي ستاد اين همايش با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار نگاه ويژه و برجسته اي در خصوص برگزاري همايش ميرزا كوچك خان جنگلي داشتند. از اين رو تمامي اهتمام و همت مسئولان اين است كه منويات رهبري در اين همايش به ظهور و بروز برسد.
هاشم نيا افزود: صبغه مردمي و نجابت ميرزا باعث ماندگاري نام ميرزا كوچك خان جنگلي شده است زيرا وي يك روحاني و يك طلبه بود و رفتاري سراسر ديني داشت لذا ابعاد مختلف شناخت شخصيت ميرزا بايد برجسته و ويژه باشد.
وي اظهار داشت: اين همايش فرصتي است كه در مجموعه استان بتوانيم بيشتر از گذشته ابعاد عظيم شخصيتي ميرزا را تشريح كنيم.
استاندار گيلان اضافه كرد: بايد خصوصيت هاي ويژه اين همايش را به صورت جدي پيگيري كنيم و از آن جمله ايجاد خط گردشگري ميرزا كوچك خان جنگلي است تا گردشگران ما در ورودي استان بتوانند امضاء و نمادي از ميرزا كوچك خان جنگلي را احساس كنند.
برپايه همين گزارش توليدات ديجيتال فرهنگي همايش، ساماندهي مشهد و مرقد ميرزا كوچك خان و اختصاص اعتبارات ويژه در سال92 در اين امر، تهيه سمفوني ميرزا و ثبت ملي مشهد و خانه ميرزا از ديگر پيشنهادات استاندار گيلان براي معرفي ابعاد مختلف شخصيت ميرزا كوچك خان جنگلي بود.
 


آب ثابت تالاب شادگان از رودخانه كارون تامين شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
با همكاري جمعي از مديران استاني مصوب شد به صورت ثابت پنج مترمربع در ثانيه آب از طريق رودخانه كارون به تالاب شادگان براي حفظ و احياء، انتقال يابد.
لاهيجان زاده مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان در اين باره افزود: تالاب شادگان يكي از بزرگ ترين تالاب هاي كشور بوده و با توجه به اهميت آن در استان و نقش بسيار مهمي كه در اكوسيستم كشور دارد، تلاش هاي زيادي جهت احياء اين تالاب در دست اقدام است.
به گزارش خبرنگار ما، وي با بيان اينكه يكي از اين اقدامات تامين حق آبه ثابت براي تالاب است اظهار داشت: براي اجرايي شدن اين كار نيازمند همفكري همكاران سازمان آب برق استان و شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي هستيم تا بتوانيم در كوتاه ترين زمان و كمترين هزينه اين پروژه را اجرايي كنيم.
لاهيجان زاده عنوان كرد: اگر چه راهكارهاي متعددي براي اين طرح وجود دارد، ولي ما مي خواهيم از تجارب و امكانات موجود بهره گرفته و اين برنامه را به بهترين نحو كه امكان پذير باشد اجرايي كنيم.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

برگزاري مسابقات دووميداني
اراك- خبرنگاركيهان: مسابقات دووميداني شهرستان شازند در دو رده سني نونهالان و نوجوانان برگزارشد.
دراين مسابقات كه به مسافت 800 متر براي نونهالان و 1500متر براي نوجوانان برگزارشد، عليرضا عيني، احسان عزيزي و محمد عباسي در رده سني نونهالان عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در رده سني نوجوانان هم عليرضا رضايي اول شد، محسن بهمني و سجاد كاكاوند به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
رقابت 67 دوچرخه سوار
¤ مسابقات دوچرخه سواري شهرستان شازند، به مسافت سه كيلومتر با شركت 67 ورزشكار در گروه سني زير 15سال در اين شهرستان برگزار شد.
در پايان، حميد رضا رضايي، مهران انصاري و حميد رضا سليماني به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
معرفي برترين هاي ورزش باستاني
¤ مسابقات انتخابي ورزش باستاني و كشتي پهلواني استان مركزي، در اراك برگزار شد.
در اين مسابقات، روزبه نجفي، حميدرضا صوفي نژاد و سعيد صرفي نژاد دركشتي پهلواني عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در ماده ميل سنگين هيچ ورزشكاري حائز رتبه اول نشد اما بابك همتي ومرتضي حمصي به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرارگرفتند.
در ماده سنگ تيز، عليرضا عرب برتر شد. در ماده كباده هم ناصر يارمحمدي، حميدرضا صوفي نژاد و سعيد اميدي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
در ماده چرخ تيز، عباس جعفري اول شد، تقي مسيحي در مكان دوم ايستاد و حسين مقصودلو عنوان سوم را به خود اختصاص داد. عباس جولايي هم به عنوان بهترين مرشد برگزيده شد.
دعوت به اردوي تيم ملي جوانان موي تاي
اهواز - خبرنگاركيهان: تيم جوانان موي تاي مردان خوزستان در مسابقات قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي خوش درخشيد.
در اين مسابقات كه در آبان ماه سال جاري در استان تهران برگزار شد تيم خوزستان موفق به كسب چندين مدال شد.
در اين مسابقات كامران نوروزي مقام اول وزن منفي 40 كيلوگرم و مسعود كرملاچعب مقام دوم وزن مثبت 90 كيلوگرم را به دست آوردند و به اردوي تيم ملي جوانان موي تاي دعوت شدند.
خداحافظي از دوچرخه سواري
همدان -خبرنگاركيهان: حسن دائمي معروف به سلطان و مرد جاده هاي ايران،در سن 78 سالگي به دليل بيماري تصميم به ترك جاده پيمايي گرفت.
اين دوچرخه سوار پيشكسوت همداني پيش از اين نيز به علت بيماري و دو عمل جراحي سخت، چندبار تصميم به وداع با جاده پيمايي با دوچرخه، گرفته بود اما عشق به اين رشته هر بار او را منصرف ساخته و دوباره بازگشته بود.
دائمي تاكنون حدود 37هزار كيلومتر در جاده هاي مختلف كشور ركاب زده و در اين زمينه ركورددار است.
وي 14بار مسير همدان- مشهد، 8بار مسير همدان-قم و چندين بار از همدان تا شمال كشور و همدان تا خوزستان را ركاب زده است.
آخرين برنامه جاده نوردي وي نيز چندي پيش به مناسبت هفته دفاع مقدس بود كه دوباره به خوزستان سفركرد و فاصله خرمشهر تا شلمچه را به ياد رزمندگان و شهداي آن دوران به يادماندني با دوچرخه پيمود.
وي از سن نوجواني به دوچرخه سواري پرداخت و حدود 60سال است كه به اين ورزش مي پردازد.
 


با حضوررئيس جمهوري

نخستين بندر خصوصي كشور در آستارا به بهره برداري مي رسد

رشت- خبرنگاركيهان:
نخستين بندر خصوصي كشور در آستارا آماده بهره برداري است.
مديركل بنادر و دريانوردي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهارداشت: براي ساخت نخستين بندر خصوصي كه قرار است در سفر قريب الوقوع رئيس جمهور در آذرماه به طور رسمي افتتاح شود، بخش خصوصي 400 ميليارد ريال هزينه كرده است.
فرهاد منتصر كوهساري با اشاره به اينكه ساخت بندر آستارا از مصوبات سفر هيئت دولت به گيلان در سال 1385 است گفت: با ساخت اين بندر براي يكهزار نفر شغل ايجاد خواهد شد ضمن اينكه با بهره برداري از فاز نخست آن سالانه مي توان 600 تن كالا تخليه و بارگيري كرد.
وي قرارگرفتن در مسير كريدور شمال به جنوب (نوستراك) را مهم ترين مزيت بندر آستارا دانست و افزود: با ساخت فاز دوم بندر خصوصي آستارا كه قرار است در آينده اي نزديك آغاز شود تخليه و بارگيري كالا در اين بندر سالانه به 3هزار و 500 نفر مي رسد.
در حال حاضر در بندرانزلي كه بزرگترين بندر تجاري شمال كشور است سالانه حدود 6 هزار تن كالا تخليه و بارگيري مي شود.
 


معاون استاندار لرستان:

زنجيره زيرساخت هاي سرمايه گذاري در لرستان تكميل شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
زنجيره زيرساخت هاي سرمايه گذاري در لرستان تكميل شد و آماده جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي است.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان با اعلام مطلب فوق گفت: زنجيره زيرساخت هاي سرمايه گذاري در لرستان شامل شبكه هاي آب، برق، گاز، تلفن و جاده در شهرك هاي صنعتي لرستان تكميل شد.
به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: سرمايه گذاران داخل و خارج از كشور مي توانند با بهره مندي از مزاياي مذكور و معافيت هاي مالياتي اعطايي دولت در اين خطه با سرمايه گذاري در استان از اين فرصت طلايي بهره مند شوند.
علي هادي چگني ابراز داشت: بنا به تصميم دكتر دهمرده استاندار لرستان روند اداري سرمايه گذاران در استان خارج از تشريفات زائد اداري و توسط كميته ويژه انجام مي شود.
وي با اعلام اين خبر كه لرستان درخصوص تصويب طرح ها و جذب اعتبارات بخش كشاورزي در قالب طرح دهمرده مبني بر استفاده از نيروهاي سازمان نظام مهندسي به عنوان مامور به خدمت و كسب رتبه اول در كشور مبلغ 100 ميليارد تومان تخصيصي را جذب كرده است، اظهار داشت: به دنبال كسب اين موفقيت، مبلغ 80 ميليارد تومان اعتبار ديگر نيز به استان اختصاص يافته است.
معاون استاندار خاطرنشان كرد: در رتبه بندي استان هاي كشور مبني بر جذب تسهيلات بخش كشاورزي، استان لرستان رتبه اول و استان هاي خوزستان و مركزي رتبه هاي دوم و سوم را كسب كرده اند.
 


معاونت فني استاندارد همدان:

ظروف يك بار مصرف گياهي استفاده كنيد

همدان- خبرنگار كيهان:
شهروندان براي پخش نذري و غذا و نوشيدني هاي گرم از ظروف يك بار مصرف با پايه گياهي استفاده كنند.
معاون فني اداره كل استاندارد همدان ضمن بيان اين مطلب افزود: استفاده از ظروف پلاستيكي اعم از ظروف پروپيلين و پلي استايرن به ترتيب داراي علامت مثلث شكل در زير ظروفي مانند ليوان و بشقاب با عبارات PP و PS صرفا براي مصرف نوشيدني و غذاهاي سرد توصيه مي شود و ظروف غذايي از جنس فوم پلي استايرن نيز براي غذاهاي داغ نامناسب است.
محمد هاشمي يادآور شد: ظروف يك بار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شيشه اي تحت هيچ شرايطي نبايد براي توزيع مواد غذايي داغ استفاده شوند و از اين ظروف تنها بايد براي مايعات و مواد غذايي خنك مثل شربت، شير سرد و آب استفاده شود.
وي خاطرنشان ساخت: بهترين ظروف براي استفاده ظروف يك بار مصرف گياهي است كه به لحاظ بهداشتي و زيست محيطي كاملا استاندارد بوده و در كشور ما به توليد انبوه نيز رسيده است.
 


بهره برداري از 3 طرح بزرگ صنعتي در شهرضا

شهرضا- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور استاندار اصفهان 3 طرح بزرگ صنعتي در شهرك صنعتي رازي شهرستان شهرضا مورد بهره برداري قرار گرفت.
با افتتاح و بهره برداري از مرحله اول توليد لودر و كمباين برداشت برنج، كارخانه توليد آيفون تصويري و شركت توليد لوله پوليكاي آذر با سرمايه گذاري بخش خصوصي با سرمايه اي بالغ بر 70 ميليارد ريال در بخش خصوصي اشتغال زايي بيش از 110 نفر فراهم شده است.
قيمت لودر و كمباين برداشت برنج توليد شده در اين منطقه صنعتي نسبت به مشابه خارجي آن 45 درصد ارزان تر و ريزش برنج به هنگام برداشت محصول نيز كمتر است.
استاندار اصفهان در اين سفر از چندين پروژه نيمه تمام مانند مجتمع بزرگ فرهنگي شهيد مدرس، زمين چمن مصنوعي ورزشگاه قدس، سونا و جكوزي استخر دريا، ساختمان، دانشگاه پيام نور ديدن كرد و مسائل و مشكلات شهر منظريه را مورد بررسي قرار داد.
ذاكر اصفهاني در حاشيه اين بازديدها اظهار داشت: تلاش خواهيم كرد با اختصاص بودجه در آينده نزديك اين پروژه ها به بهره برداري برسد.
استاندار اصفهان گفت: اكنون شهرضا در حوزه صنعت از يازده استان كشور پيشي گرفته است و با تكميل پروژه هاي صنعتي در شهرستان و منطقه ويژه اقتصادي، رتبه شهرستان شهرضا در بخش صنعت از مجموع 20 استان كشور پيشي مي گيرد.
 


12 پزشك فوق متخصص به كادر پزشكي گنبدكاووس افزوده شد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
امسال تعداد 12 پزشك متخصص و فوق تخصص در رشته هاي مغز و اعصاب و ارتوپدي و... به پزشكان اين شهرستان اضافه شدند كه بسياري از مشكلات مردم گنبدكاووس و نيز شهرهاي شرق گلستان مرتفع شده است.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان گنبدكاووس درجلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي اين شهرستان ضمن اعلام مطلب و با بيان اينكه يكي ديكر از مشكلات مردم در بخش بهداشت، دريافت مبالغ غيرمجاز از سوي برخي پزشكان متخصص بود كه با شروع به كار پزشكان جديد اين موضوع نيز منتفي خواهدشد.
به گزارش خبرنگار ما، وي بر پيگيري اختصاص زمين براي ساخت دو بيمارستان 400 تختخوابي در اين شهرستان تاكيد كرده و گفت: هم اكنون يكي ازبيمارستان هاي اين شهرستان به خاطر قدمت طولاني مستهلك شده و يكي ديگر نيز از وضعيت خوبي برخوردار نيست.
به گفته دكتر حسن زاده پيش ازاين قرار بود اين دو بيمارستان به صورت مجتمع ساخته شوند اما زمين مورد نياز براي اين منظور تاكنون تهيه نشده است.
دكتر رحيم زاده از وجود يك زمين 80 هزار مترمربعي نيز خبر داده و اظهارداشت: اين ميزان زمين فقط براي ساخت يك بيمارستان 400 تختخوابي مناسب است.
 


مردم سمنان با تحويل زباله كتاب مي گيرند

سمنان - خبرنگاركيهان:
شهرداري سمنان زباله خشك را از مردم مي گيرد و در قبال آن بن خريد كتاب مي پردازد.
شهرداري با نصب سه دستگاه كانكس، زباله خشك تفكيك شده مردم را دريافت مي كند و در قبال آن بن خريد كتاب تحويل مي دهد.
اين اقدام با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني و نيز تفكيك زباله انجام مي شود.
شهروندان ساير شهرهاي استان سمنان هم خواستار تسري اين طرح به شهرهاي خود شده اند.
 


تهران آلوده ترين استان اينترنتي كشور است

يزد- خبرنگار كيهان:
استان تهران همچون ماه هاي قبل رتبه اول آلودگي هاي اينترنتي را داراست و با اختلافي نسبت به شهرهاي يزد و بوشهر و مازندران كه در رده هاي بعدي قرار گرفته اند، داراي 25 آدرس آلوده ارسال كننده بدافزاري شناخته شده است.
براساس اين گزارش يزد عدد 15 را در اين زمينه به دست آورده وپس از آن مازندران و بوشهر با 14 آدرس ارسال كننده بدافزار رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش خبرنگار ما، همچنين استان هاي كرمانشاه با 9 آدرس آلوده، اصفهان، با 7 آدرس، همدان 6 آدرس، كرمان و فارس با 5 آدرس، خوزستان و خراسان رضوي با 4 آدرس ديگر استان هاي آلوده اينترنتي كشور به شمار مي آيند.
اين گزارش حاكي است استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، سيستان و بلوچستان، چهارمحال و بختياري، ايلام و اردبيل با داشتن يك آدرس ارسال كننده بدافزار به عنوان پاك ترين استان هاي اينترنتي كشور معرفي شده اند.
براساس اعلام سايت مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي (ماهر) مهرماه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگيري داشته است و در شرايطي كه سال گذشته يزد با 193 سايت ارسال كننده بدافزار درصدر آلودگي ها قرار داشته امسال تهران به عنوان آلوده ترين شهر اينترنتي كشور تنها 25 سايت ارسال كننده بدافزار دارد.
 


مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري:

كارفرمايان از پرداخت سهم بيمه معاف مي شوند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
كارفرماياني كه نيروي جديد به كار گيرند از معافيت سهم بيمه بهره مند مي شوند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان چهارمحال و بختياري با اعلام خبر فوق افزود: در راستاي تلاش هاي دولت خدمتگزار به منظور تشويق بنگاههاي اقتصادي در جذب نيروي كار جديد و رفع معضل بيكاري و تاكيد بر تامين بخش عمده اي از سهم بيمه كارفرما در بند «و» ماده «80» برنامه پنجم توسعه آئين نامه اجرايي كه به تصويب هيئت وزيران رسيده است پرداخت مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، داوود شيوندي اضافه كرد: براساس آئين نامه مذكور كارفرمايان كارگاههاي بخش هاي مختلف كه پس از اعلام نياز نيروي جديد خود به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي و با تأييد اين ادارات اقدام به جذب نيروي جديد كنند و مراتب را اعلام كنند، از تخفيف پلكاني حق بيمه سهم كارفرمايان بهره مند مي شوند.
 


266 مركز فني و حرفه اي در كشور داراي چارت سازماني شدند

گناباد- خبرنگار كيهان:
معاون اداري و پشتيباني سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: از ابتداي امسال تاكنون 266 مركز فني و حرفه اي چارت دار شده اند.
ولي خاني در مراسم افتتاحيه دومين گردهمايي روساي مراكز و مسئولان ستادي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان خراسان رضوي كه در مركز آموزش فني و حرفه اي گناباد برگزار شد گفت: از ابتداي تشكيل سازمان فني و حرفه اي كشور تا انتهاي سال 1390 تنها 350 مركز داراي نمودار اداري بودند. به گزارش خبرنگار ما وي افزود: براي چارت دار كردن اين مراكز يك هزار و 862 پست برقرار شد و هر مركز تقريبا با هفت پست ادامه كار مي دهند. كه با اين اقدام، خيلي از مشكلات مراكز فني و حرفه اي از جمله مشكل استخدام سرايدار و نيروي خدماتي يا مشكل مربيان فاقد پست سازماني مشغول به كار حل شده است. وي با انتقاد از عدم قانون گرايي تصريح كرد: يكي از مشكلات منابع انساني در سازمان فني و حرفه اي وجود رؤساي مراكزي است كه فاقد تحصيلات مرتبط با فني حرفه اي هستند.
 


افزايش 3 درصدي ولادت در قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
ولادت در جزيره قشم نسبت به ميانگين كشوري 3درصد بيشتر است.
رئيس اداره ثبت احوال جزيره قشم با بيان اين مطلب افزود: ثبت واقعه تولد در هفت ماهه اول امسال دو هزار و 39 نفر بوده كه در مقايسه با سال گذشته 5 درصد در قشم افزايش داشته است. احمد كوه نژاد گفت: بيشترين نام انتخابي در قشم فاطمه، محمد، مريم، محمدامين و احمد است.
وي كه در جريان بازديد معاون وزير كشور و رئيس سازمان ثبت احوال كشور از ثبت احوال قشم صحبت مي كرد اظهار داشت در همين مدت يك هزار و 894 مورد درخواست تعويض سند و تعداد دوهزار و 548 مورد نيز تقاضاي صدور كارت ملي داشته ايم.
 


فرش ريزماهي خوي و افشار تكاب ثبت جهاني مي شود

اروميه- خبرنگار كيهان:
فرش ريزماهي خوي براي ثبت جهاني معرفي شده و فرش افشار تكاب نيز جزو اولويت هاي معرفي براي ثبت جهاني است.
رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان غربي با بيان اينكه فرش دستبافت نخستين كالايي است كه براي ثبت جهاني آن در كشور اقدام مي شود گفت تشكل هاي فرش به عنوان تشكل هاي تخصصي در جهت توليد فرش دستبافت مسئوليتي خاص و گران برعهده دارند و ارتقاي جايگاه اين صنعت برعهده آنهاست.
اكبري افزود: فرش دستبافت به عنوان مهم ترين صادرات غيرنفتي با اشتغال خانواده هاي ايراني گره خورده و با برنامه ريزي مطلوب، توان جذب درصد قابل ملاحظه اي از نيروهاي آماده به كار را دارد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتي، كاهش وابستگي ها و تلاش براي خود اتكايي گفت: توليد فرش دستبافت بهترين مصداق به عنوان يكي از ابزارهاي اقتصاد مقاومتي براي مقابله با توطئه دشمنان اين نظام مقدس است و بخشي از توليد ملي است كه نيازمند حمايت مسئولان است.
105 هزار قالي باف در صنعت فرش آذربايجان غربي با توليد سالانه 424 هزار متر مربع فرش اشتغال دارند كه 60 درصد توليدات آنها جنبه صادراتي دارد.
 


نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ در مجلس:

عملكرد بنياد مسكن و آبفاي روستايي رضايت بخش نيست

بهار- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: از عملكرد بنياد مسكن و آبفاي روستاي در بخش مركزي بهار رضايت ندارم.
محمدعلي پورمختار در نشست دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي بهار، افزود: فعاليت هاي چند اداره در شهرستان بهار رضايت بخش نيست كه در راس آنها بنياد مسكن قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، نماينده مجلس ادامه داد: كارهاي انجام نشده زيادي در روستاهاي بهار بر زمين مانده كه برعهده مديريت بنياد مسكن بوده است.
وي بهانه كمبود اعتبارات را تنها مربوط به سال جاري دانست و اضافه كرد: مشكل بودجه در سال هاي گذشته وجود نداشت تا به بهانه آن بسياري از پروژه هاي روستايي نيمه تمام رها شود و لذا اين توجيه به هيچ عنوان قابل قبول نيست و اگر مديري قادر به ايفاي مسئوليت نيست بايد كار را به ديگري بسپارد.
پورمختار يادآور شد: همچنين عملكرد اداره آب و فاضلاب روستايي در رتبه دوم نارضايتي قرار دارد و برخي روستاهاي ما دچار كمبود آب شرب هستند.
وي خاطرنشان ساخت: همچنين در بخش ورزش و تربيت بدني مشكل وجود دارد درحالي كه ميلياردها تومان براي تيم هاي ملي و بازيكنان غيرمتعهد هزينه مي شود، شايسته نيست جوانان روستايي از كمترين امكانات ورزشي محروم باشند.
وي تاكيد كرد: در كنار يكديگر بايد براي رفع مشكلات تلاش كنيم و من نيز براساس اولويت هاي تعيين شده از طرف كميته برنامه ريزي شهرستان، در مركز، پيگيري خواهم كرد.
 


كارشناس حوزه بيابان زدايي سازمان ملل:

بيابان زدايي در كوير ميقان اراك بي نظير است

اراك- خبرنگاركيهان:
اجراي طرح بيابان زدايي در كوير ميقان اراك، نمونه كامل از اين گونه طرح در دنياست.
دكتر اسكويار كارشناس بخش بيابان زدايي سازمان ملل در جريان بازديد از كوير ميقان اراك با اعلام خبر فوق افزود: به نمايندگي از سازمان ملل آمادگي داريم كوير ميقان را يك نمونه موفق در اين زمينه مطرح كنيم تا در سراسر دنيا موضوع بيابان زدايي مورد توجه كارشناسان قراربگيرد.
به گزارش خبرنگار ما، يوسفي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي در ادامه گفت: عمليات اصلاحي و احيا مقابله با بيابان زدايي در كوير ميقان در سال 1370 با كاشت گونه هاي قره داغ، آترپيلكس و بذرپاشي در 22 هزار هكتار از عرصه هاي بياباني اين كوير اعلام شده است و اكنون شاهد حفظ آب و خاك و تثبيت پايداري و كنترل بحران فرسايش بادي از طريق رشد اين گياهان هستيم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10