(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - شماره 20477

PDF نسخه 

آغاز شماره گذاري خودروها
رئيس شوراي شهر تهران خطاب به مجلس: بايد از ورود افراد بدسابقه به شورا جلوگيري شود
با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت
 جريمه 110 ميلياردي براي شركت توليد شيريني و شكلات
ورود انترن ها به پزشك خانواده از مرداد
مديريت ترافيك تهران با 1100دوربين
وزارت بهداشت هشدار داد
كوري و مرگ سرانجام مسموميت با متانول
معاون بهداشتي وزارت بهداشت اعلام كرد
عملكرد ضعيف وزارت بهداشت در نظارت بر بهداشت اماكن عمومي
درمان آرتروز مفاصل با تغيير عادات غلط زندگي
به علت تعلل وزارت بهداشت در تعيين تعرفه مراكز راديولوژي تعرفه واحدي ندارند
درخواست مديرعامل تاكسيراني از دولت
اختصاص يارانه جايگزين به تاكسيرانان
دست كارگر رودسري از كتف جدا شد
رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد
خروج 120 هزار خانوار مددجو از چرخه حمايتي
بي آر تي 3 عابر پياده را زير گرفت
آتش سوزي در كارخانه مخروبه
درگيري مسلحانه در مكزيك
انفجار ساختماني در فرانسه كشته داد
سوءاستفاده ثروتمندان عرب از زنان آواره
   
آغاز شماره گذاري خودروها


رئيس پليس راهور ناجا دستور از سرگيري شماره گذاري خودروها را صادر كرد.
سردار اسكندر مومني، رئيس پليس راهور ناجا دستور از سرگيري شماره گذاري خودروهاي داخلي از امروز را صادر كرد.
شماره گذاري خودروهاي داخلي از ابتداي امسال و درپي نامه سازمان محيط زيست به پليس متوقف شده بود كه دليل اين توقف عدم تجهيز برخي خودروها به دو ايربگ و يا عدم توليد برخي مدل هاي خودرو با استاندارد يورو 4 بود.
براساس مصوبه هيئت دولت توليد خودروهاي داخلي با استاندارد يورو 4 از ابتداي سال 92 الزامي بود كه به دليل عدم توزيع سراسري سوخت با استاندارد يورو 4، اين مسئله محقق نشد و دولت در مصوبه اي كه اخيرا صادر شد، به خودروسازان مهلت داد، تا از ابتداي تيرماه خودروهاي خود را با استاندارد يورو 4 توليد كنند.
همچنين خودروسازان طبق مصوبه ديگر هيئت دولت تا ابتداي تيرماه مهلت دارند، محصولات خود را به دو ايربگ مجهز كنند.

 

رئيس شوراي شهر تهران خطاب به مجلس: بايد از ورود افراد بدسابقه به شورا جلوگيري شود


رئيس شوراي شهر تأكيد كرد: صلاحيت نامزدهاي انتخابات شورا در هيئتي از نمايندگان مجلس براساس معيارهاي موجود مورد بررسي قرار مي گيرد.
مهندس مهدي چمران روز يكشنبه در يك نشست خبري به مناسبت سالروز تشكيل شوراها در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان در خصوص صلاحيت آن دسته از نامزدهايي كه در فتنه 88 نقش داشته اند يا ارتباط جدي با جريان انحراف دارند گفت: احراز صلاحيت نامزدها در اختيار ما نيست و قطعاً بررسي صلاحيت نامزدها براساس قانون و معيارهايي كه مشخص شده است توسط مسئولان مربوط صورت خواهد گرفت.
وي تأكيد كرد: من نمي دانم كه آيا مواردي كه ذكر كرديد در احراز صلاحيت ها لحاظ مي شود يا نه اما قطعاً صلاحيت ها براساس قانون احراز خواهد شد.
مهندس چمران ديروز نيز در تكميل پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما به ايسنا با اشاره به انحلال برخي از شوراهاي كلانشهرها در طول ادوار گذشته، گفت: بايد از ورود افراد داراي سوابق نامناسب به شوراها جلوگيري شود.
وي با تأكيد بر اين مطلب كه مجلس بايد در احراز صلاحيت ثبت نام كنندگان دقت كافي اعمال كند، گفت: بايد از ورود كساني كه سوابق نامناسبي دارند و با هدفي به جز خدمت پا به عرصه كانديداتوري شوراها گذاشته اند، جلوگيري شود.
وي با اشاره به اينكه برخي اعضاي شوراي شهر در طول ساليان گذشته به دليل سوء استفاده از جايگاه خود بعضاً دادگاهي شده اند، تأكيد كرد: شوراها براي مردم و همين طور امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، شان و حرمت ويژه اي دارند، بنابراين به اعضاي تمامي شوراهاي اسلامي شهر و روستا توصيه مي كنم كه اين حرمت را نشكنند.
چمران در عين حال تأكيد كرد: در تمامي صنوف و اقشار ممكن است عده اي از جايگاه خود سوء استفاده كنند، اما شمار كساني كه به عنوان عضو شوراي شهر چنين كرده اند، در مقايسه با آمار 110 هزار نفري اعضاي شوراها در سراسر كشور بسيار اندك است.
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما درباره انتخاب مستقيم شهردار در كلان شهرها توسط مردم نيز گفت: سال گذشته برخي از نمايندگان طرحي را در اين رابطه امضا كردند اما در نهايت به دليل ناهمخواني با قانون امضاي خود را پس گرفتند و تا اين لحظه اين موضوع طرح مجدد نشده است.
رئيس عالي شوراي استان ها در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تجربيات شما در شوراها چه انتظاري از رئيس جمهور آينده داريد، گفت: انتظار از رئيس جمهور، دولت و وزير كشور اين است كه حداقل قانون شهرها را اجرا كنند.
وي تصريح كرد: چنانچه قانون شوراها و شهرداري ها اجرا شود فكر مي كنم جايگاه شوراها بالاتر خواهد رفت.
چمران ادامه داد: متأسفانه دولت به مصوبه خود در خصوص تأمين اعتبارات به مترو و اتوبوس عمل نكرده است كه اميدواريم رئيس جمهور در دوره بعدي به تعهدات خود در مقابل مصوبات شوراها و شهرداري ها عمل كند.

 

با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت جريمه 110 ميلياردي براي شركت توليد شيريني و شكلات


يك شركت توليد كننده شكلات و شيريني در تهران به دليل گرانفروشي به پرداخت 110 ميليارد و 343 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، با اعلام شكايت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان عليه يك شركت خصوصي توليد كننده شيريني و شكلات به دليل افزايش قيمت بدون توجه به ضوابط و گرانفروشي محصولات، پرونده اي در اين خصوص در شعبه تعزيرات حكومتي استان تهران تشكيل شد.
پس از انجام تحقيقات لازم و طي مراحل قانوني در شعبه ياد شده، با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف انتسابي محرز تشخيص داده شد و شركت مزبور به پرداخت 110 ميليارد و 343 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.

ورود انترن ها به پزشك خانواده از مرداد


معاون آموزشي وزير بهداشت از آغاز طرح به كارگيري انترن ها (دانشجويان سال بالاي پزشكي عمومي) در برنامه پزشك خانواده از 3 ماه آينده خبر داد.
به گزارش فارس، بهرام عين اللهي ديروز در حاشيه چهاردهمين همايش كشوري آموزش علوم پزشكي و ششمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري در دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود: در طرح جهادي انترن ها دوره شش ماهه خدمت در مناطق محروم براي آنها در نظر گرفته شده است تا اين داوطلبان كه به صورت داوطلبانه در اين طرح شركت كرده اند علاوه بر كسب حقوق و مزاياي بيشتر به مناطق محروم فرستاده مي شود.
عين اللهي گفت: برگزاري اين طرح براي جذب داوطلبان در برنامه پزشك خانواده است كه در مراحل تدوين قرار دارد و تا 3 ماه ديگر اجرايي مي شود. اما در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در حال اجرا است.
معاون آموزشي وزير بهداشت همچنين از جذب 4 هزار عضو هيئت علمي خبر داد و گفت: بسياري از پزشكان خارج از كشور تقاضاي تحصيل در ايران را دارند و بسياري از داوطلبان از كشور عراق تقاضاي تحصيل خود را ارائه كرده اند.
وي گفت: به همين دليل گسترش واحدهاي بين الملل در برنامه كاري وزارت بهداشت است كه از 13 واحد به 20 واحد تا پايان سال افزايش مي يابد.
عين اللهي همچنين با اشاره به تغييراتي در آموزش مداوم جامعه پزشكي و پيراپزشكي گفت: آموزش مداوم ارتقا داده مي شود و با گذاشتن دوره هاي كوتاه مدت امتياز بيشتري به پزشكان داده مي شود.

 

مديريت ترافيك تهران با 1100دوربين


مديرعامل مركز كنترل ترافيك شهر تهران گفت: ترافيك تهران در بهار نسبت به پاييز و زمستان تسهيل مي شود و در فصل تابستان نيز 20 تا 30درصد كاهش خواهد يافت.
مهندس همايون فتاحي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ترددها و ترافيك پايتخت توسط هزار و 100 دوربين نظارت تصويري تحت نظارت و مديريت قرار دارد و مديريت شهري طي سال هاي اخير تلاش كرده تا به سمت مديريت هوشمند ترافيك گام هاي اساسي بردارد.
وي ادامه داد: هر ساله در فصل بهار باتوجه به بلند شدن طول روز شاهد تسهيل ترددها در شهر هستيم چرا كه ترددها به ويژه ترددهاي عصرگاهي در بازه زماني بيشتري صورت مي گيرد و ترافيك روان تر مي شود.
فتاحي تصريح كرد: در فصل تابستان نيز باتوجه به تعطيلي مراكز آموزشي از جمله مدارس و دانشگاه ها، شاهد كاهش ترافيك هستيم به گونه اي كه ترافيك تهران به طور معمول 20 تا 30درصد كاهش مي يابد.
وي همچنين از احداث يك مركز كنترل ترافيك محلي جديد در تهران خبر داد و گفت: مركز كنترل ترافيك محلي جديدي در منطقه 12 تهران راه اندازي شده كه اين مركز نظارت و مديريت محدوده مركزي پايتخت را برعهده دارد و با ايجاد اين مركز جديد، تعداد مراكز محلي كنترل ترافيك تهران به 5مركز افزايش مي يابد.مديرعامل مركز كنترل ترافيك شهر تهران خاطرنشان كرد: مركز كنترل ترافيك تونل نيايش نيز به بهره برداري رسيده و به زودي مركز كنترل ترافيك تونل اميركبير هم مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.وي در پايان تأكيد كرد: ايجاد مراكز محلي كنترل ترافيك به مديريت و نظارت بهتر و دقيق تر ترافيك شهر كمك مي كند.

وزارت بهداشت هشدار داد
كوري و مرگ سرانجام مسموميت با متانول


مديركل دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الكل بويژه در ميان جوانان هشدار داد و گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل را از اولويت هاي وزارت بهداشت در سال جاري خواند.
دكتر عباسعلي ناصحي در گفت وگو با ايسنا، گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل را از اولويت هاي امسال دفتر سلامت اجتماعي، و اعتياد و روان وزارت بهداشت خواند و گفت: متاسفانه گزارش ها حاكي از آن است كه مصرف الكل به ويژه در ميان جوانان در حال گسترش است. بر اين اساس پرداختن به مقوله پيشگيري و آگاه كردن مردم در اين زمينه، نيازمند اقدامات جدي است.
وي ضمن برشمردن عوارض مصرف الكل، نسبت به مسموميت با «متانول» به عنوان الكل هايي كه در منازل توليد مي شوند، هشدار داد و گفت: بخشي از الكل هاي مصرفي در منازل توليد مي شوند و از آنجا كه اين موارد به صورت غيربهداشتي تهيه مي شوند، به جاي «اتانول»، «متانول» توليد مي شود كه مي تواند كشنده باشد.
ناصحي در اين باره ادامه داد: هر چند وقت يكبار از استان هاي مختلف گزارشاتي درباره مسموميت با «متانول» به دست مان مي رسد. اين در حاليست كه مصرف «متانول» عوارض جبران ناپذيري به دنبال دارد. اگر شدت مسموميت با «متانول» كم باشد به كوري منجر مي شود و در صورت شدت داشتن مسموميت، مصرف اين ماده به مرگ فرد مي انجامد. بنابراين لازم است در اين زمينه اطلاع رساني كرده تا مردم آگاه شوند.
وي با اشاره به برنامه هاي وزارت بهداشت براي گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل، خاطرنشان كرد: در اين زمينه با وزارت كشور نيز همكاري خوبي داريم و مقرر شده با همكاري ساير دستگاه هاي مرتبط، در اين زمينه كار شود. برنامه ها در اين زمينه از قبل شروع شده و قرار است امسال گسترش يابد.

 

معاون بهداشتي وزارت بهداشت اعلام كرد
عملكرد ضعيف وزارت بهداشت در نظارت بر بهداشت اماكن عمومي


معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: ضعف عملكرد وزارت بهداشت در نظارت بر بهداشت اماكن عمومي و اغذيه فروشي ها را قبول داريم كه عمدتاً به علت كمبود نيرو و امكانات است و براي جبران آن به كمك نهادهاي ديگر مانند شهرداري ها و وزارت كشور نياز داريم.
فاطمه رخشاني در گفت و گو با فارس درباره عملكرد وزارت بهداشت در زمينه نظارت بر اماكن عمومي، رستوران ها، اغذيه فروشي ها و برنامه هاي جديد در اين زمينه توضيح داد: در اين حوزه در وزارت بهداشت بايد بازنگري جدي داشته باشيم و نيازمند همكاري ساير سازمانها مانند شهرداري ها، وزارت كشور و فرمانداري ها هستيم.
وي گفت: نگاه من در اين حوزه بازنگري اساسي و جلب همكاري اين ارگانهاست اما اين نگاه هنوز در حد يك ايده است و بايد وارد تعامل با اين سازمانها شويم و ببينيم در عمل چقدر مي توانيم جلو برويم.
رخشاني افزود: قبول داريم كه وزارت بهداشت در اين زمينه ضعف دارد اما اين ضعف به علت اين است كه جمعيت و تعداد ناظران بهداشتي وزارت بهداشت نسبت به تعداد زياد اماكن عمومي، تفريحي و غذاخوري كه روز به روز نيز در حال افزايش است، كفايت نمي كند و سرعت گرفتن نيروي انساني در اين زمينه با سرعت رشد اماكن عمومي متناسب نبوده است.
وي ادامه داد: نگاه ما مانند مسئولان ارشد دولت اين است كه لازم نيست وزارت بهداشت خودش هم مجري و هم ناظر همه امور مرتبط باشد ما مي توانيم بسياري از امور اجرايي را به بخش هاي ديگر واگذار كنيم و نقش ناظر و برنامه ريز را داشته باشيم.

 

درمان آرتروز مفاصل با تغيير عادات غلط زندگي


تغيير در عادات زندگي و رژيم هاي رفتاري در مراحل اوليه بيماري مي تواند باعث درمان آرتروز مفاصل يا جلوگيري از پيشرفت آن شود.
دكتر محمد اكبري، دبير علمي بيست وچهارمين كنگره فيزيوتراپي ايران كه از 18 تا 20ارديبهشت ماه سال جاري در هتل المپيك تهران برگزار مي شود با بيان اين خبر اظهار داشت: علي رغم تصور عمومي، بيماري آرتروز مفاصل كه در حدود ده درصد جمعيت افراد بالغ بر آن مبتلا هستند، درصورت تشخيص به موقع و سعي در تغيير رژيم هاي رفتاري از جمله فراگيري نحوه صحيح استفاده از اندام هاي بدن و عدم ايجاد فشار بيش از حد و ممتد بر يك عضو در كنار تمرينات و حركات اصلاحي مي تواند منجر به عدم پيشرفت آرتروز و در نهايت درمان بيماري گردد.
دانشيار گروه فيزيوتراپي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: لازم است بيماراني كه در مراحل اوليه بيماري آرتروز مفاصل قرار دارند، با آموزش صحيح، سعي در بازگرداندن عضو آسيب ديده به شرايط طبيعي و نرمال داشته باشند كه اين امر از طريق استفاده درست از اعضاء گرفتار بيماري ايجاد مي شود و فرد بايد ياد بگيرد به ميزان توانايي هر عضو از آن استفاده كند و اگر انحرافي در اندامش ايجاد شد با حركات اصلاحي، ورزش و تمرينات فيزيوتراپي، آنها را برطرف كند كه البته در كنار اين موارد استفاده از برخي داروها با نظر پزشك متخصص مي تواند به بازسازي مفصل آسيب ديده و جلوگيري از درد و ديگر علائم ايجاد شده كمك كند.
دكتر اكبري در زمينه استفاده از پله براي افراد مختلف گفت: بالا و پايين رفتن از پله براي مفاصل سالم نه تنها ايرادي ندارد بلكه براي تقويت عضلات، ليگامان ها و در نهايت كاهش فشار وارد به مفاصل نيز مفيد است و تنها براي افرادي كه دچار التهاب آرتروز مفصل و يا تغيير شكل مفاصل شده اند محدوديت هايي وجود دارد.
وي سن شيوع ابتلا به بيماري آرتروز در بانوان را بالاي 55سال و آقايان را كمتر از 55سال ذكر كرد و افزود: در بانوان بيشترين درصد آرتروز مفاصل در ناحيه زانو و مهره هاي گردن و در آقايان در مفاصل ران و مهره هاي كمري ايجاد مي شود و به طور كلي لازم است كليه افراد در شرايط شغلي و نوع زندگي متفاوت و سخت مانند كارگران و ورزشكاران و يا حتي كساني كه كارهاي ساده اي در منزل يا اداره انجام مي دهند از ايجاد فشارهاي زياد و تكرار شونده بر مفاصل خود اجتناب كرده و هيچ عضو بدن را براي مدت طولاني تحت فشار زياد و يا بي حركتي كامل قرار ندهند.وي در خاتمه بررسي عوارض اسكلتي- عضلاني از جمله عوارض شايع آرتروز را يكي از محورهاي مهم بيست وچهارمين كنگره سالانه فيزيوتراپي ايران كه از 18 تا 20ارديبهشت ماه در هتل المپيك تهران برگزار مي شود برشمرد و گفت: جديدترين روشهاي پيشگيري و درمان اين بيماريها در جريان اين كنگره مورد بحث و تبادل نظر علمي قرار خواهد گرفت.

 

به علت تعلل وزارت بهداشت در تعيين تعرفه مراكز راديولوژي تعرفه واحدي ندارند


رئيس انجمن راديولوژي ايران از تعلل وزارت بهداشت در تعيين تعرفه مراكز راديولوژي خبر داد .
وي گفت: قرار بود، وزارت بهداشت پيش از عيد نسبت به تعيين تعرفه مراكز راديولوژي اقدام كند؛ اين در حالي است كه با گذشت بيش از يك ماه از آغاز سال جديد، اين تعرفه هنوز تعيين نشده است.
دكتر جلال شكوهي در آستانه برپايي «بيست و نهمين كنگره راديولوژي ايران» (24 تا 27 ارديبهشت ماه) با اعلام اين خبر افزود: تعيين نشدن تعرفه از سوي وزارت بهداشت باعث شده، مراكز ارايه دهنده خدمات راديولوژي هر يك با تعرفه اي خاص فعاليت كنند كه زيان اين امر در درجه اول متوجه مردم است.
وي خاطرنشان ساخت: از سوي ديگر افزايش بازرسي هاي مراكز بيمه از مراكز راديولوژي كه بدون در نظر گرفتن افزايش قيمت مواد مصرفي راديولوژي منجر به جريمه برخي از اين مراكز شد از يك سو و از سوي ديگر تاخير در پرداخت مبالغ بيمه از سوي شركت هاي بيمه گر كه گاهي تا 11 ماه به طول مي انجاميد، سبب شد كه بسياري از مراكز راديولوژي همكاري خود را با بيمه ها قطع كرده و به طور آزاد بيمار پذيرش كنند كه اين مسئله بار مالي زيادي به بيماران تحميل كرده است.به گفته رئيس انجمن راديولوژي ايران، اعضاي اين انجمن انتظار دارند، انجمن به عنوان حافظ منافع آنان وارد عمل شود. در حالي كه وزارت بهداشت حاضر به پاسخگويي در اين زمينه نبوده به تلفن هايي كه براي تعيين تكليف تعرفه ها از سوي انجمن مي شود، نيز پاسخ نمي دهد. وي با اشاره به اينكه حذف ارز مبادله اي براي فيلم راديولوژي كه اخيرا انجام شده، افزايش دو برابري قيمت فيلم را به همراه داشته است، خاطرنشان ساخت: هرچند تلاش انجمن به سمت حذف فيلم از سيستم راديولوژي و توسعه راديولوژي ديجيتال است، اما به دليل مشكلات زيرساختي و فني، هنوز تا رسيدن به اين هدف راه درازي در پيش است.دكتر جلال شكوهي گفت: مواد مصرفي رشته راديولوژي گران تر از خود دستگاه ها شده است. براي مثال در حال حاضر براي تهيه تيوپ دستگاه سي تي اسكن مي بايست يك ميليارد تومان هزينه كرد، اين در حالي است كه قيمت خود دستگاه سي تي اسكن دو سال پيش 700 ميليون تومان بوده است.وي اضافه كرد: در چنين فضايي طبيعي است كه تعداد زيادي از دستگاه هاي راديولوژي از چرخه فعاليت خارج مي شوند.

 

درخواست مديرعامل تاكسيراني از دولت
اختصاص يارانه جايگزين به تاكسيرانان


مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران تاكيد كرد: در صورتي كه فرمانداري مخالفتي با افزايش نرخ كرايه ها بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران دارد، بهتر است يارانه هاي دولتي را براي جبران آن به تاكسيرانان اختصاص دهد.
ميثم مظفر افزايش 5/31 درصدي نرخ كرايه تاكسي در سال 92 را براساس مصوبه شورا و در راستاي نرخ اعلام رسمي تورم از سوي بانك مركزي دانست و گفت: برهمين اساس نرخ بليت قطار، هواپيما و حمل و نقل برون شهري نيز از ابتداي سال افزايش يافته است و كسبه و بازار هم هر روز نرخ ها را براساس نوسانات بازار ارز و طلا تنظيم مي كنند.مظفر تصريح كرد: اين در حالي است كه تاكسيرانان بدون در نظر گرفتن هر گونه يارانه دولتي هنوز افزايش رسمي را در نرخ هاي سال جديد نداشته اند و منتظر اعلام نظر فرمانداري هستند.وي افزود: مادامي كه شوراي شهر تهران به طور رسمي نرخ ها را ابلاغ نكند، رانندگان تاكسي بايد براساس نرخ سال گذشته دريافت كنند. با اين حال مسئولان نبايد زمينه قانون گريزي رانندگان را رقم بزنند.مديرعامل سازمان تاكسيراني خاطر نشان كرد: آخرين زمان براي ابلاغ نرخ كرايه هاي تاكسي 10 روز آينده است.

 

دست كارگر رودسري از كتف جدا شد


فرمانده انتظامي رودسر گفت: دست يك كارگر 31 ساله بر اثر حادثه در هنگام كار با دستگاه كارخانه كمپوست رودسر از كتف جدا و براي پيوند به تهران منتقل شد.
مهدي تركي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در رودسر درباره چگونگي حادثه براي اين كارگر، اظهار كرد: اين كارگر جوان 31 ساله در هنگام كار با نقاله در كارخانه كمپوست رودسر دچار حادثه شد.
وي، آشنا نبودن و مهارت كافي نداشتن براي كار كردن با دستگاه مذكور را دليل اصلي اين حادثه ذكر كرد.
فرمانده انتظامي رودسر اذعان كرد: دست كارگر حادثه ديده از كتف جدا شده بود كه با يك فروند بالگرد هلال احمر استان به رشت منتقل شد.
به گفته تركي، به دليل شدت جراحات وارده، كارگر حادثه ديده براي پيوند دست و ادامه مداوا توسط بالگرد به بيمارستان 15 خرداد تهران منتقل شد.

 

رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد
خروج 120 هزار خانوار مددجو از چرخه حمايتي


رئيس سازمان بهزيستي كشور از خروج 120 هزار خانوار از چرخه حمايتي بهزيستي خبر داد و گفت: اين تعداد خانوار به استقلال و خودكفايي رسيده اند.
همايون هاشمي در حاشيه برگزاري مراسم واگذاري 75 هزار واحد مسكوني به مددجويان كه با حضور رئيس جمهور صبح ديروز برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه جلسه بسيار خوبي با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و همچنين NGO ها و سازمان هاي غيردولتي برگزار شد.
وي از خروج 120 هزار خانوار مددجو از چرخه حمايتي بهزيستي اشاره كرد و گفت: اين تعداد افراد به استقلال و خودكفايي كامل رسيده اند.
هاشمي همچنين از واگذاري 75هزار واحد مسكوني به مددجويان به طرح نهضت تأمين مسكن معلولان و مددجويان با رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: در 2 ماه گذشته 37 هزار واحد از 75 هزار واحد اشاره شده تحويل شده است كه مابقي واحدها نيز از امروز واگذار خواهد شد.
وي ادامه داد: ايجاد 64 هزار فرصت شغلي گام ديگري از سوي سازمان بهزيستي جهت توانمندسازي خانواده هاي تحت پوشش بوده است و اين در حالي است كه سازمان بهزيستي توانسته است بيش از مصوبه تعيين شده براي خودش در حوزه اشتغال، شغل فراهم كند.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه به بهره برداري يك هزار و 155 پروژه ملي در سطح كشور اشاره كرد و گفت: اين پروژه ها در حوزه هاي مختلف توانبخشي، پيشگيري، ايجاد بنيادهاي پيشگيري از معلوليت ها و... خواهد بود.

 

بي آر تي 3 عابر پياده را زير گرفت


يك دستگاه اتوبوس بي آر تي در محدوده ميدان رسالت سه عابر پياده را زير گرفت.
بنابر گزارش اورژانس تهران، در ساعت 28/11 ديروز يك دستگاه اتوبوس متعلق به سامانه پنج اتوبوسهاي تندرو در حين حركت در محدوده ميدان رسالت به علت نقص فني با سه عابر پياده به شدت برخورد كرد. يكي از عابران كه زني 40 ساله بود در دم جان باخت و دو عابر ديگر نيز در شرايط وخيمي بسر مي بردند كه يكي از آنان پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

 

آتش سوزي در كارخانه مخروبه


آتش سوزي در كارخانه بنگلادشي كه ساختمان آن چند روز پيش فرو ريخت و دست كم جان 377 تن را گرفت، اميدها براي نجات بازماندگان را به ياس تبديل كرد.
در حالي كه نيروهاي امدادگر براي رسيدن به بازماندگان و نجات آنها تلاش مي كردند، حادثه اي ديگر عمليات امداد را با مشكل مواجه كرد.
به گزارش بي بي سي، آتش سوزي بر اثر پرتاب جرقه به هنگام بريدن سيم ها حين عمليات نجات يك بازمانده زن اتفاق افتاد و تاكنون چهار مامور آتش نشاني بر اثر اين حادثه به بيمارستان منتقل شده اند.
دود از طبقه سوم ساختمان به هوا برخاست كه باعث توقف عمليات نجات شد اما عمليات در ساير طبقات ادامه يافت.
به گفته خبرنگاران، اين ساختمان هشت طبقه واقع در حومه داكا، پايتخت بنگلادش، يك كارخانه توليد پوشاك بود و وجود منسوجات ممكن است باعث تشديد آتش سوزي شود اما برخي گزارش ها حاكي است كه اين حريق هم اكنون در كنترل در آمده است.
با توجه به اتفاقات اخير اميدها براي يافتن تعداد زيادي از بازماندگان كمرنگ تر شده است.
بنابراين گزارش در زمان وقوع حادثه حداقل سه هزار نفر در ساختمان بودند كه حدود 2430 نفر از آنها جان سالم به در برده اند.
هنوز آمار رسمي از تعداد ناپديدشدگان اين حادثه مرگبار وجود ندارد اما «اكرم حسين»، معاون مدير سازمان آتش نشاني بنگلادش گفت: شانس پيدا كردن بازماندگان هر دقيقه كمتر مي شود.در اين گزارش تاكيد شد كه تاكنون 6 نفر از جمله صاحبان سه كارخانه و دو مهندس در رابطه با اين حادثه دستگير شده اند با اين حال خشم از فرو ريختن ساختمان باعث اعتراضات خشن در داكا شده است.
كارگران صنعت پوشاك سازي روز يكشنبه يك جاده اصلي در نزديكي ناحيه صنعتي «قاضي پور» را بستند و خواستار اعدام عاملان اين حادثه شدند.
بنگلادش يكي از مناطق اصلي توليدكننده پوشاك در جهان است كه براي فروشندگان عمده در غرب، لباس هاي ارزان تهيه مي كنند.

 

درگيري مسلحانه در مكزيك


مقامات پليس مكزيك گزارش كردند كه در درگيري هاي مسلحانه در ايالت غربي اين كشور كه پناهگاه امن گروه هاي مواد مخدر است، 10 نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، در درگيري هاي مسلحانه روز يكشنبه در ايالت «ميشوكان» واقع در غرب مكزيك، دستكم 10 نفر به كام مرگ رفتند.
براساس اين گزارش، درگيري ها بين دو جامعه در نزديكي روستاي «آپاتزينگان» آغاز شد كه اين محل پناهگاه و مقر گانگسترهاي مواد مخدر است.
مقامات ايالتي هنوز هيچ جزئياتي درباره اين حادثه به رويترز اعلام نكردند و يك مقام دولت فدرال مكزيك هنوز نتوانسته جزئيات اين درگيري ها را تأييد كند.
رويترز گزارش كرد كه قربانيان اين حادثه، ظاهراً از اعضاي گروه هاي متعصبي بودند كه اخيراً در منطقه مستقر شدند و مدعي هستند پليس ايالتي و فدرال آنها را در مقابل گروه هاي خلافكار محافظت نمي كند.
گزارش هاي رسانه اي حاكي از آن است كه گروه هاي درگير با تفنگ هاي شكاري و نارنجك مسلح بودند و اوايل روز يكشنبه به وقت محلي به ايست هاي بازرسي گروه هاي متعصب حمله كردند.
ميشوكان يكي از مراكز مهم توليد ماده مخدر «متافتامين» است و گروه هاي خلافكار و باندهاي مواد مخدر براي توليد اين ماده مخدر با يكديگر به رقابت و درگيري مي پردازند.

 

انفجار ساختماني در فرانسه كشته داد


انفجار گاز در يك آپارتمان پنج طبقه در فرانسه به ريزش ساختمان منجر شد و سه كشته و 14 زخمي بر جاي گذاشت.
در اين انفجار كه در شهر «ريس» فرانسه رخ داد، بخشي از يك آپارتمان مسكوني پنج طبقه فرو ريخت كه منجر به مرگ سه تن و مجروح شدن 14 تن ديگر شد.پس از وقوع انفجار، بيش از 100 نيروي امدادگر، مأمور آتش نشاني، كارشناسان گاز به همراه سگ هاي زنده ياب به محل حادثه اعزام شدند.
يكي از مقامات برجسته دولتي در شهر «ريس» اعلام كرد: بعيد به نظر مي رسد شمار تلفات اين حادثه افزايش يابد.به گفته شهردار «ريس» علت انفجار هنوز مشخص نيست اما به نظر مي رسد اين انفجار بسيار قوي در پي نشت گاز در ساختمان رخ داده باشد.

 

سوءاستفاده ثروتمندان عرب از زنان آواره


گزارش ها حاكي از آن است كه ثروتمندان حاشيه خليج فارس در حال سوءاستفاده از زنان آواره سوري هستند.
به گزارش فارس، شبكه الميادين در برنامه اي ويژه به بررسي وضعيت زنان آواره سوري و مشكلات آنها در كشورهاي ديگر پرداخت.
بنا بر اين گزارش آوارگان سوري سرنوشتي شوم دارند و از طريق واسطه هايي در لبنان، تركيه يا اردن به كشورهاي حاشيه خليج فارس فرستاده مي شوند.
اين زنان در ازاي دريافت مبالغي توسط ثروتمندان حاشيه خليج فارس مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند تا لقمه اي نان براي زندگي به دست آورند.
پيش از اين نيز رسانه هاي بين المللي گزارش هايي از مشكلات متعدد زنان سوري در پي جنگ در اين كشور ارائه داده بودند.
موارد متعدد تعرض افسران تركيه اي، ازدواج اجباري با مردان مصري و ربوده شدن توسط تروريست هاي القاعده نمونه اي از اين گزارش ها بوده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10