(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 23  آذر  1391 - شماره 20380

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولايتي مطرح كرد
آمادگي ايران براي انتقال تجربيات خود به ملت هاي انقلابي
احمدي نژاد: دولت به دنبال انتخابات پرشكوه و حداكثري است
در ديدار ركن آبادي با چند سفير اروپايي در لبنان صورت گرفت
تاكيد بر يافتن راه حل سياسي براي حل بحران سوريه
چشم به راه سپيده
شهداي شلمچه با كاروان سفينه النجاه حسيني(ع) وداع كردند
نگراني روسيه از احتمال استفاده پاتريوت ناتو در تركيه عليه ايران
همسو با سياست هاي خصمانه آمريكا
كانادا تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال مي كند
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
اخبار ادبي و هنري
آيت الله سيدمرتضي علوي خوانساري به رحمت ايزدي پيوست
گشايش نمايشگاه بين المللي كشاورزي در قائمشهر
با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شد
رونمايي از بالگردهاي ساخت ايران در كيش
مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور:
 200 هزار نفر در كانون هاي بسيج هنرمندان كشور عضو هستند
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد
تحصيل 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگيان
سرتيپ رادان: اتباع بيگانه بايد از دروازه هاي رسمي كشور تردد كنند
رئيس دانشگاه بيرجند:
وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نحوه گزينش دانشجوي دكتري را تغيير دهد
معلم جان باخته تصادف محور بروجن-لردگان به خاك سپرده شد
براي اولين بار در خاورميانه
خوراك صنايع رنگ و روغن در منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر به توليد رسيد


ولايتي مطرح كرد

آمادگي ايران براي انتقال تجربيات خود به ملت هاي انقلابي

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اين كه بيداري اسلامي اكنون به مرحله حساس و تعيين كننده دولت سازي وارد شده، اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در اين زمينه در اختيار ملت هاي انقلابي قرار دهد.
«علي اكبر ولايتي» در اختتاميه همايش جهاني اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي با بيان اعتقاد راسخ به اين كه علم و عالم منشأ هرگونه تحول و پيشرفت در جوامع مختلف است، گفت: اين همايش با هدف زمينه سازي براي تسهيل روند انتقال تجربيات، دستيابي به مفاهيم مشترك و گسترش تعامل فكري ميان انديشمندان جهان اسلام، برگزار گرديد.
وي افزود: با توجه به اين كه بيداري اسلامي در بسياري از كشورها به مرحله حساس و تعيين كننده دولت سازي وارد شده است، فعاليت هاي علمي و هم انديشي ميان انديشمندان مسلمان مي تواند در بر دارنده كمك شاياني به رهبران و سياستمداران در كشورهاي تحول يافته باشد.
وي ادامه داد: بهره گيري از تجربيات مثبت و منفي و نيز ريشه يابي موفقيت ها و شكست ها در فرآيند بيداري اسلامي، نه تنها ما را نسبت به آسيب ها و تهديدات پيش رو آگاه و هوشيار مي سازد، بلكه مقدمه اي ضروري براي نظريه پردازي در اين زمينه به شمار مي آيد.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اين كه در اين عرصه جمهوري اسلامي ايران كه تجارب ارزنده اي در زمينه دولت سازي بر مبناي آموزه هاي ديني در دوران معاصر دارد و به عنوان كشوري كه در عرصه توليد علم و بومي سازي دستاوردهاي بشري به موفقيت هاي چشمگير و قابل توجهي دست يافته است، آمادگي دارد تمامي توان خود را در جهت حمايت از اين تلاش هاي فكري به كار گيرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران، با الهام از بيانات حكيمانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، نكاتي راهبردي را برنامه هاي خود جهت گسترش تبادلات فكري ميان اساتيد و انديشمندان جهان اسلام قرار خواهد داد.
 


احمدي نژاد: دولت به دنبال انتخابات پرشكوه و حداكثري است

رئيس جمهور گفت: دولت به دنبال يك انتخابات پرشكوه است و هدف ما اين است كه همه بيايند و حضور حداكثري باشد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاران در پايان نشست هيئت دولت درباره برخي سخنان پيرامون انتخاباتي بودن انتصاب هاي جديد وي در نهاد رياست جمهوري و برخي سازمانها گفت: برخي خيال مي كنند از سياست و مديريت تنها انتخابات وجود دارد و آن را مي فهمند آن هم انتخابات به مفهوم اينكه خودشان به قدرت برسند در حالي كه كشور فقط انتخابات نيست انتخابات نقطه تجلي مردم در حاكميت و بسيار مهم است.
وي ادامه داد: دولت نه در انتخابات مجلس و نه در چند انتخابات آينده كاره اي نيست و برنامه اي ندارد. دولت به دنبال كشف نظر مردم است و حضور پرشكوه مردم را در انتخابات دنبال مي كند.
رئيس جمهور ادامه داد: دولت هيچ برنامه اي براي تأثيرگذاري بر انتخاب مردم ندارد. انديشه دولت اين نيست فرهنگ اين دولت اين نيست ما الان به فكر اين هستيم كه كشور را جلو ببريم و توطئه هاي دشمن را خنثي كنيم. الان بخش زيادي از مردم تحت فشار هستند و ما مي خواهيم فشار را از دوش مردم برداريم. و من باز هم تأكيد مي كنم دولت هيچ اعتقادي به اين ندارد كه ما بايد بر روي مردم تأثيرگذار باشيم مطلقاً دولت هيچ برنامه اي براي تأثيرگذاري بر انتخابات ندارد و هيچ كدام از اين انتصاب ها در اين راستا نيست.
احمدي نژاد گفت: من قبلاً نيز گفته ام كه تا زماني كه اين دولت است ما تغييرات هم خواهيم داشت. ما اگر ببينيم كه هر كس در جايي كه سمتي را برعهده دارد ديگر نمي تواند كار خود را انجام دهد جاي خود را به ديگري خواهد داد.
وي افزود: بعضي ها كه سخناني در اين خصوص مي گويند تنها فكر خود را بيان مي كنند مگر بنا است استاندار و وزير به جاي مردم انتخاب كنند. تغيير وزير چه تأثيري در جابجايي مردم دارد آيا يك وزير مي تواند رأي مردم را جابجا كند اين حرف ها بسيار سطح پأيين است و كساني كه اين حرف ها را مي زنند روحيه ملت را نمي شناسند.
احمدي نژاد گفت: من صريحاً به شما كه اين پرسش را مطرح مي كنيد عرض مي كنم آنچه كه در ته ذهن دولت است يك انتخابات پرشكوه و با حضور حداكثري است؛ اگر در انتخابات قبلي حضور 40 ميليون بود در انتخابات بعدي اين حضور به 46 يا 47 ميليون برسد. هدف ما اين است كه همه بيايند و حضور حداكثري باشد و اين براي ما مطلوب است و رئيس جمهور با حداكثر رأي ممكن سركار بيايد.
رئيس جمهور ادامه داد: ما در اينجا دخالتي نداريم مردم بايد انتخاب كنند آنچه كه ما به دنبال فراهم كردن بستر آن هستيم انتخاباتي با بالاترين حضور است.
وي همچنين درباره طرح ادغام وزارت ارتباطات افزود: وزارت ارتباطات از مدت ها قبل در فهرست ادغام ما بود چرا كه وزارت ارتباطات چيزي در اختيار ندارد و دولت هر چه كوچكتر باشد بهتر است.
احمدي نژاد ادامه داد: پست بانك و پست بايد واگذار شود. يك شركت زيرساخت مي ماند و يك كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كه در مركز ديگري ادغام خواهد شد. بر طبق فرمان مقام معظم رهبري مركزي به نام مركز فضاي مجازي ايجاد شده است.
وي افزود: اين مركز فضاي مجازي وظيفه تنظيم مقررات راديويي را نيز برعهده دارد كه اين مركز نيز فعاليت خود را شروع كرده است از اين رو عملاً آن چيزي كه زير نظر وزارت ارتباطات باقي مي ماند در حد يك وزارتخانه نيست و تنها شامل يك يا دو شركت و يك كميسيون مي شود.
وي افزود: از اين رو طبيعي است كه اين وزارتخانه بايد تبديل به يك سازمان زير نظر رئيس جمهور و يا يكي از وزراء تبديل شود.
احمدي نژاد ادامه داد: ما در جهت مصالح و منافع كشور اين كار را مي كنيم و حتي حكم سرپرستي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از 4 ماه پيش تهيه شده بود اما ما صحبت هايي كرديم و قرار بود كارهايي انجام شود. بالاخره مقدمات آن فراهم شد و اين كار انجام شد.
احمدي نژاد گفت: بالاخره دولت بايد كوچكتر شود و وزارت ارتباطات هم ديگر در حد يك وزارتخانه نيست؛ زماني كه بخواهيم اين وزارتخانه را ادغام كنيم حتماً لايحه اي را به مجلس خواهيم داد اين مسئله نظر شوراي نگهبان است و ما بدون تصويب مجلس نمي توانيم آن را ادغام كنيم.
به گزارش فارس، در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت و در راستاي سنت پسنديده اهداي خون، وزراي شركت كننده در جلسه كابينه براي دومين بار خون خود را به منظور كمك به افراد نيازمند اهدا كردند.
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره عوض شدن رويكرد كشورها در مذاكرات هسته اي و موضع ايران نسبت به عوض شدن اين رويكردها گفت: موضع ايران در مورد اين مسئله مشخص است ما تصور مي كنيم همكاري به نفع همه است. اگر بنا باشد جلوي فسادي در جامعه گرفته شود همه بايد به هم كمك كنند.
احمدي نژاد افزود: اگر شما به ياد داشته باشيد من در تابستان سال 86 اعلام عمومي كردم كه از نظر ما موضوع هسته اي تمام شده است. يعني ما به فناوري هسته اي رسيده ايم و سه هزار سانتريفيوژ را نصب كرده و ما هم اكنون هسته اي هستيم. من در همان جا اعلام كردم كه سياست ما از اين پس بر مبناي همراهي و همكاري است و اين به نفع ديگران هم هست.
 


در ديدار ركن آبادي با چند سفير اروپايي در لبنان صورت گرفت

تاكيد بر يافتن راه حل سياسي براي حل بحران سوريه

سفراي نروژ، ايتاليا، روماني و يونان در ديدارهاي جداگانه با غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در لبنان بر ضرورت يافتن راه حلي سياسي براي حل بحران سوريه تاكيد كردند.
«آوين آس» سفير نروژ در لبنان در ملاقات با سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان كه در محل سفارت كشورمان صورت گرفت، ضمن ابراز نگراني از اعمال خشونت آميز گروه هاي افراطي در سوريه، ابراز اميدواري كرد كه با كمك ايران، هرچه زودتر راه برون رفت از اين بحران عملي شود.
«جوزفي مورابيتو» سفير ايتاليا در لبنان نيز در ديدار سفير كشورمان با وي، تصريح كرد: ايتاليا تنها راه متصور براي حل بحران سوريه را راه حل سياسي و جلوگيري از ورود نيرو و سلاح از خارج سوريه مي داند.
وي با تاكيد بر نقش قدرت هاي منطقه اي در حل مسائل منطقه، تلاش همگاني براي حفظ ثبات در لبنان را ضروري قلمداد كرد.
همچنين «دانيال تاناس» سفير روماني در لبنان در تبادل نظر با ركن آبادي پيرامون اوضاع جاري منطقه با تاكيد بر ضرورت توقف خشونت در سوريه و چاره جويي از مسير گفت وگو، آمادگي كشورش براي ايفاي نقش مثبت در اين راستا را اعلام كرد.
سفير كشورمان نيز در ديدار با همتايان اروپايي خود، با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي ايران براي برقراري نشست گفت وگوهاي ملي سوريه و دستيابي به توافق سياسي از مسير گفت وگو، اولين گام عملي جهت حل سياسي اين بحران را توقف حمايت هاي مالي و تسليحاتي از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه و پذيرش آراي اكثريت مردمي سوريه براساس انتخابات سالم توصيف كرد.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
دل شكوه هاي حضوري
روزي ازين موج هايل
يارم پي ياري آيد

در شام چشم انتظاري
باري به سوداي مجنون

صبرم به دل بازآيد
آن آيت ناز آيد

در خلوتي فارغ از غم
مشتاقي و دلربايي

دلبر چو ابرو نمايد
مطرب به مجلس درآيد

زان هاشمي رو خط و خال
تا ديده سيرش ببيند

خوش باش از بعد دوري
واي از دل آن كه از عشق

اي رفتنت رفتن جان
كشتي در اين تيره طوفان

باز آ كه دل بازگردد
وز مقدمت اي دلارام
كشتي به ساحل نشيند
دل دربر دل نشيند

صبحي دمد از صحاري
ليلي به محمل نشيند

كان يار دمساز آيد
با من به منزل نشيند

من باشم و دوست با هم
با هم، مقابل نشيند

عيشم به دل رو نمايد
ساقي به محفل نشيند

گلبوسه گيرم به تكرار
تا آتش دل نشيند

دل شكوه هاي حضوري
يك لحظه غافل نشيند

بازآ به كف گير سكّان
ترسم كه در گل نشيند

آرامش آغاز گردد
اين موج هايل نشيند
حميد سبزواري
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
باورم كن
خواهد آمد، اي دل ديوانه ام
او كه نامش با لبانم آشناست
من گل نرگس برايش چيده ام
باورم كن! خواهد آمد، باوفاست
مژده پاك سرشت
¤ ¤ ¤
آهسته آهسته
مرا با خويش خواهد برد غم آهسته آهسته
شب شيطاني و نفس و ستم آهسته آهسته
تو اي آيينه در آيينه در آيينه نوراني
شبي بگذار بر چشمم قدم آهسته آهسته
بگو امشب كدامين سمت و سو آيينه مي پاشي
كه بر جا پاي تو بوسه زنم آهسته آهسته
بيا يك شب فقط يك شب تماشا كن مرا وقتي
كه مي گريم به نامت دم به دم آهسته آهسته
زمين در انتظارت گرد خود از درد مي پيچد
زمان افتاده گويي از قدم آهسته آهسته
مرا با خويش خواهي برد، مي دانم و الا من
كنار ياد تو جان مي دهم آهسته آهسته
تمام آسمان را بسته مي بينم دري بگشاي!
كه دارم از خودم دل مي كنم آهسته آهسته
سيد محمدعلي رضازاده (عاصي)
 


شهداي شلمچه با كاروان سفينه النجاه حسيني(ع) وداع كردند

كاروان سفينه النجاه پس از استقرار يك شبانه روز در شهر خرمشهر با همراهي جمعيت زيادي از شيفتگان حسيني به سمت مرز شلمچه به حركت درآمد.
به گزارش خبرگزاري ها، فرماندار خرمشهر گفت: سيل مشتاقان حسيني و عزاداراني كه از روزها پيش در مسير كاروان سفينه النجاه قرار گرفته، از مسجد جامع خرمشهر، ميعادگاه اصلي زيارت با ضريح مرقد مطهر اباعبدالله الحسين(ع) به سوي شلمچه به حركت درآمد.
حسيني اضافه كرد: در مسير حركت كاروان، ايستگاه هاي صلواتي خودجوش مردمي همچنين توسط ساير دستگاه هاي اجرايي شهرستان برپا شد و خدمات مطلوب و بهينه را به زائران و همراهان ضريح ارائه دادند.
همچنين معاون فرماندار خرمشهر ابراز داشت: براساس پيش بيني هاي اوليه بيش از 100 هزار نفر از زائران و عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در مشهد شهداي شلمچه حاضر شده و ارادت خود را به سالار شهيدان نشان دادند.
اهوازي عنوان كرد: همچنين با نظارت عوامل اجرايي بهداشت محيط خرمشهر طبخ غذا در محدوده شهري خرمشهر به سبب مسائل بهداشتي انجام شد و در حدود 15 هزار غذا بين زوار در يادمان شهداي شلمچه توزيع شد.
وي تصريح كرد: همچنين در همين راستا بيش از 20 هزار بطري آب معدني بين زوار تقسيم شده و امكانات اوليه براي رفاه حال شهروندان و ديگر مسافران در محل يادمان شلمچه اجرايي شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج خرمشهر نيز افزود: در طول مسير بيش از 15 ايستگاه صلواتي ايجاد شد كه از زوار همراه كاروان حامل ضريح پذيرايي كردند.
سرهنگ فرهانيان گفت: بيش از دو هزار بسته فرهنگي شامل اقلام فرهنگي از جمله جزوه تاريخچه ساخت ضريح امام حسين(ع) بين زوار توزيع شد.
گفتني است راهيان نور كه از ورودي اهواز به شهرستان خرمشهر در حركت بودند به دليل ترافيك جمعيت مجبور به پياده شدن از خودروهاي خود شدند و با پاي برهنه پياده به سمت كاروان سفينه النجاه راهي شدند.
لازم به ذكر است ضريح جديد امام حسين(ع) قرار است از مرز شلمچه وارد خاك عراق شده تا مراحل انتقال و نصب در حرم سيدالشهدا انجام شود.
 


نگراني روسيه از احتمال استفاده پاتريوت ناتو در تركيه عليه ايران

يك منبع ديپلماتيك روس احتمال استفاده از موشك هاي پاتريوت مستقر در تركيه عليه ايران را دليل مخالفت روسيه با اين موضوع خواند.
روزنامه «كامرسانت» با استناد به يك منبع ديپلماتيك در مسكو گزارش داد: مخالفت روسيه با استقرار سيستم هاي موشكي پدافند هوايي «پاتريوت» در مرز تركيه با سوريه ناشي از اين نگراني است كه از آنها در عمليات نظامي عليه ايران استفاده شود.
بنابر گزارش خبرگزاري «نووستي»، اين منبع گفت: تركيه علت درخواست از ناتو براي استقرار پاتريوت ها در مرز خود با سوريه را صرفا با ضرورت دفاع در مقابل حملات احتمالي ارتش سوريه توضيح مي دهد اما طبق اطلاعات ما اين كار مي تواند داراي يك محتواي ديگر و اعلام نشده نيز باشد و آن تدارك عمليات نظامي عليه ايران است.
تركيه كه عضو ناتو است، در نيمه دوم ماه نوامبر رسما از اين ائتلاف نظامي درخواست كرد براي دفاع از مرز 900 كيلومتري اين كشور با سوريه به آنكارا سيستم هاي موشكي «پاتريوت» واگذار كند.
اندرس فوگ راسموسن، دبيركل ناتو اعلام كرد كه اين سيستم ها كاملا تدافعي بوده و براي اهداف ديگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. ناتو در نشست وزيران خارجه خود در روز چهارم دسامبر تصميم گرفت سيستم هاي «پاتريوت» را در مرز تركيه و سوريه مستقر كند.
پيشتر الكساندر گروشكو، نماينده دايم روسيه در ناتو اظهار داشته بود استقرار سيستم هاي موشكي پدافند هوايي «پاتريوت» در مرز تركيه و سوريه حاكي از كشانده شدن تدريجي ناتو به درگيري داخلي سوريه خواهد بود.
 


همسو با سياست هاي خصمانه آمريكا

كانادا تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال مي كند

دولت كانادا در راستاي سياست هاي ضد ايراني خود اعلام كرد تحريم هاي جديدي عليه جمهوري اسلامي اعمال خواهد كرد.
«جان بيرد» وزير خارجه كانادا از وضع تحريم هاي جديد دولت كانادا عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف كردن برنامه هسته اي صلح آميز ايران خبر داد.
بيرد گفت: در اين تحريم ها، نام 98 شخص و نهاد ايراني كه با برنامه هسته اي ايران مرتبط هستند، به فهرست قبلي اضافه شده است.
به گفته وي، همچنين تحريم هاي جديد بخش هاي اقتصادي ايران را كه به صورت غيرمستقيم از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كنند و يا براي آن منابع مالي تأمين مي كنند، هم هدف قرار مي دهد مانند صنايع نفت و گاز، معادن، كشتيراني و فلزات.
به گزارش مهر وزير امور خارجه كانادا با اعلام تحريم هاي خصمانه عليه نيروهاي دفاعي كشورمان مدعي شد اين تحريم هاي تكميلي موجب انزواي بيشتر ايران از سيستم هاي مالي جهان خواهد شد.
در همين حال، كميته يهوديان آمريكا، از اقدام كانادا براي ارائه بسته جديد تحريم هاي ايران، كه بر بخش هاي مرتبط به بخش هسته اي ايران تمركز دارد، قدرداني كرد.
ديويد هريس مدير اجرايي اين لابي صهيونيستي گفت: تلاش هاي كانادا براي حمايت از صلح و امنيت در جامعه جهاني با تشديد فشارهاي موجود عليه ايران مورد استقبال ماست.
 


انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

جديدترين شماره كيهان فرهنگي، با گفتگوهاي اختصاصي، مقالات و آثار متنوع فرهنگي و سياسي در باب امر به معروف و نهي از منكر، آمريكاستيزي و بيماري آمريكاگرايي همراه با بخش ويژه بررسي و معرفي كتابهاي تحليلي و روشنگر عليه آمريكا و بيماري آمريكاگرايي چاپ و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
«آمريكا در محاصره ملت ها» عنوان طليعه اين شماره كيهان فرهنگي است كه مديرمسئول در آن با اشاره به سير سقوط هيمنه استكبار به سركردگي آمريكا آورده است: زماني آمريكا به دنبال محاصره انقلاب و ملت انقلابي بود و با اقدامات گوناگون خود در زمينه هاي نظامي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي قصد محصور كردن يا خفه كردن صداي انقلاب را داشت، اما امروز با فرهنگ منبعث از انقلاب اسلامي محاصره شده و به لطف خدا نه تنها از اين چالش ها طرفي نبسته است بلكه به پاگيري و جاگيري و تقويت مرزي و فرامرزي انقلاب كمك كرده و خود در قوص نزولي و سراشيب سقوط قرار گرفته است.
حضرت آيت الله عباس كعبي هم در گفت وگوي اختصاصي با كيهان فرهنگي با اشاره به جايگاه امر به معروف و نهي از منكر گفته است: كسي نمي تواند افراد را از امر به معروف و نهي از منكر منع كند. اما به اين معنا هم نيست كه چون امر به معروف و نهي از منكر جزو حق شخصي است مي تواند اين حق را به كار ببرد يا به كار نبرد، البته زمينه و بستر بايد براي امر به معروف و نهي از منكر فراهم بشود.
ايشان با اشاره به عدم برخورد فيزيكي در حوزه امر به معروف و نهي از منكر افزوده است: هيچ گاه نبايد تصور برخورد فيزيكي و امنيتي در حوزه امر به معروف و نهي از منكر داشته باشيم، بلكه تبيين، ترويج، تحكيم و ايجاد محيط براي تحقق ارزش هاي اسلامي برپايه ايمان و تقوا هم بايد مد نظر قرار گيرد و به دنبال ساز و كارهاي آن باشيم.
همچنين دكتر حسين الله كرم رئيس توسعه مطالعات آمريكا در بخشي از گفت وگوي اختصاصي با اين شماره كيهان فرهنگي با اشاره به تسخير لانه جاسوسي آمريكا، گفته است: دانشجويان سفارتخانه نگرفتند بلكه يك مركز جاسوسي عليه ملت را تسخير كردند و اين تسخير لانه جاسوسي به تأييد امام و امت هم رسيد، از اين رو مخالفت با آن نمي تواند جايگاه قابل قبولي داشته باشد. هر كسي بخواهد اين اقدام را زير سؤال ببرد در مقابل خواست ملت ايران و رهبري آن قرار خواهد گرفت.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين صالح كلباسي در گفت وگوي اختصاصي با مجله كيهان فرهنگي درباره نقش فناوري هاي جديد در عرصه ديجيتال گفته است: ما هيچ هدفي را دنبال نمي كنيم جز اين كه بتوانيم صداي اسلام ناب را، صداي اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، صداي شيعه را به دور از هر رنگي به مخاطبانمان برسانيم. «بحران هاي فكري، اقتصادي و سياسي، غرب را به كجا مي برد؟ عنوان مقاله اي است كه توسط دكتر مصطفي ملكوتيان استاد علوم سياسي دانشگاه تهران به نگارش درآمده و در بخشي از آن مي خوانيد: مشكلات ريشه اي تمدن غربي- مدرنيته- به علاوه تحولات جديد دنياي معاصر مانند ورود چالشگران فكري قدرتمند- نظير انديشه اسلامي ناشي از پيروزي انقلاب اسلامي ايران- و توسعه ابزارهاي رسانه اي و آن چه از آن تحت عنوان جهاني شدن ياد مي شود، همگي دست به دست هم داده و بر شدت بحران هاي فكري در غرب افزوده است. همچنين در اين شماره مي خوانيم: «آمريكا ستيزي و راههاي پيش رو» از روژه گارودي، «همه در ركاب ولايت» نوشته قاسم غلامرضايي، «نويسندگان آمريكا را چگونه مي بينند؟» به قلم ابراهيم زاده گرجي، گزارش و...
 


اخبار ادبي و هنري

تجاوز به 500 نفر توسط مجري بي بي سي!
تحقيقات درباره پرونده سوءاستفاده جنسي مجري سابق بي بي سي از كودكان خاتمه يافته و آمار قربانيان بالغ بر 500 نفر است.
به گزارش خبر آنلاين، اسكاتلنديارد اعلام كرد تحقيقات درباره پرونده سوءاستفاده هاي جنسي جيمي سويل، مجري سابق بي بي سي كه به «عمليات يوتري» معروف است پايان يافته و نتيجه آن پس از جمع آوري اطلاعات اوايل سال 2013 اعلام مي شود. عمليات يوتري در سه بخش در مورد پرونده سويل تحقيق كرده است؛ جرايم سويل، جرايم سويل و ديگران بطور مشترك و جرايم ديگران. در اين تحقيقات از هفت نفر بازجويي شده است و از اين بين شش نفر بازداشت شده اند. چهره هاي معروفي در اين پرونده بازداشت شده اند؛ از جمله فردي استار كمدين، ديو لي تراويس كه دي جي است و ويلفرد دوآت، تهيه كننده سابق برنامه هاي تلويزيوني، گري گليتر شخص ديگري است كه در اين رابطه بازداشت شده اما در مورد او هنوز اتهامي ثابت نشده است. روز دوشنبه از يك مرد 80 ساله نيز بازجويي و مردي 60 ساله بازداشت شد. در عمليات يوتري 30 مامور پليس در حال انجام وظيفه هستند، اين عمليات اكنون دو ميليون پوند هزينه داشته است.
سويل سال گذشته در 84 سالگي درگذشت.
سازمان سينمايي از تهيه كننده و كارگردان
«يك خانواده محترم» شكايت كرد
سازمان سينمايي روز 21آذر از محمد آفريده؛ تهيه كننده و مسعود بخشي؛ كارگردان فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» شكايت كرد.
بهزاد ابتهاج؛ مشاور حقوقي سازمان سينمايي ضمن بيان اين خبر در گفت وگو با سينماپرس افزود: شكايت سازمان سينمايي به دليل تخلف از قانون مجازات كساني كه در امور سمعي و بصري فعاليت غيرمجاز دارند صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اين فيلم سينمايي بدون پروانه ساخت و نمايش و بدون اطلاع وزارت ارشاد ساخته شده و در جشنواره ها به نمايش درآمده است در حالي كه هر فيلمي كه در حد نسخه 35 ميليمتري است و قصد اكران عمومي دارد بايد از وزارت ارشاد مجوز بگيرد. اين فيلم شباهتي به تله فيلم هايي كه صدا و سيما بدون نياز به مجوز مي سازد، ندارد.
جشنواره شعر فجر به خوان هفتم رسيد
دبير جشنواره شعر فجر از برگزاري هفتمين دوره اين جشنواره به صورت منطقه اي خبر داد. رضا حميدي گفت: براي تمركززدايي از تهران جشنواره شعرفجر علاوه بر پايتخت در برخي استان ها به صورت منطقه اي برگزار مي شود.
وي افزود: استان هاي كشور براساس زبان، قوميت و همجواري تقسيم بندي شده اند كه با توجه به اين ويژگي ها در چند منطقه جشنواره به صورت جداگانه برگزار خواهد شد. دبير هفتمين جشنواره شعر فجر خاطر نشان كرد در تهران هم اين جشنواره طي 2 روز در مراكز فرهنگي برگزار مي شود و اختتاميه آن روز سوم و در تالار وحدت خواهد بود.
حميدي يادآور شد: فراخوان جشنواره از روز شنبه در اختيار شعرا قرار گرفته است و شعرا مي توانند در بخش كلاسيك، كودك و نوجوان، سرود و ترانه، نيمايي و سپيد و پژوهش و نقد آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
وي با اشاره به تأكيد وزير ارشاد مبني بر افزودن يك بخش ويژه به تمام جشنواره هاي فجر به نام حضرت نبي اكرم(ص) افزود: در جشنواره شعر فجر هم بخشي با نام حضرت رسول اكرم(ص) خواهيم داشت كه آثار شركت كنندگان دومين بخش به صورت جداگانه ارزيابي خواهد شد.
پذيرش فيلم مجرم امنيتي در اسكار؛ يك پروپاگانداي كاذب
مدير مركز فرهنگي ميثاق با بيان اينكه پذيرش فيلم «جعفر پناهي» در اسكار، يك پروپاگانداي كاذب است، گفت: اين اقدام، مداخله اي آشكار در امور نظام جمهوري اسلامي ايران است.
«سليم غفوري» مدير مركز فرهنگي ميثاق در گفت وگو با فارس در ارزيابي خود نسبت به پذيرش فيلم «اين يك فيلم نيست» جعفر پناهي در آكادمي اسكار بيان داشت: فيلم «اين يك فيلم نيست» از اسمش هم معلوم است كه حقيقتا يك فيلم نيست، چرا كه اين به اصلاح فيلم صحنه هاي روزمره زندگي آقاي پناهي را نشان مي دهد، با ديالوگ هاي بسيار معمولي و ما در 20 دقيقه تنها بحث جمع كردن زباله ها را در آسانسور طبقه به طبقه دنبال مي كنيم. اين فيلم نه جذابيت، نه اتفاق و نه حتي داستان جديدي دارد و بسيار معمولي پيش مي رود.
غفوري در پايان تاكيد كرد: آكادمي اسكار با پذيرفتن فيلم پناهي در معتبرترين جشنواره سينمايي جهان اعتبار خود را زير سوال مي برد و اين مداخله آشكار در امور نظام جمهوري اسلامي ايران است و استفاده از سينما به عنوان اهرم فشار براي ايران محسوب مي شود كه البته اقدامي بسيار سطحي است.
 


آيت الله سيدمرتضي علوي خوانساري به رحمت ايزدي پيوست

خوانسار-خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدمرتضي علوي خوانساري، مدير مدرسه علميه علوي خوانسار صبح چهارشنبه دار فاني را وداع گفت.
اين عالم رباني شامگاه سه شنبه بر اثر سقوط آسانسور در منزل شخصي خود ضربه مغزي شد كه پس از انتقال به بيمارستان كاشاني اصفهان صبح چهارشنبه پس از عمري مجاهدت و تلاش در ترويج و تبليغ معارف اهل بيت(ع) و تربيت شاگردان فراوان، دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
مراسم تشييع و تدفين مرحوم آيت الله علوي خوانساري، امروز ساعت 9 صبح از حسينيه دو راه به طرف امامزاده احمد(ع) شهرستان خوانسار انجام خواهد شد.
آيت الله علوي فرزند مرحوم آيت الله سيدحسين علوي در سال 1326 شمسي در خوانسار متولد شد، تحصيلات خود را در حوزه تا درس خارج به اتمام رساند و از جمله معلمان مدارس خوانسار نيز بود. وي سرپرستي و تدريس در حوزه علميه علوي (مريم بيگم صفوي) را عهده دار بود.
به مناسبت ارتحال حجت الاسلام والمسلمين سيدمرتضي علوي خوانساري، آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني رحلت آن عالم رباني را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است: رحلت عالم رباني حضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدمرتضي علوي(ره) فرزند بزرگوار مرحوم حضرت آيت الله علوي موجب تأسف و تأثر شد.
آن فقيد سعيد، عمر پربركت خود را در راه تربيت طلاب و فضلا و اداره مدرسه علميه و ارشاد و هدايت مردم گذراند و در حقيقت، خادمي با اخلاص در درگاه حضرت بقيه الله الاعظم (ارواح العالمين له الفداء) بود.
 


گشايش نمايشگاه بين المللي كشاورزي در قائمشهر

قائمشهر - خبرنگار كيهان:
دومين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، نهاده ها، آبياري و ماشين آلات در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در قائمشهر گشايش يافت.
در دومين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، نهاده ها و آبياري و ماشين آلات 45 شركت داخلي و خارجي از كشورهاي مختلف جهان از جمله استراليا، چين، تايلند و كره جنوبي شركت دارند كه جديدترين دستاوردهاي خود را در بخش كشاورزي به معرض تماشا گذاشته اند.
انتقال دانش و بومي سازي ساخت ماشين آلات وابسته به كشاورزي در استان مازندران به عنوان قطب كشاورزي كشور و ارتقاي سطح مكانيزاسيون در كاشت و داشت و برداشت محصولات و توليدات كشاورزي براي بهره گيري بهينه از اراضي از اهداف برپايي اين نمايشگاه تخصصي بوده كه با استقبال روبرو شده است.
دومين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، نهاده ها، آبياري و ماشين آلات از 21 تا 24 آذرماه براي بازديد عموم داير است.
 


با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح انجام شد

رونمايي از بالگردهاي ساخت ايران در كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از دو فروند بالگرد ساخت ايران و يك فروند بالگرد بازسازي شده كه به نام شهريار نامگذاري شده است رونمايي كرد.
سرتيپ احمد وحيدي عصر سه شنبه در ششمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران در كيش طي مراسمي از سه فروند بالگرد ملي در ابعاد سبك و نيمه سنگين رونمايي كرد.
به گزارش خبرنگار ما بالگرد «214 اس تي» كه توسط متخصصان ايراني بازسازي شده است يكي از بالگردهايي بود كه توسط وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رونمايي شد. اين بالگرد به ياد شهيد مجيد شهرياري به نام شهريار نامگذاري شده است و ظرفيت حمل 20 نفر را دارد و از نوع نيمه سنگين محسوب مي شود.
استاد مجيد شهرياري هشتم آذر سال 89 در بزرگراه ارتش به دست عوامل استكباري و صهيونيستي به شهادت رسيد.
براساس همين گزارش بالگرد پنها يك، با قابليت حمل 14 نفر در كلاس نيمه سنگين و بالگرد پنها 2 با قابليت حمل هشت نفر در كلاس سبك دو مدل بالگرد ملي هستند كه پشتيباني علمي، طراحي و ساخت آنها توسط اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان و شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران (پنها) در خط توليد قرار گرفته است.
اين بالگردها علاوه بر انجام ماموريت هاي گوناگون پشتيباني مي توانند در ماموريت هاي مختلف نظامي شركت كنند.
به گزارش ايرنا از كيش، سرتيپ احمد وحيدي در حاشيه آئين رونمايي از بالگردهاي ساخت كشور با اشاره به بالگرد شهريار گفت: اين بالگرد در مقايسه با بالگردهاي كلاس نيمه سنگين از سرعت بيشتري برخوردار است و مي تواند ماموريت هاي مختلفي انجام دهد.
وي با اشاره به رونمايي دو بالگرد ملي افزود: بالگرد «پنها 2» با ظرفيت هشت نفر در حال انجام كارهاي نهايي است و بعد از تشكيل كيت هاي پروازي آماده پيوستن به ناوگان هوايي كشور است كه تا آخر امسال اين امر صورت مي گيرد.
وحيدي در قسمت ديگري از سخنان خود به دستور كار ساخت يك بالگرد ديگر با نام «صبا 248» اشاره كرد و تاكيد كرد: اين بالگرد دو موتوره، چهار بليد و هشت سرنشين كه يكي امروز به نتيجه رسيد و اميدواريم ديگري تا اواخر سال جاري آماده پرواز بشود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره تهديدات دشمنان گفت: دشمنان بايد عاقل باشند و دست از دشمني بردارند اما به نظر مي رسد منافع خود تعريف كرده شان اجازه نمي دهد كمي عقلاني فكر كنند.
ششمين نمايشگاه بين المللي صنعت هوايي و هوانوردي كشور با حدود 110 شركت داخلي و خارجي از 21 الي 24 آذرماه جاري در فضايي به وسعت 14 هزار متر مربع در محل نمايشگاه هاي بين المللي كيش برپا شده است.
در حاشيه برپايي اين نمايشگاه تمبر يادبود آن توسط مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش رونمايي شد.
 


مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور:

 200 هزار نفر در كانون هاي بسيج هنرمندان كشور عضو هستند

مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور از فعاليت 400 كانون بسيج هنرمندان با عضويت 200 هزار نفر در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد جباري در بازديد از كانون بسيج هنرمندان فردوس اظهار كرد: قشر هنرمند تاثيرگذارترين قشر جامعه هستند و اين قشر هر كجا به مقوله ديني ملبس شده، از مقبوليت، نمود و ماندگاري بيشتري نيز برخوردار شده است.
مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور با اشاره به اينكه هنرمندان نياز به توجه بيشتري دارند، افزود: بايد زمينه براي فعاليت بيشتر هنرمندان و همچنين شكوفايي استعدادهاي آنان فراهم شود تا بتوانند نبوغ و استعدادهاي خود را بيش از پيش به منصه ظهور برسانند.
جباري از فعاليت 400 كانون بسيج هنرمندان با عضويت 200 هزار نفر در كشور خبر داد و تصريح كرد: سازمان بسيج هنرمندان با هدف تقويت استعدادهاي هنري بسيجيان و همچنين بازتوليد ارزش هاي دفاع مقدس در قالب هاي هنري تشكيل شده است.
مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: در حال حاضر حدود 700 نفر در كانون هاي بسيج هنرمندان خراسان جنوبي عضو هستند.
جباري افزود: تاكنون چهار كانون بسيج هنرمندان در شهرستان هاي بيرجند، فردوس، نهبندان و قاين تشكيل شده و برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري از سوي اين كانون ها برگزار مي شود.
وي يكي از رويكردها و فعاليت هاي مهم سازمان بسيج هنرمندان را تشكيل حلقه هاي صالحين خواند و تصريح كرد: اين حلقه ها با هدف بصيرت بخشي قشر هنرمند و نيز هماهنگي و انسجام بيشتر بين گروه هاي هنري تشكيل شده است.
 


وزير آموزش و پرورش اعلام كرد

تحصيل 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگيان

وزير آموزش و پرورش گفت: سال تحصيلي دانشگاه فرهنگيان با جذب بيش از 25 هزار دانشجو از سراسر كشور از بهمن ماه آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا، «حميدرضا حاجي بابايي» سه شنبه شب در ديدار با حضرات آيات مكارم شيرازي و علوي گرگاني خاطرنشان كرد: در مجموع 64 پرديس دختران و پسران در سراسر كشور زيرمجموعه دانشگاه فرهنگيان تشكيل شده و راه اندازي اين دانشگاه اقدام بسيار مناسبي براي كادرسازي در نظام آموزش و پرورش كشور است.
وي همچنين تصريح كرد: هدف از راه اندازي دانشگاه فرهنگيان تربيت مربي براساس اصول اسلامي و انقلابي است كه نظام تعليم و تربيت كشورمان به شدت به آن نيازمند بوده و اميدواريم در تربيت هرچه بهتر دانش آموزان موثر باشد.
وزير آموزش و پرورش در پايان گزارشي از اهداف و عملكرد سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش در يك سال گذشته ارائه كرد و گفت: در سال جاري بيش از شش هزار كلاس و مدرسه قرآني در كشورمان تشكيل شده است كه كتاب هاي مورد نياز آنها نيز تدوين شده و براي آنها ارسال مي شود.
«حاجي بابايي» روز سه شنبه در سفر يك روزه به شهر مقدس قم با برخي مراجع تقليد و علما ديدار و در همايش هاي فرهنگيان شركت كرد.
به گزارش ايرنا، وي در نشست با جمعي از فرهنگيان استان قم در سالن همايش هاي مركز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: در نظام تعليم و تربيت بايد نگاه به معلم، دانش آموز، مدرسه، كتاب و روش هاي تدريس تغيير يافته و اين يك فرآيند سخت اما بسيار شيرين و دلچسب است.
وزير آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در حقيقت سياستگذاري كلاني است كه ثمرات و بركات آن نه در آينده اي نزديك، بلكه در سالهاي آتي روشن و مشخص مي شود و اصلاح همه ساختارها در همه ابعاد را به دنبال دارد.
وي همچنين هوشمندسازي مدارس در جهت اجراي نظام
3-3-6 را بسيار با اهميت عنوان كرد و افزود: بودجه اي كه در سال جاري براي هوشمندسازي همه مدارس كشور پيش بيني شده بود، اختصاص نيافت و مديران و مسئولان هر كمك مالي كه از طرف خيرين وجود دارد را بايد به سمت هوشمندسازي مدارس سوق دهند.
حاجي بابايي با بيان اينكه من به دوره هفت ساله ابتدايي اعتقاد دارم، تاكيد كرد: دوران ابتدايي سالهاي بي نظير و فرصت مناسبي براي تربيت صحيح و اصولي دانش آموزان و تاثيرگذاري بر همه ابعاد شخصيتي و اعتقادي آنها بوده كه در هيچ كدام از دوران هاي راهنمايي و دبيرستان اينگونه نخواهد بود.
 


سرتيپ رادان: اتباع بيگانه بايد از دروازه هاي رسمي كشور تردد كنند

جانشين فرماندهي انتظامي ايران گفت: هرگونه ورود و خروج اتباع بيگانه به داخل كشور بايد از طريق دروازه هاي رسمي صورت گيرد.
سرتيپ «احمدرضا رادان» در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: در بحث ورود غيرقانوني به مرزهاي كشور با هيچ كس تعارف نداريم البته مرزبانان ما تلاش مي كنند تا كمترين خسارتي به اين گونه افراد وارد نشود.
وي تصريح كرد: ما در مرزهاي كشور ماموريت داريم و دروازه هاي مرزي هم مشخص است.
رادان با بيان اين كه هر كسي در هر كشوري بايد به قوانين مرزي كشور ديگر احترام بگذارد، اظهار كرد: احترام به قوانين مرزي براي ما و ديگر كشورها و ساير اتباع در كشورهاي ديگر صدق مي كند.
جانشين فرماندهي ناجا درباره برخي مسايل مرزي در شرق كشور گفت: انتظار ما اين است كه كشور افغانستان با آموزش لازم، مسير ورود و خروج مرز را براي مردم خود شناسايي و مقدمات تردد قانوني آنها را فراهم كند.
 


رئيس دانشگاه بيرجند:

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نحوه گزينش دانشجوي دكتري را تغيير دهد

بيرجند-خبرنگار كيهان:
تغيير نگاه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در راستاي گسترش عدالت در ميان متقاضيان شركت در آزمون دوره دكتري بوده و موجب افزايش سطح علمي دانشجويان مي شود.
رئيس دانشگاه بيرجند در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن اعلام اين مطلب افزود: در گذشته نمره مصاحبه دو برابر نمره كتبي بوده كه خوشبختانه در سال جاري نمره مصاحبه با آزمون كتبي مساوي در نظر گرفته شده است.
دكتر ميري از ديگر نكات اصلاح شده در آزمون دكتري را متمركز شدن اين آزمون اعلام كرد و افزود: در سال هاي قبل گزينش دانشجو توسط دانشگاهها صورت مي گرفت كه با اين اصلاح ضريب خطا در پذيرش دانشجو نزديك به صفر است.
وي همچنين با اعلام خبر راه اندازي آموزشكده معدن در شهرستان نهبندان اظهار داشت: از آنجا كه متاسفانه به دليل نبودن صنايع تبديلي و علم كافي درخصوص فرآوري محصولات معدني كليه مواد استخراجي از معادن اين شهرستان به استانهاي ديگر صادر مي شود. ايجاد اين آموزشكده مي تواند با ارتقاء سطح علمي در حوزه معادن گام مهمي در راستاي كمك به ايجاد صنايع تبديلي در منطقه بردارد.
 


معلم جان باخته تصادف محور بروجن-لردگان به خاك سپرده شد

شهركرد-خبرنگار كيهان:
مراسم بزرگداشت معلم زن جان باخته در تصادف محور بروجن-لردگان در زادگاهش منطقه «اشكفتك» شهركرد برگزار شد.
در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولان دستگاههاي اجرايي و همچنين مديركل و كاركنان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري و شهرستان لردگان حضور داشتند، ياد و خاطره معلم فداكار شكوفه عباسي را گرامي داشتند.
محمدتقي گنجعلي مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش استان اسامي 33 معلم زن و يك نفر معلم مرد كه در حادثه ياد شده مجروح شده بودند را به شرح زير در اختيار خبرنگار كيهان قرار داد:نيره محبي، الهام سرمست، معصومه فتاحي، فاطمه شهابي، معصومه كياني، ستاره بلالي، رقيه اسدي، ليلا شهماروند، فاطمه كياني، فاطمه حيدري، حبيبه تقي پور، معصومه قاسمي، فيروزه احمدي، انيس تاجي، مرضيه پوربصيرت، كبري ويسي، مينا حيدري، فرزانه سياحيان، رامش سقايي، زهرا خوش اندام، زهره قنبري، زهرا پوركاوه، سهميه صادقي، معصومه موسوي، ليلا صادقي، مرجان سلطان مرادي، شهلا حسن پور، زهرا متقي، شهناز صانعي، فاطمه شاكريان، شهلا صالحي، سوسن هاشمي، سميه رياحي، علي رستمي
وي افزود: از اين تعداد معلمان مجروح شده 27 نفر آنان در بخش هاي مختلف و 3 نفر به علت وخامت حالشان در بخش فوريتهاي بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد بستري هستند و تحت مداوا قرار دارند.معلمان مجروح شده بامداد سه شنبه هفته جاري با دو دستگاه ميني بوس از شهركرد براي تدريس در مقاطع مختلف تحصيلي به مقصد شهرستان لردگان در حركت بودند كه در منطقه «دوراهان» محور بروجن- لردگان با يك دستگاه كاميون تصادف كردند.
 


براي اولين بار در خاورميانه

خوراك صنايع رنگ و روغن در منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر به توليد رسيد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل يك شركت شيميايي از توليد آزمايشي ماده كمكي و افزودني در صنايع سازنده روغن موتور و رنگ سازي خبر داد.
ابراهيم موزرمي افزود: اين شركت اولين توليدكننده اين ماده در كشور و منطقه خاورميانه است كه اميدواريم با برقراري و توليد تجاري اين شركت، شاهد قطع واردات اين ماده استراتژيك به كشور هستيم.
به گفته اين مديرعامل عمده ترين مصرف كننده اين ماده در كشور صنابع پايين دستي همچون صنايع توليد روغن موتور و صنايع رنگ سازي است. وي افزود: با راه اندازي اين واحد مي توان مدعي بود كه ضمن كمك به قطع واردات اين ماده به كشور، هزينه توليد در صنايع پايين دست كاهش خواهد يافت. طراحي اين واحد هم اكنون براي توليد 5000 تن در سال است كه اميد مي رود با تغييرات مهندسي براي افزايش ظرفيت توليد به 8000 تن در سال، در مراحل بعدي بتوان اين ظرفيت را افزايش داد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10