(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - شماره 20495

حديث دشت عشق
خبرهايي که روز گذشته از فدراسيون فوتبال بيرون آمد
مخالفت کي روش با بازگشت رحمتي و عقيلي
پيشنهاد به مايلي کهن براي حضور در تيم ملي
اخبار کوتاه از فوتبال
بي توجهي مسئولان صداي قهرمان دووميداني را درآورد
حدادي: ديگر براي ايران مسابقه نمي‌دهم
احتمال حضور ترکيه و آذربايجان در جام يادگار امام
چرخش 180 درجه‌اي فدراسيون کشتي پس از انتخابات فيلا
خواندني از ورزش ايران
افشاي نام تبهکاران و متخلفان عرصه رسانه در فوتبال
مقايسه آماري تداوم حضور مربيان در منچستر با استقلال و پرسپوليس
27 سال و يک مربي، 27 سال و 47 مربي!
   


به ياد شهيد «حسين بهشتي‌خو»
عروج از کربلاي چزابه
ميلادش در بيست و سوم خرداد ماه سال1345 بود و ميعادگاهش شهر گنبدهاي فيروزه‌اي، نامش حسين و مقتدايش علي(عليه‌السلام).
نوجواني‌اش همزمان با روزهاي خون و قيام بود، پس به انقلابيون پيوست. فعاليت‌هاي انقلابي و بودن در جمع جوانان متدين تحولي در سيره اخلاقي‌اش ايجاد کرد و متانت و شکيبايي و صبر و ادب ثمره آن شد.تا به ثمر رسيدن نهال انقلاب لحظه‌اي آرام نداشت و پس از پيروزي در راه حفاظت از دستاوردهاي آن قدم برداشت و هنگام حمله دشمن غاصب، به جمع بسيجيان پيوست و با قامتي استوار و عزمي راسخ، قدم به عرصه جهاد نهاد.
تکيه کلامش «توکلت علي‌الله»‌بود و در هر کاري هدفش رضاي خداوند. مادر او را از رفتن نهي مي‌‌کرد، متواضعانه در برابرش نشست و گفت: مادر سد راهم مشو و به حماسه‌سازي و جهاد فرزندت افتخار کن.
پس از رضايت مادر در دو مرحله عازم جبهه شد. بار اول به سوسنگرد و بار ديگر به چزابه رفت. و همانجا محل عروجش شد. در آخرين ماه سال 1361 بر اثر اصابت ترکش‌هاي خمپاره بر پيکر مطهرش قامت نيلوفري‌اش به خون نشست و حديث پرواز را زمزمه کرد.
يادواره 180 شهيد هيئت بني‌فاطمه(س) اصفهان

 


سرويس ورزشي-
حضور احتمالي محمد مايلي کهن در يکي از تيم‌هاي ملي فوتبال و مخالفت کي روش با بازگشت رحمتي و عقيلي به تيم ملي، مهمترين خبرهايي است که اين روزها از فدراسيون فوتبال به گوش مي رسد
تمرين روز گذشته تيم ملي فوتبال ميهمانان ويژه اي داشت؛ از علي کفاشيان گرفته تا نبي و تاج. همين حضور رئيس فدراسيون فوتبال در تمرين تيم ملي کافي بود تا خبرنگاران پرسش هاي مربوط به فدراسيون و تيم ملي را با کفاشيان در ميان بگذارند. رئيس فدراسيون فوتبال در ابتداي صحبت هايش در مورد برنامه‌هاي ملي‌پوشان براي بازي‌هاي پيش‌رو گفت: خوشبختانه تيم ملي کار خودش را شروع کرده است. اگر چه نواقصي وجود دارد اما با تکميل شدن بازيکنان آنها هم رفع مي‌شود. ديدار با عمان مي‌تواند يک بازي دوستانه خوب براي بعضي از بازيکنان باشد و بعد از آن 3 بازي حساس انتخابي جام‌جهاني است. وي در خصوص بازي دوستانه ايران و عراق عنوان کرد: هنوز تکليف اين بازي معلوم نشده، ما به طرف عراقي اعلام کرديم آمادگي اين را داريم در تاريخ 6 خرداد در تهران ميزبان آنها باشيم اما هنوز هيچ چيز معلوم نيست. اگر قرار باشد با عراق بازي کنيم يا در امارات است يا در تهران.
وي در خصوص علت سفر يک روزه‌اش به قطر عنوان کرد: دليل سفرم مسئله خاصي نبود. براي بازي السد و الريان به قطر سفر کردم که در آنجا با تعدادي از رؤساي فدراسيون‌ها و همچنين رئيس AFC ملاقات‌هايي داشتيم. بحث داور بازي ايران و قطر مطرح نشد. رئيس فدراسيون فوتبال در مورد علت پلمب شدن هيات فوتبال اصفهان اظهار داشت: ما از اول هم اعلام کرديم تغيير در هر هيات فوتبالي توسط مجمع فدراسيون صورت مي‌گيرد و نه مديران کل ورزش و جوانان استان‌ها. نمي‌دانم هيات فوتبال اصفهان به چه دليل قانوني پلمب شده و حتي خبر ندارم به چه دليل قانوني باز شده اما با تماسي که با فرماندار اصفهان داشتم اعلام کردم بايد سعي شود بيشتر از اين به اين مسائل دامن زده نشود. وي در خصوص علت حضور عليرضا منصوريان در کادر فني تيم ملي و اينکه آيا همچنان اين مربي مسئوليت تيم ملي زير 22 ساله‌ها را بر عهده دارد يا خير، گفت: منصوريان ضمن حضور در تيم ملي زير 22 ساله‌ها با نظر کي‌روش در تيم ملي «ب» هم که حکم سايه تيم ملي اصلي را دارد حضور خواهد داشت. هر زماني که کمک لازم باشد منصوريان مي‌تواند در خدمت تيم ملي بزرگسالان باشد. براي حضورش در تيم ملي بزرگسالان قراردادي امضا نشده است.
رئيس فدراسيون فوتبال در باره جلسه‌اش با محمد مايلي‌کهن تاکيد کرد: به علت اينکه آقاي مايلي‌کهن در موارد مختلف فوتبال صاحب‌نظر هستند با ايشان مشورت کرديم اما فقط بحث مشورت بود و هيچ پيشنهادي مطرح نشد. البته ما از ايشان خواستيم که در يکي از تيم‌هاي ملي فعاليت کند اما آقاي مايلي‌کهن عنوان کردند تا تکليف حضورشان در ليگ‌برتر مشخص نشود پاسخ نمي‌دهد. کفاشيان در رابطه با تاريخ زمان ديدار پلي‌آف ليگ‌برتر گفت: تا زماني که راي قطعي تباني در ليگ يک از سوي کميته استيناف اعلام نشود نمي‌توانيم تاريخ برگزاري پلي‌آف را مشخص کنيم.
منتفي شدن بازگشت رحمتي و عقيلي
اگر چه کفاشيان در صحبت هايش اشاره اي به آخرين شرايط تيم ملي داشت اما کماکان يکي از پرسش هاي مهم اهالي فوتبال بي پاسخ مانده است ؛ پرسشي با اين مضمون که آيا کي روش رحمتي و عقيلي را به تيم ملي دعوت مي کند يا خير؟ روز گذشته از کمپ تيم هاي ملي خبر رسيد کي روش سرمربي تيم ملي تسليم خواسته مسئولان فدراسيون فوتبال نشد و اعلام کرد که رحمتي و عقيلي جايي در تيم ملي ندارند.
کارلوس كي روش در پايان تمرين ديروز تيم ملي که آخرين تمرين آنها در ايران قبل از سفر به عمان محسوب مي‌شد دلايل عدم حضور رحمتي و عقيلي در تيم ملي را تشريح کرد و گفت تا زماني که او هست اين دو بازيکن جايي در تيم ملي ندارند.كي روش 2 بيانيه را در اختيار خبرنگاران قرار داد که اين 2 بازيکن براي حضور در تيم ملي بايد آنها را تا روز جمعه گذشته امضا مي کردند اما آنها اين کار را انجام ندادند. کي‌روش در اين خصوص گفت: متاسفانه عقيلي و رحمتي فرصت افتخارآميز عذرخواهي و بازگشت به تيم ملي را قبول نکردند و حاضر نشدند پاي بيانيه‌هاي تنظيم شده را امضا کنند. بنابراين از اين به بعد درهاي تيم ملي بر روي آنها بسته خواهد بود و مطمئنا تا زماني که کي‌روش، سرمربي تيم ملي است، آنها هرگز به تيم ملي برنمي‌گردند.

 


دايي به رويانيان ليست داد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس عصر ديروز پس از خروج از جلسه هيات مديره اين باشگاه و با اعلام قطعي و رسمي انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي جديد تيم پرسپوليس در جمع خبرنگاران حاضر شد وگفت: مربي‌اي که امروز براي پرسپوليس انتخاب کرديم، بر اساس مطالعه، نظرسنجي و بررسي‌هاي مختلف بوده است. محمد رويانيان درباره نظر باشگاه راه‌آهن درباره اين انتخاب نيز گفت: تاکيد و الزام داشتم که پيش از حضور در جلسه موافقت هيات مديره باشگاه راه‌آهن را جلب کنم به همين دليل با آقاي زنجاني صحبت کردم و با آن‌که ايشان تلفني موافقت خود را اعلام کرده بود، حضورا با ايشان صحبت کردم و موافقت قطعي‌شان را گرفتم.رويانيان ادامه داد: در نتيجه با موافقت باشگاه راه‌آهن و موافقت قاطع هيات مديره باشگاه پرسپوليس و همکاري علي پروين، علي دايي به حول و قوه‌الهي سرمربي تيم بزرگ پرسپوليس شد و برنامه‌هاي خود و ليست بازيکنان مورد نيازش را به من ارائه داد.
اين در حالي است که با وجود اعلام انتخاب دايي به عنوان سرمربي پرسپوليس، مديرعامل باشگاه راه آهن ديروز گفت:ما ليگ سيزدهم را با علي دايي شروع مي‌کنيم. من بارها اعلام کرده‌ام که خروجي جلسه هيات مديره پرسپوليس دليلي بر انتخاب دايي نيست. من از پرسپوليسي‌ها مي‌خواهم ديگر اين روند را تمام کنند.دايي با ما قرارداد داخلي بسته و به نظرم به قراردادش پايبند است.
ياوري: مانند تريلي 18 چرخ با بار در سربالايي‌ام!
مسن‌ترين مربي فوتبال ليگ برتر گفت: مانند تريلي 18 چرخي هستم که با بار در سربالايي حرکت مي‌کند و بايد زود به زود مقابل قهوه خانه‌ها بايستد و استراحت کند.محمود ياوري در پاسخ به اين سوال که آيا فصل آينده را هم در تيم فجر سپاسي مي‌مانيد يا پيشنهادات ديگري داريد، گفت: فعلا استراحت مي‌کنم. امثال من مانند تريلي 18 چرخي هستيم که با بار در يک سربالايي حرکت مي‌کنيم پس از مدتي آنقدر خسته مي‌شويم که بايد زود به زود مقابل قهوه‌خانه‌ها بايستيم و استراحت کنيم و بعد از آن که خستگي‌مان در رفت ادامه مسير دهيم.مسن ترين مربي ليگ برتر گفت: فجر سپاسي سال گذشته با مشکلات زيادي روبرو بود که اگر بخواهد اين مشکلات ادامه داشته باشد، شرايط کار کردن بسيار سخت خواهد شد. من قراردادم با فجر تمام شده است، اما مسئولانشان در تلاش هستند تا مشکلات اين تيم را حل کنند. در آن صورت مي‌توان به همکاري فکر کرد.
گل محمدي سرمربي جديد نفت تهران
سرمربي فصل گذشته تيم فوتبال پرسپوليس هدايت نفت تهران را برعهده گرفت. يحيي گل محمدي، پس از کناره‌گيري از هدايت تيم فوتبال پرسپوليس صبح ديروز موافقت خود را براي هدايت تيم نفت اعلام کرد تا به مدت يک فصل هدايت اين تيم را در رقابتهاي ليگ برتر برعهده بگيرد.
پرونده تباني هنوز به کميته استيناف نرسيده است!
رئيس کميته استيناف فدراسيون فوتبال گفت: قرار بود پرونده تباني امروز(ديروز) به دست ما برسد اما هنوز پرونده به ما تحويل داده نشده است.عليرضا صالحي در مورد وضعيت پرونده تباني در ليگ دسته اول، اظهار داشت: هنوز اين پرونده به دست ما نرسيده است. طبق قانون افرادي که در مورد آنها راي صادر شده يک هفته بعد از ابلاغ رسمي مي‌توانستند نسبت به راي اعتراض کنند.وي در مورد اينکه تيم‌هاي حاضر در پلي‌آف بلاتکليف و سردرگم هستند و چه زماني تکليف اين پرونده در مورد تيم‌هاي حاضر در پلي‌آف مشخص مي‌شود، گفت: هر زمان که پرونده به دست‌مان برسد کار را شروع مي‌کنيم. البته ما خارج از ساعات اداري هم در مورد اين پرونده کار خواهيم کرد.
20 خرداد؛ تاريخ بهره‌برداري از ورزشگاه نقش جهان
عليرضا ذاکر اصفهاني استاندار اصفهان در خصوص زمان تکميل ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: اين ورزشگاه تا 20خرداد ماه با برگزاري ديدار دوستانه تيم فوتبال سپاهان و يک تيم خارجي به بهره‌برداري مي‌رسد. ضمن اينکه کارهاي خوبي بر روي زمين چمن شده است و اين ورزشگاه تنها ورزشگاه مسقف کشور است.
سوت فينال ليگ قهرمانان اروپا در دستان ريتزولي
اتحاديه فوتبال اروپا اعلام کرد، نيکولا ريتزولي فينال ليگ قهرمانان اروپا بين بايرن‌مونيخ و بوروسيا دورتموند را قضاوت خواهد کرد.اين بازي پنجمين قضاوت ريتزولي ايتاليايي در اين فصل ليگ قهرمانان اروپاست.بايرن‌مونيخ و دورتموند چهارم خرداد در ورزشگاه ويمبلي لندن به مصاف هم مي‌روند.
تراکتورسازي از ابراهيم‌زاده حداقل يک جام مي‌خواهد
مديرعامل باشگاه تراکتورسازي از هدف باشگاهش براي کسب حداقل يک جام در فصل آينده خبر داد.زيني زاده با تاييد توافق نهايي باشگاه تراکتورسازي با منصور ابراهيم زاده براي هدايت تيم فوتبال اين باشگاه در فصل آينده ليگ برتر، اظهار کرد: سه‌شنبه(امروز) مذاکره نهايي را انجام مي‌دهيم و قرارداد خود را به ثبت مي‌رسانيم. پس از عقد قرارداد هم درباره برنامه‌هاي سرمربي، بازيکنان فعلي و فهرست بازيکنان مورد نياز سرمربي صحبت مي‌کنيم.

 


دارنده مدال نقره پرتاب ديسک المپيک لندن که در اولين مسابقه خود در فصل جديد رکورد 64 متر و يک سانتي متري را در دانشگاه A.V.U ويرجينياي آمريکا به ثبت رساند، مي گويد که ديگر براي ايران مسابقه نخواهد داد.
احسان حدادي گفت: از نتيجه اي که در مسابقات آغاز فصل گرفتم راضي هستم چون در شرايط سخت يعني بدون مربي و بدون آن که کسي از من سراغي بگيرد به اين رکورد رسيدم. من ديگر با کساني که خيلي راحت ورزشکار را بعد از مدال رها مي کنند کاري ندارم. يک ورزشکار آزاد هستم و ديگر آزاد در مسابقات شرکت مي کنم. وي در پاسخ به اين که آيا فدراسيون دووميداني در اين مدت تماسي با شما داشته است؟ گفت: دو هفته پيش با آقاي داوري صحبت کردم و گفتم که با اين شرايط نمي توانم براي شما مسابقه بدهم . ايشان هم مثل هميشه گفتند که انشاءلله درست مي شود. من نمي دانم اگر اين انشاءلله نبود چکار مي کردند؟ واقعا دليلي ندارد که من بخواهم براي ايران در مسابقات شرکت کنم چون دين خود را به کشورم و مردم ادا کرده ام و فکر مي‌کنم مي‌توانم جايي بروم که قدرم را بدانند وحداقل امکانات اوليه که مي خواهم را برايم فراهم کنند. حدادي افزود: زماني که به آمريکا آمدم هم مربي و هم ماساژور پيدا کردم و به فدراسيون و کميته ملي المپيک اطلاع دادم. مبالغ آن ها را هم گفتم اما متاسفانه از آنجايي که همه به دنبال مسائل ديگري هستند هيچ کس پيگير کار من نبود . با اين شرايط ديگر براي خودم ورزش مي کنم. هميشه براي خودم ورزش کرده ام و فکر مي‌کنم که دينم را به کشور و مردم ادا کرده ام وحتي از آن چيزي که بايد، بيشتر ادا کرده ام. کاري کردم که در تاريخ دووميداني تا کنون کسي انجام نداده بود. به قول خود مسوولان عزيز، مثلث را تبديل به مربع کردم اما انگار اگر همان مثلت مي‌ماند، امکانات ما بهتر بود. مربع که شد امکانات را از ما گرفتند!

 


سرپرست کميته روابط بين‌الملل فدراسيون کشتي مي‌گويد که تابه‌حال با قرقيزستان، ارمنستان، قزاقستان و ازبکستان براي حضور در جام يادگار امام مذاکره صورت گرفته است.
سلطانعلي ترخاق گفت: براي جام کشتي فرنگي يادگار امام فعلا گرجستان با يک تيم خوب وارد ايران شده و از طرف قزاقستان و قرقيزستان جواب خواهيم گرفت؛ چون براي حضور در مسابقات قول تلفني داده‌اند. علاوه بر دعوت‌نامه‌هاي مکتوب، يک هفته است که تلفني با فدراسيون‌هاي ذکر شده در ارتباط هستيم. سعي کرديم از کشورهايي دعوت کنيم که نزديک ايران باشند و مشکل ويزا هم نداشته باشند. البته آقاي طالبي در بازگشت از مسکو گفتند که با نمايندگان ترکيه و آذربايجان صحبت کرده‌اند که اگر مورد موافقت مسوولانشان قرار گيرد، اين کشورها در جام يادگار حاضر شوند. ترخاق ادامه داد: قرقيزستان حتي تقاضاي اردوي مشترک با ايران داشت و احتمال دارد در جام يادگار حاضر شود اما متاسفانه ارمنستان با توجه به تغيير چندباره‌ي زمان اين رقابت‌ها عذرخواهي کرد.

 


در حالي که مسئولان فدراسيون کشتي ايران ماه‌ها از رافائل مارتينتي ، رييس سابق فيلا حمايت مي‌کردند و حتي صحبت‌هايي مبني بر حاضر نشدن نماينده ايران در اجلاس فوق‌العاده‌ فيلا به دستور خطيب وجود داشت، پس از انصراف مارتينتي از کانديداتوري رياست فيلا، مسئولان فدراسيون کشتي ايران در چرخشي ناگهاني اعلام کردند راي خود را به نفع نناد لالوويچ در صندوق فيلا انداخته‌اند.
دبير فدراسيون کشتي که بعد از فشار رسانه‌ها و کارشناسان از طرف ايران در کنگره فيلا در مسکو شرکت کرد درباره راي ايران و اتفاقات مسکو به خبرنگار کشتي ايسنا، گفت: ديپلماسي خطيب و رنگرز بسيار عالي بود و نيازي نبود که قبل از راي‌گيري، ايران راي خود را اعلام کند. قرار ما بر اين بود که من به عنوان نماينده ايران در اجلاس فيلا اوضاع را رصد کنم و رايي را که به صلاح ايران است به صندوق بياندازم که پس از حضور در مسکو از طرف ايران به نناد لالوويچ راي دادم. محمدرضا توپچي در پاسخ به اين سوال که آيا راي ايران از سر ناچاري به خاطر انصراف‌ مارتينتي نبوده است؟ اظهار کرد: مارتينتي شب قبل از اجلاس در نشستي پشت درهاي بسته هيات رييسه، از کانديداتوري انصراف داد و ما با سنجش اوضاع و تماسي که با خطيب داشتيم تصميم گرفتيم که به لالوويچ راي دهيم. در حالي که حدود 40 کشور در اجلاس حضور نداشتند و از مجموع 132 راي، هفت راي به ضرر لالوويچ بود، اما ايران به او راي داد که خودش هم از اين ماجرا مطلع شد و اظهار خوشحالي کرد.

 


* محمدرضا طالقاني پس از موافقت نهاد رياست جمهوري و مسئولان سازمان ميراث فرهنگي جهت افتتاح موزه فدراسيون کشتي پهلواني و ورزش باستاني و زورخانه‌اي، از ساخت تنديس پهلوانان خبر داد.
* تيم منتخب کشتي آزاد که قرار بود با ترکيبي از نفرات اول رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي راهي جام ساساري ايتاليا شود، با مخالفت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان به اين مسابقات اعزام نمي‌شود.
* طي حکمي از سوي خسرو قمري، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري، مصطفي چايچي به عنوان مدير تيم‌هاي ملي منصوب شد.

 


دبير هيئت رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران از افشاي نام تبهکاران و متخلفان عرصه رسانه در فوتبال خبر داد.
حجت‌الاسلام عليرضا عليپور اظهار داشت: در پي جوسازي رسانه‌اي نشريات خاص در دو برنامه تلويزيوني موسوم به جريان زرد که مرتبط با شبکه مافيايي و فساد و دلاليزم در فوتبال هستند و با ارائه نظرات نسنجيده و فاقد وجاهت علمي و فني لازم از برخي کارشناسان که با ارائه يک نام بين‌المللي و مشابه آن درصدد تحريف اذهان عمومي نسبت به جريان فساد و تباني در فوتبال هستند اعلام مي‌کنيم اين جوسازي‌هاي رسانه‌اي تأثيري بر عملکرد فساد و ارکان فدراسيون فوتبال نداشته و نخواهد داشت.وي افزود: در متد جديد در برخورد با تباني و فساد در فوتبال اسامي تبهکاران و متخلفين عرصه رسانه در فوتبال نيز افشا مي‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسيد. نام افراد متخلف در رسانه با هماهنگي مراجع ذيصلاح اعلام خواهد شد.
ظاهراً برخي به دنبال زير سئوال بردن رأي کميته انضباطي در برخورد با تباني‌کنندگان هستند و دبير هيئت رسيدگي به تخلفات نيز بدون اسم بردن از فرد خاصي به اين اشخاص هشدار داده است.

 


در حالي که باشگاه منچستر طي 27 سال گذشته تنها يک مربي در اختيار داشته، استقلال و پرسپوليس درهمين مدت زمان 47 مربي تغيير داده اند!
با پايان يافتن فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال بار ديگر بحث تغيير و تحول کادر فني استقلال و پرسپوليس مطرح شده است. از يک سو امير قلعه‌نويي که تيمش را قهرمان ايران کرده، ساز جدايي سر مي‌دهد و از سوي ديگر يحيي گل‌محمدي عطاي کار در پرسپوليس را به لقايش بخشيده و رفته است. در اين ميان آن چه بيش از هر چيز به خاطر مي‌آيد اين است که چرا اين دو تيم بزرگ – و نه باشگاه بزرگ – با وجود ادعاهايي که گوش فلک را کر مي‌کنند، هيچگاه ثبات را به معناي واقعي کلمه بر نيمکت خود احساس نکرده‌اند؟ سر آلکس فرگوسن‌، سرمربي سرخپوشان منچستر حدود 27 سال پيش يعني 1365 هدايت منچستريونايتد را بر عهده گرفت و تا همين هفته‌ قبل که از دنياي قهرماني خداحافظي کرد، در سمت خود باقي بود. در اين مدت منچستر روزهاي خوب و بدي را سپري کرد و تلخ و شيرين بسياري به خود ديد. باخت‌ها و پيروزي‌هاي متعدد، قهرماني‌ها و ناکامي‌هاي پي‌درپي و اشک‌ها و لبخند‌هاي هواداران منچستريونايتد در اين سال‌ها، مجموعه تاريخ اين تيم را تشکيل مي‌دهد. سوال اين است که در همين مدت، در دو تيم مدعي و بزرگ ايران چه مي‌گذشته است؟ تيم‌هاي بزرگ ايران که روزگاري تنها قطب‌هاي قهرماني بودند و هر سال جام قهرماني فوتبال ايران به يکي از اين دو تعلق داشت در طول 27 سال گذشته روي هم 47 بار مربي عوض کرده‌اند. اين آمار وحشتناک و تاسف برانگيز در صورتي ناگوارتر مي‌شود که به صورت جزئي به آن پرداخته شود، وقتي تيمي مثل پرسپوليس در يک سال دو بار و استقلال در يک سال سه بار سرمربي خود را تغيير مي‌دهند، “فاجعه” و “بحران” معنا پيدا مي‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10