(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 02 خرداد 1392 - شماره 20497

وزارت بهداشت هشدار داد
زائران حج مراقب بيماري کرونا باشند
محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌هاي کشور
آمادگي ناجا براي تامين 67 هزار شعبه اخذ رأي
حوادث کوتاه از کشور
از ديروز اجرا ‌شد
آغاز تعويض کارت‌هاي پايان خدمت سال 70 به بعد
محمدي خبر داد
اعتکاف دانش‌آموزي به جاي «رجب» در ماه «رمضان»
وزارت بهداشت آلودگي برنج‌هاي وارداتي را رد کرد
چمران: قاليباف براي تبليغات انتخاباتي بايد از شهرداري مرخصي بگيرد
وزير دادگستري: قوه قضائيه افراد با وثيقه را به زندان نفرستد
مرگ راننده جوان در ميان شعله‌هاي آتش
روز جمعه صورت مي‌گيرد
اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي مترو
کلاهبرداري 640 ميليوني با عنوان رئيس بانک
پليس شاهرود 30 هزار دلار مسافر عراقي را تحويلش داد
کشف 230 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب‌هاي قشم
طوفان اوکلاهاما 600 برابر قدرت بمب اتم
کودکي که در چهار ماهگي به حرف افتاد!
اعدام 5 يمني در عربستان
تعليق فرمانده ارشد آمريکايي به اتهام تجاوز
   


رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به شيوع بيماري تنفسي کرونا در کشورهاي حاشيه خليج‌فارس و عربستان سعودي به زائران حج توصيه کرد با رعايت نکات بهداشتي از ابتلا به بيماري تنفسي کرونا پيشگيري کنند.
دکتر «محمدمهدي گويا» در گفت‌وگو با ايرنا افزود: تمام اقدامات احتياطي لازم براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري براي زائران حج صورت گرفته است.
وي ادامه داد: کرونا يک بيماري تنفسي ويروسي است و تاکنون 41 نفر در جهان به اين بيماري مبتلا شده‌اند و متاسفانه 20 نفر از اين تعداد، جان خود را از دست داده‌اند.
وي با بيان اينکه بيماري کرونا در کشورهايي مانند عربستان، قطر، امارات متحده عربي و همچنين اردن مشاهده شده، تاکيد کرد: تاکنون موردي از اين بيماري در کشور شناسايي نشده است.
رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: بيماري کرونا در عربستان در مناطقي که زائران تردد دارند مشاهده نشده و فقط اين بيماري در مناطق شرقي اين کشور ديده شده است با اين وجود اطلاع‌رساني و آموزش لازم در اين زمينه صورت گرفته است.
گويا به زائران توصيه کرد: حتما هنگام سفر نکات بهداشتي را رعايت کنند و به‌طور مثال هنگام سرفه و عطسه، جلوي دهان و بيني خود را بپوشانند.
وي تصريح کرد: زائران حج بايد توجه داشته باشند تا 10 روز پس از برگشت از سفرشان، اگر دچار علايم تنفسي خس‌خس سينه، تنگي نفس و تب شدند فورا به پزشک مراجعه کنند.
رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت با بيان اينکه براي بيماري کرونا، درمان خاصي شناخته نشده است، گفت: اغلب موارد مرگ در بيماراني رخ داده که بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند بيمار‌هاي قلبي و ريوي داشتند.
گويا افزود: در بيماري تنفسي کرونا بيماران علاوه بر داشتن مشکلات تنفسي، دچار اختلالات کليوي، عملکرد پرده‌‌هاي قلب و سيستم انعقاد خون نيز مي‌شوند.
وي خاطرنشان کرد: هم‌‌اکنون به‌طور منظم جلساتي با مشارکت مسئولان سازمان حج و زيارت برگزار مي‌شود و مطالب آموزشي هم در اختيار مسافران زائر و هم در اختيار کادر پزشکي همراه کاروان‌هاي زيارتي قرار مي‌گيرد.

 


محدوديت‌هاي ترافيکي جاده‌‌هاي کشور اعلام شد.
پليس راه کشور در اطلاعيه‌اي محدوديت‌هاي ترافيکي پايان هفته کشور را اعلام کرد.
براساس اين اطلاعيه تردد انواع موتورسيکلت از ساعت 12 روز پنج‌شنبه تا ساعت 22:30 روز جمعه در محورهاي کرج-چالوس، هراز، فيروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است. ضمن اينکه تردد انواع تريلر و کاميون از محور کرج-چالوس کماکان ممنوع است.
در جاده کرج-چالوس تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا ساعت 23 روز جمعه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 18 تا 23 روز جمعه از 15 کيلومتري بالاي مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج يکطرفه است.
در جاده هراز،‌ تردد تمام کاميونها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا ساعت 22:30 روز پنج‌شنبه و از ساعت 7 تا ساعت 22:30 روز جمعه ممنوع است. تردد تريلرها نيز همچنان از اين محور ممنوع است.
در جاده دماوند نيز تردد تمام تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 7 تا ساعت 22:30 روز جمعه از تهران به طرف قائم‌شهر‌ و بالعکس ممنوع است.
براساس اين اطلاعيه، تردد تريلرها و کاميون‌ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 16 تا ساعت 20 روزهاي پنج‌شنبه و جمعه از محور زاهدان ز ابل و بالعکس ممنوع است.

 


فرمانده ناجا با اشاره به انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري از آمادگي کامل اين نيرو در برقراري امنيت انتخابات خبر داد و گفت اين دوره از انتخابات با 67 هزار شعبه اخذ راي بزرگترين و وسيعترين انتخابات در تاريخ انقلاب اسلامي است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار «نداي انقلاب» مبني بر اينکه ناجا چه طرح‌ها و برنامه‌هايي را براي تامين امنيت انتخابات دارد اظهار داشت: گام‌هاي اول انتخابات برداشته شده و افراد با سلايق مختلف ثبت‌نام کرده و خود را در معرض آزمايش قرار داده‌اند. خوشبختانه تاکنون همه کساني که ثبت‌نام کرده‌اند به قانون‌مندي و قانون‌مداري و قانون محوري اعتراف کرده‌اند و تمکين ويژه‌اي به اين موضوع داشته‌اند که اميدواريم در آينده نيز روند به همين گونه باشد.
وي از آمادگي کامل ناجا براي تامين امنيت انتخابات قبل، حين و بعد از اعلام نتايج خبر داد و گفت در کنار ديگر نهادهاي امنيتي مانند بسيج، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، دستگاه قضا و ساير نيروهاي مسلح تمام توان خود را براي امنيت انتخابات به کار مي‌بريم.
احمدي‌مقدم همچنين بيان داشت: اين دوره از انتخابات با 67 هزار شعبه اخذ راي بزرگترين و وسيع‌ترين انتخابات در تاريخ انقلاب اسلامي به حساب مي‌آيد.

 


سارق طلاي کودکان به دام افتاد
فارس - اراک: شخصي طي تماس با مرکز فوريت‌هاي پليس 110 شهرستان اراک اعلام کرد که مقداري طلا از دختر بچه وي در هنگام بازي، در کوچه مورد سرقت واقع شده است.
با توجه به حساسيت موضوع، گروهي با تجربه از ماموران به بررسي موضوع پرداختند و در زماني کوتاه توانستند خانمي را که اقدام به سرقت کرده بود را شناسايي و دستگير کنند.
از متهم 5 النگوي مسروقه کشف شد و تحقيقات در مورد سرقت‌هاي احتمالي ديگر در حال پيگيري است.
کشف موادمخدر در زاهدان
زاهدان - خبرنگار کيهان: ماموران انتظامي ايست و بازرسي کول سنگي زاهدان در حين بازرسي خودروهاي عبوري در محور زاهدان - زابل به يک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
در بازرسي از اين خودرو مقدار 41 کيلو و 200 گرم موادمخدر از نوع ترياک کشف شد.
در اين ارتباط راننده خودرو به هويت پرويز‌-س دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شد.
زن قاچاقچي دستگير شد
بابل - خبرنگار کيهان: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان بابل با دستگيري يک زن قاچاقچي به هويت «ح.س» 44 ساله مقدار 3 کيلوگرم ماده مخدر حشيش از وي کشف کردند. نامبرده پس از تکميل پرونده تحويل مرجع قضايي شد.
تصادف منجر به جرح
بابل - خبرنگار کيهان: در اثر برخورد يک دستگاه خودروي پرايد با خودروي سمند در جاده شهيد صالحي 8 نفر از سرنشينان 2 خودرو مجروح شدند. 5 نفر از مجروحان به دليل شدت جراحت به بيمارستان انتقال يافتند.
دستگيري سارق طلا
فارس - زنجان: پليس آگاهي شهرستان زنجان از شناسايي و دستگيري سارق طلاي کودکان خبر داد و اعلام کرد: متهم طي عملياتي غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد. وي در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 4 فقره سرقت طلاي کودکان در سطح زنجان اعتراف کرد. در اين ارتباط 3 نفر مالخر نيز دستگير شدند.

 


جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا از تعويض کارت‌هاي پايان خدمت صادر شده از سال 70 از ديروز اول خرداد ماه خبر داد.
سردار کريمي جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين رابطه گفت: از ديروز اول خرداد برابر اعلام‌هاي قبلي تمام کساني که از سال 70 به بعد کارت پايان خدمت براي آنها صادر شده بايد نسبت به تعويض آن تا پايان سال از طريق دفاتر خدمات انتظامي اقدام کنند.
سردار کريمي تاکيد کرد کساني که از سال 75 کارت پايان خدمت خود را دريافت کرده‌اند تا اول تيرماه فرصت دارند نسبت به تعويض کارت پايان خدمت خود اقدام کنند و در صورتيکه در اين مدت به دفاتر خدمات انتظامي ما مراجعه نکنند بعد از اول تيرماه کارت‌هاي سال 75 به بعد فاقد اعتبار مي‌شوند و نمي‌توانند از خدمات کارت پايان خدمت استفاده کنند.

 


مدير کل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه اعتکاف دانش‌آموزي در ماه رجب برگزار نمي‌شود، گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزان در دهه سوم ماه رمضان برگزار خواهد شد.
محمد ابراهيم محمدي در گفت‌وگو با تسنيم در پاسخ به اين پرسش که آيا مراسم اعتکاف دانش‌آموزي همزمان با آغاز ايام‌البيض از سوم تا پنجم خرداد برگزار مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه آغاز ايام‌البيض همزمان با ايام امتحانات دانش‌آموزان است از اين رو مراسم اعتکاف دانش‌آموزي در ماه رجب برگزار نمي‌شود چرا که علاوه بر امتحانات دانش‌آموزي در ايام ماه رجب در بحث اعتکاف با ترافيک مردمي مواجه هستيم.
وي افزود: اعتکاف دانش‌آموزان هر سال در دهه سوم ماه رمضان اجرا مي‌شود و براي اعتکاف امسال دانش‌آموزان از هم‌اکنون مساجد را هماهنگ کرده‌ايم که سال گذشته 150 هزار مسجد در برگزاري اعتکاف دانش‌آموزي همراهي داشتند. دانش‌آموزان به مدت 72 ساعت در مساجد معتکف مي‌شوند که اعتکاف آنها از جنس فرهنگي، مطالعاتي، ديني و عقيدتي است.مدير کل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه ماه رمضان در تابستان قرار دارد و شاهد بزرگترين اتفاق در حوزه دانش‌آموزي يعني اعتکاف خواهيم بود،‌ عنوان کرد: سال گذشته 300 هزار دانش‌آموز معتکف شدند که پيش‌بيني مي‌کنيم امسال 500 هزار دانش‌آموز معتکف شوند.

 


مدير کل‌ آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و دارو گفت: آلودگي برنج‌هاي وارداتي به ويژه برنج‌هاي هندي به فلزات سنگين براي وزارت بهداشت محرز نشده است و هيچ منبع رسمي از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اين آلودگي را اعلام نکرده است.
دکتر «حسين رستگار» افزود: اشخاصي که مدعي هستند برنج‌هاي وارداتي به ويژه برنج‌هاي هندي به فلزات سنگين آلوده هستند بايد مستندات خود را به وزارت بهداشت ارائه کنند و پاسخگو باشند.
وي با بيان اينکه آزمايشگاه دانشگاه‌ها مسئول سلامت کالاها هستند اظهار داشت: تاکنون نمونه‌اي از اين برنج‌هاي هندي (مشکوک به آلوده بودن) به آزمايشگاه‌هاي مرجع، ارسال نشده است.
رستگار ادامه داد:‌ نمونه کالاهاي وارداتي در آزمايشگاه دانشگاه‌ها بررسي و سپس سلامت آنان در آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و دارو تأييد و رد مي‌شوند.
به گزارش ايرنا پيش از اين «معصومه ابتکار» رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر در جلسه علني شوراي شهر تهران اعلام کرده بود:‌ آلودگي برنج‌هاي وارداتي به ويژه برنج‌هاي هندي به فلزات سنگين محرز است.
وي بيان داشت: سال گذشته در مورد برنج چنين دغدغه‌اي داشتيم و از آنجا که برنج آلوده به آرسنيک در رديف اول علت‌هاي سرطان کودک قرار گرفته بهتر است به کودکان برنج ندهيم.

 


رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از قاليباف خواست که براي تبليغات انتخاباتي از شهرداري مرخصي بگيرد.
مهندس مهدي‌چمران در گفت‌وگو با ايسناگفت: اگر شهردار تهران بخواهد براي انجام امور تبليغات رياست جمهوري حضور مرتب در شهرداري نداشته باشد بايد مرخصي بگيرد.
وي ضمن تاکيد بر مسبوق به سابقه بودن اين روال گفت: در اين رابطه استفاده از تريبون شهرداري براي تبليغات انتخاباتي مجاز نيست.
چمران در گفت‌وگو با تسنيم نيز تاکيد کرد: براي جلوگيري از بروز هرگونه شائبه در راستاي حمايت شهرداري از يک کانديداي خاص قرار بر اين است که طبق قانون از هيچ يک از امکانات شهرداري مانند سالن‌ها براي کارهاي تبليغاتي استفاده نشود.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان کرد: به سازمان زيباسازي هم تاکيد شده است که در توزيع فضاهاي تبليغاتي دقت لازم را داشته باشد.

 


وزير دادگستري با انتقاد از زنداني شدن برخي هموطنان با قرار وثيقه گفت: هر ماه بين 40 تا 50 هزار نفر با قرار وثيقه به زندان معرفي مي‌شوند.
مرتضي بختياري در مجمع عمومي انجمن حمايت زندانيان تأکيد کرد: هر چند برخي از اين افراد ممکن است به مدت 24 ساعت هم در زندان نمانند و آزاد شوند اما دستگاه‌هاي قضا بايد به گونه‌اي چاره‌انديشي کنند که اين افراد به زندان نيافتند.
بختياري با تأکيد بر اين مطلب که يک فرد بدهکار، بزهکار به شمار نمي‌آيد گفت: در زمان حاضر شرايط به گونه‌اي است که اگر قاضي بدون قرار وثيقه اين افراد را آزاد کند، خودش نيز مرتکب تخلف شده است بنابراين اين سؤال مطرح است که چه بايد کرد که هم قاضي تخلف نکند و هم اين افراد به زندان نيافتند؟
وي گفت: کساني که به زندان مي‌افتند جزيي از جامعه به شمار مي‌آيند و بايد اين موضوع را نيز در نظر گرفت که اگر اين افراد دچار آسيب شوند در واقع تمام پيکره جامعه،‌آسيب ديده است.
بختياري همچنين تأکيد کرد: قضات بايد از مقوله زندان به عنوان آخرين مرحله از مجازات افراد استفاده کنند. البته اين موضوع را نيز نبايد فراموش کرد که برخي افراد، به عنوان عناصر نامطلوب جامعه به شمار مي‌آيند و اگر به زندان نيافتند، امنيت جامعه به خطر مي‌افتد.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
سرپرست پليس راه فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان از مرگ راننده جوان يک دستگاه کاميون خاور در شعله‌هاي آتش خبر داد.
سرهنگ مهيار رستگار اظهار داشت: راننده 29 ساله يک دستگاه کاميون خاور که در مسير امامزاده هاشم به رستم‌آباد گيلان در حال حرکت بود به علت تجاوز به چپ با يک دستگاه کمپرسي برخورد کرد که متعاقب اين برخورد کاميون خاور از مسير جاده منحرف و دچار حريق شد.
وي اضافه کرد: راننده جوان کاميون خاور در شعله‌هاي آتش سوخت و راننده کمپرسي هم به شدت مجروح و روانه بيمارستان شد.برپايه همين گزارش با توجه به حساسيت و اهميت موضوع بلافاصله تيم‌هاي گشت پليس راه در محل حادثه حاضر و براي تسهيل در امر امدادرساني و اطفاي حريق توسط عوامل آتش‌نشاني اقدام به تخليه و دور کردن افراد و خودروها از اطراف کاميون خاور کردند.

 


شرکت بهره‌برداري مترو تهران از برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي ويژه به مناسبت ميلاد مولا اميرالمومنين(ع) و سالروز آزادسازي خرمشهر خبر داد.
بنابر اطلاعيه معاونت فرهنگي و اجتماعي شرکت بهره‌برداري مترو تهران روز جمعه 3 خردادماه برنامه‌هاي ويژه فرهنگي از جمله اجراي نمايش مجسمه و سرود در ايستگاه‌هاي مختلف مترو برگزار مي‌شود.
جدول زمان‌بندي اجراي نمايش مجسمه و سرود در ايستگاه‌ها به شرح زير مي‌باشد:

 


زاهدان- خبرنگارکيهان:
رئيس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان گفت: فردي که با معرفي خود به عنوان رئيس بانک از شهروندان کلاهبرداري مي‌کرد دستگير شد.
سرهنگ محسن عطار گفت: در پي وصول يک فقره شکايت مبني بر کلاهبرداري مراتب در دستور کار پليس قرار گرفت. در پي بررسي‌هاي انجام شده به فردي به هويت اسماعيل که خود را مدير شرکت توزيع مواد غذايي و رئيس شعبه يکي از بانک‌هاي زاهدان معرفي مي‌کرد مظنون و با بررسي‌هاي بيشتر نامبرده را دستگير کردند.وي افزود: اين شخص با دادن وعده سود و سرمايه‌گذاري در شرکت خود از افراد مختلف 640 ميليون ريال پول دريافت کرده است.عطار گفت: پس از دستگيري اين شخص و انجام بررسي‌هاي پليس نامبرده به بزه انتسابي اعتراف که با توجه به شواهد و مدارک موجود اين کلاهبردار جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذي‌صلاح تحويل داده شد.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
مأمور پليس راه‌آهن شمال شرق کشور کيف گم شده مسافر عراقي را که حاوي 30 هزار دلار و دينار بود پيدا و به صاحبش بازگرداند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي استان سمنان،‌ گروهبان يکم «حسام‌خندان» پس از يافتن کيف حاوي 30 هزار دلار و دينار عراقي در محوطه ايستگاه شاهرود صاحب آن به نام «ماجد الحيدري» شهروند عراقي که عازم زيارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) بود را پيدا کرد و کيف حاوي پول را به وي برگرداند.

 


قشم- خبرنگار کيهان:
230 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در عملياتي هماهنگ از 3 فروند لنج سوختي در آب‌هاي قشم کشف و ضبط شد.
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم به خبرنگار ما گفت؛ در دو عمليات جداگانه و هماهنگ سه فروند لنج سوختي که قصد خروج از آب‌هاي ايران به مرزهاي بين‌المللي را داشتند شناسايي و توقيف شدند.
سرهنگ عبدالله لشکري افزود؛ دو فروند لنج سوختي با 22 متهم که حامل 160 هزار ليتر گازوئيل قاچاق بودند در شرق جزيره هرمز شناسايي و توقيف شدند. همچنين يک فروند لنج حامل 70 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در حوالي جزيره لارک توقيف شد که در اين ارتباط 9 نفر دستگير شدند.
وي تصريح کرد: محموله‌هاي قاچاق مکشوفه همراه با متهمان دستگير شده تحويل مقامات قضايي شدند.

 


مرکز خدمات هواشناسي ملي آمريکا اعلام کرد: انرژي‌هاي آزاد شده از گردباد اوکلاهاما از هشت تا بيش از 600 برابر قدرت بمب اتمي هيروشيما بوده است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، سرعت باد اين گردباد بين 320 کيلومتر و 337 کيلومتر در ساعت اعلام شده است.
اين گردباد که در برخي لحظات دو کيلومتر وسعت داشت، 40 دقيقه طول کشيد و 27 کيلومتر مسير را طي کرد به گفته «هرولدبروکز» هواشناس پژوهشگر «آزمايشگاه ملي طوفان‌هاي سخت، اين زمان براي گردباد معمولي» زياد اما براي يک گردباد سخت غيرمعمول نيست.
با بروز سومين توفان قدرتمند طي 14 سال گذشته در حومه شهر «مور»، برخي مردم اين پرسش را مطرح مي‌کنند که چرا اين پديده رخ داده است؟
بسياري از کارشناسان هواشناسي نيز اعلام کرده‌اند که بدبياري ظاهرا عامل اين تندبادها در منطقه است.
براساس آخرين گزارش‌ها در گردباد دوشنبه گذشته در اوکلاهاما، 21 تن جان خود را از دست دادند و نزديک به 250 تن مجروح شدند که شماري از قربانيان کودک بودند.

 


کيم‌يونگ، دانشجوي رشته فيزيک با آي‌کيو 210، در سه سالگي دانشجوي فيزيک دانشگاه «هانيانگ» در کره‌جنوبي شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي در هشت سالگي توسط ناسا دعوت شد تا به آمريکا برود، آي‌کيو او 210 تخمين زده شد و به عنوان يکي از رکوردداران در کتاب گينس به ثبت رسيد.يونگ در چهار ماهگي شروع به حرف زدن کرد و تقريباً دو سال بعد قادر به خواندن ژاپني، کره‌اي، آلماني و انگليسي بود اما در 16 سالگي ناسا را ترک کرد و به کره بازگشت تا دکتراي مهندسي عمران بگيرد.
بعد از آن از سال 2007 به‌عنوان استاد در دانشگاه «جونگ بوک» مشغول به کار شد و تا به حال 90 مقاله درباره مباحث هيدروليک به چاپ رسانده است.

 


مقامات عربستان‌سعودي اعلام کردند 5 متهم اهل يمن به دليل قتل يک سعودي، گردن زده شدند و جنازه آنها در ملأ عام آويزان شد.
به گزارش يونايتدپرس، اين اقدام سه‌شنبه در شهر جيزان در جنوب عربستان‌سعودي و در نزديکي مرزهاي يمن انجام شد.
با اعدام اين پنج نفر تعداد اعدام‌شدگان در اين کشور از ابتداي سال جاري ميلادي به 42 نفر رسيد.در عربستان‌سعودي افرادي که در اتهامات تجاوز جنسي، قتل، قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و ارتداد محکوم شوند؛ اعدام مي‌شوند.اعدام در عربستان سعودي از طريق گردن زدن با استفاده از شمشير يا شليک گلوله در ملأ عام است.در سال 2012 ميلادي 76 نفر، در سال 2011 ميلادي 79 نفر و در سال 2010 ميلادي 27 نفر در عربستان‌سعودي اعدام شدند.
عربستان‌سعودي، چين، آمريکا، عراق و ايران داراي بالاترين آمار اعدام در جهان هستند.

 


همزمان با انتشار گزارش جديد پنتاگون مبني بر افزايش 35درصدي تجاوز جنسي ميان نظاميان آمريکايي ارتش آمريکا در تازه‌ترين مورد از تعليق يک فرمانده ارشد خود به دليل تجاوز جنسي خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريکايي «يواس اي تودي»، در حالي که جديدترين آمارهاي وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) نشان مي‌دهد که سال گذشته ميلادي بيش از 26 هزار نفر در ارتش اين کشور قرباني تجاوز جنسي شده‌اند، ارتش آمريکا روز سه‌شنبه از تعليق يکي از ژنرال‌هاي ارشد خود در پايگاه «فورت جکسون» ايالت «کاروليناي جنوبي» به اتهام تجاوز جنسي خبر داد.
اين ژنرال آمريکايي «برايان رابرتز» نام دارد که يک نظامي 29 ساله جنگ ديده است. او پيش از سمت فرماندهي خود که از آوريل سال 2012 ميلادي شروع شد، به عنوان رئيس يگان آموزشي نظاميان عراقي فعاليت داشته است.
پايگاه فورت جکسون آموزش‌هاي اصولي براي 60 درصد استخدامي‌هاي جديد زن در ارتش آمريکا را ارائه مي‌کند.
براساس اين خبر، همزمان با تحقيقات درباره اتهامات طرح شده عليه اين فرمانده آمريکايي، ژنرال «پگي کامبز» فرمانده بخش آموزش تسليحات شيميايي، بيولوژيکي، راديولوژيک و هسته‌اي ارتش اين کشور در پايگاه نظامي «فورت لونارد وود» ايالت «ميسوري» به‌عنوان فرمانده موقت و جايگزين رابرتز فعاليت خواهد کرد.
در ادامه اين خبر نوشته شده است که اوايل ماه جاري ميلادي نيز يک افسر نيروي هوايي آمريکا که مسئول پيشگيري از وقوع تجاوزها و سوءاستفاده‌هاي جنسي در ارتش بود به نام «جفري کروسينسکي» به جرم مستي و تجاوز به يک زن در نزديکي پنتاگون دستگير شد و برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهامات وي نيز در ماه جولاي برنامه‌ريزي شده است.علاوه بر اين، يک نظامي آمريکايي ديگر به نام «گرگوري مک‌کوئين» که وي نيز مسئول پيشگيري از وقوع تجاوز جنسي در پايگاه نظامي «فورت هود» تگزاس بود، به اتهام تجاوز جنسي و مديريت يک حلقه فحشا دستگير شده است.
«چاک هيگل» وزير دفاع آمريکا با اشاره به اينکه بحران سوءاستفاده‌هاي جنسي در ارتش قابليت آن را براي اجرايي کردن ماموريت خود تهديد مي‌کند، تاکيد کرده است که رهبران نظامي آمريکا در بسياري از موارد در مهار مشکل فساد جنسي ناکام مانده‌اند.
«باراک اوباما» رئيس‌جمهوري آمريکا نيز اعلام کرده است که هيچ راه‌حل ساده و معجزه‌آسايي براي حل بحران جنسي ميان نظاميان اين کشور وجود ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10