(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - شماره 20493

حديث دشت عشق
وعده تازه مديران پرسپوليس: کادرفني امروز معرفي مي شود
سرمربي با راي گيري هم انتخاب نشد
شانس برابر مايلي کهن و ابراهيم زاده
اخبار کوتاه از فوتبال
رئيس فدراسيون وزنه برداري در مسکو
تصادف 9 دوچرخه‌سوار استان فارس با کاميون
قوانين کشتي به يک دهه قبل برگشت
2 تايم سه دقيقه‌اي و شمارش مجموع امتيازات
خواندني از ورزش ايران
تصميم عجيب فدراسيون کشتي
همگروهي نوجوانان واليباليست ايران با روسيه، فرانسه، فنلاند و روآندا
خداحافظي آبرومندانه عالميان از رقابت هاي جهاني
آسيايي شدن نماينده بسکتبال کشورمان
   


به ياد بسيجي شهيد «محمود صديقي»
قبولي در دانشگاه!
سال 1346 آن گاه که زمين و زمان در سوگ دردانه رسول خدا(ص) بودند محمود متولد شد. دو روز قبل از تولدش مادر چهل‌ويکمين منبرش را هم رفت و مثل هميشه براي حسين(عليه‌السلام) گريست و براي کودکش دعا کرد. به دنيا که آمد دعاهاي مادر او را ايمن ساخته بود. از کودکي علاقه‌اي مثال‌زدني به امام حسين(عليه‌السلام) داشت و عضو ثابت هيئت خردسالان بني‌فاطمه شد.در پي آموختن که برآمد با پشتکار فراوان قدم در راه کسب دانش گذاشت. پس توانست مدرک ديپلم خود را گرفته و در کنکور شرکت کند. خبر قبولي‌اش در رشته علوم گياهي دانشگاه اصفهان چند روز بعد از شهادتش به خانواده رسيد. او در کنار درس کمک‌رسان پدر در امور اقتصادي هم بود و اوقات خالي از کارش را در مسجد و جلسات قرآن و دعا مي‌گذراند.
شجاعت، خوش‌خلقي و کم‌توقعي از ويژگي‌هاي بارز اخلاقي محمود بود. هنگام حمله خصم پليد به خاک وطن، عشق دفاع از دين و ميهن تمام وجودش را فرا گرفت. عزم ميدان نبرد کرد اما سنش کم بود. پس چندي در پايگاه‌هاي بسيج فعاليت نمود و در سال 1364 با آن که دو برادر ديگرش هم در جبهه بودند راهي جهاد شد و سرانجام در عمليات کربلاي 5 بر اثر اصابت تير به سرش در خاک پاک شلمچه جان به جان‌آفرين تقديم نمود.
بسيجي شهيد «محمود صديقي»، سال 1346 در اصفهان متولد شد و در 19/10/1365 در عمليات کربلاي پنج به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
تکليف نيمکت پرسپوليس در ليگ سيزدهم ديروز هم مشخص نشد، حالا مسئولان اين باشگاه درتازه ترين وعده خود مدعي شده اند که امروز از ميان مايلي کهن و ابراهيم زاده يک نفر را به عنوان سرمربي جديد معرفي مي‌کنند.
جلسه هيئت مديره و کميته فني باشگاه پرسپوليس بعدازظهر ديروز به منظور انتخاب سرمربي جديد اين تيم برگزار شد و درنهايت مقرر شد از ميان مايلي‌کهن و ابراهيم‌زاده يک نفر به عنوان فرد اول کادرفني معرفي شود. حوالي ظهر ديروز بود که از سوي باشگاه پرسپوليس اعلام شد از ميان سه گزينه نهايي ( مايلي کهن، ابراهيم زاده و درخشان ) نام درخشان از ليست خارج شده و از بين مايلي‌کهن و ابراهيم زاده يک نفر به عنوان سرمربي سرخپوشان در ليگ سيزدهم معرفي مي شود. به همين منظور اعضاي هيات مديره بعدازظهر ديروز دور هم نشستند تا به جمع بندي برسند اما در نهايت جلسه آنها نتيجه اي را به همراه نداشت. خبرهاي دريافتي حکايت از آن دارد که در جريان جلسه هيات مديره پرسپوليس ، براي انتخاب سرمربي کار به راي گيري کشيده شده که در آن 5 نفر به ابراهيم‌زاده و 5 نفر به مايلي‌کهن راي داده اند. پس از آنکه با راي گيري سرمربي مشخص نشد، اعضاي هيأت مديره به رويانيان اجازه دادند که تا امروز، فرد مورد نظرش را انتخاب و پس از مشورت با هيئت مديره معرفي کند.
رويانيان عقب نشيني کرد
راي گيري براي انتخاب سرمربي پرسپوليس در حالي انجام شد که روز جمعه رويانيان ابراهيم زاده را به عنوان سرمربي پرسپوليس معرفي کرده بود اما گويا هجمه ايجاد شده مبني بر اينکه او پرسپوليسي نيست، مديرعامل باشگاه را وادار به عقب نشيني کرد. درتاييد اين موضوع بايد عنوان داشت که خبرگزاري فارس نيز مدعي گرديد صبح روز گذشته جلسه اي ميان مديرعامل پرسپوليس و پيشکسوتان اين باشگاه برگزار شد که در آن پيشکسوتان، رويانيان را متقاعد کردند که براي فصل آينده از يک مربي پرسپوليسي استفاده کند. شايد به همين دليل بود که ابراهيم زاده کمي از سرمربيگري پرسپوليس دور و مجددا مايلي کهن به عنوان گزينه نخست معرفي شد.
شانس برابر دو گزينه
پس از جلسه هيات مديره رويانيان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ابراهيم‌زاده و مايلي‌کهن شانس مساوي دارند. مايلي کهن پرسپوليسي است و از مديريت خوبي برخوردار است، البته او اشکالاتي هم دارد. ابراهيم‌زاده هم همين طور، او هم محاسن و معايبي دارد. نهايتا به من اجازه دادند تا ميان اين دو بررسي کنم و نظرم را بگويم. او در ادامه افزود: هيچ کس به من نگفته که چه کسي را انتخاب کن . مايلي کهن را ممکن است وزارتخانه يا بعضي از پيشکسوتان توصيه کرده باشند، اما انصافا به من تکليف نکرده‌اند. مايلي کهن فردي دوست داشتني است. ابراهيم‌زاده هم مربي بزرگي است . انصافا انتخاب ميان آنها سخت است. در حال حاضر به دو گزينه رسيده‌ايم و مي‌دانيم که هواداران دوست دارند هر چه سريع‌تر سرمربي پرسپوليس مشخص شود. ما هم تلاش مي‌کنيم تا امروز سرمربي را انتخاب کنيم.
مايلي کهن: خوشحالم گزينه وزارت ورزش هستم
هر چند که قرار است سرمربي پرسپوليس امروز انتخاب شود اما گمانه زني ها همچنان حکايت از آن دارد که شانس مايلي کهن براي تصدي سمت سرمربيگري پرسپوليس بالاتر از گزينه ديگر است. وي روز گذشته در گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا در خصوص آخرين شرايط خود گفت: من اطلاعي از اين که گزينه نهايي شده‌ام يا نشده‌ام، ندارم و ديروز هم هيچ صحبتي با مسئولان باشگاه انجام نداده‌ام. اگر سرمربي شدم افتخار مي‌کنم و اگر هم نشدم براي کسي که انتخاب شد آرزوي موفقيت خواهم داشت. مايلي‌کهن در واکنش به اين که گفته مي‌شود که شما گزينه وزارت ورزش و جوانان هستيد، گفت: من از اين موضوع هم اطلاعي ندارم . البته اگر اين موضوع صحت داشته باشد از وزارت ورزش و جوانان ممنونم چون در سال‌هاي گذشته هميشه ما جزو کساني بوديم که در راه مسئوليت گرفتنمان در پرسپوليس مقاومت مي‌شد و حالا اگر گزينه باشيم، خب جاي خوشحالي دارد.

 


موافقت عراق با برگزاري ديدار دوستانه در تهران
فدراسيون فوتبال عراق از موافقت خود با برگزاري ديدار دوستانه با ايران در تهران خبر داد. يحيي زغير عضو فدراسيون فوتبال عراق گفت: با برگزاري بازي دوستانه در ايران موافقت کرديم . اين ديدار 27 مي(شش خرداد) در تهران برگزار خواهد شد.پيش از اين قرار بود که اين ديدار در امارات برگزار شود اما اماراتيها از ميزباني انصراف دادند. فدراسيون فوتبال عراق تلاش کرد تا براي جلب نظر فيفا اين ديدار دوستانه را در بغداد برگزار کنند که با مخالفت ايران روبرو شد. نکته جالب توجه اين خبر آنجا بود که روز گذشته دبير فدراسيون فوتبال و مسئول روابط بين الملل فدراسيون برگزاري بازي دوستانه با عراق را قطعي نمي دانستند.
پايان مسابقات پلي‌آف ليگ برتر تا 20 خرداد
دبير فدراسيون فوتبال از پايان مسابقات پلي‌آف ليگ برتر تا 20 خرداد خبر داد.مهدي محمدنبي در حاشيه جلسه دانش‌افزايي مربيان فوتبال در مورد زمان پلي‌آف ليگ برتر با توجه به پرونده تباني گفت: با توجه به اينکه ممکن است برخي به راي کميته انضباطي اعتراض کنند و کميته استيناف هر چه سريع‌تر فعاليتش را در مورد اين پرونده آغاز کند استنباطم اين است که تا 20 خرداد مسابقات پلي‌آف ليگ برتر به پايان رسيده باشد و تا آن تاريخ اين مسابقات برگزار شده باشد.
احتمال جدايي نوري از پرسپوليس
محمد نوري هافبک تيم پرسپوليس در خصوص آخرين شرايط خود گفت: پس از انجام ديدار مقابل عمان که بسيار حساس و مهم است برمي‌گردم تا تکليف نهايي‌ام مشخص شود. سعي مي‌کنم بهترين تصميم را بگيرم باز هم تاکيد مي‌کنم ماندنم در پرسپوليس تنها 5 الي 10 درصد است اتفاق خاصي نيفتاده اما به جايي مي‌روم که هيچ کس تصورش را نکند.
ويسي سرمربي جديد استقلال خوزستان
سرمربي استقلال خوزستان براي فصل بعد ليگ برتر انتخاب شد.، عبدالله ويسي پس از توافق با مديرعامل باشگاه استقلال خوزستان هدايت اين تيم را براي يک فصل بر عهده گرفت. عبدالله ويسي پيش از اين سابقه‌ سرمربيگري در تيم‌هاي صباي قم و پيکان تهران را نيز داشته است.استقلال خوزستان از تيم‌هاي تازه راه يافته به ليگ برتر است که در احکام صادر شده درباره‌ تباني ليگ دسته اول به صورت مستقيم به ليگ برتر راه يافته است.
واگذاري داماش به قوه قضائيه
امير عابديني،مديرعامل داماش،تصميم گرفته است که اين باشگاه را تحويل قوه قضاييه دهد و از سمت خود کناره گيري کند. وي که تلاش زيادي کرد تا يک مشتري براي اين باشگاه پيدا کند موفق به انجام اين کار نشد.عابديني که عضو مجمع عمومي سازمان ليگ حرفه اي است مايل است در سازمان ليگ حرفه اي مشغول فعاليت شود.
تلاش فولاد براي جذب کريمي
سرپرست باشگاه فولاد خوزستان با بيان اينکه حسين فرکي ليست بازيکنان مازاد اين تيم را در اختيار مديرعامل فولاد قرار داده است، گفت: ما دنبال علي کريمي هستيم تا اين بازيکن را براي فصل آينده به خدمت بگيريم.
قلعه نويي دوست دارد در استقلال بماند
پورحيدري مديرفني استقلال در خصوص ماندن يا رفتن قلعه نويي از اين تيم گفت: قلعه‌نويي مسلما علاقه دارد به خاطر اين باشگاه و رفتن به مراحل بالاتر در آسيا در استقلال بماند بنابراين بايد بين مسئولان و باشگاه نشستي برگزار شود تا مسائل را حل کنند.
دست مورينيو از جام کوتاه ماند
آتلتيکومادريد با شکست رئال مادريد به دهمين عنوان قهرماني جام حذفي فوتبال اسپانيا دست پيدا کرد. تيم فوتبال رئال مادريد در 14 سال گذشته و در 25 ديدار مقابل همشهري خود تن به شکست نداده بود اما بامداد ديروز با نتيجه 2 بر يک مقابل اين تيم در ورزشگاه سانتياگو برنابئو مغلوب شد تا به همراه سرمربي خاص خود «ژوزه مورينيو» فصل بدون جامي را پشت سر بگذارد.«کريستيانو رونالدو» در دقيقه 14 با ضربه سر تيم رئال را پيش انداخت اما “ديه‌گو کاستا” در دقيقه 35 گل تساوي را وارد دروازه اين تيم کرد. بازي دو تيم در پايان 90 دقيقه با نتيجه تساوي يک - يک به پايان رسيد و به وقت‌هاي اضافه کشيده شد. “ميراندا” در دقيقه 98 گل برتري آتلتيکو مادريد را وارد دروازه رئال مادريد کرد تا دهمين جام حذفي فوتبال به خانه اين تيم برود.کريستيانو رونالدو در دقيقه 114 با دريافت کارت قرمز مستقيم از زمين اخراج شد تا شب تلخ اين بازيکن و رئال کامل شود.

 


حسين رضازاده، براي حضور در انتخابات فدراسيون جهاني وزنه‌برداري بامداد امروز راهي مسکو شد.
کنگره فدراسيون جهاني وزنه برداري به منظور انتخاب رئيس، دبير، نايب رئيس اول و اعضاي هيات رئيسه، هيات اجرايي و اعضاي کميته‌هاي فني، تحقيقات و پزشکي فردا و پس فردا در مسکو برگزار مي‌شود که حسين رضازاده به عنوان نامزد هيات رئيسه و مصطفي حکمت پور به‌عنوان نامزد کميته تحقيقات فدراسيون جهاني در اين انتخابات حضور خواهند داشت تا شانس خود را براي کسب دو کرسي مهم بين المللي امتحان کنند.

 


9 دوچرخه سوار استان فارس در تمرينات جاده اي خود با يک کاميون تصادف کردند.
عيدي‌زاده رئيس هيات دوچرخه سواري استان فارس با تاييد اين خبر گفت: دوچرخه‌سواران هيات شيراز طبق برنامه روزهاي جمعه تمرينات عمومي و دسته جمعي را در برنامه کاري خود دارند و هميشه يک پاترول با چراغ گردان و يک وانت دوچرخه‌سواران را اسکورت مي‌کنند. در طي 40 ، 50 سالي که هيات دوچرخه‌سواري استان فارس شکل گرفته است، تمرينات جاده اي ما به همين صورت بوده است. اما در روز حادثه راننده کاميون به علت خواب آلودگي به ماشين اسکورت پاترول برخورد کرده و ماشين پاترول به وانت برخورد کرده و وانت وارد گروه دوچرخه‌سواران شد که از ميان 16 رکابزن 9 نفر از آنها دچار آسيب ديدگي‌ شدند که خوشبختانه هشت رکابزن به دليل خراشيدگي‌هاي سطحي به صورت سرپايي مداوا شدند و تنها يک نفر از آنها دچار شکستگي ترقوه شد که ديروز (شنبه) وي نيز از بيمارستان مرخص مي‌شود. بنابراين، اين حادثه خسارت جاني در بر نداشته است و تنها 100 ميليون خسارت مالي بر هيات دوچرخه‌سواري شيراز تحميل شد.

 


قوانين ورزش کشتي پس از کنگره فوق‌العاده‌ فيلا با تغييرات گسترده‌اي روبرو شد.
از جمله تغييرات عمده ايجاد شده، تغيير زمان مسابقه از سه تايم دو دقيقه‌اي به دو تايم سه دقيقه‌اي بوده است. همچنين امتيازات در مجموع شمارش خواهد شد و ديگر برنده کشتي به صورت دو تايم از سه تايم نخواهد بود. به گفته رئيس جديد فيلا اين قوانين از فردا لازم الاجراست و مسابقات جهاني 2013 در بوداپست با قوانين جديد برگزار مي شود. عمده ترين تغييرات ايجاد شده در کشتي آزاد و فرنگي به اين شرح است:1- شمارش امتيازات به صورت مجموع هر دو تايم خواهد بود. 2- زمان کشتي به صورت دو تايم سه دقيقه‌اي خواهد بود. 3- خاک کردن دو امتياز دارد. بيرون رفتن حريف از تشک و پوئن- اخطار تنها يک امتياز خواهد داشت. 4- ضربه فني در کشتي آزاد وقتي خواهد بود که امتياز يک کشتي‌گير به 10 برسد و در کشتي فرنگي اين امتياز 7 خواهد بود.

 


*جواد محجوب جودوکار وزن 100- کيلوگرم تيم ملي که چندي پيش موفق به کسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا شده بود به رقابت‌هاي مسترز روسيه دعوت شد. به همين دليل محجوب روز يکم خرداد‌ماه به مسابقات مسترز روسيه اعزام مي‌شود.هدايت محجوب در مسابقات مسترز را سيدمحمود ميران برعهده خواهد داشت.
*تيم وزنه‌برداري نوجوانان کشورمان با همان ترکيبي که در رقابت‌هاي قهرماني جهان در ازبکستان روي تخته رفت، راهي دوحه قطر مي‌شود تا در رقابت‌هاي قهرماني آسيا شرکت کند.اين رقابت‌ها طي روزهاي 5 تا 12 خردادماه برگزار مي‌شود.اين تيم را جورج زالاي به عنوان سرمربي و داريوش باقري به عنوان مربي همراهي خواهند کرد.سعيد رضازاده، خواهرزاده حسين رضازاده که براي حضور در اين رقابت‌ها به اردوي تيم ملي دعوت شده بود يک بار ديگر قبل از حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي از اردوي تيم ملي خط خورد.
*محمد باقري معتمد که اميدوار بود براي حضور در رقابتهاي تکواندو قهرماني جهان تمرينات خود را با نظر پزشکان آغاز کند حضور در اين مسابقات را از دست داد.با توجه به اينکه اين تکواندوکار ملي پوش بعد از کسب مدال نقره المپيک دوبار پاي خود را به تيغ جراحان سپرده است، پزشکان هنوز به وي اجازه تمرين کردن نداده اند.

 


فدراسيون کشتي با اعلام خبر اعزام يک تيم از ايران به جام ساساري ايتاليا، تصميمي سؤال ‌برانگيز گرفته است.
همين چند وقت پيش بود که فدراسيون جهاني کشتي در کمال ناباوري مهم‌ترين تورنمنت کشتي ما را از فهرست جوايز بزرگ فيلا خارج کرد تا بيش از پيش براي تختي و جامش احساس ترحم کنيم. جامي که سال‌ها با حضور کشتي‌گيران نامدار داخلي و خارجي در سطح مناسبي برگزار مي‌شد، امسال در نازل‌ترين سطح خود و تنها با حضور چند کشتي‌گير درجه چندم خارجي آن هم از کشورهاي گمنام برگزار شد. همين برگزاري بد مسابقات سبب گرديد که مسئولان فيلا جام ساساري ايتاليا را جايگزين جام تختي کنند. حالا از فدراسيون کشتي خبر مي رسد که مسئولان در نظر دارند تيمي را به مسابقات جام ساساري ايتاليا اعزام کنند. حالا پرسشي که مطرح مي شود اين است که چرا کشتي ايران بايد در جامي که نه تنها هيچ اعتباري ندارد بلکه حضور کشتي‌گيران ايران به آن اعتبار مي‌دهد، شرکت کند؟!

 


قرعه کشي رقابتهاي واليبال نوجوانان جهان برگزار شد و تيم ملي واليبال ايران در گروه C اين رقابتها با تيم‌هاي روسيه، فرانسه، فنلاند و روآندا همگروه شد.
رقابتهاي واليبال نوجوانان جهان در سال 2013 با حضور 20 تيم به ميزباني مکزيک برگزار مي‌شود که کميته برگزاري مسابقات با نزديک شدن به زمان شروع آن، قرعه‌کشي مسابقات را انجام داد. اين رقابتها در چهار گروه از 6 تا 16 تيرماه در مکزيک برگزار مي شود. بر اساس قرعه‌کشي انجام شده تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در گروه C مسابقات با تيم‌هاي روسيه، فرانسه، فنلاند و روآندا همگروه شد. در اين رقابتها بعد از پايان دور مقدماتي مسابقات، چهار تيم از هر گروه به مرحله بعد صعود مي‌کنند تا براي رده اول تا شانزدهم به صورت ضربدري به رقابت بپردازند.تيم‌هاي پنجم گروه‌ها هم براي رده هفدهم تا بيستم رقابت مي‌کنند. در مرحله مقدماتي تيم ملي ايران در شهر تيخوانا به مصاف رقباي خود مي‌رود.

 


مرد شماره يک تنيس روي ميز ايران با شکست برابر قهرمان نامدار چيني از گردونه رقابت هاي جهاني کنار رفت، عالميان در شرايطي برابر اين بازيکن چيني تن به شکست داد که حريفش دارنده مدال نقره از سه المپيک متوالي است.
نوشاد عالميان آخرين بازمانده کاروان تنيس روي ميز ايران در پنجاه و دومين دوره رقابتهاي جهاني 2013 پاريس، جمعه شب مقابل وانگ هائو ورزشکار نامدار چين و سيد شماره 3 اين مسابقات قرار گرفت و با قبول شکست برابر نايب قهرمان المپيک 2012 لندن نتوانست به جمع 16 بازيکن برتر جهان راه يابد. نابغه تنيس روي ميز ايران در اين ديدار با نتيجه 4 بر يک نتيجه را به حريف سرشناس خود واگذار کرد.عالميان تنها در گيم چهارم با نتيجه 12 بر 10 برنده شد و در گيم‎هاي اول
( 11 – 7 )، دوم( 11 – 5 )، سوم( 11 – 2 ) و پنجم(11– 3 ) برابر وانگ هائو مغلوب شد. با شکست عالميان پرونده ايران در رقابتهاي جهاني 2013 پاريس بسته شد.وانگ هائو که 24 ماه در صدر رنکينگ جهاني تنيس روي ميز قرار داشت داراي سه مدال نقره مسابقات انفرادي المپيک‌هاي 2004 آتن ، 2008 پکن و 2012 لندن بوده و سه عنوان قهرماني تيمي و انفرادي در رقابت‌هاي جام جهاني را نيز در کارنامه دارد.

 


تيم بسکتبال ماهان اصفهان با نايب قهرماني در باشگاه هاي غرب‌آسيا راهي جام باشگاه‌هاي آسيا شد که در اردن برگزار مي شود.
تيم بسکتبال ماهان اصفهان با کسب پيروزي بر کرخ عراق به مقام نايب قهرماني باشگاه هاي غرب‌آسيا رسيد و سهميه باشگاه هاي آسيا را بدست آورد. ماهاني ها در روز پاياني مسابقه به مصاف کرخ عراق رفتند و 87 بر 66 به پيروزي رسيد اما با توجه به ميانگين گل کمتر نسبت به شانفيل لبنان در رده دوم قرار گرفت. شانفيل لبنان قهرمان شد و پتروشيمي نماينده ايران در مقام سوم قرار گرفت اما به دليل اينکه هر کشور يک سهميه در باشگاه هاي آسيا دارد از صعود به اين رقابت ها بازماند. ماهشهري ها در آخرين ديدار به مصاف الجيش سوريه رفت و با اينکه 105 بر 76 به پيروزي رسيد در جايگاه سوم قرار گرفت و از رسيدن به باشگاه هاي آسيا بازماند تا قهرمان ليگ ايران نتواند در باشگاه هاي آسيا سهمي داشته باشد. نکته جالب توجه اين بود که پس از 13 سال يک تيم شهرستاني از ايران در باشگاه هاي آسيا حاضر مي شود و اين تيم ترکيبي کاملا ايراني داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10