(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 - شماره 20487

حديث دشت عشق
کي روش ليست تيم ملي را در دو فاز معرفي کرد
اعلام اسامي دعوت شدگان به تيم ملي فوتبال
آخرين تلاش ها براي بازگشت رحمتي، کريمي و عقيلي
اخبار کوتاه از فوتبال
پيشنهاد تازه رئيس موقت فدراسيون جهاني کشتي
گودرزي و اسماعيل‌پور، بهترين‌کشتي گيران ايران
تلاش رضازاده براي کسب يکي از کرسي‌هاي بين المللي در مسکو
نايب رئيس شوراي المپيک آسيا تاکيد کرد
آمريکا حق فريز کردن پول فوتبال ايران را ندارد
حضور 14 تيم خارجي و 5 تيم داخلي در تور دوچرخه‌سواري ايران
برگزاري مرحله سوم مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا
خواندني از ورزش ايران
برگزاري مسابقات کشتيبا چوخه در رهورد قوچان
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدحسن سيفي»
عاشقي از جزيره مجنون
اشتياق وافرش به معارف اهل بيت(ع)، او را به حوزه کشاند، دبيرستان را هم به پايان برد. در عبادت و تقوا به جد مي‌کوشيد همه محمدحسن را به نماز اول وقت و اهتمام او در واجبات الهي مي‌شناختند. بسيار به صله رحم اهميت مي‌داد. يک سال در مدرسه علميه امام صادق(ع) در شهرستان گلپايگان خوشه‌چين معارف بود. آنگاه به قم رفت و از محضر اساتيد حوزه قم، سه سال بهره‌مند گرديد. هنگامي که هجوم بعثيان را به کشور امام زمان(عج) مشاهده کرد، وظيفه خود را پاسداري از اساس دين و آيين کشور يافت و لباس رزم پوشيد و سرانجام در مجنون‌ترين جزيره دنيا در عمليات خيبر شربت شهادت نوشيد.
طلبه بسيجي شهيد «محمدحسن سيفي»، سال 1344 در گلپايگان متولد شد و در 3/2/1365 در جزيره مجنون به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
اگر چه در اسامي دعوت شدگان به تيم ملي نام سه بازيکن سرشناس فوتبال کشورمان مشاهده نمي شود اما خبرهاي دريافتي حکايت از آن دارد که رحمتي، کريمي و عقيلي به زودي به جمع ملي‌پوشان ملحق خواهند شد.
روز گذشته اسامي بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي روي خروجي سايت فدراسيون فوتبال قرار گرفت. در متن خبر آمده بود: با توجه به بازي دوستانه تيم ملي با عمان و سه بازي با تيم هاي ملي قطر، لبنان و کره جنوبي، کادر فني تيم ملي اسامي بازيکنان دعوت شده در فاز اول را اعلام کرد. فاز اول کمپ از 24 ارديبهشت آغاز مي شود و بازيکناني که در ذيل مي آيند بايد ساعت 20 ، سه شنبه 24 ارديبهشت خودشان را به کادرفني تيم ملي معرفي کنند. اسامي ملي پوشان دعوت شده به مرحله نخست اردوي تيم ملي به اين شرح است: دروازه بانان: رحمان احمدي، شهاب گردان، سوشا مکاني . مدافعان: محمد خانزاده، حسين ماهيني، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، شجاع خليل زاده، اميرحسين فشنگچي، پژمان نوري، مهرداد پولادي . هافبک ها: اميد ابراهيمي، رضا حقيقي، بختياررحماني، محمد نوري، قاسم حدادي فر، محسن مسلمان، احسان حاج صفي . مهاجمان: غلامرضا رضايي، کريم انصاري فرد، محمد غلامي، سيد مهدي سيد صالحي، مهرداد اولادي، محمدرضا خلعتبري.
اعلام ليست دوم
اين پايان داستان بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي نبود، کادرفني تيم ملي براي مرحله دوم اردو يا همان فاز دوم اسامي برخي بازيکنان را به فدراسيون فوتبال اعلام کردند تا خودشان را آماده سه بازي حساس برابر قطر، لبنان و کره جنوبي کنند. اين بازيکنان عبارتند از : « دروازه بانان: رحمان احمدي، شهاب گردان، سوشا مکاني، دانيال داوري. مدافعان: محمدرضا خانزاده، حسين ماهيني، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، شجاع خليل زاده، اميرحسين فشنگچي، پژمان نوري، مهرداد پولادي، هاشم بيگ زاده، پژمان منتظري، علي حمودي، خسرو حيدري . هافبک ها: اميد ابراهيمي، رضا حقيقي، بختيار رحماني، محمد نوري، قاسم حدادي فر، محسن مسلمان، احسان حاج صفي، مجتبي جباري، جواد نکونام، اميد نظري، آندرانيک تيموريان. مهاجمان: غلامرضا رضايي، محمد غلامي، سيد مهدي سيد صالحي، کريم انصاري فرد، مهرداد اولادي، محمدرضا خلعتبري، رضا قوچان نژاد، فرزاد حاتمي، مسعود شجاعي . »
دعوت از رحمتي و عقيلي
با انتشار اسامي ملي پوشان، آيا بايد پرونده بازگشت مهدي رحمتي و هادي عقيلي به تيم ملي را بسته شده دانست؟! در پاسخ به پرسش مطرح شده بايد گفت : خير. اين دو هنوز شانس بسياري براي بازگشت به تيم ملي دارند و به احتمال زياد طي روزهاي اينده مجددا ملي‌پوش مي‌شوند. در تاييد خبر فوق نيز بايد عنوان داشت که کادرفني تيم ملي تاکيد کرده « فهرست اعلام شده نهايي نيست و ليست‌نهايي پس از پايان فاز اول کمپ تيم‌هاي ملي و رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا اعلام خواهد شد.» اين يعني اينکه احتمال دارد نفراتي چون رحمتي و عقيلي به تيم ملي دعوت شوند. از سوي ديگر خبرهاي دريافتي حکايت از آن دارد که تلاش هاي بسياري صورت گرفته تا سرمربي پرتغالي تيم ملي متقاعد شود تعدادي از مغضوبين او به تيم ملي بازگردند. گويا در آخرين نشستي که بين دبيرکل فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي برگزار شده، وي نظر مثبت خود را در خصوص بازگشت هادي عقيلي و مهدي رحمتي به تيم ملي اعلام کرده است. مهدي محمدنبي در اين خصوص به خبرگزاري مهر گفت: «‌نشست خوبي را با کي‌روش برگزار کرديم که نتايج مثبتي در پي داشت. قرار است با هادي عقيلي که در حال حاضر در قطر به سر مي‌برد، به صورت تلفني صحبت کنم و پيش از عزيمت تيم استقلال به امارات هم نشستي را با مهدي رحمتي داشته باشم. » دبيرکل فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين پرسش که احتمال حضور مجدد هادي عقيلي و مهدي رحمتي در اردوي تيم ملي چقدر است؟، تاکيد کرد: « همانطور که گفتم نشست ما با کي‌روش در اين خصوص نتايج خوبي داشته و در حال حاضر هدف همه اين است که تيم ملي با همه توان و پتانسيل خود در سه بازي باقي مانده رقابتهاي مقدماتي جام جهاني حضور پيدا کند.»
فدراسيون کريمي را مي خواهد
آخرين بازيکني که شانس دعوت شدنش به تيم ملي کماکان وجود دارد، علي کريمي است. شماره هشت پرسپوليس که به تازگي از دنياي بازيگري خداحافظي کرده، مورد حمايت فدراسيون فوتبال است و مسئولان آن در تلاش هستند که هر طور شده نظر مثبت وي را براي بازگشت به تيم ملي جلب کنند. مسئولان فدراسيون و در راس آنها علي کفاشيان اعتقاد دارند کريمي به لحاظ روحي وزنه قابل اتکايي براي تيم ملي است و حتي اگر بازي به وي نيز نرسد، مي تواند کمک حال ملي پوشان باشد. تمام اين اقدامات نشان دهنده آن است که اتحاد و وفاق ملي براي 3 بازي حساس تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 شکل گرفته و کي روش نيز دراين راه با اهالي فوتبال همسو شده است.

 


انگين فيرات کيست؟!
انگين فيرات،‌ سرمربي نام آشناي آلماني بعد از مذاکرات رسمي با سايپا،‌ سکان هدايت نارنجي پوشان البرز را براي فصل آينده ليگ برتر در دست گرفت. قرارداد اين مربي با باشگاه سايپا امضاء شده و وي فصل آينده روي نيمکت اين تيم کرجي خواهد نشست. به گزارش کيهان امضاي قرارداد با اين مربي آلماني زماني جالب توجه به نظر مي رسد که بدانيم وي کارنامه چندان درخشاني ندارد و به نظر مي رسد به واسطه ارتباطاتي که دارد مجددا به يکي از تيم هاي باشگاه هاي ايران وصل شده است! اين مربي چند سال قبل دستيار دايي در تيم ملي بود و سپس سر از سپاهان درآورد. فيرات در اين تيم اصفهاني ناکام بود و بدون اينکه کسي متوجه شود وي در فوتبال ايران چه کاره بوده ، کشورمان را ترک کرد! روز گذشته از باشگاه سايپا نيز خبر رسيد که مجتبي تقوي سرمربي اين تيم در ليگ دوازدهم از نحوه انتخاب فيرات ناراحت شده است. چه بهتر که اگر مسئولان باشگاه سايپا تمايل دارند، جهت روشن شدن اذهان عمومي توضيحاتي را در خصوص انتخاب فيرات ارايه کنند تا همه بدانند چه پروسه اي طي شده که وي مجددا به فوتبال ايران بازگشته است.
سوپرمافياي مجريان تلويزيوني از ديدگاه مايلي کهن
با پايان يافتن رقابت هاي ليگ برتر محمد مايلي کهن پرده از برخي حواشي تيم گهر دورود برداشت. اين مربي که حالا يکي از گزينه هاي سرمربيگري پرسپوليس است در گفت و گويي با ايسنا و در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا که چه فرد يا افرادي باعث به وجود آمدن حاشيه نيم فصل دوم شدند اظهارداشت: من نمي‌توانم اسم آن شخص را بگويم ولي همان آقايي که به قول خودش مجري و خبرنگار بوده و هر از چند گاهي در تلويزيون حاضر مي‌شد آن طور رفتار مي‌کند که خود را مالک ابد‌الدهر گهر مي‌داند، همان آقا به کاردوست زنگ زده و وي را تهديد مي‌کند و مي‌گويد فوتبالش را نابود مي‌کند. وي ادامه داد: آقاي برادر به چه حقي به بازيکن گهر آن هم در شرايطي که ما بازي حساسي داشتيم زنگ مي‌زني و مي‌گويي فوتبالش را نابود مي‌کني؟ تو چه کسي هستي که اين کار را انجام دهي؟ من به جرات مي‌گويم اين آقا مافيا نيست بلکه سوپرمافياي مجريان تلويزيوني در ورزش است. آيا کاردوست که با يک مصاحبه از وضعيت تيم انتقاد مي‌کند بايد مورد هجمه اين فرد قرار گيرد؟!
ادعاي تازه گل محمدي
سرمربي پرسپوليس مدعي شد هواداران اين باشگاه خواستار تداوم همکاري اش با اين تيم هستند. گل محمدي گفت: شايد تصورم اين بود که برخي هواداران پرسپوليس وقتي مرا مي‌بينند حرفي بزنند و يا به ما کنايه بزنند، اما خدا را شاهد مي‌گيرم که همه آنها در مواجهه با ما نهايت احترام را گذاشتند و حتي خيلي‌ها طوري حرف مي‌زدند که دوست داشتند ما به کارمان در پرسپوليس ادامه بدهيم. من از هواداران صميمانه تشکر مي‌کنم و از آنهايي که به واسطه باخت در فينال جام حذفي و يا هر موضوع ديگري از بنده ناراحت بوده و هستند عذرخواهي مي‌کنم و از آنها حلاليت مي‌طلبم.
تصميم گيري در خصوص همکاري سپاهان و کرانچار
سرپرست تيم فوتبال سپاهان پس از جلسه مديريت باشگاه و زلاتکو کرانچار گفت: به احتمال فراوان زلاتکو در سپاهان مي‌ماند اما تصميم‌گيري نهايي درباره او به جلسه امروز در حضور هيات مديره موکول شد.
اتحاد اماراتي‌ها براي ديدار با استقلال
الشباب امارات در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه همين هفته‌ در ورزشگاه خانگي خود از استقلال پذيرايي مي‌کند.شوراي ورزشي دبي براي حضور زياد تماشاگران امارات فعاليت خود را آغاز کرد و از آنها خواست تا با حضور زياد خود از «تيم محبوب» خود حمايت کنند. شوراي ورزشي دبي نشستي را با حضور نمايندگان باشگاه‌هاي ورزشي دبي برگزار کرد و درباره شيوه‌هاي حمايت پرشور از تيم الشباب در ديدار برابر استقلال بحث و گفت‌وگو کردند.
عيادت فرمانده ناجا از مظلومي
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي با حضور در منزل غلامحسين مظلومي پيشکسوت تيم ملي فوتبال کشور، از وي عيادت کرد.غلامحسين مظلومي که در سال 1328 در آبادان بدنيا آمد بازيکن پيشين و مربي فوتبال ايران است. مظلومي در دوران بازيگري، عضو باشگاه استقلال‌تهران و تيم ملي ايران بود. او در گذشته مدير تيم فوتبال استقلال تهران بود. اين پيشکسوت تيم ملي فوتبال کشور مدتي است که بر اثر بيماري در منزل بستري است.
سکوت قلعه نويي تا بعد از بازي با الشباب
قلعه نويي سرمربي تيم قهرمان ليگ برتر مي‌گويد تا بعد از بازي با الشباب تصميمي براي گفت‌وگو با رسانه‌ها ندارد. غيبت امير قلعه‌نويي در جشن قهرماني استقلال و خودداري از گفت‌وگو با رسانه‌ها پس از بازي برابر داماش باعث طرح مسائل مختلفي شد. از جمله اينکه قلعه‌نويي به دليل ناراحتي‌اش از رفتار هواداران در چند بازي خانگي اين تيم ترجيح داده به جاي حضور در جشن قهرماني در رختکن حاضر شود.

 


رئيس موقت فدراسيون جهاني کشتي از کم شدن 2 وزن از کشتي آزاد و فرنگي و اضافه شدن 2 وزن به مسابقات زنان خبر داد.
نناد لالوويچ با بيان اين مطلب افزود: نشست فدراسيون جهاني کشتي 11 روز پيش از کنگره فوق‌العاده کميته بين‌المللي المپيک در سن پترزبورگ، در مسکو برگزار مي‌شود و ما بايد تا پيش از اين جلسه تمام تلاش خود را براي حفظ کشتي در المپيک به کار ببريم. وي ادامه داد: در کنگره مسکو اين پيشنهاد را مطرح کنيم که 2 وزن به مسابقات زنان اضافه شود. در اين پيشنهاد در مجموع 2 وزن از کشتي آزاد و فرنگي کم شده است و به کشتي زنان اضافه مي‌شود. کنگره فدراسيون جهاني کشتي براي تعيين رئيس جديد فيلا 28 ارديبهشت ماه در مسکو برگزار مي‌شود که حسن رنگرز، نايب رئيس فدراسيون کشتي به عنوان نماينده ايران در اين جلسه حضور خواهد داشت.

 


فدراسيون جهاني کشتي اولين رده‌بندي سال 2013 برترين کشتي‌گيران جهان را اعلام کرد که در بين سه نفر برتر هر وزن نام ايراني‌ها ديده نمي‌شود.
فيلا در حالي اين رده‌بندي را منتشر کرده که حضور در رقابت‌هاي معتبر در سال 2013 را ملاک قرار داده است اما چهره‌هاي شاخص کشتي ايران که اکثرا در رقابت‌هاي بين‌المللي حضور چندان چشمگيري نداشتند، در رده‌هاي بالاي اين رنکينگ ديده نمي‌شوند. بهترين عناوين کشتي‌گيران ايران در اين رده‌بندي چهارمي صادق گودرزي در 74 کيلوگرم و پنجمي مسعود اسماعيل‌پور در 60 کيلوگرم است.

 


انتخابات فدراسيون جهاني وزنه برداري در حالي برگزار مي شود که حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران به عنوان يکي از 22 نامزد عضويت در هيات رئيسه فدراسيون جهاني در اين انتخابات حضور دارد.
انتخابات فدراسيون جهاني وزنه برداري طي روزهاي 30 و 31 ارديبهشت ماه در مسکو برگزار مي شود تا تکليف 45 کرسي اين فدراسيون، از رئيس، دبير و نواب رئيس گرفته تا هيات اجرايي، کميته فني، کميته تحقيقات و کميته پزشکي براي چهار سال آينده مشخص شود.در اين ميان حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران به عنوان يکي از 22 نامزد عضويت در هيات رئيسه فدراسيون جهاني و مصطفي حکمت پور کانديداي بخش کميته تحقيقات،در اين انتخابات حضور دارند.

 


نايب رئيس شوراي المپيک آسيا با انتقاد از دولت آمريکا در فريز کردن کمک‌هاي مالي فيفا مي‌گويد نبايد سياست را در ورزش دخالت داد.
حسين المسلم در تازه ترين صحبت هاي خود با اشاره به موضوع بلوکه شدن پول هاي فدراسيون فوتبال توسط دولت آمريکا اظهار داشت: اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا در جلسه اخير خود تاکيد کردند که فوتبال ورزش است و از سياست جداست. پس از صحبت هاي رئيس فدراسيون فوتبال ايران در کنگره AFC ، کشورهاي آسيايي به حمايت از ايران پرداخته و خواستار آزاد شدن پولي شدند که فيفا در اختيار فدراسيون فوتبال ايران قرارداده بود. وي افزود: بايد بين ورزش و سياست تفاوت قائل شد. اين پول‌ها براي ورزشکاران است و ورزشکاران با سياست کاري ندارند. اين که سازمان‌ها و دولت‌هاي مختلف حمايت‌هاي مالي از ورزش را بلوکه کنند، کار بسيار اشتباهي است.
حسين المسلم درباره وضعيت فوتبال ايران هم گفت: فوتبال ايران در حال حاضر تمام تلاشش را مي‌کند تا همانند گذشته يکي از برترين تيم‌ها در آسيا باشد و به جام جهاني صعود کند، اگر چه ممکن است اکنون فوتبال ايران با برخي مشکلات روبرو باشد. همان طور که مي دانيد بسياري از بازيکنان تيم ملي ايران حرفه‌اي هستند و در تيم‌هاي خارجي بازي مي‌کنند و مانند زمان علي پروين نيست که همه بازيکنان تيم ملي در کنار هم بوده و درک بهتري از يکديگر و بازي‌هاي يکديگر داشته باشند. او افزود: اين امر ممکن است هماهنگي بازيکنان تيم ملي در طول بازي‌ها را با مشکل مواجه کند و اين ارتباطي به خوب يا بد بودن بازيکنان ندارد. همه آنها بازيکنان خوبي هستند، اما هماهنگي‌شان ممکن است به دلايلي که گفتم کاهش پيدا کند. با اين حال فکر مي‌کنم تيم ملي فوتبال ايران شانس خوبي براي صعود به جام جهاني داشته باشد. کار دشوار است، اما شانس ايران بالاست.
نايب رئيس شوراي المپيک آسيا در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا درباره انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا و پيروزي شيخ سلمان بحريني گفت: رئيس جديد AFC به تازگي فعاليت خود را آغاز کرده و بايد ببينيم در آينده چه اتفاقي مي‌افتد. در انتخابات اخير شاهد دموکراسي واقعي بوديم و نسبت به انتخابات گذشته اين مساله بيشتر احساس مي‌شد. ديديد که مناظرات و بحث‌هاي خوبي مطرح شد و هر کس نظر خود را آزادانه مطرح کرد. پيش‌تر چنين احساسي وجود نداشت. در انتخابات قبلي هيات‌ها سالن‌ را ترک کرده و در گروه‌هاي مختلف به بحث درباره نتايج انتخابات مي‌پرداختند و فضاي منفي در جلسه وجود داشت. اما در انتخابات امسال ديديم که پس از اعلام برنده همه خوشحال بودند.
نايب رئيس شوراي المپيک آسيا در پايان درباره وضعيت ورزش و کميته ملي المپيک ايران گفت: کميته ملي المپيک ايران تعليق نشده است. ما اکنون در حال مذاکره با کميته ملي المپيک هستيم تا اساسنامه خود را تغيير دهند. ما با هر کشوري که اساسنامه جديدي ارائه مي‌کنند مذاکره مي‌کنيم و اين مذاکرات به معناي تعليق نيست. اکنون در مراحل پاياني تغيير اساسنامه هستيم و در اين زمينه هيچ مشکلي وجود ندارد. اگر مشکلي باشد از طريق وب سايت شوراي المپيک آسيا اعلام خواهد شد.

 


بيست و هشتمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري آذربايجان با حضور 19 تيم داخلي و خارجي برگزار مي‌شود.
در بيست و هشتمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري آذربايجان – ايران، 14 تيم خارجي (هفت تيم باشگاهي و هفت تيم ملي) و پنج تيم داخلي حضور دارند.تيم‌هاي ملي الجزاير، آلباني، آذربايجان، هنگ کنگ، قزاقستان، سوريه و ازبکستان و تيم‌هاي باشگاهي از کشورهاي چک، مالزي، دو تيم از ترکيه، صربستان، آلمان و آموره ويتا از ايتاليا ، 14 تيم خارجي حاضر در اين رقابت‌ها را تشکيل مي‌دهند. همچنين پتروشيمي تبريز، آينه زماني تبريز، شهرداري اروميه، تيم آينده و دانشگاه آزاد اسلامي تيم‌هاي داخلي شرکت کننده در بيست و هشتمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري آذربايجان – ايران هستند.تور دوچرخه‌سواري آذربايجان–ايران، اول تا هشتم خرداد ماه در شش مرحله به مسافت 891 کيلومتر برگزار مي‌شود و جايزه اي براي اين تور در نظر گرفته شده 50 هزار يورو است.

 


مرحله سوم مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا امروز در کلمبو سريلانکا برگزار مي‌شود.
مرحله سوم اين رقابت‌ها با حضور روح‌الله عسگري تنها نماينده ايران در ماده 110 متر بامانع امروز آغاز مي‌شود که در آن ملي‌پوش ايران بايد به مصاف حريفان خود برود. در رقابت‌هاي مرحله اول و دوم اين مسابقات، نمايندگان ايران توانستند 2 مدال طلا در ماده‌هاي 100 و 400 متر و همچنين 2 مدال برنز در مواد 100 متر و 3000 متر به دست بياورند.

 


*نخستين دوره از رقابت هاي بسکتبال سه نفره قهرماني آسيا بيست و پنجم و بيست و ششم ارديبهشت به ميزباني دوحه قطر برگزار مي شود که تيم ملي ايران در گروه دوم با اندونزي، ترکمنستان و هند همگروه است. عباس آقاکوچکي سرمربي تيم ملي نيز از بين بازيکنان دعوت شده به اردوي تيم ملي محمد جمشيدي،‌ محمد حسن‌زاده،‌ موسي نبي پور و سعيد داورپناه را براي حضور در اين رقابت ها انتخاب کرده است.
* مسابقات جايزه بزرگ پينگ پنگ کشورمان با همکاري فدراسيون پينگ پنگ و بسيج ورزشکاران در تهران برگزار مي شود. دراين مسابقات به نفرات برتر جوايز نفيسي اهدا خواهد شد. اين مسابقات روز دوشنبه در سالن شهيد عضدي تهران و تحت عنوان "برترين ها" برگزار خواهد شد.
* تيم ملي کشتي آزاد ايران بامداد امروز راهي آمريکا شد. تيم ملي ايران قرار است در اين کشور به همراه آمريکا و روسيه در تورنمنت سه جانبه کشتي به روي تشک برود. اين مسابقه سه جانبه 25 ارديبهشت در نيويورک برگزار مي‌شود. همچنين قرار است چهار روز بعد از رقابتهاي نيويورک، ايران در لس آنجلس نيز يک مسابقه تيم به تيم با آمريکا داشته باشد. روز گذشته در خبرها آمده بود که پسر خطيب سرپرست فدراسيون کشتي در اين سفر ملي پوشان را همراهي کرده که حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون چنين خبري را تکذيب کرد.

 


قوچان - خبرنگار کيهان:
نهمين دوره مسابقات کشتي با چوخه جام سردار شهيد بابا محمدرستمي در روستاي «رهورد» شهرستان قوچان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات 140 چوخه کار از استان‌هاي خراسان شمالي، جنوبي و رضوي، و ورزشکاراني از برخي استان‌هاي کشور شرکت داشتند و مسئولان استاني و شهرستان، پيشکسوتان و قهرمانان و انبوه جمعيت 30 هزار نفري به تماشاي مسابقات در گود طبيعي روستاي گردشگري رهورد پرداختند.
طي رقابت‌ها، چوخه‌کاران به مصاف يکديگر رفته و جلوه‌هاي ديني و زيبايي از کشتي با چوخه‌ را با اجراي فنوني همچون به لنگ، يانباش، قل پيچ و...به تماشا گذاشته و مورد تشويق پياپي قرار گرفتند.
نواي سازهاي محلي «دهل» و «سرنا» نيز در لحظات اوج کشتي‌ها بيشتر طنين‌انداز مي‌شد و بر شور و حال هواداران و تلاش حريفان مي‌افزود.
رقابت‌ها در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد، و پيش از اذان مغرب پايان يافت و با انجام مراسم اهداي جوايز نفرات اول تا سوم هر وزن به اين ترتيب معرفي شدند:
70 کيلوگرم: ابراهيم وليان اول، محمدرضا ارجمندي دوم و علي عباسي سوم.
80 کيلوگرم: مجتبي زماني اول، هادي قديمي دوم و الياس اکبري سوم
90 کيلوگرم: مصطفي نيمروزي اول، محمد تيموري دوم و جعفر يونسي سوم.
90+ کيلوگرم: جواد محجوب اول، مسعود حاجي‌پور دوم و امين جعفرزاده سوم.
و سرپرست فني مسابقات: عليرضا رستمي

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10