(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 اردیبهشت 1392 - شماره 20486

حديث دشت عشق
سقوط آلومينيوم ، آسيايي شدن فولاد و نايب قهرماني تراکتورسازي
استقلال جام قهرماني را بالاي سر برد
اخبار کوتاه از فوتبال
آغاز مسابقات بسکتبال غرب آسيا در غياب فيناليست‌ها !
آخرين تحولات نيمکت سرخ‌ها و شروع تناقض گويي ها
هواداران منتظر تصميم غيرمنتظره باشند!
مرد بدون جام جانشين فرگوسن شد
مويس سرمربي جديد يونايتد
   


به ياد روحاني شهيد «علي مهدي‌زاده»
شهادت در کربلا
شهيد راه فضيلت و شاخ گلي از بوستان روحانيت، شيخ علي مهدي‌زاده، در منطقه جرقويه اصفهان، در خانواده‌اي متدين از تبار آيت‌الله حاج شيخ محمدرضا دستجردي ولادت و پرورش يافت.
پس از شروع تحصيلات حوزوي براي تکميل علوم و معارف خود و رشد و بالندگي هر چه بيشتر، به حوزه مقدس نجف اشرف رهسپار گرديد.
شهيد علي مهدي‌زاده در نجف اشرف ده سال از محضر مرجع بزرگ، حضرت آيت‌الله العظمي امام خميني(ره)، بهره‌مند گرديد. همچنين از محضر آيت‌الله العظمي شهيد صدر(ره)، از خرمن معارف اهل بيت(ع) خوشه‌چيني نمود.
سرانجام اين عالم بزرگ در کربلاي معلي در سال 1359 توسط عوامل مزدور بعثي دستگير شد و به شهادت رسيد که هيچ اطلاعي از محل دفن او وجود ندارد.
روحاني شهيد «علي مهدي‌زاده»، سال 1317 در اصفهان متولد شد و در 15/4/1359 در کربلاي معلي به دست مزدوران حزب بعث به شهادت رسيد.

 


پرونده دوازدهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران در شرايطي بسته شد که شاگردان امير قلعه نويي با شکست در آخرين ديدار جام قهرماني را بالاي سربردند.
ليگ برتر فوتبال ايران در حالي هفته پاياني خود را پشت سر گذاشت که تيم استقلال با شکست 2 بر يک مقابل داماش گيلان جام قهرماني را بالاي سربرد ضمن اينکه در ساير ديدارهاي مهم اين هفته، تراکتورسازي با شکست پرسپوليس موفق شد به عنوان نايب قهرماني برسد، سپاهان با تساوي برابر آلومينيوم به رده سوم ليگ رسيد و ذوب آهن با پيروزي برابر ملوان به مسابقات پلي آف راه يافت تا به اين ترتيب آلومينيوم هرمزگان، گهر دورود، پيکان تهران و نفت آبادان به ليگ دسته اول سقوط کردند.
هفته سي و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران از ساعت 18ديروز با انجام 8 ديدار به صورت همزمان برگزار شد که در يکي اين مسابقات تراکتورسازي تبريز موفق شد در تبريز با نتيجه 3 بر يک پرسپوليس را شکست بدهد و با توجه به تساوي سپاهان مقابل آلومينيوم عنوان نايب قهرماني خود را تکرار کرد. تيم فولاد خوزستان هم با کسب تساوي برابر نفت تهران موفق شد عنوان چهارم جدول و سهميه آسيايي را کسب کند.آلومينيوم هرمزگان هم با تساوي برابر سپاهان به ليگ دسته اول سقوط کرد. به اين ترتيب آلومينيوم، گهر دورود، پيکان تهران و نفت آبادان فصل آينده در ليگ دسته اول به کار خود ادامه مي‌دهند. ذوب آهن هم با پيروزي برابر ملوان به مسابقات پلي آف راه يافت. استقلال موفق شده بود هفته گذشته قهرماني خود را در رقابت‌هاي امسال قطعي کند.
ديدار نهايي هفته‌سي و چهارم ليگ برتر فوتبال با برتري دو بر يک داماش برابر استقلال به پايان رسيد. در اين ديدار که از ساعت 15/18 در ورزشگاه آزادي برگزار شد استقلال بر بازي سوار بود اما در نهايت داماش توانست برابر صد هزار هوادار آبي که براي جشن قهرماني در ورزشگاه حاضر شده بودند، با پيروزي ميدان را ترک کند.تک گل استقلال را حسن اشجاري روي يک ضربه آزاد از پشت محوطه جريمه در دقيقه 31 و گل‌هاي داماش را محمدرضا مهدوي و حسين ابراهيمي در دقايق 67 و 80 به ثمر رساندند.
نتايج کامل ديدارهاي هفته پاياني ليگ برتر به شرح زير است:
* تراکتورسازي 3........................... پرسپوليس يک
گل‌ها: سيد مهدي سيد صالحي(32)، مهدي کريميان (54) و گيلسون (90) براي تراکتورسازي و رضا حقيقي (69) براي پرسپوليس
* ملوان انزلي صفر ......................................... ذوب آهن 2
گل: مهدي رجب زاده(14 و 94) براي ذوب آهن
* فجر سپاسي 2...................................... راه آهن 2
گل‌ها: مهدي نظري و هادي ايماني(14) و (20) براي فجر سپاسي و پيروز قرباني (82) و ميرهاني هاشمي(89)براي راه آهن
* سپاهان 2 ......................... آلومينيوم هرمزگان 2
گل‌ها: محمدرضا خلعتبري(28 و 54) براي سپاهان و ميلاد ميداوودي(19) و امجد شکوه مقام(41) براي آلومينيوم
* صباي قم صفر ............................ مس کرمان يک
گل: رضا عنايتي (74)
* نفت آبادان 2 .......................... پيکان تهران صفر
گل: روح الله عرب (58 و 90)
* نفت تهران صفر .................. فولاد خوزستان صفر
* گهر دورود صفر ....................................... سايپا 3
گل‌ها: کاوه رضايي (52)، علي زينالي (64)و حامد شيري(86)
رافخايي آقاي گل ليگ دوازدهم
دوازدهمين دوره مسابقات ليگ برتر فوتبال در حالي ديروز به پايان رسيد که جلال رافخايي مهاجم تيم ملوان با 19 گل زده موفق شد عنوان آقاي گلي اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.سيد مهدي سيد صالحي مهاجم تراکتورسازي و مصطفي شجاعي مهاجم مس کرمان به ترتيب با 16 و 14 گل بعد از رافخايي قرار گرفتند.

 


تشويق مهدوي‌کيا در جشن قهرماني استقلال
مهدي مهدوي‌کيا در جشن قهرماني استقلال تشويق شد. تماشاگران استقلال در پايان بازي تيم‌شان با داماش مهدي مهدوي‌کيا را تشويق کردند. مهدوي‌کيا در استاديوم حضورنداشت اما آن‌ها به خاطر خداحافظي اين بازيکن بزرگ فوتبال با وجود اينکه او پرسپوليسي بود تشويقش کردند.
محمدي: از کفاشيان خواستم ليگ 18 تيمي باشد
رئيس اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال گفت: از مسئولان فدراسيون فوتبال خواسته‌ام تا ليگ در سال آينده با حضور 18 تيم برگزار شود.عزيزالله محمدي در مورد 18 تيمي يا 16 تيمي شدن رقابت‌هاي ليگ برتر در فصل آينده اظهار داشت: به عنوان نماينده باشگاه‌ها از فدراسيون درخواستي دارم و مي‌دانم فدراسيون هم مانند هميشه به نظر باشگاه‌ها احترام خواهد گذاشت.
وي ادامه داد: از فدراسيون خواسته‌ام تا ليگ 18 تيمي بماند و اين درخواستم را به کفاشيان هم ارائه کرده‌ام. حالا هم براي تجديدنظر دير نيست و اميدوارم مسئولان در نظرات خود تغييراتي ايجاد کنند.
توافق نهايي فيرات با باشگاه سايپا
سرمربي سابق تيم فوتبال سپاهان با باشگاه سايپا براي فصل آينده به توافق نهايي رسيد.باشگاه سايپا با انگين فيرات مربي ترکيه‌اي براي فصل آينده به توافق نهايي رسيده است و اين مربي به زودي براي امضا قرارداد نهايي با اين باشگاه به تهران مي‌آيد.فيرات پيش از اين نيز در باشگاه سايپا دستيار ورنر لورانت آلمان بود.در اين فصل مجتبي تقوي سرمربي سايپا بود که اين تيم را در ليگ دوازدهم با 45 امتياز در رده دهم نگه داشت.
مهدوي‌کيا، اولين سفير آسيا در فوتبال پايه
دبير کل فدراسيون فوتبال از انتخاب کاپيتان اسبق تيم ملي به عنوان اولين سفير آسيا در ورزش فوتبال پايه خبر داد. مهدي محمد نبي، دبير کل فدراسيون فوتبال گفت: بعد از نشستي که به همراه علي کفاشيان در کنگره AFC داشتيم، مهدي مهدوي کيا را به عنوان اولين سفير آسيا در ورزش فوتبال پايه، پيشنهاد کرديم. بر همين اساس در پي پيشنهادي که به مسئولين AFC از سوي فدراسيون ايران داده شد، با موافقت اين کنفدراسيون اعلام شد که مهدوي کيا به عنوان اولين سفير آسيا در ورزش فوتبال پايه است و در نشستي که روز چهارشنبه هفته آينده 25 ارديبهشت ماه در مقرر AFC با حضور رئيس و دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي‌شود، ابلاغ مهدي مهدوي کيا رسما به وي اهدا خواهد شد.مهدي مهدوي‌کيا سه شنبه به مالزي سفر خواهد کرد تا در روز چهارشنبه 25 ارديبهشت ماه در اين مراسم حضور داشته باشد. وي روز پنجشنبه 26 ارديبهشت ماه نيز به ايران باز مي گردد.
2عضو جديد در هيات مديره پرسپوليس
نشست ويژه حسين مالکي رئيس هيأت مديره باشگاه پرسپوليس با محمد عباسي وزير ورزش و جوانان عصر روز پنجشنبه برگزار شد و طرفين درباره وضعيت کنوني باشگاه و آينده آن به تبادل نظر پرداختند . در اين نشست مقرر شد براي فصل آينده سرمربي جديد انتخاب و دو عضو جديد نيز به هيات مديره اضافه شود.
انتقاد مديرعامل راه‌آهن از رويانيان
مديرعامل باشگاه راه آهن تهران با غيرحرفه‌اي دانستن صحبت‌هاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس پيرامون مذاکره با علي دايي و انتقاد از محمد رويانيان تاکيد کرد در صورت ادامه اين رفتارها، باشگاه راه آهن واکنش قانوني نشان خواهد داد. صادق رييسي کيا درباره اظهارات محمد رويانيان مبني بر مذاکره با علي دايي براي هدايت تيم فوتبال پرسپوليس گفت: اصول حرفه‌اي در فوتبال ايجاب مي کند که با بازيکن يا مربي‌اي که با يک باشگاه قرارداد دارد وارد مذاکره نشويم. تمام جامعه فوتبال از جمله خود آقاي رويانيان مي‌دانند که علي دايي قراردادش را با باشگاه راه آهن تمديد کرده و مطرح کردن موضوع مذاکره با ايشان، جز بي احترامي به باشگاه ما و ناديده گرفتن اصول حرفه‌اي فوتبال هيچ تعبير ديگري نمي‌تواند داشته باشد.رئيسي کيا با بيان اينکه اين شيوه مديريت و رفتار مدت‌هاست که منسوخ شده تاکيد کرد: بديهي است اگر رويانيان به همين منوال عمل کند ما مجبور مي شويم از راه قانوني با قضيه برخورد کنيم.
تورنمنت شش جانبه در تهران
مسئولان باشگاه پرسپوليس به منظور تقدير از برخي پيشکسوتان خود مي‌خواهند تورنمنت شش جانبه‌اي را در تهران برگزار کنند.از همين رو با تيم‌هايي از دانمارک، پرتغال، تيم‌هاي داخلي و چند کشور ديگر براي حضور در ايران مذاکراتي انجام داده‌اند و قرار است ظرف يک هفته آينده اين تيم‌ها نظر خود را براي شرکت در تورنمنت شش جانبه در تهران اعلام کنند. اين تورنمنت قرار است جهت تقدير از پيشکسوتان پرسپوليس و بازيکناني که به نحو شايسته از فوتبال خداحافظي نکرده‌اند برگزار شود.

 


چهاردهمين دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌هاي غرب آسيا در حالي از امروز به ميزباني دهوک عراق آغاز مي شود که فيناليست‌هاي ايراني و لبناني دوره پيشين در اين دوره از مسابقات شرکت ندارند.
بر اساس سهميه‌اي که پيش از اين از سوي کنفدراسيون بسکتبال غرب آسيا (وابا) و براي برگزاري اين دوره از رقابت‌هاي باشگاه‌هاي غرب آسيا تعيين شده بود، هر يک از کشورهاي ايران، لبنان، عراق و اردن با دو نماينده و کشورهاي فلسطين و سوريه هر کدام با يک نماينده مي‌توانند در مسابقات شرکت کنند. در هر صورت مسابقات بسکتبال باشگاه‌هاي غرب آسيا از امروز با حضور 10 تيم در دهوک عراق آغاز شده و به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت. پتروشيمي و ماهان نمايندگان ايران در اين مسابقات هستند.پتروشيمي به عنوان قهرمان فصل گذشته رقابت‌هاي ليگ برتر سهميه حضور در مسابقات باشگاه‌هاي غرب آسيا را کسب کرد. قرار بود مهرام به عنوان نايب قهرمان ليگ برتر و دومين نماينده ايران در اين مسابقات شرکت کند اما به دنبال انصراف اين تيم، ماهان که سال گذشته عنوان سوم ليگ برتر را به دست آورد به عنوان نماينده ايران معرفي شد.البته علاوه بر مهرام، الرياضي لبنان نيز از حضور در مسابقات عراق انصراف داده تا رقابت‌‎هاي امسال در غياب فيناليست‌هاي دوره گذشته برگزار شود. چهاردهمين دوره مسابقات بسکتبال قهرماني باشگاه‌هاي غرب آسيا به منظور انتخابي بيست و چهارمين دوره مسابقات باشگاه‌هاي آسيا برگزار مي‌شود.

 


سرويس ورزشي-
سرمربي جديد پرسپوليس دوشنبه معرفي مي‌شود،مربيان خارجي از ليست کانديدا خارج شدند،يکي از پيشکسوتان سرپرست جديد تيم مي شود و... اينها بخشي از اتفاقات جديد در باشگاه پرسپوليس است که گويا قرار است از امروز دوباره شاهد تکرار آن باشيم ،البته همچون فصل گذشته.
پس از آنکه يحيي گل محمدي در حركتي عجيب بعد از استعفا با پرسپوليس به تبريز رفت تا روبروي تراكتورسازي روي نيمكت بنشيند اعضاي كميته فني اين باشگاه هم تصميم گرفتند با برگزاري چند نشست سرمربي آينده تيمشان را انتخاب كنند.
استعفاي 3 عضو کميته فني
صبح پنجشنبه گذشته با حضور علي پروين، محمد پنجعلي، کريم باقري، حميد درخشان و افشين پيرواني دومين جلسه کميته‌ فني باشگاه پرسپوليس به منظور انتخاب سرمربي جديد برگزار شد.قرار بود در اين نشست حميد استيلي هم حضور داشته باشد، اما به دليل مراسم افتتاحيه آکادمي پرسپوليس در اروميه او در اين جلسه غايب بود.هر چند در اين نشست ارتباط تلفني با فداحسين مالکي برقرار شد تا نظر رئيس هيات مديره باشگاه هم درباره گزينه‌هاي مطرح مورد بررسي قرار گيرد اما بيش از همه غيبت حسين کلاني ، رضا وطنخواه و ابراهيم آشتياني به چشم آمد. در جديدترين اخبار، كلاني، وطنخواه وآشتياني از كميته فني استعفا كردند. دليل اين استعفا هم برمي گردد به اينكه برخي اعضاي كميته فني دوست دارند خودشان در باشگاه پستي بگيرند. حالا مي خواهد اين پست سرمربيگري باشد يا سرپرستي.
البته اين موضوع را محمود خوردبين پيشکسوت پرسپوليس هم تاييد مي کند و مي گويد: موافق نحوه انتخاب سرمربي نيستم ،چرا که هر کسي در کميته فني حضور دارد خودش را به عنوان گزينه مطرح کرده و خودش هم تصميم‌گيري مي کند.
اثبات کشک!
«به قول علي پروين کميته فني کشک است و عملا ثابت شده که نمي‌تواند کاري انجام دهد.» حسين کلاني با بيان اين جمله درباره اظهارات آشتياني که گفته بود ديگر من و کلاني و وطنخواه در کميته فني حاضر نمي‌شويم، گفت: ما که هر چه بگوييم ترتيب اثر داده نمي‌شود و هرکاري که دلشان بخواهد انجام مي‌دهند. تجربه نشان داده که مديريت باشگاه تصميم دلخواه خودش را مي‌گيرد، البته افراد خوبي هستند اما اظهارنظر ما فايده‌اي ندارد.
اما از آخرين تصميمات کميته فني چه خبر؟ در تازه‌ترين اخباري كه از اين كميته بيرون مي آيد گفته مي شود حميد درخشان و افشين پيرواني گزينه هاي اصلي سرمربيگري پرسپوليس هستند.اين دو در حالي گزينه اصلي نشستن روي نيمكت پرسپوليس لقب گرفته اند كه خود عضو كميته فني هستند. اين همان موضوعي است كه باعث شده آشتياني ،كلاني و وطنخواه از كميته فني استعفا بدهند. البته مي گويند نام محمد مايلي كهن در جلسات کميته فني از بين گزينه هاي سرمربيگري پرسپوليس حذف شده. مايلي كهني كه گفته بود آرزويش سرمربيگري در پرسپوليس است.
انتخاب سرمربي تا روز دوشنبه
بر اساس تصميم اتخاذ شده قرار است امروز يا فردا جلسه نهايي کميته‌ فني برگزار شود و در نهايت روز دوشنبه سرمربي جديد قرمزپوشان مشخص شود.به گفته مدير روابط عمومي پرسپوليس سرمربي بعدي پرسپوليس قطعا ايراني است و از بين پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس انتخاب خواهد شد. اين انتخاب را کميته‌ فني انجام خواهد داد و کادر فني بعدي زير نظر کميته‌ فني فعاليت خواهد کرد.
درخشان، پيرواني و احتمالا مايلي‌کهن
محمد پنجعلي، عضو کميته فني پرسپوليس که در جلسه روز پنج شنبه حضور داشت از محمد مايلي کهن،‌ حميد درخشان و افشين پيرواني به عنوان سه گزينه نهايي سرمربيگري اين تيم نام برد و گفت: ما سعي مي‌کنيم سرمربي پرسپوليس را از بين پرسپوليسي‌ها انتخاب کنيم اما اگر به مشکل برخورديم به دنبال مربيان ديگر مي‌رويم. از اين رو مجيد جلالي هم يکي از گزينه‌ها است اما او پرسپوليسي نبوده و اگر نتوانيم گزينه پرسپوليسي انتخاب کنيم ممکن است سراغ او هم برويم. اين در حالي است که يکي از اعضاي کميته فني که نخواست نامش فاش شود ديروز به ايسنا گفت: روز پنج شنبه نام مايلي‌کهن نيز خط خورد و شانس درخشان و پيرواني 50-50 است و قرار است اين دو نفر برنامه‌هاي خود را ارائه کنند تا يکي از بين درخشان و پيرواني انتخاب شود.
پست جديد براي پنجعلي
در شرايطي که قرار است سرمربي پرسپوليس به زودي معرفي شود اما گفته مي شود سرپرست باشگاه هم تغيير مي‌كند و سعيد شيريني جاي خود را به يكي از پيشكسوتان باشگاه خواهد داد. مسئولان پرسپوليس با اين تغيير قصد دارند كمي از انتقادها بابت سرپرستي شيريني را كم كنند و فردي را به عنوان جانشين او انتخاب كنند تا وزن نيمكت را بالا ببرد. پيشكسوتي از بين محمد پنجعلي و كريم باقري، که البته گفته مي شود شانس پنجعلي براي سرپرستي پرسپوليس بيشتر از كريم باقري است.
رويانيان تهديد کرد
در پايان بايد به آخرين اظهار نظر مديرعامل باشگاه پرسپوليس هم اشاره اي داشته باشيم . محمد رويانيان درباره انتخاب سرمربي پرسپوليس براي فصل آينده مي گويد: من مديري هستم که در دوران مديريتم 4 مربي عوض کرده‌ام و اين مي‌شود پنجمين مربي‌مان. اما مشکل پرسپوليس مربي نيست بلکه جاي ديگري است. مشکل، همان مريضي پرسپوليس است که هواداران توقع دارند اين بيماري را حل کنم.فقط اميدوارم مجبور نشوم به خاطر برخي فشارها تصميم غيرمنتظره‌اي بگيرم. کميته فني مشکلي ندارد، بالاخره يا من مربي را انتخاب مي‌کنم يا کميته فني. اما همانطور که گفتم مشکل ما انتخاب مربي نيست. رويانيان درباره صحبت‌هاي پنجعلي که پيرواني، مايلي‌کهن و درخشان را به عنوان سه گزينه نهايي معرفي کرده بود، گفت: هنوز گزينه نهايي انتخاب نشده است. گزينه‌هاي من 4 نفر هستند. من اين حق را دارم که با مايلي‌کهن يا حتي علي دايي مذاکره کنم. البته من اين را مي‌دانم که دايي با باشگاه خوب راه‌آهن قرارداد بسته و من با اين حرف‌هايم نمي‌خواهم به آنها بي‌احترامي کنم اما طبق خواسته‌ها به من حق دهيد که صحبت‌هايي را با دايي و مايلي‌کهن داشته باشم. چون اين دو نفر از بزرگان پرسپوليس هستند. وي در پايان گفت:اميدوارم شرايط طوري پيش نرود که مجبور شوم به حرف قبلي خودم که گفته بودم «يا يحيي يا بدون يحيي» عمل کنم. پس بهتر است زياد فشار نياورند.

 


باشگاه منچستر يونايتد سرمربي اورتون را با عقد قراردادي 6 ساله به عنوان سرمربي جديد خود انتخاب کرد.
باشگاه منچستر يونايتد اعلام کرد از ابتداي ماه جولاي(تيرماه 92) ديويد مويس با قراردادي 6 ساله سرمربي اين باشگاه خواهد شد. مويس سرمربي اورتون مورد تائيد سرالکس فرگوسني است که بعد از 27 سال نيمکت منچستريونايتد را ترک مي‌کند.ديويد مويس چهارشنبه به رئيس هيات مديره اورتون اعلام کرده بود، بعد از 11 سال مي‌خواهد اين باشگاه را ترک کند.مويس در حدود 11 سال حضورش در اورتون، هميشه اين تيم را در نيمه بالاي جدول رده‌بندي ليگ برتر انگلستان نگه داشته بود. بهترين عملکرد او در سال 2005 بود که توانست با اورتون به رتبه چهارم ليگ برتر دست يابد و سهميه حضور در ليگ قهرمانان اروپا را کسب کند، هرچند مويس در اين دوران موفق، نتوانست با اورتون جامي را بدست آورد.آخرين موفقيت اين مربي هم به سال 2000 ميلادي باز مي‌گردد که با تيم پرستون قهرمان ليگ دسته اول انگلستان شده است. به جرات مي توان گفت مويس اکنون وظيفه جانشيني بزرگترين سرمربي تاريخ را برعهده مي‌گيرد که در 27 سال حضورش در منچستريونايتد 36جام براي شياطين سرخ کسب کرده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10