(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - شماره 20484

حديث دشت عشق
تازه ترين اظهار نظرات کي روش ، سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان
فدراسيون از من خوب دفاع نکرد
قطر مقابل ايران 14 نفره بازي مي کند
اخبار کوتاه از فوتبال
تقابل کشتي گيران شاخص آمريکا با تيم ملي ايران
مشکل ورزش از ديدگاه مدير تيم هاي ملي کشتي
حضور « نوکيسه‌گاني » که در حوزه رسانه هم دست شان باز است!
اختيار تام دبير کميته ملي المپيک براي اعمال اصلاحات اساسنامه
خواندني از ورزش ايران
کمبود فضاي تمريني مشکل جديد تيم ملي واليبال
لغو اردوي کشتي گيران يکي پس از ديگري
توسط ورزشکار اردبيلي انجام شد
20 هزار کيلومتر رکابزني با پيام صلح و دوستي ملت ايران
   


به ياد سردار شهيد «حسينعلي اکبري»
سردار شهيد درچه
هميشه به فکر اسلام باشيد و به فکر ياري دين خدا باشيد و به فکر رضايت خداوند باشيد و گوش به فرمان قرآن و رسول خدا باشيد و گوش به فرمان امام امت، اين رهبر دلسوز و الهي مسلمين و محرومان باشيد و او را ياري نمائيد. و قدر انقلاب اسلامي‌مان را بدانيد و مواظب باشيد کفران نعمت نکنيد که اين انقلاب يک نعمت بزرگ الهي است و دين زيادي به گردن ما دارد مخصوصا نسل جوان که خداوند به ما عطا نموده است و بايستي مواظب اعمال و رفتار خود باشيم و اين انقلاب را تا پاي جان ياري نمائيم، انقلاب يک انقلاب الهي است و مسير خود را همينطور که تا به حال با اين مشکلات طي نموده است مي‌پيمايد.

 


سرويس ورزشي-
سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان مي گويد اگر فدراسيون فوتبال به خوبي از وي دفاع مي کرد، با چنين محروميتي از سوي فيفا مواجه نمي شد.
کمتر از يک ماه ديگر بازي هاي حساس تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل آغاز مي شود. با نتايجي که تيم ملي در رقابت هاي گذشته خود کسب کرده تنها در صورت کسب 3 پيروزي برابر قطر، لبنان و قطر است که تيم ملي به طور قطع راهي جام جهاني شده، در غير اين صورت حتي کسب 7 امتياز از 3 بازي نيز تضميمن کننده صعود مستقيم به جام جهاني نيست. در چنين شرايطي روز گذشته کي روش به تشريح آخرين شرايط تيم ملي پرداخت. او در خلال صحبت هايش به مانند دفعات گذشته انتقاداتي را متوجه فدراسيون ساخت و از کم کاري آنها براي لغو محروميتش گفت. گزيده اي از صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي در ادامه مي آيد:
شرايط مناسب نيست
بحث بسيار جدي اين است که اکنون يک هفته‌ به آغاز اردوي تيم ملي باقي مانده اما تجهيزات لازم براي بازي با قطر هنوز فراهم نشده و اين زيبنده تيم ملي که قصد صعود به جام‌جهاني را دارد، نيست. براي فراهم شدن اين تجهيزات صبر مي‌کنم و هيچ وقت اميدم را از دست نمي‌دهم. فقط کمي استرس دارم که بعد از دو سال و يک ماه هنوز بايد منتظر فراهم شدن اين مسائل باشم و فکر مي‌کنم، استرس من هم طبيعي است. اکنون يک ماه و چند روز به بازي با کره جنوبي وقت باقي مانده است. ولي هنوز نمي دانيم که محل اين بازي کجاست! آيا قرار است در اولسان بازي کنيم يا جاي ديگر؟ اين مساله تاثير بسيار بدي بروي برنامه‌ريزي ما مي‌گذارد . تيم ملي پرتغال از اکنون تا دو سال آينده مي‌داند که کي و کجا بازي خواهد کرد، ولي ما هنوز نمي دانيم که قرار است کجا اقامت کنيم.
انتقاد از تيم داوري بازي با قطر
با توجه به زماني کمي که تا اين بازي باقي مانده است، فکر نمي‌کنم تغيير و تحولي در تيم داوري صورت گيرد. اما تا جايي که مي‌دانم موضع فدراسيون فوتبال ما اين است که هيچ کاري نکنيم. انتخاب اين داور براي ما بسيار عجيب است. اتفاقي که خيلي عجيب است، اين است که زماني که بازي‌مان را با قطر آغاز مي‌کنيم، من غايب هستم، چون همان داوري که بازي را قضاوت مي‌کند دو بازي قبل مرا از زمين اخراج کرده است و اين مساله در دنياي فوتبال عجيب است. مساله دوم که هيچ شکي در آن نيست اين است که ما ادله‌اي داريم که به همراه تصاوير ويديويي ثابت مي‌کند که گزارش داور در بازي با کره جنوبي غلط بوده و او صلاحيت لازم را براي داوري ندارد. داور در گزارشش آورده بود که وقتي صحبت من و بازيکن کره را شنيده‌ است، کمتر از پنج متر فاصله داشته است. اين در حالي است که تصاوير ويديويي از چهار زاويه اين مساله را رد مي‌کند. همچنين در گزارش آمده بود دليل اخراج من صحبتم با بازيکن کره بوده که همان تصاوير نشان مي‌دهد که بازيکن در آن لحظه حضور ندارد. دليل سوم ما اين است که تصاوير ويديويي ثابت مي‌کند که تصميم اخراج من از سوي داور چهارم گرفته شده نه داور وسط. در واقع داور چهارم به داور وسط خط داد که مرا اخراج کند. اين مساله اوضاع را بغرنج‌تر مي‌کند، چرا که داور چهارم پشت سر من بود و حداقل 15 متر با من فاصله داشت. دليل چهارم اين است که اگر داور طبق ادعايش صحبت‌هاي من را شنيده، چطور ممکن است که صحبت‌هاي بازيکن کره‌اي را که به وي نزديک تر بود نشينده است؟
انتقاد از فدراسيون فوتبال
احساس مي‌کنم که اگر دفاع بهتري از من صورت مي‌گرفت فيفا من را از دو بازي محروم نمي‌کرد. مساله مهم اين است که چرا از آن تيم داوري فقط داور چهارم که آن اشتباه را ‌کرد حذف شده است. الان ديگر هيچ شکي وجود ندارد که بازي ما مقابل قطر برابر 11 نفر نيست بلکه برابر 14 نفر خواهد بود، پس بازيکنان ما بايد آماده باشند که مقابل 14 نفر بازي کنند و البته من خيلي اميدوارم که در اين وضعيت هم بازي را ببريم.
لغو بازي با عمان
همان طور که گفتم ما بايد تيم‌مان را با در نظر گرفتن اين موضوع که 10 بازيکن را در اردو نداريم آماده کنيم. خود شما مي‌پرسيد ترکيب‌تان براي اين بازي‌ها چيست. من بايد از بازيکنانم حمايت کنم. يکي از مسائلي که امروز در جلسه اي به رئيس فدراسيون خواهم گفت اين است که بهتر است بازي تدارکاتي ما با عمان لغو شود. به خاطر اينکه نمي‌توانيم وقتي چند بازيکن اصلي‌مان را نداريم يک بازي تدارکاتي برگزار کنيم. اين ديگر بازي آماده سازي نيست. چرا املت بدون تخم‌مرغ درست کنيم؟ فقط يک چيز مهم مي‌توانم بگويم و آن اين است که اين جام جهاني براي شماست و آرزوي شماست و من هم به عنوان مربي در آرزوي شما شريک مي‌شوم. باز هم مي‌گويم که اين جام جهاني شماست نه جام جهاني کي‌روش.
کي روش و خداحافظي ملي پوشان
موضع من در قبال خداحافظي بازيکناني مثل مجيدي، رحمتي و کريمي يکسان است. از جانب تيم ملي از زحمات آن‌ها تشکر مي‌کنم و برايشان بهترين آرزوها را دارم. براي من افتخاري بود که با اين بازيکن‌ها کار کردم. در خصوص مهدي رحمتي و ابراز تمايلش براي بازگشت به تيم ملي نيز بايد بگويم « صحبت‌هاي رحمتي را نشنيده‌ام و در وضعيتي نيستم که بخواهم در اين رابطه اظهارنظر کنم. تا زماني که به صورت رسمي از طرف فدراسيون به من اطلاع ندهند، نمي‌توانم صحبتي داشته باشم. »

 


ليگ برتر فصل آينده قطعا 16 تيمي است
با اعلام مهدي تاج مسابقات فوتبال ليگ برتر در فصل آينده قطعا با 16 تيم برگزار مي‌شود. پس از اين که هيات رييسه فدراسيون فوتبال به خاطر شرايط تيم‌هاي ايراني و کاهش فشردگي مسابقات تصميم گرفت تعداد تيم‌هاي ليگ برتر را از 18 تيم به 16 تيم کاهش دهد و اين تصميم را مصوب کرد، با نزديک شدن به پايان رقابت‌ها و تلاش تيم‌هايي که به خاطر اين قانون مجبور به خداحافظي از ليگ برتر بودند باشگاه‌هاي زيادي خواهان 18 تيمي ماندن ليگ شدند. اما رييس سازمان ليگ در گفت و گويي اعلام کرد: ليگ برتر در فصل آينده همان 16 تيمي برگزار خواهد شد و برنامه‌ريزي‌ها طبق اين تعداد تيم انجام شده و براي هيات رييسه فرستاده شده است.
تلاش مديرعامل پرسپوليس براي ابقاي گل محمدي
رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس از ارائه برنامه يحيي گل محمدي براي فصل آينده هدايت سرخپوشان خبر داد و تاکيد کرد قائم مقام باشگاه را مامور کرده تا پيگير آخرين وضعيت علي کريمي باشد. روياينان عنوان کرد که با ارائه برنامه‌هاي گل محمدي، اين باشگاه با قدرت کارش را براي فصل آينده آغاز خواهد کرد.
کناره گيري مديرعامل تراکتورسازي
مديرعامل باشگاه تراکتورسازي رسما از سمت خود کناره گيري کرد. وي پس از کناره گيري با نگارش نامه اي به هواداران تراکتورسازي دلايل کناره‌گيري‌اش را رسانه اي کرد. لازم به يادآوري است هيات مديره تراکتورسازي با استعفاي جعفري موافقت کرد.
درگذشت يکي از مديران فدراسيون فوتبال
مدير کميته تشريفات فدراسيون فوتبال دار فاني را وداع گفت. ساعد صديقي که سالها در فدراسيون فوتبال در قسمت هاي مختلف منشا خدمات بود،صبح روز سه شنبه پس از ماهها درگيري با بيماري سرطان جان به جان آفرين تسليم کرد. سرويس ورزشي روزنامه کيهان درگذشت صديقي را به خانواده وي و جامعه فوتبال تسليت مي گويد.
نکونام با انصاري فرد معاوضه نمي شود
فتح الله زاده مديرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که گفته شده قصد داريد، نکونام را با انصاري‌فرد معاوضه کنيد، گفت: با تمام احترامي که براي انصاري‌فرد قائلم اما بايد بگويم نکونام را با هيچ بازيکني معاوضه نمي‌کنم. افتخار مي‌کنيم که بازيکن بزرگي مانند نکونام از اوساسونا جدا شد و استقلال را انتخاب کرد. شايد نکونام من را با کسي عوض کند ولي من هرگز اين کار را نمي‌کنم.
تغيير محل تمرين به خاطر تجمع بوقچي ها؟!
تيم فوتبال پرسپوليس قرار بود ديروز نخستين تمرين خود را پس از شکست در فينال جام حذفي در ورزشگاه درفشي‌فر انجام دهد، اما به ناگهان زمين تمرين سرخپوشان تغيير کرد و قرار شد اين تيم در زمين شماره دو کمپ تيم هاي ملي تمرين کند. اين در حالي بود که چند بازيکن پرسپوليس مثل کريم انصاري فرد و مهرزاد معدنچي و ... خود را به ورزشگاه درفشي‌فر رسانده بودند اما پس از اطلاع از تغيير محل تمرين بلافاصله به سمت کمپ رفتند. به نظر مي‌رسد اين تصميم بدين خاطر از سوي مسئولان باشگاه پرسپوليس گرفته شده که تعدادي از هواداران و بوقچي هاي ناراضي اين تيم قصد داشتند مقابل ورزشگاه درفشي‌فر تجمع کنند.
رحيمي به سپاهان بازگشت
مديرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از مخالفتش با استعفاي مديرعامل باشگاه سپاهان خبر داد. سميعي نژاد گفت: عليرضا رحيمي، مديرعامل باشگاه استعفانامه‌اي نوشته بود اما با آن مخالفت کردم. دوستان با او صحبت کردند. بنده هم با او حرف زدم و قبول کرد تا به مسئوليتش در باشگاه برگردد. وي در پاسخ به اين سوال که علت استعفاي رحيمي چيست، گفت: او خسته شده بود و کمي هم کسالت دارد. براي همين تقاضاي استعفا داشت اما از عملکرد او راضي هستيم و خواستيم که کارش را ادامه دهد.
پرسپوليس 110 هزار دلار به وينگادا پرداخت کرد
باشگاه پرسپوليس بخش ديگري از طلب وينگادا را به او پرداخت کرد. اواخر سال گذشته بود که باشگاه پرسپوليس به خاطر شکايت وينگادا به فيفا محکوم به پرداخت 370 هزار دلار به اين مربي شد. بعد از پرداخت بخش اول اين بدهي، مديران باشگاه پرسپوليس 110 هزار دلار ديگر را به او پرداخت کردند.
کفاشيان نمي‌تواند بگويد استعفا نمي‌دهد
رئيس سازمان بازرسي کشور با اشاره به اينکه مديران فدراسيون فوتبال به خاطر حفظ قدرت و بي‌اطلاعي ديگران از قوانين بحث تعليق فدراسيون فوتبال توسط فيفا را مطرح مي‌کنند، گفت: کفاشيان نمي‌تواند بگويد استعفا نمي‌دهد زيرا در پايان زمان يکساله‌اش، اگر از دولت نامه نگيرد، فعاليتش غير قانوني خواهد بود.

 


تيم‌هاي کشتي ايران و آمريکا با نفرات شاخص خود در ديداري نمادين(29 ارديبهشت) در لس آنجلس به مصاف هم خواهند رفت.
در تاريخ 29 ارديبهشت يک ديدار دوستانه بين تيم‌هاي ملي کشتي ايران و آمريکا در سالن لس آنجلس مموريالMemorial برگزار مي شود. اين ديدار در راستاي اتحاد جهاني جامعه کشتي براي نجات از خطر حذف اين رشته کهن از بازي‌هاي المپيک انجام مي‌شود که «اتحاد براي کشتي» نامگذاري شده است.جردن باروفس ، قهرمان المپيک لندن ليدر تيم کشتي آمريکا در اين رقابت تاريخي با ايران خواهد بود همچنين کلمن اسکات برنده مدال برنز المپيک در وزن 60 کيلوگرم در ترکيب يانکي‌ها جاي گرفته است.اما يک ديدار تماشايي بار ديگر بين کميل قاسمي و ترول دلاگنف در خواهد گرفت. مسابقه‌اي که قاسمي در المپيک برنده آن بود و مدال برنز را بر سينه زد. * 55 کيلوگرم : سام هيزوينکل – حسن رحيمي* 60 کيلوگرم: کلمن اسکات – مسعود اسماعيل پور* 66 کيلوگرم: جردن اوليور – مهدي تقوي* 74 کيلوگرم: جردن باروفس – حسن طهماسبي* 84 کيلوگرم: کلايتون فاستر – احسان لشگري* 96 کيلوگرم: کريس پندلتون – حامد تاتاري* 120 کيلوگرم : ترول دلاگنف – کميل قاسمي.

 


مدير تيم هاي ملي کشتي مي گويد تا جايي که به وي اجازه دهند در ورزش مي ماند و به فعاليتش ادامه مي دهد.
رسول خادم قهرمان المپيک 1996 آتلانتا که هم اکنون هدايت تيم ملي کشتي آزاد را بر عهده دارد روز گذشته در گفت‌وگويي با يکي از خبرگزاري ها به تشريح آخرين شرايط ورزش و کشتي پرداخت که چکيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
* در سال‌هاي گذشته زمان کافي براي ميدان دادن به نفرات دوم و سوم و رده‌هاي پايين‌تر فراهم نشده و بايد پذيرفت شرايط کشتي در پشتوانه‌ سازي مناسب نيست. بطور مثال اگر روزي مهدي تقوي و احسان لشکري به هر دليلي نخواهند کشتي بگيرند، نفرات پشت سر آنها هم که فاصله فني زيادي با نفرات اصلي دارند و اين براي کشتي مشکل ساز است.
* در مورد کشتي فرنگي تمامي مباحث فني را شوراي فني کشتي فرنگي دنبال مي‌کند. من به عنوان مدير تيم‌هاي ملي تلاشم اين است که در جهت تحقق تصميمات شوراي فني تيم هاي ملي کشتي فرنگي، پيگيري‌ها و حمايت‌هاي مديريتي لازم را دنبال کنم.
* من به داشتن ظرفيتي معادل چهار تيم ملي در کشتي ايران اعتقاد دارم . منظور از چهار تيم يعني در هر وزن به طور متوسط داشتن چهار کشتي‌گير، که فاصله قابليت‌هاي فني شان نسبت به هم فاحش نباشد.
* حضور ورزشي ها در حوزه هاي غيرورزشي، همان علامت سوالي را بوجود مي آورد که با حضور غيرورزشي‌ها در ورزش مطرح شده است. امروزه ديگر حضور غيرورزشي‌ها در ورزش مطرح نيست، اين مساله مربوط به 20 سال پيش بود و پرداختن به آن ديگر سطحي نگري است. حالا مشکل ورزش ما حضور «نوکيسه گان ورزشي» است که موقعيت‌هاي برتر تصميم‌سازي را در ورزش اشغال کرده‌اند و دست فراخي هم درحوزه رسانه ورزش دارند. البته جامعه ورزش هم به فرزندانش وفادار نيست. در واقع يکي از علل اصلي شکل گيري قشر «نوکيسه در ورزش» بي‌وفايي جامعه ورزش به فرزندانش بوده است.
* احساس مي‌کنم حضورم در کشتي تا جايي که امکان داشته باشد وظيفه است. از اين رو تا جايي که بگذارند بمانم، در کشتي خواهم ماند.

 


نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک در حالي ديروز با حضور محمد عباسي در دفتر وزير ورزش و جوانان برگزار شد که حاضران در اين نشست به بهرام افشارزاده براي اعمال اصلاحات اختيار تام دادند.
نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک صبح ديروز در دفتر محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان برگزار شد که اعضاي هيات اجرايي در هنگام خروج از جلسه بسيار ناراحت بودند و در اين بين تنها علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با خبرنگاران گفتگو کرد.علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در گفت و گويي کوتاه با خبرنگاران در خصوص خروجي اين جلسه گفت: در اين نشست در مورد موارد اساسنامه کميته ملي المپيک بحث و قرار شد بهرام افشارزاده براي اعمال اصلاحات اختيار تام داشته باشد.

 


* ترکيب نهايي تيم ملي کوهستان ايران به منظور حضور در رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري قهرماني آسيا در رشته کوهستان که از 21 ارديبهشت ماه به مدت دو روز و به ميزباني چين برگزار مي‌شود اعلام شد.اسامي ملي‌پوشان اعزامي ايران به اين شرح است:امين الله نارويي، پرويز مرداني و فراز شکري، حسين زنجانيان، طاها قابلي، امين تاکندي و امين نجفي
*طبق تصميم کميته فني واترپلو، رضا اجاق مربي تيم ملي واترپلو و اميرعباس اکبرنژاد نيز مربي دروازه‌بانان اين تيم شدند. همچنين وحيد رضايي و رضا مخيلفي به عنوان سرمربي و کمک مربي تيم واترپلوي نوجوانان انتخاب شدند.
* رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولين، پنجشنبه، 19 ارديبهشت ماه در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.با توجه به در پيش بودن مسابقات جهاني فرانسه که تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود، از تمام ورزشکاران پارالمپيکي جانباز و معلول و نابينا براي حضور در اين مسابقات دعوت بعمل آمده است.
* تيم فولاد ماهان سپاهان اصفهان با پيروزي قاطع6 بر يک مقابل هيئت کشتي خوزستان، قهرمان نيم فصل ليگ برتر کشتي فرنگي شد.همچنين قرار بود ديگر ديدار هفته را پرسپوليس تهران و هيات کشتي فارس برگزار کنند که اين مسابقه لغو شد تا فولاد ماهان که در ميان 5 تيم ليگ برتري بيشترين پيروزي را کسب کرده، عنوان قهرماني نيم فصل را به دست آورد.

 


با نزديک شدن به مسابقات ليگ جهاني واليبال با نظر خوليو ولاسکو تمرينات تيم ملي بزرگسالان فشردگي و شدت بيشتري پيدا مي‌کند.
با توجه به نزديک شدن به مسابقات ليگ جهاني واليبال و فشردگي آن، سرمربي تيم ملي در نظر دارد با گسترش تمرينات و بالا بردن فشردگي تمرينات را در دو گروه «الف» و «ب» برگزار کند، اما با توجه به اينکه مسابقات زير 23 سال در مهرماه برگزار مي‌شود، سرمربيان تيم‌هاي بزرگسالان و زير 23 سال طي نشستي با مسئولان فدراسيون واليبال تصميم گرفتند به دليل کمبود فضا و مکان تمريني و همزماني اردوهاي تيم جوانان و نوجوانان و اهميت حضور تيم ملي بزرگسالان در ليگ جهاني، تمرينات زير 23 سال از 7 خرداد ماه از سر گرفته شود.بر اين اساس تيم ملي بزرگسالان از اين پس در قالب دو گروه «الف» و «ب» در دو نوبت صبح و عصر زير نظر خوليو ولاسکو به انجام تمرينات تاکتيکي و بدنسازي پرداخته و تمرينات خود را به صورت گسترده تر به انجام مي‌رساند. سرمربي تيم ملي واليبال در هر 4 نوبت تمرين روزانه، ملي‌پوشان را زير نظر دارد؛ تيم ملي ايران خردادماه، اولين حضور خود در مسابقات ليگ جهاني را تجربه مي‌کند و به همين دليل تمرينات آماده‌سازي خود را از اوايل فروردين ماه در تهران آغاز کرده است.
با توجه به نزديک شدن به مسابقات ليگ جهاني واليبال و فشردگي آن، سرمربي تيم ملي در نظر دارد با گسترش تمرينات و بالا بردن فشردگي تمرينات را در دو گروه «الف» و «ب» برگزار کند، اما با توجه به اينکه مسابقات زير 23 سال در مهرماه برگزار مي‌شود، سرمربيان تيم‌هاي بزرگسالان و زير 23 سال طي نشستي با مسئولان فدراسيون واليبال تصميم گرفتند به دليل کمبود فضا و مکان تمريني و همزماني اردوهاي تيم جوانان و نوجوانان و اهميت حضور تيم ملي بزرگسالان در ليگ جهاني، تمرينات زير 23 سال از 7 خرداد ماه از سر گرفته شود.بر اين اساس تيم ملي بزرگسالان از اين پس در قالب دو گروه «الف» و «ب» در دو نوبت صبح و عصر زير نظر خوليو ولاسکو به انجام تمرينات تاکتيکي و بدنسازي پرداخته و تمرينات خود را به صورت گسترده تر به انجام مي‌رساند. سرمربي تيم ملي واليبال در هر 4 نوبت تمرين روزانه، ملي‌پوشان را زير نظر دارد؛ تيم ملي ايران خردادماه، اولين حضور خود در مسابقات ليگ جهاني را تجربه مي‌کند و به همين دليل تمرينات آماده‌سازي خود را از اوايل فروردين ماه در تهران آغاز کرده است.

 


اعزام تيم هاي منتخب کشتي آزاد و فرنگي براي برگزاري اردوي مشترك در كشور تونس به دليل تأمين نشدن هزينه هاي لازم از سوي ميزبان منتفي شد.
پيش از اين قرار بود دو تيم منتخب كشتي فرنگي و آزاد كشورمان طي روزهاي 25 ارديبهشت تا 10 خردادماه براي انجام اردوي مشترك به كشور تونس سفر كنند. بر اين اساس اين اردوي مشترك آماده سازي به دليل عدم تأمين هزينه ها انجام نخواهد شد. اين در حاليست كه آزاد و فرنگي كاران ايران همچنان به دليل عدم تامين بودجه و همچنين مخالفت شوراي برون مرزي، بسياري از تورنمنت هاي بين المللي را از دست مي دهند.در همين راستا پيش از اين نيز شوراي برون مرزي وزارت ورزش با اعزام تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران به جام قهرمانان تركيه، اعزام تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي به جام پيروزي تركيه، اعزام فرنگي كاران منتخب به تورنمنت بين المللي آذربايجان و تورنمنت درياي سياه در اوكراين مخالفت كرده بود.لغو اعزام تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در رده هاي سني مختلف به چندين تورنمنت بين المللي و برنامه برون مرزي طي چند ماه اخير باعث شده تا بسياري از برنامه هاي كادر فني با مشكل روبرو شود، بطوريكه اين روند با زمزمه جدايي تعدادي از مربيان تيم هاي پايه نيز همراه بوده است.

 


رکابزن اردبيلي با عبور از 20 کشور اروپايي و آسيايي پيام صلح و دوستي ملت ايران را به ساير ملت‌ها رساند.
ياور صمدي 45 ساله و از کارکنان امور ورزشي شهرداري اردبيل، مربي کاراته و داراي عناوين از سال 86 با هدف ترويج پيام حفاظت از محيط‌زيست، انتقال پيام صلح و نوع‌دوستي ملت ايران به ساير ملت‌هاي جهان برنامه‌ريزي خود را براي دوچرخه‌سواري در 20 کشور اروپايي و آسيايي شروع کرد.
اين ورزشکار اردبيلي با برخورداري از حمايت‌هاي مادي و معنوي شهرداري منطقه 19 تهران و شهرداري اردبيل از مهرماه سال 1391 در نخستين گام سفر خود را از همسايه شمالي آغاز کرد و پيام صلح و دوستي و زيست‌محيطي ايران اسلامي و استان اردبيل به عنوان يکي از قديمي‌ترين مراکز تمدني ايران و پايتخت عالم تشيع را به گوش مردم جمهوري آذربايجان رساند. صمدي افزود: از جمهوري آذربايجان به کشور گرجستان سفر کرده و سپس به روسيه وارد شدم و به مناسبت دوستي دو ملت به صورت نمادين نهالي درکشور روسيه کاشتم.
وي با اشاره به استقبال خوب مردم در طول مسير بيان کرد: در کشورهاي اسکانديناوي نسبت به محيط‌زيست حساس بوده و ضمن حمايت از آن، بيشتر از دوچرخه‌ به عنوان وسيله نقليه در زندگي روزمره‌شان استفاده مي‌کنند و مسايلي مانند آلودگي صوتي، آلودگي هوا و ترافيک در آنجا وجود ندارد.
رکابزن اردبيلي افتخار بزرگ خود را در شهر لاهه، حمل پرچم عزاداري امام حسين(ع) به عنوان بخش مهمي از فرهنگ اعتقادي ايران به همراه دسته‌هاي عزاداري شيعيان پاکستاني، افغانستاني، عراقي و ايراني ذکر کرد.
وي تاکيد کرد: در شهر بروکسل نيز يک مسلمان مراکشي مرا در يافتن هيئت عزاداري همراهي کرد و باعث شد عاشورا و تاسوعاي حسيني را در کنار عزاداران سپري کنم که اين يکي از بهترين خاطرات من در طول سفر به اروپا بود.
اين ورزشکار ادامه داد: در هلسينبورگ سوئد نيز که شهري گردشگري و ساحلي است، يک شيعه عراقي پس از اينکه نتوانستم هتل مناسبي براي اقامت پيدا کنم، از نظر مادي و معنوي مرا کمک کرد و پيگير امور من بود که اين نشان داد روح انسانيت همچنان در رگ ملت‌ها فراتر از دولت‌ها و سياست‌ها، همچنان در جريان است.
صمدي در ادامه سفر خود از کشورهاي ايتاليا به سمت يونان و ترکيه گذر کرد و با پرواز از طريق ترکيه خود را به بمبئي و از آنجا به شرق آسيا و کشور ژاپن رساند. وي که در سفرش به کشورهاي جمهوري آذربايجان، گرجستان، روسيه، استوني، فنلاند، سوئد، دانمارک، آلمان، هلند، بلژيک، سوئيس، فرانسه، اسپانيا، پرتغال، ايتاليا، يونان، ترکيه، مالزي، اندونزي و ژاپن رکاب زده، هزينه اين تور را حدود 550 ميليون ريال اعلام کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10