(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01 خرداد 1392 - شماره 20496

قرارداد نظامي 1/2 ميليارد دلاري آمريکا و عمان
رئيس‌جمهور ونزوئلا اوباما را رئيس بزرگ شياطين خواند
راهپيمايي مردم اردن در همبستگي با دولت و ملت سوريه
فرمانده کل گروه تروريستي جبهه النصره به هلاکت رسيد
ارتش لبنان براي مهار ناآرامي‌ها در شهر طرابلس مستقر شد
به منظور مهار عمليات تروريستي اجرا مي‌شود
طرح نوري مالکي براي تغيير فرماندهان امنيتي عراق
چهار سوي پنج قاره
5 منطقه تحت کنترل شورشيان به تصرف ارتش نيجريه درآمد
جست‌وجوي خانه به خانه ماموران آل‌سعود براي بازداشت مبارزان عربستان
عمليات واحدهاي نظامي مصر در صحراي سينا براي آزادي گروگان‌ها
حمله 1000 تروريست طالبان به مراکز نظامي و دولتي افغانستان
مراسم تشييع پيکر فرمانده شهيد حزب‌الله در بيروت
خشم کانادايي‌ها از سياستمداران فاسد
   


وزير خارجه آمريکا در سفر به عمان، قرارداد نظامي 1/2 ميليارد دلاري با مقامات اين کشور به امضا مي رساند.‏
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا ديروز به منظور رايزني درباره امضاي قرارداد نظامي به ارزش 1/2 ميليارد دلار وارد مسقط پايتخت عمان شد‎.‎بنا بر اين گزارش، اين قرارداد نظامي مربوط به فروش سامانه پدافند هوايي ساخت شرکت ريتيون‎ (Raytheon) ‎آمريکا به عمان است‎.‎يک مقام ارشد وزارت خارجه آمريکا گفت: در ماه ژانويه، مقامات عماني خواستار خريد سامانه زميني پدافند هوايي شرکت ريتيون شدند. ‎اين مقام وزارت خارجه آمريکا تصريح کرد که آمريکا به دنبال اين است که کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را مجهز به اين سامانه دفاعي کند‎.کري قرار است در اولين گام با سلطان قابوس پادشاه عمان ديدار و سپس روز چهارشنبه قرارداد نظامي فروش اين سامانه را امضا کند‎.‎

 


رئيس‌جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد شديد از رئيس‌جمهور آمريکا وي را رئيس بزرگ شياطين ناميد.
نيکلاس مادورو رئيس‌جمهور ونزوئلا اين اظهارات را در سخنراني اخير خود در واکنش به مصاحبه باراک اوباما با يک شبکه اسپانيايي زبان در يک روز پيش از آن مطرح کرد. اوباما در اين مصاحبه از به رسميت شناختن دولت مادورو خودداري کرد.رئيس‌جمهور ونزوئلا گفت: اوباما يک عروسک خيمه‌شب بازي در دست قدرت‌هاي امپرياليستي است که براي جناح راست دلار تهيه مي‌کند تا آنها بتوانند دموکراسي در ونزوئلا را از بين ببرند.مادورو همچنين واشنگتن را به حمايت مالي از مخالفان دولت متهم کرد.مادورو پس از پيروزي در انتخابات 14 آوريل سال جاري ميلادي متعهد شد که سياست‌هاي سوسياليستي هوگو چاوز رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا را ادامه دهد که با مخالفت آمريکا روبه‌رو شده است.

 


مردم اردن در شمال اين کشور براي اعلام همبستگي با مردم و نظام سوريه تظاهرات کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، مردم شهر اربد در شمال اردن براي نشان دادن همبستگي خود با نظام سوريه تظاهرات کردند و اظهار داشتند که همواره پشتيبان ملت سوريه خواهند بود.
شرکت کنندگان در اين تظاهرات مخالفت خود را با هر نوع کمکي به بيگانگان براي دخالت در سوريه اعلام کردند.
در اين تظاهرات که به دعوت کميته مردمي دفاع از سوريه و خط مشي مقاومت در اردن برگزار شد شماري از شخصيت‌هاي اردني حضور داشتند و در حمايت از سوريه و خط مشي مقاومت در منطقه سخنراني کردند. سخنرانان تأکيد کردند ملت اردن از ملت و ارتش و نظام سوريه حمايت مي‌کند.
تظاهرکنندگان همچنين اعلام کردند قطر و عربستان برده‌اي بيش نيستند و استقلالي از خود ندارند و قطعاً شکست خواهند خورد.
اين تظاهرات در شرايطي برگزار شد که گروهي از سلفي‌هاي طرفدار جبهه النصره که پرچم‌هاي القاعده را در دست داشتند به تظاهرکنندگان حمله و تلاش کردند که از اين تظاهرات جلوگيري کنند. تندروهاي سلفي با شمشير، قمه و چاقو به تظاهرکنندگان حمله کردند که در جريان آن چند نفر مجروح شدند.

 


شبکه خبري الميادين ازکشته شدن«ابوعمر» فرمانده کل جبهه النصره در عمليات ارتش سوريه در القصير خبرداد.‏
به گزارش خبرگزاري فارس شبکه خبري «الميادين»، ديروز در خبري فوري اعلام کرد «ابو عمر» فرمانده کل گروه تروريستي «جبهه النصره» وابسته به القاعده در عمليات ارتش سوريه در القصير کشته شده است.‏
ارتش سوريه از دو روز گذشته عمليات گسترده‌اي را در شهر مرزي القصير براي پاکسازي اين شهر آغاز کرده است. اين شهر در طول يک سال گذشته به يکي از اصلي ترين پايگاه‌هاي تروريست‌ها تبديل شده بود‎.
در همين حال، نيروهاي ارتش سوريه از ساعات اوليه بامداد روز گذشته در عمليات پاکسازي از شمال شهر القصير وارد اين شهر شدند و باقيمانده تروريست‌ها را که در اين منطقه در کمين بودند غافلگير کردند.
ارتش سوريه طي دو روز گذشته موفق شده بربخش اعظم اين شهر سيطره پيدا کند و گروه‌هاي مسلح در برخي از مناطق تحت محاصره نيروهاي ارتش قرار گرفته‌اند.
رسانه سوري الخبر پرس در اين باره گزارش داد نبرد سرنوشت‌ساز در القصير ادامه دارد و ارتش سوريه کنترل بخش اعظم شهر را در دست دارد. اين رسانه سوري افزود، نبرد القصير رو به پايان است و کار تروريست‌هاي جبهه النصره و گروه موسوم به ارتش آزاد در القصير تمام است و پس از آن نوبت به حلب، الرقه، درعا و حمص مي‌رسد.
اين شبکه خبري همچنين افزود، سوريه درس ايستادگي خواهد داد و نبرد القصير توان ارتش سوريه و عزم راسخ اين نهاد نظامي براي پاکسازي سوريه از لوث تروريست‌ها را نشان داد.
الخبر پرس تأکيد کرد، تاکنون بيش از 150 تروريست در اين شهر کشته شده‌اند و اين جداي از افرادي است که به دست نيروهاي ارتش اسير شده‌اند، اين در حالي است که کشته شدگان ارتش سوريه به تعداد انگشتان دست نمي‌رسد.
دو تن از فرماندهان تروريست‌ها از جمله سرکرده جبهه النصره در جريان درگيري با نيروهاي ارتش به هلاکت رسيدند.
کارشناسان نظامي سوريه با بيان اينکه نبرد القصير پيروزي تاريخي و بزرگي براي ارتش سوريه به حساب مي‌آيد تأکيد کردند که شهر القصير در مفهوم استراتژيک و نظامي سقوط کرده است.
اين کارشناسان افزودند، پيروزي القصير معادلات نظامي و سياسي منطقه و عرصه بين‌المللي را تغيير خواهد داد.
در بيان اهميت منطقه القصير يکي از ديپلمات‌هاي سفارت انگليس در دمشق اعتراف کرد که بيش از 60 درصد سلاح‌هايي که در سال اول بحران سوريه براي گروه‌هاي مسلح ارسال شدند از اين منطقه بوده است.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز اعلام کرد،‌ارتش سوريه پس از ورود به شهر القصير موفق به کشف يک دستگاه جاسوسي متعلق به اسرائيل شده که در اختيار تروريست‌هاي اين منطقه بود.
سانا افزوده کشف و شناسايي اين دستگاه نشان دهنده ميزان دخالت نظامي و اطلاعاتي اسرائيل در سوريه است.ارتش سوريه همچنين يک خودروي زرهي اسرائيل را که قصد عبور از خط آتش در جولان اشغالي را داشت منهدم کرد.
اين در حالي است که ارتش اسرائيل ادعا کرد در واکنش به انهدام يک جيپ اسرائيل از سوي نيروهاي سوري به يک پايگاه نظامي در خاک سوريه حمله کرده است. از سوي ديگر، همزمان با ادامه تلاش‌ها براي برگزاري نشست ژنو 2 وزير خارجه انگليس اعلام کرد در صورتي که دولت سوريه در نشست آتي ژنو وارد مذاکرات جدي نشود همه گزينه‌ها روي ميز خواهد بود.
وزارت خارجه انگليس پيشتر با استقبال از توافق آمريکا و روسيه براي برگزاري کنفرانس ژنو 2 درباره سوريه، حمايت کاملش را از اين کنفرانس اعلام کرده بود. قرار است امروز نشست گروه به اصطلاح دوستان سوريه در اردن برگزار شود. در اين نشست وزيران خارجه اردن،‌عربستان، امارات، مصر، قطر، آمريکا، فرانسه،‌ترکيه، آلمان و ايتاليا شرکت مي‌کنند.
اين اولين باري است که در اين نشست نمايندگان مخالف سوريه حضور ندارند. در اين نشست درباره مقدمات برگزاري کنفرانس ژنو 2 بحث و بررسي خواهد شد.
ساير رويدادها
* يک روزنامه سعودي از بازگشت ديپلمات‌هاي اروپايي به پايتخت سوريه در پي بازگشت نسبي آرامش به اين کشور خبر داد.
* نيروي دريايي روسيه از اضافه شدن دو فروند ناو ديگر به ناوگان اين کشور در درياي مديترانه خبر داد.
* وزير خارجه انگليس اذعان کرد بحران جاري در سوريه راه حل نظامي ندارد.
* دختر امير قطر در يک شبکه اجتماعي از پدر خود به دليل اتخاذ سياست‌هاي ضد سوريه انتقاد کرد.

 


در پي شدت گرفتن درگيري‌ها ميان مخالفان و موافقان دولت سوريه در شهر طرابلس لبنان، کماندوهاي ارتش براي کنترل اوضاع وارد شهر شدند.
به گزارش شبکه خبري راشا تودي، همزمان با ادامه درگيري‌ها در شهر طرابلس لبنان براي سومين روز متوالي و کشته و زخمي شدن بيش از 45 تن ارتش لبنان وارد شهر شد و کنترل شهر طرابلس را برعهده گرفت.طرابلس از روز دوشنبه شاهد درگيري‌هاي پراکنده‌اي ميان ساکنان علوي جبل‌محسن و سني‌هاي ساکن در منطقه باب‌التبانه بود و ارتش براي پايان دادن به درگيري‌ها در اين شهر مستقر شد.
اکثريت ساکن منطقه جبل‌محسن علوي بوده و حامي نظام سوريه هستند در مقابل بيشتر ساکنان باب‌التبانه که اهل تسنن هستند مخالف نظام سوريه هستند و هر دو گروه علاوه بر درگيري داخلي در طرابلس، نيروهايي به سوريه نيز اعزام مي‌کنند که کشته شدن اين نيروها به آتش درگيري‌ها در طرابلس دامن مي‌زند.
تعداد قربانيان درگيري‌هاي چند روز اخير طرابلس به دست کم چهار کشته و بيش از 40 زخمي رسيده است.

 


در پي حملات خونين تروريستي در عراق، نخست‌وزير اين کشور گفت راهبرد امنيتي را تغيير مي‌دهد و در سطح فرماندهان امنيتي عراق تغيير ايجاد مي‌کند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «خبر آنلاين»، «نوري مالکي» که فرماندهي کل نيروهاي مسلح را برعهده دارد، در پي حملات تروريستي جاري در شهرهاي مختلف عراق گفت قصد دارد در سطوح فرماندهان امنيتي تغييرات گسترده‌اي ايجاد کند. وي تأکيد کرد اين تغييرات سطوح عالي و مياني دستگاه‌هاي امنيتي را در بر مي‌گيرد. مالکي که در يک کنفرانس مطبوعاتي سخن مي‌گفت افزود: اسامي عاملان و سران بحران کنوني کشور را فاش مي‌کنم.
نخست‌وزير عراق اظهار داشت: بي‌ثباتي جامعه و فتنه‌هاي طايفه‌اي ريشه در خارج از مرزها دارد و افراد فاسد و شرور درگيري‌هاي قومي را وارد عراق کرده‌اند. وي البته به مردم اين اميد را داد که افراد شرور نخواهند توانست فضاي جنگ طايفه‌اي را به کشور بازگردانند. هرچند مالکي در اين سخنان نام کسي را به عنوان سران بحران فاش نکرد، ولي در ارتباط با «اسامه النجيفي» رئيس مجلس عراق به صراحت موضع گرفت و از اعضاي فراکسيون سياسي پارلمان خواست در نشست فوق‌العاده شرکت نکنند. اين نشست قرار بود تحت رياست النجيفي ديروز برگزار شود و طي آن اوضاع امنيتي جاري عراق بررسي شود. مالکي گفت برگزار کنندگان اين نشست داراي اهداف طايفه‌اي هستند و مي‌خواهند بر تنش‌هاي جاري بيفزايند. با اين حال، شماري از نمايندگان اعلام کردند در اين نشست حضور مي‌يابند.
طي ديروز نيز همانند دوشنبه حملات خونيني در مناطق مختلف عراق روي دادند. خونين‌ترين اين حملات در کرکوک و طوز فورماتو روي دادند. شمار شهداي اين حملات 11 نفر و مجروحان نيز 60 تن اعلام شد.
عمليات انتحاري در شمال بغداد نيز جان سه سرباز دولتي را گرفت و هفت زخمي برجاي گذاشت. خبر ديگري از عراق حاکي است تروريست‌هاي مسلح توانستند بر يک مقر ارتش در شمال بغداد مسلط شوند. در «جلولا» 90 کيلومتري شمال بغداد نيز ميان نيروهاي پليس و تروريست‌ها درگيري رخ داد و طي آن هشت نيروي پليس زخمي و شماري از تروريست‌هاي مسلح کشته شدند.
دوشنبه گذشته نيز حملات خونين در بغداد، بصره و سه منطقه ديگر عراق 72 شهيد و 150 مجروح برجاي گذاشته بود. پرسش اين است آيا با تغيير فرماندهان امنيتي عمليات تروريستي در عراق پايان مي‌يابد؟

 


شورش در استکهلم
جوانان سوئدي در واکنش به عملکرد نيروهاي پليس، دست به شورش گسترده زدند. در نتيجه اين شورش و زد و خورد متقابل، چهار نيروي پليس زخمي شدند و حدود 50 خودرو در آتش سوخت. علت اين شورش تيراندازي مرگبار پليس به سمت يک پيرمرد در منطقه «هسبي» استکهلم بود.
مرگ يک رهبر فارک
«ارنستو هرتادو پنالوسا» از رهبران ارشد جنبش «فارک» کلمبيا طي درگيري با نيروهاي دولتي کشته شد. فارک قديمي‌ترين گروه چريکي در کلمبيا است و از سال 1964 با دولت راستگراي اين کشور مي‌جنگد.
دو انفجار در داغستان
انفجار دو خودروي بمب‌گذاري شده در جمهوري داغستان فدراسيون روسيه چهار کشته و 44 زخمي برجاي گذاشت. در مسکو نيز نيروهاي امنيتي روسيه توانستند با کشتن دو مظنون و دستگيري يک تن ديگر، جلوي يک حمله تروريستي در اين شهر را بگيرند.
قطع سخنان عريقات
«صائب عريقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين که طي يک سخنراني در سازمان ملل سياست‌هاي رژيم صهيونيستي را به شدت مورد انتقاد قرار مي‌داد، ناگهان پخش سخنانش قطع شد!
اين اقدام مسئولان سازمان ملل، اعتراض خبرنگاران را به دنبال داشت.
حبس 9 فعال بحريني
يک دادگاه رژيم آل‌خليفه 9 فعال بحريني را به 10 تا 15 سال حبس محکوم کرد. اتهام اين افراد شرکت در تظاهرات مسالمت‌آميز ضد دولتي اعلام شده است. شش متهم نيز هنگام انتقال به دادگاه موفق به فرار شدند.
مذاکره با طالبان
نواز شريف که حزبش در انتخابات پارلماني پاکستان پيشتاز است گفت انجام مذاکره با طالبان را جدي مي‌گيرد.
پيش از اين طالبان پاکستان در مورد انجام مذاکره با دولت جديد ابراز تمايل کرده بود.

 


ارتش نيجريه اعلام کرد پنج منطقه را در شمال‌شرق اين کشور که در کنترل گروه شورشي «بوکو حرام» بود، تصرف کرده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، ارتش نيجريه نخستين‌بار از آغاز عمليات بزرگ خود عليه «بوکوحرام» از بازپس‌گيري کنترل مناطقي در ايالت بورنو در شمال‌شرق کشور خبر داد که تحت کنترل اين گروه شورشي افراطي بود.
سخنگوي ارتش نيجريه در بيانيه‌اي اعلام کرد: ارتش نيجريه با انهدام همه پايگاه‌هاي تروريست‌ها امنيت را به اين مناطق بازگردانده است.
اين مناطق که نزديک مرز کامرون قرار دارد، به عنوان پايگاه «بوکوحرام» محسوب مي‌شد.
گودلاک جاناتان رئيس‌جمهور نيجريه چهارشنبه هفته گذشته با اعلام حالت فوق‌العاده در ايالت‌هاي بورنو، يوبه و آداماوا از اعزام هزاران سرباز به اين مناطق براي سرکوب شورشيان خبر داده بود.

 


نيروهاي آل سعود با حمله به خانه انقلابيون شماري از آنها را بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، به نقل از «عبدالعزيز الشبيلي» از وکلاي عربستاني، همزمان با برگزاري روز همبستگي با بازداشت‌شدگان در مناطق مختلف عربستان، نيروهاي آل‌سعود با حمله به خانه‌ها در منطقه «القصيم» شروع به دستگيري مبارزان کرده است.
براساس اين گزارش اکثر بازداشت‌شدگان روي ديوارهاي خانه‌شان دست‌نوشته‌هايي با مضمون «روز بازداشت‌شدگان» آويزان کرده بودند.
شاهدان عيني گفتند که نيروهاي امنيتي خانه «هود العقيل» از فعالان حقوق بشر عربستان را محاصره کردند. اين اقدام بعد از آن صورت گرفت که خانواده‌اش پلاکاردي را روي ديوار آويزان کرده بودند که در آن نوشته شده بود «هود العقيل را آزاد کنيد.»
برپايه اين گزارش، يکي از برنامه‌هاي روز همبستگي با بازداشت‌شدگان، نصب تصاوير بازداشت‌شدگان از سوي بستگان آنها روي ديوار خانه‌ها براي شرح وضعيت و همبستگي با آنها بود.
در اين حال گروهي از زنان اين کشور نيز در محکوميت بازداشت معترضان ضمن برگزاري يک راهپيمايي خواستار آزادي آنها شدند. خبرهايي نيز از برگزاري يک گردهمايي «همبستگي با زندانيان» در شهر رياض منتشر شده است.
به گفته فعالان حقوق بشر بيش از 30 هزار زنداني سياسي بدون محاکمه با تفهيم اتهام در زندان‌هاي رژيم سعودي به سر مي‌برد اما اين رژيم تعداد آنها را بسيار کمتر اعلام کرده است.
شهرهاي مختلف عربستان از بيش از يکسال و نيم پيش شاهد برگزاري تظاهرات براي روي کار آمدن نظامي منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگري رژيم سعودي و کشته يا زخمي شدن شماري از معترضان يا بازداشت و شکنجه آنها رو‌به‌رو شده است.
در اين بين واکنش کشورهاي غربي به ويژه انگليس و آمريکا به تحولات عربستان نيز قابل توجه است. اين کشورها در محکوميت جنايات آل‌سعود نه تنها حاضر به محکوميت ولو لفظي آن نيز نيستند بلکه در مقابل روز به روز روابط خود با رياض را تقويت مي‌کنند.
در همين رابطه روزنامه آمريکايي «نيويورک تايمز» از فروش چهار ميليارد پوندي تسليحات نظامي از سوي انگليس به عربستان در طول چهار سال گذشته خبر داد. براساس اين گزارش تنها در سال گذشته ميلادي دولت انگليس مجوز صادرات سلاح به عربستان را که براي 209 نوع مختلف سلاح و مهمات به ارزش 112 ميليون پوند است، تصويب کرد. اين موارد نارنجک‌هايي براي کنترل جمعيت، وسايل و تجهيزات هواپيماهاي نظامي و خودرو نيروهاي ضربت و همچنين تجهيزات براي جنگ‌افزارهاي الکترونيک را شامل مي‌شود.
اين جزئيات توسط گروه «کمپين عليه تجارت تسليحات» اعلام شده و اطلاعات آن از وزارت اختراعات تجاري و مهارت به دست آمده است.
با اين حال، نگراني اين گروه نظارتي به تداوم فروش تسليحات نظامي به عربستان و ساير کشورهاي حوزه خليج‌فارس چون امارات و بحرين است که در سال گذشته ميلادي به اين دو کشور تسليحاتي به ارزش به ترتيب 2/26 ميليون پوند و 6/4 ميليون پوند فروخته بود.
دولت لندن بر اين نکته اصرار دارد که تداوم اعطاي مجوز براي فروش تسليحات نظامي به اين کشورها باعث تقويت و شفاف‌سازي مي‌شود اما مخالفان مي‌‌گويند تسليحات به رژيم‌هاي خودکامه فروخته مي‌شود و اين کار غيرقانوني است.

 


نيروهاي ارتش مصر براي نجات هفت سرباز ربوده شده در صحراي سينا، عمليات گسترده‌اي راص در اين منطقه آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ارتش مصر به فرمان «محمد مرسي» رئيس‌جمهور اين کشور، عمليات گسترده خود را در صحراي سينا آغاز کرد. هدف از اين عمليات، رهاسازي هفت سرباز ارتش از دست گروگانگيران اعلام شد. در مورد هويت گروگانگيران گزارشي نرسيده است.
مرسي در واکنش به تصاوير اينترنتي سربازان اسير که از وي کمک مي‌خواستند، اين اقدام را محکوم کرد. رئيس‌جمهوري مصر تاکيد کرد که به هيچ وجه مقابل گروگانگيران کوتاه نخواهد آمد. وي قول داد که عليه گروگانگيران اقدامات جدي و کوبنده انجام داده و آدم‌ربايان را مجازات کند.
خبرگزاري فارس نيز در مورد آغاز عمليات ارتش گزارش داد، ارتش مصر برخي از روستاها را به محاصره خود درآورد و هلي‌کوپترهاي نظامي نيز بر فراز منطقه در حال پرواز هستند.
پنجشنبه گذشته سه نيروي پليس و چهار سرباز مصري در شمال صحراي سينا در حالي که سوار ميني‌بوس بودند توسط افراد ناشناس به گروگان گرفته شدند. اين نظاميان در نوار ويدئويي از مرسي خواستند به خواسته گروگانگيران تن دهد. آزادي زندانيان سياسي صحراي سينا به‌ويژه «شيخ حماده ابوشينه» از جمله خواسته‌هاي گروگانگيران است.

 


بيش از 1000 تن از شبه‌نظاميان طالبان مراکز امنيتي و دولتي هلمند افغانستان را هدف حمله قراردادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، سخنگوي استاندار هلمند گفت، بيش از 1000 شبه‌نظامي طالبان ديروز به پاسگاه‌ها و ادارات دولتي در منطقه «سنگين» اين استان حمله کردند. اين سخنگو گفت: حملات از صبح امروز (ديروز) آغاز شد و اتباع کشورهاي پاکستان، چچن و کشورهاي غربي نيز در ميان مهاجمان حضور دارند. وي شمار تلفات را 26 شبه‌نظامي و چهار پليس افغان اعلام کرد. در همين حال، «يوسف احمدي» سخنگوي طالبان اعلام کرد شبه نظاميان وابسته به اين گروه در حال پيشروي هستند.از استان‌هاي «فراه» و «هرات» نيز خبر رسيد، انفجارهاي متعدد در اين دو استان جان 16 پليس را گرفت.
ديروز همچنين، انفجار بمب کنار جاده‌اي در استان نسبتا آرام «بغلان» در شمال افغانستان 14 کشته و 13 مجروح بر جاي گذاشت.
پهپادهاي آمريکايي نيز مناطق مسکوني شهر «تکاب» استان «کاپيسا» در شرق افغانستان را هدف قرار دادند و جان هشت شهروند را گرفتند.

 


«فادي الجزار» مشهور به ابوزينب فرمانده حزب‌الله لبنان در درگيري با دشمنان مقاومت اسلامي به شهادت رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رسمي حزب‌الله، پيکر شهيد فادي الجزار در ضاحيه جنوبي بيروت و برج البراجنه تشييع و به خاک سپرده شد.
صدها تن از اعضا، هواداران و علماي حزب‌الله لبنان، همچنين نمايندگان حزب‌الله در پارلمان اين کشور در اين مراسم حضور داشتند.ابوزينب از جمله رزمندگان فلسطيني‌الاصل بود که سال‌ها پيش به جمع نيروهاي مقاومت اسلامي حزب‌الله پيوست و به علت خبرگي ويژه‌اي که در امور نظامي داشت به فرماندهي ميداني اين نيروها در منطقه منصوب شده بود.

 


مردم کانادا از سياستمداران فاسد اين کشور خسته شده‌اند و از آنان خشمگين هستند.
به گزارش پرس‌تي‌وي، با وجود اينکه اخيراً رسوايي‌هاي زيادي براي سياستمداران کانادايي به ويژه رسوايي‌هاي مالي به وجود آمده است اما تاکنون هيچ کدام از آنان بازخواست و محاکمه نشده‌اند.
در گزارش پرس‌تي‌وي آمده است: در واقع کانادا از لحاظ رسوايي‌هاي مالي همانند انگليس است و در اين بين، تاوان فساد مالي سياستمداران را بايد ماليات دهندگان کانادايي بپردازند و اين مسأله آنان را خشمگين کرده است.
براساس اين گزارش، يک شهروند کانادايي گفت: «از سياستمداران کانادا نااميد شده است، سياستمداران فقط به منافع خود فکر مي‌کنند و اگر سياستمداري فردي را بکشد اصلاً محکوم نمي‌شود.»
اين شهروند کانادايي اعلام کرد: «سياستمداران کانادا فرصت‌هاي شغلي را از مردم اين کشور مي‌گيرند و شهرهاي اين کشور را با سياستهاي خود ويران مي‌کنند.»
در گزارش پرس‌تي‌وي همچنين تأکيد شده است: تاکنون شماري از سياستمداران کانادايي مجبور شده‌اند به علت رسوايي‌ها از سمت خود کناره‌گيري کنند.
در همين چارچوب، رئيس اداره پرسنلي دفتر نخست‌وزير کانادا به علت رسوايي مالي از سمت خود استعفاء کرده است. نيگل رايت Nigel Wright رئيس اداره پرسنلي دفتر استفان هارپر نخست‌وزير کانادا روز يکشنبه در اقدامي غير منتظره به علت رسانه‌اي شدن رسوايي مالي‌اش از سمت خود استعفاء کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10