(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 23  آذر  1391 - شماره 20380

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام قدرداني حماس از بيانات رهبر معظم انقلاب
با تصويب كليات يك طرح
ادغام و انحلال وزارتخانه ها با مجوز مجلس انجام مي شود
در جمع فرماندهان قرارگاه خاتم الانبياء
 لاريجاني: قرارگاه سازندگي با ورود آگاهانه صحنه را عوض كند
در مكتب امام
زاكاني خبر داد
تشكيل جلسه كارگروه اقتصاد مقاومتي فراكسيون اصولگرايان
2 راه مصون ماندن از انحراف در زندگي
سرلشكر رشيد در مراسم رونمايي از كتاب «نبرد طريق القدس»:
بايد همواره خود را آماده جنگ بدانيم
آهني: ايران هيچ نيازي به سلاح اتمي ندارد
نصرت الله تاجيك هفته آينده به كشور بازمي گردد
با حكم رئيس جمهور
غلامحسين الهام رئيس شوراي اطلاع رساني و سخنگوي دولت شد
آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه آزاد از يك شنبه
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش:
تاثير سوابق تحصيلي در پذيرش دانشگاه ها 100 درصدي شد
وزارت دفاع حضور كارشناسان ايراني در كره شمالي را تكذيب كرد


پيام قدرداني حماس از بيانات رهبر معظم انقلاب

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در پيامي از بيانات دو روز پيش حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار اساتيد دانشگاه هاي شركت كننده در اجلاس تهران قدرداني كرد.
در ابتداي اين پيام آمده است: «درست زماني كه منطقه سخت ترين دوران خود را پشت سر مي گذارد و با انواع توطئه ها و فتنه ها و در راس آنها فتنه مذهبي رو به رو است، بار ديگر رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (حفظه الله) با بيانات وحدت آفرين و روشنگر خود در اجلاس بين المللي اساتيد جهان اسلام و بيداري اسلامي، نگاه ها را متوجه معضل اصلي منطقه و منبع فتنه انگيزي و شرارت يعني وجود منحوس رژيم اشغالگر قدس كردند و با قدرداني بحق از استقامت و پايداري مثال زدني گروه هاي مبارز فلسطيني از جمله جنبش مقاومت اسلامي «حماس» و آفرين گفتن به مبارزان فلسطيني، دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود با اختلاف افكني ميان اين جنبش و جمهوري اسلامي ايران از طريق ترويج انواع شايعات، از بسته شدن دفتر آن گرفته تا اتهام زني هاي بي اساس به رهبر اين جنبش ناكام گذاشتند. در حقيقت اين بيانات مجددا بر محوريت فلسطين در سياست خارجي انقلاب اسلامي ايران تاكيد داشت و اين كه اختلافات جزئي بر سر برخي مسائل نمي تواند ميان برادران پيرو مكتب درخشان اسلام خدشه اي وارد كند.»
در ادامه اين پيام آمده است: «جنبش مقاومت اسلامي حماس ضمن تقدير و تشكر فراوان از رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران كه هميشه حامي و پشتيبان ملت ستمديده فلسطين و گروه هاي مبارز هستند، بر ضرورت تبعيت رسانه هاي گروهي از فرامين معظم له و دقت هرچه بيشتر در انتقال اخبار صحيح و پرهيز از شايعاتي كه هر از چند گاهي ايادي صهيونيستي با هدف اختلاف افكني منتشر مي كنند، تاكيد مي كند.»
 


با تصويب كليات يك طرح

ادغام و انحلال وزارتخانه ها با مجوز مجلس انجام مي شود

نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز كليات طرحي را مصوب كردند كه در صورت تصويب نهايي هرگونه ادغام و يا انحلال وزارتخانه ها منوط به اجازه مجلس خواهد شد.
مجلسي ها در جلسه علني خود كليات طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه كه در جلسه سه شنبه دو فوريت آن به تصويب رسيده بود را بررسي و تصويب كردند.
از تاريخ تصويب اين قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه هاي موجود و هرگونه اقدام در راستاي جابجايي، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهاي زيرمجموعه وزارتخانه ها كه به موجب قانون تاسيس شده اند متوقف مي شود.
هرگونه ادغام، انحلال و تاسيس وزارتخانه ها و نيز انحلال و انتزاع سازمان هاي مذكور منوط به تصويب مجلس شوراي اسلامي است. در تبصره يك از اين طرح آمده است شوراي عالي اداري مجاز به تغييرات خارج از چارچوب قوانين نيست و در تبصره دو آمده است كه سرپرستي وزارتخانه فاقد وزير توسط وزير ديگر ممنوع است و اين حكم در مورد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هم مجري است.
بعد از اينكه نمايندگان موافق و مخالف در خصوص طرح مذكور ارائه دادند در نهايت بهارستان نشينان با 191راي موافق، 21 راي مخالف و 13راي ممتنع از مجموع 235 نماينده حاضر در صحن علني با كليات اين طرح موافقت كردند.
ادغام فقط با مجوز مجلس
در جريان تصويب كليات اين طرح غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود وزارتخانه ها به 17 كاهش يابد ولي بعدا مجلس تصويب كرد كه وزارت ورزش و جوانان هم شكل بگيرد.
وي افزود: در حال حاضر دولت مي خواهد يك وزارتخانه را كاهش دهد و وزارت ارتباطات را در وزارت راه، مسكن و شهرسازي ادغام كند.
نماينده مردم گرمسار گفت: ما مي خواستيم كه در سال اول برنامه تعداد وزارتخانه ها را كاهش دهيم تا با اين كار يك ثبات اداري در كشور بوجود آوريم.
كاتب با بيان اينكه عزل وزير حق رئيس جمهور است، ادامه داد: اگر برداشتن وزير به دليل ادغام وزارتخانه ها باشد، دولت بايد قبل از اين كار لايحه ادغام را به مجلس مي آورد و بعد وزير را بركنار مي كرد.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه ما در شرايط تحريم هستيم، گفت: طي يك ماه گذشته اروپايي ها شبكه هاي ماهواره اي ما را قطع كردند؛ آيا شرايط يكپارچگي ارتباطات و اطلاع رساني در اين شرايط ضروري است يا اينكه بايد وضعيت سايبري را تضعيف كنيم؛ قطعا بايد توجه جدي به وزارت ارتباطات داشته باشيم تا به مشكل برنخوريم.
همچنين احمد اميرآبادي نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه برنامه در صحن علني مجلس اظهار داشت: طرح كنوني با اصول 60، 57 و 126 قانون اساسي مغايرت دارد.
وي با بيان اينكه عنوان اين طرح متناسب با موضوع و محتواي آن نيست، گفت: براساس آيين نامه لوايح بايد داراي موضوع و عنوان مشخص و موادي متناسب با اصل موضوع باشند.
اميرآبادي ادامه داد: در طرح اصلاح ماده 53 دو تبصره وجود دارد كه چيزي از آنها در عنوان طرح ذكر نشده و بايد به اين موضوع توجه كرد.
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس نيز در مخالفت با طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه برنامه در صحن علني مجلس اظهار داشت: ما ساختارهايي را در كشور تعريف مي كنيم كه اين ساختارها مبناي تصميم گيري ما قرار مي گيرد.
وي افزود: به عنوان مثال ما قانون برنامه و بودجه هاي سنواتي را به عنوان قوانين بالادستي به تصويب مي رسانيم و بايد براساس آن عمل كنيم.
مصري با بيان اينكه بنده كاري به ادغام هاي صورت گرفته ندارم، ادامه داد: حرف من اين است كه مجلس كه خودش برنامه پنجم را تاسيس مي كند نبايد خودش با وضع قانون جديد آن را لغو كند.
به دولت چك سفيد نداديم
وي اظهار داشت: وقتي مجلس در موضوع ادغام وزارتخانه ها چك سفيد به دولت داد تا وزارتخانه ها را ادغام كند و مردم نگويند كه چطور وزارتخانه ها ادغام شده است، نتيجه اش اين است كه مي خواهيم با دعواي حقوقي چك سفيدمان را پس بگيريم.
لاريجاني در واكنش به اظهارات مصري گفت: مجلس در اين رابطه به دولت چك سفيد امضا نداده است چون شوراي نگهبان هم نظر مجلس را تاييد كرده است.
همچنين رمضانعلي سبحاني فر نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز در موافقت با طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه در صحن علني مجلس اظهار داشت: حدود يك هفته است كه وزارت ارتباطات با بركناري آقاي تقي پور رها شده است.
وي افزود: با توجه به سرپرستي آقاي نيكزاد در وزارت ارتباطات و اين موضوع كه وي هر روز مشغول افتتاح مسكن مهر است، پيشنهاد مي دهيم كه نمايندگان به اين طرح راي مثبت دهند.
وزارتخانه هاي غول پيكر ساخته ايم
در ادامه محمد سليماني نماينده مردم تهران و وزير اسبق ارتباطات و فناوري اطلاعات هم طي سخناني در موافقت با كليات طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه 5 ساله برنامه توسعه در صحن علني مجلس اظهار داشت: ابهام هايي كه سال گذشته انجام شد در يك جو غيركارشناسي و طي اقدامي عجولانه صورت گرفت.
وي افزود: متأسفانه ما با ادغام وزارتخانه هاي بزرگ وزارتخانه هاي غول پيكري را به وجود آورديم در حالي كه قصد اصلي ما كوچك كردن دولت بود.
سليماني ادامه داد: عمده دليل ما براي ادغام ها كوچك شدن دولت بود ولي بعد از ادغام ها دولت بزرگتر هم شد و كوچك نشد.
سبقت مجلس در كارهاي خير
ابراهيم عزيزي به عنوان نماينده دولت در مخالفت با طرح ممنوعيت ادغام وزارتخانه ها در صحن علني مجلس اظهار داشت: از مهمترين اهدافي كه در چشم انداز نظام و سياست هاي كلي است اين بود كه مجلس تكليف كرد تا دولت اصلاح ساختار انجام دهد.
وي افزود: اگر واقعاً وظيفه اي از يك وزارتخانه به وزارتخانه ديگر برود مشكل ايجاد مي شود و ما بايد به اين موضوع توجه كنيم.
عزيزي با بيان اينكه هر وزيري بايد مقابل مجلس پاسخگو باشد گفت: مجلس حق قانونگذاري دارد و دلسوزي مجلس حتما بيشتر از ماست و هر كار خيري كه دولت انجام داد مجلس از ما سبقت گرفت.
عزيزي اضافه كرد: اگر مغايرتي در اين موضوع باشد بايد ديوان عدالت آن را لغو كند.
تصويب 4 ماده ديگر از طرح اصلاح قانون انتخابات
در جلسه علني ديروز نمايندگان در بررسي جزئيات طرح اصلاح قانون انتخابات مواد 10، 11، 12 و 13 اين قانون را تصويب كردند.
وكلاي ملت در بررسي ماده 10 طرح اصلاحيه قانون انتخابات ماده 41 قانون انتخابات را اصلاح كردند.
محمدعلي اسفناني سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس و نماينده فريدون شهر با پيشنهاد حذف ماده 10 اظهار داشت: لزومي نيست كه هم رئيس دادگستري و هم دادستان در اين ماده بيايد و حضور نماينده دادستان به دليل اينكه در بعد نظارت اشراف بيشتري دارد بهتر به نظر مي رسد.
صولت مرتضوي نماينده دولت نيز در ادامه جلسه در بيان نظر خود گفت: به نظر مي رسد حضور قوه قضائيه دارد در هيئت اجرايي غليظ مي شود، دادستان و رئيس دادگستري مكمل يكديگر هستند و چون رئيس دادگستري شأنشان اداري و قضايي است نسبت به حضور دادستان كه فقط شأن اداري دارد بهتر است.
در نهايت اصل ماده 10 به راي گذاشته شد كه نمايندگان با 120رأي موافق، 31 رأي مخالف و 26رأي ممتنع ماده 10طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري را تصويب كردند.
نمايندگان همچنين در بررسي ماده 11 طرح اصلاح قانون انتخابات كه ماده 42 قانون قبلي انتخابات را اصلاح مي كند قبل از كلمه «باقي مانده» عبارت «با موافقت رئيس هيئت نظارت را» اضافه كردند.
در ماده42 قانون انتخابات مجلس آمده است هرگاه در جريان انتخابات يك يا چند نفر از معتمدين هيئت اجرايي دو جلسه متوالي يا 4 جلسه غيرمتوالي از حضور در جلسات هيئت اجرايي خودداري نمايند يا وظايف قانوني خود را انجام ندهند و يا هيئت اجرايي را از اكثريت ساقط كنند به جاي آنان به ترتيب تعداد راي از معتمدين علي البدل به وسيله فرماندار يا بخشدار دعوت به عمل خواهد آمد، در صورتي كه با دعوت از اعضاي علي البدل باز هم اكثريت حاصل نگردد، باقي مانده را از معتمدين تا 30 نفر تأمين خواهند كرد.
نمايندگان همچنين در ادامه به بررسي جزئيات اصلاح قانون انتخابات ماده 12 اين طرح كه ماده 47 قانون قبلي را اصلاح مي كند رأي موافق دادند.
نمايندگان همچنين در بررسي ماده 13 طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري به اصلاح ماده 50 قانون انتخابات قبلي پرداختند.
وزير صنعت نمايندگان را قانع كرد
در ادامه جلسه علني ديروز سوال موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد و جاجرم از مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.
خلاصه سوال بدين شرح است:
در اين سوال آمده بود: درخصوص اجراي اصل 48 قانون اساسي و توسعه متوازن استان ها چه اقداماتي انجام شده است؟ و دليل عدم اجراي مصوبات سفرهاي استاني دولت و عدم تخصيص تسهيلات براي طرح هاي صنعتي و معدني چيست؟
مهدي غضنفري وزير صنعت با حضور در اين جلسه، به ارائه توضيحاتي درباره پرسش مطرح شده پرداخت و تصريح كرد: سوال آقاي ثروتي براي اين است كه براي توسعه استان خراسان شمالي دغدغه دارد كه دغدغه ارزشمندي است و ما هم با توجه به اين دغدغه مهم، چندين جلسه در وزارتخانه و مجلس و در خراسان شمالي در خدمت آقاي ثروتي بوديم تا اين مشكل را حل كنيم.
در مجموع 3 سفر استاني هيئت دولت به خراسان شمالي در 44 پروژه بايد اجرا شود كه از اين تعداد 18 پروژه تاكنون كامل انجام شده و 22 پروژه در دستور اقدام است و پروژه هم از نظر ما مشكلاتي دارند كه بايد برطرف شوند.
غضنفري ادامه داد: عمده مشكلات در پروژه ها اين است كه يا سرمايه گذار بخش خصوصي انصراف داده و معتقد است كه اين پروژه صرفه اقتصادي ندارد يا منابع بانكي در اختيار اين پروژه ها قرار داده نشده است، اما از طريق صندوق توسعه ملي موفق شديم حركت جديدي را در كل كشور از جمله خراسان شمالي آغاز كنيم.
نمايندگان پس از استماع توضيحات وزير و ثروتي با 180 رأي موافق، 32 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع پاسخ هاي وزير صنعت را قانع كننده دانستند.
 


در جمع فرماندهان قرارگاه خاتم الانبياء

لاريجاني: قرارگاه سازندگي با ورود آگاهانه صحنه را عوض كند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت نقش آفريني سپاه براي مقابله با تهديدات اقتصادي دشمن تصريح كرد:لازم است كه قرارگاه سازندگي با ورود آگاهانه به حل مشكلات كشور صحنه را عوض كند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در دهمين همايش سراسري مديران و فرماندهان قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: سپاه پاسداران از بدو تأسيس در شرايط سخت در كنار مردم و انقلاب بوده و در حل مشكلات نقش آفريني كرده است.
وي با اشاره به حضور سپاه در دفاع مقدس گفت: قرارگاه سازندگي سپاه نقش برجسته اي در دوران دفاع مقدس داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش سپاه در سازندگي و تشكيل قرارگاه سازندگي سپاه، تاكيد كرد: سپاه در بخش سازندگي، رقيب پيمانكاران خصوصي نبوده است، بلكه از پيمانكاران خصوصي نيز از سازندگي بيشتر استفاده كرده است كه اين مهم موجب موفقيت سپاه در بخش سازندگي بوده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه به دليل كينه هاي دشمنان انقلاب اسلامي، اكنون در شرايط خاصي هستيم، اظهار داشت: در شرايط كنوني نقش سپاه براي مقابله با تهديدات اقتصادي دشمن بسيار مهم و پررنگ بايد باشد؛ نمي خواهيم حرف هاي شعاري و حماسي بزنيم چرا كه سپاه صاحب حماسه است و بايد واقع بينانه صحبت كنيم.
وي افزود: لازم است كه قرارگاه سازندگي با ورود آگاهانه به حل مشكلات كشور صحنه را عوض كند، لاريجاني خاطرنشان كرد: دشمنان انقلاب اسلامي در گذشته به روي ما لبخند مي زدند و پشت صحنه عليه ما مي زدند اما امروز آن لبخند را هم نمي زنند و به طور مستقيم روبروي ملت ما ايستاده اند؛ دشمن براي متوقف كردن ملت ايران روي مسائل اقتصادي تمركز كرده و تصور مي كند كه هرچقدر روي اين مسئله مانور بدهد مي تواند بيشتر مؤثر باشد.
وي با اشاره به ادعاي آمريكايي ها مبني بر فلج كننده بودن تحريم ها و موفقيت تحريم ها در حوزه ديپلماسي عمومي گفت: آمريكايي ها تصور مي كردند كه در طول چند مدت اقتصاد ايران به موجب تحريم ها فلج كننده خواهد شد اما اين طور نشد، اكنون نيز تحريم ها را به قول خودشان در حوزه ديپلماسي عمومي بكار گرفته اند اما اگر ما بتوانيم توليد ملي را رونق بدهيم مي توانيم آنها را در مذاكرات منصرف كنيم.
به گزارش فارس، وي در پايان با بيان اينكه قرارگاه سازندگي خاتم مورد اعتماد رهبري و مردم است، از آمادگي مجلس براي كمك به اين قرارگاه خبر داد و گفت: مجلس آماده است در امر سازندگي به قرارگاه سازندگي سپاه كمك كند.
 


در مكتب امام

اختيارات ولايت فقيه
در زمان غيبت، در تمام اموري كه امام معصوم در آنها حق ولايت دارد، فقيه داراي ولايت است.
از جمله آنهاست:
خمس چه سهم امام باشد چه سهم سادات.
انفال و آنچه كه بدون لشكركشي به دست مسلمانان رسيده و به «فيء» موسوم است.
شئون و اختيارات ولي فقيه ص 77
 


زاكاني خبر داد

تشكيل جلسه كارگروه اقتصاد مقاومتي فراكسيون اصولگرايان

سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه كارگروه اقتصاد مقاومتي اين فراكسيون گفت كه فراكسيون به دنبال تدوين ابعاد اقتصاد مقاومتي و چگونگي اثرپذيري آن در حوزه قانون گذاري و نظارتي است.
عليرضا زاكاني كه در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران سخن مي گفت اظهار كرد: يكي از كارهاي ويژه اي كه فراكسيون در سال توليد ملي، كار و سرمايه ايراني انجام داد توجه به اقتضائات كشور و فرمايشات رهبري و تشكيل كارگروه اقتصاد مقاومتي بود كه به واسطه برنامه ريزي صورت گرفته بنا شد در هر دوره فعاليت مجلس جلسات عمومي را با حضور انديشمندان دانشگاهي و حوزوي و نمايندگان درخصوص تبيين ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
وي با اشاره به برگزاري دومين جلسه اين كارگروه در روز سه شنبه خاطر نشان كرد: اين جلسه كه در كميسيون تلفيق برگزار شد با حضور نمايندگان و سخنراني سه نفر از افرادي همراه بود كه در اين خصوص تلاش ها و فعاليت هاي جدي و اساسي داشتند و از عناصر اقتصادي مجلس و مسئولين كميسيون ها هستند.
زاكاني گفت: جلسه با صحبت هاي آقاي فولادگر پيرامون ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي از منظر مقام معظم رهبري شروع شد و در ادامه آقاي ميركاظمي رئيس كميسيون انرژي پيرامون چرايي و چگونگي تحقق اقتصاد مقاومتي و همچنين آقاي قادري از كميسيون برنامه درباره زواياي مختلف اقتصاد مقاومتي و كار ويژه هايي كه توجه به آنها تحقق اقتصاد مقاومتي را به همراه خواهد داشت، سخن گفتند.
به گزارش ايسنا زاكاني همچنين يادآور شد: در اين جلسه سه چهار نفر از نمايندگان نيز نقطه نظراتشان را مطرح كردند و قرار شد هر دو هفته يك بار اين كارگروه فعاليت كند تا منجر به اين شود كه هم ابعاد اقتصاد مقاومتي تبيين شود و هم چگونگي اثرپذيري اين تبيين را در حوزه قانون گذاري و نظارتي مجلس و ايجاد شرايط و مناسبات مربوط به ساير قوا براي تحقق اين مهم را داشته باشيم.
 


2 راه مصون ماندن از انحراف در زندگي

چه كنيم كه همانند بلعم باعورا نشويم؟ چه تضميني هست كه ما به سرنوشت او دچار نشويم؟ به فرض كه درس خوانديم، عبادت كرديم و به خدا نزديك تر شديم، اما چه ضمانتي براي خدايي ماندن وجود دارد؟ اگر علت گمراهي آنها هواي نفس بوده است كه بالاخره هر كسي كمي هواي نفس دارد. ما كه معصوم نيستيم و بالاخره گاهي هم از هواي نفسمان پيروي مي كنيم؛ نكند ما هم مثل بلعم بشويم! آنها كه به راه صحيح رفتند و استقامت كردند، آن مادري كه بعد از شهادت چند فرزندش گفت كاش يكي ديگر هم داشتم تا در راه خدا مي دادم، چه كردند؟ چرا توانستند بر صراط مستقيم باقي بمانند؟ در مقابل، آنها كه بعد از رسيدن به مقاماتي سرنگون شدند، واژگون شدند و دنياپرست شدند چه كردند؟ چرا سرنوشتشان اين گونه شد؟ آيا راهكاري هست كه آدمي به وسيله آن از ابتلا به فساد دوري كند؟
پاسخ كلي و اجمالي اين است كه آدمي دنبال هواي نفسش نرود؛ اما اين پاسخ خيلي كلي است و چندان عملي هم نيست. بالاخره، همه ما كم وبيش گرايش هايي نفساني داريم، خواسته هايي داريم، هوس ها و آرزوهايي براي دنيامان داريم. حال، چطور مي شود كه مادري آن طور قرص، محكم، بدون اضطراب و بي دغدغه مي ايستد و مي گويد: آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و تا ما هستيم به آمريكا اجازه دخالت در ايران را نمي دهيم. راهكار عملي اين گونه شدن چيست؟ آيا راهي عملي وجود دارد كه آدمي قدري از اين خطر ها مصونيت پيدا كند و راه صحيح را بشناسد و دنبال كند و با استقامت بماند؟ كار انبيا همين بوده است كه اين راه ها را به مردم نشان دهند و مردم را تربيت كنند. تربيت كردن فقط به معناي نشان دادن راه هاي كلي نيست، تربيت كردن تنها نسخه نوشتن نيست، بلكه تربيت كردن به ممارست عملي نياز دارد. مربي بايد مراقب متربي باشد و در لحظه انحراف، راه درست را به او يادآوري كند. بار تربيت سنگين تر از تعليم است. انبيا براي همين آمده اند كه به مردم بگويند مواظب باشيد، اين راه خطرناك است، سراشيبي دارد، با سرعت نرويد و خود را مهار كنيد تا زمين نخوريد. مجموعه چنين كارهايي تربيت نام دارد. ما چه دستورالعمل هاي كلي اي داريم كه بتوانيم مطابق آن راه و مصداق هاي عملي، وظيفه خود را بشناسيم و اميد داشته باشيم كه منحرف نشويم؟
دو علت اصلي انحراف
اكنون، مي خواهم بنا بر آموزه هاي نهج البلاغه، به علت يابي اين انحراف بپردازم. همه شما شايد كساني را بشناسيد كه منحرف شده اند؛ از صنف هاي مختلف سياستمداران، بازاريان، ثروتمندان و حتي از رزمندگان جبهه ها. وقتي پيگيري مي كنيد و به دنبال عامل اصلي انحرافشان مي گرديد، درمي يابيد كه عامل انحرافشان از دو چيز خارج نيست: نخست جهل و دوم دلبستگي. برخي از منحرفان نمي دانستند راه صحيح كدام است و در اثر جهل و غفلت، دنبال راهي رفتند كه به سقوطشان منجر شد. آنها مسامحه كردند و در پي تشخيص درست و حق نرفتند. آنها براي شناخت وظيفه زحمت نكشيدند و با جهل و غفلت عمل كردند. آنها ناآگاهانه راهي را برگزيدند و ديگر نگاه نكردند كه آيا درست آمده اند يا خير. بويژه وقتي برخي در راهي كه برگزيده اند شيريني و لذتي هم بيابند، ديگر برنمي گردند و نگاه نمي كنند، آيا اين غذايي كه خورده اند مسموم بوده يا نه. در چنين وضعيتي، آدمي با خود مي گويد: شيرين بود و خوشمزه، پس حتما خوب است. به هرروي، يك عاملي كه موجب سقوط آدمي مي شود، جهل است؛ البته جهل به معناي وسيعش، يعني يا اصلاً راه هاي كلي را بلد نيست، يا مصداقش را نمي شناسد، يا مسامحه كرده است يا تأويل و توجيه كرده است. مسامحه همه جا وجود دارد و سبب انحراف مي شود. براي مثال در مسئله تجارت و ربا. در نگاه آنها، بالاخره در معامله، سرمايه گذاري و سودي وجود دارد؛ حالا چه بيع باشد، چه ربا: » نّما البيع م ثل الرّ با«. يا براي مثال در مسئله ازدواج، مي گويد: «انكحت» بگويي يا نگويي، چه فرقي مي كند. همه اينها برمي گردد به اينكه آدمي درباره اصل آن رفتاري كه بايد داشته باشد و بدان معتقد باشد، بينش روشن ندارد. فكر، اعتقاد و عقيده آدمي غبارآلوده است و شفاف نيست؛ لذا اشتباه مي كند. وقتي فضا غبارآلود باشد، آدمي ممكن است بر سر دوراهي اشتباه كند.
عامل ديگر انحراف، دلبستگي، عادت و حب دنيا است. همه انحراف ها ناشي از ناداني نيست. افراد بسياري هستند كه مي دانند كاري صددرصد بد و غلط است و حتي به ديگران هم مي گفتند كه اين كار را نكنيد، اما خودشان كردند و بدان مبتلا شدند. نمونه اش در ميان معتادان به مواد مخدر زياد است،در مسائل سياسي و اجتماعي هم هست. نمونه بارز چنين چيزي در عادت هاي بدي ديده مي شود كه آدمي دارد؛ چيزي كه مانع ترك عمل نادرست مي شود، عادت است. البته، عادت فقط اعتياد به مواد مخدر نيست، ما به خيلي از چيز ها عادت داريم و مي دانيم بد است، اما ديگر عادت كرده ايم؛ نيازي نيست مثال هايش را برشماريم، زيرا همه با نمونه هاي آن آشنا هستيم.
بنابراين، ما دو عامل كلي در انحراف داريم. يك عامل شناختي است، يعني فرد نمي داند بايد چه كند؛ لذا اشتباه مي كند، به راه غلط مي رود و بعد سقوط مي كند. در علت دوم، فرد راه درست را مي داند اما نمي تواند از كار زشتش دست بردارد و دلبستگي پيدا كرده است. دلبستگي تعبيري است كه عام تر از عادت است در موارد مختلف به كار مي آيد. تعبير قرآني و اسلامي اش حب دنياست:«حب الدّنيا رأس كلّ خط يئه ».( الكافي، ج 2 / 131 / 128)
حسابگري براي آخرت
جوانان بايد برنامه ريزي دقيق براي زندگي خود بكنند و حسابگري منظم داشته باشند. بايد برنامه اي بريزند كه درنهايت عمرشان ارزشمند باشد. براي نمونه، كمي درباره امام خميني(رض) فكر كنيد. آيا او بيشتر از يك آخوند بود، يا بيشتر از مدرسي بود كه در كنار صدها مدرس ديگر، درس مي داد؟ امروز، در اين كشور، هر كار خوبي انجام بشود، سهمي از آن در نامه اعمال امام نوشته مي شود. اگر امام و حركت امام و انقلاب نبود، من و شما كجا بوديم، چه مي كرديم و وضعيت اسلام و شيعه در ايران چگونه بود؟ امام تا روز قيامت، در همه اين بركت ها شريك است. او در مدتي كوتاه، كاري كرد كه تا روز قيامت، ميليون ها مؤمن هرگاه هر كار خيري بكنند، امام هم در آن شريك است. چه كسي مي تواند حساب چنين سودي را بكند يا با چه فرمولي مي شود اين سود را نشان داد؟ ازسويي، آدميزاد مي تواند اين طور اوج بگيرد و ازآن طرف هم مي تواند مثل صدام يا كسان ديگري باشد كه باعث انحراف و گمراهي مردم مي شوند؛ يعني هر چه مردم گناه و خلاف مي كنند، سهمي هم در نامه اعمال آن شخص نوشته مي شود؛ زيرا اوست كه آنها را بدان راه كشانده است. البته، بنا به قرآن، از سهم گناه گناهكاران چيزي كم نمي شود، اما سهمي هم در نامه اعمال مسببان نوشته مي شود.
بصيرت
حال، ما چه كنيم كه موفق شويم و از عمرمان آن گونه استفاده كنيم كه نتيجه آن چيزي شبيه به بي نهايت است؟ يا چه كنيم كه مبتلا نشويم و سقوط نكنيم كه چيزي شبيه به سقوطي بي نهايت است در عذاب جهنم. براي گذر از راه صحيح، دو كار بايد بكنيم؛ نخست، بايد شناختمان را عميق و وسيع كنيم، يعني بيشتر درك كنيم، بيشتر بدانيم، عميق تر بفهميم و به تعبيري كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد مي كنند، بصيرت بيشتري پيدا كنيم. اين يك عامل است كه مي تواند ما را از انحرافات حفظ كند؛ يعني بهتر فهميدن و بهتر درك كردن. عامل ديگر اين است كه از ابتدا سعي و تمرين كنيم كه از راه هاي خطرناك فاصله بگيريم. بايد بكوشيم با رفيق هاي بد كمتر معاشرت كنيم، در جاهايي كه مركز گناه و فساد و انحراف است كمتر برويم يا اصلا نرويم و سعي كنيم خودمان را به كارهاي خوب عادت بدهيم. البته، اين كارها بايد آرام آرام انجام شود؛ زيرا فشار كار ناگهاني و افراطي، انسان را خسته مي كند و درنتيجه كارش را كنار مي گذارد. بنابراين بايد كم كم و با تمرين مناسب پيش رفت.
در كل، بايد سعي كنيم به جاي اينكه بگوييم چه دلم مي خواهد يا مردم چه مي خواهند، بگوييم خدا چه مي خواهد. بايد بكوشيم تا مي توانيم كاري بكنيم و به چيزي بينديشيم كه خدا مي خواهد. اين با تمرين آرام آغاز مي شود، مثلاً با روزي نيم ساعت و بعد كم كم كامل و تبديل به عادت مي شود. پس از مدتي، فكركردن به خواسته خدا ملكه انسان مي شود. عادت فقط در كارهاي زشت نيست. وقتي كار خوبي از مؤمني فوت مي شود، چنان است كه گويي گمشده اي دارد و گويي عزيزش را از دست داده است. مؤمناني كه به نوافل روز و شب عادت دارند، اگر روزي نافله شان ترك شود، آن روز را عزا مي گيرند و با خود مي گويند: چه گناهي كرده ايم كه نماز شبمان ترك شد. نمونه عيني چنين شخصي امام(ره) بود. آدم وقتي به كاري عادت كرد، ديگر برايش راحت مي شود.
2وظيفه اصلي جوانان
بنابراين، جوانان ما بايد دو كار اصلي انجام دهند، كارهايي كه سرنوشت آنها را تعيين مي كند: نخست، بكوشند خوب بفهمند و مرتبه شناختشان را ارتقا دهند. شما جوانان، بايد سعي كنيد در هر سطحي كه هستيد و هر اندازه اي از معلومات كه داريد، هر روز ربع ساعت مطالعه كنيد. مطالعه كتابي كه مطمئن هستيد كتاب خوب و درستي است و باعث مي شود كم كم شناخت شما از حقايق بيشتر بشود. اين مطالعه بايد منظم و پيوسته باشد، نه اينكه يك روز يك كتاب بخوانيد بعد تا سال ديگر هيچ چيزي نخوانيد؛ نه، هر روز بايد ربع ساعت بخوانيد. همچنين بنا به شرع مقدس، هر روز، صد يا دست كم پنجاه آيه از قرآن بخوانيد. اين كار قرائت قرآن نيز بايد منظم و روزانه باشد، نه اينكه يك روز يك ختم قرآن بخوانم و بعد بگويم اين باشد براي يك سال. اين گونه خواندن قرآن اثر نخواهد داشت، بلكه بايد مداوم باشد. دوم، جوانان بايد در بخش برنامه هاي عملي، بكوشند كه تدريجاً رفتارشان را جوري تنظيم كنند كه به جاي خواسته خود، به دنبال خواسته خدا بروند. يعني در مرحله اول بگويد كه آيا خدا مي خواهد يا نمي خواهد و كاري بكند كه خدا مي خواهد. اگر آدمي زادگان چنين رفتار كنند، از همه شرور و مفاسد مصونيت پيدا مي كنند.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دام عزه) در جمع خانواده هاي بسيجي كازرون .مشهد مقدس 26/12/1390
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


سرلشكر رشيد در مراسم رونمايي از كتاب «نبرد طريق القدس»:

بايد همواره خود را آماده جنگ بدانيم

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم رونمايي از كتاب نبرد طريق القدس گفت: بايد همواره خود را آماده جنگ بدانيم و درس هاي دفاع مقدس را اينگونه تبيين كنيم.
آيين رونمايي از كتاب «نبرد طريق القدس» نوشته امير رزاق زاده با حضور سرلشكر پاسدار غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و جمعي از فرماندهان و محققان دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم، سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در سخناني ضمن تقدير از نويسندگان و فعالان دفاع مقدس، اظهار داشت: هدف از گفتار و نوشتار و هر نوع تلاشي در اين زمينه اين است كه بيان شود جنگ چيست و ما بايد براساس چه مفاهيم و سياست ها و گسترش اصول و ارزش هاي دفاع مقدس حركت كنيم و وقتي سخن گفته يا كار هنري در اين زمينه توليد مي كنيم، بايد چه نكاتي را رعايت كنيم.
وي يادآور شد: در اين باره بايد گفت، در سالروز عمليات ها و يا سالروز شهادت سرداران جنگ تحميلي با حجم انبوه كار روبه رو مي شويم و اين پرسش همواره به وجود مي آيد كه هدف از گفتار و نوشتار در اين زمينه چيست؟
سرلشكر رشيد اضافه كرد: مطلب اول اين است كه براساس سه ملاحظه اساسي مي توان درباره جنگ چيزي نوشت؛ بيان ارزش هاي ديني و اسلامي حاكم بر تفكر مسئولين و سلوك فرماندهان بايد رعايت شود و اين رفتارها بيان گردد.
وي با اشاره به اساس و پايه جنگ هشت ساله بيان داشت: معنويت، حماسه و عقلانيت سه ركن حاكم و شاكله جنگ و دفاع مقدس است و سه سطح جنگ را مسئولين، فرماندهان و رزمندگان تشكيل مي دادند كه مسئولين شامل امام(ره) و رئيس جمهور بودند، فرماندهان شامل فرماندهان لشكرها و تيپ ها و رزمندگان شامل نيروها مي شدند.
جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: ملاحظه دوم اين است كه ما واقعه بزرگ سياسي- تاريخي را مي خواهيم تجزيه و تحليل كنيم و نياز به تجزيه و تحليل عميق داريم كه در اين زمينه ما هنوز متون جامعي در دست نداريم.
به گزارش مهر، همچنين بررسي درس هاي دفاع مقدس همواره بايد مد نظر گرفته شود يعني ما بايد همواره خود را آماده جنگ بدانيم و تصور جنگي دوباره را داشته باشيم و درس هاي دفاع مقدس را اينگونه تبيين نماييم.
سرلشكر رشيد تصريح كرد: جنگ تحميلي براي ملت ايران آزمون قدرت ملي و ديني بود و در كنار اين آزمون، آزمون نظامي هم قرار داشت كه ما خوشبختانه در همه آنها پيروز و موفق بوديم و بايد با دفاع مناسب جنگ را ماندگار كنيم.
 


آهني: ايران هيچ نيازي به سلاح اتمي ندارد

سفير كشورمان در پاريس، تاكيد كرد كه سلاح اتمي در دكترين جمهوري اسلامي ايران هيچ جايي ندارد.
«علي آهني» در گفت وگو با سايت خبري- تحليلي «بولوار ولتر» با اشاره به فشارها و جوسازي رسانه هاي غربي پيرامون برنامه هسته اي كشورمان گفت: دكترين ما دستيابي به سلاح اتمي را رد مي كند. اين اصلي است كه در عالي ترين سطح توسط مقام معظم رهبري آيت الله علي خامنه اي بيان شده است. علاوه بر اين ما از كشورهاي امضاكننده NPT هستيم. ايران كشوري مسئول است كه به تعهدات و الزامات خود احترام مي گذارد. دليلش هم اين كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در ايران همواره حضور داشته اند و 7500 نفر روز به طور منظم يا سرزده از تاسيسات هسته اي ايران بازرسي كرده اند و به علاوه دوربين هاي آنها دائما در اين مراكز نصب بوده و امور را تحت كنترل دارند. بنابراين آنها متوجه شده اند كه برنامه هسته اي ايران كاملا غيرنظامي است. ما در انجام مذاكره براي دستيابي به توافقي كه تضمين هاي خوبي براي همه در برداشته باشد، كاملا آماده ايم.
آهني در بخش ديگري از اين گفت وگو با انتقاد از سياه نمايي و جنگ رواني رسانه هاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: از زمان انقلاب اكثر مقالات و خبرهاي برخي رسانه هاي غربي در اين جهت بود كه نشان دهند شرايط ايران بي ثبات است و مي گفتند كه جمهوري اسلامي ايران شش ماه تا يك سال ديگر سرنگون مي شود اما جمهوري اسلامي ايران همواره با اقتدار و باثبات برقرار است...
 


نصرت الله تاجيك هفته آينده به كشور بازمي گردد

با انصراف وزارت كشور انگليس از ارائه درخواست تجديدنظر در ديوان عالي براي استرداد نصرت الله تاجيك به آمريكا، وي به زودي به ايران برمي گردد.
نصرت الله تاجيك، سفير پيشين ايران در اردن به شبكه خبري العالم گفت كه هفته آينده به كشور بازخواهد گشت.
وي با بيان اينكه وزارت كشور انگليس به او گفته است كه عليه حكم به آزادي او درخواست استيناف نخواهد داد، افزود: در حال اقدام براي تكميل برخي اقدامات و اوراق رسمي لازم براي مستند كردن حكم دادگاه و دريافت گذرنامه خود براي ترك لندن است.
بنابراين گزارش، نصرت الله تاجيك، 59 ساله، ديپلمات پيشين ايراني كه به تلاش براي تامين سخت افزارهاي نظامي براي كشورش متهم شده بود، شش سال قبل هدف يك عمليات آمريكايي در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش براي صدور بدون مجوز تسليحات دفاعي ديد در شب آمريكايي به ايران، تحت تعقيب قرار گرفت.
وي كه سفير پيشين ايران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفي وزارت امنيت كشور آمريكا دستگير شد.
«لرد آلن موزز»، قاضي دادگاه استيناف در كنار قاضي «هميلتون سوييني» حكم به رهايي تاجيك از استرداد دادند.
براساس اين حكم تاجيك بايد آزاد مي شد مگر در صورتي كه وزارت كشور يا دولت آمريكا براي ارجاع پرونده به عالي ترين دادگاه انگليس، يعني ديوان عالي اين كشور اقدام كند. وزارت كشور انگليس و دولت آمريكا از زمان صدور حكم 14 روز فرصت داشتند تا درخواست استيناف را به ديوان عالي ارائه كنند.
اما اكنون براساس گزارش پايگاه اينترنتي «نوردرن اكو»، اين ضرب الاجل چهارده روزه پايان وقت اداري روز سه شنبه 11 دسامبر به پايان رسيد و سخنگوي وزارت كشور انگليس، گفت: حكم دادگاه عالي به طور كامل بررسي شد و مشورت هاي حقوقي به اين نتيجه رسيد كه هيچ دليلي براي استيناف در ديوان عالي وجود ندارد. «كارن تادنر»، وكيل تاجيك در اين باره گفت كه عصر پنج شنبه براي رفع رسمي اتهام براي استرداد وي در دادگاه «وست مينيستر» اقدام مي كند.

 


با حكم رئيس جمهور

غلامحسين الهام رئيس شوراي اطلاع رساني و سخنگوي دولت شد

محمود احمدي نژاد با صدور حكمي غلامحسين الهام را به عنوان رييس شوراي اطلاع رساني و سخنگوي دولت منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، متن حكم رييس جمهوري به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي دكتر غلامحسين الهام
نظر به تعهد و سوابق ارزشمند و تجارب مفيدتان، جنابعالي را به عنوان رييس شوراي اطلاع رساني و سخنگوي دولت منصوب مي نمايم.
اميدوارم با همكاري مديران و مسوولان دولت و با بهره گيري از آراي افراد صاحبنظر و انديشمند و نيروهاي دلسوز عرصه رسانه نسبت به اطلاع رساني به موقع و روشنگر و تشريح برنامه ها، اقدامات، سياست ها و جهت گيري هاي دولت، اقدامات لازم را معمول فرماييد.
توفيقات و سلامتي جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) از خداوند منان مسالت مي كنم.
محمود احمدي نژاد
 


آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه آزاد از يك شنبه

ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي از يكشنبه 26 آذر ماه آغاز مي شود و تا سه شنبه 5 دي ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در نشست خبري گفت: ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه آزاد از يكشنبه 26 آذرماه آغاز مي شود و داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود در اين آزمون اقدام كنند.
وي ادامه داد: آزمون دكتراي امسال تستي است و ديگر هيچگونه آزمون تشريحي در مقطع دكتري برگزار نمي شود.
اقبالي در مورد تغييرات ثبت نام دوره دكتري گفت: در آزمون دكتري امسال براي نخستين بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداكثر 5 واحد دانشگاهي است و پذيرش دانشجو براساس نمره كل حاصل از آزمون كتبي با سهم 75 درصد و مصاحبه علمي با سهم 25 درصد و با توجه به اولويت واحد دانشگاهي انتخابي است.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اظهار داشت: ثبت نام دوره بدون آزمون دكتري تخصصي سال 92 نيز به طور همزمان با ثبت نام آزمون دكتري تخصصي آغاز مي شود.
وي افزود: در دوره بدون آزمون نيز داوطلبان مجاز به انتخاب حداكثر 5 واحد دانشگاهي هستند.
اقبالي با بيان اينكه شرايط ثبت نام دوره بدون آزمون نيز به طور كامل در دفترچه راهنما تشريح شده است، گفت: براساس اين شرايط داشتن حداقل معدل 17 براي رشته هاي غير گروه انساني، حسابداري و مديريت خدمات بهداشتي الزامي است.
وي عنوان كرد: داشتن حداقل نمره پايان نامه 5/18 و حداكثر 30 سال سن و اينكه داوطلب در يكي از سال هاي 89 ،90 و 91 فارغ التحصيل شده باشد از ديگر شرايط دوره بدون آزمون دكتري تخصصي است.
 


رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش:

تاثير سوابق تحصيلي در پذيرش دانشگاه ها 100 درصدي شد

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش اعلام كرد: امسال در يك سوم رشته شهرها پذيرش براساس تاثير 100 درصد سوابق تحصيلي خواهد بود.
عبدالامير عرفي، در گفت وگو با فارس با اشاره به قانون حذف كنكور گفت: بعد از تصويب اين قانون، آموزش و پرورش موظف شد تا در بحث امتحان نهايي شرايط استانداردي را فراهم كند و نمرات اين امتحانات را تحت عنوان سوابق تحصيلي، هر سال در اختيار سازمان سنجش قرار دهد.
وي افزود: اين مصوبه از سال 89 اجرايي شد و ما سوابق تحصيلي را به سازمان سنجش ارائه داديم؛ سال گذشته نيز همين برنامه به صورت كامل تر انجام شد و گزارش آن به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارائه شد.
عرفي با بيان اينكه مبناي ثبت نام كنكور، تأييد سوابق تحصيلي و دريافت كد آن است، گفت: امسال تاكنون سوابق تحصيلي 464 هزار نفر را به سازمان سنجش ارائه كرده ايم.
وي افزود: فعاليت آموزش و پرورش در بخش سوابق تحصيلي باعث اعتمادبخشي به سازمان سنجش شده است و شاهديم كه براساس اعلام سازمان سنجش، سوابق تحصيلي مي تواند در يك سوم رشته شهرهاي آموزش عالي به عنوان تنها عامل پذيرش دانشجو در دانشگاه باشد.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش به بحث تاثير 100 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور اشاره كرد و تاكيد كرد: مسئولان سازمان سنجش اعلام كرده اند كه امسال در 10 هزار رشته شهر (يك سوم رشته شهرها) پذيرش براساس تاثير 100 درصد سوابق تحصيلي است.
 


وزارت دفاع حضور كارشناسان ايراني در كره شمالي را تكذيب كرد

وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي طي اطلاعيه اي ادعاهاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر حضور نيروهاي ايراني در كره شمالي و همكاري در پرتاب موشك بالستيك اين كشور را به شدت تكذيب كرد.
در اين اطلاعيه، وزارت دفاع هر نوع همكاري با كره شمالي در پرتاب موشك بالستيك را رد و خاطرنشان كرد: اين ادعاهاي واهي در راستاي جنگ رواني و تلاش براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستي در توليد و تكثير سلاح هاي هسته اي و آزمايشات اخير اتمي آمريكا در صحراي نوادا مطرح مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10