(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 16  آذر  1391 - شماره 20374

حديث دشت عشق
كي روش در مقام پاسخگويي برآمد
نام آنهايي كه با قطر همكاري مي كنند افشا مي كنم
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته سوم ليگ برتر كشتي آزاد
سفر پرسپوليسي ها به تنكابن و پذيرايي ماهاني ها از شهداي ساري
پرداخت حقوق مربيان خارجي با ارز مبادله اي
هفته دوازدهم ليگ برتر فوتسال منصوري - گيتي پسند؛ به ياد تباني !
تيم ملي واليبال از ايتاليا به كوبا مي رود
لغو 3 تورنمنت بين المللي كشتي در سال جاري
حريفان ايران درليگ قهرمانان آسيا امروز مشخص مي شوند


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مجتبي تاج الدين»
خدايا! ما را از روحانيت جدا مكن
اميدوارم كه بتوانم [ از] جلوي راه اسلام خاري بردارم نه اينكه خاري باشم دراين راه. آرزو دارم كه خداوند مرا ياري دهد تا آنجا كه بتوانم مبارزه كنم و دشمن ديني را نابود سازم. دشمن ما روز [را] شب و شب را روز مي كند و در حاليكه [ بر لبه] پرتگاهي است مشرف بر سياه چالي پر از آتش و بدون ترديد اين پرتگاه عاقبت او را به دوزخ خواهد افكند. خداوندا بقيه الله را كه با سوگند به ثارالله در لشكر روح الله براي شكست عدوالله و استقرار حزب الله زمينه ساز حكومت جهاني بقيه الله است حمايت كن. اماما به خدا قسم مي خورم كه هميشه ياور و پشتيبانت باشم چون با تو ميثاق بسته ام و به تو وفا دارم زيرا كه تو به اسلام و قرآن وفادار هستي و اگر چندين بار مرا بكشند و زنده ام كنند دست از تو بر نخواهم داشت، خداوندا مي روم تا به نداي هل من ناصر ينصرني سيد مظلومان حسين بن علي آموزگار شهادت لبيك گويم از جائيكه ياران حسين(ع) عاشقانه و با نيتي پاك جان خود را فداي اسلام و قرآن مي كنند. جائيكه مردان خدا از تمام وابستگي هاي دنيوي چشم مي پوشند. بگفته امام عزيزمان:
در همه جا از روحانيت دفاع كنيد كه اگر اينها نبودند از اسلام هم خبري نبود، روحانيتي كه هميشه پرچم دار مبارزه بر عليه استبداد داخلي و استعمار خارجي بودند، روحانيتي كه در تاريخ چندين دهه اخير در همه نهضت هاي اسلام پيشتاز مبارزه بودند. خدايا! ما را از روحانيت جدا مكن. پاسدار شهيد «مجتبي تاج الدين»، سال 1342 در شهرستان فيروزكوه (روستاي درده) متولد شد و در 21/21/1362 در عمليات خيبر به شهادت رسيد.
 


كي روش در مقام پاسخگويي برآمد

نام آنهايي كه با قطر همكاري مي كنند افشا مي كنم

سرويس وررشي-
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال كشورمان تاكيد كرد بعد از صعود تيم ملي به جام جهاني، نام آنهايي كه با قطر همكاري مي كنند را افشا خواهد كرد.
چندي قبل بود كه خبرگزاري ايرنا در گزارشي كه روي خروجي خود قرار داده بود ، مدعي شد برخي افراد كه نقش پررنگي هم در عملكرد تيم ملي دارند با عملكرد سوال برانگيز خود، خواسته يا ناخواسته در حال كمك رساني به قطري ها در راه رسيدن به جام جهاني هستند. در قسمتي ديگر از همين گزارش پرسروصداي خبرگزاري رسمي دولت آمده بود: آيا تاكنون كسي از خود پرسيده كه علت باخت تيم ملي به لبنان ممكن است به مواردي غير فني هم ارتباط داشته باشد؟ آيا كسي بررسي كرده كه چرا پزشك تغذيه تيم اخراج شده و او مواردي را درباره باخت به لبنان مدت هاست در دل نگاه داشته و بيان نكرده است؟ آيا كسي سوال كرده كه چرا هر كس در كادر تيم ملي حرفي براي گفتن دارد يا با بعضي خواسته هاي نامعقول سرمربي مخالفت مي كند، فوراً بركنار مي شود؟! ايرنا در گزارش خود نامي از كي روش نبرد اما با نشانه و كدهايي كه ارايه كرده بود ، مشخص بود كه روي سخنش با كي روش است!
دكتر تغذيه به وعده خود
عمل نكرد
پس از آنكه اين مطلب روي خروجي خبرگزاري ايرنا قرار گرفت خبرنگار سرويس ورزشي كيهان گفت وگويي با دكتر تغذيه تيم ملي انجام داد تا از اتفاقات رخ داده در لبنان مطلع شود اما ايرواني به واسطه فعاليت در تيم فوتبال اميد تمايلي به بازگو كردن اتفاقات لبنان نداشت. با اين حال وي وعده داد در قالب ارسال يادداشتي براي كيهان اتفاقات بازي ايران و لبنان را بازگو كند اما تا به امروز به وعده خود عمل نكرده است!
كي روش در مقام پاسخگويي
موضوع انتقاد خبرگزاري رسمي دولت از شرايط حاكم بر تيم ملي مسكوت مانده بود تا اينكه كي روش در بازگشت به تهران پاسخ تندي به آن داد. سرمربي تيم ملي روز گذشته در كمپ تيم هاي ملي و درجمع خبرنگاران ايراني فرصت خوبي پيدا كرد تا يك مصاحبه جنجالي ديگر انجام دهد. كي روش در واكنش به صحبت هاي خبرنگاري كه گفت در غيابش شايعاتي مبني بر تباني او با تيم ملي قطر مطرح شد، اظهار داشت: من از اين صحبت ها اطلاع داشتم، اما تنها شك و شبهه من اين است كه در تيم هاي كره جنوبي، ازبكستان و لبنان چه افرادي در حال همكاري با قطر هستند يا از آن گروه كساني با عراق همكاري مي كنند. در تيم اردن چه كسي به استراليا امتياز تقديم مي كند. اما در ايران من شكي ندارم و مي دانم كه چه كساني با قطر همكاري مي كنند. زماني كه به جام جهاني صعود كرديم به شما اسامي افرادي كه با قطر همكاري مي كنند را مي گويم.
در ادامه خبرنگاري از سرمربي پرتغالي تيم ملي درباره انتقادات از او و عملكرد تيم ملي در مدتي كه در ايران حضور نداشت پرسيد كه وي گفت: وقتي تيم ملي بازي مي كند، هميشه صحبت هاي زيادي مطرح مي شود و اين موضوع فقط مختص ايران نيست در همه كشورها مثل آلمان، پرتغال ، فرانسه و ... وقتي تيم ملي بازي دارد، همه مي خواهند درباره آن صحبت كنند، اما وظيفه من اين است كه چشم ها و گوش هايم را هميشه باز نگه دارم و تشخيص بدهم كه برخي صحبت ها از روي ناداني است(اين جمله توسط مترجم كي روش ترجمه نشد). خيلي از افرادي كه انتقاد مي كنند و مي خواهند به نوعي در ديدها باشند و در واقع يكي از دلايل اين صحبت ها اين است كه هيچ كس خريدار نظر اين گونه افراد نيست و كسي نيست كه براي نقطه نظرات آنها ارزشي قائل باشد و به همين خاطر به رايگان نظرات خود را به همه مي گويند، اما وظيفه من اين است كه باهوش باشم و تشخيص بدهم كه نظرات كليدي و مهم براي ما كدام است.
اما در پايان گفت و گوي خبرنگاران ايراني با كي روش اتفاق جالبي رخ داد؛ در حالي كه مصاحبه كي روش با خبرنگاران تمام شده بود، سرمربي تيم ملي به سوي اهالي رسانه بازگشت و با اشاره به خبرنگار شبكه الجزيره اسپورت گفت: به نظر مي رسد اين خبرنگار است كه در حال همكاري با قطري ها است. ما به هيچ كدام از خبرنگاران ايراني اجازه نداده ايم كه در زمين بيايند، اما اين خبرنگار به زمين آمده و انگار مي خواهد به قطري ها كمك كند. شايد مدير رسانه اي تيم ملي به او اجازه داده كه تا اينجا پيش بيايد!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال اخراج سر مربي پرسپوليس
پس از ثبت ششمين شكست پرسپوليس در پايان رقابت هاي نيم فصل ليگ برتر محمد رويانيان از بررسي عملكرد ژوزه و تصميم گيري درباره كادر فني سخن به ميان آورد.در همين حال، مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس اظهار كرد: كميته فني باشگاه با حضور علي پروين، رضا وطنخواه، ابراهيم آشتياني و حميد استيلي به رياست مديرعامل باشگاه دوشنبه تشكيل جلسه خواهد داد و در اين جلسه عملكرد كادر فني مورد بررسي قرار خواهد گرفت.آن طور كه شنيده مي شود مصاحبه هاي چند بازيكن اين تيم عليه ژوزه،برخورد سرد ژوزه با بازيكنان و همچنين قرارگرفتن پرسپوليس در رده دوازدهم جدول رويانيان را مجاب كرده تا وي دست به تغييرات اساسي در كادر فني و بازيكنان تيمش بزند.در همين خصوص گويا مديران پرسپوليس مذاكراتي هم با دنيزلي براي بازگشت مجدد وي به جمع سرخپوشان انجام داده اند.
ژاپن ميزبان رقابت هاي جام باشگاه هاي فوتسال آسيا
طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا، شهر ناگويا ژاپن به عنوان ميزبان رقابت هاي فوتسال قهرماني باشگاههاي آسيا انتخاب شد. مرحله نهايي مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا از 27 آگوست تا اول سپتامبر سال 2013 در شهر ناگويا ژاپن برگزار مي شود.
مذاكره ويسي با ميداودي و جذب آشنا و حقي
سرپرست تيم فوتبال پيكان از مذاكره سرمربي اين تيم با ميداودي مهاجم استقلال و جذب قطعي حسين آشنا و داود حقي خبر داد. رضا رهقي در خصوص فهرست بازيكنان مازاد تيم فوتبال پيكان ضمن بيان مطلب فوق گفت: امير ميربزرگي، نادر احمدي، مصطفي عاقلي، علي فرهنگ و صادقي گشني از ليست نفرات تيم كنار گذاشته شدند
حقيقي با پرسپوليس ثبت كرد
بازيكن جديد تيم فوتبال پرسپوليس ديروز پس از حضور در هيات فوتبال استان تهران قراردادش را با باشگاه پرسپوليس به ثبت رساند. رضا حقيقي هافبك جديد تيم فوتبال سرخپوشان كه از تيم فجرسپاسي به جمع قرمزپوشان پايتخت پيوست،ديروز به همراه نماينده باشگاه پرسپوليس راهي هيات فوتبال استان تهران شد و قرارداد خود را با اين باشگاه تا پايان فصل 94 - 93 به ثبت رساند.
استعفاي مديرعامل شاهين بوشهر پس از 40روز
داريوش دلفاني مديرعامل شاهين بوشهر كه 40 روز پيش به مدير عاملي شاهين بوشهر انتخاب شده بود به دليل مشكلات مالي عديده اين باشگاه از مديرعاملي شاهين استعفا كرد.
نزديك شدن مجيدي به استقلال
فرهاد مجيدي مهاجم فصل گذشته استقلال كه ميانه فصل از اين تيم جدا شد و به الغرافه قطر پيوست، پس از سپري كردن مرحله اول كلاس هاي مربيگري در لندن، سه شنبه شب گذشته با حضور در كشور امارات در تمرينات تيم سابقش الوصل حاضر شد. به اين ترتيب مجيدي با حضور در امارات تنها يك گام با حضور در ايران و حضور احتمالي در استقلال براي نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر فاصله دارد.
پيشنهاد برگزاري سوپرجام فوتبال ايتاليا در ايران!
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با يكي از معاونان فدراسيون فوتبال ايتاليا و مدير اجرايي ليگ حرفه اي ايتاليا، تشكيل جلسه داد. اين ملاقات در ساختمان مركزي سري A ايتاليا كه در شهر ميلان مستقر است، انجام شد. دو طرف در خصوص همكاري در زمينه هاي تجارت، آموزش و توسعه فوتبال با يكديگر مذاكرتي انجام دادند. در همين راستا ماركو بورونلي مدير اجرايي سري A ايتاليا كه عضو هيات رئيسه ليگ هاي حرفه اي فوتبال اروپا نيز هست، پيشنهاد كرد، باشگاه پرسپوليس دفتر نمايندگي خود را در شهر ميلان برپا كند.وي در اين خصوص خاطرنشان كرد: ايجاد اين دفتر نمايندگي، به ارتباط بهتر، بيشتر و سريع تر بين ما و شما كمك مي كند تا مسائل مورد علاقه دو طرف پيگيري شود. همچنين با توجه به اينكه ما معمولا بازي سوپر جام فوتبال ايتاليا را در خارج از كشور برگزار مي كنيم، آمادگي داريم كه اين بازي را در صورت فراهم شدن شرايط، در ايران انجام بدهيم.
اعلام ليست بازيكنان مازاد پرسپوليس
خبرهاي دريافتي از باشگاه پرسپوليس حكايت از آن دارد كه مانوئل ژوزه اسامي 7 بازيكن به نام هاي مهرزاد معدنچي، روح الله سيف اللهي، سعيد قدمي، افشين اسماعيل زاده، سامان آقازماني، شهاب گردان و غلامرضا رضايي را به مديرعامل باشگاه اعلام كرده تا مقدمات تسويه حساب با آنها را فراهم كند و به جاي آنها بتوانند چند بازيكن جديد را به فهرست سرخپوشان اضافه كنند.
كنار گذاشته شدن 7 بازيكن ذوب آهن
فرهاد كاظمي نام 7 بازيكن را در فهرست مازاد خود قرارداد و باشگاه ذوب آهن با اين بازيكنان فسخ قرارداد مي كند. ابراهيم محمدي، هوگو ماچادو، احمد محمدپور، ميلاد ميرترابي، مجتبي بابك، حميد پروار و استويچكوف، نفراتي هستند كه در فهرست نهايي اين باشگاه اصفهاني قرار ندارند.
 


هفته سوم ليگ برتر كشتي آزاد

سفر پرسپوليسي ها به تنكابن و پذيرايي ماهاني ها از شهداي ساري

هفته سوم از دور رفت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد (جام ولايت) امروز و فردا با برگزاري 4 ديدار پيگيري مي شود.
دور رفت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد پنجشنبه و جمعه با برگزاري مسابقات هفته سوم به پايان مي رسد. هفته سوم اين رقابت ها امروز (پنج شنبه، 16 آذر ماه) با برگزاري 3 ديدار آغاز مي شود و در تنها مسابقه باقيمانده از اين هفته، گاز مازندران و داماش بابل، به دليل حضور كشتي گيران اين تيم در جام علي اف روسيه، جمعه 17 آذر ماه به مصاف هم مي روند.
معادلات گروه اول حل مي شود؟
در گروه اول سايپاي شمال ميزبان پرسپوليس جويبار است. هر دو تيم كه يك برد و يك باخت را در كارنامه خود مي بينند به دنبال ثبت دومين پيروزي در كارنامه شان هستند. شاگردان غلامرضا محمدي كه هفته قبل با پيروزي در خانه صدرا، شكست خانگي هفته اول مقابل ثامن الحجج سبزوار را به فراموشي سپردند، به خوبي مي دانند كه ديگر حق اشتباه ندارند چون ممكن است با يك باخت ديگر شانس صعود به مرحله پاياني را از دست بدهند. در ديگر ديدار اين گروه مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار، قهرمان فصل قبل، ميزبان صدراي زيرآب است. اين دو تيم نيز هر دو يك برد و يك باخت را در كارنامه دارند. شاگردان محسن كاوه كه با پيروزي در هفته اول در خانه پرسپوليس خط و نشاني جدي براي ساير تيم هاي گروه خود كشيدند در هفته دوم با شكست خانگي مقابل سايپا متزلزل نشان دادند و اين هفته به دنبال جبران مافات مقابل صدراي زيرآب در خانه هستند. به نظر مي رسد با برگزاري ديدارهاي اين هفته تا حد زيادي معادلات اين گروه كه پيچيده شده است، حل شود. هر چند كه پيروزي تيم هاي پرسپوليس و ثامن الحجج(ع) قابل پيش بيني تر باشد مگر اينكه اتفاقاتي غيرقابل پيش بيني در اين هفته رخ دهد.
پيروزي هاي قابل پيش بيني يا خلق شگفتي
در اولين ديدار گروه دوم فولاد ماهان سپاهان در اصفهان ميزبان شهداي ساري است. فولادي ها كه در هفته اول با اقتدار از سد گاز مازندران گذشتند، در هفته دوم مغلوب حريف اصلي خود داماش بابل شدند تا كارشان براي صعود به عنوان تيم نخست گروهشان به دور برگشت و ديدار مقابل اين تيم كشيده شود؛ البته فولادي ها بايد پيش از آن، اين هفته به مصاف شاگردان عسگري محمديان در شهداي ساري بروند. شاگردان محمديان كه هفته گذشته در ديداري ميليمتري از سد ديگر هم استاني خود گاز مازندران گذشتند بايد در اصفهان به مصاف فولاد بروند. هر تيمي كه بتواند در اين ديدار به پيروزي برسد صعودش به مرحله پاياني تا حد زيادي قطعي خواهد شد و از اين نظر مي تواند حساسيت بالايي داشته باشد. در آخرين ديدار اين هفته گاز مازندران جمعه در ساري ميزبان داماش بابل است. شاگردان اكبرنژاد كه با 2 پيروزي با اقتدار در صدر اين گروه جاي گرفته اند به نظر مي رسد كار سختي مقابل گاز نداشته باشند و با يك پيروزي خفيف هم مي توانند نيم فصل را با قهرماني به پايان برسانند تا به فكر آغاز دور برگشت مسابقات باشند. برنامه كامل هفته سوم از دور برگشت اين رقابت ها به شرح زير است:
پنج شنبه 16/9/91
¤ سايپاي شمال- پرسپوليس جويبار ¤ مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار- صدراي زيرآب ¤ فولاد ماهان سپاهان- شهداي ساري
جمعه 17/9/91
¤ گاز مازندران- داماش بابل
مسابقات بعد از اذان مغرب به وقت محلي آغاز مي شود.
 


پرداخت حقوق مربيان خارجي با ارز مبادله اي

سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان، با موافقت بانك مركزي ارز مبادله اي براي پرداخت حقوق مربيان خارجي در اختيار كميته ملي المپيك قرار مي گيرد.
سخنگوي مركز مبادلات ارزي كشور از ارائه ليست جديد گروه هاي 19گانه دريافت كننده ارز مبادله اي خبر داد كه پرداخت حقوق مربيان خارجي نيز يكي از بندهاي ليست جديد است. كميته ملي المپيك پيش از اين بارها به رئيس جمهور و بانك مركزي نامه هاي متعددي نوشته بود تا با قرار گرفتن ورزش در اولويت هاي اختصاص ارز دولتي بتواند براي پرداخت حقوق مربيان خارجي و اعزام تيم ها به رقابت هاي برون مرزي مشكلي نداشته باشد. صمد كريمي، سخنگوي مركز مبادلات ارزي كشور اعلام كرد كه حقوق خدمه خارجي از مواردي است كه مطابق اين بخشنامه تقاضاي آنها به نرخ مبادله اي پاسخ داده مي شود.
 


هفته دوازدهم ليگ برتر فوتسال منصوري - گيتي پسند؛ به ياد تباني !

هفته دوازدهم ليگ برتر فوتسال در حالي از امروز آغاز مي شود كه بازي دو تيم منصوري و گيتي پسند از حساسيت بالايي در بين ديدارهاي اين هفته برخوردار است .
هفته دوازدهم ليگ برتر فوتسال با برگزاري دو بازي از امروز آغاز و با برگزاري چهار ديدار ديگر در روز جمعه به پايان خواهد رسيد. بازي هاي اين هفته نيز در حالي برگزار خواهد شد كه وضعيت مديريت كميته فوتسال و سازمان ليگ فوتسال هنوز هم مشخص نيست و عباس ترابيان از تمامي سمت هايش استعفا داده و فوتسال ايران در حال حاضر مسئولي ندارد !
امادر مهم ترين ديدار دو تيم منصوري و گيتي پسند به مصاف يكديگر مي روند. جدالي كه به قول علي افضل سرمربي اصفهاني ها به مصاف گلادياتورها تشبيه شده است. اين ديدار حساسيت هاي زيادي دارد. يكي بحث رقابت براي صدرنشيني و ديگري مسائلي كه در پايان فصل گذشته ليگ بين اين دو باشگاه در مورد تباني مطرح شد. تمامي اين مسائل حساسيت اين بازي را زياد مي كند تا جايي كه رضا لك سرمربي منصوري حواشي اين بازي را نگران كننده مي داند و اميدوار است تا تماشاگران تنها به تشويق تيمش بپردازند و حاشيه اي را به وجود نياورند زيرا ايجاد حاشيه به ضرر قرچكي ها تمام خواهد شد. اين رقابت در واقع مصاف قهرمان واقعي و قلابي فصل گذشته ليگ برتر به حساب مي آيد.
 


تيم ملي واليبال از ايتاليا به كوبا مي رود

رئيس فدراسيون واليبال اظهار داشت: پس از برگزاري مسابقات در ايتاليا به كوبا سفر خواهيم كرد.
محمدرضا داورزني گفت: با توجه به برنامه مسابقات تيم ايران در مرحله نخست يا بين قاره اي رقابت هاي ليگ جهاني 2013، به دليل اينكه بين هفته چهارم و پنجم فاصله زماني نسبتا كمي وجود دارد، طوري برنامه ريزي مي كنيم كه پس از برگزاري دو بازي در ايتاليا با تيم ملي اين كشور مستقيما به كوبا برويم تا بتوانيم با حداكثر قوا مقابل كوبا صف آرايي كنيم. البته كوبايي ها هم در هفته چهارم مهمان هستند و اين موضوع مي تواند تا حدي به نفع تيم ما باشد. داورزني در خصوص ديدار وي با خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان گفت: علاقمند بوديم با ولاسكو در زمان اجلاس در لوزان ملاقاتي داشته باشيم ولي به دليل عمل جراحي وي و سپري شدن دوران نقاهت، اين ملاقات انجام نشد. البته به غير از فرانسه سرمربي هيچ كشور ديگري در اين اجلاس حضور نداشت كه او هم به دليل اينكه رئيس كميته مربيان FIVB بود در اين اجلاس حاضر بود.
 


لغو 3 تورنمنت بين المللي كشتي در سال جاري

با اعلام فدراسيون كشتي رقابت هاي بين المللي كشتي جام حبيبي و موحد، جام شاهد و جام كودك امسال برگزار نمي شود.
با توجه به عدم استقبال تيم هاي خارجي براي حضور در اين رقابت هاي بين المللي اين مسابقات در سال جاري برگزار نمي شود، اما هماهنگي هاي لازم با فدراسيون جهاني كشتي براي برگزاري اين رقابت ها در سال آينده ميلادي انجام شده است. همچنين قرار است مسابقات جام شاهد در رده سني جوانان و جام كودك در رده سني نوجوانان در رشته كشتي آزاد، در سال جاري به صورت داخلي با حضور نفرات واجد شرايط و منتخب كادر فني اين تيم ها برگزار شود. در مورد رشته فرنگي نيز پس از بررسي مديريت تيم هاي ملي كشتي فرنگي در اين زمينه اعلام نظر مي شود.
 


حريفان ايران درليگ قهرمانان آسيا امروز مشخص مي شوند

حريفان تيم هاي استقلال، سپاهان و تراكتورسازي امروز پس از قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا مشخص مي شوند.
فصل جديد رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا امروزدر مقر AFC در كوالالامپور مالزي قرعه كشي مي شود.رقابت هاي فصل 2013 همچنان مانند روال گذشته با حضور 32 تيم در 8 گروه 4 تيمي برگزار مي شود با اين تفاوت كه در رقابت هاي امسال 29 تيم به صورت مستقيم و 3 تيم از جمع 6 تيم از پلي آف به مرحله گروهي اضافه خواهند شد. به اين ترتيب تيم هاي استقلال، سپاهان و تراكتورسازي براي مشخص شدن قرعه خود در رقابت هاي فصل جديد بايد تا عصر امروز صبر كنند.همچنين براي حضور در مرحله گروهي 4 تيم از غرب آسيا و 2 تيم از شرق آسيا حضور دارند كه به گفته مسئولان فدراسيون ايران صباي قم در مرحله دوم پلي آف بايد مقابل حريفش به ميدان برود كه در صورت پيروزي در اين ديدار، صبا نيز به مرحله گروهي راه خواهد يافت. همچنين با اعلام كنفدراسيون آسيا مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي امسال بر خلاف فصل هاي گذشته ديگر به صورت تك بازي و در خانه تيم صدرنشين برگزار نخواهد شد و همانند مراحل يك چهارم و نيمه نهايي، رقابت هاي مرحله يك هشتم نهايي نيز براي اولين بار به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10