(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - شماره 20484

وعده رئيس سازمان غذا و دارو؛امسال کمبود دارويي کمتر مي‌شود
ديروز در شوراي شهر صورت گرفت
تصويب دو فوريت ممنوعيت ساخت و ساز در حريم برج ميلاد
4 کشته و مجروح در سانحه رانندگي
ورود خودروهاي 50 ساله به خيابان‌هاي تهران
عذرخواهي رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران از مردم
فضاي کلي شورا مناسب استيضاح قاليباف نبود
شناسايي يکهزار کودک مبتلا به آسم
دستگيري مسافرکش متجاوز
51 ميليارد تومان به کشاورزي انديمشک و دشتي خسارت وارد شد
پارسايي خبر داد
آغاز ثبت نام آني تولد در پايگاه ثبت احوال
مرگ در عمق 50متري چاه
سازمان پزشکي قانوني اعلام کرد
افزايش 19 درصدي مرگ ناشي از حوادث کار
جنجال بر سر چاپگر اسلحه‌ساز
فاجعه‌اي که همچنان قرباني مي‌گيرد
ولخرجي‌هاي پليس دبي
محاکمه هکر جوان
   


رئيس سازمان غذا و دارو گفت: تدابير لازم براي جلوگيري از کمبود دارويي انديشيده شده است.
عباس حاجي‌آخوندي افزود: کمبود مقطعي دارو هميشه وجود داشته است، با اين حال مسئولان دارويي وزارت بهداشت در سال گذشته توانستند با مديريت مناسب و نيت خيري که داشتند، کمبود دارويي را روي دو رقمي نگه دارند که قابل تقدير است اما امسال قطعاً وضعيت بهتر از سال گذشته خواهد بود و قدم‌هاي بزرگي به خصوص در حوزه صنعت دارو برخواهيم داشت.
رئيس سازمان غذا و دارو تأکيد کرد: علاوه بر آن مراکز توسعه و تحقيق (R&D) شرکت‌هاي دارويي با حمايت وزارت بهداشت فعال مي‌شوند تا با بکارگيري شيميدان‌ها و داروسازان توانمند ميزان توليد مواد اوليه دارويي را در کشور به شکل محسوسي بالا ببرند.
وي اضافه کرد: درمورد تأمين دارو نيز با اختصاص 2200ميليارد تومان ما به‌التفاوت ارز مرجع با ارز مبادلاتي براي دارو، مشکلي نخواهيم داشت و هيچ آسيبي به بيماران نيازمند دارو وارد نمي‌شود.

 


شوراي شهر ديروز با تصويب دو فوريت طرحي شهرداري تهران را ملزم به ممنوعيت صدور مجوز ساخت و ساز در حريم برج ميلاد کرد.
به گزارش خبرنگار کيهان براساس اين طرح شهرداري ضمن متوقف کردن هرگونه گودبرداري در حريم برج ميلاد بايد از صدور پروانه ساخت به هر بهانه‌اي جلوگيري کند. در اين طرح همچنين از شهرداري خواسته شده است کليه بنرهاي تبليغاتي مربوط به ساخت و ساز در اين حريم که در اتوبان همت نصب شده است جمع‌آوري شود.
براساس نظر اعضاي شوراي شهر طرحي که از سوي شهرداري تهران براي فاز دوم برج ميلاد در نظر گرفته شده است باعث مي‌شود که برج ميلاد در نقطه کور قرارگيرد.
در همين رابطه مهندس مهدي چمران نيز با انتقاد شديد از اقدامات غيرقانوني شهرداري در حريم برج ميلاد گفت: در کشور ما نيروهاي متخصص و معمار به اندازه کافي و وافي وجود دارد و استفاده از متخصصين خارجي در پروژه‌ها ضمن آن که تمسخر فرهنگمان به حساب مي‌آيد اين کار زشتي است که در کشور جمهوري اسلامي از معمارهاي ديگر کشورها استفاده شود.
دکتر حمزه شکيب نيز با اشاره به مواردي از مخالفت خود با اين طرح شهرداري به انتقاد از رفتار برخي افراد و مديران شهري با رسانه‌ها پرداخت و گفت: از شهرداري تقاضا مي‌کنم که به رسانه‌ها سفارش نکند که موضوعات مربوط به ساخت و ساز در حريم برج ميلاد يا ساير موضوعات را منتشر نکنند.
وي افزود: از سوي برخي افراد عنوان شده که اگر شما صحبت کنيد در کمتر از پنج دقيقه مانع انتشار آن مي‌شويم! خطاب به اين افراد مي‌گويم که شما توان و قدرت داريد و بيت‌المال نيز در اختيار شماست؛ اما آيا اين رفتار شرعي و صحيح است که با رسانه‌ها اينگونه رفتار شود؟ و حال آنکه قصد شوراي شهر مشورت دادن به شهرداري است.

 


اراک - خبرنگار کيهان:
وقوع دو حادثه رانندگي در محورهاي استان مرکزي، 2 کشته و 2 مجروح برجا گذاشت.
در برخورد يک دستگاه ميني‌بوس و يک دستگاه پژو درجاده قديم تهران-ساوه، سرنشين پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرد.
کارشناس پليس راه، علت وقوع اين سانحه رانندگي را انحراف به چپ خودرو پژو ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي اعلام کرد.
همچنين، در محور نورآباد شازند نرسيده به روستاي عضدي در برخورد يک دستگاه ميني‌بوس و يک دستگاه پرايد راننده پرايد جان باخت و دو سرنشين ميني‌بوس نيز بشدت مجروح و به بيمارستان شازند منتقل شدند.
کارشناس پليس راه علت وقوع اين تصادف رانندگي را انحراف به چپ خودرو پرايد اعلام کرد.

 


دولت براي جلوگيري از اسقاط خودروهاي تاريخي مصوبه آغاز شماره‌گذاري اين خودروها را ابلاغ کرد.
خودروهاي تاريخي در آيين‌نامه مصوب دولت، اين‌‌گونه معرفي شده‌اند: خودروهاي تاريخي به خودروهايي اطلاق مي‌شود که ضمن حفظ اصالت از سلامت فني کامل برخوردار باشند و انواع خودروهاي تاريخي شامل خودروهاي نفيسي هستند که بيش از 50 سال از توليد آن گذشته باشد و يا خودروهاي قديمي که بيش از 25 سال از توليد آن گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا کاربردي بي‌نظير باشند و همچنين خودروهايي که داراي بعدي فرهنگي باشند، شامل اين آيين‌نامه مي‌شوند.
براساس اين آيين‌نامه کارگروهي با حضور نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، حفاظت محيط‌زيست، تربيت‌بدني، نيروي انتظامي، کانون جهانگردي و اتومبيلراني و وزارت صنايع و معادن به منظور شناسايي مصاديق خودروهاي تاريخي و اتخاذ تدابير هماهنگ براي حفظ و صيانت از آنها تشکيل و دبيرخانه آن در کانون جهانگردي و اتومبيلراني مستقر شد.
از جمله وظايف اين کارگروه هم شناسايي، تشخيص، دسته‌بندي و معرفي خودروهاي تاريخي به مراکز مرتبط براي حفظ آنها با رعايت حفظ سرمايه مجموعه‌داران، تهيه ليست و معرفي خودروهاي تاريخي براي صدور شناسنامه و پلاک توسط نيروي انتظامي و ابلاغ آن از طريق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، تعيين مقدار کيلومتر تردد سالانه و ثبت در شناسنامه تاريخي خودرو و تدوين دستورالعمل‌هاي اجرايي لازم و ارائه آن به مراجع ذي‌ربط قانوني است.از سوي ديگر نيروي انتظامي هم در اين آيين‌نامه دولتي، موظف شده است تا براي خودروهاي تاريخي شناسنامه تاريخي و پلاک خاصي را طراحي و مجوز تردد آنها را صادر کند.
نحوه ثبت‌نام براي پلاک تاريخي و شرايط خودروها
ثبت‌نام براي داوطلبان دريافت پلاک، به صورت اينترنتي و از طريق سايت کانون به نشاني ‌www.tac.org.ir آغاز شده است. در فاز اول طرح شماره‌گذاري خودروهاي تاريخي (کلاسيک)، امکان ثبت‌نام براي خودروهاي با قدمت 50 سال و بالاتر که داراي اصالت کالبدي و از نظر فني سالم باشد وجود دارد و پس از آن در فاز دوم طرح، خودروهاي با بيش از 25 سال سن، شماره‌گذاري خواهد شد.
پس از ثبت‌نام، دارندگان خودرو رسيد و کد رهگيري دريافت خواهند کرد و پس از بررسي‌هاي اوليه مدارک توسط اعضاي کارگروه، زمان کارشناسي نهايي به مالک يا دارنده خودرو اطلاع داده مي‌شود. سپس خودرو به مکان دبيرخانه منتقل شده و در صورت دريافت نظريه مثبت کارشناسي، براي نصب پلاک به راهور و براي دريافت شناسنامه تاريخي به سازمان ميراث فرهنگي معرفي مي‌شود. ضمنا کساني که پلاک دريافت مي‌کنند به عضويت کانون نيز در مي‌آيند.
گفتني است کليه خودروهايي که سابقه شماره‌گذاري در داخل کشور را داشته باشند مشمول اين طرح خواهند بود.لازم به ذکر است با توجه به اينکه اين خودروها جزء سرمايه‌هاي ملي محسوب مي‌شوند و با دريافت شناسنامه تاريخي به مجموع نفايس کشور اضافه مي‌گردند، لذا مالک بايد در حفظ و نگهداري آنها دقت مضاعفي داشته باشد.
همچنين ورود و خروج اين خودروها فقط با مجوز کارگروه ميسر است و ميزان پيمايش يا مسافت‌هاي قابل پيمودن اين خودروها نيز محدود است.

 


سرويس اجتماعي-
رئيس کميسيون عمران شوراي شهر به خاطر قصورهاي احتمالي‌اش در طول 10 سال نمايندگي در اين شورا از مردم عذرخواهي کرد و گفت: من به شخصه شرمنده و بدهکار مردم هستم.
به گزارش خبرنگار کيهان دکتر حمزه شکيب روز دوشنبه در يک نشست خبري به بهانه ارائه گزارش از عملکرد کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در 10 سال گذشته با تاکيد بر اينکه شوراي شهر مجموعه‌اي است که بدون همراهي و يکرنگ شدن همه اعضا نمي تواند به نتيجه مناسب برسد گفت: بسياري از اعضا از جمله من در مورد موضوعات مرتبط با شهرداري گاها تنها مي‌مانديم و همراهي صورت نمي‌گرفت.
وي افزود: ممکن است افرادي از اقشار مختلف و دلسوز به شوراي شهر راه پيدا کنند،‌ اما اگر تخصص لازم را نداشته باشند نمي‌توانند کيفيت لازم را براي جايگاه خودشان داشته باشند و قطعا چنين فردي نه تنها به خود بلکه به شهر و شوراي شهر نيز لطمه خواهد زد.
بسياري از مشکلات موجود
ناشي از عملکرد غلط شهرداري است
شکيب ضمن انتقاد شديد از برخي اقدامات غيرقانوني و غيرکارشناسي شده شهرداري به مصاديقي در اين رابطه اشاره کرد و افزود: بودجه سال 82 شهرداري تهران 700 ميليارد تومان بود اما در حال حاضر حدود 11 ميليارد تومان شده است و بايد پرسيد منشا اين افزايش درآمد از کجاست در حالي که همه ما مي‌دانيم از کجاست و همه توجيه‌هايي که شهرداري براي آن مي‌آورد را نيز مي‌دانيم.
اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به مورد ديگري افزود: طرح اوليه شوراي شهر تهران واقعا بر مبناي کار کارشناسي بود و براي همه محلات شرايط مشخصي را ديده بوديم اما در اين ميان مجموعه‌اي به عنوان کميسيون ماده 5 همه چيز را خراب کرده و مي‌کند و متاسفانه بيشترين آسيب شهر تهران به اين کميسيون زيرمجموعه شهرداري برمي‌گردد و آسيب‌هايي که در اين 10 سال عارض شهر تهران شده آسيب‌هايي است که غيرقابل بازگشت است.
وي به مصاديق مهم ديگري از تخلفات شهرداري که همگي خودسرانه و بدون مجوز انجام گرفته است اشاره کرد و گفت: اينکه يک برج 28 طبقه را در خيابان اصلي آفريقا مجوز مي‌دهند در حالي که اين خيابان کشش چنين ساختماني را ندارد و پس از ايرادات شورا تنها چند طبقه از آن را کم مي‌کنند و يا برج‌هاي تجاري که در خيابان وليعصر - بالاتر از تقاطع چمران ايجاد شده و ترافيک آن محدوده را قفل کرده از جمله معضلاتي است که به راحتي نمي‌تواند از شهر تهران حذف شود.
ابزار لازم براي استيضاح نداشتيم
دکتر شکيب در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر اينکه چرا با توجه به تخلفات و اشتباهات مکرري که در دوره مديريت آقاي قاليباف تا اين لحظه صورت گرفته است شوراي شهر از قدرت خود براي استيضاح ايشان استفاده نکرد، گفت: استيضاح آقاي قاليباف برمي‌گردد به فضاي کلي شورا و شما خودتان خوب مي‌دانيد که وضعيت شورا چگونه است.
بنده در اين رابطه خيلي سعي کردم که بتوانم وظيفه خودم را انجام بدهم اما اين را هم بايد در نظر داشته باشيد که من يک پانزدهم شورا هستم.
رئيس کميسيون عمران شوراي شهر درپاسخ به سوال يکي ديگر از خبرنگاران درباره زد و بند برخي از اعضاي شورا با شهرداري گفت: منکر آن نيستم ولي نمي‌توانم درباره جزئيات آن سخن بگويم.
خبرنگار ما ضمن يادآوري مصاديق ديگري از تخلفات شهرداري از قبيل حيف و ميل بيت‌المال و حقوق مردم در بافت‌هاي فرسوده، و به کارگيري عناصر مطرود دوم خردادي و مسئله‌دار در سازمان نوسازي پرسيد، چرا شورا وقتي متوجه خروج آقاي قاليباف از ريل اصلي خود شده و اشتباهاتي که مي‌کند ناشي از اتاق فکر دوم خردادي‌هاست از اهرم استيضاح استفاده نکرد و فقط به برکناري رئيس وقت سازمان نوسازي بسنده کرد؟
قاليباف درباره بافت‌هاي فرسوده
بدون اطلاع شورا عمل مي‌کرد
دکتر شکيب در اين رابطه پاسخ داد: اينکه آقاي قاليباف چه کساني را به عنوان مدير و معاونين و مشاورين خود انتخاب مي‌کرد ما نمي‌توانستيم در آن دخالت کنيم و در اين رابطه از خود ايشان بايد سوال کنيد.
شهرداري در مورد بافت‌هاي فرسوده همانطور که خودتان هم مي‌دانيد اشتباهات زيادي کرد که هم بدون اطلاع شورا بود و هم غيرقانوني.
شهرداري شرکت‌هايي را به وجود آورده بود که به ظاهر خصوصي بودند اما عملا از سوي شهرداري در اختيار آن‌ها منابع و حتي مکان فعاليت گذاشته مي‌شد و ما توانستيم اين شرکت‌ها را منحل و شهردار از ريل خارج شده را دوباره به ريل اصلي برگردانيم.از دکتر شکيب درباره زد و بند برخي از مديران شهري و نظارتي کشور براي پوشاندن تخلفات يکديگر بويژه در خصوص حيف و ميل صورت گرفته در بافت‌هاي فرسوده توسط شهرداري پرسيده شد و دکتر شکيب گفت: همانطور که گفتم شايد چنين مسايلي ميان همکاران صورت بگيرد اما نمي‌توانم وارد جزئيات آن‌ها شوم.
وي افزود: مثلا درباره علت عدم انتشار گزارش 600 صفحه‌اي سازمان بازرسي کل کشور در مورد بافت‌هاي فرسوده و اينکه چرا مجمع نمايندگان تهران مشکلات شهري از جمله بافت‌هاي فرسوده را در دستور کار خود قرار نمي‌د‌هد را بايد از مسئولان مربوطه سوال کرد نه از بنده که تنها يک عضو شورا هستم.

 


مسئول واحد ثبت بيماران مبتلا به آسم وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران از شناسايي و ثبت يکهزار و 120 کودک مبتلا به آسم در کشور خبر داد.
دکترمحمدرضا فضل‌الهي افزود: از ميان اين تعداد، 460 کودک زير شش سال و 600 کودک بيشتر از شش سال دارند و حداکثر سن آنها نيز کمتر از 18 سال است.
وي خاطرنشان کرد: داشتن اطلاعات درباره ميزان شيوع بيماري، عوامل بدترکننده بيماري و نحوه ارائه داروها و خدمت‌رساني براي انجام برنامه‌ريزي‌ها و سياستگذاري‌هاي درماني، ضروري است.
مسئول واحد ثبت بيماران مبتلا به آسم در ايران يادآور شد: بيماري آسم به دليل عوامل ژنتيکي و استعداد ذاتي و همچنين عوامل محيطي به وجود مي‌آيد.
فضل‌الهي اظهار داشت: عوامل آلرژي‌زا مانند گرده‌هاي گياهان، پوسته‌ريزي حيوانات و سيگار موجب تشديد علائم آسم مي‌شود.

 


فردي که در قالب مسافرکش اقدام به سرقت و تجاوز به زنان در خيابان‌هاي تهران مي‌کرد توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.
در روز 31 فروردين ماه سال جاري خانم جواني با مراجعه به کلانتري 145 ونک به ماموران اعلام کرد که توسط راننده يک دستگاه خودرو پرايد مشکي مورد سرقت اموال و آزار و اذيت قرار گرفته است.
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه 13 دادسراي ناحيه 27، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکي پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:40 روز 31 فروردين، در خيابان شريعتي - روبروي بيمارستان ايران‌مهر سوار يک دستگاه خودرو پرايد مشکي شدم.
در ابتداي پل عابر پياده جنب مجموعه ورزشي انقلاب، راننده پرايد با قمه مرا تهديد و اقدام به سرقت 30 هزار تومان وجه نقد، گردنبند طلا و عابربانک من کرد اما با وجود گرفتن سرقت و با گذاشتن چاقو روي صورتم مرا مورد آزار و اذيت قرار داد که به محض ايستادن يک دستگاه خودرو در کنار من، به سرعت مرا از ماشين پياده و از محل گريخت.
با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان در اولين مرحله از اقدامات پليسي خود به بررسي شماره پلاک خودرو پرايد پرداخته و اطلاع پيدا کردند که خودرو داراي سابقه سرقت بوده است.
همزمان با ادامه تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري متهم، پرونده‌هاي مشابه مورد بررسي قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از زنان جواني شدند که به همين شيوه و شگرد و توسط سرنشين يک دستگاه خودرو پرايد مشکي مورد سرقت اموال و آزار و اذيت قرار گرفته بودند.
با به دست آمدن تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانکي از شکات پرونده جهت شناسايي تصاوير دعوت به عمل آمد و تمامي آنها تصوير فردي لاغر اندام با موهاي کم پشت را به عنوان متهم، مورد شناسايي قرار دادند.
سرانجام با اقدامات گسترده پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي متهم به نام غلامرضا متولد 1357، ساکن اسلامشهر شدند که بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم قضايي انجام و متهم در 15 ارديبهشت سال جاري دستگير شد.
متهم پس از انتقال به اداره پنجم و انجام مواجهه حضوري، توسط شکات مورد شناسايي قرار گرفت، متهم در اعترافات اوليه خود و در خصوص نحوه انتخاب طعمه‌هاي خود به کارآگاهان گفت: عصرها به تهران مي‌آمدم و مسافران زني را که ظاهري خوب داشتند را سوار کرده و در ادامه با چاقو آنها را تهديد و اموالشان را سرقت و بعد از سرقت، آنها را مجبور مي‌کردم تن به خواسته من بدهند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي متهم از سوي شکات و اعترافات اوليه متهم در خصوص سرقت به عنف و اقدام به آزار و اذيت، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و شکات در دستور کار قرار گرفته است .

 


انديمشک- خبرنگارکيهان:
بارندگي سيل‌آسا به مزارع کشاورزي و تاسيسات دامپروري انديمشک خسارت وارد کرد.
مدير جهاد کشاورزي انديمشک ضمن اعلام خبر فوق گفت: در اين بارندگي‌ها که به مدت چند روز به صورت مداوم ادامه داشت در مجموع 51 ميليارد تومان به مزارع کشاورزي و تاسيسات دامپروري اين شهرستان خسارت وارد شد.
دکتر مهران شرفي‌زاده افزود در بررسي‌هاي به عمل آمده بيشترين خسارت مربوط به بخش زراعت و مزارع صيفي و سبزي و گندم و کلزا بوده است.
وي گفت: بارش 141ميليمتري باران باعث جاري شدن سيل در اراضي بخش‌هاي مرکزي و الوار گرمسيري و تلف شدن 800 راس دام و طيور و 800 فروند زنبور و تخريب 100متر تاسيسات دامپروري و 162 کيلومتر راه روستايي و 400متر ايستگاه پمپاژ و 4500متر کانال زهکشي و سيل‌بند شده است.
به گزارش ايرنا، شرفي‌زاده تصريح کرد 15 هزار اراضي گندم آبي، 20 هزار هکتار گندم ديم، يک هزار و 300 هکتار کلزا و دو هزار هکتار اراضي زير کشت صيفي‌جات در اين بارندگي از بين رفت.
همچنين بر اثر جاري شدن سيل در هفته جاري 126 ميليارد و 660 ميليون ريال به بخش کشاورزي شهرستان دشتي خسارت وارد شده است.
به گزارش ايرنا از بوشهر، مدير جهاد کشاورزي دشتي افزود: بيشتر اين خسارت‌ها مربوط به منطقه زلزله‌زده بخش‌هاي شنبه و طسوج و کاکي است.
امرالله احمدي اضافه کرد: بر اثر سيل بخش وسيعي از جاده بين مزارع در دشت پلنگ و منطقه کاکي و شنبه شهرستان دشتي از بين رفته است و امکان برداشت و حمل محصولات کشاورزي از جمله گندم و صيفي و جاليز منطقه بسيار دشوار است.
وي بيان کرد: همچنين سيل به محصول 649 هکتار گندم آبي، 950 هکتار تنباکو، 550 هکتار جاليز و 400 هکتار محصول سبزي شهرستان دشتي در مناطق شنبه و طسوج و کاکي و بخش مرکزي دشتي از 50 تا 100 درصد خسارت رساند.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان دشتي گفت: علاوه بر اين سيل اخير به محصول 200 هکتار از باغ‌هاي مرکبات 25 تا 100درصد و 20 هکتار از نخيلات 100درصد خسارت زد.
احمدي اضافه کرد: جاري شدن سيل که در پي زلزله و سيل فروردين در دشتي رخ داد باعث تشديد خسارت 20 کيلومتر سيل‌بندهاي خاکي در اين شهرستان شد.
وي افزود: بر اثر اين حادثه جايگاه‌هاي دام دامداران منطقه نيز 50 تا 100 درصد خسارت ديده است.
احمدي افزود: با توجه به اين که شهرستان دشتي يکي از قطب‌هاي اصلي کشاورزي در استان بوشهر محسوب مي‌شود و منطقه زلزله‌زده شنبه و کاکي نيز از قطب‌هاي اصلي کشاورزي اين شهرستان هستند، شتاب در تامين خسارت‌ها و کمک به کشاورزان ضروري است.

 


معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال کشور از اتصال بيمارستان‌هاي بزرگ کشور به پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: تاکنون بيش از 60 بيمارستان به اين پايگاه متصل شده‌اند.
حميد پارسايي در گفت‌وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: به منظور ثبت آنلاين وقايع مربوط به ولادت بيمارستان‌هاي بزرگ کشور برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است و بزودي اغلب بيمارستان‌هاي کشور به سيستم متصل مي‌شوند.
وي گفت: در حال حاضر اطلاعات مربوط به تولد کودک در حدود 63 بيمارستان در استان‌هاي مختلف کشور در همان لحظه تولد انجام مي‌شود و اين بيمارستان‌ها به پايگاه اطلاعات جمعيت کشور متصل شده‌اند.به گفته وي، در استان تهران نيز در 3 بيمارستان از جمله هدايت به صورت آنلاين ثبت تولد صورت مي‌گيرد همچنين طرحي نيز در مورد اتصال آرامستان‌ها به سازمان ثبت احوال در دست اجرا است که تاکنون حدود 11 آرامستان به سيستم متصل شده و آمار فوتي‌هاي خود را لحظه‌اي در پايگاه به ثبت مي‌رسانند.به گفته پارسايي، مهلت قانوني براي ثبت وفات 10 روز و براي تولد 15 روز اعلام شده است که سعي مي‌کنيم آمار را به صفر نزديک کنيم.

 


سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از سقوط مرگبار يک کارگر به عمق 50متري چاه خبر داد.
بنابر گزارش رسيده حادثه در خيابان مجاهدين اسلام کوچه شهيد صادقي رخ داد.
محل حادثه يک ساختمان سه طبقه بود که چاه آبي به عمق بيش از 50متر در پارکينگ آن قرار داشت. ظاهرا کارگران مشغول لايروبي در اين چاه آب بوده‌اند که يکي از آنان وارد چاه شده و به دليل رعايت نکردن اصول ايمني و حرفه‌اي، دچار حادثه گرديد.اين کارگر از دستگاه تهويه هوا در عمق چاه استفاده نکرده بود و در ميانه چاه به علت پيچيده شدن سيم برق به دور گردن اين کارگر 47ساله، وي به عمق 50متري چاه سقوط کرد.
آتش‌نشانان پس از ايمن‌سازي محل، با تجهيزات خود وارد عمق چاه شده و اين کارگر را خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحويل داده‌اند که آنان پس از بررسي علائم حياتي، مرگ وي را تأييد کردند.



با ادامه روند رو به رشد مرگ‌هاي ناشي از حوادث کار در کشور، آمار تلفات حوادث ناشي از کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 1/19 درصد بيشتر شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشکي قانوني کشور، در سال گذشته هزار و 795 نفر در حوادث ناشي از کار جان خود را از دست دادند که اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن، که تعداد فوتي‌هاي حوادث کار يک هزار و 507 نفر بود، 1/19 درصد بيشتر شده است.
در حالي که در سال 1390 با بيشترين تعداد تلفات حوادث ناشي از کار (در مقايسه با 10 سال قبل از آن) مواجه بوديم، اما در سال 1391 نيز با رشد 1/19 درصدي اين آمار، روند افزايش مرگ‌هاي حوادث ناشي از کار افزايش يافت.

 


اختراع «چاپگر اسلحه‌ساز» يک جوان دانشجوي آمريکايي که امکان ساخت سلاح با کيفيت مناسب و سرمايه اندک را در مدت زمان کوتاه توسط افراد عادي فراهم مي‌کند، جنجال‌آفرين شد.
به گزارش ايرنا، شبکه تلويزيوني «سي.ان.ان» آمريکا گزارش داد: «کودي ويلسون» دانشجوي 23 ساله آمريکايي توانسته است يک چاپگر سه بعدي اسلحه‌ساز بسازد که همه قطعات آن پلاستيکي و سوزن آن از فلز ساخته مي‌شود و مي‌تواند گلوله‌هاي واقعي شليک کند.
ويلسون که «سي.ان.ان»، وي را موسس «ديفنس ديستر بيوتد» - دفاع گستر - معرفي کرد، اعلام کرد که «اين اختراع امکان ساخت سلاحي با کيفيت مناسب و سرمايه اندک را در مدت زمان کوتاه توسط افراد عادي فراهم مي‌کند».
وي گفت: «ما اکنون يک سيستم ساخت اسلحه در اختيار داريم که قابل ساخته شدن روي ميز کار است، از اکنون هر جا کامپيوتري است، اسلحه نيز وجود دارد».
سي.ان.ان بر هولناک‌ بودن اين ابتکار جوان آمريکايي که آن را «ليبرتو» يا «آزادکننده» مي‌خواند، اشاره کرد که با واکنش برخي سياستمداران مواجه شده است.
«چارلز شومر» سناتور دمکرات آمريکايي در واکنش به اين اختراع گفت: «اکنون يک بيمار رواني، جنايتکار يا يک تروريست مي‌تواند در پارکينگ خانه‌اش يک کارخانه اسلحه‌سازي داشته باشد بدون آنکه شناسايي شود.
شبکه تلويزيوني يورونيوز نيز با پوشش اين خبر گزارش داد، برخي رسانه‌‌هاي آمريکايي اين دانشجوي آمريکايي را در فهرست 15 فرد خطرناک جهان قرار داده‌اند و برخي نيز خبر داده‌‌اند که او تهديد شده است با همان اسلحه ابتکاري خودش کشته خواهد شد.
شبکه تلويزيوني سي‌.ان.ان بارها اين گزارش را در بخش‌هاي مختلف خبري خود پخش کرد.

 


تعداد تلفات فرو ريختن ساختمان کارخانه 8 طبقه در بنگلادش از 700 نفر گذشت.
اين در حاليست که آواربرداري اين ساختمان 8 طبقه که 23 آوريل روي سر 3 هزار کارگر فرو ريخت و هنوز به اتمام نرسيده است.
به گفته مقامات بنگلادش، هنوز ممکن است تعداد تلفات افزايش يابد چرا که تعدادي همچنان ناپديد هستند. بنگلادش سالانه 20 ميليارد دلار از بابت توليد پوشاک براي شرکت‌هاي خارجي درآمد دارد.
به گفته پليس، در ارتباط با ريزش اين ساختمان، 9 نفر از جمله دو مهندس ناظر و «محمد سهيل رعنا» مالک اصلي اين ساختمان بازداشت شده‌‌اند.
اين بدترين فاجعه صنعتي بنگلادش طي دهه‌‌هاي اخير بوده است.

 


خودروهاي «استون مارتين»، «بنتلي» و «مرسدس بنز» به ناوگان خودروهاي پليس دوبي اضافه شدند.
بعد از لامبورگيني و فراري، پليس دوبي اقدام به خريد خودروهاي لوکس و گران‌قيمت ديگري کرده است.«خلفان تميم»، رئيس پليس دوبي روز دوشنبه از خودروهاي جديد پليس رونمايي کرد؛ اين خودروها در مرکز تجاري «سيتي‌سنتر» دوبي به نمايش گذاشته شده‌‌اند.

 


محاکمه يک هکر الجزايري در دادگاهي در آمريکا به اتهام همکاري با يک گروه سايبري جنايتکار آغاز شد.
به گزارش آي‌تي‌پي، اين گروه تروجاني خطرناک به نام چشم جاسوس را طراحي کرده‌اند که بارها براي خرابکاري و سوء استفاده کاربرد داشته است.
«حمزه بندلاج» که تعقيب و دستگيري او سه سال به طول انجاميده در دنياي مجازي با اسم مستعار alias Bx1 مشغول فعاليت بوده است. وي سرانجام پنجم ژانويه در بانکوک پايتخت تايلند دستگير شد.
اين هکر 24 ساله بلافاصله به آمريکا مسترد شد تا در دادگاهي در آتلانتا محاکمه شود.
وي در زمان دستگيري يکي از 10 هکر مهمي بود که در صدر فهرست دستگيري اف‌بي‌آي قرار داشت. هک کردن حساب‌هاي شخصي در 217 بانک و مؤسسه مالي مختلف در سراسر جهان از جمله اتهامات اساسي وي است.
انتظار مي‌رود وي به علت اين تخلفات به 23 سال زندان محکوم شود.
تروجان SpyEye که از سوي اين فرد براي خرابکاري در اينترنت مورد استفاده بوده، در بازارهاي زيرزميني به قيمت 2000 دلار به فروش مي‌رفت. اين تروجان براي سرقت کلمات عبور و جمع‌آوري اطلاعات در مورد ترافيک شبکه‌هاي ديتا کاربرد دارد.
اف‌بي‌آي معتقد است طراح اين تروجان با اسم مستعار gribodemon يکي از دوستان نزديک «حمزه بندلاج» است. خود اين هکر در کنترل اين تروجان و جمع‌آوري اطلاعات مسروقه از طريق آن دست داشته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10