(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 16  آذر  1391 - شماره 20374

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گره هاي امنيتي سوريه (يادداشت روز)
آقا خرگوشه ! (گفت و شنود)
پيشنهاد لس آنجلس تايمز به غربي ها
ايران باج نمي دهد تحريم ها را لغوكنيد
تشديد تحريم ها عليه ايران هدف اصلي بودجه نظامي 2013 آمريكا
نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله موحدي كرماني برگزار مي شود
كيهان و خوانندگان
حلقه انحرافي به كار كدام هدف فتنه گران مي آيد؟! (خبر ويژه)
مشت آهنين حماس موجب شد رهبران عرب احساس قدرت كنند (خبر ويژه)
هاشمي را قبول نداريم ولي به او نياز داريم! (خبر ويژه)
آقاي نتانياهو! تو ورّاجي كردي تودهني را ايران زد (خبر ويژه)
سيرك دلقك هاي كپك زده (خبر ويژه)


گره هاي امنيتي سوريه (يادداشت روز)

نشريه «تايمز لندن» به نقل از يك منبع نظامي نوشت: «آمريكا، اسرائيل و متحدانشان براي حمله به سوريه آماده اند.» و اضافه كرد: «آمريكا براي انجام اين عمليات به جابجايي گسترده نيروهاي خود نياز ندارد.» و اينكه «تركيه، اردن و احياناً اسرائيل نيز در اين حمله شركت خواهند كرد.»
اگر خبرهاي مربوط به سوريه را طي هفته اخير مرور كنيم درمي يابيم كه حجم فشار به سوريه براي «پذيرش دگرگوني» زيادتر شده و در اين بين سهم فشارهاي نظامي و عمليات رواني مبتني بر اقدام نظامي بيشتر شده است. از يك سو مخالفان تمركز زيادي روي پايتخت داشتند. همين پريروز تروريست ها با حمله خمپاره اي به يك مدرسه در دمشق نزديك به 20 دانش آموز را به شهادت رساندند، حمله خمپاره اي به حرم حضرت زينب(س) ، اعدام نزديك به 10 نفر از اعضاي يك خانواده هوادار بشار اسد در «درعا»، تحويل سه سامانه موشكي «پاتريوت» از سوي ناتو به تركيه براي استقرار در خطوط تماس مرزي سوريه و خبرهاي ديگري كه همه از تأكيد بيشتر روي مداخله نظامي در سوريه دلالت دارند، نشان مي دهد كه بعد از برگزاري چندين نشست سياسي و اعمال فشار بر ايران و روسيه و به نتيجه نرسيدن اين فشارها، بار ديگر «راه حل نظامي» به عنوان تنها راه حل «تغيير در سوريه» مطرح مي شود. اما البته مانند اكثر مواردي كه تاكنون تجربه شده، ميان اين «تهديدنمايي» تا «عملياتي كردن تهديد» فاصله فراواني است. در اين خصوص نكات قابل ملاحظه اي وجود دارد.
1- غرب و همگرايان منطقه اي آن در حالي روي گزينه نظامي عليه دولت قانوني و مستحكم بشار اسد سخن مي گويند كه هنوز نتوانسته اند هماهنگي ميداني ميان عناصر مسلح به وجود آورند. واكنش تند سران مسلح داخلي سوريه به مصوبات اجلاس اخير دوحه- كه دو هفته پيش با مشاركت گروه هاي خاصي با ميزباني امير قطر برگزار شد- نشان داد كه ميان دسته هاي مسلحي كه در حاشيه- ريف- بعضي از شهرهاي سوريه عليه نيروهاي دولت مي جنگند، با گروههايي كه براي عمليات نظامي در سوريه آموزش ديده و تجهيز و پشتيباني مي شوند، هماهنگي وجود ندارد دليل عمده اين عدم هماهنگي، عدم هماهنگي در ميان كشورهاي پشتيبان تروريزم است. در اين ميان همت تركيه، به قدرت رساندن متحدين سوري خود- نيروهاي اخوان المسلمين- است. از اين هدف، فقط مصر پشتيباني مي كند و حال آنكه بقيه طرف ها با اين موضوع موافق نيستند. آمريكا و رژيم صهيونيستي بخصوص با روي كار آمدن اخوان سوريه مخالفند هرچند كه اين اخوان براي جلب اعتماد رژيم صهيونيستي حتي اعلام كرد كه در صورت به قدرت رسيدن، روابط ديپلماتيك را با تل آويو آغاز مي كند اما رژيم غاصب اين را يك تاكتيك اخواني براي دست يافتن به قدرت ارزيابي مي نمايد علاوه بر اين دو، عربستان سعودي با روي كار آمدن اخواني ها در سوريه موافق نيست چرا كه از نظر وهابي ها، هيچ رقيب سني براي آنان خطرناك تر از اخوان المسلمين نيست. رياست يك سلفي- امام جماعت مسجد اموي دمشق- بر شوراي مخالفان كه با تلاش عربستان سعودي انجام شد، نشان داد كه «رياض» در به حاشيه راندن اخواني ها و لائيك ها به موفقيتي دست يافته است اما اين موفقيت باعث بدگماني بقيه گروه هاي معارض شده است.
چند روز پيش «انديشكده واشنگتن» در گزارشي به قلم «دنيس راس»- يكي از موثرترين افراد در دولت اوباما- نوشت: «آمريكا و اسرائيل به دنبال آدم هاي عملگرا هستند و نمي توانند با چهره هاي هوادار يك گروه اسلامگرا كنار بيايند.» با اين وصف اخواني ها و نيروهاي القاعده اگرچه در حد خود ابزارهاي مناسبي براي تضعيف قدرت دولت ها و سازمان هاي مقاومت هستند ولي افراد قابل اعتمادي براي تشكيل دولت نيستند با اين وصف اختلافات ميان سه جناح آمريكايي، سعودي، تركيه اي تا مدتي كه يك آلترناتيو مشترك پيدا نشود، استمرار پيدا مي كند.
2- هرگونه تغيير در سوريه بلافاصله اردن را تحت تاثير قرار مي دهد. روز گذشته، پادشاه اردن در گفت و گو با روزنامه هاي «الرأي» و «اردن تايمز» از بن بست در پيدا كردن راه حل سياسي ابراز نگراني كرد و گفت كه اين موضوع براي ما پيامدهاي مصيبت باري را به دنبال خواهد داشت. با وجود اين كه شاه اردن به صراحت با اقدام نظامي عليه سوريه مخالفت كرده است ولي در رسانه ها وانمود مي شود كه اردن بخشي از ساز و كار نظامي براي واژگون كردن حكومت دمشق است. اما چرا تغيير در دمشق، تغيير فوري در امان را در پي خواهد داشت؟ سلفي هاي مسلح كه از كشورهاي مختلف عربي به سوريه سرازير شده اند مهمترين گروه هاي تروريست در سوريه هستند و از اين رو به فرض آن كه مقاومت ارتش و دولت سوريه فرو بريزد- كه همه ظواهر خلاف آن را نشان مي دهند- اين تنها سلفي هاي مسلح هستند كه مي توانند با تكيه بر پيروزي خود، دولت جايگزين را به وجود آورند و اين تنها دولت سلفي خواهد بود با اين وصف چنين دولتي محيط اطراف خود را تحت تأثير جدي قرار مي دهد اما در اين بين تأثيرپذيري اردن از هر همسايه ديگر سوريه بيشتر است چرا كه بافت متكثر لبنان، حكومت حزبي و انتخاباتي تركيه و كشور با اكثريت شيعه عراق آنها را از خطر فروپاشي حفظ مي كند اما اردن وضعيتي لرزان دارد. از يك سو تنها رژيم پادشاهي است و از سوي ديگر بيش از هر كشور ديگر تحت تاثير سلفي ها قرار دارد. تحول در دمشق بلافاصله اردن را در هاله اي از جنگ داخلي قرار مي دهد. 60 درصد جمعيت فلسطيني آن كه طي حدود 60 سال گذشته در شرايط محنت باري زندگي كرده اند، به صحنه مي آيند و احياناً بر دولت مسلط مي شوند.
3- سومين موضوع حمله به سوريه، «وضع تركيه در حمله نظامي» است. تركيه شرايط كاملا شكننده اي دارد از يك سو نيمي از جمعيت و مساحت آن را علويان و كردها به خود اختصاص داده و با مواضع آنكارا درباره سوريه موافق نيستند. از سوي ديگر دولت اردوغان يك دولت حزبي است و ادامه حيات آن به رأي مجدد و اكثريت داشتن در پارلمان وابسته است. حمله نظامي به سوريه براي تركيه بيش از هر همسايه ديگر خواهد بود چرا كه حمله نظامي خارجي تنها از طريق آسمان يا خاك تركيه صورت مي گيرد. عراق، اردن، لبنان و حتي رژيم صهيونيستي قطعا با استفاده از خاك يا آسمان خود براي حمله به سوريه موافق نيستند. با اين وصف اگر حمله نظامي خارجي اتفاق بيفتد، تركيه بايد احتمال گسترش جنگ به داخل تركيه را بسيار جدي تلقي كند و خود را براي هزينه اي سنگين آماده كند. اين در حالي است كه نظرسنجي ها بيانگر آن است كه حداقل 75 درصد شهروندان تركيه با مواضع ضد سوري دولت آنكارا موافق نيستند. با اين وصف مي توان گفت هرچند در روزهاي اخير تركيه مانور سنگيني انجام داد كه تداعي كننده آمادگي تركيه براي شركت در يك حمله ائتلافي عليه سوريه است ولي واقعيت اين است كه آنكارا آماده پذيرش ريسك خطرناك جنگ با سوريه نيست و اميدوار است كه مانورهايي نظير استقرار 10 سامانه موشكي «پاتريوت» و تشديد حملات تروريستي در داخل سوريه بتواند كار حكومت دمشق را بسازد كه البته اين تاكتيك با شكست روبرو شده است.
4- در مورد مواضع آمريكا نيز ابهاماتي وجود دارد. با توجه به اين كه آمريكايي ها تجربه موفقي از حمله نظامي به يك كشور اسلامي ندارند و از سوي ديگر با توجه به احتمال به قدرت رسيدن يك دولت سلفي در دمشق، آمريكا علي الاصول با حمله اي با اين درجه از ريسك موافق نيستند. ترديدي وجود ندارد كه آمريكايي ها وجود يك دولت همراه با ايران و حزب الله را در دمشق براي سياست هاي منطقه اي خود و بقاي رژيم صهيونيستي، مناسب ارزيابي نمي كنند و همه تلاش و توان خود را براي تغيير و تضعيف آن بسيج مي كنند اما در عين حال اگر تغيير در سوريه به گونه اي باشد كه يك دوره طولاني بي ثباتي و هرج و مرج را در پي داشته باشد، براي رژيم صهيونيستي خطرناك خواهد بود چرا كه دشمنان اسرائيل- تركيبي از نيروهاي مختلف- از آن به عنوان «فرصت طلايي» براي ضربه زدن به رژيم غاصب صهيونيستي استفاده خواهند كرد. با اين وصف به نظر مي آيد كه سياست واقعي آمريكا «اطاله بحران سوريه با بقاي دولت كنوني» است. چنين شرايطي براي آمريكا و رژيم غاصب، «شرايط مطلوب» به حساب مي آيد چرا كه دولت و ارتش سوريه با نيروهاي معارض و شبكه اي از سلفي هاي منطقه اي درگير مي شوند. اين درگيري دوسوي ماجرا را تضعيف مي كند و به زعم آمريكا، در درازمدت غلبه اسلام گراها بر دمشق را ناممكن مي سازد. به نظر مي آيد كه آمريكا در اين ميدان بيش از «يكسره كردن بحران» به «مديريت» آن مي انديشد. آمريكا در اين صحنه مجموعه اي از نيروها و كشورهاي مخالف يكديگر را در يك نقطه -سوريه- بهم رسانده كه روي ديگر آن خريدن زمان براي اسرائيل و نزديك كردن مواضع طيفي از مخالفان حكومت سوريه به تل آويو است. آمريكا اين تجارت پرسود را با خون هزاران مسلمان سوري و غير سوري دنبال مي كند و جالب اين است كه مقامات واشنگتن، هرگاه تروريست هاي مسلح سوريه خسته و نا اميد مي شوند، از آمادگي آمريكا و ناتو براي حمله نظامي به سوريه خبر مي دهند و بعد از چند روز كه ترورها در داخل سوريه به اوج رسيد از ادبيات تهاجمي عليه دمشق فاصله مي گيرند. با اين وصف سوريه بيش از آنكه درگير يك جنگ نظامي تروريستي باشد، درگير يك توطئه پيچيده و يك سناريوي شيطاني است و البته مردم سوريه با ثبات قدم خود نشان داده اند كه به اين توطئه ها و توطئه گران اشراف دارند.
سعدالله زارعي
 


آقا خرگوشه ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سايت ضد انقلابي بالاترين كه ساكن انگليس است مقاله جالبي نوشته و اول مقاله اش هم تاكيد كرده «خواهش مي كنم مرا متهم نكنيد كه نفوذي كيهان هستم»!
گفتم: خب! حالا چي نوشته؟
گفت: نوشته «همه ما گروه هاي اپوزيسيون از ماركسيست و سلطنت طلب و جمهوريخواه و اصلاح طلب و سازمان مجاهدين همه، ول معطليم و از زور بي كاري مثل سلموني ها داريم سر خودمان را مي تراشيم و به همديگر ايراد مي گيريم»!
گفتم: حرف حساب زده! ميگن؛ آقا خرگوشه ديد آقا روباهه داره ترياك ميكشه، بهش گفت؛ ضرر داره بيا بريم ورزش، چند قدم اونطرف تر آقا گرگه داشت هروئين مي زد، بهش گفت ضرر داره، به شغاله گفت شيره نكش ضرر داره و... رسيد به آقا شيره ديد داره كراك مي زنه، تا اومد بگه ضرر داره، آقا شيره پريد و لقمه چپش كرد. بقيه گفتند؛ اين بيچاره كه حرف بدي نمي زد و آقا شيره گفت؛ فلان فلان شده هر روز حشيش ميكشه مياد اينجا شر و ور ميگه!
 


پيشنهاد لس آنجلس تايمز به غربي ها

ايران باج نمي دهد تحريم ها را لغوكنيد

سرويس سياسي-
در پي به پيش كشيدن طرح مذاكره ميان آمريكا و ايران كه مدتي است از سوي رسانه هاي غربي در دستور كار قرار گرفته است؛ روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز اذعان كرد كه جمهوري اسلامي ايران اهل باج دادن نيست و تنها راه اين است كه تحريم ها عليه اين كشور لغو شود.
اين اذعان در حالي است كه پيش از اين نيز بسياري از مقامات و رسانه هاي آمريكا اين موضوع را از زواياي گوناگون مورد تأكيد قرار داده اند.
اين بار اين روزنامه آمريكايي در مطلبي با عنوان «دريچه فرصت به روي مناقشه آمريكا- ايران ممكن است گشوده شود»، به اين موضوع پرداخته است.
لس آنجلس تايمز در گزارش خود به قلم كارول جي ويليامز تأكيد مي كند؛ نمي توان با توسل به تحريم و زور و بدون دادن امتياز ايران را به پاي ميز مذاكره آورد.
لس آنجلس تايمز با بيان اينكه تلاش هاي چندجانبه براي ممانعت از فعاليت هسته اي ايران، چند ماهي است كه به دليل برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا و درگيري هاي غزه و سوريه، متوقف شده است و اكنون كه باراك اوباما دوباره انتخاب شده است؛ پيش بيني مي شود به زودي مذاكرات از سر گرفته شود ادعا مي كند: برخي ناظران معتقدند تهران با شيوه اي سازنده تر براي حل موضوع هسته اي خود، اين كار را خواهد كرد.
اين روزنامه آمريكايي تصريح مي كند: دولت اوباما اكنون براي حل و فصل يكي از پيچيده ترين مسائل خود، آزادي عمل بيشتري دارد. اوباما كه ديگر مانعي به نام ميت رامني نامزد جنگ طلب جمهوري خواهان را بر سر راه خود نمي بيند، مي تواند با چرخش به سوي تهران، به مسير مذاكرات برگردد.
از ماه ژوئن گفتگوهاي چندجانبه با تهران در مورد برنامه هاي هسته اي اش متوقف شده است. اواخر ماه نوامبر كاترين اشتون رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا با ديپلمات هاي كشورهاي 1+5 ديدار كرد و در مورد از سرگيري احتمال گفتگو ها با تهران در ماه دسامبر به تبادل نظر پرداخت.
در ادامه لس آنجلس تايمز به نقل از نجم الدين مشكاتي مشاور سابق وزارت خارجه آمريكا در امور مسائل فناوري و استاد دانشگاه هاي اين كشور، مي نويسد: اگر اوباما مي خواهد در سياست خارجي ميراثي از خود بجا بگذارد، بايد بتواند مسئله ايران را حل كند.
اين گزارش مي افزايد؛ حتي اگر ايران با تحريم ها تحت فشار قرار بگيرد و صادرات نفتش به نصف كاهش يابد و ارزش ريال سقوط آزاد داشته باشد، رويكرد«فقط چماق و نه هويج» براي مذاكرات به احتمال فراوان موفق نخواهد بود.
لس آنجلس تايمز در ادامه نمي تواند پيشرفت هاي ايران در حوزه فناوري هسته اي را ناديده بگيرد و گزارش مي دهد؛ پيگيري فناوري هسته اي توسط ايران و پيشرفت آن در زمينه غني سازي مبتني بر مطالعات اقتصادي محاسبه شده نيست، بلكه مبتني بر محاسبات امنيتي پيچيده و عوامل ديگري مانند غرور ملي است.
اما اصل اين گزارش لس آنجلس تايمز تأكيد بر اين است كه تهران بدون دريافت «امتياز»ها وارد مذاكره مستقيم با ديپلمات هاي آمريكا نمي شود و در مقام پيشنهاد تصريح مي كند؛ آمريكا بايد «تحريم»ها را به حالت تعليق درآورد.
گفتني است اين پيشنهاد لس آنجلس تايمز كه به ناكامي آمريكا در مواجهه با ايران تأكيد دارد در شرايطي است كه رابرت گيتس وزير پيشين جنگ و رئيس اسبق سازمان سيا پيشتر در تشريح اين ناكامي مي گويد؛ «مشكل ما با ايران آن است كه از ما هيچ چيزي نمي خواهد و كسي كه به ما احتياج ندارد و از ما امتيازي نمي خواهد، امتيازي هم نمي دهد.»
از سوي ديگر؛ يادآور مي شود زماني كاندوليزا رايس وزير خارجه وقت آمريكا به اقتدار ايران اذعان مي كند و مي گويد؛ «امروزه ايران به يك قدرت در منطقه تبديل شده و در وسط خاورميانه ايستاده و از آمريكا باج مي خواهد!»
اين نكته گفتني است كه اذعان رايس مربوط به قبل از تحولات منطقه و بيداري اسلامي كنوني است و اكنون در ابعاد بسيار بزرگ تر ناظران و تحليلگران به قدرت نرم جمهوري اسلامي اعتراف مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، لس آنجلس تايمز در پايان گزارش خود با بيان اينكه ايران گفته است بعضي از اركان غني سازي قابل مذاكره نيست و معاهده ان پي تي اجازه آن را براي مصارف غيرنظامي داده است، به ادعاهاي واهي و تكراري پيشين رسانه هاي غربي مبني بر پاكسازي سايت نظامي پارچين از مواد راديواكتيو مي پردازد.
در همين زمينه، خاطرنشان مي شود يوكيا آمانو رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه نوامبر طي گزارشي گفت؛ تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا هيچ تأثيري بر سرعت توليد سوخت هسته اي ايران نداشته است.
 


تشديد تحريم ها عليه ايران هدف اصلي بودجه نظامي 2013 آمريكا

سنا آمريكا با تصويب لايحه بودجه نظامي آمريكا در صدد است تحريم هاي اقتصادي بيشتري عليه برنامه هسته اي ايران تحميل كنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از ماه ها مذاكره، قانونگذاران سنا روز گذشته با 98 رأي موافق و بدون رأي مخالف بودجه نظامي 631 ميليارد دلاري را براي سال مالي 2013 كه از اول اكتبر آغاز مي شود، به تصويب درآوردند.
لايحه مذكور مي بايست با نسخه اي كه اوايل سال جاري ميلادي در مجلس نمايندگان آمريكا به تصويب رسيد، هماهنگ شود و پس از آن براي امضا و تبديل به قانون به دفتر «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا فرستاده مي شود، البته كاخ سفيد هشدار داده كه اين لايحه را وتو مي كند.
اين لايحه پس از آن به تصويب رسيد كه بيش از 140 اصلاحيه به آن افزوده شد و در يكي از بندهاي اصلاحيه، آمريكا تحريم هاي اقتصادي شديدتري عليه برنامه هسته اي ايران به تصويب درمي آوردند.
اين لايحه همچنين شامل اصلاحيه اي مي شود كه دولت آمريكا را موظف مي كند تا كنگره را در جريان گزينه نظامي آمريكا عليه سوريه بگذارد، البته در اين لايحه مجوز اعمال زور آمريكا عليه سوريه را صادر نكرده است و اين مسئله به معناي اعلام جنگ عليه سوريه نيست.
اين بودجه سنگين در شرايطي به تصويب درآمده است كه نمايندگان جمهوري خواه و دموكرات كنگره در تكاپو هستند تا با كاهش هزينه ها بتوانند از بازگشت مجدد آمريكا به ركود اقتصادي جلوگيري كنند.
 


نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله موحدي كرماني برگزار مي شود

روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله موحدي كرماني اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 40:10 در دانشگاه تهران آغاز مي شود دكتر همايون هاشمي به مناسبت روز جهاني معلولين به تشريح فعاليتها و اقدامات سازمان بهزيستي در خصوص معلولين خواهد پرداخت. سپس سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص اقتصاد مقاومتي ايران قبل از خطبه ها به ايراد سخنراني مي پردازد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا براي دومين بار توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را تبريك عرض كرده خطاب به رهبر عزيز انقلاب عرض مي كنيم آقا در مبارزه با استكبار جهاني و نجات محرومان عالم غمت نباشد. به هر شكل و با هر نيرويي آماده جانفشاني در اين راه مقدس هستيم.
حميدنژاد
¤ شكار پهپاد در حريم جمهوري اسلامي توسط سربازان ولايت نشان داد كه جمهوري اسلامي هر روز مقتدرتر از قبل به پيش مي رود. اين پيروزي را به مقام ولايت امر، ملت و دلاور مردان سپاهي و ارتشي كه شبانه روز در دفاع از حريم كشور در تلاش اند تبريك عرض مي كنيم.
بوربور و سليمي جانباز دفاع مقدس
¤ در اختيار گرفتن پهپاد متجاوز آمريكايي توسط رزمندگان مومن و دلاور مردان نيروي دريايي سپاه را به اين دلاور مردان و ملت ايران و همه آزادگان عالم تبريك عرض كرده و از راه دور دستانشان را مي بوسم.
گل محمدنوراني از مهديشهر
¤ اظهارات رئيس جمهور در نشست حقوق اساسي كه روزنامه هاي زنجيره اي با ذوق زدگي آن را نقل كردند تعجب آور بود مانند اين سخن كه انتخابات آزاد حق مردم است يعني همان حرفهاي آخر دوره هاشمي و خاتمي. مگر تاكنون انتخابات در كشور ما آزاد نبوده، ايشان در يك پيش دستي شوراي نگهبان و ساز و كارهاي نظارتي و قانوني را هم زير سوال مي برد و معلوم نيست چرا هركس احساس مي كند كه ديگر در ميان مردم راي ندارد آزادي انتخابات را زير سوال مي برد؟!
سعيد كيايي
¤ از يادداشت «ولي هرگز نمي بارد»كيهان تشكر مي كنم بويژه در آنجا كه به زيبايي بيان كرده ايد اين آقايي كه اين چنين شما ستايش مي كنيد ردپايي در حمايت از كلان مفسدان اقتصادي دارد. و متاسفم براي رياست قوه مجريه كه خواسته يا ناخواسته در دام و بازي دشمن افتاده است.
مسعود كيان
¤ روح حاكم بر لايحه اصلاح قانون انتخابات ايجاد تنش بين نهادها و ارگانهاي ديني و نظارتي به وجود مي آورد و باعث بي نظمي مي شود. نبايد در اين گونه كارها تعجيل كرد اميدواريم نمايندگان مجلس به وظايف خود به درستي عمل كنند.
4876---0912
¤ اين انتصابهايي كه آقاي رئيس جمهور انجام مي دهند با چه منطقي است. يك آبدارچي را با اين سرعت جابه جا نمي كنند. شما چگونه يك وزير را عوض مي كنيد. همچنين ايشان فرمودند مجلس انتخاب همه نيست، اين چه حرفي است؟ عقل جمعي بر عقل فردي ارجحيت دارد.
ميرزاخاني
¤ تقاضاي مكرر گروه 1+5 براي گفت وگو با كشورمان براي توقف فعاليت هاي هسته اي و غني سازي اورانيوم شبيه آب در هاون كوبيدن است كه چيزي از آن براي طرف حيله گر خارجي بيرون نمي آيد. اين عزت جمهوري اسلامي با هيچ شاخصي قابل اندازه گيري نيست.
6263---0938
¤ پادشاه امارات اين روزها يا پرخوري مي كند يا در مستي هرچه تمام تر به سر مي برد چون هر از چند گاهي مالكيت سه جزيره لاينفك مقدس ايران را در روياهاي خود در سر مي پروراند.
علي سراب
¤ يك كارمند بازنشسته بانك هستم، اعضاي هيئت مديره و مديران امور بانكهاي خصوصي حقوق بسيار بالايي دريافت مي كنند. آيا اينها پول مردم نيست. به بهانه هاي مختلف ماه به ماه حقوق آنها ترقي مي كند و كسي به آنها رسيدگي نمي كند.
3664---0912
¤ قطع بودن سيستم اداري به مدت سه روز واقعاً مشكلات زيادي براي مردم و مراجعه كنندگان به وجود مي آورد. 3 روز به دفتر املاك نبش خيابان بهشت مراجعه كردم اما به همين خاطر هنوز هيچ كاري براي بنده و امثال ما انجام نشده است. قطع بودن سيستم به مدت سه روز چه توجيه قانوني دارد.
5631---0912
¤ مدتي است كه شركت هاي گاز و آب و فاضلاب و شركت برق هزينه هاي مصرفي در مغازه ها و شركت ها و... را به صورت تجارتي محاسبه مي كنند. گرچه اين روند رويه خوبي است ولي يك شركت چند هزار هكتاري با يك شركت 500 متر با يك باب مغازه 30 متري و يا يك پليس+10 صدمتري تفاوت هاي زيادي با يكديگر دارند و شرط انصاف نيست كه همه را با يك چشم ديد و با صدور قبض افراد را هم تهديد كرد كه در صورت تأخير در پرداخت ظرف 48 ساعت نسبت به قطع انشعاب اقدام خواهد شد. اين نوع ادبيات شايسته نظام جمهوري اسلامي نيست.
9504---0912
¤ نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي براي ايثارگران خود كارت ايثار صادر كرد تا علاوه بر داشتن كارت ايثار و سابقه حضور در جبهه نبرد حق عليه باطل آنها بتوانند از خدمت خود براي كسر خدمت فرزندان ذكورشان نيز استفاده نمايند. گرفتن اين كارت ها براي كپي، پست و... 15-10 هزار تومان هزينه در برداشت ولي متأسفانه 3-2 ماهي است كه نيروي زميني ارتش اقدام به باطل كردن كارتها نموده و ديگر براي فرزندان ذكور كساني كه كمتر از 30ماه خدمت در جبهه هم داشته باشند كسر خدمت صادر نمي كند اين امر با توجه به هزينه هاي صورت گرفته و اين مورد آخر خيلي بي انصافي است انتظار مي رود مسئولين امر تجديدنظري در آن نمايند.
معمارباشي
¤ در روستاي امرووكان واقع در خراسان جنوبي تلفن هاي همراه پوشش داده نمي شوند. از آنجا كه اين روستا از مكان هاي گردشگري است و هر روز عده اي گردشگر در اين مكان حضور دارند زيبنده نيست كه اين مشكل خودنمايي بكند.
2773--0913
¤ مدت 15 ماه سابقه حضور در جبهه دارم و در حال حاضر جانباز شيميايي هستم و خانه نشين شده ام. بعد از گذراندن 5 ترم تحصيلي در رشته پزشكي بالاجبار انصراف داده ام خلاصه زندگي مستأجري تاب و توانم را بريده است. اي كاش در نزد مسئولين كار ما به اندازه يك دهم فوتباليست ها ارزش داشت و امروز اين گونه رنج نمي كشيديم.
0260---0918
¤ در سال 1375به اميد اينكه گشايش در زندگي ام بوجود بيايد با پس انداز چندين ساله خود در شركت سرمايه گذاري توسعه و عمران استان كرمان سرمايه گذاري كردم و سهام خريدم. در اين مدت فقط يك بار آن هم مبلغ ناچيزي به ما سود داده اند. خلاصه سخت متضرر شده ايم. مسئولين شركت هم پاسخ قانع كننده نمي دهند. از آنجا كه دستمان به جايي بند نيست از شما و مسئولين درخواست حمايت داريم.
0452---0912
¤ اين همه برنامه مصاحبه و گفت وگوي ويژه كه در شبكه هاي سيما پيرامون بررسي مسائل اقتصادي جامعه مانند گراني و تورم تهيه و پخش مي شود به جاي اينكه اثر مثبت بگذارد و جلوي گراني را بگيرد برعكس شاهد افزايش قيمت ها هستيم. چرا بايد مسئولين بعد از اين مدت در يك راه حل اساسي براي كنترل قيمت ها به توافق نرسند.
پيلان نژاد
¤ توليدكننده موزائيك هستم. بنويسيد با اين شرط كه دولت براي ارسال موزائيك به كشور عراق گذاشته كه از هر ماشين حامل بار به سمت عراق مبلغ 70 هزار تومان دريافت مي كنند كار ما كساد شده است. مسئولان بجاي اينكه براي توليد و صادرات بيشتر انگيزه ايجاد كنند چرا برعكس باعث ركود مي شوند؟
جعفري
¤ شهروندان در مورد علل ريزش پل كن روند بازسازي آن و همچنين جايگزين موقت اين پل هيچ اطلاعاتي ندارند چرا مسئولين شهرداري در اين موارد اطلاع رساني نمي كنند؟
5973---0912
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 18/8/91 در روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» شهرك دانشگاه به آگاهي مي رساند: «با توجه به هماهنگي با هيات مديره شهرك مذكور و نظر به ضوابط مقرر گرديده است تعهدات مشخص شده اجرا شود تا اقدامات بعدي بتواند صورت پذيرد.»
 


حلقه انحرافي به كار كدام هدف فتنه گران مي آيد؟! (خبر ويژه)

روزنامه ايران در مطلبي سفارشي براي اسفنديار رحيم مشايي مدعي شد كيهان در نفي وي با جريان هاشمي و خاتمي همسو شده است.
اين روزنامه در واكنش به يادداشت اخير مديرمسئول كيهان (... ولي هرگز نمي بارد!) كه به تحليل و نقد حكم اخير رئيس جمهور براي مشايي پرداخته بود، مدعي شد: آيا مردم حساسيت هاي خود را از دست داده اند؟ چرا هيچ كس به خيابان نمي ريزد و فرياد مرگ بر منحرفان را سر نمي دهد، ملت 9دي را چه شده است؟
اين روزنامه مي افزايد: نگاهي به سخنراني هاي رهبرانقلاب طي سال هاي 89 تا 91 نشان مي دهد كه ايشان مجموعا 92 بار از لفظ «انحراف» و «منحرف» استفاده كرده اند اما اصولگرايان حتي نتوانسته اند يكي از جملات رهبرمعظم انقلاب را به عنوان شاهد ادعاهاي خود بكار گيرند.
نويسنده با كتمان حمايت 7 ساله كيهان از مواضع اصولي دولت، رأي ملت به شعارهاي عدالت خواهانه احمدي نژاد را عامدانه به نفع اسفنديار رحيم مشايي مصادره مي كند و سپس مي نويسد: امروز با عظمت يافتن جبهه «نه به احمدي نژاد» و تقويت اتحاد احزاب سياسي در نفي اسفنديار رحيم مشايي به بهانه انحراف، شعار بالقوه اتحاد عليه مشايي در افكارعمومي پديد آمده است!!
روزنامه ايران سپس بي آن كه درباره ادعاي مشايي مبني بر پايان دوره اسلامگرايي توضيح دهد، شيوه دايمي محافل ضدانقلاب در حمله به كيهان را در پيش گرفته و مدعي شده كه كيهان داراي ظرفيت منفي بين مردم است! اما در عبارات بعدي منظور خود را روشن مي كند: «طبقات متوسط به بالا و روشنفكران و تحصيل كردگان جامعه كه خاطره خوشي از كيهان ندارند، مدت هاست حركت خود به سمت اسفنديار رحيم مشايي را آغاز كرده اند»!
دست اندركاران روزنامه ايران كه مدت هاست به جاي حمايت از اصولگرايي و روندهاي اصولگرايان در دولت، منحصراً تبديل به ارگان حلقه انحراف شده اند، در مغالطه ديگري نوشت: قياس [؟!] محمود احمدي نژاد با سيدمحمد خاتمي شايد اعصاب مديرمسئول كيهان را آرام كند اما دستاوردي براي كيهان ندارد چرا كه امروز اين كيهان است كه در كنار سيدمحمد خاتمي و جريان فتنه در برابر محمود احمدي نژاد ايستاده است. از آنجايي كه پروژه بني صدريزاسيون و عزل احمدي نژاد با تدبير اخير رهبرمعظم انقلاب سوخته است، به نظر مي رسد تأكيد بر گزاره هايي چون ناكارآمدي دولت و بزرگنمايي معضلات و نابساماني هاي اقتصادي ابزار بهتري براي ضربه زدن به دولت است اين روزنامه در پايان نوشت: شريعتمداري و اصولگرايان همچنين در مبارزات خود با جريان انحرافي بايد بكوشند مرزبندي و فاصله گذاري مناسب را با آقاي هاشمي مورد توجه قرار دهند تا «انحراف» براي مردم باورپذيرتر شود شريعتمداري بايد به هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كند نيازي نيست به شيوه كنوني فرياد بزند كه درهاي دولت وحدت ملي به روي همه اصولگرايان باز است و فقط محمود احمدي نژاد در آن جايي نخواهد داشت!
درباره مغالطه ها و فعل وارونه هاي روزنامه ايران چند نكته شايان توجه است:
1- مردمي كه حماسه 9 دي را آفريدند همپاي حوصله و صبوري مقتداي انقلاب صبر كردند تا منافقين فتنه گر باطن خود را بيرون ريختند. اكنون نيز آنچه همين مردم غيور را درباره انحرافات امثال مشايي به صبوري وامي دارد، مصالح مهم كشور است و اتفاقاً يكي از كاركردهاي حلقه انحراف، حاشيه سازي براي غفلت از اين مصالح مهم است.
2- اينكه رهبر معظم انقلاب در نامه 27 تير ماه 88 به رئيس جمهور تصريح كردند: «انتصاب جناب آقاي مشايي به معاونت رئيس جمهور برخلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغي و كأن لم يكن اعلام گردد» و مخالفت صريح معظم له با ادعاي دوستي با مردم(!؟) اسرائيل بيان كاملاً روشني است. اينكه انتصاب آقاي مشايي «موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان رئيس جمهور است»، آيا به اندازه كافي گويا نيست» باز هم دقت كنيد؛ انتصاب مشايي موجب سرخوردگي علاقمندان رئيس جمهور است.
غير از اين مباحث، انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخي رويه هاي باستان گرايانه و ضد فرهنگي نيز انتقادهاي صريح و روشني است و البته مقتداي انقلاب همواره چه در اين دولت و چه در دولت هاي قبلي اصرار داشته اند حرمت رؤساي دولت محفوظ بماند، هرچند كه گاه خود افراد حرمت قانوني و شرعي جايگاه خود را حفظ نكرده اند.
3- معلوم نيست شعار مورد ادعاي حلقه انحرافي عليه مشايي در كدام پستوي حلقه انحرافي گفته شده است. اما امروز مسلم است كه نشريات زنجيره اي و عوامل فتنه به اقدامات ضد فرهنگي امثال «چشم اسفنديار كابينه» خوشامد مي گويند كه آخرين آن در روزنامه زنجيره اي اعتماد از سوي يكي از حاميان آقاي هاشمي چاپ شده است، همان طور كه مواضع وي درباره حجاب و... مورد استقبال همان محافل قرار گرفت. آيا مي توان نقش حلقه انحراف در واگذاري قرارداد 400 ميليارد توماني تالارهاي بين المللي كيش را به خانم پانته آ فيوضي ناديده گرفت يا ملاقات كذايي با مه آفريد خسروي در هتل لاله و بده بستان هاي بعدي از جمله در زمينه واگذاري پروژه آزادراهي در رامسر و... را كتمان كرد؟! يعني نقش آفريني در سوءاستفاده هاي عديده معنايي جز همراهي با «چپ و راست و كارگزاري» ادعايي دارد؟
4- نكته درخور توجه در مطلب سفارشي به روزنامه ايران آن است كه در جاي جاي آن اسفنديار مشايي محور قرار گرفته و از رئيس جمهور به عنوان يك عضو حاشيه اي ياد شده است و انگار نه انگار كه حلقه انحرافي حيات انگلي دارد و اگر احمدي نژاد نبود، از اين حلقه و رانت هاي كلان اقتصادي كه در اختيار دارد نيز خبري نبود. از اين روي، انتقادها به آقاي احمدي نژاد است كه چرا حلقه انحرافي را با پيوست هاي آنچناني در كنار خود جاي داده است وگرنه مشايي و دار و دسته اش عددي نيستند كه انتقادها متوجه آنها باشد.
5- مكتب اهل بيت به ما آموخته كه افراد را با اصول و حق بسنجيم و نه برعكس. احمدي نژاد به اعتبار زاويه گرفتن و مواجه شدن با برخي رويكردهاي معارض انقلاب، ميان مردم آبرو پيدا كرد و نگراني كيهان و ساير نيروهاي حزب اللهي آن است كه حلقه انحرافي خدمات او را پيش پاي فرصت طلبي ها و انحرافات و قدرت طلبي هاي خود قرباني كند. به زعم كيهان، اتفاقاً يكي از پروژه هاي همين جريان هل دادن آقاي احمدي نژاد به سمت مسيري است كه امثال خاتمي و بني صدر رفتند و بنابراين بايد خطر حلقه انحرافي را علي الدوام گوشزد كرد. كيهان همين رويكرد خيرخواهي و هشدار را نسبت به آقاي هاشمي نيز دارد و ضمن انتقادهاي جدي به برخي رويه هاي وي از جمله ادعاي دولت وحدت ملي- در عين حفظ همراهي با جريان فتنه- از تذكر و هشدار و خيرخواهي دريغ نورزيده است. اين قاعده دعوت به خير و امر به معروف و نهي از منكر است كه سرزنش ملامت گران و منافقان، ترديدي در ضرورت آن ايجاد نمي كند.
 


مشت آهنين حماس موجب شد رهبران عرب احساس قدرت كنند (خبر ويژه)

«اسرائيل اين بار مشت آهنين حماس را در غزه احساس كرد».
هفته نامه فرانسوي نوول ابزرواتور با درج اين تحليل درباره جنگ 8 روزه غزه نوشت: موشك هاي مقاومت اسلامي براي اولين بار به تل آويو و بيت المقدس رسيدند. اين پديده نوظهور منجر به آتش بس شد و همچنين منجر به آن شد كه رهبران عرب احساس قدرت كنند. هيچگاه جنبش هاي عربي كه كنترل نوار غزه را از سال 2005 تاكنون برعهده دارند، تا اين حد قدرتمند ديده نشده بودند. بعد از يك هفته جنگ حماس پيروزي كامل خود را جشن گرفت.
هفته نامه نوول ابزرواتور در ادامه گزارش خود به نقل از طاهر نونو، سخنگوي يكي از جنبش هاي اسلامي نوار غزه نوشته است: «براي اولين بار اسرائيل حاضر شده است قرارداد صلحي با شرايطي كه فلسطيني ها مشخص كرده اند را بپذيرد. حتي بخشي از مردم كه همچنان دلخوش به روند صلح بودند و فكر مي كردند كه استراتژي مقاومت جواب نمي دهد، از اين پيروزي استقبال كردند. در حال حاضر مقاومت از حمايت همه برخوردار است. چرا كه نشان داده با اين روش و نه با مذاكره، ما مي توانيم خواسته هايمان را به گوش آنها برسانيم.»
هفته نامه نوول ابزرواتور در ادامه با اشاره به ابراز شادي و خوشحالي رهبران فلسطيني از طيف هاي مختلف از نتايج جنگ هشت روزه حماس و اسرائيل، نوشته است: «همه آنها حق دارند كه شاد باشند، چند هفته پيش آنها نواري باريك را بر روي زمين رهبري مي كردند كه فراموش شده بود، منزوي بود و از همه دنيا جدا شده بود، اما اكنون خيلي ها از آنان حمايت مي كنند.»
 


هاشمي را قبول نداريم ولي به او نياز داريم! (خبر ويژه)

عضو پاريس نشين گروهك ملي- مذهبي مي گويد فضايي كه ممكن است هاشمي از درون حاكميت براي اپوزيسيون بسازد، نقدتر از حركت اپوزيسيون يا اقدام خارجي است.
تقي رحماني كه قريب يك سال است به فرانسه گريخته، در مورد نقش هاشمي براي اپوزيسيون جمهوري اسلامي نوشت: محوري ترين نكته نسبت ما با هاشمي است. اگر ما اهدافي داريم و بدون هماهنگي با هم در مسيري مي رويم بايد با روشن كردن آن بتوانيم به راهي كه مي رويم ياري رسانيم. در عين حال دچار توهم هم نشويم. چرا كه در مورد امر راهبردي اين تاثير قدرت نيرو و فرد است كه تاثير مي گذارند نه حقانيت ما؛ هاشمي در صحنه سياست موثر است، اگرچه تعيين كننده نيست. پس ما حضور وي را پررنگ نكرديم بلكه با گشودن آن مي توانيم توان برخورد مناسب با صورت مسئله را پيدا كنيم.
وي مي افزايد: موضوع دوم آن است كه ما به فضاي باز نياز داريم. اين فضا را چگونه مي توان به دست آورد؟ فضا را بايد يا اپوزيسيون بسازد يا خارجي يا اين كه كشمكش داخل حكومت به انجام رساند. به نظر مي رسد كه سومي دست به نقدتر است. اپوزيسيون به تنهايي نمي تواند چنين كند. پس تدبير آن است كه رصد كنيم آنچه را كه در حكومت مي گذرد.
هاشمي خواسته و ناخواسته چنين مي كند. اين را هم به ميل ما نمي كند كه ما آن را پررنگ كنيم يا كم رنگ؛ پررنگ- كم رنگ كردن هم امري ارادي نيست. در عوض باز كردن موضع هاشمي ما را هوشيارتر مي كند. هوشياري كه بزرگان ما كمتر داشتند.
تقي رحماني خبر داده: در سال 84 از سوي طرفداران هاشمي به ملي- مذهبي ها پيشنهاد شد كه در دور اول از هاشمي حمايت كنند اما نكردند و از معين حمايت كردند تا جبهه دموكراسي و حقوق بشر درست شود. اما ديديم كه توان اصلاح طلبان توان تشكيل جبهه نبود. در نتيجه فشار بر ما به غايت رسيد و جبهه هم تشكيل نشد. چون برآورد اصلاح طلبان از خود ذهني بود. آنان برآورد نادرستي داشتند كه آقاي معين در دور اول با 17 ميليون رأي رئيس جمهور است.
عضو جريان نفاق كه سالهاست با حزب مشاركت تعامل نزديكي دارد، همچنين نوشت: ما به فضاي باز نياز داريم و هاشمي در اين راه با ما همراه است با هر نيتي كه دارد. او اسطوره نيست. در عين حال بر محدود شدن حاكميت باور دارد. واقعيت تلخ اين است كه در كشمكش ها فردي بالا مي آيد كه پاي در قدرت داشته باشد. تقدير ما اين بود كه يكي جلو بيفتد و قدرت داشته باشد تا جلوه كند (نمونه آن آقاي موسوي و كروبي و...) و ماجرا ايجاد كند، بعد بقيه مخالف موافق به دنبال ماجرا مي روند. مگر جنبش سبز چنين نبود؟ لازم است نيروها با هم كنار بيايند.
وي در پايان نوشت: پس مسئله ما هاشمي نيست، مهم نحوه برخورد با ماجرا و اصحاب قدرت است. خطر هم هاشمي نيست، بلكه اين است كه مخالفان با نيروهاي هم قد خود كنار نمي آيند اما ناشناخته قدرتمند را دنباله رو مي شوند. به اطراف خود نگاه كنيد. دموكرات هاي واقعي، چه قدر ثروت و نفوذ مردمي و امكانات دارند. پس مطابق توان خود حركت كنيم تا بعداً زماني موثر شويم.
 


آقاي نتانياهو! تو ورّاجي كردي تودهني را ايران زد (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي، عقب نشيني حقارت آميز بنيامين نتانياهو بعد از ماه ها پرگويي عليه ايران را مورد سرزنش قرار داد.
روزنامه يديعوت آحارونوت در مقاله اي اين پرسش را مطرح كرد كه «چرا كسي اين روزها خبري از تهديدات عليه ايران نمي شنود در حالي كه تا دو ماه پيش حمله به ايران گوش جهانيان را كر كرده بود؟»
به گزارش خبرگزاري قدس افيعاد كلاينبرگ نويسنده تحليل يديعوت آحارونوت با طرح اين سؤال كه «آيا اخيرا كسي تهديدي بر عليه ايران شنيده است؟» مي نويسد: تنها چند ماه پيش تهديدات نتانياهو بر عليه ايران و حمله به تاسيسات اتمي اين كشور گوش جهان را كر كرده بود و حتي سياستمداران نيز با توجه به شدت تهديدات اقدام نظامي اسرائيل بر عليه ايران را قريب الوقوع مي پنداشتند.
وي با بيان اين كه تجربه نشان داده اسرائيل هر زمان بيشتر تهديد مي كند بيشتر آسيب مي بيند، مي افزايد: تهديدات نسنجيده رهبران اسرائيل و اين بار از سوي نتانياهو سبب شد تا جمهوري اسلامي از آن به عنوان يك فرصت استفاده كرده و از جنگ 8 روزه غزه نيز بدون كمترين هزينه بيشترين بهره برداري را نمايد، به طوري كه با شگفتي هرچه تمام تر ادعاي تهديدات ايران ناپديد شده و كمترين اثري از آن در سخنان نخست وزير و ساير مسئولان به گوش نمي رسد.
اين تحليلگر صهيونيست در ادامه مي نويسد: ارتقاي فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل و اجماع جهاني به نفع فلسطين از يك سو، تصميم عجيب نتانياهو براي ساخت شهرك هاي جديد و اجماع جهاني برعليه اسرائيل نيز سبب شده است تا جويندگان «تهديدات اسرائيل» بر عليه ايران با قطعيت به هيچ نتيجه اي نرسند.
يادآور مي شود پس از جنگ 8 روزه و با راي مجمع عمومي سازمان ملل كه تنها 7 مخالف داشت، فلسطين به عنوان ناظر سازمان ملل پذيرفته شد. و در كمتر از 10 روز قطعنامه اي در مجمع عمومي- باز هم صرفا با مخالفت 7، 6 كشور- به تصويب رسيد كه خواستار بازرسي از تاسيسات اتمي رژيم صهيونيستي بود. اين دو اتفاق، انزواي هرچه بيشتر رژيم اشغالگر قدس را در سطح جهاني نشان مي دهد.
 


سيرك دلقك هاي كپك زده (خبر ويژه)

آخرين نشست طيفي از گروهك هاي ضد انقلاب در «پراگ» به جاي نزديك تر شدن محافل اپوزيسيون باعث اختلافات شديدتر شده است. اين نشست از سوي برخي سران گروههاي سلطنت طلب (نظير شهريار آهي و رضا خادم و..) برگزار شده بود.
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو در واكنش به نشست مذكور نوشت: اپوزيسيون راست و ارتجاعي رژيم اسلامي، شامل رژيم سابقي ها، توده اي ها و اكثريتي هاي همكار رژيم اسلامي(!) و قلچماق هاي باند قوم گرا (تجزيه طلب) يكسالي است كه در تكاپوي آلترناتيوسازي افتاده اند. آنها به صرافت دست و پا كردن يك نوع دولت در تبعيد افتاده اند. در استكهلم نيروهاي چپ آبرويشان را ريختند و اجلاسشان را به يك افتضاح بدل كردند. سازمان دهندگان، از جمله شهريار آهي شاه پرست، به توجيه و دست و پا افتادند و قول دادند كه از اين به بعد شفاف تر عمل كنند. اسم خود را «اتحاد براي دموكراسي» گذاشته اند. از ماهيت تك تك شان مي توان حدس زد كه چه سرنوشت و چه آينده سياهي براي كشور وچه بساط لفت و ليسي را براي خويش دارند در سر مي پرورانند.
نويسنده خاطر نشان كرد: پس از استكهلم در بروكسل جمع شدند و در تاريخ 17 و 18 نوامبر در شهر پراگ گرد آمدند. در گشت پراگ اختلافشان عيان شد. ظاهرا اين جريان آنقدر دموكرات است كه حتي بيانيه نهايي نشست را نه تنها در اختيار شركت كنندگان نگذاشت، بلكه متن آن را نيز به راي نگذاشته است. اين هم از تمرين دموكراسي «اتحاد براي دموكراسي». بدنبال اين گشت و تفريح دو روزه در شهر پراگ، برخي حاضران به بيانيه اعتراض كرده اند.
سكولاريسم نو در پايان نوشت: گروه موسوم به اتحاد براي دموكراسي جمعي از مرتجعين كپك زده هستند كه در اين ميان بدنبال آب و ناني براي خود مي گردند. اين گشت و گذارهاي توريستي-سياسي هم فال است و هم تماشا. هر چند ماه يكبار به يكي از شهرهاي اروپا سفر مي كنند و مجاني به تفريح و عيش و نوش مي پردازند و ضمنا تلاشي مذبوحانه براي سري در سرها درآوردن نيز انجام مي دهند. اينها ذره اي اعتبار و آبرو در ميان مردم ندارند. كسي جديشان نمي گيرد. در دوران سوسيال ميديا، در فيس بوك و سايت هاي اينترنتي با چاپ عكس رنگي خودي نشان مي دهند، خود را در آب نمك مي خوابانند تا شايد اگر دري به تخته خورد بتوانند كار آب و نان داري براي خود دست و پا كنند اما اين اپوزيسيون دست ساز دلقك هيچ بختي در ميان مردم ايران ندارند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10