(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21  آذر  1391 - شماره 20378

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشست كميسيون هاي پنج گانه اجلاس
در اجلاس بين المللي تهران مطرح شد
انقلاب ايران نقشه راه بيداري اسلامي است
پاي درس علي (ع)
در تجليل از سازندگان سريال
ضرغامي: نوآوري در ساخت مستند «آخرين روزهاي زمستان» تحسين برانگيز است
كاروان سفينه النجاه حسيني (ع) به آبادان رسيد
صفارهرندي در همايش بصيرت افزايي رهروان ولايت در اهواز
نقشه دشمن دلسرد كردن مردم نسبت به حضور در انتخابات است
امام جمعه قاين:
مسئولان رسيدگي بيشتري به مناطق زلزله زده داشته باشند
با پيام آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني برگزار شد
دومين همايش بين المللي امام زين العابدين(ع) در بندرعباس
ساخت نيروگاه هاي جديد برق بادي و خورشيدي در كشور
در بيمارستان قلب تبريز صورت گرفت
كنترل فشار خون بالا با استفاده از امواج راديو فركونسي
استقرار اتوبوس ديابت در شرق تهران
مديركل وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد
خودكفايي توليد گندم در گرو بارندگي
معاون وزارت جهاد كشاورزي:
 فرآوري محصولات كشاورزي محدوديت اعتباري ندارد


نشست كميسيون هاي پنج گانه اجلاس

نشست كميسيون هاي پنج گانه اجلاس اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي عصر ديروز برگزار و اعضا در مورد مسائل گوناگون پيرامون بيداري اسلامي گفت و گو و تبادل نظر كردند.
كميسيون تهديدها و فرصت هاي بيداري اسلامي به منظور تبيين تهديدها و فرصت هاي پيش روي جنبش بيداري اسلامي با حضور چندين نفر از اساتيد مسلمان انديشمند از سراسر جهان امروز در حاشيه همايش جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي تشكيل شد. در اين كميسيون تاكيد شد كه يكي از مهم ترين آسيب ها و چالش هاي جهان اسلام دامن زدن به فرقه گرايي و اختلافات مذهبي است.
كميسيون بيداري اسلامي، پيشرفت، عدالت و مديريت اقتصادي دومين كميسيون اين اجلاس است كه با حضور شمار زيادي از اساتيد و پژوهشگران شركت كننده در نخستين همايش جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي تشكيل جلسه داد.در اين جلسه بر اين موضوع تاكيد شد كه با توجه به مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم در كشورهاي اسلامي كه ميراث عقب ماندگي هاي ناشي از دوران استبداد داخلي و سلطه بيگانه است، رسيدگي و تدبير براي حل اينگونه مشكلات بايد از اولويت هاي دولت هاي جديد قرار گيرد. وجود فقر و بيكاري و فساد شايسته جوامع اسلامي نبوده و ريشه كن كردن آنها از عوامل مهم موفقيت جنبش بيداري اسلامي قلمداد مي شود.
اعضا كميسيون بيداري اسلامي و تغيير روابط قدرت در جهان معاصر نيز بر راه تحقق صلح و عدالت جهاني تاكيد كردند. در اين كميسيون بيان شد كه مسأله فلسطين به عنوان اصلي ترين مسأله جهان اسلام، آن را به يكي از اركان جنبش بيداري اسلامي مبدل ساخته و در مسير تكامل آن نقش اساسي داشته است. بر اين اساس، جنبش بيداري اسلامي تا زمان احقاق حقوق ملت ستمديده فلسطين و حاكميت آنها بر تمامي سرزمين هاي اشغالي، از بحر تا نهر، به حمايت خود از مقاومت ادامه خواهد داد.
اعضاي كميسيون بيداري اسلامي و حكومت داري مبتني بر مردم سالاري هم به اهميت نظام مردم سالاري اشاره و بر حكومت مردم سالاري ديني، بر مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي تاكيد كردند. يكي از محورهايي كه در اين نشست مورد توجه بود، اين بود كه حكومت مردم سالاري ديني، بر مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي استوار بوده و بر اين اعتقاد تأكيد دارد كه هيچگونه تعارض ذاتي ميان دين و مردم سالاري وجود ندارد. به عبارت ديگر در مردم سالاري ديني فرض بر اين است كه مي توان در چارچوب تعاليم و ارزش هاي اسلامي مردم را بر سرنوشت خود حاكم ساخت.
در كميسيون ظرفيت هاي علمي، نظريه پردازي و رسالت در بيداري اسلامي نيز ايده تشكيل اتحاديه اساتيد مسلمانان دانشگاه هاي جهان اسلام مطرح شد . همچنين تشكيل دبيرخانه شوراي هماهنگي اساتيد مسلمان جهان به منظور پيگيري و استمرار امور اجرايي و تأسيس مركز مطالعاتي و پژوهش هاي راهبردي اساتيد مسلمان جهان با هدف ايجاد پشتوانه علمي و راهبردي نيز پيشنهاد شد.
 


در اجلاس بين المللي تهران مطرح شد

 انقلاب ايران نقشه راه بيداري اسلامي است

شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي كه با حضور 600 نفر از اساتيد دانشگاه هاي داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در حال برگزاري است، مهم ترين تحولات حوزه بيداري اسلامي و ضرورت تشكيل دولت هاي اسلامي در منطقه و شمال آفريقا را مورد بررسي قرار داده و تأكيد كردند كه انقلاب اسلامي ايران نقشه راه بيداري اسلامي در عصر كنوني است.
«علي اكبر ولايتي» دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در مراسم افتتاحيه اين اجلاس با بيان اينكه امروز در آستانه ورود به سومين سال آغاز موج بيداري اسلامي قرار داريم يادآور شد: اين جنبش به مرحله اي از رشد رسيده كه مي توان از ورود به مرحله تازه اي از الگوسازي و تكميل حيات تمدن اسلامي سخن گفت.
وي افزود: در اين بخش اساتيد جامعه اسلامي مسئوليت سنگين تعميق دانش هاي اسلامي را به عهده دارند.
دبير كل دبيرخانه بين المللي بيداري اسلامي با بيان اينكه آنچه امروز امت اسلامي بيش از هر چيز ديگر نيازمند آن است دستيابي به الگوهاي حكومت اسلامي مي باشد كه به دنبال عدالت و صلح بين المللي و پيشرفت باشد.
ولايتي با اشاره به ترفندهاي مختلف استكبار جهاني براي مقابله با اين موج اظهار داشت: اسلام هراسي، توهين به مقدسات و نهادهاي ديني مسلمانان به بهانه آزادي بيان از جمله اين راه هاست.
وي افزود: موج جديد بيداري اسلامي كه از اواخر 2010 آغاز شد اكنون به مرحله مهم و سرنوشت ساز خود نزديك شده و جنبش بيداري اسلامي كه با مشاركت مستقيم مردم و احزاب اسلامي و نخبگان ظهور كرد از مرزهاي ملي فراتر رفته و به دنبال خلق واقعيت هاي بين المللي و رسيدن به مرحله دولت سازي است.
ولايتي در بخشي ديگر از سخنان خود گشوده شدن فضاي جديد فكري و فرهنگي و عرصه جديد براي نقش آفريني احزاب اسلام گرا را از دستاوردهاي ديگر بيداري اسلامي خواند و اظهار داشت: به رغم تأثيرگذاري ها و موفقيت هاي اين جنبش بايد گفت كه اين موفقيت ها نه پايان راه بلكه آغاز راه جنبش بيداري اسلامي است و تلاش بي وقفه براي تثبيت اين موفقيت ها و مقابله با آسيب ها و تهديدات اين جنبش مورد نياز است.
دبيركل دبيرخانه بين المللي بيداري اسلامي فرقه گرايي، عدم تساهل و تسامح، ترويج ايده هاي افراط گرايي و منازعات منفي منطقه اي را از جمله مهمترين چالش هاي بيداري اسلامي خواند و خاطرنشان كرد: بردباري در قبال مشكلات، حضور مستمر در صحنه تأكيد بر مطالبات و درك چالش ها از عوامل مهم مردمي در پيشبرد اين جنبش مي باشد.
«بيداري اسلامي»
متعلق به تمام بشريت است
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در اين اجلاس گفت: همه عالم يعني انسان و انسان يعني فطرت الهي انسان است نه بستر تكوين مادي آن و از اين بستر مادي بايد حقيقت انسان طلوع كند و به آسمان ها پر بكشد.
وي افزود: اين هدف در سايه عدالت، آزادي و عشق است و اين سه در سايه عبوديت و حاكميت صالحان تحقق مي يابد.
رئيس جمهور، مأموريت پيامبران را دعوت به حقيقت انسان و استقرار حاكمان صالح دانست و تأكيد كرد: نقطه مشترك جامعه بشري، تحقق حاكميت عدالت و آزادي در جهان است و اين هدف زماني محقق مي شود كه انسان كامل بر عالم حاكم شود. آقاي احمدي نژاد، انسان كامل را محور وحدت جامعه بشري، پيروان انبياي الهي، عدالت طلبان و آزادي خواهان برشمرد و گفت: پيش به سوي بيداري همه انسان ها براي رسيدن به اهداف انساني يعني كمال، عدالت، عشق و آزادي.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بيداري اسلامي تنها مخصوص مسلمانان نيست بلكه متعلق به تمام بشريت است. عشق، عدالت و آزادي براي تمام انسان هاست.
وي افزود: اگر مسلمانان جهاني فكر نكنند نمي توانند براي خود كاري انجام دهند. اسلام تفكر طايفه اي و قومي براي مسلمانان نيست.
رئيس جمهور ادامه داد: همانقدر كه براي ملت فلسطين و غزه دل مان مي سوزد بايد از ظلم هايي كه در آفريقا و آمريكاي لاتين مي شود به خشم بياييم، اسلام براي هدايت تمام انسان هاست تا همه به كمال برسند.
احمدي نژاد گفت: برخي به بيداري اسلامي نگاه طايفه اي و قومي دارند در حالي كه بيداري اسلامي دعوت به فطرت مشترك تمام انسان هاست تا عدالت، آرامش و عشق در دنيا حاكم شود.
وي افزود: مشكل بشر در طول تاريخ غفلت از حقيقت انساني خود بوده است، اصلاً همه عالم يعني انسان و مهمترين موضوع عالم انسان است و اگر انسان را از هستي برداريم بقيه موجودات بي معني هستند.
رئيس جمهور افزود: انسان بالاترين مخلوق خداست، كدام انسان؛ انسان سياسي، اقتصادي، ناطق و لذت جو يا انسان فطري و حقيقت انسان؟
آقاي احمدي نژاد گفت: اعتقاد من اين است همه پيامبران براي بيداري آمده اند و بيداري يعني اينكه انسان به حقيقت و ماموريت خود در اين عالم آگاهي و احاطه يابد.
پيشنهاد جديد ايران براي حل بحران سوريه
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان نيز در اين اجلاس طي سخناني با اشاره به تحولات منطقه طي 3 سال گذشته يادآور شد: نظام سلطه تلاش مي كند تا با سياست هاي بينابيني و حمايت از برخي كشورهاي منطقه بر موج تحولات سوار شده و آن را هدايت كند اما بيداري اسلامي تاثيرات خود را گذاشته است.
وي به حمايت جمهوري اسلامي از اين تحولات اشاره كرد و افزود: اساتيد در آگاه سازي افكار عمومي نقش فراواني دارند كه اين نقش در دوره كنوني بيش از هر زماني متجلي شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت اتخاذ راهكار سياسي در قبال سوريه تاكيد كرده و يادآور شد: تروريست ها در اين كشور مردم و دولت را به طور همزمان هدف حملات مسلحانه خود قرار داده اند.
وزير خارجه كشورمان يادآور شد: اين افراد بي مسئوليت با سرمايه هاي خارجي، زيرساخت ها و سرمايه هاي سوريه را مورد هدف قرار داده و امنيت منطقه را نيز با مشكل روبرو كرده اند.
صالحي با اشاره به پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه اظهار داشت: ما پيشنهاد خود را به كشورهاي مصر، تركيه، عربستان، روسيه و سوريه ارائه داده ايم كه محتواي آن توقف خشونت و آغاز گفت وگوي ملي مي باشد.
انقلاب ايران
الگوي بيداري اسلامي
شركت كنندگان و اساتيد خارجي شركت كننده در اين اجلاس انقلاب اسلامي ايران را الگو و نقشه راه بيداري اسلامي براي ملت هاي منطقه و شمال آفريقا دانستند.
«ابراهيم اسكندر» استاد دانشگاه فدرالي در برزيل انقلاب ايران را نقشه راه انقلاب عربي ها دانست و گفت: امروز تمام كشورهاي جهان عرب به تبعيت از ايران انقلاب كرده اند و ايران توانسته اهداف انقلاب هاي اسلامي و عربي را مشخص كند.
امروز تمام دنيا به جمهوري اسلامي ايران چشم دوخته و استقلال كشورهاي عربي به دنبال بيداري اسلامي ايران بوده است.
«عدنان سراج» استاد دانشگاه از عراق نيز تجربه انقلابي ايران را تجربه ارزنده اي دانست و اظهار داشت كه انقلاب ايران به ملت خودش اكتفا كرده و ما تلاش داريم تا اين تجربه را مورد بررسي قرار دهيم.
ميرتاج الدين استاد دانشگاه نيجريه هم در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي اظهار داشت كه مردم نيجريه از ايران الگو و انگيزه مي گيرند و ما معتقديم كه ايران با وجود مشكلات به پيروزي خواهد رسيد.
«محي الدين خبيري» استاد تاجيكستاني نيز در سخناني در افتتاحيه اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي هدف اين نشست را درك شرايط حساس و سرنوشت ساز كنوني دانست.
وي با اشاره به تجربيات انقلاب اسلامي در 30 سال گذشته تصريح كرد، چه كشورهايي كه به آزادي رسيدند و چه آنهايي كه در مسير دستيابي به آنها هستند به اين تجربيات نياز دارند.
خبيري ابراز داشت: كشوري همچون مصر با تاريخ بزرگ امروز در مسير رسيدن به آزادي و رسيدن به پيروزي انقلاب با چالش روبرو است و اگر برادران مصري بخواهند اين مسئوليت ايران است كه در كنار آنها قرار گيرد.
وي اظهار داشت: ايران نه تنها انقلاب كرد بلكه توانست انقلاب خود را حفظ كند اما امروز سرنوشت انقلاب هاي منطقه هنوز نامشخص است.
آقايان لك زايي، استاد دانشگاه باقرالعلوم، ملكوتيان و ناظمي اردكاني اساتيد دانشگاه هاي تهران، نيز در سخناني در حاشيه اين اجلاس تاكيد كردند كه بيداري اسلامي در منطقه، تداوم انقلاب اسلامي ايران است.
اداي احترام شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد
به شهداي هسته اي
شركت كنندگان در اجلاس جهاني اساتيد مسلمان دانشگاه ها و بيداري اسلامي با دو دقيقه سكوت به مقام شهداي هسته اي ايران اداي احترام كردند.
بهجت قاسمي، همسر شهيد شهرياري كه به عنوان سخنران در اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي حضور داشت با اظهار اميدواري از اينكه دستاوردهاي دانشمندان و دانشگاهيان در تحقق جريان بيداري اسلامي به كار گرفته شود و با ناكام خواندن تلاش دشمنان گفت: من هم مانند شما معلم هستم و به عنوان شاهدي در يك حادثه تروريستي كه يكي از نخبگان كشور را هدف قرار داد، در اين اجلاس حضور پيدا كرده ام.
قاسمي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص شهيد شهرياري گفت: او علاوه بر مقام علمي داراي فضايل اخلاقي بود و اقدام ايادي استكبار باعث محروم شدن ما از وجود اين دانشمند فرزانه گرديد اما وي تنها كسي نبود كه استكبار براي از بين بردن او تلاش كرد و استاد علي محمدي، داريوش رضايي نژاد و مصطفي احمدي روشن و فريدون عباسي از جمله كساني بودند كه استكبار براي حذف اين افراد نيز تلاش كرد.
اجلاس جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي كه صبح ديروز (دوشنبه) با حضور 250 استاد خارجي و 350 نفر از اساتيد داخلي در سالن همايش هاي صداوسيما آغاز شده است، عصر امروز با صدور بيانيه اي به كار خود پايان خواهد داد.
 


پاي درس علي (ع)

هيچ شفاعت كننده اي
كارسازتر از توبه نيست!
هيچ شرافتي برتر از اسلام
و هيچ عزتي گرامي تر از تقوا
و هيچ سنگري نيكوتر از پارسايي
و هيچ شفاعت كننده اي كارسازتر از توبه
و هيچ گنجي بي نيازكننده تر از قناعت... نيست.
نهج البلاغه
حكمت 371
 


در تجليل از سازندگان سريال

ضرغامي: نوآوري در ساخت مستند «آخرين روزهاي زمستان» تحسين برانگيز است

رئيس سازمان صدا وسيما در نشست تجليل از سازندگان مستند «آخرين روزهاي زمستان» گفت: اين مجموعه از مستندهاي فاخر و ماندگار رسانه ملي با موضوع دفاع مقدس است كه با محوريت زندگي و شخصيت سردار بزرگ سپاه؛ شهيد حسن باقري؛ دلاوري ها و خاطرات ارزشمند 8 سال حماسه مقاومت تاريخ ساز رزمندگان اسلام را به تصوير مي كشد.
آقاي ضرغامي با بيان ويژگي هاي منحصر به فرد اين مستند گفت: اين مجموعه به لحاظ بصري از قاب كلاسيك يك اثر مستند فراتر رفته و با نوآوري تحسين برانگيز و استفاده همزمان از ظرفيت هاي دو قالب «نمايش» و «مستند» اثري جذاب تأثيرگذاري را ارائه كرده است.
رئيس رسانه ملي جسارت هوشمندانه در ترسيم واقعيات جبهه و پرهيز از محافظه كاري را از جمله برجستگي هاي اين مجموعه دانست و افزود: مستند آخرين روزهاي زمستان با گذر از خط قرمزهاي غيرواقعي و احترام به شعور مخاطب و پرهيز از هرگونه تصنع و اغراق، زندگي آرماني يك فرمانده بزرگ را باورپذير و دست يافتني نموده است و اين مسئله براي نسل جوان امروز بسيار مهم است.
آقاي ضرغامي دو مجموعه «شوق پرواز» و «آخرين روزهاي زمستان« را اداي دين هنرمندان و برنامه سازان رسانه ملي به فرماندهان بزرگ ارتش و سپاه دانست و از دست اندركاران ساخت اين آثار ماندگار تشكر كرد.
رئيس رسانه ملي با تمجيد از سرلشگر محمد باقري وي را از افتخارات كشور و جانشين شايسته اي براي برادر بزرگوار خود دانست و با تقدير از سردار اسدي از وي به عنوان فرمانده اي شجاع و فداكار ياد كرد و خاطرات او را از جمله بهترين منابع براي توليد برنامه در حوزه دفاع مقدس دانست.
 


كاروان سفينه النجاه حسيني (ع) به آبادان رسيد

استقبال باشكوه مردم آبادان از كاروان سفينه النجاه لبيك مردم اين خطه به نداي هل من ناصر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بود.
به گزارش خبرگزاري فارس،كاروان سفينه النجاه در ميان استقبال باشكوه مردم ولايتمدار آبادان صبح ديروز وارد اين شهر مقاوم شد.
خيل عظيم حضور مردمي در اين مراسم موجب شده بود تا حركت كاروان براي رسيدن به محل اجراي برنامه در بلوار ساحلي بهمنشير به كندي پيش رود.
بسياري از مردم نيز خود را به ورودي شهر رسانده و با پاي پياده كاروان سفينه النجاه را همراهي كردند.
استقبال باشكوه آباداني ها به حدي بود كه جمعيت اطراف محل برگزاري مراسم ضريح امام حسين(ع) تا 052 هزار نفر نيز تخمين زده مي شد.
حضور گسترده و باشكوه مردم آبادان در استقبال از كاروان سفينه النجاه پس از روزها انتظار لبيك مردم اين خطه مقاوم و قهرمان پرور به نداي هل من ناصرا ينصروني اباعبدالله(ع) در روز عاشورا بود.
آبادان ديروز و با ورود كاروان سفينه النجاه فضايي سرشار از معنويت، عشق و دلدادگي به سيد و سالار شهيدان و ياران باوفايش را به خود گرفته بود.
در همين رابطه حضور مردم از روستايي و شهري، قبايل عشايري و حتي زائراني كه از شهرهايي همچون شيراز، بوشهر، ماهشهر، سربندر، سمنان، شادگان، دارخوين، صويته، اروندكنار، چوئبده و... در قالب كاروان و حتي با دوچرخه و يا پاي پياده خود را به اينجا رسانده بودند تا به صف استقبال كنندگان از ضريح بارگاه اباعبدالله الحسين(ع) بپردازند، از ساعتها قبل مسير ورود و محل استقرار ضريح را به تسخير خود درآوردند.
لازم به ذكر است، با توجه به ورود ضريح مطهر اباعبدالحسين(ع) به آبادان فرمانداري تمامي ادارات و مدارس را غير از مراكز درماني و بانك ها تعطيل اعلام كرد.
 


صفارهرندي در همايش بصيرت افزايي رهروان ولايت در اهواز

نقشه دشمن دلسرد كردن مردم نسبت به حضور در انتخابات است

اهواز-خبرنگار كيهان:
هيچ گروهي از جبهه اصولگرا به تنهايي قادر به شكست دادن جبهه مقابل نيست. ما با اتحاد قادر به فائق آمدن بر رقيب انتخاباتي خود هستيم در غير اين صورت اگر تجزيه شويم هيچ كدام از گروه هاي ما نمي تواند كاري از پيش ببرد.
«محمدحسين صفارهرندي» كه در همايش بصيرت افزايي رهروان ولايت در مسجد امام خميني(ره) اهواز با حضور طلاب و دانشجويان بسيجي سخن مي گفت، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال آتي و نامزدهاي احتمالي اين انتخابات اظهار داشت: ما تجربياتي از گذشته ها داريم كه بايد از آنها عبرت بگيريم، يكي از اين موارد پرداختن زودهنگام به اين است كه گزينه هاي انتخابات چه كساني هستند. هر وقت ما اين رويه را در پيش گرفتيم در مراحل بعد با مشكل مواجه شديم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: ما بايد حواس مان را جمع كنيم! رقيب و دشمني كه دوره پيش خود را ناكام ديده ولي هنوز داراي انگيزه هاي قوي و استواري براي رويارويي با نظام اسلامي است؛ بي شك براي انتخابات آتي برنامه ريزي كرده است.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به برنامه هاي دشمنان نظام اسلامي در جريان انتخابات رياست جمهوري سال آينده اشاره و اظهار كرد: يكي از نقشه هاي دشمن اين است كه مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد و مأيوس سازد. بخشي از اين نااميدي مربوط به زندگي روزمره مردم است به طوري كه اگر معيشت هموطنان ما دچار اختلال شود از آن به عنوان ابزاري براي دلسردي آنها نسبت به شركت در انتخابات استفاده مي كنند.
وي افزود: مهم تر از وضعيت معيشت مردم اين است كه آنها احساس كنند مسئولان مملكت به جان هم افتاده اند و پنجه به چهره يكديگر مي كشند. وقتي مردم ببينند كه تمام گروه هاي سياسي كه تا به حال زير يك بيرق واحد با عنوان اصول گرايي قرار داشتند امروز همديگر را خنثي مي كنند و دست به افشاي يكديگر مي زنند؛ باخود مي گويند در چنين شرايطي كه همه گروه ها به جان هم افتاده اند ما براي چه در اين انتخابات شركت كنيم؟... درسي كه ما بايد از تاريخ معاصر بگيريم اين است! اصلاح طلبان يك بار در گذشته اين اشتباه را كردند و ضربه آن را نيز متحمل شدند و از سال 81 به بعد ديگر نتوانستند كمر راست كنند.
صفار هرندي در همين رابطه توضيح داد: اصلاح طلبان با رأي 22ميليوني آقاي خاتمي در سال 80 به قدري مغرور شدند كه با خود مي انديشيدند ما ديگر هيچ رقيبي در ميدان نداريم و گروه مقابل ما نمي تواند حتي سر بلند كند لذا وقت آن است كه ما خودمان با خودمان رقابت كنيم. از سوي ديگر گروه مقابل كه آن زمان به جبهه هم سو با جامعه روحانيت مبارز يا شوراي هماهنگي نيروهاي خط امام و رهبري كه در انتخابات رياست جمهوري هفتم و هشتم و نيز مجلس ششم و شوراي اول با موفقيت مواجه نبودند براي شركت در انتخابات شوراهاي دوم انگيزه بالايي نداشتند از اين رو اصلاح طلبان با اعتماد به نفس بيشتري پنج الي شش نفر از گروه خودشان را وارد انتخابات شوراهاي دوم كردند.
يك گروه تازه تأسيس به نام آبادگران از طرف جبهه خودي وارد عمل شد كه مهندس چمران و دكتر شيباني جزو شاخص هاي اين گروه بودند اما بقيه افراد ناشناخته بودند. همين گروه ناشناخته موفق شد چهره هاي شاخص آن طرف را به زمين بزند و 15 نفر آبادگران وارد شوراي تهران شدند اما از آن طرف هيچ كس بالا نيامد. حتي آقاي تاج زاده هم كه سرليست مشاركتي ها بود در رده شانزدهم جاي گرفت.
به گفته صفارهرندي دليل اين ضعف ارائه پنج ليست جداگانه از جبهه مشاركت، دفتر تحكيم، ملي مذهبي ها، همبستگي ها و... بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هر كسي كه راه اختلاف در جبهه اصولگرايي را پيش بگيرد بداند كه ضربه مهلكي به همت جمعي گروه وارد مي كند و بعيد نيست نتيجه آن همان چيزي باشد كه در گذشته نصيب اصلاح طلبان بخت برگشته شد.
ما بايد ياد بگيريم هيچ گروهي از جبهه اصولگرا به تنهايي قادر به شكست دادن جبهه مقابل نيست ما به خاطر اين تجمع مان قادر به فائق آمدن بر رقيب انتخاباتي خود هستيم در غير اين صورت اگر تجزيه شويم هيچ كدام از گروه هاي ما نمي تواند كاري از پيش ببرد؛ مصداق عيني آن هم انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي است كه تمام ظرفيت ها را به خوبي نشان داد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه وضعيت اقتصادي كشور و تورم اخير ناشي از تحريم ها است يا عملكرد ضعيف دولت، اظهار داشت: اگر بخواهيم با ديد منصفانه به اين سؤال پاسخ دهيم بايد بگوييم دولت در طول سال هاي اول دولت نهم در رابطه با خنثي كردن تحريمي كه محتمل بود؛ كارهاي زيادي انجام داد. آقاي احمدي نژاد در سال 87 و در حالي كه هنوز تحريم به صورت جدي تصويب نشده بود به وزراي مربوطه دستور داد كه هرچه لازم است براي ذخيره و انبار مهيا كنيد. ارزهاي ما در بانك هايي كه متحد آمريكا بودند برداشته شد و در بانك هايي قرار گرفت كه تحت سيطره آمريكايي ها نبود.
دولت ورود موفقي در اين زمينه ها داشت كه البته اين نوع عملكرد مربوط به يك دوره خاص است اما در حال حاضر اين ايراد وارد است كه چگونه شرايط به گونه اي رقم خورد كه در دولتي كه چنين نگاه ژرفي به آينده داشت: يك مرتبه چشم باز كرديم و ديديم مرغ كمياب شده است و چنين بلوايي براي پيدا كردن مرغ در مملكتي با اين عظمت به وجود آمد.
وي با تاكيد بر اين كه تهديد دشمن تبديل به فرصتي براي توليد ملي شده است، بيان داشت: در همين بحبوحه ما با مواردي نيز مواجه هستيم كه وقتي تحريم را مشاهده كردند دست از اصرار بر استفاده از كالاهاي پيشين كشيدند و اقدام به توليد كالاهاي داخلي نمودند. با اين كار خط توليد برخي كارخانه ها دوباره رونق گرفت و نه تنها هيچ كارگري اخراج نشد بلكه كارگر جديد وارد خط توليد شد. اين ها از جمله مواردي است كه ما در شهرستان ها به كرات مشاهده مي كنيم.
صفارهرندي ادامه داد: در دوره آقاي خاتمي نيز مسئله اي مطرح شد مبني بر اين كه قانون بايد تغيير كند و حتي لوايح دوقلو را فرستاد كه شوراي نگهبان حذف شود و از اين طريق كسي كه مورد پسند آنهاست راي بياورد؛ اما به لطف خداوند اين پروژه نيز ناكام ماند.
وي ادامه داد: در حال حاضر شاهد ادامه اين بازي هستيم؛ اما آقايان بدانند كه اين گونه تفكرات راه به جايي نمي برد و بايد اجازه دهند كه مردم خودشان تصميم بگيرند. آن آقايي هم كه حرفش هست و آن طور مدح گويي اش را مي كنند كه در طول تاريخ بي سابقه است ما براي انبيا و اوليا هم اين قدر سخاوتمندانه مدح نمي كنيم؛ به چشم مردم فرد مسئله داري است. بزرگان كشور و از حاميان جدي آقاي احمدي نژاد بارها دلسوزانه به ايشان تذكر داده اند كه اين شخص را از خود دور كن اما آقاي احمدي نژاد فكر مي كنند هيچ انساني در اين دنيا امام زماني تر و سالم تر و انقلابي تر و ولايي تر از ايشان پيدا نمي كنم.
 


امام جمعه قاين:

مسئولان رسيدگي بيشتري به مناطق زلزله زده داشته باشند

قاين- خبرنگار كيهان:
با تلاش مسئولين و كمك هاي مردمي، نيازهاي ضروري آب، برق و اسكان موقت روستائيان انجام گرفته است اما كمبود سوخت، وسايل گرم كننده، حمام و بهداشت مناطق زلزله زده از مهمترين نيازمنديهاي اوليه اين مناطق است.
حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيد مرتضي اصفهاني امام جمعه قاين در بازديد از مناطق زلزله زده قاينات و زيركوه ضمن ابراز همدردي و ابلاغ پيام سلام و تسليت رهبر انقلاب به زلزله زدگان، از نزديك در جريان نحوه خدمات رساني و عملكرد سازمانها و ارگانهاي مسئول قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، وي در پايان بازديد خود از امدادرساني به حادثه ديدگان ابراز نارضايتي كرد و گفت: در بازديدي كه از مناطق زلزله زده داشتم مشكلات زيادي را به وضوح مشاهده كردم كه نشان از تعلل و كم كاري برخي ارگان ها است.
ايشان در ادامه افزود: مردم از خدمات سپاه، بسيج و هلال احمر رضايت كامل داشتند ولي در امر كمك رساني به ويژه آواربرداري و مشكل سرماي مردم اقدام مناسبي انجام نگرفته است و وسايل گرمايشي و مواد نفتي به مقدار لازم در اختيار زلزله زدگان قرار نگرفته و چادرهاي تحويلي نيز مناسب فصل سرما نيست.
 


با پيام آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني برگزار شد

دومين همايش بين المللي امام زين العابدين(ع) در بندرعباس

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
دومين همايش بين المللي سيدالساجدين امام زين العابدين علي بن الحسين(ع) با پيام آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني در بندرعباس برگزار شد.
در اين همايش كه با محوريت صحيفه سجاديه و با حضور علما و انديشمندان داخلي و خارجي در مركز استان هرمزگان برگزار شد، پيام آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني قرائت شد. اين مرجع تقليد در پيام خود تاكيد كرده است:
حضرت امام زين العابدين(ع) در تمام صفات حميده، داراي مقاماتي بود كه همه بزرگان عالم اسلامي از هر فرقه و نحله اي او را برترين و افضل و اجل مي دانستند؛ فقهاء امت مي گفتند: افقه از او نيست و او را افضل قريش مي دانستند. در اين پيام آمده است:صحيفه كامله سجاديه، اين يادگار بزرگ و اين معجزه بي نظير كه مشحون به همه مطالب الهيات و حقايق معرفتي است بالاتر از اين است كه حق وصف و مدح آن را بلغا و علما بيان كنند چنان كه گفته شد و به حق گفته اند: اگر كسي بخواهد خدا با او سخن بگويد بايد قرآن بخواند و اگر بخواهد با خدا سخن بگويد صحيفه كامله سجاديه را بخواند.
آيت الله صافي گلپايگاني تصريح كرد: بايد در دانشگاه ها، كلاس درس صحيفه كامله گذاشته شود. ما براي پرستش خداوند و راز و نياز و مناجات با خدا با اين نعمت بزرگ بي كران، نياز به هيچ كتابي از ديگران نداريم. در پايان اين پيام آمده است پس از واقعه عاشورا كه به ظاهر، دشمنان دين گمان مي كردند خاندان پيغمبر و اهل بيت «عليهم السلام» را با آن فجايعي- كه در شدت و قساوت بي نظير بود- قلع و قمع كردند، ظهور و حضور چنان شخصيتي كه فضايل و مقامات و علوم و اخلاق كريمه اش مورد اتفاق عموم قرار بگيرد، معجزه بزرگ حقانيت اهل بيت(ع) است. آيت الله حائري شيرازي كه به عنوان سخنران ويژه به اين همايش دعوت شده بود نيز طي سخناني با اشاره به مباحث انسان شناسي گفت خشت اول ساختمان انديشه ما انسان شناسي است.
وي ابراز داشت: غرب در انسان شناسي به مشكل برخورد كرده است و با وجود اين رتبه علمي غرب كه به كهكشان مي رسد، اما تمدن او يك تمدن مستقيم نيست، توسعه او يك توسعه پايدار نيست. مشكل جامعيت تمدن غرب در عدم جامعيت انسان شناسي اوست.
آيت الله حائري شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واقعه عاشورا گفت: حسين بن علي(ع) در عاشورا، احساس مسئوليتي داشت كه توانست بار عاشورا را به انجام برساند. رهبري اسراء، اشاعه و انتقال فرهنگ عاشورا، دو مسئوليتي بود كه برعهده امام سجاد(ع) بود. حتي حضرت زينب(س) هم در تمام موارد از ايشان نظرخواهي مي كرد.
به گزارش فارس از بندرعباس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رويكرد ترجمه صحيفه سجاديه در اين وزارتخانه به زبان هاي مختلف وجود داشته و در آينده نزديك اين امر محقق مي شود.
به گفته سيدمحمد حسيني ترجمه صحيفه سجاديه در اختيار ساير كشورها قرار خواهد گرفت. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امام سجاد در مقطعي بدون ايجاد حساسيت ها، موفق به ترويج و زنده نگه داشتن فرهنگ تشيع و اسلام شد.
وي ادامه داد: صحيفه سجاديه از آن جهت حائز اهميت است كه از لحاظ فكري به مسلمانان كمك مي كند و به عنوان دريايي عظيم از معارف جهت هاي فكري و اعتقادي را مشخص مي كند.
به گزارش ايرنا، دبير ستاد همايش بين المللي سيدالساجدين، امام زين العابدين، علي بن الحسين(ع) در آيين گشايش اين همايش گفت: در اين همايش بيش از 100 مقاله از كشورهاي هندوستان، پاكستان، عراق، لبنان و جمهوري اسلامي ايران به دبيرخانه ارسال شد كه 12 مقاله به عنوان برتر پذيرفته شد.
علي علامه زاده بيان داشت: سطح مقالات ارائه شده به همايش در سطح دكترا و فوق ليسانس است.
وي ادامه داد: حضور انديشمندان و متفكران جهان اسلام در دانشگاه ها و حوزه هاي علميه اهل سنت و شيعه در هرمزگان از برنامه هاي جنبي همايش بين المللي امام سجاد(ع) است.
دبيرخانه دائمي همايش امام سجاد(ع) در بندرعباس تشكيل شده است.
گفتني است براساس تفاهمنامه اي ميان استاندار هرمزگان و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش امام سجاد(ع) در بندرعباس به كنگره تبديل مي شود.
 


ساخت نيروگاه هاي جديد برق بادي و خورشيدي در كشور

مديرعامل سازمان انرژي هاي نو از ساخت نيروگاه هاي جديد برق بادي و خورشيدي با فاينانس هند خبر داد و اعلام كرد: ظرفيت توليد برق تجديدپذير كشور بيش از 2برابر مي شود.
يوسف آرمودلي در گفت وگو با مهر درباره آخرين وضعيت مذاكرات ايران و هند براي ساخت نيروگاه هاي جديد برق تجديدپذير، گفت: مذاكرات انجام گرفته با طرف هندي بر مبناي 2 محور اصلي انتقال دانش فني و سرمايه گذاري در طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي نيروگاه هاي برق بادي و خورشيدي است.
مديرعامل سازمان انرژي هاي نو با اعلام اينكه تاكنون موافقت نامه اي بين ايران و هند براي دستيابي به توافق نهايي امضا شده است، تصريح كرد: بايد راهكارهاي اجرايي اين طرح تعريف شده و امكان اجراي آن با مشاركت بخش خصوصي دو كشور فراهم شود.
اين مقام مسئول با بيان اينكه حجم دقيق سرمايه گذاري و تعيين ظرفيت توليد برق تجديدپذير موضوعات ديگري بوده كه در مذاكرات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته، اظهار داشت: در مجموع پيش بيني مي شود با انجام مذاكرات بيشتر امكان دستيابي به يك توافق و دستورالعمل اجرايي مشترك حاصل شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه قرار است سرمايه گذاري در ساخت نيروگاه هاي جديد برق خورشيدي و بادي توسط هند از طريق چه منابعي انجام شود؟ توضيح داد: در صورت توافق با هند، ساخت اين نيروگاه ها از مسير فاينانس انجام مي شود.
آرمودلي در خصوص مهمترين برنامه افزايش ظرفيت توليد برق تجديدپذير در كشور، بيان كرد: يكي از سياست هاي كلان دولت براي توسعه ظرفيت توليد برق تجديدپذير استفاده از پتانسيل سرمايه گذاران بخش خصوصي است.
مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران با تاكيد بر اينكه بر اين اساس تاكنون 12 هزار مگاوات قرارداد با بخش خصوصي امضا شده، تبيين كرد: همسو با مشاركت سرمايه گذاران خصوصي بانك ها هم بايد بستر لازم براي ارائه تسهيلات و اعتبارات مالي را فراهم كنند.
اين مقام مسئول با اشاره به راه اندازي 3 نيروگاه برق بينالود مشهد، شيراز و تاكستان، تاكيد كرد: همچنين قراردادي با سازمان توسعه برق براي ايجاد ظرفيتي معادل 500 تا 700 مگاوات برق تجديدپذير امضا شده است.
آرمودلي با يادآوري اينكه براساس اهداف تعيين شده بايد ظرفيت توليد برق تجديد پذير كشور به 5 درصد تا پايان برنامه پنجم توسعه افزايش يابد، گفت: هم اكنون به طور متوسط سالانه بيش از 300 ميليون كيلووات ساعت برق تجديد پذير در كشور توليد مي شود. به گفته مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران، تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت توليد برق پاك به بيش از 2 برابر افزايش مي يابد.
 


در بيمارستان قلب تبريز صورت گرفت

كنترل فشار خون بالا با استفاده از امواج راديو فركونسي

تبريز- خبرنگاركيهان:
با استفاده از امواج راديو فركونسي در بخش آنژيوگرافي بيمارستان قلب و عروق شهيد مدني، كنترل فشار خون بالا، ممكن شد.
به گزارش بيمارستان قلب و عروق شهيد مدني تبريز، از اين روش براي معالجه بيماراني استفاده مي شود كه فشار خون آنها، برغم استفاده از 3 داروي ضد فشار خون، كماكان بالاي 160 ميلي متر جيوه است.
عمل فوق بدون نياز به جراحي باز و با بي حسي موضعي انجام مي شود كه طي آن مشابه آنژيوگرافي تشخيصي، كاتتر وارد شريان كليه شده و با استفاده از امواج راديو فركونسي، تخريب اعصاب سمپاتيك شريان هاي كليوي كه در ايجاد يا تداوم پرفشاري خون دخالت دارند، صورت مي گيرد.
اين عمل معمولا طي 2 تا 6 ماه باعث افت فشار خون در حد 30 ميلي متر جيوه شده كه در نتيجه آن كنترل فشار خون راحت تر شده و عوارض ناشي از آن، و داروهاي مصرفي بيماران نيز كاهش مي يابد.
 


استقرار اتوبوس ديابت در شرق تهران

اتوبوس ديابت به منظور ارائه خدمات مشاوره اي رايگان در زمينه بيماري ديابت به شهروندان در شرق تهران مستقر شد.
بنابر گزارش رسيده، در اين اتوبوس معاينه هاي اوليه از جمله اندازه گيري قد، وزن و آزمايش اندازه گيري قند خون براي شهروندان انجام مي شود.
در صورت مشكوك بودن فرد مراجعه كننده به ديابت نوع يك يا نوع 2، پس از كنترل فشار خون، مشاوره لازم ارائه خواهد شد.
 


مديركل وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد

 خودكفايي توليد گندم در گرو بارندگي

مديركل دفتر محصولات اساسي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه علت كاهش توليد گندم سال گذشته گراني سموم و كودشيميايي نبوده است، شرط خودكفا شدن در توليد گندم را اعلام كرد.
محمدمهدي كابلي در گفتگو با مهر در خصوص علت اصلي افت توليد گندم در سال 90 اظهار داشت: براساس برنامه اي كه سال گذشته براي توليدگندم در نظر گرفته شد قرار بود حدود 14 ميليون تن گندم توليد شود اما به دليل شرايط خاص اقليمي حدود يك ميليون و 500 هزار تن كاهش توليد داشتيم به طوري كه حدود 12 ميليون و 500 هزار تن گندم سال گذشته در كشور توليد شد.
وي با بيان اينكه در سال گذشته نهاده ها به ميزان كافي براي كشت گندم در اختيار كشاورزان قرار گرفته بود، گفت: كاهش توليد گندم در سال گذشته به هيچ وجه ربطي به افزايش قيمت نهاده هايي مانند كود و سموم شيميايي نداشته است.مديركل دفتر محصولات اساسي غلات، حبوبات و نباتات علوفه اي وزارت جهاد كشاورزي در ادامه درباره برنامه وزارت جهاد كشاورزي براي خودكفايي در توليد گندم در سال جاري تصريح كرد: خودكفايي در توليد گندم بستگي به شرايط آب و هوايي كشور دارد، چرا كه بيش از 4 ميليون هكتار از حدود 6 ميليون هكتار اراضي كشاورزي كه زير كشت گندم قرار دارد اختصاص به كشت ديم دارد.كابلي تصريح كرد: اگر بارندگي به اندازه و به موقع باشد مي توانيم مجددا در توليد گندم كشور خودكفا شويم ولي در غير اينصورت مشكلاتي در توليد گندم برايمان بوجود خواهد آمد.
 


معاون وزارت جهاد كشاورزي:

فرآوري محصولات كشاورزي محدوديت اعتباري ندارد

تبريز- خبرنگاركيهان:
در برنامه پنجم توسعه، هر سال 22 ميليون تن فرآوري محصولات كشاورزي پيش بيني شده است كه تا اين لحظه تحقق يافته است.
رحيم سجادي، معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي ديروز در حاشيه بازديد از يك شركت صنايع غذايي گفت: ما به اين هدف، در سال هاي اول دست يافته ايم.
رحيم سجادي با عنوان اين كه حمايت از محصولات صنايع تبديلي جزو اولويت هاي دولت است و بايد به سوي بازار فروش براي اين محصولات حركت كرد اظهار داشت: ظرفيت ها در محصولاتي مانند رب گوجه و مواد لبني، بيش از ميزان توليد است و بايد در حوزه سيب زميني و خرما نيز، ظرفيت هاي جديدي ايجاد كرد و دولت بطور جدي از سرمايه گذاري در اين بخش حمايت مي كند و محدوديت اعتباري براي اجراي طرح هاي فرآوري محصولات كشاورزي وجود ندارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10