(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 16  آذر  1391 - شماره 20374

يورش ماموران آل خليفه به معترضان در يك روستاي بحرين
تعطيلي مراكز درماني تل آويو در پي اعتصاب پرستاران
طرح انفجار حرم اميرالمومنين(ع) و ترور آيت الله سيستاني نافرجام ماند
موافقت ناتو با استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه روسيه:
بحران سوريه راه حل نظامي ندارد
استقرار ارتش در شمال لبنان براي مهار ناآرامي هاي طرابلس
افشاي توطئه قطر و عربستان براي ايجاد هرج و مرج در كويت
نامه سرگشاده مردم فلسطين به بان كي مون
جلوي ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين را بگيريد
تجمع اعتراضي كارگران در پايتخت اندونزي
موشك دوربرد كره شمالي آماده شليك شد
رژيم صهيونيستي قطعنامه هسته اي سازمان ملل را نپذيرفت
زد و خورد آشوب طلبان با پليس مقابل كاخ رياست جمهوري مصر
پيشنهاد شهردار لندن براي خروج انگليس از اتحاديه اروپا
به دنبال ناتواني در پرداخت اقساط صورت گرفت
مقاومت مردم مقابل پليس اسپانيا براي جلوگيري از تخليه خانه ها
مرگ مشكوك نماينده صربستان در ناتو
چهارسوي پنج قاره


يورش ماموران آل خليفه به معترضان در يك روستاي بحرين

نيروهاي آل خليفه به تظاهرات مردم روستاي بني جمره تيراندازي و تعدادي از آنها را زخمي كردند كه حال يكي از آنان وخيم است.
به گزارش واحد مركزي خبر، نيروهاي رژيم بحرين به تظاهرات مردم روستاي بني جمره كه خواستار آزادي زندانيان سياسي و سرنگوني نظام بودند يورش بردند و تعدادي را زخمي و عده اي ديگر را بازداشت كردند.
نيروهاي آل خليفه در اين يورش از گلوله ساچمه اي، گاز اشك آور و بمب صوتي استفاده كردند كه باعث مجروح شدن تعدادي از تظاهركنندگان شد.جمعيت وفاق اسلامي بحرين اعلام كرد، اقداماتي كه نيروهاي رژيم بحرين عليه شهروندان بي دفاع روستاي بني جمره انجام مي دهند اقداماتي تروريستي است.ائتلاف 14فوريه نيز رژيم بحرين را به ارتكاب جنايت خونين عليه بشريت در روستاي بني جمره متهم كرد.
 


تعطيلي مراكز درماني تل آويو در پي اعتصاب پرستاران

اعتصاب پرستاران اسرائيلي وارد چهارمين روز خود شد و اعتصابيون تاكيد كردند تا نرسيدن به خواسته هايشان به اعتصاب پايان نخواهند داد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، مذاكرات اتحاديه پرستاران با وزارت دارايي رژيم صهيونيستي براي افزايش دستمزد نتيجه اي دربر نداشت و پرستاران اعلام كردند همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
اعتصاب پرستاران از روز دوشنبه آغاز و فعاليت كلينيك ها و مراكز پزشكي اسرائيل مختل شده است و صدها بيمار بلاتكليف و سرگردان مانده اند.
پرستاران خواستار افزايش دستمزد و همچنين تعيين حرفه پرستاري به عنوان اولويت نخست شده اند.
پرستاران اسرائيلي تاكنون چندين بار اعتصاب كرده اند و به همراه ساير اقشار جامعه خواستار بهبود وضعيت معيشتي خود شده اند.
 


طرح انفجار حرم اميرالمومنين(ع) و ترور آيت الله سيستاني نافرجام ماند

يك منبع امنيتي عراق اعلام كرد، نيروهاي امنيتي اين كشور طرح انفجار بارگاه امام علي(ع) و ترور آيت الله «سيدعلي سيستاني» را كشف و خنثي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع امنيتي عراق در استان بابل اعلام كرد: نيروهاي امنيتي 30 فرد مسلح وابسته به گروهك موسوم به «دولت اسلامي عراق» را در مناطق شمالي استان بابل دستگير كردند. به گفته اين منبع كه نام وي ذكر نشده است، افراد مزبور يك عمليات تروريستي گسترده اي را در نجف اشرف تدارك ديده بودند و قصد داشتند بارگاه امام علي(ع) را منفجر و مراجع ديني شيعه و به ويژه آيت الله سيستاني را ترور كنند.
اين منبع تصريح كرد: افراد دستگير شده تاكنون در حملات تروريستي زيادي دست داشته اند. اين تروريست ها در مناطق «الجبور»، «النبيل»، «جرف الصخر» و «البحيرات» دستگير شده اند.
انفجارهاي تروريستي
تروريست ها ديروز در موصل حملات تروريستي جداگانه اي را عليه مردم و نيروهاي دولتي انجام دادند كه جمعا به شهادت هشت تن و جراحت 11نفر ديگر انجاميد. نيروهاي امنيتي نيز توانستند 80 بمب چسبنده را در يك انبار جنوب موصل كشف و ضبط كنند. شماري از افراد مسلح نيز در اين شهر و بصره به دست نيروهاي پليس دستگير شدند.
در شهر كاظمين نيز شماري تروريست كه قصد داشتند مواد منفجره به داخل حرم امام موسي كاظم(ع) منتقل كنند به دست نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
خبر ديگر از عراق اينكه «اشتون كاتر» معاون وزير دفاع آمريكا براي ديدار و مذاكره با «نوري مالكي» نخست وزير عراق، وارد بغداد شده است. امروز نيز «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل به بغداد مي رود. هدف اين سفر تشويق بغداد به حل مسائل مرزي عراق با كويت اعلام شده است.
 


موافقت ناتو با استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه روسيه:

بحران سوريه راه حل نظامي ندارد

نمايندگان كشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در نشست خود در بروكسل با استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز تركيه با سوريه موافقت كردند و همزمان روسيه گفت بحران سوريه راه حل نظامي ندارد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از آسوشيتدپرس، اعضاي ناتو با ادعاي اينكه ماموريت موشك هاي پاتريوت صرفا دفاعي است با استقرار آنها در جنوب تركيه موافقت كردند.
به نوشته آسوشيتدپرس، با اين اقدام، آمريكا و متحدانش به جنگ با سوريه نزديكتر شدند و بر همين اساس استقرار موشك هاي پاتريوت در جنوب تركيه مي تواند يك پيام هشدارآميز به حكومت سوريه نيز تلقي شود.
«آندرس فوگ راسموسن» دبيركل ناتو در همين رابطه گفت: ما در كنار تركيه ايستاده ايم و در برابر هر كشوري كه بخواهد به تركيه حمله كند ايستادگي مي كنيم.
با اين حال راسموسن مدعي شد: استقرار اين موشك ها به معناي برداشتن گام اول براي برقراري منطقه پرواز ممنوع در بخشي از سوريه و يا حمله به اين كشور عربي نيست.
وزارت خارجه تركيه با استقبال از موافقت ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت اعلام كرد، تصميم ناتو براي استقرار سامانه دفاع موشكي پاتريوت در مرز اين كشور با سوريه تاييدكننده اتحاد و يكپارچگي ائتلاف ناتو است.
در همين حال سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه از تركيه خواست درباره تهديدات احتمالي از جانب سوريه بزرگنمايي نكند و تاكيد كرد، ناتو هم با روسيه در اين باره هم عقيده است كه مشكل سوريه راه حل نظامي ندارد.
لاوروف در تفسير اين مسئله به خبرنگاران گفت: ما مخالف اقدامات دفاعي تركيه نيستيم و سعي نداريم تا در راه تحقق حق اين كشور براي دفاع از خود در برابر تهديدات احتمالي خارجي براساس اصل 5 توافقنامه واشنگتن دخالت كنيم. ما فقط توجه مقامات آنكارا را به اين مسئله جلب مي كنيم كه نبايد درباره تهديدات احتمالي از جانب سوريه بزرگنمايي كرد.
وي گفت: در مورد برخورد شركاي ما در ناتو در قبال اوضاع سوريه بايد بگويم كه آنها به ما اطمينان داده اند كه تنها به دنبال يافتن راه حل سياسي براي بحران در اين كشور هستند و اين مشكل راه حل نظامي ندارد و در اينجا مابا يكديگر كاملا هم عقيده هستيم.
لاوروف افزود: شركاي ما در ناتو مي دانند كه سوريه، ليبي نيست و ما اميدواريم كه آنها هيچ تلاشي براي مداخله نظامي در مناقشه سوريه انجام ندهند، بلكه لازم است تا به لحاظ ديپلماتيك در حل اين مسئله دخالت كرد و همه طرف هايي كه در سوريه در حال جنگ هستند را ترغيب كرد تا بر سر ميز مذاكره بنشينند.
سرگئي لاوروف همچنين ادعاي غرب درباره هرگونه احتمال استفاده دمشق از تسليحات شيميايي را رد كرد و گفت اين ادعا با واقعيت سازگار نيست.
از سوي ديگر هيئتي از مخالفان سوري در رياض با سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل لبنان ديدار كرد كه در اين ديدار حريري حمايت قاطع خود از مخالفان سوري را اعلام كرد.
اين ديدار در حالي برگزار شد كه دست داشتن عقاب صقر از اعضاي 14مارس و نزديكان حريري در مجهزكردن جنگجويان سوري به سلاح چالش بزرگي براي اين جريان به وجود آورده است.
در همين رابطه تعدادي از شخصيت هاي مختلف سياسي در لبنان خواستار محاكمه عقاب صقر نماينده مجلس اين كشور از جريان المستقبل شدند.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه همچنان به پاكسازي مناطق مختلف از حضور تروريست ها مشغول است و در همين رابطه ارتش شمار بسياري از عناصر مسلح را به هلاكت رساندند.
مردم استان حلب سوريه نيز در اعتراض به جنايت هاي گروه هاي مسلح تظاهرات كردند و از ارتش سوريه خواستند هرچه سريع تر شهرهاي سوريه را از حضور تروريست ها پاكسازي كنند.
در درگيري هاي بين ارتش سوريه و گروه هاي مسلح تروريستي در حومه دمشق «ماجد خيبه» يكي از مشهورترين فرماندهان ارتش به اصطلاح آزاد سوريه كشته شد.
ساير رويدادها
¤ عبدالله دوم شاه اردن تاكيد كرد كه كشورش در دخالت نظامي عليه سوريه شركت نخواهد كرد.
¤ افراد مسلح در يك اقدام تروريستي كاردار مغرب در حلب را ترور كردند.
¤ سازمان ملل متحد از رژيم صهيونيستي خواست تا جولان را به سوريه تحويل دهد.
¤ تلاش تروريست هاي سوري براي ترور نماينده پارلمان سوريه ناكام ماند.
¤ رسانه هاي سوري تصاويري را منتشر كردند كه نشان مي دهد شورشيان مغازه هاي اهالي حلب را تخريب و غارت مي كنند.
¤ دو كشتي جنگي روسيه در بندر طرطوس سوريه پهلو گرفتند.
¤ وزير خارجه عربستان با رئيس ائتلاف مخالفان بشار اسد در رياض ديدار كرد.
¤ يكي از تروريست هاي دستگير شده توسط ارتش سوريه اعتراف كرد كه در كشتن 7 شهروند بي گناه دست داشته است.
 


استقرار ارتش در شمال لبنان براي مهار ناآرامي هاي طرابلس

در جريان درگيري هاي مسلحانه اخير در شمال لبنان چهار نفر كشته و 10 تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در جريان درگيري ها ميان ساكنان باب التبانه و جبل محسن چهار تن كشته و 10 تن ديگر از جمله يكي از اعضاي نيروهاي امنيت داخلي لبنان زخمي شدند و به بيمارستان شهر طرابلس انتقال يافتند.
اين درگيري ها بعد از كشته شدن چند تن از اتباع لبناني در منطقه «تلكلخ» سوريه در جريان درگيري هاي جاري در اين كشور آغاز شد.
در حالي كه اكثر ساكنان منطقه «باب التبانه» سني بوده و از حاميان مخالفان سوريه هستند، اكثر ساكنان «جبل محسن» علوي بوده و از حاميان نظام بشاراسد، رئيس جمهور سوريه هستند.
پيشتر نيز درگيري هاي مسلحانه اي ميان ساكنان اين دو منطقه به دنبال وخيم شدن اوضاع در سوريه به وقوع پيوسته بود كه در جريان آن چندين تن كشته و زخمي شدند.
با تشديد درگيري ها ميان افراد مسلح در مناطق مختلف شهر طرابلس ارتش اين كشور براي مهار اوضاع اقدام به تقويت نيروهاي خود در مناطق بحراني كرد.
ارتش لبنان با انتشار بيانيه اي به گروه هاي مسلح درباره ايجاد بي ثباتي در طرابلس هشدار داد و تأكيد كرد، ارتش با هر اقدامي كه برهم زننده امنيت طرابلس باشد به شدت برخورد خواهد كرد.
در اين بيانيه آمده است، مردم بايد با اقداماتي كه نيروهاي ارتش براي برقراري امنيت و ثبات انجام مي دهند نهايت همكاري را داشته باشند.
 


افشاي توطئه قطر و عربستان براي ايجاد هرج و مرج در كويت

يك روزنامه كويتي از توطئه قطر و عربستان براي ايجاد هرج و مرج و ناآرامي در اين كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «نورنيوز» به نقل از روزنامه «الديار»، شيخ «صباح الاحمد الصباح»، پادشاه كويت در نامه اي به سران عربستان از توطئه هدفمند و برنامه ريزي شده براي ايجاد ناآرامي كه توسط قطر هدايت مي شود، پرده برداشت.
روزنامه الديار به نقل از يك منبع امنيتي بلندپايه كويتي نوشت: دستگاه هاي امنيتي كويت سه هسته متشكل از 18 مرد و سه زن را اخيراً دستگير كرده اند كه خود را براي ايجاد نا امني و شعله ور كردن ناآرامي ها آماده مي كردند. اين در حالي است كه دولت قطر در چند ماهه اخير همسو با اهداف غرب به دخالت در امور داخلي ساير كشورهاي منطقه به خصوص كويت و سوريه پرداخته است.
در همين حال شيخ صباح الاحمد الصباح روز چهارشنبه طي فرماني نخست وزير سابق كويت را مأمور تشكيل كابينه جديد كرد.
 


نامه سرگشاده مردم فلسطين به بان كي مون

جلوي ساخت شهرك هاي صهيونيست نشين را بگيريد

مردم فلسطين طي نامه اي خطاب به سازمان ملل متحد رژيم صهيونيستي را به طرح ريزي ارتكاب جنايات جنگي بيشتر از طريق گسترش شهرك سازي متهم كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين نامه كه خطاب به بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد و شوراي امنيت اين سازمان نوشته شده است فلسطيني ها اعلام كردند رژيم صهيونيستي ناقض تمام اصول و قوانين حقوق بين الملل است و توجهي به خواسته جامعه بين المللي نمي كند. مجمع عمومي سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گذشته جايگاه فلسطين را به كشور غير عضو ارتقا داد و پس از اين جريان مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه قصد دارند 3000 واحد مسكوني ديگر را براي ايجاد كشور خود در بيت المقدس شرقي بنا كنند.
اين در حالي است كه فلسطيني ها براي ايجاد كشور خود در آينده به اراضي اين منطقه نياز خواهند داشت.
از سوي ديگر شماري از فلسطيني ها براي اعلام همبستگي با اسيران در بند رژيم صهيونيستي در قدس تظاهرات اعتراض آميز برگزار كردند.
نظاميان مانع از نزديك شدن تجمع كنندگان به مقر صليب سرخ در محله شيخ جراح قدس شدند و به شماري از زنان فلسطيني شركت كننده در اين تظاهرات حمله كردند.
همچنين شماري از نظاميان صهيونيست به همراه يگان هاي ويژه سركوب به زندان هاوارا حمله كردند و اسيران فلسطيني اين زندان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
نظاميان صهيونيست در حمله به زندان هاي اسيران فلسطيني از گاز هاي اشك آور و باتوم هاي برقي استفاده كردند.
تشكيلات خودگردان فلسطين نيز اعلام كرد براي درخواست صدور قطعنامه الزام آور به منظور توقف تصميم رژيم صهيونيستي براي ساخت واحدهاي مسكوني به شوراي امنيت سازمان ملل مراجعه خواهد كرد.
تشكيلات خودگردان افزود، اين تصميم اسرائيل كه بعد از به رسميت شناختن فلسطين به عنوان ناظر غير عضو در سازمان ملل متحد صورت مي گيرد اقدامي ويرانگر و از بين بردن راه حل تشكيل دو كشور است.
جنبش حماس نيز تاكيد كرد كه گسترش روند شهرك سازي در اراضي فلسطين توسط رژيم صهيونيستي آن هم پس از پيروزي ملت فلسطين نشانگر ترس و سرخوردگي مقامات سياسي و نظامي اين رژيم است. حماس اعلام كرد، زبان مقاومت و پايداري تنها راهي است كه مي تواند دشمن صهيونيستي را از سرزمين فلسطين خارج كرده و حقوق فلسطيني ها را به آنها بازگرداند.
اين جنبش فلسطيني همچنين اتهامات برخي از طرف ها مبني بر مذاكره حماس با رژيم صهيونيستي را رد و تاكيد كرد، حماس هيچگاه با رژيم اشغالگر مذاكره نخواهد كرد.
وزير اوقاف دولت منتخب فلسطين نيز تخريب مسجدي در شهر الخليل توسط صهيونيست ها را محكوم كرد.
اعتراض 27 كشور اروپايي
به تل آويو
سفيران 27 كشور اتحاديه اروپا در نشست بروكسل تصميم گرفتند در نامه اي مكتوب به تل آويو نارضايتي خود را از برنامه هاي اين رژيم براي گسترش شهرك سازي ها اعلام كرده يا سفيران اين رژيم را احضار كنند.
اتحاديه اروپا همواره عليه گسترش شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري و بيت المقدس شرقي سخن گفته و اعلام كرد كه اين اقدامات باعث تضعيف روند دستيابي به صلح و فرصت ها براي ايجاد كشور فلسطين مي شوند.اتحاديه اروپا يكي از بزرگترين حمايت كنندگان مالي خارجي فلسطين است و سالانه 300 ميليون يورو (393 ميليون دلار) از بودجه اتحاديه اروپا براي فلسطين هزينه مي شود.
 


تجمع اعتراضي كارگران در پايتخت اندونزي

هزاران كارگر اندونزيايي در اعتراض به شرايط بدكاري در جاكارتا تظاهرات كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس هزاران كارگر كارخانه ديروز به خيابان هاي جاكارتا، پايتخت ريختند و عليه سياست هاي اقتصادي دولت اندونزي شعار دادند.
كارگران كارخانه هاي اندونزي نسبت به حقوق پايين و سپردن كارها به دست پيمانكاران معترض بودند.
در ماه هاي اخير اندونزي شاهد تظاهرات مردمي عليه طرح هاي رياضتي دولت بوده است، معترضان دولت را به ناديده گرفتن وضعيت اقشار متوسط و ضعيف كشور در برنامه هاي اقتصادي خود متهم مي كنند.
 


موشك دوربرد كره شمالي آماده شليك شد

منابع دولتي در كره جنوبي از تكميل فرايند استقرار موشك دوربرد كره شمالي روي سكوي پرتاب خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از شين هوا، خبرگزاري رسمي كره جنوبي از پايان مراحل استقرار موشك دوربرد كره شمالي بر روي سكوي پرتاب و آمادگي آن براي شليك خبر داد.
براساس اين گزارش، استقرار موشك روي سكوي پرتاب در سايت «تونگ چانگ ري» در شمال غرب به اتمام رسيده است و بعضي از كارگران غيرضروري از اين سايت خارج شده اند.
كره شمالي يكشنبه هفته گذشته اعلام كرد كه قصد دارد بين روزهاي 10 تا 22 دسامبر يك ماهواره نظارتي خود را با يك موشك سه مرحله اي به فضا پرتاب كند.
ژاپن در واكنش به اين اقدام كره شمالي ارتش خود را به حالت آماده باش در آورده و سيستم ضدموشكي خود را در جزيره اوكيناوا براي مقابله با تهديدات احتمالي مستقر كرده است.
اين در حالي است كه چين و روسيه كه به طور سنتي حامي پيونگ يانگ محسوب مي شوند نيز از اين كشور خواسته اند پرتاب موشك دوربرد خود را متوقف كند.
 


رژيم صهيونيستي قطعنامه هسته اي سازمان ملل را نپذيرفت

مقامات رژيم صهيونيستي درخواست سازمان ملل براي پيوستن اين رژيم به معاهده منع تكثير سلاح هاي هسته اي (ان.پي.تي) را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، رژيم صهيونيستي در واكنش به درخواست سازمان ملل در مورد پيوستن به «ان پي تي»، اين سازمان را بي اعتبار خواند. مجمع عمومي سازمان ملل طي قطعنامه اي با 174 راي موافق و شش راي مخالف از تل آويو خواست به ان پي تي بپيوندد و علاوه بر آن، به بازرسان بين المللي اجازه دهد از مراكز هسته اي اسرائيل بازديد كنند.
«ايگال بالمور» سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در واكنش گفت: مجمع عمومي سازمان ملل اعتبار و وجهه خود را مقابل اسرائيل از دست داده است. اسرائيل كه معاهده ا ن.پي.تي را امضا نكرده است، حدود 400 كلاهك هسته اي دارد.
دولت آمريكا نيز اخيرا از كنفرانس عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي اتمي عقب كشيده است. اين دولت حامي اصلي رژيم صهيونيستي و در جلسه اخير مجمع عمومي سازمان ملل به قطعنامه فوق راي نداده است.
علاوه بر رژيم صهيونيستي، كشورهاي هند، پاكستان و كره شمالي نيز كه داراي سلاح هسته آي هستند، عضو ان.پي.تي نيستند.
 


زد و خورد آشوب طلبان با پليس مقابل كاخ رياست جمهوري مصر

مخالفان مرسي كه از خارج دستور مي گيرند با تجمع مقابل كاخ رياست جمهوري با پليس و نيروهاي امنيتي به زد و خورد پرداختند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از آشوب طلبان مخالف محمد مرسي رئيس جمهور سه شنبه شب با برگزاري تظاهرات در مقابل كاخ رياست جمهوري خواستار تعليق همه پرسي پيش نويس قانون اساسي در ماه جاري شدند.براساس اين گزارش منابع پزشكي مصر روز چهارشنبه از زخمي شدن 119 نفر از جمله 9 تن از افراد پليس در اعتراضات بر ضد مرسي در اين كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، معترضان كه طرفدار غرب هستند شامگاه سه شنبه پس از عبور از سيم هاي خاردار و موانع ايجاد شده خود را به اطراف كاخ رياست جمهوري رسانده و آن را محاصره كردند.
به گفته شاهدان عيني تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي مقابل كاخ اتحاديه در قاهره با يكديگر درگير شدند و در روز چهارشنبه نيز گروهي از مخالفان مرسي با تجمع در ميدان التحرير قاهره و همچنين تظاهرات در مقابل كاخ اتحاديه، مخالفت خود را با اعلاميه رياست جمهوري و پيش نويس قانون اساسي جديد اعلام كردند.
در همين راستا منابع مصري گزارش دادند كه صدها نفر از تظاهركنندگان با برپايي چادرهايي در مقابل كاخ رياست جمهوري اعلام كردند كه به تحصن خود تا زماني كه رئيس جمهور درخواست هاي آنها را پاسخ نداده، ادامه مي دهند.
شبكه تلويزيوني العربيه نيز اعلام كرد: «جبهه نجات ملي»، مخالف دولت مرسي تا روز جمعه به وي مهلت داد تا به خواسته هاي اين حزب پاسخ دهد و كميته جديدي را براي تدوين قانون اساسي جديد تشكيل دهد.
در همين حال معترضان ضمن پافشاري بر خواسته هاي خود مبني بر لغو تصميمات مرسي تهديد كردند، تحصن آنها تا مدت زمان نامعلومي در ميدان التحرير ادامه خواهد داشت. در حالي كه طرفداران مرسي بر حمايت از اين پيش نويس و شركت در همه پرسي تاكيد كرده اند، مخالفان تاكيد مي كنند تا لغو بيانيه قانون اساسي به اعتراض هاي خود ادامه مي دهند.
از سوي ديگر گزارش هايي از برپايي تظاهرات مخالفان مرسي در شهرهاي بزرگ مصر دريافت شده است و گفته مي شود در جريان زد و خورد مخالفان با پليس ده ها تن بازداشت و مجروح شده اند.
برخي از روزنامه هاي مخالف دولت نيز روز سه شنبه به نشانه اعتراض به مرسي، چاپ نشد و كاركنان آنها دست از كار كشيدند.
در مقابل نيز جوانان وابسته به جنبش اخوان المسلمين و اسلامگرايان مصر با آغاز برنامه هايي تحت عنوان «قانون اساسي خود را بشناس»، تلاش كردند تا حمايت خود را از پيش نويس قانون اساسي جديد نشان دهند.
از سوي ديگر «سعد الكتاني» رئيس حزب آزادي و عدالت وابسته به جماعت اخوان المسلمين در مصر اعلام كرد: بحراني كه اين كشور از دو هفته قبل تاكنون با آن دست به گريبان است به زودي پايان مي پذيرد و اوضاع در مصر آرام و باثبات خواهد شد.
اين رهبر اخوان المسلمين افزود: مصر و مردم فراتر از همه چيز هستند و همه بايد به مطالبات و درخواست هاي مردم احترام بگذاريم، چرا كه مردم خواستار آرامش، امنيت و قانون اساسي مدون هستند. الكتاني متذكر شد: من معتقدم بعد از برگزاري همه پرسي اوضاع آرام و باثبات مي شود و تا آن زمان ما به ادامه رايزني هاي خود براي دستيابي به يك ديدگاه مشترك براي مرحله انتقالي ادامه خواهيم داد.
اين رهبر اخوان المسلمين يادآور شد: ما نمي خواهيم در جامعه مصر، اختلاف و شكاف ايجاد شود، بلكه در صدد تحقق وحدت ملي ميان گروه هاي اسلامي و ساير احزاب و گروه ها هستيم.
در همين حال دادستان كل مصر ابلاغيه اي را به دادستان عالي امنيت اين كشور تحويل داد كه در آن رهبران مخالفان مصر را به تلاش براي «سرنگوني نظام حاكم و جاسوسي به نفع طرف هاي خارجي» متهم كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «الحره»، محمد البرادعي، عمرو موسي، حمدين صباحي و السيد البدوي رئيس حزب الوفد از جمله افرادي هستند كه به جاسوسي و تلاش براي سرنگوني نظام متهم شده اند.
اين در حالي است كه چندي پيش «خالد شريف» مشاور رسانه اي حزب «سازندگي و توسعه» وابسته به جماعت اسلامي مصر در واكنش به سخنان محمد البرادعي در مصاحبه با «فايننشال تايمز» خواستار محاكمه اين سياستمدار به اتهام ترويج خشونت در مصر شد.
فشار آمريكا به دولت مرسي
منابع خبري از ابراز ناخشنودي كاخ سفيد از ادامه ناآرامي ها و فشارهاي اوباما به رئيس جمهور مصر در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «الاهرام»، ايالات متحده آمريكا، به «عصام الحداد» معاون امور خارجي مرسي خبر داده است كه از اوضاع كنوني در مصر ناخشنود است.
روزنامه «واشنگتن پست» نيز به نقل از مقام هاي آمريكايي اعلام كرد كه واشنگتن سفر مرسي به آمريكا كه قرار بود در هفدهم ماه جاري ميلادي انجام شود را به تعويق انداخته است.
 


پيشنهاد شهردار لندن براي خروج انگليس از اتحاديه اروپا

شهردار لندن ضمن برشمردن اوضاع اقتصادي حاكم بر اتحاديه اروپا خواستار برگزاري همه پرسي در انگليس براي خروج از اين منطقه شد.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، بوريس جانسون، شهردار لندن روز سه شنبه به شدت نسبت به اوضاع اقتصادي حاكم بر اتحاديه اروپا و تاثير مخرب آن بر اقتصاد انگليس هشدار داد. وي سپس از مقامات دولتي خواست درباره لغو عضويت انگليس در اتحاديه اروپا يك همه پرسي برگزار كنند.
«جانسون» گفت: پيش بيني هاي ما در خصوص بدتر شدن اوضاع اقتصادي در اروپا به حقيقت پيوسته است. يورو طرحي خطرناك است. همانطور كه پيشتر هم گفته شده بود، اجراي يك سياست پولي واحد، به يك موتور كشنده تبديل شد كه سبب عرضه بيشتر كالاهاي آلماني در منطقه يورو شده است. اين در حالي است كه ديگر كشورهاي عضو حوزه پولي يورو، هر روز فقيرتر شدند و به علت مشكلات مالي، توان رقابت براي شركت هاي آنها سخت تر شد.
شهردار لندن تصريح كرد: به نظر من سياست هاي دولت و خاندان سلطنتي تغيير پيدا كرده است. من نمي فهمم چرا اصرار داريم كشورهاي منطقه يورو با وجود اين مشكلات و بحران هاي مالي و سياسي، باز هم همين مسير را ادامه دهند. در حالي كه همه مي دانيم كه ادامه اين روند، خلاف دموكراسي است و از نظر اخلاقي، كاملا نادرست است.
«جانسون» با اعلام اينكه «بسياري از مردم انگليس هم تمايل دارند از اتحاديه اروپا خارج شوند» افزود: ما بايد از اين فرصت براي تغيير در پيمان و شايد در خصوص اتحاد بانكي استفاده كنيم تا كشور همانطور كه بسياري از مردم مي خواهند، از اتحاديه اروپا خارج شود. مردم انگليس تمايل دارند يك بازار مالي جداگانه داشته باشند.
وي تصريح كرد: بايد در خصوص اين پيمان، بازنگري شود و آن را به همه پرسي عمومي مردم انگليس بگذاريم. اكنون زمان آن است كه در خصوص عضويت خود در اتحاديه اروپا، همه پرسي برگزار كنيم. از سال 1975 تاكنون ما چنين همه پرسي اي نداشته ايم. سوال بسيار ساده اي است! آيا مي خواهيد در اتحاديه اروپا و با بازار مالي مشترك بمانيد؟ آري يا خير؟
 


به دنبال ناتواني در پرداخت اقساط صورت گرفت

مقاومت مردم مقابل پليس اسپانيا براي جلوگيري از تخليه خانه ها

ادامه اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي در اسپانيا ده ها خانواده ديگر در اين كشور را بي خانمان كرد و هزاران نفر را به تظاهرات واداشت.
پليس مادريد روز سه شنبه با هجوم به خانه هاي در رهن بانك ده ها خانواده كم درآمد يا بدون درآمد، آنها را به زور از خانه ها اخراج كرد.
اين خانواده ها به دنبال اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي اتحاديه اروپا يا از كار اخراج شده اند، يا درآمد آنها به شدت كاسته شده طوري كه ديگر قادر به پرداخت اقساط خانه هاي خود نيستند.
بنابر اعلام رسانه هاي اسپانيا، روزانه دستكم 50 خانواده بنا به دليل مذكور از خانه هايشان بيرون انداخته مي شوند. اين پديده تا جايي ادامه يافت كه چندي پيش نخست وزير اين كشور را به واكنش واداشت. وي قول داده بود به طور موقت هم كه شده جلوي اين كار را بگيرد!
همزمان با اخراج خانواده ها، در نقطه ديگري از همين شهر نيز شمار زيادي از مردم در اعتراض به طرح خصوصي سازي مراكز و خدمات بهداشتي درماني تظاهرات كردند.
معترضان كه بخشي از آنها معلول، افراد داراي بيماري خاص و حتي كاركنان بيمارستان ها بودند، با تجمع مقابل يكي از بيمارستان هاي مادريد از دولتمردان خود خواستند جلو خصوصي سازي بيمارستان ها و مراكز درماني را گرفته و اخراج كاركنان را هم متوقف كنند.
تروئيكاي اروپا تنها در صورتي اقدام به پرداخت وام كمكي به كشورهاي بحران زده اروپايي مي كند كه سياست هاي رياضتي مد نظرش از سوي كشور نيازمند مو به مو اجرا شود!
 


مرگ مشكوك نماينده صربستان در ناتو

نماينده صربستان در ناتو از پاركينگ فرودگاه بروكسل سقوط كرد و درگذشت.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «برانيسلاو ميلينكويچ»، نماينده صربستان در ناتو دوشنبه شب در حاشيه برگزاري جلسه وزراي خارجه كشورهاي عضو ناتو و در حضور تني چند از ديپلمات ها از ارتفاع 10 متري پاركينگ فرودگاه بروكسل سقوط كرد و در دم كشته شد.
دولت صربستان با صدور بيانيه اي ضمن تاييد اين خبر نوشت «ميلينكويچ» 52 ساله از طرف اين كشور براي شركت در جلسه دو روزه وزراي خارجه كشورهاي عضو ناتو راهي بروكسل شده بود.
به گفته برخي از ديپلمات هاي حاضر در صحنه،نماينده صربستان براي استقبال از «زوران ووجيك» معاون وزير خارجه صربستان و چند ديپلمات ديگر اين كشور راهي فرودگاه شده بود اما بنا به دلايل نامعلوم دچار اين سانحه شد. برخي گزارش ها از احتمال خودكشي اين مقام صربستاني خبر مي دهند.
 


چهارسوي پنج قاره


30 كشته در سودان جنوبي
درگيري هاي شديد ميان قبايل رقيب در سودان جنوبي 30 كشته و 45 زخمي بر جاي گذاشت. اين درگيري ها بيشتر بر سر منابع آب، چراگاه ها و يا سرقت دام ها صورت مي گيرد. سودان جنوبي با حمايت رژيم صهيونيستي از سودان جدا شده است.
بهترين دولت
آنگلا مركل صدراعظم آلمان كه بار ديگر طي انتخابات درون حزبي با 98 درصد آرا به دبيركل اين حزب رسيد، گفت: ما مبالغه نمي كنيم اگر بگوئيم دولت (كنوني) موفق ترين دولت فدرال آلمان از زمان اتحاد دو آلمان تاكنون بوده است. وي در مورد بحران بدهي اروپا نيز گفت كه اين بحران يك شبه مرتفع نمي شود.
هيلاري كلينتون شهردار مي شود
مايكل بلومبرگ شهردار نيويورك قبل از آنكه وارد رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا شود، از هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا خواست در انتخابات شهرداري هاي سال 2013(سال آينده ميلادي) كانديدا و جانشين وي به عنوان شهردار نيويورك شود.
حمله انتحاري دو نفره!
ديروز دو ناشناس قصد عمليات انتحاري مشترك در وزيرستان جنوبي پاكستان را داشتند، اما قبل از اينكه موفق شوند خودروي مملو از مواد منفجره خود را به ساختمان پايگاه نظامي «وانا» بكوبند، با تيراندازي نيروهاي امنيتي روبه رو شدند و خودرو را قبل از رسيدن به هدف منفجر كردند. در عمليات فوق علاوه بر اين دو انتحاري، سه نظامي كشته و هشت نفر ديگر زخمي شدند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10