(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - شماره 20485

دبيرکل منطقه اکو خبر داد: شکل ‌گيري پليس اکو در کشورهاي منطقه
بهره‌برداري از پل‌هاي چند سطحي جناح- شيخ‌فضل‌الله
حوادث کوتاه از کشور
برترين‌هاي مسابقات دانش‌آموزي - دانشجويي هوا فضا معرفي شدند
در اروميه بيمار مرگ مغزي به 4 نفر زندگي بخشيد
از ابتداي تيرخودروهاي بدون کاتاليست شماره‌گذاري نمي‌شوند
رضايت اولياي دم لحظاتي پس از اجراي حکم اعدام
خدمت مشمولان متاهل در محل سکونت
توله‌خرس اسير در شهرکرد آزاد شد
اتوبوس سيار کتاب در منطقه 7
جراحي پيچيده مغزي يک جوان در ميناب
برادران آدم‌ربا در دام پليس
رسوايي جديد در ارتش آمريکا
20 سال حبس در انتظار راهبه پير
سفر حج با دوچرخه
اصلاحيه
   


دبيرکل منطقه اکو از تشکيل پليس اکو براي مبارزه يکپارچه و جدي با موادمخدر در کشورهاي منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، شاميل علي عسگروف، صبح ديروز در نشست آژانس‌هاي مبارزه با موادمخدرکشورهاي عضو اکو که با حضور نمايندگان 12 کشور به ميزباني تهران در مجتمع فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: حضور نمايندگان عضو اکو نشانه به رسميت شناختن ما براي مبارزه جدي‌تر با قاچاق موادمخدر و مشکلات ناشي از آن است چرا که براي رشد پايدار اقتصادي مبارزه با فقر و بي‌سوادي بايد مبارزه با موادمخدر را جدي بگيريم.
وي با تاکيد بر اينکه تمام تلاشمان از بين بردن بلاي خانمان‌سوز آثار موادمخدر است افزود: در سال‌هاي گذشته شاهد تعداد تنوع جرايم قاچاق موادمخدر و روانگردان بوده‌ايم که همکاري جدي بين سازمان‌هاي عضو را مي‌طلبد چرا که هيچ کشوري به تنهايي نمي‌تواند اين معضل را از بين ببرد.
عسگروف با تقدير از عملکرد نمايندگان آژانس‌هاي مبارزه با موادمخدر در کشورهاي عضو خاطرنشان کرد: تلاش‌هاي ما براي رسيدن به هدف غايي در مبارزه با موادمخدر دو برابر شده است که دسترسي بهتر پليس به اطلاعات مجرمين مي‌تواند در اين راه بسيار مفيد واقع شود.
وي تلاش براي ايجاد «پليس اکو» را يکي ديگر از برنامه‌هاي پيش‌روي اين سازمان عنوان کرد و افزود: در تمام جلسات چند سال گذشته در اين امر تاکيد شده است و ايجاد يک افسر رابط بين کشورها با تامين امکان برقراري ارتباط امن مي‌تواند در اين راه موثر باشد.
عسگروف تصريح کرد: در همين راستا اتحاديه اروپا 5/9 ميليون يورو را در اختيار تمام آژانس‌هاي علمي مبارزه با موادمخدر به سرپرستي کشور آلمان قرار داده است تا بتوانيم مبارزه جدي‌تري را در اين راستا دنبال کنيم که رسيدن به توانمندي فني بالا و تشکيل آزمايشگاه‌هاي جنايي از جمله اينهاست.
دبيرکل منطقه اکو با اشاره به وسعت منطقه اکو گفت: 8 ميليون کيلومتر مربع از وسعت جهان در منطقه اکو قرار دارد و مسير بالکان به عنوان يکي از مسيرهاي ترانزيت موادمخدر از منطقه اکو مي‌گذرد که کنترل اين منطقه مشکلات خاص خود را دارد تا جايي که در سال 2011 در اين منطقه 2 هزار و 750 تن ترياک، 2 هزار و 650 تن هروئين، هزار و 795 تن حشيش کشف شده است.
وي تصريح کرد: در سال 2010 بيش از 95 درصد از کشف موادمخدر توسط کشورهاي عضو اکو صورت گرفته که 20 درصد اين کشفيات مختص هروئين بوده است.
در ادامه همايش، طاها طاهري، قائم‌مقام دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: منطقه ما قرباني انگيزه خودخواهانه مافيا و قاچاقچيان از سودجويي در بازارهاي مصرف کشورهاي غربي است البته اين قاچاقچيان از بازارهاي کشورهاي مسير چشم‌پوشي نکرده و در فکر آلوده ساختن جوانان هستند اين جنايتکاران در اقدامات هماهنگ و سازمان يافته جنايت مخربي را از طريق جريان مشکوک در مسير غيرقانوني، انتقال پول، انحراف پيش‌سازها، ايجاد تنوع وتوليد در ساخت مواد افيوني و روانگردان‌ها را به کشورهاي در مسير و مقصد تحميل مي‌کنند.
وي ادامه داد: مسئوليت کشورهاي عضو و جامعه بين‌المللي بر اين اساس بر مبناي اصل مسئوليت مشترک عمومي در مهار کشت، توليد، ترانزيت مواد افيوني،‌پيشسازهاي شيميايي و ارتقاء سطح همکاري‌ها و ترويج راهکارهاي عملياتي و راهبردي براي توقف مهار معضل جهاني چند برابر مي‌شود.دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان کاهش سن اعتياد، فساد فردي و اداري و رشد بيماري‌هاي ويروسي مانند HIV را از جمله تبعات موادمخدر برشمرد و افزود: زمينه‌هاي پيشگيري،‌ درمان، کشت، توليد و ترانزيت موادمخدر برنامه‌هاي توسعه ما را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وي جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يکي از اعضاي اکو در عرصه مبارزه با موادمخدر پيشتاز برشمرد و افزود: مبارزه با عرضه و تقاضاي موادمخدر ضمن تحمل هزينه‌هاي گزاف 3 هزار و 700 شهيد و 12 هزار جانباز را براي کشورمان در بر داشته است که نه تنها جبران‌پذير نيست بلکه در بردارنده مشکلات خانواده اين عزيزان است.
طاهري تاکيد کرد: علي‌رغم انسداد مرزهاي ورودي و خروجي کشور 530 تن انواع موادمخدر در سال 2012 در کشورمان کشف شده است که تجارب مفيدي را در پي داشته است.
گفتني است کشورهاي اکو شامل ايران، پاکستان ، ترکيه، افغانستان، جمهوري آذربايجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقيزستان، ازبکستان، و تاجيکستان است.

 


پل‌هاي تقاطع چند سطحي شيخ‌فضل‌الله- جناح با حضور مسئولان شهري افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مازيار حسيني در مراسم بهره‌برداري از تقاطع چند سطحي شيخ فضل‌الله -جناح با بيان اينکه اين تقاطع مجموعه‌اي از 6 پل است که از نظر مهندسي پيچيده و فني بوده و از نظر ظاهري جزو پل‌هاي زيبا و شاخص تهران محسوب مي‌شود، افزود: در معبر بزرگراه جناح پلي که در دهه 40 ساخته شده بود وجود داشت اما اين پل قابليت مقاوم‌سازي نداشت و از نظر لرزه‌اي بسيار آسيب‌پذير بود.
وي ادامه داد: علاوه بر اين عرض بزرگراه در محل اين پل کاهش مي‌يافت و به همين خاطر ترافيک سنگيني در بزرگراه جناح ايجاد مي‌شد. ضمن اينکه خط ويژه‌اي از سامانه اتوبوسراني تندرو هم در اين مسير راه‌اندازي شد که مشکلات ترافيکي اين محدوده را افزايش مي‌داد.
حسيني با بيان اينکه تقاطع شيخ‌ فضل‌الله- جناح در ورودي غربي تهران قرار دارد و يکي از معابر پر ترافيک شهر محسوب مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه امکان مقاوم‌سازي پل موجود وجود نداشت و از طرفي دسترسي‌ها و جهت‌هاي گردشگري در اين تقاطع کامل نبود، برچيدن پل قديمي و احداث يک تقاطع چند سطحي کامل در دستور کار شهرداري قرار گرفت.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در سال 89 طرح مشاور پروژه احداث پل کابلي در اين محدوده بود اما اگر اين روش اجرا مي‌شد سيما و منظر ميدان آزادي به عنوان يک نماد ملي به دليل وجود پايه‌هاي پل کابلي مخدوش مي‌شد. ضمن اينکه اجراي پروژه حداقل دو سه سال بيش از مدت زمان فعلي به طول مي‌انجاميد و حتي ممکن بود با توجه به شرايط تحريم‌ها اصلاً امکان اجراي پل کابلي وجود نداشته باشد.
وي با اشاره به تغيير طرح ياد شده اظهار داشت: با توجه به اين موارد در نهايت براي اولين بار در کشور از تکنيک پل‌هاي بتني صندوقه‌اي پيش ساخته استفاده شد و اين در حاليست که پيش از اين در تهران تنها پل سيدخندان به اين شيوه احداث شده بود که طراحان و نيز غالب تکنسين‌ها و کارگران دست‌اندرکار آن فرانسوي بودند اما اکنون اين تکنيک در کشور بومي شده است.
حسيني خاطرنشان کرد: از اين تکنيک پيشرفته پل‌سازي در جريان پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر و تقاطع کاروانسراي سنگي نيز استفاده شده اما امروز به نوعي تولد اين گونه پل‌سازي در کشور محسوب مي‌شود که به شکل کاملاً بومي محقق شده است.
به گفته وي پيمانکاران و مشاوران و دست‌اندرکاران اين پروژه هم اکنون يک مجموعه بين‌المللي محسوب مي‌شوند و در جريان ساخت اين پروژه نيروي انساني متخصص را براي نصب قطعات پيش ساخته بتني تربيت کرده‌اند.
معاون فني و عمراني شهرداري به مشکل بيکاري در کشور اشاره کرد و گفت: دانشکده‌هاي مهندسي ايران جزو بهترين دانشکده‌هاي دنيا به شمار مي‌روند و فارغ‌التحصيلان بسياري در اين رشته وجود دارد اما از اين ظرفيت به درستي استفاده نمي‌شود.
حسيني خاطرنشان کرد: يکي از صنايعي که به راحتي مي‌تواند مشکل بيکاري را حل کند صنعت راه و ساختمان است که اکنون هر کشور پيشرفته‌اي که در اين عرصه حرفي براي گفتن دارد، ايران هم در آن مدعي است.

 


سارق شرور به دام افتاد
ايرنا- بوشهر: به گفته فرمانده انتظامي بوشهر، پليس آگاهي اين استان طي يک درگيري مسلحانه سارق فراري و شرور را در شيراز دستگير کرد. اين سارق مسلح در شهرستان‌هاي دشتي، تنگستان، دير و بوشهر سابقه شرارت و سرقت مسلحانه داشت و تحت تعقيب پليس و دستگاه قضايي بود.
بازداشت سارقان با اموال مسروقه
کاشان- خبرنگار کيهان: ماموران کلانتري 12 ولي‌عصر(عج) کاشان هنگام گشت‌زني به يک دستگاه خودرو پرايد به سرنشيني سه نفر بنام‌هاي محمد-و 46 ساله، اميرحسين-غ 31ساله و حسين-د 41ساله مشکوک شده و خودرو مذکور را متوقف کردند.
ماموران در بازرسي از خودروي مذکور اموال مسروقه با برچسب اموال مراکز علمي و آموزشي کشف و متهمان را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل کردند.
سارقان احشام شناسايي شدند
* با تلاش ماموران پليس آگاهي کاشان، سارقان احشام در اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند. متهمان به هويت «ع.خ» 20 ساله، و «م.خ» 15 ساله به 7 فقره سرقت احشام و يک فقره سرقت از منزل و داخل خودرو اعتراف کردند.
دستگيري سارق حرفه‌اي
* با تلاش ماموران کلانتري 11 شهرستان کاشان، سارق 21ساله حرفه‌اي داخل خودرو شناسايي و دستگير شد.
متهم «الف.ل» تاکنون به 17فقره سرقت اعتراف کرده است.
آتش‌سوزي خودرو
بابل- خبرنگارکيهان: يک دستگاه خودرو سواري مگان در شهر بابل دچار آتش‌سوزي شد. علت بروز آتش‌سوزي نقص در سيستم سيم‌کشي خودرو اعلام شد. اين حادثه تلفات جاني نداشت.

 


پنجمين دوره مسابقات هوا فضاي دانش‌آموزي و دانشجويي دانشگاه صنعتي اميرکبير عصر ديروز با تقدير از برگزيدگان به کار خود پايان داد.
دکتر محمود ماني، دبير مسابقات هوا فضاي دانش‌آموزي و دانشجويي در مراسم اختتاميه اين مسابقات با اشاره به اين که سه دوره نخست اين رقابت‌ها در قالب تيم‌هاي دانش‌آموزي برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در اين دوره از مسابقات 9 تيم در بخش ربات‌هاي پرنده، 79 تيم در گلايدر دانشجويي، 155 تيم در بخش گلايدر دانش‌آموزي، 80 تيم در بخش هاورکرافت و 94 تيم در بخش موشک آبي حضور داشتند.
وي درباره نحوه امتيازدهي به اين مسابقات نيز توضيح داد: در بخش ربات‌هاي پرنده، دو زيرگروه مانور و اکتشاف در نظر گرفته شد که در بخش مانور پرنده‌ها بايد يک نقش 8 در هوا به تعداد دلخواه ترسيم مي‌کردند و در بخش اکتشاف نيز هر پرنده 15 دقيقه زمان براي کشف نقطه‌اي در يک اتاق در اختيار داشت.
ماني ادامه داد: در مسابقات گلايدر دانشجويي محدوديت وزن 300 گرم وجود داشت؛ در حالي که اين وزن براي دانش‌آموزان 350 گرم بود اما ساير شاخص‌هاي اين دو گروه شبيه به يکديگر بود.
بنابراين گزارش اسامي تيم‌هاي برنده اين دوره از مسابقات به اين شرح است:
در بخش ربات‌هاي پرنده، آموزشکده فني حرفه‌اي اسلام شهر، دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر و دانشگاه صنعتي اميرکبير، در بخش گلايدر دانشجويي نيز دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرج (تيم اول) دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات و دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرج (تيم دوم) و دانشگاه صنعتي اميرکبير به ترتيب مقام‌هاي برتر و در هاورکرافت نيز، دبيرستان علامه حلي 2 تهران، دبيرستان سلام و دبيرستان مفيد 1 مقام‌هاي اول تا سوم را کسب کردند.
بنابر همين گزارش در بخش موشک آبي، دبيرستان سارا (تيم اول)، دبيرستان علامه حلي 4 و دبيرستان سارا (تيم دوم) و دبيرستان امام صادق(ع) و دبيرستان بعثت به ترتيب رتبه آوردند و در بخش گلايدر دانش‌آموزي (پسران) دبيرستان شهيد کفايي مقدم مقام اول و دبيرستان انديشه علامه طباطبايي مقام دوم را کسب کردند. در همين بخش ويژه دختران هم دبيرستان مفيد 1 مقام اول و دبيرستان ياسين مقام دوم را کسب کرد.
دبيرستان شاهد شهيد پناهي مشترک ميان پسران و دختران نيز مقام سوم را کسب کرد.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
اعضاي بدن يک بيمار مرگ مغزي در اروميه به 4 نفر اهدا شد و زندگي دوباره‌اي را براي آنان به ارمغان آورد.
در نخستين عمل جراحي پيوند عضو در اروميه در طي سال جاري که در بيمارستان امام خميني اين شهر انجام شد کليه‌ها، کبد و قلب يکي از پرستاران اين شهرستان که دچار عارضه مغزي شده بود به 4 نفر نيازمند عضو زندگي بخشيد.
مسئول واحد فراهم‌آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشکي اروميه گفت: کليه‌هاي اين بيمار مرگ مغزي در 2 عمل جراحي جداگانه به دو خانم 22 و 26 ساله پيوند زده شد.دکتر صفاري افزود: کبد اين بيمار مرگ مغزي براي پيوند عضو به شيراز و قلب وي نيز به بانک اعضاي تهران انتقال يافت.

 


محمدي‌زاده گفت: نصب کاتاليست و کنيستر جزء تعهدات مصوبه هيات وزيران بوده اما ساز‌و‌کار اجرايي آن به عهده مراکز خدمات پس از فروش است که ظاهرا خودروسازان آن را پيش‌بيني نکرده‌اند.
وي ادامه داد: از ابتداي تير ماه نه تنها کل خودروها بايد استانداردهاي يورو 4 را پاس کنند بلکه بايد نسبت به نصب کنيستر و کاتاليست به خودروها اقدام کنند.وي اضافه کرد: در صورتي که اين کار انجام نشود قطعا از شماره‌گذاري خودرو ممانعت مي‌شود.
محمدي‌زاده درخصوص خودروهايي که همچنان بدون اين قطعه تردد مي‌کنند اظهار داشت: بايد ابتدا با ظرفيت‌سازي در مراکز خدمات پس از فروش نسبت به نصب آن اقدام کنند.
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور خاطرنشان کرد: از مجلس درخواست کرديم معاينه فني از 5 سال به يک سال برسد و توجه جدي از سوي مراکز معاينه فني صورت گيرد و هر خودرويي که فاقد کاتاليست و کنيستر است برگه معاينه فني دريافت نکنند و حق تردد ندارند.

 


با رضايت اولياي دم، عامل شهادت سرباز نيروي انتظامي چندثانيه پس از اجراي حکم از مرگ حتمي در پاي چوبه دار نجات يافت.
صبح روز چهارشنبه حکم اعدام عامل شهادت سرباز نيروي انتظامي درحالي در مشهد مقدس به اجرا درآمد که قاتل چند ثانيه پس از اجراي حکم و درحالي که بر بالاي دار درحال جان دادن بود با فرياد رضايت خانواده مقتول از مرگ حتمي نجات پيدا کرد.
پيش از اجراي حکم اعدام نماينده دادستاني مستقر در محل اجرا دستور اعدام را در جمع حاضران اعلام کرد که به شرح ذيل است:
به استحضار مردم شريف مشهد مي‌رساند: در تاريخ 1391/9/17 ساعت 20مأموران مستقر در محل نهر گناباد با توجه به رفتار مشکوک سرنشينان اتومبيل پرايد به وي مشکوک شده و سپس دستور توقف را صادر مي‌کنند، که در اين راستا سرنشينان بلافاصله شروع به فرار مي‌کنند که سرباز وظيفه بنام بابک شکفته به تعقيب مي‌پردازد و لذا متهم وحيد زارع درحين دستگيري با چاقويي که همراه داشته ضربه‌اي به سينه سرباز زده و وي را به شهادت مي‌رساند.
به گزارش فارس از متهم يک قبضه چاقو، يک عدد ساطور و يک عدد اسپري اشک‌آورو مقداري مواد روان‌گردان کشف شده است.
متهم به قصاص نفس و حبس محکوم شده بود که پس از تأييد در ديوان عالي کشور، رئيس قوه قضاييه اجازه قصاص را صادر کرد.
گفتني است، پس از قرائت اين حکم اجراي اعدام آغاز شد درحالي که چند ثانيه پس از اجراي اين حکم قاتل از مرگ حتمي نجات پيدا کرد و به بيرون از صحنه اعدام هدايت شد.

 


جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح تسهيلات در نظر گرفته شده براي مشمولان متاهل را تشريح کرد.
سردار موسي کمالي در واکنش به اظهارنظر يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره «معافيت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازي»، گفت: اين موضوع جزو سياست‌هاي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و اين شورا سياست‌هايي را در رابطه با تاهل و تسهيل ازدواج جوانان پيش بيني و ابلاغ کرده است.
وي با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده براي مشمولان متاهل در ستاد کل نيروهاي مسلح، اظهار کرد: در حال حاضر حتي‌الامکان مشمولان متاهل در محل سکونت همسرشان به خدمت گرفته مي‌شوند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: در بحث حقوق سربازان نيز 28 هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت مي شود.
کمالي همچنين با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده پيرامون مرخصي سربازان متاهل نيز گفت: اين افراد 10 روز بيشتر از ساير سربازان در سال حق مرخصي دارند.وي درباره امکان معافيت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازي نيز به ايسنا گفت: نسبت به اين موضوع بي‌ميل نيستيم، اما يکسري «اما و اگرهايي» براي آن وجود دارد و نگراني ما از بابت اين است که با اين قانون ازدواج به سخره گرفته شود و شان آن کاهش يابد.به گفته جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح، در حال حاضر برنامه‌اي براي معافيت يا کاهش خدمت سربازان متاهل وجود ندارد.
کمالي نسبت سربازان متاهل به سربازان مجرد در کشور را حدود 15 درصد عنوان کرد.

 


يک قلاده توله‌خرس قهوه‌اي اسير با کمک ماموران يگان حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در شهرکرد از دست متخلفان نجات يافت.
به گزارش ايرنا، مديرکل حفاظت محيط‌زيست چهار محال و بختياري با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين توله خرس که «زاگرس» نامگذاري شده است، در منزل يک شکارچي که اقدام به زنده‌گيري اين حيوان کرده بود، پيدا شد.سعيد يوسف‌پور اضافه کرد: با توجه به بيماري اين توله‌خرس، تدابير و هماهنگي‌هاي لازم براي مداوا و نگهداري اين حيوان انجام شده است.وي ادامه داد: با توجه به اين که خرس‌ها، نسبت به نگهداري توله‌هاي خود حساسيت دارند و به ندرت از بچه‌هاي خود جدا مي‌شوند، تحقيقات در خصوص نحوه صيد اين حيوان و احتمال کشته شدن خرس مادر ادامه دارد و اين متخلف براي گذراندن مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل شد.
مديرکل حفاظت محيط‌زيست چهار محال و بختياري در خصوص نامگذاري اين توله‌خرس دو ماهه به نام «زاگرس»، گفت: آينده مبهم، شرايط خاص و آسيب‌پذير بودن اين توله خرس دليل اين انتخاب است تا دردها و مصائب زاگرس براي همگان بيش از گذشته ملموس شود.

 


شهردار منطقه7 تهران گفت: همزمان با برگزاري بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، اتوبوس سيار کتاب روبروي ساختمان مرکزي شهرداري اين منطقه مستقر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، رمضان ميرعباسي افزود: اين کتابخانه سيار شامل 500 جلد کتاب با موضوعات مختلف است.
وي با بيان اينکه اين کتابخانه سيار مجهز به اينترنت است و علاقه‌مندان مي‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: اتوبوس سيار کتاب از 17ارديبهشت به مدت يک هفته از ساعت 8 تا 19 در سطح منطقه 7 قرار دارد.
ميرعباسي تصريح کرد: همچنين به همت اداره اجتماعي نواحي پنج‌گانه و به مناسبت بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب پنج غرفه اهداي کتاب در منطقه7 راه‌اندازي شده است.

 


متخصص و جراح مغز و اعصاب بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ميناب گفت: با انجام يک جراحي پيچيده مغزي يک جوان 33ساله در اين شهرستان از مرگ حتمي نجات پيدا کرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از بندرعباس، دکتر «علي طيبي» که خود اين جراحي را با موفقيت انجام داده، سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اين جوان براثر تصادف رانندگي دچار خونريزي مغزي شده بود که با حالت بيهوشي به بيمارستان حضرت ابوالفضل منتقل شد.
وي ادامه داد: به محض انتقال اين مصدوم به بيمارستان درمان اوليه شروع شد و با معاينات انجام شده، آنوريسم مغزي تشخيص داده شد.دکتر طيبي با اشاره به اينکه عمل جراحي آنوريسم يکي از پيچيده‌ترين جراحي‌هاي مغز و اعصاب محسوب مي‌شود، گفت: اين عمل با همکاري تيم درماني اين بيمارستان به مدت 6ساعت به طول انجاميد که بيمار سه روز پس از عمل جراحي با حال عمومي خوب‌ ترخيص شد.آنوريسم عروق مغزي ناشي از يک ضعف در جدار شريان‌هاي مغزي است که به تدريج به علت بالا بودن فشار در داخل عروق سبب برجستگي و ايجاد حباب مي‌شود و چون جدار آن‌ها ضعيف‌تر از جدار طبيعي شريان‌ها است، احتمال پارگي و خونريزي مغزي وجود دارد.

 


پليس فدرال آمريکا به دنبال پيدا شدن سه زن که بيش از يک دهه ناپديد شده بودند، سه برادر را به اتهام آدم‌ربايي دستگير کرد.
ماموران اعلام کردند: اين سه زن و يک دختربچه 6 ساله که به احتمال زياد فرزند يکي از آنها است، بيش از يک دهه در خانه‌اي در يکي از مناطق پرجمعيت «کليولند» محبوس بودند و پس از نجات به بيمارستان منتقل شدند.
«چارلز رامسي» که در نزديکي خانه متهمان سکونت داشت به پليس گفت: عصر دوشنبه بود که صداي فرياد يک زن و درخواست کمک او بلند شد و تلاش مي‌کرد از خانه خارج شود.
يکي ديگر از ساکنان ساختمان‌هاي اطراف نيز گفت: وقتي با «آماندا بري» روبرو شدم فکر مي‌کردم چشم‌هايم خطا رفته و آنچه را که مي‌ديدم باور نمي‌کردم، چون تا آن زمان هيچ زني را در آن خانه نديده بودم.
وي افزود: پس از شنيدن توضيحات بري متوجه شدم او ربوده شده و در تمام اين مدت، گروگان بوده است.
پليس «کليولند» پس از آن که در جريان اين اتفاق قرار گرفت به محل موردنظر رفت و ديگر زنان محبوس در خانه را نيز نجات داد.

 


وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) در گزارشي که قرار است تکميل و به زودي منتشر شود، پذيرفته است مطالعات اين وزارتخانه حاکي از ادامه روند افزايشي موارد تجاوز جنسي بين نيروهاي ارتشي است.
پايگاه اطلاع رساني «راشاتودي» با اعلام اين خبر گزارش داد: نتايج کامل اين تحقيق تا اواخر اين هفته انتشار نخواهد يافت، اما پنتاگون تنها به بخشي از آن اشاره کرد که بين رده‌هاي نظامي، شمار افرادي که گفته‌اند سال گذشته (2012) مورد تجاوز جنسي قرار گرفته‌اند به 36 هزار مورد رسيده است.اين گزارش حاکي است: از شمار افرادي که سال 2010 در خدمت ارتش آمريکا بوده‌‌اند، 19 هزار و 300 نفر گفته بودند مورد تعرض جنسي قرار گرفته‌اند که مقايسه با گزارش 2012 افزايش يک سومي را نشان مي‌دهد.
بنابر آخرين گزارش پنتاگون، مشخص شده که ميزان قربانيان زن نظامي در تجاوزهاي جنسي طي مدت دو سال گذشته رو به فزوني نهاده که قبلا از هر 26 نفر يک نفر بوده ولي اکنون به يک نفر در هر 16 نفر رسيده است.
اين در حالي است که دريافت اينگونه اطلاعات از پنتاگون دشوار است احتمال مي‌رود تعداد قربانيان بسيار بيشتر باشد.
راشاتودي نوشت: هرچند 26 هزار نفر از افرادي که در خدمت ارتش آمريکا هستند گفته‌اند سال 2012 مورد تجاوز جنسي قرار گرفته‌اند، اما پنتاگون اين شمار اتهامات را بطور رسمي سه هزار و 374 مورد اعلام کرده است.

 


يک راهبه کاتوليک 83 ساله و دو فعال ديگر در ايالت تنسي آمريکا به اتهامي که روزنامه آمريکايي نيويورک‌تايمز آن را بزرگترين نقض قوانين امنيتي يک مجموعه اتمي اين کشور ناميده، به دادگاه فرستاده شده‌اند.
خانم «مگان رايس» و دو فعال سياسي ديگر از اعضاي گروهي هستند که 28 جولاي سال 2012 در اعتراض به سياست‌هاي هسته‌اي آمريکا وارد «تاسيسات امنيت ملي ‌12-‌y» واقع در شهر «اوک ريج» در ايالت تنسي شدند و اکنون به همين اتهام به دادگاه فرستاده شده‌اند.
خانم رايس 83 ساله، آقاي «گرک بورتجه» 57 ساله و آقاي «ميشل والي» 64 ساله به جرم ورود غيرقانوني به اين مجموعه که محل نگهداري بخش عظيمي از اورانيوم غني شده آمريکا براي توليد تسليحات اتمي است، متهم شده‌اند. در صورتي که جرم اين سه نفر در دادگاه محرز شود آنها ممکن است به 20 سال، محکوم شوند.
اين سه متهم مشتاقانه به اعمالي که تابستان سال گذشته انجام داده اعتراف کرده‌اند اما بر حق دفاع از خودشان در دادگاه تاکيد دارند.
اين سه نفر گفته‌اند: «ما همچنان بر اين عقيده‌ايم که ساخت و تجديد حيات تسليحات اتمي در مجموعه 12-y تحت قوانين آمريکا و قوانين بين‌المللي، هم غيرقانوني و هم غيراخلاقي است و ما از قانون عشق و وجدان خودمان پيروي کنيم.»

 


يک پيرمرد قزاق تصميم دارد سفر معنوي حج را با دوچرخه انجام دهد.
به گزارش پايگاه خبري «اسلام SNG»، اين پيرمرد 76 ساله از استان «قره قاندا» واقع در جمهوري قزاقستان در نظر دارد سفر معنوي حج را با تنها وسيله حمل و نقل خود يعني دوچرخه انجام دهد.
وي تصميم دارد اين مسير را از قزاقستان به ترکمنستان آغاز کند و پس از آن وارد ايران و ترکيه شود و تنها مشکل وي امارات است زيرا عبور از اين مرز انفرادي نيست.
اين پيرمرد اميدوار است اولين مسلماني باشد که با دوچرخه به اين سفر معنوي مي‌رود.
وي در سال 2003 نيز سرزمين وسيع قزاقستان را با دوچرخه پيموده است.

 


در خبر ديروز تحت عنوان «فضاي کلي شورا مناسب استيضاح قاليباف نبود» بودجه فعلي شهرداري «بيش از 11 هزار ميليارد تومان» صحيح است که ضمن پوزش از مخاطبان بدينوسيله اصلاح مي‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10