(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 13  آذر  1391 - شماره 20371

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ارزيابي نمايندگان و فعالان سياسي از اظهارات اخير كلينتون
 پيشنهاد مذاكره ترفند كهنه چماق و هويج است
با حضور رئيس جمهورهمايش ملي قوه مجريه در حقوق اساسي برگزار شد
درپرتو وحي
با چشماني اشكبار مردم بروجرد ضريح جديد امام حسين(ع) را بدرقه كردند
از سوي رهبر معظم انقلاب
آيت الله موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران شد
بازگشت پيكر 61 شهيد دفاع مقدس به ميهن اسلامي
سفير ايران در بيروت: تمام فلسطين بايد آزاد شود
تشكر مردم غزه از ايران
با نصب پوسترها و تابلوها در خيابان هاي اصلي
اعتراض خانواده هاي قربانيان ترور
با درخواست بان كي مون براي اعطاي پناهندگي به منافقين
دستور وزير خارجه آلمان به بانك هاي اين كشور
براي تسهيل صادرات دارو به ايران
ايران و مالزي بر توسعه همكاري ها تاكيد كردند
اخبار ادبي و هنري
رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران:
 600 شهركشور روي كمربند زلزله قراردارند
ركابزن هاي برتر ايران در كيش مشخص شدند
آمادگي مراكز معاينه فني براي افزايش ظرفيت پذيرش خودروها
تقدير سردار فضلي از آموزش و پرورش
براي اعزام كاروان هاي راهيان نور
رئيس كميسيون تجارت اتاق اصفهان:
لايحه پيشنهادي ماليات نيازمند بازنگري دقيق است
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور:
طرح امداد زمستاني اورژانس هفته آينده شروع مي شود
30 آذر برگزار مي شود
همايش سالانه انجمن سرطان ايران
رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تهران خبر داد
اخراج شركت هاي دانش بنيان غير فعال از پارك علم و فناوري


ارزيابي نمايندگان و فعالان سياسي از اظهارات اخير كلينتون

پيشنهاد مذاكره ترفند كهنه چماق و هويج است

فعالان و كارشناسان سياسي در ارزيابي پيشنهاد اخير كلينتون درباره مذاكره با ايران آن را ترفندي سياسي و مغاير با سياست هاي واقعي واشنگتن ارزيابي كردند.
يك عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به تشديد تحريم ها عليه ايران از سوي سناي آمريكا و در عين حال اعلام آمادگي دولت ايالات متحده براي مذاكره با ايران، گفت: آمريكا مدتي است كه اين ترفند سياسي را دنبال مي كند، تا به كشورهاي ديگر اعلام كند كه خود براي مذاكره آمادگي دارد و جمهوري اسلامي از گفت و گو سر باز مي زند.
سيدشريف حسيني، نماينده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اعلام آمادگي دولت آمريكا براي مذاكره با ايران در شرايط تشديد تحريم ها توسط اين كشور خاطرنشان كرد: يك بام و دو هواي سياست آمريكا بر همه جهانيان مشهود است و اين هم يك نمونه از اين سياست است. آنها از يك طرف پا پيش مي گذارند و براي مذاكره اعلام آمادگي مي كنند و از يك طرف تحريم ها را تشديد مي كنند.
وي تصريح كرد: آمريكا هميشه اين سياست دوگانه را داشته و براي همين است كه جمهوري اسلامي كه نوع رفتار آمريكا برايش شفاف است، باب مذاكره با اين كشور را باز نكرده زيرا حد يقف آمريكا مشخص نيست و آنها دنبال موضعي مي گردند كه جمهوري اسلامي و مردم ما اين را قبول ندارند. در واقع آنها به دنبال عزت اين كشور هستند و شرايطي كه براي مذاكره وجود دارد، شرايط ايده آلي نيست.
حسيني اعلام آمادگي آمريكا براي مذاكره با ايران را ترفندي سياسي توصيف كرد و گفت: آمريكا مي خواهد به كشورهاي جهاني اعلام كند كه آماده مذاكره با ايران است اما اين جمهوري اسلامي است كه حاضر به مذاكره نيست. مدت هاست كه آمريكا اين ترفند سياسي را دنبال مي كند.
«محمدحسين فرهنگي» نيز در اين مورد گفت: اظهارات وزير امور خارجه آمريكا در تعارض با ساير بخش هاي اين دولت قرار دارد كه بر تحريم و تشديد فشارها تأكيد مي كنند.
فرهنگي در گفت و گو با ايرنا خاطرنشان كرد: همان طوري كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند ما همواره آماده مذاكره با نهادهاي مسئول بين المللي در خصوص موضوع هسته اي هستيم.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي افزود: اما در مورد موضوعات ديگر، هنوز هيچ پيشنهاد روشني از طرف دولت آمريكا ارائه نشده است كه بتوان در مورد آن تصميم گيري كرد.
همچنين يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تمايل آمريكا براي مذاكرات دوجانبه همزمان با تصويب تحريم هاي جديد عليه تهران گفت: در واقع آمريكايي ها به دنبال اعمال فشار به روش هاي گوناگون هستند و با همان سياست چماق و هويج رفتار كرده و مي خواهند بدين شكل ايران را وادار به مذاكره كنند.
حشمت الله فلاحت پيشه، استاد دانشگاه به ايسنا درباره اظهارات اخير هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا مبني بر آمادگي اين كشور براي از سرگيري روابط دوجانبه ايران گفت: نوع گفتار و رفتار مقامات آمريكايي در قبال ايران نشان مي دهد كه همان راهبرد قبلي را در پيش گرفته و بر همين اساس از يك سو تحريم ها و دادن ضرب الاجل ها را مطرح و از سوي ديگر موضوع مذاكره دوجانبه را بيان مي كنند.
وي با بيان اين كه در طول 35 سال گذشته تاريخ نشان داده است كه نوع طرح رابطه آمريكا با ايران نتيجه بخش نبوده است، اضافه كرد: اوباما زماني كه اعلام كرد صادقانه به دنبال مذاكره با ايران است در باطن اين مسئله را صادقانه اعلام نكرده است؛ زيرا اعمال تحريم ها از يك طرف و از طرف ديگر درخواست مذاكره بدين معني است كه آمريكايي ها به دنبال اعمال فشار به روش هاي گوناگون هستند و با همان سياست چماق و هويج رفتار كرده و مي خواهند بدين شكل ايران را وادار به مذاكره كنند.
خاطرنشان مي شود هيلاري كلينتون دو روز پيش همزمان با تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران از سوي آمريكا، در رفتار و گفتاري متناقض ادعا كرد آماده مذاكره با تهران هستيم.
 


با حضور رئيس جمهورهمايش ملي قوه مجريه در حقوق اساسي برگزار شد

همزمان با سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نخستين همايش ملي قوه مجريه در حقوق اساسي با حضور محمود احمدي نژاد رئيس قوه مجريه برگزار شد.
محمود احمدي نژاد در نخستين همايش ملي قوه مجريه درحقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران گفت: در نظام اجتماعي ما قانون اساسي مهمترين ركن كشور است و هر اقدامي بايد مبتني بر آن باشد.
وي مهمترين و مستحكمترين سند تنظيم كننده روابط و حدود مرزهاي اجتماعي را قانون اساسي دانست و اظهار داشت: اگر بخواهيم ارزش ها در جامعه گسترش يابد قانون اساسي بايد به طور كامل اجرا شود.
رئيس قوه مجريه گفت: همه انديشه ها، نظرات اجتماعي، حقوقي، مفاهيم ديني مرتبط با مناسبات و نظامات اجتماعي، شيوه زمامداري، ارزش هاي الهي و انساني همه و همه مندرج در قانون اساسي است.
احمدي نژاد تصريح كرد: كساني كه به دنبال حكومت علوي، نبوي و عادلانه در اين كشور هستند، سند آن قانون اساسي است و بايد طبق آن عمل كنند.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه اين حرف ها به معناي اين نيست كه اين سند كامل است و نياز به اصلاح ندارد، اظهار داشت: در دوره هاي زماني براساس تجربيات، دانش و پيشرفت جامعه، بايد اصلاحاتي انجام دهيم.
احمدي نژاد اضافه كرد: اين سخنان بدان معنا نيست كه اين سند وحي منزل است و نمي توان آن را تغيير داد، اما باز هم تاكيد ما اين است كه مهمتر از آن سندي نداريم.
رئيس قوه مجريه در ادامه با اشاره به سخنان حقوقدانان و اساتيد عضو هيئت علمي برخي دانشگاه ها در اين همايش، گفت: اين سخنان نشان دهنده وجود نواقصي است كه البته اين ايرادها به وضع كنندگان قانون اساسي باز نمي گردد.
وي يادآور شد: وضع كنندگان قانون اساسي فاقد تجربه حكومت داري و زمامداري بودند ، چون فرصتي در اختيار آنها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي براي اين موضوع نبوده است و حتي اگر غير از اين بود، به دليل تغيير مناسبات، نياز به تنظيم مجدد و اصلاح است.
احمدي نژاد با بيان فرمايش امام راحل مبني بر اين كه مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي، قانون اساسي است، تصريح كرد: تا زماني كه اين قانون معتبر است، هيچكس نمي تواند اين قانون را كنار بگذارد و همه تصميمات، اجراها و هر اقدامي در كشور بايد مبتني بر قانون باشد.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهور با اشاره به مغايرت طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري با قانون اساسي گفت: صرف نظر از اين كه اين طرح به چه سرنوشتي دچار خواهد شد، نفس اين كار خلاف قانون اساسي است و نبايد وقت، پول، هزينه مردم و بيت المال صرف اين طرح شود.
وي با تاكيد بر اين كه اين طرح مخالف صريح اصول 6 و 115 قانون اساسي است، اظهار داشت: اصل بر راي مردم و انتخابات آزاد نيز حق مردم است كه اصالت، ضرورت و اهميت دارد.
رئيس جمهور با يادآوري اين نكته كه ما سوگند خورده ايم كه كاري خلاف قانون اساسي انجام ندهيم ادامه داد: اين كه ما برخلاف قانون اساسي كاري كنيم كه تاييد صلاحيت رئيس جمهوري محدود به نظر عده اي شود كه ملت هيچ حقي به آنها نداده است يا كسي حق نداشته باشد كانديدا شود مگر اين كه قبلا از كساني تائيديه بگيرد، سياستش را كسي تاييد كند و دينداري آن را كسي ديگر، آيا اين مكانيزم انتخاب رئيس جمهوري است؟
احمدي نژاد گفت: اگر مي خواهيد قانون اساسي را تغيير دهيد به صراحت بگوييد، اين كار راه دارد.
وي با يادآوري اين نكته كه آنها پيش از اين نيز تلاش كردند كه قانون انتخابات را محدود كنند، گفت: شوراي نگهبان اقدام آنها را رد كرد. نبايد كاري كنيم كه مردم تصور كنند عده اي به جاي آنها تصميم مي گيرند.
رئيس قوه مجريه در ادامه با تاكيد بر اين كه اصل اين نظام با مردم است، گفت: برخي مي خواهند مردم را محدود كنند اين كار عقلا و شرعا اشكال دارد؛ چرا كه انقلاب ما با حضور مردم زنده است و مردم اين را نمي پذيرند.
احمدي نژاد با بيان اين كه تلاش مي كنيم تا قانون اساسي نقض نشود، اضافه كرد: ما به دنبال انتخابات پرشور و گسترده هستيم، اگر اين موضوع نقض شود چيزي باقي نمي ماند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: نمايندگان مجلس نبايد اجازه دهند اقدامات خلاف قانون اساسي در پرونده آنها ثبت شود. اگر كسي مي خواهد وارد انتخابات شود بايد نظر مردم را جلب كند نه اين كه دست مردم را ببندد.
وي، گرفتن اجراي انتخابات از وزارت كشور و دادن آن به دادستاني را دخالت در اجرا ذكر كرد و ادامه داد: چرا بايد بر روي نقاطي دست بگذاريم كه دشمنان هم سوءاستفاده كنند و گذشته را هم زير سوال ببرند؟
رئيس قوه مجريه تلاش براي دخالت در اجرا را مسبوق به سابقه دانست و گفت: برخي تصور مي كنند زمان قاجار و دوران استبداد حاكم است و همه حقوق مردم در مجلس متبلور است.
احمدي نژاد با بيان اين كه جايگاه مجلس رفيع است، تاكيد كرد كه بعد از انقلاب اسلامي و با دستاوردهاي حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نيست.
وي با اشاره به اين كه رئيس جمهوري با راي مستقيم مردم انتخاب مي شود، ادامه داد: طي 33 سال گذشته مردم حاكم بر سرنوشتشان هستند و ديگر آن دوره گذشته است.
بنابراين گزارش غلامحسين الهام سخنگوي دولت نيز در همايش ملي قوه مجريه در حقوق اساسي اظهار كرد: قوه قضاييه و قوه مقننه حق وضع آيين نامه را ندارند و وضع آيين نامه از اختيارات دولت است.
الهام ادامه داد: طبق اصل 138 قانون اساسي، دولت در سه حوزه از جمله وظايف اداري، اجراي قوانين و تنظيم سازمان هاي اداري اجازه وضع آيين نامه را دارد و اگر ما بپذيريم كه ديگر قوا حق وضع آيين نامه را دارند، بايد از طرف ديگر پذيرفت كه اين موضوع از بعد نظارتي مشكلاتي را ايجاد مي كند؛ گرچه همان طور كه گفتم حق تدوين آيين نامه منحصرا برعهده دولت است.
همچنين در اين همايش فاطمه بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور، محمدعلي حجازي و قاسم شعباني از اعضاي هيئت نظارت بر اجراي قانون اساسي سخناني ايراد كردند.
 


درپرتو وحي

حقگويي كنيد!
قرآن كريم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
پرهيزكاري پيشه كنيد و سخن حق بگوييد. تا خدا كارهاي شما را اصلاح كند و گناهانتان را بيامرزد. و هر كس از خدا و رسولش اطاعت كند، به رستگاري و پيروزي عظيمي دست يافته است.
سوره احزاب
آيات 71-70
 


با چشماني اشكبار مردم بروجرد ضريح جديد امام حسين(ع) را بدرقه كردند

بروجرد- خبرنگار كيهان:
مردم مومن و ولايتمدار بروجرد با چشماني اشكبار ضريح جديد امام حسين(ع) را به سمت خرم آباد بدرقه كردند.
ضريح جديد امام حسين(ع) عصر ديروز به اين شهرستان وارد شد و مردم بروجرد از ساعت 8 صبح شنبه با تجمع در ميدان سپاه و در مسير چند كيلومتري شهر تا 6 عصر با نوحه سرايي و مداحي منتظر ورود كاروان حامل ضريح جديد مطهر امام حسين(ع) بودند.
به گزارش خبرنگار ما، در مسير كاروان مردم مبادرت به قرباني گوسفند كردند ضريح مقدس از ساعت 12 شب به محوطه سپاه بروجرد انتقال يافت و صبح يكشنبه به سمت خرم آباد به حركت درآمد.
شايان ذكر است در اين مراسم دسته عزاداري خوزستاني هاي مقيم بروجرد كه با سازهاي محلي خود به استقبال ضريح مقدس آمده بودند شكوه خاصي به مراسم داده بود و نيز حضور مردم از شهرهاي اطراف چون دورود، نهاوند و ملاير در بين استقبال كنندگان اوج ارادت خود را به مقام اباعبدالله الحسين(ع) به نمايش گذاشتند.
 


از سوي رهبر معظم انقلاب

آيت الله موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران شد

 آيت الله موحدي كرماني از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان امام جمعه موقت تهران معرفي شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با اعلام اين كه آيت الله موحدي كرماني از سوي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و تبريك اين انتصاب، تصريح كرد: نماز جمعه اين هفته تهران در تاريخ 17 آذر 1391 به امامت معظم له اقامه خواهد شد.
آيت الله موحدي كرماني نماينده سابق ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران بوده و از اعضاي مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
آيت الله محمدعلي موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران و نماينده سابق ولي فقيه در سپاه پاسداران درباره انتصاب وي به عنوان خطيب موقت تهران از سوي مقام معظم رهبري گفت: مقام معظم رهبري مصلحت دانستند و بنده نيز تسليم فرمان ايشان هستم.
شوراي نگهبان فتنه گران را تاييد نمي كند
همچنين آيت الله موحدي كرماني درباره حضور انتخاباتي اصلاح طلباني كه در فتنه 88 نقش موثري داشتند، اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند بديهي است كه فتنه گران بايد از مردم عذرخواهي كنند.
وي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه آيا شوراي نگهبان فتنه گران را تاييد مي كند يا خير تصريح كرد: شوراي نگهبان 100 درصد آنها را تاييد نخواهد كرد.
 


بازگشت پيكر 61 شهيد دفاع مقدس به ميهن اسلامي

تبادل پيكر 61 شهيد كشورمان با 9 جسد عراقي در مرز شلمچه انجام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، تبادل پيكر 61 شهيد دوران جنگ تحميلي و دفاع مقدس كشورمان با 9جسد عراقي در مرز شلمچه انجام شد.
استقبال از ورود پيكر شهدا با حضور سپاه، نيروهاي نظامي و انتظامي، كاروان هاي راهيان نور، مسئولان شهري، استاني و ملي و همچنين جمعي از خانواده هاي شهدا و رزمندگان صورت گرفت.
شهداي تفحص شده مربوط به مناطق عملياتي فاو، والفجر هشت، خيبر و مجنون بوده است.
 


سفير ايران در بيروت: تمام فلسطين بايد آزاد شود

سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت با اشاره به راي موافق كشورمان درباره ارتقاي عضويت فلسطين در سازمان ملل تاكيد كرد؛ با اين حال ما همچنان خواستار آزادسازي همه فلسطين هستيم.
«غضنفر ركن آبادي» با اشاره به حمايت ايران از مقاومت عليه رژيم صهيونيستي گفت: ايران آماده حمايت از هر كسي است كه در برابر رژيم اشغالگر قدس، مقاومت كند و هدف از وجود تمام جنبش هاي مقاومت در لبنان و فلسطين نيز رويارويي با اين رژيم است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با اشاره به حمايت نظامي ايران از جنبش هاي مقاومت تصريح كرد: گروههاي فلسطيني اكنون داراي فن آوري تكنولوژي ساخت موشك هستند و اسلحه تنها بخش كوچكي از معادله مقاومت است.
وي با اشاره به پيشرفت ايران در فن آوري هسته اي ادامه داد: مردم ما به اين فن آوري دست پيدا كردند؛ از اين رو هدف قرار دادن مراكز اتمي ايران نيز منجر به نابودي برنامه هسته اي مسالمت آميز ايران نمي شود.
ركن آبادي گفت: اين مسئله در مورد جوانان فلسطيني نيز كه به دانش ساخت موشك دست پيدا كرده اند، صدق مي كند و اين نظريه كه با نابودي انبارهاي موشك فلسطيني ها، تمام ذخاير آنها نابود مي شود، فكر ساده لوحانه اي است.
سفير كشورمان گفت: صهيونيست ها با حمله به غزه، كاري احمقانه انجام دادند و براي پايان دادن به اين جنگ با دست خود تسليم شرط هاي مقاومت شدند.
به گزارش ايرنا، ركن آبادي در بيان قبول عضويت فلسطين به عنوان كشور ناظر غير عضو در سازمان ملل اظهار كرد: اين اقدام بخشي از پيروزي مقاومت در غزه است و اگر پيروزي غزه نبود، ما شاهد چنين اقدامي در سازمان ملل نبوديم.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز با رأي موافق خود، با اين مساله همراهي كرد ولي ما همچنان بر آزادسازي تمام فلسطين تأكيد مي كنيم.
سفير كشورمان خطاب به مردم فلسطين گفت: آنچه در غزه و سازمان ملل روي داد، اثبات كرد كه آنچه با زور گرفته شده، تنها با قدرت و زور بازپس گرفته مي شود چرا كه دشمن، زباني جز زور نمي فهمد.
ركن آبادي با اشاره به شعار نابودي رژيم صهيونيستي ادامه داد: آنچه كه در غزه رخ داد، بايد به دقت بررسي شود كه چگونه يك گروه كوچك با امكانات كم توانست پيروزي به اين بزرگي رقم بزند و هر شخص عاقلي مي تواند از اين مساله نتيجه بگيرد كه رژيم صهيونيستي رو به زوال است.
وي با اشاره به طرح ايران به منظور حل و فصل مشكلات خاورميانه افزود: محورهاي اين طرح بازگشت آوارگان فلسطيني به كشورشان، اجراي انتخابات با مشاركت مسلمانان، مسيحيان و يهوديان اصيل اين كشور، مشخص ساختن نظام سياسي دلخواه از سوي اكثر فلسطينيان و تصميم گيري توسط آنها در خصوص ديگر ساكنان غيراصلي است.
وي با تاكيد بر اينكه بسياري از مسئولين ايراني تمايل دارند كه به نوار غزه سفر كنند، خاطر نشان كرد: با اين وجود دولت مصر با اين مساله موافقت نكرده و بايد دانست كه ايران به منظور جمع كردن و ايجاد وحدت ميان گروه هاي فلسطيني تلاش بسياري مي كند.
سفير ايران در لبنان در خصوص مساله سوريه با تاكيد بر اينكه تنها با سياست مي توان اين بحران را حل و فصل كرد، افزود: راه حل هاي امنيتي و نظامي باعث ويران شدن سوريه مي شود و اينكه برخي مي گويند كه نيروهاي سپاه پاسداران در درگيري هاي اين كشور به نفع نظام دمشق فعاليت مي كنند، كذب محض است.
وي با اشاره به تلاش هاي ايران به منظور دستيابي به راه حل سياسي اين بحران، خاطر نشان كرد: ايران براساس توافق نامه هاي دو جانبه، از نظر سياسي و اقتصادي به مردم سوريه از طريق فروش توليدات كشاورزي و صنعتي اين كشور كمك مي كند.
 


تشكر مردم غزه از ايران

با نصب پوسترها و تابلوها در خيابان هاي اصلي

پايان حملات ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه، پوسترهاي تشكر از جمهوري اسلامي ايران در خيابان ها و چهارراههاي اصلي شهرهاي نوار غزه نصب شده است.
پس از پايان حملات اسرائيل به غزه فلسطيني ها كوشيدند از تنها حامي خود در اين جنگ تشكر كنند. اينك تابلوهاي بزرگي كه روي آنها به زبان هاي عربي ، فارسي ، انگليسي و عبري از ايران تشكر شده است در بسياري از خيابان ها وچهارراههاي شهرهاي غزه نصب شده است. روي اين تابلوها و پوسترها تصاوير موشك هاي فجر پنج نيز به چشم مي خورد. نيروهاي مقاومت فلسطيني در تجاوز اخير اسرائيل به نوار غزه با شليك اين موشك ها به حملات اسرائيل پاسخ دادند.
گفته مي شود اين موشك ها نقش تعيين كننده اي در پيروزي نيروهاي مقاومت در برابر اين تجاوز داشتند. خضر حبيب ، سخنگوي گروه جهاد اسلامي گفت :«ايران در حمايت از مقاومت فلسطين و آرمان فلسطين هميشه سخاوتمندانه عمل كرده است. براي همين ما از ايران تشكر و قدرداني مي كنيم زيرا بيشتر موشك هايي كه نيروهاي مقاومت به تل آويو و بيت المقدس شليك كردند با استفاده از فناوري ايران ساخته شده بودند.» در حالي كه فلسطيني ها در گذشته قدرداني خود را از حمايت سياسي و ديپلماتيك ايران ابراز كرده بودند ، اين نخستين بار است كه آنها علني از حمايت نظامي ايران سخن مي گويند.
مصطفي صواف تحليلگر سياسي فلسطيني گفت:فلسطيني ها بايد از كساني كه از آنها حمايت كرده اند قدرداني كنند.
همانطور كه ما در سخنان مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامي شنيده ايم ، تا زماني كه اين حمايت ها نوعي باجگيري سياسي نباشد و هدفش كمك به فلسطيني ها براي دستيابي به حقوق خود باشد كه در مورد ايران همين گونه بوده است ما از اين حمايت هميشه استقبال مي كنيم.
اين قدرداني ها فقط به گروههاي سياسي و مقاومت فلسطيني محدود نيست. مردم عادي غزه نيز در گفت گو با پرس تي وي از ايران و مردم آن قدرداني كردند. يكي از ساكنان غزه گفت :«اين پيروزي در وهله نخست با لطف الهي و سپس با كمك و حمايت نامحدود ديپلماتيك و سياسي و نظامي جمهوري اسلامي ايران حاصل شد. در نتيجه ما از دولت و مردم ايران تشكر مي كنيم و آنها را در اين پيروزي شريك خود مي دانيم.» در حالي كه تابلوهاي تشكر از ايران به يك تصوير روزمره در غزه تبديل شده اند ، فلسطيني ها اميدوارند كه ايران به حمايت بي قيد و شرط خود از آنها در پيروزي هاي آينده ادامه دهد.
 


اعتراض خانواده هاي قربانيان ترور

با درخواست بان كي مون براي اعطاي پناهندگي به منافقين

انجمن دفاع از قربانيان تروريسم طي نامه اي به بان كي مون به درخواست او براي اعطاي پناهندگي به منافقين اعتراض كردند.
به دنبال درخواست بان كي مون، دبيركل سازمان ملل از كشورهاي عضواين سازمان براي اعطاي پناهندگي به ساكنان اشرف، انجمن دفاع از قربانيان تروريسم طي نامه اي اعلام كرد كه دولت هاي عضو سازمان ملل چگونه مي توانند به ساكنان كمپ ليبرتي به عنوان اعضاي فرقه تروريستي مجاهدين خلق اعتماد كرده و به آنها پناهندگي دهند؟ خصوصا كه اين افراد به عنوان شبه نظامي، دوره هاي نظامي، حملات تروريستي و خرابكاري را در سال هاي سكونت در پادگان اشرف و عضويت در ارتش آزاديبخش ملي گذرانده اند؟
از طرفي به خاطر سال ها سلطه ساختار فرقه اي حاكم بر رفتار و مناسبات دروني آنها عملا دچار افسردگي روحي و رواني بوده و با توجه به شستشوي مغزي بسياري از آنها در طول اين مدت دست زدن به اقدامات خطر آفرين و خرابكارانه از سوي اين افراد بسيار محتمل است. خودسوزي هاي ژوئن 2003 ده تن از اعضاي فرقه مجاهدين خلق در اعتراض به دستگيري مريم رجوي نمونه اي از اقدامات خطر آفرين و تهديدهاي تروريستي اين گروه براي شهروندان اروپايي وكشورهاي احتمالي پذيرنده است.
در اين نامه تصريح شده است : قطعا اطلاع داريد تنها چند روز قبل، بيش از 30 نفر از اعضاي اين فرقه تروريستي به سفارت ايران در برلين حمله ور شدند. در اين حمله، مهاجمان با تجهيزات كامل از در و ديوار سفارت بالا رفته و با بريدن سيم خاردارهاي ضخيمي كه براي حراست از ساختمان سفارت تعبيه شده بود وارد محيط مركز ديپلماسي ايران در آلمان شدند.
وقتي تنها با اعطاي پناهندگي به سي نفر از اين افراد كه شما نيز در صحبت هايتان به آن اشاره كرديد اين فرقه دست به چنين اقدامات غير قانوني و خارج از عرف ديپلماتيك مي زند تصور اينكه بيش از سه هزار نفر آموزش ديده شبه نظامي با آموزه هاي خاص فرقه اي كه به آنها داده شده تا چه حد مي توانند مخل امنيت باشند چندان دشوار نيست.
بر اين اساس به نظر مي رسد قبل از هر چيز ساكنان ليبرتي بايد دوره هاي بهبودي سلامت روحي رواني را گذرانده و براي آنها فرصت تنفس در خارج از ساختارهاي فرقه تروريستي مجاهدين خلق فراهم شود. در چنين شرايطي لازم است اين افراد با وساطت نهادهاي حقوق بشري فرايند دوره هاي درمان رواني زندگي در خارج از چهارچوب هاي غير انساني فرقه را طي كنند.
توجه به اين نكته مي تواند از اولويت هاي اصلي در اين خصوص باشد. زيرا صرف اعطاي پناهندگي نمي تواند مشكلي را حل كند. حتي بالعكس مي تواند كاملا مشكل ساز شود. تا وقتي كه ساكنان ليبرتي در اسارت فرقه رجوي گرفتار شده اند و اجازه ارتباط با دنياي واقعي نداشته و همچنان در فضاي فكري فرقه اي مجاهدين خلق سير كنند مي توانند تهديدهاي بالقوه جدي براي امنيت كشورهايي به حساب بيايند كه بخواهند به آنها پناهندگي بدهند. همين تهديد بالقوه اين افراد به عنوان شبه نظاميان آموزش ديده سبب شده تا هيچ كشوري حتي كشورهاي اروپايي حاضر به پذيرش آنها نشود. بر خلاف تصور دولتمردان غربي، خروج نام فرقه تروريستي مجاهدين خلق از ليست گروه هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا نيز نتوانسته كمكي به اين وضعيت بكند. زيرا بر كسي پوشيده نيست كه فرقه مجاهدين خلق با ساختار فرقه اي و كاملا غيردموكراتيكش تهديد جدي براي صلح و امنيت است.
 


دستور وزير خارجه آلمان به بانك هاي اين كشور

براي تسهيل صادرات دارو به ايران

وزير خارجه آلمان روز گذشته در نامه اي خواستار همكاري بانك هاي اين كشور در صادرات دارو به ايران شد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، آلمان از بانك هاي اين كشور خواست تا شرايطي فراهم كنند كه فروش دارو به ايران آسان شود.
« گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان در نامه اي كه روزنامه آلماني «فرانكفورترآلگماينه» آن را منتشر كرد از بانكهاي اين كشور خواست كه ممنوعيت فروش دارو به وسيله بانك هاي ايراني به اين كشور را متوقف كنند.
اين در خواست طي نامه اي به وسيله «اميلي هابر» ديپلمات اين وزارتخانه به «اووه فروليش» رئيس انجمن همكاري بانك هاي آلمان تسليم شد. در اين نامه از بانك ها خواسته شده، بررسي كنند كه كه چطور مي توانند انتقال ميان ايران و آلمان را در راستاي اهداف بشردوستانه ساماندهي كنند.
هابر در اين مورد گفت:«مشخص است كه بعضي از بانك ها اين درخواست را با توجه به وضعيت اروپا و تحريم هاي اين اتحاديه رد خواهند كرد.»
در پي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، مقامات اين كشور گفتند كه كمبود دارو در ايران باعث شده تا زندگي شماري از بيماران تهديد شود.
 


ايران و مالزي بر توسعه همكاري ها تاكيد كردند

سفير كشورمان در مالزي با رييس مجلس اين كشور ديدار و گفت و گو كرد.
محمد جلال فيروزنيا، سفير جمهوري اسلامي ايران در مالزي در ديدار با پانديكار امين، رييس مجلس مالزي با ابلاغ سلام مقامات ايراني، بر اهميت رايزني ها و تبادل نظرها ميان دو كشور به منظور يافتن راه هاي جديد براي توسعه همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي و موضوعات مربوط به جهان اسلام تأكيد كرد.
به گزارش ايسنا، رييس مجلس مالزي نيز با اشاره به توانمندي هاي دولت و مردم كشورمان و با اهميت خواندن نقش جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور قدرتمند در منطقه از گسترش هر نوع همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي استقبال كرده و بر آمادگي خود براي توسعه همكاري هاي پارلماني ميان دو كشور تأكيد كرد.
 


اخبار ادبي و هنري

تجليل از موسوي گرمارودي و محمدرضا سنگري
در اولين كنگره شعر شفق
در اولين كنگره شعر شفق از موسوي گرمارودي و محمدرضا سنگري تجليل مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمد علي مجاهدي، دبير هنري كنگره ياد شده ديروز در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق گفت: اگر از شخصيت بزرگوار و معتبر بهجتي شفق، امام جمعه فقيد و روحاني مبارز زمان طاغوت ياد مي كنيم و نامش را مي خواهيم زنده نگاه داريم، به خاطر آثار آييني است كه از خود به جا گذاشته است.
وي از ارسال هزار و 178 اثر به نخستين كنگره شعر آييني خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحيه از علي موسوي گرمارودي به عنوان شاعر عاشورايي و محمدرضا سنگري به عنوان محقق و پژوهشگر عاشورايي تقدير و تجليل به عمل مي آيد.
«شب شاعر» بزرگداشت شاعران شعر و ترانه
انقلاب اسلامي
سلسله بزرگداشت شاعران با عنوان «شب شاعر» در كانون شعر و سرود انقلاب اسلامي دوشنبه هر هفته برگزار مي شود.
حسين قرائي، دبير علمي كانون شعر و سرود انقلاب اسلامي با عنوان اين مطلب به خبرنگار كيهان گفت: كانون شعر و سرود انقلاب اسلامي براي اولين بار زير نظر خانه سرود انقلاب اسلامي در قالب يك انجمن كار خود را آغاز كرده است.
وي ادامه داد: اين كانون در نظر دارد با هدف تشويق پيش كسوتان و جوانان شاعر در عرصه شعر و ترانه انقلاب اسلامي دوشنبه ها جلسات شعرخواني و همچنين هر ماه براي شاعران پيشكسوت بزرگداشت برگزار كند.
به گفته وي، كانون شعر و سرود انقلاب اسلامي دوشنبه 20 آذر بزرگداشت مصطفي محدثي خراساني را برگزار مي كند.
عوامل توليد و پخش يك فيلم فاسد
به دادسرا احضار شدند
كارگردان و تهيه كننده يك فيلم جنجالي و رئيس سازمان سينمايي وزارت ارشاد اسلامي به دادسراي كاركنان دولت احضار شدند.
همزمان با اعتراضات عليه فيلم مذكور و طرح شكايتي جمعي از مخالفان اكران اين فيلم در دادستاني تهران، پرونده اي در شعبه نهم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت تشكيل شد. بازپرس پرونده نيز پس از بررسي شكايت، جواد شمقدري-رئيس سازمان سينمايي وزارت ارشاد اسلامي-، فريدون جيراني كارگردان فيلم و غلامرضا موسوي تهيه كننده فيلم را براي توضيحات به دادسرا احضار كرد. بزودي اين سه نفر بايد جهت پاسخ به اتهامات مطرح شده در دادسرا حاضر شوند.
بازيگر ايراني فيلم صهيونيستي چه كسي است؟
بازيگر ايراني نماي فيلم صهيونيستي «آرگو» شخصي است كه با وجود ضدانقلاب بودن و حتي داشتن بغض عليه ملت ايران در دوران دولت موسوم به اصلاحات به ايران فرا خوانده شد و در سال 88 نيز از حاميان كودتاي آمريكايي-صهيونيستي سبز بود.
به گزارش خبرنگار كيهان، «رفيع پيتز» تنها بازيگر ايراني فيلم صهيونيستي «آرگو» است كه به صورت افتخاري در اين فيلم ضدايراني حضور يافته است. فيلمي كه به اعتراف منتقدان و كارشناسان غربي نيز يك فيلم تحريف آميز و كينه توزانه درباره حماسه فتح لانه جاسوسي آمريكا در كشورمان است.
اين كارگردان در دوران صدارت عطاءالله مهاجراني به ايران آمد و با حمايت مسئولان فرهنگي وقت فيلم هايي چون «صنم»، «واكنش پنجم»، «زمستان است» و «شكارچي» را ساخت. شروع فعاليت وي در ايران با مشاركت فرانسوي ها كليد خورد. فيلم هايي كه تصويري توهين آميز را از مردم كشورمان نمايش مي داد. او همچنين در جريان آشوب هاي سال 88 به خارج از كشور گريخت و در گفت و گوهاي خود از مردم جهت شورش ضد نظام دعوت كرد.
حضور در فيلم ضدايراني «آرگو» تازه ترين همكاري پيتز با صهيونيست ها عليه كشورمان است.
 


رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران:

 600 شهركشور روي كمربند زلزله قراردارند

ساري - خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران گفت: حدود 70 درصد از مساحت كشور روي گسل يا در حوالي گسل قراردارد.
مصطفي خاوري نژاد در دومين كنفرانس ملي سازه، زلزله، ژئوتكنيك گفت: كشور ما در طي دو دهه اخير با توجه به افرايش تعداد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي رشد خوبي در توليد و تربيت نيروي مهندس و متخصص داشته است.
رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران اضافه كرد: در 100سال اخير و براثر حوادث طبيعي حدود 150 هزار نفر در كشور جان خود را از دست دادند كه 80 درصد آن مربوط به كشته شدگان زلزله بوده است.
خاوري نژاد با اشاره به اثرات مخرب زلزله در سال هاي گذشته گفت: هرچه شناخت علمي ما از موضوع زلزله بيشتر باشد بهتر و آگاهانه تر مي توانيم با اين پديده مواجه شويم.
وي با بيان اينكه حدود 70 درصد از مساحت كشور روي گسل يا در حوالي گسل قرار دارد، اظهار داشت: 600 شهر كشور روي كمربند زلزله قراردارند و تنها 3 درصد از شهرهاي كشور ما با مناطق كم خطر و60 شهر نيز در مناطق بسيار پرخطر هستند.
رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران با ابراز تاسف از اينكه در مازندران مطالعات ريز پهنه بندي انجام نشده است، افزود: در مازندران 3هزار نقطه روستايي و 50 نقطه شهري وجود دارد كه تاكنون براي آنها مطالعات ريز پهنه بندي انجام نشده است.
وي افزود: در طي 16سال اخير با تصويب قانون نظام مهندسي و تشكيل سازمان نظام مهندسي در شهرستان ها شاهد رشد خوبي در جهت ارتقا كيفي ساختمان ها بوديم.
خاوري نژاد از الزامي كردن بحث ژئوتكنيك براي ساختمان هاي بيش از 6 سقف خبر داد و افزود: براي ساختمان هاي كمتر از 6 سقف به تشخيص مهندسين طراح مطالعات ژئوتكنيك انجام مي شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي مازندران عدم مرغوبيت مصالح ساختماني و استاندارد نبودن مصالح را مهم ترين معضل اين بخش برشمرد و گفت: تنها 20درصد از معادن شن و ماسه استان مازندران داراي گواهي استاندارد هستند هر چند اين آمار در سال جاري نسبت به سال هاي گذشته بيشتر شده است به گونه اي كه در دو سال اخير از دو معدن به 12معدن رسيده است.
 


ركابزن هاي برتر ايران در كيش مشخص شدند

كيش-خبرنگار كيهان:
پس از چهار رقابت فشرده و سنگين تر بين 41 ركاب زن بهترين هاي ليگ برتر ايران در جزيره كيش مشخص شدند.
در پايان رقابت هاي دوچرخه سواري ليگ برتر كشور در جزيره كيش سجاد صبوري از تيم ترافيك تهران به مقام قهرماني رسيد، حامد عبادي از همين تيم به نايب قهرماني دست يافت و امير زرگري از تيم دانشگاه آزاد بر سكوي سوم قهرماني ليگ برتر كشور ايستاد.
گفتني است در رقابت هاي مراحل دوم و سوم مواد جاده ليگ برتر دوچرخه سواري 56 ركابزن در قالب 10 تيم در جزيره كيش به رقابت پرداختند.
 


آمادگي مراكز معاينه فني براي افزايش ظرفيت پذيرش خودروها

با آغاز طرح تشديد برخورد پليس با خودروهاي دودزا و وجود پديده وارونگي هوا مراكز معاينه فني خودروها اعلام كرد: با تمام ظرفيت پذيراي مراجعه كنندگان خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران: سيدعلي رضوي مديرعامل اين ستاد گفت: هرچند از ابتداي سال تاكنون 392 هزار خودرو به مراكز معاينه فني مراجعه كرده اند كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته 5 درصد كاهش داشته است. اما با توجه به ظرفيت مراكز معاينه فني اين مركز توانايي پذيرش يك ميليون خودرو را در يك شيفت كاري در مدت فوق داشته كه متاسفانه به دلايل مختلف تا به حال بيش از نيمي از خودروهاي واجد شرايط به مراكز معاينه فني مراجعه نكرده اند كه اميدواريم با تشديد اعمال قانون از سوي پليس محترم و توجه بيشتر شهروندان به مقوله سلامت و ايمني، تمامي خودروهايي كه نياز به معاينه فني دارند قبل از اينكه از سوي پليس توقيف و پلاك تعميرگاه دريافت كنند با مراجعه به مراكز معاينه فني و آگاهي از عيوب خودروهاي خود و رفع آن با صرف وقت و هزينه اندك گامي بزرگ در جهت كاهش آلودگي هوا كه جان شهروندان به ويژه كودكان و سالمندان را تهديد مي كند بردارند.
وي همچنين در خصوص مراجعه موتورسيكلت ها به مراكز معاينه فني اظهار داشت: هم اكنون بيش از 3 ميليون موتورسيكلت در تهران تردد مي كنند كه 25 درصد آلودگي هواي پايتخت ناشي از تردد موتورسيكلت هاي بي كيفيت است و اين در حاليست كه ميزان مراجعه موتورسيكلت ها به مراكز معاينه فني از ابتداي سال تنها 276 عدد بوده كه جاي بررسي دارد.
رضوي گفت: در حال حاضر يكي از معايبي كه با مراجعه به مراكز معاينه فني براحتي قابل تشخيص بوده خروج دودآبي رنگ و سرطان زا از اگزوز خودروها است كه اين دود ناشي از سوخت روغن در محفظه احتراق موتور بوده و عواملي نظير پايان عمر كاركرد روغن، كيفيت نامرغوب و استاندارد نبودن آن از مهمترين دلايل اين نقص محسوب مي شود. همچنين بخش ديگري از اين آلاينده ها كه از اگزوز خارج مي شود مرئي نبوده و بسيار خطرناك هستند، مانند گازهايCO، هيدروكربنها و اكسيدهاي نيتروژن مي باشند و تنها توسط دستگاههاي آنالايزر گاز كه در مراكز معاينه فني مستقر است قابل تشخيص هستند.
رضوي در پايان افزود: مراكز معاينه فني با 38 خط مكانيزه به صورت بالقوه ظرفيت پذيرش روزانه 5 هزار خودرو را در يك شيفت كاري داشته و آمادگي اين را دارد كه در صورت مراجعه مستمر شهروندان ساعات كار خود را نيز افزايش داده و پذيراي تمامي خودروهاي فاقد معاينه فني كه در سطح تهران تردد مي كنند باشند. لذا به شهروندان توصيه مي شود در اين روزها كه مراكز معاينه فني خلوت بوده و حداكثر زمان لازم براي اخذ برگ معاينه فني 5 تا 8 دقيقه است به اين مراكز مراجعه و نسبت به انجام معاينه فني خودروي خود اقدام نمايند تا به زودي گرفتار صف هاي طولاني نشوند.
گفتني است اين مراكز همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 30:7 صبح تا ساعت 15/16 و روزهاي پنج شنبه نيز از ساعت 30:7 صبح لغايت 13 بعدازظهر باز بوده و تنها دو مركز بيهقي و الغدير روزهاي جمعه از ساعت 8 الي 14 آماده ارائه خدمات به مراجعه كنندگان مي باشند، مدارك مورد نياز براي انجام معاينه فني اصل كارت و يا سند خودرو است و شهروندان عزيز مي توانند جهت دريافت اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 8-88102476 تماس حاصل فرمايند.
 


تقدير سردار فضلي از آموزش و پرورش

براي اعزام كاروان هاي راهيان نور

جانشين سازمان بسيج مستضعفين از آموزش و پرورش در اعزام كاروان هاي راهيان نور تقدير كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان، سرتيپ علي فضلي در رزمايش گردان هاي بيت المقدس سمنان و در حضور مديركل آموزش و پرورش استان سمنان، رويكردهاي وزير آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور قدرداني كرد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور اقدامات خوبي انجام داده است.
فضلي با اشاره به اعزام مطلوب دانش آموزان دوم متوسطه استان سمنان به اين اردوها تصريح كرد: اردوهاي مناطق عملياتي جنوب كشور موجب مقابله با هجمه هاي جنگ نرم دشمن مي شود.
رزمايش 10هزار نفري «الي بيت المقدس» ويژه گردان هاي واكنش سريع بيت المقدس استان سمنان با دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده به پايان رسيد.
اين رزمايش به مدت دو روز در پنج نقطه از استان سمنان به صورت همزمان برگزار شد. در مجموع 27 گردان بيت المقدس، 10 گردان امام حسين(ع) و هشت گردان الزهرا(س) از بسيجيان استان سمنان در روزهاي 9 و 10 آذرماه فراخوان شده و در اردوگاه هاي پيش بيني شده به تمرين عملي پرداختند.
 


رئيس كميسيون تجارت اتاق اصفهان:

 لايحه پيشنهادي ماليات نيازمند بازنگري دقيق است


اصفهان- خبرنگاركيهان:
لايحه پيشنهادي ماليات كه از سوي دولت به مجلس ارائه شده نيازمند بازنگري دقيق است.
رئيس كميسيون تجارت اتاق اصفهان در جمع اعضاي اين كميسيون با بيان اين مطلب گفت: در اين لايحه برخي از بندها و تبصره ها نه تنها فعاليت هاي اقتصادي را محدود مي كند بلكه فضاي كسب و كار را با چالش روبه رو مي سازد.
عضو هيات نمايندگان اتاق اصفهان افزود: افزايش قاچاق كالا و فرار سرمايه دو نتيجه اجراي اين لايحه در آينده خواهد بود و دولت براي جلوگيري از اين دو معضل بايد لايحه فوق را متوقف سازد و با كارشناسي و همفكري بخش خصوصي لايحه اي جامع و كامل تنظيم كند.
جعفر ذره بيني از تشكيل جلسه فوق العاده كميسيون تجارت با نمايندگان مجلس و كارشناسان مالياتي با هدف بررسي ابعاد مختلف لايحه مالياتي خبر داد و گفت: كميسيون وظيفه دارد كه ديدگاه تاجران و بازرگانان اقتصادي نسبت به اين لايحه را به اطلاع نمايندگان و مسئولان دولتي برساند تا فضاي كسب و كار مورد تهديد قرار نگيرد.
«جواد ظهيري» عضو كميسيون تجارت اتاق اصفهان نيز در اين جلسه خواستار فعال برخورد كردن تشكل هاي اقتصادي با بخشنامه هاي خلق الساعه دولت شد و گفت: سكوت بخش خصوصي باعث متضرر شدن واحدهاي توليدي در اثر بخشنامه هاي اخير است.
وي ممنوعيت صادرات 72 قلم كالا طي يك بخشنامه را باعث وارد آمدن زيان به صادركنندگان اين كالا ذكر و اضافه كرد: اين قبيل رفتارها نه تنها براي كشور سودي ندارد بلكه هزينه هاي مضاعفي را براي فعالان اقتصادي ايجاد مي كند.
 


رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور:

طرح امداد زمستاني اورژانس هفته آينده شروع مي شود

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از شروع طرح امداد زمستاني اورژانس در هفته آينده خبر داد.
غلامرضا معصومي در گفت وگو با خبرنگار مهر در بندرعباس اظهار داشت:طرح امداد زمستاني امسال از 20 آذرماه آغاز خواهد شد و تا 25 اسفندماه نيز ادامه دارد و جهت آمادگي نيروهاي امدادي براي حضور در اين طرح، رزمايشي در نيمه دوم آذرماه در يكي از استان هاي كوهستاني كشور برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: براي اجراي مطلوب اين طرح تمامي ناوگان اورژانس بيمارستاني و پيش بيمارستاني كشور، به خصوص در مناطق صعب العبور در آمادگي كامل به سر مي برند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور افزود: همچنين به پايگاه هاي امداد جاده اي كشور، به خصوص در استان هاي برف گير تذكرات لازم در خصوص جلوگيري از يخ زدگي داروها و همچنين كمك به در راه ماندگان در مناطق صعب العبور داده شده است.
معصومي همچنين اظهار داشت: در طرح امداد زمستاني امسال در نظر داريم تا از پزشكان متخصص نيز براي موارد اورژانسي استفاده كنيم.
به گزارش ايرنا رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور گفت: تعداد دو هزار و 50 پايگاه امدادرساني به خدمت رساني در شهرها و جاده ها مشغول هستند. وي با بيان اينكه كمبود نيرو از مهم ترين چالش هاي اورژانس است، گفت: به منظور رسيدن به حد استاندارد 14 هزار نيروي انساني بايد به اين مجموعه اضافه شود.
 


30 آذر برگزار مي شود

همايش سالانه انجمن سرطان ايران

رئيس انجمن سرطان ايران از برپايي هشتمين همايش سالانه اين انجمن طي روزهاي 30 آذرماه و اول دي ماه امسال در مركز همايش هاي رايزن تهران خبر داد و گفت: اين همايش با نگاه ويژه به رويكرد برنامه جامع كنترل سرطان در كشور و با حضور دانشمندان و متخصصان داخلي و خارجي در زمينه سرطان برپا مي شود.
دكتر عبدالله فضل علي زاده با اعلام اين خبر افزود: در اين همايش كه با هدف ارتقاي سطح علمي دانش متخصصان شاغل در بخش سرطان برپا مي شود، آخرين روش هاي درماني و پيشرفت ها در زمينه تشخيص و درمان اين بيماري نيز ارايه مي شود.
وي با اشاره به اينكه رويكرد كلي اين همايش در زمينه برنامه جامع كنترل سرطان در ايران خواهد بود، خاطرنشان ساخت: در ادامه اين بحث، جايگاه و چالش هاي كارگروهي در برخورد با سرطان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
رئيس انجمن سرطان ايران گفت: با توجه به اهميت رعايت اخلاق پزشكي در تمام زمينه هاي مربوط به تشخيص و درمان سرطان، جايگاه اخلاق پزشكي در كنار چالش هاي اخلاقي در ارتباط با اين بيماري در اين همايش مورد توجه ويژه قرار خواهند گرفت.
وي ادامه داد: از آنجايي كه بيماري سرطان در مرحله تشخيص و درمان نياز به هزينه هاي بالايي دارد، جايگاه اقتصاد در كنترل سرطان به صورت پيشگيري از يك سو و از سوي ديگر بحث درمانگري سرطان و پوشش هاي بيمه اي براي كمك به بيماران سرطاني در مراحل تشخيص و درماني از جمله مباحثي است كه نياز به بحث و بررسي فراواني دارد و در هشتمين همايش انجمن سرطان ايران مورد توجه قرار خواهد گرفت.
دكتر فضل علي زاده يادآور شد: در بخش ديگري از اين همايش دو روزه در مورد آينده درمان سرطان با توجه به فعاليت هاي تحقيقاتي در دست انجام، مطالبي تحت عنوان «انقلاب در درمان سرطان» بحث و گفت وگو خواهد شد.
وي از درمان هاي جديد كه هم اينك مورد بررسي هاي كلينيكي قرار گرفته اند و موضوعاتي در ارتباط با ژن و درمان هاي نوين به عنوان «انقلاب در درمان سرطان» نام برد.
رئيس انجمن سرطان ايران افزود: در هشتمين همايش سالانه انجمن سرطان ايران، توجه خاصي به حمايت ها و مراقبت هاي تسكيني در بيماران سرطاني خواهد شد.
 


رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تهران خبر داد

اخراج شركت هاي دانش بنيان غير فعال از پارك علم و فناوري

رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تهران با اشاره به ارزيابي مكرر شركت هاي دانش بنيان گفت: شركت هاي دانش بنيان غير فعال از پارك خارج مي شوند.
حميد راشدي، رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به نظارت مستمر پارك علم و فناوري دانشگاه تهران بر شركت هاي دانش بنيان مستقر در اين پارك، گفت: ما اعتقاد داريم نبايد شركت ها به حال خود گذاشته شوند. بنابراين اين شركت ها را به طور مداوم پالايش مي كنيم تا اگر در راستاي ايده محور هستند حمايت شوند و اگر از مسير ايده محور منحرف شدند، به اين سمت هدايت شوند.
وي افزود: ما با ورود شركت هاي متفاوت به پارك نيز به شدت برخورد مي كنيم؛ زيرا در حال حاضر بسياري از شركت ها قصد ورود به پارك ها را دارند و حتي براي ورود به پارك، اقدامات مختلفي انجام مي دهند، ولي ما براي ورود شركت ها به پارك شرايطي را داريم و پس از ورود آنها نيز شركت ها را به طور مداوم ارزيابي مي كنيم و حتي شركت هاي غير فعال از پارك اخراج مي شوند.
راشدي با بيان درجه بندي ميزان حمايت پارك از شركت هاي مستقر افزود: مراكز رشد پارك علم و فناوري دانشگاه تهران نيز در سه مرحله تعريف شده اند، به طوري كه هر شركت رشدي بايد دوره هاي آموزشي را طي كند و پس از آن وارد مراحل بعدي رشد شود كه ميزان حمايت پارك از اين شركت ها نيز در هركدام از اين مراحل متفاوت است.
رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تهران گفت: مركز كارآفريني پارك را نيز به دوره هاي آموزشي و فرهنگ كارآفريني اختصاص داديم و دوره هايي نظير آموزش تجاري سازي، آينده پژوهي و توسعه كارآفريني در اين مركز برگزار مي شود. وي بيان داشت: براي تقويت بازاريابي شركت ها نيز شركت هاي مشاور در پارك حضور دارند تا با برقراري ارتباط با شركت هاي موجود پارك، وضعيت بازاريابي آنها را ارزيابي كرده و به آنها مشاوره دهند.راشدي ادامه داد: اين شركت ها، ضعف شركت هاي دانش بنيان را تشخيص داده و در جهت حل آن به آنها مشاوره مي دهند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10