(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 09 اردیبهشت 1392 - شماره 20476

PDF نسخه

سردار رادان: مردم نگران بحث امنيت اجتماعي و اخلاقي نباشند
سرما و تگرگ به بخش كشاورزي خراسان شمالي خسارت زد
مريم مجتهدزاده: امسال 200 هزار زن خانه دار بيمه مي شوند
كشف 8 انبار نگهداري سوخت قاچاق در گناوه
رئيس سازمان غذا و دارو تاكيد كرد
داروهاي بيماران خاص و صعب العلاج گران نمي شود
دستگيري زن «مامورنما» در مازندران
تويسركاني اعلام كرد
36 ميليون و 363 هزار و 447 خدمت در پرونده سال 91 سازمان ثبت اسناد
حوادث كوتاه از كشور
2 قاچاقچي كراك در ورامين اعدام شدند
ثبت 26 هزار و 126 مبتلا به ايدز در كشور
درگيري زندانيان مكزيكي
سقوط هواپيماي تك موتوره
نجات معجزه آساي زني از زير آوار
حبس پيرزن 77 ساله با پابند الكترونيك!
گروكشي دارويي انگليس
   
سردار رادان: مردم نگران بحث امنيت اجتماعي و اخلاقي نباشند


جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: براساس ارزيابي هاي انجام شده از نگراني مردم در بحث امنيت اجتماعي و اخلاقي، در قالب طرح هاي انضباط اجتماعي با سرقت هاي خرد، توزيع مواد مخدر، بدپوششي و آلودگي هاي صوتي برخورد قاطع مي شود.
سردار احمدرضا رادان، روز يكشنبه در مراسم آغاز اجراي طرح انضباط اجتماعي و امنيت اخلاقي در تهران و 17 كلانشهر كشور گفت: بنا به درخواست مردم و حكم قضايي اجازه نمي دهيم عده اي به صورت مانكن در خيابانها تردد كرده و خودشان را به نمايش بگذارند.
وي افزود: اين طرح دو روز زودتر از ساير استانها در تهران آغاز شده و از پس فردا اين طرح در كلانشهرهاي اصفهان، شيراز، كرمان، همدان، شرق و غرب تهران، البرز و استان هاي خراسان، مازندران، گيلان، و گلستان به اجرا درخواهد آمد.
سردار رادان با بيان اينكه پليس شناسنامه كاملي را از موادفروشان خرد در اختيار دارد تأكيد كرد: با توجه به اينكه استقرار پليس در مرزها براي جلوگيري از ورود مواد مخدر تثبيت شده است در داخل كشور نيز پاسخگوي نگراني در مورد موادفروشان خرد باشيم. برخورد با موادفروشان خرد در دستور كار پليس قرار دارد و با استفاده از اطلاعات بسيج، معتمدان محلي و وزارت اطلاعات توانسته ايم شناسنامه كاملي از خرده فروشان تهيه كنيم. از مردم نيز مي خواهيم اطلاعات ساير خرده فروشان را از جمله مسير تردد و منزلشان را در اختيار پليس قرار دهند تا ما بتوانيم باقيمانده خرده فروشان مواد را دستگير كنيم.جانشين رئيس پليس كشور با اعلام اينكه سرقت خرد يكي از نگراني هاي مردم است در دستور كار پليس قرار دارد، افزود: اگر با معتادان ولگرد، موادفروشان خرد و سارقان خرد برخورد كنيم بخشي از نگراني مردم در خصوص سرقت ها كاهش مي يابد. جمع آوري معتادان ولگرد آغاز شده است و اين افراد به مراكز درماني منتقل مي شوند.
سردار رادان در ادامه با اعلام برخورد با سگ گرداني در خيابان ها و حمل حيوانات در خودروها اظهار داشت: برخورد با سگ گرداني در دستور كار پليس قرار دارد و بنا بر آيين نامه پليس راهبر حمل حيوانات در داخل خودرويي كه انسان در آن حضور دارد ممنوع است. اجازه نمي دهيم عده اي در خيابان ها با سگ گرداني و حمل حيوان در خودرو، خودشان و سگشان را به نمايش عمومي بگذارند. البته در طرح امنيت اخلاقي با خودروي هايي كه آلودگي صوتي ايجاد كنند برخورد كرده و اينگونه خودروها توقيف مي شوند.به گفته رادان پليس طرح ويژه اي را براي برخورد با خودروهايي كه اقدام به دور دور كردن در برخي خيابان خاص كرده و باعث ايجاد ترافيك مي شوند در دستور كار دارد و اين خودروها علاوه بر توقيف سرنشينانش براي برخورد قضايي تحويل مقامات قضايي مي شوند.
40درصد سرقت هاي كشور سرقت خرد است
جانشين رئيس پليس كشور با ابراز اميدواري نسبت به كاهش سرقتهاي خرد با اجراي طرح هاي جديد پليس گفت: در مجموع سرقت هاي خرد نسبت به سرقت هاي خشن كاهش چنداني نداشته است كه به همين دليل سعي كرديم با برنامه ريزي و اجراي طرح هاي جديد سرقت خرد را نيز كاهش دهيم. در حال حاضر 40درصد سرقت هاي كشور را سرقت خرد تشكيل مي دهد.سردار رادان با اعلام اينكه تمامي اراذل و اوباش پايتخت از سوي پليس شناسايي شده اند، افزود: پليس تلاش مي كند تا با باقيمانده هاي اراذل و اوباش برخورد كند ضمن اينكه ديگر مردم در سطح شهر معتاد ولگرد نبينند. همچنين سعي مي كنيم در خصوص آلودگي صوتي نگراني ها را كم كنيم.
وي از برخورد با فروشندگان لباس هاي نامناسب خبر داد و تصريح كرد: در طرح برخورد با بدپوششي تنها با استفاده كنندگان از لباس هاي نامناسب برخورد نمي كنيم و با محل هايي كه اقدام به توليد و توزيع لباس هاي نامناسب كنند برخورد مي شود.
رادان در خصوص زمان اجراي طرح انضباط اجتماعي گفت: برخورد با اراذل و اوباش به دليل شناخته شدن زمان كمتري مي خواهد اما جمع آوري موادفروشان خرد، معتادان ولگرد و مقابله با آلودگي صوتي زمان بيشتري نياز دارد.
جمع آوري زنان خياباني
و برخورد با خانه هاي فساد
جانشين رئيس پليس كشور با بيان اينكه با زنان خياباني برخورد مي شود گفت: ممكن است برخي افراد و گروه ها خانه امني را براي خود پيدا كرده و از آنجا به عنوان خانه فساد استفاده كنند. مردم مي توانند با شكايت و در اختيار دادن برگه قضايي شان به پليس ما را در برخورد با اين خانه ها كمك كنند. البته اگر مردم نيز گزارشي در اين مورد به پليس ارائه دهند، مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و كارهاي شناسايي با گرفتن مجوز قضايي وارد عمل مي شود.سردار رادان در پايان در خصوص دستگاه ها و سازمان هايي كه با پليس براي جمع آوري معتادان ولگرد همكاري مي كنند گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر قول داده است تا بتواند ظرفيتي را ايجاد كند تا بتواند معتادان ولگرد را تا دو دوره نگهداري كند. خوشبختانه علاوه بر ستاد، اصحاب رسانه و دستگاه قضايي در اين باره همكاري خوبي با پليس داشته اند.

 

سرما و تگرگ به بخش كشاورزي خراسان شمالي خسارت زد


مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: سرما و بارش تگرگ هفته اخير حدود 60 ميليارد ريال به كشتزارها و عرصه هاي باغي اين استان خسارت وارد كرد.
«غلامرضا عوض زاده» در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: در اين حوادث افزون بر پنج هزار هكتار از عرصه هاي زراعي و باغي شهرستان هاي شيروان، مانه و سملقان و جاجرم خسارت ديد.
وي گفت: 95درصد اين خسارات از ناحيه سرمازدگي و تگرگ به باغ هاي اين مناطق و سردرختي ها وارد آمده است.
او اضافه كرد: اوايل امسال نيز بارش باران و بروز سيلاب به مزارع و منابع آبي خراسان شمالي در شهرستان هاي اسفراين، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت زده بود.مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: در مجموع از اواخر پارسال تاكنون سيل، تگرگ و سرمازدگي 280 ميليارد ريال به مزارع كشاورزي و منابع آبي اين استان خسارت وارد كرده است.استان خراسان شمالي براساس گزارش سازمان مديريت بحران وزارت كشور در بخش زلزله خيزي رتبه دوم و از لحاظ سيل خيزي رتبه سوم كشور را دارا است.

 

مريم مجتهدزاده: امسال 200 هزار زن خانه دار بيمه مي شوند


سرويس اجتماعي-
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري از تصويب كليات طرح بيمه زنان خانه دار خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان سال 100 تا 200 هزار زن خانه دار تحت پوشش بيمه اي در خواهند آمد.
به گزارش خبرنگار كيهان مريم مجتهدزاده ديروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس تصميم ستاد ملي زن و خانواده قرار بر اين شد تا كار گروهي با حضور مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي، وزير تعاون، مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، كار، تعاون و رفاه اجتماعي و بهداشت و درمان به سرپرستي معاون حقوقي رياست جمهوري و با حضور نمايندگان سازمان هاي بيمه خصوصي برگزار شود.
وي با بيان اينكه هفت مدل بيمه براي بيمه زنان خانه دار پيشنهاد داده ايم، اظهار كرد: يكي از اين مدل ها مربوط به صندوق عشاير و روستايي بود كه اين صندوق به بيمه فراگير تبديل مي شود.
رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري افزود: اميدواريم تا پايان سال 92، 100 هزار تا 200 هزار زن تحت پوشش بيمه زنان خانه دار قرار گيرند، البته اولويت اول ما زنان سرپرست خانوار هستند و تا پايان برنامه پنجم يك ميليون و تا پايان برنامه هفتم هم 19 ميليون زن خانه دار بيمه مي شوند.
مريم مجتهدزاده در اين نشست كه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شده بود، اهداف برگزاري برنامه هاي اين هفته را گسترش فرهنگ و سيره فاطمي در جامعه اسلامي دانست و تأكيد كرد: معرفي الگوهاي اسلامي و انقلابي براي زنان مسلمان و انعكاس دستاوردهاي زنان پس از انقلاب اسلامي همراه با تجليل از مادران نمونه از ديگر اهداف برگزاري اين برنامه هاست.
وي خاطرنشان كرد: تبيين حجاب اسلامي در حوزه تئوريك و الگوسازي كارآمد و مؤثر از اين دستاورد ارزشمند انقلاب و تأكيد بر جايگاه و نقش زنان در جمهوري اسلامي با تكيه بر قانون اساسي، ديدگاه هاي امام(ره) و مقام معظم رهبري و چشم انداز يك ساله نيز از ديگر اهداف برگزاري برنامه ها است.مجتهدزاده ادامه داد: برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام زن در سه محور فرهنگي، اجتماعي و سياسي برگزار مي شود كه بررسي و تبيين عوامل و موانع ارتقاي وضعيت زنان در جامعه از جمله محورهاي فرهنگي برنامه هاي بزرگداشت مقام زن است.
وي با اشاره به برنامه هاي ارسالي مشاوران امور بانوان دستگاه ها و استانهاي مختلف گفت: تاكنون بالغ بر 60 هزار و 80 برنامه به مركز امور زنان ارائه شده است كه وزارت نيرو با 614 برنامه و خراسان با 35 هزار برنامه در صدر مراكز استان ها قرار گرفته اند.
بازنشستگي
پيش از موعد زنان
مجتهدزاده در خصوص بازنشستگي پيش از موعد زنان گفت: طي جلسه اي كه با الهام سخنگوي دولت داشتيم، لايحه بازنشستگي پيش از موعد زنان در لايحه خدمات كشوري گنجانده شد كه بر مبناي آن خانم هايي كه بيشتر از 3 فرزند دارند با هر سنواتي كه مي خواهند مي توانند بازنشسته شوند و به تعداد فرزندان آنها به سنواتشان افزوده مي شود.
وي ادامه داد: در طرح ديگري كه در آن خانم ها مي توانستند با هر ميزان سنوات خدمت و با هر تعداد فرزند بازنشسته شوند، سقف سني مشخص شد تا معضلات اجرايي آن برطرف شود اما سقف سني تعيين شده هنوز نهايي نشده است و ما تلاش مي كنيم كه خدمت نيمه وقت زنان در لايحه خدمات مديريت كشوري گنجانده شود تا زمينه تصميم آن فراهم آيد.
گفتني است اين قانون شامل خانم هايي كه از طريق رحم اجاره اي بچه دار شده اند يا سرپرستي كودكان بي سرپرست را برعهده گرفته اند نيز مي شود.

 

كشف 8 انبار نگهداري سوخت قاچاق در گناوه


فرمانده انتظامي گناوه گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق و توزيع خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي هشت انبار نگهداري سوخت قاچاق گازوئيل در اين شهرستان شناسايي و كشف شد.
سرهنگ كرم دشتيان يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در گناوه در شمال استان بوشهر افزود: اين انبارها در چند عمليات پليسي شناسايي شدند و پس از كسب مجوز و هماهنگي با مقام هاي قضايي مورد بازرسي قرار گرفتند و از آنها 15 هزار و 200 ليتر سوخت قاچاق گازوئيل از انبارها كشف و ضبط شد.
وي گفت: در اين ارتباط دو دستگاه خودرو، دو دستگاه موتورسيكلت، چندين مخزن ذخيره سوخت و پنج دستگاه پمپ برقي تخليه و توقيف شد و سه نفر دستگير و به مقام هاي قضايي تحويل شدند.


 

رئيس سازمان غذا و دارو تاكيد كرد
داروهاي بيماران خاص و صعب العلاج گران نمي شود


رئيس سازمان غذا و دارو گفت: همه داروهاي گرانقيمت و داروهاي مورد استفاده بيماران خاص و صعب العلاج از طريق كارت هوشمند با قيمت سال گذشته به دست بيماران مي رسد.
عباس حاجي آخوندي در گفت وگو با فارس، افزود: ممكن است به علت تغيير نرخ ارز دارو برخي داروها افزايش قيمت داشته باشد اما افزايش قيمت دارو به مردم فشاري وارد نمي كند چون دولت 220 ميليارد تومان براي مابه التفاوت ارز دارو اختصاص داده است كه رقم بسيار بالايي است.
وي ادامه داد: مطمئنا داروهاي مورد نياز بيماران خاص، صعب العلاج و داروهاي گرانقيمت امسال براي بيماران افزايش قيمتي نخواهد داشت و اين داروها تا جايي كه مورد نياز بيماران باشد با استفاده از سامانه هوشمند توزيع دارو براي اين بيماران به صورت منطقي در قطب هاي تعيين شده درون وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي بين بيماران توزيع مي شود.رئيس سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: البته خارج از داروي مورد نياز اين بيماران ممكن است دارو با قيمت بالاتر از پارسال در بازار موجود باشد و هركس مي تواند اين داروها را به صورت آزاد تهيه كند و ما بايد اين احتمال را بدهيم كه بسياري از افراد اين داروها را براي مصرف بيمار خريداري نكنند و اصلا در داخل كشور نشود و اگر دارو با قيمت يارانه اي در بازار باشد، بردن آن به خارج از كشور مي تواند با سود چندين برابري براي افراد فرصت طلب سود و منفعت داشته باشد.
معاون وزير بهداشت گفت: همه بيماران نيازمند داروهاي خاص و گرانقيمت با استفاده از كارت هوشمندي كه بين آنها توزيع شده است، مي توانند به راحتي داروي مورد نياز خود را با همان قيمت پارسال و حتي در مواردي ارزانتر از پارسال تهيه كنند گرچه ممكن است روي دارو، قيمتي گرانتر از پارسال درج شده باشد.
حاجي آخوندي افزود: در مورد تمام داروهاي بيماران خاص و داروهاي گرانقيمت و داروهايي كه قيمت آنها به مردم آسيب مي زند، نمي گذاريم اين داروها به بيماران آسيب زن باقي بمانند و ممكن است حتي قيمت برخي از اين داروها را براي بيماران پايين تر هم بياوريم. اين بيماران مي توانند اميدوار باشند كه امسال نسبت به سال گذشته براي آنها سال بهتري خواهد بود.

 

دستگيري زن «مامورنما» در مازندران


ماموران پليس زن در مازندران موفق شدند زن مامورنمايي را به اتهام جعل عنوان و اخاذي از شهروندان شناسايي و دستگير كنند.
با شناسايي و دستگيري زني به اتهام مواد مخدر از سوي ماموران انتظامي كلانتري 13 و تحويل متهم به واحد پليس زن در كلانتري 11، زني ناشناس با مراجعه و معرفي خود به عنوان پليس درخواست ملاقات با متهم را كرد.در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد، اين فرد به نام «ف-ف» معروف به شيرين با جعل عنوان و استفاده از علائم ناجا خود را مامور پليس معرفي و از شهروندان اخاذي مي كرد. ماموران دريافتند زن مامورنما در اقدامي مجرمانه با جعل عنوان و معرفي خود به عنوان خانواده شهيد، مقدمات دريافت وام 2 ميليارد و 500 ميليون ريالي را از يكي از ادارات شهرستان فراهم كرده است.

 

تويسركاني اعلام كرد
36 ميليون و 363 هزار و 447 خدمت در پرونده سال 91 سازمان ثبت اسناد


سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از صدور 6 هزار و 870 سند مالكيت براي شركت ها و صدور 13 هزار و 860 سند مالكيت براي نهادهاي عمومي در سال گذشته خبر داد.
به گزارش كيهان، احمد تويسركاني ديروز در نشست خبري خود با اعلام اين خبر درباره مستندسازي املاك و زمين هاي دولتي اظهار كرد: تاكنون بالغ بر 900 هزار پرونده الكترونيكي در حوزه اراضي ملي تشكيل شده است تا ديگر با پديده زمين خواري مواجه نشويم.
وي افزود: تمامي كوه ها، درياچه ها و جنگل ها بايد سنددار شوند. البته دولت برخلاف برنامه پنجم توسعه براي اجراي طرح كاداستر بودجه اي در سال 92 به اين طرح اختصاص نداد و مجلس در پيگيري گلايه ما در حال مطالعه بر روي آن است و قول مساعد داده اند كه اين بودجه اختصاص داده شود.
تويسركاني در ادامه صحبت هايش گفت: سال گذشته 6 هزار و 870 سند دولت، 38 هزار و 520 سند مسكن مهر، 5 هزار و 732 سند اراضي ملي و مراتع، 5 هزار و 277 سند كشاورزي و 236 سند زمين موات صادر گرديد.
وي همچنين به راه اندازي 10 سامانه مديريت املاك كشور، ارسال خلاصه معاملات كشور، پذيرش صدور اسناد مالكيت، ثبت الكترونيكي اسناد، ادارات اجراي ثبت، ثبت اختراعات آنلاين، ثبت شركت ها استعلام نام شركت، بانك شناسه اشخاص حقوقي و سامانه الكترونيكي وقايع ازدواج و طلاق در سال گذشته اشاره كرد و گفت: تمامي اين سامانه ها در سال 91 فعال شده و از اتلاف وقت شهروندان و بوروكراسي اداري تا 50 درصد جلوگيري كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش به آمارهاي جديد خدمات ارايه شده به شهروندان در 190 هزار دفاتر ثبتي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: در بخش خدمات الكترونيكي 7 ميليون و 950 هزار خدمت به مردم ارايه شده و 2 ميليون و 200 هزار سند اسناد مالكيت نيز صادر گرديده است.
در دفترخانه ها نيز 21 ميليون و 442 هزار و 427 سند صادر و 791 هزار و 656 مورد ازدواج موقت و دايم به ثبت رسيده است.
در ضمن در سال گذشته 151 هزار و 763 مورد طلاق، 4 هزار و 668 مورد اختراع، 11 هزار و 442 مورد علايم تجاري و يكهزار و 553 طرح صنعتي به ثبت رسيده است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور همچنين گفت: اين سازمان به لحاظ طيف وسيع خدمت رساني در سال گذشته موفق به ارايه 36 ميليون و 363 هزار و 447 خدمت به آحاد مردم در سراسر كشور از طريق پيشخوان ها و ادارات و دفترخانه هاي اسناد رسمي و ازدواج و طلاق شده است.
وي ادامه داد مهمترين هدف ما شفاف سازي و ثبت حدود مالكيت ها، شفاف سازي در نقل و انتقال املاك، تسريع در ارائه خدمات و كاهش مراجعات حضوري مردم، بازنگري در مقررات و رويه هاي خدمت رساني سازمان، توسعه كيفي منابع انساني سازمان و ارتقاء نظارت و پاسخ گويي در بخش اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي بوده است.

 

حوادث كوتاه از كشور


دستگيري جاعل حرفه اي
فارس - اراك: فرمانده انتظامي شهرستان زرنديه از دستگيري جاعل حرفه اي توسط كارآگاهان پليس اين شهرستان خبر داد در پي ارجاع پرونده اي از دادسرا به پليس آگاهي مبني بر جعل سند مالكيت يكي از شهروندان، وي شناسايي و در منزلش دستگير شد.در بازرسي از منزل اين فرد تجهيزات و مدارك بسياري در خصوص جعل به همراه اوراق و مهرهاي شركت هاي دولتي و خصوصي كشف و ضبط شد.
كشف جسد كودك مازندراني
رئيس شبكه بهداشت و درمان نكا گفت: پس از گذشت 35 روز، جسد اميرمسيح اسماعيل پور كودك غرق شده مازندراني در شهرستان نكا پيدا شد.دو كودك هفت و 9 ساله نكايي كه شنبه شب سوم فروردين 92 در حين بازي در حاشيه پارك شهيد بهشتي نكا براي يافتن دمپايي خود درون رودخانه رفته بودند غرق شدند كه بعد از دقايقي كودك 9 ساله نجات يافت و شنبه 7 اريبهشت پس از 35 روز جسد كودك 7 ساله پيدا شد.
كشف 180 هزار ليتر سوخت قاچاق در قشم
قشم- خبرنگار كيهان: فرمانده يگان درياباني قشم از كشف يكصد و هشتاد هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي قشم خبر داد. سرهنگ لشكري به خبرنگار ما گفت: يگان درياباني قشم در بازديد از لنج باري در دهنه بزرگ جزيره لارك اين لنج را توقيف كرد و 11 نفر از سرنشينان اين لنج را به اتهام حمل محموله قاچاق دستگير كرد.وي افزود: اين يگان اين اجازه را به سودجويان نمي دهد كه سرمايه ملي را از اين مرز و بوم بصورت قاچاق خارج كنند و به شدت با پديده قاچاق برخورد مي كنيم.
كلاهبرداري با دستگاه خودپرداز در بابل
بابل - خبرنگار كيهان:فرمانده انتظامي بابل از شناسايي و دستگيري كلاهبردار پيامكي خبر داد. وي گفت: در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري از شهروندان با ارسال پيامكهايي مشكوك، ماموران باتحقيقات اين كلاهبردار را دستگير كردند.
روش كار اين كلاهبردار اين گونه بوده كه پيامكي مبني بر برنده شدن مبلغ ده ميليون تومان به مال باختگان داده و به اين طريق شماره حساب و رمز كارت را دريافت مي كرد.

تصادف خونين در جاده قائم شهر
¤ در اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس و يك دستگاه سواري سمند در جاده قائم شهر راننده 50 ساله خودرو سمند در دم جان سپرد و سرنشين ديگر بشدت مصدوم شد.

 

2 قاچاقچي كراك در ورامين اعدام شدند


دو قاچاقچي كه در نگهداري و حمل مواد مخدر فعاليت داشتند در محوطه ندامتگاه خورين ورامين به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، صبح ديروز دو قاچاقچي كه در امر نگهداري و حمل مواد مخدر كراك فعاليت داشتند در محوطه ندامتگاه خورين ورامين به دار مجازات آويخته شدند.
«قاسم ب» ساكن پيشوا به اتهام حمل و نگهداري 400 گرم كراك و «هادي-خ» ساكن ورامين به اتهام حمل و نگهداري 547 گرم كراك در دادگاه انقلاب شهرستان ورامين به جرمشان رسيدگي شد. اين دادگاه با صدور حكمي متهمان مزبور را به اعدام محكوم كرد. اين حكم توسط دادسراي كل مورد تاييد قرار گرفت و محكومان سحرگاه ديروز در محل ندامتگاه خورين به دار مجازات آويخته شدند.

 

ثبت 26 هزار و 126 مبتلا به ايدز در كشور


وزارت بهداشت آخرين آمار موارد شناسايي شده ابتلا به ويروس ايدز را در كشور تا اول فروردين امسال 26 هزار و 126 نفر اعلام كرد كه 33 درصد موارد انتقال در سال گذشته از طريق روابط جنسي بوده است.
براساس آمار جمع آوري شده از دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تا تاريخ 1/1/1392 مجموعا 26 هزار و 125 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در كشور شناسايي شده اند كه 89/8 درصد آنان را مردان و 10/2 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بنابر اعلام اداره ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكنون 4438 نفر مبتلا به بيماري ايدز در كشور شناسايي شده اند. 46/1 درصد از مبتلايان به HIV در زمان ابتلا در گروه سني 34-25 سال قرار داشته اند كه بالاترين نسبت در بين گروه هاي سني را به خود اختصاص مي دهند.علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند، به ترتيب، تزريق با وسائل مشترك در مصرف كنندگان مواد (68/6 درصد)، رابطه جنسي (12 درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (1 درصد) و انتقال از مادر به كودك (1/1 درصد) بوده است. راه انتقال در 17/3 از اين گروه نامشخص مانده است.بنابراين گزارش، در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1391 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 52/1 درصد، برقراري روابط جنسي 33/6 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 3/2درصد را تشكيل داده است. در 11/1 درصد از موارد شناسايي شده در اين سال، راه انتقال نامشخصي بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.


 

درگيري زندانيان مكزيكي


درگيري بين گروه هاي مختلف در يكي از زندان هاي مكزيك به كشته شدن 13 نفر از زندانيان و زخمي شدن بيش از 65 نفر ديگر منتهي شد.
به گزارش شبكه «الجزيره»، درگيري زماني آغاز شد كه گروهي از زندانيان از آزار و اذيت هاي ديگر زندانيان خسته شده بودند در نتيجه با چاقوهاي دست ساز به گروه هاي رقيب خود حمله كردند.«فرناندو تورانزو» فرماندار سن لوئيس پوتوسي، اعلام كرد كه 13 نفر از زندانيان كشته شدند و 22 نفر از 65 زخمي اين درگيري وضعيت جسماني وخيمي دارند.
براساس اين گزارش، شورش هاي مرگبار به طور مداوم در زندان هاي پر از جمعيت مكزيك رخ مي دهند.
به گفته روزنامه نگاران، شرايط نگهداري از زندانيان در بازداشتگاه هاي قديمي و شلوغ مكزيك نامطلوب است و در بعضي موارد گروه هاي تبهكار اختيار زندان را در دست دارند.
گروه هاي مدافع حقوق بشر مي گويند كه زندان هاي مكزيك دچار تراكم بيشتر از ظرفيت هستند و خواهان اصلاح زندان ها در اين كشور هستند.

 

سقوط هواپيماي تك موتوره


تلويزيون بي بي سي از سقوط يك هواپيماي سبك در منطقه «همپشاير» واقع در جنوب اين كشور خبر داد.
در جريان اين حادثه كه عصر ديروز در ميدان هوايي «ميدل والوپ» روي داد، خلبان هواپيما كشته شد.
«پليس همپشاير و كارشناسان مركز تحقيق سوانح هوايي انگليس در حال بررسي علل بروز اين حادثه هستند.»
تلويزيون «اسكاي نيوز» نيز در گزارشي از مفقود شدن يك هواپيماي سبك بر فراز درياي مديترانه خبر داد.اين تلويزيون انگليسي گفت: اين هواپيما به خلباني يك انگليسي روز شنبه از كن فرانسه عازم جنوب ايتاليا بود كه مدت كوتاهي پس از اوج گيري از صفحه رادار ناپديد شد.«به رغم جست و جوهاي انجام شده توسط نيروهاي دريايي فرانسه و ايتاليا، هنوز اثري از هواپيما و خلبان 66 ساله آن به دست نيامده است.»

 

نجات معجزه آساي زني از زير آوار


زني پس از 4 روز از زير آوار ساختمان كارگاه پوشاك در داكاي بنگلادش زنده بيرون آمد.
به گزارش شينهوا، تلفات ناشي از فرو ريختن ساختمان كارگاه پوشاك به 352 نفر افزايش يافته است.
در حال حاضر بيمارستان هاي داكا با تعداد زيادي مصدوم ناشي از ريزش ساختمان هشت طبقه در پايتخت بنگلادش روبرو هستند.
امدادگران كه پس از سه روز از وقوع اين فاجعه توانستند خود را به طبقه همكف اين ساختمان هشت طبقه برسانند، مي گويند هنوز افراد بسياري زير آوار مدفون هستند.

 

حبس پيرزن 77 ساله با پابند الكترونيك!


يك پيرزن اهل تركيه به حبس خانگي با پابند الكترونيك محكوم شد.
«نفيسه باباييقيت» پيرزن 77 ساله اهل «كوجاعلي» تركيه به جرم پناه دادن و كمك به تروريست هاي مسلح گروه پ.ك.ك از سوي دادگاه به دو سال و يك ماه حبس در خانه محكوم شد.اين پيرزن كرد كه دو ماه است به حكم دادگاه پابندي الكترونيك به پايش بسته شده است، تنها مي تواند بين ساعت 2 تا 3 بعدازظهر از خانه اش بيرون برود.

 

گروكشي دارويي انگليس


دولت انگليس در اقدامي غيرانساني مانع صادرات دارو به ايران شد.
به گزارش خبرگزاري ها، به تازگي خبري بر روي سايت هاي خبرگزاري ها و رسانه هاي بين المللي قرار گرفته مبني بر آنكه انگليس مانع از پرداخت بدهي دو ميليارد و 300 ميليون دلاري شركت نفتي «رويال داچ شل» به ايران در قالب مواد غذايي و دارويي شده است.
خبرگزاري رويترز به نقل از مقام هاي مطلع دولت انگليس مدعي شد آنها نمي خواهند فشار اقتصادي بر ايران با دريافت اين بدهي كاهش يابد، اين در حالي است كه عمل غيرانساني انگليس و ممانعت از صادرات دارو براي بيماران نيازمند نه تنها در تمام معاهدات بين المللي منع شده است بلكه در عرف و اخلاق جهاني نيز امري مذموم است.اما دولت انگليس به رغم اطلاع از تمامي اصول اخلاقي حاكم بر جهان نه تنها از علني كردن تصميم خود ابايي نكرد، بلكه در مقام دفاع از آن به عنوان ابزاري غيرانساني نيز برآمده و يك سخنگوي دولت اين كشور اعلام كرده لندن از اجراي تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران حمايت مي كند.ممنوعيت صادرات دارو به ايران از سوي دولت انگليس در حالي شكل اجرايي به خود گرفته كه مسئولان شركت نفتي شل ابتداي ماه فوريه با دولت انگليس براي يافتن راه حل و احتمال پرداخت بدهي ايران با داروهاي ساخت شركت «جي اس كي» جلساتي را برگزار كردند.جداي از بحث انساني در ممانعت از صدور مجوز صادرات دارو به ايران، دولت انگليس هنوز پاسخ روشن و قانع كننده اي را در چگونگي نحوه پرداخت بدهي شركت هاي بدهكار ارايه نكرده است.
دكتر محمد شانه ساز معاون دارويي سازمان غذا و داروي كشورمان نيز با اشاره به اينكه در حال حاضر با كمبود داروهاي ضدسرطان در كشور مواجه هستيم، گفت: با توجه به شرايط ويژه كشور و به دليل تحريم هاي بانكي، در حال حاضر خريد و فروش دارو نسبت به گذشته با روند طولاني تري انجام مي شود.
همچنين رئيس انجمن داروسازي باليني گفت: حدود 15 قلم دارو كه بيشتر آنها از نوع داروهاي ضدسرطاني است در كشور موجود نيست.
دولت انگليس در حالي مانع از صادرات دارو براي بيماران ايران شده است كه مزدورانه پيش از اين با ادعاي نقض حقوق بشر در ايران ابراز نگراني كرده بود.
تلاش نخ نماي دولت انگليس در ممنوعيت صادرات دارو براي بيماران و نيز ممانعت از صدور مجوز غلات براي مصرف غذايي از يك سو و پيام وزير خارجه آن كشور در آستانه فرا رسيدن سال نو و عيد نوروز و تبريك به ايران و ادعاي مضحك «آرزوي بهترين ها براي ايرانيان» از سوي ديگر، صرفاً در قالب ديپلماسي عمومي فريب و نيرنگ دولت اين كشور مي گنجد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10