(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - شماره 20484

گشت شبانه و خانه به خانه نامزدها! (يادداشت خبرنگار)
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گلستان: حفظ سرمايه‌هاي نظام، نيازمند تدبير است
اصفهاني ها در کربلا زائرسرا مي سازند
مديرکل توسعه و نوسازي مدارس استان: اولويت با تکميل طرح‌هاي نيمه تمام آموزشي در البرز است
کوتاه از ورزش شهرستانها
قدرداني مسئولان استان از استقبال لرستاني‌ها از آيت‌الله نوري همداني
يادواره شهداي فيروزآباد برگزار شد
احداث سکوهاي نماز در يزد
امام جمعه اليگودرز: معيار انتخاب مردم بايد بيانات رهبر انقلاب باشد
گشايش کلينيک صنعت استان مرکزي در اراک
رئيس ستاد انتخابات همدان: 6299 داوطلب نمايندگي شوراهاي استان نامزد شدند
انتصابات جديد در شهرستانها
تاکيد استاندار گلستان بر بهره‌مندي از ظرفيت گردشگري خالدنبي کلاله
آغاز اجراي طرح تفکيک زباله در شهرهاي گيلان
استاندار زنجان: سيستم مديريت زيست‌ محيطي در فرآيند توليد رعايت شود
   


شوراها به عنوان پارلمان محلي، اجتماعي که جزء اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است مي‌تواند نقش مهمي در پيشرفت و آباداني شهرها و روستاهاي کشور داشته باشد. اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا از يک جهت انتخاب مردم هستند و از جهت ديگر واسط بين مردم و حکومت، لذا با ارتباط اجتماعي که با مردم دارند مي‌توانند مشکلات و نارساييها را از نزديک لمس و به مسئولان براي رفع آنها منتقل کنند تا اميد مردم به خدمتگزاران دلسوز در نظام اسلامي افزايش يابد. اگر قانون شوراها آن گونه که در قانون و وظايف شوراها پيش‌بيني شده اجرايي شود با تصميمات کارشناسي و سنجيده و تعامل با ساير دستگاه‌ها مي‌توان مسير پيشرفت را هموار کرد. اکنون که به انتخابات شوراهاي شهر و روستا نزديک مي‌شويم و شاهد رشد و تکاپو براي رسيدن به اين پارلمان محلي هستيم متاسفانه عملکرد ضعيف شوراها در سه دور گذشته در برخي از شهرها و روستاها و آشنا نبودن اعضاء با وظايف قانوني خود، نداشتن برنامه مدون براي حل مشکلات، خلأهاي قانوني شوراها، کمبود اعتبارات و روح سياسي کاري در شوراها که آنها را از وظايف اصلي خود دور ساخته است مي‌تواند از عوامل بي‌اعتمادي مردم به عملکرد شوراها باشد که نمود آنها در توسعه و آباداني و خدمتگزاري مطلوب به مردم بسيار کمرنگ ديده شده است. اکنون افراد زيادي براي ورود به ساختمان شورا از قشرهاي مختلف در حال رايزني و ديدار چهره به چهره با مردم در حال فعاليت هستند که در اينجا ذکر چند نکته مهم به نظر مي‌رسد.
1-کانديداي محترم شوراي شهر با مطالعه دقيق قانون و وظايف شوراها در حيطه وظايف خود حرکت کنند و از دادن وعده‌هاي غيرممکن و دروغين به مردم خودداري کنند.
2- کانديداي محترم با ارزيابي دقيق از توانايي خود و با داشتن برنامه محوري در چهارچوب قانون شوراها خود را به مردم عرضه کنند و قضاوت را به عهده مردم بگذارند و به راي و تصميم مردم احترام بگذارند.
3- با توجه به تعدد کانديداها و گشت‌هاي شبانه آنها به صورت خانه به خانه، متاسفانه مشکلاتي براي مردم ايجاد مي‌شود که به نظر مي‌رسد کانديداها به وسيله رسانه‌ها، مطبوعات و در مکان‌هاي عمومي برنامه‌هاي خود را عرضه بدارند تا مردم با آنها آشنا شوند و در بيان برنامه‌هاي خود نيز از کلي‌گويي و کارهاي غيرممکن پرهيز کنند.
4-مسئوليت در نظام اسلامي يک امانت است نه طعمه‌اي براي رسيدن به قدرت، انتظار مي‌رود که کانديداهاي محترم، ورود به شوراها را فرصتي براي خدمت به مردم بدانند و از هرگونه منفعت‌طلبي و سوءاستفاده شخصي و گروهي خودداري کنند. همچنان که يکي از معايب شوراهاي قبلي در منظر افکار عمومي منفعت‌طلبي برخي اعضاء بوده است که شک و ترديد را در بين مردم به همراه داشته است.
5- به نظر مي‌رسد برخي براي معرفي خود و به کرسي نشاندن حرف خويش ، فضاي تخريب ديگران را بهترين راه مي‌دانند .کانديداهاي محترم که احساس تکليف کرده‌اند بايد بيش از مردم به قانون و اصول اخلاقي پايبند باشند و اجازه ندهند خود و طرفدارانشان از فضاي تخريبي ديگران به عنوان پلي براي رسيدن به اهداف خويش استفاده کنند و اگر انتقادي به عملکرد گذشته داشته باشند در فضايي علمي و مودبانه و با استناد به دليل و مدرک بيان کنند.
6- در عصر کنوني که آگاهي‌هاي اجتماعي بسيار بالا رفته و ميل به دانستن و آگاهي لحظه‌اي شده است، مردم خوب و فهيم و ولايتمدار، با شناخت و بصيرت خود و به دور از تعصبات قومي و قبيله‌اي و با درک مشکلات از ميان کانديداها، قطعا انسان‌هاي توانمند، متعهد، دلسوز، متخصص به امور شهري و آشنا با فرهنگ، در 24خرداد برمي‌گزينند و هر تصميمي که اکثريت مردم بگيرند براي همه قابل احترام خواهد بود و منتخبان، نمايندگان همه مردم و شهروندان خواهند بود.
7-تقويت وحدت و همدلي در بين مردم و پرهيز از اختلاف و دودستگي امروز وظيفه همه آحاد مردم و مسئولان است و لازم است کانديداهاي محترم به اصل وحدت توجه کافي داشته باشند.
8-انتظار مي‌رود که مجريان و ناظران انتخابات فرصت انتخاب را براي همه مردم فراهم کرده و از استفاده امکانات دولتي به نفع و يا گروه خاصي خودداري کنند و مراقب راي مردم که امانت است باشند.
اميدواريم که در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، مردم فهيم ما با خلق حماسه‌اي ديگر، برگ زرين ديگري در تاريخ پرافتخار اين ديار ورق بزنند و با انتخابي شايسته در شوراهاي اسلامي شهر و روستا و رياست جمهوري بستر و زمينه را براي شکوفايي و آباداني اين سرزمين پرگهر فراهم کنند. ان شاءالله
سيدولي موسوي
خبرنگار کيهان در ياسوج

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: امروز در شرايطي هستيم که براي حفظ ارزش‌هاي انقلاب و سرمايه‌هاي نظام نيازمند تدبير و بسترسازي است.
حسين سميعي در مراسم افتتاح نخستين مرکز بازي‌هاي خلاق وابسته به کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان افزود: تربيت کودک از بدو تولد و حتي قبل از تولد آغاز مي‌شود و دراين راستا توجه به نيازهاي فطري کودک از اصول تربيتي محسوب مي‌شود.
وي گفت: کانون پرورش فکري برحسب رسالت خود و تاکيدات مقام معظم رهبري براي بهره‌گيري از روش‌هاش خلاقانه و آموزش غيرمستقيم در راستاي تعليم و تربيت اسلامي و استعانت از ارزش‌هاي ملي و مذهبي، اقدام به ايجاد مرکز بازي‌هاي خلاق در گنبدکاووس کرده است.
وي همچنين افزود: بازي و هنر بهترين ابزار لازم براي کشف و استعداديابي کودکان است که مربيان تربيتي مي‌توانند از آن استفاده نمايند. مرکز بازيهاي خلاق گنبدکاووس در مکاني سرپوشيده به وسعت 250 مترمربع، مجهز به پارک کودک، کارگاه‌هاي متعدد و 3 مربي ثابت و 10 مربي پاره وقت کارآزموده آغاز به کارکرده است.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
اصفهاني‌ها، زائرسرايي با اعتباري افزون بر 110ميليارد تومان در کربلاي معلا مي‌سازند.
مديرعامل مجمع خيران اصفهان با بيان اينکه نيکوکاران اصفهاني اين زائرسرا را در حدود 63سال قبل در کربلاي معلا تأسيس کردند، گفت: پس از فروپاشي حکومت صدام و با پيگيري‌هاي خيران و حمايت‌هاي آيت‌الله سيستاني، اين مکان دوباره در اختيار اصفهاني‌ها قرار گرفته است.
«حسين رضازاده» با اشاره به فرسودگي اين بنا گفت: طرح جديدي با 30هزار مترمربع زيربنا و در 11طبقه براي ساخت اين زائرسرا طراحي شده است.
وي افزود: عمليات اجرايي ساخت اين زائرسرا از 6ماه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون تا مرحله پي‌ريزي پيش رفته است.
مديرعامل مجمع خيران اصفهان با بيان اينکه براي ساخت اين زائرسرا 110ميليارد تومان اعتبار نياز است، افزود: 110هزار اوراق مشارکت يک ميليون توماني منتشر شده است که در اختيار خيران قرار مي‌گيرد.
رضازاده با اعلام اينکه براساس برنامه‌ زمان‌بندي شده اين طرح در مدت 48ماه ساخته خواهد شد، اظهار اميدواري کرد با حمايت خيران اصفهان، اعتبار موردنياز اين طرح تأمين و اين زائرسرا در زمان مقرر به بهره‌برداري برسد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
تکميل طرح‌هاي نيمه تمام آموزشي از اولويت‌هاي برنامه عمراني استان البرز در سال جاري است.
مديرکل توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس استان البرز با بيان اين مطلب افزود: در صورتي که اعتبارات لازم در اين خصوص جذب شود طرح‌هاي نيمه تمام آموزشي در اين استان تکميل خواهد شد.
علي بهرامي، تعداد طرح‌هاي عمراني نيمه تمام البرز را 61 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: تامين فضاي آموزشي استان نيازمند 15 هزار ميليارد ريال اعتبار است و در صورتي که اين اعتبار تامين شود مدارس استان البرز تک نوبتي خواهند شد.
وي با اشاره به افزايش مشارکت خيران در روند مدرسه‌سازي گفت: در سال گذشته افراد خير 130 ميليارد ريال براي کمک به ساخت مدارس در سطح استان البرز کمک کردند و پيش‌بيني مي‌شود امسال اين رقم به 200 تا 250 ميليارد ريال افزايش پيدا کند.

 


سه نشان براي دو و ميداني‌کاران قزويني
قزوين- خبرنگار کيهان: دووميداني‌کاران قزويني از مسابقات قهرماني کشور سه نشان به دست آوردند. دبير هيئت دووميداني استان قزوين گفت: در جريان رقابتهاي قهرماني دووميداني نوجوانان کشور محمدرضا رحماني در ماده 400 متر توانست با کسب مقام سوم، مدال برنز را از آن خود کند. همچنين رضا دودانگه و جميل سعادت در ماده دهگانه به ترتيب عناوين دوم و سوم را در رده سني بزرگسالان کسب کردند.
بانوان درچه قهرمان شدند
درچه-خبرنگار کيهان: تيم فوتسال بانوان پيشکسوت درچه براي پنجمين بار به مقام قهرماني فوتسال بانوان استان اصفهان رسيد و تيمهاي اصفهان، فلاورجان و سميرم به ترتيب دوم تا چهارم شدند.
هيئت تيراندازي استان اراک
اراک- خبرنگار کيهان: مجمع انتخابي رئيس هيئت تيراندازي استان مرکزي با حضور دبير فدراسيون تيراندازي و مديرکل ورزش و جوانان استان مرکزي برگزار شد. دراين مجمع غلامرضا کريمي با کسب 16 راي از مجموع 17 راي به مدت 4 سال ديگر به عنوان رئيس هيئت تيراندازي استان انتخاب شد.
ساوه قهرمان ژيمناستيک استان مرکزي
* مسابقات ژيمناستيک استان مرکزي با شرکت 60 ورزشکار در دو رشته آزاد و سطح‌بندي در ساوه برگزار شد.
در اين مسابقات در رشته آزاد علي کريمي از خمين، علي سادات‌نژاد از محلات و عليرضا عظيمي از خمين به ترتيب مقام اول تا سوم را کسب کردند و در سطح‌بندي، در سطح يک اسماعيل جوانمردي، در سطح دو امير محمدقنبري و در سطح 3 فرشيد رضايي هر سه از ساوه اول شدند. در رده‌بندي تيمي، ساوه، خمين، محلات به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را کسب کردند.
جشنواره کشوري اسب ترکمن
شرق گلستان- خبرنگار کيهان: هشتمين دوره جشنواره اسب ترکمن باحضور اهالي شهرها و روستاهاي گلستان و استانهاي همجوار در مراتع زيباي روستاي صوفيان از توابع بخش مرکزي شهرستان کلاله برگزار شد.
در بخش مسابقه اين جشنواره که اختصاص به معرفي اسب‌هاي زيبا داشت، 212 راس اسب از استان‌هاي گلستان، تهران، سمنان، اصفهان، خراسان رضوي، فارس و خراسان شمالي در ده بخش و دررده‌هاي (پاي مادر)، يک ساله، دو ساله، سه ساله، اسب‌‌هاي چهار و پنج‌ساله نريان و ماديان و هم‌چنين اسب‌هاي بزرگ‌سال از پنج سال به بالا و سيلمي‌هاي آخال و يموت برگزار شد که 30 راس اسب شرکت‌کننده از رده‌هاي مختلف با کسب امتيازهاي لازم، رتبه‌هاي برتر را به خود اختصاص دادند.
ديدار ورزشکاران دهلران با امام جمعه شهرستان
دهلران- خبرنگار کيهان: به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و هفته سلامت اهالي ورزش دهلران به ديدار امام جمعه اين شهرستان رفتند.
دراين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي امام جمعه دهلران طي سخناني گفت:‌امروزه امر به ورزش از ضروريات جامعه اسلامي مي‌باشد. ورزشکاران ما بايد باالگوگرفتن ازمولاي متقيان حضرت علي(ع) در راستاي ترويج ارزشهاي والاي اسلامي در ميادين ورزشي گام بردارند. وي در پايان کارنامه ورزش دهلران را بسيار موفق و چشمگير عنوان کرد.
کيهان قزوين نايب قهرمان مسابقات
قزوين- خبرنگارکيهان: يک دوره مسابقه دوچرخه‌سواري به مناسبت روز جهاني کارگر در استان قزوين برگزار شد و تيم نمايندگي روزنامه‌کيهان قزوين به مقام نايب قهرماني دست يافت.
اين مسابقه با شرکت بيش از 50 دوچرخه‌سوار در قالب 10 تيم از گروه‌هاي دوچرخه‌سواري کارگران و اصناف در دو رشته کورسي و کوهستان تشويقي در مسير ميدان جانبازان، جاده باراجين، جاده شفيع‌آباد تا مزار شهداي گمنام به مسافت 15کيلومتر برگزار گرديد و در پايان نفرات برتر هر رده سني جهت شرکت در مسابقات کشوري انتخاب شدند.
مسابقات قهرماني تنيس روي ميز
بناب- خبرنگارکيهان: مسابقات قهرماني تنيس روي ميز بزرگسالان آذربايجان شرقي به ميزباني بناب برگزار شد. در اين مسابقات 116 ورزشکار از شهرستان‌هاي بناب، تبريز، عجب‌شير، اهر، مراغه، آذرشهر، جلفا و مرند به صورت انفرادي و با جدول دوره‌اي- حذفي به رقابت پرداختند.
در پايان اين مسابقات صادق خياط صبحي، عباسپور، حامد افکاريان، مهدي الهي و عليرضا رهنما براي شرکت در مسابقات کشوري معرفي شدند.
پروژه‌هاي ناتمام ورزشي بناب
بناب- خبرنگارکيهان: مسئول دفتر فني و امور عمراني اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در بناب اعلام کرد: پروژه‌هاي ورزشي شهرستان بناب به جهت عدم تخصيص اعتبارات همچنان نيمه‌تمام مانده است.
بهمن خديوي در نشست کميته برنامه‌ريزي و توسعه بناب که با حضور فرماندار، نماينده مردم در مجلس و مديران دستگاه‌هاي اجرايي اين شهرستان تشکيل يافته بود؛ اظهار داشت: سالن ورزشي چند منظوره روستاي چلقايي 90درصد پيشرفت فيزيکي دارد و سالن ورزشي چند منظوره روستاي روشت بزرگ نيز که از محل اعتبارات سال89 دويست‌ميليون تومان براي اجراي آن اختصاص يافته بود، فعلاً 45درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
تجليل از اهالي ورزش
جاسک- خبرنگارکيهان: با حضور رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن از کارکنان و هيئت‌ها و مربيان ورزشي اين اداره تجليل شد.
رئيس اداره ورزش و جوانان جاسک با تشکر و تقدير از زحمات هيئت‌ها و مربيان ورزش زن گفت: فاطمه زهرا الگوي تمام زنان است و زنان بايد سيره و منش آن حضرت را سرلوحه کارهاي خود قرار دهند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کيهان:
نماينده ولي‌فقيه در استان و استاندار لرستان با صدور اطلاعيه مشترکي از استقبال گسترده اين استان از آيت‌الله نوري همداني در سفر اخير وي به لرستان قدرداني کردند.
در اين اطلاعيه آيت‌الله سيداحمد ميرعمادي و دکتر حبيب‌الله دهمرده آمده است: لرستان همواره کانون عشق و ارادت به اهل بيت و ارزش‌هاي اسلامي و ديني بوده و مردم اين ديار مردمي مؤمن، مهمان‌نواز، با اخلاق و ولايتمدار بوده و اين اعتقادات و باورها را به کرات با حضور پرشور و حماسي خود در صحنه‌هاي مختلف در دفاع از ارزش‌هاي الهي نشان داده‌اند.
استقبال باشکوه، کم‌نظير و مثال‌زدني مردم شهيدپرور لرستان از تمام اقشار و اصناف و طبقات مختلف از مرجع عاليقدر و عالم بابصيرت و بافضيلت حضرت آيت‌الله العظمي نوري همداني (مدظله‌العالي) درجريان سفر به اين استان بار ديگر عمق باورها و اعتقادات و تعهدات اين مردم به نمايش گذاشته شد و پيوند عميق قلبي و ناگسستني خود را با ولايت و مرجعيت نشان دادند.
اينجانبان ضمن تقدير و تشکر از اين مرجع عاليقدر، برخود لازم مي‌دانيم از استقبال و حضور معنادار و حماسي شما مردم شريف و بابصيرت و ولايتمدار لرستان در برنامه‌هاي مختلف ايشان صميمانه تقدير و تشکر کرده و از خداوند سبحان سعادت و ارج دنيوي و اخروي را براي شما عزيزان مسئلت مي‌نماييم.

 


فيروزآباد- خبرنگار کيهان:
يادواره 11 شهيد فيروزآباد و تجليل از خانواده آنها برگزار شد. به گزارش خبرنگار کيهان در اين مراسم باشکوه که خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران، مسئولان منطقه و مردم حضورداشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب رئيس قرارگاه عمار با استناد به آيه قرآن کريم که شهيدان را زنده مي‌داند، علت زنده و جاويد بودن شهدا را تاثيرگذاري آنان عنوان کرد و افزود: شهدا با خدا معامله کردند زيرا متاع ناچيز دنيا را فروخته و کالاي باارزش آخرت که جاودان مي‌باشد به دست آوردند. وي پيروزي‌هاي 34 ساله جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي، علمي، معنوي را دستاورد ايثار شهدا و رزم دليرانه رزمندگان دانست و اقتدار و عزت امروز ايران اسلامي را مرهون شهدا عنوان نمود. وي حضور حداکثري و ارزشمند مردم در انتخابات 24 خرداد را لبيک اقشار مردم به نداي رهبر معظم نظام و شهدا ذکر کرد.
اين مراسم در دو شب در حسينيه روستاي بايگان با همکاري پايگاه مقاومت شهيد کامبيز گورکاني و سپاه ناحيه فيروزآباد و ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
درسطح شهر يزد سکوهاي نماز احداث مي‌شود.
شهردار يزد گفت: در بودجه سال جاري نيز مبلغ 200 ميليون تومان براي ساخت سکوهاي نماز درنظر گرفته شده که به زودي دردستورکار قرار خواهد گرفت.
عظيم‌زاده اظهار داشت: شهرداري به لحاظ گستردگي فعاليتها و ارتباطي که با مردم دارد و همچنين فضاهاي مختلفي که در اختيار دارد مي‌‌تواند تاثير زيادي درمسائل اعتقادي بگذارد.
وي گفت رويکرد شهرداري درخصوص استفاده از فضاهاي تبليغاتي عوض شده و از تابلوهاي تبليغاتي صرفا براي درآمدزايي استفاده نمي‌کند و بابت موضوعات اعتقادي چون فرهنگ نوراني نماز و عفاف و حجاب استفاده مي‌شود.
شهردار يزد با اشاره به اينکه در تعداد زيادي از پارکها نماز جماعت برگزار مي‌شود افزود: در پارکهاي کوهستان، بزرگشهر، 7 تير و آزادگان نمازخانه احداث شده است. همچنين درمناطق و سازمانهاي وابسته شهرداري نيز نمازخانه وجود دارد و نماز جماعت برگزار مي‌شود.

 


اليگودرز- خبرنگار کيهان:
برخي داوطلبان انتخابات رياست جمهوري ضمن شناسايي نيازهاي مردم وعده‌هاي بي‌ربط به آنها مي‌دهند.
امام جمعه اليگودرز در جمع نمازگزاران اين شهر با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و اظهارنظرهاي دواطلبان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب طي سخناني در جمع کارگران، معيار انتخاب رئيس جمهور آينده را ترسيم کردند، لازم است داوطلبان به خدا، قانون اساسي و مردم ايمان و اعتقاد داشته باشند و بااخلاق سياسي براي عبور کشور از بحران‌ها تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حقيان داشتن روحيه مقاومت و خدمت به مردم براي رفع مشکلات و پرهيز از حاشيه‌ها را از ديگر معيارها عنوان کرد و گفت: رئيس جمهور نبايد به دنبال تبليغات انتخاباتي و جريان‌هاي سياسي خود باشد و از مشکلات مردم غافل شود.
وي افزود: متاسفانه برخي داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، ضمن شناسايي نياز اقشار مختلف، وعده‌هايي نظير افزايش يارانه‌ها و بخشودگي جرايم بانکي مي‌دهند و حتي دم از رابطه با آمريکاي جنايتکار که تمام مشکلات ما ناشي از توطئه‌هاي آنهاست مي‌زنند که در اين رابطه مردم بايد هوشيار باشند و ببينند رهبر معظم انقلاب چه مي‌فرمايند و معيارهاي انتخاب از نظر ايشان چيست.
خطيب نماز جمعه همچنين به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره کرد و گفت: داوطلبان و طرفدارانشان ضمن پرهيز از تخريب ديگران تنها توانمندي‌هاي خود را بيان کنند تا با همکاري مردم و تلاش مجريان، انتخاباتي سالم و پرشور داشته باشيم.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
پيوند صنعت و دانشگاه زمينه‌ساز موفقيت صنعت در راستاي نيل به اهداف مورد نظر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور است.
رئيس دانشگاه تفرش در آيين گشايش کلينيک صنعت استان مرکزي در اراک با بيان مطلب بالا گفت: چهارگروه مکانيک و ماشين‌سازي، کارگروه مهندسي شيمي، صنعت و فرآيندها، کارگروه معدن و فن‌آوري معدني و کارگروه برق و الکترونيک در کلينيک صنعت تشکيل شده است و در نظر است از ظرفيت تمامي استادان دانشگاه‌هاي استان در اداره و همکاري در اين چهار گروه بهره ببريم.
دکتر رباني برنامه‌ها و چشم‌انداز کلينيک صنعت استان را ايجاد بانک جامع اطلاعات صنايع و خبرگان علمي و صنعتي، ايجاد سيستم و پايگاه متمرکز به منظور تامين نيازهاي اطلاعاتي صنايع، طراحي وب‌سايت کلينيک عنوان کرد و افزود که هدف ارايه آن به استادان، شناسايي و اولويت‌بندي مسايل و مشکلات مرتبط با صنايع مختلف، تسهيل در برقراري ارتباط بين انجمن‌ها و تشکل‌هاي صنعتي و برقراري ارتباط موثر و بهبود روابط بين صنعت و دانشگاه و توسعه شبکه اتصال عرضه و تقاضاي خدمات فني و تخصصي در شهرک صنعتي است.
مديريت کلينيک صنعت مستقر در شهرکهاي صنعتي اراک به دانشگاه تفرش واگذار و دکتر مزدک عضو هيئت علمي گروه مکانيک اين دانشگاه به عنوان مسئول کلينيک انتخاب شده است.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
رئيس ستاد انتخابات همدان اعلام کرد: 6هزار و 299 نفر به عنوان داوطلب انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان ثبت نام کردند.
عليرضا قاسمي فرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ثبت نام نامزدها به مدت 7 روز در 812 روستا با جمعيت زير 1500نفر، 126روستاي بالاي 1500نفر، 29 شهر و 20 حوزه عشايري انجام شد.
معاون سياسي، امنيتي استانداري همدان با اعلام اينکه از مجموع داوطلبان ثبت نام شده، تعداد 177 نفر آنها زن و مابقي مرد هستند، يادآور شد: روند تعيين صلاحيت داوطلبان از روز دوم ارديبهشت آغاز شده وتا 10روز ادامه دارد که دراين مدت هيات اجرايي براساس استعلام از ادارات ثبت احوال، اطلاعات، نيروي انتظامي و دادگستري و بررسي‌هاي خود نظر مي‌دهد و به تعيين صلاحيت افراد مي‌پردازد.

 


اراک- خبرنگار کيهان: در مراسمي سرهنگ محمد گودرزي به عنوان فرمانده جديد سپاه ناحيه آشتيان معرفي شد.
* در مراسمي حجت‌الاسلام والمسلمين حاجي‌پور به عنوان مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري امامان جمعه استان مرکزي تعيين شد.
انديمشک- خبرنگار کيهان: فرمانده نيروي انتظامي خوزستان باصدور حکمي سرهنگ اکبر کروندي را به عنوان فرمانده نيروي انتظامي شهرستان انديمشک منصوب کرد.
شهرکرد- خبرنگار کيهان: طي حکمي سيدعلي مصطفوي به عنوان مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري انتخاب شد.
درچه- خبرنگار کيهان: طي مراسمي مجتبي عموشاهي به عنوان بخشدار و سيدرسول بني‌هاشمي به عنوان رئيس اداره نظام پزشکي خميني‌شهر معرفي شدند.
مشهد- خبرنگار کيهان: طي مراسمي اکبر نجاتي يزدي به سمت مديرکلي بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان رضوي منصوب شد.

 


شرق گلستان- خبرنگار کيهان:
استاندار گلستان، منطقه نمونه گردشگري خالد نبي‌کلاله را در جذب گردشگر داراي اهميت دانست.
جواد قناعت استاندار گلستان درجريان بازديد از منطقه گردشگري خالد نبي(ع) با اشاره به توانمنديهاي مناطق گردشگري استان گفت:اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با همکاري و تعامل با ارگان‌ها و دستگاه‌هاي ديگر استان طرح‌هاي مطالعاتي را درهريک از مناطق نمونه گردشگري استان تعريف کند تا براساس طرح‌هاي انجام شده اقدام به احداث پروژه‌هاي گردشگري نمايند.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان نيز دراين بازديد گفت: براي ساماندهي زيارتگاه خالد نبي‌کلاله در سال‌هاي گذشته مبلغ پنج‌هزار و 450 ميليون ريال هزينه شده که شامل برق‌کشي، 6 کيلومتر زيرسازي مسير و تعريض مسير، احداث 13 دهنه پل و احداث 6 واحد زائرسرا مي‌باشد و همچنين اجراي ديواره سنگي و محوطه‌سازي و همچنين احداث سرويس بهداشتي از ديگر اقدامات انجام شده دراين منطقه گردشگري است.
قربان عباسي همچنين اعتبار منطقه نمونه گردشگري درسال 91 را مبلغ 470 ميليون ريال و درسال 92 را 550 ميليون ريال عنوان کرد که هنوز تخصيص نيافته‌اند و در صورت تخصيص براي ساماندهي مسير دسترسي و آسفالت مسير هزينه خواهند شد.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
مديرکل حفاظت محيط زيست استان گيلان از آغاز اجراي طرح تفکيک زباله از مبدأ در 40 شهر اين استان خبر داد.
امير عبدوس اظهار داشت: شهرداريها موظف شدند اين طرح را اجرايي کنند که در شهر رشت بيش از 30 هزار خانوار زير پوشش طرح تفکيک از مبدأ قرار گرفتند.
وي با بيان اينکه طرح تفکيک از مبدأ جزو ارزيابي عملکرد شهرداران محسوب مي‌شود، گفت: کاهش وزن حجم زباله در عملکرد شهرداران مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
استاندار زنجان اظهار داشت: فرآيند توليد سرب و روي نبايد سلامت عمومي جامعه را به خطر اندازد.
دکتر محمد رئوفي‌نژاد در مراسم بهره‌برداري از سيستم مديريت زيست‌محيطي يک شرکت با بيان اينکه سرب و روي مهم ترين صنعت استاني است که 70درصد درآمد استاني را شامل مي‌شود گفت: نبايد فرآيند توليد صنعت سرب و روي به سمتي حرکت کند که سلامت عمومي جامعه را به خطر اندازد.
وي با بيان اينکه از 70واحد سرب و روي فعال در ايران 50 واحد در استان مستقر است افزود: بزرگ ترين معدن سرب و روي کشور در معدن دندي و انگوران قرار دارد که 80درصد سرب و 70درصد روي را توليد مي‌کند.
رئوفي‌نژاد با تاکيد بر اين موضوع که فرآيند توليد صادرات اين محصول در زنجان صورت مي‌پذيرد تصريح داشت: بايد سيستم مديريت زيست‌محيطي در فرآيند توليد به دقت رعايت شود.
مقام عالي استان ادامه داد: 70درصد درآمد استان را صادرات سرب و روي تامين مي‌کند درحالي که واحدهاي توليدي سرب و روي زنجان تنها 30درصد ظرفيت خود فعاليت دارند.
وي افزود: با بهره‌مندي از فناوري مناسب واحدهاي توليدي، با 50درصد افزايش توليد، ميزان بهره‌برداري از ظرفيت اين واحدها به 80درصد ارتقا خواهد يافت لذا درکنار افزايش توليد بايد شاخص‌هاي زيست‌محيطي نيز با همان ميزان افزايش يابد.
گفتني است سيستم مديريت زيست‌محيطي اين شرکت با هزينه‌اي بالغ بر 40 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد که شامل تصفيه‌خانه مجتمع، تصفيه خانه کوره ذوب ريخته‌گري و طرح توسعه نيمه‌ صنعتي نيکل است.
اين طرح‌ها براي کنترل گردوغبار، راه‌اندازي تصفيه خانه فاضلاب، تدوين دانش فني بازيافت نيکل و کادميوم و استفاده مجدد از پساب‌هاي صنعتي است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10