(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13  آذر  1391 - شماره 20371

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... ولي هرگز نمي بارد ! (يادداشت روز)
پشه خونخوار (گفت و شنود)
در نشست خبري همايش اساتيد مسلمان مطرح شد
ولايتي: خزان صهيونيست ها آغاز شده است
قاضي مدير خراساني:
پرونده قضات حادثه كهريزك با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد
نشست مشترك فراكسيون حقوق بشر مجلس با وزارت خارجه برگزار شد
دعا براي سلامتي استاد اخلاق
با دستيابي به سامانه هاي جديد راداري
توان پدافند هوايي ايران در كشف پرنده هاي مهاجم به كمتر از يك ثانيه رسيد
حداد عادل:
تلاش مي كنيم اصولگرايان گرفتار تعدد نامزد رياست جمهوري نشوند
كيهان و خوانندگان
بي بي سي: تشخيص آيت الله خامنه اي راه را بر القاي بحران بسته است (خبر ويژه)
وقتي زور تغيير را نداريم فاصله با قانون اساسي را كم كنيم (خبر ويژه)
مدعيان تقلب همچنان در وضعيت نه راه پس نه راه پيش (خبر ويژه)
هماهنگي كامل مجمع روحانيون با شوراي هماهنگي فتنه در پاريس (خبر ويژه)


... ولي هرگز نمي بارد ! (يادداشت روز)

در آخرين ساعات روز شنبه- 11/9/91- آقاي رئيس جمهور با صدور چند حكم جداگانه، اسفنديار رحيم مشايي را به رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد، سيدحسن موسوي را به رياست دفتر رئيس جمهور و محمد شريف ملك زاده را به رياست سازمان ميراث فرهنگي منصوب كرد و همزمان با اين تغييرات، دكتر تقي پور وزير ارتباطات و فن آوري را عزل و سرپرستي اين وزارتخانه را با حفظ سمت به مهندس نيكزاد، وزير دو وزارتخانه ادغام شده راه و شهرسازي واگذار كرد. خبر اين اقدام پرشتاب آقاي احمدي نژاد بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه هاي داخلي و برخي از رسانه هاي فارسي زبان خارجي جاي گرفت و با تحليل ها و تفسيرهاي متفاوتي روبرو شد... و در اين باره گفتني هايي هست؛
1- اگرچه رئيس جمهور محترم در متن احكام ياد شده- مخصوصا حكم انتصاب آقاي مشايي- اصرار دارند اين تغيير و تحولات را برخاسته از دلايل حساب شده اي معرفي كنند كه با نگاه ايشان به منافع اسلامي و ملي صورت پذيرفته است ولي با عرض پوزش بايد گفت برخلاف تصور ايشان در تغيير و تحولات مورد اشاره نه فقط كمترين نشانه اي از توجه به منافع اسلامي و ملي ديده نمي شود بلكه شواهد و قرائن فراواني حكايت از آن دارند كه آقاي احمدي نژاد بار ديگر و براي چندمين بار در دوره دوم رياست جمهوري خويش پاي در چنبره فريب حلقه انحرافي پيرامون خود نهاده اند و بي آن كه متوجه باشند دست به اقدامي زده اند كه نمي تواند غير از تنش آفريني در شرايط حساس كنوني، نتيجه ديگري داشته باشد. اين اقدام هرچند كه خوشبختانه با بي اعتنايي و كم محلي نيروهاي اصيل و انقلابي روبرو شد ولي متاسفانه سوژه اي به دست بدخواهان مي دهد تا هوشمندي و مردم دوستي و خدمات فراوان رياست محترم جمهوري طي ساليان متمادي را زير سؤال ببرند. يعني دقيقا همان نقطه مشتركي كه در پيوند نانوشته اما غيرقابل انكار حلقه انحرافي و عوامل فتنه 88 دنبال مي شود. ولي چرا...؟!
2- بايد از جناب رئيس جمهور و يا مشاوران ايشان پرسيد براساس كدام توجيه و يا دليل منطقي، تغيير و تحولات اخير را بر ده ها اولويت اصلي و حياتي كشور كه مبارزه با گراني و برنامه ريزي براي مقابله با تحريم ها، از جمله آنهاست، ترجيح داده اند؟! متاسفانه مدتي است كه آقاي احمدي نژاد نيز در پاسخ به اين پرسش كه چرا دولت براي مقابله با مشكلات و دغدغه هاي معيشتي مردم دست به اقدام چشمگيري نمي زند؟ همان پاسخ رئيس دولت مدعي اصلاحات را ارائه مي كند كه «مي خواستيم ولي نگذاشتند»! و باز هم، مانند آقاي خاتمي توضيح نمي دهند «قرار بود چه كاري انجام بدهيد كه نگذاشتند؟ و چه كساني مانع از انجام آن شدند»؟! گفتني است برخي از مدعيان اصلاحات- همان وطن فروشان فتنه 88- به اصولگرايان خرده مي گيرند چرا ابتدا از دولت احمدي نژاد حمايت جانانه كرديد ولي امروزه به آن انتقاد مي كنيد؟ و از اين رهگذر ادعا مي كنند حق با آنها بوده است كه از ابتدا با دولت نهم و دهم مخالفت كرده اند! و حال آن كه دولت هاي نهم و دهم منشأ خدمات فراوان و گاه بي نظيري بوده اند و انتقاد نيروهاي دلسوز و اصولگرا دقيقا به آن بخش از مواضع و عملكرد دولت كنوني است كه در آن به روش مدعيان اصلاحات روي آورده است. يعني آنچه منفور ملت است و اين نفرت را طي چند سال اخير در انتخابات متعدد نشان داده اند، راه و روش مدعيان اصلاحات است و چنانچه اين راه و روش در مواردي- هرچند اندك- از سوي دولت كنوني دنبال شود نيز با اعتراض و مخالفت همان مردم روبرو خواهد شد، كه شده است. انتظار آن است كه آقاي احمدي نژاد به اين نكته بديهي توجه كنند و مانند دولت اصلاحات، پرداختن به دغدغه هاي اصلي مردم و نيازهاي حياتي كشور را كه وظيفه دولت است بر مسائل حاشيه اي و كم اهميت ترجيح ندهند.
3- رئيس جمهور محترم در حكم انتصاب آقاي مشايي خطاب به ايشان آورده است؛
«اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزش هاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقا عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.»
در توصيف فوق دقت كنيد؛ گويي آقاي احمدي نژاد در گزاره ياد شده - نستجيربالله- مشخصات يكي از اولياء بزرگ الهي را بيان كرده اند! كه «آشنايي و همراهي با حضرتش را هديه اي الهي و افتخاري بزرگ»! تلقي مي كنند!...
سخن اگرچه درباره آقاي مشايي نيست چرا كه پيش از اين كيهان به نمونه هاي مستندي از مواضع و عملكرد ايشان پرداخته است. ولي از آنجا كه جناب رئيس جمهور در حلقه اين جريان انحرافي محاصره شده است - يا به اين محاصره تن داده است- و جناب مشايي را در جايگاه اولياء الهي! معرفي كرده است بايد گفت، اين «ولي خدا»! كسي است كه؛ اساسا دوران «اسلامگرايي» را تمام شده مي داند و با صراحت مي گويد «...من اينجا عرض مي كنم كه دوران اسلامگرايي به پايان رسيده است، معنايش اين نيست كه اسلامگرايي وجود ندارد يا رو به نضج نيست، نه؛ اسلام هست، اما دوره اش به پايان رسيده است اكنون دوره اسب سواري تمام شده، اما اسب هست. سوارش هم هست» دقت كنيد، به صراحت از پايان عمر اسلام در جهان سخن مي گويد! كه ان شاءالله متوجه نبوده و از روي بي دقتي باشد. ايشان سپس با كمال جسارت، اسلام را به «اسب» و مسلمانان را به اسب سواران تشبيه مي كند! يعني اگر هنوز اسلامي هست و مسلماناني هستند، مانند وجود اسب و اسب سواران است كه هستند ولي دوران آنها تمام شده است! ايشان در ادامه همين سخنراني كه فيلم آن موجود است، پا را فراتر گذاشته و حقانيت اسلام را نيز- ظاهرا بي آن كه بداند- زير سؤال برده و مي گويد «روند تحولات اين نيست كه بشريت مسلمان بشود تا به حقانيت برسد. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش نيز به حقايقي مي رسد- دقت كنيد!- كه ديگر لازم نيست آن را از پوسته اسلام طي كند»! و در ادامه نتيجه مي گيرد؛ «يعني (بشر) دارد به يك عصاره اصلي مي رسد و در آن عصاره اصلي- كه به قول ايشان هرچه هست، اسلام نيست- يك فهم بزرگ قرار دارد». اين بخش از اظهارات وي برگرفته اي- احتمالا ناخواسته- از آموزه هاي فراماسونري است.
بعد از آن كه ريچارد رورتي، نظريه پرداز برجسته CIA در مصاحبه با روزنامه ايتاليايي كوريره دلاسرا- 3 تيرماه 86/24 ژوئن 2007- تصريح و توصيه مي كند كه «ملي گرايي تنها پادزهر اسلامگرايي در ايران است»! همين «عارف متعهد»!- به قول آقاي احمدي نژاد- در دومين همايش ايرانيان خارج از كشور، «مكتب ايران» را به جاي «مكتب اسلام» توصيه مي كند و همزمان با دعوت از «ريچارد فراي» جاسوس برجسته CIA كه اسناد آن نيز از سوي منابع آمريكايي منتشر شده است، براي شركت در همايش دعوت مي كند و كليد يك بناي تاريخي در اصفهان و كرانه زاينده رود را به وي هديه مي كند. اين آقاي ريچارد فراي، نويسنده كتاب معروف «عصر زرين فرهنگ ايران» است كه در آن براي اولين بار در تاريخ چند دهه اخير بر ضرورت جايگزيني «مكتب ايراني» به جاي «مكتب اسلام» تاكيد مي ورزد.
همين جناب مشايي علاقه مند به ايران رد پاي شناخته شده اي در حيف و ميل بيت المال و حمايت از كلان مفسدان اقتصادي دارد كه در اين مختصر فقط اشاره مي كنيم ايشان در حالي كه كشور به اشتغال آفريني نياز مبرم داشت، در ارديبهشت 87 با شركت اسپانيايي «گينجر و بونو» براي ساخت 1000 دستگاه سرويس بهداشتي بين راهي، وارد مذاكره مي شود و يا در كيش، بيت المال بي زبان را در اختيار برخي از ايرانيان مقيم خارج كشور نظير يحيي فيوضي و دخترش پانته آ مي گذارد. همين يحيي فيوضي بعد از افشاگري كيهان درباره آن قرارداد غيرقانوني و پس از اين كه آقايان از ايشان با عنوان يك ايراني متعهد ياد كرده بودند، طي مصاحبه اي در آمريكا گفت، وطن من آمريكاست. نه ايران! و ماجراهاي ديگري نظير بانك گردشگري و... فعلا بماند!
اكنون تصور بفرمائيد كه جناب مشايي قرار است در جايگاه رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد چگونه دستور مندرج در حكم آقاي احمدي نژاد مبني بر «تبيين انديشه توحيد و عدالت براي جهانيان»! را اجرا و عملياتي كند؟!
4- همين جا، از برادر گرامي، جناب آقاي مهندس علي نيكزاد، وزير محترم وزارت راه و شهرسازي كه اخيراً با عزل آقاي دكتر تقي پور از وزارت ارتباطات، سرپرستي اين وزارتخانه هم با حفظ سمت به ايشان واگذار شده است بايد پرسيد؛ آيا حضرتعالي كه وزير دو وزارتخانه ادغام شده راه و مسكن هستيد، توان و ظرفيت لازم براي تصدي وزارت ارتباطات و فن آوري را نيز داريد؟! اگر پاسخ منفي است- كه به يقين منفي است- چرا مسئوليت جديد را پذيرفته ايد؟ و آيا نتيجه اين پذيرش، بر زمين ماندن كار مردم و ايجاد اختلال در امور هر دو- بخوانيد هر سه- وزارتخانه نيست؟ اگر هست - كه هست- چرا پذيرفته ايد؟!
5- و بالاخره سخني دوستانه و برادرانه با رئيس جمهور محترم در ميان است و آن، اين كه، حضرتعالي، حضور حلقه انحرافي با توجه به هويت شناخته شده آن را چگونه در كنار خويش پذيرفته ايد؟! اين حلقه بارها نشان داده است كه نه فقط ارادتي به شما ندارد بلكه با روابط نانوشته، اما غيرقابل انكار خود با جريان فتنه، در پي تحميل پروژه هاي شكست خورده مدعيان اصلاحات به حضرتعالي است؛ پروژه هايي كه عقبه نظري و عملياتي بيروني دارد.
جناب احمدي نژاد! اقداماتي نظير عزل و نصب هاي اخير به يقين راه به جايي نمي برد، چرا كه مردم بسيار هوشيارتر و بصير تر از آنند كه حلقه انحرافي تصور مي كند. اين گونه اقدامات به جايگاه مردمي حضرتعالي آسيب مي رساند- كه رسانده است- و فقط فضا را به سود دشمنان اسلام و ايران و شما و مردم تيره نشان مي دهد بي آن كه بدخواهان بتوانند از اين فضاي كاذب بهره اي ببرند. اين ابرهاي تيره توان باريدن ندارند و به قول شاعر «فضا را تيره مي دارد، ولي هرگز نمي بارد»!

حسين شريعتمداري
 


پشه خونخوار (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري و ماركسيست سابق در وبلاگ خودش ماموران اداره مهاجرت دولت انگليس را به خان هاي قديم تشبيه كرده است.
گفتم: تا حالا كه دولت انگليس روباه پير بود، حالا چه اتفاقي افتاده كه تبديل به «خان» شده؟!
گفت: اين يارو كه به انگليس پناهنده شده مي نويسد؛ ماموران انگليسي بدجوري از ما پناهندگان عليه رژيم ايران بيگاري مي كشند.
گفتم: خب! به قول مدير هلندي راديو زمانه، گروه هاي اپوزيسيون برده كشورهاي اروپايي هستند.
گفت: نوشته؛ چون جمهوري اسلامي از بين رفتني نيست و دشمني انگليس هم ادامه دارد، بهره كشي از پناهندگان تمامي ندارد.
گفتم: يارو به «پشه» مي گفت؛ آخه نامرد! خونتو خوردي، خب! حالا برو يك گوشه بتمرگ و انقدر دور نزن و وزوز نكن كه چند دقيقه بعد، باز دوباره گشنه ات بشه!
 


در نشست خبري همايش اساتيد مسلمان مطرح شد

ولايتي: خزان صهيونيست ها آغاز شده است

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: در حال حاضر خزان صهيونيست ها شكل گرفته زيرا اگر جنگ حزب الله لبنان 33 روز طول كشيد و نبرد اول غزه 22 روز بود ولي در نبرد دوم غزه كه ايران كمك هايي را به غزه ارسال كرد 8 روز طول كشيد.
علي اكبر ولايتي در نشست خبري اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي كه در حوزه هنري برگزار شد، با اشاره به طرح پذيرش فلسطين به عنوان دولت ناظر غيرعضو در سازمان ملل متحد اظهار كرد: مواضع ايران نسبت به فلسطين مشخص است و به خصوص در يكي از سخنراني هاي رهبر معظم انقلاب نيز تأكيد شد كه فلسطين از بحر تا نهر است، يعني محدوده فلسطين از درياي سرخ تا رود اردن است و برخي افراد در غزه نيز بر روي بحر تا نهر كه شعار هميشگي فلسطيني ها بود تأكيد داشتند.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود: انواع اقدامات براي مقابله با اسرائيل صورت گرفته ولي هيچ طريقي برتر از مقاومت در برابر اسرائيلي ها نبوده است.
ولايتي با اشاره به نقش مؤثر ايران در جنگ غزه گفت: بسياري از رهبران فلسطين و غزه به كمك ايران تكيه كرده اند و هيچ كشوري مانند ايران جرأت و توان كمك اين چنيني به فلسطين را ندارد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل در پاسخ به اين سؤال كه ايران كمك هاي تسليحاتي كه به غزه داشته است براي سوريه نيز انجام مي دهد يا خير؟ گفت: از جزئيات كمك هاي ايران نسبت به سوريه اطلاع ندارم و مقامات رسمي از اين جزئيات اطلاع دارند ولي تا جايي كه از مجموع اظهارات مي توان جمع بندي كرد اين است كه ايران با همه وجود و امكانات از حكومت و مردم سوريه دفاع مي كند.
وي گفت: عده اي غيرسوري مسلح كه از صهيونيست ها حمايت مي گيرند در بين مردم عادي در سوريه بمب منفجر مي كنند و هر مسلماني وظيفه دارد حمايت كند و ايران نيز تا جايي كه بتواند از حمايت سوريه دريغ نمي كند.
ولايتي با اشاره به تلاش غرب براي تبديل تحولات بيداري اسلامي به بهار عربي گفت: تحولات منطقه حاكي از بيداري اسلامي است كه حوادث اخير مصر در رابطه با تصويب قانون اساسي مجلس مؤسسان مصر براساس قوانين اسلامي اين امر را اثبات مي كند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ما گمان نمي كنيم بيداري اسلامي در بحرين نيز متوقف شده باشد، گفت: اگر مفهوم بيداري اسلامي بيدار شدن مردم است مردم بحرين نيز بيدارند و مثل قبل زورگويي ها را تحمل نمي كنند.
ولايتي ادامه داد: آنها مي خواهند هر فرد بحريني يك حق راي داشته باشد و از طريق مسالمت آميز مشكلات خود را مطرح كند.
گفتني است، اجلاس اساتيد دانشگاه هاي جهان اسلام با هدف تعريف و تبيين بيداري اسلامي و با طرح بحث هايي نظير بهار عربي و دموكراسي در روزهاي 20 و 21 آذر ماه با شركت 600 تن از اساتيد دانشگاه هاي 71 كشور جهان برگزار مي شود.
 


قاضي مدير خراساني:

پرونده قضات حادثه كهريزك با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد

رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران درباره آخرين وضعيت قضات بركنار شده حادثه كهريزك گفت: اين پرونده با صدور كيفرخواست براي سه متهم به دادگاه فرستاده شد.
قاضي مدير خراساني با اشاره به اينكه پس از بررسي كامل پرونده متهمان حادثه كهريزك زمان محاكمه را مشخص مي كنيم اظهار كرد: براساس محتويات پرونده، براي سه قاضي بركنار شده حادثه كهريزك چندي قبل قرار منع تعقيب صادر شده بود كه با اعتراض اولياي دم كشته شدگان ماجراي كهريزك دادگاه عمومي براي دادسرا قرار جلب دادرسي صادر كرد.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران در ادامه از ارسال پرونده روزنامه شرق به دادگاه خبر داد و گفت: در ديماه امسال جلسه دادگاه با حضور اعضاي هيئت منصفه مطبوعات استان تهران برگزار خواهد شد.
قاضي مدير خراساني درباره پرونده خبرگزاري رويترز كه با شكايت بانوان نينجاكار ايران و شكايت مدعي العموم به دادگاه آمده بود، خاطرنشان كرد: حكم اين پرونده صادر و به طرفين ابلاغ شده است و فعلاً در خصوص مفاد رأي نمي توان اظهار نظر كرد.
وي در گفت وگو با «مهر» درباره آخرين وضعيت پرونده اختلاس از بيمه و استانداري نيز گفت: هنوز اين پرونده براي بررسي اعتراض متهمان به ديوان عالي كشور فرستاده نشده است.
 


نشست مشترك فراكسيون حقوق بشر مجلس با وزارت خارجه برگزار شد

نشست مشترك فراكسيون حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي با مسئولان وزارت خارجه كشورمان در محل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
رييس فراكسيون حقوق بشر مجلس اظهار داشت: در اين جلسه موضوع وضعيت حقوق بشر در ايران و همچنين صدور قطعنامه ناعادلانه عليه جمهوري اسلامي ايران، با معاون پارلماني و مديركل حقوق بشر وزارت خارجه مورد بررسي قرار گرفت. به گزارش ايسنا، وي افزود: اعضاي فراكسيون در اين جلسه خواستار تعامل و همكاري هاي هرچه بيشتر قواي سه گانه كشور به ويژه ستاد حقوق بشر قوه قضاييه براي آگاه سازي افراد عمومي داخل و خارج كشور در مورد مسائل حقوق بشر شدند تا بهانه هاي واهي دشمنان قسم خورده نظام در اين خصوص از آنها گرفته شود.
 


دعا براي سلامتي استاد اخلاق

باخبر شديم حال عمومي حضرت آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني استاد وارسته اخلاق و از شاگردان برجسته حضرت امام(ره) كه در بيمارستان بستري هستند مساعد نيست از عموم مردم مؤمن و خداجوي درخواست مي شود براي بازگشت سلامتي ايشان دست به دعا بردارند.
 


با دستيابي به سامانه هاي جديد راداري

توان پدافند هوايي ايران در كشف پرنده هاي مهاجم به كمتر از يك ثانيه رسيد

عضو گروه مطالعات قرارگاه پدافند هوايي ارتش تصريح كرد با دستيابي پدافند هوايي به سامانه هاي جديد راداري، سرعت ايران در كشف پرنده هاي مهاجم به كمتر از يك ثانيه رسانده است.
سرهنگ فرامرز روح افزا جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي ارتش با تاكيد بر اينكه هم اكنون رادارهاي دور برد مختلفي در كشور ساخته مي شود، گفت: يكي از رادارهاي بومي كه با توانمندي دانشمندان كشورمان ساخته شده است، رادار «مطلع فجر» است كه داراي تكنولوژي بسيار بالاست و در خط عملياتي قرار دارد.
وي در گفت وگوبا تسنيم، با اشاره به اينكه اين رادار براي مقابله با هواپيماهاي رادار گريز ساخته شده است، افزود: بيشترين توانمندي رادار مطلع فجر تحرك بالا در جنگ هاست چرا كه اين رادار مي تواند به سرعت جابه جا يا منتقل شود.
جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي ارتش، رادار مطلع فجر را راداري «برد كوتاه» عنوان كرد كه توانايي پوشش 400 كيلومتري را دارد.
روح افزاد اضافه كرد: رادارهاي قديمي بسيار زمين گير بودند و شايد يك ماه زمان مي برد تا جابه جا مي شدند اما رادارهاي نسل جديد در چند دقيقه آماده حركت مي شوند.
وي مهمترين ويژگي رادار مطلع فجر را سطح مقطع، تحرك پذيري و تعميرات آسان آن اعلام كرد.
عضو گروه مطالعات قرارگاه پدافند هوايي ارتش با تاكيد بر اينكه در گذشته مراحل شناسايي دستي صورت مي گرفت، اظهار داشت: هم اكنون كشف هدف در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا در يك فرآيند كاملاً اتوماتيك و در كمتر از «يك ثانيه» انجام مي شود.
روح افزا همچنين به جديدترين سامانه هاي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا در حوزه درگيري با دشمن اشاره كرد و گفت: سامانه صافات1 اخيراً در خط عملياتي قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: همچنين موشك شاهين در سازمان صنايع دفاع پرده برداري و در خط توليد قرار گرفته است.
جانشين سابق معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي ارتش با اشاره به ويژگي هاي موشك شاهين تأكيد كرد: اين موشك در ارتفاع متوسط عمل مي كند و داراي قدرت مانوري بسيار بالا است كه در محيط جنگ الكترونيك به راحتي كار خود را انجام مي دهد.
روح افزا در خصوص توانمندي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ساخت پهپاد نيز اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوايي در اين زمينه به موفقيت هاي بسيار خوبي رسيده كه در آينده اعلام خواهد كرد.
 


حداد عادل:

تلاش مي كنيم اصولگرايان گرفتار تعدد نامزد رياست جمهوري نشوند

رئيس فراكسيون اصوالگرايان مجلس گفت: تلاش مي كنيم اصولگرايان گرفتار تعدد نامزد و داوطلب رياست جمهوري نشوند.
غلامعلي حداد عادل، مشاور مقام معظم رهبري و نماينده مجلس عصر ديروز در حاشيه نشست جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي ايران كه در دانشكده حقوق دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره معرفي نامزد اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري گفت: تلاش مي كنيم اصولگرايان گرفتار تعدد نامزد و داوطلبان رياست جمهوري نشوند.
وي تأكيد كرد: مصلحت اصولگرايان و كشور در اين است كه بين اصولگرايان رقابت نباشد تا رأي اصولگرايان شكسته نشود.
حداد عادل اظهار اميدواري كرد كه در مجموع يك نفر از بدنه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري حضور پيدا كند همچنين،حداد عادل طي سخناني در دانشگاه علامه طباطبايي در پاسخ به پرسشي درباره لغو طرح سوال از رييس جمهور پاسخ داد: نمايندگان مي توانستند سوالات خود را از رييس جمهور مطرح كنند و پاسخ هم بگيرند، ولي اين كار در مجلس مي توانست در شرايط فعلي تنش زا باشد و اين سوال در مجموع به نفع كشور نبود.
حدادعادل ادامه داد: لغو طرح سوال از رييس جمهور به معناي محدوديت مجلس نيست، بلكه عقل كشورداري اينطور به ما مي گويد ما بايد كشور را به گونه اي اداره كنيم كه دشمن نتواند از آن سوء استفاده كند.
وي خاطر نشان كرد: چند ماه بيشتر از عمر دولت باقي نمانده چرا بايد فتنه درست كنيم؟ اين چند ماه را بايد مديريت كنيم.
حداد عادل در پاسخ به پرسشي درباره نامزدي وي براي انتخابات گفت: هيچ تصميم قاطعي براي ورود به انتخابات ندارم و فكر مي كنم، هنوز براي اين كار زود است.
وي در واكنش به تغييرات اخير در بدنه قوه مجريه و اين سوال كه آيا اين تغييرات با انتخابات ارتباطي دارد، گفت: ما اطلاعات دقيقي نداريم، اما مي توان حدس هايي زد كه براي انتخابات آينده است يا نه.
به گزارش خبر گزاري ها، حداد عادل در ابتداي اين برنامه به بررسي كوتاه درباره جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ عبدالباري عطوان سردبير روزنامه القدس العربي بعد از ارسال پهپاد ايراني ايوب توسط حزب الله به عمق خاك فلسطين اشغالي، در مقاله اي با تمجيد از اين عمل حزب الله نوشت: اي كاش فن آوري اين پهپاد عربي بود يا اي كاش من ايراني بودم. به اصلاح طلبان فتنه گر بگوييد اين است معناي اقتدار جمهوري اسلامي نه دست دادن خاتمي با ژاك شيراك در مقابل عقب نشيني از حقوق هسته اي ملت.
9605---0919
¤ ارتقاي دولت فلسطيني در سازمان ملل پيروزي ديگري براي اين ملت و تحولي ولو اندك در سازمان ملل براي احقاق حقوق مظلومان و زبوني و خفت و خواري براي رژيم اشغالگر قدس و شريك بي چون و چراي آن است. اين رژيم پس از شكست هاي پي درپي كه پس لرزه هاي آن باعث كناره گيري ظاهري برخي خونخواران و حاكمان ديو صفت آنها شد، از اين پس اجازه عرض اندام در برابر فلسطينيان را به طور آشكار نخواهند داشت و ضربه پذيري اش از درون افزايش يافته است. پس مقاومت براي رسيدن به حكومت حقه خود امكان بيشتري خواهد داشت.
طالعي
¤ گفته ها و استدلال هاي آقاي دكتر محمد جواد لاريجاني دبير محترم حقوق بشر در مورد عدم صلاحيت اظهارنظر دولت هاي غربي در مورد حقوق بشر كاملاً بحق است چرا كه براساس مكتب اسلام و عقل و منطق، افراد مجرم در مرحله اول بايد خودشان را اصلاح كنند بعد مدعي حقوق بشر بشوند.
6263---0938
¤ در حالي كه سران صهيونيسم ژست تبليغاتي حمله به ايران اسلامي را گرفته بودند به حول و قوه الهي ذره اي از توان دانشمندان و جوانان ايراني را ديديم كه به دست مردم غزه آنچنان بلايي بر سر غاصبان باريدن گرفت كه تمام يارانش به دريوزگي و گدايي آتش بس افتادند. اكنون اگرچه غرش موشك ها خاموش شده اما آتش اصلي فجر 3 و 5 در جان صهيونيست ها لانه كرده و با مهاجرت منفي در سرزمين هاي اشغالي دير نخواهد بود كه اين خانه عنكبوتي و ظلم فرو خواهد ريخت. امام(ره) فرموده بودند: اسرائيل بايد از بين برود. ان شاءالله چنين خواهد شد.
محمدي
¤ از رسانه ملي و مطبوعات درخواست مي شود روي سبك زندگي مردم بيشتر كار و تلاش نمايند. جاي بسي تأسف است كه علي رغم تأكيد دين اسلام بر استفاده صحيح از امكانات كشورمان جزء مسرف ترين مردم دنيا معرفي شويم، چه در مصرف آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه، خوراك و پوشاك، رانندگي، نفت، بنزين، گازوئيل، مبلمان و... خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «ان الله لا يحب المسرفين» مي توان نتيجه گرفت كه بايد قيمت حامل هاي انرژي و نان براي دهكهاي بالاي جامعه بيش از اين افزايش يابد.
2413---0912
¤ فتنه گران سال 88 چون مهره هاي سوخته شده هستند در انتخابات سال 92 افراد جديدي را وادار به فتنه آفريني مي كنند. بايد هوشيار باشيم و از قبل پيش بيني هاي لازم را بكنيم.
1195---0911
¤ براي تهيه لباس با پوشش مناسب هرچه گشتم پيدا نكردم. چرا متوليان امر با واردكنندگان توليدكنندگان و فروشندگان كه لباس هاي بازار را در مدل هاي ناهنجار و غربي منحصر كرده اند هيچ برخوردي نمي كنند؟!
6277---0919
¤ در پيامهاي مردمي شبكه خبر 11/9/91 چنين خبري منعكس شد كه يكي از اساتيد دانشگاههاي دولتي از دانشجويان خود خواسته است كه ترجمه اخبار بي بي سي را براي او ارائه نمايند؟! شايسته است وزير علوم نسبت به چنين اساتيد غرب زده واكنش نشان دهد.
يك شهروند تهراني
¤ به نظرم اشكالات عمده وارد بر سريال «راستش را بگو» اينهاست: 1- ترويج روابط غيراخلاقي و آزاد بين پسران و دختران 2- القاي تز انحرافي اسلام منهاي روحانيت 3- ترويج عرفانهاي كاذب 4- ورود بدعت خطرناك اعتراف به گناه 5- القاي نافرماني مدني 6- ارائه الگويي نامناسب و غير واقعي از دختران محجبه 7- زيرپا گذاشتن موضوع مهم خودسازي و اصلاح فردي 8- ارائه چهره اي خشن و غيرمنطقي از مأموران امنيتي 9- ترسيم وضعيت سياه و فاسد از جامعه و مردم شريف.
0433---0912
¤ با اصلاح قانون انتخابات حضور مردم و شوراي نگهبان در انتخابات كمرنگ شده و كانديداهاي احتمالي با لابي گري با رجال سياسي به زد و بند مي پردازند و رئيس جمهور آينده منتخب رجال سياسي خواهد بود نه ملت. لذا به نظر نمي رسد كه شوراي نگهبان آن را منطبق با قانون اساسي قلمداد كند.
5764---0912 و يك شهروند ديگر
¤ فهرست 20 گانه رهبر معظم انقلاب در سخنراني در استان خراسان شمالي پيرامون سبك زندگي نبايد دچار گذشت زمان شود. همه نهادها و دستگاهها مسئول هستند كه اين موضوع را پيگيري كنند و به سرانجام معلوم برسانند. حداقل شما مطبوعات نگذاريد چنين غفلتي به وجود بيايد.
1347---0912
كيهان: موضوعات صفحه گزارش روزنامه كيهان مدتي است كه به بررسي سؤالات معظم له درباره سبك زندگي اختصاص يافته است.
¤ از وقتي كه امنيت استان سيستان و بلوچستان به سپاه پاسداران واگذار شده شاهد برقراري امنيت قابل قبولي هستيم كه جاي تقدير و تشكر دارد.
1648---0915
¤ از بانك مركزي درخواست مي شود تدبيري اتخاذ كنند كه بخشي از شعب و باجه هاي بانكها، به خريد و فروش سهام و بازار سرمايه اختصاص يابد.
1895---0911
¤ صدور بخشنامه جديد از سوي بانك مركزي در ارتباط با دستگاه هاي كارتخوان يك پسرفت محسوب مي شود. سيستم كارتخوان به اين منظور راه اندازي شد كه پول نقد كمتر مورد استفاده قرار گيرد ولي با اين بخشنامه جديد بايد هميشه پول نقد همراه خود داشته باشيم.
2748---0912
پاسخ مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي
در پاسخ به مطلب واهي و كذب عنوان شده مندرج در روزنامه به تاريخ 24/8/91 توسط اشخاصي به نام هاي آقاي اكبري آشتياني و محمدرضا چاردولي درخصوص مسجد روستاي خلوزين از توابع شهرستان خنداب به آگاهي مي رساند: سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در سال 1390 و در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در پيام معظم له به نوزدهمين اجلاس سراسري نماز مبني بر «هم اكنون با وجود دهها هزار مسجد در كشور جاي هزاران مسجد ديگر در روستاها، شهرها و شهرك ها و مجتمع هاي ساختماني خالي است» 70% از اعتبارات مساجد را به امر كمك به احداث مسجد در نقاط محروم كشور اختصاص دادند در همين راستا اين اداره كل اقدام به مكان يابي 47 نقطه از استان كه فاقد مسجد بوده اند نموده كه مسجد جامع روستاي خلوزين از توابع شهرستان خنداب از جمله مساجد شناسايي شده توسط اين اداره كل به شمار مي رود كه در سال گذشته مبلغ پنجاه ميليون ريال و در سال جاري مبلغ 000/000/106ريال جمعا به مبلغ 000/000/156ريال مساعدت نموده است. سياست سازمان اوقاف با اختصاص چنين مبالغي بر اين اساس بوده كه با تزريق چنين اعتباراتي و از طريق مشاركت هاي مردمي نسبت به احداث مساجد سطح استان بويژه در مناطق محروم اقدام نمايد. با چنين اوصافي اين اداره كل از هرگونه مساعدتي درخصوص موضوع مطروحه قصور نكرده شايان ذكر است افراد مورد اشاره تابه حال هيچ گونه قدمي، نه از جانب خود و نه از طريق جذب مشاركت هاي مردمي برنداشته اند. ضمنا اين اداره كل از هر گونه اقدامي نه تنها در خصوص احداث مسجد ياد شده بلكه همه مساجد احداثي سطح استان دريغ نخواهد نمود.
 


بي بي سي: تشخيص آيت الله خامنه اي راه را بر القاي بحران بسته است (خبر ويژه)

وبسايت شبكه دولتي انگليس معتقد است تلاش اپوزيسيون جمهوري اسلامي براي ترساندن حاكميت از بحران و تحريم، بيهوده است. بي بي سي اذعان كرد: آيت الله خامنه اي چالش هاي پيش روي حكومت را بهتر از مخالفان تشخيص داده و در مقابل، پيش بيني اپوزيسيون در طول سالها درست از آب درنيامده است.
بي بي سي فارسي با اشاره به سياه نمايي هاي گاه و بيگاه كه از سوي محافل ضد انقلاب و فتنه گر صورت مي گيرد و القاي وضعيت بحراني مي كند، نوشت: شرايط جمهوري اسلامي به گونه اي بوده كه همواره نشانه هايي از بحران را با خود داشته است. چنين تفسيري از دوران پرالتهاب اول انقلاب تا زمان جنگ وجود داشت. به گفته برخي اصلاح طلبان اگر اوضاع به همين منوال پيش مي رفت، سقوط نظام حتمي و تجزيه ايران محتمل بود. آنها مي گويند دوم خرداد مانع اين اتفاق شد و عمر حكومت را تمديد كرد[!اما] بعداً كه اصلاح طلبان دريافتند پيشبرد برنامه هايشان به اين سادگي ها نيست، دوباره القاي حس خطر و بحران را شديدتر از هر زمان از سر گرفتند. اوج اين روند نامه 127تن از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم در سال 1381 خطاب به آيت الله خامنه اي بود؛ «شايد در تاريخ پر فراز و نشيب معاصر ايران، هيچ زماني را به حساسيت امروز نتوان يافت. با اين حال و روز كشور، فرصت چنداني باقي نمانده است. اگر جام زهري بايد نوشيد قبل از آنكه كيان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تماميت ارضي كشور در مخاطره قرار گيرد بايد نوشيده شود.»
بي بي سي مي افزايد: تحليل اصلاح طلبان اين بود كه لشكركشي آمريكا به افغانستان خطر حمله آمريكا به ايران را نيز افزايش داده و ايران بايد براي پيشگيري از اين اتفاق نشان دهد كه هم در عرصه داخلي و هم در عرصه خارجي عقب نشيني كرده است. تحليل اصلاح طلبان اين بود كه اگر آمريكا ببيند در ايران اصلاحات شده و رهبرانش كوتاه آمده اند، فكر حمله به ايران را كنار خواهد گذاشت. آنچه در عمل اتفاق افتاد كمك هاي پنهان به آمريكا در جنگ افغانستان بود. آمريكا پاسخي را كه ايرانيان [ دولت خاتمي ] انتظار داشتند به اين همكاري نداد. ايران حتي حاضر شد فعاليت هاي هسته اي خود را در معرض نظارت بيشتر بازرسان قرار دهد.
اين تحليل خاطرنشان مي كند: طرفداران اصلاحات احساس مي كردند كه اگر آيت الله خامنه اي بعضي خواسته هاي آنها را پذيرفته، پس ابتكار عمل را ربوده اند. آنچه آنها با به كارگيري و رواج دادن عبارت «جام زهر» در پي آن بودند يك نمايش آشكار ضعف از طرف آيت الله خامنه اي بود. اما او نگذاشت انعطاف هايش نشانه ضعف تلقي شود.
بي بي سي با اذعان به اينكه «حكومت در ايران همچنان ظرفيت آن را دارد كه با جابجايي مديريت هاي اجرايي از طريق ساز و كار انتخابات، رويه هاي موجود را تغيير دهد بدون آن كه نگران بقاي خود باشد»، مي نويسد: تحريم هيچ حكومتي تاكنون به سقوط آن منجر نشده است. ترساندن رهبري از سقوط نظام به دليل تحريم ها يا فقدان دموكراسي [ ادعاي گروه هاي اپوزيسيون در تحليل ها] مبناي تاريخي ندارد.
تحليلگر اين رسانه مي افزايد: براي آيت الله خامنه اي طبعاً اولويت، حفظ و بقاي نظام است. اگر او به اين برداشت نرسد كه نظام در خطر است، دليلي براي تغيير جهت ندارد. شايد اگر اكبر هاشمي رفسنجاني يا حتي محمد خاتمي زمام اجرايي كشور را به دست بگيرند، فضاي سياسي باز شود اما بقا و اقتدار جمهوري اسلامي لزوماً در گرو اين نيست كه زندانيان آزاد يا سخت گيري شوراي نگهبان كمتر شود.
بي بي سي در ادامه اين تحليل تصريح كرد: رهبري دليلي نمي بيند براي رفع خطري كه وجود آن را قبول ندارد عقب نشيني كند. كشور با سپردن امور اجرايي به چهره هاي وفادار به نظام به اندازه كافي فضا براي مانور خواهد داشت و نيازي به بازي دادن چهره هاي مخالف احساس نمي شود.
در ادامه اين تحليل آمده است: آيت الله خامنه اي نشان داده كه اگر مصلحت نظام را در گرو نرمش نشان دادن ببيند اين كار را خواهد كرد چنان كه در اوج جنگ قدرت بين اصلاح طلبان و محافظه كاران، از خود نرمش هايي چند نشان داد. نمونه آن دستورش به شوراي نگهبان مبني بر تأييد نتيجه انتخابات تهران، تاييد افتتاح مجلس ششم، دستور به آزادي يك نماينده اصلاح طلب آن مجلس از زندان بود و يا دستور به تاييد دو نامزد رياست جمهوري سال 1380[معين و مهرعليزاده] كه شوراي نگهبان رد صلاحيت كرده بود.
بي بي سي با اشاره به تلاش عناصر ضد انقلاب و فتنه گر براي ايجاد فضاي ترس نسبت به بحران ها و اورژانسي نشان دادن وضعيت نوشت: تلاش براي ترساندن از سقوط نظام تاكنون جواب نداده و اين گونه پيش بيني هاي مخالفان در سالهاي ممتد عمر جمهوري اسلامي درست از آب درنيامده است. آيت الله خامنه اي نشان داده كه خطر چالش هاي پيش روي حكومت خود را بهتر از مخالفان تشخيص داده و دليل آن هم پابرجايي اين حكومت است. نظام همچنان برقرار است و به دليل تركيبي از شانس [!]، تدبير و سركوب[!]، امروز در اقتدار كامل به سر مي برد.

 


وقتي زور تغيير را نداريم فاصله با قانون اساسي را كم كنيم (خبر ويژه)

حامي تغيير قانون اساسي در روزگار اصلاحات، از اصلاح طلبان خواست رابطه خود با قانون اساسي را مورد بازنگري قرار داده و فاصله ايجاد شده را از ميان بردارند.
عباس عبدي عنصر تندرو حزب مشاركت در اوج تندروي هاي مدعيان اصلاح طلبي به قانون اساسي حمله كرده و خواستار عبور از قانون اساسي و تغيير در آن شد. چند روز بعد خاتمي با اشاره به همين سخنان، زمزمه تغيير قانون اساسي را خيانت خواند. يك دهه بعد از اين مواجهه معاندانه با قانون اساسي، عبدي در روزنامه زنجيره اي اعتماد نوشت: زاويه ديد منتقدين وضع موجود دچار يك اشكال اساسي است. آنها به تعارضات و نارسايي هاي دروني قانون اساسي اشاره مي كنند و به دليل سوءبرداشت ها و حتي سوءاستفاده ها از اين تعارضات، دچار يأس و نااميدي شده اند.
وي مشكل مخالفان را فقدان انسجام و قدرت كافي دانست و افزود: نيروهاي حامل ارزش هايي مانند دموكراسي و جمهوريت به همين دليل نمي توانند ظرفيت قانون اساسي را فعليت بخشند بنابراين كوشش آنها براي تغيير قانون نيز امري غيرواقعي و غيرمؤثر است.
عبدي سپس اصلاح طلبان را دعوت به بازنگري رابطه (مخالف) خود با قانون اساسي كرد و نوشت: اين نيروها بايد نوعي بازنگري جدي درباره رابطه خود با قانون اساسي كنند و اين فاصله اي را كه ايجاد كرده اند از ميان بردارند.
ياد آور مي شود قانون اساسي اركان و مباني غيرقابل تغييري نظير اسلاميت، جمهوريت، ولايت فقيه، استقلال كشور و... دارد كه همواره از سوي افراطيون مدعي اصلاح طلبي مورد خدشه و نقض قرار گرفته است. فتنه انگيزي و آشوب طلبي 8 ماهه در سال88 نمونه بارز اين تعارض و تقابل بود اما در عين حال برخي سران فتنه همان هنگام تلقي «مسجد ضراري» نسبت به قانون اساسي داشتند و به موازات معارضه با اركان اين قانون، ادعاي رياكارانه اجراي بدون تنازل قانون اساسي را مطرح مي كردند. اخيراً نيز حلقه انحرافي روش مشابهي را پيشه كرده و درباره خطر تنازل از قانون اساسي(!؟) هشدار مي دهد.
اگر باور داشته باشيم كه تلقي عبدي درباره لزوم عبور از قانون اساسي و تغيير آن عوض نشده و نيز بپذيريم كه به تعبير خاتمي اين منطق، عين خيانت است، بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه در پيش گرفتن ژست طرفداري از قانون اساسي ادامه همان خيانت اما به شيوه هاي پوشيده تر و منافقانه تر است. اين واقعيت را مي توان از جمله در ايام اوج فتنه انگيزي فتنه گران وخط كشيدن روي عنوان جمهوري اسلامي در برخي پلاكاردهاي فتنه گران يا فحاشي عليه ولايت فقيه رصد كرد.
همچنين شايان ذكر است كه تمام اصول مربوط به آزادي هاي سياسي و مدني ضمن اينكه حقوقي را در اين زمينه احراز كرده، تكاليف و شروطي را نيز در كنار همان حقوق مورد تصريح قرار داده اما جريان هاي گوناگون نفاق در اين ميان صرفاً به نيمي از هر يك از اصول مذكور استناد مي كنند و شروط و تكاليف مربوط به آن را پنهان مي دارند.
 


مدعيان تقلب همچنان در وضعيت نه راه پس نه راه پيش (خبر ويژه)

«جنبش سبز و اصلاح طلبان داراي اشتراك و يكساني ذاتي هستند اما اين روزها موضوعي چالش برانگيز و متناقض آنها را دچار بحث كرده مبني بر اينكه با وجود زنداني يا در حصر بودن سران جنبش سبز آيا بايد در انتخابات شركت كرد؟...»
پايگاه اينترنتي نداي سبز وابسته به رجب مزروعي (اصلاح طلب فراري مقيم بروكسل) با انتشار مطلب فوق نوشت: اساساً با زنداني بودن سران جنبش و فعالان اصلاح طلب، دل به درياي انتخابات زدن براي اصلاح طلبان يك خطاي استراتژيك است.
اين رسانه اينترنتي با ابراز نگراني از برخي تحركات براي ورود به انتخابات نوشت: خاتمي، هاشمي و ديگر شخصيت هاي اين جريان همچون عبدالله نوري، موسوي خوئيني ها و... در ماه هاي گذشته هر يك به نحوي بر ضرورت تغيير شرايط تاكيد كرده اند و همچنين گفته اند كه در صورت ادامه اين شرايط به هيچ وجه شرايط مهياي حضور اصلاح طلبان نيست. اگر اعتقاد به عدم سلامت و تشكيك در انتخابات سال 88 است و حوادث، رويكرد و اتفاقات سه سال گذشته روند غيرعادي و غيرقانوني در حكمراني و برگزاري انتخابات را اثبات كرده، در اين صورت بايد يكي از سه اتفاق پيش رو افتاده باشد تا حداقل بتوان صحبت از مشاركت كرد. نخست، اينكه مسئولان برگزاري انتخابات تغيير كرده باشند. پيش فرض دوم، تغيير رفتار، سياست و منش مسئولان است كه انتخابات زير دست آنها برگزار مي شود. و سوم اينكه، همين مسئولين بر عدم سلامت انتخابات 88 صحه گذاشته باشند. چه آنكه بارها و بارها شاهد بوده ايم كه حتي اصرار بر روش هاي قبلي نيز از سوي تصميم گيرندگان و يا نمايندگان آنها صورت گرفته است؛ آنجا كه مي گويند: اصلاح طلبان براي بازگشت بايد توبه كنند، فتنه در حال برنامه ريزي براي انتخابات است و...
نويسنده نتيجه گرفت: در سه سال گذشته نه نوع برخورد حكومت تغييري كرده و نه مسئولان برگزاري انتخابات عوض شده اند و انتخابات 88 همچون امري مقدس مورد تاييد حكومت است، و همچنان همان حمايت هاي بي شائبه قبلي وجود دارد. لذا مي توان گفت امروز گفتمان «اصلاحات» در حصر قرار گرفته و نهاد «انتخابات» نيز زنداني است و تا زماني كه حصر نشكند و درهاي زندان باز نشود، حتي صحبت از حضور نيز امري عقلاني و استراتژيك به نظر نمي آيد.
انتشار اين قبيل تحليل ها در حالي است كه سران جريان اصلاح طلب نسبت به تحريم انتخابات سال گذشته مجلس و مشاركت 64 درصدي مردم احساس خسران مي كنند. به عبارت ديگر اگر با وجود تحريم انتخابات مجلس 64 درصد مردم شركت كردند، به تجربه معلوم است كه در انتخابات رياست جمهوري درصد بيشتري شركت مي كنند و بدين ترتيب به بايگاني سپرده شدن مدعيان اصلاح طلبي قطعيت بيشتري پيدا خواهد كرد.
اما اين وضعيت بغرنج «نه راه پيش، نه راه پس» شق دومي هم دارد و آن حضور در انتخابات است. در اين صورت، ضمن اينكه حضور مذكور دهن كجي به موسوي و كروبي و فتنه گران بازداشتي- عبور از فتنه گران- تلفي خواهد شد، دهن كجي مشابهي نيز به ادعاي بي پايه تقلب در انتخابات است.
منطقاً راه خروج از اين مخمصه، اعتراف به بي پايگي دروغ تقلب و بازگشت از بيراهه اي است كه گروه هاي ضدانقلاب و سرويس هاي جاسوسي بيگانه جلوي پاي اصلاح طلبان گذاشتند.
 


هماهنگي كامل مجمع روحانيون با شوراي هماهنگي فتنه در پاريس (خبر ويژه)

سخنگوي سازمان فتنه در خارج كشور، اظهارات اخير خاتمي و موسوي خوئيني ها را نشانه همگرايي كامل «اصلاح طلبان» و «جريان سبز» عنوان كرد.
اردشير اميرارجمند با كمك كنسولگري آمريكا در اسلامبول توانست از كشور خارج شود و سپس در پاريس اقامت بگيرد. وي سخنگوي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز و يكي از رابطين در بخش خارجي و داخلي شبكه فتنه است. وي اخيرا در مصاحبه با تلويزيون دولتي انگليس شركت كرد.
بي بي سي در آغاز مصاحبه گفت: «محمد موسوي خوئيني ها دبير مجمع روحانيون مبارز گفته است ترجيح مي دهد در انتخابات شركت نكند تا اين كه بخواهد از ميرحسين موسوي و مهدي كروبي اعلام برائت كند». اميرارجمند در پاسخ به اين سؤال كه موضع شما نسبت به حرف هاي موسوي خوئيني ها چيست؟ گفت: به نظر مي رسد كه خوشبختانه در بين سران اصلي اصلاحات و جنبش سبز افرادي مانند خاتمي، موسوي خوئيني ها و شوراي هماهنگ سبز اميد يك همگرايي كاملا روشن و مطلوبي وجود دارد.
اميرارجمند افزود: اگر اختلاف سليقه هاي جزيي وجود داشته باشد تنها در مورد مواردي مانند اين كه يك تصميمي چه وقتي بايد اعلام بشود و چگونه اعلام بشود فكر مي كنم خوئيني ها نقاط اشتراك جريان سبز و اصلاح طلب را به صورت روشن و واضح بيان كرد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه عبدالله نوري چند وقت پيش گفته بود ممكن است زماني لازم باشد اصلاح طلبان در انتخابات شركت كنند و هستند كساني مانند او كه معتقد هستند اصلاح طلبان بايد در صحنه سياسي حضور داشته باشند؟ تاكيد كرد: به نظر مي رسد مواضع بسيار نزديك به هم است اگر نقاط اشتراك صحبت هايي كه در چند وقت اخير از جانب تمام بزرگان اصلاح طلب صورت گرفته را مقايسه كنيم به نقاط مشتركي مي رسيم كه اين نقاط مشترك اين است كه بايد براي انتخابات شرايط خاصي مهيا باشد.
اميرارجمند در پاسخ به اين سؤال كه آيا آزادي بي قيد و شرط موسوي و كروبي جزو آن است؟ گفت: نكته مهم تغيير شرايط و اوضاع است تغيير شرايط و اوضاع احوال يعني اينكه شرايط امنيتي كشور تغيير پيدا بكند آزادي افرادي را كه چهار سال پيش در انتخابات شركت كردند و تا به امروز در زندان هستند يقينا نشانه اول تغيير شرايط و آزادي كليه زندانيان از جمله موسوي و كروبي است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10