(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21  آذر  1391 - شماره 20378

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نماينده اعزامي سازمان ملل:
 تلاش ايران براي مبارزه با فساد قابل تقدير است
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد
رمزگشايي كامل از پهپاد آركيو 170
در مكتب امام
ماموريت 3 نماينده مجلس
براي پيگيري وضعيت دانش آموزان سانحه ديده
رئيس مجلس:
بودجه سال آينده بايد بر اساس اقتصاد مقاومتي تدوين شود
طي يك بيانيه تاكيد شد
آمادگي نيروهاي مسلح براي مشاركت در تحقق نقشه جامع علمي كشور
پيكر خليل عمراني بر دوش شاعران تشييع شد
چهارشنبه اعلام مي شود
نتايج مرحله اول آزمون دكتراي علوم پايه
احمدي نژاد درگذشت استاد خليل عمراني را تسليت گفت
در ديدار زاهدي با سفير مالزي مطرح شد
توسعه روابط ايران و مالزي به نفع جهان اسلام است
جزايري: آمريكايي ها در مواجهه با قدرت پدافندي ايران سردرگم شده اند
عضو كميسيون اصل 90:
خودكفايي در حوزه كشاورزي لازمه رشد پايدار كشور است
مقام سابق انرژي اتمي:
جامعه بين الملل در مقابل سركشي اسرائيل حق غني سازي ايران را به رسميت بشناسد
امام جمعه جديد ايرانشهر منصوب شد
دستگيري شبكه گسترده اي از عوامل شبكه هاي ماهواره اي بيگانه و ضدانقلاب
با تصويب شوراي عالي فرهنگي شهرداري تهران
 72 مسجد براي جانبازان مناسب سازي مي شود
منطقي: جنگنده آذرخش مدرن تر مي شود
رايزني سفير ايران و وزير دفاع گرجستان پيرامون مناقشات منطقه اي
خريد نفتي ژاپن از ايران افزايش يافت


نماينده اعزامي سازمان ملل:

تلاش ايران براي مبارزه با فساد قابل تقدير است

آنتونيو دي لئو نماينده دفتر مبارزه با جرايم و مواد مخدر سازمان ملل در همايش روز جهاني مبارزه با مفاسد ضمن تشكر از سازمان بازرسي كل كشور جهت برگزاري روز جهاني مبارزه با فساد در سال 2012 گفت: اميدوارم اين جلسه منجر به ايجاد ايده ها و استراتژي هاي مبتكرانه و همكاري هاي جديد گردد.
به گزارش مهر، وي ضمن تشكر از همكاري ايران با دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران، گفت: از تلاش هاي ملي در زمينه مبارزه با فساد از طريق برنامه همكاري فني حمايت مي نماييم. برنامه اي كه منابع مالي مورد نياز آن توسط دولت نروژ تأمين گرديده است و بدين ترتيب مراتب قدرداني را اعلام مي نماييم. نماينده سازمان ملل تصريح كرد: به عنوان قسمتي از برنامه همكاري فني مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران كه در ماه مارس سال 2011 ميلادي اجرايي شد، اين دفتر به برنامه هاي ملي در زمينه(الف) آگاهي سازي(ب) توانمندسازي (ج) همكاري هاي ملي و (د) همكاري هاي بين المللي ياري مي رساند.
تحريم قله فساد و ترويج بي انضباطي و اقتصاد زيرزميني در دنياست
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: تحريم قله فساد است و دولت هاي غربي با تحريم ساير كشورها به دنبال ترويج و توسعه فساد، قاچاق، اقتصاد ناسالم و زيرزميني و بي انضباطي در جهان هستند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي ديروز در همايش روز جهاني مبارزه با مفاسد در سازمان بازرسي كل كشور كه مرتضي بختياري وزير دادگستري، ابراهيم عزيزي معاون رئيس جمهور و آنتونيو دي لئو نماينده دفتر مبارزه با جرايم و مواد مخدر سازمان ملل در ايران حضور داشتند، تحريم هاي غرب عليه ايران را فساد انگيز خواند و گفت: تحريم ها در حوزه فعاليت و داد و ستدهاي اقتصادي تأثير مي گذارد و آن را محدود مي كند.
وي افزود: تحريم ها موجب پنهان كاري در معاملات اقتصادي مي شود يعني مناسبات قانوني ايران با ديگر كشورها به جاي اينكه به صورت شفاف صورت بگيرد به صورت پنهان و زيرزميني مي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور خطاب به كشورهاي غربي گفت: اگر فكر مي كنيد با تحريم ها مي توانيد ايران را زمينگير كنيد در توهم هستيد و اين امر محال است.
وي با بيان اينكه كساني كه داعيه مبارزه با فساد را دارند خود عامل فساد زيرزميني و قاچاق مي شوند، گفت: در جاهايي كه حضور مستقيم دارند مانند افغانستان خود مروج فساد و گسترش توزيع مواد مخدر به دنيا شده اند و در مورد كشور ما نيز با اعمال تحريم هاي غيرقانوني موجب گسترش اقتصاد زيرزميني مي شوند.
پورمحمدي تحريم هاي غرب عليه ايران را غيرقانوني دانست و گفت: تحريم هاي ايران با فشار و باج گيري اعمال مي شود و نه با ادبيات قانوني چرا كه شركت ها و كمپاني هاي بزرگ اقتصادي را تهديد مي كند كه اگر با ايران معامله داشته باشيد اسمتان را در ليست سياه مي بريم.
وي تحريم را قله فساد، بي انضباطي در دنيا و ترويج اقتصاد زيرزميني دانست و تصريح كرد: كشورهاي غربي با تحريم ساير كشورها جوامع را به نقض مقررات و قوانين بين المللي دعوت مي كنند كه اين با شعارهاي آنان تناقض دارد و يك سياست يك بام و دو هواست و اينجاست كه دروغشان آشكار مي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به ويژگي دنيايي كه مستكبران داعيه دار آن هستند، گفت: دنيايي كه سردمداران غربي بر آن حكومت مي كنند يك ميليارد گرسنه دارد و اين با شعار اجراي عدالت در دنيا كه توسط خودشان سر داده مي شود در تناقض است و امروزه خودشان عامل بي قانوني و توسعه فساد شده اند.

 


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد

رمزگشايي كامل از پهپاد آركيو 170

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در مراسم سالروز شكار پهپاد «آركيو 170» گفت: تمامي اطلاعات اين پهپاد پيشرفته توسط متخصصان داخلي رمزگشايي شده است.
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عصر ديروز در همايش «روز پيروزي» كه توسط دانشكده هوا فضاي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار شد، با اشاره به دام انداختن پهپادهاي آمريكايي و نيز استفاده از فناوري هاي آنها، به هواپيماي بدون سرنشين RQ170 اشاره كرد و گفت: اين هواپيما كه سال گذشته در شرق كشور به دام انداخته شد، يك هواپيماي بسيار پيشرفته جاسوسي است كه البته رادارگريزي، تنها ويژگي مهم آن نيست بلكه اين هواپيماي پنهانكار در چندين بخش از فناوري هاي سطح بالا برخوردار است.
حاجي زاده با تأكيد بر اينكه امروز ما تمامي سامانه ها و هاردهاي اين هواپيما را رمزگشايي و تمام اطلاعات آن را استخراج كرده ايم، اظهار داشت: هيچ چيزي از اين هواپيما نيست كه ما ندانيم و ما قدم به قدم مي دانيم كه اين هواپيما كجاها رفته است.
RQ170 هيچ ماموريت هسته اي در ايران نداشته است
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا، صهيونيست ها پيش اوباما رفته و از اينكه او نسبت به مسائل هسته اي ايران كم كار است انتقاد كرده بودند اما اوباما به آنها گفته بود مأموريت RQ170 در حقيقت جاسوسي هسته اي از ايران بوده و ما براي اين كار چنين هزينه سنگيني هم داده ايم.
وي خاطر نشان كرد: امروز ما تمام اطلاعات هواپيما را استخراج كرديم و معلوم شد كه اين هواپيما هيچ مأموريت هسته اي در ايران نداشته است.
حاجي زاده افزود: اينها نشان دهنده آن است كه موضوع هسته اي تنها يك بهانه در دست غربي ها است.
پهپاد ايوب ساخت سال 81 است
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با رد اين موضوع كه گفته مي شود، پهپاد ايوب (پهپاد در اختيار حزب الله) با استفاده از فناوري ها و قطعات RQ170 ساخته شده گفت: پهپاد ايوب در سال 1381 در ايران ساخته شد و اين نشان مي دهد كه ما در آن زمان نيز اين فناوري را داشته ايم.
حاجي زاده با تأكيد بر اينكه رادارهاي اسرائيل توان شناسايي اين پهپاد را نداشتند، گفت: حزب الله از نوع انتخاب مسير و هدف و زمان اعلام آن اهداف ديگري را دنبال مي كرد و مي دانست كه اين هواپيما با اين روند شناسايي خواهد شد اما آنها اهداف ديگري را دنبال مي كردند كه به آن نيز دست پيدا كردند.
اسكن ايگل چيز جديدي ندارد
حاجي زاده در خصوص به دام انداختن پهپاد اسكن ايگل كه اخيرا اخبار به دام انداختن آن منتشر شده گفت: پهپادهاي از اين نوع و يا از مدل ديگري به نام «سايه» از آمريكايي ها در اختيار ما قرار داشته كه برخي به علت نقص فني سقوط كرده اند و برخي نيز توسط پدافند ما به دام افتادند كه اين پهپاد اسكن ايگل نيز در ميان آنها بوده و امروز تعداد زيادي از اين هواپيما نيز در داخل توليد شده است و به دام انداختن آن چيز جديدي به ما اضافه نمي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي با بيان اينكه آمريكايي ها به خوبي از توان ما مطلع هستند اظهار داشت: وقتي پهپاد آنها بر روي خليج فارس مورد هجوم جنگنده هاي ما قرار گرفت، آمريكايي ها از يك موضع پايين اعلام كردند كه اين هواپيما سامانه هاي موشكي بر رويش نصب نبوده است.
توان ساخت موشك هاي
با برد بيش از 2000 كيلومتر
حاجي زاده ادامه داد: ما احتياجي به موشك هاي با برد بيش از 2000 كيلومتر نداريم چرا كه اهداف ما يا در منطقه است و هدف دوردستمان نيز رژيم صهيونيستي است. اگرچه فناوري ساخت موشك با برد بيش از 2000 كيلومتر را داريم (همانطور كه ماهواره در مدار زمين قرار داديم) اما نيازي به آن احساس نمي كنيم.
توان موشكي حزب الله
وي در خصوص راكت هاي فجر5 نيز گفت: اين راكت ها در نيروي زميني ما به كار گرفته مي شود كه يك نوع آن بردي در حدود 75 كيلومتر دارد اما آنچه مسلم است امكانات در اختيار حزب الله لبنان به لحاظ فناوري و پيچيدگي و توانمندي صدها برابر آن چيزي است كه امروز در اختيار فلسطينيان است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه متأسفانه به علت محدوديت غزه نتوانستيم كمك زيادي به آنها بكنيم، گفت: اما وضعيت در حزب الله لبنان و به طريق اولي در ايران بسيار متفاوت تر است.
 


در مكتب امام

اهميت تربيت انسان
انبياء هم كه آمده اند از طرف خداي تبارك و تعالي، براي همين تربيت بشر و براي انسان سازي است.
تمام كتب انبياء خصوصاً كتاب مقدس قرآن كريم، كوشش دارند به اين كه اين انسان را تربيت كنند.
براي اينكه، با تربيت انسان، عالم اصلاح مي شود.
صحيفه نور - ج 14- ص 103
 


ماموريت 3 نماينده مجلس

براي پيگيري وضعيت دانش آموزان سانحه ديده

يك عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از ماموريت رئيس مجلس به 3 نماينده براي بررسي وضعيت دانش آموزان سانحه ديده در پيرانشهر خبر داد.
شاهين محمدصادقي اظهار كرد: آقاي لاريجاني به من به عنوان فوق تخصص جراحي پلاستيك و ترميمي ماموريت داد كه در راس هياتي از پزشكان متخصص، رسول خضري نماينده پيرانشهر و عابد فتاحي نماينده اروميه بازديدي از دانش آموزان سانحه ديده داشته باشيم تا وضعيت آنها را از نظر كمك هاي پزشكي بررسي كنيم.
وي افزود: بر همين اساس اين هيئت سه شنبه عازم تبريز خواهد شد و بعد از ملاقات با دانش آموزان بستري شده در بيمارستان تبريز با مسئولين بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشكي اين شهر جلسه خواهيم داشت و سپس به ملاقات دانش آموزان در اروميه مي رويم، نهايتا به پيرانشهر سفر مي كنيم تا كم و كيف اقدامات پزشكي انجام شده را مورد بررسي قرار دهيم.
نماينده مردم كازرون در مجلس به ايسنا گفت: براساس آنچه ما از همكارانمان در تبريز شنيديم اقدامات پزشكي انجام شده متناسب با استانداردها بوده اما به هر حال در اين سفر بررسي خواهيم كرد كه اگر امكان كمك هاي بيشتري در پايتخت وجود دارد دانش آموزان را به تهران منتقل كنيم.
اين عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به حساسيت جدي مجلس به حادثه دلخراش آتش سوزي در يكي از مدارس پيرانشهر خاطرنشان كرد: ما بعد از بررسي وضعيت پزشكي دانش آموزان گزارشي به مجلس ارائه خواهيم كرد و در صورت نياز كمك هاي بيشتري در آن شهرستان يا تهران به اين دانش آموزان خواهيم داشت.
 


رئيس مجلس:

بودجه سال آينده بايد بر اساس اقتصاد مقاومتي تدوين شود

علي لاريجاني گفت: لايحه بودجه سال 1392 كل كشور بايد براساس اقتصاد مقاومتي تدوين شود كه كه يكي از اركان رسيدن به خودكفايي در كالاهاي استراتژيك است.
رئيس مجلس صبح ديروز در سخناني در ششمين نشست مشترك تعامل و هم انديشي مسئولان كميته پدافند غيرعامل دستگاه هاي اجرايي كشور كه در محل تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد ادامه داد: تورم و مشكلات داخلي مربوط به مشكلات مديريتي است، هم اكنون در كشور تورم وجود دارد و نقدينگي افزايش يافته كه اين مشكلات بايد با تدابيري اصلاح شود، يك آناليز دقيق از مشكلات اقتصادي نشان مي دهد برخي مسائل ربطي به تحريم ها ندارد، به نظرم مديراني كه در بخش هاي اجرايي كشور هستند و سابقه دارند، كاملا مي توانند مشكلات اقتصادي را سامان دهند و در اين زمينه نيز بايد به تدبيري كه رهبر انقلاب فرمودند، در زمينه اقتصاد مقاومتي توجه جدي شود.
رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان همچنين گفت: اگر تورم و بيكاري در كشور وجود دارد راه حل آن رونق بخشي به بخش توليد كشور است، اگر اين موضوع حل شود، آنقدر توانمندي در داخل داريم كه خيلي از نابساماني ها را به سامان برسانيم. اگر بودجه سال آينده نيز با اين ديدگاه تنظيم شود كه اولويت به رونق توليد اختصاص يابد بهتر مي توانيم مشكلات را حل كنيم. لاريجاني گفت: در مجلس مي توانيم كمك كنيم و براي بخش هاي مختلف امكاناتي فراهم كنيم كه بخش خصوصي انگيزه مند شود، اقتصاد مقاومتي يعني اينكه گندم وارد نكنيد يعني بتوانيد گندم كاران را بسيج كنيد، بايد به محصولات استراتژيك كشور كمك كنيم.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد، هم اكنون در گوشت سفيد خودكفا هستيم، در گوشت قرمز لب مرزيم، در محصولات لبني تقريبا خودكفا هستيم.
وي يكي ديگر از مختصات اقتصاد مقاومتي را سپردن امور توليدي به دست مردم دانست و تصريح كرد: اين امر احتياج به يك عزم جدي دارد، بايد از ابتكارات داخلي حمايت شود و بايستي از روش هايي استفاده كنيم كه خود بخش هاي صنعتي علاقمند به اين كار شوند.
علي لاريجاني در پايان با اشاره به مطرح شدن موضوع ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازي، گفت: ادغام اين دو وزارتخانه بايد به صورت يك لايحه به مجلس ارائه و به صورت يك قانون تصويب شود؛ البته نمايندگان مجلس هم مي دانند كه تصميمي كه مي گيرند نبايد موجب تزلزل در بخش سايبري كشور شود، چرا كه سايبر مقوله مهمي در پدافند غيرعامل و قطعا در مجلس به اين امر توجه خواهدشد و البته نمايندگان ملت هم توجه دارند تا اين موضوع به ساماني برسد.
مخالفت پدافند غيرعامل
با ادغام 2 وزارتخانه
سردار جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل نيز در اين مراسم گفت: متاسفانه به نظر مي رسد رويكرد ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازي با جهت گيري استحكام زيرساخت ها براي مقابله با تهديد سايبري دشمن هماهنگ نباشد.
 


طي يك بيانيه تاكيد شد

آمادگي نيروهاي مسلح براي مشاركت در تحقق نقشه جامع علمي كشور

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي با گراميداشت بيست و هشتمين سالگرد تاسيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمادگي خود را براي مشاركت در تحقق نقشه جامع علمي كشور اعلام كرد .
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح در بخشي از اين بيانيه آمده است: با گذشت 28 سال از صدور فرمان حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برغم هماهنگي هاي خستگي ناپذير و مجاهدت هاي فاخر در راستاي خروج از فرهنگ بدآموز غربي و نفوذ و جايگزين شدن فرهنگ آموزنده اسلامي و ملي، تا دست يابي به انقلاب فرهنگي تمام عيار و در تراز انقلاب اسلامي و در شأن جامعه ديني ايران فاصله فراواني وجود دارد. در اين بيانيه تاكيد شده است : بي ترديد پيمايش اين مسير سترگ نيازمند استمرار اين حركت مقدس و مشاركت، عزم و اراده مجموعه دستگاهها، مراجع و شخصيت هاي مسئول و تاثيرگذار در حوزه فرهنگ كشور بويژه نقش آفريني هاي مؤثر دانشگاهها و حوزه هاي علميه و تمركز بيش از پيش به لزوم فراگيري علوم و متون و پرورش محققان، نوآوران، استادان و متخصصان متعهد و كارآمد است.
اين بيانيه در پايان با اشاره به ظرفيت ها و توانمنديهاي نيروهاي مسلح براي مشاركت و نقش آفريني هاي بيشتر در كمك به شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تحقق سند مهندسي فرهنگي و نقشه جامع علمي كشور تاكيد كرده است: دست يابي به جامعه اي منطبق با قرآن و اسلام ناب محمدي (ص) و برخوردار از حيات طيبه و مستقر در يك جايگاه ممتاز و هدايت بخش بين المللي، نيازمند جهاد ملي و همه جانبه در دو حوزه زيربنايي ـ علمي و فرهنگي ـ و نگاه مستمر به چشم انداز پيشرفت و تعالي و كسب شايستگي هاي لازم براي در دست گرفتن پرچم نهضت تمدن سازي نوين اسلامي است.
 


پيكر خليل عمراني بر دوش شاعران تشييع شد

گروه ادب و هنر-
پيكر خليل عمراني، از شاعران ادبيات ديني و آئيني كشورمان روز گذشته از وزارت آموزش و پرورش و حوزه هنري براي خاك سپاري در زادگاه اين شاعر آييني در شهرستان دير استان بوشهر تشييع شد.
در اين مراسم جمعي از نويسندگان، شاعران، كاركنان وزارت آموزش و پرورش، شاگردان عمراني و علاقه مندان ادبيات حضور داشتند.
در اين مراسم، مصطفي محدثي خراساني(شاعر) در سخناني گفت: عمراني معلم رستگار شعر انقلاب بود كه رستگاري را به نسل جوان نشان داد. او به خوبي احساس كرده بود كه خلأ جامعه فرهنگي ما رها بودن نسل جوان بود و خود را براي آن ها فدا كرد. تريبون هايي را كه در اختيار داشت و همه توان و وقت خود را در جايي كه مي توانست آن را به خود اختصاص دهد، در اختيار آن ها گذاشت. او حتي خانه خود را به حسينيه شعر و پايگاه هدايت نسل جوان تبديل كرده بود.
در ادامه اين مراسم، پيام حميدرضا حاج بابايي - وزير آموزش و پرورش - توسط يكي از نمايندگان اين وزارتخانه خوانده شد.
سپس فرشته حشمتيان - معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس امور مدارس غير دولتي - با ابراز تسليت به مناسبت درگذشت اين شاعر انقلاب، اظهار كرد: خليل عمراني برادر بسيار خوبم، اديبي فرهيخته و فرهنگي بود كه انصافا مي توان او را مصداق اين جمله ارزشمند امام(ره) توصيف كرد كه فرمودند كاري كنيم كه بماند؛ نه كاري كنيم كه بمانيم.
به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم، عباس براتي پور در سخناني به 30 سال دوستي و شناختش از خليل عمراني اشاره كرد و گفت: استاد خليل عمراني از ابتداي شروع جلسات شعر حوزه هنري شركت مي كرد. او عضو شوراي شعر بسيج هنرمندان بود كه مانند يك بسيجي زحمت كشيد و شاگرداني را در اقصي نقاط كشور پروريد. ايشان عضو انجمن قلم ايران نيز بود.
در ادامه اين مراسم، قادر طراوت پور - مسئول دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - به نمايندگي از سوي سيدمحمد حسيني - وزير ارشاد - با ابراز تسليت به مناسبت درگذشت خليل عمراني گفت: از دست دادن خليل عمراني اين شاعر انقلاب در اين زمستان سرد، غم جانكاهي است كه در دل هاي ما ماند.
گفتني است، خليل عمراني از شاعران پيشكسوت ادبيات ديني كشورمان روز يكشنبه و در سن 48 سالگي از دنيا رفته بود.
 


چهارشنبه اعلام مي شود

نتايج مرحله اول آزمون دكتراي علوم پايه

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج مرحله اول آزمون دكتراي علوم پايه وزارت بهداشت 22 آذرماه خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي در اين رابطه افزود: مرحله اول آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت 18 آبان در 56 رشته و 8 شهر برگزار شد كه نتايج اوليه آن 22 آذر تا 2 برابر ظرفيت پذيرش اعلام مي شود.
وي ادامه داد: نتيجه اوليه اين آزمون از روز چهارشنبه از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir، قابل رويت است و داوطلبان مي توانند با وارد كردن كد رهگيري خود از نتايج آزمون با خبر شوند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت در مورد ظرفيت آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت گفت: در اين مقطع نزديك به 5 هزار نفر ظرفيت تعريف شده است.
نسل سراجي ادامه داد: متاسفانه به دليل اينكه برخي داوطلبان واجد شرايط براي انجام مصاحبه دكترا نبودند، برخي از واجدان شرايط غيبت داشته و تعداد داوطلبان حضور يافته هم كم بوده است، نتوانستيم تا 2 برابر ظرفيت را براي پذيرش در همه رشته ها فراهم كنيم.
وي گفت: در برخي رشته ها تا 2 برابر ظرفيت پذيرش شده و در برخي رشته ها نتوانسته ايم. اما به نظر مي رسد به طور ميانگين تا 1/7 برابر ظرفيت پذيرش اعلام شود.
رئيس مركز سنجش پزشكي وزارت بهداشت گفت: مصاحبه معرفي شدگان مرحله اول آزمون دكتراي علوم پايه و بهداشت از 2 دي آغاز مي شود.
 


احمدي نژاد درگذشت استاد خليل عمراني را تسليت گفت

رئيس جمهور در پيامي درگذشت استاد خليل عمراني شاعر پيشكسوت عرصه آييني و دفاع مقدس را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است : خبر درگذشت شاعر پيشكسوت عرصه آييني و دفاع مقدس مرحوم استاد خليل عمراني كه در طول سال هاي حيات خود، همواره سربازي وفادار به ارزش هاي والاي اسلامي و انقلابي بود، موجب تأثر گرديد، جايگاه اين شاعر برجسته با توجه به محتواي آثارش در عرصه شعر انقلاب اسلامي، جايگاهي روشن و با اهميت است. آن مرحوم مانند شعرهايش ساده و شريف بود و سلامت قلم و زبانش موجب شد، غزل هايش زلال، پاك، عاشقانه و جاودانه بماند.
رئيس جمهور در پايان ضمن تسليت درگذشت اين شاعر متعهد و عاشق اهل بيت به خانواده وي ، مردم شريف استان بوشهر و اهالي فرهنگ و هنر از درگاه خداوند متعال براي آن شاعر متعهد علو درجات و براي بازماندگان صبر و سلامتي مسئلت نمود.
 


در ديدار زاهدي با سفير مالزي مطرح شد

توسعه روابط ايران و مالزي به نفع جهان اسلام است

محمد صادق، سفير مالزي در تهران روز دوشنبه با محمدمهدي زاهدي رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و مالزي ديدار و گفت وگو كرد.
محمدمهدي زاهدي، دراين ديدار جمهوري اسلامي ايران و مالزي را دو كشور توانمند در جهان خواند و افزود: توسعه همكاري هاي دو كشور در زمينه فناوري هاي نوين و مسائل تجاري و اقتصادي علاوه بر تقويت منابع دو جانبه به نفع جهان اسلام خواهد بود.
وي در ادامه با اشاره به نقش گروه هاي دوستي پارلماني در توسعه روابط دو كشور گفت: گروه دوستي جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل براي همكاري با پارلمان مالزي را دارد و مي تواند با تقويت و گسترش مناسبات في مابين مانند گردشگري امور تحقيقاتي و پژوهشي، روابط مذهبي و ارتباطات تجاري از طريق اتاق هاي بازرگاني دو كشور، موثر واقع شود.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در پايان اين ديدار با انتقاد از تحريم هاي يكجانبه غرب جمهوري اسلامي ايران خواستار همكاري پارلمان هاي دو كشور و بخش خصوصي ايران و مالزي شد.
محمدصادق سفير مالزي در تهران در ادامه اين ديدار گفت: در طول 30 سال گذشته جمهوري اسلامي ايران و مالزي چه در سطح سياسي و چه در مجامع بين المللي و سازمان هاي منطقه اي مانند جنبش عدم تعهد و D8 روابط بسيار مستحكمي داشته اند و در بسياري از مسائل بين المللي اشتراكات فراوان دارند.
محمدصادق با اشاره به ارتقاء روابط تجاري مالزي با ايران نسبت به گذشته گفت: مهمترين زمينه همكاري هاي دو كشور براي توسعه روابط، ارتباط بيشتر مردم ايران و مردم مالزي است كه خوشبختانه در همين زمينه مي بينيم بسياري از ايرانيان در مالزي مشغول تحصيل و فعاليت هستند. در اين ديدار عبدالرضا عزيزي، عبدالرحمان رستميان و عليرضا منظري توكلي از اعضاي گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و مالزي نيز حضور داشتند كه بصورت جداگانه بر اهميت ارتقاي همكاري هاي دو كشور در سازمان هاي بين المللي، امور علمي و پژوهشي و مسائل دارويي و بهداشتي تاكيد كردند.
 


جزايري: آمريكايي ها در مواجهه با قدرت پدافندي ايران سردرگم شده اند

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح بااشاره به در اختيار گرفتن دومين پهپاد جاسوسي آمريكا توسط سپاه پاسداران، گفت: آمريكايي ها در مواجهه با قدرت دفاعي و پدافندي جمهوري اسلامي ايران، سردرگم شده اند.
سردار سيدمسعود جزايري در گفت و گويي، افزود: مدتي از شكار پهپاد جديد آمريكايي توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مي گذرد اما نكته قابل توجه اين است كه كشورمان از دو منظرقدرت دفاعي و مباحث علمي و فناوري در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد.
جزايري خاطرنشان كرد: از يكسو قادريم دشمن و هر هواپيمايي كه بخواهد وارد مرزهاي ايران شود را شناسايي و رصد كنيم واز سوي ديگر نيز گاهي اخطار مي دهيم كه وارد منطقه ما شده اند و مطابق با قوانين بين المللي بايد خارج شوند. وي افزود: از منظرعلمي دانشمندان ايراني در مرحله اي قرار دارند كه مي توانند فناوري هاي مختلفي را در امور گوناگون بخصوص دفاعي و نظامي براي دفاع از تماميت ارضي كشور بكار گيرند.
وي در خصوص علل تناقض گويي مقامات آمريكايي پس از انتشار خبر مربوط به در اختيار گرفتن يك پهپاد جاسوسي ديگر آمريكا توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، گفت: آمريكا سه مشكل عمده دارد و به همين دليل گاهي مواضعش دچار تناقض مي شود. سردار جزايري با بيان اين كه از جمله آنها، مشكلاتي است كه حزب حاكم با ساير احزاب ذي نفوذ دارد، افزود: اين بدان معني است كه در مسائل داخلي،هيات حاكمه با مشكل روبرو است و تشريح اين مشكلات نياز به بحث مستقل دارد.
وي مشكل ديگر آمريكايي ها كه موجب تناقض گويي آنها مي شود را در سياست خارجي آمريكا دانست و گفت: آمريكايي ها از يكسو با دوستان و همپيمانان خود و از سوي ديگر با اوضاع منطقه به خصوص غرب آسيا داراي مشكلات، تناقضات و ناهنجاري هايي هستند.
به گزارش ايرنا، معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اين كه مشكل سوم اختلاف نظر بين سياسيون و مقامات نظامي آمريكا است،گفت: به همين دليل گاهي مشاهده مي كنيم كه در هيات حاكمه آمريكا تناقضاتي بروز مي كند اما مبدا پرواز مشخص است و خودشان هم اعتراف كردند كه پهپاد شكار شده از نوع آمريكايي بوده است.
 


عضو كميسيون اصل 90:

خودكفايي در حوزه كشاورزي لازمه رشد پايدار كشور است

نماينده تهران و عضو كميسيون اصل 90 گفت: به اعتقاد ما رشد پايدار در كشور بستگي به حوزه تخصصي صنايع غذايي و كشاورزي دارد.
عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران طي سخناني در نشست فراكسيون سازمان هاي مردم نهاد با فعالان بخش صنعت و كشاورزي كه روز دوشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد اظهار داشت: تحريم هاي دشمنان نه تنها كشور را تهديد نمي كند، بلكه براي كشور فرصت هم به وجود مي آورد؛ ما مي توانيم از تحريم ها بهره بگيريم و از آنها در راستاي پيشرفت كشور استفاده كنيم.
وي افزود: بحث مواد غذايي يكي از نكات مهمي است كه بايد به آن توجه شود؛ به اعتقاد ما رشد پايدار در كشور بستگي به حوزه تخصصي صنايع غذايي و كشاورزي دارد.
زاكاني ادامه داد: براساس فرمايشات امام(ره) استقلال در حوزه تامين نيازهاي پايه اي كشور اهميت دارد و حوزه كشاورزي و دامپروري در اين عرصه بايد مورد توجه باشد.
زاكاني گفت: ما بايد در حوزه كشاورزي خودكفا باشيم؛ ايران در گذشته از قطب هاي بزرگ توليد به خصوص در بخش كشاورزي بوده و ما بايد اين روند را ادامه دهيم.
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: ما قيمت مرغ را در كميسيون اصل 90 مجلس هشتم بررسي كرده بوديم و جلساتي را در همين رابطه برگزار كرديم و پيش بيني مي كرديم كه قيمت مرغ افزايش پيدا كند.
زاكاني اظهار داشت: البته پيش بيني هاي ما تحقق يافت و ديديم كه در ارديبهشت ماه قيمت مرغ افزايش يافت؛ اگر ما الان هم جلساتي را برگزار كنيم مي توانيم گراني هاي آينده را پيش بيني كنيم تا در آينده به مشكل برنخوريم.
به گزارش فارس، نماينده تهران ادامه داد: مديريت بحران پيش از وقوع يكي از راهكارهاي اصلي حل مشكلات است.


 


مقام سابق انرژي اتمي:

جامعه بين الملل در مقابل سركشي اسرائيل حق غني سازي ايران را به رسميت بشناسد

مشاور رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي با اشاره به بي اعتنايي رژيم صهيونيستي به معاهده «ان پي تي» گفت: در قبال چنين رفتاري از سوي اسرائيل، جامعه بين الملل بايد حق غني سازي براي ايران را به رسميت بشناسد.
احمد قريب درباره رد درخواست سازمان ملل براي پايبندي رژيم صهيونيستي به معاهده NPT از سوي اين رژيم و زير سوال بردن نحوه راي گيري قطعنامه هاي سازمان ملل، اظهار كرد: اين رفتار رژيم صهيونيستي و سكوت جامعه بين الملل به ويژه كشورهاي بزرگ در برابر آن حاكي از وجود استانداردهاي دوگانه است كه از سوي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي به ويژه اعضاي دائم شوراي امنيت نسبت به كشورهاي عضو سازمان ملل وجود دارد.
وي گفت: نپذيرفتن رأي مجمع عمومي و قطعنامه صادر شده درباره پايبندي رژيم اسرائيل به NPT نشان دهنده آن است كه رأي گيري ها و صدور قطعنامه ها عليه ايران هم نبايد مورد توجه و اهميت قرار گيرد.
مشاور رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي در عين حال گفت: با وجود اينكه ايران قطعنامه هاي شوراي امنيت درباره خود را غيرقانوني و برخلاف روند طبيعي مقررات بين المللي مي داند اما در چارچوبي منطقي با كشورهاي عضو گروه 1+5 گفت وگو مي كند و به دنبال راه حلي مسالمت آميز براي حل مساله هسته اي اش است و حاضر است هر نوع ضمانتي كه حقوق هسته اي اش را به طور كامل به رسميت بشناسد ارايه كند.
قريب خاطر نشان كرد: سركشي اسرائيل از نپيوستن به معاهده NPT با وجود درخواست كشورهاي بزرگ مثل روسيه، انگليس و آمريكا از رژيم اسرائيل نشان مي دهد كه اسرائيل حتي اين كشورها را هم قبول ندارد و آنها قادر به كنترل رفتارهاي اين رژيم در سطح بين المللي و منطقه نيستند چرا كه آمريكا خود از رأي دهندگان به قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل براي پذيرفتن معاهده NPT از سوي اسرائيل بوده است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به مناقشه كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت و آلمان براي موضوع هسته اي ايران با وجود اينكه ايران عضو NPT است و بازرسان آژانس به همراه دوربين ها بر موارد و فعاليت هاي هسته اي آن نظارت كامل دارند، اظهار كرد: پذيرش حق غني سازي در چارچوب NPT اولين گامي است كه مي تواند در راستاي همكاري ايران با جامعه بين الملل و عضويتش در NPT به رسميت شناخته شود. همچنين ايران مي تواند در مقابل اين اقدام ضمانت كند كه تمام سوخت توليدي اش جهت استفاده نيروگاهي و تحت نظارت كامل آژانس صورت مي گيرد.
به گزارش ايسنا، قريب اضافه كرد: در قبال اين تعهد، انتظار است تحريم هاي يكجانبه عليه ايران برداشته شود و ساخت نيروگاه هاي اتمي براي توليد برق و مبادلات علمي و تحقيقي و پژوهشي نيز آزاد شود.
اين استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: چنانچه اسرائيل به رفتارهاي تك روانه خود در جهت هرچه بيشتر هسته اي شدن ادامه دهد و NPT را نپذيرد مانع تشكيل خاورميانه عاري از سلاح هسته اي خواهد شد.
قريب ادامه داد: اسرائيل از ابتدا هم قوانين و مقررات بين المللي را تا آنجا كه نفعش بود مي پذيرفت و همواره قطعنامه هاي سازمان ملل عليه خود را رد كرده است. چطور انتظار است چيزي را كه اسرائيل اجرا نمي كند، ايران پذيرفته و اجرا كند؟
 


امام جمعه جديد ايرانشهر منصوب شد

حجت الاسلام والمسلمين حسين طاوسي طي حكمي، به سمت امامت جمعه شهرستان ايرانشهر منصوب شد.
در بخش هايي از حكم امام جمعه شهرستان ايرانشهر آمده است: «حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي حسين طاوسي دامت افاضاته، براساس مصوبه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و تاييد حضرات آقايان علما اعلام ايدهم الله تعالي جنابعالي از طرف مقام معظم ولي فقيه حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي به سمت امامت جمعه شهرستان ايرانشهر به مدت سه سال منصوب مي شويد.
گفتني است پيش از اين حجت الاسلام والمسلمين طاوسي در مدت 30 سال به عنوان نماينده ولي فقيه در سپاه استان هاي مختلف كشور انجام وظيفه كرده است. وي ساليان متمادي در درس خارج فقه و اصول آيات عظام تقليد از جمله آيت الله مكارم شيرازي، آيت الله سبحاني، آيت الله وحيد خراساني و مقام معظم رهبري كسب فيض نموده است. پيش از اين حجت الاسلام عبداللهي امام جمعه شهرستان ايرانشهر بود.
 


دستگيري شبكه گسترده اي از عوامل شبكه هاي ماهواره اي بيگانه و ضدانقلاب

تعداد زيادي استوديوي زير زميني مروج ابتذال و مرتبط با ضد انقلاب و دشمنان ملت ايران كشف و 30تن از عومل اين شبكه ها بازداشت شدند .
يك منبع آگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر ادامه داد : شبكه گسترده اي از عوامل همراهي كننده با شبكه هاي ماهواره اي بيگانه، ضدانقلاب، شبكه هاي مارك دار وابسته به سرويس هاي جاسوسي دشمنان ملت ايران و متصل به فرقه ضاله بهائيت ايجاد شده بود كه با دريافت وجوه كلان، آن هم از مجاري و روش هاي موسوم به «پولشوئي» و با اغفال تعدادي از افراد ساده لوح، به تامين برنامه براي شبكه هاي ضدانقلاب، مبتذل و ضداسلامي مي پرداختند .
وي ادامه داد : اين شبكه گسترده كه خطوط قرمز اخلاقي، اعتقادي و فرهنگي جامعه را زير پا گذاشته بودند، شناسايي و منهدم گرديد.
اين منبع مطلع افزود: با توجه به پيچيدگي اقدامات اين تيم هاي زيرزميني كه با رعايت حداكثر ملاحظات حفاظتي و به شكل كاملا دستوري-تشكيلاتي عمل مي كردند، به ناگزير تيم امنيتي كشور تصميم به ورود به اين پرونده را گرفت و پس از انجام شناسايي دقيق، به سرعت با همكاري دستگاه قضايي، موفق به اقدام همزمان و بازداشت متهمين شد.
يكي از مهمترين شكار هايي كه به احتمال زياد عمليات فوق الذكر را تسهيل نمود، بازداشت مدتي پيش مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي معاند (مستقر در آمريكا) بود كه با دام گذاري دقيق و هدفمند، اين فرد به تور ضابطين قوه قضائيه افتاده و احتمالا بخشي از پيش پرده هاي ماجراي استوديوهاي زيرزميني را افشا كرده بود.

 


با تصويب شوراي عالي فرهنگي شهرداري تهران

 72 مسجد براي جانبازان مناسب سازي مي شود

مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران از اجراي طرح مناسب سازي معابر براي جانبازان در 72 مسجد تازه تاسيس شهر تهران خبر داد.
«احمدلو» مديركل امور ايثارگران شهرداري تهران، در اين رابطه گفت: شهرداري تهران در نظر دارد 72 مسجد در 72 نقطه شهر تهران بسازد كه به پيشنهاد اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران و تصويب شوراي عالي فرهنگي شهرداري مقرر شد، اين مساجد براساس استانداردهاي مناسب سازي معابر براي جانبازان و معلولان ساخته شود.
عضو شوراي عالي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري با جديت برنامه هاي مناسب سازي معابر براي جانبازان را دنبال مي كند افزود: ساخت اين مساجد را مي توان از اقدامات مهم شهرداري تهران در اجراي طرح مناسب سازي معابر و اماكن شهر براي شهروندان با نيازهاي خاص قلمداد كرد.
مناسب سازي محيط شهري براي برخورداري همه شهروندان از يك زندگي مطلوب از جمله مواردي است كه به صورت يك استاندارد بين المللي در تمام كشورهاي دنيا اجرا مي شود.
در همين راستا كلان شهر تهران نيز هم گام با رشد و توسعه شهري اقدامات موثري در زمينه مناسب سازي معابر براي جانبازان انجام داده كه از آن جمله مي توان به احداث پارك ها و ورزشگاه هاي مناسب براي اين افراد، رعايت استانداردهاي مناسب سازي در ساخت ساختمان هاي پرتردد شهري و تعبيه بالابرهاي مخصوص جابه جايي افراد خاص در ايستگاه هاي مترو اشاره كرد.

 


منطقي: جنگنده آذرخش مدرن تر مي شود

مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع با اشاره به فعاليت هاي اين سازمان در ساخت هواپيماهاي نظامي گفت: در حال مدرن سازي جنگنده آذرخش هستيم.
منوچهر منطقي مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع اظهار كرد: در زمينه هواپيماهاي نظامي و جنگنده ها فعاليت هاي مهمي داريم و سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع در حال مدرن سازي هواپيماي جنگنده آذرخش است.
به گزارش ايسنا، وي درباره جنگنده صاعقه نيز گفت: اين جنگنده نيز همچنان در خط توليد قرار دارد.
 


رايزني سفير ايران و وزير دفاع گرجستان پيرامون مناقشات منطقه اي

در ديدار سفير ايران و وزير دفاع گرجستان علاوه بر مرور همكاري هاي دوجانبه، مسايل بين المللي و مناقشات منطقه اي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
«مجيد صابر» سفير كشورمان در تفليس با «ايراكلي آلاسانيا» معاون جديد نخست وزير و وزير دفاع گرجستان ديدار و گفت و گو كرد.
سفير كشورمان در اين ديدار، علاوه بر تبريك انتخاب وي به سمت وزارت دفاع و معاونت نخست وزير گرجستان، تبريك وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را به همتاي گرجي ابلاغ كرد.
بنابراين گزارش، طرفين در اين ديدار علاوه بر مرور همكاري هاي دوجانبه، مسايل منطقه اي، بين المللي و مناقشات منطقه اي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
گفتني است، ايراكلي آلاسانيا در عين حال رهبر حزب «دموكرات هاي آزاد» است؛ كه از اعضاي اصلي ائتلاف «آرمان گرجي» به شمار مي رود و در انتخابات پارلماني اخير، با پيروزي بر حزب حاكم وقت، اكثريت پارلماني را احراز كردند.
 


خريد نفتي ژاپن از ايران افزايش يافت

تازه ترين آمارها نشان مي دهد با شروع ماه دسامبر ژاپن خريد نفت خود از ايران را افزايش داده است.
رسانه هاي گروهي در چين و ژاپن روز دوشنبه به نقل از اداره هاي گمرك دو كشور اعلام كردند، توكيو با شروع ماه دسامبر روزانه 186 هزار بشكه نفت از ايران خريداري كرده است.
به گزارش ايرنا، اين در شرايطي است كه اين كشور در ماه نوامبر روزانه 154 هزار بشكه نفت از ايران وارد كرده بود. تايوان نيز كه بتازگي واردات نفت از ايران را آغاز كرده روزانه 61 هزار بشكه نفت از جمهوري اسلامي خريداري كرده است. كره جنوبي نيز همچون گذشته روزانه 200 هزار بشكه نفت از ايران خريده است.
خريد نفت چين از ايران بين ژانويه تا اكتبر سال 2012 روزانه 424 هزار بشكه بوده است. چين ، هند ، ژاپن و كره جنوبي از بزرگترين خريداران نفت خام ايران در آسيا هستند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10