(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 11  آذر  1391 - شماره 20369

تامين 130 ميليون دلار ارز اضطراري براي جبران كمبود دارويي
از امروز اجرا مي شود
برخورد پليس با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا
20 آذر؛ زمان اعلام اسامي پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك
محموله كالاي قاچاق چيني در خرم آباد توقيف شد
انتقاد صدر از برخوردهاي غيرعلمي درباره امواج ماهواره اي و مخابراتي
توسط وزير راه و شهرسازي صورت گرفت
تكذيب شايعه قطع درخت در آزادراه شهيد همت
آلودگي هوا يك شنبه و دوشنبه به اوج مي رسد
از ديروز آغاز شد
توزيع بيش از 3هزار ارز دانشجويي در 12 شهر كشور
آگاهي به خانواده ها هشدار داد
فريب خوردگي دختر 18ساله از طريق فيس بوك
امروز برگزار مي شود
همايش سپيدپوشان عاشورايي
معتادان بهبود يافته وام 10 ميليوني مي گيرند
دو معلول پله هاي برج ميلاد را با دست طي مي كنند
در دانشكده شريعتي برگزار مي شود
تريبون آزاد دانشجويي با موضوع ازدواج
پري نظافت
سرقت 13ثانيه اي
آخر و عاقبت الاغ دزدي
اول دوست بعد برادر
نقض حقوق مسلمانان در بلژيك


تامين 130 ميليون دلار ارز اضطراري براي جبران كمبود دارويي

مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت از آغاز ورود محموله هاي مختلف دارويي به ارزش 130 ميليون دلار به كشور و رفع كمبودهاي اخير دارويي خبر داد.
محمد عبدزاده در اين رابطه اظهار كرد: با تامين 130 ميليون دلار ارز اضطراري از سوي بانك مركزي براي جبران سريع كمبودهاي دارويي در كشور، خريد داروهاي مورد نياز بيماران به صورت فوق العاده انجام شد.
وي گفت: واردات اين محموله هاي دارويي از طريق هوايي از هفته گذشته آغاز شده و به تدريج تا 2 هفته آينده شاهد ورود همه اين داروها به كشور خواهيم بود.
مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت اضافه كرد: اين داروها بيشتر شامل داروهاي بيماران سرطاني و شيمي درماني، داروهاي مورد نياز بيماران خاص و پيوندي و بخشي از واكسن هايي است كه اخيرا بيشترين كمبودهاي دارويي مربوط به آنها بود.
عبدزاده گفت: علاوه بر اين داروها، بخشي از مواد اوليه نياز كارخانه هاي داروسازي كشور نيز جزو محموله هاي وارداتي جديد است كه به اين ترتيب مشكل توليد داروي كارخانه هاي داخلي نيز برطرف مي شود.
وي ادامه داد: خريد 130 ميليون دلاري دارو از كارخانه هاي مختلف معتبر دارويي انجام شده است به همين علت همه اين داروها به يكباره وارد كشور نمي شود بلكه به صورت محموله هاي مختلف كوچك و بزرگ تا 2 هفته آينده وارد كشور مي شوند.
بازار امروز دارو نتيجه بي توجهي به تامين ارز
معاون داروي سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: اگر توجه كافي به تامين ارز در اوايل سال صورت گرفته بود با بازار كمبود داروي امروزي مواجه نبوديم.
محمدرضا شانه ساز افزود: با بهبود وضعيت ارز مرجع مشكلات كمبود دارويي به زودي برطرف مي شود و مي توان اين قول را به بيماران داد كه اين مشكل تا دو ماه آينده برطرف مي شود.
وي با اشاره به اين كه با كمك شركت هاي دارويي داروهايي كه در كشور با كمبود آن مواجه بوديم را وارد كرديم به باشگاه خبرنگاران گفت: ذخيره داروهاي بيماران خاص و يارانه اي مناسب است و براي چند ماه اين بيماران دارو ذخيره شده است.شانه ساز عنوان كرد: اگر بانك مركزي همين طور به همكاري با ما ادامه دهد بقيه كمبودهاي دارويي را جبران مي كنيم تا شرايط بازار به روال قبلي برگردد البته بايد توجه داشت كه بازار آشفته امروز دارو توجه نكردن مناسب و كافي به حوزه تامين ارز در اوايل سال است.
 


از امروز اجرا مي شود

برخورد پليس با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا از امروز خبرداد.
سردار رحيمي با اشاره به پايداري جوي در پايتخت كه از روز پنجشنبه آغاز شده است و روند افزايشي غلظت آلاينده هاي هوا گفت: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر تداوم پايداري جوي تا روز سه شنبه و افزايش غلظت آلاينده ها خصوصا از روز شنبه، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ادامه اجراي طرح برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا كه از ابتداي فصل پاييز آغاز شده است طرح تشديد برخورد با اين وسايط نقليه را از امروز در تهران به مرحله اجرا مي گذارد.
وي با اشاره به اينكه براساس قانون تردد خودروهاي دودزا ممنوع بوده و اين خودروها به پاركينگ منتقل مي شوند تاكيد كرد: پس از توقيف نيز اين خودروها پلاك تعميرگاه مي گيرند و بايد نسبت به رفع آلايندگي اقدام كنند و در غير اين صورت اجازه تردد مجدد نخواهند داشت.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اين كه پليس در قبال جان مردم مسئول است به درخواست هاي مكرر شهروندان در خصوص برخورد جدي با خودروهاي دودزا اشاره و خاطرنشان كرد: قطعا اجازه نخواهيم داد عده اي بي مبالات با ايجاد آلايندگي در تهران جان پايتخت نشينان را به خطر بياندازند.
وي تصريح كرد: با توجه به وضعيت جوي تهران انتظار مي رود شهروندان ضمن افزايش گرايش به استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي نسبت به انجام معاينه فني خودروهاي خود خصوصا خودروهاي دودزا اقدام كنند.
رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: برابر ابلاغيه صادره برخورد جدي با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا از امروز در دستور كار ماموران پليس پايتخت قرار دارد و از سوي ديگر انتظار مي رود مراكز معاينه فني خودرو نيز با توان مضاعف در اين خصوص به شهروندان خدمت رساني كند.
سردار رحيمي در ادامه با اشاره به توقف طرح توقيف موتورسيكلت هاي متخلف از ابتداي ماه مبارك رمضان گذشته در پايتخت با توجه به درخواست هاي مكرر شهروندان و تعدادي از مسئولان به ايسنا گفت: بر اين اساس از اول ماه رمضان پليس طرح توقيف موتورسيكلت هاي متخلف را از دستور كار خود خارج كرد و تنها به اعمال قانون و آموزش موتورسواران متخلف پرداخت كه بر اين اساس تاكنون بيش از 50 هزار راكب موتورسيكلت آموزش ديدند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه پيش از توقف طرح توقيف موتورسيكلت هاي متخلف حدود 25 درصد كشته ها تصادف تهران را موتورسواران با ترك نشينان آنها تشكيل مي دادند افزود: متاسفانه آمارها نشان داد كه از زمان توقف اجراي اين طرح تاكنون شمار كشته هاي تصادف موتورسواران به 41 درصد رسيده كه اين امر هشداري جدي است و نشان مي دهد واقعا برخي موتورسواران اگر مورد برخورد جدي و اشد مجازات قرار نگيرند جان خود و ديگران را به خطر مي اندازند.
وي با تاكيد بر اين كه افزايش آمار مرگ و مير موتورسواران در تهران، پليس را به شدت نگران كرده است تصريح كرد: بر اين اساس از امروز شنبه طرح تشديد برخورد با موتورسواران متخلف در پايتخت اجرا شده و برخورد با نداشتن كلاه ايمني، انجام حركات مخاطره آميز، رفتارهاي خارج از قوانين و مقررات، حركت در خلاف جهت و تردد در خطوط ويژه به طور جدي در دستوركار ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خواهد بود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به بكارگيري مجدد كفي ها در پايتخت براي انتقال موتورسيكلت هاي متخلف به پاركينگ گفت: تعداد قابل توجهي كفي در اين خصوص در نظر گرفته شده است كه راكبان موتورسيكلت هاي متخلف علاوه بر اعمال قانون و انتقال موتورسيكلتشان به پاركينگ، بايد دوره آموزش اجباري را سپري كنند.طوي در عين حال از رخ داد دو مورد تصادف منجر به فوت در تونل هاي توحيد و رسالت طي دو هفته گذشته خبر داد و گفت: برابر اعلام قبلي ورود موتورسيكلت، كاميون و اتوبوس به داخل تونل هاي پايتخت ممنوع بوده و در اين راستا در ورودي و خروجي اين دو تونل كفي هاي توقيف موتورسيكلت ها مستقر شده و ماموران پليس به طور جدي با ورود موتورسيكلت ها و خودروهاي سنگين به داخل اين دو تونل جلوگيري مي كنند.
 


20 آذر؛ زمان اعلام اسامي پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك از اعلام اسامي پذيرفته شدگان آرم طرح ترافيك از 20 آذر خبر داد.
وحيد نوروزي در خصوص تحولات مذكور گفت: در حال حاضر تقاضاي متقاضيان مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي كه تا سي ام آبان نسبت به ثبت نام اينترنتي درخواست خود اقدام كرده بودند، در دست بررسي است كه نتايج آن بيستم آذر اعلام مي شود.وي افزود: متقاضياني كه تقاضاي آنها مورد پذيرش قرار نگرفته تا 15دي فرصت دارند تا از طريق مراجعه به سايت Tehran.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام كنند و متقاضياني كه تقاضاي آنها مورد پذيرش قرار گرفته نيز از نيمه دوم دي مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك نسبت به ارسال مدارك خود اقدام نمايند.
واگذاري بهره برداري از 11 پاركينگ به مناطق
وي اعلام كرد: در راستاي كاهش تصدي گري سازمان حمل و نقل و ترافيك، بهره برداري از 11 پاركينگ عمومي در اختيار اين سازمان به شهرداري هاي مناطق واگذار شده و مسئوليت بهره برداري از اين پاركينگ ها بر عهده مناطق شهرداري گذاشته شده است.
نوروزي افزود: نرخ جديد بهره برداري از پاركينگ هاي عمومي شهرداري تهران كه نزديك نرخ اتحاديه است، ابلاغ شده اما به منظور ترغيب و تشويق شهروندان به استفاده از پاركينگ هاي عمومي كماكان قيمت اين پاركينگ ها از نرخ اتحاديه كمتر است.
 


محموله كالاي قاچاق چيني در خرم آباد توقيف شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
محموله بزرگ كالاهاي قاچاق چيني كه بدون پرداخت عوارض گمركي وارد كشور شده بود در خرم آباد كشف و ضبط شد.
فرمانده نيروي انتظامي لرستان در بازديد از كالاي ياد شده در جمع خبرنگاران با بيان اين كه دو نفر در اين رابطه دستگير و يك دستگاه كاميون نيز توقيف شده است اظهار داشت: اين محموله كه به گفته يكي از افراد دستگير شده از بندر گناوه به مقصد تهران بارگيري شده بود با تلاش و هوشياري ماموران اداره آگاهي استان كشف و ضبط شده است.
سرتيپ كاظم عليزاده با اشاره به اين كه محموله مزبور ده ها ميليون تومان ارزش دارد گفت: مقدار انبوهي لباس چيني، حدود 6 تن پودر بدن سازي غيرمجاز كه به سلامت مصرف كنندگان آسيب جدي وارد مي كند، تعداد 12 هزار و 520 عدد لامپ تحت عنوان كم مصرف، بيش از دو هزار دستگاه تلفن همراه و غيره از جمله كالاهاي مكشوفه اند.
به گفته فرمانده انتظامي لرستان يكي از اعضاي اين باند قاچاق كالا متواري است.
 


انتقاد صدر از برخوردهاي غيرعلمي درباره امواج ماهواره اي و مخابراتي

رئيس كل سازمان نظام پزشكي از برخوردهاي سياسي و غيرعلمي برخي دستگاه ها در خصوص امواج مختلف ماهواره اي و تلفن هاي همراه بر سلامت انسان انتقاد كرد.
دكتر سيدشهاب الدين صدر در نخستين كنفرانس بين المللي «سلامت الكترونيك» كه از سوي سازمان نظام پزشكي در هتل المپيك برگزار شد، گفت: امروزه امواج آزاردهنده از جمله امواج تلفن هاي همراه در دنيا يك موضوع جدي است. افرادي كه در سايت ها و زير دژهاي ماهواره ها كار مي كنند، در تمام دنيا از مزاياي خاصي استفاده مي كنند. كسي نمي تواند بگويد امواج مختلف اثري بر سلامت انسان ندارد. برخوردهاي سياسي و غيرعلمي دستگاه هاي مختلف در اين زمينه غيرقابل قبول و لازم است مطالعه دقيق در اين زمينه صورت گيرد و آثار امواج مختلف در حوزه سلامت پيگيري شود.
وي با بيان اينكه فناوري هاي نوين و تكنولوژي IT در دنيا رشد چشمگيري داشته، ادامه داد: فرآيندها به سمت الكترونيكي شدن در حال پيشرفت است. سلامت الكترونيك نيز در كشور ما شكل گرفته، اما هنوز در حد محدود قرار دارد.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به ابعاد مختلف سلامت الكترونيك، ادامه داد: به عنوان مثال امروزه موضوع «دور درماني يا تله مديسين» مبحث مهمي در دنيا است كه فرآيندهاي آن به راه افتاده است. سلامت الكترونيكي نيز كاربردهاي زيادي دارد. بخشي از آن در حوزه هاي كلينيكي و اعمال پزشكي و بخشي ديگر نيز به موضوعات غيركلينيكي مربوط مي شود. هرچند ممكن است در حال حاضر سلامت الكترونيك نقايصي داشته باشد، اما منافع آن براي آينده بسيار قابل توجه است، به طوري كه بيماران، گروه هاي مختلف پزشكي، سيستم هاي مديريتي حوزه سلامت و ديگر بخش هاي مرتبط با حوزه سلامت از آن منتفع خواهند شد.
دكتر صدر افزود: البته ممكن است زيرساخت هاي سلامت الكترونيك هنوز به طور كامل در كشور تبيين نشده باشد. در اين باره امنيت شبكه بسيار مهم است، چرا كه اطلاعات بيماران جزو ابزار پزشكي محسوب مي شود. مسائل حقوقي اين مبحث نيز بسيار اهميت دارد. از طرف ديگر اين مبحث به فرهنگ سازي جدي نياز دارد.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با انتقاد از غيبت متوليان سلامت الكترونيك دستگاه هاي اجرايي در اين همايش، گفت: بي توجهي مسئولان اين موضوع به اين مقوله قابل توجيه نيست. سلامت الكترونيكي مي تواند هزينه هاي درمان را بسيار كاهش دهد، به طوري كه با فراگير شدن مقوله سلامت الكترونيك، هزينه ها در بخش درمان سرپايي 70درصد و در بخش بستري 30درصد كاهش مي يابد.
وي در ادامه به تاسيس رشته انفورماتيك پزشكي در كشور اشاره كرد و گفت: سلامت الكترونيك سبب توسعه اخلاق پزشكي و پيشگيري از بسياري خطاهاي پزشكي مي شود. همچنين سلامت الكترونيك در اصلاح بسياري از چالش هاي حوزه سلامت نظير لقاح مصنوعي، مرگ مغزي، پيوند اعضا و يكسري از عرصه هاي جديد حوزه سلامت از جمله چالش هاي مربوط به اخلاق پزشكي، بسيار موثر است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در ادامه به جراحي هاي رباتيك و استفاده از ابزار مختلف در علوم پزشكي اشاره كرد و گفت: استفاده از چنين ابزارهايي سبب شده روند بسياري از جراحي ها تغيير كند، به طوري كه بسياري از اين ابزار در منزل هم قابليت استفاده دارند.
 


توسط وزير راه و شهرسازي صورت گرفت

تكذيب شايعه قطع درخت در آزادراه شهيد همت

وزير راه و شهرسازي گفت: دنبال قطع درخت در ادامه طرح احداث آزادراه شهيد همت نيستيم.
به گزارش خبرنگار مهر، علي نيكزاد در بازديد يك روزه از طرح هاي راه و مسكن مهر استان البرز در خصوص سؤال خبرنگار مهر مبني بر اين كه برخي از افراد در خصوص ادامه طرح احداث آزادراه شهيد همت شايعه كرده اند كه سه هزار اصله درخت براي ادامه طرح و باز كردن راه قطع شده است، اظهار داشت: افرادي كه اين را شايعه كرده اند خودشان ده هزار، ده هزار درخت قطع مي كنند و ما به دنبال قطع درخت نيستيم.
وي با بيان اين كه مسير تهران به كرج سه طرح اساسي دارد، افزود: كرج به تهران و تهران به كرج را از هر طرف دو لاين اضافه مي كنيم كه در كل 5 خط رفت و برگشت مي شود.
وزير راه و شهرسازي گفت: عمليات عمراني لاين شمالي عمده كارهايش انجام شده است و زيرسازي لاين جنوبي انجام شده است و اين پروژه در دولت احمدي نژاد به اتمام مي رسد.
وي گفت: به نظر من اگر يك آزادراه با 10 خط رفت و برگشت داشته باشيم و به موازي آن آزادراه شهيد همت به ميدان امام حسين(ع) و جنوب آزادراه نيز دو خط داشته باشيم براي يك دهه مشكل ترافيك 200 هزار خودروي 24 ساعته كرج به تهران حل خواهد شد.
مديركل راه و شهرسازي استان البرز در حاشيه اين بازديد اظهار داشت: در ادامه احداث آزادراه شهيد همت فقط 250 نهال جابه جا شده است.
قدرت الله ضيايي فر، اضافه كرد: درختي قطع نشده است بلكه فقط 250 نهال يك و دو ساله جابه جا شده است.

 


آلودگي هوا يك شنبه و دوشنبه به اوج مي رسد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به سكون هوا در تهران و شهرهاي صنعتي ار روز پنج شنبه گفت: با توجه به افزايش تردد خودروها از روز شنبه پيش بيني مي شود آلودگي هوا در روزهاي يك شنبه و دوشنبه به اوج خود برسد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري ديروز با اشاره به اينكه از ساعات اوليه پنجشنبه شاهد سكون هوا در تهران و شهرهاي صنعتي بوديم كه اين روند تا دوشنبه ادامه دارد، افزود: انتظار داريم روزهاي يكشنبه و دوشنبه بيشترين غلظت آلودگي هوا را در تهران و شهرهاي صنعتي پرجمعيت با توجه به افزايش تردد خودروها داشته باشيم
وي با اشاره به اينكه سامانه جديدي از روز سه شنبه كشور را فرا مي گيرد گفت: براين اساس انتظار مي رود غلظت آلاينده ها از روز سه شنبه روند نزولي به خود گيرد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به نقشه هاي پيش يابي هواشناسي افزود: براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي در روز شنبه در برخي مناطق استان بوشهر، فارس، هرمزگان و بتدريج در جنوب كرمان و سيستان و بلوچستان افزايش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
وي با تاكيد بر اين كه در اين مدت خليج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود خاطر نشان كرد: در ساير مناطق كشور تا دوشنبه جوي آرام و پايدار حاكم مي شود كه اين امر موجب افزايش غلظت آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت مي شود.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به افزايش دما در نيمه شمالي كشور اشاره كرد و گفت: اين افزايش دما در روزهاي دوشنبه و سه شنبه در سواحل شمالي كشور محسوس بوده و با افزايش ابر همراه خواهد بود. از سوي ديگر از روز سه شنبه با ورود يك سامانه بارشي به نوار غربي كشور بارش ها آغاز خواهد شد.
وي به وضع هواي تهران اشاره كرد و گفت: بر اين اساس در روزهاي شنبه آسمان تهران نيمه ابري، بتدريج صاف و در پاره اي از نقاط با غبار صبحگاهي و در روز يكشنبه صاف در پاره اي از نقاط با غبار صبحگاهي گاهي با رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين دو روز به 3 و 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
 


از ديروز آغاز شد

توزيع بيش از 3هزار ارز دانشجويي در 12 شهر كشور

معاون بورس سازمان امور دانشجويان گفت: توزيع 3هزار و 143 معرفينامه دريافت ارز دانشجويي در 12 شهر كشور از ديروز آغاز شد.
حسن مسلمي نائيني، معاون بورس سازمان امور دانشجويان در گفت و گو با فارس، افزود: تعداد 4هزار و 412 متقاضي دريافت ارز دانشجويي براي نوبت 10 آذرماه سال جاري در سامانه نشا ثبت نام كرده اند.
وي افزود: از اين تعداد با درخواست 3هزار و 143 متقاضي دريافت ارز دانشجويي موافقت شده است و اين افراد به مدت 5 روز كاري مي توانند با مراجعه به موسسات اعزام دانشجو به خارج از كشور معرفي نامه هاي خود را دريافت كنند.
به گفته معاون بورس سازمان امور دانشجويان، با تقاضاي 71 درصد متقاضيان ثبت نام كننده براي نوبت 10 آذرماه در سامانه نشا موافقت شده است و با درخواست 29 درصد متقاضيان نيز موافقت به عمل نيامده است.
مسلمي نائيني با بيان اين كه معرفي نامه دريافت ارز دانشجويي در 12 شهر كشور توزيع مي شود، تصريح كرد: در تهران نيز اين معرفي نامه ها به 11 موسسه براي توزيع تحويل داده شده است.
 


آگاهي به خانواده ها هشدار داد

فريب خوردگي دختر 18ساله از طريق فيس بوك

رئيس آگاهي تهران با هشدار جدي به خانواده ها از يك رسوايي ديگر از فريب خوردگي دختران در شبكه مجازي فيس بوك پرده برداشت.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اينكه هدف از ارائه اين خبر هشدار به خانواده ها در خصوص نظارت بيشتر بر چگونگي استفاده فرزندانشان از فضاي كاربري اينترنت به ويژه در شبكه هاي اجتماعي فيس بوك است گفت: مرد تبهكاري كه با معرفي خود به عنوان جواني پولدار دختران جوان را در شبكه هاي اجتماعي فريب مي داد، در جريان اغفال دختر 18ساله شناسايي و دستگير شد.
وي افزود: 31 آبان ماه سال جاري مردي به كلانتري 134 شهرك قدس مراجعه و از مفقود شدن فرزند هجده ساله اش به نام «پروين» كه به همراه خواهر بزرگش براي خريد به مجتمع تجاري ميلاد نور رفته بود خبر داد.
سرهنگ يگانه تاكيد كرد، با ارجاع پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي، كارآگاهان در اولين اقدام خود به تحقيق از خواهر پروين پرداختند. خواهر پروين در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در داخل مجتمع تجاري ميلاد نور، پروين به بهانه نگاه كردن به ويترين مغازه ها از من فاصله گرفت و پس از آن، هرچه به دنبال وي گشتم موفق نشدم تا او را پيدا كنم.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته پيش بيني شده در داخل مجتمع پرداختند.
تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته دختر جوان مفقود شده را در حال صحبت با تلفن همراه مشاهده كردند كه پس از دقايقي، با سوار شدن به يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ از مجتمع خارج شد.
كارآگاهان با شناسايي هويت مالك پرايد به نام «مرتضي.ح» 30ساله و شناسايي اعضاي خانواده مرتضي به تحقيق از آنها پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه مرتضي در حدود دو سال پيش از همسرش متاركه كرده و پس از مدت كوتاهي، به واسطه داشتن اختلافات شديد با اعضاي خانواده اش از آنها نيز جدا شده و پس از آن به تنهايي زندگي كرده و با هيچ يك از اعضاي خانواده خود ارتباطي ندارد.
با توجه به اطلاعات بدست آمده، كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه پروين به رغم برخورداري از سن كم تسلط بسيار زيادي به كاربري با رايانه دارد و علاوه بر انجام كارهاي تحقيقاتي در شبكه مجازي Face book نيز عضويت داشته و از حدود يك سال پيش از طريق اين شبكه با مرتضي آشنا و پس از گذشت مدتي، ارتباطشان به ملاقات حضوري تبديل شده بود.
كارآگاهان پايگاه دوم، سرانجام با انجام تحقيقات موفق به شناسايي محل سكونت مرتضي در خيابان پيروزي شده و هفتم آذر با ورود به محل سكونت مرتضي در يك اتاق كوچك، علاوه بر دستگيري وي موفق به پيدا كردن دختر مفقود شده نيز شدند.
با انتقال مرتضي و پروين به پايگاه دوم پليس آگاهي، پروين در اولين اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در طول مدت كوتاهي كه با مرتضي بودم، متوجه شدم كه مرتضي مرا فريب داده اما به خاطر آنكه از اعضاي خانواده و به ويژه پدرم خجالت مي كشيدم، نمي توانستم به خانه بازگردم.»
وي در خصوص نحوه آشنايي خود با مرتضي و خروج از خانه به كارآگاهان گفت: از حدود يك سال پيش بود كه در داخل شبكه Face book با شخصي به هويت نيما آشنا شدم. در پيغام هاي اوليه اي كه نيما برايم مي فرستاد، وي مدعي بود كه در خانواده اي با موقعيت اجتماعي و اقتصادي مناسب زندگي مي كند اما نتوانسته با اعضاي خانواده و ديگران ارتباط خوبي ايجاد كند و غالبا تنها است. ابتدا از روي دلسوزي و همدردي با او ارتباط داشتم تا اينكه به تدريج ارتباط ما هر روز زيادتر شد و پس از گذشت چند ماه، با يكديگر ملاقات كرده و در آن زمان متوجه شدم كه هويت نيما يك هويت مستعار بوده و هويت واقعي اش، مرتضي است.
پروين در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: مرتضي مدعي شده بود كه مجرد است و پيش از اين ازدواج نكرده و پس از گذشت مدت كوتاهي از من درخواست ازدواج كرد.
با شناسايي محل كار سابق مرتضي در فلكه چهارم تهرانپارس، كارآگاهان با مراجعه به اين محل و تحقيق از مدير و رانندگان آژانس اطلاع پيدا كردند كه مدير آژانس پس از اطلاع از اعتياد مرتضي به مصرف مواد مخدر، او را اخراج كرده است.
رانندگان آژانس نيز در اظهارات مشابهي عنوان داشتند: در اين اواخر مرتضي دائما در خصوص دختري صحبت مي كرد كه از طريق Face book با او آشنا شده و عنوان مي كرد كه پدر اين دختر داراي وضعيت اقتصادي بسيار خوبي است و به زودي وضع من نيز تغيير خواهد كرد!
 


امروز برگزار مي شود

همايش سپيدپوشان عاشورايي

اولين همايش سپيدپوشان عاشورايي با حضور مسئولان سلامت كشور، پيشكسوتان بهداري دفاع مقدس و جمعي از اعضاي هيات علمي، دانشجويان و كاركنان 11آذرماه در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه اين همايش به مناسبت هفته بسيج صبح روز شنبه يازدهم آذرماه با حضور سردار سلامي، سردار فتحيان، سردار صفوي، دكتر ابوالقاسمي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و مسئولان نظام سلامت كشور در تالار امام خميني(ره) دانشكده پزشكي برگزار مي شود. در همايش مذكور ضمن بيان خاطرات و انتقال تجربيات بهداري دوران دفاع مقدس توسط اساتيد دانشگاهي بر موضوعاتي نظير مستندنگاري تجربيات علمي و پزشكي دفاع مقدس تاكيد خواهد شد.
همچنين در اين مراسم از تعدادي از اساتيد پيشكسوت بهداري دفاع مقدس، نويسندگان كتابهاي «پايي كه جا ماند» و «زندگي خوب بود» و تهيه كننده و كارگردان فيلم «روزهاي زندگي» تجليل به عمل خواهد آمد.
 

 


معتادان بهبود يافته وام 10 ميليوني مي گيرند

رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي از اعطاي وام 7-10 ميليون توماني به معتادان بهبود يافته خبر داد.
كاظم نظم ده با اشاره به اينكه شرط استفاده از تسهيلات خوداشتغالي، يك سال پاك ماندن پس از ترك است، گفت: افراد بهبود يافته متاهل در اولويت دريافت وام خوداشتغالي هستند.
 


دو معلول پله هاي برج ميلاد را با دست طي مي كنند


همزمان با فرا رسيدن روز جهاني معلولان(12 آذرماه)، دو معلول ايراني از يكهزار و 800 پله برج ميلاد با دست هايشان بالا خواهند رفت.
به گزارش ايرنا، يكشنبه هفته آينده(12آذرماه جاري) ماهانا جامي 28 ساله به همراه مرتضي حسيني(عبدي) پله هاي برج ميلاد را به مناسبت روز جهاني معلول با دست هايشان بالا خواهند رفت تا توانمندي و اراده خود را به جامعه نشان دهند.
اين دو فرد معلول با شعار «افتخار مي كنيم به توان تو» پله هاي برج ميلاد را خواهند پيمود.
اين اقدام با همكاري موسسه خيريه رعد تهران انجام مي شود و قرار است مراسم روز جهاني معلولان نيز با همكاري اين مركز و با حضور جمعي از مسئولان در برج ميلاد برگزار شود.
هم اكنون 11 ميليون نفر معلول در كشور زندگي مي كنند.
 


در دانشكده شريعتي برگزار مي شود

تريبون آزاد دانشجويي با موضوع ازدواج

دبير انجمن اسلامي دانشجويي دانشكده شريعتي از برگزاري تريبون آزاد دانشجويي با محوريت جوان، ازدواج و اشتغال در اين دانشكده خبر داد.
آزاده حسينيان در گفت و گو با ايسنا افزود: به منظور پاسخ به مطالبات دانشجويي در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري و به مناسبت روز دانشجو، مسئولين و متوليان امور جوانان از طريق تريبون آزاد پاسخگوي دانشجويان هستند.
وي در مورد محوريت برگزاري اين نشست گفت: بحث ازدواج و تشكيل آن، شنيدن دغدغه ها و مطالبات دانشجويان، فعاليت وزارت ورزش و جوانان در زمينه ازدواج از جمله محورهاي برگزاري اين نشست است.
حسينيان ادامه داد: در اين نشست سيدباقر پيشنمازي معاون برنامه ريزي ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان و مديركل دفتر برنامه ريزي ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان حضور دارند و به عنوان مسئول پاسخگوي پرسش هاي مطرح شده مي باشند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اين نشست از طريق تريبون آزاد صبح 13 آذر سال جاري در دانشكده شريعتي واقع در بزرگراه تندگويان برگزار مي شود و هفته آينده نيز نشست ديگري با محوريت اشتغال جوانان با حضور مسئولين اين حوزه برگزار مي شود.
 


پري نظافت

گزارش شد، زني ملقب به «پري نظافت» كه بدون اجازه صاحب خانه ها به خانه آنها رفته و آنجا را تميز مي كرده است، توسط پليس آمريكا دستگير شد.
سوزان وارن، زن 53 ساله اي است كه بدون اجازه افراد صاحبخانه به خانه هاي آنها مي رفته و پس از تميز كردن آنجا، نامه اي به در آن خانه الصاق مي كرده كه در آن هزينه تميز كردن آن خانه را با ذكر شماره تماس خود به صاحب آن خانه، اطلاع مي داده است.«پري نظافت» توسط يكي از شاكيان شهر «وست ليك» كه از اين كار اين زن بشدت ناراحت شده، دستگير شده و در دادگاه محلي اين شهر، به يكسال حبس تعليقي و 20 ساعت كار اجباري براي دولت آمريكا محكوم شده است.طبق گفته اين زن؛ وي اين كار را به جهت فقر مالي خود انجام مي داده و در جلسه دادگاه از ورود غيرمجاز به بسياري از خانه هاي منطقه «وست ليك» پرده برداشته است.
 


سرقت 13ثانيه اي

دزدان حرفه اي در مدت 13ثانيه در فروشگاه گارلند تگزاس دست به سرقت زده اند.
فيلم ضبط شده توسط دوربين هاي امنيتي مركز خريد گارلند نشان مي دهد كه اين 3 دزد توانسته اند به سرعت ساعت هايي به ارزش 19هزار دلار بدزدند و موفق به فرار شوند.
فيلم امنيتي به وضوح نشان مي دهد كه يك مرد در لباس و پيراهن صورتي وارد فروشگاه شده و دو نوجوان با كلاه هاي بيس بال بر سر در حال دزدي هاي سريع خود هستند.هنگام سرقت هيچ يك از فروشندگان يا كارمندان فروشگاه متوجه دزدي آنها نشده اند و 3 جوان توانسته اند به راحتي از فروشگاه خارج شوند.ماموران پليس تگزاس در حال جست وجو براي يافتن سارقان هستند و از مردم خواسته اند هرگونه اطلاعاتي در اين رابطه دارند در اختيارشان قرار دهند.

 


آخر و عاقبت الاغ دزدي

چهار نفر كه در منطقه اتومبا در مكزيك دو الاغ را سرقت كرده بودند، توسط اهالي محل دستگير شده و به حكم عجيب و سنگيني محكوم شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مردم اين محله تا زماني كه الاغ ها به مكان اوليه خود برگردند، اين چهار نفر را كتك زدند و در نهايت، الاغ ها را با طناب به اين چهار نفر وصل كردند.در نهايت، نيروهاي پليس با مداخله در اين امر طناب اين چهار نفر را از سر الاغ ها باز كرده و با خود به مقر پليس بردند.
گفتني است؛ مردم اين محل در حدود 8 ساعت بابت اين سرقت اين چهار نفر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 


اول دوست بعد برادر

ايزاك نالتينگ 12ساله و داكوتا زيمر 13ساله كه در شهر واشنگتن آمريكا زندگي مي كنند، پس از دوستي با هم در يك استخر، متوجه آن شدند كه شباهت بسياري به هم دارند و پس از پيگيري فهميدند كه با هم برادر بوده اند.
داستان اين جدايي از اين قرار است كه مادر اين دو كودك هنگامي كه دومين فرزندش يعني ايزاك به دنيا آمده 16 سال داشته و معتقد به عدم آمادگي اش براي بزرگ كردن اين كودك و اولين كودكش يعني داكوتا داشته است.به همين جهت قيمومت داكوتا را به مادربزرگ اين كودك و قيمومت ايزاك را به زني با نام داون نالتينگ واگذار كرده است و پنج سال قبل اين مادر در يك تصادف رانندگي به همراه شوهرش كشته شده است.تنها نكته اي كه مادربزرگ داكوتا در خصوص قيم ايزاك مي دانسته نام كوچك اين زن بوده كه با داكوتا اين موضوع را در جريان گذاشته كه ديگر برادر او نزد زني با نام داون زندگي مي كند. داكوتا پس از اينكه متوجه شباهتش با ايزاك مي شود، از ايزاك نام مادرش را جويا مي شود كه در نهايت اين دو متوجه مي شوند كه با هم برادر هستند.
 


نقض حقوق مسلمانان در بلژيك

با وجود اعلام موضع بي طرفي، دادگاهي در شهر «شارلروا» بلژيك، متهمان به قتل يك مسلمان ترك در اين كشور را با ناباوري، تبرئه كرد.
به گزارش روزنامه حريت، در حالي كه خانواده مقتول با نام «ميكائيل تكين» انتظار حكم سنگيني را براي سه تن از اشخاصي كه در حادثه نژادپرستانه اين جوان 31ساله را به قتل رسانده اند داشتند، دادگاه شهر «شارلروا» بلژيك، متهمان اين حادثه را تبرئه كرد.اين گزارش مي افزايد؛ سه نگهبان در سال 2009 ميلادي، تكين را به دليل اصرار بر ورود به مركزي در شهر «شارلروا»، با ضرب و جرح شديد نژادپرستانه و همچنين خفه كردن وي، به قتل رسانده بودند.همچنين دادگاه شهر فوق، اين اقدام نگهبانان را محافظه كارانه تلقي كرده و با اذعان به اين موضوع كه اين قتل كاملا سهوي بوده، سه نگهبان فوق را كه بارها مورد محاكمه قرار گرفته اند، تبرئه كرد.اين موضوع در حالي اتفاق مي افتد كه مادر مقتول اين موضوع را به هيچ وجه منطقي ندانسته و اين اقدام دادگاه بلژيك را اقدامي نژادپرستانه و ضد اسلامي توصيف كرده است.وي معتقد است كه به دليل اينكه فرزند وي مسلمان بوده، دادگاه شارلروا راي به تبرئه متهمان داده است و همچنين از ارجاع اين پرونده به مقامات بالاي اين كشور و همچنين كنسولگري سفارت تركيه، خبر داده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10