(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - شماره 20478

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرانجام قارون‌های شهوت‌ران(یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
سکوت (گفت و شنود)
سخنگوی شورای نگهبان: تعرفه‌های انتخاباتی از بالاترین استانداردهای روز برخوردار است
با حضور رئیس جمهور بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گشایش یافت
نماینده دائم ایران در آژانس انرژی اتمی: پرونده اسرائیل به شورای امنیت ارجاع شود
مهمانپرست اقدام به ترور نخست‌وزیر سوریه را محکوم کرد
روایت فرزند کروبی از نقش خاتمی و هاشمی در شکست اصلاح‌طلبان (خبر ویژه)
گزارش موسسه صهیونیستی از نفوذ قدرت نرم حزب‌الله (خبر ویژه)
خط قرمز نتانیاهو زرد شده است! (خبر ویژه)
 


سخنان دقیق و حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای- دامت برکاته- در افتتاحیه اجلاس اخیر «علمای دین و بیداری اسلامی»، ابعاد، رویکردها، فرصت‌ها و خطرات پیش روی جریان بیداری اسلامی منطقه را- در اندازه‌ای که در یک سخنرانی امکان‌پذیر است- با هوشمندی تمام تبیین فرمودند. ایشان «مرجعیت‌های نامطمئن» و «تلاش قارون‌های شهوت‌ران» را دو تهدید پیش روی خیزش‌های کنونی منطقه برشمردند. این قلم در این یادداشت، به اندازه‌ای که میسر باشد، ابعاد این دو موضوع را مورد اشاره قرار می‌دهد.
1- خیزش‌های اسلامی در منطقه از اعماق اعتقادات دینی مردم برخاسته است. مساجد، نمازهای جمعه، احزاب و گروه‌های مذهبی، رخدادهای تاریخی که هویت مذهبی داشته‌اند، آمال و مطالباتی که جز از مجموعه‌های دینی به سامان مناسب نمی‌رسند، رخدادهای پیروزمندانه مهم منطقه‌ای که جز محصول تلاش گروه‌ها و توده‌های عمیقا دینی نبوده و چندین مقوله دینی دیگر. اگر کسی نخواهد این حقیقت به روشنی آفتاب را بپذیرد و دنبال «شاخص» برای قبولی باشد می‌گوییم بسم‌الله چه شاخصی برجسته‌تر از نتایج انتخاباتی در سه کشوری که بعد از تحولات اخیر برگزار شده است. 71درصد کرسی‌های پارلمان مصر در انتخابات آذر و دی 1390 به جریانات اسلام‌گرا تعلق گرفت و در تونس اکثریت نسبی کرسی‌های پارلمان به جریان اسلام‌گرای «النهضه» رسید. در لیبی اگرچه اوضاع به سامان روشنی نرسیده است ولی در عین حال اسلام‌گراها به حدود 40درصد کرسی‌های پارلمان دست پیدا کردند کما اینکه در بحرین هم اگر انتخابات واقعی برگزار شود، تقریبا همه کرسی‌های پارلمان به احزاب و شخصیت‌های دینی می‌رسد و نیز هیچکس تردید ندارد که انتخاب اول یمنی‌ها «اسلام‌گراها» هستند.
اما به موازات حرکت جامعه به سمت ارزش‌های دینی و شخصیت‌های مذهبی، دشمن دست بکار نسخه «بدلی» شد، نسخه‌ای که با زحمت فراوان می‌توان برای آن ریشه و سرچشمه تاریخی پیدا کرد. نسخه بدلی از دین و پیامبر آن و یک سربند سرقتی با عبارت «محمد رسول‌الله» و ریشی بلند دارد و برای آیات فراوانی که در آن روابط مومنین با یکدیگر را به روشنی ترسیم کرده و به رفق با آنان دستور داده است، اهمیتی قایل نیست.
نسخه بدلی دشمن را در درون خانه جستجو می‌کند و چشم خود را بر حرامیان و دشمنان واقعی بیرونی بسته است. در پاکستان نسخه بدلی چندان کاری به پهپادهای متجاوز و ستون‌های زرهی ناتو ندارد و در پشت صحنه با آنان به «نقطه مشترک» هم می‌رسد کما اینکه این‌ها حدود دو ماه پیش به همراه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف و عربستان با سازمان سیا و پنتاگون در دوحه نشستند و توافقات امنیتی امضا کردند. اما همین‌ها در پاکستان صفوف عزاداران حسینی(ع) در روز عاشورا را تحمل نمی‌کنند و صدها نفر از برادران دینی خود را به شهادت می‌رسانند. این‌ها در سوریه با سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه، عربستان و قطر به راحتی همکاری می‌کنند و در واقع به ابزار دست این سازمان‌ها تبدیل می‌شوند ولی همراهی یک روحانی برجسته- شهید «سعید رمضان البوطی»- با دولت را تحمل نمی‌کنند و به خود اجازه می‌دهند او را به همراه 50 انسان بی‌گناه نمازگزار دیگر با بمب به شهادت برسانند! و این صحنه در عراق به گونه‌ای دیگر هر روزه تکرار می‌شود، در لیبی این روند ضمن آنکه استقلال و موجودیت کشور را به خطر انداخته، زندگی را نیز از مردم سلب کرده است و شما می‌توانید نمونه‌های دیگری از آن را در بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه مشاهده کنید.
آمریکا و متحدانش با تبلیغات گسترده اصرار دارند که این جریان را متن و اصل اسلام و مسلمانان معرفی کنند و اقدام خود در اعمال فشار و اشغال و محدودیت به جهان اسلام را «ناگزیر» و ضروری جلوه دهند.
2- یک روی سکه تلاش«قارون‌های شهوت‌ران» برای لکه‌دار کردن چهره اسلام و تشدید تقابل و درگیری خونین درجهان اسلام است. بدون هیچ تردیدی برای به وجودآمدن خشونت، خونریزی و کشتار بی‌گناهان، دست‌های جنایتکار و خدانشناسی عوامل مستقیم جنایت کفایت نکرده و به نتیجه نمی‌رسد، همراه با عوامل کینه‌توز، جیب‌های پشتیبان هم ضرورت دارد. نقش صاحبان این جیب‌ها از نقش دست‌های خونریز با اهمیت‌تر است چرا که آنکه در نقطه طراحی و تصمیم نشسته، نوعا همان صاحبان جیب‌هایی است که مستقیما یا بنا به دستور دست‌های بالاتر در آنجا حضور دارند.
جنایات همه روزه در سوریه را به عنوان یک سوژه درنظر بگیرید. حقوق یک افسر سوریه با حدود 20 سال سابقه کار چیزی در حدود 600 دلار در ماه است، حقوق متوسط یک نفر از تروریست‌های عادی مورد حمایت عربستان، قطر و ترکیه دست‌کم 1200 دلار در ماه می‌باشد این در حالی است که به این تروریست‌ها انواعی دیگر از خدمات از قبیل درمان، اسکان در خارج از کشور و گذراندن دوره‌های تخصصی هم داده می‌شود و بعد با احتساب همه این‌ها هزینه‌های دیگری که برای فعال بودن یک نفر تروریست در سوریه از قبیل مجهز کردن به انواع موشک‌ها، تفنگها و سایر ادوات رزمی و پوشش‌های گرانقیمت اطلاعاتی و ارائه سرویس‌های ویژه مخابراتی- نظیر تلفن ماهواره‌ای- نیاز است برای هر نفر دست‌کم 10 برابر مجموع حقوق و هزینه‌های درمانی و... می‌باشد حالا شما این عدد را در تعداد تروریست‌های مستقر در سوریه- بین 30 تا 50 هزار نفر- ضرب کرده و حاصل آن را در عدد 25 ماه- دوره زمانی فعالیت تروریست ها در سوریه- ضرب کنید ببینید چه عددی می‌شود؟ خب آیا عناصر تروریست خود این ثروت را دارند که هزینه جنگ با دولت کنند؟ آیا از راه‌های عادی چنین هزینه‌ای قابل دستیابی است؟ اگر یک محاسبه سرانگشتی داشته باشیم می‌توانیم با قاطعیت بگوییم هزینه جنگ در سوریه تاکنون حتما از چند ده میلیارد دلار فراتر رفته است. هیچکس تردید ندارد که دو کشور عرب یعنی عربستان و قطر این هزینه‌ها را می‌پردازند کما اینکه ملک عبدالله حدود یک سال پیش با صراحت و در یک اظهار نظر رسانه‌ای اعلام کرد که ساقط کردن دولت سوریه اگر به 200 میلیارد دلار هم نیاز داشته باشد من آن را تقبل می‌کنم و رسانه‌های قطر به نقل از حمدبن جاسم امیر قطر اعلام کردند که قطر تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار به معارضه سوریه کمک کرده است جدا از اینکه می‌توانیم این سوال جدی را درباره انگیزه‌های پادشاهان عربستان و قطر بپرسیم و بطور طبیعی حکم کنیم که سقوط اسد برای کشور کوچک قطر و کشور عربستان سودی در بر ندارد و به ارتقاء موقعیت ژئوپلیتیک یا اقتصادی و یا سیاسی نمی‌انجامد و تنها به سود آن جبهه متجاوزی است که عربستان و قطر خود را وابسته به آن می‌دانند، در عین حال می‌توانیم با قاطعیت بگوییم هر مسلمانی که در هر نقطه‌ای از جهان اسلام به خاک و خون کشیده می‌شود، سند گویایی است از جنایات آل سعود و آل‌ثانی چه در عراق باشد، چه در سوریه، بحرین، و یا در لیبی، چه در مصر باشد، چه در پاراچنار، چه در کابل باشد یا در هر جای دیگر که البته برای هر کدام اسناد جداگانه‌ای هم وجود دارد.
اسناد می‌گویند بعد از امواج اسلام‌گرایانه منطقه‌ای که رژیم‌های وابسته در مصر و تونس را ساقط کرد، رژیم‌های عربستان، قطر و اسرائیل بیش از بقیه نگران شدند و این زمزمه در میان آنان شکل گرفت که آنچه مبارک و بن علی را ساقط کرد به سراغ آنان نیز می‌آید. پس از آن سلسله نشست‌ها و دیدارهایی میان مقامات سیاسی و امنیتی این سه کشور برگزار شد. نتیجه این دیدارها که حتی بعضی از موارد آن توسط روزنامه‌های سعودی هم منعکس شد این بود که عربستان و قطر سرمایه مالی و رژیم صهیونیستی سرمایه مخابراتی، جاسوسی و مراکز مطالعات استراتژیک خود را پای کار بیاورند و در یک پروسه 2 تا 5 ساله بر این خیزش‌ها مسلط شوند. اینک پس از حدود دو سال برای نشان دادن اسناد مشکلی وجود ندارد. پول‌های قطر در لیبی که مقامات قطری یک سال پیش آن را 4میلیارد دلار اعلام کردند را همه می‌دانند و همین روزها شاهد تظاهرات علیه امیر قطر در طرابلس بودیم. آمار پول‌هایی که در مصر هم خرج شده کم و بیش به رسانه‌ها راه یافته است کما اینکه آمار پول‌های عربستان در عراق هم در رسانه‌های این کشور درج شده‌اند، فتاوای قرضاوی مفتی قطر و الشیخ مفتی سعودی هم در روی اینترنت وجود دارند که در آنها با صراحت ریختن خون شیعیان را مباح اعلام کرده‌اند با این وصف این «قارون‌های شهوت‌ران» نقش اول را در این جنایات دارند و برای کوبیدن سر مار فتنه باید اول سراغ آنها رفت.
اما در عین حال همانگونه که روز دوشنبه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس بیداری اسلامی فرمودند: «بیداری اسلامی، مبشر حقایق بزرگتری است که در آینده اتفاق خواهد افتاد» اقدامات مشترک گروه‌های تروریستی، قارون‌های شهوت‌ران و سرویس‌های اطلاعاتی قادر نیستند اراده خداوند قاهر متعال در غلبه مومنین بر مستکبرین و منافقین را تغییر دهند یا با تاخیر مواجه نمایند.
سعدالله زارعی

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
* کشورهای غربی از نظر اقتصادی به لبه پرتگاه رسیده‌اند لذا روی تفرقه انداختن بین مسلمانان و شیعه و سنی کار می‌کنند، آن هم به وسیله رژیم صهیونیستی. آنها برای اینکه بتوانند منابع نفتی را در کشورهای خاورمیانه غارت کنند و یک تنفسی به اقتصادهای رو به زوال خود بدهند روی به جان هم انداختن شیعه و سنی و عرب و عجم کار می‌کنند. و طلیعه آن در عراق و سوریه و لبنان امروز مشاهده می‌شود و اگر خدایی ناکرده با آنها برخورد نشود می‌تواند گسترش پیدا کند لذا باید هوشیار بود.
علی فرهادی
* تروریست‌های دست‌نشانده با استفاده از سلاح شیمیایی اهدایی آمریکا و غرب جنایتکار به نیابت از آنها سرگرم جنایت علیه بشریت در سوریه هستند.
5790---0913
* در روزهای اخیر شاهد تبلیغات ناجوانمردانه دشمنان داخلی و خارجی علیه نهاد مقدس سپاه پاسداران هستیم. دشمنی دشمنان قسم خورده انقلاب با این نهاد انقلابی به جهت آن است که سپاه در مقابل زیاده‌طلبی‌های آنان ایستاده و در طول این سالها تمامی توطئه‌های پیچیده آنان را خنثی کرده است. چه زیبا حضرت امام‌خمینی(ره) در مورد این نهاد مقدس فرمودند که اگر سپاه نبود کشور نبود.
بختیاری
* اگر ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را به طور کامل هم تعطیل کند کشورهای سلطه‌گر ذره‌ای از فشارهای خود را نه تنها کم نمی‌کنند بلکه تا سقوط کامل نظام بیشتر هم می‌کنند. پس باید مقاومت کرد و نتیجه گرفت.
6396---0912
* این روزها که آقای رئیس‌جمهور در هر مراسم پایین‌تر از سطح خود حضور پیدا می‌کند یاد روزهای آخر دولت کارگزاران می‌افتم. چرا باید دل کندن از قدرت و حکومت برای مسئولین سخت باشد. همان‌گونه که یک روز روی کار آمدند امروز هم باید کنار بروند چرا برای خود و نظام هزینه درست می‌کنند.
7324---0912
* ای کاش برخی دیگر از مسئولین نیز همانند سردار رادان نسبت به وظیفه خود اهتمام و جدیت نشان می‌دادند از این سردار خستگی‌ناپذیر که با امکانات کم و برخی از حواشی که افراد معلوم‌الحال برایش درست می‌کنند همچنان نسبت به حفظ ارزشهای دینی پا می‌فشارد تشکر و قدردانی می‌گردد. واقعا اجتماع ما نیاز به پاکسازی برخی افرادی دارد که به هر شکل قصد بر هم زدن امنیت و آسایش و اخلاق شهر و کشور را دارند.
محمودی
*وقتی خودرو گران شد دولت و مسئولین دیگر وارد کار شدند تا بتوانند قیمت‌ها را بشکنند ولی چرا همین مسئولین برای شکستن قیمت مسکن آستین بالا نمی‌زنند؟ گویا مسئولین نمی‌دانند که مردم بیش از خودرو به معیشت و خانه نیازمندند.
5741---0912
* ما اهالی روستای شرف‌آباد کوچه قائم 21 - امام‌علی 4 (روستای وصل به شهر کرمان) با 6 خانوار جمعیت از نعمت برق بی‌بهره‌ایم اداره برق استان پاسخ درستی نمی‌دهد می‌گوید یا تیر برق بخرید یا 3-2 سال صبر کنید و در نوبت باشید؟! از مسئولین وزارت نیرو درخواست رفع مشکل یاد شده را داریم.
شمس‌الدینی
* مدتی است که قرص ب 100 و ب 300 نایاب شده است چرا؟ نکند این هم مثل برخی اجناس احتکار شده است.
8516---0919
* با این مبلغ 12 میلیون تومانی خواسته شده برای حج خیلی از ثبت‌نام ‌شده‌ها مستطیع نمی‌شوند. تکلیف چندین سال در نوبت ماندن آنها چه می‌شود؟ آیا واقعا پول‌های خوابیده ماه طی چند سال واقعا پاسخگوی سفر متقاضیان به حج نیست؟
0191---0912 و 7564---0938
* مناطق مهدی‌شهر (سنگسر) و شهمیرزاد سمنان بیش از آنکه به بخش شدن و شهرستان شدن نیاز داشته باشند به جاده سراسری سمنان-سوادکوه-مازندران نیاز دارند که بخش مرکزی استان سمنان را با کمترین فاصله ممکن به شمال کشور متصل می‌کند. و بدین ترتیب هم مهدیشهر (سنگسر) و شهمیرزاد و هم تعداد زیادی از شهرکها و مناطق روستایی اطراف آنها و مناطق زیبا، مستعد و حاصلخیزی همچون در جزین، چاشم و خطیر کوه از انزوا خارج می‌شوند.
7902---0919
* دختران بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات معرفی می‌شوند که با داشتن تحصیلات دانشگاهی مشغول کار و تلاشند مثل کارگاه‌های قالیبافی، کشاورزی و... شایسته است دولت محترم چنین کارگاه‌هایی را هم برای پسران فراهم نمایند تا هم به کار تولید بپردازند و هم از فساد و اعتیاد که یکی از ثمرات بیکاری است در امان باشند.
خانم پیکر
* با گذشت حدود پنج سال از آغاز پروژه مسکن مهر امین (فرون آباد- کیلومتر10 جاده خاوران تهران) هنوز از تحویل آن به 1660 خانواده اعضای پروژه خبری نیست در صورتی که قول تحویل اسفند 90 و خرداد 91 را داده بودند.با توجه به واریز مبلغ 20 تا 25 میلیون تاکنون و گرانی و تورم موجود از مسئولین امر درخواست حل مشکل یاد شده را داریم.
از اعضای پروژه مسکن مهر امین
* مسئولین امر در وزارت آموزش و پرورش پاسخ بدهند که آیا برای آموزگاران قانون بازنشستگی پیش از موعد وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است شرایط برخوردار شدن از این قانون کدامند؟
9153---0938
* همراه اول مرتب توسط آگهی‌های تبلیغاتی در صدا و سیما اعلام می‌کند در صورت انصراف از دریافت تبلیغات پیامکی به شماره 8999 پیامک بدهید، این کار را کردیم پیغام آمد که تا 24 ساعت آینده نسبت به حذف پیامک تبلیغاتی شما اقدام خواهد شد ولی درحال حاضر 88 ساعت گذشته باز هم هر روز دوبار پیامک ارسال می‌کنند. بنویسید از این نوع خدمات‌دهی خسته شدیم. چرا یک کار را درست و حسابی و بدون اشکال انجام نمی‌دهند؟
2096---0911
* می‌خواهیم از طریق این ستون به اطلاع شهردار و اعضاء شورای شهر نسیم‌شهر برسانیم که ما نسیم‌شهری‌ها مثل دیگر شهروندان دوست داریم فضای سبز داشته باشیم و فرزندانمان مکانی برای تفریح و بازی‌های روزگار کودکی داشته باشند.
0124---0919
* صلاحیت افراد در پست‌های مختلف از جمله اساتید دانشگاه باید همیشه مورد بررسی قرار گیرد. شاید عقاید برخی افراد با مرور زمان عوض شود. اساتید دانشگاه با توجه به اینکه با قشر تحصیل‌کرده و آینده‌ساز کشور سر و کار دارند باید مورد گزینش مداوم قرار گیرند. برخی اساتید رشته کشاورزی دانشگاه بوعلی نیاز به گزینش بیشتر دارند.
یک استاد دانشگاه
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 13
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاریخ 21/01/92 با عنوان ‌تعطیلی سرویس بهداشتی‌ به آگاهی می‌رساند: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این مکان در زمان مورد اشاره تحت تعمیر و انجام امور تاسیساتی بوده است و همچنین طبق بازدید به عمل آمده از سرویس بهداشتی مذکور تذکرات لازمه به متصدی امور بهداشتی ارائه و در حال حاضر این محل به ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان در ساعات مشخص می‌پردازد.‌
پاسخ روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 22/01/92 آن رسانه با عنوان ‌خاموشی معابر‌ محدوده خیابان نسیم 16 (بلوار علوم و فنون) شهرک‌ راه‌آهن به آگاهی می‌رساند:
طی مذاکرات صورت گرفته با شهرداری منطقه مذکور مقرر گردید بعد ازمشخص نمودن بر و کف خیابان و جدول‌گذاری، روشنایی محل فوق توسط شرکت توزیع نیروی برق تامین شود.‌
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 28/12/91 با عنوان ‌تقاضا برای نصب گاردریل‌ به اطلاع می‌رساند: طبق اعلام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، پل شهید محلاتی در قسمت رمپ شرق و غربی دارای رفیوژ میانی می‌باشد.‌

 


گفت: یکی از ضد انقلابیون فراری در سایت بالاترین خطاب به گروه‌های اپوزیسیون نوشته است؛ مگر از اپوزیسیون در داخل و خارج کشور غیر از فحش و بد و بیراه به رژیم چه کار دیگری ساخته است؟
گفتم: خب! حرف حساب زده! دیگه چی؟
گفت: پیشنهاد کرده که اپوزیسیون به جای فحش دادن یک ماه سکوت کند و با بررسی همه جوانب، یک راه‌کار موثر پیدا کند.
گفتم: مثلا چه راه‌کاری؟!
گفت: چه عرض کنم؟! فکر نمی‌کنم غیر از فحاشی کار دیگری از آنها ساخته باشد!
گفتم: یارو به رفیقش می‌گفت؛ هر وقت خیلی عصبانی شدی، ده دقیقه سکوت کن! حتما فحش‌های آبدارتری به یادت می‌آید!

 


سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد تعرفه‌های انتخاباتی هم به لحاظ کیفیت و هم از لحاظ امنیتی و ایمنی از بالاترین استانداردهای روز برخوردار است و هیچ مشکلی در نوع کاغذ، چاپ و فرمت (شکل) آن وجود ندارد.
عباسعلی کدخدایی عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پس از بازدید از شرکت چاپ و نشر بانک ملی محل چاپ تعرفه‌های انتخاباتی در جمع مدیران و کارکنان این شرکت گفت: تعرفه‌های انتخابات یکی از موضوعات حساس انتخابات است که همه مردم، نامزدها و طرفداران آنها مشتاق هستند که بدانند این تعرفه‌ها چگونه و در چه شکلی چاپ می‌شود و در اختیار هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار می‌گیرد.
عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: تعرفه‌های انتخاباتی با تدابیر کامل ایمنی و امنیتی در مرکزی که از همه امکانات پیشرفته استفاده شده است چاپ می‌شود و پس از آن هم با تدابیر ایمنی و امنیتی کامل در اختیار مسئولان برگزاری انتخابات قرار می‌گیرد.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در مرحله طراحی نیز با استفاده از کارشناسان متعدد، مذاکرات بین وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شد و در نهایت فرم نهایی تعرفه به تأیید اعضای شورای نگهبان رسید؛ البته گاهی اوقات فرم‌های اولیه چند بار بین شورا و وزارت کشور در رفت و آمد است تا فرم نهایی شکل بگیرد.وی تصریح کرد: شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران به دلیل اینکه عهده‌دار چاپ اوراق اعتباری و اسناد مهمی است، طبیعتاً به طور عادی هم مستلزم تشریفات اداری خاص و تدابیر امنیتی و ایمنی خاص است که به طور شبانه‌روزی این تدابیر اعمال می‌شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: به دلیل وظایف نظارتی تلاش می‌کنیم که در این چاپخانه حضور داشته باشیم و معمولاً برای همه انتخابات و چاپ تعرفه‌ها نیروهای ما در این مکان حضور دارند و با همکاری کارمندان این شرکت وظایف نظارتی انجام می‌شود.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: در این بخش می‌توانیم به مردم اطمینان بدهیم که با همکاری کارمندان این شرکت، چاپ تعرفه‌ها هم به لحاظ کیفیت و هم از لحاظ امنیتی و ایمنی از بالاترین استانداردهای روز برخوردار است و هیچ مشکلی در نوع کاغذ، چاپ و فرمت (شکل) آن وجود ندارد.
همچنین کدخدایی در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه شورای نگهبان در هفته گذشته پاسخ وزارت کشور درباره معرفی 30 نفر به عنوان معتمدان عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری را ارسال کرده است، گفت: برخی افراد و اسامی که در لیست وجود داشت مورد تأیید هیئت مرکزی نظارت قرار نگرفت و وزارت کشور فهرست جدیدی ارایه کرد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این لیست یکی دو نوبت به وزارت کشور و شورای نگهبان رفت و آمد داشت تا اینکه روز دوشنبه آخرین لیست از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان نظر خود را درباره این لیست به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

 


بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر سه شنبه با حضور رئیس جمهور بطور رسمی گشایش یافت.
در مراسم گشایش بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ‌سیدمحمد حسینی‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌علی اسماعیلی‌ رئیس این نمایشگاه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرهنگی، فرهیختگان و ناشران داخلی و خارجی حضور داشتند.
محمود احمدی نژاد رییس جمهور پس از آیین گشایش نمایشگاه کتاب تهران، از بخش بین الملل آن دیدار کرد.
بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار ‌کتاب چشمه جوشان دانایی‌ از امروز به مدت 10 روز میزبان علاقه‌مندان کتاب و مطالعه خواهد بود.
در این دوره از نمایشگاه، چهار هزار و 145 ناشر ایرانی و خارجی، 445 هزار عنوان کتاب را در فضایی به وسعت حدود 135 هزار متر مربع در بخش های ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان و بین‌الملل عرضه می کنند.
دو هزار و 545 ناشر در بخش داخلی و یکهزار و 600 ناشر خارجی از 77 کشور جهان آثار خود را در این عظیم ترین رویداد فرهنگی کشور عرضه خواهند کرد.
بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 برپا است.

 


علی‌اصغر سلطانیه با انتقاد شدید از فعالیت‌های نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی، خواستار ارجاع پرونده آن به شورای امنیت شد.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در وین در دومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری 2015 ان‌پی‌تی گفت: ‌با وجود تلاش‌های جهانی برای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای باعث تأسف است که پس از دهه‌ها از تصویب قطعنامه مجمع عمومی که ابتدا توسط ایران پیشنهاد شد، در خصوص تأسیس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای، پیشرفتی برای تحقق آن به دلیل سیاست سخت‌گیرانه رژیم صهیونیستی به دست نیامده است.
با توجه به نپیوستن این رژیم به ان‌پی‌تی و مهم‌تر امتناع این رژیم از قرار دادن تأسیسات خود تحت نظام راستی‌آزمایی آژانس، تحقق چنین هدف عالیه‌ای برای سال‌های مدید در منطقه هنوز امکان‌پذیر نشده است. رفتار غیرمسئولانه این رژیم در این رابطه ایجاد چنین منطقه‌ای را برای سال‌های دور در شک و تردید جدی قرار داده است.‌
علی اصغر سلطانیه با اشاره به اعتراف اولمرت (نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل) در سال 2006 مبنی بر داشتن سلاح هسته‌ای و افشای علنی این موضوع، گفت: در جریان شورای حکام آژانس، من از مدیر کل خواستم تا هیأتی حقیقت‌یاب برای روشن ساختن بیانیه‌های رسمی متعارض اعزام کند. مدتی بعد در جریان کنفرانس عمومی اطلاع دادم که اگر دلیل اقدام نکردن آژانس مضیقه‌های مالی است، دولت ایران حاضر است هزینه‌های بازرسی و راستی‌آزمایی در اسرائیل را به منظور نشان دادن حقایق به جامعه بین‌المللی تقبل کند. تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با خودداری رژیم اسرائیل و جلوگیری حامیان غربی آن به عمل نیامده است. این نمونه دیگری از دلایل ریشه‌ای بی‌اعتمادی و ناامنی برای کشورهای خاورمیانه در برای رژیم اسرائیل است. در رابطه با این تخلف و چالش‌ها، سکوت کشورهای غربی و همکاری محرمانه آن‌ها به خصوص آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا سابقه‌ای شرم‌آور در تاریخ ان‌پی‌تی محسوب می‌شود.
وی با انتقاد از سیاست مجامع جهانی و قدرت‌های غربی در برابر رژیم اسرائیل، افزود؛ متأسفانه اقدام نکردن شورای امنیت در دهه‌های گذشته در رسیدگی به برنامه هسته‌ای مستند رژیم صهیونیستی به آن رژیم جسارت بخشیده تا آشکارا و در تناقض با ایده ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح به داشتن سلاح هسته‌ای اذعان کند. به علاوه این سیاست رژیم صهیونیستی به وضوح درخواست‌ها و نگرانی‌های اکثریت قاطع جامعه بین‌المللی دولت‌های عضو سازمان ملل را نادیده انگاشته که به طور مستمر از آن خواسته است تا سلاح‌های هسته‌ای خود را امحا کرده و به ان‌پی‌تی بپیوندد.
با توجه به دلایل فوق، شورای امنیت به جای آنکه بر علیه اعضای ان‌پی‌تی قطعنامه صادر کند باید به مسئولیت خود تحت منشور در خصوص چنین موارد آشکار و جدی تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند و اقدامات فوری و مقتضی اتخاذ کند. رژیم اسرائیل تنها مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است. صلح و ثبات نمی‌تواند در خاورمیانه به دست آید تا زمانی که زرادخانه عظیم هسته‌ای این رژیم همچنان تهدیدی برای منطقه و ماورای آن باشد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حادثه ترور نافرجام دکتر وائل حلقی نخست‌وزیر جمهوری عربی سوریه را محکوم و با بازماندگان قربانیان اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد.
رامین مهمانپرست با بیان اینکه این حادثه بار دیگر چهره واقعی تروریستها در سوریه را برای مردم این کشور آشکار ساخت، مسئولیت اینگونه حوادث را متوجه عاملان و برخی طرفهای منطقه‌ای و بین‌المللی دانست که در سوریه به صورت آشکار به حمایت از تروریستها و آشوبگران می‌پردازند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همه کشورها و مراجع حقوقی- بین‌المللی و سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه را به حمایت از راه حل سیاسی بحران سوریه فراخواند و از آنها خواست تا در جهت توقف هرگونه خشونت و خونریزی گام برداشته و به مسئولیتهای انسانی خود در این راستا عمل کنند.

 


فرزند کروبی در پاسخ به یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی، ماجرای خیانت اصلاح‌طلبان به پدر وی و زیر پا گذاشتن برخی تعهدات را بازگو کرد.
محمدحسین کروبی در پاسخ به نوشته روزنامه آرمان که نوشته بود «‌اگر کاندیداهای اصلاح‌طلبان در سال 84 به نفع آقای هاشمی کنار می‌رفتند وی پیروز انتخابات بود»‌ تصریح کرد: این حرف از اساس نادرست است. من به عنوان فرزند نامزد اصلاح‌طلب پیشتاز در آن انتخابات بر خود لازم دیدم نکاتی ناگفته از علل عدم شکل‌گیری اجماع و بروز انشقاق در آن انتخابات را بیان کنم چرا که تحریف تاریخ پس از 8 سال برای تقویت یک نفر و محرومیت نفر دیگری که دستش از رسانه‌ها و جامعه هم کوتاه است نوعی حق‌کشی است.
وی می‌افزاید: تا آن جا یاد دارم پس از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم که به علت تحریم آن از سوی برخی دوستان و نیز رد صلاحیت اصلاح‌طلبان رخ داد پدرم جلساتی برای آسیب‌شناسی جریان اصلاحات انجام داد که در آن درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نهم نیز گفت‌وگوهایی شد.
محمدحسین کروبی با اشاره به امتناع موسوی از نامزدی در انتخابات سال 84 می‌نویسد: در جلسات بعدی جبهه اصلاحات آقای میردامادی پیشنهاد نامزدی آقای موسوی خوئینی‌ها را ارائه کرد که پدرم دو جلسه با آقای خوئینی‌ها صحبت کردند و نهایتا ایشان به شدت رد نمودند. در جلسه‌ای دیگر آقای خاتمی نام دکتر سیدمحمد صدر را مطرح کردند که آقای موسوی و کروبی و خوئینی‌ها به این طرح نام سکوت کردند. در نهایت به پیشنهاد آقای خوئینی‌ها محصول این جلسات به شورای مرکزی مجمع روحانیون منتقل شد. در این جلسات پس از بحث و گفت‌وگو درباره نامزدی آقای کروبی را‌ی‌گیری و در غیاب ایشان به اکثریت آرا به عنوان کاندیدای مجمع روحانیون معرفی می‌شوند. پیرو همه این مسائل آقای کروبی نامزد ریاست‌جمهوری شد و ستاد خود را با حضور چهره‌های برجسته اصلاحات تشکیل و وارد مبارزه انتخاباتی شد.
فرزند کروبی ادامه می‌دهد: بعد از چند ماه و با گذشت مدت زمان طولانی از اعلام نامزدی آقای کروبی، آقای هاشمی رفسنجانی هم نامزد انتخابات شدند و مورد حمایت برخی اصلاح‌طلبان نیز قرار گرفتند (همان دوستانی که در گذشته‌ای نه چندان دور آقای هاشمی را قبول نداشتند و در مجلس ششم چه بلاها که بر سر ایشان نیاوردند تا جایی که اعلام نمودند به اعتبارنامه ایشان در مجلس اعتراض خواهند کرد. در چنین شرایطی متاسفانه آقای محمدخاتمی، که عضو مجمع روحانیون بود برخلاف مصوبه مجمع از آقای هاشمی حمایت کرد و بارها از قول آقای هاشمی نقل شده که در سال 84 پیشنهادی نامزدی انتخابات به ما شد ولی بعدا ما را رها کردند. که این روایت بعدا از سوی آقای شکوری‌راد، عضو جبهه مشارکت هم تایید شد که اخیرا در مصاحبه‌ای گفته‌اند در انتخابات سال 84 آقای خاتمی به این دوستان پیشنهاد کرد که آقای هاشمی را نامزد کند ولی چون آن‌ها، یعنی اعضای مشارکت دیدند بدنه اصلاحات آقای هاشمی را قبول نمی‌کند دکتر معین را نامزد خود معرفی کردند و در نهایت با همه تخریب‌ها از سوی دوستان جبهه اصلاحات علیه آقای کروبی و کوتاهی که از سوی دولت اصلاحات شد، پدرم با بیش از5 میلیون رای نفر سوم انتخابات شد و آقای هاشمی هم با بیش از 6 میلیون به مرحله بعد راه یافت و دکتر معین، نامزد مشارکت در این انتخابات پنجم شد.
محمدحسین کروبی خاطرنشان می‌کند: البته این نتایج هم باعث عبرت نشد و در فاصله مرحله اول و دوم آقای خاتمی به سخنگوی ستاد پدرم آقای گرامی مقدم گفته بود یقین داشته باشید که هاشمی رئیس‌جمهور خواهد شد. با این اوصاف آیا هنوز معتقدید که اگر دوستان پشت سر آقای هاشمی بسیج می‌شدند ایشان رئیس‌جمهور می‌شدند؟ واقعا چه کسی اجماع را شکست؟ چه کسی برخلاف مصوبه تشکیلاتی عمل کرد؟ چه کسانی مانع از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 84 شدند؟ و چه کسانی حاضر نشدند به خاطر اصلاحات از منافع حزبی خود صرف‌نظر کنند؟ تاریخ دراین‌باره قاضی خوبی خواهد بود؛ اگر آن را تحریف نکنیم. شاید اگر این سنت نادرست ترویج نمی‌شد که افراد پس از دو دوره ریاست‌جمهوری باز خود را در معرض نامزدی برای ریاست‌جمهوری قرار نمی‌دادند، هرگز سرنوشت امروز ما چنین نمی‌شد و تا زمانی که منافع حزبی بر قواعد جبهه‌ای و مصالح ملی مقدم باشد، تکرار تجربه تلخ سال 84 دور از ذهن نخواهد بود.

 


یک رسانه آمریکایی جنبش حزب‌الله را قوی‌ترین گروه اسلامگرا در فضای رسانه و اینترنت توصیف کرد.
پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی به نقل از محافل اطلاعاتی اسرائیل نوشت: گروه حزب‌الله طی سال‌های گذشته با حمایت ایران به پرنفوذترین گروه اسلامگرا در فضای مجازی تبدیل شده و هدایت بیش از 20 وب سایت به زبان‌های مختلف در سراسر جهان را بر عهده دارد.
این پایگاه آمریکایی با استناد به گزارش یک سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت: تلاش‌های حزب‌الله در این زمینه که ایران به طور مستقیم در تامین مالی آن نقش دارد و گسترش فعالیت آن در اینترنت نشان می‌دهد نفوذ جهانی حزب‌الله در شرایطی که سایر گروه‌هایی نظیر القاعده نفوذ خود را تضعیف شده قلمداد می‌کنند، در حال افزایش است.
گزارش این مرکز صهیونیستی موسوم به «مرکز مبارزه با تروریسم و اطلاعات میرآمیت» حکایت از آن دارد که حزب‌الله حضور در فضای سایبری را بسیار مهم قلمداد می‌کند و چنین حضوری از دیدگاه ایران و حزب‌الله سلاح مهمی در مبارزه به شمار می‌آید. برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است، رهبران حزب‌الله و هم ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند.
این رسانه آمریکایی از قدرت رسانه‌ای حزب‌الله یاد کرده و می‌افزاید: براساس ارزیابی‌های مرکز اسرائیلی حزب‌الله شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم دارد.
امروز شبکه رسانه‌ای گسترده حزب‌الله شامل کانال‌های ماهواره‌ای (المنار و المیادین) ایستگاه رادیویی (رادیو نور) و روزنامه (الاحد/الانتقاد) و شبکه‌ای از وب سایت‌هاست. همچنین حزب‌الله از شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و رسانه‌های لبنانی هم استفاده می‌کند تا سیاست‌ها و مواضع خود را تبلیغ کند. وب‌سایت‌های حزب‌الله به هفت زبان است که بیشتر آنها عربی است. بقیه زبان‌ها انگلیسی، فرانسه، فارسی، عبری و نیز آذری و اسپانیایی هستند. حزب‌الله همچنین از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب نیز استفاده می‌کند.

 


مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر زیاده‌گویی‌های نسنجیده خود به مخمصه افتاده‌اند.
برخی مقامات ارشد این رژیم نامشروع طی 8-7 سال گذشته حرف‌های بزرگ‌تر از قواره این رژیم زده و ادعا کردند ضمن حمله به ایران، تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را نابود می‌کنند. حتی در این باره بنیامین نتانیاهو کارتون یک بمب را به نیویورک برده و در سازمان ملل ضمن ترسیم خط قرمز اعلام کرد که ایران به خط قرمز تولید بمب اتمی نزدیک شده است. آنها در 3 سال اخیر نیز مدعی شده بودند ایران ظرف 6 ماه تا یک سال آینده از این خط عبور می‌کند و بنابراین حمله اسرائیل قطعی است اما اکنون با وجود گسترش فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، نتانیاهو مجبور شده خط قرمز کذایی‌اش را گشاد کرده و بگوید: ایران هنوز از خط قرمزی که کشیدم نگذشته است.
به گزارش جروزالم پست، وی در دیدار احزاب ائتلافی اسرائیل در پارلمان آن کشور، گفت تهران هنوز از خط قرمزی که گفته‌ام نگذشته است ولی به آن نزدیک می‌شود.
به گزارش منابع خبری سخنان بنیامین نتانیاهو زمانی عنوان می‌شود، که انتقادها از او در اسرائیل، در مورد گفته‌هایش پیرامون ایران و برنامه اتمی آن کشور بالا گرفته است.
گروهی از مقام‌های قبلی اسرائیل، از جمله ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین، از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نیز جلوه دادن آن به عنوان ‌خطری حیاتی‌ برای اسرائیل به شدت انتقاد کرده‌اند.
خبرگزاری رویتر در همین زمینه از قول منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشت خط قرمز ترسیم شده به اعتبار اسرائیل آسیب می‌زند. رویتر در توضیح این مطلب نوشت: در حالی که تل‌آویو از توان نظامی کافی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای تهران برخوردار نیست، با این اقدام اعتبارش زیر سؤال رفته است.
به گزارش این خبرگزاری از بیت‌المقدس، اسرائیل با خطر از دست دادن اعتبار خود هم به دلیل تعیین خط قرمز در مورد برنامه هسته‌ای ایران و هم تهدید اقدام نظامی مواجه است، قدرت مانور این رژیم نیز برای حمله یکجانبه به تأسیسات هسته‌ای تهران کاهش می‌یابد.
رویتر نوشت: یک تحلیلگر امنیتی پیشین اسرائیلی می‌گوید: ایران با مهارت از این مرحله چالش برانگیز عبور کرده است. دیگر شخصیت‌های مشهور نیز می‌گویند زمان برای اینکه اسرائیل بتواند به تنهایی به ایران حمله کند گذشته است.
‌«گیورا ایلاند»‌، مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل می‌گوید: اگر فرصت خوبی برای حمله وجود داشت این فرصت شش ماه قبل بود؛ نه اینکه امروز باشد.
‌آموس یادلین‌، یک مقام نظامی پیشین و مدیر اندیشکده‌ای در تل‌آویو گفت: اسرائیل با گفتن این که ایران برنامه هسته‌ای‌اش را فراتر از خط قرمز اسرائیل توسعه داده خود را نیز گرفتار کرده است بدون اینکه به اقدامی متوسل شود.
وی در همایش مؤسسه مطالعات امنیت ملی که ریاست آن را برعهده دارد، گفت: امروز می‌توان گفت که ایرانی‌ها از خط قرمز مد نظر نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عبور کرده‌اند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10