(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01 خرداد 1392 - شماره 20496

تا پايان شهريور؛ 6 هزار استاد جذب دانشگاه‌ها مي‌شوند
آغاز برخورد پليس با مزاحمين نواميس و آلودگي صوتي
بخشدار آسارا: مردم از توقف در حاشيه رودخانه کرج خودداري کنند
خسارت 130 ميليارد ريالي تگرگ به اراضي کشاورزي اروميه
مخالفت شديد شوراي شهر با لايحه انتشار مجدد اوراق مشارکت توسط شهرداري
چمران: عملکرد گذشته شهرداري درباره بافت‌هاي فرسوده به کار ملانصرالدين مي‌ماند!
چوپان گنبدي پس از سقوط در دره 40متري نجات پيدا کرد
حذف ارز مرجع از تجهيزات پزشکي
افزايش 25 درصدي قيمت داروهاي ايراني
آمادگي 7500 زن امدادگر براي امدادرساني
وقوع 16 مورد حريق در شيراز طي 24 ساعت
حوادث کوتاه از کشور
امکان تردد خودروهاي پلاک «ع» در طرح ترافيک تا خرداد
جاکليدي با حيوانات زنده
گردباد اوکلاهما 100 کشته برجاي گذاشت
شرق روسيه 6 ريشتر لرزيد
   


رئيس مرکز جذب وزارت علوم از جذب 6 هزار هيئت علمي تا پايان شهريور خبر داد و گفت: با احتساب اين تعداد قرين به 76 هزار هيئت علمي در کشور خواهيم داشت.
محمدرضا مرداني درباره آخرين وضعيت بررسي پرونده‌هاي فراخوان جذب سال 91، گفت: 18 فروردين تا 20 ارديبهشت تعداد 1528 پرونده مورد بررسي قرار گرفته که از اين تعداد 976 پرونده مربوط به دانشگاه‌هاي دولتي، 296 پرونده مربوط به دانشگاه‌ آزاد و 256 پرونده مربوط به دانشگاه‌هاي غيردولتي است.
وي درباره ميزان جذب هيئت علمي تا پايان شهريور سال جاري، اظهار داشت: بين 5 تا 6 هزار نفر تا پايان شهريور ماه جذب مي‌شوند که با احتساب اين تعداد، در کشور 76 هزار هيئت علمي خواهيم داشت.
وي خاطرنشان کرد: اين آمار بورسيه‌ها را شامل نمي‌شود و تاکنون 5800 بورسيه در 5 سال گذشته جذب شده‌‌اند که درحال تحصيل هستند که هنوز به هيات علمي‌هاي کشور نپيوسته‌اند.

 


طرح برخورد با مزاحمين نواميس، آلودگي صوتي و دور دور زدن از شب سه‌شنبه در پايتخت آغاز شد و ماموران پليس تهران بزرگ در نخستين شب اجراي اين طرح حدود 150 خودرو متخلفان را توقيف و رانندگان آنها براي تشکيل پرونده به پليس امنيت معرفي شدند.
ماموران پليس پايتخت از ساعات پاياني دوشنبه با حضور در معابر پايتخت در اجراي برخورد با مزاحمين نواميس، آلودگي صوتي و دور دور زدن را آغاز و خودرو متخلفان را روانه پارکينگ کردند.
سرهنگ محسن خانچرلي، رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ در تشريح اين طرح به ايسنا گفت: در پي درخواست‌هاي مکرر شهروندان و در ادامه اجراي طرح امنيت اخلاقي و طي سنوات گذشته و در آستانه فصل تابستان طرح برخورد با مزاحمت نواميس، آلودگي صوتي و دور دور زدن از شامگاه دوشنبه در 70 نقطه پايتخت آغاز شد.
وي با اشاره به اين که يکي از اهداف اصلي اجراي اين طرح روانسازي ترافيکي است افزود: در نقاطي که اين طرح به مرحله اجرا گذاشته شده است تماس‌هاي متعددي از سوي شهروندان در خصوص ايجاد مزاحمت‌هاي خياباني براي آنها و ايجاد بار ترافيک سنگين در ساعات پاياني، با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 برقرار شده بود.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ با تاکيد بر اين که براساس دستور دادستاني تهران خودروهاي متخلف در اين طرح حداقل 3 هفته روانه پارکينگ مي‌شوند تصريح کرد: مدارک اين دسته از رانندگان ضبط و براي تشکيل پرونده تحويل پليس امنيت عمومي مي شود. از سوي ديگر اين رانندگان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي مي‌شوند.
وي با اشاره به اين که تمام مناطقي که پاتوق اين افراد متخلف بوده است توسط ماموران پليس امنيت در پايتخت شناسايي شده است به ايسنا گفت: در عين حال شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده محل‌هاي جديد حضور اين رانندگان متخلف مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند تا نسبت به برخورد با آنها اقدام شود.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ با تاکيد بر اين که افرادي که در اين طرح مدارکشان اخذ شده و به آنها رسيد داده مي‌شود بايد در تاريخ تعيين شده به پليس امنيت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: بديهي است در صورت عدم مراجعه اين افراد نسبت به پيگيري براي توقيف وسيله نقليه آنها از مراجع قضايي اقدام مي‌شود.

 


کرج - خبرنگار کيهان:
بخشدار آسارا با اشاره به بارش‌هاي بهاره از مردم خواست از توقف در حاشيه رودخانه کرج و مسيرهاي عبور آب در اين منطقه خودداري کنند.
محسن محمدي سيرايي گفت: با بارش باران‌هاي بهاري در اين منطقه، خطر طغيان و جاري شدن سيل در مزارع و حاشيه رودخانه‌ها وجود دارد، به همين دليل مردم بايد از توقف در اين مکان‌ها خودداري کنند.
وي اظهار داشت: با توجه به بارندگي‌هاي چند روز اخير، در خصوص طغيان رودخانه کرج و جاري شدن سيل به ساکنان بخش آسارا هشدار داده شده و تمام دستگاه‌هاي اجرايي منطقه نيز از جمله هلال‌احمر، راهداري، نيروي انتظامي و بسيج براي مقابله با هرگونه حوادث احتمالي به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
سيرايي با اشاره به جاري شدن سيل و طغيان رودخانه کرج در سال‌هاي گذشته تصريح کرد: هشدارهاي لازم به دامداران منطقه براي متوقف نکردن دام‌هاي خود در اطراف رودخانه کرج نيز داده شده است.

 


مدير جهاد کشاورزي آذربايجان غربي از خسارت 130ميليارد ريالي تگرگ به مزارع اروميه در چند روز گذشته خبرداد.
سيدعلي مختاري در گفت‌وگو با فارس در اروميه اظهار داشت: 2 هزار و 983 هکتار از اراضي باغي و کشاورزي شهرستان اروميه بر اثر تگرگ خسارت ديدند که خسارت وارده معادل 130 ميليارد ريال گزارش شده است.
وي با بيان اينکه برخي مناطق اروميه دچار بيشترين خسارت شده‌اند، تصريح کرد: نازلوچاي، زينال‌لو، امامزاده، بکشلو چاي، بالانج و چنقرالوي پل از جمله مناطقي هستند که دچار بيش‌ترين خسارت شده‌اند.
مختاري با اشاره به محصولات کشاورزي آسيب ديده در اين زمينه، افزود 100 هکتار از باغات سيب، 420 هکتار از باغات زردآلو، 80 هکتار از اراضي گردو، يک هزار و 300 هکتار از باغات انگور، 120 هکتار از اراضي زير کشت تخم آفتابگردان و کدو آجيلي و 20 هکتار از اراضي زير کشت چغندر استان در اين تگر‌گ‌ها آسيب ديده‌اند.
با تمام اين مباحث بدون شک آنچه سبب آزار کشاورزان مي‌شود بيمه نبودن بخش قابل توجهي از اراضي و باغات آسيب‌ديده است.
به طوري که بنا بر اعلام مسئولان اين حوزه، 90 درصد اراضي و باغاتي که در اين زمينه آسيب‌ديده بيمه نبودند.
براساس همين گزارش بارش تگرگ آب‌گرفتگي معابر اروميه را در پي داشت به طوري که آب از سطح معابر وارد اماکن مسکوني و تجاري اين شهرستان شد.

 


اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ديروز به اتفاق آرا لايجه مجوز انتشار اوراق مشارکت در بافت‌هاي فرسوده را رد کرد.
به گزارش خبرنگار کيهان اعضاي شوراي شهر ضمن انتقاد شديد از طرح چنين لايحه‌اي با اشاره به خاطره تلخ حيف و ميل بيش از 400 ميليارد تومان توسط سازمان نوسازي در جريان انتشار اوراق مشارکت قبلي از شهرداري خواستند که قبل از چنين درخواستي بايستي نسبت به اقدام گذشته خود در اين خصوص گزارش لازم ارائه کند.
رسول خادم، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در مخالفت با انتشار اوراق مشارکت جديد در بافت‌هاي فرسوده گفت: با توجه به اينکه قرار بود شهرداري گزارشي درباره اوراقي که قبلا منتشر کرده بود ارائه کند و طرح توجيهي هزينه‌کرد اوراق جديد را نيز در اختيار شورا قرار دهد اما اين کار انجام نشده بنابراين به دليل نبود پاسخگويي لازم جمع‌بندي کميسيون اين است که ضرورتي براي استفاده از اين منبع مالي در بافت‌هاي فرسوده وجود ندارد.
بنابر همين گزارش مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران نيز ضمن اعلام مخالفت خود با انتشار اين اوراق عملکرد گذشته شهرداري در حوزه استفاده از اين منبع مالي را غيرمنطقي دانست و آن را به کار ملانصرالدين تشبيه کرد.
وي با بيان اينکه شهرداري تهران پيش از اين هم با انتشار اوراق مشارکت در بافت فرسوده عملا موفق نبوده است گفت: اگرچه مجلس در لايحه بودجه اجازه انتشار اوراق مشارکت در بافت‌هاي فرسوده را داده است اما شهرداري بايد طرح و برنامه خود را براي چگونگي هزينه‌کرد اين منابع آماده مي‌کرد که تاکنون هيچ طرحي به دست ما نرسيده است.
وي گفت: مقرر شده بود که شهرداري طرح آماده داشته باشد تا به محض اينکه پول اوراق مشارکت را دريافتکرد حتي يک روز هم اين منابع روي زمين نماند و بلافاصله به کار گرفته شود. اما تاکنون طرحي در اختيار شوراي شهر گذاشته نشده است.
وي اقدام شهرداري تهران در زمينه انتشار 400 ميليارد تومان اوراق مشارکت در بافت‌هاي فرسوده را که چند سال قبل صورت گرفت به کار ملانصرالدين تشبيه کرد و گفت: اينکه منابع مالي را در بانک سپرده‌گذاري کنيم و هشت درصد سود بابت آن دريافت کنيم اما به مردم 20 درصد سود بدهيم کار ملانصرالدين است!
شهرداري در اين لايحه اين بار درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت تا سقف مبلغ 700 ميليون تومان کرده بود که مورد مخالفت صريح اعضاي شورا قرار گرفت.
در نهايت نمايندگان مردم در شوراي شهر تهران به اتفاق آرا لايحه مجوز انتشار اوراق مشارکت در بافت‌هاي فرسوده را رد کردند و اين در حالي بود که مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با وجود حضور در جلسه، از عملکرد مديران قبلي اين سازمان در اين حوزه هيچ دفاعي نکرد.
به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه امروز يک فوريت لايحه «تعيين حق بهره‌برداري غرفه‌ها به تفکيک نوع کاربري در بازارهاي ميادين ميوه و تره‌بار» بررسي و تصويب شد.
در جلسه ديروز شوراي شهر پيشنهاد احتساب آتش‌نشانان جان‌باخته در عمليات‌ها به عنوان «شهيد» داده شد و از «اميد عباسي» آتش‌نشان فداکار شهرداري تهران که چند روز پيش در يک حادثه ‌آتش‌‌سوزي مهيب هنگام نجات جان کودکي از ميان دود و آتش دچار سوختگي و خفگي و سپس مرگ مغزي شد تجليل به عمل آمد.

 


گنبدکاووس-خبرنگار کيهان:
رئيس جمعيت هلال‌احمر گنبدکاووس از نجات چوپاني که در دره‌اي به عمق 40 متر در يکي از روستاهاي اين شهرستان سقوط کرده بود، خبر داد.
اصغر نودهي گفت: اين چوپان 40 ساله صبح امروز در حوالي روستاي (حاجي قوشان) از توابع بخش مرکزي گنبدکاووس به درون دره‌اي سقوط مي‌کند.
وي افزود: تيم (امداد ونجات ارتفاع) جمعيت هلال‌احمر پس از اطلاع از اين حادثه بلافاصله به محل اعزام و پس از دو ساعت موفق به نجات چوپان از دره مي‌شود.
نودهي، گفت: اين چوپان به دليل لغزندگي تپه اطراف دره ناشي از بارندگي به داخل دره سقوط و از ناحيه گردن و پاي چپ دچار آسيب‌ديدگي مي‌شود که توسط مرکز فوريت‌هاي پزشکي اورژانس 115 به مراکز درماني منتقل شد.

 


مديرکل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اعلام حذف ارز مرجع براي تجهيزات پزشکي گفت: تجهيزاتي که حتي با ارز آزاد هم وارد مي‌شوند را با مجوز دولت تا يکماه آينده قيمت‌گذاري مي‌کنيم.
حسين کيوان افزود: در مورد قيمت‌گذاري تجهيزات پزشکي بايد گفت با توجه به حذف ارز مرجع براي واردات اين اقلام و سختي تخصيص ارز مبادله‌اي بيشتر توليدکنندگان يا واردکنندگان اين تجهيزات ديگر وقت خود را براي گرفتن ارز مبادله‌اي صرف نمي‌کنند و ترجيح مي‌دهند با ارز آزاد کار کنند تا توليد و وارداتشان متوقف نشود.
وي افزود: تاثير ارز مبادله‌اي در قيمت تمام شده توليدات در حد 30 درصد است بنابراين افزايش قيمت تجهيزات داخلي که متاثر از نرخ ارز باشد، چشمگير نيست اما وجود دارد.
کيوان ادامه داد: تلاش ما اين است که تمام تجهيزات پزشکي حتي آنها که با ارز آزاد وارد مي‌شوند را قيمت‌گذاري کنيم البته در مورد تجهيزاتي که با ارز آزاد وارد مي‌شوند نيازمند مجوز دولت هستيم زيرا دولت يکبار اعلام کرده که اين تجهيزات قيمت‌‌گذاري نمي‌خواهد و يک بار ديگر اعلام کرده که بايد قيمت‌گذاري شوند.
وي گفت: قيمت‌گذاري تجهيزات پزشکي تابع آيين‌نامه اين است و به زودي تا يکماه آينده قيمتهاي جديد که حداقل 30 درصد و به طور متوسط 40 تا 50 درصد خواهد بود اعلام مي‌شود.
کيوان در پاسخ به پرسش فارس که برخي اقلام پزشکي طي يکسال گذشته تا 350 درصد و بيشتر افزايش قيمت داشته اند، توضيح داد: بله، در يک مقطع زماني چنين افزايش قيمتي هم براي برخي کالاها داشته‌ايم و چون نرخ ارز گران شد، برخي سوءاستفاده کردند اما اين در مورد همه برندها نبوده است و مثلا اگر قيمت يک برند يک محصول به 10 ميليون تومان رسيده است، همان کالا با برند ديگر با قيمت 3 ميليون توماني هم در بازار هست.
مديرکل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت ادامه داد: ارز مرجع به طور کلي براي تجهيزات پزشکي حذف شده است و قيمتهاي جديد به زودي اعلام مي‌شود اما هنوز در مورد اکثر تجهيزات پزشکي از پارسال در انبارها کالاي موجود وجود دارد و اين کالاها بايد با قيمت سال گذشته توزيع شوند.به گفته وي حدود 80 هزار قلم کالاي پزشکي در کشور مصرف مي‌شود.

 


رئيس سازمان غذا و دارو از ابلاغ رشد حدود 25 درصدي قيمت داروهاي داخلي تا 10 روز آينده خبر داد. در مورد قيمت جديد داروهاي وارداتي هنوز تصميم نهايي گرفته نشده اما رشد قيمت آنها زير 2 برابر خواهد بود.
عباس حاجي آخوندي در گفت‌وگو با فارس درباره قيمت‌گذاري جديد دارو توضيح داد: کميسيون قيمت‌گذاري دارو با همکاري سازمان حمايت از مصرف کننده و توليد کننده و سنديکاي داروسازان کار خود را براي قيمت‌گذاري جديد دارو آغاز کرده و تلاش مي‌کند که به يک قيمت منطقي و کارشناسي براي دارو در سال جديد برسد.
وي گفت: هنوز هيچ قيمت جديدي براي دارو در سال جديد ابلاغ نشده است اما کميسيون قيمت‌گذاري دارو در مورد قيمت داروهاي توليد داخل به رشد 25 درصدي رسيده است که با توجه به تغيير نرخ ارز از نرخ ارز مرجع به مبادلاتي و تأثير واردات مواد اوليه بر قيمت اين داروها به صورت منطقي، زير نرخ تورم و حتي کمتر از افزايش حقوق کارمندان دولت است.
رئيس سازمان غذا و دارو افزود: افزايش قيمت داروهاي داخلي با رشد متوسط 25 درصد در دهه اول خرداد ابلاغ مي‌شود.

 


رئيس سازمان داوطلبان از آمادگي 7 هزار و 500 زن امدادگر در قالب تيمهاي امدادي توانا به منظور امدادرساني به هنگام به زنان و کودکان آسيب‌ديده از حوادث خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان داوطلبان، فرح ناز رافع در اين باره گفت: امدادرساني صحيح و به موقع به زنان آسيب‌ديده در حوادث، با توجه به مسائل فرهنگي، اعتقادي و شرعي و تلاش در جهت ايجاد اطمينان خاطر و تامين امنيت فکري زنان و کودکان در زمان حوادث و سوانح باحضور زنان امدادگر و نجاتگر از ضروريات کشور است. بر همين اساس دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعيت هلال‌احمر با اجراي طرح توانا و تشکيل تيم‌هاي امدادي زنان امدادگر، اولين گام را در تحقق اهداف خود برداشته است.
وي گروه‌هاي توانا را به 4 دسته تقسيم کرد و گفت: طرح توانا بر مبناي توانمندسازي زنان در امر امداد و نجات شکل گرفته و بر اين اساس تقسيم‌بندي مي‌شوند.
توانا 1: تشکيل تيم‌هاي تخصصي امدادي زنان شاغل در جمعيت هلا‌ل‌احمر
توانا 2: تشکيل تيم‌هاي تخصصي امدادي زنان داوطلب در سازمان‌هاي داوطلبان و جوانان
توانا 3: تشکيل تيم‌هاي تخصصي امدادي زنان شاغل در سازمانها و وزارتخانه‌هاي دولتي
توانا 4: تشکيل تيم‌هاي تخصصي امدادي زنان در سطح محلات شهرها و روستاها است که به صورت گروه‌هاي امداد و نجات در هر محله فعاليت مي‌کنند. اين طرح با همکاري سازمانهاي مردم نهاد به اجرا در مي‌آيد.

 


روز گذشته 16 مورد حريق در شهر شيراز گزارش و در تمام موارد حضور به موقع و اقدام سريع مانع از تلفات انساني و خسارات گسترده شد.
سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز، روز گذشته حريقي را که در قبرستان قديم شيراز رخ داده بود را مهار کرد.
به گزارش فارس همچنين پس از مشاهده خروج دود از مغازه‌اي در خيابان لطفعلي خان زند و تماس يک شهروند با ستاد فرماندهي سازمان، آتش‌نشانان ايستگاه 11 و ايستگاه کمکي 9 بلافاصله به محل اعزام شده و پس از شکستن قفل درب و وارد شدن به داخل مغازه، آتش را پس از 46 دقيقه تلاش خاموش کرده و پس از جداسازي اشياي سوخته و تهيه گزارش به ايستگاه خود بازگشتند.
گزارش وقوع حريق در باغي واقع در سجاديه دوم که در اثر آتش گرفتن ضايعات و خار و خاشاک در آتش سوخت و توسط آتش‌نشانان ايستگاه چهار اطفا شد و همچنين بازديد از خانه‌اي واقع در کمربندي روستاي کروني از ديگر مواردي بود که ظرف يک روز گذشته به سامانه 125 اعلام شده بود.
بنابر همين گزارش روز گذشته يک سانحه رانندگي نيز به ستاد فرماندهي گزارش شد که تيم امداد و نجات جاده‌اي از ايستگاه پنج به محل حادثه واقع در جاده شيراز- کازرون اعزام شدند.پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد برخورد خودرو با ديواره باغ موجب خسارت به چند درخت، خودرو و ديوار شده است.در اين سانحه دو نفر مصدوم براي درمان تحويل عوامل اورژانس شدند.

 


شناسايي سارق اينترنتي
اراک-خبرنگار کيهان: در پي شکايت يکي از شهروندان اراکي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکي وي، پيگيري موضوع در دستور کار پليس فتاي استان مرکزي قرار گرفت، و پس از تحقيقات توسط کارشناسان و کارآگاهان، متهم شناسايي و دستگير و پس از تشکيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شد.
دستگيري سارقان احشام
اراک-خبرنگار کيهان: با اعلام خبر وقوع سرقت‌هاي متولي در شهر خنداب تحقيقات براي شناسايي سارق يا سارقان آغاز و مشخص شد که عامل اصلي سرقت‌ها فردي سابقه‌دار است. پس از دستگيري متهم،‌وي به سرقت 456 راس دام طي 50 فقره عمليات دزدي با همدستي 2 نفر ديگر کرد که با تلاش ماموران 2 متهم ديگر نيز دستگير شدند.
سارقان حرفه‌اي در دام پليس
رشت-خبرنگار کيهان: با هوشياري اکيپ‌هاي عملياتي پليس شهرستان ماسال 2 نفر سارق حرفه‌اي که قصد فريب ماموران انتظامي و اقدام به سرقت از يک منزل مسکوني را داشتند،‌ در حين انجام عمليات شناسايي و دستگير و با تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تردد خودروهاي پلاک عمومي «ع» از اول خرداد ماه تا پايان شهريور ماه سال جاري در طرح ترافيک مجاز است.
سردار حسين رحيمي از مهلت سه ماهه به خودروهاي عمومي پلاک «ع» نمره تهران براي ورود به محدوده طرح ترافيک خبر داد و گفت: اين خودروها در صورت عدم مراجعه به معاونت ترافيک شهرداري تهران براي ساماندهي از اول مهرماه جريمه مي‌شوند.
وي با اشاره به ماده 32 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس شهرداري‌ها موظفند کليه فعاليت‌هاي مربوط به حمل‌ونقل کالا و بار و مسافر را در محدوده شهرها در قالب موسسات و شرکت‌هاي حمل‌ونقل تعاوني و خصوصي ساماندهي و بر آنها نظارت کنند.
وي با بيان اين که متاسفانه تاکنون اين ماده قانوني اجرايي نشده است افزود: در حال حاضر ورود خودروهاي پلاک «ع» به محدوده طرح ترافيک تهران با توجه به عدم ساماندهي اين شرکت‌ها امکانپذير نيست.
رئيس پليس راهور تهران با تاکيد بر اينکه خودروهاي مسافربري و حمل بار پلاک «ع» نمره تهران يعني از ايران 11 تا 77 هم‌اکنون اجازه ورود به محدوده طرح ترافيک را نداشته و جريمه مي‌شوند، افزود: به منظور رفاه اين قشر و ساماندهي آنها براساس قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي و طبق توافق صورت گرفته بين پليس راهور تهران و سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، خودروهاي ياد شده و شرکت‌ها و اتحاديه‌هاي مذکور موظفند حداکثر تا قبل از اول مهرماه با مراجعه به معاونت ترافيک شهرداري تهران در طرح ساماندهي شرکت کنند.
وي تاکيد کرد: بدين ترتيب خودروهاي پلاک «ع» فقط نمره تهران مي‌توانند از اول خردادماه سال جاري تا پايان شهريور ماه بدون نياز به برچسب وارد محدوده طرح ترافيک شوند.
رئيس پليس راهور تهران تاکيد کرد: خودروهاي شرکت‌هاي بار و مسافر پلاک «ع» که در مهلت ياد شده براي ساماندهي به شهرداري مراجعه نکنند، پس از اين مهلت همانند ساير خودروها پلاکشان براي ورود به محدوده طرح ترافيک غيرمجاز بوده و توسط دوربين‌هاي محدوده جريمه مي‌شوند.وي خاطرنشان کرد: بديهي است معاونت ترافيک شهرداري تهران و شرکت‌هاي حمل‌ونقل بار و مسافر و اصناف مربوطه تنها 3 ماه براي ساماندهي وضعيت حمل‌ونقل بار و مسافر در پايتخت مهلت دارند.

 


اين روزها گروهي از مردم چين با فروش حيوانات کوچکي همچون لاک‌پشت، سمندرهاي آبي و ماهي به عنوان جاکليدي يا گردنبند براي خود درآمدزايي مي‌کنند.
اين افراد با قرار دادن اين حيوانات کوچک در داخل کيسه‌هاي آب، آنها را به عنوان جاکليدي به کودکان و بزرگسالان مي‌فروشند.
حيواناتي که به صورت جاکليدي به فروش مي‌رسند در 25 سانتيمتر مربع فضاي کوچک پلاستيکي و غيرقابل نفوذ جاي داده شده‌اند و به سختي قادر به حرکت هستند. اين کيسه‌هاي حاوي آب به حدي کوچک هستند که حيوانات به سختي مي‌توانند در آن حرکت کنند و احتمالا ظرف چند هفته تلف مي‌شوند.
يکي از فروشندگان اين جاکليدي‌ها در پکن مي‌گويد: روزانه حدود 50 جاکليدي را به فروش مي‌رسانم و قيمت آن بسيار پايين است.
به گزارش يورونيوز، با رواج فروش اين جاکليدي‌ها، گروهي از حاميان حقوق حيوانات به مخالفت با اين اقدام بي‌رحمانه پرداخته‌اند اما چين فاقد قوانين لازم براي ممنوعيت فروش اين وسايل و حمايت از اين حيوانات بيچاره است.

 


طوفان در اوکلاهماي آمريکا بيش از يکصد نفراز جمله 70 کودک دانش‌آموز را به کام مرگ کشاند و صدها نفر را مصدوم کرد. رئيس‌جمهور آمريکا اين واقعه را فاجعه بزرگ خواند.
بنابر گزارش خبرگزاري‌هاي خارجي، گردبادهاي بزرگ عصر دوشنبه، شهرهاي حومه اوکلاهماي آمريکا را در نورديد و ساختمان‌هاي زيادي از جمله مدرسه ابتدايي «پلازاتاورز» در شهر «مور» را که 55 هزار نفر جمعيت دارد با خاک يکسان کرد.
مقام‌هاي پزشکي اين شهر مي‌گويند که احتمالا تعداد کشته‌ها بيشتر خواهد شد. گزارش شده که اين تندباد حدود 45 دقيقه اين منطقه را در نورديده است.اين گردباد به نزديک به يک و نيم کيلومتر قطر دارد خانه‌‌هاي زيادي را با خاک يکسان کرده و موجب آتش‌سوزي‌هاي بسياري شده است.هزاران نفر در اين منطقه برقشان قطع شده است. سرعت گردباد در روز دوشنبه به 300 کيلومتر بر ساعت هم رسيد.اين گردباد با ايالت‌هاي آيوا و کانزاس هم صدمه زده است. بخش ديگري از اين سيستم جوي از ايالت جنوبي تگزاس تا ايالت شمالي مينه‌سوتا کشيده شده است.
بنابر اظهارات يک طوفان‌زده در اوکلاهما طوفان بسياري از ساختمانها را ويران و بسياري از خانه‌ها را از جا کنده و به طور کامل تخريب کرده است. ما خودمان فکر مي‌‌کرديم کشته مي‌شويم. طوفان آن‌قدر شديد بود که درها و پنجره‌هاي منازل راخرد کرد. در حالي که نشسته بوديم، خرده‌هاي ‌شيشه به سمت ما پرتاب مي‌شد. آوار آن قدر زياد بود که مرگمان را حتمي مي‌دانستيم.بنابر گزارش خبرنگار شبکه فرانس 24 در واشنگتن هنوز اجساد همه قربانيان حادثه گردباد مهيب در اوکلاهما پيدا نشده‌اند. به گزارش شبکه تلويزيوني فرانس 24، استانيسلاس دو سنت ايپوليت خبرنگار اين شبکه افزود مسئولان موج دوم جستجوها را آغاز کرده‌اند. ساختمانها و خانه‌هاي زيادي فرو ريخته‌‌اند. امدادگران به کمک سگهاي انسان‌ياب در جستجوي قربانيان احتمالي زير آوار هستند. نگرانيهاي زيادي درخصوص اوضاع يک مدرسه وجود دارد زيرا در زمان حادثه 75 کودک و معلم در آن حضور داشتند. جستجوها همچنان ادامه دارد.
وي ادامه داد به احتمال زياد اين يکي از مرگبارترين گردبادهاي تاريخ معاصر آمريکا خواهد بود.
استانيسلاس دو سنت ايپوليت افزود گردباد اخير ابعاد بسيار عظيمي داشته است و شدت بادهاي آن به سيصد و پنجاه کيلومتر در ساعت مي‌رسيد. اين گردباد حتي خودروها را از زمين بلند کرده است. در اين منطقه از آمريکا، گردبادهاي زيادي روي مي‌دهد اما گردبادها هرگز تا اين حد خسارات جاني و مالي بر جا نگذاشته و هرگز در مناطقي به اين پرجمعيتي روي نداده بود. امدادگران در تلاشند پيش از فرا رسيدن شب افراد را از زير آوار خارج سازند. گردباد ناحيه‌اي به وسعت سه کيلومتر مربع را در هم کوبيده است به همين علت جستجوي خانه به خانه براي يافتن بازماندگان ادامه دارد. ترافيکهاي سنگيني اطراف مناطق طوفان‌زده ايجاد شده و افراد زيادي از روي کنجکاوي مي‌خواهند به محل نزديک شوند و اين نيز معضل بزرگي ايجاد کرده است. همچنين احتمال حوادث برق‌گرفتگي به علت تخريب خانه‌ها و رها شدن سيمهاي برق وجود دارد. به همين علت مسئولان به مردم توصيه کرده‌اند به اين مناطق نزديک نشوند تا امدادها نيز سريعتر صورت گيرد.

 


زمين‌لرزه‌ 6 ريشتري ديروز شرق روسيه را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، موسسه زمين‌شناسي آمريکا اعلام کرد وقوع زمين‌لرزه شديد به مقياس 6 ريشتر اوايل ديروز شبه جزيره کامچاتکا در روسيه را لرزاند.
گفتني است، مرکز اين زمين‌لرزه عمق 33 کيلومتري سطح زمين بوده است.
بنابراين گزارش پس از اين زمين‌لرزه 3 پس لرزه اين منطقه را لرزانده که شديدترين آن 9/5 ريشتر و در عمق 44 کيلومتري سطح زمين بوده است.
به احتمال فراوان ميزان تلفات و خسارات اين زلزله اندک است.
شبه جزيره کامچاتکا، شبه جزيره‌اي به طول 1250 کيلومتر در خاور دور روسيه و محل تلاقي دو صفحه اقيانوس آرام و آمريکاي شمالي است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10