(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13  آذر  1391 - شماره 20371

حديث دشت عشق
نبرد پرتغالي پرسپوليس و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي
قهرماني نيم فصل به كدام تيم مي رسد استقلال يا سپاهان؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
ليگ جهاني واليبال قرعه كشي شد
همگروهي ايران با روسيه، ايتاليا كوبا، صربستان و آلمان
بي خبري فدراسيون واليبال از ولاسكو
ليگ برتر بسكتبال به ايستگاه ششم رسيد
ملاقات پدر و پسر
آغاز مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از 23 آذر
44 دووميداني كار ايراني در غرب آسيا
پديده پينگ پنگ ايران در بين 40 راكت به دست برتر دنيا


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد گل شيرازي»
مرحله سرخ سلوك
تحصيلات متوسطه را در رشته اقتصاد تمام كرد. در همين هنگام بود كه در كشور امام زمان(عج)، شيپور جنگ با متجاوزان نواخته شده بود. احمد كه مي ديد دوستان و يارانش جان بر كف و عاشقانه ره صد ساله را يك شبه طي مي كردند، آرام و قرار نداشت. با بسيج انس گرفت و در تاريخ 15/1/63 عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت شد... و گذشت تا 34 ماه و 22روز! او در جبهه نبرد مجاهدت ها كرد و شيفتگي داشت و آرزوي شهادت!احمد در سال 64 با بصيرت و فرزانگي وارد مدرسه علميه ذوالفقار اصفهان شد و تا سطح سيوطي درس خواند؛ اما باز هم كبوتر دلش پركشيد و راهي ديار نور شد تا رداي شهادت را كه فخر اولياي الهي است برتن كشد. عمليات كربلاي 5، جبهه شلمچه و تاريخ 7/12/65 بود كه آخرين صفحه زرين زندگي اش ورق خورد. او جبهه را دانشگاه عشق تعبير مي كرد و معتقد بود مراحل سير و سلوك را در آنجا مي توان طي كرد.
طلبه بسيجي شهيد «احمد گل شيرازي»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 7/12/1365در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
 


نبرد پرتغالي پرسپوليس و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي

قهرماني نيم فصل به كدام تيم مي رسد استقلال يا سپاهان؟!

هفته پاياني از نيم فصل نخست ليگ برتر در حالي امروز برگزار مي شود كه استقلال و سپاهان در خارج از خانه در انديشه قهرماني نيم فصل هستند و پرسپوليس در آزادي ميزبان تراكتورسازي است، ديداري كه نبرد مربيان پرتغالي در ليگ برتر است.
هفته هفدهم و پاياني نيم فصل نخست از دوازدهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري 9 مسابقه پيگيري مي شود كه در ادامه به برخي از ديدارهاي حساس اين هفته اشاره مي شود.
آلومينيوم - سپاهان
فرار از قعر و رسيدن به قهرماني در نيم فصل هدف مربيان تيم هاي آلومينيوم و سپاهان است. هرمزگاني ها پس از انصراف از جام حذفي، تمام توجه خود را به ليگ معطوف كرده اند و اميدوارند با پيروزي برابر سپاهان در خانه و ناكامي پيكان يا داماش در ديدارهاي اين هفته، بالاخره فانوس را به دست تيم ديگري بسپارند و با قهرمان كردن استقلال در نيم فصل، هواداران اين تيم را هم خوشحال كنند. البته سپاهاني ها در كنار تفكر پيروزي در هرمزگان، به ساق بازيكنان داماش چشم دوخته اند تا با متوقف كردن استقلال در رشت، رداي قهرماني نيم فصل به رنگ زرد درآيد.
داماش گيلان- استقلال تهران
فرار از قعر جدول و رسيدن به قهرماني، تفكرات دو مربي مطرح ايراني تيم هاي داماش و استقلال است. داماش كه روزهاي خوبي را با درخشان تجربه مي كرد، هفته پيش شكست سنگيني برابر سپاهان متحمل شد و اگر در اين بازي هم مغلوب شود، احتمال فانوس به دست شدنش وجود دارد. حضور مدير و مربي پرسپوليسي در اين تيم هم حاشيه هاي اين بازي را افزايش مي دهد، نفراتي كه در كنار اهميت رسيدن به پيروزي و فرار از قعر جدول، در انديشه ناكام گذاشتن استقلال در قهرماني نيم فصل نخست ليگ هستند. اما در سوي ديگر ميدان مردان قلعه نويي پس از شكست در ورزشگاه آزادي برابر فولاد و به اما و اگر كشاندن قهرماني خود در نيم فصل، روز سختي را در شهر باران پيش رو دارند. استقلالي ها براي اينكه تعطيلات نيم فصل را با آرامش آغاز كنند، مي دانند بايد در اين بازي مهم پيروز شوند اما از دست دادن امتياز در رشت، مي تواند به از دست دادن صدرنشيني و آغاز مجدد حاشيه ها عليه اين تيم ختم شود.
پرسپوليس- تراكتورسازي تبريز
نبرد دوستان پرتغالي در آزادي، يكي از سوژه هاي مهم ديدار پرسپوليس- تراكتورسازي تبريز دو تيم پرطرفدار و قرمزپوش فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي است. ژوزه كه تيمش در 3 هفته گذشته 10 امتياز ارزشمند گرفته است، قصد دارد با پشت سرگذاشتن ديگر مربي مطرح پرتغالي ليگ، نيم فصل را با صعود به جمع نيمه بالايي جدول پشت سربگذارد. پيروزي در اين اين بازي، قطعاً هواداران ناراضي پرسپوليس را بيش از گذشته با اين تيم آشتي مي دهد و انگيزه بازيكنان براي جبران نيم فصل نخست كابوس بار ليگ دوازدهم را در نيم فصل مضاعف تر خواهد كرد. در سوي ديگر ميدان هم تراكتورسازي با حمايت هوادارانش، پس از مسجل شدن حضورش در آسيا، با انگيزه مضاعف در ورزشگاه آزادي برابر پسپوليس به ميدان مي رود. مردان «توني» براي اينكه بيش از اين از جمع مدعيان فاصله نگيرند و به سه هفته پرنوسان خود در ليگ پايان دهند، بايد كار بزرگي انجام دهند و در ورزشگاه آزادي تيم پرسپوليس را شكست دهند. قطعاً آخرين بازي نيم فصل نخست ليگ دوازدهم، در روزي كه طرفداران هر دو تيم پرچم قرمز به دست مي گيرند، بسيار زيبا و جذاب خواهد بود. برنامه كامل ديدارهاي هفته هفدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
دوشنبه- 13/9/91
¤ سايپاي البرز- گهر زاگرس دورود (ساعت 15)
¤ مس كرمان- صباي قم (ساعت 15)
¤ آلومينيوم هرمزگان- سپاهان اصفهان (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان- ملوان بندرانزلي (ساعت 15:15)
¤ پيكان تهران- صنعت نفت آبادان (ساعت 15:15)
¤ راه آهن تهران- فجر سپاسي شيراز (ساعت 15:15)
¤ فولاد خوزستان- نفت تهران (ساعت 15:15)
¤ داماش گيلان- استقلال تهران (ساعت 15:15)
¤ پرسپوليس - تراكتورسازي تبريز(ساعت 30:17)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

گراني بليت و انصراف تيم ها از جام حذفي يكي پس از ديگري
دو باشگاه سنگ آهن بافق يزد و نفت مسجد سليمان از شركت در جام حذفي انصراف دادند تا به اين ترتيب دو مسابقه ديگر جام حذفي لغو شد. سنگ آهن بافق يزد حريف فجر سپاسي و نفت مسجد سليمان بايد به مصاف صباي قم مي رفت كه اين دو مسابقه در روز 24 آذر برگزار نخواهد شد و به اين ترتيب فجرسپاسي و صباي قم بدون برگزاري مسابقه به مرحله بعدي جام حذفي صعود كردند.پيش از اين نيز تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و شهرداري تبريز از شركت در جام حذفي انصراف داده بودند. سازمان ليگ پس از اما و اگر هاي فراوان جام حذفي را با حضور 32 تيم قرعه كشي كرد كه تاكنون 4 تيم از حضور در اين مسابقات انصراف دادند. مسئولان سازمان ليگ ديروزاعلام كردند كه يكي از اصلي ترين دلايل انصراف تيم ها از حضور در جام حذفي گراني بليت هواپيماست به طوري كه هزينه رفت وآمد تيم ها افزايش چشمگيري داشته و به همين دليل اكثر تيم هاي ميهمان از حضور در جام حذفي انصراف دادند.
جريمه 5 ميليوني ژوزه
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال سرمربي تيم پرسپوليس را به دليل انجام مصاحبه اي عليه كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي به پرداخت مبلغ پنج ميليون تومان جريمه نقدي محكوم كرد .
مخالفت باشگاه مس با انتقال عنايتي به استقلال
سرمربي مس كرمان مي گويد اين باشگاه مخالف حضور رضا عنايتي در استقلال است.ابراهيم قاسمپور درباره آخرين وضعيت رضا عنايتي و جدايي اش از مس گفت: در جلسه اي كه با مديريت باشگاه داشتم تصميم بر اين شد كه به هيچ عنوان عنايتي را از دست ندهيم و اين بازيكن را حفظ كنيم. ما در قبال مردم كرمان مسئول هستيم و سياستي هم كه باشگاه در پيش گرفته اين است كه ما بازيكنان كليدي و آنهايي كه رويشان سرمايه گذاري كرده ايم را از دست ندهيم.
تركيه، فنلاند و روسيه حريفان تيم فوتبال نوجوانان
برنامه تورنمنت رقابت هاي فوتبال نوجوانان در روسيه اعلام شد. اين تورنمنت از 16 دي آغاز مي شود و تيم ايران بايد با تيم هاي تركيه، فنلاند و روسيه به رقابت بپردازد.در گروه اول تيم هاي چك، اوكراين، آذربايجان، ليتواني، گروه دوم يونان، اسلوني ، لتوني، در گروه سوم تركيه، ايران، فنلاند، روسيه و در گروه چهارم بلژيك، ايتاليا، بلاروس و منتخب سن پترزبورگ قرار دارند.
فسخ قرارداد جانواريو با استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال از فسخ قرارداد باشگاهش با فابيو جانواريو در آينده نزديك خبر داد. علي فتح الله زاده درباره آخرين وضعيت فابيو جانواريو گفت : مساله جانواريو به مشكل برخورده است. طبق گفته پزشكان تيم او فعلا 30 درصد آمادگي لازم را دارد و از آنجايي كه مي خواهيم در سه جام حضور قدرتمند داشته باشيم، نمي توانيم ريسك كنيم. با كمال تاسف مجبور شديم كه بازيكن تاثيرگذاري مثل جانواريو را از فهرست خارج كنيم و فرد ديگري را جايگزينش كنيم .
ورزشگاه تختي دورود هرگز آماده نمي شود!
پيمانكار ورزشگاه تختي دورود معتقد است با توجه به شرايط موجود، اين ورزشگاه هرگز به بهره برداري نمي رسد و مردم دورود بايد براي هميشه در حسرت ميزباني گهر بمانند! سالاروند در خصوص آخرين وضعيت ورزشگاه تختي دورود اظهاركرد: تعدادي از آهن ها كه در اسكلت فلزي ورزشگاه به كار رفته بود را درآورده و كار را تعطيل كرده ام.وي افزود: اگر مأموران پليس نمي آمدند همه آهن ها را در مي آوردم اما چون كار به كلانتري، پاسگاه و دادگاه كشيده شد ديگر نتوانستم بقيه آهن ها را درآورم.اين پيمانكار يادآور شد: به شخصي كه آهن ها را خريده ام به جاي پول نقد، چك داده ام و چون مدت زيادي از زمان پاس شدن چك گذشته، حكم جلبم را گرفته و به زودي به زندان مي روم.وي تأكيد كرد: وقتي كار بازسازي را تعطيل كرده ايم، چگونه اين ورزشگاه بايد تكميل شود؟ دلم براي مردمي مي سوزد كه بايد در حسرت ديدن بازي هاي گهر در اين شهر بمانند.
پيروزي هاي خانگي بارسلونا و رئال
رقابتهاي هفته چهاردهم لاليگا شنبه شب با پيروزي تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا پيگيري شد. روز دوم از رقابتهاي هفته چهاردهم لاليگا اسپانيا شنبه شب با برگزاري چهار مسابقه پيگيري شد كه در يكي از اين ديدارها بارسلونا در حضور 80 هزار تماشاگر ورزشگاه نيوكمپ موفق شد با نتيجه پر گل 5 بر يك ميهمان خود آتلتيك بيلبائو را در هم بكوبد. در اين بازي جرارد پيكه (23)، مسي (25، 70)، آدريانو (45) و فابرگاس (57) براي بارسا گلزني كردند.رئال مادريد هم در حضور 79 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتياگوبرنابئو با نتيجه 2 بر صفر تيم رده دوم جدول يعني آتلتيكومادريد را شكست داد تا مهمترين تعقيب كننده بارساي صدرنشين را از رقابت با اين تيم دور كند. در اين بازي كريس رونالدو (16) و مسوت اوزيل (66) براي رئال گل زدند.جدول رده بندي:1- بارسلونا 40 امتياز،2- اتلتيكومادريد 34 امتياز،3- رئال مادريد 29 امتيازو...
 


ليگ جهاني واليبال قرعه كشي شد

همگروهي ايران با روسيه، ايتاليا كوبا، صربستان و آلمان

گروه بندي ليگ جهاني واليبال در نشست هماهنگي اين رقابت ها در شهر لوزان سوئيس برگزار شد و تيم ملي واليبال كشورمان حريفان خود در اين رقابت ها را شناخت.
ليگ جهاني واليبال سال 2013 براي نخستين بار در تاريخ اين مسابقات با حضور 18تيم و در سه گروه شش تيمي برگزار خواهد شد و گروه بندي دور مقدماتي اين رقابت ها براساس رده بندي جهاني تيم هاي شركت كننده است. تيم ملي ايران در گروه دوم اين رقابت ها با تيم هاي روسيه، ايتاليا، كوبا، صربستان و آلمان همگروه شد و تيم هاي برزيل، لهستان، ايالات متحده، بلغارستان، آرژانتين و فرانسه در گروه اول قرار گرفتند. تيم هاي كانادا، كره جنوبي، فنلاند، هلند و دو تيم ديگر كه 15 دسامبر(25 ديماه 91) از سوي كميته اجرايي فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) اعلام خواهد شد، در گروه سوم اين رقابت ها حضور دارند.
دور نخست يا بين قاره اي اين رقابت ها از 31 مي سال 2013 برابر با 11خرداد ماه سال آينده به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد كه تيم هاي اول تا سوم هر گروه كه در رده بندي جهاني در جايگاه بالاتري قرار دارند سه ميزبان خواهند داشت و در دو بار مهمان حريفان مي شوند. بدين ترتيب در گروه دوم اين رقابت ها كه تيم ملي واليبال ايران قرار دارد، تيم هاي روسيه، ايتاليا و كوبا در سه بازي دور بين قاره اي ميزبان خواهند بود و در دو بازي مهمان مي شوند.
صعود به مرحله نهايي اين رقابت ها نيز به اين صورت خواهد بود كه از گروه هاي اول و دوم سه تيم برتر به همراه بهترين تيم گروه سوم به مرحله نهايي صعود مي كنند كه با تيم ميزبان هشت تيم مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال را تشكيل مي دهند. مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال نيز از 16 تا 21 جولاي 2013 برگزار خواهد شد كه ميزبان اين مرحله نيز آخر ژانويه سال 2013 معرفي مي شود. محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران به عنوان عضو دپارتمان ليگ جهاني در اين اجلاس حضور دارد.
 


بي خبري فدراسيون واليبال از ولاسكو

 دبير فدراسيون واليبال مي گويد كه نمي داند خوليو و لاسكو به چه علتي در مراسم قرعه كشي ليگ جهاني واليبال شركت نكرده است.
محمود افشاردوست درباره علت شركت نكردن خوليو ولاسكو در مراسم قرعه كشي ليگ جهاني اظهار كرد: من با او تلفني صحبت نكردم و نمي دانم كه چرا به لوزان نرفته است. معمولا سرمربيان تيم هاي حاضر در ليگ جهاني هم در اين مراسم شركت مي كنند تا از نزديك شاهد قرعه كشي باشند. قرار بود كه ولاسكو در اين مراسم حضور پيدا كند اما اينكه به چه علت غايب بوده را نمي دانم. وي در واكنش به اين پرسش كه آيا احتمال دارد كه او ديگر به ايران بازنگردد چرا كه قراردادش به پايان رسيده و در مراسم قرعه كشي ليگ جهاني هم حضور پيدا نكرده است، خاطرنشان كرد: اصلا مشكلي وجود ندارد. هيچ نگراني نداشته باشيد. ولاسكو با ما قطع همكاري نكرده و اسفندماه براي رقابت هاي پلي آف ليگ در ايران خواهد بود او مشكلي براي تمديد قرارداد ندارد. مذاكرات مقدماتي انجام شده و براي ادامه حضورش در ايران به قطعيت رسيده ايم. او مشكلي براي امضاي قرارداد ندارد و به محض اينكه وارد ايران شود آن را امضا مي كند.
 


ليگ برتر بسكتبال به ايستگاه ششم رسيد

ملاقات پدر و پسر

هفته ششم ليگ برتر بسكتبال با 3 ديدار در تهران آغاز خواهد شد كه براي نخستين بار بچيروويچ ها از نزديك شاهد عملكرد خود در ليگ ايران خواهند بود.
رقابتهاي هفته ششم ليگ برتر بسكتبال امروز با پنج بازي پي گيري مي شود كه 3 ديدار در سالن آزادي تهران است. در اين هفته كه دوباره ستاره ها در آزادي جمع مي شوند تهراني ها بايد از حريفان قدرتمند خود پذيرايي كنند. در يكي از اين سه مسابقه، مهرام ميزبان همياري زنجان است. شاگردان مهمد بچيروويچ كه هفته گذشته را با برد پشت سر گذاشتند در ششمين ديدارشان به مصاف زنجاني هاي آماده مي روند. همياري در ديدار گذشته خود با اينكه برابر پتروشيمي تن به شكست داد اما عملكرد قابل قبولي به نمايش گذاشت و اصلي ترين مدعي اين فصل را آزار داد. كوهيان كه در سال هاي گذشته با ذوب آهن در آستانه قهرماني قرار مي گرفت اما برابر مهرام تسليم مي شد حالا به تهران آمده تا مهرام را با پيراهن همياري مغلوب كند كه مطمئنا برابر ستون هاي اين تيم چون صمد نيكخواه بهرامي و مهدي كامراني كار دشواري خواهد داشت.
در ديگر مسابقه، نفت تهران قعرنشين بايد به مصاف پتروشيمي برود. نفتي ها ميزبان صدرنشين ليگ و تنها تيم بدون شكست فصل هستند و مي دانند كار دشواري خواهند داشت. نكته جالب توجه اين است كه «ساني» و «مهمد» بچيروويچ براي نخستين بار در ليگ عملكرد يكديگر را از نزديك تماشا خواهند كرد و مطمئنا هر دو براي اثبات توانايي هايشان برنامه ريزي خاصي دارند. پسر سرمربي تيم ملي براي پتروشيمي بازي مي كند. برنامه كامل هفته ششم به اين شرح است: ¤نفت تهران-پتروشيمي بندر امام ¤مهرام تهران-همياري زنجان ¤دانشگاه آزاد-بندر كنگ ¤فولاد ماهان اصفهان-شهرداري گرگان، استقلال زرين قشم-صنايع ماهشهر.
جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال: 1.پتروشيمي، 2. فولاد ماهان، 3. دانشگاه آزاد، 4. مهرام و
 


آغاز مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از 23 آذر

مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در رقابت هاي جام جهاني تهران از روز 23 آذر آغاز مي شود.
با تصميم محمد بنا مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي و سرمربي تيم ملي بزرگسالان مرحله سوم اردوي فرنگي كاران براي شركت در رقابت هاي جام جهاني تهران از 23 آذر تا 7 دي ماه در محل خانه كشتي شماره يك تهران برگزار مي شود. مرحله دوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي كه از روز 2 آذر ماه آغاز شده است، پنجشنبه 16 آذر ماه به پايان مي رسد. قرار است محمد بنا، مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي و سرمربي تيم بزرگسالان كه براي ديدار با خانواده اش به اسپانيا سفر كرده است براي آغاز اين اردو به ايران بازگردد و در اين اردو بر تمرينات فرنگي كاران نظارت مستقيم داشته باشد.
 


44 دووميداني كار ايراني در غرب آسيا

براساس اعلام فدراسيون دووميداني، 44 دووميداني كار براي حضور در دومين دوره رقابتهاي دووميداني غرب آسيا در شهر دوبي امارات انتخاب شدند.
براساس ركوردگيري صورت گرفته در مجموعه دووميداني آفتاب انقلاب، در نهايت 27 دووميداني كار مرد و 17 ورزشكار زن براي حضور در رقابتهاي غرب آسيا انتخاب شدند. رقابتهاي دووميداني غرب آسيا از روز 22 تا 25 آذرماه در ورزشگاه پليس امارات برگزار مي شود. تيم ملي دووميداني ايران نيز در دور پيشين رقابتها به عنوان نايب قهرماني دست يافته بود. 13 كشور عضو رقابتهاي دووميداني غرب آسيا هستند كه بنابر اعلام مسئولان برگزاري رقابتها هر سيزده كشور قرار است در اين مسابقات حاضر شوند.
 


پديده پينگ پنگ ايران در بين 40 راكت به دست برتر دنيا

براي اولين بار در تاريخ پينگ پنگ ايران يك پينگ پنگ باز ايراني بين 40 نفر اول دنيا قرار گرفت.
فدراسيون جهاني تنيس روي ميز رنكينگ ماه دسامبر را منتشر كرد كه نوشاد عالميان با صعود 27 پله اي در جايگاه 40 جهان قرار گرفت. پينگ پنگ باز المپيكي ايران در ماه نوامبر در رتبه 67 قرار داشت. در اين جدول رده بندي همچنان پينگ پنگ بازان چين در رتبه اول تا چهارم قرار دارند و رتبه پنجم به تيموبول رقيب آلماني نوشاد عالميان در المپيك رسيده است. در بخش رنكينگ جهاني پينگ پنگ زير 21 سال جهان نيز نوشاد عالميان با پنج پله صعود به رتبه چهارم رسيد كه چنين جايگاهي براي پينگ پنگ ايران بي سابقه بوده است. هرچند پديده پينگ پنگ ايران در اين بخش صعود چند پله اي داشته، اما ديگر نمايندگان ايران با روند نزولي در اين جدول روبرو بودند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10