(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - شماره 20494

حديث دشت عشق
نظر مسئولان باشگاه بازهم تغيير کرد
نه مايلي کهن ، نه ابراهيم زاده دايي سرمربي پرسپوليس شد
اخبار کوتاه از فوتبال
سرمربي اسبق تيم ملي تکواندو از ايران رفت
وقتي تيم بسکتبال پتروشيمي قهرماني را از ماهان گرفت
تقديم جام غرب آسيا به لبنان!
پرافتخارترين فرنگي کار کشورمان به مسابقات جهاني نمي‌رسد
سوريان: بي‌ثباتي مديريت، بنا را از کشتي جدا کرد
به خط شدن المپيكي‌هاي کشتي
خواندني از ورزش ايران
لغو دومين سفر خارجي تيم ملي کاراته
قانون جديد به نفع کشتي‌گيرهاست نه خوش‌شانس‌ها!
   


به ياد بسيجي شهيد «محمود زارعي»
ابوالفضل ام ‌الرصاص
سال 1345 در خوراسگان چشم به جهان گشود. وجودش عطيه الهي بود که از جانب فرشتگان به خانواده اهدا شده بود. در وي از هرگونه رنگ و ريا، خلوص و صفايي وجودش را پرکرده بود که در کمتر کسي نشاني از آن مي‌توان يافت. سرسپرده اهل‌بيت(ع) به ويژه امام حسين‌(ع) بود. پيوسته ياد و ذکر ائمه اطهار(ع) را در خاطر و بر لبانش حفظ مي‌کرد. گويي وجود خود را پيشکشي مي‌دانست که بايد در راه حق و عدالت محمدي تقديم سازد. با آغاز دوره مدرسه به تحصيل علم پرداخت و در اين مسير بسيار کوشا و باهوش بود. اما به جهت ناتوان بودن خانواده در تامين امرار معاش، مجبور بود او نيز در اين مسير کمک‌رسان پدر باشد.شروع آتش‌ريزي‌هاي دشمن او را بر آن داشت تا در اولين فرصت پيش‌آمده راهي ميدان جنگ شود و ايمان و اعتقاد راسخ خود را در کفه ترازو گذارد.سال 1361 عازم ديار انسان‌سازي جبهه شد و 4 سال دلاورانه براي پاسداري از عرض و ناموس ميهن و پشتيباني از ارزش‌هاي مقدس انقلاب جنگيد. آنچنان دلاورانه و بي‌باکانه در اين راه قدم برمي‌د‌اشت که سرانجام بالاترين سرمايه خود را سال 1365 در منطقه «ام الرصاص»، با اصابت ترکش خمپاره بر پيکر پاکش تقديم انقلاب کرد.

 


سرويس ورزشي-
در شرايطي که پرسپوليس از محمد مايلي کهن و منصور ابراهيم زاده به عنوان دو نامزد نهايي براي سرمربيگري اين تيم نام برده بود، علي دايي به عنوان سرمربي سرخپوشان در ليگ سيزدهم معرفي شد.
پروسه انتخاب سرمربي پرسپوليس از يک هفته قبل آغاز شد. مديران اين باشگاه در ابتدا نام هايي چون مايلي کهن، درخشان و برانکو را به عنوان گزينه هاي احتمالي باشگاه براي سرمربيگري مطرح کردند. آنها پس از برگزاري جلسات متعدد و بررسي هاي نهايي به اين نتيجه رسيدند که از ميان مايلي‌کهن و ابراهيم زاده يک نفر را به عنوان سرمربي انتخاب کنند. قرار بر اين شد که رويانيان مديرعامل باشگاه ديروز يکي از اين دو را به عنوان سرمربي معرفي کند که اين اتفاق هرگز رخ نداد و نام دايي به عنوان سرمربي فصل آينده پرسپوليس رسانه‌اي شد. گويا پس از موافقت علي دايي براي مذاکره با باشگاه پرسپوليس، اين مربي ديروز با رويانيان به صورت جدي وارد مذاکره شد. طرفين در اين مذاکرات شرايط همکاري در فصل آينده را در نشستي 90 دقيقه اي مورد بررسي قرار دادند و دايي از اهداف و برنامه‌هايش صحبت کرد. رويانيان نيز در اين مذاکرات تاکيد کرد همه شرايط را براي موفقيت پرسپوليس فراهم خواهد کرد. دايي که سفر خارج از کشور را در دستور کارش داشت، تمام مسائل را به نماينده تام الاختيارش سپرد تا مفاد قرارداد را بررسي کند. قرار است مسائل باقي مانده، مورد بررسي قرار بگيرد و هيات مديره پرسپوليس امروز تشکيل جلسه دهد و دايي را به عنوان سرمربي پرسپوليس معرفي کند. بدين ترتيب اگر اتفاق خاصي رخ ندهد و طرفين دوباره چرخشي 180 درجه اي در تصميم خود نداشته باشند، دايي فصل بعد هدايت سرخپوشان را به عهده مي گيرد.
خوشحالي سرپرست از انتخاب دايي
پس از انتشار اين اخبار بود که پنجعلي سرپرست فصل آينده پرسپوليس در گفت و گويي با خبرنگاران عنوان داشت: از همان ابتدا اعتقاد به مربي از خانواده پرسپوليس داشتم که داراي سابقه ملي و باشگاهي زيادي در کارنامه خود بوده و در بين مجموعه پرسپوليس از مقبوليت لازم برخوردار باشد. در اين بين وقتي که علي دايي به عنوان گزينه اصلي سرمربيگري فصل آينده تيم پرسپوليس انتخاب شد، بسيار خوشحال شدم. عضو کميته فني باشگاه پرسپوليس خاطرنشان کرد: مطمئن باشيد علي دايي نسبت به دوره قبل که سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بود، پخته‌تر و باتجربه‌تر شده است و برخي از اشتباهات گذشته در تيم‌هاي ديگر را تکرار نخواهد کرد.
دايي مورد تاييد وزارت ورزش و جوانان
خبرهاي منتشر شده از وزارت ورزش و جوانان نيز حکايت از آن دارد که مديران اين وزارتخانه نيز با حضور دايي در پرسپوليس موافق بوده‌اند. روز گذشته خبرگزاري ايسنا خبر داد که فدا حسين مالکي براي دريافت نظر وزارت ورزش و جوانان سراغ وزير رفته و عباسي در اين جلسه توصيه کرده که يکي از مربيان خوشنام ، کارنامه دار و تحصيلکرده به عنوان سرمربي انتخاب شود. وزير در اين جلسه از محمد مايلي کهن و علي دايي نام برده و اين گونه نبوده که وزارت ورزش و جوانان تنها مايلي‌کهن را به رئيس هيات مديره پرسپوليس توصيه کرده باشد.
ابراهيم زاده ناراحت نيست
صحبت هاي ابراهيم زاده پس از انتخاب دايي خواندني است. او که تا 48 ساعت قبل گزينه نخست سرمربيگري پرسپوليس بود، دراين باره اظهار داشت: دليلي وجود ندارد که چون سرمربي پرسپوليس نشده‌ام از دست آنها ناراحت باشم. من وقتي در کربلا بودم پرسپوليسي‌ها به من زنگ زدند و گفتند مي‌خواهيم اسمت را در هيئت مديره پرسپوليس به عنوان يکي از گزينه هاي مربيگري تيم مطرح کنيم که به ما کمک کني، من حرفي نزدم و با آنها موافقت کردم.

 


مديرعامل و سرمربي استقلال ماندني هستند
شهرياري عضو هيات مديره باشگاه استقلال با تاکيد بر اينکه خواهان ادامه مديريت علي‌فتح‌الله زاده در اين باشگاه است، گفت: بعد از بازي با الشباب در اين باره تشکيل جلسه مي‌دهيم و تحت هيچ شرايطي به فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نويي اجازه جدايي نمي‌دهيم.
مهدوي‌کيا تماشاگر ويژه فينال ليگ قهرمانان
مهدي مهدوي‌کيا کاپيتان فصل گذشته پرسپوليس براي تماشاي بازي فينال ليگ قهرمانان اروپا بين تيم‌هاي بايرن مونيخ و بوروسيا دورتموند روز جمعه راهي لندن خواهد شد. مهدوي‌کيا پس از اين بازي از لندن راهي آلمان خواهد شد. او در آلمان ضمن پيگيري امور شخصي مربوط به خود، براي حضور در تيم‌هاي پايه هامبورگ، نشستي با مسئولان اين باشگاه خواهد داشت.او همچنين در سفر به آلمان با استفاده از نفوذ و اعتبار خود رايزني‌هايي را براي تدارک بازي‌هاي دوستانه قوي و خوب براي تيم فوتبال نوجوانان ايران خواهد داشت.
فرکي در فولاد ماندني شد
حسين فرکي فصل آينده را هم در تيم فولاد خوزستان باقي خواهد ماند.حسين ابن قاسم سرپرست تيم فولاد ضمن تاييد اين خبر گفت: روز پنجشنبه به تهران آمدم و علاوه بر عيادت از فرکي در خصوص فصل آينده با او صحبت کردم. وي نيز موافقت خود را براي تمديد قرارداد اعلام کرد و قرار شد بلافاصله پس از تاييد پزشک براي ترخيص راهي اهواز شده و قراردادش را در هيئت فوتبال خوزستان ثبت کند. ما با او توافق کرديم و همه چيز قطعي شده و فرکي قطعا فصل آينده در کنار ما خواهد بود.
اشک سرمربي بايرن پيش از فينال در آمد
يوپ هاينکس پس از آخرين بازي خانگي دوران مربيگري خود در بوندسليگا درکنفرانس مطبوعاتي به شدت احساساتي شدو گريه کرد.سرمربي 68 ساله بايرن‌ مونيخ که گفته است قصد ندارد پس از پايان سال جاري به مربيگري ادامه دهد، شنبه شب در کنفرانس خبري خود پس از پيروزي بر گلادباخ، گفت: گفته بودم که اين بازي، آخرين بازي من به عنوان سرمربي در بوندسليگاست. امروز روز خاصي براي من بود. من دوران بازيگري و مربيگري را در گلادباخ شروع کردم. اگر اين بازي در زمين گلادباخ برگزار مي‌شد بيشتر احساساتي مي‌شدم. از هواداراني که مرا تشويق کردند سپاسگزارم.
سرمربي تيم جوانان انتخاب نشده است
سرپرست کميته جوانان با تکذيب خبر انتخاب فردي به عنوان اميني به عنوان سرمربي تيم جوانان گفت: اصلا چنين بحثي صحت ندارد.حتي تا به حال اين افتخار را نداشته ام که ايشان را از نزديک ببينم و شناختي هم از او ندارم. قرار است پس از بازگشت من از مالزي درباره تيم جوانان تصميم گيري نهايي را به عمل بياوريم و در جلسه ايکه با کفاشيان و نبي خواهيم داشت در اين باره به جمع بندي نهايي برسيم.
درخواست کفاشيان از تاج
رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به سرپرست سازمان ليگ از وي خواست تا در سازمان ليگ، کارگروه مطالعات فني تشکيل شود.
بازگشت عقيلي به فوتبال ايران
عقيلي که قبل از ديدار با لبنان اردوي تيم ملي را ترک کرده بود، از سوي کميته انضباطي با محروميت يکساله روبرو شد و بدين ترتيب حق فعاليت در ليگ برتر ايران و تيم ملي را نداشت. پس از اعتراض عقيلي اين پرونده براي بررسي بيشتر به کميته استيناف رفت و حالا از اين کميته خبر مي رسد که حکم تعليق براي عقيلي در نظر گرفته شده است.اين در حالي است که کميته استيناف حکم خود را به فدراسيون فوتبال اعلام کرده و اين حکم بايد از طريق دبير کل فدراسيون ابلاغ شود. بدين ترتيب عقيلي مي تواند فوتبالش را در ليگ برتر ايران ادامه دهد و از طرفي اگر کي روش موافقت کند، او به تيم ملي نيز برمي گردد.
پسر در راه تيم پدر
يک سايت انگليسي در گزارشي به احتمال حضور نيکو کرانچار در تيم سپاهان اشاره کرد. به نوشته اين سايت، نيکو کرانچار که با رقمي معادل 7 ميليون پوند راهي ديناموکيف اوکراين شد روزهاي چندان خوبي را در اين تيم سپري نکرد و با مصدوميتهاي مختلفي مواجه شد. کرانچار کوچک که دوست داشت امسال با پدرش در راپيدوين اتريش همکار شود بعد از تمديد قرارداد زلاتکو کرانچار با سپاهان، شايد به حضور در فوتبال ايران هم فکر کند .

 


سرمربي اسبق تيم ملي تکواندوي ايران به صورت رسمي فردا (دوشنبه) ايران را به مقصد تايوان ترک مي‌کند.
رضا مهماندوست که به همراه تيم ملي ايران قهرماني جهان، آسيا و جام جهاني را کسب کرد و در زمان حضور او تکواندوي ايران در صدر جهان قرار داشت، با قراردادي دو ساله سرمربي تيم تکواندو تايوان شده و امروز از طريق فرودگاه امام خميني به دوحه مي‌رود. پس از توقف دو ساعته در قطر به هنگ‌کنگ مي‌رود و سه ساعت نيز در ترانزيت اين فرودگاه حضور خواهند داشت و در نهايت راهي تايوان مي‌شود. اين سفر حدود 20 ساعت به طول خواهد انجاميد. خانواده مهماندوست نيز در اين سفر همراه او خواهند بود.

 


نمايندگان بسکتبال کشورمان، جام قهرماني غرب آسيا را دو دستي تقديم نماينده لبنان کردند.
از عراق خبر مي رسد که در چهاردهمين دوره باشگا‌ه‌هاي غرب‌آسيا دو تيم ايراني قهرماني را به شانفيل لبنان تقديم کردند! طبق قانون کنفدراسيون غرب‌آسيا اگر سه تيم برابر يکديگر باخته باشند و تعداد باختشان برابر باشد، قانون ميانگين گل در رقابت بين اين سه تيم، رده بندي را تعيين مي کند اما اگر دو تيم تعداد باخت برابري داشته باشند بازي رودر رو تعيين کننده است. در رقابت‌هاي باشگاه هاي غرب‌آسيا شانفيل لبنان،‌ ماهان و پتروشيمي ايران يک باخته بودند و طبق ميانگين گل شانفيل اول بود، ماهان و پتروشيمي نيز در مکان هاي دوم و سوم قرار داشتند. اما اگر در روز نهايي پتروشيمي ايران برابر الجيش سوريه شکست مي خورد اين ماهان بود که قهرمان غرب‌آسيا مي شد و يک تيم لبناني به مدال طلا نمي رسيد چرا که ماهان بازي رودررو را از تيم لبناني برده بود. نکته با اهميت اين است که اگر پتروشيمي حتي با اختلاف 100 امتياز الجيش را مغلوب مي‌کرد بازهم نمي توانست سهميه باشگاه‌هاي آسيا را بگيرد.
نصرت الله جعفريان ناظر بين المللي بسکتبال ايران درباره اين موضوع گفت: پتروشيمي بايد تلاش مي کرد تا برابر ماهان و پتروشيمي نتيجه مي گرفت اما وقتي نگرفته بود در بازي آخر حداقل مي‌توانست کاري کند که نماينده ايران قهرمان شود. سال گذشته مهرام قهرمان بود و مي توانستيم جام را در ايران نگه داريم اما چرا نبايد اين اتفاق بيفتد. مي توانستيم کمي عاقلانه تر کار کنيم. درهر حال اگر جام در ايران مي ماند خيلي بهتر بود. لازم به يادآوري است تيم بسکتبال ماهان با نايب قهرماني در باشگاه هاي غرب‌آسيا سهميه باشگاه هاي آسيا را بدست آورد.

 


دارنده 6 مدال طلاي جهان و المپيک مشکلات مديريتي را از عوامل نا به ساماني در ورزش مي‌داند و مي‌گويد: اگر از اين مشکلات عبور کنيم و به ثبات برسيم، بازهم پتانسيل تکرار افتخارات المپيک لندن را داريم.
حميد سوريان پس از کسب مدال طلاي المپيک لندن زمزمه خداحافظي از دنياي قهرماني را سر داد. چند ماهي خبري از نابغه کشتي شهرري نبود تا اينکه زمزمه حضورش در سياست به گوش ‌رسيد. سوريان روز گذشته در گفت و گويي با خبرگزاري فارس به دوري چند‌ماهه‌اش از کشتي و احتمال بازگشتش به تشک اشاره اي داشت. گزيده اي از صحبت‌هايي او در ادامه مي آيد:
* چندين سال حضور در اردوهاي تيم ملي و تمرينات طاقت‌فرسا واقعاً کار را براي من سخت کرده بود. ديگر انگيزه‌اي براي حضور در اردوهاي تيم ملي نداشتم و تصميم داشتم مدتي را استراحت کنم تا اگر قرار است برگردم با انگيزه‌اي مضاعف براي کشورم افتخارآفريني کنم.
* فضاي خوبي بر کشتي حاکم نيست، اميدوارم هر چه زودتر ثبات مديريت و آرامش بر کشتي حاکم شود. حميد سوريان تا همين يک ماه پيش به اردوي تيم ملي دعوت نمي‌شد؛ بعد از اينکه دعوتم کردند، متوجه شدم زمان مناسبي براي حضور در مسابقات جهاني نيست و به طور حتم حضور در مسابقات جهاني سال 2013 غايب خواهم بود.
*مسلماً بي‌ثباتي مديريتي باعث شده تا شخصي مانند محمد بنا حاضر به همکاري نباشد. اميدوارم تمام سرمايه‌هاي کشتي دور هم جمع شوند و دوباره دست به دست هم دهند تا حماسه‌اي که در المپيک رخ داد، بازهم تکرار شود و تداوم داشته باشد.
*در ماه‌هاي اخير در اردوهاي تيم‌هاي ملي حضور نداشته‌ام؛ “کمبود امکانات” تا حدي پذيرفتني است چون فضاي المپيک با ساير زمان‌ها متفاوت است. کميته ملي المپيک حمايت ويژه مي‌کند، اما بدون شک از عدم ثبات مديريت ضربه مي‌خوريم. وقتي بيش از يک سال است که فدراسيون با سرپرست اداره مي‌شود و رئيس ندارد کشتي به مشکل مي خورد. البته در ورزش کشور هم دچار مشکلاتي هستيم؛ پيش از هر چيز بايد تکليف ورزش مشخص شود، بعد رئيس فدراسيوني که بتواند تصميم گيرنده باشد و با قدرت کادر فني تيم‌هاي ملي را مشخص کند.
*در مسابقات انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي مي‌روم و بقيه را تشويق مي‌کنم. از اين ها گذشته به زودي تصميمم را براي بازگشت به کشتي اعلام مي‌کنم؛ خيلي زود.

 


اسامي نفرات واجد شرايط براي شرکت در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد اعلام شد.
بـا تـوجه فـرآينـد «انتخاب تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان کشور» اسامي نفرات مجاز جهت شرکت در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان کشور، در قالب مدال داران المپيک سال گذشته ، کشتي گيران منتخب و داراي عملکرد مناسب در جام جهاني تهران، 4 کشتي گير برتر مسابقات قهرماني کشور، 4 کشتي گير برتر مسابقات مرحله مقدماتي انتخابي تيم ملي و حداکثر 4 کشتي گير برتر جام جهان پهلوان تختي مجاز به شرکت در مسابقه انتخابي شدند. بنا به پيشنهاد کادر فني تيم ملي کشتي بزرگسالان کشور، رقابت هاي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد (مرحله نهايي) براي شرکت در رقابتهاي جهاني مجارستان، در صورت تائيد نهايي شوراي فني تيم‌هاي ملي در روزهاي 30 و 31 خردادماه برگزار خواهد شد.

 


*نخستين دوره ليگ قايقراني در رشته آب‌هاي آرام به صورت 2 مرحله رفت و 2 مرحله برگشت با رعايت قوانين فدراسيون بين‌المللي قايقراني ‏ICF‏ ‏و قوانين داخلي فدراسيون قايقراني ايران در تيرماه و آبان‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد. ‏
* احسان روزبهاني لژيونر بوکس ايران از پيشنهاد سه تيم براي حضور در فصل جديد مسابقات بوکس نيمه حرفه‌اي جهان خبر دادو گفت:پس از پايان رقابت‌هاي اين فصل همين تيم آستانا آرلانز به من پيشنهاد داد که فصل بعد هم در آن تيم باشم و براي آنها مبارزه کنم.البته غير از قزاق‌ها ، تيم‌هاي اوکرايني و آلمان هم پيشنهاد داده‌اند که به آن تيم‌ها بروم، اما هنوز تصميمي در اين رابطه نگرفته‌ام. اگر پيشنهاد مالي قزاق‌ها خوب باشد، قطعا با آن تيم قراردادم را تمديد مي‌کنم.

 


تيم ملي کاراته که قرار بود براي حضور در رقابتهاي بين‌المللي گرجستان راهي تفليس شود، به دليل مخالفت شوراي برون مرزي حضور در اين مسابقات را از دست داد.
اين تيم که يک ماه قبل موفق نشد در سومين مرحله ليگ جهاني موسوم به کاراته وان در روسيه حضور پيدا کند، براي دومين بار شانس حضور در يک تورنمنت بين‌المللي را از دست داد. رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان چهارم و پنجم خردادماه در تفليس برگزار مي‌شود و شوراي برون مرزي با حضور تيم ملي در اين مسابقات مخالفت کرد.محسن آشوري دبير فدراسيون کاراته با تائيد اين مطلب گفت: مسابقات جايزه بزرگ که روز جمعه برگزار شد، غيبت در تفليس را پوشش داد و کادر فني برداشت خوبي از رقابتهاي تهران داشتند.وي در خصوص جايگزيني تورنمنتي به جاي رقابتهاي تفليس افزود: مسابقات کاراته وان جاکارتاي اندونزي را پيش رو داريم که اگر بتوانيم هزينه مالي اعزام تيم ملي را با جذب حامي مالي فراهم کنيم، حتما تيم ملي را اعزام خواهيم کرد. قابل ذکر است چهارمين مرحله ليگ جهاني کاراته وان هفته اول تير ماه در جاکارتا اندونزي برگزار مي‌شود، از جمله رقابت هايي است که احتمالاً ملي پوشان کاراته در آن شرکت خواهند کرد.

 


سرمربي اسبق تيم ملي کشتي ايران اعتقاد دارد که قانون جديد کشتي قانون کشتي‌گيرهاست نه خوش‌شانس‌ها.
منصور برزگر در خصوص قوانين جديد کشتي اظهار کرد: اين قوانين صد در صد به نفع کشتي است؛ چون به اين مساله برمي‌گردد که هرکس بهتر است پيروز خواهد شد. قانون قبلي خيلي بد بود. مثلا يک کشتي‌گير در تايم اول شش امتياز مي‌گرفت اما در دو تايم بعدي با دو توست بازنده ميدان مي‌شد. وي افزود: قانون جديد کشتي‌گيران را فعال مي‌کند و حذف کلينچ بهترين کاري است که انجام شده است. قانون قبلي به ضرر کشتي‌گيران فني بود؛ چون حريفان با دفاع کردن کشتي را به کلينچ مي‌کشاندند و حتي در کلينچ هم تقلب صورت مي‌گرفت. سرمربي اسبق تيم ملي کشتي ايران ادامه داد: بايد در کشتي به زحمت بها داد، نه به شانس. تماشاگران هم از کشتي با قانون قبلي لذت نمي‌بردند و در واقع ما اصلا کشتي نمي‌ديديم؛ چون همه چيز به شانس بستگي داشت ولي حالا شش دقيقه جنگ خواهد بود که شانس در آن دخالتي ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10