(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - شماره 20493

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
نشست بررسي الزامات سياست خارجي دولت يازدهم
تصور گرفتن امتياز با سازش، خطاست
پاي درس علي(ع)
احمدي‌نژاد در همايش ملي روابط عمومي‌ها: اقدامات در برابر تحريم‌ها يک نبرد لحظه‌اي و گسترده است
آغاز توزيع کارت آزمون ارشد دانشگاه آزاد از هفته آينده
دريادار فدوي خبر داد
آمادگي کامل سپاه براي اجراي منويات رهبري در خليج‌فارس
مشاور رسانه‌اي نخست‌وزير عراق: راه‌نجات جهان تمسک به ولايت‌فقيه است
در پژوهشگاه ابن‌سينا محقق شد
توليد کيت ارزيابي سلامت اسپرم
اداي احترام رئيس قوه قضائيه افغانستان به بنيانگذار انقلاب
جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه پيام نور برگزار شد
منابع مصري: قاهره به نشست بين‌المللي دوستان سوريه در تهران دعوت شد
امير عبداللهيان: حکومت بحرين وارد خطوط قرمز مسلمانان شده است
طومار مردم شيعه و سني گنبدکاووس
در محکوميت هتک‌حرمت به صحابه پيامبر اسلام
وزير صنعت، معدن و تجارت: حجم مبادلات تجاري ايران و بنگلادش سه برابر مي‌شود
لهستاني‌ها و عرب‌ها چاي ايران را مي‌خرند
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي: حماسه سياسي خوبي را رقم مي‌زنيم
رئيس سازمان بسيج فرهنگيان کشور: معلمان، افسران جنگ نرم در مبارزه با دشمن هستند
رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور خبر داد
تدوين 7 طرح براي احياي تنها موجود زنده درياچه اروميه
راهيابي تيم رياضي دانشجويان دانشگاه‌صنعتي اصفهان به مسابقات جهاني مجارستان
تگرگ بي‌سابقه در مانه و سملقان به مزارع و باغات و خودروها آسيب رساند
براي نخستين بار در جهان صورت گرفت
ساخت سريع‌ترين سامانه هشدار در مناطق حفاظت‌ شده
کشکولي خبر داد
سوآپ گاز مايع ايران به کشورهاي حاشيه درياي خزر
کم‌تحرکي، سلامت بدن و اسکلت را تهديد مي‌کند
براي شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني
کاروان پياده آذربايجان شرقي عازم مرقد مطهر شد
   


حضرت امام خميني(ره): کسي تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمي‌دانيم. ولي هيهات که خادمان اسلام به ملت خود خيانت کنند.

 


صدور مجوز نمايش فيلم موهن فرانسوي در سينماهاي ايران!
يک فيلم فرانسوي به شيوه‌اي غيرمعمول براي نمايش در سينماهاي کشور، مجوز اکران گرفته است!
به گزارش خبرنگار کيهان، فيلم «گذشته» به کارگرداني «اصغر فرهادي»، با وجود داشتن موضوع و روايتي ضدخانواده با سرعتي شگفت‌انگيز، و خارج از نوبت مجوز اکران در سينماهاي کشور را گرفت!
اين در حالي است که طي 16 سال اخير، همواره فيلم‌هاي باارزش و داراي تعهد اجتماعي و اخلاقي، به سختي اکران شده‌اند و اين گونه فيلم‌ها بايد مدت‌ها در صف بمانند تا نوبت نمايش عمومي بيابند.
جاي سؤال است که وزير ارشاد و مسئولان سينمايي کشور چرا به جاي رفع مشکل اکران فيلم‌هاي ارزشي، همه امکانات خود را بسيج کرده‌اند تا يک فيلم ضدخانواده و غيراخلاقي را که از قضا، محصول فرانسه هم هست و اساسا يک فيلم ايراني محسوب نمي‌شود، در سريع‌ترين زمان ممکن و در بهترين شرايط، امکان اکران بيابد؟!
اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد که اصغر فرهادي، طي سال‌هاي اخير در محافل خارج از کشور رفتارهايي ضدفرهنگي و خلاف شأن يک هنرمند ايراني داشته است.در همين رابطه شنيده شده مدير يکي از موسسه‌هاي توليد و پخش فيلم‌هاي ايراني که از سوابق چندان روشني هم برخوردار نيست سعي کرده تا به هر نحو ممکن مسئولان ذيربط در سازمان سينمايي را به صدور مجوز پخش اين فيلم وادار کند.گفتني است، فيلم فرهادي، به عنوان فيلمي فرانسوي در جشنواره ضدايراني کن حضور يافت.
به نظر مي‌رسد، اقدام سازمان سينمايي در اکران سريع‌السير اين فيلم، نوعي باج دادن به مديريت فرهنگي دولت به سازندگان آن براي جذب افکار عمومي به حمايت از سرکرده حلقه انحرافي در انتخابات پيش رو است.
نمايش فيلم ضدآمريکايي توليد ايران
در لبنان
فيلم سينمايي «خاک و مرجان» به کارگرداني مسعود اطيابي با دوبله عربي در 10 تالار سينمايي لبنان به نمايش درمي‌آيد.
«مسعود اطيابي» کارگردان در گفت‌و‌گو با فارس گفت: ترجمه فيلم در لبنان انجام شده است اين هفته براي نظارت بر کار دوبله عازم لبنان خواهم شد. قرارداد دوبله فيلم «خاک و مرجان» با استوديوي آديو رجيو پروداکشن در لبنان بسته شده است.وي درباره اکران فيلم در سالن‌هاي سينما گفت: فيلم در 10 سالن به نمايش درخواهد آمد. البته دو سالن به صورت زيرنويس پخش خواهد شد زيرا تعدادي از افراد علاقمند هستند که فيلم را به زبان اصلي ببينند.اطيابي در خاتمه افزود: ديانا ابراهيم، مدير دوبلاژ معروف لبناني مديريت دوبلاژ را بر عهده گرفته است و براي دوبله شخصيت‌هاي اصلي فيلم از بازيگران مطرح لبناني بهره خواهيم برد.
«خاک و مرجان» قرار است همزمان در ايران، لبنان و افغانستان اکران عمومي داشته باشد.
تجليل مشاور شيخ ساده‌لوح
از کارگردان صهيونيست!
مشاور فرهنگي (!) شيخ ساده‌لوح با جعليات و دروغ، به تجليل از کارگردان صهيونيست هاليوود پرداخت!
علي معلم مشاور مهدي کروبي در يادداشت مجله زردسينمايي خود، با «مرشد»(!) خواندن استيون اسپيلبرگ فيلم‌ساز صهيونيستي، تاکيد کرد:‌«اسپيلبرگ از معدود چهره‌هاي موفق در پيوند سينماي سرگرمي با انديشه و تفکر و تعهد اجتماعي-اخلاقي و انساني است... ]او[ از معدود فيلم‌سازان جهان است که با تکيه بر معنويت و بهره‌گيري از مشترکات اديان الهي، حوزه اخلاق را در سينما پاس داشته و آثارش بدون بهره‌گيري از عناصر ظاهري جذابيت، مومنانه براي بهروزي و بهزيستي نوع بشر در پناه اعتقادات نجات‌بخش و همزيستي مسالمت‌آميز تلاش کرده است!»اين تعريف و تمجيدهاي عوامانه و عجيب، درباره فيلم‌سازي است که کمپاني تحت مالکيت‌اش هر ساله، به دولت جعلي اسرائيل اعانه پرداخت مي‌کند.
اسپيلبرگ که يک جهود متعصب است، با ساخت فيلم صهيونيستي «فهرست شيندلر»، به تاييد افسانه «هولوکاست» پرداخت و از آن پس، با کمکهاي سازمان‌هاي صهيونيستي به سرعت مدارج مادي را پيمود.
همکاري اسپيلبرگ با جهودان صهيونيست در ساخت فهرست شيندلر تا آنجا بود که از طرف دولت جعلي اسرائيل، يک خاخام بر سر صحنه حضور داشت و هر هفته به همراه سازندگان فيلم، مراسم خاص مذهبي(!) بجا مي‌آورد.
علي معلم که همواره خود را فردي کاملا مطلع و کارشناسي فرهيخته معرفي مي‌کند(!) بعيد است که نسبت به ماهيت اسپيلبرگ و کمپاني و فيلم‌هاي وي اطلاع کافي نداشته باشد.
با اين وصف، اطلاق عناوين و صفاتي مانند «متعهد»، «اخلاقي»، «داراي انديشه»، تلاش در جهت اعتقادات نجات‌بخش و همزيستي مسالمت‌آميز و... براي شخصيت و آثار فردي صهيونيست که علنا در جهت توجيه جنايات اسرائيل قدم برداشته است جاي تأمل جدي دارد!
ناامني در جشنواره فيلم کن
ستاره‌هاي سينما را فراري داد
برگزارکنندگان جشنواره فيلم کن که همواره مدعي بيشترين ميزان امنيت در اين رقابت‌ها هستند امسال با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند؛ از تيراندازي در يکي از برنامه‌هاي جانبي جشنواره گرفته تا سرقت جواهراتي به ارزش يک ميليون دلار.
به گزارش فارس، مردي ناشناس در خلال يک برنامه زنده تلويزيوني که با حضور «کريستفر والتز» و «دنيل اوتيول» در جشنواره فيلم کن در حال ضبط بود دو بار تيراندازي کرد و باعث فرار اين دو بازيگر و آشوب در جشنواره شد.
پس از اين حادثه بادي‌گاردهاي «والتز» و «اوتيول» وارد صحنه شده و اين دو را فراري دادند ولي کمي بعد تهيه‌کنندگان جشنواره اعلام کردند که برنامه‌ها طبق روال معمول ادامه خواهد يافت.پيش از تيراندازي روز گذشته، سرقت يک ميليون دلاري از هتلي در کن نيز در جشنواره امسال جنجال برانگيخته بود.در اين سرقت که صبح روز گذشته از يکي از اتاق‌هاي هتل نووتل انجام شد، چند قطعه جواهر قيمتي با مارک چوپارد وجود داشته است، البته اين جواهرات از ميان کلکسيوني که هر ساله به ستاره‌ها براي شرکت در مراسم فرش قرمز اجاره داده مي‌شد، نبوده است.
البته در گزارش پليس آورده شده که در ميان قطعات ربوده شده، نخل‌طلا نبوده است.

 


در نشست بررسي الزامات سياست خارجي دولت يازدهم که با تلاش جنبش عدالت‌خواه دانشجويي برگزار شد، بازگشت به سياست سازش در مقابل غرب، کاملا به ضرر جمهوري اسلامي ايران ارزيابي شد.
«محمد جمشيدي» عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران 1+5 با بيان اين که آمريکا در دوره‌هاي مختلف دو هدف استراتژيک در قبال ايران داشته است افزود: هدف حداکثري آمريکا تغيير رژيم جمهوري اسلامي و هدف حداقلي تغيير رفتارهاي هويت بخش جمهوري اسلامي ايران بوده است.
وي در ادامه با اشاره به اين که آمريکا به دنبال اين است که ظرفيت نظام جمهوري اسلامي را تهي کند اظهار کرد: آمريکا به دليل ضعف راهبردي خود در منطقه به سمت تعامل با ايران حرکت کرد و اوباما ديپلماسي را اولويت خود قرار داد.
اين استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: ايران هيچ‌گاه بدون منطق وارد مذاکره،‌ تعامل يا تقابل با آمريکا نشده است اما ديپلماسي آمريکا در قبال ايران سيري مستمري نداشته است و آمريکا از ديپلماسي براي کمبود ضعف‌هاي راهبردي خود استفاده مي‌کند.
جمشيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فشار تحريم‌ها اظهار کرد: آمريکا به دنبال اين است که ديپلماسي به نقطه آخر برسد و نقطه آخر ديپلماسي به معناي مذاکره دو جانبه ايران و آمريکاست؛ اما عقل و درايت حکم مي‌کند که ايران وارد اين مذاکرات نشود.
اين عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران هم‌چنين گفت: جريان سازش اکنون مي‌گويد که دنبال درگيري نيست اما بايد بداند که به دنبال حفظ منافع نظام هم نيست. اگر امروز عقب بنشينيم غرب جلوتر مي‌آيد. در دولت اصلاحات هرگاه مذاکره انجام مي‌شود شوراي حکام عليه ايران بيانيه مي‌داد. اگر امروز مقاومت نداشته باشيم تحريم‌ها باقي مي‌ماند و کاهش نمي‌يابد. اين تصور که با سازش مي‌شود امتياز راهبردي گرفت خطاست.
در اين نشست همچنين هادي آجيلي، عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين که موازي‌کاري، روش کار سنتي و نيروهاي انساني وزارت خارجه از چالش‌هاي اصلي وزارت خارجه کشور هستند، اظهار کرد: يکي از مشکلات اساسي در حوزه ديپلماسي تناقض ظاهري بين اهداف وماهيت انقلاب اسلامي و منافع ملي است زيرا انقلاب اسلامي يک پيام است که مرزها، سازمان‌هاي بين‌المللي و حقوق بين‌المللي را نمي‌شناسد اما جمهوري اسلامي داراي مرز است و تعهدات حقوق بين‌المللي را پذيرفته است.
وي افزود: سياست خارجي هم بايد منافع ملي و هم منافع ايدئولوژيک را تامين کند و به همين دليل کار سختي در پيش دارد. نظريه ام‌القراء تا حدودي توانست به اين موضوع کمک کند. اگر کشور ايران به لحاظ اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي در حال پيشرفت باشد و هم‌چنين در حوزه سياست خارجي مقاوم باشد، مي‌تواند الگويي براي کشورهاي دنيا باشد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، اين استاد دانشگاه با اشاره به اين که گفتمان سازش بدترين امتياز براي کشور است اظهار کرد: ديگر کشورها به مقاومت ايران چشم دوخته‌اند و اگر ايران سازش کند کشورهاي ديگر نيز در مقابل زورگويي غرب مقاومت نمي‌کند.

 


اهل امتيازخواهي نباش!
امير‌المومنين علي(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز در آنچه که با مردم مساوي هستي امتيازي ‌خواهي! (و) از اموري که بر همه روشن است، غفلت کني؛ زيرا به هر حال نسبت به آن در برابر مردم مسئولي، و به زودي پرده از کارها يک سو رود، و انتقام ستمديده را از تو باز‌مي‌گيرند.
باد غرورت، جوشش خشمت، تجاوز دستت، تندي زبانت، را در اختيار خود گير، و با پرهيز از شتابزدگي، و فرو خوردن خشم، خود را آرامش ده تا خشم فرو نشيند و اختيار نفس در دست تو باشد.
و تو بر نفس مسلط نخواهي شد مگر با ياد فراوان قيامت، و بازگشت به سوي خدا.
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


رئيس‌جمهور گفت: در بحث تحريم‌ها که عليه کشورمان صورت گرفته، اقداماتي که ما انجام مي‌دهيم در يک نبرد لحظه‌اي و گسترده‌ است.
محمود احمدي‌نژاد در پنجمين همايش ملي روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي و سومين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن اجلاس سران، با اشاره به پيشرفت‌هاي کشور در عرصه ارتباطات گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم تاکنون 28 ميليون نامه دريافت و 10 ميليون ارتباط با مردم انجام شده است و به طور روزانه پنج‌هزار و 500 ارتباط مردمي برقرار مي‌شود؛ البته نه به اين صورت که صددرصد آنها انجام شده باشد، اما 73درصد مشکلات مردم برطرف شده و بخشي از آن هم در اختيار ما نيست و مشکلات قضايي يا قانوني است.
رئيس‌جمهور همچنين اظهار داشت: در هفت سال اخير اميد به زندگي در کشور ما به ميزان بيش از دو سال بيشتر شده است.
احمدي‌نژاد گفت: برخي با کوته‌بيني مشکلاتي به وجود مي‌آورند که نمي‌گذارند ما کار انجام دهيم. ما بايد به جلوتر از چيزهايي که هست بينديشيم و گرنه موجوديتمان به خطر مي‌افتد. ما بايد حرف متعالي را که داريم به گوش همه مردم جهان برسانيم.
رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش برخي رسانه‌ها براي بزرگ نشان دادن مشکلات کشور خاطر نشان کرد: برخي مسائل را نمي‌شود گفت. به طور مثال در بحث تحريم‌ها که عليه کشورمان صورت گرفته، اقداماتي که ما انجام مي‌دهيم در يک نبرد لحظه‌اي و گسترده است. يک تراکنش بانکي که به نفع ما انجام مي‌شود بلافاصله آنها واکنش نشان مي‌دهند و اين به خاطر گستردگي ارتباطات است.
وي با انتقاد از فضاي رسانه‌اي موجود، گفت: متاسفانه وضعيت به گونه‌اي است که کسي که مسئول ايجاد نابساماني‌هاست از موضع طلبکارانه سخن مي‌گويد و بزرگترين بدهکاران مالياتي بانکي، حق به جانب بوده و طلبکار هستند که اين شرايط نيازمند اطلاع‌رساني به روز و دقيق لازم است.

 


آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد 92 طي روزهاي نهم، دهم و يازدهم خردادماه برگزار مي‌شود.
به گزارش ايسنا، توزيع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از هفته آينده آغاز مي‌شود.
پيش از اين دکتر ناصر اقبالي رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفته بود: حدود 70 هزار نفر در اين دوره از آزمون پذيرفته مي‌شوند.
اقبالي با اشاره به افزايش 49 درصدي رشته محل‌هاي آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اظهار کرده بود:‌ در آزمون امسال تعداد رشته محل‌ها از 2155 در سال گذشته به 3220 رشته محل در سال جاري افزايش يافته است.
رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درباره نحوه گزينش داوطلبان در آزمون کارشناسي ارشد اين دانشگاه، گفته بود: ملاک گزينش داوطلبان، نمره کل آزمون است.

 


فرمانده نيروي دريايي سپاه اعلام کرد: براي اجراي منويات فرمانده معظم کل قوا و پيگيري منافع نظام اسلامي در حوزه خليج‌فارس و تنگه‌‌هرمز آمادگي کامل داريم.
به گزارش روابط عمومي منطقه پنجم ندسا، دريادار علي فدوي در جريان ديدار از منطقه پنجم دريايي و جزاير نازعات، با رزمندگان دريادل منطقه و خانواده‌هاي آنان به طور جداگانه ديدار و گفت‌وگو کرد.
وي در اجتماع کارکنان ستاد منطقه پنجم دريايي با اشاره به اقتدار و توانمندي ايجاد شده در حوزه خليج‌فارس و تنگه هرمز براي صيانت و پاسداري از حريم و منافع جمهوري اسلامي ايران در منطقه و تحقق منويات مقام معظم رهبري، اظهار داشت: شکل‌گيري و استقرار اين توانمندي و اقتدار مرهون مجاهدت و تلاش‌هاي يکايک رزمندگان و فرماندهان مومن و خستگي‌ناپذير است و اگر نبود اين همت و مجاهدت، دستيابي به چنين امکان مهم و ارزشمندي غيرممکن بود.
فدوي خاطرنشان کرد: ما پاسداريم و پاسداري از انقلاب اسلامي عهد و تکليف ماست و تا آخر بر سر اين عهد و پيمان ايستاده‌ايم و معتقديم که بالاتر از همه ادوات و تجهيزات و ساز‌وبرگ نظامي، اين ايمان و باور عجين شده با پوست و خون رزمندگان ما است که مهمترين عامل تعيين‌کننده است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه تاکيد کرد: نيروي دريايي مقتدر ما در خليج‌فارس و تنگه هرمز يکي از بازوان قدرتمند ملت و نظام اسلامي براي مقابله با تهديدات و زياده‌خواهي متجاوزان و بدخواهان است.
وي افزود: در سايه لطف و عنايت خدا، فرزندان ملت قهرمان ايران در نيروي دريايي سپاه به سطح اطمينان بخشي از آمادگي دست پيدا کرده‌اند و تلاش‌ها براي دستيابي به بالاترين سطح ممکن ادامه دارد و امروز به جرأت مي‌توانيم بگوييم که براي اجراي منويات مقام عظماي ولايت و پيگيري منافع نظام اسلامي در حوزه خليج‌فارس و تنگه هرمز آمادگي کامل داريم.
وي تصريح کرد:‌دشمن ما هزينه و منفعت را دنبال مي‌کند، حسابگر است که کجا اقدام کند تا فايده‌اش بيشتر از هزينه‌اش باشد و افزايش توانمندي ايران به دشمن اين اطمينان را داده که اقدام نظامي عليه ايران هزينه آن بيشتر از فايده‌اش است.
فدوي با اشاره به ناتواني آمريکا در اقدام نظامي عليه ايران اظهار داشت: آمريکا رسما در دکترين آينده خود اعلام کرده تحت هيچ شرايطي قصد اقدام نظامي عليه کشورمان را ندارد و به اين علت روبه تحريم‌هاي اقتصادي و نفتي آورده است. فرمانده نيروي دريايي سپاه عدم موضع‌گيري سپاه نسبت به کانديداهاي انتخاباتي را از تاکيدات امام راحل و مقام معظم رهبري دانست و تاکيد کرد: مسلما مجموعه‌هاي مختلف نيروهاي مسلح و سپاه «له» و «عليه» کسي موضع‌گيري نمي‌کنند.
فدوي اظهار داشت: موضوع انتخاب اصلح موضوعي مجموعه‌اي نيست، بلکه تکليفي شخصي و شرعي است.
وي با قياس شرايط حال حاضر جزيره ابوموسي با سال 68 افزود: همه روندهاي انقلاب اسلامي روبه جلوست و اين پيشرفت جزيره ابوموسي مصداق کاملي بر اين موضوع است.

 


مشاور امور رسانه‌اي نوري‌مالکي، راه برون رفت از وضعيت کنوني دنيا را تمسک به ولايت‌فقيه عنوان کرد.
«حيدر اللامي» مشاور امور رسانه‌اي دفتر «نوري‌المالکي» نخست‌وزير عراق در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به تجاوز رژيم صهيونيستي به خاک سوريه تأکيد کرد: تجاوز به سوريه و دخالت دراين کشور توسط آمريکا و متحدانش به شکل هدفمند برنامه‌ريزي شده است. اردوگاه آمريکا و رژيم صهيونيستي و اروپاي‌غربي و کشورهاي عربي حوزه‌ خليج‌فارس و نيز ترکيه در پي آن هستند که به محور اسلام واقعي که محور مقاومت است ضربه وارد کنند.
وي افزود: محور مقاومت همان کشورهايي هستند که پايگاه اسلام واقعي هستند به همين دليل اين اردوگاه در ابتدا خواست که به عراق و لبنان از داخل ضربه وارد کند اما نتوانست و اين کار را در سوريه کرد و از داخل به سوريه ضربه وارد کرد. به همين دليل اسلام واقعي لبنان مقاوم، سوريه مقاوم، عراق مقاوم و ايران مقاوم خطر واقعي براي اين اردوگاه شر است. همين اردوگاه را امام خميني رحمهًْ‌الله عليه، دشمن ملتها، برانگيزاننده جنگها و شيطان بزرگ معرفي کرد، امام راحل همچنين رژيم صهيونيستي را غده سرطاني معرفي کرد که بايد از بين برود. به همين دليل بايد بگويم که سوريه باقي مي‌ماند، بشاراسد باقي مي‌ماند، مقاومت نيز باقي مي‌ماند، و اين مقاومت اسلامي است که عليه اين دشمنان و اردوگاه شر به پا مي‌خيزد و همان‌طور که امام خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ايران در کنفرانس اخير بيداري اسلامي گفت: «مقاومت تنها راه خروج از تونلي است که جهان در آن گرفتار شده است». اسرائيل و آمريکا مي‌خواهند که همه تسليم آنها شوند اما چنين چيزي رخ نخواهد داد.
يا پيروزي يا شهادت
اللامي در مورد سخنان سيدحسن نصرالله درباره آزادي بلندي‌هاي جولان توسط محور مقاومت گفت: اسلام واقعي در کشورهاي ايران، عراق، سوريه و لبنان، کشورهاي محور مقاومت است، و سخنان سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله کاملا روشن است و آن هم اين است که بلندي‌هاي جولان بايد آزاد شود. اين چيزي است که ما به عنوان بخشي از مقاومت در مسير آن هستيم. ما همان‌طور که با امام خميني رحمهًْ‌الله عليه عهد بسته بوديم اکنون نيز با امام خامنه‌اي رهبر بزرگ عهد مي‌بنديم که در راه «پيروزي يا شهادت» گام برمي‌داريم و ان‌شاءالله پيروزي را با چشمهاي خود مي‌بينيم و راه را براي نسلهاي آينده باز مي‌کنيم، ان‌شاءالله.
وي تصريح کرد: ما در راه امام خميني و امام خامنه‌اي هستيم و سيدحسن نصرالله امتداد اين رهبران بزرگ است. ان‌شاءالله پيروزي در راه است و همان‌طور که سيدحسن نصرالله در سخنراني قبل و سخنراني‌هاي اخير خود گفت پيروزي در راه است و رژيم صهيونيستي نيز رو به زوال و نابودي است.
تمسک مسلمانان به ولايت‌فقيه
اللامي با تأکيد بر اتحاد مسلمانان جهان تحت لواي ولايت‌فقيه خاطر نشان کرد: من مي‌خواهم به همه مسلمانان در سراسر جهان و به ويژه به مردم کشورهاي عربي و به خصوص برادرانم در عراق بگويم که ما بايد تحت لواي ولايت‌فقيه امام خامنه‌اي متحد شويم. زيرا اين راه، راه خدا و آل‌محمد صلي‌الله عليه و آله و سلم است و راه نجات از وضعيت کنوني حاکم بر جهان است. امام خامنه‌اي نماينده واقعي و به حق امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه الشريف است. به همين دليل من از همه برادران مسلمانم در سراسر جهان مي‌خواهم که تحت لواي امام سيدعلي خامنه‌اي رهبر بزرگ و ولايت فقيه متحد شويم زيرا ايشان امتداد محمد و آل‌محمد صلوات‌الله عليهم اجمعين هستند.

 


به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه فن‌آوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي- ابن سينا، کيت ارزيابي شکست DNA اسپرم براي تسهيل در ارزيابي تکميل باروري مردان محقق شد.
براساس اين گزارش تاکنون روش‌هاي مختلفي جهت ارزيابي سلامت DNA اسپرم ارائه شده است ولي بيشتر آنها به دليل نياز به تجهيزات پيشرفته و زمانبر بودن، با صرف هزينه‌هاي بالا قابل انجام است.
در اين گزارش آمده است: از مشخصه‌هاي اين کيت در مقايسه با مشابه خارجي آن، ارزان و مقرون به صرفه بودن و کارايي بالاي آن است.
رئيس پژوهشگاه فن‌آوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي- ابن سينا با اشاره به اينکه اطمينان از سلامت DNA اسپرم يکي از موارد مهم در فرآيند باروري تخمک و تداوم تکامل جنين و موفقيت روش‌هاي کمک باروري است افزود: عوامل مختلف محيطي از جمله استرس، با افزايش شکست DNA باعث کاهش قدرت باروري اسپرم و در نتيجه عدم موفقيت روش‌هاي کمک باروري مي‌شوند. به همين سبب ارزيابي ميزان شکست DNA اسپرم از يک طرف در تعيين قدرت باروري مردان و افزايش موفقيت روش‌هاي کمک باروري و از طرف ديگر ارتقاي سطح سلامت مردان در جامعه اهميت دارد.
دکتر محمدمهدي آخوندي موارد شايع ارزيابي شکست DNA اسپرم را در مواردي مانند مردان مبتلا به ناباروري با علت نامشخص، مبتلا به اوليگوآستنو تراتواسپرمي (OAT)، مردان با سابقه انجام درمان‌هاي ناموفق لقاح خارج رحمي، بررسي کارايي درمان‌هاي دارويي در مردان، مردان خواهان داشتن فرزند به دنبال يک يا چند دوره شيمي درماني، زوج‌هاي داراي سابقه توقف در رشد جنين و زوجين داراي سابقه رشد ضعيف جنين عنوان کرد.
همچنين به گفته وي اين روش در مرداني با سن بالا، زوجين مبتلا به سقط مکرر جنين، مردان مبتلا به واريکوسل، يا مرداني که در تماس با مواد سمي و آلودگي‌هاي محيطي و يا مبتلا به سرطان پيش از شروع شيمي درماني هستند هم بايد جهت بررسي سلامت DNA اسپرم انجام شود.
گفتني است اين کيت آزمايشگاهي امکان ارزيابي سلامت و يا شکست DNA اسپرم را فراهم مي‌آورد.

 


رئيس قوه قضائيه افغانستان پس از ورود به ايران با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره) نسبت به مقام شامخ ايشان اداي احترام کرد.
عبدالسلام عظيمي به همراه هيئتي از مسئولان دستگاه قضايي افغانستان با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره) به مقام شامخ ايشان اداي احترام کرد.
رئيس قوه قضاييه افغانستان با ابراز خرسندي از حضور در ايران در دفتر يادبود مرقد مطهر امام(ره) يادداشتي نوشت. مديرکل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه در اين مراسم هيئت قضايي افغانستان را همراهي کرد.
رئيس قوه قضاييه افغانستان علاوه بر ديدار و گفت‌وگو با رئيس قوه قضاييه و رئيس ديوان عالي کشور، ديدارهاي جداگانه‌اي با وزير دادگستري، دادستان کل کشور و وزير امور خارجه کشورمان خواهد داشت.
آمادگي ايران براي انتقال تجربيات حقوقي و قضايي به نظام قضايي افغانستان
در ديدار رئيس قوه قضاييه افغانستان با آيت الله آملي لاريجاني بر گسترش روابط حقوقي و قضايي دو کشور و افزايش همکاري‌ها به منظور استرداد مجرمان و انتقال محکومان تأکيد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه عصر ديروز در ديدار عبدالسلام عظيمي رئيس قوه قضاييه افغانستان با تأکيد بر سابقه و پيشينه‌ تاريخي، فرهنگي و ديني دو کشور گفت: مشترکات ديني، فرهنگي و تاريخي دو کشور ايران و افغانستان بسيار عميق و ديرينه‌ است و هيچ کدام از کشورهاي سلطه‌گر نمي‌توانند مانعي بر سر راه روابط و مناسبات عميق دو کشور ايجاد کنند. آيت الله آملي لاريجاني تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران براي انتقال تجربيات حقوقي و قضايي خود به نظام قضايي افغانستان آمادگي لازم را دارد.
رئيس قوه قضاييه يکي از ضرورت‌هاي همکاري دو کشور ايران و افغانستان را کاهش تبعات و مشکلات مربوط به قاچاق موادمخدر اعلام کرد و گفت: متأسفانه جمهوري اسلامي ايران در طول ساليان گذشته همواره در خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر بوده و در اين راه مشکلات بسياري را از سر گذرانده و بسياري از جوانان و فرزندان اين کشور در راه مبارزه با موادمخدر شهيد شده‌اند و از اين رو ضروري است که کشور دوست و برادر افغانستان همکاري مناسبي با ايران به منظور کاهش توليد و قاچاق موادمخدر داشته باشد.
در اين ديدار عبدالسلام عظيمي رئيس قوه قضاييه افغانستان با ابراز خشنودي از سفر به جمهوري اسلامي ايران خواستار توسعه همکاري‌هاي دو جانبه به ويژه در زمينه حقوقي و قضايي براساس توافق‌ نامه‌هاي دو کشور شد.

 


مراسم جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه پيام نور در سه مقطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري ديروز در تهران برگزار شد.
به گزارش ايرنا، معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور در اين مراسم گفت: از 41 دانش‌آموخته مقطع کارشناسي، 54 دانش‌آموخته مقطع کارشناسي ارشد و پنج نفر از دانشجويان دکتري تقدير به عمل آمد.
«عليرضا اژدر» افزود: 38 نفر از دانش‌آموختگان مقطع کارشناسي زن و سه نفر از آنها مرد بودند و بالاترين معدل در مقطع کارشناسي، 14/19 مربوط به يکي از دانش‌آموختگان در رشته مديريت بازرگاني مرکز ساري بود.
وي اظهار داشت: 41 نفر از دانش‌آموختگان مورد تقدير مقطع ارشد خانم و 13نفر آقا بودند. همچنين بالاترين معدل 35/19 مربوط به يکي از دانش‌آموختگان رشته مديريت استراتژيک مرکز ساري بود.
معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور نيز گفت: همچنين دو نفر از دانشجويان مقطع دکتري خانم و سه نفر آقا بودند و بالاترين معدل کسب شده در اين دوره دکتري مربوط به رشته آموزش از راه دور استان تهران با معدل 45/19 بود.
اژدر در مورد ميانگين معدل‌هاي کسب شده دانش‌آموختگان برتر که ديروز از آنها تقدير به عمل آمد، اظهار داشت: بر اين اساس ميانگين معدل در مقطع دکتري 19، در مقطع کارشناسي ارشد 90/17 و در مقطع کارشناسي 95/17 است.
معاون فرهنگي دانشگاه پيام نور بيشترين دانش‌آموختگان رتبه‌هاي برتر را مربوط به استان تهران با 37 دانشجو اعلام کرد و گفت: پس از آن خراسان رضوي و همچنين آذربايجان‌شرقي و مازندران در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

 


مسئولان وزارت امور خارجه مصر اعلام کردند که قاهره دعوتنامه‌اي را از ايران براي حضور در نشست بين‌المللي در خصوص سوريه که قرار است اواخر ماه جاري ميلادي در تهران برگزار شود، دريافت کرده است.
به گفته اين منابع، مجتبي اماني، رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره دعوتنامه حضور در اين نشست را به مسئولان مصري تحويل داده است.
الجزيره به نقل از اين منابع خبر داد: اماني به جزييات اين مسئله که چه کشورهايي به اين نشست دعوت شده‌اند، اشاره‌اي نکرد اما گفت که سطح و ميزان مشارکت در اين نشست بين‌المللي بسيار بالا خواهد بود. از وزيران خارجه و مسئولان کشورهاي زيادي براي حضور در اين نشست در چارچوب يافتن راه‌حلي براي مسئله سوريه، دعوت شده است و اين کشورها نقش مهمي در همکاري براي يافتن راه‌حل در اين مسئله دارند.
مصر در کنفرانس ديگري که 21 ماه مي از سوي حاميان معارضان سوري در اردن برگزار مي‌شود، حضور خواهد يافت.
به گزارش ايسنا، علي‌اکبر صالحي در حاشيه جلسات هيئت دولت در مورد اجلاس دوستان سوريه در تهران گفت: ما از تعدادي از کشورها دعوت کرده‌ايم که در اين اجلاس حضور پيدا کنند و ان‌شاءالله طبق برنامه‌ريزي انجام شده اين اجلاس 8 خرداد برگزار مي‌شود و اميدواريم تعداد قابل توجهي از مسئولان کشورهاي مختلف در اين اجلاس شرکت کنند.

 


معاون وزيرخارجه کشورمان در واکنش به حمله نيروهاي لباس شخصي به منزل يکي از رهبران شيعه در بحرين نسبت به عواقب اين اقدام هشدار داد.
امير عبداللهيان در واکنش به حمله نيروهاي مسلح و لباس شخصي‌هاي منسوب به حکومت آل‌خليفه به منزل آيت‌الله عيسي قاسم از رهبران بزرگ تشيع، ضمن محکوميت قوي اين اقدام ناشايست نسبت به عواقب آن هشدار داد و افزود: برخي طرفها در حکومت بحرين وارد خطوط قرمز جهان اسلام و تشيع شده‌اند و اگر از اين اقدام ناشايست عذرخواهي نکند بايد در انتظار واکنشي غيرقابل انتظار باشند.
وي اهانت به بيت آيت‌الله عيسي قاسم روحاني عاليرتبه بحرين را موضوعي فراتر از مسائل داخلي بحرين و مرتبط با جهان اسلام خواند.

 


گنبد کاووس- خبرنگار کيهان:
مردم شيعه و سني و همچنين اصناف و بازاريان گنبدکاووس تخريب بارگاه حجربن‌عدي را محکوم کردند.
مردم شيعه و سني گنبدکاووس با امضاي طوماري نبش قبر صحابه را محکوم کردند. در اين طومار آمده است: امروز دشمن با بيداري اسلامي و وحدت امت اسلام، احساس خطر به نابودي خود مي‌بيند و دست به چنين جنايتي مي‌زند که در تاريخ بي‌سابقه بوده است.
همچنين اصناف و بازاريان شهرستان گنبدکاووس با اجتماع در مسجد هاشمي اين شهر تخريب بارگاه حجر‌بن عدي و آتش زدن مرقد جعفر بن‌ابيطالب دو يار پيامبر گرامي اسلام توسط وهابيون تکفيري را محکوم کردند.
در اين تجمعات مردم شيعه و سني و اصناف و بازاريان با شعارهاي مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر وهابي، خشم و انزجار خودشان را از اين اقدام وهابيون اعلام کردند.

 


وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس توافقات انجام شده در سفر به بنگلادش مقرر شد 100 ميليون دلار مبادلات تجاري افزايش يابد.
«مهدي غضنفري» روز جمعه پس از توقفي کوتاه در فرودگاه زاهدان و نشست با استاندار سيستان و بلوچستان و رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: سفر به بنگلادش در قالب کميسيون مشترک انجام شد که خوشبختانه نتايج بسيار خوبي نيز داشت.
وي بيان کرد: در بنگلادش چند پروژه تعريف و مشخص شد که پيمانکاران ايراني انجام دهند که از آن جمله در حوزه ريل‌سازي، راه‌آهن، واگن‌سازي و لوکوموتيو بخشي از کار به پيمانکاران ايراني و بخش ديگر به ساير کشورها سپرده شد.
غضنفري افزود: در خصوص نفت، گاز و پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي نيز مذاکراتي انجام و مقرر شد هيئت تخصصي از حوزه نفت بنگلادش با مقامات وزارت نفت ايران ملاقات و مذاکراتي داشته باشند که آن هم براي بالا بردن حجم تجارت بين دو کشور موثر است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در ديدار با نخست‌وزير بنگلادش پيشنهادات مختلفي از جمله مبادله هيئت‌هايي در خصوص اجرايي شدن دستاوردهاي پنجمين اجلاس کميسيون مشترک ارائه شد که مورد استقبال و موافقت خانم حسينه واجد نخست‌وزير بنگلادش قرار گرفت.
غضنفري در خصوص هشتمين نشست اقتصادي با ويتنام نيز گفت: با وجود تبليغات منفي عليه اقتصاد ايران، مسئولان کشور ويتنام علاقه‌مند به صادرات محصولات توليدي خود از جمله برنج به ايران هستند.
وي افزود: مسئولان ويتنام همچنين تمايل به افزايش صادرات کفش، محصولات نساجي و لوازم موبايل به جمهوري اسلامي ايران را دارند اما نگران انتقال پول بودند که روشهاي جايگزين همانند ساير کشورهايي که با ما مبادله اقتصادي دارند مطرح شد و مورد استقبال نيز قرار گرفت.
وي بيان کرد: ملاقات با رئيس‌جمهور ويتنام بسيار سازنده بود و مقرر شد شيوه جديد همکاري در دستور کار دو طرف قرار گيرد.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
تجار لهستاني براي خريد چاي با کيفيت ايراني اعلام آمادگي کردند.
اين مطلب را رئيس اتحاديه بازرگانان و صادرکنندگان استان گيلان عنوان کرد و اظهار داشت: قرار است هفته آينده گروهي از تجار و بازرگانان لهستاني براي مذاکره و خريد چاي خشک به استان گيلان سفر کنند.
قاسم رضائيان با بيان اينکه سال گذشته 60 تن چاي خشک با کيفيت ايراني به صورت آزمايشي به لهستان صادر شد گفت: ارگانيک بودن و استفاده نشدن از اسانس فرآوري، عامل اصلي استقبال تجار و بازرگانان لهستاني براي خريد چاي خشک ايراني است.
وي همچنين از استقبال تجار هند، مالزي و کشورهاي عربي براي خريد چاي خشک با کيفيت ايراني خبر داد و افزود: بعد از تجار لهستاني قرار است تجار اين کشورها به استان گيلان سفر کنند.
برپايه اين گزارش ايران، هند، سريلانکا، چين، مالزي، ژاپن و ويتنام از کشورهاي مهم توليد چاي در جهان هستند.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر مي‌خواهيم حماسه اقتصادي خوبي داشته باشيم، بايد حماسه سياسي خوبي را رقم بزنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ محمد باقري بنابي در نشست بررسي مسائل و مشکلات واحدهاي صنعتي شهرستان بناب با بيان اين مطلب افزود: کاري کنيم که حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي پرشورتر باشد و شاهد تحقق حماسه سياسي در کشور باشيم.
وي ادامه داد: اگر اين حماسه اتفاق بيفتد و خروجي اين حماسه فردي باشد که به درد کشور بخورد، قطعا حماسه اقتصادي نيز رقم خواهد خورد.
باقري‌بنابي گفت: مردم بايد با بسيج عمومي و با اطلاعات کافي پاي صندوق‌هاي راي بروند و به افرادي که نمي‌شناسيم، نبايد به او راي دهيم.
وي از تمام گروه‌هاي سياسي خواست تا ضمن حفظ حرمت‌ها، از تهمت زدن و افتراگويي به همديگر بپرهيزند.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
رئيس سازمان بسيج فرهنگيان کشور گفت: آموزش و پرورش يکي از نهادهاي تأثيرگذار در انقلاب اسلامي است.
سرهنگ نجيب‌زاده ضمن بيان مطلب فوق در همايش مجمع استاني بسيج فرهنگيان استان زنجان افزود: در دوران دفاع مقدس معلمين نقش بي‌نظيري را ايفا کردند که حاصل آن حضور چشمگير دانش‌آموزان در جبهه‌هاي نبرد با نيروهاي استکبار و تقديم 36 هزار شهيد دانش‌آموز بود.
وي تصريح کرد: معلمان اگر نقش خود را به طور صحيح و کامل انجام دهند هيچ قدرتي توانايي اين را نخواهد داشت که در حوزه جنگ نرم صدمه‌اي بر کشور وارد کند.
نجيب زاده افزود: در اين دوران که جنگ نرم يکي از دغدغه‌هاي ماست، معلمان ما افسران جنگ نرم هستند و دانش‌آموزان همانند سواره نظام‌هايي‌اند که به پيروي از آن‌ها به مبارزه عليه دشمن مي‌پردازند.
وي با بيان اينکه معلمان رأي دهنده نيستند بلکه رأي‌ساز هستند افزود: رأي دادن دو روي يک سکه است، يکي حق و ديگري تکليف بنابراين بايد رئيس جمهوري انتخاب شود که ويژگي‌هايي مانند گفتمان اسلامي،‌ استکبارستيزي،‌متوقف کردن غرب‌گرايي و غرب‌باوري، جرأت مقابله با فساد، ساده‌زيستي، روحيه مردمي، پرهيز از توهين، پرهيز از افشاي اسرار نظام، امانت‌داري، رعايت قوانين، تعامل با سران قوا، توجه به فرهنگ، توسعه و عدالت را با هم دنبال کردن، تفکر بسيجي و توجه به فرمان رهبر راداشته باشد.

 


رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور از تهيه و تدوين هفت پروژه تحقيقاتي در راستاي حفظ و احياي آرتميا اروميانا در درياچه اروميه خبر داد.
دکتر علي نکويي‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در اروميه با بيان اينکه آرتميااروميانا به عنوان تنها موجود درياچه اروميه به شمار مي‌رود اظهار داشت: اين هفت پروژه با هدف حفظ و صيانت از اين موجود زنده است که در قالب سه الي چهار طرح تحقيقاتي تهيه و تدوين به ستاد احياي درياچه اروميه و استانداري ارسال شده است.
وي اعتبار مورد نياز براي اجراي اين پروژه‌ها را 10 ميلياردريال برآورد کرد و گفت: در صورت تخصيص اعتبارات مورد نياز روند اجراي آنها آغاز مي‌شود.
نکويي‌فرد احداث زيستگاه طبيعي در حاشيه درياچه اروميه را از مهمترين اين طرح‌ها برشمرد و اظهار داشت: با احداث اين زيستگاه‌ها ضمن صيانت از جلوگيري از مرگ و مير آرتميااروميانا در درياچه اروميه، بانک ژني اين‌گونه منحصر به فرد در کشور نيز تهيه و تدوين مي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر يک گرم تخم آرتميا در هيچ جاي کشور وجود ندارد افزود: اجراي طرح‌هاي احيا آرتميا اروميانا با توجه به شرايط فعلي اين موجود زنده و درياچه اروميه ضروري است.
وي احداث استخرهاي خاکي در دشت فسندوز براي کشت مصنوعي آرتميا را از ديگر اين طرح‌ها ذکر کرد و گفت: درياچه اروميه يکي از زيستگاه‌هاي اصلي آرتميا در جهان است و ارزش اقتصادي بالايي دارد.
آرتميا تنها موجود زنده درياچه اروميه از خانواده سخت‌پوستان است که مي‌تواند درآب غليظ و شور زندگي و از جلبک‌هاي موجود درياچه تغذيه مي‌کند. اين جاندار شاخص‌ترين موجود زنده درياچه است که غذاي اصلي پرندگان را تشکيل مي‌دهد و بيشترين منبع غذايي براي ماهيان خاوياري است.
با توجه به شرايط بحراني درياچه‌ اروميه اکنون اين موجود زنده نيز نفس‌هاي آخر را مي‌کشد.

 


اصفهان-خبرنگار کيهان:
تيم رياضي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان با کسب يک مدال طلا و 4 نقره ضمن احراز عنوان دوم مسابقات رياضي دانشجويي کشور، به مسابقات جهاني مجارستان راه يافت.
در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات که باحضور 34 تيم دانشجويي متشکل از 170 دانشجو از دانشگاه‌هاي سراسر کشور در دانشگاه سمنان برگزار شد، از تيم دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان تيم دوم اين دوره از مسابقات تجليل شد.
همچنين تيم‌‌هاي رياضي دانشجويي دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و تهران به ترتيب عناوين اول و سوم را به خود اختصاص دادند.
تيم دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان که به سرپرستي دکتر رامين جوادي در اين مسابقات شرکت کرده بود، سجاد بکراني مدال طلا و مهران حسيني، مهران الياسي،‌ غلامرضا اسلامي نصير و نيلوفر پوراحمدي هر يک مدال نقره کسب کردند.
شايان ذکر است، براساس اعلام انجمن رياضي ايران، تيم‌هاي برتر اين دوره از مسابقات در رقابت‌هاي جهاني رياضي که اواخر تير ماه سال جاري در کشور مجارستان برگزار مي‌شود شرکت خواهند کرد.

 


مدير کل مديريت بحران خراسان شمالي گفت: بارش تگرگ در شهرستان مانه و سملقان خساراتي را به اين شهرستان وارد کرد.
غلامرضا عوض‌زاده گفت: اين بارش‌ها که شامگاه جمعه روي داد سبب وارد شدن خسارات به عرصه‌هاي کشاورزي مانه و سملقان شده که اکنون در حال جمع‌بندي سطح اراضي و خسارات وارده هستيم.
وي در گفت‌وگو با فارس گفت: همچنين براثر بارش باران و تگرگ محور روستايي شيرين دره به يالان چي براي ساعاتي مسدود شده که با تلاش‌هاي راهداران، هم اکنون اين محور براي تردد خودروها باز است.
به گفته اين مسئول همچنين تعدادي از افراد که براي ماهيگيري به سد شيرين دره رفته بودند به خاطر بارش‌ها و جاري شدن سيل گرفتار شده که توسط هلال احمر نجات و اسکان يافتند.
به گزارش مهر رئيس ستاد بحران شهرستان مانه و سملقان با تأکيد بر اينکه سيل و تگرگ جمعه شب اين شهرستان خوشبختانه خسارات جاني بر جاي نگذاشته است، افزود: ميزان خسارت در مزارع و باغات بخش مرکزي شهرستان و روستاهاي اطراف آشخانه بالا بوده و در حال حاضر کارشناسان ستاد مديريت بحران شهرستان در حال ارزيابي ميزان خسارات وارده هستند.
فرماندار شهرستان مانه و سملقان تصريح کرد: تمامي دستگاه‌هاي عضو ستاد مديريت بحران اين شهرستان در آماده‌باش کامل هستند و خدمات لازم به مردم ارائه مي‌شود.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
پيشرفته‌ترين سامانه هشدار حوادث در مناطق حفاظت‌شده، براي نخستين بار در جهان توسط 2 مخترع تبريزي طراحي و ساخته شد.
«سيدوحيد صدرالديني» مخترع اين سامانه ديروز به خبرنگار کيهان گفت: در اين سامانه براي هشدار اتوماتيک تيراندازي، حريق، قطع و انتقال درختان در مناطق حفاظت‌شده از پيشرفته‌ترين فناوري آناليز امواج مکانيکي و فرستنده‌هاي راديويي استفاده شده که نمونه مشابه خارجي و داخلي نداشته و براي نخستين بار در ايران به ثبت مي‌رسد.
وي افزود: اين سامانه با 2 کاربرد تشخيص و اعلام تيراندازي و حريق در مناطق حفاظت‌شده طراحي و ساخته شده و در آن مقابله با شکار غيرقانوني و کنترل آتش‌سوزي احتمالي از طريق فرستنده و گيرنده‌هاي مناسب لحاظ شده تا شليک گلوله و بروز حريق در کمترين زمان ممکن شناسايي و اعلام شود.
صدرالديني گفت: در اين طرح، پس از وقوع تيراندازي يا حريق، سيستم در سريع‌ترين زمان ممکن، اطلاعات مربوط به زمان، محل و محدوده دقيق تيراندازي يا حريق را به مرکز کنترل اعلام مي‌کند تا مورد تيراندازي سريعا شناسايي و يا حريق احتمالي خنثي و کنترل شود.
در اجراي اين طرح «افشين جورابچي» با سيدوحيد صدرالديني همکاري داشته است.
اين اختراع در اداره ثبت مالکيت صنعتي کشور به ثبت رسيده و به زودي در مناطق حفاظت شده آذربايجان شرقي نصب و راه‌اندازي مي‌شود.

 


مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تشريح برنامه ايران براي سوآپ گاز مايع در منطقه خزر از آغاز صادرات گازوئيل به افغانستان در سال 92 خبر داد و اعلام کرد: امسال حجم سوآپ فرآورده‌هاي نفتي 30 درصد افزايش مي‌يابد.
مصطفي کشکولي در تشريح مهمترين برنامه‌هاي توسعه تجارت فرآورده‌هاي نفتي ايران در سال جاري، گفت: سوآپ فرآورده‌هاي نفتي شامل: بنزين، گازوئيل و گاز مايع در سال جاري 30 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش مي‌يابد.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تأکيد بر اينکه سال گذشته عمده صادرات فرآورده‌هاي نفتي ايران شامل گازوئيل بود که به کشورهاي عراق و افغانستان صادر شده تصريح کرد: با صادرات متمرکز و اشباع بازارهاي افغانستان انگيزه‌هاي قاچاق فرآورده‌هاي نفتي نيز به طور چشمگيري کاهش مي‌يابد.
اين مقام مسئول همچنين با يادآوري اينکه سال گذشته بيش از 100 هزار تن فرآورده نفتي سوآپ (معاوضه) شد افزود: امسال هم براي افزايش 30 درصدي سوآپ برنامه‌ريزي شده است.
وي در ادامه با بيان اينکه امسال براي نخستين بار ايران براي سوآپ گاز مايع به کشورهاي حاشيه درياي خزر آمادگي خود را اعلام کرده است، تبيين کرد: محموله‌هاي گاز مايع در قالب عمليات سوآپ از پايانه نفتي نکا تحويل و معوض آن در بندرعباس و ماهشهر خليج فارس تحويل مشتريان مي‌شود.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
تغذيه ناصحيح و ناآگاهي مردم بويژه ورزشکاران نسبت به رعايت اصول ايمني در ورزش و کم‌تحرکي، سلامت بدن را تهديد مي‌کند و باعث آسيب به اسکلت بدن مي‌شود.
دبير فدراسيون پزشکي ورزشي کشور با بيان مطلب بالا در اراک گفت: ورزش مستمر موجب حفظ و ارتقاي سلامت انسان شده و احتمال ابتلا به بيماري‌هاي جسمي و رواني را کاهش مي‌دهد.
غلامرضا نوروزي افزود: براي رسيدن به سلامت رواني مناسب و دوري از اين تهديدها، بايد مردم به رشته‌هاي ورزشي بيشتر گرايش پيدا کنند و به صورت منظم در روز تمرين بدني داشته باشند.
وي يادآور شد: با انجام حداقل سه جلسه تمرين ورزشي در هفته سيستم ايمني بدن تقويت شده و باعث افزايش گردش خون در بدن و کاهش بيماري‌هاي مختلف از جمله قلبي و عروقي مي‌شود. سالمندان نيز بايد براي حفظ سلامتي و تندرستي به ورزش بپردازند.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
نوزدهمين کاروان پياده آذربايجان شرقي مرکب از 110 نفر داوطلب عازم مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران شد.
اعضاي کاروان 110 نفره «امام علي(ع)» با رمز «فاطمه‌الزهرا(س)» مسير 750 کيلومتري حرکت خود به سمت مرقد مطهر امام خميني(ره) را در 18 روز طي کرده و پس از پشت سر گذاشتن 59 شهر و روستا و عبور از استان‌هاي آذربايجان شرقي، زنجان، قزوين، کرج و تهران در مراسم‌هاي ويژه بزرگداشت سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي شرکت خواهند کرد.
اعضاي اين کاروان را پدران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان دفاع مقدس، دانشجويان و جمعي از طلاب و بسيجيان تشکيل
مي‌دهند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10