(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 - شماره 20478

حدیث دشت عشق
قلب فوتبال قاره کهن در کوالالامپور می تپد
انتخاب رئیس برای AFCفدراسیون فوتبال به چه کسی رای می دهد؟
اخبار کوتاه از فوتبال
خداحافظی همیشگی از فوتبال در انتظار متخلفان
3 بازی در لیگ یک مشکوک است
رئیس سابق قایقرانی از دلایل استعفایش می گوید
کنار کشیدم تا مشکلات تعلیق حل شود
چرخش فدراسیون کشتی از رئیس قدیم به سمت رئیس موقت فیلا
خواندنی از ورزش ایران
ماموریت دشوار بارسلونا برابر نماینده آلمان
بایرن را باید فینالیست دانست؟!
آخرین تصمیمات شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی
اعلام آمادگی 3 کشور برای حضور در جام تختی
   


از نوشته سرباز شهید «محمدرضا کارگریان»
مسجد را رها نکنید
خانواده عزیز! امیدوارم که همیشه پشتیبان اسلام و جمهوری اسلامی باشید و یکی از خواسته‌های فرزند حقیرتان این است که در عزای من شیون نکنید. بلکه شهادت من آغازی برای پیوستن به لقاءالله و جهان جاوید است. در کارهایتان کوشا باشید تا در آینده فرد مفیدی برای انقلاب باشید.
در ضمن چند خواسته کوتاه از برادران مسجد دارم گرچه من در حد آن نیستم که سفارش و توصیه‌ای به بچه‌های مسجد بکنم. ولی من این توصیه‌ها را مسئولیتی می‌دانم. مسجد را رها نکنید و هر روز که می‌گذرد بیشتر سنگر مسجد راحفظ کنید. همان طور که امام می‌فرماید: «مسجد سنگر است. سنگرها را حفظ کنید.»
سرباز شهید «محمدرضا کارگریان مروستی»، سال 1346 در استان فارس متولد شد و در 5/10/1365 در عملیات کربلای چهار (شلمچه) به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای استان فارس

 


سرویس ورزشی-
رئیس فدراسیون فوتبال صراحتا نمی گوید که در انتخابات ریاست AFC به کدام نامزد رای می دهد اما شواهد و قراین حکایت از تمایل وی به ریاست یوسف سرکال اماراتی دارد.
تا یکی ، دو روز آینده نگاه بسیاری از علاقه مندان فوتبال به کوالالامپور معطوف است؛ جایی که رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب می شود. انتخاب رئیس جدید در شرایطی است که فوتبال قاره کهن از دو سال قبل گرفتار بازی های عجیب و غریبی شد، بازی هایی تحت عنوان مبارزه با فساد در فوتبال . پیامد این موضوع برکناری بن همام قطری بود، آن هم برای همیشه یا به عبارت دیگر مادام العمر . او رفت تا کنفدراسیون فوتبال بزرگترین قاره جهان تا به امروز با رئیس موقت اداره شود. حالا قرار است انتخابات برگزار و رئیس جدید AFC معرفی شود. در بین تمام نامزدهای حاضر، رقابت «شیخ سلمان بن‌ابراهیم » از بحرین و « یوسف سرکال » از امارات جدی‌تر از همه است. تمام عوامل این دو چهره بسیج شده اند تا شرایطی را فراهم آورند که یکی از این آنها به صندلی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا تکیه بزند، هر چند که نباید تلاش های نامزد تایلندی را نیز نادیده گرفت . در این بین البته تلاش قطری‌ها هم قابل توجه است، آنها که به واسطه محرومیت دایمی بن همام از فوتبال، ریاست کنفدراسیون آسیا را از دست داده اند، می خواهند در هیئت اجرایی حضور یابند. این هیئت بسیاری از تصمیمات مهم از جمله میزبانی جام جهانی، و گزینش داوران را اتخاذ می کند.
آشنایی با یوسف سرکال
رئیس فدراسیون فوتبال امارات یکی از 3 نامزد اصلی تصدی پست ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا است. او که پیش از این سابقه ریاست بر کمیته داوران فوتبال آسیا را بر عهده داشته است برای فوتبال دوستان ایرانی به دلایل زیاد چهره ای شناخته شده است. چه آنکه به دلیل ناداوری های زیادی که بر حق فوتبال باشگاهی ایران و تیم ملی شده است نام او به عنوان یکی از طرف های دعوا همیشه در رسانه ها مطرح بوده است. یوسف سرکال در انتخابات کوالالامپور با چالش های زیادی روبه‌رو است که از مهم‌ترین آنها همراهی و همدستی با بن همام است. او یکی از مشاوران اصلی بن همام در کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و در کمپین حمایت از قطر در گرفتن میزبانی جام جهانی 2020 نقش اساسی بر عهده داشت. به همین دلیل است که بسیاری او را نامزد بن همام در انتخابات AFC می دانند.
شیخ سلمان بن ابراهیم کیست؟
رقیب اصلی یوسف سرکال، شیخ سلمان بن ابراهیم است . کسی که سابق بر این بن همام را تا مرز شکست پیش برده بود. او چند سال قبل اولین زنگ خطر را برای رئیس سابق قطری فوتبال آسیا به صدا در آورد. سلمان 48 ساله پیش از این رئیس فدراسیون فوتبال بحرین ، رئیس کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و نایب رئیس کمیته انضباطی FIFA بوده است. او دارای مدرک زبان و ادبیات انگلیسی است و در جوانی فوتبال بازی می کرده است. لازم به یادآوری است که شیخ سلمان بن ابراهیم نامزد مورد علاقه شیخ احمد فهد، رئیس شورای المپیک آسیا است.
رای فدراسیون فوتبال
حالا پرسش مهمی که مطرح می شود این است که فدراسیون فوتبال از کدام نامزد حمایت می کند؟ علی کفاشیان روز گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری فارس گفت: به دنبال کسی هستیم که به فوتبالمان کمک کند و امیدواریم به هر شخصی که رای می‌دهیم ریاست کنفدراسیون آسیا را بر عهده بگیرد. رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌در چند روزی که اینجا خواهیم بود فضای موجود را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. کفاشیان صراحتا نگفت که به چه کسی رای می دهد اما اسفندماه سال گذشته بود که شبکه الکاس قطر به نقل از کفاشیان اعلام کرد که ایران در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا از نمایندگان عربستانی ( از انتخابات کناره گیری کرد ) و بحرینی حمایت نخواهد کرد. به عبارت دیگر رای ایران در این انتخابات به یوسف سرکال اماراتی است. اما نکته ای که انتظار می رود فدراسیون فوتبال فراموش نکند این است که « یوسف سرکال همان کسی است که به دلیل اظهارات مقامات اماراتی برای مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس ، در اقدامی سیاسی بازی تیم ملی را به طور یک طرفه لغو کرد، مسئله‌ای که با بی تفاوتی فدراسیون فوتبال ایران همراه بود. »

 


مدیر مدعی در کار نقل و انتقال بازیکن است!
یکی از مدیران اجرایی فدراسیون فوتبال که در موضوع تبانی خود را جزو مدعیان معرفی می کند، ید طولایی در زدو بندهای فوتبالی دارد. به گزارش خبرنگارکیهان مدیر مورد‌نظر که چند سالی است چهره رسانه ای پیدا کرده، در سال های گذشته به شیوه های گوناگون سفارش بازیکنانش را به باشگاه های شهرستانی می کرد و معمولا نیز با پاسخ مثبت روبرو می شد. لازم به یادآوری است همین مدیر هم اکنون نیز به صورت پنهانی در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال فعال بوده و از سوی یکی از روزنامه های پرتیراژ ورزشی مورد حمایت قرار می گیرد.
احمدزاده فعلا اخراج نشده است
خبر برکناری سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی صحت ندارد.صادق دورودگر در مورد شایعه برکناری محمد احمدزاده از سرمربیگری تیم گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و من آن را تکذیب می‌کنم. احمدزاده باید بماند و در دیدار با ذوب‌آهن نیز توانایی‌های فنی‌اش را به اهالی فوتبال و هواداران ملوان ثابت کند.وی ادامه داد: البته به دلیل رفتار پرخاشگرانه احمدزاده و اهانت‌هایی که این مربی در هتل به یکی از مسئولان باشگاه ملوان انجام داده، پرونده‌اش را به کمیته انضباطی باشگاه ملوان ارجاع می‌دهم. همچنین ایشان باید در کمیته فنی باشگاه پاسخگوی عملکردش باشد.به نظر می رسد احمدزاده که پس از شکست تیمش برابرپرسپولیس علیه مسئولان باشگاه ملوان صحبت کرده روزهای آخر فعالیت اش را در این باشگاه سپری می کند.
5 داورکاندیدای قضاوت در دیدار فینال جام حذفی
رئیس دپارتمان داوری 5 گزینه محتمل را برای قضاوت در دیدار فینال جام حذفی معرفی کرد.دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان 15اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. قرار است یک روز قبل از آغاز بازی اسامی داوران این دیدار اعلام شود. حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری از احتمال قضاوت 5 داور در این مسابقه خبر داد و گفت: ترکی، فغانی، مظفری زاده، جهانبازی و قهرمانی از داورانی هستند که در طول فصل قضاوت‌های خوبی داشتند و برای قضاوت در دیدار فینال شانس دارند.
مشخص شدن حریف استقلال
آخرین دور از مرحله مقدماتی پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا امشب در شرایطی برگزار خواهد شد که استقلال در این روز منتظر مشخص ‌شدن حریفش در مرحله حذفی است. در گروه دوم این رقابت هاچهار تیم حاضر شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.لخویا قطر که با 8 امتیاز صدرنشین است برای صعود به عنوان تیم اول این گروه میزبان الاتفاق عربستان خواهد بود.در دیگر دیدار پاختاکور ازبکستان در تاشکند رودرروی الشباب امارات خواهد بود.نماینده ازبک‌ها در جایگاه سوم قرار دارد و در صورت پیروزی در امارات و در طرف مقابل تساوی دو تیم حتی می‌تواند به عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه یابد. نتایج این گروه برای ایرانی‌ها هم مهم است و یکی از تیم‌های صعود کننده این گروه باید در مرحله بعد با استقلال ایران مصاف دهد.در گروه اول هم که تراکتورسازی حضور دارد،تقریباً تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شده است و نماینده کشورمان فقط برای اعاده حیثیت به میدان خواهد رفت.تراکتوری‌ها از 5 دیدار خود یک پیروزی، یک تساوی و 3 شکست متوالی را کسب کرده‌اند و در یک بازی تشریفاتی از الجیش قطر پذیرایی خواهند کرد.
اولیویرا: حقوقم را بدهند برنامه می‌دهم
تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه چرا به باشگاه برنامه نداده است، اظهار داشت: روحیه من مثل همان روز اول است و تا آخر هم همین‌طور خواهم بود. در رابطه با بودن و همکاری من این مسئله خیلی زیاد بستگی به مسائل مالی دارد همچنین باید ببینم تراکتورسازی برای آینده چه چیزی می خواهد اول باید این مسائل مشخص شود. باید این وضعیت روشن شود. از طرفی از باشگاه نامه گرفتم و قرار شد برنامه بدهم من به این صورت جواب دادم که الان وارد ماه چهارم شدیم و من حقوق نگرفتم موقعی جواب می‌دهم که حقوق معوقه من را بدهند موضوع خیلی روشن است. این آخرین صحبت من است.
خداحافظی هاوه لانژ از فیفا به خاطر دریافت رشوه
"ژائو هاوه لانژ" به دلیل دست داشتن در فساد از ریاست افتخاری فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، استعفا کرد.هاوه لانژ 96 ساله حدفاصل سال‌های 1974 تا 1998 رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال بود و پس از آن جای خود را به سپ بلاتر سوییسی داد.در گزارشی که سال گذشته از سوی کمیته اخلاقی فیفا منتشر شد، مشخص شد که هاوه لانژ در دهه 90 از حق پخش تلویزیونی رقابتهای جام جهانی به میزان 22 میلیون دلار دریافت غیرقانونی داشته است.در گزارش اخلاقی فیفا آمده که هاوه‌لانژ به همراه نیکلاس لئوز و ریکاردو تکسیرا رشوه دریافت کرده‌اند.

 


دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال از مشکوک بودن 3 مسابقه در کل بازی‌های لیگ دسته یک خبر داد و گفت: تمام اسناد و مدارک را به کمیته انضباطی دادیم و شاید عده‌ای باید خودشان را برای خداحافظی همیشگی از فوتبال آماده کنند.
حجت الاسلام علیپور روز گذشته در گفت و گو با برخی رسانه‌های خبری به تشریح آخرین وضعیت تبانی صورت گرفته در لیگ دسته اول پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* مجموعه فدراسیون فوتبال شامل کمیته‌ داوران، سازمان لیگ، کمیته‌ انضباطی، کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای و ... انصافا سنگ تمام گذاشتند، نظارت‌ها بسیار بیشتر و ویژه‌تر شد. آنها وقت گذاشتند وقتی اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شد، آنها را در اختیار مدیران و مربیان باشگاه‌ها قرار می دادیم و سعی می‌کردیم از هر تخلف احتمالی پیشگیری کنیم. طبق اسناد و مدارکی که الان وجود دارد بارها در بازی‌های لیگ یک و حتی لیگ دو پیشگیری ‌کرده‌ایم و اشخاصی که ورود به تبانی کرده‌اند همه در سوابق‌شان درج شده است. نتیجه‌ تمام کارهای انجام شده این بود که از باشگاه‌ها خواستیم برای به خدمت گرفتن مربیان در ابتدای فصل بیایند و از ما استعلام بگیرند، چون اطلاعات ما نسبتا کافی است.
* چهار باشگاه پاس همدان، شهرداری یاسوج، استقلال خوزستان و شهرداری بندرعباس از باشگاه شهرداری تبریز با استناد به اظهارات و مدارکشان شکایت کردند که پرونده‌ کلی آنها ساماندهی و در اختیار کمیته‌ انضباطی قرار گرفت. همان طور که گفتم اگر موارد جدیدی باشد در قالب ضمیمه آن را به کمیته‌ انضباطی می‌دهیم. من از خدا می خواستم که این پرونده‌ به احراز تبانی و تغییر نتایج تیمی، منجر نشود. اما اگر شود فدراسیون با احدی تعارف ندارد و حکم قاطعی را صادر خواهد کرد. هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ مصوبه کرده‌اند که می‌بایست متخلفین به اشد مجازات فوتبالی محکوم شوند.
* برخی از افراد بودند که بعد از محرومیت‌های مقطعی یا تذکراتی که به آنها داده شد، دیگر به سراغ این کار نرفتند، اما عده دیگری هم بودند که نه تنها دوباره به چنین تخلفاتی روی آوردند، بلکه شدیدتر هم کار کردند. ممکن است آنها دیگر باید خودشان را برای خداحافظی همیشگی از فوتبال آماده کنند. رای نهایی در این باره را به زودی کمیته‌ انضباطی صادر می‌کند.
* نتیجه‌ سه بازی مشکوک است که اسناد و مدارک مربوط به آن را جمع و بررسی ‌کرده‌ایم و به شکل ویژه‌ای روی آن کار می‌شود و با در نظر گرفتن همه جوانب رای نهایی صادر خواهد شد.

 


رئیس مستعفی فدراسیون قایقرانی گفت: به خاطر آسیب ندیدن جامعه قایقرانی از سمت خود استعفا کردم تا مشکلات به وجود آمده برای این رشته در میادین بین‌المللی نیز مرتفع شود.
سید محمد شروین اسبقیان اظهار داشت : به خاطر این که جامعه قایقرانی و بچه های این رشته آسیب نبینند و با توجه به این که متاسفانه برخی ها از داخل کشور مشکلاتی برای فدراسیون قایقرانی به وجود می آوردند، تصمیم گرفتم پس از صحبت با وزیر ورزش از سمت خود استعفا بدهم. احساس کردم با شرایط موجود اعضای تیم ملی قایقرانی به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل جدی خواهند شد و نخواستم خودم را در این شرایط به این رشته تحمیل کنم، به هر حال امیدوارم با تصمیم به خروج از مجموعه قایقرانی مشکلات این رشته هم هرچه زودتر مرتفع شود. رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی در ادامه افزود : موضوع استعفای خود را از دو هفته پیش با وزیر ورزش و جوانان در میان گذاشتم که ایشان با این تصمیم مخالف بودند، در نهایت ایشان موافقت کردند که کنار کشیدن من با نظر مجمع باشد که چنین هم شد. وی در خصوص انتخاب سرپرست جدید این فدراسیون نیز اظهار داشت: ابراهیمی با نظر وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و با توجه به سوابق گذشته وی، امیدوارم در کار خود موفق باشد. من هم برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.
اسبقیان وجود فشار از سوی افرادی خاص برای کناره گیری از سمتش را تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان چنین مساله‌ای صحت ندارد چرا که طبق قانون می توانستم از حق قانونی خود برای 4 سال حضور در فدراسیون استفاده کنم اما با این تصمیم نشان دادم پست ها و مسئولیت ها برای ما بزرگی نمی آورد.

 


سایت فدراسیون جهانی کشتی در گزارشی نوشت که برخی از کشورهای صاحب نام از جمله ایران ائتلافی برای نجات کشتی از خطر حذف از بازی‌های المپیک تشکیل دادند.
سایت فدراسیون جهانی اعلام کرده است که این ائتلاف که "نجات کشتی المپیک" نام دارد، پنج هدف مهم را دنبال می‌کند و تا به حال 23 کشور از جمله ایران، روسیه، آمریکا، ازبکستان، گرجستان، ژاپن، کره، کوبا و بلغارستان حمایت خود را از اهداف این ائتلاف اعلام کرده‌اند.یکی از موارد این ائتلاف حمایت از لالوویچ ، رییس موقت فیلا است که نام فدراسیون کشتی ایران نیز در این ائتلاف دیده می‌شود. این در حالی است که پیش از سرپرست فدراسیون کشتی حامی رافائل مارتینتی ، رییس برکنار شده فدراسیون جهانی بود. اهداف مهم ائتلاف حمایت از کشتی برای حذف نشدن از بازی‌های المپیک به ترتیب زیر است:
1- حمایت سیاسی از کمپین فیلا
2- به حرکت در آوردن انرژی و منابع در هر کشور
3- ترویج این رشته در ماه جهانی کشتی (ماه می)
4- حمایت از رییس موقت فیلا یعنی نناد لالوویچ و همکارانش
5- کمک به ادامه توسعه کشتی به عنوان یک ورزش المپیکی.
فیلا در ادامه گزارش خود نوشته است که کشورهای دیگر نیز برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

 


*با تصمیم کمیته فنی شنا محمد بیداریان، افشین عسگری، جمال چاووشی فر، امیرمحمد شجاعی فر، آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی شش شناگر اعزامی برای شرکت در مسابقات داخل سالن اینچئون کره انتخاب شدند.
* در حالی‌که قرار بود تیم منتخب کشتی آزاد با ترکیبی از قهرمانان اوزان هفتگانه مرحله اول انتخابی تیم ملی متشکل از 7 کشتی‌گیر، در رقابت‌های بین‌المللی جام دریای سیاه شرکت کند، اما شورای برون‌مرزی وزرات ورزش و جوانان با این سفر مخالفت کرد.
*در مسابقات جهانی اسکیت که در کشور کره جنوبی برگزار شد تیم 8 نفره اعزامی ایران توانست به 3 مدال طلا ،2 نقره و 4 برنز دست پیدا کند. در این رقابتها محمد رضا عابدی درچه از کشورمان موفق شد با کسب 3 مدال طلا جایزه ویژه این رقابتها را از آن خود کند و خوش بدرخشد.عابدی درچه ورزشکار 16 ساله و مستعد کشورمان پس از بازگشت به ایران مدال های طلای خود را به روح مرحوم امیر حسین فردی مدیر مسئول سابق کیهان بچه ها اهدا کرد.

 


امشب بارسلونا و بایرن مونیخ در نیوکمپ به مصاف هم می‌روند تا دومین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.
در دومین دیدار از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) مردان بارسلونا در خانه خود به مصاف بایرن مونیخ خواهند رفت. شاگردان یوپ هاینکس در حالی پا به نیوکمپ می‌گذارند که در دیدار رفت با نتیجه غیرمنتظره 4برصفر آبی‌و‌اناری‌پوشان را شکست داده‌اند. قهرمان فصل جاری بوندس‌لیگا در این دیدار تمامی بازیکنان اصلی خود را در اختیار دارد و تنها تونی کروز و هولگر بداشتوبر را به دلیل مصدومیت طولانی مدت در اختیار ندارد. در مقابل بارسا جوردی آلبا، مدافع 24 ساله خود را در اختیار ندارد. او در بازی رفت توپ را به صورت آرین روبن زد و با کارت زردی که گرفت 3 کارته شد و این بازی را از دست داد. این در حالی است که کارلس پوپول و خاویر ماسکرانو نیز همچنان مصدوم هستند و کاتالان‌ها با این اوضاع کار دشوارتری برای جبران نتیجه بازی رفت دارند.
در شرایطی که بسیاری از کارشناسان معتقدند صعود تیم بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا قطعی است اما مسی و یارانش امید به خلق معجزه دارند تا با حذف سرخپوشان مونیخ برای سومین بار در 6 سال گذشته به دیدار نهایی رقابت‌ها صعود کنند. شاگردان ویلانووا از دقیقه یک بازی چهارشنبه شب سراسر حمله خواهند بود تا شاید با زدن گلی زودهنگام امید را به نیوکمپ بازگردانند، البته آنها باید نیم نگاهی به دروازه خودی داشته باشند، چرا که بایرن مونیخ در ضدحمله یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های اروپاست.
بارسلونا که در آستانه قهرمانی این فصل فوتبال اسپانیاست در هفته سی‌وسوم لالیگا در خانه اتلتیک بیلبائو تن به تساوی 2 بر 2 داد. این تساوی در حالی رقم خورد که مسی به تشخیص کادر فنی بارسا در این مسابقه به عنوان بازیکن جانشین به بازی آمد تا برای دیدار با بایرن مونیخ انرژی لازم را داشته باشد. باواریایی‌ها نیز در آخرین دیدار خود در بوندس‌لیگا در حالی با نتیجه یک بر صفر بر فرایبورگ غلبه کردند که هاینکس به تعداد زیادی از بازیکنان اصلی خود بازی نداد تا برای این دیدار آماده باشند. اگر بایرن به فینال صعود کند بازیکنانی همچون دانته، فیلیپ لام، باستین شوان‌اشتایگر، خاوی مارتینز، لوئیز گوستاوو و ماریو گومز از بایرن‌مونیخ در لبه تیغ هستند و در صورت گرفتن کارت زرد ممکن است دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهند.

 


جلسه شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی ایران با حضور اعضاء برگزار و موارد مختلفی مورد تایید قرار گرفت.
در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید موارد مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید. بر این اساس، برگزاری جام یادگار امام در روزهای 3 و 4 خردادماه در قم، دعوت از آقای ناصر نوربخش به اردوی تیم ملی برای حضور در جام یادگار و شرکت پاپی، زیدوند، هادی علیزاده پورنیا، طالب نعمت پور، داود گیل نیرنگ و بشیرباباجان زاده به همراه سه کشتی گیر طلایی المپیک در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی از موارد تصویب شده در این نشست بود. مشخص شدن تکلیف نفرات شرکت کننده در جام یادگار امام، انجام آزمایش دوپینگ در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، شرکت تیم جوانان در جام رومانی، برگزار نشدن جام شاهد، معرفی سه نفر برتر هر وزن مسابقات انتخابی برای شرکت در رقابتهای آسیایی جوانان و در نهایت تصمیم گیری در این مورد و حضور تیم دوم نوجوانان در رقابتهای آسیایی از جمله مصوبات این نشست بود.

 


تاکنون 3 کشور به صورت رسمی اعلام آمادگی خود را برای شرکت در رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی اعلام کرده اند.
تاکنون کشورهای گرجستان، تاجیکستان و پورتوریکو اعلام آمادگی رسمی خود را برای شرکت در این رقابتهای بین المللی اعلام کرده اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10