(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 اردیبهشت 1392 - شماره 20486

با حضور رئيس جمهور برگزار شد
يادواره بزرگداشت مقام معلم
سردار رادان: خروج از قانون براي کانديداها و طرفدارانشان خط قرمز و خطاست
از امروز انجام مي‌شود
نصب برچسب کرايه‌هاي جديد تاکسي
از امشب آغاز مي‌شود
طرح تشديد برخورد پليس با کاميون‌هاي متخلف
رودخانه کرج 2 قرباني گرفت
کلاهبرداري يک ميلياردي با چک‌هاي سرقتي
حوادث کوتاه از کشور
خودکفايي در توليد واکسن‌ هاري دامي
آتش‌سوزي در فروشگاه لوازم يدکي
بشاگرد لرزيد
تنبيه به روش چيني!
45 ميليون دلار سرقت از عابربانک هاي جهان
آتش‌سوزي در ساختمان دولتي لاهور
فرودگاه ميامي تخليه شد
   


بيست و نهمين يادواره بزرگداشت مقام معلم با حضور رئيس جمهوري برگزار شد.
دکتر محمود احمدي‌نژاد در اين مراسم خاطر نشان کرد: کار معلم بارور کردن تک تک انسان‌هاست و برخورداري از اين ويژگي به کار معلم ارزش و منزلت داده، چرا که موضوع کار معلم، انسان و انسانيت معلم است.
وي با اشاره به طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش کشور، افزود: امروز اين طرح، يک طرح قالب و آماده است و بايد محتواي متعالي را توليد و در آن چارچوب و قالب عرضه کرد و امروز زمان آن است که همه توان خود را به سمت توليد محتوا سوق دهيم.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه موضوع آموزش و پرورش بايد به موضوع اول کشور تبديل شود، اظهار داشت: امروز با پيگيري‌هاي دولت، آموزش و پرورش اولويت پيدا کرده است و در جهت درستي در حال حرکت هستيم، البته بايد اين مسير با توجه بيشتر، ادامه يابد و نبايد کسي از توقف آن نگراني داشته باشد و اطمينان دارم اين راه روشن در کل کشور بهتر و بالاتر از گذشته ادامه خواهد يافت و دليل آن اين است که مطالبات امروز ملت نسبت به هشت سال قبل ارتقاء يافته است و وعده الهي است که اگر ملتي چيزي را مطالبه کند، اتفاق خواهد افتاد.
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: وقتي ملتي به يک تصميمي مي‌رسد، اين تصميم نمي‌تواند، چيزي جز برآمده از فطرت انساني باشد.
دکتر احمدي‌نژاد اضافه کرد: امروز متاسفانه عده‌اي از قول آدم حرف مي‌زنند سپس آن را مورد نقد و ابزاري براي هجمه و توهين قرار مي‌دهند و زماني که عنوان مي‌کنيم که چنين حرفي از طرف ما زده نشده، مي‌گويند که قاعدتا بايد اين حرف‌ها را گفته باشي.
دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه عدالت بستر شکوفايي ظرفيت‌هاي انسان است، گفت: عدالت موانع رشد و تعالي انسان را برداشته و فرصت‌ها را به طور عادلانه توزيع مي‌کند تا انسان بتواند، به عظمت انساني خود بينديشد و ظلم و تبعيض مانع اجراي عدالت است.
رئيس جمهور در ابتداي اين بزرگداشت با اهداء لوح تقدير از فرهنگيان نمونه و برگزيده وزارت آموزش و پرورش تجليل کرد.

 


جانشين فرمانده ناجا از رصد اقدامات کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري توسط پليس خبر داد و گفت:‌ ناجا موارد قانوني را به کانديداها متذکر خواهد شد.
سردار احمدرضا رادان در حاشيه دومين گردهمايي سربازان نمونه ناجا در جمع خبرنگاران افزود: فردي که براي انتخابات رياست جمهوري کانديدا شده باشد قطعا بايد با قوانين و بايدها و نبايدها آشنا باشد در غير اين صورت به دنبال آن بروند و آن را ياد بگيرند.
وي با بيان اينکه خروج از قانون براي کانديداها و طرفدارانشان خط قرمز و خطاست اظهار کرد: پليس نيز موارد قانوني را به کانديداها متذکر خواهد شد.
رادان همچنين درباره اقدامات تبليغاتي زودهنگام برخي کانديداهاي رياست جمهوري پيش از موعد ثبت‌نام و تبليغات خاطرنشان کرد: بايد گله کرد از داوطلباني که همه هم احتمال مي‌دهند پيروز انتخاباتند، چرا که اگر اين ادعا درست باشد يعني تمام اين افراد مي‌خواهند سکاندار جايي باشند که قرار است متولي اجراي نظم و قانون باشد.
رادان با بيان اينکه افراد جامعه قطعا اقدامات غيرقانوني اين افراد را نقد خواهند کرد، گفت: پليس اقدامات و فعاليتهاي داوطلبان رياست جمهوري را رصد مي‌کند و اگر موضوعي باشد که لازم به رسيدگي باشد قطعا رسيدگي شده و توسط داوطلبان مورد توجه قرار خواهد گرفت.
رادان انتظار پليس از داوطلبان را اين موضوع ارزيابي کرد که مطابق قانون حرکت کنند و از اقدامات غيرقانوني بپرهيزند، چرا که در آينده در صورت پيروزي خودشان متولي اجراي قانون خواهند بود.
به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره راه‌اندازي کارناوال‌هاي انتخاباتي در روزهاي منتهي به برگزاري انتخابات از سوي کانديداها اظهار کرد: تا به حال موضوعي درباره راه‌اندازي کارناوال‌ها به ما ابلاغ نشده و تاکنون راه‌اندازي چنين کارناوال‌هايي حتي بعد از تاييد شوراي نگهبان هم ممنوع بوده است و کانديداها نمي‌توانند چنين کاري را انجام دهند.
رادان اضافه کرد: البته در صورت ابلاغ شوراي سياستگذاري اجازه چنين مراسمي داده خواهد شد، اما بنده بعيد مي‌دانم که چنين مجوزي اجرا شود.
وي همچنين با اشاره به برنامه‌ها و همايش‌هايي که کانديداها پس از تاييد صلاحيت برگزار خواهند کرد نيز گفت: قطعا کانديداهايي که از شوراي نگهبان تاييد صلاحيت مي‌گيرند برنامه‌هايي دارند که ناجا نيز متولي برقراري امنيت آن است، اما مسئولان ستادهاي برگزاري هم بايد مطابق وظيفه‌شان و حقوق و قوانين شهروندي و ستادي اقدامات خود در اين خصوص را انجام دهند، چرا که آنان نيز در اين زمينه مسئولند.
رادان با بيان اينکه ما اقدامات کانديداها را رصد کرده و در صورت تخطي از قانون به آنان هشدار خواهيم داد، گفت: اگر افراد تا پيش از زمان قانوني تبليغات تخلفاتي هم انجام داده باشند، اين امر اشتباه بوده و درگيري در چنين مراسماتي هم قطعا اشتباهاتي بزرگتر است.
رادان ادامه داد: قطعا براي متخلفان تشکيل پرونده داده و به تخلفات آنان رسيدگي خواهد شد.

 


مديرعامل سازمان تاکسيراني از نصب برچسب‌ نرخ‌هاي کرايه‌هاي تاکسي در سال 92 همزمان با روز شنبه (21 ارديبهشت) خبر داد.
ميثم مظفر با اشاره به ابلاغ مصوبه شوراي شهر تهران در خصوص نرخ کرايه‌هاي تاکسي در سال 92، اظهار کرد: بر همين اساس برچسب نرخ‌هاي جديد از روز شنبه 21 ارديبهشت بر تاکسي‌ها نصب و نرخ‌هاي جديد اجرايي مي‌شود.
وي با بيان اينکه افزايش هزينه‌ها در سال جديد دلايل مختلفي دارد که اکنون قصد ريشه‌يابي آن را نداريم، افزود: اين افزايش هزينه‌ها در زندگي برخي اقشار جامعه از جمله تاکسيرانان نمود بيشتري دارد و متأسفانه زندگي تاکسيرانان را با چالش جدي مواجه کرده است.
به گفته مديرعامل سازمان تاکسيراني شهر تهران، افزايش هزينه‌هاي تامين قطعات خودرو، افزايش قيمت خودرو، استهلاک خودرو و تعميرات و خدمات علاوه بر معيشت هزينه‌هايي به رانندگان تاکسي تحميل شده است.
مظفر با اشاره به موافقت شوراي شهر با افزايش 5/31 درصدي کرايه‌هاي تاکسي در سال 92، خاطرنشان کرد: اين در حاليست که دولت هم مابه‌ازايي براي افزايش هزينه‌ها پرداخت نکرده است و رانندگان بايد از درآمدشان هزينه‌هاي مازاد سال جديد را پرداخت کنند.

 


طرح تشديد برخورد با کاميون‌هاي متخلف در بزرگراه‌هاي تهران از امشب آغاز مي‌شود.
سردار حسين رحيمي ديروز با اشاره به اينکه طرح برخورد با کاميون‌هاي متخلف از شامگاه پنج‌شنبه در تهران آغاز شده است، گفت: براين اساس در نخستين شب اجراي اين طرح با بيش از 150 دستگاه کاميون متخلف برخورد و حدود 30 دستگاه به پارکينگ منتقل شده‌اند.
وي به تخلفات کاميون‌ها اشاره کرد و گفت: بيشترين تخلف کاميون‌ها در کنار عدم استفاده از کمربند ايمني، ورود در ساعات غيرمجاز به تهران، سرعت و سبقت غيرمجاز، تردد در لاين تندروي بزرگراه‌ها، حمل کود، زباله، نخاله و مصالح ساختماني بدون حفاظ و پوشش، عدم رعايت مقررات حمل بار، سد معبر، پارک ممنوع، همراه نداشتن گواهينامه و کارت سلامت و نداشتن پلاک سوم است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون با 70 هزار تخلف رانندگان کاميون در پايتخت برخورد شده است، تأکيد کرد: گزارشات مردمي حاکي از نارضايتي شهروندان خصوصاً در بزرگراه‌هاي بابايي، همت، باکري و شيخ فضل‌الله نوري به دليل تخلفات کاميون‌ها در ساعات پاياني شب است.
وي از تشديد اجراي اين طرح از شامگاه شنبه در پايتخت خبر داد و گفت: براين اساس مأموران پليس بزرگراه و پليس کنترل نامحسوس به شدت با رانندگان کاميون متخلف برخورد و خودروهايي را که داراي تخلفات حادثه‌ساز باشند، برابر قانون به پارکينگ منتقل مي‌کنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينکه هيچ گونه اغماضي در اين خصوص صورت نمي‌گيرد و به هيچ وجه به بار کاميون يا کشنده متخلف توجهي نخواهد شد گفت: بعضاً تخلفاتي همچون تخليه نخاله در کنار بزرگراه‌ها و حتي داخل بزرگراه‌هاي تهران از سوي کاميون‌ها صورت مي‌گرفت که خوشبختانه با کنترل‌هاي صورت گرفته و برخورد شديد با عده معدودي از رانندگاني که اين تخلف را انجام مي‌دادند، انجام اين تخلف به حدود صفر رسيده است.
رحيمي يکي از موضوعات مطرح در خصوص برخورد با کاميون‌هاي متخلف را نبود پارکينگ مناسب براي توقيف اين دسته از وسايط نقليه سنگين عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگي‌هاي لازم با بخش‌هاي مربوطه صورت گرفته و در طرح تشديد برخورد با کاميون‌ها و خودروهاي سنگين متخلف، از ظرفيت پارکينگ‌هاي ويژه نيز استفاده خواهد شد.
وي با تأکيد بر اينکه قطعاً گواهينامه رانندگان کاميون متخلف نيز برابر قانون ضبط مي‌شود، به اين دسته از رانندگان هشدار داد: در صورت انجام هر گونه تخلف از شامگاه شنبه، به طور جدي با آنها برخورد خواهد شد.
رحيمي از بکارگيري تيم‌هاي ويژه و عمليات پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ براي برخورد با تخلفات کاميون‌ها، اشاره کرد و گفت: کاميون‌ها و خودروهاي سنگين نه تنها بايد مانند ساير خودروهاي پايتخت، قوانين و مقررات رانندگي را رعايت کنند، بلکه بايد حتي بيشتر از خودروهاي سواري در رانندگي احتياط کنند؛ چرا که تصادف اين دسته از وسايط نقليه لطمات و خسارات جبران‌ناپذيري وارد مي‌کند.
وي از انجام تست سلامت رانندگان کاميوني که رفتارهاي پرخطر داشته باشند خبر داد و به ايسنا گفت: با هماهنگي صورت گرفته تيم‌هاي ويژه تست سلامت رانندگان از شامگاه شنبه به طور ويژه با استقرار در بزرگراه‌هاي تهران نسبت به انجام تست سلامت از رانندگان مشکوک اقدام مي‌کنند و قطعاً در صورت مثبت بودن نتايج برابر قانون با اين رانندگان برخورد مي‌شود.رئيس پليس راهور تهران ابراز اميدواري کرد که با تدابير اتخاذ شده شاهد آرام‌سازي تردد و رفتارهاي پرخطر رانندگان کاميون‌ها و خودروهاي سنگين در تهران باشيم.

 


دومين جسد قرباني حادثه رودخانه کرج که روز سه‌شنبه روي داد بعد از سه روز از اين رودخانه بيرون کشيده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در حاليکه نزديک به سه روز از حادثه غرق شدن دو نفر در رودخانه کرج مي‌گذشت، جنازه دومين قرباني حادثه، پنجشنبه از داخل آب بيرون کشيده شد.
به گفته شاهدان عيني، اين حادثه در حالي اتفاق افتاد که زني حدودا 45ساله به يکي از سفره‌خانه‌هاي جنب رودخانه‌ کرج مراجعه کرده بود، از روي تخت به سمت رودخانه سقوط کرد.شاهدان اظهار داشتند علت سقوط زن، فرسودگي و شل بودن ميله‌هاي تعبيه شده بر ديواره تخت‌هايي است که مشتريان روي آنها مي‌نشستند؛ اين زن نيز با اعتماد به استحکام ميله‌ها، به آنها تکيه داده و با رها شدن آنها، داخل آب سقوط کرد.اين افراد گفتند در پي افتادن زن داخل آب، مردي که همراه دوستانش در سفره‌خانه حاضر بوده، براي نجات جان زن درون رودخانه پريد.
به گفته شاهدان، اين ناجي در ابتدا موفق به گرفتن غريق شده، اما در اثر شدت جريان آب، خود نيز به همراه زن غرق شد.شهروندان حدود ساعت 3 بامداد، اين حادثه را که حوالي ساعت 11 شب روز سه‌شنبه رخ داده بود، به سامانه 125 آتش‌نشاني گزارش دادند که در پي آن تيم‌هاي عمليات و جست‌وجو به محل حادثه در کيلومتر 9 جاده چالوس اعزام شدند.با اعزام تيم‌هاي آتش‌نشاني، عمليات جستجوي اجساد قربانيان چهارشنبه آغاز شد در پي آن جسد قرباني اول-زني که در ابتدا داخل آب سقوط کرده بود- حوالي ساعت 10 و 45 دقيقه صبح چهارشنبه از رودخانه کشف و با احراز قطعي مرگ وي، جنازه در حضور ماموران انتظامي به عوامل پزشکي قانوني تحويل داده شد.پس از اين اقدام، مرحله جستجو همچنان براي پيدا کردن جسد دوم ادامه داشت تا اينکه پس از گذشت سه روز از وقوع حادثه، جنازه قرباني دوم که براي نجات جان غريق اول خود را به آب زده بود، کشف و تحويل ماموران شد.

 


مرد تبهکاري که در پوشش راننده کاروان زيارتي با دسته چک‌هاي سرقتي بيش از يک ميليارد تومان در تهران لوازم خانگي تهيه کرده بود، پس از يک سال شناسايي و دستگير شد.
بنابر اظهارات مالباختگان اين مرد جوان با يک دستگاه اتوبوس بنز سبزرنگ که بر روي آن عبارت «کاروان زيارتي» نوشته شده بود به مغازه‌هاي متعدد لوازم خانگي مراجعه و از آنان درخواست خريد مقداري لوازم خانگي با استفاده از چک مي‌کرد.
در شرايطي که مالباختگان اوليه همگي چک‌هاي سرقتي «شعبه سينا» را به همراه داشتند، در ادامه و با شناسايي تعدادي از مالباختگان جديد مشخص شد که متهم علاوه بر چک‌هاي شعبه سينا از چک‌هاي سرقتي متعلق به شعبات ديگر بانک‌ها که آنها نيز بنا بر اظهارات صاحبان چک‌ها به شيوه داخل خودرو سرقت شده بودند، استفاده و اقدام به خريد اموال مختلف از قبيل فرش، تابلو فرش، لوازم خانگي از جمله يخچال، برنج، حبوبات، روغن، انواع کولر گازي و... در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ويژه در نارمک، ميدان نبوت، ستارخان و اسلامشهر کرده است.
مراجعه مالباختگان به پايگاه دوم پليس آگاهي همچنان ادامه داشت تا اينکه کارآگاهان متوجه شدند که يک دستگاه موتورسيکلت، با استفاده از چک‌هاي سرقتي خريداري شده است. بلافاصله خريدار موتورسيکلت به نام مهدي در منطقه شهرزيبا شناسايي و 23بهمن سال گذشته دستگير شد.
با دستگيري «مهدي.ش» وي در اظهاراتش عنوان داشت: از چندي پيش قصد خريد يک دستگاه موتورسيکلت را داشتم تا اينکه يکي از دوستانم به نام رضا يک فقره چک بانکي به من داد.
با توجه به اظهارات «مهدي»، تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته به وي نشان داده شد و او نيز بلافاصله «رضا» 30 ساله را مورد شناسايي قرار داد. کارآگاهان محل سکونت وي در باغستان را شناسايي و متوجه شدند که متهم مخفيگاه خود را تغيير داده است.
در شرايطي که هيچگونه نشاني مشخصي از مخفيگاه «رضا» وجود نداشت، کارآگاهان پايگاه دوم با اقدامات گسترده پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه متهم شده و پس ازهماهنگي با بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه5 تهران وي را در داخل مخفيگاهش در ميدان سبلان- خيابان حيدري، دستگير کردند. در بازرسي از مخفيگاه متهم مقادير زيادي انواع اموال خريداري شده متعلق به مالباختگان کشف شد که متهم در اعترافات اوليه عنوان داشت که قسمت زيادي از اموال را در فاصله کوتاهي از خريدشان، به سرعت فروخته است.
متهم پس از دستگيري، به ارتباط خود با گروهي از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار در زمينه سرقت داخل خودرو اعتراف و عنوان داشت که دسته چک‌ها را از سارقان داخل خودرو خريداري و تحت عنوان «کاروان‌هاي زيارتي» به مالباختگان مراجعه و اقدام به خريد با استفاده از چک‌هاي سرقتي کرده است.
تعدادي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي و شناسايي متهم، در اظهارات خود عنوان داشتند که متهم علاوه بر آنکه با اعتمادسازي و در پوشش کاروان زيارتي اقدام به خريد با چک از آنها کرده، مبالغي را نيز از آنها دريافت کرده است.
شيوه و شگرد متهم براي دريافت وجه نقد از مالباختگان بدين شيوه بوده که متهم پس از توافق بر سر قيمت خريد به عنوان مثال مبلغ يک ميليون و 200 هزار تومان، يک فقره چک مبلغ‌دار به مبلغ يک ميليون و 500 هزار تومان به مالباخته تحويل و مدعي مي‌شد که چک را در قبال اعزام کاروان زيارتي دريافت کرده و کاملا معتبر است. مالباختگان نيز که فريب ظاهر متهم و چرب‌زباني‌هاي او را خورده بودند، مابه‌التفاوت مبلغ چک و اموال خريداري شده را پرداخت مي‌کردند.مالباختگان مي‌توانند براي شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي- خيابان زنجان شمالي مراجعه کنند.

 


آتش‌سوزي در بازار همدان
ايرنا- همدان: صبح ديروز بر اثر وقوع آتش‌سوزي، حدود 40 مغازه همدان در راسته نخودريزها معروف به حسين‌خاني بازار اين شهر دچار حريق شد.
با توجه به گستردگي آتش‌سوزي، تمامي نيروهاي 10 ايستگاه آتش‌نشاني شهر همدان در محل حضور يافتند. حادثه خسارت جاني نداشت، و علت وقوع آن هنوز مشخص نيست.
دستگيري سارق منازل پاکدشت
فارس- پاکدشت: به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس شهرستان پاکدشت در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظي فرماندهي انتظامي اين شهرستان، پليس تحقيقات خود را براي شناسايي سارق آغاز کرد و با استفاده از سرنخ‌هاي موجود سارق را شناسايي کرد. با شناسايي متهم، وي در حين سرقت، همراه با يک قبضه قمه دستگير شد. وي به 16 فقره سرقت منزل و 3 فقره کيف‌قاپي اعتراف کرد.
برخورد ال 90 با کاميون
فارس- قم: در اثر برخورد يک دستگاه خودروي ال90 با 2 دستگاه کاميون يک نفر جان خود را از دست داد. و 6 تن ديگر زخمي شدند. حادثه در محور جعفريه شهر قم رخ داد و مجروحان حادثه توسط 3 دستگاه آمبولانس به مرکز درماني انتقال يافتند.

 


رئيس انستيتو پاستور ايران از خودکفايي کشور در توليد واکسن هاري دامي خبر داد.
دکتر مصطفي قانعي ضمن اعلام اين خبر گفت: انستيتو پاستور ايران در سال 91 با کوشش و اهتمام متخصصان و کارشناسان مجتمع تحقيقاتي و توليدي خود موفق به توليد بيش از 80 درصد واکسن هاري دامي مورد نياز کشور شده و مصمم است مطابق برنامه‌ريزي به عمل آمده کل نياز کشور را در سال جاري تامين کند.
وي افزود: در راستاي تحقق شعار امسال «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» با توليد کل نياز کشور، به رغم تمامي تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي و بين‌المللي، کشور از واردات واکسن‌ هاري دامي بي‌نياز مي‌شود.

 


سازمان آتش‌نشاني تهران از مهار آتش‌سوزي در يک مجتمع تجاري در خيابان اميرکبير خبر داد.
بنابر گزارش رسيده، ساعت 23 و 24 دقيقه روز پنج‌شنبه وقوع آتش‌سوزي در يک مجتمع تجاري در خيابان اميرکبير ابتداي خيابان ملت به سازمان آتش‌نشاني اطلاع داده شد که در ادامه آتش‌نشانان ايستگاه يک خود را به محل حادثه رساندند.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل دريافتند يک مغازه 20متري که پر از لوازم يدکي بود در طبقه اول مجتمع چهار طبقه دچار حريق شده و شعله‌هاي آتش در حال سرايت به مغازه‌هاي ديگر بود.
آتش‌نشانان پس از قطع برق پاساژ عمليات اطفاي حريق را آغاز کرده و پس از حدود يک ساعت شعله‌هاي آتش مهار شد. ساعت 12 و 36 دقيقه با پايان عمليات آتش‌نشانان به ايستگاه‌هاي خود بازگشتند.

 


زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 5 ريشتر ظهر پنجشنبه شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش ايرنا، اين زمين‌لرزه ساعت 12 و 31 دقيقه و 28 ثانيه به وقوع پيوست و کانون آن بخش گوهران در شهرستان بشاگرد اعلام شده است.
فرماندار بشاگرد و ديگر مسئولان براي بررسي وضعيت، عازم منطقه شدند.از خسارت‌هاي احتمالي اين حادثه تاکنون گزارشي دريافت نشده است.
بشاگرد در 270 کيلومتري شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است اين شهرستان 40 هزار نفر جمعيت دارد.

 


اگر فکر مي‌کنيد بدترين رئيس دنيا را داريد حتما بايد در اين مورد تجديدنظر کنيد چرا که در دنيا رئيس‌هاي بسيار بدتري نيز وجود دارند که کارمندانشان را عجيب تنبيه مي‌کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئيس يک کارخانه لوازم آرايشي در چين به تازگي تمام کارمندانش را وادار کرده در يکي از خيابانهاي شلوغ پکن روي زانوهاي خود چهاردست و پا راه بروند.در اين گزارش معلوم نيست تخلف کارمندان بخت برگشته چه بوده است.

 


دادستاني ايالات متحده اعلام کرد: باندي از سارقان سايبري با نفوذ به پايگاه داده‌هاي کارت‌هاي اعتباري پيش فروش شده، 45 ميليون دلار از عابر بانک‌هاي 26 کشور سرقت کرده‌اند.
به گزارش ايسنا، هفت نفر در ارتباط با پرونده سرقت سايبري در نيويورک متهم شده‌اند و مظنون هشتم نيز ظاهراً در آوريل سال جاري ميلادي (2013) به قتل رسيده‌ است.
براساس اسناد دادگاه، اين شبکه با استفاده از کارهاي اعتباري جعلي، بانک‌هايي را در 26 کشور جهان از جمله امارات متحده عربي و عمان هدف سرقت قرار داده است.
به گفته دادستان‌ها، نيروهاي انتظامي ژاپن، کانادا، انگليس، روماني و 12 کشور ديگر در تحقيقات منتهي به بازداشت متهمان، مشارکت داشته‌اند.
به گفته اين مقام‌ها، تعدادي از متهمان در کشورهاي ديگر هم بازداشت شده‌اند اما اطلاعات بيشتري راجع به اين بازداشت‌ها منتشر نشده است.
اعضاي اين شبکه متهم هستند با رخنه سايبري به پايگاه داده‌هاي کارت‌هاي اعتباري پيش‌فروش شده، سقف پرداخت اين کارت‌ها را حذف مي‌کردند. آنها سپس اطلاعات مربوط به کارت‌هاي هک شده را در اختيار همدستان خود قرار مي‌دادند. گروه دوم اين اطلاعات را روي کارت‌هاي مغناطيسي ديگر، مثل کارت کليدهاي هتل‌ها وارد و با استفاده از آنها، مبالغ عظيمي را از عابر بانک‌ها برداشت مي‌کردند.
به گزارش بي‌بي‌سي، عوامل شبکه سپس با انتقال اين پول‌ها به شماره حسابي در ميامي و سرمايه‌گذاري روي خودروها و ساعت‌هاي گران قيمت، اقدام به پولشويي مي‌کردند.
گفته مي‌شود رئيس اين باند سارقان سايبري، ظاهراً تنها چند هفته پيش در جمهوري دومينيکن به قتل رسيده است.

 


آتش‌سوزي در ساختمان دولتي 13 طبقه سازمان توسعه و عمران شهر لاهور مرکز ايالت پنجاب در شرق پاکستان 9 کشته داد.
به گزارش ايرنا اين حادثه با شعله‌ور شدن آتش از طبقه هفتم اين ساختمان اداري آغاز شد و به سرعت به طبقه‌هاي ديگر سرايت کرد.
شبکه هاي خبري محلي پاکستان با انتشار گزارش از محل آتش‌سوزي از گرفتار شدن بسياري از شهروندان و مراجعان در داخل اين ساختمان دولتي و ناتواني آنان براي خروج از ساختمان خبر دادند.
رسانه‌هاي محلي پاکستان گزارش دادند: نيروهاي آتش‌نشاني و امدادي پس از گذشت 20 ساعت عمليات اطفاي حريق و امداد و نجات توانستند بر آتش‌سوزي فائق آيند.
مقامهاي بيمارستاني و اورژانس شهر لاهور که ابتدا از مرگ سه نفر و مصدوم شدن دهها نفر ديگر در اين حادثه خبر داده بودند، گفتند: برخي مصدومان به دليل شدت سوختگي و برخي ديگر به دليل خفگي جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون شمار قربانيان به 9 کشته رسيده است.
چهار فروند بالگرد نظامي نيز در عمليات امداد و نجات در محل آتش‌سوزي ساختمان دولتي شهر لاهور به آتش‌نشانان و امدادگران کمک رساندند.
«آصف علي زرداري» رئيس‌جمهوري پاکستان با ابراز تاسف نسبت به جان باختن تعدادي از شهروندان اين کشور به مقامات ايالتي پنجاب دستورتحقيق کامل درباره حادثه آتش سوزي و رسيدگي به مصدومان اين حادثه را صادر کرد.
پيش از اين در 11 سپتامبر سال گذشته (‍12 شهريور 91) انفجار و آتش‌سوزي در يک کارخانه توليد کفش نزديکي شهر لاهور مرکز ايالت پنجاب منجر به کشته شدن بيش از 24 نفر از کارگران شد.
در همين ماه حادثه مرگبار آتش‌سوزي ديگر در کارخانه پوشاک و کفش در شهر بندري کراچي مرکز ايالت سند پاکستان منجر به جان باختن بيش از 290 نفر از کارگران اين کارخانه شد.

 


نيروهاي امنيتي يکي از سالن‌هاي فرودگاه بين‌المللي ميامي را به دليل وجود بسته مشکوک تخليه کردند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،‌در پي کشف يک بسته مشکوک در يکي از سالن هاي فرودگاه بين المللي ميامي، مقامات فرودگاه اين محله را تخليه کردند.
«مارک هندرسون» سخنگوي فرودگاه اعلام کرد که اين بسته ساعت 05/3 دقيقه روز پنجشنبه در نزديکي يکي از گيت‌هاي فرودگاه کشف شد و در پي آن 10 پرواز خارجي به تعويق افتاد و دو پرواز ورودي به گيت‌هاي ديگر منتقل شدند.
هنوز از محتواي اين بسته مشکوک اطلاعي در دست نيست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10