(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - شماره 20494

ماموران کلانتري مسئول دستگيري سربازان غايب و فراري
تشييع باشکوه پيکر آتش‌نشان فداکار
رعد و برق 3کشاورز اهري را راهي بيمارستان کرد
کشف 995 کيلوگرم مواد مخدردر لاي کودهاي حيواني
از سوي وزارت بهداشت اعلام شد
فهرست کالاها و اقدامات آسيب‌رسان به سلامت
اهداي اعضاي بدن دختر5 ساله به 6 بيمار
حوادث کوتاه از کشور
پالتوي 20 ميليوني به قيمت شکار 4 يوزپلنگ
هشدار به مسافران کشورهاي حاشيه خليج‌فارس
مراقب ويروس مرگ‌آور کرونا باشيد!
سارق اموال شهرداري دستگير شد
در اهواز پفک شيشه‌دار کودک را تا دو قدمي مرگ برد
تصادف خودرو حامل اتباع غيرمجاز 14 کشته برجاي گذاشت
قاچاقچيان پارچه يک ميليارد تومان جريمه شدند
فرود اضطراري هواپيماي مسافربري در فرودگاه نيوجرسي
مادربزرگ عنکبوتي
مرده‌اي که زنده شد!
دختر ايراني بهترين دانشجوي سوئد
واژگوني اتوبوس ايراني در ترکيه
   


رئيس سازمان وظيفه عمومي گفت: سربازان غايب و فراري پس از اعلام سازمان وظيفه عمومي توسط کلانتري‌ها دستگير مي‌شوند.
سردار حميد صدرالسادات در اين زمينه اظهار داشت: مشمولاني که وارد غيبت خدمت وظيفه شوند براساس ماده 58، اين سازمان وظيفه شناسايي و برخورد قانوني با آنها را دارد. به دليل اينکه ما متوجه غيبت مشمولان يا فرار از خدمت مي‌شويم پيگيري‌هاي لازم را براساس قانون انجام مي‌دهيم.
وي ادامه داد: کلانتري‌ها در قانون جديد در صورت اعلام مکان فرد غايب موظف هستند براي دستگيري اين فرد وارد عمل شوند. ضمن اينکه قبل از دستگيري برگه اخطار قرمز از طريق کلانتري محل براي فرد غايب ارسال مي‌شود.
به گفته رئيس سازمان وظيفه عمومي، مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان3 ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان بيشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبيه مي‌شوند. مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان بيش از يک سال باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراري نيز محسوب شده و به مراجعه صالحه قضايي معرفي مي‌شوند.
صدرالسادات با اعلام تبعات غيبت سربازان افزود: سربازان غايب اجازه تحصيل، خروج از کشور، دريافت وام و درخواست معافيت کفالت را ندارند.

 


پيکر آتش‌نشان فداکار ديروز صبح از ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران تشييع شد.
پيکر شهيد اميد عباسي صبح ديروز با حضور همکارانش، خيل عظيمي از مردم تهران، مسئولان شهري و نمايندگان مجلس از ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران تشييع شد.
نامگذاري معبري به نام آتش‌نشان فداکار
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از تصويب نامگذاري معبري به نام اميد عباسي، آتش‌نشان فداکار خبر داد.احمد مسجد جامعي با اشاره به جان باختن آتش‌نشان فداکار اميد عباسي، اظهار داشت: نامگذاري معبري به نام «اميد عباسي» آتش‌نشان فداکار در کميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران به تصويب رسيد.وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا عنوان شهيد به اميد عباسي تعلق مي‌گيرد يا خير؟ گفت: وي با به خطر انداختن جان خود، جان يک شهروند را نجات داد و از اين حيث کار بسيار ارزشمندي کرد اين در حالي است که اقدام وي عالمانه بود و به معناي واقعي کلمه خطر
کرد.
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه اميد عباسي کار فداکارانه خود را با اهداي اعضاي بدنش به زيباترين شکل ممکن تمام کرد، ادامه داد: در نظام اجرايي کشورمان اتلاق عنوان شهيد به يک فرد منوط به پذيرش بنيادشهيد است و ظاهرا قواعد موجود اجازه نمي‌دهد کساني که جان خود را اينگونه فدا مي‌کنند از امتيازات خانواده‌هاي شهيد بهره‌مند شوند.
وي افزود: در شوراي شهر تهران قاعده‌اي به تصويب رسيد که بر مبناي آن مقرر شد افرادي که مانند اين آتش‌نشان فداکار، جان خود را از دست مي‌دهند از سوي مديريت شهري حقوق شهيدان (البته بدون مزايا) تعلق گيرد.
مسجد جامعي گفت: بهتر است مبادي قانونگذاري توجه ويژه‌اي به اين قبيل کارها که همراه با فداکاري‌هاي بزرگ رقم مي‌خورد داشته باشند و شرايطي براي نام نهادن عنوان شهيد در اين موارد فراهم کنند.
گفتني است شهيد اميد عباسي فرمانده ايستگاه 68 آتش‌نشاني تهران روز سه شنبه هنگام نجات جان دختر 9 ساله‌اي دچار مرگ مغزي شد که روز جمعه اعضاي بدنش به 4 بيمار نيازمند اهدا شد.

 


رعد و برق در روستاي کسانک از توابع شهرستان اهر 3 نفر کشاورز را مصدوم و راهي بيمارستان کرد.
مسئول روابط عمومي فوريت‌هاي پزشکي آذربايجان شرقي ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار کرد: 3 نفر در روستاي «کسانک» شهرستان اهر دچار مصدوميت ناشي از رعد و برق شدند.
حبيب حسينقلي‌زاده افزود: اين 3 نفر که در حال چراي گوسفندان بودند در اثر رعدو برق دچار سوختگي‌هايي از ناحيه دست و کمر شدند.
وي درباره سن مصدومان گفت: يکي از مصدومان 8 ساله و 2 نفر ديگر حدودا 30 ساله هستند.
حسينقلي‌زاده با اشاره به اينکه مصدومان به بيمارستان اهر انتقال داده شدند، گفت: بارندگي و لغزنده بودن مسير منتهي به روستا و محل چراگاه نفرات اعزامي از اورژانس اهر را مجبور به پياده‌روي 4 کيلومتري براي رسيدن به مصدومان کرده است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از کشف 995 کيلوگرم ترياک و حشيش از بار کاميونت حمل کود حيواني خبر داد.
«سردار سرتيپ عبدالرضا آقاخاني» اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در راستاي اجراي طرح ممنوعيت ورود مواد مخدر به کشور و دستگيري سوداگران مرگ، به دنبال اقدامات انتظامي يک دستگاه کاميونت حامل مواد مخدر را در بدو ورود به استان شناسايي کردند.
وي افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروي ياد شده از بار آن مقدار 995 کيلوگرم ترياک و حشيش را که به طرز ماهرانه‌اي در بين کود حيواني و همچنين بدنه خودرو جاسازي شده بود کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان اضافه کرد: از مجموع مواد مخدر کشف شده مقدار 244 کيلوگرم آن از نوع حشيش مي‌باشد که در اين رابطه 4 متهم دستگير و 3 دستگاه خودرو سبک و سنگين نيز توقيف شد.
وي اظهار داشت: هر 4 متهم به همراه مواد کشف شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براساس ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه تبليغات دخانيات در تمام رسانه‌هاي ديداري، شنيداري و ديجيتال را به هر شکل عام و خاص ممنوع اعلام کرده است. همچنين براساس اين ابلاغ تبليغات اقلام دارويي در تمام رسانه‌ها به غير از نشريات تخصصي ويژه حرف پزشکي ممنوع است.
براساس ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور پيشگيري و مقابله با بيماري‌ها و عوارض خطرساز سلامت که بيشترين هزينه اقتصادي و اجتماعي را دارند وزارت بهداشت فهرست اقدامات و کالاهاي آسيب‌رسان به سلامت و داروهاي با احتمال سوء مصرف و درصد عوارض براي اين کالاها را در ابتداي هر سال توسط کار گروهي با مسئوليت اين وزارتخانه و با عضويت وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني،‌رفاه و تأمين اجتماعي و صنايع و معادن و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي تعيين و ابلاغ مي‌کند.
فهرست کالاها و اقدامات آب‌رساني به سلامت که به امضاي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي رسيده است به تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي مرتبط با موضوع ابلاغ شده است.
عناوين کامل اقدامات و کالاهاي آسيب‌رسان به سلامت و داروهاي با احتمال سوء مصرف مواد به شرح زير است:
1- غلات حجيم شده
2- نوشابه‌هاي گازدار شامل انواع کولاها (اعم از معمولي و رژيمي)، نوشابه‌هاي گازدار طعم‌دار رنگي و بي‌رنگ و نوشابه‌هاي انرژي‌زا.
3- انواع چيپس
4- انواع داروهاي فاقد مجور ورود يا ساخت از وزارت بهداشت
5- خدمات سم‌پاشي فاقد مجوز وزارت بهداشت
6- خدمات آرايشي (مانند برنزه کردن با دستگاه‌هاي سولاريوم،‌خالکوبي،‌کاشت مو و ناخن و امثال آن)
7- خدمات مشاوره تغذيه مانند روشهاي لاغري و چاقي،‌داروهاي لاغري و مکمل‌هاي چاقي،‌خدمات و اقدامات مداخله‌اي جهت افزايش قد و خدمات بدنسازي فاقد مجوز وزارت بهداشت
8- استخرها و مراکز تفريحي آبي فاقد مجوز وزارت بهداشت
9- خدمات و کالاهاي گندزدايي و ضدعفوني کننده آب و محيط فاقد مجوز وزارت بهداشت
10- کالاها و يا اقداماتي که مصرف يا انجام آنها مبين نمايش رفتارهاي پرخطر است (مانند مصرف فست‌فودها و فرآورده‌هاي غذايي صنعتي، استعمال دخانيات اعم از قليان و سيگار).

 


اهداي اعضاي بدن دختر‌بچه 5/5 ساله تهراني به بيماران نيازمند اميد به زندگي به شش بيمار را شکوفا کرد.
در اقدامي خداپسندانه، اعضاي حياتي «فاطيما رنجبر» شامل دريچه قلب، چشم، کبد، مغز استخوان و کليه‌ها که دچار مرگ مغزي شده بود به بيماران نيازمند اهدا شد.
اين عمل پيوند که در بيمارستان مسيح دانشوري صورت گرفت باعث شد تا 6 بيمار بدحال به زندگي لبخند بزنند.براساس اين گزارش، 16 عضو ديگر بدن فاطيما نيز در بانک پيوند اعضا ثبت و ضبط شد.
فاطيما که از پنجم ارديبهشت ماه جاري در حالت کما بسر مي‌برد با موافقت خانواده درروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اعضاي بدن خود را به بيماران نيازمند اهدا و زندگي دوباره‌اي به آنان بخشيد.به گزارش ايرنا، فاطيما داراي گروه خوني +AB (از گروه‌هاي خوني نادر) بوده است.

 


سرقت اينترنتي از حساب بانکي
اراک- خبرنگار کيهان: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر سرقت اينترنتي از حساب بانکي موضوع در دستور کار پليس فتاي استان‌مرکزي قرار گرفت، و با انجام تحقيقات فني فرد مورد تحت پيگرد در اراک، شناسايي و دستگير شد. متهم دوست شاکي بوده، و به برداشت غيرمجاز به صورت اينترنتي از حساب شاکي اعتراف کرد.
برخورد با شکارچيان متخلف
طبس-خبرنگارکيهان: 3نفر شکارچي که اقدام به شکار غيرمجاز 2‌راس‌کل‌ وحشي در منطقه حلوان شهرستان طبس کرده بودند شناسايي و دستگير شدند. متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند.
دستگيري سارقان
اراک--خبرنگار کيهان: در ادامه اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده، مخفيگاه‌ها و پاتوق سارقان در استان مرکزي، طي 48 ساعت گذشته 54 فقره انواع سرقت کشف شد و در اين ارتباط 34‌سارق دستگير شدند.
کشف محموله سوخت قاچاق
اراک-خبرنگارکيهان: در تداوم اجراي طرح مبارزه با قاچاق مواد‌سوختي، طي عملياتي در شهرستان‌هاي ساوه، خنداب و سرنديه 3 محموله بزرگ سوخت قاچاق کشف شد و در ارتباط با موضوع 4نفر متهم دستگير، و تحويل مرجع قضايي شدند.

 


دبير ديده‌بان حقوق حيوانات با اشاره به فروش علني پوست حيوانات حمايت شده در فضاي اينترنتي بر لزوم نظارت سايبري بر سايت‌هاي متخلف تاکيد کرد.
رضا شيرازي با بيان اين مطلب افزود: اخيرا فروش علني پوست يوزپلنگ در ايران در فضاي اينترنتي رواج يافته و در يک فروشگاه ايراني به طور رسمي پوست يوزپلنگ فروخته مي‌شود.
وي با بيان اينکه اين فروشگاه به غير از يوزپلنگ که از باارزش‌ترين و در معرض خطرترين گونه‌هاي کشور است اقدام به فروش پوست ديگر انواع حيوانات وحشي از قبيل گرگ، روباه، آهو و سمور مي‌کند اظهار داشت: اين در حالي است که تمام اين‌گونه‌هاي جانوري نيز در کشور تحت حمايت بوده و هرگونه شکار يا صيد آنها ممنوع است.شيرازي با اشاره به قيمت 6 هزار دلاري براي فروش يک پالتو پوست يوزپلنگ در ايران بر لزوم نظارت سايبري بر سايت‌هاي فروش حيوانات و فروشندگان پوست تاکيد کرد: در حال حاضر فروش محصولات ممنوعه جانوري مانند پوست و همچنين خود حيوانات حمايت شده به صورت اينترنتي بدون هرگونه برخورد و نظارت انجام مي‌شود.
دبير ديده‌بان حقوق حيوانات تصريح کرد: آگهي فروش پوست يوز حدود دو سال است که در اين سايت فعال است اما هنوز با هيچ برخوردي از جانب هيچ ارگان مسئولي مواجه نشده است.
به اعتقاد وي، آنطور که از تصوير قابل برداشت است، اين پالتو از پوست حداقل 4 يوزپلنگ تهيه شده و قيمت 6 هزار دلاري (حدود 20 ميليون تومان) که براي فروش آن اعلام شده کمتر از جريمه کشتن يک يوزپلنگ در ايران است.

 


رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت: افرادي که به کشورهاي حاشيه خليج‌فارس سفر کرده و بيش از 10 روز سرفه مي‌کنند، مشکوک به ابتلا به ويروس کرونا هستند.
محمدمهدي گويا توضيح داد: ويروس کرونا عامل يک بيماري تنفسي شبه سارس است که به شدت کشنده و مرگ‌آور است و تاکنون حدود 50 درصد مبتلايان آن در دنيا جان خود را از دست داده‌اند.
گويا گفت: اين عفونت ويروسي به تازگي در کشورهايي مانند عربستان، قطر، امارات، انگلستان، فرانسه و اردن مواردي از ابتلا را در انسان داشته است و تاکنون حدود 40 نفر در اين کشورها به اين ويروس مبتلا شده‌اند که 20 نفرشان جان خود را از دست داده‌اند.
رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت افزود: اهميت بيماري از اين جهت است که با توجه به انتقال انسان به انسان اين بيماري تنفسي، نگراني از بروز همه‌گيري جهاني آن مانند آنچه در سال 2002 و 2003 در مورد بيماري سارس رخ داد، وجود دارد و ممکن است به سرعت به يک مسئله منطقه‌اي يا جهاني تبديل شود.
وي اضافه کرد: راه ابتلا به اين بيماري از طريق دستگاه تنفسي است که به شکل نارسايي شديد تنفسي، گرفتاري در پرده قلب، نارسايي کليه، اختلالات انعقادي و شوک بروز پيدا مي‌کند اما هنوز منشأ اين بيماري معلوم نيست.
گويا گفت: بيماري ناشي از ويروس کرونا هنوز درمان و داروي مشخصي ندارد و تنها راه کنترل اين بيماري اقدامات پيشگيرانه است که مهمترين آن اين است که افراد مبتلا آداب سرفه کردن را رعايت کنند يعني هنگام سرفه و عطسه جلوي بيني و دهان خود را با دستمال بگيرند و دستمال آلوده را در سطل زباله دردار بيندازند.
وي ادامه داد: شست‌وشوي دست نيز حرف اول را در کنترل اين بيماري دارد که بايد همه مردم به اين مسئله بهداشتي مهم توجه کنند.
رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت: هنوز موردي از ابتلا به اين بيماري در کشور نداشته‌ايم اما به همه مراکز بهداشتي کشور براي تشخيص به موقع اين بيماري اعلام آماده‌باش شده است و افراد مشکوک به اين بيماري بايد آزمايش بدهند.
گويا گفت: افراد مشکوک به بيماري تنفسي ناشي از ويروس کرونا کساني هستند که به تازگي به يکي از کشورهاي حاشيه خليج‌فارس يا کشورهايي که مواردي از اين بيماري در آنها ديده شده است سفر داشته‌اند و بيش از 10 روز است که سرفه آنها قطع نشده است. اين افراد چه به بخش خصوصي و چه مراکز بهداشتي- درماني دولتي مراجعه کنند بايد براي انجام آزمايش به مراکز تعيين شده وزارت بهداشت ارجاع داده شوند.
وي افزود: امکانات تشخيص اين بيماري فقط در اختيار وزارت بهداشت است و بايد حتما افراد مشکوک به سرعت به مراکز بهداشتي ارجاع داده شوند و هيچ فردي نبايد خوددرماني کند به خصوص اينکه اين بيماري واگير و کشنده هنوز دارو و درمان مشخصي ندارد.
وي گفت: مراکز بهداشتي و درماني وزارت بهداشت به شدت مراقب اين بيماري هستند و به مراکز وزارت بهداشت در اين مورد اعلام آماده‌باش شده است.

 


جواني که در طول يک ماه بالغ بر يک ميليارد ‌ريال اموال شهرداري تهران را از سطح خيابان‌ها و اتوبان‌ها دزديده بود دستگير شد.
در پي سرقت‌هاي متعدد از سطح خيابان‌ها و جاده‌هاي تهران کلانتري 126 تهران‌پارس با ورود به اين موضوع به شناسايي و دستگيري سارق که با يک دستگاه خودرو پيکان در حين سرقت اموال شهرداري بود اقدام کرد.
سرهنگ محمد جليني با تاييد اين خبر به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: متهم دستگير شده که علي نام داشت در اعترافات خود به يک ماه فعاليت در خصوص سرقت اموال شهرداري نظير دريچه‌هاي چدني، لوازم تاسيسات و تابلوها اعتراف کرد.
به گفته رئيس کلانتري 126 تهرانپارس نماينده حقوقي شهرداري ناحيه 9 با عنوان سارق از متهم شکايت کرد و گفت: تا به حال در منطقه 4 بيش از 500ميليون ريال اموال دولتي به سرقت رفته است.
لذا با توجه به اينکه به نظر مي‌رسد متهم بيش از يک ميليارد ريال اموال شهرداري را به سرقت برده است، جهت بررسي بيشتر در اختيار کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 


در اتفاقي ناگوار، کودک سه ساله اهوازي با خوردن پفکي که درون آن شيشه بود راهي بيمارستان شد و البته از مرگ حتمي جان سالم به در برد.
پدر اين کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از مغازه اغذيه‌فروشي محله‌مان در شهرک پرديس، پفکي را براي فرزندم خريدم و نيمي از آن را به وي دادم.
رضا 30 ساله افزود: بخشي از باقيمانده پفک را روز بعد به فرزندم دادم و با آخرين حلقه پفکي که در دهانش گذاشتم متوجه خونريزي دهان وي شدم. دهان پسرم به دليل پارگي پر از خون شد و وي مدام جيغ مي‌زد.
وي خاطرنشان کرد: به سرعت دست در دهان پسرم بردم و متوجه شيء تيزي شدم که نزديک بود دست من را نيز پاره کند، شيشه‌اي به اندازه نصف سکه 50 توماني!
وي ادامه داد: با مشاهده شيشه، شماره تماس شرکت توليدکننده پفک را گرفتم و حادثه را براي آنها توضيح دادم، با تمام وجود انکار مي‌کردند که چنين چيزي غيرممکن است!
رضا عنوان کرد: در نهايت به من گفتند که فعلا موضوع را براي جايي گزارش نکنيم و محتويات پفک را براي کارشناسي که از طرف شرکت براي آن‌ها فرستاده مي‌شود نگه دارند.
وي بيان کرد: براي من اصلا افشاي اين موضوع اهميت ندارد و سلامتي فرزندم از همه چيز مهمتر و باارزشمندتر است اما حداقل بايد براي اتفاقي که رخ داده از من عذرخواهي مي‌کردند، دوست ندارم افراد ديگر هم به چنين حادثه‌اي گرفتار شوند زيرا ممکن است اتفاقي ناگوارتر برايشان رخ دهد.
پدر اين کودک سه ساله افزود: ممکن بود فرزندم شيشه را قورت بدهد و اتفاقي که نبايد، برايش رخ مي‌داد، آن موقع چه کسي پاسخگو بود؟
وي در پاسخ به اينکه شايد شيشه از منزل خودشان در پاکت پفک افتاده باشد و يا فرزندشان شيشه را از روي زمين برداشته و در دهان گذاشته باشد، تصريح کرد: چنين چيزي امکان ندارد چون دقيقا با آخرين حلقه پفک، دهان فرزندم را آغشته به خون ديدم.رضا 30 ساله از اهواز در ادامه اظهار کرد: خدا را شکر مي‌کنم که اين قضيه ختم به خير شد اما قصد دارم فرزندم را به پزشک قانوني ببرم و از شرکت توليدکننده پفک نيز شکايت کنم.
خبرگزاري فارس از اهواز، نام اين شرکت مشهور توليدکننده پفک را اعلام نکرده است.

 


زاهدان- خبرنگار کيهان:
سانحه رانندگي خودرو اتباع غيرمجاز 14 کشته و 2 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرپرست پليس راه شمال سيستان و بلوچستان گفت: اين حادثه مرگبار در ساعت 40 دقيقه بامداد يکشنبه در 20 کيلومتري شهرستان خاش رخ داد. به دنبال اعلام خبر اين حادثه بلافاصله نيروهاي پليس راه و انتظامي در محل حاضر شدند.
سرهنگ فرزاد ملک‌محمدي گفت: در بررسي‌هاي اوليه ماموران مشخص شد يک دستگاه پژو 405 با يک دستگاه خودرو پرايد برخورد کرده است.
وي افزود: خودرو 405 که 11 تبعه غيرمجاز افغان را به صورت قاچاق حمل مي‌کرد بر اثر شدت حادثه دچار آتش‌سوزي شد و 9 تبعه آن به همراه راننده در آتش سوختند.
همچنين بر اثر اين حادثه راننده و سه سرنشين پرايد نيز که از شهرستان خاش عازم سراوان بودند بر اثر شدت برخورد و جراحات وارده در محل جان خود را از دست دادند.
کارشناسان سرعت زياد خودرو پژو و انحراف به چپ آن را سبب بروز اين تصادف نام بردند.
سرپرست پليس راه سيستان و بلوچستان با ابراز تاسف از وقوع اين حادثه خونين خواستار برخورد جدي با پديده قاچاق انسان و جلوگيري از تکرار اين گونه حوادث و ايمن‌سازي راه‌هاي مواصلاتي استان شد.

 


سخنگوي سازمان تعزيرات کشور از مختومه شدن پرونده قاچاق پارچه در تبريز و جريمه يک ميليارد توماني قاچاقچيان خبر داد.
محمد حسن سرابيان در گفت‌وگو با مهر، از بررسي چند پرونده تعزيراتي خبر داد و گفت: در يکي از پرونده‌ها اعلام گزارش شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي و ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبني بر عرضه خارج از شبکه مقدار 2000 بشکه 220 ليتري فرآورده‌هاي نفتي، پرونده‌اي تشکيل و در شعبه تعزيرات حکومتي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت. شعبه با احضار متهمين و استماع دفاعيات مشاراليهم و بررسي محتويات پرونده تخلف انتسابي را محرز تشخيص داده و متخلفين را علاوه بر الزام به استرداد فرآورده‌هاي نفتي مکشوفه به شبکه توزيع به پرداخت بيش از 576 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محکوم کرد، راي صادره اجرا و پرونده مختومه اعلام شد.همچنين در پرونده ديگري بر اساس گزارش ماموران گمرک تبريز مبني بر شناسايي و کشف مقاديري پارچه خارجي قاچاق، موضوع در شعبه تعزيرات حکومتي استان مطرح و پس از انجام تحقيقات لازم و طي مراحل قانوني با توجه به مستندات موجود در پرونده، متخلفين علاوه بر ضبط کالاي مکشوفه جمعا به پرداخت بيش از يک ميليارد تومان جريمه نقدي معادل دو برابر ارزش ريالي کالاي مکشوفه در حق صندوق دولت محکوم شدند.

 


يک فروند هواپيماي مسافربري آمريکايي به دليل نقص در باز شدن چرخ‌هايش با شکم فرود آمد.
خبرگزاري فارس به نقل از شبکه خبري «ام‌اس‌ان‌بي‌سي»، گزارش داد: اين هواپيماي مسافربري به دليل بروز مشکل در سيستم چرخ‌هايش با شکم در فرودگاه بين‌المللي «نيوآرک» واقع در ايالت «نيوجرسي» فرود آمد.
گزارشي از ميزان جراحت يا خسارات وارده به 31 مسافر و سه خدمه اين هواپيما گزارش نشده است.براساس اين خبر،‌مدت زمان کوتاهي بعد از اين فرود بود که مسافران اين هواپيما تخليه و به ترمينال فرودگاه منتقل شدند.

 


مادربزرگ 99 ساله با پايين آمدن از ديوار يک ساختمان 11 طبقه با طناب، به آرزوي خود رسيد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي‌ميل، «دوريس لانگ» در سالگرد تولد 99 سالگي‌اش از ارتفاع حدود 33 متري يک ساختمان 1‍1 طبقه پايين آمد و به مناسبت اين موفقيت، اين روز را جشن گرفت.
دوريس تلاش داشت تا با اين اقدامش نشان دهد که هيچ وقت براي رسيدن به آرزوهاي تازه دير نيست.اين مادربزرگ پس از فرود موفقيت‌آميزش گفت: اکنون احساس خوبي دارم و تصور مي‌‌کنم که 60 ساله هستم.او با پايين آمدن از ديوار اين ساختمان، رکورد پيشين خود را که در سال 2010 ميلادي به دست آورده بود، شکست.

 


مردي که براي 40 دقيقه از لحاظ پزشکي مرده بود، با استفاده از يک دستگاه که عمليات نجات‌بخش ماساژ قفسه سينه را انجام مي‌دهد، به زندگي بازگشت.
به گزارش ايسنا، «کالين فيلدر» 39 ساله از ويکتورياي استراليا ژوئن سال گذشته پس از حمله قلبي در بيمارستان آلفرد مرده بود، اما پزشکان با کمک دستگاه پشتيباني قلب AutoPulse دوباره او را به زندگي بازگرداندند.
دستگاه ‌AutoPulse که ساخت شرکت Zoll است، يک پمپ قابل حمل قلب و ريه است که با باتري کار مي‌‌کند و جريان اکسيژن و خون را در اندام حياتي پابرجا نگه مي‌دارد.
سر، شانه‌ها و کمر بيمار بر روي يک تخته نگه داشته شده و يک نوار که ماساژ قلبي را انجام مي‌دهد، روي کل قفسه سينه فرد بسته مي‌شود.هنگامي که بيماردر اين وضعيت قرار مي‌گيرد و دکمه آغاز زده مي‌شود، اين نوار دور سينه فرد تنگتر شده و کل قفسه سينه را منقبض مي‌کند و به شکل منظم با سرعت 80 ماساژ در دقيقه به پمپاژ قلب مي‌پردازد.در ماساژهاي دستي قلب، حتي اگر به درستي انجام شوند، تنها 10 تا 20 درصد از جريان عادي خون به قلب و 30 تا 40 درصد به مغز بازمي‌گردد.اما اين پمپ جديد خون بيشتر را به شکل مداومتر در بدن جريان مي‌دهد.

 


جايزه بهترين دانشجوي خارجي سوئد به يک دانشجوي ايراني دانشگاه گوتنبرگ اعطا شد.
مهسا ميرطالبي، دانشجوي 23 ساله مهندسي نرم‌افزار دانشگاه گوتنبرگ سوئد به عنوان يکي از برندگان امسال جايزه «گلوبال سوئيد»‌ (سوئدي جهاني) که هر ساله از سوي وزارت خارجه سوئد به 24 دانشجوي خارجي شاغل به تحصيل در دانشگاه‌‌هاي اين کشور اعطا مي‌شود، معرفي شد.
ميرطالبي يکي از اعضاي تيم هفت نفره دانشگاه گوتنبرگ است که با طراحي يک خودرو بدون راننده، جايزه اول مسابقات مهندسي نرم‌افزار «کارولوکاپ» آلمان را کسب کردند.
جايزه «گلوبال سوئيد» هر ساله با هدف تقدير از برترين دانشجويان خارجي دانشگاه‌هاي سوئد اعطا مي‌شود.
دانشجويان برجسته متولد کشورهاي خارج از اتحاديه اروپا که در مقاطع پاياني تحصيلي بوده و داراي شخصيتي اجتماعي، نوآور و علاقمند به علم و تحصيل باشند، شايسته دريافت جايزه و ديپلم افتخار «سوئدي جهاني» شناخته مي‌شوند.

 


يک دستگاه اتوبوس ايراني بامداد ديروز در نزديکي شهر «توکات» در شمال ترکيه واژگون شد که بر اثر آن 6 نفر کشته و 14 نفر زخمي شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري مليت،‌ اين اتوبوس که از استانبول عازم ايران بود، در منطقه «رشاديه» واژگون شد و زخمي‌هاي حادثه به بيمارستان‌هاي «نيکسار» و «توکات» منتقل شدند.
مليت افزود: تلاش براي تشخيص هويت کشته‌شدگان حادثه ادامه دارد.اين پايگاه خبري جزئيات بيشتري درباره اين حادثه منتشر نکرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10