(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - شماره 20477

PDF نسخه 

حدیث دشت عشق
فتح قاره کهن با پیروزی در فینال جام بیست و چهارم
قهرمانی کاله در والیبال باشگاه‌های آسیا نماینده ایران جهانی شد
اخبار کوتاه از فوتبال
تبدیل مجمع به مراسم تودیع و معارفه
ابراهیمی جایگزین اسبقیان در فدراسیون قایقرانی شد
هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا استقلال از العین صدرنشینی می خواهد
ورود وزارت ورزش به ماجرای اختلافات وزنه برداری
ترکیب تیم ملی دوومیدانی در مسابقات جایزه بزرگ آسیا
اطلاعات نادرست به کی‌روش داده‌اند
کفاشیان: دست وزارت ورزش روی سر فوتبال باشد، کافی است
دورتموند در نیم‌قدمی فینال لیگ قهرمانان اروپا
رئال مادرید در جستجوی معجزه بارسا
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد بسیجی شهید «مصطفی دشتیان»
جاذبه در حد امکان، دافعه در حد ضرورت
طلوع طلاییه دیگر طلایی نخواهد شد و سه راهی شهادتش همیشه داغدار شهادت توست و خاک پاکش هم چنان تابوت پیکرت و فضایش هنوز آکنده از ندای یا زهرایت.
ای بی‌مزار! ای که نامت تا ابد در طلاییه در اهتزاز خواهد ماند، به ما بگو چه رازی میان تو و مادرت زهرا (سلام‌الله علیها) است که چنان با یادش می‌زیستی و به نامش نفس می‌کشیدی و مشتاقانه پهلو سپر تیر کردی و خونت جاری شد و ملائک از تو به شگفت آمدند و تو بی‌قبر ماندی و بی‌نشان. هنگام شهادت روزه بودی و زیاد روزه می‌گرفتی. از میان خاطرات رفیقانت خیلی چیزها نصیبم شد. از اخلاق و تواضعت در برابر مردم گرفته تا اخلاص و خلوصت در برابر خدا. نماز شبت و به دل کوه زدن‌هایت، و خادم مسجد بودنت که صبح‌ها زودتر از همه به مسجد می‌رفتی و درب مسجد را به سوی مردم می‌گشودی و شب‌ها دور از چشم همه به نظافت آن می‌پرداختی. هنوز مسجد محل، صدای اذانت را در مناره‌ها به یادگار دارد و تصویر زیبایت بر کاشی‌های مسجد یاد تو را در دلها زنده نگه می‌دارد.
فرازی از نوشته شهید: همیشه سعی کنید جاذبه ما بیشتر از دافعه ما باشد. به قول شهید بهشتی جاذبه در حد امکان و دافعه در حد ضرورت. اختلاف سلیقه‌ها باعث جدایی شما نگردد و همیشه سعی کنید در کارهای خود پیرو ولایت فقیه باشید.

 


بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا با پیروزی تیم کاله ایران مقابل الریان قطر و نخستین قهرمانی این تیم در این رقابت ها به پایان رسید.
دیدار نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت 16:30 دیروز در سالن 12 هزار نفری آزادی میان دو تیم کاله ایران و الریان قطر آغاز شد. بازیکنان کاله که بدون شکست به این مرحله از رقابت ها صعود کردند در این بازی نیز در سه گیم متوالی با نتایج (25 بر 22)، (25 بر18) و (25 بر 21) حریف خود را شکست دادند و به عنوان قهرمانی دست یافتند.
بازیکنان دو تیم که مشخص بود آنالیز دقیقی از یکدیگر داشتند در گیم اول رقابت نزدیکی را دنبال کردند اگر چه سرویس های ساده قطری ها و اشتباهاتی بعضا در این بخش داشتند و به موازات آن دریافت های بهتر کاله باعث پیروزی این تیم در این گیم شد.
با سرویس فرهاد قائمی گیم دوم آغاز شد. بازیکنان الریان قطر در بسیاری از دقایق این گیم سعی داشتند با کار تهاجمی‌تر جریان بازی را به سود خود پیش ببرند اما بازیکنان کاله با یک بازی منطقی، عملکرد بهتر در دفاع روی تور و همچنین حملاتی که در دریافت های اول حریف را با مشکل مواجه کرد این گیم را هم از آن خود کردند.
برخلاف گیم های اول و دوم، شاگردان بهروز عطایی در گیم سوم و از همان دقایق ابتدایی این گیم فاصله خود را با الریان قطر امتیاز به امتیاز بیشتر کردند تا با برتری در این گیم و پیروزی قاطع بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.در این گیم عثمان کاپیتان تیم الریان به خاطر اعتراض به داور بابت امتیازی که به بازیکنان کاله داد کارت زرد گرفت.
تیم کاله در حالی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را از آن خود کرد که دومین حضور در این رقابت ها را تجربه می کرد. البته این تیم در دوره پیشین این رقابت ها که سال گذشته به میزبانی چین برگزار شد بعد از نمایندگان قطر و کشور میزبان به عنوان سوم بسنده کرد.
تیم والیبال کاله با کسب نخستین قهرمانی خود در مسابقات باشگاه ها سهمیه شرکت در مسابقات باشگاه های جهان را از آن خود کرد. این رقابت ها مهر ماه به میزبانی کشور برزیل برگزار می شود. قهرمانی کاله در این دوره از مسابقات والیبال باشگاه های آسیا نهمین قهرمانی نمایندگان ایران در این مسابقات محسوب می شود.

 


اتحادیه محلی برای حمله باشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال
جلسه اتحادیه باشگاه‌ها به محلی برای انتقاد باشگاه‌ها از سیاست‌های فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. جلسه ماهانه اتحادیه باشگاه‌های فوتبال دیروز با حضور تعدادی از مدیران باشگاه‌های فوتبال برگزار شد. در این جلسه انتقادهای تندی علیه فدراسیون فوتبال و سیاستش در کاهش تعداد تیم‌های لیگ مطرح شد. در میان مدیرانی که حضور داشتند، تنها محمدصادق درودگر، مدیرعامل باشگاه ملوان از کاهش تیم‌های لیگ‌برتری دفاع کرد. به گفته اعضای اتحادیه باشگاه‌ها، 15 باشگاه مخالف 16 تیمی شدن لیگ هستند . در این جلسه همچنین از غیبت نمایندگان باشگاه پرسپولیس و استقلال در جلسه انتقاد شد و حتی توضیح عزیز محمدی درباره غیبت پرسپولیس و استقلال در این جلسه با اعتراض برخی از مدیران روبه‌رو شد.عزیزمحمدی پس از پایان جلسه مدیران باشگاه‌ها اعلام کرد، با توجه به اصرار باشگاه‌ها به 18 تیمی ماندن لیگ برتر، در یکی، دو روز آینده با اعضای مرکزی اتحادیه به دفتر کفاشیان می‌رود تا نظر رسمی باشگاه‌ها را به فدراسیون اعلام کند.
مشخص شدن تکلیف شهرداری تبریز تا پایان هفته
اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی با تاکید بر اینکه حداکثر تا پایان هفته جاری هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال پرونده تیم شهرداری تبریز را به کمیته انضباطی ارجاع داده و ما نیز رای می دهیم، گفت: هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال هنوز هیچ پرونده‌ای را در خصوص تیم شهرداری تبریز به ما ارجاع نداده است و تحقیقات آن‌ها با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط همچنان ادامه دارد. روال قانونی کار به این شکل است که پس از آنکه بررسی‌ها و تحقیقات کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به پایان رسید پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده و این کمیته انضباطی است که فقط می‌تواند رای دهد نه هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال.
پیشنهاد پرسپولیس به بازیکن مراکشی
رسانه‌های مغربی از پیشنهاد جدی پرسپولیس به هافبک جوان الفتح مراکش خبر دادند. سایت "البطوله" مراکش خبر داد که پرسپولیس علاقه زیادی به جذب مروان سعدان، هافبک تیم الفتح دارد و پیشنهادی رسمی به او داده است.مروان سعدان از بازیکنان جوان و آینده‌دار الفتح است که در این فصل بازی‌های زیبایی را برای تیمش به نمایش گذاشته. او از بازیکنان آینده‌دار فوتبال مراکش به شمار می‌آید و تا سال 2015 با الفتح قرارداد دارد. این سایت به نقل از منابع آگاه خبر داد که پرسپولیس با جدیت به دنبال جذب این بازیکن جوان حتی به صورت قرضی است.
قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال با اسپانسر جدید
قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال و شرکت هواپیمایی آسمان ظهر دیروز با حضور علی کفاشیان، مهدی محمدنبی و عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال و بابایی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در دفتر این شرکت امضا شد.طبق این قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان متعهد شد تا وظیفه خدمات کلیه پروازهای تیم ملی فوتبال ایران از بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 تا پایان جام ملت‌های 2015 را انجام دهد.
گرث بیل بازیکن سال فوتبال انگلستان
مهاجم تیم فوتبال تاتنهام به عنوان برترین بازیکن سال اتحادیه حرفه‌ای فوتبال انگلستان انتخاب شد، ضمن اینکه جایزه بازیکن جوان سال فوتبال جزیره نیز به این بازیکن ولزی رسید.»گرث بیل»سومین بازیکنی است که طی یک فصل موفق شده است، هر دو جایزه برترین بازیکن سال اتحادیه حرفه‌ای فوتبال انگلستان و جایزه بازیکن جوان سال لیگ انگلستان را از آن خود کند.بیل که در فصل 11-2010 هم به عنوان برترین بازیکن جوان سال انتخاب شده بود در این فصل از رقابت‎ها 19 گل برای تاتنهام در رقابتهای لیگ برتر انگلستان به ثمر رسانده است.
پیشنهاد 180 میلیاردی به صداوسیما
رییس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران مبلغ پیشنهادی برای حق پخش تلویزیونی را 180 میلیارد تومان در سال عنوان کرد. عزیزالله محمدی درباره پیشنهاد باشگاه‌ها برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر گفت: نظام جام باشگاهداری مصوب شده و قرار است تا یک هفته‌ آینده نظر باشگاه‌ها به مجلس فرستاده شود تا بودجه لازم را به تصویب برساند. استدلال ما این است که صدا‌وسیما دولتی است و باید بودجه خوبی را برای حق پخش رقابت‌های فوتبال در نظر بگیرد. بر همین اساس پیشنهاد ما بوده که 90 میلیارد تومان به عنوان حق پخش و همچنین 90 میلیارد تومان دیگر هم به عنوان کمک دولت از طریق صدا‌وسیما به باشگاه‌ها داده شود.

 


خسرو ابراهیمی جایگزین محمد شروین اسبقیان در فدراسیون قایقرانی شد.
دیروز مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی برای بررسی تقویم سال 92 و ارائه گزارش های مالی برگزار شد، اما این مجمع در اصل محل خداحافظی اسبقیان از ریاست فدراسیون قایقرانی بود.بر این اساس مجمع سالانه فدراسیون قایقرانی تبدیل به مراسم تودیع و معارفه محمد شروین اسبقیان و خسرو ابراهیمی شد.
در ادامه مجمع دیروز فدراسیون قایقرانی، محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون با ارائه گزارشی از کار خود اعلام کرد، اگر با رفتنش از فدراسیون مشکلات حل می‌شود علاقه دارد تا به طور رسمی استعفا دهد تا یکی از اهالی این رشته با حضور در فدراسیون قایقرانی مشکل ایران را حل کند. پس از استعفای اسبقبان، خسرو ابراهیمی به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی معرفی شد. خسرو ابراهیمی، پیش از این نایب رئیسی فدراسیون قایقرانی و ریاست کمیته کانوپولو را بر عهده داشته است. سجادی معاون ورزش حرفه‌ای قهرمانی وزارت ورزش پس از انتخاب خسرو ابراهیمی به عنوان سرپرست قایقرانی گفت: آقای اسبقیان خودش درخواست داده بود و با قبول مجمع تصویب شد یکی از اعضای هیات رئیسه به عنوان سرپرست انتخاب شود. هم‌اکنون نیز که آقای ابراهیمی سرپرست فدراسیون است به صلاح نیست که انتخابات به تاخیر بیفتد و باید هرچه سریع‌تر انتخابات ریاست فدراسیون را برگزار کنیم.

 


هفته ششم لیگ قهرمانان امشب با انجام 8 مسابقه در شرایطی آغاز می‌‍ شود که در این دیدارها استقلال برای صدرنشینی مهمان العین امارات است که خودش برای صعود حتما باید مقابل حریف ایرانی پیروز شود و سپاهان هم در دیداری تشریفاتی به مصاف الغرافه قطر می‌رود.
روز نخست از هفته ششم مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه با برگزاری 8 دیدار از شرق و غرب آسیا برگزار می‌شود.
در گروه C تکلیف تیم‌های صعود کننده و حذف مشخص شده است و دو دیدار باقیمانده تشریفاتی است. در یکی از این دیدارها سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان الغرافه قطر است. انتقام شکست دیدار رفت، اعاده حیثیت و آماد‌ه‌سازی برای حضور بهتر در فینال جام حذفی انگیزه اصلی شاگردان کرانچار برای این بازی خواهد بود. ضمن اینکه الغرافه از این بازی به عنوان دیداری تدارکاتی مناسب برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا خود را آماده می‌کند.
در گروه D تیم فوتبال استقلال برای صدرنشینی به مصاف تیم العین امارات می‌‎رود که کور سوی امیدش برای صعود به برد آبی‌پوشان و شکست الهلال بستگی دارد. شاگردان قلعه‌نویی در روزی که برای صدرنشینی به میدان می‌روند، می‌خواهند ابتدا در این بازی بازنده نباشند و سپس آمادگی نفرات خود را برای بازی مهم با فولاد در لیگ برتر که حکم قهرمانی‌ آنها در لیگ دوازدهم دارد، حفظ کند. اما در دیگر بازی مهم این گروه، الهلال هم در زمین الریان قطر به فکر کسب یک امتیاز و قطعی کردن صعودش به مرحله بعدی است.برنامه کامل دیدارهای روز نخست از هفته ششم مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:
گروه C:* سپاهان اصفهان - الغرافه قطر(ساعت 20:30)* الاهلی عربستان - النصر امارات
جدول رده‌بندی گروه C:1- الاهلی عربستان 13 امتیاز ،2- الغرافه قطر 10 امتیاز،3- سپاهان ایران 6 امتیازو 4- النصر امارات بدون امتیاز
گروه D:* الریان قطر - الهلال عربستان* العین امارات - استقلال ایران( ساعت 19:50)
جدول رده‌بندی گروه D:1- استقلال ایران 10 امتیاز ،2- الهلال عربستان 9 امتیاز،3- العین امارات 6 امتیاز 4- الریان قطر 4 امتیاز

 


معاون وزارت ورزش و جوانان از بررسی اختلافات وزنه برداران در این وزارت خانه خبر داد.
حمید سجادی گفت: بهداد سلیمی به عنوان یک قهرمان و قوی ترین مرد جهان برابر سرمربی تیم ملی قرار گرفت، برای برطرف کردن این مشکلات به ماجرا ورود پیدا خواهیم کرد و با بررسی کامل هیچ نگرانی و مشکلی وجود ندارد و رسانه‌ها باید برای تفاهم بین ورزشکاران تلاش کنند.

 


7 ملی‌پوش دوومیدانی برای حضور در رقابت‌های جایزه بزرگ آسیا، 12 اردیبهشت عازم بانکوک تایلند خواهند شد.
مسابقات جایزه بزرگ آسیا 14 اردیبهشت ماه در بانکوک تایلند آغاز می‌شود که رضا قاسمی در ماده 100 متر، سجاد هاشمی در 400 متر، احمد فرود و حسین کیهانی در 3000 متر، امیر حسین زاده رهبر در پرش ارتفاع نفرات کشورمان در بخش مردان هستند و در قسمت بانوان نیز فرزانه فصیحی در ماده 100 متر و مریم طوسی در 400 متر به همراه احمد گودرزی (مربی) نفرات اعزامی به این رقابت ها هستند.

 


رئیس فدراسیون فوتبال می گوید: در حمایت از تیم ملی همین که دست وزارتخانه روی سر ما باشد، برایمان کافی است.
جلسه وزیر ورزش و جوانان با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد. در پایان این جلسه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مواردی را مطرح کرد که بخشی از آنها در ادامه می آید:
* وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره اهمیت بازی‌های تیم ملی در خرداد ماه صحبت کرد و تاکید داشت که باید تمام حمایت‌ها از تیم ملی صورت بگیرد تا ایران بتواند راهی جام‌جهانی برزیل شود. مقرر شد در یک‌ونیم ماه آینده تا شروع این بازی‌های حساس فدراسیون وقت بیشتری برای برنامه‌های حمایتی از تیم ملی بگذارد. وزیر ورزش قول داد کاملا از تیم ملی حمایت کند.
* تصمیم در خصوص 16 یا 18 تیمی شدن لیگ به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال واگذار شد. در هیات رئیسه جلسات بیشتری خواهیم داشت اما آنچه مسلم است تا پایان مسابقات لیگ امسال هیچ تصمیم جدیدی دراین‌باره گرفته نمی‌شود.
* ما موضوع تغییر داور بازی با قطر را با فیفا در میان گذاشته و درخواست دادیم اما آنها پای تصمیم‌شان هستند و انتخاب داور درست بوده است. به هر حال فکر می‌کنم که دیگر نباید به این مسائل پرداخته شود و تیم ملی باید به فکر بازی‌هایش باشد و تمرکزش را روی عملکردش گذاشته تا موفق شود.
* رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی روش اعلام کرده یکسری از عوامل داخل فدراسیون باعث ایجاد حاشیه برای تیم ملی‌ هستندکه الان به عنوان نیروهای کمکی تیم ملی قطر یاد کرده نیز گفت: شاید یکسری اطلاعات نادرست در اختیار کی روش قرار گرفته باشد، اما مطمئن باشید که چنین چیزی واقعیت نخواهد داشت. این نظر شخصی کی روش است، اما ما وظیفه داریم تا از تیم ملی برای صعود برای جام جهانی حمایت کنیم. بعد از اتمام این مسابقات اصحاب رسانه می توانند نارضایتی های خود را به من اعلام کنند یا به سمت فدراسیون حمله کنند.

 


رئال مادرید برای صعود به دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا نیاز به انجام همان کاری دارد که بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل میلان در نیوکمپ انجام داد.
تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا که در دیدار رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 4 بر یک مقابل دورتموند آلمان تن به شکست داد امشب باید در بازی برگشت دست کم با نتیجه 3 بر صفر برنده شود تا به فینال راه پیدا کند. بارسلونا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالیکه با نتیجه 2 بر صفر در سن سیرو مقابل میلان تن به شکست داد، در بازی برگشت با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید. رئالی‌ها حالا باید همان بازی را الگوی خود قرار بدهند، اگرچه دورتموند نشان داده تیم آماده و یکدستی است و به نظر می‌رسد بیش از نیمی از راه صعود را طی کرده است.

 


*پس از نشست مسئولان فدراسیون بسکتبال و سازمان تیم‌های ملی با مهمد بچیروویچ،قرار شد اردوی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از روز 4 خرداد در تالار آزادی تهران برگزار شود.رقابت‌های قهرمانی آسیا مردادماه در فیلیپین برگزار می‌شود.
* مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد برای شرکت در مسابقات جهانی مجارستان، تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
* رقابت های شمشیربازی جایزه بزرگ جهان که در یونان برگزار شد به پایان رسید که در بخش تیمی ملی پوشان اسلحه سابر ایران به مصاف حریفان خود رفتند و در بین 23 تیم در جایگاه 19 جهان قرار گرفتند. تیم ملی ایران در این رقابت ها با حضور سه شمشیرباز در این اسلحه رقابت کرد، که محمد فتوحی، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی تیم را تشکیل می دادند.ملی پوشان ایرانی در بخش انفرادی نیز عملکرد خوبی نداشتند به ترتیب در مکان های 94، 140 و 84 جهان قرار گرفتند.
*تیم منتخب کشتی آزاد با ترکیبی از قهرمانان اوزان هفتگانه مرحله اول انتخابی تیم ملی، در رقابت‌های بین‌المللی جام دریای سیاه که روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه در شهر اودسا در اوکراین، برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها به این شرح است:55 کیلو: یاسر حیدر قلی‌نژاد،60 کیلو: سینا امینی،66 کیلو: محسن آقاجانی،74 کیلو: جعفر قاسمی،84 کیلو: مسعود مددی،96 کیلو: اباذر اسلامی و120 کیلو: فردین معصومی

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10