(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - شماره 20478

محدودیت‌های ترافیکی نمایشگاه بین‌المللی کتاب
احمدی‌مقدم: پلیس افتخاری یک ظرفیت اجتماعی است که با پلیس همکاری می کند
سوءاستفاده یک عضو تندرو اصلاح طلب از تریبون شورای شهر
چمران: شورای شهر طرح های جنسیت‌گرایی تصویب نمی‌کند
مدعی نیروی ماوراء طبیعی دادگاهی شد
دکتر زالی خبر داد
60درصد افرادمبتلا به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند
تا مردادماه شهریه‌های مهدکودک افزایش نمی‌یابد
خسارت شدید سرمای بهاره بر باغات میوه بناب
شبکه تهیه و توزیع موادمخدر در بروجرد متلاشی شد
هلاکت 5 شرور در مرز جنوب شرقی
کلاهبرداری پسر دخترنما در فضای مجازی
انفجار در خیابان جیحون
سارق اینترنتی در اصفهان دستگیر شد
مقابله با اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو
مقابله پلیس غنا با قتل کودکان معلول
خودکشی دانش‌آموز آمریکایی
درگیری در دانشگاه اردن
   


رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت‌های ترافیکی اطراف نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در مصلی تهران را تشریح کرد.
سردار سرتیپ حسین رحیمی گفت: این محدودیت‌ها، با هدف روان‌سازی عبور مرور خودروها و جلوگیری از ازدحام خودروها در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب اعمال خواهد شد.
وی افزود: توقف نکردن در خیابان‌های منتهی به نمایشگاه، مهمترین نکته‌ای است که همه بازدیدکنندگان و رانندگان عبوری حتماً باید آن را مراعات کنند و نیروهای پلیس خودروهای پارک شده در مسیرهای اعلام شده را با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهند کرد.
سردار رحیمی گفت: توقف در طول خیابان شهید بهشتی از چهارراه تختی تا پمپ بنزین خیابان پاکستان، طول خیابان شهید قنبرزاده و طول خیابان رسالت بعد از تونل رسالت در هر دو مسیر مطلقاً ممنوع خواهد بود.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده پارکینگ‌های متعددی برای استفاده عموم آماده شده است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.
رئيس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: این پارکینگ‌ها با ظرفیت بیش از پنج هزار خودرو، در تمامی ساعات برگزاری نمایشگاه آماده خدمت‌رسانی است.
سردار رحیمی افزود: ورودی پارکینگ گل‌گشت از بزرگراه غرب به شرق رسالت، ورودی پارکینگ لجستیک ارتش از خیابان‌های شهیدان مفتح و نقدی و ورودی پارکینگ ،27 از خیابان شهید بهشتی است.
وی همچنین گفت: دو پارکینگ از ورودی خیابان شهید قنبرزاده با ظرفیت بیش از سه هزار موتورسیکلت آماده سرویس‌دهی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: توصیه می‌شود در صورت امکان، از اتوبوس‌های شرکت واحد و وسیله‌های نقلیه عمومی استفاده شود که در این زمینه هم با هماهنگی‌های انجام شده اتوبوس‌های شرکت واحد از 5 میدان آزادی، راه‌آهن، صنعت، هفتم تیر و میدان خراسان علاقه‌مندان را به نمایشگاه کتاب منتقل می‌کنند.
سردار رحیمی گفت: ایستگاه‌های مترو هم از مسیرهای مختلف مانند رسالت و شهید بهشتی، مسافران را جابجا می‌کنند.

 


فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه قرار نیست پلیس افتخاری تمامی وظایف ناجا را برعهده بگیرد، وظایف پلیس افتخاری را تشریح کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره راه‌اندازی پلیس افتخاری با استفاده از نیروی بسیج، گفت: پلیس افتخاری ربطی به نیروی بسیج ندارد و این دو مقوله جدا هستند.
وی با بیان اینکه بسیج تحت امر بسیج مستضعفان قرار دارد و وظایف قانونی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: درگذشته در انتخابات برای تامین امنیت حوزه‌های انتخابی دوردست سهمیه‌هایی به بسیج، سپاه و... داده می‌شد و این از گذشته رواج داشته است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه در انتخابات همه مسئولیت‌ها با نیروی انتظامی بود و این سازمان کمبود نیروهای خود را از نیروهای اعزامی سازمان‌های دیگر جبران می‌کرد، گفت: استفاده از بسیج حرف جدیدی نیست.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وظایف پلیس افتخاری نیز با بیان اینکه قرار نیست این پلیس تمامی وظایف ناجا را برعهده بگیرد، گفت: پلیس افتخاری یک ظرفیت اجتماعی است که پیش از آن در حوزه پلیس راهور در قالب فرهنگیار ترافیک، پلیس‌یار جوان، بازرسان نامحسوس مردمی و... اجرایی شده است.فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس افتخاری ظرفیتی اجتماعی است که در بعد آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و...با پلیس همکاری خواهد داشت، گفت: این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی ارائه شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را داشته باشیم.

 


اعضای شورای شهر ضمن مخالفت با طرح مسایل فمینیستی و جنسیتگرایی توسط یک عضو تندرو اصلاح‌طلب آن را از مصادیق سوءاستفاده از تریبون شورا در آستانه انتخابات دانست.
به گزارش خبرنگار کیهان در جریان جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع بررسی طرحی که شهرداری را ملزم به استفاده از 50 درصد مدیریت شهری از بانوان می‌کرد در میان اعضای شورای شهر تهران بحث‌برانگیز شد به طوری که برخی از اعضا بر شائبه انتخاباتی بودن طرح این موضوع که از سوی معصومه ابتکار عضو تندرو اصلاح طلب شورا و به صورت شعاری مطرح می‌شد تاکید کردند.براساس این طرح شهرداری تهران موظف می‌شد هر سال 10 درصد از ظرفیت مدیریت شهری را به بانوان اختصاص ‌دهد و تا ظرف مدت 5 سال این ظرفیت به 50 درصد برسد.معصومه ابتکار بدون ارائه سندی این طرح را یک نگاه متعادل جنسیتی، دینی و قرآنی دانست و به مناسبت روز زن خواستار تصویب آن شد ولی مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: این طرح با آیه صریح قرآن که می‌فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقیکم» مغایرت جدی دارد. فرقی هم نمی‌کندچه برای آقایان باشد و چه برای خانم‌ها.
وی تاکید کرد: این یک طرح کاملا فمینیستی و جنسیت‌گراست و اتفاقا به خاطر روز زن حق نداریم چنین بلایی را به سر زنان بیاوریم.
چمران گفت: طبق آیات قرآن کسی باید مسئولیت قبول کند که متقی‌تر است حال چه زن باشد و چه مرد.
در ادامه این جلسه خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر سخنان مشابهی در رد این طرح گفت اما معصومه ابتکار در پاسخ به وی به طرز کنایه‌آمیزی گفت: شما نباید نگران شایستگی‌های زنان باشد.دانشجو نیز در پاسخ تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود اجازه بدهید مدیریت‌ها براساس شایسته سالاری تعلق گیرد نشانه نگرانی نیست چرا که زنان در عرصه‌های مختلف شایستگی‌های خودشان را نشان داده‌اند و در آینده نیز نشان خواهند داد، همانطور که 65 درصد دانشگاه‌ها در اختیار زنان است اما اینکه در این طرح شهرداری را موظف به اختصاص مدیریت‌ها کرده‌اید یک نگاه جنسیت‌گرایانه و فمینیستی به زنان و سوءاستفاده از این تریبون در آستانه انتخابات است.
حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه دیروز با اشاره به اینکه ما کار کارشناسی می‌کنیم و خدای ناکرده نمی‌خواهیم در آستانه روز زن به خانم‌ها صدقه بدهیم گفت: باید هر خانمی که توانایی داشته باشد در بحث مدیریت قرار بگیرد و از نظر قانونی، شرعی و عرفی درست نیست که ما به شهرداری تهران بگوییم بانوان را در حوزه مدیریت قرار بدهد و این خلاف است.
کاشانی تاکید کرد: وقتی بر اصول پافشاری می‌شود نشان از نگرانی نیست بلکه دوست داشتن است چرا که هر مرد به سه زن علاقه دارد (مادر، خواهر و زن) و همواره خیر آن‌ها را می‌خواهیم.خاطرنشان می‌شود که پس از اصلاح برخی بندهای این طرح بویژه تبصره چهار مقرر شد طی دو ماه شهرداری این برنامه جامع را در حوزه توانمندسازی و سازماندهی زنان برای مشارکت در حفظ و ارتقاء سلامت و محیط‌زیست شهری تدوین کند.

 


جلسه محاکمه مردی که متهم است در پوشش رفع مشکلات دختران جوان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، به صورت غیرعلنی در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
براساس شکایت شاکیان، این مرد متهم است با راه‌اندازی یک مؤسسه فرهنگی و به بهانه رفع مشکلات روحی و روانی دختران آنها را فریب داده و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. رسیدگی به این پرونده در پی شکایت چند دختر جوان در دستور کار پلیس کرج قرار گرفت.مأموران در ادامه «پ.ه» را در مؤسسه‌اش در شهرک وحدت کرج دستگیر کردند.
در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه 80 دادگاه کیفری فرستاده شد. در جلسه محاکمه یکی از شاکیان گفت: مدتی بود دچار مشکل روحی و جسمی شده بودم. متهم مدعی بود از طریق هیپنوتیزم می‌تواند مشکلم را حل کند. به همین خاطر قبول کردم مرا هیپنوتیزم کند وقتی به حالت عادی برگشتم متوجه شدم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داده است.
متهم نیز در جلسه دادگاه منکر تمام اتهاماتش شد و گفت: شاکیان به خاطر دشمنی با من این ادعا را مطرح کرده‌اند. قضات شعبه 80 دادگاه کیفری پس از محاکمه متهم را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض «پ.ه» پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه بازگرداندند.
این بار پرونده برای محاکمه به شعبه 79 دادگاه کیفری فرستاده شد که قضات دادگاه تاکنون چهار جلسه محاکمه را برگزار کرده‌اند. در حالی که شاکیان همچنان مدعی هستند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند متهم تمام اتهامات را رد می‌کند و ادعاهای شاکیان را دروغ می‌داند.
قرار بود چهارشنبه گذشته متهم پای میز محاکمه قرار گیرد که به خاطر نیامدن برخی شاهدان در جلسه دادگاه ادامه رسیدگی به جلسه‌ای دیگر موکول شد.
صبح امروز جلسه دادگاه با حضور متهم، شاکیان و شاهدان پرونده در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
در این جلسه وکیل یکی از شاکیان پرونده به طرح شکایت پرداخت و گفت: این مؤسسه به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرد و در آن کارهای غیرقانونی صورت می‌گرفت.در ادامه دو تن از شاهدان معرفی شده از سوی شاکی در جایگاه حاضر شدند. متهم نیز تمام اتهامات را رد کرد.
قاضی محمدی کشکولی رئيس دادگاه ختم این جلسه را اعلام کرد و برای تصمیم‌گیری با قضات مستشار وارد شور شدند.

 


رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران از ثبت روزانه 250 تا 300 سکته مغزی در کشور خبر داد.
به گزارش کیهان دکتر علیرضا زالی دیروز در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژي بالینی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: میزان زیادی از عوامل خطر ابتلای به سکته‌های مغزی و سکته‌های قلبی با یکدیگر مشترک هستند.
وی افزود: فشارخون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی، تغییر الگوی زندگی و تغذیه نامناسب از جمله این فاکتورها هستند که موجب می‌شوند شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی در کشور افزایش یابد.
زالی ادامه داد: در کشور ما بالغ بر 60 درصد افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود مطلع نیستند.
این عامل در نهایت ممکن است به صورت سکته مغزی تظاهر پیدا کند. همانطور که دیابت کنترل نشده نیز می‌تواند خود را به شکل سکته‌های مغزی نمایش دهد بنابراین با توجه به اینکه سکته مغزی صدمات بسیاری را برای فرد و خانواده وی ایجاد می‌کند و می‌تواند کیفیت زندگی وی را تحت‌الشعاع قرار دهد، بایستی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه برای آن اتخاذ شود.
رئيس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه آمار ابتلا به سکته‌های مغزی در ایران رو به افزایش است، گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی حرکت می‌کند، در سالهای پیش رو شاهد شیوع بیشتر سکته‌های مغزی در کشور خواهیم بود.
این جراح مغز و اعصاب در ادامه به ارائه نتایج مطالعه‌ای پیرامون سکته‌های مغزی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این مطالعات مشخص شده است روزانه بین 250 تا 300 نفر در ایران دچار سکته مغزی می‌شوند. البته این آمار شامل افرادی که دچار علائم خفیف شده و یا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند، نمی‌شود.
وی با بیان اینکه سکته‌های مغزی شایعترین بیماری ناتوان‌کننده مغز و اعصاب است، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته برای کاهش آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از سکته‌های مغزی مراکز جامعی را راه‌اندازی کردند که جدیدترین روشهای درمانی در آنها به کار گرفته شده و گروه‌های مختلف تخصصی در آن فعالیت می‌کنند. در این مراکز اقدامات توانبخشی از ساعات آغازین برای فرد انجام می‌شود.

 


مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شهریه مهدهای کودک در مردادماه سال 91 با همکاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ابلاغ شده است، گفت: این شهریه به مدت یک سال قابلیت اجرا دارد.
حمیدرضا الوند با اشاره به اینکه ملاک افزایش شهریه مهدهای کودک، همان بخشنامه ابلاغی است که در مردادماه سال 91 لحاظ شده است، افزود: بر این اساس شهریه‌های مهدهای کودک تا مردادماه سال جاری قابل افزایش نیست و استان‌ها موظف به نظارت بر عملکرد مهدهای کودک هستند.
به گفته‌ وی، کمیته‌های استانی و کمیته‌های کشوری تدوین شهریه مهدهای کودک اوایل خردادماه امسال با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سازمان بهزیستی تشکیل و بر روی تعرفه جدید شهریه مهدهای کودک با توجه به شرایط موجود در کشور و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، تصمیم‌گیری خواهد شد.

 


بناب-خبرنگار کیهان:
مدیرجهاد کشاورزی بناب گفت: سرمازدگی، باغها و مزارع این شهرستان را دچار خسارات 50 الی 100 درصدی کرد.
مهندس جعفر صادقی با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع سرمای بهاره طی 2 مرحله خسارات شدیدی به باغهای میوه شهرستان بناب وارد شده است.
وی اظهار کرد: بدنبال سرمازدگی اخیر گروهی از کارشناسان فرمانداری، جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و همچنین کارشناسان ناظر صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی چندین مرحله برای بازدید از مناطق مختلف شهرستان و روستاهای تابعه اعزام شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بناب تصریح کرد: در اثر سرمازدگی در کل به 50 الی 100 درصد محصول انگور، 30 الی 100 درصد به محصول گردو، 30 الی 100 درصد به درختان هسته‌دار شامل زردآلو، بادام، گوجه، آلو، هلو و...، 20 الی 50 درصد به درختان دانه‌دار از جمله سیب و گلابی خسارات وارد شده است.
صادقی در پایان کل میزان خسارات وارده به باغات میوه و مزارع شهرستان بناب را بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد.شهرستان بناب سال گذشته با صادرات بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی شناخته شد.

 


خرم‌آباد-خبرنگار کیهان:
شبکه تهیه و توزیع موادمخدر که در شهرستان بروجرد با اغفال تعدادی از مأموران فعالیت می‌کرد متلاشی شد.
22 عضو این باند که چند زن نیز در میان آنان هستند از جمله 7 تن از مأموران مبارزه با موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند.
برپایه این گزارش مأموران اغفال شده که در امر عرضه موادمخدر با قاچاقچیان همکاری می‌کردند بلافاصله از کار اخراج شدند. و نیز چند تن از مسئولان مبارزه با موادمخدر و برخی کلانتری‌های شهرستان بروجرد نیز از جمله اخراج‌شدگان هستند.
براساس اظهارات شهود، دریافت رشوه از تهیه و توزیع‌کنندگان موادمخدر و رهانیدن قاچاقچیان از دست پلیس و جلوگیری از دست یافتن مأموران به موادمخدر از جرائم ارتکابی اخراج‌شدگان است.

 


معاون عملیات رئیس پلیس مرزبانی ناجا از هلاکت پنج تن از اشرار که قصد تجاوز به کشور را داشتند در اوایل هفته جاری خبر داد.
سردار حمید شرفی دیروز با اعلام این خبر گفت: در این عملیات پنج نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و پنج تن دیگر نیز دستگیر و یکهزار و 143 کیلوگرم مواد مخدر نیز از آنان کشف و ضبط شد.
شرفی اضافه کرد: در این درگیری مقداری سلاح، تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ای به دست آمد.
معاون رئیس پلیس مرزبانی ضمن تقدیر از هموطنان بخاطر ارائه اطلاعات به نیروی انتظامی گفت: اطلاعات دقیقی از اشرار قبل از آنکه به مرزهای ما برسند کسب می‌کنیم.
وی درخصوص آمار کشفیات مواد و سلاح در مرزها گفت: در سال جاری کشفیات سلاح 5/2 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که کشفیات مواد مخدر نیز تقریبا همان مقدار است.
شرفی اظهار داشت: با اتخاذ سیاست‌های خوب در مرزها و پشتیبانی دولت از مرزبانی، قاچاق مواد مخدر و سوخت رو به کاهش است.
وی ادامه داد: رو به کاهش بودن کشفیات نشان از کم کاری نیست بلکه اقدامات پیشگیرانه مناسب توانسته است مرزها را برای قاچاقچیان ناامن کند.
شرفی همچنین گفت: در دو مرحله عملیات دیگری در حوزه مرزبانی هرمزگان، یکصد هزار لیتر سوخت قاچاق از شناورهای خارجی که ملیت حوزه خلیج‌فارس را داشتند کشف و تحویل مقامات قضایی شد.
شرفی درباره کشفیات اقلام دیگر در مرزها گفت: در این مدت کشف مشروبات الکلی 5/1 برابر، تجهیزات ماهواره‌ای 5/3 برابر و دستگیری عابر غیرمجاز از داخل به خارج دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیری اشرار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شش برابر افزایش داشته است.

 


کرج-خبرنگار کیهان:
پسری که با معرفی خود به عنوان دختر در فضای مجازی، در ازای انتشار پیام‌های غیراخلاقی از کاربران پول می‌گرفت از سوی ماموران پلیس فتا در کرج شناسایی و دستگیر شد.
سرپرست پلیس فتا استان البرز با بیان این مطلب گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد سایت‌ها و پایش فضای مجازی به سایتی عمومی برخورد کردند که فردی با معرفی خود به عنوان دختر 23 ساله با ارسال پیام‌های غیراخلاقی علاوه بر دریافت شارژ از کاربران به ترویج فساد در جامعه می‌پرداخت.
سرهنگ یزدان نیکنام افزود: در بررسی‌های کارشناسی آدرس این فرد در گلشهر کرج شناسایی و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و متهم به نام «قاسم-م» را دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های پلیس به جرم خود اعتراف کرد و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

 


سازمان آتش نشانی از انفجار مهیب در ساختمانی در خیابان جیحون و مجروحیت دو نفر در این حادثه خبر داد.
بنابر گزارش رسیده در ساعت 41:7 دیروز انفجار در منزل مسکونی در خیابان جیحون بعد از هاشمی رخ داد، گفت:‌ مأموران ایستگاه 85 سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
این حادثه در یک ساختمان دو طبقه قدیمی به وسعت 80 متر رخ داد. مرد 40 ساله‌ای که در پاگرد این پشت‌بام در حال استراحت بود آسیب دید.
بنابراین گزارش طبقه دوم این ساختمان تخریب شده و شیشه‌های این ساختمان و ساختمان مجاور شکسته شده است. در ضمن زن 37 ساله‌ای که در حال تردد از کوچه بود شیشه‌های ساختمان بر سرش ریخته و دچار آسیب‌دیدگی شد.
در ضمن 4 فرد دیگر در داخل ساختمان بودند که برای آنها اتفاقی رخ نداد.
به دلیل اینکه ترک‌هایی در ساختمان مجاور بر اثر این انفجار رخ داده بود آتش‌نشانان ساختمان مجاور را تخلیه کردند تا بررسی‌های لازم درباره آن انجام شود.
سازمان آتش‌نشانی علت حادثه را اینگونه اعلام کرد: اجاق خوراک‌پزی کوچکی که شیلنگ آن شل بوده و گاز پس داده در مجاورت آبگرمکن روشن قرار داشته و همین امر باعث بروز انفجار شده است.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
سارق اینترنتی که اقدام به سرقت 80 میلیون ریال از حساب شهروندی کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
رئيس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی دادخواهی شهروندی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس مبلغ 80 میلیون ریال از حساب بانکی وی از طریق اینترنتی سرقت کرده‌اند، بلافاصله اکیپی از کارشناسان این پلیس بررسی های تخصصی خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند تا اینکه در نهایت فردی به نام «الف-ع» 22 ساله شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ستار خسروی افزود: متهم در اعترافات خود گفت: با شاکی نسبت فامیلی داشته و پس از بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت از حساب وی کرده و از آن طریق خرید اینترنتی انجام داده است.
وی گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


آمریکا به منظور مقابله با اعتصاب غذای چند ماهه زندانیان گوانتانامو که در حال تبدیل شدن به یک بحران است، تعداد پزشکان و کادر پرستاری زندان را افزایش داده است.
به گزارش صدای روسیه سرهنگ «ساموئل هاوس» سخنگوی زندان گوانتانامو گزارش داد: حدود 40 پرستار و پزشک، آخر هفته وارد زندان شدند تا به وضعیت اعتصاب غذای زندانیان سر و سامان دهند.
وی افزود که یکصد نفر از مجموع 166 زندانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و 21 نفر ا‌ز آنها از طریق لوله و به زور مقامات زندان تغذیه می‌شوند.زندانیان گوانتانامو با اعتصاب غذا، اعتراض خود را به بازداشت‌های نامعلوم ابراز داشته‌اند زیرا اکثر آنان هیچ‌گونه اتهامی ندارند.اعتصاب غذا در زندان گوانتانامو در کوبا در ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شد و به سرعت در هفته‌های اخیر گسترش پیدا کرد.
براساس این گزارش، گرچه اعتصاب در زندان گوانتانامو طبیعی است اما اعتصاب‌های اخیر هم از نظر تعداد اعتصاب‌کنندگان و همزمان اعتصاب بی‌سابقه بوده است. با وجود آنکه ریشه اصلی این اعتصاب‌ها بی‌احترامی به نسخه‌هایی از قرآن کریم در بازرسی از سلول زندانیان بوده است،‌اما مسئولان زندان ارتباط اعتصاب غذای زندانیان را با این موضوع رد می‌کنند.

 


پلیس غنا اعلام کرد از این پس با آیین خرافی قتل نوزادان و کودکان معلول در این کشور مقابله خواهد کرد.
مقامات محلی غنا اعلام کردند: طبق خرافات قدیمی رایج در نواحی شمالی این کشور آفریقایی، نوزادانی که با معلولیت جسمی متولد می‌شوند، تحت تسخیر ارواح شیطانی هستند و باید نابود شوند.
بنابراین باور خرافی، تولد این‌گونه نوزادان بدشگون است و باید با خوراندن نوشیدنی سمی کشته شوند.
بنا به این گزارش، با کمک فعالان حامی حقوق کودکان قتل نوزادان معلول در هفت منطقه این کشور ممنوع شده است اما با این حال این تضمین وجود ندارد که این آیین‌های خرافاتی از کل کشور غنا محو شود.
مقامات محلی غنا اظهار داشته‌اند: کشتن نوزادان مبتلا به معلولیت جسمی غیرقابل قبول است و با خاطیان برخورد شدید می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی‌سی، در بخش دیگری از شمال غنا آیین دیگری وجود دارد که زنان مسن به جادوگری متهم شده و از خانه و کاشانه‌شان آواره می‌شوند.

 


یک دانش‌آموز مدرسه پسرانه در «سینسیناتی» آمریکا با شلیک به خود مقابل چشم هم‌کلاسی‌هایش خودکشی کرد.
به گزارش ایرنا به دنبال این حادثه که روز دوشنبه رخ داد، پلیس این دبیرستان پسرانه را تخلیه و این نوجوان را به بیمارستان منتقل کرد.
پلیس محلی حال این نوجوان را وخیم گزارش کرده است.
به گفته مقام‌های محلی این نوجوان در کلاس درس از کیفش اسلحه‌ای خارج کرده و به سوی خود شلیک کرده است.
تولید گسترده سلاح‌های گرم و دسترسی آسان به آن در سال‌های گذشته تبدیل به یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی و امنیتی در آمریکا شده است.
براساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور است به گونه‌ای که برابر هر 100 نفر 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.
پس از کشتار مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتاون در دسامبر گذشته موجی از انتقادات علیه خرید و فروش آزادانه سلاح در آمریکا به راه افتاده است.
با این وجود دولت اوباما و کنگره هنوز هیچ اقدام عملی برای کنترل سلاح در این کشور که هر روز موجب مرگ چندین نفر از افراد غیرنظامی در آمریکا می‌شود، نکرده‌اند.

 


روزنامه «الرای» چاپ اردن گزارش داد تلفات درگیری‌های اخیر دانشگاه «حسین بن طلال» در شهر «معان» در جنوب این کشور به چهار کشته و 26 مجروح رسیده است.
این روزنامه نوشت این درگیری‌ها در پی برگزاری چهاردهمین سالگرد تأسیس این دانشگاه و بروز اختلاف بین دانشجویان طرفدار دولت و مخالفان آنها صورت گرفت.
از سوی دیگر سایت خبری «اسکای‌نیوز» در ابوظبی گزارش داد یکی از کارمندان این دانشگاه از جمله کشته‌شدگان درگیری‌های دانشگاه شهر معان است.
این گزارش افزود: وزارت کشور اردن نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار تعقیب عوامل اصلی این درگیری شد.
اسکای‌نیوز اضافه کرد که نیروهای امنیتی اردن با استفاده از گاز اشک‌آور در محوطه این دانشگاه، به درگیری‌ها خاتمه دادند.
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی به منظور کنترل اوضاع دانشگاه حسین بن طلال، دانشجویان را به مکان دیگری منتقل کردند.
همچنین تعدادی از دانشجویان و عوامل درگیری‌های دانشگاه شهر معان توسط نیروهای امنیتی اردن دستگیر شدند.
گفته می‌شود این دانشگاه تا یکشنبه آینده تعطیل است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10