(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - شماره 20493

احمدي مقدم خبر داد
حضور تيم‌هاي بازرسي براي جلوگيري از جانبداري مأموران از کانديداها
در نمايشگاه تجهيزات پزشکي عنوان شد
1 ميليارد دلار وارد و 10 ميليون دلار صادر مي‌کنيم
در استان هاي مرکزي و کرمان طوفان 47 ميليارد ريال خسارت به باغ هاي زرنديه وارد کرد
افزايش مراکز پخش داروي هلال احمر به 13 مرکز
صاعقه، زن مشکين‌شهري را به کام مرگ برد
دستگيري جيب‌برهاي اتوبوس‌هاي بي‌آرتي
از اول خرداد کلاس اولي‌ها پيش ثبت‌نام کنند
زمين لرزه 7/5 ريشتري بار ديگر گوهران در استان هرمزگان را لرزاند
پاسخ شرکت ستسا به يک خبر
جزئيات حادثه گازگرفتگي در پالايشگاه تهران
حوادث کوتاه از کشور
مسلمي: يک پنجم مدارس کشور هنوز دونوبته هستند
هواپيماي روسي آتش گرفت
سيل و طوفان در چين
برخورد خونين دو قطار
سرقت يک ميليون دلاري در جشنواره کن
   


فرمانده نيروي انتظامي از افزايش مراقبت‌هاي درون سازماني با بکارگيري نيروهاي حفاظتي و بازرسي در راستاي عدم جانب‌داري مأموران از کانديداي خاص خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به سؤالي مبني بر کانديداتوري فرمانده اسبق ناجا در انتخابات رياست جمهوري و شائبه حمايت پليس از وي، گفت: در مورد اين مسأله که آيا اين فرد در ميان کارکنان نيروي انتظامي محبوبيت دارد يا اين فرد گزينه انتخابي کارکنان ما است يا خير مورد سنجش قرار نگرفته است.
وي با بيان اينکه ممکن است از آنجايي که دوران فرماندهي اين فرد موفق بوده، اين شائبه حمايت، به وجود بيايد، گفت: در اين هشت سال تقريباً 50 درصد از پرسنل نيروي انتظامي تغيير يافته‌اند، اما طبيعي است که هر کانديدا که در دوران تصدي‌گري‌اش مديريت خوبي داشته، پرسنل‌اش به آن رأي دهند.
فرمانده ناجا از منع کارکنانش براي استفاده از ابزار و امکانات پليس براي جانبداري از کانديداها خبر داد و گفت: مأموران از اين کار به طور کلي منع شده و تيم‌هاي حفاظت و بازرسي پليس اقدام به مراقبت مي‌کنند.
احمدي‌مقدم با اشاره به حساسيت انتخابات شورا نسبت به رياست جمهوري در جانبداري مأمورانش، گفت: انتخابات شورا محلي است و ممکن است اقوام مأموران نيز در اين انتخابات شرکت کنند اما مراتب به مأموران گوشزد و مراقبت‌هاي لازم درون‌سازمان با بکارگيري نيروهاي حفاظتي و بازرسي افزايش داشته است.
به گفته وي، مردم، کانديدا و رؤساي ستاد مي‌توانند در صورت مشاهده تخلف مأمور پليس، مراتب را اطلاع داده و نسبت به ارائه شکايت اقدام کنند.

 


معاون تحقيقات و فن‌آوري وزارت بهداشت گفت: سالانه معادل يک ميليارد دلار تجهيزات پزشکي به کشور وارد مي‌شود.
مصطفي قانعي صبح ديروز در حاشيه برپايي شانزدهمين نمايش تجهيزات پزشکي در محل دائمي نمايشگاه تهران در مورد کسري معاونت تحقيقات و فن‌آوري افزود: 800 ميليون دلار واردات دارو و مواد اوليه دارويي است که به مسئولان اعلام کرده‌ايم اگر سالي 200 ميليارد تومان به معاونت تحقيقات وزارت بهداشت پرداخت شود ظرف 3 سال کل نياز کشور به واردات مواد اوليه برطرف مي‌شود.
وي ادامه داد: با يک بار هزينه کردن ديگر نياز به واردات نخواهيم داشت اما در بحث تجهيزات پزشکي، واردات يک ميليارد دلار است که اگر تصميم گرفته شود طي 5 سال همين ميزان به معاونت تحقيقات داده شود به عبارتي سالي 200 ميليون دلار در تجهيزات پزشکي هزينه شود، واردات اين اقلام به 10 درصد زمان فعلي کاهش مي‌يابد.دکتر حسين کيوان مديرکل تجهيزات پزشکي سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت در حاشيه برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي ايران هلث با بيان اينکه در حال حاضر کمبودي در حوزه تجهيزات پزشکي در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: 70 تا 80 درصد نياز مراکز درماني به ملزومات مصرفي پزشکي در داخل کشور تامين مي‌شود که همگي آنها داراي تاييديه‌هاي لازم از سوي وزارت بهداشت هستند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر 160 شرکت توليد‌کننده تجهيزات پزشکي در داخل کشور فعاليت مي‌کنند، گفت: در حال حاضر دو نوع تاييديه CE و تاييديه وزارت بهداشت براي تجهيزات پزشکي وجود دارد که تاييديه‌هاي وزارت بهداشت براي ما معتبرتر است و ما آنها را براي توليد لحاظ مي‌کنيم.
مديرکل تجهيزات پزشکي سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه ميزان صادرات تجهيزات پزشکي حدود 8 تا 10 ميليون دلار است، عنوان کرد: اين در حالي است که ميزان واردات پزشکي به کشور به 800 ميليون دلار در سال مي‌رسد.کيوان ادامه داد: در حال حاضر به علت اينکه ورود برخي تجهيزات پزشکي به داخل با مشکلاتي مواجه شده است، با توجه به اينکه برخي دستگاه‌هاي داخلي ما براي توليد نياز به قطعات خارجي دارند، اين دستگاه‌هاي توليد داخل نيز تحت‌الشعاع قرار گرفته و توليد آنها با مشکلاتي همراه شده است.

 


اراک-خبرنگار کيهان:
طوفان اخير در استان مرکزي، بيش از 47 ميليارد ريال خسارت به باغهاي زرنديه وارد کرد.
مدير جهاد کشاورزي زرنديه گفت: اين باغها شامل پسته، گردو، سيب و انگور است.
به گفته قره‌بيگلو، زرنديه داراي 60 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که حدود 42 هزار هکتار آن زير کشت محصولات زراعي و باغي قرار دارد.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر، فرماندار ريگان از بروز طوفان شديد شن در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين طوفان عبور و مرور در راه‌هاي ارتباطي استان کرمان و سيستان و بلوچستان را به کندي مواجه کرد.
مجيد اعتمادي گفت: تندباد در شرق کرمان و بخصوص در شهرستان ريگان موجب بروز طوفان شديد شن شد.
وي افزود: وجود ذرات معلق در هوا آنقدر زياد است که ديد رانندگان عبوري در جاده ريگان- ايرانشهر به شدت کاهش يافته است.
همچنين مجيد اعتمادي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: سرعت وزش طوفان در ساعات نخست امروز 60 کيلومتر بود که موجب کاهش ديد افقي تا 10 متر شد.
وي ادامه داد: هم اکنون از سرعت وزش طوفان کاسته شده اما به رانندگان توصيه مي‌شود از رفت و آمد غير ضروري در اين محور خودداري کنند و در غير اين صورت لوازم مورد نياز را همراه داشته باشند.
شرق استان کرمان از جمله شهرستانهاي ريگان و فهرج همواره در فصول مختلف سال در معرض وزش تندباد و توفان شن قرار دارند.
اين دو شهرستان از محورهاي ارتباطي بين استانهاي کرمان و سيستان و بلوچستان هستند.
ريگان در فاصله 285 کيلومتري جنوب کرمان واقع است.
گزارش خبرگزاري فارس از فهرج نيز حاکي است، طوفاني شديد همراه با گرد و خاک غليظ و سياه اين شهرستان را در نورديد و موجب مختل شدن عبور و مرور در سطح شهر و کاهش شديد ديد شده است.
اين طوفان همچنين در خانه‌ها نفوذ کرده و براي کودکان و افراد مسن مشکل تنفسي ايجاد کرده است.
ناصر فدايي‌فر رئيس اداره راه و شهرسازي فهرج اظهار داشت: نيروهاي امدادي به جاده زاهدان- فهرج اعزام شدند و در حال حاضر جاده باز است.

 


با راه‌اندازي مرکز توزيع داروي هلال‌احمر در استان‌هاي اصفهان و فارس شمار مراکز فعال شرکت پخش سها هلال به 13 مرکز افزايش يافت.
محمدعلي دلپريش مديرعامل شرکت پخش سها هلال با اعلام اين خبر افزود: مراکز توزيع دارويي هلال‌احمر در استان اصفهان و شيراز فعاليت خود را به صورت آزمايشي آغاز کرده‌اند که طي هفته هلال‌احمر به طور رسمي فعاليت خود را از سر خواهند گرفت.
مديرعامل شرکت پخش سها هلال با اشاره به سياست کلان جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران و مديريت ارشد سازمان تدارکات مبني بر ارائه خدمات دارويي مناسب به مردم شريف ايران در اقصي نقاط کشور اظهار داشت: در حال حاضر بيش از شصت درصد مناطق کشور تحت پوشش خدمات دارويي اين شرکت مي‌باشد.
دلپريش تجهيز مراکز توزيع دارويي هلال‌احمر به انبارهاي مجهز و منطبق با الزامات وزارت بهداشت و همچنين زنجيره سرد توزيع دارو را از جمله مهمترين اقدامات اين شرکت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با همکاري مديران عامل جمعيت هلال‌احمر در استان‌ها اين شرکت تلاش دارد داروهاي حياتي و پرونده‌اي را علاوه بر تهران و استان‌هاي مرکزي به تمامي نقاط کشور ارسال و در اختيار متقاضيان قرار دهد.
مديرعامل شرکت پخش سها هلال همچنين از همکاري بي شائبه وزارت بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو با اين شرکت در جهت تسهيل در تامين و واردات به موقع داروهاي مورد نياز مردم و همچنين صدور مجوز براي فعاليت مراکز استاني شرکت پخش سها هلال اظهار اميدواري کرد که در سال جاري تمامي نقاط کشور تحت پوشش خدمات اين شرکت قرار گرفته و مجموعه هلال‌احمر گام‌هاي بلندي را در زمينه تامين داروهاي مورد نياز مردم و همچنين واکسن‌هاي مورد نياز کشور بردارد.
وي با اعلام آمادگي کامل شرکت پخش سها هلال را براي اجرايي شدن اهداف و برنامه‌هاي دارويي وزارت بهداشت تصريح کرد: شرکت سها هلال مجري سياست‌هاي کلان جمعيت هلال‌احمر و وزارت بهداشت بوده و براساس اهداف متعالي سازمان تدارکات پزشکي هلال‌احمر تلاش خواهد کرد شايسته‌ترين خدمات را به مردم عزيز ايران ارائه کرده و در مواقع ضروري نسبت به رفع هرگونه بحران دارويي اقدام کند.

 


فرماندار مشکين‌شهر گفت: برخورد صاعقه موجب کشته شدن يک زن و مصدوميت کودک 12 ساله شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيدحميد عباداللهي اظهار داشت: حادثه در روستاي کنگرلو رخ داده که بر اثر آن يک خانم فوت کرد و کودک 12 ساله وي نيز دچار سوختگي شديد شد که به بيمارستان اردبيل اعزام شده است.وي افزود: بر اثر بارش تگرگ در مشکين‌شهر علاوه بر حادثه ياد شده به برخي از روستاها، مزارع و باغات خسارت وارد شده است که کارشناسان امر در حال برآورد نهايي خسارت اين حوادث هستند.مشکين‌شهر از جمله مناطق حادثه‌خيز استان اردبيل است که همه ساله در فصل بهار دچار حوادثي همچون صاعقه، تگرگ و سيل مي‌شود.مدير کل مديريت بحران اردبيل نيز با تأييد خبر کشته شدن يک زن و زخمي شدن يک پسر 12 ساله در روستاي کنگرلو اعلام کرد: خسارات حوادث عصر ديروز در مشکين‌شهر نظير صاعقه، تگرگ و بارش شديد باران در حال ارزيابي است.

 


جيب‌برهاي اتوبوس‌هاي بي‌آرتي که به شيوه هل دادن اقدام به سرقت مي‌کردند در محدوده ميدان انقلاب و خيابان آزادي دستگير شدند.
يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 20:30، در خيابان آزادي- ايستگاه اتوبوس دکتر قريب منتظر آمدن اتوبوس بودم؛ به محض رسيدن اتوبوس،‌ناگهان جواني تنومند ضربه‌اي محکم از پشت سر به من زد بگونه‌اي که حتي در يک لحظه تعادلم را از دست دادم؛ اين جوان به بهانه سوار شدن، مرا به سمت درب اتوبوس‌ هل داد و زماني که به خاطر اين نوع رفتار، قصد اعتراض داشتم موفق به ديدن چهره وي شده اما در آن لحظه متوجه سرقت نشدم و اين جوان نيز که تا آن لحظه اصرار به سوار شدن به اتوبوس را داشت، نهايتاً در ايستگاه باقي ماند و سوار اتوبوس نشد».
کارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسيدگي به پرونده‌هاي جيب‌بري بويژه در ايستگاه‌هاي اتوبوس BRT، با شناسايي و دعوت تعدادي از مالباختگان اقدام به چهره‌نگاري تصاوير متهمان کرده و در بررسي بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي دو مجرم سابقه‌دار در زمينه سرقت‌هاي جيب‌بري به نام‌هاي علي.م (40 ساله) و اردشير. الف (40 ساله) شدند که داراي سوابق متعدد دستگيري در سال‌هاي 84، 87، 88، 89، 90 بودند.
با شناسايي علي و اردشير، کارآگاهان اداره هفدهم موفق به شناسايي عضو سوم گروه سارقان جيب‌بر به نام امير.گ (33 ساله) و در ادامه موفق به شناسايي مخفيگاه هر سه متهم در مناطق شهران، شهر ري و ميدان امام حسين(ع) شدند.
با شناسايي اعضاي گروه سارقان، اقدامات پليسي جهت دستگيري متهمان آغاز و سرانجام هر سه متهم در حين ارتکاب سرقت و در ايستگاه اتوبوس BRT پل چوبي دستگير و به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با شناسايي متهمان از سوي دهها مالباخته‌اي که به شيوه جيب‌بري در ايستگاه‌هاي اتوبوس BRT مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به احتمال افزايش تعداد شکات و مالباختگان، ‌دستور انتشار تصاوير هر سه متهم از سوي بازپرس محترم شعبه ششم دادسراي ناحيه 12 تهران صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.»

 


معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه مدارس مي‌توانند پيش‌ثبت‌نام کلاس اولي‌ها را از ابتداي خرداد ماه آغاز کنند،‌گفت: براي ميان پايه‌ها نيز امکان پيش‌ثبت‌نام وجود دارد.
فاطمه قربان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ثبت‌نام ورودي‌هاي اول ابتدايي به مدارس گفت: برخي از مدارس فرم‌هاي پيش ثبت‌نام را در اختيار اوليا قرار مي‌دهند و اين امکان براي خانواده‌ها فراهم شده است، اما ثبت‌نام قطعي از 15 خرداد ماه آغاز مي‌شود.
وي با بيان اينکه براي ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول،‌گواهي پايگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان مورد نياز است، افزود: خانواده‌ها مي‌توانند از اول خرداد ماه براي پيش ثبت‌نام و از 15 خرداد ماه براي ثبت‌نام قطعي فرزندان خود براساس کروکي محل سکونتشان به مدارس مراجعه کنند.
براساس پيش‌بيني معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش، مهر ماه امسال يک ميليون و 300 هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان پشت ميز و نيمکت‌هاي مدارس خواهند نشست که اين تعداد نسبت به سال 91 افزايش اندکي را نشان مي‌دهد.قربان در پايان تأکيد کرد: از ابتداي خرداد ماه ثبت‌نام کلاس اولي‌ها و ميان پايه‌ها به صورت پيش‌ثبت نام و از نيمه خرداد به صورت قطعي در سراسر کشور انجام مي‌شود، لذا خانواده‌ها ثبت‌نام را به روزهاي پاياني موکول نکنند.

 


سرويس شهرستانها-
زمين لرزه‌اي به بزرگي 7/5 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) روز شنبه «گوهران» واقع در استان هرمزگان را به لرزه درآورد.
مرکز لرزه‌نگاري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران زمان دقيق وقوع اين زمين لرزه را ساعت 14و 33 دقيقه و 16 ثانيه با مختصات ??.?? شمالي و ??.?? شرقي در عمق 8 کيلومتري زمين اعلام کرد.اين زلزله در 16 کيلومتري گوهران، 82 کيلومتري منوجان استان کرمان و 87کيلومتري قلعه گنج واقع در استان هرمزگان رخ داده است.

 


به دنبال درج خبري با عنوان «به علت گودبرداري غير اصولي در ايران زمين» به نقل از خبرگزاري مهر شرکت ستسا جوابيه‌اي به شرح ذيل ارسال کرد.
در اين جوابيه آمده است:تمامي مراحل گودبرداري علاوه بر نظارت مستمر کارشناسان شرکت ستسا توسط کارشناسان ساير دستگاه‌هاي مسئول همچون شهرداري، سازمان نظام مهندسي استان تهران و آتش‌نشاني مورد بازديد مستمر و تاييد قرار مي‌گيرد و افزون بر آن، مديريت ستاد بحران منطقه نيز هرگونه دستور و ابلاغ در زمينه درخواست تخليه ساکنين محله را تکذيب کرده است.
در ضمن در هر گودبرداري، حتي با عمق کم، حرکت خاک امري طبيعي است اما نبايد از کنترل خارج شود. براي جلوگيري از هرگونه حرکت نامتعارف خاک، رانش احتمالي و ساير حوادث در اين طرح از فن‌آوري نوين «مهارگذاري» (Anchoring) براي استحکام ديواره گود استفاده شده است.
به‌طوري که همزمان با انجام مراحل گودبرداري مراحل پايدارسازي و ايمن‌سازي علمي ديواره گود با نصب کابل‌هاي فولادي پيش‌تنيده و تزريق سيمان سنگين در ديواره‌هاي گود تمامي ضرائب اطمينان پايداري مورد نظر آئين‌نامه‌ها، بطور کامل محاسبه و به دقت رعايت شده است. که در اين راستا طبق طراحي‌هاي به عمل آمده 4000 متر مکعب بتون و تعداد 2500 انکر مجموعا به طول بيش از 50 کيلومتر با صرف هزينه‌هاي چند ميليارد توماني جهت تحکيم ديواره گود بکار رفته است.
علاوه بر اين، کنترل روزانه مراحل انجام کار و نمونه‌برداري‌هاي مختلف براي سنجش ميزان مقاومت مصالح و خاک کمک شاياني است تا ميزان حرکت‌ خاک از کنترل کارشناسان مربوطه خارج نشود.

 


به دنبال وقوع يک حادثه فني در پالايشگاه نفت شهيد تندگويان تهران يکي از مهندسان اين پالايشگاه براثر گاز گرفتگي درگذشت.
به گزارش مهر، اين حادثه در زمان انجام يکسري تعميرات فني در راکتورهاي واحد آيزوماکس شمالي پالايشگاه تهران حاصل شد که بروز گازگرفتگي (گاز نيتروژن) منجر به فوت يکي از مهندسان با سابقه اين پالايشگاه نفت شد.شرکت پالايش نفت شهيد تندگويان تهران درباره جزئيات بيشتر از اين حادثه، اعلام کرد: روز جمعه در زمان تعميرات اساسي واحد آيزوماکس (2) مرحوم مهندس قاسم حافظي يکي از کارشناسان خدوم و پرتلاش پالايشگاه شهيد تندگويان به علت ورود به يکي از ظروف واحد که تحت فشار گاز مثبت ازت قرار داشته دچار گازگرفتگي شد که عليرغم تلاش گروه پزشکي مستقر در پالايشگاه نفت، اين کارشناس نفتي فوت شد، هم اکنون علل اين حادثه در حال بررسي است.
گفتني است، پالايشگاه تهران يکي از قديمي‌ترين پالايشگاه‌هاي قديمي نفت ايران است که در سال 1347 با ظرفيت 85 هزار بشکه در روز راه‌اندازي شد.

 


زاينده رود قرباني گرفت
زرين‌شهر - خبرنگار کيهان: دختربچه 4 ساله هنگام بازي در کنار زاينده‌رود، به رودخانه افتاد و غرق شد و تيم‌هاي امداد جمعيت هلال‌احمر لنجان تاکنون موفق به کشف جسد وي نشده‌اند. مادر اين دختر بچه نيز که براي نجات جان دخترش خود را به آب انداخته بود به علت آشنا نبودن با فن شنا دچار خفگي شد اما با تلاش‌هاي امدادگران به زندگي بازگشت.
اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي
ايرنا ـ سمنان: اعضاي بدن افسر وظيفه علي بحريني که در اثر حادثه رانندگي دچار مرگ مغزي شد، با موافقت خانواده‌اش به 2 بيمار نيازمند اهدا شد.
مرحوم بحريني از نخبگان بسيجي سمنان، و داراي مقام‌هاي کشوري بود، و در جشنواره علي‌اکبر نيز عنوان نخست را کسب کرده بود.
مرگ عابر پياده
بابل - خبرنگار کيهان: به گزارش مرکز مديريت و حوادث فوريت‌هاي پزشکي شهرستان بابل يک زن 65 ساله هنگام عبور از جاده کياکلا-بابل در اثر برخورد با خوروي عبوري جان خود را از دست داد.
کشف تجهيزات ماهواره
بابل - خبرنگاران کيهان: ماموران گشت انتظامي شهرستان بابل در حين انجام ماموريت به دو دستگاه خودروي سواري مشکوک شده و پس از توقف مورد بازرسي قرار دادند و مقاديري تجهيزات گيرنده ماهواره را کشف و ضبط کردند. سرنشين خودروها علي‌رغم پيشنهاد رشوه 20 ميليون ريالي به ماموران بازداشت و تحويل مرجع قضايي شدند.

 


معاون پشتيباني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور از دونوبته بودن 20 درصد مدارس کشور خبر داد.
سيدباقر مسلمي در گفت‌وگو با مهر تأکيد کرد: تا 5 سال آينده تمام مدارس تک نوبته خواهند شد.
وي افزود: در حال حاضر 20 درصد مدارس در سطح کشور دو نوبته هستند که اين موضوع به هيچ عنوان با عدالت آموزشي همخواني ندارد و ساخت مدارس بايد تا جايي ادامه پيدا کند که ديگر هيچ مدرسه‌اي به صورت دونوبته نباشد.
وي افزود: البته تا پنج سال گذشته تعداد مدارس دو نوبته به بيش از 40 درصد مي‌رسيد که با همت دولت و خيرين در حال حاضر تنها 20 درصد مدارس دونوبته هستند.
معاون پشتيباني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور درباره ضرورت نوسازي مدارس قديمي توضيح داد: بسياري از مدارس کشور قديمي هستند که بايد پس از پايان عمر مفيد خود تخريب و بازسازي شوند. در حال حاضر مدارس بسياري در سطح کشور به ويژه در تهران وجود دارد که نيازمند تخريب و بازسازي است که اميدواريم در اين حوزه نيز خيرين مدرسه‌ساز حضوري گسترده داشته باشند.

 


خبرگزاري ريانووستي از آتش‌ گرفتن يک فروند هواپيماي مسافري بويينگ 737 در فرودگاه «وونوکوو» مسکو به هنگام نشستن بر باند فرود خبر داد.
به گزارش ايرنا به نقل از ريانووستي، اين حادثه صبح ديروز رخ داد و هواپيماي حادثه ديده که حامل 140 مسافر بود از شهر «استاوروپول» در جنوب روسيه به مقصد پايتخت اين کشور پرواز کرده بود.
اين گزارش حاکي است: هواپيماي مسافربري ياد شده به هنگام فرود در باند فرودگاه «وونوکوو» از ناحيه بال چپ دچار آتش‌سوزي شد و بر اثر اين حادثه چرخ‌هاي هواپيما نيز آسيب ديدند.
گزارش‌هاي مقدماتي حاکي است که اين حادثه به دليل از کار افتادن ترمزهاي هواپيما روي داده است.
برپايه اين گزارش، فعاليت در فرودگاه وونوکوو پس از خارج کردن هواپيماي بويينگ آسيب ديده از باند پرواز از سر گرفته شد.
در بين مسافران هواپيماي حادثه ديده برخي مقام‌هاي روس‌ همچون «آندري رازين» نماينده استان استاوروپول در دوما نيز به چشم مي‌خوردند.
«رازين» در گفت‌وگو با ريانووستي اعلام کرد که هواپيماي حادثه ديده تقريبا با مسافر پر بوده است، اما مسافران به موقع از هواپيما تخليه شده‌اند.تاکنون گزارشي درباره خسارات جاني يا مالي ناشي از اين حادثه منتشر نشده است.

 


به دنبال بارش‌هاي سيل‌آسا و رانش زمين در سواحل جنوبي چين، 55تن کشته و بيش از يک ميليون تن ديگر آواره و بي‌خانمان شدند.
بنابر اعلام مقامات چين، در اين بارش‌ها همچنين 14 تن ديگر مفقود شدند.پايگاه اينترنتي وزارت امور شهري کشور چين اعلام کرد: از روز سه‌شنبه گذشته تاکنون 9 استان در اين کشور گرفتار طوفان، سيل و رانش زمين شده‌اند.
در همين حال روزنامه‌هاي چين گزارش دادند که بر اثر بارش‌هاي سنگين در استان «هونان»، زندگي يک ميليون و 590 هزار نفر از سکنه آن مختل شده و همچنين در پي اين حوادث سه تن در اين استان جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبکه الجزيره، استان ساحلي «گوانگ دونگ» با 36کشته و 10 مفقود، بيشترين تلفات را از اين طوفان داشته و پس از آن، در استان «جيانگ شي» با 6 کشته و چهار مفقود، تلفات و خسارات بر جاي مانده است.
اداره هواشناسي استان «گوانگ دونگ» نسبت به بروز طوفان و جاري شدن سيلاب و گل‌ولاي بيشتر طي روزهاي آينده هشدار داد.

 


در پي برخورد دو قطار در نزديکي شهر «فيرفيلد» در ايالت «کنتيکت» آمريکا، دست‌کم 60 تن مجروح شدند.
در اين سانحه که ساعت 6:10 بعدازظهر به وقت محلي رخ داد، يک دستگاه قطار که از نيويورک عازم شهر فيرفيلد بود، پس از خروج از ريل با قطار ديگري که عازم غرب بود، برخورد کرد که در اين حادثه 60 تن مجروح شدند بنا به گزارشهاي رسيده حال پنج تن از مجروحان، وخيم گزارش شده است.
اين قطار در پي خروج از ريل همچنين با چند دستگاه خودرو برخورد کرد و خسارات سنگيني وارد آورد.
به گزارش ايسنا و به نقل از نيويورک تايمز، در پي سانحه فوق، سازمان راه‌آهن آمريکا موسوم به AmTrak حرکت قطارها بين ايالت بوستون و نيويورک را موقتا به حالت تعليق درآورد.
اداره ملي امنيت حمل و نقل ايالات متحده اعلام کرد: علت اصلي خروج قطار از ريل هنوز به روشني مشخص نشده است اما با اين حال پليس احتمال خرابکاري در اين حادثه را مي‌دهد. در حال حاضر تيمي از کارشناسان براي بررسي علت سانحه به محل اعزام شده‌اند.

 


پليس فرانسه اعلام کرد: جواهراتي به ارزش ميليون‌ها دلار در فستيوال کن فرانسه به سرقت رفتند.
به گزارش ايسنا، در جريان فستيوال کن سارقان موفق شدند جواهراتي را که در چمدان يکي از طلاسازان جواهرسازي «شوپارد سوييس» قرار داشت را به سرقت ببرند.
جواهرسازي «شوپارد سوييس» همه ساله مسئوليت ساخت جواهرات برخي ستاره‌هاي سينما را که در کن شرکت مي‌کنند و همچنين وظيفه ساخت نخل طلاي اين فستيوال را برعهده دارد.
مهمترين شعبه‌هاي شوپارد در شهر کن در نزديکي هتل «مارتينز»، اصلي‌ترين خيابان شهر کن قرار دارد.
درباره ارزش دقيق جواهرات دزديده شده اطلاعات ضدونقيضي در دست است اما پليس فرانسه در تلاش براي کشف جزئيات بيشتر درباره اين سرقت است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10