(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13  آذر  1391 - شماره 20371

سردار رحيمي خبر داد
توقيف 7000 خودرو و موتورسيكلت دودزا
هواي تهران در شرايط هشدار قرار دارد
دستجردي خواستار اولويت گذاري ارز پزشكي به وزارت بهداشت شد
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر:
معتادان چندگانه سوز شده اند
رئيس آگاهي تهران خبر داد
كشف 6 كاميون حامل گوشي همراه قاچاق چيني در اصفهان و تهران
اهداي 3 دستگاه دياليز به مجمع خيرين سلامت كشور
افزايش 15درصدي مراجعات بيماران به بيمارستان هاي دولتي
امروز برگزار مي شود
ملاقات مردمي رئيس سازمان وظيفه عمومي
كشف بيش از 3 تن ترياك در استان سيستان و بلوچستان
رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر خبر داد
رشد 62 درصدي عضويت داوطلبان جديد
رئيس دانشگاه آزاد خبر داد
تخفيف شهريه و بورس دانشجويان دكتري تحت پوشش كميته امداد
تصادف ساختگي براي گرفتن بيمه
اهداي خون به جاي قمه زني
خانه زوج لجباز خراب شد
قطاري با سرعت هواپيما
7 كشته در ريزش مرگبار تونل


سردار رحيمي خبر داد

توقيف 7000 خودرو و موتورسيكلت دودزا

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: بيش از 5000 دستگاه خودرو و موتورسيكلت اعمال قانون و 2000 دستگاه نيز به پاركينگ منتقل شدند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به تداوم افزايش آلودگي هوا در پايتخت كه از روز پنجشنبه به دليل سكون جوي آغاز شده است افزود: براساس تصميمات جلسه كميته هماهنگي شرايط هشدار آلودگي هواي تهران طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه، محدوده طرح ترافيك گسترش يافته و از محدوده طرح زوج و فرد اعمال مي شود.
وي افزود: بر اين اساس طي اين دو روز تنها خودروهايي كه داراي مجوز تردد در محدوده طرح ترافيك هستند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را دارند و ساير خودروها در خارج از اين محدوده تنها مجاز به تردد هستند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه تدابير لازم در اين خصوص اتخاذ شده است، از بكارگيري تعداد قابل توجهي گشتي در داخل محدوده زوج و فرد خبرداد و گفت: اين گشتي ها با خودروهايي كه به صورت غيرمجاز در داخل اين محدوده تردد مي كنند برخورد خواهند كرد.
به گفته وي جريمه ورود غيرمجاز به محدوده جديد طرح ترافيك كه طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه اعمال مي شود 20 هزار تومان خواهد بود.
سردار رحيمي از توزيع بنرهاي ويژه براي توقيف خودروهاي دودزا خبر داد و گفت: از روز يكشنبه خودروهاي دودزايي كه در معابر توقيف شوند ضمن نصب بنر، به پاركينگ منتقل مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران از اجراي طرح تشديد برخورد با موتورسواران متخلف از روز شنبه خبر داد و تاكيد كرد: در روز شنبه برخورد با موتورسواران متخلف بيشتر جنبه تذكر داشته اما از امروز به طور جدي اين موتورسيكلت ها به پاركينگ منتقل مي شوند كه قطعا شهروندان در سطح شهر شاهد اجراي گسترده اين طرح خواهند بود.
وي ضمن انتقاد از سرويس هاي غيراستاندارد و دودزاي برخي ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي گفت: برابر اعلام قبلي اين ادارات تنها تا پايان آذرماه مهلت دارند تا نسبت به تعيين تكليف سرويس هاي آلاينده و غيراستاندارد خود اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت پليس از تردد آنها جلوگيري خواهد كرد.
رئيس پليس راهور تهران در پايان از شهروندان خواست ضمن همكاري با پليس از ترددهاي غيرضروري به جهت حفظ جان خود و ساير شهروندان خودداري كنند.

 


هواي تهران در شرايط هشدار قرار دارد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: تا روز چهارشنبه جوي پايدار در آسمان كشور حاكم خواهد بود.
عبدالرضا اميدوار شهري اظهار داشت: براساس آخرين نقشه هاي پيش يابي هواشناسي همچنان جوي پايدار تا روز چهارشنبه بر كشور حاكم خواهد بود.
وي گفت: در اين مدت بر تجمع آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت به ويژه تهران افزوده خواهد شد.
سخنگوي كميته كاهش آلودگي هواي تهران نيز با اشاره به انتشار شايعاتي مبني بر تعطيلي مدارس و ادارات در روزهاي آتي گفت: به هيچ وجه تعطيلي مدارس و ادارات در دستور كار كميته كاهش آلودگي هواي تهران نيست.
رسول علي اشرفي پور با اعلام اين خبر اظهار كرد: شايعات و خبرهايي مبني بر تعطيلي مدارس و ادارات به دليل آلودگي هواي تهران منتشر شده كه به هيچ وجه تعطيلي در دستور كار كميته كاهش آلودگي هواي تهران نبوده است.وي افزود: هواي تهران در شرايط هشدار قرار دارد و براي آلودگي هوا توسط يك آلاينده تعطيلي در دستور كار نيست.
به گفته مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان تهران بر اين اساس در جلسه كميته كاهش آلودگي هواي تهران كه شب گذشته در محل استانداري برگزار شد هيچ گونه تعطيلي در دستور كار نبوده است.
بنابرگزارش هاي رسيده، غلظت آلودگي در منطقه 22 تهران و نيز مناطق اقدسيه و تهرانسر بيشتر از ساير مناطق است و در مجموع ميزان آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در تمامي ايستگاههاي كنترل كيفيت هواي تهران، در شرايط ناسالم قرار دارد.
استقرار اتوبوس آمبولانس
در ميادين پر ازدحام
مركز اورژانس تهران جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدام به استقرار 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل هاي پرازدحام شهر تهران مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، ميادين آزادي، انقلاب، امام حسين، امام خميني، رسالت و ميدان تجريش محل هاي استقرار اين اتوبوس آمبولانس ها هستند و از ساعت 8 صبح تا 8 شب به مردم ارائه خدمت مي كنند.
بنابراين گزارش، حدود 30 نفر پرسنل اورژانس اعم از پزشك و پرستار و تكنسين فوريتهاي پزشكي در اين طرح شركت دارند.
اورژانس تهران به مردم توصيه كرد: از سفرهاي درون شهري غير ضروري اجتناب كنند و در صورت ضرورت سفر درون شهري حتما از ماسك مناسب استفاده شود.
بنابر اعلام اورژانس تهران، گروههاي در معرض خطر (سالخوردگان، نوزادان، كودكان، خانمهاي باردار و بيماران قلبي و تنفسي) اكيدا از سفرهاي غير ضروري درون شهري خودداري كرده و از منزل خارج نشوند همچنين از ورزش كردن در فضاي باز و پاركها خودداري كنند.
 


دستجردي خواستار اولويت گذاري ارز پزشكي به وزارت بهداشت شد

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه كمتر از 10 درصد ملزومات و تجهيزات پزشكي در اولويت دوم ارزي قرارگرفته اند، خواستار شد كه اولويت گذاري تخصصي ارز به تجهيزات و ملزومات پزشكي بايد برعهده وزارت بهداشت باشد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اشاره به ترخيص حدود 70 ميليون دلار دارو و تجهيزات و ملزومات پزشكي كه پيش از اين در گمرك مانده بود، گفت: با همكاري بانك مركزي و دستوري كه گرفته شد تقريبا تمام اين موارد ظرف يك هفته از گمرك ترخيص شد.
وزير بهداشت با اشاره به نياز 2500 ميليون دلاري ارز براي دارو و تجهيزات و ملزومات پزشكي، ادامه داد: از ابتداي سال تاكنون حدود 975 ميليون دلار تخصيص يافته كه حدود يك سوم تا يك چهارم ارز مورد نياز ارز دارويي است. البته مسئولان بانك مركزي قول دادند و متعهد شدند كه اين تخصيص ارز را تسريع كنند تا هم فاصله زماني شش ماهه از دست رفته ابتداي سال جبران شود و هم تا پايان سال بتوانيم به سرعت آنچه كه در زمينه دارو و تجهيزات مورد نياز است، وارد كشور كنيم.
وي در ادامه گفت: براساس آنچه كه جمع بندي شده، دارو در اولويت دوم قرار گرفته است اما در مورد ملزومات و تجهيزات پزشكي بايد بگويم كه شايد كمتر از10درصد ملزومات و تجهيزات را در اولويت دوم ارزي قرار داده اند و مابقي را در اولويت هاي بعدي پيش بيني كرده اند و حتي در اولويت هاي 8 و 9 و 10 قرار داده اند كه به هيچ وجه مورد تاييد ما نيست.
دستجردي به مكاتبات انجام شده با غضنفري، وزير صنعت و معدن و تجارت اشاره و تاكيد كرد: اولويت گذاري تخصصي ارز براي تجهيزات و ملزومات پزشكي بايد برعهده وزارت بهداشت باشد؛ چرا كه ما هستيم كه مي دانيم چه مواردي در اولويت قرار دارند.
وي افزود: از طرف ديگر هم اگر اولويت 2براي ملزومات و تجهيزات پزشكي لحاظ نشود، حداقل بايد اولويت 3 لحاظ شود. ما براي سلامت مردم كمتر از اولويت سوم را قائل نيستيم؛ چرا كه اگر اين موارد در اولويت هاي بعدي قرارگيرد ابتدا ارز به اولويت هاي بالاتر تعلق مي گيرد و سپس به اولويت هاي پايين تر و به اين ترتيب ممكن است ارز به اولويت هاي تجهيزات و ملزوماتي كه در اولويت هاي چهارم به بعد قرار دارند، تعلق نگيرد. در اين صورت اين تجهيزات و ملزومات با كمبود روبرو مي شود و اين كمبودها با سلامت مردم بازي خواهد كرد.
 


دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر:

معتادان چندگانه سوز شده اند

جانشين دبير كل ستاد مبارزه با موادمخدر، ترياك، شيره، كراك، هروئين، حشيش و شيشه را به ترتيب پرمصرف ترين موادمخدر و روانگردان در كشور اعلام و نسبت به شيوع ناگهاني ايدز به علت مصرف افسارگسيخته شيشه در كشور هشدار داد.
طاها طاهري در گفت وگو با فارس افزود: طي برنامه چهارم و پنجم توسعه اعتياد تزريقي در زندان ها مهار شده است و اين به واسطه سياست هاي كاهش آسيبي بوده كه انجام گرفته است خصوصا در حوزه ايدز و معتادان تزريقي به وضعيت قابل قبولي از نظر مهار اعتياد تزريقي و انتقال ايدز از اين روش رسيده ايم.
وي ادامه داد: اما اينكه بگوييم ايدز به وسيله مصرف موادمخدر بيشتر شده است يا خير؟ بايد گفت: پديده جديدي در حال شكل گيري است كه ما نسبت به آن هشدار مي دهيم، اين هشدار مربوط به مصرف افسارگسيخته شيشه است كه باعث راه افتادن موج سوم ايدز و رفتارهاي مخاطره آميز جنسي مي شود.
طاهري تصريح كرد: در اين زمينه فقط افزايش آگاهي چاره ساز است و با رفتارهاي اخلاقي، پرهيزي، حيايي و ملاحظات معنوي كارساز نيست بايد وزارت بهداشت به ميدان بيايد و با جرئت مسئله را حل كند.
طاهري گفت: در موج سوم ايدز نمي توان گفت به خاطر حرمت هاي اخلاقي مسائل را به مردم نگوييم بلكه بايد آموزش ها شفاف داده شود و مداخلات موثر انجام گيرد تا كنترل و مهار اين پديده انجام پذيرد.
وي افزود: ما براساس قانون جديد مبارزه با موادمخدر معتاد را به صرف اينكه معتاد است به زندان نمي بريم بلكه مراكز ديگري براي آنها طراحي كرده ايم.
طاهري در مورد ميزان مصرف شيشه در كشور گفت: مصرف شيشه متاسفانه در بين معتادان چندگانه سوز شده است يعني معتادي كه هروئين يا كراك مي كشد به طور همزمان شيشه نيز مصرف مي كند بنابراين اين خطر وجود دارد كه طول درمان را سخت تر كرده و چون معتاد به يك ماده مخدر وابسته نيست مداخلات را سخت تر مي كند.
طاهري در رتبه بندي ميزان مصرف موادمخدر در جامعه افزود: به ترتيب ترياك، شيره، كراك، هروئين، حشيش و شيشه درميان مردم مصرف مي شود و ترس ما اكنون از افزايش مصرف شيشه به دليل شيوع بالاي آن ميان جوانان است.
 


رئيس آگاهي تهران خبر داد

كشف 6 كاميون حامل گوشي همراه قاچاق چيني در اصفهان و تهران

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از كشف 6 كاميون حامل گوشي هاي تلفن همراه چيني در اصفهان و گمرك تهران خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان با اشاره به ارزش 5 ميليارد توماني محموله كشف شده گفت: در پي وقوع اين كشفيات مقام قضايي نيز دستور توقيف محموله مذكور را صادر و براي صاحب محموله قاچاق نيز قرار وثيقه 10 ميليارد توماني صادر كرد.
به گفته اين مقام آگاهي در مورخه 26/ 8/91 در پي خروج يك دستگاه كاميون از مسير اصلي جاده، ماموران انتظامي استان اصفهان مجبور به متوقف كردن خودرو مذكور و اقدام به بررسي اسناد و مدارك محموله پرداختند.
سرهنگ محمديان گفت: در شرايطي كه اسناد و مدارك موجود نشان از حمل لوازم پخش صوتي داشت اما در بازرسي از محموله مشخص شد كه به جاي كالاي ذكر شده در مدارك كاميون حامل گوشي هاي تلفن همراه از نوع چيني به تهران است.
با كشف محموله گوشي هاي تلفن همراه و بررسي اسناد و مدارك بدست آمده، كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان اطلاع پيدا كردند كه علاوه بر كاميون كشف شده، تعداد 5 دستگاه كاميون ديگر نيز اقدام به انتقال محموله گوشي هاي تلفن همراه به مقصد تهران كرده اند؛ بلافاصله هماهنگي هاي لازم انجام و موضوع جهت بررسي در دستور كار معاونت قاچاق پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان معاونت قاچاق پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن انجام هماهنگي با دادسراي انقلاب اسلامي و گمرك تهران، با شناسايي 5 دستگاه كانتينر در گمرك تهران، با حضور عوامل گمرك اقدام به فك پلمب 5 دستگاه كانتينر كرده و در بازرسي از داخل آنها موفق به كشف ده ها هزار دستگاه انواع گوشي تلفن همراه ساخت كشور چين شدند.
 


اهداي 3 دستگاه دياليز به مجمع خيرين سلامت كشور

با اهداي سه دستگاه دياليز به مجمع خيرين سلامت كشور بيمارستان رازي رشت و شهيد نوراني شهرستان طالش مجهز به دستگاه دياليز شدند.
بنا به گزارش روابط عمومي و تبليغات مجمع خيرين سلامت، تعداد سه دستگاه دياليز توسط كاركنان شعب بانك كشاورزي استان گيلان با مشاركت مجمع خيرين سلامت كشور و بنياد بيماري هاي خاص خريداري و تحويل دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان شد.
بنابراين گزارش بيماران دياليزي كه در اين استان با مشكل مواجه بودند به همت كاركنان بانك كشاورزي استان با همكاري اين مجمع 3 دستگاه دياليز خريداري و با هماهنگي در رشت و طالش نصب، راه اندازي و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
گفتني است با استفاده از تسهيلات، هزينه تهيه هر دستگاه دياليز هم اكنون بالغ بر 300 ميليون ريال مي باشد.
همين گزارش مي افزايد: خيرين عزيز و مردم خوب مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و يا مشاركت در امور ساخت و ساز و خريد تجهيزات پزشكي حتي بخشي از آن با دفاتر اين مجمع در سراسر كشور يا با تلفن هاي 88545027 و 8-88543794، دورنگار 88545026 در تهران تماس يا به درگاه هاي www.salamat110.irمراجعه كنند.
همچنين مردم نيك انديش مي توانند وجوه اهدايي خويش را به حساب سپهر صادرات با شماره 0106920692007 بنام مجمع خيرين سلامت واريز و تصوير فيش را با قيد نوع مصرف و نيت خود به دفتر مجمع واقع در تهران خيابان سهروردي شمالي نبش خيابان شهيد قندي غربي پلاك 20 ارسال يا به شماره تلفن هاي فوق اطلاع رساني نمايند.
 


افزايش 15درصدي مراجعات بيماران به بيمارستان هاي دولتي

به دليل افزايش هزينه هاي درماني در بيمارستان هاي خصوصي، مراجعات مردمي به بيمارستان هاي دولتي 10تا 15درصد افزايش يافت.
دكتر «حسن امامي رضوي»، معاون وزير بهداشت در اين رابطه افزود: اين مراجعات،مشكلات مالي بيمارستان ها را ملموس تر مي كند.
وي خاطر نشان كرد: برغم افزايش هزينه هاي تجهيزات پزشكي و ساير هزينه ها، بيمارستان هاي دولتي اجازه ندارند تعرفه هاي خود را بالا ببرند.
معاون وزير بهداشت گفت: بيمارستان هاي دولتي نيازمند كمك هاي مالي دستگاه هاي بالاتر هستند چرا كه نيازمندي مردم به اين بيمارستان ها نيز افزايش يافته است.
امامي رضوي افزود: با افزايش هزينه هاي دارويي و آزمايشگاهي، توان مالي مردم كاهش يافته و مراجعه آنان به بخش هاي مددكاري بيمارستان ها بيشتر مي شود.
وي تاكيد كرد: دستگاه هاي ذيربط بايد به بيمارستان هاي دولتي كمك كنند.
معاون وزير بهداشت در ادامه به كسري هزينه هاي درماني وزارت بهداشت در سال جاري اشاره كرد و گفت: اين كسري بالغ بر يك هزار و 900 ميليارد تومان است كه به نهاد رياست جمهوري نيز اعلام كرده ايم.
امامي رضوي يادآور شد اين كسري بودجه اي به دليل افزايش هزينه ها، اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و ساير مشكلات بر سر راه ارايه خدمات درماني است.

 


امروز برگزار مي شود

ملاقات مردمي رئيس سازمان وظيفه عمومي

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي به همراه مديران خود امروز با حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي(197) به مسائل و مشكلات مشمولان وظيفه رسيدگي مي كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در ادامه سلسله جلسات حضور مسئولان ارشد ناجا و ملاقات هاي عمومي فرماندهان ارشد نيروي انتظامي در سامانه 197، امروز دوشنبه 13 آذرماه، سردار «سيدحميد صدرالسادات» رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا به همراه تني چند از مديران خود از ساعت 9 الي 12 با حضور در مركز نظارت همگاني ناجا به صورت تلفني و حضوري پاسخگوي شهروندان است.
براساس اين گزارش، شهروندان تهراني از طريق تلفن 197 و ساير هموطنان در سراسر كشور با تلفن
88727777-021
مي توانند مستقيما مشكلات خود را با مسئولان سازمان وظيفه عمومي ناجا مطرح كنند.
بنابراين گزارش، مركز نظارت همگاني(197) در خيابان شهيد بهشتي- روبروي سينما آزادي واقع است.
 


كشف بيش از 3 تن ترياك در استان سيستان و بلوچستان

فرمانده نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: سه تن و 340 كيلو ترياك با تلاش ماموران نيروي انتظامي در شهرستان زابلي كشف شد.
سرتيپ حميد فهيمي راد اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اين كه تعدادي از قاچاقچيان از طريق مرزهاي ايرافشان در شهرستان زابلي قصد ورود مواد مخدر به داخل كشور را دارند، موضوع در دستور كار فرماندهي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت. به گزارش خبرگزاري مهر از زاهدان، فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: ماموران نيروي انتظامي زابلي با انجام اقدامات عملياتي موفق شدند قاچاقچيان را در منطقه پتكان بخش آشار هنگامي كه قصد انتقال مواد مخدر به داخل كشور را داشتند شناسايي كرده و با آتش پرحجم خود آنان را زمين گير كنند.
رحيمي راد تصريح كرد: قاچاقچيان كه عرصه را بر خود تنگ ديدند با به جا گذاشتن خودروهاي حامل مواد مخدر متواري شدند. ماموران در بازرسي از اين خودروها موفق شدند 3 هزار و 340 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كنند. به گفته وي تلاش براي دستگيري قاچاقچيان همچنان ادامه دارد.

 


رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر خبر داد

رشد 62 درصدي عضويت داوطلبان جديد

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر به مناسبت روز جهاني داوطلب به تشريح برنامه هاي اين سازمان طي يك سال گذشته پرداخت.
به گزارش كيهان فرحناز رافع، صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 62 درصد عضويت جديد در سازمان داوطلبان آمار اعضاي جديد را 797 تن اعلام كرد.
وي ضمن تاكيد به بحث آموزش داوطلبان اظهار كرد: بيش از 137 هزار عضو و داوطلب در دوره هاي آموزشي داوطلبي، امداد و كمك هاي اوليه و ساير دوره هاي اين سازمان شركت كرده اند.
رافع در ادامه صحبت هايش به اجراي پروژه «هماي رحمت» اشاره كرد و گفت: رافع با اشاره به اجراي پروژه «هماي رحمت»، گفت: اين طرح با همكاري 22 هزار و 65 داوطلب در راستاي حمايت از خانواده زندانيان و نيازمندان بدسرپرست و بي سرپرست اجرايي شد كه بر اين اساس 231 هزار و 832 سبد غذايي در بين نيازمندان توزيع شد.
وي همچنين از رونمايي طرح ملي «حاميان» بصورت دو پروژه «ارمغان مهر» و «مهرورزان آسماني» خبر داد و گفت:
رافع در تشريح جزئيات پروژه «ارمغان مهر»، گفت: اين پروژه با هدف بهره مندي كودكان بي سرپرست و محروم از كمك هاي داوطلبي اجرايي مي شود كه در اين راستا بستري مناسب براي توسعه اقدامات خيران و نيكوكاران فراهم مي شود.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر در تشريح پروژه «مهرورزان آسماني»، گفت: اين پروژه با هدف خدمت رساني به سالمندان و معلولان است كه در اين راستا حدود 5000 تن از خيران و داوطلبان استان ها، بسته هاي بهداشتي، غذايي و فرهنگي در بيش از 1000 سراي سالمند و معلول توزيع مي كنند.
رافع در تشريح پروژه ديگري به نام «پنجره هاي اميد»، گفت اين طرح در راستاي حمايت از كودكان بي سرپرست و بدسرپرست اجرايي مي شود، به گونه اي كه حاميان مي توانند يك كودك را تحت سرپرستي خود قرار دهند كه اين طرح «پنجره هاي اميد» داراي دو حامي سلامت كه خيران وظيفه تقبل هزينه هاي درماني را برعهده دارند و همچنين حامي كرامت كه افراد هزينه معيشت و زندگي كودك را تقبل مي كنند، اجرايي مي شود.
 


رئيس دانشگاه آزاد خبر داد

تخفيف شهريه و بورس دانشجويان دكتري تحت پوشش كميته امداد

رئيس دانشگاه آزاد از تخفيف و تقسيط شهريه و بورسيه دانشجويان دكتري تحت پوشش كميته امداد خبر داد.
فرهاد دانشجو در نشست انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد با كميته امداد امام خميني(ره) با بيان اينكه خانواده بزرگ كميته امداد متفاوت با ديگر خانواده ها هستند، اظهار كرد: كاركردن براي اين خانواده ها جنبه معنوي بيشتري دارد.
وي با بيان اينكه حدود 21 هزار دانشجوي دانشگاه آزاد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند، اظهار كرد: اين دسته از دانشجويان از نظر علمي جزو دانشجويان رده هاي يك تا پنج دانشگاه هستند.
دانشجو همكاري و مشاركت در زمينه فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي را از جمله موضوعات تفاهم نامه عنوان كرد و گفت: اشتغال و كارآفريني، تبادل اطلاعات، بورسيه دانشجويان در مقطع دكتري از ديگر بندهاي اين تفاهم نامه عنوان كرد.
وي با بيان اينكه براساس اين آيين نامه براي هر دو طرف تعهداتي پيش بيني شده است، اظهار كرد: استفاده دانشجويان از امكانات واحدها براساس آيين نامه ها و تخفيف ها و تقسيط شهريه، اولويت برخورداري از خوابگاه، تسهيل ازدواج دانشجويي، اشتغال، استفاده از بورس تحصيلي در دكتري، استفاده از امكانات براي دانشجويان ممتاز و برگزاري سفرهاي زيارتي از جمله تعهدات دانشگاه آزاد براساس اين تفاهم نامه به كميته امداد است.
وي افزود: البته براي كاركنان كميته امداد كه به خانواده هاي تحت پوشش خدمات ارائه مي دهند نيز امتيازي در زمينه تخصيص سهميه براي ارتقاي تحصيلي پيش بيني شده است.
حسين انواري رئيس كميته امداد امام خميني(ره) نيز در اين مراسم با اشاره به مذاكرات كميته امداد با دانشگاه آزاد، گفت: با توجه به سرمايه هاي انساني كه در خانواده هاي محرومين وجود دارند، دانشگاه آزاد از انعقاد اين تفاهم نامه استقبال كرد و مقرر شد كه تعامل دو جانبه اي ميان كميته امداد و دانشگاه آزاد براي رشد و تعالي دانشجويان تحت پوشش كميته امداد انجام شود.
وي با تأكيد بر اينكه دانشجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) كه به دانشگاه راه مي يابند بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرند، اظهار كرد: براي حضور اين دسته از دانشجويان در فعاليت هاي فوق درسي دانشگاه و بورسيه شدن نيازمند اهتمام بيشتري هستيم.
انواري در خاتمه با اشاره به وضعيت دانشجويان تحت پوشش كميته امداد، گفت: 190 دانشجوي تحت پوشش كميته امداد جزو دانشجويان نخبه محسوب مي شوند.
 


تصادف ساختگي براي گرفتن بيمه

رئيس مركز كنترل و ترافيك راهور تهران از رد پيشنهاد ميليوني طي يك تصادف ساختگي از سوي مأمور راهور خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مأموران در تلاشند كه با اصول و مبناي كار خود به هموطنان ياري رسانند و با متخلفين در عين نجابت برخورد نمايند.
وي افزود: مأموران گشت راهور طي گشت زني هاي مستمر خود متوجه تصادفي ما بين يك دستگاه پژو 206 و يك دستگاه سوناتا شدند بلافاصله ماموران خود را به محل حادثه به آدرس مسير شمال به جنوب بزرگراه باكري رساندند و بعد از بررسي هاي كارشناسانه خود متوجه ساختگي بودن تصادف شدند.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: مأموران راهور به دليل ساختگي بودن تصادف هر دو خودرو مدارك رانندگان را توقيف كرده كه در حين انتقال خودروها به پاركينگ راننده پژو 206 پيشنهاد رشوه اي چند ميليوني را مي نمايد كه عامل راهور ضمن رد رشوه مبلغ فوق را به همراه صورت جلسه به قرارگاه پليس بزرگراه تحويل نمود.
 


اهداي خون به جاي قمه زني

وزارت بهداشت افغانستان اعلام كرد: عزاداران حسيني افغان در ايام محرم و روز عاشورا پنج ميليون سي سي خون اهدا كردند.
به گزارش فارس، اهداي اين مقدار خون توسط عزاداران حسيني در طول سال هاي اخير بي سابقه بوده و يك دستاورد بزرگ براي بانك هاي خون افغانستان به شمار مي رود.به نقل از اطلاعيه مطبوعاتي وزارت بهداشت افغانستان، به دليل وقوع حملات تروريستي در افغانستان نياز اين كشور به ذخاير خوني بسيار زياد است.حامد كرزي و «محمدكريم خليلي» معاون رئيس جمهور افغانستان از جمله مقاماتي بودند كه در روز عاشورا خون اهدا كردند.شوراي اخوت اسلامي افغانستان به تازگي در بيانيه اي از مردم افغانستان خواسته بود به جاي سنت قمه زني به فرهنگ پسنديده اهداي خون روي آورند.
 


خانه زوج لجباز خراب شد

يك زوج چيني كه قصد ترك خانه شان كه وسط اتوبان بود را نداشتند بالاخره از تصميم خود صرف نظر كردند و اين خانه تخريب شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عمليات ساخت اتوبان «ويلينگ» چين چندي پيش آغاز شده بود و بسياري از خانه هاي درون مسير تخريب شده بودند اما يك ساختمان 5 طبقه همچنان در ميانه راه باقيمانده بود.
زوجي كه صاحب اين خانه بودند تصميم به تخريب آن نداشتند چرا كه مي گفتند غرامت نقل مكان به آنها داده نشده اين در حالي است كه مسئولان اعتقاد داشتند آنها 14هزار دلار گرفته اند اما خانه خود را تخليه نكرده اند.
با وجود اين خانه در ميانه بزرگراه باز هم اين اتوبان بازگشايي شد اما خودروها مجبور به دور زدن آن بودند و اين مشكلات زيادي به وجود آورده بود تا اينكه بالاخره اين زوج به توافق رسيدند.
اين زوج بالاخره با 26 هزار پوند به توافق رسيدند و اين خانه كه سوژه بسياري از روزنامه ها شده بود بالاخره تخريب شد.
صاحب اين خانه گفت: در مدتي كه عكس خانه ما بر روي اينترنت پخش شده است افراد زيادي براي ديدن خانه ما به اين منطقه سفر كرده اند كه اين موضوع براي ما خيلي جالب نبود و از همين رو تصميم به توافق گرفتيم.
 


قطاري با سرعت هواپيما

مقامات حمل و نقل ژاپن از نمونه اوليه قطار مغناطيسي جديدي رونمايي كردند كه به گفته آنها مي تواند حدود 500 كيلومتر را در ساعت طي كند.
به گزارش مهر، شركت راه آهن مركزي ژاپن، ساخت نمونه اوليه اين قطار را به پايان برده و اين قطار براي آزمايش در سال 2017 آماده است.اين قطار فوق سريع قرار است نخستين خدمات خود را در مسير بين توكيو و ناگويا ارائه دهد و اين سفر 257 كيلومتري را در حدود 40 دقيقه بپيمايد.
قطارهاي مغناطيسي كنوني ژاپن مي توانند به سرعت حدود 241 كيلومتر بر ساعت برسند و مسافت توكيو تا ناگويا را طي يك ساعت و نيم طي كنند.براساس اعلام راه آهن مركزي ژاپن پس از افتتاح نخستين خط اين قطار در سال 2027، اين شركت قصد دارد با صرف هزينه حدود 102 ميليارد دلار مسيرهاي اين قطار را به اوزاكا تا سال 2045 گسترش دهد.قطارهاي مغناطيسي يا ماگلو گونه اي از قطارها هستند كه بطور شناور در هوا در فاصله كمي از ريل قرار دارند و چرخها به جاي غلتيدن روي ريل با نيروي مغناطيسي در هوا شناور شده و به جلو رانده مي شوند. در فناوري ماگلو نيروي مغناطيسي قطار را از زمين بلند كرده و با استفاده از موتور خطي در يك مسير مشخص هدايت مي كند.اين قطارها نصف انرژي هواپيما را مصرف كرده و با همان سرعت نيز حركت مي كنند.
 


7 كشته در ريزش مرگبار تونل

رسانه هاي داخلي ژاپن اعلام كردند در پي ريزش يك تونل 7 نفر كشته و دو زن مجروح شدند.
بنابر اعلام مقامات داخلي ژاپن اين تونل ساعت 23 روز گذشته به وقت گرينويچ در 80 كيلومتري غرب توكيو ريزش كرد و تعدادي از خودروهاي عبوري داخل آن محبوس شدند.
پليس ژاپن اعلام كرد: حدود 100 متر از تونل ويران شده است و تعدادي جسد را به بيرون انتقال داده اند.
نيروهاي امداد و نجات ژاپن با اعلام اينكه دود سياهي از داخل تونل به بيرون منتشر شده است، تصريح كردند: هنگام ريزش اين تونل سه خودرو با يكديگر برخورد كردند كه يكي از آنها آتش گرفت.
يكي از نيروهاي پليس حاضر در محل حادثه گفت: تعداد خودروهاي محبوسي داخل تونل به طور دقيق مشخص نيست. همچنين دو تن از حادثه ديدگان پس از نجات به بيمارستان منتقل شدند.يكي از نجات يافتگان اين حادثه گفت: من به همراه پنج تن ديگر داخل يك دستگاه ون بوديم، واقعا نمي دانم چه اتفاقي براي ديگر سرنشينان افتاده است و تعداد خودروهاي گير افتاده را نيز به خاطر ندارم.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، نيروهاي آتش نشان با مسدود كردن مسيرهاي ارتباطي اين منطقه در تلاش براي مهار وضعيت هستند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10