(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 09 اردیبهشت 1392 - شماره 20476

PDF نسخه

پوتين از همكاري اطلاعاتي واشنگتن و مسكو در ماجراي انفجارهاي بوستون خبر داد
تظاهرات همبستگي دانشجويان مصري با اسيران فلسطيني
رايزني هاي فرستاده پوتين در بيروت با سيد حسن نصرالله
وزير اطلاع رساني دولت بشار اسد: منشا اتهامات آمريكا عليه سوريه پيروزي هاي ارتش در پاكسازي تروريست هاست
در هراس از گسترش نهضت اسلامي تخريب مساجد بحرين پيشنهاد آل سعود به آل خليفه
تجمع اعتراضي عليه مشاركت پهپادهاي انگليس در جنگ افغانستان
دولت عراق در استان الانبار حكومت نظامي اعلام كرد
پس از دو ماه بن بست سياسي دولت جديد ايتاليا مراسم تحليف به جاي آورد
گفت وگوي رؤساي جمهور ونزوئلا و كوبا در هاوانا
تظاهرات عليه طرح هاي رياضتي در كانادا، اسلووني و انگليس
چها رسوي پنج قا ره
در آستانه انتخابات پارلماني پاكستان عمليات تروريستي و تنش هاي سياسي در كراچي افزايش يافت
   
پوتين از همكاري اطلاعاتي واشنگتن و مسكو در ماجراي انفجارهاي بوستون خبر داد


رئيس جمهوري روسيه از آغاز همكاري امنيتي ميان مسكو و واشنگتن براي پيدا كردن سرنخ هاي تازه در ماجراي انفجارهاي بوستون خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبكه تلويزيوني روسيا اليوم، ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه در گفت وگو با شبكه يك تلويزيون روسيه گفت: سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و روسيه در تحقيقات در مورد انفجارهاي بوستون با يكديگر همكاري مي كنند.پوتين با اشاره به اينكه بعضي از نزديكان متهمان انفجارهاي بوستون در روسيه زندگي مي كنند، افزود: من به خانواده هاي قربانيان اين انفجار تسليت گفتم و با طرف آمريكايي در مورد مشاركت سازمان اطلاعاتي روسيه در تحقيقات درباره اين انفجار گفت وگو كردم.
رئيس جمهوري روسيه خاطرنشان كرد: همكاري امنيتي بين دو كشور آغاز شده است.
در جريان انفجارهاي بوستون سه نفر كشته و 176 نفر ديگر مجروح شدند.

 

تظاهرات همبستگي دانشجويان مصري با اسيران فلسطيني


دانشجويان دانشگاه كفرالشيخ مصر در تظاهرات همبستگي با اسيران فلسطيني پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از المصري اليوم، صدها نفر از دانشجويان دانشكده تجارت دانشگاه كفرالشيخ در راستاي برگزاري مراسم روز اسير و ابراز همبستگي با اسيران فلسطيني تظاهرات كردند و پرچم رژيم صهيونيستي را آتش زدند.در اين مراسم دانشجويان ضمن سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي تصاويري از اسيران فلسطيني و درد و رنج اين اسيران در زندان هاي رژيم صهيونيستي به نمايش گذاشتند.تظاهركنندگان از مجامع بين المللي خواستند هرچه سريع تر جلوي جنايات رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطينيان و به ويژه اسيران فلسطيني را بگيرند.در اين تجمع نمايشگاهي نيز براي عرضه كتاب ها و نمايش عكس هاي مربوط به قضيه فلسطين برپا شد.

رايزني هاي فرستاده پوتين در بيروت با سيد حسن نصرالله


دبير كل حزب اله لبنان و معاون وزير خارجه و فرستاده رئيس جمهور روسيه به منطقه با يكديگر ديدار و درباره موضوعات مختلف از جمله مسئله سوريه به رايزني پرداختند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين ديدار كه شنبه شب صورت گرفت و مدت زيادي به طول انجاميد طرفين بر ضرورت حل سياسي بحران سوريه تأكيد كردند.
«ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه در اين ديدار از موافقت مسكو با ميزباني كنفرانسي درباره پناهندگان سوري خبر داد.طرفين در اين ديدار همچنين در مورد مسائل منطقه اي و تشكيل دولت جديد لبنان رايزني كردند.سيد عمار موسوي مسئول روابط عمومي حزب الله كه در اين ديدار حضور داشت پس از اتمام ديدار در جمع خبرنگاران گفت، اين ديدار نشان دهنده روابط خوب روسيه و حزب الله است.وي افزود، روابط روسيه و حزب الله روابطي جدي است نه تشريفاتي. بوگدانوف همچنين روز شنبه با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ديدار كرد و پيام كتبي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه را تقديم وي كرد. ميشل سليمان در اين ديدار بر اراده مسئولان لبناني براي گسترش همكاري دو جانبه در تمامي زمينه ها تأكيد كرد.
وي از روسيه به خاطر كمك به آوارگان سوري كه در لبنان به سر مي برند تشكر كرد.
بوگدانوف كه نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور خاورميانه نيز هست در جريان سفر خود با مقامات بلندپايه دولتي و همچنين رهبران گروه هاي سياسي اصلي در كشور ديدار و با آنها درباره مسائل منطقه به ويژه اوضاع سوريه بحث و تبادل نظر كرد.

 

وزير اطلاع رساني دولت بشار اسد: منشا اتهامات آمريكا عليه سوريه پيروزي هاي ارتش در پاكسازي تروريست هاست


وزير اطلاع رساني سوريه تاكيد كرد، منشا اتهامات آمريكا و غرب مبني بر استفاده از سلاح شيميايي در سوريه دستاوردها و پيروزي هاي بزرگ ارتش اين كشور است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، عمران الزعبي در ديدار با «الياس اوماخانوف» نائب رئيس شوراي فدراسيون روسيه اظهار داشت، پيروزي هاي پي در پي ارتش سوريه آمريكا را وحشت زده كرده است و از هر بهانه اي براي حمله به سوريه استفاده مي كند.
وي افزود، عناصر مسلحي كه در خاك سوريه حضور دارند تنها مزدوراني از كشورهاي مجاور سوريه نيستند بلكه از انگليس، استراليا، فرانسه و كشورهاي ديگر نيز هستند.
الزعبي تاكيد كرد، تنها بيش از 5000 نيروي مسلح از يمن كنار مخالفان سوري در حال جنگ با دولت بشار اسد هستند.
وزير اطلاع رساني سوريه گفت، دخالت هاي بيگانگان بزرگترين مانع بر سر حل و فصل درگيري ها و برقراري ثبات و امنيت است.
رئيس شوراي فدراسيون روسيه در اين ديدار گفت، مردم سوريه به تنهايي و بدون دخالت طرف خارجي مي تواند بر بحران كنوني غلبه كند.
بشار الجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل نيز با بيان اينكه هدف از مسلح كردن مخالفان سوري فريب افكار عمومي است اظهار داشت، ايجاد منطقه پرواز ممنوع جز با قطعنامه شوراي امنيت ممكن نيست.
الجعفري در ادامه عنوان داشت: نمي توان با اقدامات برخي از كشورها درباره جنجالي كردن پرونده سلاح شيميايي در سوريه به ديده تسامح نگاه كرد.
وي افزود: اين مسئله يكي از بخش هاي جدايي ناپذير روند فشار عليه سوريه، مردم و رهبران اين كشور است كه به منظور گرفتن امتياز از سوريه اعمال مي شود.
پيشتر چاك هاگل وزير دفاع آمريكا اعلام كرده بود كشورش معتقد است ارتش سوريه در برخي از حوادث اين كشور به مقدار كم از سلاح شيميايي استفاده كرده است.
در همين رابطه وزير خارجه آلمان طي اظهاراتي اعلام كرد كشورش هيچ مدركي درباره استفاده دمشق از سلاح هاي شيميايي ندارد.
از سوي ديگر شواهد و مدارك تازه اي به دست آمده كه بار ديگر از نقش كشورهاي خارجي به ويژه آمريكا در آموزش نظامي مخالفان دولت سوريه پرده بر مي دارد.
يكي از فرماندهان ارشد گروه مخالف سوريه موسوم به ارتش آزاد اظهار داشت مخالفان مسلح دوره هاي آموزشي خود را در خاك اردن و توسط مربيان آمريكايي فرا مي گيرند و به سوريه راهي مي شوند.
اين در حالي است كه يك خبرنگار و تحليلگر مسائل سياسي در اردن اظهار داشت، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در يك نشست خصوصي اعلام كرده حتي اگر جنگ به خيابان هاي مسكو بكشد از همتاي سوري خود دست بر نمي دارد.
وي افزود، بشار اسد رئيس جمهور سوريه هيچ گاه اجازه نخواهد داد تا سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود.
عمليات گسترده ارتش
نيروهاي ارتش سوريه عمليات گسترده اي را در اطراف دمشق آغاز كردند. نيروهاي ارتش موفق شدند ده ها تن از عناصر مسلح را در مناطق اطراف دمشق، حمص، حماه به هلاكت برسانند و منطقه را امن اعلام كنند.
در شمال ادلب نيز ارتش سوريه توانست طي عملياتي ده ها تن از تروريست ها را كشته و تعداد بي شماري را مجروح كند.
يك مقام نظامي سوريه اظهار داشت كه يگان هاي ارتش توانستند گروه هاي مسلح را كه قصد ورود به فرودگاه نظامي حلب را داشتند وادار به عقب نشيني كنند.
سوريه قرباني توطئه آمريكايي-اسرائيلي
شيخ عبدالله بن الفاتح آل خليفه نوه پادشاه سابق بحرين با تاكيد بر اين مسئله كه ايران هيچ دخالتي در امور داخلي بحرين ندارد اظهار داشت: آنچه در سوريه رخ مي دهد توطئه اي صهيونيستي است كه به دست آمريكا اجرا مي شود.
وي در گفت وگو با خبرگزاري فارس تصريح كرد، آمريكا در منطقه به دنبال فتنه انگيزي بين مسلمانان و بر افروختن آتش فتنه هاي طايفه اي است و بزرگترين دليل اين مدعا وضعيتي است كه سوريه هم اكنون در آن گرفتار آمده است چون هر آنچه در سوريه جريان دارد به دستور آمريكا انجام مي شود.
ساير رويدادها
¤ رئيس مستعفي ائتلاف مخالفان سوريه اعلام كرد در حال حاضر مشغول آماده كردن طرح جديدي براي حل و فصل بحران سوريه است.
¤ نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه اعلام كرد هم اكنون 40 هزار نيروي مسلح خارجي در سوريه در حال جنگ با دولت دمشق هستند.

 

در هراس از گسترش نهضت اسلامي تخريب مساجد بحرين پيشنهاد آل سعود به آل خليفه


آل خليفه به دستور آل سعود به منظور مهار اعتراض هاي ضد حكومتي طرح تخريب مساجد را گسترش داده است.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم آل خليفه در هماهنگي با مقامات آل سعود تعرض و تخريب مساجد در بحرين را براي سركوب بيشتر معترضان از سر گرفت.
هماهنگ كننده مركز نظارت بر حقوق بشر بحرين در اين باره گفت، آل خليفه براي متشنج كردن اوضاع و مهار اعتراض هاي مردمي تخريب مساجد و اهانت به اماكن مقدس را در دستور كار خود قرار داده است.
منذرالخور تاكيد كرد، تعرض به آزادي هاي ديني و هتك حرمت مقدسات به دستور مستقيم آل سعود صورت مي گيرد چرا كه آل خليفه و آل سعود مي دانند كه انقلاب ها از مساجد آغاز مي شود.
وي افزود، مسجد مركز تجمع مسلمانان است و به همين دليل تعرض به اين اماكن مقدس اعتراضات مردمي را گسترش مي دهد.
اين در حالي است كه رژيم آل خليفه تصور مي كند كه با تخريب مساجد مي تواند از ملت انتقام گيرد.
يكي از فعالان حقوق بشري بحرين نيز اظهار داشت، بي عدالتي و تبعيض مذهبي و طايفه اي از سوي آل خليفه در حق شيعيان بحرين به وضوح ديده مي شود.
اين فعال حقوق بشري سكوت مجامع بين المللي و حقوق بشري به ويژه سازمان ملل در مورد تخريب اماكن مقدس شيعيان از سوي نيروهاي آل خليفه و آل سعود را جنايت دانست و تاكيد كرد، عاملان تخريب مساجد بايد مجازات شوند.
گفتني است از آغاز انقلاب مردم بحرين تاكنون بيش از 40 مسجد در بحرين از سوي آل خليفه و با همدستي آل سعود تخريب شده است.
تحليلگران معتقدند كه شيعيان بحرين با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي ايران و تجمع در مساجد و حسينيه ها مخالفت هاي خود را با جنايات آل خليفه سازماندهي مي كنند و همين مسئله مهم ترين عامل در دشمني و كينه توزي آل خليفه نسبت به اين اماكن مقدس و تخريب آنها به شمار مي رود.از سوي ديگر، معاون دبيركل تشكل ملي دموكراتيك وحدت گراي بحرين اظهار داشت، آل خليفه با حمله به مساجد و تخريب آنها مرحله جديدي از سركوب معترضان را آغاز كرده است.
وي افزود، رژيم بحرين شيوه انتقام گيري از مسئولاني كه صداي خود را براي مطالبه خواسته هاي عادلانه و شرافتمندانه بالا برده اند در پيش گرفته است و نمي خواهد كه جهانيان اين صداها را بشنوند.
وي همچنين نسبت به بحراني شدن اوضاع در بحرين هشدار داد و گفت، اين اقدامات موجب مي شود كه چهره واقعي سران آل خليفه بيش از پيش براي جهانيان فاش شود.

 

تجمع اعتراضي عليه مشاركت پهپادهاي انگليس در جنگ افغانستان


صدها نفر از فعالان ضد جنگ در انگليس در اعتراض به حملات پهپادها در افغانستان تظاهرات كردند.
به گزارش ايسنا صدها نفر از طرفداران چهار گروه ضد جنگ در مقابل پايگاه هوايي «وادينگتون» در شهر «لينكلن» انگليس در اعتراض به استفاده از پهپادهاي اين پايگاه در جنگ افغانستان تظاهرات كردند.
نيروي هوايي سلطنتي انگليس (RAF)، پايگاه هاي كنترل پهپادها را در پايگاه هوايي وادينگتون، واقع در جنوب شهر لينكلن در هفته جاري افتتاح كردند تا به طور همزمان با پهپادهايي كه در حال حاضر در پايگاه نيروي هوايي «كريچ» در «نوادا» مستقر هستند، همكاري كنند.
وزارت دفاع انگليس در سال 2010 اعلام كرد، اين كشور بايد در راستاي اجراي بازنگري استراتژيك امنيتي، اين توانايي را داشته باشد تا از راه دور پهپادهاي مسلح خود را از خاك خود به پرواز درآورد.
تظاهركنندگان نگراني خود را از توسعه اين برنامه انگليس ابراز داشتند.
مدير برنامه ريزي اين تظاهرات اعلام كرد: اين پهپادها كه از مناطق جنگي دور هستند، كار سياستمداران براي انجام حملات نظامي را راحت مي كنند و آنها مي توانند دستور ترورهاي غيرقانوني را بدون نظارت و پاسخگويي به مردم صادر كنند. هم اكنون بايد پيش از آنكه خيلي دير شود، استفاده از اين پهپادهاي كشنده را ممنوع كرد.
تاكنون هزاران غيرنظامي كه بيشتر آنها نيز زن و كودك بوده اند بر اثر حملات پهپادها در افغانستان جان خود را از دست داده و يا دچار نقص عضوهاي شديد شده اند.

 

دولت عراق در استان الانبار حكومت نظامي اعلام كرد


مسئولان امنيتي عراق به دنبال كشته شدن پنج سرباز به دست افراد مسلح، در سراسر شهر الانبار اين كشور حكومت نظامي اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آلمان، مسئولان امنيتي عراق براي مهار ناآرامي ها و دستگيري افراد مسلح مقررات منع آمد و شد در الانبار وضع كردند.
براساس اين گزارش اجراي منع آمد و شد از ساعت 9 شب تا ساعت چهار صبح خواهد بود.
در همين رابطه «نوري مالكي» نخست وزير و فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق تهديد كرد كه در برابر پديده قتل سربازان عراقي سكوت نخواهد كرد.
به گزارش ايسنا، با ادامه تنش در استان هاي شمالي و مركزي عراق، نخست وزير اين كشور هشدار داد كه هيچ گاه در مقابل تروريست ها كوتاه نخواهد آمد و اين در حالي است كه نيروهاي پيشمرگ كرد نيز در اطراف شهر كركوك موضع گرفته اند.
وي از شيوخ و رهبران قبايل و نيز «تظاهركنندگاني كه معتقد به خشونت نيستند» خواست تا قاتلان نظاميان عراقي را تحويل دهند و مانع از گسترش خشونت شوند.
روز شنبه گروهي از تظاهركنندگان شهر الرمادي مركز استان الانبار به دو خودروي گشت زني نيروهاي امنيتي عراق حمله كردند و پنج تن از آنها را از پاي درآوردند.
از سوي ديگر، شيخ «احمد ابوريشه» رئيس شوراي بيداري عراق به تجمع كنندگان در الانبار 24 ساعت فرصت داد تا افرادي كه در قتل نيروهاي ارتش دست داشتند را تسليم كنند.
وي گفته اگر كساني كه در كشتن نيروهاي ارتش دست داشتند معرفي نشوند، شوراي بيداري دست روي دست نخواهد گذاشت.
خبر ديگر اينكه نيروهاي پيشمرگ كردستان عراق به سوي اين شهر نفت خيز و مورد مناقشه كردها با دولت مركزي، حركت كرده و در اطراف آن مستقر شده اند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي عراق و ارتش اين كشور در اطراف شهر كركوك با نگراني اوضاع را نظاره گر هستند و منتظر اوامر فرماندهان خود براي واكنش نشان دادن به لشگركشي پيشمرگ هاي كرد به كركوك هستند.
در اين حال پنج طايفه از عشاير عراق به قتل سربازان عراقي اعتراض كردند و خواستار دستگيري و مجازات نيروهاي مسلح ناشناس شدند.
ناظران سياسي منطقه معتقدند توطئه خارج كردن برخي استان ها از كنترل دولت زير نظر طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهوري عراق به اجرا گذاشته شده است.
گفته شده كه الهاشمي پس از خارج شدن برخي استان ها از كنترل دولت به عراق بازخواهد گشت.
الهاشمي پس از فرار از عراق به جرم دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي به تركيه گريخت.

 

پس از دو ماه بن بست سياسي دولت جديد ايتاليا مراسم تحليف به جاي آورد


نخست وزير جديد ايتاليا به همراه كابينه اش در حضور رئيس جمهور در كاخ رياست جمهوري سوگند ياد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري رويترز، «انريكو لتا» نخست وزير جديد به همراه اعضاي كابينه خود روز گذشته در كاخ رياست جمهوري در حضور «جورجيانو ناپوليتانو» رئيس جمهور اين كشور سوگند خورد.
همزمان با برگزاري مراسم سوگند دولت جديد ايتاليا فردي در مقابل ساختمان نخست وزيري اقدام به تيراندازي به ماموران پليس كرد كه دو پليس مجروح شدند.
نيروهاي پليس موفق به دستگيري فرد ضارب شدند ولي هنوز انگيزه و علت اين تيراندازي مشخص نيست.
انريكولتا درباره انتخاب هيئت وزيران گفت: كابينه من از وزيراني بسيار شايسته و جوان انتخاب شده اند و شماري از زنان نيز در اين كابينه حضور دارند كه از اين موضوع بسيار خرسندم.
لتا معاون دبيركل حزب دموكراتيك است كه مهم ترين جريان چپ ميانه ايتاليا به شمار مي آيد.
وي موفق شد تا پس از گذشت دو ماه بن بست سياسي براي تشكيل دولت با احزاب ديگر به توافق برسد.
گروه موسوم به جنبش پنج ستاره منتقد اين ائتلاف است.
كابينه ائتلافي جديد انريكو لتا نخست وزير 46 ساله ايتاليا ائتلاف بزرگي ميان احزاب راست و چپ ميانه اين كشور است.
نام هفت زن در ميان 21 وزير عضو هيئت دولت ديده مي شود.

 

گفت وگوي رؤساي جمهور ونزوئلا و كوبا در هاوانا


رئيس جمهور جديد ونزوئلا در اولين سفر خارجي خود با هدف ادامه سياست خارجي چاوز وارد كوبا شد و بر اتحاد استراتژيك با اين كشور تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها نيكلاس مادورو در اولين سفر خارجي خود وارد هاوانا شد و با رائول كاسترو و فيدل كاسترو ديدار كرد.
وي پيش از سفر به كوبا اعلام كرده بود كه هدف از سفر به اين كشور امضاي توافقنامه هاي جديد همكاري و تاييد و تاكيد بر اتحاد استراتژيك بين ونزوئلا و كوبا است.رئيس جمهور ونزوئلا در مراسم امضاي معاهدات در مركز اصلي گردهمايي هاوانا گفت: ما به كوبا آمده ايم تا بگوييم مردم ونزوئلا، مردم كوبا و همه مردم آمريكاي لاتين به همكاري هاي خود ادامه مي دهند. ما آمده ايم تا يك پيمان راهبردي و تاريخي امضا كنيم كه وراي زمان است و بيشتر يك پيمان برادري است تا معاهده.ونزوئلا در طول 14 سال حكومت چاوز تبديل به متحد اصلي سياسي و تجاري كوبا شده بود و دو طرف مواضع سياسي بسيار نزديك به يكديگر داشتند. ونزوئلا روزانه 130هزار بشكه نفت به كوبا صادر مي كند. به باور ناظران سياسي سفر مادورو به كوبا نشان دهنده تغيير نكردن سياست خارجي ونزوئلا در دوران بعد از چاوز است. انريكه كاپريلس رقيب غربگرا و شكست خورده مادورو با انتقاد از اين سفر گفت: مادورو به كوبا رفته است تا از آنجا دستور بگيرد.

 

تظاهرات عليه طرح هاي رياضتي در كانادا، اسلووني و انگليس


هزاران نفر در اسلووني، كانادا، ايسلند و انگليس عليه سياست هاي رياضتي دولت هايشان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها هزاران نفر در «ليوبليانا» پايتخت اسلووني عليه سياست هاي رياضتي دولت چپگراي «آلنكا براتوسك» نخست وزير اين كشور تظاهرات كردند.
اين اولين تظاهرات عليه دولت چپگراي «آلنكا براتوسك» نخست وزير اسلووني است كه در ماه مارس به قدرت رسيد. دولت جديد قصد دارد تا براي جبران كسري بودجه ماليات ها را افزايش و دستمزدها را كاهش دهد. معترضان ابراز اميدواري كردند كه بتوانند مانع از اجرايي شدن كمك مالي اتحاديه اروپا به اين كشور به سبك يونان شوند.
در كانادا نيز مردم اين كشور عليه اصلاحات صورت گرفته در بيمه اشتغال اين كشور در مونترال تظاهرات كردند.
فارس به نقل از سي بي اس گزارش داد تغييرات ارائه شده از سوي دولت كانادا در بيمه اشتغال كه در ماه ژانويه سال جاري ميلادي به اجرا درآمده، تظاهراتي را روز شنبه در سراسر شرق كانادا كه محل سكونت بسياري از كارگران فصلي است كه تحت تاثير اين قوانين جديد بيمه اشتغال قرار گرفته اند، به دنبال داشت.
مردم ايسلند نيز روز شنبه با اكثريت آرا به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت راي منفي دادند.راي دهندگان ايسلندي روز شنبه و به دولت سوسيال دموكرات اين كشور نه گفتند و دولت راستگراي ميانه را كه 5 سال گذشته در پي بحران مالي از كار بركنار كرده بودند را بار ديگر به قدرت رساندند.
براساس اين گزارش، حزب مستقل با به دست آوردن 5/26درصد آرا توانست 19كرسي از مجموع 63 كرسي پارلمان را به دست آورد.
حزب پيشرو نيز 22درصد آرا را كسب كرد كه توانست 18 كرسي را از آن خود كند. در مقابل سوسيال دموكرات ها فقط 5/13درصد راي كسب كردند و تنها 9 كرسي به دست آوردند.
«بيارني بنديكتسون» رهبر حزب مستقل كه بيشترين راي را به دست آورد و انتظار مي رود نخست وزير آتي اين كشور شود گفت: «ما راه متفاوتي پيشنهاد مي كنيم و از امنيت و خدمات اجتماعي و كار حمايت مي كنيم. ما درباره كاهش ماليات ها و بالا بردن استانداردهاي زندگي سازش نمي كنيم.»
مردم انگليس نيز در غرب لندن عليه برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت در زمينه خصوصي سازي بيمارستان ها تظاهرات كردند.

 

چها رسوي پنج قا ره


تشكيل دولت فلسطين
عضو كميته مركزي جنبش فتح اعلام كرد رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با مشورت حماس دولت توافق ملي را براساس توافقنامه دوحه تشكيل خواهد داد.محمود عباس اظهار داشت كه مذاكرات براي تشكيل دولت وحدت ملي آغاز شده است.توافقنامه آشتي حماس و فتح در سال 2011 در قاهره و سپس در دوحه به امضاي رهبران دو طرف رسيده است.
محاكمه ديكتاتور يمن
دادگاهي در غرب صنعا پايتخت يمن قصد دارد علي عبدالله صالح رئيس جمهور سابق يمن را به اتهام كشتار تظاهركنندگان محاكمه كند.
اين تصميم دادگاه يمني در پي درخواست وكلاي خانواده هاي قربانيان در يمن اتخاذ شده است.

حمله جنگنده هاي اسرائيلي به غزه
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي دو پايگاه مقاومت فلسطين در جنوب نوار غزه را بمباران كردند.در اين حمله كه روز گذشته انجام شد خسارت هاي مادي به بار آمد ولي تلفات جاني در بر نداشت.

 

در آستانه انتخابات پارلماني پاكستان عمليات تروريستي و تنش هاي سياسي در كراچي افزايش يافت


تنش هاي سياسي و عمليات تروريستي در شهر كراچي در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني افزايش يافته است.
به گزارش فارس در تازه ترين عمليات تروريستي در كراچي شش نفر كشته و 65 نفر ديگر مجروح شدند.
وقوع سه انفجار پياپي در نزديكي تجمعات انتخاباتي حزب «جنبش متحده قومي» و حزب حاكم «مردم پاكستان» شهر كراچي پاكستان را لرزاند.در اين انفجارها كه روز شنبه رخ داد دست كم شش تن كشته و بيش از 65 تن زخمي شدند.
انفجار اول نزديك دفتر حزب متحده قومي و انفجار دوم نزديك يك حسينيه به وقوع پيوست.
زخمي هاي اين حادثه به بيمارستان «شهيد عباسي» كراچي انتقال يافته اند.هنوز مدتي از دو انفجار اول نگذشته بود كه تجمع دفتر حزب مردم در منطقه «لياري» با بمب هدف قرار گرفت كه اين انفجار نيز تعدادي كشته و زخمي برجاي گذاشت. بعد از اين انفجار برق منطقه قطع شد كه مشكلات زيادي را براي مردم و نيروهاي امدادي به وجود آورد.همچنين گزارشات حاكي از آن است كه حمله به دو تجمع انتخاباتي در منطقه «سيبي» و «وزيرستان شمالي» پاكستان دست كم پنج كشته و ده ها زخمي برجاي گذاشت.
طي چند روز اخير، افراد ناشناس تجمعات انتخاباتي در شهرهاي مختلف پاكستان، به ويژه كراچي، را هدف حملات خود قرار داده اند كه بر اثر آن تعداد زيادي كشته و زخمي شده اند.پيش از آغاز فعاليت هاي انتخاباتي درپاكستان، طالبان با سكولار خواندن برخي احزاب اين كشور از جمله حزب مردم، حزب متحده قومي و «جنبش عوامي ملي» به آنان هشدار داد كه تجمعات انتخاباتي آنان را هدف قرار خواهد داد.با اين حال، احزاب سياسي پاكستان با محكوم كردن اين انفجارها اعلام كردند كه به هر شكل ممكن در انتخابات آتي اين كشور شركت مي كنند.انتخابات پارلماني پاكستان قرار است 21 ارديبهشت ماه در سراسر كشور برگزار شود و حزب يا احزاب پيروز در اين انتخابات دولت جديد راتشكيل خواهد داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10