(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - شماره 20495

سردار مويدي: امسال عرصه بر قاچاقچيان مواد مخدر تنگ‌تر مي‌شود
سردار مومني خبر داد
بخشودگي جريمه ديرکرد خلافي‌هاي رانندگي سال 90
واژگوني پرايد جان 4 نفر را گرفت
گودبرداري غيراصولي آموزشگاهي را در کازرون تخريب کرد
بزرگراه امام علي(ع) جمعه افتتاح مي‌شود
حامي کودکان سرطاني درگذشت
30 هزار بيمار صعب‌العلاج تحت پوشش هلال‌‌احمر
2 صياد در خليج‌فارس از مرگ نجات يافتند
زيارت 27 امام‌زاده با حمل‌ونقل عمومي
معدل، شرط ثبت‌‌نام در مدارس نيست
حوادث کوتاه از کشور
مامور انتظامي رشت رشوه 18 ميليون ريالي را رد کرد
مرگ دختر دانشجو به دست پليس آمريکا
موج شديد گرما در پاکستان
تظاهرات آلماني‌ها عليه باربي
اسلام دين اول انگليس مي‌شود
   


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام کشف 77 تن انواع مخدر طي دو ماه گذشته در کشور گفت: امسال سالي سخت و دشواررا براي قاچاقچيان مواد مخدر و خرده‌فروشان رقم خواهيم زد.
سردار علي مويدي صبح ديروز در حاشيه حضور در مرکز نظارت همگاني ناجا (197) افزود: امسال کشف و ضبط مواد مخدر 8 درصد بيشتر از مدت مشابه آن در پارسال بود وي با اشاره به اينکه بيشترين مواد مخدر مکشوفه از نوع ترياک است، اظهار کرد: حشيش در مرتبه دوم و مرفين و هرويين در مرتبه‌هاي بعدي بيشترين کشفيات در سال جاري قرار دارند.
وي با بيان اينکه در سال جاري به دليل عملکرد خوب همکارانمان در مرز و فرماندهي‌هاي شرقي و جنوب شرقي کشور شاهد انهدام شبکه و باندهاي بزرگ محموله‌هاي ترانزيتي مواد مخدر بوده‌ايم گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 22 تن از قاچاقچيان مسلح که سوابق متعددي در ارتکاب اين جرم دارند، به هلاکت رسيدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه بيشترين کشفيات در استان‌هاي هرمزگان، کرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي بود، گفت: در دو ماهه سال جاري پنج تن از ماموران ما در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسيدند و پنج تن ديگر نيز مجروح شدند.
وي با بيان اينکه در سال جاري و بنا بر ابلاغ فرماندهي ناجا سالي سخت و دشوار براي قاچاقچيان مواد مخدر رقم خواهيم زد گفت: چگونگي برخورد و مقابله با اين خرده‌فروشان و قاچاقچيان کلان به فرماندهان انتظامي ابلاغ شده و در سال جاري شاهد حرکتي هدفمند در راستاي برخورد موثر با قاچاقچيان خرد و کلان را شاهد خواهيم بود.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: با تأييد شوراي نگهبان جريمه‌هاي ديرکرد خلافي‌هاي سال 90 در صورت پرداخت به موقع، بخشيده مي‌شود.
سردار مومني صبح ديروز در نشست خبري خود با اشاره به مصوبه اخير مجلس درخصوص بخشودگي جرايم رانندگي گفت: با تاييد اين مصوبه در شوراي نگهبان و ابلاغ آن تمامي رانندگاني که تا پايان سال 90 جريمه رانندگي پرداخت نشده دارند که مبلغ آن هم‌اکنون دو برابر شده است، شش ماه مهلت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت اصل جريمه رانندگي خود اقدام کنند و جريمه دو برابري آنها بخشوده مي‌شود.
وي تاکيد کرد: بديهي است پس ازپايان اين مهلت در صورت عدم پرداخت جريمه معوقه دو‌برابري مبلغ جريمه مجددا به حالت قبل باز خواهد گشت.
سردار مومني در ادامه با اشاره به ايام ارتحال حضرت امام خميني(ره) گفت: پيش‌بيني مي‌کنيم ميليون‌ها زائر به تهران آمده و شهرونداني نيز براي سفرهاي زيارتي طي اين چهار روز تعطيلي که اولين تعطيلي پس از ايام نوروز است به مسافرت بروند.
وي با بيان اينکه 40 هزار نيرو در طرح ترافيکي مراسم ارتحال امام(ره) مشارکت خواهند داشت، از اتخاذ تدابير ويژه ترافيکي در اين ايام خبر داد و گفت: جلسات لازم در اين خصوص برگزار و هماهنگي‌هاي مربوطه انجام شده است.
رئيس پليس راهور ناجا به طرح انضباط ترافيکي براي برگزاري انتخابات نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح براي برگزاري هرچه بهتر حماسه بزرگ سياسي کشور تدوين شده است که به زودي جزئيات آن اعلام مي‌شود و پليس براي اجراي اين طرح آمادگي کامل دارد.
سردار مومني ارتقاي ايمني خودروها و خروج خودروهاي ناايمن، ارتقاي فرهنگ ترافيکي، توسعه سيستم‌هاي هوشمند و افزايش و ارتقاي حرفه‌اي پليس را به عنوان مهمترين برنامه‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي در سال جاري عنوان کرد و گفت: در عين حال با توجه به نزديکي به فصل تابستان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ، صحبت با تلفن همراه و عدم استفاده از کمربند ايمني درحين رانندگي مهمترين اولويتهاي پليس در تابستان امسال خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌کنيم طرح تابستانه امسال نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده و طولاني‌تر باشد گفت: طرح تابستانه امسال از نيمه دوم خرداد ماه و طي دو مرحله آغاز مي‌شود که مرحله اول آن تا پيش از ماه مبارک رمضان و مرحله دوم آن پس از ماه مبارک رمضان اجرايي خواهد شد.
سردار مومني سفرهاي تابستاني را پس از سفرهاي نوروزي پرترددترين ايام سال عنوان کرد و گفت: در عين حال پيش‌بيني مي‌کنيم بيشترين حجم سفرهاي تابستاني را در موج دوم سفرهاي تابستاني داشته باشيم.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص هوشمندسازي جاده‌هاي کشور گفت: امسال پيش‌بيني مي‌کنيم حدود 2000 کيلومتر ديگر از راه‌هاي کشور تحت پوشش سيستم‌هاي هوشمند و نظارت جاده‌اي قرار بگيرد.
از سوي ديگر نصب دوربين در محور کرج-چالوس نيز به اتمام رسيده و اين دوربين‌ها هم‌اکنون در مرحله تست قرار دارند که اميدواريم پيش از آغاز سفرهاي تابستاني بتوانيم از اين دوربين‌ها براي کنترل ترافيک و برخورد با تخلفات در جاده چالوس استفاده کنيم.
وي در ادامه اقدامات مهم پليس راهور گفت: با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه از توليد خودروهاي ناايمن مانند وانت پيکان و وانت نيسان تا پايان سال جاري جلوگيري خواهد شد و اين دو خودرو تا پايان سال 92 از چرخه توليد خارج مي‌شوند.

 


سمنان - خبرنگار کيهان:
در اثر واژگون شدن يک دستگاه خودرو پرايد در جاده دامغان به سمنان 4 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، يک دستگاه خودرو پرايد که روز دوشنبه از دامغان عازم سمنان بود درکيلومتر 27 اين مسير واژگون شد و 3 نفر در دم جان سپردند و نفر چهارم پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.
رئيس پليس راه استان سمنان علت اين حادثه را خواب‌آلودگي و خستگي و ناتواني راننده خودرو در کنترل وسيله نقليه اعلام کرد.
براساس اين گزارش، سرنشينان اين خودرو همگي اعضاي يک خانواده بودند.

 


گودبرداري غيراصولي جنب يک آموزشگاه در کازرون، ديوار آن را به طور کامل تخريب کرد.
معاون پشتيباني و توسعه مديريت آموزش و پرورش کازرون ديروز در حاشيه بازديد از اين آموزشگاه اظهار داشت: بيش از 70 ميليون تومان خسارت در اين گودبرداري غيراصولي به دبيرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) اين شهر وارد آمده است.
محمد کاظم فاضل‌پور افزود: ديوار و تمام انشعابات برق، آب و تلفن اين آموزشگاه درگودبرداري غيراصولي تخريب شده است.
به گزارش فارس معاون پشتيباني و توسعه مديريت آموزش و پرورش کازرون گفت: از آنجايي که اين تخريب در ساعات تعطيلي اين آموزشگاه صورت گرفته خسارت جاني در پي نداشته است.
فاضل‌پور اذعان داشت: پيمانکار و مالک زمين همجوار که به خاکبرداري غيراصولي پرداخته متقبل بازسازي ديوار اين آموزشگاه شده است.

 


معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: روز جمعه و همزمان با سالروز ميلاد امام علي(ع) و آزادسازي خرمشهر، بزرگراه امام علي(ع) به بهر‌ه‌برداري مي‌رسد.
به گزارش ايسنا، مازيار حسيني با بيان اينکه خدمت جهادي و کار بي‌منت از شاخص‌هاي کار در شهرداري است، گفت: در پروژه‌هاي بزرگي که در سطح پايتخت اجرا شده، از توانمندي پيمانکاران، مهندسان مشاور و طراحان داخلي استفاده شد و تنها در برخي کنترل‌ها از مشاوران مجرب خارجي استفاده کرديم.
وي با بيان اين که شهرداري تهران سعي داشت تا روحيه اميد و نشاط را با اجراي پروژه‌ها در زمان‌هاي سخت نشان دهد، افزود: اين اقدامات به ويژه در زمان اوج تحريم‌ها و نوسانات ارز با روال عادي خود ادامه داشت تا شهروندان با خيالي آسوده زندگي کنند و نگراني نداشته باشند.
حسيني با اشاره به پروژه‌هاي مهمي که در سال‌هاي گذشته در تهران اجرا شد، خاطر نشان کرد: يکي از پروژه‌هاي مهم شهر تهران، احداث بزرگراه‌ امام علي(ع) بود که شهردار تهران سال گذشته قول داد تا اين پروژه سال آينده بهره‌برداري شود و به لطف خدا بزرگراه‌امام علي(ع) همزمان با ميلاد امام علي(ع) و سوم خرداد افتتاح خواهد شد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين پروژه تصريح کرد: بزرگراه امام علي(ع) از شمال و از دارآباد شروع مي‌شود و تا کمربندي شهرري و طرح حرم تا حرم ادامه مي‌يابد و بيش از 1200 ميليارد تومان براي رفع معارضان آن هزينه شده است.
معاون شهردار تهران افزود: اين بزرگراه از مناطق مختلفي عبور مي‌کند و با طول 38 کيلومتر در 19 ماه به بهره‌برداري رسيد و در مسير آن تونل بزرگ اميرکبير نيز وجود دارد که مراحل سيويل اين تونل نيز پايان يافته و بعد از اتمام موضوع تهويه آن به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي با تاکيد بر اهميت کيفيت در اجراي اين پروژه‌ها، گفت: بزرگراه‌ امام علي(ع) داراي 56 پل در 25 تقاطع است و جزو سه پروژه مهم شهري در کنار پروژه بزرگراه صياد شيرازي و يادگار امام(ره) است که مورد تاکيد شهردار تهران بوده است.معاون فني و عمراني شهرداري تهران در ادامه اظهار داشت: احداث پل جواديه و همچنين تونل نيايش با 10هزار و 252 متر و همچنين افزايش ظرفيت بزرگراه صدر با 11 کيلومتر که 5 کيلومتر عمليات پل‌سازي تک پايه و 6 کيلومتر پل رمپي در آن احداث شده از ديگر پروژه‌هاي مهم شهري بوده است.
حسيني با تاکيد بر اين که بايد توانايي صنعت راه و ساختمان را در توسعه زيربنايي مورد توجه قرار داد تا بخشي از معضلات اشتغال برطرف شود، گفت: بيش از 75 درصد پروژه‌ها توسط دولت انجام مي‌شود که به معناي استفاده از پول نفت است و به همين دليل طي سال‌هاي اخير پيمانکاران تضعيف شده‌اند، اما در شهرداري پول نفتي وجود نداشت و دولت نيز کمک نمي‌کرد و اين پروژه‌ها با درآمد شهرداري و آن هم بدون تراکم‌فروشي و با استفاده از دانش متخصصان و پيمانکاران داخلي انجام شده است.وي افزود: شهرداري تهران جزو معدود سازمان‌هايي بوده است که توانسته از فاينانس ايران-چين استفاده کند و اين نشان مي‌دهد که مي‌توان بدون وابستگي به نفت مشکلات را حل کرد.

 


پروفسور پروانه وثوق، فوق‌تخصص خون و آنکولوژي در سن 78 سالگي بر اثر بيماري درگذشت.
پروفسور پروانه وثوق، فوق تخصص خون و آنکولوژي و رئيس هيئت امناي محک که از ابتداي تاسيس محک همواره در کنار بنيانگذاران اين موسسه بود، روز يک‌شنبه درگذشت.
او با علم و دانش خود هزاران کودک مبتلا به سرطان را در مسير درمان و بهبودي همراهي کرد.
وي از ابتداي فعاليت بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان کودکان محک، به عنوان سرپرست تيم پزشکي، به صورت داوطلبانه، لحظات عمر ارزشمند خود را وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.حضور فعال او در انجمن‌هاي تخصصي بين‌المللي چون SIOP/INCTR/MECCA و همچنين عضويت در گروه اطفال فوق‌تخصصي خون و سرطان و فرهنگستان علوم پزشکي ايران نشان از دانش و تخصص حرفه‌اي او است.

 


رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر کشور، از حمايت بيش از 30 هزار بيمار صعب‌العلاج و همچنين جمعي از اين بيماران در طرح حاميان سلامت خبر داد.
فرحناز رافع ضمن اعلام اين خبر عنوان کرد: در پي تعاملات انجام شده بين دو سازمان داوطلبان و سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال‌احمر، اين سازمان در بحث کمک‌هاي مالي،‌ درماني و دارويي به بيماران نيازمند وارد عمل شده است.
وي با بيان اين که ارائه خدمت به موقع در اين مهم و تامين داروهاي خاص و رسيدگي به ارباب رجوع دغدغه اصلي ما است، افزود: سازمان داوطلبان در واقع با معرفي افراد بيماري‌هاي صعب‌العلاج با درمان هزينه بسيار بالا به داروخانه‌هاي جمعيت هلال‌احمر که زيرمجموعه سازمان تدارکات پزشکي هستند بار اين مسئوليت را به دوش مي‌کشد.
رافع همچنين تصريح کرد: اين سازمان تنها بخشي از هزينه داروهاي گران‌قيمت اين بيماران را متقبل مي‌شود که تاکنون حدود 30 هزار نفر از افراد بيمار صعب‌العلاج را در سال گذشته تحت پوشش قرار داديم.
وي در ادامه به اجراي طرح حاميان سلامت اشاره کرد و به باشگاه خبرنگاران گفت: دراين خصوص طرحي با عنوان حاميان سلامت اجرا گرديد که بدين وسيله افراد خير و انسان‌دوست کمک‌هاي نقدي خود را براي تامين داروهاي اين بيماران مي‌پردازند که تاکنون تعداد قابل توجهي از اين دست بيماران به واسطه مردم عزيزمان تحت پوشش درماني قرار گرفته‌اند.
رافع با اشاره به اين که بيشتر اين بيماران را افراد مبتلا به سرطان و ام.اس تشکيل مي‌دهند اذعان داشت: اين تعداد از بيماران با مراجعه به شعبه‌هاي مختلف جمعيت‌ هلال‌‌احمر و خانه‌هاي داوطلب از خدمات اين سازمان بهره‌مند مي‌گردند همچنين افراد خيز با شرکت در طرح حاميان سلامت و پر کردن فرم مربوطه مي‌توانند در اين مورد حامي يک بيمار شوند.

 


دو صياد گرفتار شده در آ‌ب‌هاي خليج‌فارس در جزيره جبرين در حوالي شهر بردخون با حضور تيم‌هاي نجات اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر از مرگ حتمي نجات يافتند.
مهدي ابوالحسني افزود: با توجه به گذشت يک شبانه‌روز از خروج دو صياد و عدم دسترسي دريايي و ساحلي به جزيره مذکور هماهنگي لازم صورت گرفت و يک فروند بالگرد همراه کارشناس جست‌وجو و نجات از بوشهر به منطقه اعزام شدند.
وي اضافه کرد: با توجه به معين نبودن موقعيت دقيق صيادان جست‌وجوي منطقه با الگوي تعريف شده اجرا شد و دو صياد شناسايي و توسط بالگرد به پاسگاه انتظامي بردخون منتقل و تحويل داده شدند.

 


معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران اعلام کرد: امکانات حمل‌ونقل عمومي در سه بخش مترو، اتوبوسراني و تاکسيراني به مقصد 27 امام‌زاده در چهارگوشه پايتخت به صورت رفت و برگشت وجود دارد.
شهرام جباري‌زادگان با تاکيد بر اين که با توجه به شرايط آب‌وهوايي و در پيش بودن فصل تعطيلات اين امام زاده‌ها که عموما در نقاط خوش آب‌وهوا و با صفاي پايتخت واقع شده‌اند، مقصد انبوه شهروندان از نقاط مختلف تهران و اقصي نقاط کشور خواهند بود، افزود: به همين منظور مديريت شهري تهران امکانات مورد نياز را به منظور رفت‌وآمد زائران به اين اماکن زيارتي آماده نموده است.
وي در پايان با اعلام اين که امکان گردشگري مذهبي يکي از فرصت‌هاي استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومي پايتخت محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: تسهيلات آمد و شد به مراکز مذهبي، شوق زيارت اين مراکز را افزايش مي‌دهد.
براساس اين گزارش فهرست 27 بقعه امام‌زاده‌هاي تهران که رفت‌وآمد به آن‌ها از طريق مترو، اتوبوسراني، تاکسيراني و يا ترکيبي از اين امکانات ميسر است، به شرح زير اعلام شده است:
امام‌زاده يحيي(ع) واقع در خيابان ري، کوچه امام‌زاده يحيي(ع)
امام‌زاده زيد(ع) واقع در بازار تهران، سبزه ميدان، بازار کفاش‌ها
امام‌زاده سيد ناصرالدين(ع) واقع در خيابان خيام، نرسيده به چهار راه گلوبندک
امام‌زاده سيدملک خاتون(س) واقع در خيابان خاوران، خيابان شهيد برادران سجادي
امام‌زاده معصوم(ع) واقع درخيابان قزوين، نرسيده به سه‌راه‌آذري
امام‌زاده عبدالله(ع) واقع در خيابان 30 متري جي، خيابان حاجيان
امام‌زاده سيداسماعيل(ع) واقع در حد فاصل خيابان‌هاي 15 خرداد و مولوي
امام‌زاده حسن(ع) واقع در خيابان امين‌الملک، بين پل امام‌زاده معصوم(ع) و سه‌راه‌آذري
امام‌زاده اهل بن‌علي(ع) واقع در خيابان خاوران، ايستگاه امير سليماني
امام‌زاده سيد اسحاق(ع) واقع در خيابان ناصرخسرو، کوچه شهيد خدابنده‌لو
امام‌زاده عبدالله(ع) واقع در خيابان فداييان اسلام، سه‌راه ورامين
امام‌زاده بي‌بي شهربانو(س) واقع در شهرري، خيابان صفاييه
امام‌زاده بي‌بي زبيده(س) واقع در شهرري، خيابان فداييان اسلام
امام‌زاده هادي(ع) واقع در جاده قديم شهرري، بين خيابان فداييان اسلام و ابن بابويه
حضرت عبدالعظيم حسني(ع) واقع در شهرري
امام‌زاده حمزه(ع) واقع در شهرري، ميدان حرم
امام‌زاده طاهر(ع) واقع در شهرري، ميدان حرم
امام‌زاده علي‌اکبر(ع) واقع در چيذر
امام‌زاده محمد ولي(ع) واقع در اوين درکه
امام‌زاده قاسم(ع) واقع در گلاب‌دره
امام‌زاده عزيز(ع) واقع در اوين درکه
امام‌زاده صالح(ع) واقع در ميدان تجريش
امام‌زاده مطيب(ع) واقع در اوين درکه
امام‌زادگان پنج‌تن(ع) واقع در لويزان، خيابان شهيد فرشادي
امام‌زاده اسماعيل(ع) واقع در قلهک
امام‌زاده ابراهيم(ع) واقع در ارتفاعات دربند
امام‌زاده اسماعيل(ع) واقع در چيذر، خيابان شهيد کلهر

 


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براي ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شرط معدل ملاک نيست.
ابراهيم سحرخيز، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: براي ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتي عادي شرط معدل ملاک نيست و مديران مدارسي که ملاک ثبت‌‌نام دانش‌آموزان را شرط ملاک قرار مي‌دهند، مرتکب تخلف مي‌شوند.
وي گفت: مدارس دولتي عادي مجوز دريافت هيچ‌گونه وجهي را از والدين دانش‌آموز در زمان ثبت‌نام در کليه مقاطع حتي پيش‌دانشگاهي ندارند و والدين مي‌بايست در صورت مشاهده چنين تخلفي مراتب را به ستاد ثبت‌نام و يا اداره آموزش و پرورش استان اطلاع دهند تا مسئولين با حضور در مدرسه مربوطه مدير را مجبور به ثبت‌نام دانش‌آموز کنند.
سحرخيز ادامه داد: ستاد ثبت‌نام در مقاطع ابتدايي از ابتداي ماه ارديبهشت فعال و در مقاطع دبيرستان از 15 خرداد فعال خواهد شد.
وي در خاتمه تاکيد کرد: با نظارت خوب و پيگيري‌هاي ستاد ثبت‌نام سال گذشته شاهد کمترين نارضايتي بوديم.

 


کشف اشياي عتيقه
کاشان - خبرنگار کيهان: 4 قطعه اشياي عتيقه متعلق به دوره هخامنشي از 2 نفر قاچاقچي کشف و ضبط شد. اين اشيا شامل مجسمه‌هاي سنگي به شکل قوچ و مار، کاسه مسي وپايه گلدان است. قاچاقچيان اشياي عتيقه که از کرمان به مقصد تهران در حرکت بودند در کاشان بازداشت و تحويل مرجع قضايي شدند.
برخورد با سوداگران مرگ
قائمشهر -خبرنگار کيهان: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در قائمشهر، 15 نفر قاچاقچي مواد شناسايي شدند. از قاچاقچيان مقاديري موادمخدر کشف، و خودروي متعلق به متهمان توقيف شد.
مبارزه با قاچاق سوخت
فارس - خوي: ماموران مرزباني هنگ‌مرزي خوي با حضور مداوم خود در گذرگاه‌ها و معابر رسمي تردد، موفق شدند بيش از يک هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق را که در باک‌هاي غيراستاندارد جاسازي شده بود کشف و ضبط کنند.
3 نفر از متهمان دستگير و به همراه پرونده اوليه به مقامات قضايي تحويل داده شدند.
سارقان موتورهاي کولر به دام افتادند
اراک - خبرنگار کيهان: در پي شکايت ساکنان آپارتمان‌هاي يکي از شهرکها مبني بر سرقت موتورکولر، پيگيري موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران انتظامي، محمله مورد نظر را به طور نامحسوس زيرنظر گرفتند و يکي از سارقان هنگام سرقت موتور کولر دستگير شد.
سارق در بازجويي همدستان خود ومالخرها را نيز معرفي کرد که همه شناسايي و دستگير شدند.
انهدام باند سرقت
فارس - کرج: با تلاش ماموران انتظامي شهرستان کرج، اعضاي باند سارقان لوازم و تجهيزات داخل خودرو در رجايي‌شهر شناسايي و دستگير شدند. اعضاي باند 5 نفره پس از دستگيري و تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
ضبط موادمخدر صنعتي
فارس - اروميه: با دريافت خبري مبني بر اينکه شخصي با مشخصات معلوم در امر تهيه و توزيع پيش‌ساز موادخدر صنعتي در شهرستان مياندوآب فعاليت گسترده‌اي دارد رسيدگي به موضوع در دستورکار ماموران انتظامي مياندوآب قرار گرفت.
با انجام کارهاي اطلاعاتي و پليسي مشخص شد فرد نامبرده مقدار زيادي پيش‌ساز موادمخدر صنعتي دارد.
ماموران به سرعت وارد عمل شده و با موفقيت فرد مورد نظر را به همراه 2 تن از همدستانش در حين حمل 8 کيلو و 48 گرم قرص پيش ساز موادمخدر دستگير کردند.
شناسايي موادغذايي احتکاري
فارس - شوش: ماموران اداره صنعت و معدن وتجارت شوش در جريان بازديد خود مقدار يک هزار‌ و500 کيلوگرم روغن نباتي احتکار شده را در اين شهرستان کشف و ضبط کردند. روغن‌هاي احتکاري پس از کشف بين مردم توزيع شد.

 


رئيس بازرسي پليس گيلان گفت: مامور وظيفه‌شناس پليس رشت پيشنهاد رشوه 18 ميليون ريالي را رد کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حبيب نصيري در اين باره اظهار کرد: ماموران انتظامي کلانتري 22 رشت در حين گشت‌زني نامحسوس پليسي به راننده و سه سرنشين يک دستگاه خودروي پرايد مشکوک شدند و دستور توقف اين خودرو را صادر کردند.وي اضافه کرد: استوار دوم سيدعلي حسيني که سرگروه گشت‌هاي پليس را به عهده داشت در هنگام انتقال خودرو و بازرسي کامل با پيشنهاد رشوه 18 ميليون ريالي متهمان براي رهايي از اعمال قانون مواجه شدکه اين مامور وظيفه‌شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه کرد.

 


يکي از دانشجويان دختر دانشگاه هوفسترا در نيويورک در يورش پليس به اقامتگاهش به ضرب گلوله کشته شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافينگتون پست، يکي از نيروهاي پليس آمريکا در يورش به اقامتگاه «آندريا ربلو»، 21 ساله به طور تصادفي گلوله‌اي به سر وي شليک کرد و او را کشت.
در هنگام وقوع اين حادثه، ‌وي به همراه خواهر دو قلو‌اش «جسيکا» و دوستش در اقامتگاهش حضور داشتند.
بدنبال اين جنايت، دانشجويان آمريکايي در شبکه‌هاي اجتماعي پيام گذاشتند و اين اقدام پليس آمريکا را محکوم کردند.
«ربلو» دانشجوي رشته جامعه‌شناسي و روابط عمومي دانشگاه هوفسترا در نيويورک بود.

 


گرما در لاهور مرکز ايالت پنجاب و ساير نقاط پاکستان بيداد مي‌کند. اين در حالي است که قطع طولاني مدت برق سبب شده مردم بر اثر گرمازدگي جان خود را از دست بدهند.
به گزارش فارس از لاهور، بر اثر کمبود و قطعي برق طي دو، سه روز گذشته همزمان با ورود موجي از گرماي شديد به بخش‌هايي از خاک پاکستان، 21 نفر جان خود را از دست داده‌اند که از اين ميان، 9 نفر از آنان بيماراني بودند که بر اثر گرمازدگي در بيمارستان شهرستان «ساهيوال» از توابع ايالت پنجاب روي تخت بر اثر گرماي شديد جان دادند.اين در حالي است که پس از مرگ 21 نفر بر اثر گرمازدگي،‌ مردم در اعتراض به کمبود برق، تظاهرات گسترده‌اي در لاهور و ساير شهرهاي پاکستان به راه انداخته‌اند.
قطعي برق در روستاها، 21 ساعت و در شهرها، 18 ساعت طول مي‌کشد و برق بيشتر روزها قطع است.
در پاکستان، لوله‌کشي آب وجود ندارد و چون بيشتر مردم براي کشيدن آب از چاه از پمپ برقي استفاده مي‌کنند، کمبود برق موجب کمبود آب نيز شده است.مردم با برپايي تظاهرات در منطقه شيخوپوره لاهور، قبض‌هاي برق را به آتش کشيدند.گزارش‌ها حاکي از آن است که بيشتر قربانيان گرمازدگي، کارگران و قشر ضعيف هستند که مجبورند ساعت‌ها در گرماي آفتاب کار کنند.

 


صدها نفر از زنان و مردان جوان در مرکز برلين عليه تبليغ عروسک باربي و برگزاري نمايشگاهي از اين عروسک در آلمان تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه الجزيره، براي نخستين بار در اروپا برلين ميزبان نمايشگاهي از عروسک‌هاي باربي با عنوان «خانه رويايي باربي» است.
معترضين مي‌گويند اين نمايشگاه با تبليغ الگوي باربي، تاثيرات منفي را متوجه دختران کوچک مي‌کند که مي‌توان به افسردگي و لاغري مفرط اشاره کرد.
اين تجمع اعتراض‌آميز به دعوت کمپين فيس‌بوکي «خانه رويايي باربي را اشغال کنيد» و با الهام‌گيري از «جنبش اشغال وال‌استريت» در آمريکا برگزار شد.
در اين نمايشگاه 140 نوع از اين عروسک مشهور به همراه تعداد زيادي از لباس‌ها، وسايل و وسايل آرايشي اين عروسک وجود دارد.
مجموعه «اشغال خانه رويايي باربي» در فيس‌بوک تاکنون مورد تاييد دو هزار نفر قرار گرفته و شعار آن «خشونت بنفش عليه برنامه‌هاي تلويزيوني است که دختران را به الگوگيري از باربي دعوت مي‌کنند.»
اين معترضان، تابلو نوشته‌هايي در دست داشتند که روي آنها نوشته شده بود: «نه» به باربي و «باربي کودک من نيست».
آنها همچنين به نقش اين عروسک معروف در گسترش و تبليغ شيوه‌هاي خيالي زيبايي و زنانگي ميان نسل‌هاي متعدد دختران و گسترش بيماري افسردگي لاغري اعتراض کردند.
معترضان مي‌گويند که عروسک باربي تمامي ويژگي‌هاي زنانگي دختران را به سود زيبايي هزينه مي‌کند اين در حالي است که باربي تنها ساخته دستگاه‌هاي کامپيوتري است ولي هم‌اکنون دختران از کوچکي تلاش مي‌کنند خود را شبيه باربي کنند.
باربي عروسکي با بدن کشيده و بسيار لاغراندام است که در سال 1959 توسط شرکت «ماتل» در نيويورک ساخته شد و هم‌اکنون در 40 کشور جهان توزيع مي‌شود.

 


تازه‌ترين برآوردها در مراکز تحقيقاتي اروپا همچنان از افزايش چشمگير جمعيت مسلمانان حکايت دارد؛ طبق اين برآوردها سرعت رشد جمعيت مسلمانان در انگليس بيش از ساير کشورها است.
به گزارش ايرنا، اين مطلب برگرفته از گزارشي با عنوان «10 سال ديگر اکثر مردم انگليس مسلمان هستند» است که در سايت خبري «راشاتودي» منتشر شده است.
متن کامل اين گزارش به شرح زير است:
تحليل جديدي از سرشماري سال 2011 در انگلستان نشان مي‌دهد که خلاف مذهب مسيحيت که در حال افول است، اسلام در اين منطقه در حال گسترش است به طوري که از هر 10 نفر جوان زير 25 سال يک نفر مسلمان است و اين بدين معني است که مي‌توان انتظار داشت 10 سال آينده اسلام مذهب اول انگلستان محسوب شود.
اين تحليل جديد از سرشماري سال 2011 که توسط دفتر ملي آمار انگلستان صورت گرفت، همچنين نشان داد که تعداد مسيحيان اين کشور با سرعت 50 درصد سريع‌تر از چيزي که پيش از اين تصور مي‌شد در حال کاهش است.
تحليل دفتر ملي آمار انگلستان همچنين بيانگر اين است که سن اکثريت مسيحيان بيش از 60 سال است و براي نخستين بار کمتر از نيمي از جوانان خود را مسيحي معرفي مي‌کنند.
بنابراين گزارش، اين تحليل همچنين نتيجه‌گيري کرده است که پس از يک دهه تنها اقليت کوچکي از مردم انگلستان مذهب خود را مسيحيت عنوان خواهند کرد.
در حال حاضر مسيحيت مذهب اول انگلستان است چرا که بيش از 50 درصد جمعيت اين کشور خود را مسيحي معرفي مي‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10