(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - شماره 20494

تجمع ضد صهيونيستي مقابل پارلمان انگليس در همبستگي با مردم فلسطين
رژيم سعودي براي آزادي آيت‌الله نمر شرط گذاشت
اعتراض‌ها به يورش ماموران آل‌خليفه به خانه شيخ عيسي قاسم همچنان ادامه دارد
اعلام حمايت آيت‌الله سيستاني از رهبر شيعيان بحرين
بشار اسد: تا مردم سوريه بخواهند در قدرت مي‌مانم
تظاهرات عليه سياست اقتصادي نتانياهودر تل‌آويو
در پي تشديد بحران اقتصادي صورت گرفت
تظاهرات گسترده ضددولتي در ايتاليا و انگليس
ابراز نگراني روسيه از افزايش خشونت‌ها در عراق
ترور سياستمدار پاکستاني در شهر ناآرام کراچي
   


صدها نفر از فعالان مدني و اقشار مختلف مردم انگليس با برگزاري تجمعي مقابل پارلمان انگليس در مرکز لندن،‌ جنايات رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شرکت‌کنندگان در اين تجمع ضمن اعلام همبستگي با مردم فلسطين خواستار قطع حمايت‌هاي غرب و به ويژه دولت انگليس از رژيم نژادپرست اسرائيل شدند.تظاهرکنندگان در حالي که پرچم‌هاي فلسطين و پلاکاردهاي متعدد ضداسرائيلي در دست داشتند شعار مي‌دادند: اسرائيل نژادپرست است.فلسطين را آزاد کنيد، پاکسازي قومي و مذهبي را متوقف کنيد، به محاصره ظالمانه غزه پايان دهيد، زمان عذرخواهي انگليس از مردم فلسطين فرا رسيده است.آنان همچنين فرياد مي‌زدند: مرگ بر اسرائيل، ما همه فلسطيني هستيم، اسرائيل تروريست است، اسرائيل عامل نکبت و فاجعه در منطقه است.

 


دولت سعودي اعلام کرد، حاضر است شيخ «نمرالنمر» روحاني زنداني شيعه را در قبال عفو طارق‌الهاشمي معاون سابق فراري رئيس‌جمهور عراق آزاد کند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري مجلس اعلاي اسلامي عراق، دولت سعودي اين پيشنهاد را از کانال يک مقام ترکيه مطرح کرده است.اين مقام ترکيه اخيرا در ديدار با مقامات عراق اين پيشنهاد رياض را با آنها در ميان گذاشته است.هنوز مقامات دولتي عراق و عربستان به اين خبر واکنشي نشان نداده‌اند. ناظران سياسي منطقه اين پيشنهاد عربستان را دخالت آشکار در امور داخلي عراق ارزيابي کرده‌اند.طارق الهاشمي که از حمايت ترکيه و عربستان برخوردار است در فعاليت‌هاي تروريستي در عراق دست دارد. وي پس از فرار از بغداد به ترکيه پناهنده شد.

 


آيت‌الله سيستاني مرجع عاليقدر شيعيان عراق يورش عوامل رژيم آل‌خليفه به منزل شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مراجع شيعه عراق حمله به منزل شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحرين را به شدت محکوم کردند.
آيت‌الله سيستاني و آيت‌الله بشير نجفي ضمن محکوم کردن حمله به منزل شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين تاکيد کردند که اين اقدامات پيامدهاي ناگواري به همراه خواهد داشت.
شوراي علماي بحرين نيز ضمن تعطيل کردن حوزه‌هاي علميه بحرين به آل‌خليفه درباره عواقب هرگونه آسيب رساندن به شيخ عيسي قاسم هشدار دادند.
به گزارش شبکه خبري العالم، شوراي علماي بحرين با تعطيل کردن حوزه‌هاي علميه بحرين و تحصن در مسجد شيخ عيسي قاسم در شهرک الدراز به رژيم آل‌خليفه درباره عواقب آسيب رساندن به اين روحاني برجسته شيعي و واکنش خشم‌آلود و حساب نشده شهروندان هشدار داد.
شيخ فاضل الزاکي رئيس هيئت شرعي شوراي اسلامي علماي بحرين در اين باره اظهار داشت، با توجه به اشتهار شيخ عيسي قاسم به پرهيزگاري، تقوا، انديشه اصيل اسلامي، دفاع از ملت و خواسته‌هاي عادلانه ايشان هدف قرار دادن اين روحاني برجسته به منزله تهديد عليه امنيت کشور است و عواقب ناخوشايندي براي آل‌خليفه دارد.
مرکز حقوق بشر بحرين نيز به رژيم بحرين درباره هرگونه آسيب رساندن به شيخ عيسي قاسم و عبور از خط قرمزها و سوق دادن مردم به سوي خشونت هشدار داد.
اين مرکز افزود، همه شهروندان حرمت دارند و برخي از افراد خاص يا برخي از مراسم و شعائر ديني براي مردم سمبل هستند و شيخ عيسي قاسم براي مردم بحرين يکي از اين خط قرمزها است به همين دليل هرگونه بي‌احترامي به مقام ايشان به برخوردهاي خشونت‌آميز شهروندان منجر خواهد شد.
مردم بحرين نيز با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف بحرين اقدام نيروهاي آل‌خليفه در حمله به مسجد شيخ عيسي قاسم را محکوم کردند و از مجامع حقوق بشري خواستند جنايات رژيم آل‌خليفه را متوقف کنند.
گفتني است نيروهاي رژيم آل‌خليفه در يک اقدام تجاوزکارانه در نخستين ساعات روز جمعه (27 ارديبهشت‌ماه) به منزل شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين حمله بردند و خسارت زيادي به لوازم منزل وي وارد آوردند.

 


رئيس‌جمهور سوريه با تاکيد بر اينکه نيت آمريکا براي مداخله نظامي در سوريه کاملا مشخص است اظهار داشت، من از زير بار مسئوليت شانه خالي نمي‌کنم و کنار نمي‌روم.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، بشار اسد در مصاحبه با روزنامه آرژانتيني کلارين تاکيد کرد، مسئله باقي ماندن يا برکناري من در سمت رئيس‌جمهوري به مردم سوريه مربوط است و در حال حاضر که سوريه در بحران به سر مي‌برد دست کشيدن از اين سمت تنها گذاشتن مردم است و من کسي نيستم که در اين شرايط از اين مسئوليت شانه خالي کنم.
بشار اسد گفت، کشورهاي غربي خواستار مداخله نظامي در سوريه هستند و چيزي که چندي پيش از سوي اسرائيل عليه سوريه اتفاق افتاد اين مسئله را ثابت کرد، غربي‌ها اسرائيل را مکلف کردند که براي بالا بردن روحيه گروه‌‌هاي تروريستي در سوريه وارد عمل شود، اين کشورها خواهان جنگ، خشونت و خونريزي در سوريه هستند و مي‌خواهند اين وضعيت ادامه يابد تا سوريه به شدت ضعيف شود.
رئيس‌جمهور سوريه اظهار داشت، ما ارتشي قومي داريم و نيروهاي امنيتي ما از قدرت کافي برخوردارند، در سوريه ارتش و شهروندان سوري هستند که از کشورشان دفاع مي‌کنند و ما نيازي به کمک کشورهاي ديگر نداريم.
وي افزود، ارتش سوريه نتايج چشمگيري از ضربه زدن به تروريست‌ها در مناطق مختلف کشور به دست آورده است، چنانکه بخش عظيمي از گروه‌هاي تروريستي به خارج از سوريه گريخته‌اند و بخش‌هاي ديگز نيز تسليم ارتش شده‌‌اند.
رئيس‌جمهور سوريه درباره توافقات اخير مسکو و واشنگتن براي برگزاري کنفرانس بين‌المللي درباره سوريه ضمن استقبال از نزديک شدن ديدگاه‌‌ها و مواضع دو کشور گفت، اميدوارم اين ديدار بين‌المللي براي عبور از بحران موجود در سوريه مفيد باشد.
وي در عين حال تاکيد کرد، برخي از کشورهاي غربي و منطقه‌اي نمي‌خواهند بحران سوريه حل و فصل شود و تروريست‌هاي داخل سوريه از همين کشورها کمک مالي و تسليحاتي مي‌گيرند.
رئيس‌جمهور سوريه خاطرنشان کرد، براي ما اهميت دارد که کنفرانس بين‌المللي بتواند به طور جدي ارسال کمک‌هاي مالي و تسليحاتي به گروه‌‌هاي مسلح سوريه را متوقف کرده و به اعزام تروريست‌هايي که از طريق ترکيه و با حمايت‌هاي مالي قطر و عربستان وارد سوريه مي‌شوند پايان دهد.
زماني که کشورهايي بزرگ براي ممانعت از اين کمک‌ها و اعزام گروه‌‌هاي تروريستي به سوريه وارد عمل شوند مبارزه با تروريسم در سوريه آسان‌تر مي‌شود و نتيجه آن آغاز روند سياسي و تدوين قانون اساسي جديد در سوريه است، اما در غير اين صورت و زماني که مردم سوريه به خاطر اقدامات تروريستي کشته مي‌شوند حل و فصل سياسي بحران سوريه ارزشي ندارد.
اسد تاکيد کرد،‌ در اين ميان برخي گروه‌‌ها وجود دارند که از لحاظ قانوني بايد محاکمه شوند اما ما هيچ‌گونه اقدام قضايي عليه اين گروه‌ها انجام نداده‌ايم چرا که مي‌خواهيم عرصه براي مذاکره باز باشد و به اظهارات همه مردم گوش دهيم. اين مردم سوريه هستند که براي سوريه تصميم خواهند گرفت، ما هرگز نگفته‌ايم که مي‌خواهيم حل و فصل بحران سوريه به شيوه ما باشد ما آن را به عهده خود مردم سوريه گذاشته‌ايم.
بشار اسد تاکيد کرد، ما از همان ابتدا گفتيم که هر تصميمي درباره انجام اصلاحات در سوريه يا روند سياسي تصميمي داخلي و مربوط به مردم سوريه است و نه آمريکا و نه هيچ کشور ديگري اجازه دخالت ندارد، اين مسئله مربوط به مردم سوريه است، ما دولتي مستقل هستيم و به مردممان احترام مي‌‌گذاريم و اجازه نمي‌دهيم که کسي براي ما مشخص کند که چه کار بکنيم. نه آمريکا و نه هيچ کشور ديگري اجازه دخالت ندارند.
وي همچنين گفت، آمريکا همواره حامي اسرائيل و عليه ملت عرب و به‌ويژه فلسطينيان است، چنانکه بيش از 20 سال گذشته هيچ اقدام جدي در مورد روند صلح صورت نگرفته است. آمريکا دو کشور افغانستان و عراق را اشغال کرد و همچنان همان سياست‌ها را دنبال مي‌کند، از لحاظ انساني نيز آمريکا هنوز زندان گوانتانامو را تعطيل نکرده است پس چه چيزي تغيير کرده؟ اينکه اظهارات روساي جمهور تغيير کند چه ارزشي دارد؟ مهم اين است که تغيير در عملکرد باشد. به عقيده من دولت‌هاي آمريکا در بيشتر مسائل شبيه هم هستند و تنها تفاوت‌هاي اندکي ميان آنها وجود دارد.
انتخابات ايران
رئيس جمهور سوريه درباره انتخابات رياست جمهوري ايران و اينکه آيا تغييري در گرايش ايران پس از انجام انتخابات و روي کار آمدن رئيس جمهور جديد ايجاد خواهد کرد يا خير گفت، ايران کشوري بسيار مهم در منطقه و داراي نقش سياسي برجسته است لذا هرچه در ايران اتفاق بيفتد تاثيري منفي يا مثبت بر ثبات منطقه مي‌گذارد از همين رو ايران براي سوريه مهم است. وي افزود، ايران و سوريه بيش از سه دهه است که هم پيمان يکديگرند و اين طبيعي است که تغييرات داخلي درايران به عنوان يک کشور دوست براي ما اهميت داشته باشد به عقيده ما اين تغييرات به نقش سوريه در منطقه تاثير مي‌گذارد.
بشار اسد گفت، بدون شک انتخابات آينده ايران تغييراتي را در جامعه اين کشور به دنبال خواهد داشت و جايگاه ايران در منطقه را تحکيم مي‌کند.
ايران امروز با 10 سال گذشته تفاوت دارد و جزو مهمترين و قويترين کشورها به حساب مي‌آيد.
به عقيده من انتخابات و تغييراتي که در ايران اتفاق مي‌افتد چنان که آمريکا درپي آن است نخواهد بود و هرگز رئيس جمهوري که ايران را به مترسک آمريکا تبديل کند روي کار نمي‌آيد.

 


ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به سياست‌هاي اقتصادي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و همچنين بودجه جديد اين رژيم در مقابل خانه وي تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه خبري العالم، هزاران نفر از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت نتانياهو براي کاهش کسري بودجه و همچنين انتشار گزارش‌هايي از هزينه‌هاي غيرمسئولانه نخست‌وزير اسرائيل و همسرش در بيت‌المقدس، تل‌آويو و قيصريه راهپيمايي کردند.
معترضان در بيت‌المقدس مقابل اقامتگاه نتانياهو و در شهر ساحلي قيصريه در مقابل ويلاي شخصي وي تظاهرات کردند.
شبکه 2 تلويزيوني اسرائيل نيز نتايج يک نظرسنجي را اعلام کردکه طي آن نشان مي‌داد مخالفت‌ها با نتانياهو در پي ولخرجي‌هاي بي‌رويه وي به شدت افزايش يافته است.
در اين گزارش فاش شد که هزينه‌هاي اقامت نتانياهو نسبت به سال 2009 دو برابر شده است، اين مخارج با 80 درصد افزايش به يک و نيم ميليون دلار در سال 2012 رسيده است.
معترضان اسرائيلي همچنين نسبت به بودجه جديد اين رژيم اعتراض کرده و اظهار داشتند که اين بودجه بار عظيمي را بر دوش طبقه کارگر و متوسط جامعه گذاشته است.
اين اعتراضات در حالي صورت مي‌گيرد که نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اخيرا براي تزيين داخلي هواپيماي اختصاصي‌اش 127هزار دلار هزينه کرده است و اين مسئله مخالفت‌هاي زيادي را برانگيخته است.

 


تشديد بحران اقتصادي و سياست‌هاي رياضتي ده‌ها هزار نفر از مردم انگليس و ايتاليا را به تظاهرات ضددولتي کشاند.
«رم» پايتخت ايتاليا روز شنبه به دنبال فراخوان اتحاديه‌هاي کارگري اين کشور شاهد يک تظاهرات گسترده ضددولتي در محکوميت سياست‌هاي رياضت اقتصادي تروئيکاي اروپايي بود.
آن طور که رسانه‌هاي خبري منتشر کرده‌اند، در اين تظاهرات ده‌ها هزار کارگر بخش صنايع فلزي به همراه بازنشستگان و دانشجويان مشارکت داشتند.
برگزار کنندگان اين تظاهرات اعلام کردند معترضان براي دفاع از حق اشتغال، حق تحصيل، حق بهداشت، حق درآمد و حقوق شهروندي و اجتماعي در اين تظاهرات مشارکت کردند.
به اعتقاد معترضان، سياست‌هاي رياضتي که تروئيکاي اروپايي به دولت ايتاليا تحميل کرده باعث شکاف طبقاتي و فقيرتر شدن مردم شده است.
انگليسي‌ها نيز همزمان با مردم «رم» تظاهرات ضددولتي برگزار کردند.
هزاران نفر از مردم اين کشور به همراه اعضا و هواداران احزاب مختلف و به دعوت اتحاديه‌هاي کارگري در منطقه «واترلو» واقع در مرکز لندن به خيابان‌ها ريختند و عليه «خصوصي‌سازي بيمارستان‌ها» موضع گرفتند.
براساس گزارش‌هاي منتشر شده معترضان در حالي که از کاهش اعتبارات ملي و بهداشت و درمان به شدت خشمگين بودند به سمت ساختمان پارلمان و دفتر نخست‌وزير اين کشور راهپيمايي کردند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت، در اين تظاهرات صدها پزشک، پرستار و ساير کارکنان بيمارستان‌ها و مراکز درماني حضور داشتند.
دولت ائتلافي انگليس که از سال 2010 ميلادي براي جبران بخشي از کسري بودجه هنگفت خود سياست‌هاي رياضتي را تعقيب مي‌کند، اخيراً طرح‌هايي را براي بستن بخش اورژانس چندين بيمارستان دولتي لندن و واگذاري بخشي از خدمات بهداشتي و درماني به بخش خصوصي ارائه کرده است.
همچنين طي سه سال گذشته اعتبارات بخش‌هاي خدماتي و حمايتي کاهش پيدا کرده و تعدادي از کارکنان سازمان ملي بهداشت و درمان نيز تعديل شده‌اند.
شرکت کنندگان در اين تظاهرات پلاکاردهايي را در مخالفت با سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت و به ويژه خصوصي‌سازي بيمارستان‌ها و سازمان ملي بهداشت و درمان در دست داشتند که بر روي برخي از آنها نوشته شده بود: «سازمان ملي بهداشت و درمان بايد حفظ شود، ‌دست از سر بيمارستان‌هاي ما برداريد، خصوصي‌سازي را متوقف کنيد، بهداشت و درمان رايگان يک حق انساني است، حزب محافظه‌کار را از قدرت بيرون کنيد و کاهش بودجه بخش‌هاي عمومي را متوقف سازيد.»
در جريان اين تظاهرات، چند طومار و نامه اعتراضي نيز تهيه و تسليم دفتر نخست‌وزير انگليس شد.

 


وزارت خارجه روسيه در واکنش به انفجارهاي تروريستي اخير در عراق نسبت به افزايش خشونت‌هاي فرقه‌اي در اين کشور ابراز نگراني کرد.
به گزارش العالم، وزارت خارجه روسيه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد، اقدامات تروريستي اخير در مناطق مختلف عراق بيانگر تشديد اختلافات بين گروه‌هاي مختلف مذهبي به ويژه گروه القاعده است.
روسيه سپس ضمن محکوم کردن اين انفجارها افزود: مسکو درباره اختلافات فرقه‌اي که به درگيري‌هاي مسلحانه منجر مي‌شود نگران است ... ناآرامي‌هاي امروز عراق ناشي از وضعيت ناآرام سوريه و فعاليت گروه‌هاي مسلح در اين کشور است.
مفتي اهل سنت عراق نيز با هشدار نسبت به افزايش «فتنه طايفه‌اي» در اين کشور گفت دستان بيگانه پشت فتنه طايفه‌اي و انفجارهاي تروريستي عراق ديده مي‌شود. «شيخ مهدي الصميدعي» که با شبکه خبري العالم سخن مي‌گفت افزود: هدف از اين فتنه، ضربه زدن به تمام ملت عراق است.
گفتني است، طي چند روز گذشته تروريست‌هاي مورد حمايت آمريکا با انجام عمليات تروريستي در مساجد، بازارها و خيابان‌هاي مناطق مختلف عراق بيش از 90 نفر را شهيد و 181 تن را مجروح کردند. نخست‌وزير عراق در واکنش به اين انفجارها، انگشت اتهام را به سوي «بقاياي رژيم صدام» گرفت.
از سوي ديگر پليس «ديالي» عراق ديروز اعلام کرد، موفق به شناسايي چهار نفر از تروريست‌هايي شده است که اقدام به انجام حملات تروريستي به يک مسجد در اين شهر کرده‌اند. به گفته سخنگوي پليس «دجله» اين افراد در بمب‌گذاري مسجد جامع «ساريه» دست داشتند.
استان ديالي اغلب شاهد حملات القاعده به مساجد شيعي و سني است. عناصر القاعده همچنين شش نفر از شخصيت‌هاي ديني اهل تسنن در اين استان را به دليل مخالفتشان با خط فکري القاعده کشتند.
همزمان با تشييع اين قربانيان، تدابير شديد امنيتي در مناطق بعقوبه و شهرک‌هاي «بهرز» و «خان‌بني‌سعد» حاکم شد و «علي الکرطاني» يکي از شيوخ عشاير از اهالي ديالي خواست تا با تشييع پيکر کشته‌ها و برگزاري عزاي عمومي، به طرح‌هاي موجود براي ايجاد جنگ داخلي و طايفه‌اي پاسخ داده شود.
از سوي ديگر خبرمي رسد نيروهاي عراقي موفق شدند 37 تروريست را که از خاک سوريه قصد ورود به عراق را داشتند دستگير کنند. از اين تروريست‌ها مقادير زيادي سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
انفجار در بغداد
روز گذشته وقوع يک انفجار تروريستي ديگر در منطقه «السلطيفيه»، واقع در جنوب بغداد 5 کشته و 28 زخمي برجا گذاشت. نيروهاي امدادرسان پيکر شهدا و مجروحان را به بيمارستان منتقل کردند. منابع خبري احتمال افزايش شمار شهدا را رد نکرده‌اند.

 


معاون ارشد حزب «تحريک انصاف پاکستان» در ايالت «سند» به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در کراچي، «زهرا حسين» معاون اول 60 ساله حزب عمران‌خان در شهر کراچي پاکستان هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.
هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين ترور را برعهده نگرفته است.
«آصف علي زرداري» رئيس‌جمهور پاکستان و «الطاف حسين» رهبر حزب «جنبش متحده قومي» اين حادثه را محکوم کردند.
اما عمران‌خان رهبر حزب تحريک انصاف پاکستان، الطاف حسين را مسئول مستقيم اين جنايت دانست و ادعا کرد که وي آشکارا رهبران و اعضاي اين حزب را تهديد کرده است. اين اظهارات عمران‌خان با واکنش جدي اعضاي جنبش متحده قومي مواجه شده است.
حزب تحريک انصاف پاکستان به رهبري عمران‌خان قهرمان کريکت توانست در انتخابات پارلماني اخير در اين کشور، اکثريت آرا را در ايالت «خيبرپختونخواه» از آن خود کند.
اين ترور در حالي صورت مي‌گيرد که شهر کراچي در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني است؛ شنبه هفته گذشته، انتخابات پارلماني در برخي مناطق کراچي به دليل ناامني متوقف و قرار شد تا چند روز آينده راي‌گيري در اين منطقه دوباره برگزار شود.
خبر ديگر اينکه فرمانده ارتش پاکستان با نواز شريف رئيس حزب پيشتاز انتخابات ديدار کرد.
به گزارش ايرنا، «اشفق پرويز کياني» فرمانده ارتش پاکستان عصر روز شنبه در لاهور مرکز ايالت پنجاب در محل اقامتگاه نواز شريف رئيس حزب پيشتاز انتخابات مجلس ملي اين کشور با وي ديدار و درباره آخرين تحولات داخلي و خارجي تبادل‌نظر کرد.
با توجه به اظهارنظرهاي مقام‌هاي دولت موقت پاکستان، قدرت در اين کشور طي روزهاي آينده (خرداد ماه) به دولت منتخب اين کشور انتقال داده مي‌شود.
حزب مسلم ليگ پاکستان شاخه نواز به رياست نواز شريف نخست‌وزير پيشين اين کشور براساس نتايج اوليه و رسمي کميسيون انتخابات پاکستان تاکنون اکثريت کرسي مجلس ملي براي تشکيل دولت آينده پاکستان و در ايالت پنجاب بيشترين کرسي‌هاي مجلس ايالتي را کسب کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10