(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - شماره 20477

PDF نسخه 

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کنگره تهران و موج سوم بیداری اسلامی (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
دعوا (گفت و شنود)
رئیس سازمان انرژی اتمی : 2000 مگاوات برق هسته‌ای تا پایان سال تولید می‌شود
چهارمین جلسه دادگاه پرونده کهریزک برگزار شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق: محل تحصیل درآمد هدفمندی یارانه‌ها تعیین شد
مهمان‌پرست: آمریکا ناقض ابتدایی‌ترین اصول حقوق بشر است
هول نكنيد!با هم رد صلاحيت مي‌شويد (خبر ویژه)
يونگه‌ولت: تمام سالوسان در جبهه مقابل ايران جمع شده‌اند (خبر ویژه)
آمريكا چرا اصلاح‌طلبان را ترجيح مي‌دهد؟ (خبر ویژه)
اوباما متوجه است كه مقابل ايران نبايد بلوف بزند (خبر ویژه)
 


اجلاس جهانی «علما و بیداری اسلامی» دیروز با حضور700 چهره برجسته از 80کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد. این کنگره که با بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افتتاح شد، در واقع هم‌اندیشی نخبگان جهان اسلام درباره موج دوم بیداری اسلامی طی 3 سال گذشته و ترسیم افق آینده است. نفس برگزاری این کنگره بزرگ، نشانه ظرفیت جهان اسلام از یک سو و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی در برافروخته نگه داشتن شعله بیداری اسلامی از طرف دیگر است. این که صدها اندیشمند مسلمان ازکشورهای مختلف دور هم بنشینند و ضمن ارزیابی راه طی شده به شناسایی آسیب‌ها و ترسیم چشم‌انداز تمدن درخشان اسلامی بپردازند، حرکت چشمگیری است که شاید اهمیت آن به اندازه کافی درک نشود. چنین کنگره‌هایی که نوعا برگزاری آن در تراز ظرفیت جمهوری اسلامی است، به یک معنا به تقویت سازمان خودجوش رهبری بسیج و بیداری اسلامی یاری می‌رساند و بنیان‌های اصلی این جنبش کم‌سابقه را استوار می‌سازد.
در واقع 2 سال پس از به هیجان آمدن و موج برداشتن بیداری اسلامی که شور و انرژی نهفته در میان امت اسلام به ویژه در شمال آفریقا و غرب آسیا را به رخ کشید، اکنون فرصت ذی‌قیمتی است که عمق و عقبه این شور و شورش اجتماعی به مدد علما و نخبگان جهان اسلام تقویت شود. در واقع عنصر مردم در کنار سازمان و رهبری و گفتمان مبارزه است که عمق انقلاب را به یک جنبش می‌دهد و آن را به مرحله تاسیس نظم جدید و تمدن نوین رهنمون می‌کند. فقدان سازمان نخبگان هدایتگر که مقتضیات روزمره را در ظرف گفتمان انقلاب تجزیه و تحلیل کنند و تدبیر و تصمیم جمعی برای ادامه مسیر اتخاذ نمایند، غالبا باعث نیمه کاره ماندن نهضت‌ها شده و آنها را پس از مدتی هیجان از رمق انداخته است؛ مخصوصا که جبهه معارض با انقلاب شامل استکبار و خودکامگان مرتجع به آسانی تسلیم انقلابیون نمی‌شوند و می‌کوشند با فشار و تهدید و تطمیع و سرکوب و فریب یا دور زدن مردم و نخبگان آنها، نظام‌های مرتجع سابق را بازسازی کنند یا اساسا مانع از پیروزی انقلاب شوند. اینجاست که نقش نخبگان و عالمان مجاهد دینی در برابر جریان‌های سازشگر و خیانتکار برجسته می‌شود. اجلاس بین‌المللی تهران از این جهت فرصت مهمی برای تبادل تجربیات انقلابیون کشورهای مختلف و تحلیل علل فراز و نشیب انقلاب‌های نیمه تمام است.
وقتی از موج دوم بیداری اسلامی سخن گفته می‌شود، اشاره به این حقیقت کتمان‌ناپذیر است که موج اول بیداری اسلامی 35 سال پیش با وقوع انقلاب اسلامی ایران به راه افتاد. آن هنگام شرق کمونیست با سرکوب دین، آن را افیون تخدیرکننده توده‌ها و در خدمت امپریالیسم می‌دانست. در مقابل غرب لیبرال ادعا می‌کرد دین مختص دوره افسون‌زدگی و بی‌خبری است و اکنون مدلی از «توسعه و تجدد» ساخته که دیگران به جای انقلاب باید به آن مدل اقتدا کنند و سر بر این معبد جدید بسایند. غرب به ضرب و زور کودتا و با روکش تجدد وسترن، نمونه‌ای نمادین از این مدل تقلیدی را در ایران ساخته و نام جزیره ثبات و ژاندارم منطقه بر آن نهاده بود. آنها 25 سال پس از عملیات آژاکس و کودتای 19 آگوست 1953 (28 مرداد 1332) تصور می‌کردند مدلی شعبده‌گون از ترکیب «تسلط» و «تجدد» ساخته‌اند که ارعاب و اقتدار را در کنار اقناع و فریبندگی با خود دارد و انرژی اعتراض و انقلاب را تخلیه می‌کند. این مدل «تجدد غارتگر مسلط» را می‌شد به دیگر کشورهای اسلامی نیز بسط داد و خاورمیانه بزرگ را زیر یوغ کشید. اما خداوند بار دیگر با دست قدرت خود ماجرای شگفت موسی(ع) و فرعون را در ایران بازسازی کرد و این بار نیز آتشفشان از نقطه‌ای جوشید که حاشیه امن اقتدار و ثبات برای غرب ارزیابی می‌شد.
از متن این بیداری اسلامی و مقاومتی که در آینه آن بازتاب یافت، موج اول مقاومت اسلامی در منطقه- به ویژه لبنان و فلسطین- شکل گرفت. 2 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که صهیونیست‌ها به جنوب لبنان حمله کردند و تا نزدیکی پایتخت پیش رفتند. تمام برآوردها به روال جنگ‌های 34 سال قبل از آن، حکم به پیروزی اشغالگران صهیونیست می‌داد اما به برکت مجاهدت‌های خاموش بزرگمردانی چون امام موسی صدر، مصطفی چمران، حاج احمد متوسلیان و... سیلی مقاومت اسلامی در گوش پنجمین ارتش بزرگ دنیا (ارتش صهیونیستی) صدا کرد. مقاومت اسلامی نهال زودبازده نیست و مرارت و سختی به همراه دارد اما هنگامی که قد کشید و به بار نشست، خبره‌ترین اهل فن را به تحسین و شگفتی و ابراز تواضع وامی‌دارد و این همان داستان حزب‌الله و سپس حماس و جهاد اسلامی است که حماسه‌های جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه را نقش زدند. اکنون در میان مجاهدان مرزهای تصنعی شیعه و سنی رنگ باخته بود و جمهوری اسلامی به شکلی شاخص و شامخ از پشت فرزندان مقاومت اسلامی درمی‌آمد. این هم به یک شاخص در سیر تطور بالنده بیداری اسلامی تبدیل شد تا آنجا که در آخرین تهاجم صهیونیست‌ها به غزه در سال گذشته، دوست و دشمن شهادت دادند که جنبش حماس به اتکای پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی، دست به تادیب صهیونیست‌ها گشود و دفاع را تا عمق تل‌آویو و هرتزلیا کشاند.
اکنون بالغ بر 2 سال است که موج دوم بیداری اسلامی از تونس و مصر و لیبی تا بحرین و یمن و عربستان راه افتاده است. مطالبه حاکمیت بر سرنوشت خویش (مردم‌سالاری دینی) آن روی سکه نفی رژیم‌های وابسته به جبهه استکبار و هم‌پیمان رژیم صهیونیستی است. به یک معنا دموکراسی و حاکمیت رای شهروندان در کشورهای مسلمان منطقه با نفی استکبار و استعمار و اشغالگری که عامل اصلی تحمیل رژیم‌های بی‌ریشه و مستبد می‌باشد، ملازم شده است. بنابراین قطب‌بندی و مرزبندی حقیقی نه شیعه و سنی و عرب و عجم و آفریقایی و آسیایی بلکه مرزبندی «بیداری و مقاومت اسلامی» در برابر استکبار و استبداد و ارتجاع و وابستگی است. این همان منطق جامع و شامخ جمهوری اسلامی در قبال قضایای مصر و لیبی و بحرین و سوریه و عربستان است. نه در سوریه و نه در بحرین و نه هیچ جای دیگر، دعوا میان شیعه و سنی نیست آن گونه که متحدان سعودی و قطری شیطان بزرگ و شیطان کوچک (آمریکا و اسرائیل) با هزینه‌های هنگفت از محل درآمدهای نفتی متعلق به مسلمین سعی بر القای آن دارند. امروز شیعه بحرینی با همان منطقی سرکوب می‌شود که سنی فلسطینی، همچنان که راز به خاک و خون کشیده شدن شهروندان جنوب لبنان و نوار غزه در جنگ‌های اخیر یکی است. این یک شاخص و فرقان مهم است که هیچ کس نمی‌تواند در برابر آن بی‌تفاوت بماند. جرم بزرگ القاعده و جریان‌های دروغگوی مدعی سلفی‌گری این است که چه در افغانستان و عراق و چه در سوریه و مصر به عنوان آچار دست سرویس‌های اطلاعاتی غرب عمل می‌کنند و از یک سو با وحشی‌گری و بی‌عقلی‌های خود، فرصت تبلیغات علیه اسلام و پیشگیری از رشد بیداری اسلامی در جهان را فراهم می‌سازند و از دیگر سو، در قواره سیاهی لشکر جبهه استکبار برای جبهه‌سازی و ایجاد نزاع و اختلاف و درگیری در درون جبهه امت اسلامی عمل می‌کنند. این گونه بود که در سوریه جنبش مصنوعی و جنگ نیابتی برساخته شد تا فرصتی برای سرکوب در بحرین و یمن و فشار علیه انقلابیون در مصر و تونس فراهم گردد. آنها بازوان سیاست انگلیسی- آمریکایی «تفرقه بینداز و نابود کن» بودند.
مطابق آنچه گفته می‌شد می‌توان موج سوم بیداری اسلامی- و موج دوم مقاومت اسلامی را که غنی شده موج بیداری اسلامی است- انتظار کشید و البته با وجود سختی‌ها و مخاطرات، برای آن تدارک کرد. بی تردید خاورمیانه اسلامی آبستن حوادث مهمی است. این منطقه قطعا به خاورمیانه مورد توقع آمریکا و اسرائیل که 15 سال پیش طراحی شده و در دهه گذشته میلادی به اجرا درآمده بود بازنخواهد گشت، هرچند که جبهه آمریکا و اسرائیل و انگلیس به همراه رژیم‌های پوسیده‌ای نظیر عربستان و قطر تمام ظرفیت اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی خود را به انضمام «عالمان خائن و دست‌ساز»- که به تفرقه میان امت اسلام دامن می‌زنند- به میدان آورده است. آنها با رصد حوادث سال‌های اخیر بو برده‌اند که تعمیق و تجمیع و سازمان‌یابی موج اخیر بیداری اسلامی به انضمام توجه و اهتمام مضاعف به مقوله رهبری می‌تواند مفهوم انقلاب و ایجاد نظام و تمدن اسلامی در مقیاس منطقه‌ای را به فرجام برساند. این یک جنگ توأمان نرم و سخت است که تدبیر و سازماندهی نیروها و شناسایی خطوط اصلی نبرد در آن حرف اول را می‌زند و این نقش اصلی علمای دین در فاز سوم بیداری اسلامی است. به همین دلیل نیز از چند سال پیش بارها در محافل اطلاعاتی و رسانه‌ای غرب گفته شد که بهار عربی بهار انقلاب اسلامی است و سکه این انقلاب‌ها را باید به نام آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای زد.
این راه، مسیری پرزحمت و دست‌انداز و البته پر بهجت و سرشار از پیروزی است. آنها که اهل خطرپذیری و مجاهدت نیستند قطعا قدرت کافی برای به دوش کشیدن بار این جهاد بزرگ مبتنی بر صبر و درایت و دوراندیشی را نخواهند داشت. طبعاً تحولات توأم با فراز و فرود 2 سال اخیر انقلاب‌ها همه توقعات را برآورده نمی‌کند و شاید هم برخی کم‌مایگان خطرگریز مدعی شوند که چون این انقلاب‌ها به غایت کامل خود نرسیده‌اند، پس اصلا سزاوار حمایت نبوده‌اند. اما بر فراز همه این تحلیل‌های دم دستی و نوک دماغی سزاوار است گفته شود که راه‌نمایان و راه‌بران تراز انقلاب اسلامی لاجرم در بوته همین سختی‌ها و هزینه دادن‌ها و مدیریت بحران‌هاست که رو می‌آیند و ممتاز و متمایز می‌شوند. امام خمینی و امام خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه و شیخ نمر و شیخ عیسی قاسم و راشد غنوشی و... مطابق سنت الهی در متن همین حوادث سخت فراز آمدند و هر یک در اندازه خود اعتبار و نفوذ کلام یافتند. قطعا با عافیت‌طلبی و سازشکاری و آلودگی به چرب و شیرین و بارقه مطامع دنیا نمی‌شود با قدرت‌های مستکبر و مستبد پنجه در پنجه انداخت.
کنگره علما و بیداری اسلامی از این حیث اتفاق مهمی در پویش تاریخی 40 ساله بیداری و مقاومت اسلامی است که به اذن الهی آثار مبارک خود را در سیمای انقلاب‌های منطقه عیان خواهد کرد.
محمد ایمانی

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
* درگذشت استاد امیرحسین فردی را تسلیت می‌گویم برای ما که نوجوانی‌مان را با کیهان بچه‌ها گذراندیم نام ایشان دوست داشتنی و خاطره‌انگیز است. خدا روح این عزیز را غریق شادی و رحمت الهی فرماید.
9827---0919
* رحلت تأسف‌آور پیشکسوت ادبیات انقلابی و مدیر مسئول کیهان بچه‌ها آقای امیرحسین فردی را به جامعه بزرگ اهل قلم و رسانه تسلیت عرض می‌کنم بی‌شک این نویسنده بزرگ و با قلم و خوی و منش انقلابی خود تمام نسل‌های اول و دوم انقلاب را به سمت و سوی گرایش به انقلاب و دفاع از نظام و ولایت سوق می‌داد.
سلیمان بلغار
* کنگره علما و بیداری اسلامی با حضور علما و 700 اندیشمند جهان در تهران مغتنم‌ترین فرصت و واکنش در برابر حملات تروریستی فرقه ضاله وهابیت است و پیام مقتدرانه‌ای برای این خونخواران بی رحم و حامیانشان است که جهان اسلام در برابر این جنایات بی‌تفاوت و ساکت نبوده و نخواهد بود.
سلیمانی
* آشوب‌های اخیر عراق که مشابه آغاز فتنه در سوریه است و تهمت‌های خبیثانه به سوریه برای باز کردن پای جاسوسان غربی به سوریه به بهانه بازدید از تأسیسات شیمیایی تا تهدیدهای القاعده علیه حزب‌الله لبنان و جنایت‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود همه و همه نشان می‌دهد که آمریکا، انگلیس و رژيم‌صهیونیستی با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند آنچه در اطراف ما می‌گذرد جنگ عریان و تمام عیار علیه اسلام است و غربی‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند. آنها برای اینکه حریف ایران نمی‌شوند سعی در فریب دادن مردم ایران دارند و یکی از مسائلی که آنها قصد دارند در آن اعمال نفوذ کنند جریان انتخابات است.
مسعود رحیمی
*یکی از کارهایی که کاندیداها باید در تبلیغات خود انجام دهند این است که برای مردم مشخص کنند موضع‌گیری‌شان در فتنه 88 چه بوده است کاندیداهایی که فتنه‌گرانی مثل کروبی و موسوی را تأیید می‌کنند و از آزادی آنان دم می‌زنند صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند.
0949---0912و یک شهروند دیگر
* در این پایان دوره ریاست‌جمهوری این همه سفرهای استانی چه معنی جز تبلیغات انتخاباتی دارد؟! مردم سیاسی هستند و آگاه می باشند. آقای رئيس‌جمهور! هر چه شما بیشتر از این کارها بکنید بیشتر از چشم مردم می‌افتید. بخصوص اینکه مشایی را دنبال خود همه جا می‌کشانید و می‌برید.
کاشانی
* ظاهر الصلاح‌هایی که در برهه‌ای از تاریخ، سابقه همراهی با حضرت امام را داشته‌اند و با این پوشش جلوی آشکار شدن انحراف‌های خویش را گرفته‌اند بدانند امروز با شعار اطاعت از رهبری ولی در عمل حمایت از مخالفین رهبری نمی‌توانند همیشه با اینگونه رفتار سر مردم کلاه بگذارند مشتشان برای نیروهای انقلاب باز شده و معلوم گشته خودشان عامل فتنه بوده‌اند فلذا باید به حاشیه بروند.
9005---0913
* حوادث پیرامون ما جدای از سرنوشت کشور ما نیست و ما نمی‌توانیم موضع بی‌تفاوتی داشته باشیم به همان نسبت رئيس قوه اجرائيه کشور باید کسی باشد که بینش، بصیرت و توانمندی‌های وی و اعتقاداتش با آرمان‌های کشور و مسائل پیرامون ما همخوانی داشته باشد و مرد میدان باشد و بتواند از چالش‌‌های پیش‌رو سربلند بیرون آید.
حسن فرخی
* مدعیان اصلاحات و یاران فتنه می‌خواهند از شورای شهر شروع کنند باید خیلی مواظب بود تا دوباره به درون نظام رخنه نکنند.
7313---0937
* معاون متخلف وزیر کشور دوره خاتمی چه کاره است که برای شورای نگهبان تعیین تکلیف می‌کند؟ خوبی شورای نگهبان این است که کارش را هرگز تحت تأثیر تهدیدها انجام نمی‌دهد. مبنای کارش فقط قانون است و قانون.
غلامرضا عونی
* از مسئولین بنیاد شهید و ایثارگران می‌پرسم حق پرستاری والدین شهدای اردبیل که سال گذشته پرداخت نشد در کجا هزینه گردید. استادیوم آزادی یا...؟!
00‍16---0914
* حالا که دولت و وزیر صنعت و تجارت اعلام کرده‌اند حتی یک کیلو روغن خام با ارز مبادله‌ای وارد کشور نشده است و همه با ارز مرجع بوده، واقعاً دولت برای یک بار هم که شده این مسائل را با جدیت تمام دنبال کند و دست گرانفروشان را کوتاه و آنها را نقره داغ کند تا درس عبرت برای دیگران شود.
امیری
* بازنشسته ذوب‌آهن هستم. حقوق اسفند ماه بازنشستگان ذوب‌آهن تاکنون پرداخت نشده است. تقاضای رسیدگی داریم.
یک بازنشسته
* غذاخوری بهشت زهرا(س) در آن واحد به 300-400 نفر غذا و سرویس می‌دهد. اما متأسفانه در نمازخانه این منطقه فقط یک فرش‌ 4متری برای نماز خواهران و برادران پهن کرده‌اند.
9420---0919
* به شرکت خودرو فرسوده صدرا مبلغ 10 میلیون و 500 هزار تومان پول دادیم به این مبلغ 10 میلیون وام هم اضافه کنید. ماه‌هاست که پول ما را گرفته و خودرو را تحویل نمی‌دهد. تقاضای رسیدگی داریم.
5505---0912
* تمام امکانات دولتی و خصوصی در شرق استان مازندران جمع شده است و مثلا مردم بی‌گناه غرب استان باید برای رفتن به یک پزشک متخصص به شرق استان بروند. بیکاری در غرب استان زیاد است. لطفا مسئولان نگاهی هم به غرب استان مازندران بیندازند.
مرندی
* از ماموران نیروی انتظامی الیگودرز تقاضا داریم تلاش بیشتری برای دستگیری سارقان داشته باشند.
یک شهروند
* یک سری کارمند جهاد کشاورزی چشم امید به زمین‌های سرخه‌حصار دارند که پس از 20 سال بتوانند خانه و سر پناهی بسازند. در زمانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد نباید در این زمین‌ها ساخت‌وساز شود. پس از پی‌گیری‌ها موافقت حاصل شد. اما ظاهرا شهرداری اجازه ساخت‌و ساز نمی‌دهد. چرا تکلیف مردم را از همان ابتدا مشخص نمی‌کند تا در جایی دیگر دنبال خانه باشند؟
یک شهروند
* از مالباختگان پروژه شفق هستم. چرا با وجود محکومیت مجرم، اصل پول ما را نمی‌دهند؟! املاک مجرم دو برابر بدهی اوست.
5034---0912
* حق‌الزحمه امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی ماه 91 را هنوز در استان مازندران پرداخت نکرده‌اند این در حالی است که اکثر استانها را 50 تا 100 درصد پرداخت کرده‌اند. چرا به استان مازندران که رسید می‌گویند بودجه نیست؟
احمدی
* مورخ 3/2 خودرو سمند خود را که دارای کارت گارانتی است برای رفع عیب جعبه فرمانش به نمایندگی مجاز شماره 5042 تحویل دادم.مسئولین تعمیرگاه از تعویض قطعه معیوب خودداری کرده و گفتند دستور از بالا رسیده که از تعویض این قطعات پرهیز شود با توجه به اینکه چنین قطعه‌ای در بازار موجود نیست تکلیف مشتریانی مثل بنده که منت خدمات پس از فروش شرکت روی سرمان سنگینی می‌کند چیست و چه کار باید بکنیم؟
7686---0912
* 14 سال پیش در شرکت ... برای خرید زمین ثبت‌نام و مبالغ درخواستی را به مدیر شرکت پرداخت کردیم. بعد از این مدت چیزی دست ما را نگرفت و معلوم شد سر ما کلاه رفته در حال حاضر دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است. از شما مطبوعات درخواست حمایت داریم.
8261---0916
کیهان : نام و مشخصات شرکت در کیهان محفوظ است.
* با فردی اختلاف مالی پیدا کرده‌ام. سه سال است که پرونده ما در شعبه 2 شورای حل اختلاف اهواز به نتیجه نرسیده چرا که طرف بنده در دادگاه حضور پیدا نمی‌کند قاضی هم هر بار جلسه را به تعویق می‌اندازد. بااین وضع مردم از دستگاه قضایی ناراحت و ناراضی می‌شوند.
داوودی
* مسیر سرخ شهیدان ادامه خواهد یافت
صراط پیرجماران ادامه خواهد یافت
اگرچه یار قدیمی به انحراف افتد
طریق پیرخراسان ادامه خواهد یافت
نصیری
* خیلی از نقاط شهرها به رغم داشتن جمعیت زیاد فاقد کیوسک روزنامه‌فروشی هستند با وصل شدن جراید به دنیای اینترنت مشکل دسترسی مردم به روزنامه‌ها خیلی راحت حل می‌شود امیدواریم به این موضوع توجه بشود.
6263-0938
* یک وهابی مست در داخل کشور ما ایران اسلامی یک هم‌وطن را زیرماشین خود گرفته و کشته است. چرا هیچ نماینده‌ای یا مسئولی غیرتش به جوش نمی‌آید و فریاد برنمی‌آورد.
4886-0935
* از خداوند خواسته‌ام هرکس تحت هر عنوان دل ولایت را می‌رنجاند خداوند به دردی گرفتارش سازد که هیچ طبیبی نتواند درمانش کند و درمان او فقط مرگ باشد.
4486-0935
* از مسئولین دستگاه قضا درخواست می‌شود زندان را تبدیل به محل استراحت و یادگیری شگردهای تبهکاران و دزدان و معتادان و کلاهبردان و... ننمایند باید مجرمان را با انتقال به مناطق بد آب و هوا همراه با بیگاری به کار گیرند تا با سختی و مشقت آشنا شده و پس از زندان به دنبال کار و تلاش و کسب معاش باشند نه اینکه با تجربه‌ای جدید از زندان به جنایت‌های گذشته مبادرت ورزند.
0102-0933
* شایسته است در مناسبت های مربوط به اهل بیت(ع) صرفا به جشن یا عزاداری پرداخته نشود بلکه مردم با دریای بی‌پایان معارف و سبک زندگی این عزیزان که بهترین الگوی بشریتند آشنا شوند واین مهم به سخنرانان ورزیده و فهیم کشورمان برمی‌گردد که نسل تشنه حقیقت را با اهل بیت آشنا کنند که تقرب و نزدیکی به این عزیزان دوری از ظلمات و شیاطین جنی و انسی را در پی دارد.
5496-0915
* از دکتر احمدی‌نژاد درخواست می‌شود در واپسین روزهای ریاست‌جمهوری خود دستور فرمایند مراکز ترک اعتیاد خصوصی به مدت یک ماه با نصف قیمت اقدام به درمان ما نمایند.
0622-0914
* فیض دوجهان به حب مولا بسته
بر گوشه‌ای از چادر زهرا بسته
اجلاس گروه 1+5 یک شوخی است
دنیا به گروه پنج‌تن بسته است
دباغ‌زاده
* چرا وقتی حقوق کارمندان آموزش و پرورش را 25درصد اضافه می‌کنند حقوق بازنشستگان این وزارتخانه را اضافه نمی‌کنند؟
6579-0912
* زلزله بوشهر و سراوان تمام شد باید فکری به حال زلزله احتمالی شهرهای بزرگی مثل تهران کرد که به مصیبتی بزرگ گرفتار نشویم.
2796-0935
* جوانی هستم که سرپرستی 9 نفر را برعهده دارم. کل حقوق بنده 400 هزار تومان است. در ضمن سه سال می‌شود که دختری را به عقد خود درآورده‌ام ولی به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانم عروسی بکنم از افراد نیکوکار تقاضای کمک دارم.
4514-0914
* سازمان تأمین اجتماعی برای اضافه کردن دو سال سربازی بنده به سابقه بیمه مبلغ 800 هزار تومان پول گرفته است عرض بنده این است که چرا ایثارگران دارای سابقه جبهه مثل بنده را از پرداخت این مبلغ معاف نمی‌کنند.
1310-0916
* از نیروی انتظامی رودسر درخواست می‌شود با دزدانی که به سرقت درپوش کانال‌های فاضلاب و مخابرات این شهر مبادرت می‌ورزند برخورد نماید متأسفانه مکان بسیاری از آنهایی که سرقت شده در نزدیکی نیروهای ناجا بوده و گویا برخی ماموران غفلت کرده‌اند. باتوجه به خطراتی که این گودال‌ها برای شهروندان پیاده و خودروهایشان به ویژه در شب به وجود می‌آورد لازم است اقدامات سریعی صورت گیرد.
8808-0911
* از پلیس راهور درخواست می‌شود نسبت به ارتقای سرعت در بزرگراه شهید یاسینی از 80 کیلومتر به 110 کیلومتر اقدام نماید.
0392-0912
* روزنامه همشهری در تاریخ 24/1/92 خبری از آقای قالیباف منعکس نمود که وی گفته طی این 8 سال وعده‌ای نداده‌ام که عملی نشده باشد به ایشان یادآوری نمایید که قول برطرف کردن دست‌اندازهای معابر پایتخت را دادند ولی تا به حال این قولشان عملی نشده است و برخی معابر همچون پیست اسکی شده که راننده‌ها باید بامهارت از گودال‌ها و موانع عبور کنند.
3437-0919
* عصر یک جمعه دلگیر، دلم گفت بگویم، بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است. چرا آب به گلدان نرسیده است. هنوز هم که هنوز است غم عشق به پایان نرسیده است. بگو حافظ دلخسته ز شیراز بیاید بنویسد هنوز هم که هنوز است چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است.
0433-0912
* دیوان عدالت اداری اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان را محکوم به پرداخت پاداش به کارکنان کرده ولی خبری نمی‌شود روشن کنند دلیل این مقاومت در مقابل قانون چیست؟
1682-0917
* خیلی از هم‌وطنانی که با این ستون تماس می‌گیرند یا پیام ارسال می‌کنند گلایه دارند ولی بنده می‌خواهم از طریق این ستون از کارکنان بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان سلماس که در نوبت‌های شب و صبح 13 فروردین بیمار ما را تحت عمل جراحی قرار دادند و به تمام و کمال خدمت کردند تقدیر و تشکر بکنم.
9168-0914
* از وزیر محترم آموزش‌وپرورش به خاطر پرداخت حق‌التدریس بهمن و اسفندماه فرهنگیان تقدیر و تشکر می‌شود. به شکرانه‌اش 2رکعت نماز اقامه نموده و ثواب آن را به روح مطهر حضرت زهرا(س) هدیه نمودم.
0915-8911
* راستی‌ ای دوستان ما کیستیم؟!
ما روزی با شهیدان زیستیم
هیچ می‌دانی چرا بی‌حاصلیم؟
چون که از یاد شهیدان غافلیم.
رحمانی
* 91/11/29 از بزرگراه شهید همت، پل شیخ بهایی به سمت بیمارستان بقیه‌الله در حرکت بودم که مأمور راهور اعلام کرد به طرح زوج و فرد وارد شده‌ام. مدارکم را گرفت و قبض جریمه صادر کرد وقتی خلافی گرفتم متوجه شدم سه قبض برایم صادر کرده است (ورود به معابر، عدم بستن کمربند و استفاده از تلفن) که دو مورد آخر کذب محض است از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
داود لطفی
* عباراتی را به مناسبت نامگذاری سال جدید به سال حماسه سیاسی و اقتصادی سروده‌ام که امیدوارم در این ستون چاپ شود.
نشان شد سال92 برای دو حماسه سترگ
حماسه سیاسی و اقتصادی از کلام مرد بزرگ
نزدیک است پیروزی با آن نشان ارزشمند
شوند ملت و دولت باهم شاد و خرسند
ولایت سازد مرد را در حقیقت و راستی
گریزان شوند نامردان به کژی و کاستی
امام و امت در دل و جان همیشه باهم‌اند
بی‌ولایان، ز ریشه با همه نامحرمند.
0911-4988
* بازنشسته برق تهران هستم از تأمین اجتماعی حقوق می‌گیرم و بیمه دی هم معرف حضور همه شماست- ما مشتی بازنشسته اسیر دست آنها هستیم آنها می‌گویند مبلغ 10هزار و 400 تومانی که از بیمه تکمیلی شما کم می‌کنیم برای ما صرف نمی‌کند خدمات بهتری به شما ارائه دهیم. لااقل شما بفرمائید چه قیمتی برای شما صرف می‌کند تا در عوض خدمات بهتری به ما بدهید؟
پیکر
* باتوجه به انبوه مسافران و ترافیک سنگین میدان راه‌آهن ضرورت دارد شهروندان تهرانی، نسبت به احداث پایانه خطی به مقاصد میدان ولیعصر، شوش، نازی‌آباد و انقلاب اقدام کنند.
غزل گزانی
* بیش از 2سال است که برای مسکن مهر بلوار دولت‌آباد شیراز 8میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم ولی تاکنون هیچ خبری از تحویل این خانه‌ها نیست.
یکی از متقاضیان
* شهرک محمدیه- کوچه 21 متأسفانه پس از رفتن سرکار کرمی مجدداً محل پاتوق اراذل و اوباش و معتادین شده است از مسئولین محترم ناجا درخواست می‌شود اقدام مناسب را به عمل آورند.
0935-3419
* مدت مدیدی است که از بیکاری رنج می‌برم حال با یک بچه 8ماهه و همسر و گران شدن شیرخشک واقعاً درمانده‌ام به آقایان « زنده باد بهار »بگویید بهار ما کی می‌آید.
0939-4344
‍* انقلاب و نظام متعلق به مردم است و افراد نمی‌توانند مانع رسیدن فرزندان ملت به مناصب و جایگاه‌های خود شوند هر چند که برخی مسئولین که پست و مقامی کسب کرده‌اند توسط همین مردم به این جایگاه‌ها رسیده‌اند.
8891-0912
* با توجه به بهره‌برداری از قطعه4 آزادراه تهران- شمال معادن و کارگاه‌های شن و ماسه در حوزه نوشهر و چالوس عامل نابودی هزاران اصله درخت دست کاشت جنگل و تمامی آبزیان سماء به وسیله گل ناشی از شستشوی مخلوط و آسیب جدی به رودخانه حفاظت شده چالوس می‌باشد، امید است مدعیان قانون در محیط زیست و منابع طبیعی به خود آیند زیرا مردم ناظر اعمال آنها هستند.
یک هموطن از نوشهر
* ای رهبر عزیزم جانها فدای جانت
از پا نمی‌نشینم تا مرگ دشمنانت
0402-0915
* متاسفانه تهاجم فرهنگی و بی‌دقتی مسئولین و بی‌خبری مردم باعث شده که «باربی‌برهنه»حتی در فروشگاه‌های منتسب به نیروهای ارزشی مثل موزه دفاع مقدس خرمشهر هم به فروش برود؟!
4355-0917
* گویا در بسیاری از پرو‌ژه‌های عظیم کشور مانند احداث مترو و پل خلیج فارس گاهی از وجود نیروهای کارشناس خارجی برای طراحی و ساخت استفاده می‌شود انتظار آن است که در راستای سیاست کلی کشور یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی وابستگی به خارج و خارجی‌ها به حداقل و حتی صفر برسد.
6263-0938
*بر صاحب عصر وعصر صاحب صلوات
ای شیعه بر آن امام غایب صلوات
مهدی(عج) است امام و نائبش سیدعلی است
بر قامت این امام ونائب صلوات
9772-0912
* دولتمردان عرب وابسته به غرب در کشورهای منطقه تا گره کراوات بیگانه را که به گردن خود آویزان کرده‌اند باز نکنند و کنار نگذارند نخواهند توانست گره‌های کور را از پای مردم خود باز بکنند و پیشرفت داشته باشند.
9005-0913
* اگر تعهدی که فرماندهان پلیس کشور نسبت به اجراء قوانین راهنمایی و رانندگی دارند در خصوص گسترش عفاف، اخلاق و حجاب در جامعه داشته باشند وضعیت معنوی و اخلاقی جامعه به مراتب بهتر خواهد شد .
9745-0913
* 6سال است که بیکارم 24 سال سابقه بیمه دارم. شکایت نموده‌ام ولی گفتند چند روز دیر آمدی؟ آیا قانونی نیست تا به داد من مستاجر و با چند سرعائله برسد!
9980-0937
* بخش شعیبیه شهرستان شوشتر 58 روستا دارد ولی راه ارتباطی آنها فقط یک پل شناور است که آن هم برای عبور و مرور خودروها هزار تا دو هزار تومان می‌گیرند از استانداری خوزستان فرمانداری و شهرداری شوشتر انتظار می‌رود نسبت به احداث پل دیگر اقدام نمایند.
4273-0916
* دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی 2سال طول کشید رسیدگی به اتهام‌های مهدی هاشمی چند سال طول می‌کشد؟! به هر حال پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بچه‌های مردم فرقی ندارند؟!
8309-0912
* آقای اوباما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. وقتی حضرتعالی بنا به اظهارات مکرر خودتان میلیون‌ها دلار به گروهک‌های تروریستی کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنید چگونه با تمام پررویی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنید.
عونی
* اوباما در بوستون شبیه‌سازی 11سپتامبر را برملا کرد و نشان داد خود عامل این برنامه بوده است. روز بعد از حادثه اوباما گفت تروریست دستگیر و امنیت حاصل شد و این نشان دهنده این است که این بمب‌گذاری همه زیر سر خودشان است.
یک پیرمرد 90ساله حزب‌الله
* مسئولان باید فکری اساسی برای جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها کنند.این جوان که سرمایه‌ای ندارد نیاز به حمایت مسئولان برای تأمین زندگی خود دارد.
یک شهروند
* مشکل فرقه‌گرایان خارجی و حلقه‌های انحرافی داخلی آن‌قدر حاد است که فقط با ایجاد انحراف در دین تسکین پیدا می‌کنند.
علی
* تمدن موردنظر ما سیره اهل بیت و ائمه اطهار و تمدن اسلام و قرآن است. چرا آقایان دنبال مسائل انحرافی می‌گردند و دنبال حیف و میل بیت‌المال هستند.
یک شهروند
* اگر نمی‌توانید بدحجاب‌ها را از قطعات شهدا جمع‌آوری کنید، لطفاً از دیگران کمک بخواهید. حضور این زنان و دختران با آرایش‌های زننده در قبور شهدا چه معنی و مفهومی دارد؟
کاشانی
* دولت با تزریق نقدینگی به جامعه غول تورم را آزاد کرد و به جان مردم انداخت. امروز کار به جایی رسیده که اگر بخواهند این غول را برگردانند نمی‌توانند چرا که ورد باطل کردن آن بی‌اثر شده و جواب نمی‌دهد!
0915-6091
* بارها از مسئولین دبیرستان شاهد مدرس واقع در منطقه16 درخواست کرده‌ام که از فروش سوسیس، کالباس و فلافل جلوگیری کنند ولی معلوم نیست چقدر سودآوری دارد که حاضر به این کار نمی‌شوند.
0912-4677
* در خبرها آمده بود فدراسیون جودو به یک جودوکار مبلغ 15میلیون تومان پاداش داده است. با این بذل و بخشش‌ها از بیت‌المال چرا کسی خبر از قهرمانان واقعی کشور یعنی جانبازان و بسیجیان مخترع و... نمی‌گیرد. در ضمن تقصیر جوانان بی‌کار جامعه چیست که دولت زمینه شکوفایی استعدادهای درخشان آنان را فراهم نمی‌کند و از چنین پاداش‌هایی محروم هستند.
0930-7934
* در برچسب دوغ خانواده تولید شرکت دوشه‌آمل تصویر یک زن بدحجاب دیده می‌شود. این کار نوعی ترویج منکر محسوب می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.
0938-6263
* مگر در این کشور چه میزان حلزون وجود دارد که بتواند مواد اولیه یک کارخانه تولید مواد آرایشی را که در تلویزیون تبلیغ می‌شود تأمین کند. بعضی از آگهی‌های تبلیغاتی با عقل و منطق جور درنمی‌آید.
0919-8516
* در انتخابات پیش‌رو باید مراقب کسانی که در وقف دانشگاه آزاد به نفع یک مجموعه قدرت‌طلب دست داشتند بود.
0913-9005
* ضامن وام شخصی شدم ولی او وام را پرداخت نکرد و چندی قبل قاضی حکم جلب مرا صادر کرد و مأمور در مدرسه مرا جلب نمود. بر فرض که طبق قانون حکم برای من صادر شده آیا امکان نداشت به جای مدرسه در منزل حکم جلب اجرا شود؟
حسینی- معلم
* از مدیریت محترم آموزش‌وپرورش باشت استان کهگیلویه‌وبویراحمد به خاطر زحمت‌های شبانه‌روزی و برخورد مناسب و تکریم ارباب‌رجوع تقدیر و تشکر می‌شود.
رضا رحمت‌زاده
* از شهرداری منطقه 10 تقاضا داریم علاوه بر نصب تمثال شهدا در این منطقه به نظافت منطقه بیشتر اهمیت دهند. موش‌ها در جوی خیابان مرتضوی جولان می‌دهند.
0912-0320
* اگر قرار باشد هر کاسبی برای خودش نرخ تعیین کند دیگر احتیاجی به اتحادیه‌ها و دولت نیست. هر مغازه‌ای فعلا برای خودش یک دولت شده است و اجناس را روزبه‌روز گران‌تر می‌کند.
یک شهروند
* غرب طالبان‌پرور با همکاری ترکیه لائیک و حکومت‌های سرسپرده از دلارهای نفتی عربی با تقویت تروریست‌های النصره و کشتار مردم بی‌دفاع زنان و بچه‌های بی‌گناه آن خطه فقط سه پیام برای ملت‌های به‌پا خاسته عرب دارد 1‌- اسلام هراسی 2‌- تأمین امنیت اسرائیل غاصب و 3‌- غفلت از ام‌القری جهان اسلام یعنی ایران.
0910-1719 از آستارا
* آقای احمدی‌نژاد شما که این‌قدر دلتان برای مناطق محروم می‌سوزد چطور در این 8سال کارخانه نفلین سینت سراب را به حال خود رها کردید درحالی که سراب از مناطق محروم‌ کشور است تنها امید مردم این منطقه به توجه شما بود که شما هیچ عنایتی به این منطقه نکردید.
رضایی
* حلقه انحرافی ولع عجیبی بر استمرار بر قدرت ماندن دارد اما یک نکته که نباید از آن غفلت کرد این است که این حلقه بازیهای دیگری در آستین دارد، خیلی‌ها هنوز بر این باورند که رئیس‌جمهور شخصی ساده انگار است که از سوی حلقه انحرافی مورد استفاده و تحت تأثیر قرار گرفته است. اگر بخواهیم از این مطلب برای انتخابات آینده بصیرت پیدا کنیم باید بدانیم که هستند کسانی که افراد محترمی را برای نیت و فکر انحرافی خود تحت تأثیر قرار دهند.
حمید نجف‌پور
در سریال‌های تلویزیونی آداب معاشرت و لحن صحبت کردن صحیح به فراموشی سپرده شده است و اکثراً بدآموزی دارد. آقایان می‌گویند بدین ترتیب معضلات جوانان مطرح می‌شود درحالی که با دیدن چنین سریال‌هایی اخلاق یک نوجوان و جوان عوض می‌شود.
ابوالفضل رشتی
* مدیر مدرسه برای پرداخت فیش آب-برق و گاز مدرسه باید جلوی والدین دست دراز کند تا قطع نشود از سوی دیگر بیت‌المال صرف تبلیغات کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود و آقایان برای پست و مقام خود تلاش می‌کنند.
یک فرهنگی
* یکی از افرادی هستم که به آقای احمدی‌نژاد رأی ‌دادم الان باید متأسفانه به جای نام احمدی‌نژاد بنویسید مشایی‌نژاد.
یک شهروند

 


گفت: یکی از مدعیان اصلاحات که به انگلیس پناهنده شده است در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است، مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که همه خودشان را ژنرال تصور می‌کنند و حاضر به سربازی نیستند.
گفتم: خب! دیگه چی؟!
گفت: نوشته است؛ متاسفانه هیچکدام از آنها هم در حد و اندازه ژنرال نیستند ولی این واقعیت را قبول نمی‌کنند!
گفتم: بنده خدا حرف حساب زده... دیگه چی؟!
گفت: نوشته است سردمداران جبهه اصلاحات در عالم خیال برای خودشان پست و مقام در نظر می‌گیرند و به خاطر همین پست و مقام خیالی با یکدیگر دعوا هم می‌کنند.
گفتم: یارو با دو تا بچه‌اش توی پیاده‌رو قدم می‌زد، یکی از بچه‌ها گفت؛ اگر حساب بانکی بابا برنده جایزه اتومبیل بشه، من روی صندلی جلو می‌نشینم! و برادرش گفت؛ نخیر! من جلو می‌نشینم و سر همین با هم دعواشون شده بود که پدرشون برگشت و گفت؛ اگر به دعوا ادامه بدهید، ترمز می‌کنم و هردوتون رو پیاده می‌کنم!

 


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از تلاش برای تولید 2هزار مگاوات برق هسته‌ای تا پایان امسال خبر داد.
فریدون عباسی یکشنبه شب در جمع مسئولان محلی و کارکنان مجتمع پژوهشی کاربرد پرتوهای شمال‌غرب کشور در بناب با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای در طول پنج سال آینده اظهار کرد: تا امروز یک هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور تولید شده و درحال اجرای آزمایشی است.
وی افزود: درحال حاضر بسترهای لازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار در داخل کشور آماده می‌شود و در صورتی که محدودیت تأمین منابع مالی وجود نداشته باشد، قادر خواهیم شد امسال به این تعهد عمل کنیم.
عباسی سپس با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور در زمینه پیشبرد اهداف و مأموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای اساسی کشور قدم‌های علمی و عملی بردارند که با همکاری یکدیگر به نیازهای جامعه پاسخ دهند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اظهار کرد: اگر دیدگاه صادرات به بازار جهانی نداشته باشیم، محکوم به شکست هستیم، بنابراین باید با برندهای برتر و استاندارد در بازارهای جهانی حاضر شویم.
عباسی در ادامه با تأکید بر تغییر روش‌های سنتی نگرش علمی و مدیریتی در کشور گفت: در همین راستا سازمان انرژی اتمی ایران قصد دارد با صدور کارت شناسایی این سازمان برای افراد متفکر علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور فضا را برای جلب مشارکت و همکاری آنها با سازمان انرژی اتمی فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در زمینه تولید مواد سوخت هسته‌ای به خودکفایی رسیده و حتی می‌تواند صادرات خدمات تخصصی داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: هم اکنون درحال توسعه تولید محصولات رادیو دارو هستیم و دراین زمینه علاوه بر تأمین نیاز بیمارستانهای داخل کشور، به کشورهای همجوار و خاورمیانه صادر می‌کنیم.
فریدون عباسی همچنین از امکان احداث و راه‌اندازی راکتور هسته‌ای تحقیقاتی در مجتمع پژوهشی بناب درآینده خبر داد و گفت: درصورتی که مطالعات و شرایط مورد نیاز جواب مثبت بدهد، راکتوری از نوع استخری که بی‌خطر و صرفاً تحقیقاتی است، دراین مجتمع نصب خواهد شد.

 


چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیر خراسانی برگزار شد.
«ع-ح» یکی از متهمان پرونده کهریزک پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاهدانی که روح‌الامینی معرفی کرده از متهمان کهریزک هستند که حق شهادت ندارند.
وی درخصوص اقدام خود مبنی بر دستور بازداشت متهمان کهریزک گفت: من نیازی به مهر تایید دادستان نداشتم، اعزام به بازداشتگاه دستوری اداری بود که قاضی می‌توانست صادر کند.
وی درخصوص شاهدان دادستان سابق تهران در دادگاه، اظهار داشت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.
گفتنی است،‌پیش از این 3 جلسه دادگاه درخصوص رسیدگی به این پرونده با حضور متهمان و شکات برگزار شده بود و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
همچنین «س-م» متهم ردیف اول این پرونده در پایان جلسه چهارم دادگاه درخواست خبرنگاران برای مصاحبه رارد کرد و در جمع آنها حاضر نشد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، نجفی نماینده دادستان در پرونده قضات تعلیقی کهریزک با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه دادگاه اظهار داشت: قاضی مدیر خراسانی تذکر داده تا اطلاعات دادگاه را به بیرون منتشر نکنیم.

 


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ گفت: نحوه تحصیل درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و مقرر شد 38 هزار و 800 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها و 11 هزار و 200 میلیارد تومان از محل یارانه نان، برق و سایر کالا و خدمات مندرج در قانون تامین شود.
جعفر قادری، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 92 در نشست خبری دیروز خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق افزود: بانک‌های عامل مکلفند سود تسهیلات اعطایی که بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار باشد را به عنوان مالیات تشخیص و وصول کنند.
به گفته وی در حال حاضر نرخ مصوب سود تسهیلات بین 18 تا 21 درصد است اما بانک‌های خصوصی گاهی 36 تا 40 درصد سود تعیین می‌کنند که برای جریمه آنها مابه‌التفاوت این مبلغ به عنوان مالیات از آنها کسر خواهد شد.
وی با اشاره به درخواست برخی برای تجدید رای کمیسیون تلفیق در مورد سقف درآمد هدفمندی اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد این درخواست رای بیاورد. البته تعدادی از نمایندگان برای تجدید رای امضا جمع کردند اما تا به حال این موضوع مطرح نشده است. در صحن علنی هم قطعا نمایندگان طرفدار دولت پیشنهاد افزایش هدفمندی را خواهند داد اما بعید است نمایندگان مبلغی بیش از این را به عنوان درآمد هدفمندی مصوب کنند.
وی همچنین از تعیین سقف 72 میلیون ریالی معافیت‌های مالیاتی کارکنان دولت خبر داد و ادامه داد: این میزان سقف معافیت مالیاتی بر اساس افزایش حقوق 20 درصد تعیین شده و اگر ما در بخش هزینه‌ای افزایش حقوق را 25 درصد مصوب کنیم در این صورت ممکن است این سقف هم افزایش یابد.به گزارش فارس،وی ادامه داد:‌بر اساس بند 43 مصوب، اگر افرادی قبوض جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 90 را پرداخت کنند جریمه دیرکرد از آن حذف خواهد شد اما اگر کسی جریمه‌های سال 91 را پرداخت نکرده باشد جریمه دیرکرد دریافت می‌شود. البته دولت در این بند آورده بود که پرداخت قبوض جریمه‌های راهنمایی تا پایان سال 91 مشمول جریمه نمی‌شود که ما این حکم را اصلاح و مقرر کردیم که تنها قبوض جریمه‌های تا پایان سال 90 از جریمه معاف شوند. ضمن اینکه این حکم ممکن است سال آینده در لایحه بودجه نباشد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت آمریکا خواست به جای ادامه رویه نادرست و تکراری خود در محکوم کردن سایر کشورها در زمینه حقوق بشر پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.
رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا و طرح ادعاهای بی اساس در گزارش مذکور علیه کشورمان گفت: رویکرد سیاست‌زده و اعمال استانداردهای دوگانه آمریکا در خصوص حقوق بشر در سطح جهان موضوعی تازه نیست و به سنت سیاسی این کشور تبدیل شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به موارد نقض حقوق بشر از سوی مقامات آمریکا از جمله حمایت از گروهک منافقین و خارج کردن نام آنها از فهرست گروه‌های تروریستی، ایجاد بازداشتگاه‌های غیرقانونی و برون مرزی، ادامه فعالیت بازداشتگاه گوانتانامو و شکنجه و نقض سیستماتیک حقوق بشر در آن، کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان در نقاط مختلف جهان از جمله مردم عراق، افغانستان و پاکستان به واسطه اشغالگری و نیز حملات پهپادهای نظامی، ربایش اتباع سایر کشورها و انتقال غیرقانونی آنها به کشور ثالث، خشونت علیه مهاجران و خانواده‌های آنها و نیز تعمیق نابرابری‌های اجتماعی و سرکوب اعتراضات جنبش اجتماعی اشغال وال استریت، آزار و ایذاء مسلمانان به عنوان بخشی از پروژه اسلام ستیزی و تبعیض نژادی و بیگانه هراسی در آمریکا، وضعیت نامناسب زندانیان در آمریکا با داشتن بزرگترین زندان‌های دنیا، اظهار داشت: مناسب است دولت آمریکا به جای ادامه رویه نادرست و تکراری خود در محکوم کردن سایر کشورها، پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد که ناقض ابتدایی‌ترین اصول حقوق بشر و حقوق بین‌الملل است.

 


يك سايت وابسته به فتنه‌گران مي‌گويد چنانچه مشايي به ليست كانديداها افزوده شود، هيچ دليلي وجود ندارد كه خاتمي از صحنه انتخابات حذف شود.
«بازتاب» كه عملكرد ماه‌هاي اخير آن مكررا مورد استفاده رسانه‌هاي ضدانقلاب و بيگانه و فتنه‌گران قرار گرفته، مي‌نويسد: در حالي كه تغييري در مواضع رهبري نه درباره آمريكا و نه رژيم اسرائيل و همچنين قرائتهاي خاص جريان دولت از اسلام مشاهده نشده، برخي محافل وابسته به مشايي، از حضور او در انتخابات 29 سخن مي‌گويند و محافل اپوزيسيون و تحليلگران راديو آمريكا و اسرائيل نيز به طور ضمني از ورود مشايي به عرصه كانديداتوري حمايت مي‌كنند. به همين دليل، تحليلگران برنامه افق راديو آمريكا، فرصت اوباما به ايران تا انتخابات خرداد 29 را در چارچوب حضور مشايي تحليل مي‌كنند.
بازتاب مي‌افزايد: در ابتداي دولت دهم و بعد از وقايع سال 88، زماني كه احمدي‌نژاد در حكمي اسفنديار رحيم‌مشايي را به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور منصوب كرد، رهبر انقلاب طي نامه‌اي مخالفت خود را با اين انتصاب اعلام و تاكيد كردند؛ «لازم است انتصاب مزبور ملغي و كان لم‌يكن اعلام گردد.» از اين رو استدلال منطقي براي رد صلاحيت مشايي اين است كه وقتي فردي با حكم صريح رهبري صلاحيت معاون اولي رياست‌جمهوري ندارد، براي خود رياست‌جمهوري به طريق اولي بي‌صلاحيت است.
اين رسانه وابسته به فتنه‌گران ادامه داده است: برخي تحليلگران بر اين اعتقادند كه چنانچه مشايي به ليست كانديداها افزوده شود، هيچ دليلي وجود ندارد كه خاتمي از صحنه انتخابات حذف گردد. از نظر آنها، مواضع سياسي و ايدئولوژيك خاتمي نه تنها از محور انقلاب اسلامي تغييرنيافته، بلكه با طرح گفتمان‌هاي جديد به پر و بال دادن و قوام انديشه انقلاب اسلامي كمك كرده است[!].
اين ادعا در حالي است كه اگر مشايي وابسته به يك حلقه منحرف و فاقد كمترين صلاحيت‌هاست، خاتمي به طريق اولي آلوده به جريان منحرف و فتنه‌گري است كه چه در سال 87 و چه در سال 88 همسو با سناريوهاي آمريكايي-اسرائیلی،كشور را به كام آشوب‌و بي‌ثباتي پيش بردند و مجال فعاليت براي گروهك‌هاي برانداز نظير منافقين، سلطنت‌طلبان، بهائيان و... را فراهم كردند و بارها مورد حمايت سران آمريكا و انگليس و اسرائيل قرار گرفتند. با اين وصف همان‌گونه كه رد صلاحيت فردي مانند مشايي- در صورت نام‌نويسي- قطعي است، رد صلاحيت امثال خاتمي نيز در صورت نامزدي قطعيت دارد. خاتمي از افرادي بود كه توسط ملت آفريننده حماسه نهم دي مورد اعلام انزجار شديد قرارگرفت.
گفتني است اخيرا تاج‌زاده در نوشته‌اي خواستار تأييد صلاحيت مشايي و خاتمي شده بود.

 


يك نشريه آلماني، اتحاد آمريكا و رژيم‌هاي مرتجع منطقه و اسرائيل عليه ايران را اتحاد سالوس‌‌كاران توصيف كرد.
يونگه‌ولت با اشاره به تجهيز تسليحاتي كشورهاي مرتجع و اسرائيل از سوي آمريكا نوشت: حمايت همزمان آمريكا از اسرائيل و دو اميرنشين خليج‌فارس بار ديگر اين حقيقت را آشكار مي‌سازد كه بين اسرائيل و ديكتاتورهاي مرتجع عربي، هم‌زيستي وجود دارد. براي واشنگتن پيوسته اهميت راهبردي زيادي داشت كه در كنار اسرائيل، مرتجعان عرب را نيز بتواند در زمره متحدان خود درآورد، آنهم در زماني كه كارتل قدرت غربي همه كار مي‌كند تا جلوي صعود ايران به عنوان قدرت مهم منطقه‌اي را بگيرد. اين امر به نوبه خود با جاه‌طلبي‌هاي عربستان سعودي تطبيق دارد.
اين گزارش تصريح مي‌كند: آمريكا به شدت متحدان خود را در خاورميانه تجهيز مي‌كند. آنها مي‌خواهند تجهيزاتي به ارزش 01 ميليارد دلار به اسرائيل و عربستان و امارات تحويل دهند.
هزينه تسليحات ظاهرا فروخته شده به اسرائيل، از محل كمك‌هاي چند ميليارد دلاري آمريكا تامين مي‌شود!
اين سلاح‌ها قرار است تهديد ايران را مهار كند گويا اين ايران است كه پيوسته اسرائيل را تهديد به جنگ مي‌كند و نه اسرائيل كه هر روز دم از جنگ مي‌زند.
يونگه‌ولت مي‌افزايد: عليه ايران كه در تاريخ معاصر خود هرگز جنگ راه نينداخته است جبهه‌اي تشكيل مي‌شود كه مدعي دمكراسي و حقوق‌بشر است. عربستان سعودي نيز كه در درجه‌بندي كشورها براساس موازين دمكراتيك، از بين 761 كشور رتبه 161 را دارد از سوي قدرت اول غربي يعني آمريكا براي بازي در نقش آورنده دموكراسي، تقويت نظامي مي‌شود.
يونگه‌ولت تاكيد كرد: پادشاهي عربستان نبايد نگران انتقاد از موضع حكومت اين كشور در مورد دمكراسي باشد. زيرا تنها در كشورهايي كه نمي‌خواهند زير سلطه غرب بروند بايد به ايجاد دمكراسي و اجراي حقوق بشر كمك كرد. اتحاد سالوس‌كاران با وجود برنده جايزه صلح نوبل (اوباما) كسي را دارد كه واقعا نمي‌شد از وي صادق‌تر را پيدا كرد(!)

 


«آمريكا براي تصميم‌گيري درباره نحوه تعامل با پرونده هسته‌اي ايران منتظر نتايج انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور است.»
روزنامه فلسطيني المنار با انتشار اين مطلب به نقل از منابع آگاه سياسي نوشت: آمريكا با هدف اتخاذ سياست‌هاي جديد در قبال پرونده هسته‌اي ايران، روند مقدمات اجراي انتخابات رياست‌جمهوري ايران را به دقت پيگيري مي‌كند.
اين روزنامه به نقل از منابع مذكور ادامه داد: در صورتي كه اصولگرايان مجددا در مسند رياست‌جمهوري ايران قرار بگيرند، آمريكا قصد دارد با ارايه بسته پيشنهادهاي جذاب مسئله پرونده هسته‌اي ايران را به طور سياسي حل‌و‌فصل كند، تا بدين ترتيب نگراني نسبت به رشد نيروي هسته‌اي ايران در منطقه و جهان برطرف شود.
المنار به نقل از منابع مذكور نوشت: آمريكا طبق اين راه‌حل سياسي، ايران هسته‌اي را خواهد پذيرفت و اين اقدام در صورت پيروزي محافظه‌كاران [اصولگرايان] در انتخابات رياست‌جمهوري ايران، در رابطه با آمريكا امتيازدهي قابل توجهي تلقي نمي‌شود.
اين روزنامه به نقل از منابع خود تاكيد كرد: اما در صورتي كه اصلاح‌طلبان به قدرت برسند، راه‌حل پرونده هسته‌اي ايران، داخلي و ايراني خواهد بود، به اين معني كه مسئولان اصلاح‌طلب، خود به پيامدهاي منفي ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورشان پي خواهند برد.
پيش از اين و در دولت بوش اعلام شد كه پرونده فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در دوران قدرت اصلاح‌طلبان بسته شده و برنامه‌هاي ايران به تعليق كامل درآمده بود اما با روي كار‌آمدن اصولگرايان، موفقيت‌هاي آمريكا نيمه‌كاره ماند.
در همين حال روزنامه آمريكايي لس‌آنجلس تايمز در گزارشي نوشت: 03 سال تحريم‌هاي تنبيهي آمريكا نتوانسته رفتار ايران را تغيير دهد و شايد وقت آن باشد كه آمريكا تاكتيك‌هاي خود را تغيير دهد.
روزنامه آمريكايي در عين حال با طرح اين سؤال كه «آيا انتخابات ايران، مسئله هسته‌‌اي را حل مي‌كند؟» مي‌نويسد: حداقل 02 نفر نامزدي خود را براي انتخابات اعلام كرده‌اند و انتظار مي‌رود به هيچ اصلاح طلب راديكالي فرصت شركت در انتخابات داده نشود. بسياري بر اين اعتقاد هستند كه تحريم‌هاي شديدتر عليه ايران تنها وضعيت شكننده امنيت خاورميانه را بدتر مي‌كند. جان‌كري وزير امور خارجه آمريكا هفته گذشته از كنگره خواست تا لايحه تشديد تحريم‌ها عليه ايران را در آستانه انتخابات ايران تصويب نكند.
اين روزنامه مي‌نويسد: بسياري مي‌گويند ممكن است مبارزات انتخابات رياست جمهوري ايران بتواند پنجره‌اي را براي آرام كردن فضا باز كند. لس‌آنجلس‌تايمز در پايان تصريح كرد: هر كس رئيس‌جمهور شود، حرف آخر را در سياست خارجي رهبري مي‌زند.

 


يك نشريه آمريكايي تصريح كرد: نگراني اوباما درباره موضوعاتي نظير ايران و سوريه اين است كه مبادا بلوف بزند و نتواند حرف خود را عملي كند. عراق و افغانستان تجربه‌هاي بدي براي آمريكا بودند.
فارين پاليسي در تحليلي خاطرنشان كرد: يكي از موضوعاتي كه در محاسبه اوباما درباره سوريه اثر مي‌گذارد، ايران و مسئله هسته‌اي آن است. برخي ادعا مي‌كنند كمك به سقوط اسد به معني تضعيف ايران خواهد بود اما در واقع بايد گفت كه اين روند تنها موضع تهران را تندتر كرده و به برنامه هسته‌اي‌اش شتاب مي‌دهد. اوباما مي‌داند كه هم‌اكنون احتمال عميق‌تر شدن بحران ايران وجود دارد. او مي‌فهمد كه به حمايت سوريه و چين براي هر اقدامي نياز دارد و تاكنون نتوانسته اين حمايت را در مورد ايران يا سوريه به دست آورد. بيرون ماندن از بحران سوريه، انعطاف‌پذيري و گزينه‌هاي بيشتري در مورد ايران در اختيار اوباما قرار مي‌دهد. اما مداخله نظامي آمريكا در سوريه موجب مي‌شود كه هم روسيه و هم ايران حمايت نظامي و مالي خود را از اسد افزايش دهند.
در اين تحليل همچنين خاطرنشان شده است: آمريكا درباره سوريه دچار خط قرمزهاي ادعايي خود شده است. آنها از استفاده سوريه از سلاح شيميايي سخن مي‌گويند و اوباما اين را خط قرمز آمريكا اعلام كرده است. او با يك مشكل واقعي و خودزني مواجه است؛ اينكه دفاع وي از خط قرمزش مي‌تواند راهبرد پرهيز از مواجهه نظامي مستقيم در سوريه را مخدوش كند.
تحليلگر فارين پاليسي تصريح مي‌كند: اوباما درباره سوريه بايد توجه داشته باشد چيزي نگويد كه توانايي عمل به آن را نداشته باشد. او يك عبارت مشهور دارد كه مي‌گويد به عنوان رئيس‌جمهور آمريكا بلوف نمي‌زنم و چند بار اين جمله را در مورد ايران تكرار كرده است. او بايد همين رويكرد را نيز در مورد سوريه داشته باشد. آمريكا تاكنون بخشي از اعتبار خود را در خاورميانه از دست داده و ديگر نبايد اين اعتبار را در شكاف بين گفتار و اعمال رئيس‌جمهور، هزينه كند.
فارين پاليسي مي‌افزايد: اين مشكل در مورد خط قرمزها براي ايران نيز وجود دارد. نخستين دردسر بزرگ اين است كه تعريف خط قرمز دشوار خواهد بود. اسرائيل مي‌گويد ايران نبايد ظرفيت هسته‌اي داشته باشد، اما اوباما مي‌گويد ايران نبايد به سلاح هسته‌اي دست يابد. اين شكاف در حال حاضر به اندازه‌اي عميق است كه افكار عمومي از آن مطلع باشند. در اينجا اين پرسش مطرح است كه در صورتي كه رئيس‌جمهور آمريكا براي دفاع از خط قرمزهايش در مورد سوريه آماده نباشد، چه كسي خط قرمزهاي واشنگتن براي تهران را جدي خواهد گرفت؟
در ادامه اين يادداشت آمده است: برخي منتقدان اوباما ادعا مي‌كنند كه كاربرد تسليحات شيميايي در سوريه يك فرصت براي كاخ سفيد به شمار مي‌رود تا فشار را بر اسد افزايش دهد. اما بايد به اين نكته توجه داشت كه سوريه هيچگاه يك فرصت نبوده و با گذر زمان شرايط به مراتب وخيم‌تر شده است. سوريه پس از دو سال بحران و به اوج رسيدن درگيري‌هاي فرقه‌اي و جنگ شهري، سرزمين شير و عسل براي ايالات متحده نخواهد بود.
هيچ گزينه‌ خوبي در سوريه وجود ندارد. گزينه‌ها از غير قابل پذيرش تا غيرموثر و مملو از ريسك، گسترانيده شده‌اند و دستور كلي مبتني بر احتياط است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10