(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 21 اردیبهشت 1392 - شماره 20486

سال سختي که گذشت... (يادداشت خبرنگار)
ساختمان اصلي شهرداري رشت به موزه تبديل مي شود
ايران در کيهان
افتتاح بيمارستان صحرايي 50 تختخوابي در دليجان
راه‌اندازي پايگاه خبري مقاومت استان همدان
چهارمحال بختياري 500 روحاني کم دارد
فرمانده سپاه انصار‌الحسين(ع) همدان: سپاه پيگير تحقق مطالبات رهبري در انتخابات است
معاون شهردار
کرجي‌ها براي بازسازي بافت‌هاي فرسوده اقدام کنند
تجليل معاون وزير ارشاد از خبرنگار پيشکسوت اصفهان
فرودگاه کلاله شرق گلستان را توسعه مي‌دهد
راه‌اندازي بخش سي‌تي‌اسکن در بيمارستان لردگان
42 هزار نيشابوري سال گذشته در تنها سينماي اين شهر فيلم ديدند
راه‌اندازي 5 رشته جديد در دانشگاه شاهرود
معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري خبرداد
اجراي نظام بودجه عملياتي از سوي شهرداري مشهد
گسترش کارگروه‌هاي بنياد نخبگان يزد
برپايي سومين نمايشگاه کارآفريني دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان قاين
تحقق 108 درصدي تعهد بناب در زمينه اشتغالزايي
راه‌اندازي ايستگاه پخش ديجيتال در جاسک
   


سال 91سال سخت و مشکلي به لحاظ اقتصادي براي مردم کشورمان بود. افزايش بي‌رويه قيمت‌ها، نبود نظارت کافي، نداشتن برنامه مناسب در امر توليد و همچنين تحريم همه جانبه دشمنان درسالي که مقام معظم رهبري آن را به سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني نامگذاري کرده بودند، از عواملي بود که بازار و اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داد و به تبع آن مردم نيز درگير مشکلات اقتصادي خاص خود شدند. غول گراني بدون توجه به آمار و ارقام هنوز هم به پيش مي‌تازد و اگر در مقابلش با راهکارهاي درست و قابل اجرا ايستادگي نشود، کمر مردم را خواهد شکست.
با آغاز سال جديد اما اين افزايش قيمت‌ها نه تنها متوقف نشد بلکه درچند روز گذشته شاهد پاره‌اي از افزايش قيمت‌ها در کالاهايي که به طور مستقيم در سبد خانوار مردم جاي دارند و يا وعده‌هاي مسئولين براي گراني برخي از کالاها روبه رو شده‌ايم که لازم است نکاتي دراين زمينه يادآوري شود.
تا آنجايي که ذهن ياري مي‌کند بسياري از مسئولان در صحبت‌هاي خود همواره حل مشکلات مردم را اصلي‌ترين دغدغه خود اعلام کرده و شعار خدمت به مردم و اينکه خادم ملت هستند را در سخنان خود سر داده‌اند. آنان نشان دادند در ميدان سخنوري به راستي دغدغه مردم را دارند اما در ميدان عمل اين روزها احساس مي‌شود مشکلات مردم کمتر به چشم اين آقايان آمده و فضاي انتخابات رياست جمهوري پيش‌رو و اينکه چه شخصي دراين ميدان پيروز شود اولويت کاري آنان شده و بدون تعارف جايگاه سياسي آينده‌شان بر بسياري از وظايف کاري‌شان رجحان دارد.
اين آقايان فراموش کرده‌اند که شعار و راهبرد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مسئولان آن شيفتگي به خدمت مردم بوده است نه تشنه بودن به پست‌هاي زودگذر دنيايي و قدرت؛ امروز مشکل مردم ما با آمدن درميان آنها و دادن وعده و وعيدهاي آنچناني حل نخواهد شد. امروز بايد ديد چگونه و با استفاده از چه راه‌هايي مي‌توان مشکلات کمرشکن اقتصادي را در جامعه حل کرد.
آيا تاکنون شده که اين عزيزان خود را جاي آن پدر کارگر روز مزدي بگذارند که نه تنها در تامين مخارج عادي روزانه زندگي خود مانده بلکه حتي ديگر قادر به تامين مخارج فرزند دانشجو و دانش‌آموز خود نيست؟
آيا شده حال آن مادري را درک کنيد که نمي‌تواند تغذيه‌اي حتي ناچيز در کيف مدرسه فرزندش گذاشته تا گرسنگي خود را در مدرسه چاره کند؟
آيا شما مي‌توانيد لحظه‌اي خود را به حال آن دانشجوي دختر و پسري متصور کنيد که قادر به تامين عادي‌ترين مخارج تحصيلي خود نيست و روي آن را ندارد که از پدر و مادر به دليل مشکلات اقتصادي تقاضايي براي رفع نيازهاي خود داشته باشد؟
امروز مشکل مردم ما دغدغه‌اي که شما براي حفظ و يا به دست آوردن پست و جايگاه داريد نبوده و نيست. امروز حل مشکلات اقتصادي بزرگ ترين خواسته مردم از دولتمردان است. امروز آمدن درميان مردم اگر چه خوب است اما خوب تر از آن ، زماني است که مسئولان هم به سان مردم زندگي کنند. مگر مي شود با حقوق ميليوني، کارگران بيکار شده و زنان و مردان تهي‌دست را درک کرد؟
ساري- خبرنگار کيهان

 


رشت- خبرنگارکيهان:
ساختمان اصلي شهرداري رشت با نام يکي از استادان هنرمند گيلاني، پس از تهران و خرمشهر به سومين موزه هنرهاي معاصر کشور تبديل مي‌شود.
اين مطلب را شهردار رشت در نشست با مديرکل دفتر امور هنرهاي تجسمي کشور و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان عنوان و طي سخناني اظهار داشت: کاربري فرهنگي ساختمان اصلي شهرداري رشت در 28 ارديبهشت سال‌جاري اعلام و براي کارهاي فرهنگي آماده مي‌شود.
محمدعلي ثابت‌قدم ميدان شهرداري رشت را مرکز هويتي اين شهر دانست و خواستار چيدمان اين ميدان با کاربري فرهنگي و هنري شد. وي خاطرنشان ساخت: سال گذشته پياده راه خيابان علم‌الهدي افتتاح شد و اين مسير تا ساختمان اصلي شهرداري، بازار و کاروانسراي سنتي رشت ادامه مي‌يابد.

 


درچه- خبرنگار کيهان: احمد حقيقي فرماندار خميني‌شهر- فرماندار نمونه استان اصفهان شد. احمد حقيقي براي سومين سال متوالي به عنوان فرماندار نمونه استان درحوزه کتاب و کتابخواني معرفي و لوح سپاس را از استاندار اصفهان دريافت کرد.
* محسن صرافي نماينده مجلس شوراي اسلامي درمسجد جامع درچه گفت: درچه شهر شاهد نمونه کشور است. وي افزود: درچه در تمام زمينه‌ها نياز به امکانات دارد. وي با انتقاد از مرکز درمان درچه گفت: اين پايگاه امدادرسان و خدمات‌رسان نيست و من قبول ندارم بايد توسعه يابد و مشکلاتش برطرف شود.
اهواز- خبرنگار کيهان: مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان بر ضرورت ايجاد جاذبه‌هاي سرمايه‌گذاري در استان جهت اشتغال رونق بازار وگردش پول تاکيدکرد. سيدخلف موسوي در نشست شوراي معاونان و مشاوران گفت: اگر توليد و اقتصاد رشد کند مسائل واحدهاي کارگري مشکل‌دار حل مي‌شود و فضاهاي پرنشاط کارگري هم شکل مي‌گيرد.
بابل- خبرنگار کيهان: مبارزه بيولوژيک عليه کرم ساقه‌خوار برنج در اراضي شاليزاري بابل آغاز شد. اولين رهاسازي زنبور تريگوگراما عليه آفت کرم ساقه‌خوار برنج در روستاهاي زيرپوشش مرکز جهاد کشاورزي بابل انجام شد. اين مبارزه بيولوژيک در سطح 8000 هکتار معادل 17درصد از اراضي شاليزاري انجام پذيرفت.
زرين‌شهر- خبرنگار کيهان: امام جمعه زرين شهر گفت: توسعه صنعت با وجود محاسن آن مشکلاتي را نيز در شهرستان لنجان ايجاد کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمين باقريان در جلسه اداري شهرستان لنجان گفت: اگر توجهي از ناحيه صنعت به شهرستان صورت مي‌گيرد برخي فکر مي‌کنند ويژه‌خواري است اما زماني که از کل کشور مسافر به لنجان مي‌آيد توسعه و توجه باعث افتخار همه است.
اهواز- خبرنگار کيهان: نمايشگاه فرهنگ و جوان با غرفه‌هاي متنوع عرضه کتاب و محصولات حجاب و عفاف در دانشگاه شهيد چمران اهواز برپا شد. اين نمايشگاه به همت واحد فعاليت‌هاي متمرکز معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، شهيد چمران و با همکاري خانه کارآفرينان جوان دردانشکده علم اين دانشگاه برگزار شد.
خوزستان- خبرنگار کيهان: توليد توت‌فرنگي در استان خوزستان 50درصد افزايش داشته است. مدير باغباني جهاد کشاورزي خوزستان گفت: ميزان محصول توليدي تا پايان برداشت در استان 320 تن پيش‌بيني مي‌شود که نسبت به سال گذشته با 215 تن محصول،50درصد رشد را نشان مي‌دهد و ارزش محصول توليدي 20ميليارد و 800ميليون ريال برآورد مي‌شود.
بهاباد يزد- خبرنگار کيهان: مراسم تجليل از مادران، همسران و دختران شهدا و ايثارگران شهرستان بهاباد با حضور مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان برگزار شد. اين مراسم به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنين(ع) که به عنوان روز تکريم مادران و همسران شهدا نام‌گذاري شده است، برگزار شد.
مشهد- خبرنگار کيهان: نخستين همايش بين‌المللي مطالعات بين رشته‌اي ترجمه از سوي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد. اين همايش با هدف گسترش مرزهاي دانش و جغرافيا و در محورهاي ترجمه، آموزش، آموزش و سنجش- ترجمه، رسانه و فناوري اطلاعات، ترجمه و گفتمان، ترجمه و فرهنگ و جامعه برگزار شد.
سمنان- خبرنگار کيهان: رئيس سازمان بسيج مهندسان استان سمنان گفت: در آخرين رتبه‌بندي سازمانهاي بسيج مهندسان کشور، استان سمنان حائز رتبه برتر شد. وي افزود: به دليل تخصيص تسهيلات و اعتباري خوب در بخش کشاورزي بسيج مهندسان در حال مشاوره دادن به کشاورزان است تا اين تسهيلات به بهترين صورت جذب و از اتلاف آنها جلوگيري شود.
سرخس- خبرنگار کيهان: به مناسبت هفته معلم نمايشگاه کتاب طي مراسمي با حضور معاون فرماندار و مسئولان اجرايي در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سرخس برگزار شد. در اين نمايشگاه 6هزار جلد کتاب در 500 عنوان در زمينه‌هاي پزشکي، روان‌شناسي، مديريت، رايانه، ادبيات مذهبي و کودک و نوجوان در معرض ديد بازديدکنندگان گذاشته شد.
کرمانشاه- خبرنگار کيهان: استاندار کرمانشاه ضمن تبريک روز ملي خليج‌فارس گفت: خليج‌فارس همواره جزيي از اين سرزمين بوده و خواهد ماند. وي افزود: خليج‌فارس بخش اعظمي از هويت تاريخي ملت ايران است و همواره مورد تأکيد رهبر معظم انقلاب بوده است.
اوز- خبرنگار کيهان: کارشناس اداره بهبود توليدات دامي مديريت جهاد کشاورزي لارستان گفت: در سال 91 بيش از 54 هزار و 100 رأس دام سبک و سنگين در اين شهرستان زير پوشش بيمه قرار گرفتند. وي اضافه کرد به منظور ايجاد امنيت شغلي و جبران خسارت اجتماعي دامداران اين شهرستان دامهاي سبک و سنگين به مدت يک سال در مقابل خطرات و بلايا بيمه شده‌اند.
بناب- خبرنگار کيهان: رئيس اداره پست شهرستان بناب گفت: ساختمان فعلي اداره پست اين شهرستان جوابگوي فعاليتهاي اين اداره نيست.
فروزان‌فر در جلسه شوراي اداري بناب گفت: عمليات احداث ساختمان جديد اداره پست اين شهرستان از سال 84 آغاز شده است و تاکنون 70درصد پيشرفت داشته ولي پيشرفت مناسبي نداشته و در حال حاضر راکد است.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
بيمارستان صحرايي امداد و نجات 50 تختخوابي استان مرکزي، در محل پايگاه امداد نجات جاده‌اي «هماي سعادت» در دليجان افتتاح شد.
اين بيمارستان صحرايي مجهز به دو اطاق عمل، بخش‌هاي ريکاوري، آي‌سي‌يو، آزمايشگاه و درمانگاه است.

 


سرويس شهرستان‌ها:
پايگاه خبري مقاومت استان همدان با استعانت از درگاه احديت و با عنايات خاصه حضرت بقيه‌الله الاعظم فعاليت خود را آغاز کرد.
مديرمسئول پايگاه خبري مقاومت استان همدان با اعلام اين مطلب افزود: اين سايت خبري با هدف ارتقاي سطح دانش و بينش عمومي و اعتلاي فرهنگ مقاومت و ايثار فعاليت خود را آغاز کرده و در اندک زمان شروع به کار توانست جايگاه ويژه‌اي نزد افراد علاقه‌مند، اهل قلم و صاحبان انديشه به دست آورد.
محمدرضا بياناتي ادامه داد: پايگاه خبري مقاومت استان همدان رويکرد و حوزه اصلي فعاليتش را با نظر داشت اهداف فوق و بهره‌گيري از منويات رهبر معظم انقلاب، ولايتمداري و پاي‌بندي به آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي دفاع مقدي سرلوحه کار خود قرار داده است.
به گفته وي، در فعاليت پايگاه خبري تلاش براين است که با اتخاذ شيوه‌اي مستقل از جريانات و تفکرات سياسي، به تشويق مشارکت جمعي از توان و تخصص جوانان کارآمد، بدون هيچ گونه چشمداشت مادي و دنيوي به موضوعات مقاومت، دفاع مقدس و معرفي شهداي استان همدان پرداخته شود.

 


شهرکرد- خبرنگار کيهان:
استان چهارمحال و بختياري با کمبود 500 روحاني مواجه است.
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد در نشست ماهانه ائمه جمعه استان با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به امکاناتي که در شهر قم وجود دارد، طلاب اين شهر مقدس حاضر به هجرت به شهرستانها نمي‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام اضافه کرد: روحانيون شهر قم بايد ترتيبي اتخاذ کنند که به شهرستانهاي کشور هجرت کنند و به ارائه خدمات علوم ديني و قرآني بپردازند.
وي با اظهار اين مطلب که 70 خانه معلم درچهارمحال و بختياري فاقد روحاني است ادامه داد: بسياري از روستاها و حتي حوزه‌هاي علميه استان از کمبود روحاني رنج مي‌برند.
نکونام تصريح کرد: اين استان نيازمند وجود 500 نفر روحاني است و اميدواريم که اين مشکل حل شود.

 


همدان- خبرنگارکيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: سپاه پاسداران تحقق مطالبات رهبري را در انتخابات پيگيري مي‌کند.
سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه با اعلام اينکه عنوان کردن اين موضوع که سپاه به دنبال تعيين مصداق براي انتخابات است، صحيح نيست بلکه اين نهاد درپي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب است، افزود: همه بايد رسالت و تکليف خود را براساس قانون اساسي انجام بدهند و سپاه نيز به همين‌گونه عمل مي‌کند.
وي با نامگذاري امسال از سوي رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه برخي حوادث در سال‌هاي پس از انقلاب نيز حماسه بوده، اما رهبر انقلاب درپي حماسه‌اي غير از آنچه تاکنون اتفاق افتاده هستند و لذا مردم امسال بايد در هر دو بخش سياسي و اقتصادي شگفتي خلق کنند.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
کرجي‌ها براي بازسازي واحدهاي مسکوني در بافت‌هاي فرسوده اقدام کنند.
مدير فرهنگي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري کرج با بيان اين مطلب افزود: از آنجايي که کرج بر روي گسل زلزله قرار دارد، شهروندان بايد براي بازسازي و مقاوم‌سازي واحدهاي مسکوني و تجاري خود اقدام کنند.
محسن برجي افزود: آمارها حاکي از آن است که کرج بيش از يک هزار هکتار بافت فرسوده مسکوني دارد که بيشتر اين بافت‌ها در مناطق اسلام‌آباد، حصارک، حسين‌آباد، آق تپه و حصار قرار گرفته است.
وي گفت: با توجه به اينکه تسهيلات ويژه‌اي براي مقاوم سازي واحدهاي مسکوني وجود دارد، مردم با جدي گرفتن اين مقوله نسبت به مقام‌سازي خانه‌هاي خود اقدام کنند.
برجي تصريح کرد: براساس تجربه‌هاي بدست‌آمده بيشترين تلفات و خسارت‌هاي مالي در پديده‌هايي طبيعي نظير سيل و زلزله به دليل کم دوام بودن واحدهاي مسکوني است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در کارگاه خبرنگاري از پيشکسوت خبرنگاران استان اصفهان تجليل و قدرداني کرد.
محمدزاده که به اصفهان سفر کرده بود با حضور در کارگاه خبرنگاري با عبدالحسين جعفري خبرنگار51 ساله اصفهاني و پيشکسوت خبرنگاران اصفهان ديدار و آثار موجود خبرنگاري وي را ملهم و برگرفته از عشق صادقانه به حرفه روزنامه‌نگاري توصيف کرد.
وي با تجليل و قدرداني از وي، خواستار برنامه‌ريزي مطلوب و ارزشمند براي ارائه آثار خبرنگاري وي در سراي روزنامه‌نگاران و سپس حداقل در 10 استان ديگر کشور شد.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه جاي چنين آثار ارزشمندي که مي‌تواند از نظر علمي و کاربردي مفيد و موثر براي رهروان حرفه خبرنگاري باشد در چنين زيرزميني نيست، گفت: اين آثار ارزشمند بايد به معرفي همگان به ويژه صاحبان تخصص در امر مطبوعات قرار گيرد.
وي همچنين دستور داد کتاب «خاطرات خبرنگاران پيشکسوت استان» با همکاري سراي روزنامه‌نگاران تهيه شده و نيز تصميماتي درخصوص قدرداني از تلاش‌هاي 51 ساله وي و حفظ آثارش اتخاذ شود.

 


شرق گلستان- خبرنگار کيهان:
امکانات پروازي فرودگاه کلاله بستر لازم براي توسعه همه جانبه منطقه شرق گلستان را فراهم کرده است.
فرماندار شهرستان کلاله در جلسه هم‌انديشي شهرداران و اعضاي شوراي شهرهاي شرق گلستان در فرودگاه کلاله ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هم‌اکنون با راه‌اندازي فرودگاه کلاله بستر براي جذب سرمايه در اين منطقه فراهم شده است و مسئولان و خصوصا مردم اين منطقه با استفاده از اين امکانات در جهت رونق بخشيدن منطقه تلاش کنند.
محمدتقي قزل سفلي گفت: فرودگاه کلاله با بيش از 40 ميليارد ريال هزينه به بهره‌برداري رسيده است که استمرار پروازهاي اين فرودگاه به عنوان يکي از فرودگاه‌هاي استان علاوه بر رونق اقتصادي و توريستي منطقه از هدر رفتن بيت‌المال جلوگيري مي‌کند.
وي از مسئولان و مردم شهرهاي شرق گلستان خواست به منظور رونق بخشيدن به فعاليت‌هاي اين فرودگاه براي مسافرت به تهران از پروازهاي اين فرودگاه استفاده کنند.
خليل صادقي رئيس فرودگاه کلاله نيز در اين جلسه به برخي قابليت‌هاي اين فرودگاه اشاره کرد و گفت: فرودگاه کلاله داراي طول باند 2217 متر و عرض 45 متر مي‌باشد که نشست و برخاست هواپيماهاي فوکر 50 و 100 را پشتيباني مي‌کند و به تجهيزات روز دنيا مجهز است.

 


شهرکرد- خبرنگار کيهان:
دستگاه سي‌تي‌اسکن در بيمارستان شهداي لردگان افتتاح شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان چهارمحال و بختياري در مراسم افتتاحيه دستگاه سي‌تي‌اسکن گفت: با استفاده از اين دستگاه بيماري‌‌هاي مادرزادي نظير بزرگي يا کوچکي جمجمه، تومورهاي داخل جمجمه‌اي و خارج مغزي، خون‌ريزي قسمت‌هاي مختلف مغز و سکته‌هاي مغزي، بيماري اعضاي داخل شکمي مانند کبد و لوزالمعده، غدد فوق کليوي و بررسي بيماري‌هاي ريه و مغز و اعصاب قابل تشخيص است.
دکتر رضا ايماني هزينه راه‌اندازي بخش سي‌تي‌اسکن در بيمارستان شهداي لردگان را بالغ بر 15 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازي اين بخش در شبانه‌روز حداقل به 50 نفر از بيماران خدمات ارائه مي‌شود.

 


نيشابور- خبرنگار کيهان:
طي سال 91، بيش از 42 هزار نيشابوري به تنها سينماي اين شهر رفتند و فيلم تماشا کردند.
مسئول امور سينمايي و سمعي، بصري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: شهر نيشابور داراي يک سينما است و در بين شهرستان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي از کيفيت مطلوبي برخوردار است.
اين مقام مسئول اظهار داشت: در اين مدت 39 فيلم ايراني در سينما شهر فيروزه نيشابور به اکران درآمده است که اقبال عمومي نيشابوريان هنردوست را به همراه داشته است.
وي خاطرنشان کرد: در سال 92 بهاي بليت سينما شهر فيروزه نيشابور دو هزار تومان تعيين گرديده که روزهاي سه‌شنبه به طور همزمان در سراسر کشور نيم‌بهاست.

 


شاهرود- خبرنگار کيهان:
دانشگاه شاهرود در آزمون سراسري کارشناسي ارشد سال 92 دانشگاه‌هاي کشور در 5 رشته جديد دانشجو مي‌پذيرد.
اين رشته‌ها شامل مهندسي هواوفضا در 2 گرايش آئروديناميک و سازه‌هاي هوافضا، مهندسي کشاورزي گرايش حشره‌شناسي کشاورزي، مهندسي مواد گرايش سراميک و مهندسي عمران گرايش راه و ترابري است.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري مشهد، از تغيير نظام بودجه شهرداري از هزينه‌اي به عملياتي و اجراي آن از ابتداي سال جاري خبر داد.
مهدي برادران افزود: اجراي نظام بودجه عملياتي درهرکجاي دنيا، افزايش 8 برابري بهره‌وري مديريتي را درپي داشته است.
وي با بيان اينکه سال گذشته ميزان اتکاي شهرداري به درآمدهاي دولتي کمتر از 5/1درصد بوده که آن هم صرفا در حوزه حمل و نقل صورت گرفته، از افتتاح 7 سامانه جديد مديريتي در شهرداري مشهد از ابتداي امسال خبرداد.
معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري مشهد با اشاره به رضايتمندي 85درصدي مسافران نوروزي اين شهر، اظهارداشت: تعداد پروژه‌هاي شهرداري در سال جاري 497 مورد و تعداد زير پروژه‌ها نيز 1481 مورد مي‌باشد.
برادران تصريح کرد: تا پايان سال گذشته تمامي پروژه‌هاي شهرداري درسال 91، با پيشرفت 85درصدي مواجه بودند.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
فعاليت کارگروه‌هاي بنياد نخبگان يزد براي تحقق حماسه سياسي حماسه اقتصادي در يزد آغاز شد.
مسئول کارگروه‌هاي اين بنياد گفت: فعاليت کارگروه‌ها را با توانمندي بيشتري ادامه مي‌دهيم و در زمينه گياهان دارويي، فعاليت‌هاي کارگروه را با رويکرد تجاري‌سازي تقويت خواهيم کرد و همچنين فعال‌سازي کارگروه‌هاي مورد نياز، از جمله کارگروه توسعه پايدار نيز در دستور کار قرار دارد.
زارعيان افزود: در ارتباط با فعاليت‌هاي پژوهشي هم طرح‌هاي ارزشمندي تعريف شده وفعاليت‌هايي را جهت عملياتي کردن اين طرح‌ها شروع کرده واميدواريم دستاوردهاي خوبي در زمينه پژوهش در حوزه نخبگان داشته باشيم.
به گفته وي، طرح مديريت عملکرد بنيادهاي نخبگان استاني از جمله طرحها است که در اين زمينه با بنياد ملي نخبگان و ساير بنيادهاي استاني در تعامل موثر و سازنده هستيم.

 


قاين-خبرنگار کيهان:
سومين نمايشگاه کارآفريني دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان شهرستان قاين در تالار فرهنگ خانه معلم قاين برگزار شد.
در اين نمايشگاه که با همکاري بنياد توسعه فرهنگي و کارآفريني سپهر و آموزش و پرورش قاين برگزار شد دانش‌آموزان هنرستان‌هاي فني حرفه‌اي و کاردانش قاين و فارغ‌التحصيلان مراکز آموزش عالي شهرستان آخرين دست‌ساخته‌ها و توليدات صنعتي، فرهنگي و هنري خود را عرضه کردند.
نوربخش مسئول سومين نمايشگاه کارآفريني قاين هدف از برگزاري اين نمايشگاه را تمرين کسب و کار معرفي کرد و گفت در اين نمايشگاه هر غرفه يک کارگاه و يک شرکت توليدي-هنري و فرهنگي بود که با مشارکت 300 نفر از منتخبين دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان کارآفرين برگزار شد.
درحاشيه اين نمايشگاه با کمک پژوهش سراي دانش‌آموزي امام رضا(ع) يک دوره آمورش کارآفريني و دوره تخصصي کارآفريني و بازاريابي برگزار شد که مورد استقبال کارآفرينان جوان شهرستان قرار گرفت.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي بناب از تحقق 108 درصدي تعهد اشتغالزايي در اين شهرستان خبر داد.
محمود پورلطفعلي در سالگرد روز کارگر در گفت‌وگو باخبرنگاران با گراميداشت اين روز ضمن اشاره به نام‌گذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهار کرد: بدون شک يکي از راه‌هاي مهم محو فقر در جامعه توسعه فرصت‌هاي شغلي است. به طوري که بتوان با توليد ثروت به توزيع عادلانه درآمدها در جامعه دست يافت و با افزايش اشتغال عوامل بزهکاري درجامعه رو به کاهش مي‌گذارد.
وي سپس تعهد اشتغال شهرستان بناب در سال گذشته را 3 هزار و 151 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 3 هزار و 418 نفر سال گذشته مشغول به کار شدند 108 درصد تعهد شهرستان بناب تحقق يافته است.
پورلطفعلي با بيان اينکه براي يک هزار و 169 مورد مجوز صادرشده است، گفت: اين تعداد تقريبا 2 برابر تعهد شهرستان است.
به گفته سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي بناب از بين تعاوني‌هاي فعال در اين شهرستان 6 تعاوني در بخش مسکن فعال هستند و يک هزار و 239 واحد ساختماني توسط اين تعاوني‌ها احداث شده که تعداد 136 واحدآن آماده تحويل است..

 


جاسک- خبرنگار کيهان:
فرماندار جاسک با اشاره به راه‌اندازي ايستگاه پرقدرت ديجيتال جاسک گفت: مردم از اين به بعد مي‌توانند شبکه‌هاي ايستگاه پرقدرت مرکز ديجيتال را در شهرستان جاسک ببينند.
مهدي نخعي در جلسه شوراي اداري جاسک گفت: جاسک به عنوان سومين شهرستان داراي ايستگاه ديجيتال در استان است که مرحله اول آن قابل بهره‌برداري است و فاز نهايي اين ايستگاه در سراسر اين شهرستان تا شهريور امسال به بهره‌برداري کامل و مطلوب خواهد رسيد.
رئيس شوراي اداري جاسک افزود: اين نام‌گذاري فقط مختص به انتخابات نمي‌باشد بلکه نکته شاخص آن انتخابات است و بايد از رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي خلق حماسه سياسي و اقتصادي در طول اين سال استفاده کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10