(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 01 خرداد 1392 - شماره 20496

حديث دشت عشق
برگزاري بازي برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي
پايان خوش استقلال با شکست الشباب
حضور در جمع 8 تيم قطعي است؟
اخبار کوتاه از فوتبال
محک نصفه و نيمه تيم ملي مقابل ماکت قطر
اصفهان آماده ميزباني از مسابقات بسکتبال غرب آسيا
ديدارهاي تدارکاتي حريفان تيم ملي واليبال در ليگ جهاني
لغو اعزام تيم کشتي ايران به تورنمنت قرقيزستان
معرفي کاراته کاران دعوت شده به اردوي تيم ملي
ورزشکار پناهنده در کنار ملي پوشان تنيس روي ميز!
اعلام زمان نقل و انتقالات بسکتبال
نماينده فيلا در تهران
ظهور مربيان ميلياردي در فوتبال ايران
   


به ياد سرباز شهيد «غلامعلي آب‌روشن»
نماز را اول وقت بجاي آوريد
به برادر و خواهران ديني سفارش مي‌کنم که نماز را در اول وقت بجاي آوريد و دست از امام برنداريد و براي مال دنيا دلسرد نشويد و کاري کنيد که پيش پيامبر اسلام روسفيد باشيد.
سرباز شهيد «غلامعلي آب‌روشن»، سال 1347 در استان فارس متولد شد و در 20 دي‌ماه 1365 در عمليات کربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز فارس

 


تيم فوتبال استقلال امشب در حالي در دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم الشباب امارات است که قصد دارد با پيروزي در اين ديدار خداحافظي با‌‌شکوهي با هوادارانش انجام دهد.
تيم فوتبال استقلال چهارشنبه شب آخرين ديدار اين فصل خود را از ساعت 21 مقابل تيم الشباب امارات برگزار مي‌کند.آبي‌پوشان تهراني با پيروزي 4 بر 2 مقابل الشباب در ديدار رفت تقريبا حضورشان در جمع 8 تيم برتر آسيا قطعي شده است.استقلال مي‌خواهد خداحافظي با شکوهي با هوادارانش انجام بدهد. تيمي که در روز جشن قهرماني در ليگ برتر مقابل داماش شکست خورد تا 100 هزار تماشاگرش با دلخوري به خانه برگردند، مي‌خواهد در ديدار با الشباب جبران مافات کند و با يک پيروزي شيرين به تعطيلات برود.
با اين حال امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال براي اينکه دوباره اين تيم گرفتار غرور کاذب نشود و حکايت تلخ بازي با الهلال عربستان در ورزشگاه آزادي تکرار نشود، مدام به بازيکنانش مي‌گويد که يک نيمه ديگر از بازي با الشباب باقي‌ مانده و از شاگردانش مي‌خواهد که اين بازي را جدي بگيرند.با توجه به شرايط برگزاري ليگ قهرمانان آسيا مرحله يک چهارم مسابقات در شهريور ماه برگزار مي‌شود و شايد در آن زمان برخي از ستاره‌هاي کنوني استقلال ديگر در اين تيم نباشند. بنابراين استقلال مي‌خواهد جشن خداحافظي‌اش در اين فصل را با يک برد باشکوه برگزار کند.الشباب امارات هم چيزي براي از دست دادن ندارد و قطعا براي انجام يک بازي انتحاري به تهران مي‌آيد اما اين تيم قطعا حريف بهترين خط دفاع ليگ برتر ايران نخواهد شد و شايد همين بازي هجومي‌‌اش باعث شود که با يک شکست سنگين به خانه برگردد.
در صورتي که استقلال بتواند در ديدار امشب مقابل الشباب امارات، نتيجه لازم را کسب کند، سي‌ام خردادماه امسال رقيب خود در مرحله يک چهارم نهايي را خواهد شناخت.با اعلام کنفدراسيون فوتبال آسيا تنها تفاوت رقابت‌هاي امسال با دوره‌هاي گذشته، برگزاري ديدار فينال به صورت رفت و برگشت است.همچنين کنفدراسيون فوتبال آسيا تاريخ برگزاري رقابت‌هاي مراحل يک چهارم نهايي، نيمه نهايي و فينال را به شرح زير اعلام کرد:مرحله يک چهارم نهايي:دور رفت در تاريخ 30 مرداد 92 و در دور برگشت در تاريخ 27 شهريور 92 برگزار مي‌شود.
مرحله نيمه نهايي:دور رفت در تاريخ 3 مهر 92 و دور برگشت در 10 مهر 92 برگزار خواهد شد.
فينال:کنفدراسيون فوتبال آسيا 4 تاريخ (دو تاريخ براي ديدار رفت و دو تاريخ براي برگشت) را مشخص کرده است. فينال اين دوره از مسابقات در مرحله رفت در تاريخ 3 يا 4 آبان 92 و در مرحله برگشت در تاريخ 17 يا 18 آبان 92 برگزار مي شود.

 


باند متخلفان فوتبال به تلويزيون نفوذ کرده است
دبير ستاد منشور اخلاقي در تازه ترين صحبت هاي خود به تشريح ماجراي برخورد با متخلفان رسانه هاي ورزشي پرداخت و گفت: توجه داشته باشيد که در برخي روزنامه هاي ورزشي صفحه 2 براي فلان مربي است، صفحه 3 براي يک مربي ديگر و همين طور ساير صفحات آن. کسي که اين روزنامه ها را ببيند، مي داند چه خبر است و چه اتفاقاتي در حال وقوع. اينها بايد پاکسازي شوند. بخشي از مبارزه ما عليه فساد در فوتبال به همين مسايل بر مي گردد.حالا در باندي که گفتم ممکن است سردبير يک سايت يا خبرنگار يک روزنامه هم حضور داشته باشند. وي ادامه داد: اين افراد باند تشکيل داده‌اند و در نشريات، سايت ها و حتي تلويزيون نيز رخنه کرده اند.
موافقت مشروط با جدايي دايي از راه آهن
باشگاه راه‌آهن(سورينت) تهران با درخواست آقاي علي دايي سرمربي محترم اين باشگاه براي فسخ قرارداد به صورت مشروط موافقت کرد. راه آهني‌ها اعلام کرده اند به شرطي با انتقال دايي به پرسپوليس موافقت مي کنند که مبلغ 100 ميليون از دايي بگيرند و نام اين باشگاه نيز پشت پيراهن باشگاه پرسپوليس تبلغ شود.
شجاعي تا 10 تير بازيکن اوساسونا است
سايت ترانسفر مارکت در صفحه بازيکن ايراني اوساسونا تاريخ اتمام قرارداد شجاعي با اين تيم اسپانيايي را 30 ژوئن ذکر کرده است. به نوشته اين سايت هر تيمي که بخواهد شجاعي را فصل آينده در اختيار داشته باشد بايد 5/1 ميليون يورو براي جذب او پرداخت کند.
تلاش 3 نفر براي برهم زدن روابط وزير ورزش و فتح الله زاده
مدير روابط عمومي باشگاه استقلال تهران مدعي شد سه تن از افراد حاضر در ورزش تلاش هايي را براي جدا کردن وزير ورزش و مديرعامل استقلال از يکديگر آغاز کرده اند. اين مقام مسئول در باشگاه استقلال همچنين مدعي شد: تلاش مبهمي براي بر هم زدن روابط عباسي و فتح الله زاده وجود دارد که آن را فعلا باز نمي کنم تا به موقعش، اما بايد بگويم تلاشي بيهوده است و تنها نکته اي را که متبادر مي کند تخريب است و تخريب!
انتقاد از کي روش به سبک ارجمند
ارجمند بازيگر نقش مالک در فيلم امام علي (ع) که اين روزها در فدراسيون پهلواني و زورخانه اي مشغول به کار است به سبک خود از کي روش انتقاد کرد! ارجمند در خصوص واکنش کارلوس کي روش به ترک نشست خبري تيم ملي پس از سوال خبرنگاران درباره هادي عقيلي و مهدي رحمتي گفت: پرتغالي؛ شما به کشوري آمده اي که سابقه و تمدن 10 هزار ساله دارد. وقتي چند خبرنگار سوالي را مطرح مي کنند، نبايد جلسه را ترک کني و بروي. اين کار درستي نيست. حق نداري با اصحاب رسانه که نمايندگان افکار عمومي هستند اينگونه برخورد کني. وي افزود:پرتغالي؛ تا روز جمعه به تو وقت مي‌دهم که از مردم ايران بابت اين رفتارها عذرخواهي کني. تو در همين ايران است که فرصت بزرگ و پول خوبي را به دست آورده اي و بايد به خواست مردم احترام بگذاري. اين رفتارها قابل قبول نيستند. کاري کن اگر سالها بعد گذارت به ايران افتاد، بتواني با مردم اين سرزمين کهن رودر رو شوي.
بازگشت غلام پيرواني به ليگ
پس از جلسه‌ روز سه شنبه هيات مديره باشگاه فجر سپاسي، غلامحسين پيرواني يکي از کانديداهاي هدايت تيم فجر در ليگ برتر به عنوان سرمربي جديد اين تيم در فصل آينده انتخاب شد. اعضاي اين هيات پيش از اين انتخاب از تلاش‌ها و زحمات محمود ياوري سرمربي فصل گذشته‌ اين تيم تشکر و قدرداني کردند.
ادعاي تازه دروازه‌بان سابق تيم ملي
دروازه‌بان ملي‌پوش استقلال در واکنش به اظهارات کي‌روش گفت: نامه فدراسيون فوتبال را دو هفته قبل امضا کرده بودم. رحمتي اظهار داشت: من ساعت 13 روز شنبه 21 ارديبهشت ماه به فدراسيون فوتبال رفتم و جلسه خوبي با کفاشيان و نبي رئيس و دبير فدراسيون فوتبال داشتم. آنها نامه‌اي به من دادند که من به احترام اين دو نفر نامه را ابتدا تايپ کردم و بعد آن را امضا کردم و تحويل کفاشيان و نبي دادم و تاکيد کردم که علاقه‌مندم براي تيم ملي کشورم بازي کنم.
دنيزلي مدير فني تيم ملي ترکيه
سايت صباح ترکيه از پيشنهاد فدراسيون فوتبال اين کشور به سرمربي سابق پرسپوليس خبر داد. به نوشته اين سايت سرمربي فعلي رايز اسپور درصورت قبول اين پيشنهاد بعد از 13 سال به تيم ملي کشورش برمي گردد. دنيزلي بين سالهاي 1996 تا 2000 سرمربي تيم ملي کشورش بود که در اين مدت 31 بار روي نيمکت اين تيم نشست و 11 پيروزي، 9 تساوي و 11 باخت کسب کرد.

 


تيم ملي فوتبال ايران پيش از بازي با قطر به مسقط رفته است تا در يک بازي تدارکاتي و شبيه سازي شده و بدون چند بازيکن اصلي خود، مقابل عمان قرار بگيرد.
تيم‌ ملي فوتبال ايران که خود را براي سه ديدار پاياني مسابقات انتخابي جام جهاني آماده مي‌کند، ساعت 17:30 فردا چهارشنبه در يک ديدار تدارکاتي در مسقط به مصاف عمان خواهد رفت.طبق استدلال کارلوس کي‌روش و مسئولان فدراسيون فوتبال اين بازي از آن جهت انتخاب شده است تا بازي با قطر تا اندازه‌اي شبيه‌سازي شود. فوتبال عربي، آب و هواي گرم و شرجي عمان به علاوه سفر به حوزه خليج فارس از جمله فاکتورهايي‌ است که ملي پوشان را مي‌تواند در شرايط مسابقه با قطر قرار بدهد.تيم ملي ايران که فاز اول اردوي خود را از چند روز گذشته آغاز کرده بود، بدون چند بازيکن اصلي خود مقابل عمان قرار مي‌گيرد. جواد نکونام، پژمان منتظري، خسرو حيدري و مجتبي جباري بازيکنان استقلال هستند که روز چهارشنبه بايد در ورزشگاه آزادي استقلال را مقابل الشباب امارات همراهي کنند و به همين خاطر در بازي با عمان حضور ندارند. البته محمدرضا خلعتبري هم با نظر کي‌روش به عمان نمي‌رود تا در فاز دوم اردوي تيم ملي به ساير بازيکنان اضافه شود.ترکيب نصفه و نيمه تيم ملي مقابل عمان حداقل اين مزيت را براي بازيکناني دارد که در ليگ برتر عملکرد خوبي داشتند و حالا مي‌توانند در اين بازي دوستانه توانايي خود را به کي‌روش ثابت کنند.تيم‌هاي ملي ايران و عمان پيش از اين پنج بار مقابل همديگر قرار گرفته بودند که سهم ايران از اين بازي‌ها، دو پيروزي، يک شکست و دو تساوي بوده است. تنها باخت ايران مقابل عماني‌ها پيکارهاي آسيايي 1998 بانکوک بود که تيم کشورمان 4 بر 2 مغلوب عمان به مربيگري والدير ويرا (مربي اسبق تيم ملي ايران) شد.به اين ترتيب تيم تحت امر کارلوس کي‌روش اکنون در تدارک سومين برد مقابل اين حريف آزمايشي است.

 


نماينده بسکتبال کشورمان به دنبال برگزاري رقابت هاي بسکتبال باشگاه هاي آسيا است.
پس از انصراف اردن از ميزباني باشگاه هاي بسکتبال آسيا، ماهان اصفهان به طور رسمي آمادگي خود براي برگزاري اين مسابقات را اعلام کرد. محمدرضا ساکت با ارسال نامه اي به محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال از آمادگي باشگاه فولاد ماهان سپاهان براي ميزباني اين مسابقات در اصفهان خبر داد. فولاد ماهان سپاهان به عنوان نماينده ايران در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا حضور خواهد داشت و حالا يکي از اصلي ترين نامزد‌هاي ميزباني بيست و چهارمين دوره اين رقابت ها است. پيش از اين قرار بود اردن در شهريور ماه ميزبان مسابقات باشگاه هاي آسيا باشد که انصراف داد.

 


در حالي که 10 روز به آغاز ليگ جهاني 2013 باقي مانده تيم‌هاي شرکت کننده در تب و تاب آمادگي براي حضور هرچه قدرتمندتر در اين مسابقات هستند.
ليگ جهاني واليبال از 10 خرداد در فنلاند آغاز مي‌شود و اين در شرايطي است که تيم ملي واليبال ايران در گروه B اين مسابقات قرار دارد و در اولين بازي به مصاف روسيه مي‌رود.ملي‌پوشان کشورمان همچون ساير رقباي خود اين روزها در اردوي آماده سازي به سر مي‌برند تا در مدت زمان باقي مانده تا شروع ليگ جهاني به آمادگي بالايي برسند. البته انجام چند بازي تدارکاتي با تيم ملي بلغارستان در اين کشور و پيش از رقابت با روسيه در اولين بازي مي‌تواند تدارکات خوبي براي تيم ملي کشورمان باشد. در اين بين تيم‌ها براي کسب آمادگي و هماهنگي در طول تمرينات، مسابقات تدارکاتي و دوستانه انجام مي‌دهند. حريفان تيم ملي کشورمان نيز تا شروع ليگ جهاني چند ديدار دوستانه انجام مي‌دهند.
تيم ملي روسيه اولين حريف ايران است. ليگ روسيه هفته گذشته تمام شد و بازيکن‌هاي انتخاب شده به تيم ملي ملحق شدند. روسيه در اولين بازي تدارکاتي، 12 خردادماه به مصاف تيم ملي برزيل خواهد رفت. اين بازي در شهر مسکو، پايتخت روسيه برگزار خواهد شد. ايران در سومين ديدار، ميزبان تيم ملي صربستان است. صربستان در اولين بازي دوستانه، 3 بر يک تيم ملي بلغارستان را شکست داد. صربي ها هفته آينده به ميليچ، يکي از شهرهاي لهستان مي‌روند تا با تيم ملي لهستان بازي دوستانه انجام دهند. تيم ملي ايتاليا ديگر حريف تيم ملي کشورمان در ليگ جهاني است. ايتاليا امسال تغييرات زيادي داشته است. ديگر بازيکنان با تجربه مانند، مسترآنجلو، پاپي و في نيستند. مرحله دوم اردوي تيم ملي ايتاليا از هفته گذشته شروع شد. ايتاليايي‌ها در اولين بازي دوستانه به مصاف تيم ملي فرانسه در شهر پياسنزا مي‌روند.

 


اعزام تيم منتخب کشتي آزاد ايران به تورنمنت بين‌المللي "کابا اولوکوجومکول" قرقيزستان لغو شد.
تيم منتخب کشتي آزاد ايران که پيش از اين قرار بود با هشت کشتي‌گير به اين جام که در تاريخ 16 تا 18 خرداد در بيشکک قرقيزستان برگزار مي‌شود شرکت کند. اما با وجود اين که قرقيزها کل هزينه‌هاي سفر و اقامت را تقبل کرده بودند، اعزام اين تيم به دليلي که هنوز مشخص نيست لغو شده است.قرار بود حسين رحماني ، بهزاد بهروزي راد، هاشم مختاري، ايمان رحماني زاده، حسين روزبه، جعفر قاسمي، مسعود مددي و مهدي گنبداني با مربيگري رضا لايق ، محمدرضا چايچي و حسين کريمي به اين جام اعزام شوند.

 


کادر فني تيم ملي کاراته فهرست نفرات دعوت شده به مرحله هشتم اردوي آماده سازي اين تيم را اعلام کرد.
مرحله هشتم اردوي تيم ملي کاراته در حالي از روز هشتم خرداد ماه در سالن شهيد کبکانيان تهران در دو رده سني بزرگسالان و اميد آغاز مي شود که علاوه بر برگزاري رقابت انتخابي در وزن منهاي 60 کيلوگرم، يک رقابت انتخابي در وزن منهاي 55 کيلوگرم بزرگسالان نيز بين رضا روشن و مهدي کريمي برگزار خواهد شد.بر اساس اعلام کادر فني تيم ملي نفرات ذيل به اردوي هشتم بزرگسالان دعوت شده‌اند:وحيد حسني پور، مجيد حسن نيا، رضا روشن و مهدي کريمي،هامون درفشي پور، حسين سمندر، حامد زيگساري و سعيد احمدي، سعيد حسني پور، رضا بهرام پور، ابراهيم حسن بيگي و بهمن عسگري و کيوان بابان، مهدي سلطاني، علي فداکار، هادي صفي،ميلاد ياري، سامان حيدري، ذبيح اله پورشيب، سجاد گنج زاده، پيمان سلطانيان و عليرضا هاشم زاده.تيم ملي بزرگسالان ايران خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا و بازيهاي کشورهاي اسلامي آماده مي کنند.

 


بازيکن پناهنده شده تنيس روي ميز، طي اقدام عجيب فدراسيون تنيس روي ميز ايران در کنار ملي‌پوشان کشورمان در مسابقات قهرماني جهان پاريس حاضر شد.
سعيد ابراهيمي ملي پوش سابق تنيس روي ميز ايران که چند سال قبل طي مسافرتي با تيم ملي به فرانسه از بازگشت به کشور خودداري کرده بود و پناهنده شده بود در طول مسابقات قهرماني جهان پينگ پنگ که هفته گذشته در پاريس برگزار شد در کنار جواد شفيعي از همراهان ايران حاضر در محل مسابقات حضور هميشگي داشت.ظاهرا نامبرده با اي دي کارت که از سوي مقامات فدراسيون تنيس روي ميز تهيه شده بود در اين مسابقات حضور داشته است.
حالا بايد ديد مسئولان فدراسيون به چه دلايلي به ورزشکاري که روزگاري عضو تيم ملي بوده و در مسافرتي رسمي به کشوري ديگر پناهنده شده کمک مي کنند که باز هم با اي دي کارت ايران همراه ملي پوشان باشد.

 


زمان نقل و انتقالات بسکتباليست‌ها براي فصل آينده ليگ برتر بسکتبال اعلام شد.
فدراسيون بسکتبال ايران زمان نقل و انتقالات بازيکنان براي فصل آينده ليگ برتر بسکتبال را اعلام کرد. بر اساس اعلام فدراسيون باشگاه‌ها بايد از اول تيرماه تا پانزدهم مرداد بازيکنان مورد نظر خود را براي ليگ برتر جذب کنند.هنوز زمان برگزاري فصل آينده ليگ برتر بسکتبال مشخص نيست و اين زمان در حالي توسط فدراسيون اعلام شده که هنوز ليست بازيکنان ملي نيز معرفي نشده و باشگاه‌ها بايد منتظر اعلام شدن نفرات ملي باشند.

 


نماينده فيلا براي شرکت در رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام وارد ايران شد.
لازار داور المپيکي کشتي روماني به عنوان داور بي‌طرف و نماينده فيلا بر رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام نظارت مي کند. اين داور رومانيايي براي شرکت در اين رقابت‌ها که روزهاي 2 و 3 خرداد ماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود، بامداد ديروز وارد کشورمان شد.

 


سال گذشته وقتي به مبالغ دريافتي برخي از ستاره هاي فوتبال ايران اعتراضاتي صورت گرفت کمتر کسي تصور مي کرد در سال بعد و با توجه به مشکلات اقتصادي باشگاهها و کلا فوتبال، مربيان چند صد ميليوني به مربيان ميلياردي مبدل شوند.
منتقدان ريخت و پاش هاي سال قبل فوتبال ايران در حالي لب به انتقاد گشودند که در فصل نقل و انتقالات ليگ گذشته تنها يک مربي و کمتر از 5 بازيکن قرار دادهاي بالاي يک ميليارد منعقد کرده بودند و مابقي حداکثر 700 ميليون درآمد فوتبالي داشتند اما اين روزها اخباري مبني بر موج جديد قرار دادهاي ليگ برتر به گوش مي رسند که حکايت از ريخت و پاش هاي ميلياردي دارند. يکي از مربيان مطرح فوتبال کشور که نمي خواست نامش فاش شود در گفت وگويي پرده از اتفاقات عجيبي بر مي دارد که شايد بزودي ابعاد تازه اي از اين اتفاقات رسانه اي شوند. به گفته اين مربي طي روزهاي اخير دو مربي نسبتا موفق فوتبال با قرار دادهاي ميلياردي کارشان را آغاز کرده اند و يک مربي مطرح ديگر که فصل گذشته بيکار بود نيز با پيشنهاد دوميليارد براي دو سال پاي ميز مذاکره با يک تيم متمول شهرستاني نشسته است؛ پيشنهادي که البته مورد قبول واقع نشده است.افزايش قيمت مربيان فوتبال کشور در حالي اتفاق افتاده که به گواه اغلب کارشناسان فوتبال، ليگ گذشته از بار فني بالايي برخوردار نبود.لازم به ذکر است که با توجه به اين رشد فزاينده قيمت‌ مربيان بايد منتظر ماند و ديد بازيکنان چه رقم هايي را براي خود در نظر مي گيرند و ضمنا حالا که مربيان چند صد ميليوني به ميليارد رسيده اند مربي و بازيکنان ميلياردي فصل قبل در اين فصل چه قيمتي روي خود مي گذارند؟! گفتني است که اين قرار دادها در شرايطي بسته مي شود که اغلب باشگاههاي ليگ برتري با مشکل بودجه مواجه بوده و مبالغ بدهي هاي انباشته آنها سر به فلک مي کشد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10