(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - شماره 20477

PDF نسخه 

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
در جلسه هیئت دولت رئیس جمهور به 11 همسر شهید نشان ملی ایثار اعطا کرد
درمکتب امام
در جمع فعالان فرهنگی
هاشمی: با رژیم اسرائیل هم سرجنگ نداریم
تقدیر رئیس‌جمهور از بانوان برگزیده سال
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه: تابلوی سپاه برای هیچ کاندیدایی بالا نخواهد رفت
انتقاد مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از رویکرد نتانیاهو در قبال ایران
تفاهم ترانزيتي ايران، هند و افغانستان در آينده نزديك
دریادار سیاری مطرح کرد
تأکید رهبر انقلاب بر تمرکز ارتش بر روی مثلث مالاکا، باب المندب و تنگه هرمز
سرلشکر فیروزآبادی: آمریکا توان عملیات نظامی در سوریه را ندارد
   


مذاکره دبیر ستاد ائتلاف سه‌گانه
با جلیلی
دبیر ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت اعلام کرد من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم.
حسین مظفردر پاسخ به این سؤال که آیا ائتلاف پیشرفت اقدامی برای پیوستن زاکانی و لنکرانی به ائتلاف کرده است، اظهارداشت: کسانی که وارد ائتلاف می شوند باید ضمن قبول داشتن ائتلاف، از خود عبور کنند و کف رای را داشته باشند. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر اولیه ائتلاف متعلق به چه کسی است، افزود: فکر اولیه ائتلاف را ولایتی و قالیباف داشتند و بعد نیز حدادعادل با آنان همراه شد.
دبیر ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت در رابطه با حضور جلیلی در انتخابات گفت: من حدود سه هفته پیش با جلیلی صحبت کردم اما وی گفت که من وارد انتخابات نمی‌شوم.
فعال شدن کمیته‌های انتخاباتی
نامزد جبهه پایداری
مسئول ستاد باقری لنکرانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از تشکیل و فعال شدن کمیته انتخاباتی و ستادهای مردمی حامی نامزد جبهه پایداری خبر داد.
محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با فارس این کمیته ها راشامل کمیته رسانه، دانشجویان، طلاب، اقشار، بین‌الملل، بانوان، ارتباط با تشکل‌ها دانست.
مسئول ستاد انتخاباتی باقری لنکرانی افزود: هنوز درباره زمان دیدار لنکرانی با علما و مراجع تصمیم‌گیری نشده است اما این دیدار حتما صورت می‌گیرد.
قرائت دوپسر از آمدن نیامدن پدر
محسن هاشمی رفسنجانی اعلام کرد پدرم به احتمال ۹۹ درصد در انتخابات کاندیدا نمی‌شود و آن یک درصد هم به این دلیل است که اگر آمد، نگویند دروغ گفته است.
مدیرعامل سابق مترو تهران با اشاره به اینکه اسحاق جهانگیری نامزد کارگزاران در انتخابات است، گفت: قرار بر این شد که کارگزاران آقای جهانگیری را به شورای هماهنگی  اصلاحات معرفی کنند و اگر شورای هماهنگی اصلاحات موافق تک کاندیدایی جهانگیری باشد، کارگزاران از ایشان حمایت می‌کند.
از سوی دیگر، یاسر هاشمی فرزند دیگر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سئوالی در ارتباط با کاندیداتوری پدرش در انتخابات یازدهم اظهار کرد: پدرم تاکنون به جمع‌بندی نرسیده است ولی در عین حال بسیاری از سیاسیون پیش‌بینی‌های مختلفی را داشته‌اند. وی افزود: ایشان یک سری دغدغه‌هایی دارد که این دغدغه‌ها وی را برای حضور و نامزدی به جمع‌بندی نرسانده است.
مشاور ستاد انتخاباتی حسن روحانی خاطر نشان کرد : تحلیل بنده این است که اگر این دغدغه‌ها رفع شود، پدرم  می تواند این تشخیص را بدهد که در صحنه حضور پیدا کند. وی افزود: با مشورت هاشمی رفسنجانی و خاتمی، حسن روحانی وارد عرصه انتخابات شده است.
در همین رابطه، حجت‌الاسلام علی یونسی در ارتباط با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: تاکنون احتمال حضور وی منتفی نبوده ولی ما احتمال نیامدن هاشمی را بیشتر می‌دانیم.
 وزیر کابینه اصلاحات افزود: در عین حال هاشمی تاکنون نگفته است نمی‌آیم و یا می‌آیم و این بدان معنا است که هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.
 مسئول گروه اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی که یاسر هاشمی نیز در این ستاد به عنوان مشاور فعالیت می کند، تاکید کرد: روحانی به تشویق هاشمی وارد صحنه شده و فعالیت‌های اتنخاباتی را آغاز کرده است.
اجماع اصلاح طلبان از حرف تا عمل
مشاور ارشد رییس دولت اصلاحات تاکید کرد مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که رهبری اصلاح‌طلبی هنوز نتوانسته است همه جریان‌ها و نحله‌های اصلاح‌طلبی را دور خودش جمع کند.
صادق خرازی در خصوص مکانیزم اصلاح‌طلبان برای رسیدن به اجماع گفت: هنوز با کسی راجع به این موضوع صحبت نکردم و یا کسی با من صحبت نکرده است که این مکانیزم چیست و چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند و بیشتر جنبه حرف و سخن دارد.
این فعال اصلاح طلب در گفت و گو با تسنیم، در خصوص فرد مورد نظرش به عنوان گزینه حداکثری برای اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرفی برای گفتن در این زمینه ندارم و هنوز به جمع‌بندی نرسیدم.
زمان برگزاری آزمون کتبی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان
طبق اطلاعیه شماره1 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، آزمون کتبی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری 13 اردیبهشت برگزار می‌شود.
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه شماره 1 خود، زمان برگزاری آزمون کتبی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی و کهکیلویه و بویراحمد را روز جمعه مورخ 13 اردیبهشت اعلام کرد، این آزمون در شهر مقدس قم برگزار می شود.
جبهه جانبازان انقلاب اسلامی
اعلام موجودیت کرد
جبهه جانبازان انقلاب اسلامی که مؤسس آن 76نفر از جانبازان 70درصد هستند، اعلام موجودیت کرد .
سخنگوی جبهه جانبازان انقلاب اسلامی گفت: این جبهه فقط متعلق به جانبازان شناسنامه‌دار نیست بلکه متعلق به همه کسانی که دل در گرو جانبازی و ایثارگری دارند. قدرت‌الله رحمانی با بیان اینکه از سال‌ها پیش به دنبال تأسیس چنین جبهه‌ای بوده‌ایم تصریح کرد: جامعه جانبازان فعال در حوزه سیاسی و فرهنگی در طول 30سال گذشته به مقوله سیاست از دریچه‌ای نگاه کرده‌اند که در دوران 8سال دفاع مقدس به مقوله جهاد، شهادت و ایثارگری می‌نگریستند.
اصولگرایان به اجماع می‌رسند
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد اصولگرایان با نقشه راه جامعتین به اجماع می‌رسند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، با اشاره به لزوم وحدت اصولگرایان اظهار کرد: امیدوارم با نقشه راهی که اصولگرایان با توجه به مرجعیت دو نهاد کلیدی مدرسین حوزه علمیه و جامعه روحانیت مبارز تعریف کرده‌اند، به اجماع قابل قبولی در مورد فردی مناسب برسند.‌نامزد ائتلاف 5گانه اصولگرایان در رابطه با کاندیداتوری احتمالی افرادی منتسب به دولت گفت: با توجه به اینکه دولت خود مجری انتخابات است و برای اینکه از اتهام و آسیب در امان بماند، شایسته است فردی به عنوان کاندیدا از طرف دولت معرفی نشود.
هیچ‌کس نمی‌تواند از طرف
شورای نگهبان قضاوت کند
عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند از طرف شورای نگهبان قضاوت کند، گفت: تاکنون هیچ صحبتی در مورد هیچ نامزدی به طور خاص در شورای نگهبان مطرح نشده است و رسیدگی به صلاحیت‌ها پس از ثبت‌نام‌ انجام می‌شود.
محسن اسماعیلی با اشاره به استفاده عده‌ای از بودجه‌های دولتی و بیت‌المال برای تبلیغات، تصریح کرد: اگر اثبات شود که از موقعیت‌ها و امکانات دولتی و عمومی به نفع کاندیدایی استفاده شده حتما و بدون شک این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت و همه چیز در شورای نگهبان بررسی می‌شود.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
رئیس جمهور در نشست هیئت دولت در تبریز به 11 همسر شهید نشان ملی داد، و از 12 پدر شهید تقدیر کرد.
دکتر محمود احمدی‌نژاد در آغاز این نشست ضمن اهدای نشان ملی ایثار به 11 همسر شهید، از همسران شهدا تقدیر کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: من باور دارم که اجر همسر شهید بسیار بالاتر از خود شهید است.
وی افزود: همسر شهید، پس از همسر خود سال‌ها سختی تحمل و ایثارگری می‌کند و فرزندان خوب و شایسته تربیت می‌کند تا یاد و خاطره شهیدان‌شان را بهتر و بیشتر زنده نگه دارند.
رئیس جمهور تصریح کرد: شهیدان، مدیون والدین و به ویژه مادران خود هستند.
وی همچنین پیش از آغاز نشست هیئت دولت به 12 پدر شهید که بیش از 2 فرزند خود را در راه انقلاب اسلامی از دست داده‌اند، لوح سپاس هدیه کرد و گفت: همه بدهکار شهیدان و والدین مکرم آنان هستیم؛ این بدهی ما جاودانه است و هیچ وقت تمام نمی‌شود.
وی همچنین در کارگروه‌های تخصصی معدن و کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نفت از سوی دشمن به یک ابزار سیاسی تبدیل شده است و باید تلاش کرد تا کشاورزی و معادن، جایگزین نفت شوند.
احمدی‌نژاد خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت کشاورزی و معادن آذربایجان شرقی شد و اظهار داشت: باید در این استان، حرکتی جهشی صورت گیرد. آذربایجان می‌تواند لکوموتیو کشور در مسیر رشد و ترقی و پیشرفت باشد.
احمدی‌نژاد به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: ملت ما، ملت حماسه بوده و حماسه نیز، لازمه تغییرات بنیادین است و قطعاً امسال، سال تصمیمات بزرگ خواهد بود.
حضور در جمع مردم زلزله‌زده هریس
احمدی‌نژاد همچنین در برنامه حضور خود در جمع اهالی روستای شهرک پایین بخش خواجه هریس گفت: قرار است در روستاها و مناطق زلزله‌زده، به هر زوجی که امسال تشکیل خانواده بدهد وام ساخت مسکن اعطا شود. 10 میلیون ریال وام بلاعوض و قرض‌الحسنه نیز به افرادی که در این روستا دار قالی دایر کنند و قالی‌باف بشوند، داده می‌شود. وی پس از بازدید از منازل بازسازی شده، کلید یکی از خانه‌ها را به طور نمادین به مالک این خانه تحویل داد.
این خانه سیزده هزارمین واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده استان بود.
اظهارات همراهان رئیس‌جمهور
به گزارش خبرنگار کیهان در تبریز، همچنین در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان هشترود گفت: رهنمودهای رهبری در زمینه لزوم خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، نقشه راهی برای ملت ایران و مسلمانان جهان است. پیروزی در حماسه بزرگ سیاسی انتخابات خرداد، موجب خلق حماسه بزرگ اقتصادی خواهد شد و دولت‌های نهم و دهم احمدی‌نژاد کارهای بزرگی در کشور انجام داده است.
براساس همین گزارش با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت مجتمع فولاد نصر آذربایجان با ظرفیت 300 هزار تن تولید انواع مقاطع فولادی، نبشی، ناودانی و تیرآهن بهره‌برداری شد. فولاد نصرآذربایجان در 83 هزار متر مربع مساحت و 14 هزار و 500 متر مربع زیربنا احداث شده و 12 میلیون دلار برای خرید ماشین‌آلات آن هزینه شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در بناب گفت: اگر بتوانیم از بحرانی که دشمن برای شکست دادن ما در عرصه علمی و فنی ایجاد کرده، عبور کنیم، تبدیل به قدرت جهانی خواهیم شد.
فریدون عباسی افزود: ایران اکنون به بهانه هسته‌ای، مورد تهاجم صنعتی و اقتصادی قرار گرفته است و سازمان انرژی اتمی کشور، در صدد است سایت بناب را مرکز توسعه کاربرد پرتوهای شمال غرب ایران کند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز به خبرنگاران گفت: دشمن به دنبال ایجاد بحران غذایی در کشور و جدایی مردم از نظام بود ولی با تولید محصولات غذایی، این نقشه خنثی شد و امروز بخش عمده مواد غذایی مورد نیاز کشور، در داخل تولید می‌شود.
صادق خلیلیان افزود: سطح زیرپوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار در دولت‌های نهم و دهم از یک میلیون و 300 هزار هکتار فراتر رفته است.
حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در مراغه گفت: در 3 سال گذشته و برخلاف 33 سال گذشته که تنها 300 مدرسه کارگاه رایانه داشتند، این رقم به 33 هزار مدرسه رسید.
حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برای تغییر ساختار تعلیم و تربیت در کشور بوده و به رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان کمک می‌کند.
مصوبات دولت در تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معاون اول رئیس جمهور صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در اختیار استاندار قرار می‌گیرد تا طرح‌های نیمه تمام استان با استفاده از این منبع تکمیل و تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
محمدرضا رحیمی انتقال آب ارس به مزارع کشاورزی دشت مرند و تبریز را نیز از دیگر مصوبات مهم دولت در تبریز دانست و گفت: این مصوبه با تشکیل گروهی متشکل از معاون اول رئیس جمهور، وزرای نیرو، کشاورزی، اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور و استاندار آذربایجان شرقی عملیاتی شدن این انتقال را پیگیری می‌کنند.
وی همچنین مطالعه و اجرای برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز-تهران- مشهد را از دیگر مصوبات هیئت دولت در دور چهارم سفرش به تبریز اعلام کرد و گفت: این مصوبه با مشارکت بخش خصوصی عملی می‌شود و مسیری برای اتصال به اروپا خواهد بود.

 


ملی‌گراها به تعهداتشان پشت پا می‌زنند
من به صراحت می‌گویم:
ملی‌گراها اگر بودند، به راحتی در مشکلات و سختی‌ها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز می‌کردند.
و برای اینکه خود را از فشارهای روزمره سیاسی برهانند همه کاسه‌های صبر و مقاومت را یکجا می‌شکستند و به همه میثاق‌ها و تعهدات ملی و میهنی ادعای خود پشت پا می‌زدند.
صحیفه نور - ج 20 - ص 243

 


رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران سر جنگ و نزاع با هیچ کشوری را نداشته و ندارد و خواهان تنش‌زدایی و حُسن همکاری و روابط با همه کشورهای دنیا به استثنای رژیم اشغالگر قدس است؛ البته با این رژیم نیز سر جنگ نداریم.
به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع تعدادی از جوانان فعال فرهنگی سیاسی ، با اشاره به تقاضای آنان برای ورود به صحنه انتخابات گفت: اگر این تقاضای شما را بپذیریم یعنی شخص دیگری برای انجام این رسالت بزرگ نیست؛ در صورتی که بنا بر این بود که با انقلاب اسلامی و پس از گذشت سه‌دهه از برپایی نظام جمهوری اسلامی، به جایی برسیم که توسعه انسانی، مادی و معنوی کشور در حدّی قرار گیرد که جمع کثیری از مدیران و سرآمدان کارآمد و توانمند برای اداره کشور تربیت شوند و پشتوانه حال و آینده پیشرفت کشور قرار گیرند و در مقطع کنونی کشور افرادی مدیر و توانا سکاندار مسئولیت‌های خطیر کشور شوند.
هاشمی رفسنجانی در بیان راه‌حل‌های خود برای برون‌رفت از مشکلات و معضلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، به دیدگاه‌های همیشگی خود اشاره و تأکید کرد: مسیر عبور از نابسامانی‌ها از دو مرحله و تصمیم می‌گذرد. ابتدا بازگرداندن وحدت و همدلی و اعتماد همه اقشار و سلایق کشور و نیز در پیش گرفتن تعامل و همکاری بین‌المللی با دنیا.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سر جنگ و نزاع با هیچ کشوری را نداشته و ندارد و خواهان تنش‌زدایی و حُسن همکاری و روابط با همه کشورهای دنیا به استثنای رژیم اشغالگر قدس است؛ البته با این رژیم نیز سر جنگ نداریم، ولی اگر همانند دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد تعرض قرار بگیریم، با همه توان از خود دفاع کرده و هر متجاوزی را از کرده‌ خود پشیمان خواهیم کرد و حتی اگر کشورهای عربی برای احقاق حق مردم فلسطین با اسرائیل وارد نبرد شوند، ما هم کمک خواهیم کرد. وی در برابر درخواست‌های اقشار گوناگون مردم برای حضور در عرصه انتخابات آینده ریاست جمهوری، به مشکلات بزرگ و تعهدات بدون پشتوانه و نجومی دولت آینده اشاره کرد و گفت: دولت آینده نزدیک به 500 هزار میلیارد تومان بدهی و تعهد به گردن خواهد داشت و در کنار آن وعده‌های عمل نشده و خیالی و به هم ریختگی نظام اداری، اقتصادی و اعتماد متقابل مردم، مسئولان و گروه‌ها نیز کار را بسیار مشکل خواهد ساخت. وی افزود: هیچ‌گاه از مسئولیت خدمت به مردم و نظام شانه خالی نکرده‌ام و اکنون نیز نمی‌گویم که نمی‌آیم، اما دولت آینده کار و مسئولیت خطیری بر عهده خواهد داشت که نیازمند خواست همه ارکان نظام، وحدت و همدلی گروه‌ها، حمایت مردم و همکاری و تعامل بین‌المللی و بدون معارضه با دنیاست.

 

 


همزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و به مناسبت بزرگداشت مقام زن، رئیس‌جمهور از 50 زن برگزیده کشور تقدیر کرد.
محمود احمدی‌نژاد، صبح دیروز در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده سال که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به اینکه تمام قدرت‌طلبی‌ها ناشی از وابستگی انسان است، اظهار کرد: ایثار راه کمال انسان است و رابطه مادر و فرزند از جنس عشق و ایثار است.
وی با اشاره به اهمیت زن گفت: زن کانون عشق و محبت است،‌ترویج مهربانی در جامعه انسانی برعهده زنان است و ماندگاری و تعالی جامعه برعهده مادران و زنان است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه زن محور است اما اندیشه مادی باطراحی‌های گسترده حقیقت امور رابا ظواهر جابجا کرده است اظهار داشت: مادری که سه فرزند معلول را نگه می‌دارد و آنان را بزرگ می‌کند، بزرگتر است یا امثال بنده؟ ممکن است به ظاهر این فرد گمنام باشد اما در تمام هستی شناخته شده است.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر زنان درعالم نباشند عالم جهنم است، گفت: زن و مادر ریشه محبت و عشق است. بدون آنان در جامعه انسانی، عشق و محبت نیست.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بشری شیطان تلاش کرده است تا تعریف سعادت و انسان را عوض کند، گفت: انسان‌سازی مهمترین کار زن است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌گویند پشت هر زن یک مرد موفق است، گفت: به نظرم این حرف‌ها همه حاشیه است چرا که اصلا همه چیز زنان هستند.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 60 تا 70 سال درگیری بر سر این بوده است که زنان در بیرون از خانه حضور و فعالیت داشته باشند یا خیر گفت: به نظر من باید دید که کدام مسئله منجر به کمال انسان می‌شود؟ اگر کمال زنی در بیرون رفتن از خانه است، چه اشکالی دارد و اگر مردی با بیرون رفتن از خانه کمالی به دست نمی‌آورد چه نیازی به بیرون رفتن آن است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه زن تجلی لطف خدا و کانون مهرورزی است، گفت: زنان کانون تولید تمام ارزش‌های انسانی و الهی هستند. یک مادر و یک زن ارزش بسیار بالایی دارند و مظهر عشق درجامعه هستند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه جایگاه زنان ایرانی در سطح جهان بسیار بالاست، گفت: به نظر من باید مجسمه تمام زنان ایرانی را طلا گرفت.
وی افزود: بعضی تبعیض‌ها و ظلم‌ها که نسبت به زنان انجام می‌شود هیچ ارتباطی به دین ما ندارد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز زنان مظهر تعالی و رشد و پیشرفت هستند. انشاءالله حوزه مشاوران رئیس‌جمهور در امور زنان نیز ارتقا پیدا کرده و تبدیل به معاونت می‌شود و راه برای پیشرفت‌های بعدی باز می‌شود.
گفتنی است پیش از سخنان رئیس‌جمهور مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد:
در جلسه شب گذشته هیات دولت با لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه موافقت شد و این موضوع مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.
وی همچنین گفت: در این جلسه با تقلیل ساعت کاری زنان سرپرست خانواده و یا زنانی که فرزند کمتر از 7 سال دارند یا دارای فرزند معلول و یا همسر معلول هستند از 44 ساعت به 36 ساعت موافقت شد.
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی زنان و خانواده با حضور معاون اول رئیس‌جمهور،‌گفت: در این جلسه بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار مصوب شد و قرارشد در این ارتباط کارگروهی تشکیل شود تا جزئیات آن در این کارگروه تبیین و مشخص شود.

 


معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور گسترده مردم، وجود سلایق مختلف در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از الزامات و وظایف افراد در خلق این حماسه بزرگ سیاسی است.
سردارسرتیپ پاسدار « محمدحسین سپهر» در یازدهمین همایش بزرگ رده های نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادارات، وزارتخانه ها و کارمندان، افزود: وجود بصیرت، موقع شناسی، ایجاد فضای امید و پرهیز از سیاه نمایی و شناخت عمیق از شرایط داخلی و خارجی را از دیگر الزامات و وظایف افراد در خلق این حماسه عنوان کرد. سپهر در ادامه با بیان این که وظیفه سپاه در انتخابات آتی ریاست جمهوری فقط روشنگری است، گفت: تابلوی سپاه پاسداران برای هیچ کاندیدایی بالا نخواهد رفت و هزینه هیچ فردی نخواهد شد. وی با بیان این که در آستانه یک امتحان و حماسه سیاسی بزرگ یعنی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، یادآور شد: نترسیدن، مقاومت، ایستادگی، صبر، شجاعت، عزت نفس، بصیرت، شناخت دشمن، حق‌طلبی و عدالت خواهی عناصر این حماسه را تشکیل می دهند. وی گفت: جلوگیری از حضور مردم، تردید آفرینی در سلامت انتخابات، تلاش برای ممانعت از وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب، تلاش برای موفقیت جریان‌های غیرهمسو با نظام، بحرانی جلوه دادن فضای سیاسی کشور، افزایش منازعات قدرت، ماجراجویی در انتخابات و ایجاد چالش برای براندازی و یاس‌آفرینی از جمله برنامه های راهبردی د شمنان برای انتخابات آتی است.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: افزایش تحریم ها، اجماع سازی جهانی بر ضد نظام، بازکردن پرونده های حقوق بشری و القای مذاکره با آمریکا به عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات به عنوان دیگر راهبردهای دشمنان نظام به شمار می رود.
سپهر در ادامه یادآور شد: حضور گسترده در پای صندوق های رای، گوش به فرمان رهبری بودن، تداوم روحیه انقلابی، ایجاد امید و نشاط در بین توده ها، تخریب نکردن هیچ کدام از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان و توهین، تهمت و افترا نبستن به کاندیداهای انتخابات از جمله وظایف اصلی پاسداران و بسیجیان به شمار می رود.

 


مقامات ارشد صهیونیستی با انتقاد از رویکرد نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران، چنین رویکردی را اغراق‌آمیز و مشکل‌آفرین خواندند.
به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «عاموس یادلین» فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سخنرانی در کنفرانس سالانه روزنامه «جروزالم پست» در نیویورک، با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی اسرائیل به دلیل پافشاری برای تعیین خط قرمز مقابل برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که پیش از بررسی گزینه اقدام نظامی علیه ایران، زمان بیشتری باید برای به کارگیری دیپلماسی و کارآمدی تحریم‌ها در نظر گرفته شود.
این مقام سابق صهیونیستی افزود که ما باید علاوه بر به کارگیری دیپلماسی و اقدامات اقتصادی در قبال ایران، زمان بیشتری برای اجرای سایر استراتژی‌ها صرف کنیم.
یادلین در عین حال گفت که زمان هرگونه اقدام نظامی علیه ایران باید سنجیده شود تا این اطمینان به وجود بیاید که اسرائیل هم بهای تلفات ناشی از حمله نظامی و هم ناکامی در جلوگیری از فرار هسته‌ای ایرانی‌ها را نخواهد داد.
این مقام صهیونیستی در ادامه سخنرانی خود موضوع تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران را «مشکل‌آفرین» توصیف کرد و با اشاره به اینکه اسرائیل باید از انجام چنین کاری دوری کند، مدعی شد که براساس باور او، اسرائیل با تعیین خط قرمز برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر می‌شود که دشمن امکان مانور پیرامون این خط قرمزها را به دست بیاورد.
یادلین ضمن تأیید اینکه بمب هسته‌ای نیازمند اورانیوم است که تا 90 درصد غنی شده است اما نتانیاهو خط قرمز را برای اورانیوم غنی شده 20 درصد تعیین می‌کند، مدعی شد که اگرچه ایران در مسیر نقض مرز تعیین شده توسط نتانیاهو است، اما این به معنای این نیست که ایرانی‌ها بمب دارند.
همچنین به گزارش فارس، «مئیر داگان» در مصاحبه مشترک با روزنامه جروزالم‌پست و نیویورک‌تایمز در نیویورک گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با متمرکز کردن توجه جهان به حمله بالقوه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران، به تلاش‌ها برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران لطمه وارد کرد.
طبق این گزارش، پیشتر زمانی که داگان از نتانیاهو بر سر مسئله ایران انتقاد می‌کرد، باعث ایجاد آشفتگی و دلخوری شده بود، با این حال، وی افزود که عقاید او هنوز تغییر نکرده است.
داگان گفت: برای نخستین بار اسرائیل و کشورهای عربی منافع مشترکی با یکدیگر دارند چرا که عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و آذربایجان بیش از اسرائیل مورد تهدید قرار دارند.
وی با بیان اینکه تهدید درباره حمله به ایران به نفع اسرائیل نیست، اظهار داشت: این کار مسئله ایران را از مسئله‌ای جهانی به مسئله اسرائیل تبدیل می‌کند. خوشحال‌تر می‌شدم اگر باراک اوباما در ریاض و نه در بیت‌المقدس، اعلام می‌کرد که به ایران اجازه نخواهد داد، تسلیحات هسته‌ای تولید کند.
براساس گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز روز (یکشنبه) با ادعای عدم پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و اعلام اینکه در به تصویر کشیدن تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای تهران اغراق شده است، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی اسرائیل خواست تا در قبال ایران با سران آمریکایی همکاری هوشمندانه و آرامی داشته باشد.
براساس این خبر، اولمرت ضمن سخنرانی روز یکشنبه در سازمان ملل و اعلام اینکه ایران هنوز از خط قرمز تعیین شده توسط نخست‌وزیر اسرائیل عبور نکرده است، درباره اغراق نخست‌وزیر فعلی اسرائیل در جلوه دادن تهدید بالقوه ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران هشدار داد و گفت که باور دارد همکاری آرام تل‌آویو با آمریکایی‌ها بهترین استراتژی پیش‌رو خواهد بود.

 


معاون وزير راه از فعال شدن كريدور ترانزيتي شمال-جنوب كشور در سال جاري خبر داد.
شهريار افندي‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روزهاي 03 و 13 ارديبهشت ماه در كشور آذربايجان و شهر باكو، پنجمين اجلاس كريدور شمال- جنوب با حضور اعضاي مؤسس و اعضاي اصلي انجام مي‌شود. وي ادامه داد: اميدوارم با فعال شدن كريدور شمال- جنوب بتوان در سال 29 سهم قابل توجهي به ترانزيت كشور اضافه كرد.
افندي‌زاده با تأكيد بر لزوم فعال كردن محور شرق و مزاياي اين كريدور ترانزيتي، تصريح كرد: طي تفاهمي كه در آينده بين هندوستان، ايران و افغانستان برقرار خواهد شد، مي‌توانيم از بندر چابهار به سمت مرز دوغارون اقدام به ترانزيت كالاهاي هندوستان كنيم. همچنين به سمت افغانستان نيز از مرز ايران و بالعكس ترانزيت كالا خواهيم كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: همچنين با فعال كردن محور شرق كشورهاي SIC مي‌توانند از مرز شرقي كشور نظير سرخس استفاده كنند كه اين امر به افزايش هرچه بيشتر ترانزيت عبوري از كشور مي‌انجامد. نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت افزود: اميد است بتوان شبكه ريلي بندرعباس- تهران- قزوين- رشت را هر چه سريع‌تر فعال كرد؛ خط آهن قزوين- رشت به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد و اين امر در توسعه ترانزيت كريدور شمال به جنوب با تكميل راه‌آهن رشت- انزلي- آستارا مؤثر خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: اين خط آهن بندرعباس را به آستارا آذربايجان و سپس روسيه و شمال آفريقا متصل مي‌كند.
افندي‌زاده اضافه كرد: با فعال شدن محور ريلي قزاقستان به سمت تركمنستان، ايران و تركيه تقريباً محورهاي اصلي كريدور شمال- جنوب و كريدور شرق- غرب در كشور ايران به صورت تقاطع فعال مي‌شود و ايران به عنوان چهار راه ترانزيتي جهان در دنيا مطرح خواهد شد.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: مثلث طلایی مالاکا، باب المندب و تنگه هرمز، مثلث مهمی است که بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، محل تمرکز نیروی دریایی است.
امیر :«حبیب‌الله سیاری» با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در منطقه بندر امام خمینی نیروی دریایی ارتش، فعالیت‌ها و اقدامات این نیرو را در طول دوران مقدس تشریح کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به فعالیت‌های کنونی نیروی تحت امر خود و سفرهای بین‌المللی آن اشاره و تصریح کرد: مثلث طلایی مالاگا، باب المندب و تنگه هرمز، مثلث مهمی است که بنا به توصیه رهبری، محل تمرکز نیروی دریایی است و همان طور که اشاره کردم 93درصد واردات و صادرات ما از این مسیر انجام می‌شود.
وی همچنین با اشاره به دریانوردی 25 ناوگروه و 25 هزار کیلومتر دریانوردی از سوی کارکنان نیروی دریایی ارتش گفت: این برنامه، راهبردی نیروی دریایی است که در سواحل و دریاهای بین‌المللی حضور داشته باشد و ما تاکنون 20 برابر محیط کره زمین را دریانوردی کرده‌ایم.

 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: آمریکا توان عملیات نظامی در سوریه را ندارد.
سرلشکر سید «حسن فیروزآبادی» در حاشیه گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) با اشاره به برخی اتهامات به دولت سوریه گفت: تناقض‌گویی‌های مقامات ارشد صهیونیستی و دولتمردان آمریکا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نشان می‌دهد که اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به دولت سوریه مسخره و ساختگی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:‌تروریست‌ها که در سوریه می‌جنگند، عناصر جنگ و استکبارند که منافع صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند.
فیروزآبادی درخصوص اینکه آیا آمریکا به سوریه حمله می‌کند یا خیر،‌گفت: آمریکا نه قادر است و نه عملیات نظامی در سوریه انجام می‌دهد، خودشان هم این موضوع را بارها اعلام کرده‌اند. آنها به دنبال فراراز افغانستان هستند حال چگونه در کشور دیگری جنگ را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: در همین حال و بدون جنگ هم اداره این ارتش وسیع آمریکا که در دنیا پخش شده کار دشواری است و هزینه‌هایش کمر بودجه آمریکا را می‌شکند. حال اگر جنگ جدیدی ایجاد کنند این هزینه‌ها 10 برابر می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10