(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01 خرداد 1392 - شماره 20496

مشکلات حل نشده يک شهر کهن (يادداشت خبرنگار)
با حضور نماينده ولي‌فقيه در خوزستان صورت گرفت
افتتاح مدرسه مجازي درس خارج در اهواز
ايران در کيهان
برگزاري مراسم اعتکاف در 24 مسجد شهرستان طبس
بهره‌برداري از پايگاه امداد کوهستان بخش سيلواناي اروميه
اعتراض امام جمعه شهر: بناهاي فرهنگي و ورزشي همدان بلااستفاده مانده است
مجموعه‌هاي مسکن مهر در چهارمحال و بختياري برق‌دار شدند
بيش از 8درصد مردم يزد عضو کتابخانه‌هاي عمومي هستند
راه‌اندازي 2 رشته جديد در دانشگاه صنعتي اراک
تقدير از مؤديان زکات در بيله‌سوار مغان
برگزاري جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها در اصفهان
آغاز کاشت برنج در پارس‌آباد مغان
آغاز عمليات اجرايي دانشگاه علمي و کاربردي سرخس
در سال گذشته 592 هزار تن کالا از گمرک ماهيرود خراسان جنوبي صادر شد
بهره‌برداري از آسايشگاه سالمندان درنيشابور
توزيع 10 هزار سبد غذايي در بين کودکان مددجوي البرز
برگزاري يادواره شهداي دانشجودرسرخس
شهردار رشت رتبه برتر مدير شهري را کسب کرد
   


شمار مشکلات شهر بابل از کلان تا خرد آن از تعداد انگشتان دست و پا خارج مي‌شود، مشکلاتي که متاسفانه سالهاي دور روي هم انباشته شده است و به دليل بي‌برنامگي و روزمرگي و انتقال اين مشکلات از اين مديريت به مديريت ديگر همچنان باقي مانده است.
هر مقام مسئول شهري و استاني به فراخور مدت کوتاه عمر مديريتي خود طرح و پروژه را فقط کمي زخمي کرده است.
هم‌اکنون اين کلان شهرستان مازندراني مشکلاتي از قبيل، عدم گازرساني به روستاها، کمبود آب شرب بهداشتي در شهر و روستا بخصوص در ايام فصل گرما که بسياري از نقاط شهر بابل کم‌فشار يا فاقد آب شرب هستند.
تکميل نشدن پروژه کمربندي جنوبي، عدم تعريض راه‌هاي مواصلاتي بخصوص در جاده‌هاي روستايي که بدين علت، تصادفات زيادي رخ داده است، ترافيک فزاينده و خسته‌کننده درون شهري، به پايان نرساندن طرح‌هاي روستايي، فرسودگي خطوط انتقال انرژي مانند برق و آب، کندي اجراي طرح فاضلاب شهري، کندي طرح به پايان نرساندن طرح انتقال آب به شهرهاي گروه الف، کمبود ميدان بار، عدم تعريض خيابان مدرس (بازار از سبزه ميدان الي ايستگاه کياکلا) قطعا در آتي مشکلات بزرگي براي شهروندان بابلي ايجاد خواهد کرد.
دو منطقه نشدن شهرداري بابل به رغم جمعيت شهري اتصال خط‌آهن شيرگاه به بابل براي انتقال وسايل اوليه کارخانه ايران خودرو، و دهها مشکلات ديگر درون شهري که در اين مقال نگنجد.
در هر صورت شايسته نيست شهرستان بابل با داشتن شرايط و زمينه‌هاي مساوي با برخي استانهاي کوچک کشور و برخورداري از پتانسيل‌هاي بالقوه از توسعه درون شهري و شهرستاني به دلايلي دور باشد و مي‌بايست مقامات اجرايي شهرستان، نمايندگان مجلس و هر استعداد سياسي- فرهنگي، در جهت استيفاي حقوق شهروندان، براستي از هيچ کوششي دريغ نورزد.
خبرنگار کيهان در بابل

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
مدرسه علميه مجازي فقه جعفري اهواز به عنوان نخستين مدرسه مجازي کشور در عرصه درس خارج از فقه و اصول با حضور نماينده ولي‌فقيه در خوزستان افتتاح شد.
نماينده ولي‌فقيه در خوزستان در اين مراسم با اشاره به گسترش علوم ديني در جهان، اظهار کرد: بيش از 100 مدرسه علميه در مناطق گوناگون جهان وجود دارد که نشان دهنده تشنه بودن بشريت به علوم الهي است.
آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در ادامه با بيان اين که کتب انسان‌ساز تشيع و اسلام ناب محمدي در برهه کنوني روز به روز در حال گسترش در جهان است، ادامه داد: نسل مبارک نبوي امروز در سراسر جهان اشاعه يافته و اين نشانه استحکام و مقاومت دين مبين اسلام است که دشمنان از آن واهمه دارند.
مدير استاني حوزه علميه خوزستان نيز در اين مراسم با بيان اين که اين مدرسه علميه براي نخستين بار در کشور و به صورت تخصصي راه‌اندازي شده است، خاطرنشان کرد: گسترش علوم حوزوي خواستار تلاش همه جانبه نهاد فرهنگي است و حوزه علميه مجازي به يقين کاستي بزرگي در بخش درس خارج فقه و اصول را برطرف خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا حاجتي با اشاره به اين که تاکنون بيش از 65 طلبه در مدرسه علميه مجازي فقه جعفري نام‌نويسي کرده‌اند، گفت: از زماني که نام‌نويسي در اين حوزه علميه تاکنون آغاز شده با استقبال پرشوري مواجه شده ايم و پيش‌بيني مي‌شود که اين آمار روند افزايشي داشته باشد.
وي با اشاره به هدف راه‌اندازي اين مدرسه علميه خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازي اين مدرسه بهره‌مندي طلابي است که در شهرستان‌ها و مناطق دور دست استان خوزستان هستند و امکان حضور فيزيکي در کلاس را ندارند؛ از اين رو مي‌توانند در امتحانات و جلسات درس خارج به صورت مجازي شرکت کنند.
مدير استاني حوزه علميه خوزستان در ادامه تصريح کرد: طلابي که به صورت مجازي در درس خارج فقه و اصول شرکت مي‌کنند همانند طلابي که حضوري در اين درس حاضر مي‌شوند امتياز خواهند گرفت.

 


همدان- خبرنگار کيهان: دبير اجرايي خانه کارگر همدان گفت: کارگران تاکنون از دستمزد واقعي برخوردار نبودند. چنگيز اصلاني افزود: طبق توافق‌ها قرار بود حداقل دستمزد کارگران در سال 92، براساس نرخ تورم محاسبه و افزايش يابد اما اين وعده عملي نشد.
بابل- خبرنگار کيهان: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بابل از ثبت‌نام 107 نفر در شوراي اسلامي شهر بابل خبر داد. وي همچنين گفت از اين تعداد11 خانم و بقيه مرد هستند. وي افزود در 7 شهر و بخشهاي شهرستان بابل بيش از سه هزار نفر ثبت‌نام کردند.
* مدير جهاد کشاورزي بابل از بيمه زراعت برنج در سطح يک هزار و 820 هکتار از اراضي شاليزاري بابل خبر داد. وي افزود: با توجه به موارد و مسائل ناشناخته و غيرقابل پيش‌بيني بيمه محصولات کشاورزي ضروري است.
سرخس- خبرنگار کيهان: مشکلات آموزش و پرورش شهرستان سرخس با حضور فرماندار و مسئولان آموزش و پرورش بررسي شد.
فرماندار سرخس گفت: وظيفه ماست تا آنچه در توان داريم در راستاي توسعه آموزش و پرورش به کار گيريم، چون آينده مملکت اسلامي در گرو تربيت درست فرزندان‌مان است.
اصفهان-خبرنگار کيهان: سرپرست اوقاف و امور خيريه شهرستان نجف‌آباد از وقف ساختماني 2 طبقه براي احداث دارالقرآن در اين شهرستان خبر داد. وي افزود: اين موقوفه در بخش مرکزي شهرستان نجف‌آباد با اعتباري بالغ بر يک ميليارد و 600 ميليون ريال واقع شده است.
نيشابورـ خبرنگار کيهان: آزمون حفظ و ترجمه مفاهيم قرآن کريم همزمان با سراسر کشور در شهرستان نيشابور برگزار شد. مسئول امور فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: اين آزمون در راستاي توسعه وگسترش فرهنگ و معارف قرآني و نيز ارزيابي سطح علمي شرکت کنندگان در دوره‌هاي مؤسسات فرهنگي قرآني برگزار شد.
همدان- خبرنگار کيهان: معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: سازمانهاي مردم نهاد (سمن‌ها) براي خلق حماسه سياسي از ظرفيت بالايي برخوردار هستند. وي افزود: 280 سمن در استان همدان و 7 هزار سمن هم در سطح کشور فعاليت دارند. وي سمن‌هايي مانند مجمع خيرين مدرسه‌ساز، انجمن‌هاي حمايت از بيماران خاص، بيماران کليوي، کودکان سرطاني... را از جمله سمن‌هاي پرتلاش و موفق نام برد.
قرچک- خبرنگار کيهان: اولين انجمن حمايت از زندانيان قرچک در سالن شهيد ستاري قرچک برگزار شد. رئيس انجمن حمايت از زندانيان گفت: در سال 91 با کمک خيرين 38 زنداني غيرعمد آزاد شدند و جمعا مبلغ 315 ميليون تومان وجه نقد بابت آزادي آنها و کمک به خانواده‌هاي زندانيان جمع‌آوري و پرداخت گرديد.
سرخس- خبرنگار کيهان: مسائل و مشکلات کارگران شهرستان سرخس در جلسه‌اي با حضور فرماندار مطرح و بررسي شد. فرماندار سرخس گفت: فرقي بين کارگر و کارمند و ديگر اقشار جامعه نيست. وي افزود: در سرخس 11055 نفر بيمه شده اصلي تامين اجتماعي وجود دارد و ما شکايات کارگران را در زمينه حوادث، مشاغل سخت، بيمه بيکاري وتعيين صلاحيت‌ها به جد پيگيري مي‌کنيم.
* طي مراسمي با حضور مسئولان شهرستان سرخس سيستم کنترل از راه دور (تله مترينگ) در امور آبفاي سرخس افتتاح وبه بهره‌برداري رسيد. اجراي اين طرح 600 ميليون ريال هزينه داشته است.
اراک- خبرنگار کيهان: يادواره 78 شهيد فرهنگي استان مرکزي، با حضور خانواده شهدا و فرهنگيان استان در اراک برگزار شد. مديرکل آموزش و پرورش استان مرکزي گفت: شهداي فرهنگي نه تنها درتوسعه فرهنگ وآموزش کشور و آينده‌سازان نقش موثر داشتند بلکه در دوران دفاع مقدس هم از جانشان گذشتند.

 


طبس- خبرنگار کيهان:
امسال در 24 مسجد شهرستان طبس مراسم اعتکاف برگزار مي‌شود.
رئيس ستاد اعتکاف شهرستان طبس گفت: مراسم معنوي اعتکاف امسال از 13 تا 15 ماه رجب‌المرجب در 24 مسجد شهرستان از جمله مسجد جامع کبير اين شهر برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن آزاد افزود: براي تمامي مساجد برگزارکننده اعتکاف روحاني تعيين شده است. وي اظهار داشت: آمادگي لازم براي برگزاري مراسم معنوي اعتکاف در بخش‌هاي مرکزي -عشق‌آباد و ديهوک فراهم شده است.
وي پيش‌بيني کرد بالغ بر 1300 نفر در مراسم معنوي اعتکاف در شهرستان طبس شرکت کنند وي يادآور شد: در سال گذشته مراسم اعتکاف در 19 مسجد شهرستان و با حضور 975 نفر در شهرستان طبس برگزار شد.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
پايگاه ثابت امداد کوهستان در 130 مترمربع و با يک ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار در بخش سيلواناي اروميه احداث شده است.
اسکان موقت براي حادثه‌ديدگان، تجهيز به امکانات ويژه کوهستان و راه‌اندازي سيستم ارتباطي بي‌سيم از ويژگي‌هاي اين پايگاه امدادي است.
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر آذربايجان‌غربي در حاشيه افتتاح اين طرح امدادي گفت: با توجه به اينکه منطقه سيلواناي اروميه از موقعيت خاص گردشگري برخوردار است و در فصول مختلف سال مردم براي گردش به طبيعت زيباي اين منطقه مي‌آيند همه ساله حوادثي در اين منطقه روي مي‌دهد و اين پايگاه امدادي براي امدادرساني اوليه به حادثه‌ديدگان احداث شده است.
زينال‌پور افزود: اين پايگاه علاوه بر کمک‌رساني به مصدومان، براي توسعه آموزش‌هاي امدادي در منطقه هم فعاليت خواهد کرد.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: بناهاي عريض و طويل فرهنگي و ورزشي شهر بلااستفاده مانده است.
آيت‌الله غياث‌الدين محمدي در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي هنري عين‌القضات همداني شهر همدان، افزود: متاسفانه در استفاده از داشته‌هاي خود هيچ برنامه‌ريزي نکرده‌ايم و ده‌ها ساختمان فرهنگي، ورزشي و حسينيه در شهر ساخته‌ايم که استفاده‌اي از آنها نمي‌شود.
وي ادامه داد: 2 ورزشگاه 6 هزار نفري و 15 هزار نفري، تالار قرآن، کتابخانه مرکزي و... از جمله اين بناها هستند که با وجود صرف ميلياردها تومان از بيت‌المال آن‌گونه که بايد بهره‌برداري از آنها نمي‌شود و بيشتر روزهاي سال درهاي آنها بسته است.
وي تاکيد کرد: بايد اداره‌اي بازگشايي شود و به ارائه طرح و برنامه براي بهره‌وري بهينه از داشته‌هاي فرهنگي و هنري و... موجود در شهر، بپردازد.
امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: بناهاي مجتمع فرهنگي هنري عين‌القضات که حاصل زحمات و تلاش عده‌اي براي زنده نگهداشتن ياد و نام آن حکيم و عارف بزرگ است، با نيت خير احداث شده، اما استفاده از اين بنا توسط عموم مردم، مهم است و بايد شهرداري براي اين کار برنامه‌ريزي داشته باشد.

 


شهرکرد- خبرنگار کيهان: مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري گفت: با اعتباري بيش از 30 ميليارد ريال، طرح‌هاي مسکن مهر دراين استان برق‌دار شدند.
مهندس رحمت‌الله حماميان افزود: تاکنون 63هزار متر شبکه توزيع برق احداث و 52دستگاه ترانسفورماتور نيز در طرحهاي مسکن مهر نصب شده است.
وي اضافه کرد: با احداث اين شبکه‌ها و برق‌رساني به پروژه‌هاي مسکن مهر 2470خانوار از نعمت برق برخوردار شدند.
حماميان با اشاره به اينکه طرحهاي مسکن مهر در شهرهاي فرخ‌شهر، فرادنبه، هفشجان و فاز اول برق‌‌رساني به الهيه بروجن به اتمام رسيده ادامه داد: برق‌رساني به مسکن مهر در شهرکرد، سامان، فارسان، لردگان و بروجن نيز درحال اجراست.
وي تصريح کرد: همزمان با آماده شدن واگذاري واحدهاي درحال ساخت در پروژه مهر و فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم، شرکت توزيع نيروي برق استان آمادگي لازم جهت تامين برق، تحويل انشعابات برق و نصب کنتور به متقاضيان را دارد.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
5‍/8 درصد جمعيت استان يزد عضو کتابخانه‌‌هاي عمومي هستند که 82 هزار و 618 نفر را شامل مي‌شود.
مديرکل کتابخانه‌هاي استان گفت: اکنون 113 باب کتابخانه عمومي در استان فعاليت دارند که از اين تعداد 91 باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه‌هاي عمومي و 22 باب کتابخانه مشارکتي است.
محمدحسين پارساييان افزود: مجموع زيربناي کتابخانه‌هاي استان 57 هزار و 660متر است که به ازاي هر 100نفر 7/5 متر زيربناي کتابخانه‌اي وجود دارد که در کشور اين استان رتبه اول را داراست.
به گفته وي: در مجموع يک ميليون و 721 هزار و 409 جلد کتاب در کتابخانه‌هاي عمومي استان وجود دارد که در اين زمينه نيز در کشور اول هستيم.
مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي استان با اشاره به تحت وب شدن منابع کتابخانه‌هاي استان در سال گذشته افزود: در اين راستا اطلاعات کتابخانه‌هاي استان در نرم‌افزار پيام مشرق بارگذاري شد که در حال حاضر بجز شش شهرستان، اطلاعات تمام کتابخانه‌هاي استان در اين نرم‌افزار قرار دارد.
وي همچنين به راه‌اندازي ايستگاه‌هاي مطالعه، راه‌اندازي بخش کودک در کتابخانه‌هاي استان، فعاليت کانون‌هاي ادبي و شرکت‌کنندگان در مسابقات آنلاين کتابخانه‌اي و مکتوب به عنوان ديگر اقدامات اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان يزد ذکر کرد.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
دانشگاه صنعتي اراک در آزمون سراسري 92 دانشگاه‌هاي کشور در دو رشته جديد کارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد.
رئيس دانشگاه صنعتي اراک با اعلام اين خبر گفت: اين رشته‌ها شامل رشته مهندسي مکانيک، گرايش طراحي و جامدات و مهندسي برق گرايش قدرت است.
عباس پاک که در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، با اشاره به اينکه دانشگاه صنعتي اراک از سال 1367 با عنوان آموزشکده فني مهندسي با هدف تربيت نيروي متخصص براي صنايع استان آغاز به کار کرد، در مورد ارتقاي اين مرکز فرهنگي صنعتي به دانشگاه صنعتي اراک افزود: در تيرماه سال 1389 در راستاي توسعه کيفي و کاربردي آموزش عالي در کشور و نياز استان مرکزي به يک دانشگاه صنعتي و نيز فعاليت‌هاي قابل توجه آموزشي و پژوهشي آن، اين مجموعه موفق به اخذ مجوز از شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي ارتقا به دانشگاه صنعتي اراک شد.
وي ادامه داد: پيرو استقلال و ارتقاي انجام گرفته، دانشگاه صنعتي اراک براي سال تحصيلي 91- 1390 اقدام به پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد در دو رشته مهندسي مکانيک ساخت و توليد (در سه گرايش شکل‌دهي فلزات، ماشين ابزار و فرآيندهاي ماشينکاري و سيستم‌هاي توليد صنعتي) و رشته مهندسي معدن- گرايش اکتشاف کرده است.
دانشگاه صنعتي اراک هم‌اکنون داراي 6 گروه آموزشي تخصصي در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد با امکانات و تجهيزات پيشرفته و علمي کارگاهي و آزمايشگاهي مي‌باشد و نزديک به 900 نفر دانشجو در اين دانشگاه اشتغال به تحصيل داشته و تاکنون 1187 نفر از اين مرکز آموزشي موفق به کسب درجه کارشناسي در رشته‌هاي مختلف مهندسي شده‌اند.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
پرداخت زکات سال گذشته در بيله‌سوار مغان نسبت به سال پيش از آن 533 درصد افزايش يافت.
امام جمعه بيله‌سوار مغان در جلسه مؤديان زکات اين شهرستان با اعلام مطلب بالا افزود: در سال گذشته مردم منطقه با جمع‌آوري بيش از 13 ميليارد ريال در امر خير مشارکت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کريم قياسي ضمن تقدير از اقدامات قابل توجه اعضاي ستاد احياي زکات بيله‌سوار گفت: روستاي بابک بيله‌سوار با پرداخت 3 ميليارد و 200 ميليون ريال رتبه برتر استان و شهرستان را به خود اختصاص داده است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان از برگزاري هشتمين جشنواره مطبوعات و نمايندگي‌هاي داخلي استان اصفهان خبر داد.
«حجت‌الاسلام والمسلمين قطبي» در نشست با خبرنگاران گفت: جشنواره امسال منطقه‌اي برگزار نمي‌شود و صرفا داخلي استان است و شرايط براي فعالان اين عرصه سودمندتر خواهد بود و مطبوعات استان بهتر از هفت دوره قبل مي‌توانند در اين جشنواره خود را مطرح سازند.
وي خاطرنشان کرد: تفاوت اين جشنواره نسبت به ساير جشنواره‌هاي گذشته در دو بخش حرفه‌اي و فني و بخش محتوايي است.
وي گفت: در بخش حرفه‌اي و فني مثل هفت دوره قبل آثار در بخش‌هاي سرمقاله، يادداشت، مقاله، عکس، طراحي و گرافيک، گزارش، مصاحبه، خبر، تيتر، طنز تصوير و طنز مکتوب داوري مي‌شوند اما در بخش محتوايي، موضوعات در 22 محور و 103 رشته از لحاظ محتوايي توسط دستگاه‌هاي مرتبط مورد بررسي قرار مي‌گيرند و به نفرات برتر جايزه مي‌دهند.
حجت‌الاسلام قطبي اين 22 محور را شامل حوزه دين، بصيرت و فرهنگ ايثار، فرهنگ شهروندي، جهاد اقتصادي، حمايت اجتماعي، ورزش و جوانان، رسالت مطبوعات، پليس و امنيت، مهندس فرهنگي، خانواده، فرهنگ وقف، اعتياد و موادمخدر، اديان و فرق، سنت‌هاي آئيني، سازمان‌دهي نماز، مسجد، عشاير، امر به معروف و نهي از منکر، ميراث فرهنگي، سلامت، مدرسه و رسانه‌هاي ديداري و شنيداري برشمرد.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با بيان اينکه مهلت ارسال مقالات تا 13 خردادماه ادامه دارد اضافه کرد: اين جشنواره همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار در اصفهان برگزار مي‌شود.

 


پارس‌آباد مغان- خبرنگار کيهان:
کاشت برنج در اراضي حاصلخيز حاشيه رودخانه مرزي ارس در پارس‌آباد مغان آغاز شد.
مدير جهاد کشاورزي پارس‌آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: در سال زراعي جاري دو هزار هکتار از اراضي حاصلخيز حاشيه رودخانه مرزي ارس به کشت برنج اختصاص يافته است.
حسن روحي با اعلام اينکه پيش‌بيني مي‌کنيم امسال بيش از شش هزار تن محصول برنج در اين منطقه استحصال شود، افزود:
کشت برنج در پارس‌آباد به دو روش مستقيم و نشاکاري انجام مي‌پذيرد و آب مورد نياز شاليزارها به طور مستقيم از رود ارس تامين مي‌شود.
وي در پايان گفت: برنج دشت مغان از پاک‌ترين، سالم‌ترين و با کيفيت‌ترين برنج‌هاي کشور و دنيا بوده و از شهرت و جايگاهي خاصي برخوردار است.

 


سرخس- خبرنگار کيهان:
طي مراسمي عمليات اجرايي دانشگاه علمي و کاربردي سرخس با حضور فرماندار، اعضاي هيات موسس، رئيس شورا، مدير امور املاک آستان قدس رضوي و برخي ديگر از مسئولان اجرايي سرخس آغاز شد.
در مراسم رئيس دانشگاه علمي و کاربردي سرخس گفت: زمين اين دانشگاه با خريد زمين در اراضي اختصاص داده شده براي مراکز آموزش عالي به مساحت 5هزار مترمربع و به ارزش مبلغ يک ميليارد و 750 ميليون ريال باهمکاري آستان قدس رضوي و هماهنگي‌هاي فرمانداري طي مدت کوتاهي در اختيار اين دانشگاه قرار گرفته شده است که دو قسط آن پرداخت شده و براي اجراي فاز اول آن هم مبلغ 5 ميليارد ريال اختصاص يافت تا مردم و جوانان سرخسي از مواهب علم و دانش هرچه سريع تر برخوردار شوند.
دکتر سيدغلامحسين هاشمي نسب افزود: هم اکنون دانشگاه علمي و کاربردي سرخس با حدود 900 دانشجو در 8 رشته کارداني و دو رشته کارشناسي در حال فعاليت است افزود: اين دانشگاه از سال 88 فعاليت خود را در سرخس آغاز کرده است و با مساعدت و کمک فرماندار به زودي يک رشته کارشناسي ارشد در زير شاخه‌هاي مديريت در دانشگاه علمي و کاربردي سرخس داير خواهيم نمود.

 


بيرجند- خبرنگار کيهان:
عليرغم اعمال تحريم‌ها از سوي دشمن در سال گذشته 592 هزار تن انواع کالا از گمرک مرزي ماهيرود واقع در شهرستان سربيشه از توابع استان خراسان جنوبي به خارج از کشور صادر شد.
دبير مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبي در کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبي ضمن بيان خبر فوق تشکيل 550 فقره پرونده قاچاق با جريمه‌اي بالغ بر 762 ميليارد ريال را از اقدامات کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ذکر کرد و افزود در اين راستا 580 متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مقامات قضايي شده‌اند.
وي همچنين ضمن اشاره به انجام 147 مورد بازرسي مشترک توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت يادآور شد 72 هزار و 606 بارکد شبنم توسط اين سازمان در سال گذشته نصب شده است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان جنوبي نيز در اين جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را يکي از مصاديق بارز تحقق حماسه اقتصادي دانست و اظهار داشت: جلوگيري از ورود غيرقانوني کالاهاي خارجي و استفاده از کالاهاي ايراني يکي از عوامل موثر در کاهش قاچاق کالا و ارز بوده و نامگذاري سال گذشته با عنوان توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم هبري در همين راستا بوده است.

 


نيشابور- خبرنگار کيهان:
همزمان با بزرگداشت مقام زن و مادر آسايشگاه غيردولتي صد تختخوابي نگهداري سالمندان حضرت زهرا(س) نيشابور آغاز به کار کرد.
رئيس بهزيستي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: براي احداث اين مرکز 9 ميليارد و500 ميليون ريال هزينه شده است و ظرفيت نگهداري از صد سالمند را دارد.
علي‌زاده تصريح کرد: نيشابور با داشتن 29هزار خانوار تحت پوشش بهزيستي و 170مرکز غيردولتي تحت نظارت، بيشترين پوشش و بالاترين رقم مددجو را بعداز مشهد در استان دارد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
مدير کل کميته امداد امام خميني استان البرز از توزيع سبد غذايي پيشگيري از ابتلا به سوء تغذيه بين 10 هزار کودک تحت حمايت اين اداره کل خبر داد.
علي سالارکيا در گفت‌وگو با خبرنگار کيهان اظهار داشت: در طول سال گذشته رقمي بالغ بر 4 ميليارد ريال اعتبار بابت پيشگيري از ابتلاي کودکان تحت حمايت زير 6 سال به سوءتغذيه پرداخت شده است.
وي تصريح کرد: تحويل سبد غذايي تأثير بسزايي در تأمين سلامت و برطرف شدن سوء تغذيه کودکان داشته است.
سالارکيا بيان کرد: در اين سبد غذايي، گوشت مرغ، شيرپاکتي، گوشت قرمز و حبوبات قرار داشت که به خانواده‌هايي که کودکان زير 6 سال دارند تحويل داده شد.

 


سرخس- خبرنگارکيهان:
با هدف تجديد ميثاق با شهدا و آرمان‌هاي 8 سال دفاع مقدس اولين يادواره شهداي دانشجو و شهيد دانشجو سيدحسين علم‌الهدي، در سرخس برگزار شد.
اين يادواره در فرهنگسراي بزرگ امام رضا(ع) با حضور بسيجيان و اجراي برنامه‌هاي مختلف و متنوع از جمله پخش کليپ‌هايي با موضوع شهيد و شهادت همراه بود.
در اين مراسم دکتر بافرد از رزمندگان دفاع مقدس در مورد دلاوري و از خودگذشتگي، بصيرت و دشمن‌شناسي و اطاعت رزمندگان و بسيجيان از اوامر ولي امر مسلمين سخنراني کرد.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
شهردار رشت در نخستين گردهمايي شهرساز برتر ايراني، حائز رتبه برتر در زمينه مديرشهري شد.
در اين مراسم گردهمايي که به مناسبت بزرگداشت زادروز شيخ بهايي عالم و دانشمند بنام ايراني برگزار شد، طي رقابتي، آثار، عملکرد و سوابق شرکت‌کنندگان مورد بررسي قرار گرفت که از اين بين شهرداري کلانشهر رشت در زمينه مدير شهري موفق به کسب رتبه نخست شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10