(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - شماره 20493

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فتنه با کدام نقاب برگشت ؟ (يادداشت روز)
آمانو ادعاهايش عليه ايران را دوباره تکرار کرد
لقب (گفت و شنود)
کيهان و خوانندگان
اذعان رسانه‌ها و مقامات آمريکايي: تحريم‌ها در تغيير محاسبات ايران ناکارآمد بوده است
نامه دانشگاهيان به شوراي نگهبان: ارعاب و تهديد برخي‌ها در فرآيند تاييد صلاحيت‌ها تاثير نگذارد
انتخابات ايران آزاد است اما به شرط تأييد اين دو نفر! (خبر ويژه)
اغتشاشگران در دفتر عاليجناب سرخ‌پوش (خبر ويژه)
فيگارو: آمريکا در عراق به ايران باخته است (خبر ويژه)
ستاد موکت شده را باور کنيم يا ريخت و پاش ده‌ها ميليارد توماني را؟ (خبر ويژه)
براي اپوزيسيون بي‌عرضه هاشمي يک فرصت است! (خبر ويژه)
همايش سالانه رزمندگان گردان تخريب 8 سال دفاع مقدس
اعلام اسامي نامزدهاي تاييد شده شوراها حق اعتراض تا اول خرداد
 


انتخابات يک معادله پيچيده با مجموعه‌اي از معلوم‌ها و مجهول‌هاست. تصوير نهايي انتخابات به واسطه فعال شدن يا نشدن طيفي از متغيرها ساخته مي‌شود. انتخابات به يک معنا آميزه‌اي از نفي‌ها و اثبات‌هاست. در همين حال انتخابات در ايران، نوک کوه يخ است که قاعده و عمق آن را مي‌توان در يک 4ضلعي شامل فرهنگ، اقتصاد، سياست داخلي و سياست خارجي رصد کرد. اين 4 متغير از جمله بر سر چهارراه انتخابات به هم مي‌رسند و نفيا يا اثباتا بر ترکيب نهايي معادله انتخابات اثر مي‌گذارند. از يک منظر ديگر انتخابات همان قدر که براي ملت ما مهم است براي رقيبان و دشمنان بين‌المللي ما نيز پراهميت است.
اين اهميت از آن جهت است که ايران بر سر چهارراه تحولات خاورميانه اسلامي قرار گرفته و تاثيرات تعيين‌کننده‌اي بر منطقه به ويژه در 12سال اخير که پروژه خاورميانه جديد و قرن جديد آمريکايي در دست اجرا بود، گذاشته است. ناکامي‌هاي بزرگ آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستي در حد فاصل افغانستان و عراق تا سوريه و لبنان و فلسطين و نگراني‌هايي که اکنون در مصر و بحرين و يمن و عربستان از موج بيداري اسلامي دارند، به يک معنا به ايستادگي و استواري جمهوري اسلامي گره خورده است. نفس همين عزت و اثرگذاري ايران براي جبهه مهاجم غرب هراس‌آفرين است. ايران در يک پويش تاريخي 150 ساله به اين عزت و استقلال رسيده است. از نهضت تحريم تنباکو تا نهضت مشروطه، حرکتي در ايران شکل گرفت تا به حکمراني انگليس در ايران پايان داده شود. اما نهضت مشروطيت به تدريج از اهداف خود تهي شد و سرانجام با کودتاي سوم اسفندماه 1299 به پايان رسيد. رضاخان هرچند با شعار جمهوريت و تجدد روي کار آمد اما کودتاي نيابتي او- که با کودتاي 28 مرداد 1332 بازتوليد شد- شروع بيش از نيم قرن اختناق و ديکتاتوري مطلق در ايران بود. براي 54 سال، حق کمترين انتخاب‌ها از ملت ايران دريغ شد.
رسوب عوارض يک سده نفوذ سياست انگليسي سپس آمريکايي در ايران، حوزه‌اي ‌تيره و تار در پهنه سياست ايران ايجاد کرد که مطابق آن طيف‌هايي از سياستمداران نفوذ و قدرت خويش را مديون حمايت غرب شدند. اين باب خيانت هرچند با وقوع انقلاب اسلامي به ميزان زيادي بسته شد اما روزنه‌هاي آن هرگز مسدود نشد. انقلاب اسلامي خود يک انتخاب بزرگ بود که حق انتخابات ملي را به موازات نفي نفوذ اجنبي به ارمغان آورد. اين واقعيت با منافع نامشروع جريان‌هايي که طفيلي نفوذ بيگانه بودند سر ستيز داشت. آنها اولين معارضان جمهوري اسلامي بودند و به تدريج محافل ديگري که قبح دوپينگ با فشار اجنبي نزد آنها ريخته بود، هم جبهه شدند. جبهه جديد علنا طي 2 دهه اخير و به ويژه چند سال گذشته، بر سر فشار عليه جمهوري اسلامي با غرب به توافق رسيده و از تهديد غرب به عنوان يک ابزار فشار بهره مي‌گيرد. جريان نفاق جديد مخصوصا در دهه اخير با اين جبهه هم‌پوشاني پيدا کرده است. التهاب و آشوبي که 4 سال پيش با دستاويز تقلب در انتخابات ظهور پيدا کرد، حاصل سربازگيري جبهه ضد انقلاب از جريان نفاق جديد بود.
دي ماه و بهمن‌ماه سال 1388 هنگامي که معلوم شد فتنه سبز به زوال مطلق رسيده است، سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب به همراه نمايندگان شبکه فتنه به بررسي اين پرسش مهم پرداختند که چرا پروژه پيچيده با وجود اينکه همه محاسبات آن روي کاغذ دقيق و مطلوب بود، سرانجام به کاريکاتور جنبش تبديل شد و مردم غايبان اصلي اين جنبش فانتزي بودند؟ جواب‌هاي مختلفي به اين پرسش داده شد از جمله اينکه؛ 1- اين پروژه با اعتقادات مردم درگير شد و در حالي که قرار بود با آرايش شبه‌مذهبي و نگراني براي ارزش‌هاي انقلاب به جنگ اسلام و انقلاب برود، در ميانه راه نقاب از چهره آن افتاد و راديکاليسم خشن و پنهان خود را به نمايش گذاشت. 2- اين حرکت عملا يک رويکرد روشنفکرانه بالاشهري و سياسي محض بود که نتوانست با توده‌هاي مردم در پايين شهر و سراسر کشور ارتباط بگيرد و اجتماعي شود. همان زمان گفته شد که «جنبش سبز با معيشت مردم درگير نشد و آنها را درگير خود نکرد.» نتيجه فتنه ناکام اين بود که شبکه پنهان و خاکستري ساخته شده طي 20 سال در انظار عمومي و در بحبوحه آشوبگري و ساختارشکني ضد مذهبي، «تاکسيدرمي» شود. فتنه‌گران نقابدار در حالي که همه چيزشان لو رفته بود، وسط صحنه خيانت خشک‌شان زد. اتفاق نهم دي با نقش‌آفريني خود مردم، حباب جنبش سبز را ترکاند و معلوم کرد که ملت در واقع امر کجا ايستاده‌اند.
4 سال پس از آن ماجرا و در آستانه انتخاباتي ديگر، قرار است همان پروژه با دستياري طيف‌هايي که روي فشار جبهه غرب حساب مي‌کنند، بازسازي شود. جمع‌بندي طراحان فتنه 4 سال پيش اين شد که 1- بايد با شعار اعتدال، روي همه آن يادگاري‌هاي شرم‌آور افراطي‌گري و ساختارشکني را پوشاند. 2- فشار قوي اقتصادي را به زندگي و معيشت ملت ايران بست و درجه آن را چنان افزايش داد که مردم به ستوه بيايند و مقابل حاکميت بايستند. 3- خيانت ماجراجويي و افراطي‌گري را از روي دوش سازمان فتنه برداشت و متقابلا اتهام افراط و ماجراجويي را متوجه جمهوري اسلامي و اصل انقلاب کرد. خيانت‌هاي هم‌پوشان حلقه انحرافي در اين زمينه کمک مهمي به سازمان خارجي و داخلي فتنه بود. با همين تلقي‌ها بود که از نيمه دوم سال 1388 به تدريج برخي مشورت‌ها از سوي دست‌اندرکاران داخلي فتنه سبز به برخي کشورهاي اروپايي و آمريکا داده شد مبني بر اين که تحريم‌هاي اقتصادي را تشديد کنند اما نه به صورت تدريجي که ملت ايران را واکسينه کند بلکه تحريم‌ها بايد شوک ايجاد کند و «فلج‌کننده» باشد. (گزارش لس‌آنجلس‌تايمز) فاز اول اين خيانت بزرگ سه ماه قبل از انتخابات مجلس و در آذر و دي 1390- محرم و صفر- به واسطه به هم ريختن بازار سکه و طلا به اجرا درآمد و فاز دوم آن از تيرماه سال 1391 در حال اجراست تا شايد در انتخابات خرداد 92 اثر بگذارد.
در واقع يک خيانت بزرگ و کم‌نظير، 2 بار در حق ملت ايران به فاصله 4 سال تکرار شده است. يک بار خيانت تلخ کردن جشن مشارکت 40 ميليوني به کام مردم و تهييج دشمن به تشديد فشارها به واسطه ايجاد اغتشاش و عدم تمکين به قانون و بار ديگر به واسطه دادن گراي نقاط ضعف اقتصاد ايران به دشمن. و خائنانه‌تر آن است که همين طيف متهم به خيانت و عقبه تبليغاتي خارجي آنها، آدرس غلط به افکار عمومي بدهند و ادعا کنند که اکسير نجات کشور از چالش‌ها نزد آنان است! آيا ادعاي اعتدال کمترين سازگاري با قانون‌شکني و آشوب‌افکني و خالي کردن دل مردم و ايجاد بحران و تنش دارد؟! اين جا يک موضوع مهم وجود دارد و آن اين که سر انگشتان سازمان فتنه را بايد در صحنه قطع کرد. قطعا بايد همه سليقه‌هاي سياسي به صحنه بيايند و حتما بايد حماسه ملي برپا کرد و تهديد دشمن را به جانب خود وي برگرداند. اما معناي حضور همه سليقه‌ها، راه دادن کساني نيست که در امانت خيانت کردند و در حق مردم خود جفا نمودند و براي کامجويي يا عقده‌گشايي‌هاي شخصي، به قمار با امنيت و منافع ملي پرداختند. بلکه حماسه سياسي اساسا براي روبيدن آثار خيانت و جنايت همين جماعت است. بنابراين نفي و برائت از آنها، اقتضاي انتخابات پاک و سالم و حماسي است. اصلا ازاله شر آنها بخشي از هدف حماسه سياسي و ملي است.
انتخابات 24 خرداد قبل از هر چيز، جنبش و خيزش ملي براي ابراز حيات ملت ايران و بيزاري از اين خيانت بزرگ است. البته مهم است که از ميان نامزدهاي احراز صلاحيت شده، صالح‌ترين آنها انتخاب شود اما در کنار آن موضوع مهم، اعلام برائت و بيزاري از طيف منافقي است که 4 سال پيش بازي جمهوريت و دموکراسي را به هم ريخت و در کف خيابان از خود مردم سيلي خورد و پس از اين دو هزيمت در پاي صندوق و کف خيابان، هوس وزن‌کشي منفي کرد و به تحريم انتخابات مجلس نهم پرداخت و اکنون پس از دادن آدرس تحريم‌هاي فلج‌کننده به دشمن و مشاهده آثار تلخ آن در معيشت مردم، درصدد است نقش «رفيق دزد و شريک قافله»را با هم بازي کند. در چنين موقعيتي دو رسالت مهم بر دوش شوراي نگهبان و همه پيروان انقلاب اسلامي سنگيني مي‌کند. همه آنها که دل در گرو نظام و انقلاب دارند، صرف‌نظر از اين که از کدام نامزد حمايت کنند، مسئوليت دارند در روشنگري و گسترش جنبش ملي «نه به خيانت» نقش‌آفرين باشند. از سوي ديگر شوراي محترم نگهبان مسئوليت دارد مُرّ قانون را درباره همه وابستگان به جريان فتنه و حلقه انحراف (بازوي مکمل و پارسنگ در خدمت فتنه‌گران) به اجرا بگذارند. معناي اين سخن آن است که شوراي نگهبان حق ندارد سر اصول کلي انقلاب و منافع ملي کمترين تخفيفي بدهد. اينجا موقعيتي است که بايد محکم پاي اصول انقلاب و ملت مستضعف و بي‌پناه- که جرم آنها نزد طواغيت دنيا و شيطانک‌هاي داخلي، مطالبه اسلام و عزت و استقلال و عدالت مي‌باشد- ايستاد.
مسئله اين است که طيف‌هاي فتنه‌گر و منحرف پس از فتنه‌انگيزي‌هاي مکرر مي‌خواهند به واسطه گرفتن تاييد شوراي نگهبان، اصطلاحا خود را سفيد کنند و با تاييديه اين شوراي محترم، تمام آن پرونده‌هاي سنگين خيانت را به بايگاني بسپارند. اما حقوق الهي و ملي به مراتب محترم‌تر از اشخاص متنفذ است و با قاطعيت بايد پاي حق و قانون ايستاد و اين موضوع را يکبار براي هميشه با فضيلت دادن به حق، فيصله بخشيد. انتخابات بايد ميدان و مجال مسابقه صاحبان حداقل‌هاي صلاحيت براي انتخاب بهترين‌ها باشد و نه روزنه و بهانه‌اي براي اعتبار پيدا کردن فسادانگيزاني که سزاوار مؤاخذه و مجازاتند. به راستي طيفي که در قافيه شعر تقلب ماندند به چه دليل مجددا بايد در انتخابات راه داد. و به چه دليل بايد به آنها اعتماد کرد که اگر دوباره ناکام انتخابات بودند، مرتکب خيانت تازه‌اي نشوند؟ آنها اصلا براي همين آشوب‌انگيزي و هزينه‌تراشي مي‌آيند و اکنون که چنين است چرا بايد براي قانون‌شکني آنان مجال و مصونيت فراهم کرد؟ مرگ يک بار و شيون يک بار. مردم و نظام 4 سال پيش هزينه برخورد با جريان نفاق را داده‌اند و با اين وصف چرا بايد دوباره از سوراخ فتنه گزيده شوند و دوباره هزينه بدهند؟ آيا آنها کمترين نشانه‌اي از صداقت و ندامت نشان داده‌اند؟
اين حق مردم جفا ديده و نجيب ماست که اين بار انتخاباتي پيراسته از شرارت و مفسده‌جويي بدخواهان داشته باشند و جماعت کجرو در ديگ حماسه آنها موش نيندازند.
محمد ايماني

 


مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بار ديگر مدعي شد که جمهوري اسلامي ايران همکاري لازم را با بازرسان آژانس ندارد.
به گزارش شينهوا، يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي طي سخناني در موسسه روابط بين‌الملل در مسکو مدعي شد: آژانس نمي‌داند آيا برنامه هسته‌اي ايران داراي مقاصد نظامي است يا خير.
وي مدعي شد: آژانس در موارد مختلف از اين که مقامات ايران به بازرسان بين‌المللي اجازه بازرسي از تاسيسات پارچين را نداده‌اند، ابراز نگراني کرده است.
همچنين بنابر گزارش خبرگزاري نووستي، آمانو گفته است: ما مطمئن نيستيم که اطلاعات ارائه شده توسط ايران درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش کاملا صحيح باشد و نمي‌توانيم مطمئن باشيم که ايران از انرژي اتمي تنها براي مقاصد صلح‌آميز استفاده مي‌کند.
ادعاهاي آمانو در حالي مطرح مي‌شود که جمهوري اسلامي ايران طبق مقررات ان.پي.تي نهايت همکاري را با بازرسان آژانس داشته است.
همزمان با ادعاي آمانو، رئيس رژيم صهيونيستي و وزير امور خارجه آلمان نيز بار ديگر ادعاي بي‌اساس خود را درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورمان تکرار کردند.
به گزارش نشنال نيوز، شيمون پرز با بيان اين که «ايران به انتخابات نزديک است» مدعي شد: تحريم ممکن است تاثيرگذار باشد.
وي با اشاره به انتخابات تداوم تحريم و فشار بر ايران را خواستار شد.
رئيس رژيم صهيونيستي که رژيم متبوعش دارنده صدها کلاهک هسته‌اي است، ايران را به تلاش براي ساخت سلاح هسته‌اي متهم و ادعا کرد.
وزير امور خارجه آلمان نيز بدون اشاره به زرادخانه هسته‌اي رژيم صهيونيستي که صلح، امنيت و ثبات در منطقه را تهديد مي‌کند، ايران را به «کارکردن بر روي گزينه تسليحات هسته‌اي» متهم کرد و آن را براي آلمان غيرقابل پذيرش خواند.
به گزارش روزنامه اسرائيلي «جروزالم‌پست»، «ژان ايو لودريان» وزير دفاع فرانسه هم طي سخناني در انديشکده واشنگتن در موضع‌گيري تندي عليه ايران خواستار تحريم‌هاي هرچه بيشتر جامعه جهاني عليه اين کشور شد.
لودريان گفت: «موضع بي‌ثبات ايران در جلوگيري از ادامه برنامه هسته‌اي خود بايد دولت‌هاي آمريکايي و اروپايي را به وضع تحريم‌هاي سنگيني عليه اين رژيم در ماه‌هاي آينده سوق دهد.»

 


گفت: يکي از گروه‌هاي اپوزيسيون به اصلاح‌طلبان پيشنهاد کرده است که با تابلوي جنبش سبز! وارد رقابت‌ انتخاباتي نشوند.
گفتم: ولي با هر تابلويي وارد شوند، مردم آنها را مي‌شناسند و مي‌دانند چه کارنامه سياهي از وابستگي به دشمنان اين مرز‌و بوم دارند.
گفت: پيشنهاد کرده است نام و تابلوي خود را طوري انتخاب کنيد که يادآور هويت اصلاح‌طلبي باشد.
گفتم: يکي از خلفاي بني‌عباس به مشاور خود گفت؛ همه خلفاي قبلي براي خود يک لقب انتخاب کرده بودند، مثل المؤمن بالله، المتوکل‌ علي‌الله و... مشاور او فکري کرد و گفت؛ مناسب‌ترين لقب براي شما «العياذبالله» است.

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* با توصيه‌‌هايي که رهبري در مورد اصل حضور در انتخابات و معيارهايي که براي گزينش اصلح در سخنراني‌‌هاي خويش مطرح مي‌کنند چنانچه همه ما مردم سرلوحه وظيفه خود در امر انتخابات قرار بدهيم پرشورترين و بهترين صحنه انتخابات کشور را ان‌شا‌ءالله رقم خواهيم زد.
بوربور
* بي‌بي‌سي يقينا خط فتنه 88 را دنبال مي‌کند و برخي مردودين فتنه نيز با دادن‌گراهاي متعدد به اين بنگاه شيطاني کمک مي‌کنند. به اين افراد پيشنهاد مي‌کنم در اين سالهاي زندگي، عمر خود را مرتع شيطان قرار ندهند.
محمود نصيري
* از تمامي اصولگرايان درخواست مي‌کنم در صورتي که دل در گرو انقلاب دارند با ائتلاف خود مانع حضور جرياني شوند که 16 سال سکانداري حاکميت ثروت و قدرت را در دست داشتند و دوباره به جاي پيشرفت دچار عقب‌گرد و مرتجع شويم.
حجازي و 3689---0919
* بايد به نامزدي راي دهيم که مطيع صد‌درصد ولايت باشد و بتواند ايران را بدون پرگويي يا عمل‌زدگي از اين پيچ تاريخي به سلامت عبور دهد و ايران را به آن ابرقدرتي و تهديد‌ناپذير شدن برساند. اصولگرايان در اين انتخابات بايد ائتلاف کنند و از تعدد و کثرت بپرهيزند. چرا که تکثر خطر‌آفرين است.
حميد محبتي
* طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از شاخص‌هاي انتخاب يک رئيس‌جمهور ارزشي بودن آنهاست. آيا حمايت از فتنه و فتنه‌گران ضدارزش نيست. ان‌شاءالله شوراي نگهبان بدرستي صلاحيت کانديداها را بررسي کنند زيرا مومن از يک سوراخ دو بار گزيده نمي‌شود.
0043---0918
* صدا و سيما بايد در افشاگري ماهيت اصلي آمريکا در محاصره اقتصادي بي‌رحمانه عليه ملت بزرگ و دين‌مدار ايران کاري علمي انجام بدهد تا حماسه سياسي خلق شود.
3810---0910
* انتظاري که مردم از شوراي محترم نگهبان دارند اين است که در بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري خيلي قاطع افرادي را که ريشه در فتنه و انحراف دارند رد صلاحيت بکند. اگر غير از اين اتفاق بيفتد اشتباه آنان چه بسا جبران ‌ناپذير باشد.
احمدزاده
* بعضي‌ها دانسته يا ندانسته در صدد تطهير فتنه‌گران برآمده‌اند اين افراد ساده‌لوح آخرت خودشان را با شريک شدن در جرائم فتنه‌گران ويران مي‌‌کنند.
6263---0938
* روزنامه شما تيتر کرده که شيرين عبادي اين عامل بيگانه با تجزيه‌طلبان جنوب کشور جلسه گذاشته است. سوال بنده از نيروهاي امنيتي کشور اين است که چرا چنين فردي به راحتي رفت‌وآمد مي‌کند و دائم مشغول توطئه عليه نظام مي‌باشد و کسي کار به کار او ندارد.
حيزاني از اهواز
کيهان: اين افراد در خارج از کشور به سر مي‌برند و ديدارهايشان در کشورهاي غربي صورت مي‌گيرد.
* هر زماني که ارتش و نيروهاي مردمي سوريه موفق مي‌شوند تروريست‌هاي وارداتي مزدور اسرائيل را قلع و قمع کنند بلافاصله بدل‌کاران بين‌المللي راه مي‌افتند و بازيهايي مثل ژنو 1، ژنو 2 و 3 به پا مي‌‌کنند تا بلکه سرعت پيشروي سوريه کند شود و تروريستها تجديد قوا کنند. اين مسائل خدعه است. اين تروريستها در حالي که قدم به قدم شکست مي‌خورند و دستشان به هيچ جا بند نيست چه تجاوزاتي مي‌کنند واي به روزي که به قدرتي در سوريه دست يابند چه خيانتهايي که نخواهند کرد لذا دشمن بايد در خارج از مرزها نابود شود.
مصطفي پوراسدي
* روزنامه‌ها خبر از فروش خاک کشاورزي ايران به کشورهاي قطر و امارات داده بودند. وقتي دولت‌هاي عرب‌ حاشيه‌نشين خليج‌فارس مثل قطر کمر به قتل ما در منطقه بسته‌اند و دستانشان به هر جنايتي آلوده است چرا مسئولين کشورمان اجازه داده‌اند خاک به آن کشورها صادر شود.
عليمرداني
* از قوه قضائيه و مسئولان محترم اين قوه تقاضا داريم در برخورد با اراذل و اوباش جدي‌تر برخورد کنند. در جامعه‌اي که بسيج و نيروي انتظامي پرقدرت داريم چرا بايد افراد لاابالي و زورگو براي زن و بچه مردم ايجاد مزاحمت کنند. امنيت از نان شب براي مردم واجب‌تر است.
يک شهروند
* چرا مسئولان راهنمايي و رانندگي اعلام مي‌کنند نرخ کرايه‌هاي تاکسي نبايد گران شود چون بنزين گران نشده است؟ به نظر شما آيا اين استدلال درست است آيا وقتي تمام نرخ‌ها و قيمتها افزايش مي‌يابد فقط کرايه تاکسي‌ها نبايد گران شود؟
غفاري-راننده تاکسي
* بهمن ماه سال گذشته مجلس تصويب کرد که تمامي پرسنل قراردادي وزارت بهداشت، رسمي يا پيماني شوند اما پس از گذشت چند ماه اعلام شد که اين طرح شامل حال همه نمي‌شود. در صورتي که آموزش و پرورش نيز همزمان چنين طرحي را تصويب کرده و تمامي کارکنان قراردادي خود را پيماني يا به استخدام درآورده است. سؤال ما از مسئولين وزارت بهداشت اين است که چرا نسبت به کارکنان و پرسنل خود، که سالهاست سرگردان و بلاتکليف مي‌باشند، بي‌تفاوت هستند؟ اميدواريم مسئولان محترم به اين خواسته ما توجه ويژه‌اي مبذول فرمايند.
جمعي از پرسنل بيمارستان امام حسين(ع)
* چرا رسانه ملي برنامه دکتر سلام را که آموزشي است حذف کرده و به جاي آن آگهي حلزون و چيپس و پفک پخش مي‌کند!
2723---0912
* در بزرگراه کردستان مسير شمال به جنوب ورودي بزرگراه رسالت يک تابلوي سرعت سنج نصب شده که سرعت مجاز آن 30 کيلومتر نوشته شده است و کنار آن يک دوربين نصب کرده‌اند. و چندين بار است که همکاران ما را به خاطر سرعت 40-50 کيلومتر جريمه مي‌کنند آيا به نظر شما اين سرعت مجاز در اين بزرگراه منطقي است؟
2648---0935
* از مسئولين نظام وظيفه عمومي و رئيس محترم ستاد کل نيروهاي مسلح درخواست مي‌شود تسهيلات بيشتري از حيث کاهش خدمت، افزايش حقوق متاهلين، نزديکي محل خدمت به محل سکونت و... براي سربازان متاهل در نظر بگيرند.
8837---0936
* از شهرداري منطقه 12 مي‌خواهيم به وعده خود در مورد ترسيم تصوير شهيد عبدالله رضوي درخيابان آبمنگل مجاور بزرگراه شهيد محلاتي عمل کند.
8976---0935
پاسخ شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 10/2/1392، با عنوان «ايجاد پايانه خطي از ميدان را‌ه‌آهن به مقاصد ميدان وليعصر(عج‌ا...)، ميدان انقلاب اسلامي، ميدان شوش و نازي‌آباد» به آگاهي مي‌رساند:‌در حال حاضر از ميدان راه‌آهن و پايانه معين به سمت ميادين وليعصر(عج‌ا...) و انقلاب اسلامي خطوط اتوبوسراني برقرار و مبادرت به جابجايي شهروندان محترم مي‌نمايند. ضمن آن که شهرونداني که قصد سفر از ميدان وليعصر(عج‌ا...) به سمت نازي‌آباد را دارند مي‌توانند با اتوبوس‌هاي خط 7 تندرو خود را به ميدان راه‌آهن رسانده و از اتوبوس‌هاي نازي‌آباد استفاده نمايند. ضمنا اتوبوس‌هاي عبوري مسير ميدان ‌راه‌آهن تا ميدان شوش را تحت پوشش خدمت‌رساني قرار مي‌دهند.»

 


در جلسه استماع کميته روابط خارجي سنا با عنوان «سياست آمريکا در قبال ايران» بر ناکارآمدي تحريم‌ها در تغيير محاسبات ايران تأکيد شد.
ديويد کوهن معاون وزير خزانه‌داري آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالي در اين جلسه اظهار داشت: ايران علي‌رغم تحريم‌ها محاسبات راهبردي خود درباره برنامه هسته‌اي را تغيير نداده است.
وي که درباره کارايي تحريم‌ها عليه برنامه هسته‌اي ايران سخن مي‌گفت ادامه داد: علي رغم تلاش‌هاي آمريکا براي انزوا و تحت فشار قرار دادن ايران ما مي‌دانيم که هنوز اقدامات بيشتري براي انجام دادن عليه ايران وجود دارد.
ديويد کوهن در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بارها گفته‌ايم که تهران با يک گزينه روبرو است يعني مي‌تواند به درخواست ما براي کنار گذاشتن برنامه هسته‌اي خود پاسخ مثبت دهد و يا با تحريم‌هاي بيشتر مواجه شود!
وندي‌شرمن معاون امور سياسي وزير امور خارجه آمريکا و نماينده اين کشور در گروه 5+1 نيز در جلسه استماعي سنا به سياست‌هاي واشنگتن در قبال ايران پرداخته و اذعان کرد:تهران در پيشنهادهاي خود محدوديتي براي فعاليت‌هاي هسته‌اي لحاظ نکرده است.
وي سياست‌آمريکا درباره اين موضوع را روشن خوانده و تصريح مي‌کند که آمريکا مصمم است تا مانع از دستيابي ايران به توان هسته‌اي شده و به گفته باراک اوباما، رئيس‌جمهوري اين کشور، واشنگتن بدون شک از همه عناصر قدرت خود براي نيل به اين مقصود استفاده مي‌کند.
شرمن بدون اشاره به همکاري‌هاي ايران با بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تأکيد آژانس بر عدم انحراف ايران به سمت توليد تسليحات هسته‌اي، دليل شک غرب نسبت به برنامه هسته‌اي ايران را پنهان‌کاري ايران به عنوان يکي از اعضاي پيمان منع گسترش هسته‌اي در برنامه خود عنوان مي‌کند.
معاون وزير امور خارجه آمريکا با استناد به گفته‌هاي باراک اوباما گفت: هنوز زمان براي تغيير رويه وجود دارد اما اين زمان، ابدي نيست. مي‌خواهم اين نکته را روشن کنم که آمريکا به دنبال تغيير نظام ايران نيست بلکه تغيير رفتار آن مدنظر آمريکا است.
روزنامه واشنگتن‌پست نيز در گزارشي از اين نشست تأکيد کرد: مقامات کنگره دولت اوباما را براي تشديد اقدامات بر ايران تحت فشار گذاشتند و در عين حال اذعان کردند که حتي تحريم‌هاي شديد سال ميلادي گذشته عليه بانک‌ها و شرکت‌هاي نفتي ايران براي متوقف کردن پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران کافي نبوده است.
گفتني است در ادامه سياست‌هاي خصمانه آمريکا عليه ايران وزارت خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد: دولت واشنگتن فروش طلا به ايراني‌ها را ممنوع مي‌کند.
ديويد کوهن معاون وزير خزانه‌داري آمريکا گفت: آمريکا از تاريخ 1 ژوئيه سال جاري ميلادي برابر با 1 تير ماه 92 تحريم‌‌‌هايي عليه ايران تحميل خواهد کرد که براساس آن، دولت‌ها و شرکت‌هاي خصوصي از فروش طلا به ايران منع مي‌شوند.

 


جمعي از دانشجويان با صدور نامه‌هاي جداگانه‌اي خطاب به شوراي نگهبان، خواستار قاطعيت اين نهاد در بررسي صلاحيت کانديداها شدند و از نامزدها نيز خواستند که به قانون تمکين کنند.
اعضاي کانون دانشگاهيان ايران اسلامي در سراسر کشور طي بيانيه‌اي خطاب به آيت‌الله جنتي دبير و عضو شوراي نگهبان نوشتند؛ شوراي نگهبان با کمال دقت و قدرت، عملکرد قانوني قاطعانه و بدون اغماض خود را در رابطه با احراز صلاحيت‌ نامزدهاي انتخاباتي مطابق با اصل 115 قانون اساسي داشته باشد.
اين بيانيه ادامه مي‌دهد: طبيعي است که آن نهاد در بررسي و احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي تمام ابعاد و جوانب مربوط به اصل مذکور را مدنظر قرار داده و وظيفه خود را با استحکام تمام انجام داده و از فضاسازي و جوسازي برخي افراد و گروه‌ها در مقابل وظايف قانوني خود ابايي نداشته و تحت تاثير هيچ قدرتي قرار نخواهد گرفت.
اعضاي کانون دانشگاهيان ايران اسلامي در سراسر کشور اعلام کردند که انتظار مي‌رود نامزدهاي انتخاباتي که به هر دليلي احراز صلاحيت نشده‌اند، حرمت نهادهاي قانوني کشور و نظام را رعايت کرده، و به راي و نظر شوراي نگهبان برخاسته از قانون اساسي تمکين کرده و با احترام به نظر اين شورا جايگاه آن را حفظ کنند.
به گزارش فارس، بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) نيز طي نامه‌اي به دبير شوراي نگهبان نوشت: «با ثبت‌نام اشخاص متعدد به عنوان کانديداهاي رياست‌جمهوري، چهره‌هاي نام‌آشنايي ديده و شنيده شدند که با ملاک‌هاي اصل 115 قانون اساسي فاصله‌اي دور دارند. دسته‌اي از اين افراد در فتنه پيچيده‌اي که دشمنان داخلي و مزدوران داخلي آنان براي براندازي نظام تدارک ديده بودند نه تنها سکوت ننمودند بلکه با نامه‌ها، سخنان و ايما و اشاره‌هاي خود ساز فتنه را کوک نمودند و آتش آن را شعله‌ور. مردم ايران به اسناد خدشه ناپذير نهادهاي امنيتي دسترسي ندارند؛ اما ما نامه سرگشاده 19 خرداد اين حضرات را در پيش روي خويش داريم. نامه‌اي که با گلايه‌هاي بي‌محابا و تهديدهاي فراوان، خود چراغ سبزي براي فتنه‌گران شد.»
دانشجويان افزودند: « ما به خوبي مي‌دانيم مصلحت جايگاه رفيعي در اسلام دارد. مصلحت‌انديشي موجب مي‌گردد امام معصومين عليه‌السلام براي حفظ کيان اسلام با حاکم جائر صلح نمايد. مصلحت انديشي و جذب حداکثري موجب مي‌گردد تا رهبر جامعه اسلامي از برخي چهره‌هاي حداقلي براي پيشبرد اهداف انقلاب در برخي مناصب بهره ببرد. و از همه مهمتر وجود شرط عدالت و آگاهي به مقتضيات زمان و مسائل روز در فقهاي شوراي نگهبان به طرز آشکاري وجود مصلحت در تصميمات شوراي نگهبان قانون اساسي را نشان مي‌دهد.»
در ادامه اين نامه آمده است: « اما خواسته ملت ايران اين است، نبايد تهديدات و ارعاب افراد ناشايست موجب تغيير فرآيند تائيد صلاحيت‌ها گردد. شوراي نگهبان بايد با اتکا به حمايت قاطع مردم، ملت ايران را در انتخاب گزينه اصلح از ميان صالحان موجود ياري نمايد. ما اعتقاد داريم عدم احراز صلاحيت براي تصدي پست رياست‌جمهوري و خدمت به مردم چيزي از صلاحيت دغدغه مندان خدمت براي اسلام و مسلمين در ساير جايگاه‌ها و مناصب کم نمي‌نمايد.»

 


معاون وزير خارجه آمريکا تلويحا از هاشمي و مشايي جانبداري کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وندي شرمن با انتقاد از «سرکوب سرسختانه در انتخابات ايران» گفت: «احتمالا نامزدهايي هستند که از نظر گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي با ايران، براي ما جذاب‌ترند؛ هر چند پرونده اتمي ايران در دست رهبر اين کشور است و نه هيچ کس ديگر و اوست که حرف آخر را در اين زمينه مي‌زند.»
وي که در کميسيون روابط خارجي سناي آمريکا سخن مي‌گفت، ضمن محکوم کردن «سرکوب سرسختانه» در فرايند انتخابات ايران گفت؛ شوراي نگهبان در ايران، از معيارهايي گنگ و مبهم براي حذف نامزدها استفاده مي‌کند. بدون يک فرايند شفاف، براي ما دشوار است که بگوييم انتخابات ايران آزاد، منصفانه و نماد اراده ايرانيان است.
اين مقام آمريکايي با وجود آن که مدعي بود از هيچ نامزدي حمايت نمي‌کند، گفت: «محافظه‌کاران بسيار مي‌کوشند که مشايي و رفسنجاني را حذف کنند؛ زيرا گمان مي‌کنند که اين دو نفر به اندازه کافي استوار و سرسخت نيستند.»
در همين حال جفري گدمين رئيس پيشين راديو اروپاي آزادي و مدير اجرايي مؤسسه لگاتوم، در فارين پاليسي، نوشت: انتخابات امري خطير است. و از همين روست که وقتي جان کري اخيرا گفت ايران «دولتي انتخابي دارد» و زماني که چاک هيگل، در جلسه بررسي راي اعتماد براي وزارت دفاع آمريکا، ايران را داراي «حکومتي مشروع و انتخابي» دانست، چشم‌ها از حيرت خيره شد. دمکراسي تنها با برگزار کردن انتخابات ميسر نمي‌شود. آري، ايران داراي حکومتي انتخابي‌ است، اما همچنان که جان کري و چاک هيگل هم مي‌دانند، همه انتخابات‌‌ها برابر خلق نشده‌اند!
وي آنگاه در توضيح علت زير سوال بردن انتخابات در ايران نوشت: اکنون شوراي نگهبان تحت امر رهبري شامل 12 نفر از فقها و حقوقدانان، صلاحيت کانديداها را بررسي مي‌کند و احتمالا صلاحيت ليبرال‌ها، مخالفان نظام اسلامي و اصلاح‌طلبان تأييد نخواهد شد. با اين وصف وقتي جان کري و چاک هيگل درباره انتخابات در ايران سخن مي‌گويند به راستي در ذهنشان چه مي‌گذرد؟
از سوي ديگر وب‌سايت راديو فرانسه در تحليلي به قلم «رضا - ت» از همکاران راديو آمريکايي فردا به تحليل سخنان وندي شرمن عليه انتخابات ايران و سرکوب سازمان يافته مخالفان پرداخت و تصريح کرد که براي آنها هاشمي گزينه مطلوب‌تري است چرا که او مي‌تواند روند مذاکرات را به شيوه سالهاي 2003 تا 2005 برگرداند.
اشاره راديو فرانسه به سالهايي است که اصلاح‌طلبان با فشار از سمت دولت و مجلس، از تيم هسته‌اي خواستند تعليق همه برنامه‌هاي هسته‌اي و ماقبل آن را بپذيرند؛ اتفاقي که دو سال و نيم طول کشيد اما غرب به حداقل تعهدات خود پايبندي نشان نداد.

 


يکي از عناصر آشوبگر بازداشتي نکات جالبي درباره مواضع متناقض محافل ضد انقلاب و از جمله خودش نسبت به هاشمي‌رفسنجاني بازگو کرد.
«فواد-ش» در نوشته اي که از سوي پايگاه گويانيوز منتشر شد، ضمن مرور خاطرات خود تصريح مي‌کند که در سال 72 هاشمي را عامل فقر و بدبختي مردم قلمداد مي‌کرد و در سال 76 خوشحال شده از اينکه دوران رياست هاشمي تمام شده است.
او ادامه مي‌دهد: زمستان سال 78 هاشمي کانديداي مجلس شده بود. با «سلطان علي پروين» عکس يادگاري مي‌انداخت. من هم پرسپوليسي دو آتيشه کلي فحش به علي پروين دادم که چرا با «عاليجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. هر روز روزنامه‌ها را در راه برگشت از مدرسه به خانه در اتوبوس مي‌خواندم. به حرفاي بچه‌هاي دبيرستاني گوش مي‌داديم. همه اکبر گنجي مي‌خواندند. مي‌گفتند بايد هاشمي راي نياورد. عاقبت همه هم بهش گفتند‌«آغاسي».
18 تير سال 1380 در سالگرد کوي دانشگاه تهران روبروي درب اصلي کوي شعار مي‌داديم:‌«عاليجناب سرخپوش ما همه گنجي شديم.» و هنوز هاشمي منفور بود. من اين صحنه‌ها را هيجان‌زده ثبت مي‌کردم در ذهنم.وي آنگاه به خطبه‌هاي هاشمي در نمازجمعه 26 تير 1388 اشاره مي‌کند و مي‌نويسد: آن روز شعار مي‌داديم هاشمي هاشمي سکوت کني خائني! من در عمرم نماز نخوانده بودم. آن روز هم نمازي نمادين خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با يک خانم جوان کنار دستم که نمي‌شناختم، دست دادم با خنده قبول باشيد گفتيم. تا ميدان ولي‌عصر رفتيم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خيس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمي با ماست.
«فواد در ادامه با بيان اينکه در جريان اغتشاشات بازداشت شد، خبر مي‌دهد که چند روز پيش از ثبت‌نام هاشمي جزو شماري از روزنامه‌نگاران ]و برخي افراد بازداشت شده[ بوده که در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام به ملاقات هاشمي رفته و با او ملاقات کرده است!

 


يک روزنامه فرانسوي در تحليلي نوشت: عراق از کشور دشمن ايران به دوست ايران تبديل شده و جمهوري اسلامي توسط متحد خود تحريم‌ها را دور مي‌زند.
فيگارو مي‌نويسد: پس از مداخله نظامي آمريکا در عراق، متحدان مذهبي ايران روي کار آمدند. صالحي وزير خارجه ايران در عراق بزرگ شده و به عربي کاملاً مسلط است و از آن سو هوشيارزيباري وزير خارجه عراق با فارسي آشناست چرا که در دوره ديکتاتوري صدام در ايران زندگي مي‌کرد. بي‌شک نفوذ امروز ايران بي‌سابقه است.
فيگارو اضافه کرد: مجازات تحريم‌ها عليه ايران در عراق دور زده مي‌شود. بين‌النهرين سابق به يک منطقه مفيد براي جمهوري اسلامي تبديل شده و براي نمونه، در زمينه بانکي، ايران روابطش را با مؤسسات عراقي افزايش داده است تا از طريق آنها مجازاتهاي بين‌المللي را دور بزند. تاجري که هم با ايران و هم با شيعيان عراقي معامله دارد مي‌گويد «بسياري از شرکتهاي عراقي که در مناقصه‌هاي مربوط به پروژه‌ها در بخشهاي نفتي، ساختمان‌سازي، برق و انرژي شرکت مي‌کنند در اصل شرکتهاي ايراني هستند که فقط ظاهرشان عراقي است.»
فيگارو ادامه مي‌دهد: در چنين شرايطي، تعجب‌برانگيز نيست که در هتلهاي بغداد همواره تاجران ايراني مشاهده مي‌شوند. اين همسايه قوي به دومين طرف تجاري مهم براي عراق تبديل شده است و ايران هر سال حدود 7 ميليارد دلار جنس به عراق صادر مي‌کند. در خيابانهاي شلوغ پايتخت عراق، تاکسيهاي زرد رنگ سايپا (يک مدل اتومبيل ساخت ايران) پديدار شده‌اند. تجارت با عراق کاملاً به نفع ايران است. ايران محصولات ارزان‌قيمت را به طور گسترده به سوي بازار عراق سرازير کرده است. اما ايران صرفاً در مناطق شيعه‌نشين جنوب عراق، که گاه تصاوير خامنه‌اي در آنجا مشهود است، فعال نيست. بلکه در مناطق سني‌نشين الانبار، نيز مشارکت و همکاري دارد.

 


نوچه اسفنديار رحيم مشايي ادعا کرد مشايي از معجزات امام‌خميني و در تراز شهيد همت و باکري و آويني است!
بهمن شريف‌زاده ضمن سخناني در دانشگاه امام خميني قزوين گفت: امام خميني قبل و بعد از انقلاب تغيير داشتند به طوري که قبل از انقلاب عرفان را در محافل خصوصي بيان مي‌کردند ولي پس از انقلاب اين مباحث را در جمع مردم بردند. همت و باکري نيز بصيرت عرفاني خارق‌العاده‌اي داشتند که از معجزات امام خميني(ره) بودند و امروز مي‌توان گفت که مشايي نيز از معجزات امام خميني(ره) است همانطور که همت، باکري و آويني نيز از اين دست معجزات هستند.
در همين حين يکي از حضار به نشانه اعتراض فرياد زد آيا شما شهيدهمت را با مشايي برابر مي‌دانيد؟ که شريف‌زاده در پاسخ گفت: بله.
وي اضافه کرد: مشايي روز گذشته در ستاد انتخاباتي خود در يک ساختمان محقر بر روي يک صندلي که روي آن موکت قرار داشت صحبت کرد و آن فضا را گرما فراگرفته بود و نمي‌توان گفت که مشايي براي تبليغات از بيت‌المال هزينه مي‌کند.
ادعاي سخنراني مشايي در يک ساختمان که زمين آن موکت شده در حالي است که طي يک سال گذشته به بهانه‌هاي مختلف گردشگري و شعر بهاري و جشن هنرمندان و... ده‌ها ميليارد تومان براي تبليغات هنگفت به نفع اسفنديار رحيم‌ مشايي از بيت‌المال هزينه شده است. عملکرد چند سال گذشته مشايي در ميراث فرهنگي، دفتر رئيس‌جمهور و دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز به خيانت وي در امانت و همکاري با مفسدان اقتصادي و فرهنگي و سياسي دلالت مي‌کند. اکنون معلوم شده که وي و حاميان خاصش از طريق بازي با بيت‌المال و ولخرجي‌هاي بي‌حساب درصدد جذب عناصر فرهنگي، اقتصادي و سياسي کاسب براي تبليغات بعدي انتخاباتي بوده‌اند.
با اين اوصاف مشاور چاپلوس مشايي بايد توضيح دهد که آيا شهداي والامقام انقلاب نظير همت و باکري و آويني مدعي دوستي با مردم اسرائيل و مفسدان فرهنگي، اقتصادي و سياسي بوده يا در ضرورت حجاب خدشه کرده و يا از مکتب ايراني+ اومانيسم و پايان دوره اسلامگرايي دم زده‌اند؟!
شايان ذکر است در تداوم نزديکي حلقه انحرافي به جريان فتنه، روزنامه شهروند وابسته به سازمان هلال‌احمر، با صادق زيباکلام مصاحبه کرد و از قول وي نوشت: من اميدوارم صلاحيت آقاي مشايي تأييد شود زيرا رد صلاحيت او نقض اصلي‌ترين رکن مردم‌سالاري است.
2 هفته پيش روزنامه خورشيد وابسته به سازمان تامين اجتماعي که در خدمت حلقه انحرافي فعاليت مي‌کند تصريح و پيش‌بيني کرده بود که حاميان مشايي نهايتا به اردوگاه اصلاح‌طلبان و حاميان خاتمي بپيوندند.
با اين اوصاف جا دارد آقاي شريف‌زاده به سوال ديگري نيز پاسخ دهد و آن اينکه آيا انتشار دو روزنامه از سوي سازمان تأمين‌اجتماعي و هلال‌احمر با هزينه‌هاي هنگفت چند ميلياردي از بيت‌المال صرفا با هدف تبليغ از آقاي مشايي، خيانت و سوءاستفاده و دستبرد به بيت‌المال ملت نيست؟!

 


يک پايگاه اينترنتي ضد انقلاب علت حمايت خود از هاشمي رفسنجاني را توضيح داد.
ايران گلوبال در نوشته‌اي به قلم رضا-ف نوشت: سابقه زشت هاشمي بر کسي پوشيده نيست. اما من با اين وجود به او رأي خواهم داد. من يک سرنگوني خواهم و اگر هرکس ديگري بجز هاشمي کانديد مي‌شد به حمايت از تحريم انتخابات مي‌پرداختم. حمايت از اصلاح‌طلباني مانند خاتمي که هيچ فرصتي را براي کرنش از دست نمي‌دهند و اصلاحاتي که امکان آن وجود ندارد؛ چيزي جز فريبکاري نيست. اما من به هاشمي رأي مي‌دهم تا با تشديد درگيري درون نظام به تحول امکان نفس کشيدن بدهم. مقابله او با حاکميت امري غيرقابل ترديد است.
نويسنده ادامه مي‌دهد: شايد بتوان استدلال کرد که رژيم براي بازارگرمي انتخابات هاشمي را وارد ميدان کرده است. شکي نيست که رژيم خواهان مشارکت مردم در انتخابات است اما اين بدين معنا نيست که رژيم خواستار وارد شدن هاشمي به صحنه است. امروز هنوز معلوم نيست که آقاي هاشمي تأييد صلاحيت شود اما هم تأييد و همچنين عدم تأييد صلاحيت او هر دو براي نظام معضل‌آفرين است. عدم تأييد صلاحيت او براي حاکميت بدون هزينه نخواهد بود. يکي از اين هزينه‌ها همبستگي بيشتر براي مقابله با نظام است. اگر تأييد صلاحيت شود و در انتخابات شکست بخورد؛ مشکل نظام بيشتر خواهد بود. اين شکست ضربه بزرگي به نيروهاي طرفدار هاشمي و اصلاحات وارد خواهد ساخت. هاشمي يا بايد پس از اين شکست به گوشه‌اي خزيده و تحقير روزافزون را تحمل کند و يا بايد به واکنش بپردازد. امکان شکستن رژيم در چنين فضايي بسيار افزايش مي‌يابد. چنين امکان و فرصتي را نبايد از دست داد.
ايران گلوبال در ادامه نوشت: اگر هاشمي پيروز شود؛ بازهم مجبور به مقابله با جناح حاکم است. هاشمي بدون ترديد بايد براي بازپس گرفتن قدرت وارد ميدان شود. عواملي که هاشمي را در هشتاد سالگي وارد صحنه انتخابات کرده است؛ او را وادار به مقابله با جناح حاکميت خواهد کرد. اين فرصت مناسبي براي شکست رژيم است و از همين رو من به هاشمي رأي مي‌دهم تا شدت درگيري را قدرت بخشم تا فرصتي براي مبارزه با رژيم پديد آيد.
نويسنده تصريح مي‌کند: شرکت در اين انتخابات و تقويت هاشمي براي من نه انتخاب ميان «بد و بدتر» بلکه رأي به افزايش تنش در درون رژيم است. حتي اگر پيش‌بيني من خطا بوده و اين تنش به اندازه کافي وسعت نگيرد؛ شکاف ميان رژيم همچنان معضلي براي رژيم خواهد بود(!)
وي خاطرنشان مي‌کند: در شرايطي که خفقان هر روز شدت مي‌پذيرد و برنامه‌اي عملي براي سرنگوني رژيم وجود ندارد؛ من فرصتي چنين را ناديده نمي‌گيرم تا هيچ فرصتي براي سرنگوني رژيم از دست نرود حتي اگر بهاي آن شرکت در انتخابات تقلبي رژيم باشد.
البته بايد به نويسنده اين تحليل گفت، شما رأي بدهيد، عيبي ندارد بميريد و بدهيد!


 


اين دست‌ها روزگاري نه چندان دور سيم‌هاي خاردار را مي چيدند و مين‌ها را کنار مي زدند تا معبري بگشايند به سوي آسمان...و امروز همچون شمعي سوخته، گرم و صميمي دوستان را در آغوش گرفته اند.گرد پيري کم کم دارد روي صورت‌هاي بچه هاي گردان تخريب مي نشيند اما خنده، همان خنده هاست. تخريبچي ها سالي يک بار دور هم جمع مي‌شوند و دست هم را سخت مي فشرند. هيهات که يادشان رود اين دست ها و پاها کجا جا مانده‌اند و چرا .

 


رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه نتايج بررسي صلاحيت‌ کانديداهاي شوراي شهر در هيئت نظارت روز گذشته اعلام ‌شد، گفت: افراد معترض تا اول خرداد براي ارائه شکايت مهلت دارند.
 حسين طلا با اشاره به اينکه احتمالاً هيئت نظارت در چند مرحله نتايج بررسي صلاحيت‌ها را اعلام خواهد کرد، گفت: نتايجي که ديروز اعلام شد، درباره صلاحيت افرادي است که قبلا در هيئت‌هاي اجرايي تاييد شده بودند.
 وي افزود: نتايج بررسي صلاحيت کانديداهاي شوراي شهر از طريق هيئت نظارت بخش و شهرستان به فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها ابلاغ ‌شده است تا به افراد اعلام شود؛ افرادي که اعتراض داشته باشند تا اول خرداد فرصت دارند تا شکايت‌ خود را به طور مکتوب اعلام کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10