(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 02 خرداد 1392 - شماره 20497

حديث دشت عشق
سه بازي حساس پيش رو و نگراني اهالي فوتبال
شکست تيم ملي برابر عمان تيم دوم چنگي به دل نزد
اخبار کوتاه از فوتبال
آغاز ثبت نام كانديداهاي رياست فدراسيون كشتي
ورود بازنشسته‌ها ممنوع
صعود 7 پله‌اي عالميان در رده‌بندي پينگ‌پنگ جهان
نوشاد عالميان با 7 پله صعود به جايگاه 44 رده بندي جهان رسيد.
دوچرخه سواران مسير مسابقه تور آذربايجان را اشتباه رفتند!
دعوت از 26 بازيکن به اردوي تيم ملي بسکتبال
مهدوي‌کيا همبازي بالاک و شاگرد مورينيو
رضازاده نايب رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري نشد
انتخاب کميته فني کشتي فرنگي جام يادگار امام
   


به ياد پاسدار شهيد «عليرضا آقا عبدالهيان»
تک تيرانداز!
سال 1348 گوهر آسماني وجودش در سراپرده اقليم خاک به وديعه گذاشته شد.
اين وجود پاک در خانواده‌اي که آيه آيه صحيفه حقانيت در جانشان متمکن شده بود، به ستيغ ايمان و شريعت دست يافت. به گاه آموزش با اين که مدت کوتاهي- تا پنجم ابتدايي- ميهمان سراي دانش‌آموزان بود با وجود پشتکارش توانست همزمان با حضور در جبهه، فراگيرنده علم و دانش هم باشد. متانت و آرامش در رفتار، احترام به ديگران به ويژه پدر و مادر و کمک به ديگران سرآمد اعمالش بود و از اين طريق ديگران را شيفته خود مي‌ساخت.
رابطه بسيار خوبي با دايي‌اش شهيد «سردار مهدي احمدي‌کيا» داشت و آرزويش بود تا هنگام شهادت در کنار ايشان به خاک سپرده شود. اوقات فراغتش سرشار از مطالعه کتاب‌هاي مذهبي،‌حضور در مسجد و بسيج و انجام ورزش‌هاي رزمي بود. با نهيب گزنده دوستداران اسلام و وطن براي برافراشتن پرچم عدالت‌خواهي و برافکندن کوشک بي‌پايه طاغوت، «عليرضا» هم با هموطنانش هم صدا شد و در راهپيمايي‌ها و سردادن شعار استقلال و آزادي‌خواهي حضور سازنده خود را اعلام کرد. سال 1365 با سبزپوشان عرصه نبرد در پادگان امام حسين(ع) دوره آموزش نظامي را طي کرد و پس از آن در ميدان حق عليه باطل گام نهاد.
دوبار افتخار حضور در عرصه نبرد را يافت. در عمليات‌هاي «کربلاي 4 و5‌» با سمت تک‌تيرانداز از خود حماسه‌ها به يادگار گذاشت تا اين که سرانجام با اصابت ترکش خمپاره بر شکم و صورتش، روح ملکوتي‌اش به سوي آسمانيان پرواز کرد و جاودانه گشت.

 


سرويس ورزشي-
تيم ملي فوتبال ايران که خود را براي برگزاري سه ديدار حساس مقدماتي جام جهاني آماده مي کند، در ديداري تدارکاتي برابر تيم ملي عمان تن به شکست داد.
تيم ملي فوتبال ايران روز گذشته در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط که تقريبا خالي از تماشاگر بود و در ديداري تدارکاتي به مصاف تيم عمان رفت که بازي با نتيجه 3 بر يک به سود تيم عمان به پايان رسيد. در اين بازي تيم ميزبان در نيمه اول با دو گل مقابل تيم ملي ايران به برتري دست يافت. گل اول عمان را عبدالعزيز المقبلي در دقيقه 20 به ثمر رساند. اين بازيکن که در باشگاه التعاون عربستان بازي مي‌کند با يک شوت سرضرب به زيبايي دروازه رحمان احمدي را از گوشه چپ محوطه جريمه باز کرد. دومين گل ميزبان هم با يک شوت سرکش از فاصله 25 متري به دست آمد. اين بار عبدالسلام مخيني با يک ضربه مهار نشدني رحمان احمدي را تسليم کرد تا در پايان نيمه نخست نتيجه‌اي رقم بخورد که خود عماني‌ها هم که در غياب چند بازيکن اصلي خود به ميدان آمده بودند، انتظار آن را نداشته باشند.
تغييرات در تيم ملي
نيمه دوم را تيم ملي ايران با سه تغيير آغاز کرد و کريم انصاري‌فرد، محسن مسلمان و محمد غلامي وارد ميدان شدند و حملات زيادي هم انجام دادند اما از اين حملات سودي نبرديم زيرا بيشتر حملات تيم ما بدون برنامه خاص تاکتيکي انجام شد. 16 دقيقه از نيمه دوم نگذشته بود که جابر الويسي با يک ضربه سر از روي کرنر ارسالي گل سوم عمان را زد تا جاي خالي يک دروازه بان مطمئن در تيم ملي به شدت احساس شود. در ادامه مسابقه نيز چند بازيکن ديگر هم به ترکيب تيم ملي اضافه شدند اما هيچکدام از اين تغييرات باعث نشد که به گل برسيم. تعداد تعويض در اين بازي نامحدود بود. تا اينکه محسن مسلمان در دقيقه 92 از روي يک ضربه کاشته تنها گل ايران را در اين بازي به ثمر رساند. رحمان احمدي در نيمه دوم هم دو سه واکنش ضعيف نشان داد تا مشخص شود بدون مهدي رحمتي تيم ملي ايران درون دروازه ضعف‌هاي زيادي دارد. فهد الکسار داور اماراتي به همراه دو کمک داور عماني اين بازي را قضاوت مي‌کنند.
نگراني اهالي فوتبال
در اين بازي هر چند 4 ملي پوش استقلال يعني جواد نکونام، پژمان منتظري، خسرو حيدري و مجتبي جباري و همچنين لژيونرهايي مثل آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعي و همچنين محمدرضا خلعتبري بازيکن سپاهان غايب بودند، اما انتظار مي‌رفت نمايش تيم ملي خيلي بهتر از اين باشد. هر چند نتيجه دربازي هاي تدارکاتي چندان مهم نيست اما نمايش فني بازيکنان نشان مي داد که تيم ملي براي سه بازي آينده نياز به هماهنگي بيشتر دارد. ملي پوشان براي صعود به جام جهاني برزيل سه بازي حساس با تيم هاي قطر، لبنان و کره جنوبي را پيش رو دارد. لازم به يادآوري است عمان هم در گروه ديگر رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني شانس صعود دارد. ترکيب تيم ملي فوتبال کشورمان در بازي ديشب به اين شرح بود: رحمان احمدي، حسين ماهيني (از دقيقه 73 محمد خانزاده)، محمد نصرتي، شجاع خليل‌زاده، پژمان نوري، اميد ابراهيمي، محمد نوري (از دقيقه 46 کريم انصاري‌فرد)، قاسم حدادي‌فر (از دقيقه 46 محسن مسلمان)، غلامرضا رضايي (از دقيقه 61 رضا حقيقي)، مهرداد اولادي (از دقيقه 46 محمد غلامي) و احسان حاج صفي.

 


سردرگمي عجيب در انتخاب مربي
باشگاه تراکتورسازي تبريز با منصور ابراهيم زاده به توافق نرسيد. مسئولان اين باشگاه روز گذشته اعلام کردند به دليل بالا بودن پيشنهاد مالي ابراهيم‌زاده با او قرارداد امضاء نکردند و اين باشگاه به دنبال مربي ديگري است. به گزارش کيهان درست چند ساعت پس از رسانه اي شدن اين موضوع، از تبريز خبر رسيد که مسئولان تراکتور به دنبال جذب يکي از مربياني که در گذشته منشوري بوده ، هستند؛ همان مربي اي که طي چند سال اخير هيچ کارنامه درخشاني نداشته و بعضا نيز در ليگ دسته اول کار کرده است. با انتشار اين گونه اخبار مشخص مي شود که سردرگمي عجيبي باشگاه بزرگ و مردمي تراکتورسازي را در موضوع انتخاب مربي فرا گرفته و افرادي با مشاوره‌هاي غلط، مديران اين باشگاه را – که احتمالا هنوز با فضاي فوتبال بيگانه هستند – از مسير اصلي منحرف مي کنند. جهت استحضار مديران باشگاه تراکتورسازي بايد عنوان داشت که فوتبال دوستان آذربايجاني همچنان درگير داستان تباني شهرداري تبريز و مربي اش هستند و خوب نيست با يک انتخاب غلط، باشگاه بزرگ تراکتورسازي نيز وارد دردسر شود!
بازگشت کريمي به فوتبال
کاپيتان پرسپوليس که پيش از اين گفته بود از فوتبال خداحافظي کرده در تازه ترين صحبت هايش از بازگشت دوباره به فوتبال سخن گفته است. کريمي گفت: من افتخار مي‌کنم که در گذشته شاگرد آقاي فرکي بودم و از ابراز محبت ايشان طي دو سال اخير نسبت به خودم سپاسگزارم. وي در پاسخ به اين سوال که فصل آينده را با کدام تيم شروع مي‌کنيد؟ گفت: در مورد تيم آينده‌ام به زودي تصميم گيري مي‌کنم.
خريد بازيكن خارجي براي نفت ممنوع شد
مديرعامل نفت تهران از قطع همكاري هميشگي اين باشگاه با خارجي‌ها خبر داد و گفت: بنابر تصميمات هيات امناي شوراي مركزي ورزش وزارت نفت، تحت هيچ شرايطي ديگر از خارجي ها در تيم فوتبال حرفه‌اي استفاده نخواهيم كرد.
سپاهان مدافع پرسپوليس را نمي خواهد
باشگاه سپاهان اصفهان اعلام کرد برنامه‌اي براي جذب سيدجلال حسيني به علت مبلغ بالاي پيشنهادي اين بازيکن ندارد. باشگاه سپاهان اصفهان اعلام کرد: با توجه به مبلغ بالاي پيشنهادي سيدجلال حسيني به مسئولان اين باشگاه براي پيوستن به سپاهان و همينطور نظر به اينکه جدايي ايشان در فصل گذشته که با رفتارهاي غيرحرفه‌اي همراه بود، باشگاه سپاهان برنامه‌اي براي جذب سيدجلال حسيني ندارد و براي وي آرزوي موفقيت مي‌کند.
پرسپوليسي ها در برزيل
پنج پيشکسوت و مربي تيم‌هاي پايه پرسپوليس براي حضور در دوره آموزشي فوتبال پنجشنبه ايران را به مقصد برزيل ترک خواهند کرد.رحيم يوسفي، بهروز سلطاني، ضياء عربشاهي، مجيد پروين و فرامرز ميرزايي، پنج نفري هستند که صبح امروز به برزيل مي روند.
پيشنهادهاي جالب توجه به آباداني ها
عضو هيات مديره باشگاه صنعت نفت از پيشنهاد دو، سه تيم ليگ برتري به آباداني‌ها براي خريد امتياز اين تيم‌ها خبر داد و گفت: دو، سه پيشنهاد از تيم‌هاي ليگ برتري داشتيم که امتيازشان را بخريم. آنها در تماس با باشگاه اعلام کردند حاضرند امتياز تيمشان را به صنعت نفت بفروشند ولي ما با درخواست آنها موافقت نکرديم. باشگاه نفت مي‌خواهد حضور قدرتمندي در ليگ دسته اول داشته باشد و مجددا به ليگ برتر صعود کند.
مسئولان فدراسيون در خواب غفلت!
ماجدي سرپرست کميته جوانان فدراسيون فوتبال در خصوص آخرين وضعيت انتخاب سرمربي تيم جوانان، گفت: در حال حاضر نبي دبير فدراسيون همراه تيم ملي در عمان هستند اجازه بدهيد ايشان برگردند تا به همراه او و کفاشيان سرمربي را انتخاب و اعلام کنيم. گويا امروز و فردا کردن‌هاي فدراسيون براي انتخاب سرمربي جوانان پاياني ندارد؛ آقايان حواس شان نيست که کمتر از 4 ماه ديگر مسابقات جوانان آغاز مي شود و ما هنوز سرمربي خود را انتخاب نکرده ايم.
دومين سالگرد مرحوم حجازي
امروز دوم خرداد همزمان است با دومين سالگرد ناصر حجازي بازيکن اسبق استقلال و تيم ملي فوتبال کشورمان. حجازي روز دوم خرداد سال 90 در پي ماهها مبارزه با بيماري سرطان، جان به جان آفرين تسليم کرد. مرحوم حجازي سابقه مربيگري در باشگاه استقلال، ذوب آهن، بانک تجارت، محمدان بنگلادش ، استقلال رشت و نساجي قائمشهر را در کارنامه خود دارد.

 


وزارت ورزش و جوانان به سرپرست فدراسيون کشتي دستور داد از کانديداهاي رياست اين فدراسيون ثبت نام مجدد انجام شود.
بنا بر اعلام امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسيون‌هاي وزرات ورزش و جوانان کانديداها از روز شنبه هفته آينده(4 خرداد) به مدت 10 روز کاري فرصت دارند از ساعت 9 تا 16 با حضور در فدراسيون کشتي ثبت نام کنند. بنا بر اين نامه ارسالي، ثبت نام از افراد بازنشسته و باز خريد شده ممنوع است. سي ام آبانماه 90 بود که با دستور عباسي وزير ورزش و جوانان محمدرضا يزداني خرم جاي خود را به حجت الله خطيب داد، بعد از گذشت 18 ماه از سرپرستي خطيب بر فدراسيون کشتي، حالا وزارت ورزش و جوانان بار ديگر دستور ثبت نام مجدد از کانديداهاي پست رياست اين فدراسيون را صادر کرده است. محمدرضا توپچي دبير فدراسيون كشتي ضمن تاييد مطلب فوق با اشاره به اين که ثبت نام هاي قبلي باطل است، خاطرنشان کرد: فدراسيون کشتي موظف است با دريافت کامل مدارک کانديداها، در پايان مهلت مقرر شده اسامي نامزدها را براي طي مراحل قانوني بررسي روند صلاحيت‌ها به وزارت ورزش و جوانان ارسال کند.
در مرحله قبل ثبت نام کانديداهاي رياست فدراسيون کشتي، 13 نفر ثبت نام کردند که حجت الله خطيب يکي از اين کانديداها به عنوان سرپرست، زمام امور فدراسيون کشتي را در دست گرفت.محمدرضا يزداني خرم، حسن رنگرز، عسگري محمديان، گرشاسبي، عبدالله چمن گلي و حجت الله خطيب از جمله کانديداهايي بودند که در مرحله قبل ثبت نام کردند.

 


در آخرين رده بندي اعلام شده در سايت فدراسيون جهاني پينگ‌پنگ، نوشاد عالميان به رده 44 جهان رسيد. اين پينگ‌پنگ باز در ماه گذشته پله 51 را به خود اختصاص داده بود. اما با توجه به پيروزي که مقابل حريف فرانسوي‌اش با رنکينگ 27 جهان به دست آورد و راهيابي به جمع 32 نفر نهايي اين مسابقات ارتقا رنکينگ يافت. همچنين نيما عالميان بر خلاف عملکرد برادرش نتوانست نتيجه‌ مطلوبي را در رقابت‌هاي جهاني بگيرد و با توجه به اين موضوع در جدول رده‌بندي جهان هم از رنکينگ 278 به 282 تنزل يافت. افشين نوروزي هم از جايگاه 295 به رده 298 رسيد و محمدرضا اخلاق پسند با يک پله سقوط رتبه 301 جهان را به خود اختصاص داد. مهران احدي ديگر نماينده ايران که در مسابقات اخير توانست عملکرد قابل توجهي داشته باشد با صعود 16 پله‌اي خود به رتبه 329 جهان دست يافت که اين بيشترين ارتقا رنکينگ براي پينگ‌پنگ ايران در ماه جاري محسوب مي‌شود.


 


بيست و هشتمين دوره تور دوچرخه‌سواري بين‌المللي ايران (آذربايجان) در شرايطي صبح ديروز به طور رسمي آغاز به کار کرد که رکابزنان اواخر مسابقه به دليل استقبال بيش از حد تماشاگران و مسدود شدن بخشي از جاده تعيين رقابت، مسير مسابقه را اشتباه رفتند.
نخستين مرحله از بيست و هشتمين دوره تور دوچرخه‌سواري بين‌المللي ايران(آذربايجان) صبح ديروز با حضور 93 دوچرخه سوار برگزار شد و در شرايطي که قرار بود ، 93 دوچرخه‌سوار مسير 128 کيلومتر تبريز تا مراغه در مرحله نخست طي کنند، به دليل استقبال بيش از حد تماشاگران و مسدود شدن بخشي از اواخر مسير تعيين شده، رکابزنان در تعيين جاده با اشتباه رو به‌رو شده و از مسير اصلي تور منحرف شدند. پس از اين اتفاق کميته فني مسابقات تشکيل جلسه داد و در آن تصميم گرفته شد که زمان تمام رکابزنان يکسان در نظر گرفته شود.

 


26 بازيکن به اردوي تيم ملي بسکتبال دعوت شدند.
سازمان تيم‌هاي ملي بسکتبال ايران براي برگزاري نخستين اردوي تيم ملي جهت حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي جام جهاني 2014 بارسلونا 26 بازيکن را به اردوي تيم ملي بسکتبال که از دوشنبه 6 خرداد آغاز مي‌شود، دعوت کرد.
صمد نيکخواه بهرامي، حامد حدادي، مهدي کامراني، حامد آفاق، حامد سهراب‌نژاد، اوشين ساهاکيان، جواد داوري، آرن داودي، ارسلان کاظمي، سامان ويسي، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، سعيد داورپناه، فريد اصلاني، محمد جمشيدي، محمد حسن‌زاده، عماد سلماني، مهدي شيرچنگ، امير صديقي، حامد حسين‌زاده، ميثم ميرزايي، صالح فروتن، بهنام يخچالي، سجاد مشايخي، سورن ديربوغوسيان، محمد اجاقي 26 ملي‌پوش دعوت شده به اردوي تيم ملي بسکتبال هستند.
حامد حدادي تنها ملي‌پوش شاغل در ليگ بسکتبال NBA است و ارسلان کاظمي و سورن ديربوغوسيان ملي‌پوشان ايراني در ليگ NCAA هستند. قرار بود عرفان نساج‌پور نيز به اردوي تيم ملي دعوت شود که بچيروويچ نام او را در ليست ملي‌پوشانش قرار نداده است. جام ملت‌هاي آسيا از 10 تا 20 مرداد تا مانيل فيليپين برگزار مي‌شود.

 


ميشائيل بالاک قرار است 15 خرداد در ديداري نمايشي که با حضور بهترين بازيکنان دنيا برگزار مي‌شود، به طور رسمي از فوتبال خداحافظي کند.
اين ديدار در ورزشگاه لايپزيک برگزار خواهد شد و دو تيم ياران بالاک و ستارگان فوتبال دنيا رودرروي هم قرار خواهند گرفت. بر همين اساس بالاک کاپيتان سابق تيم ملي آلمان از مهدي مهدوي‌کيا کاپيتان سابق تيم ملي ايران و پرسپوليس دعوت کرده تا در اين بازي نمايشي در ترکيب تيم بالاک قرار گيرد؛ تيمي که هدايتش بر عهده ژوزه مورينيو خواهد بود.

 


دو نامزد ايراني در انتخابات فدراسيون جهاني وزنه‌برداري ناکام ماندند.
انتخابات فدراسيون جهاني وزنه‌برداري روز سه شنبه در مسکوي روسيه براي انتخاب نواب رئيس، دبيرکل و اعضاي کميته‌هاي فني، پزشکي و مربيان و پژوهش ادامه پيدا کرد و نامزدهاي احراز سمت‌هاي فوق از کشورهاي مختلف به رقابت با هم پرداختند. در روز دوم انتخابات و در بخش انتخابات دبيرکلي، ون‌گوانگ ما از چين يک بار ديگر با کسب اکثريت آرا به اين عنوان انتخاب و همچنين نيکوولاد هم از روماني به عنوان نائب‌رئيسي فدراسيون جهاني رسيد.همچنين در انتخابات نواب رئيس که با حضور يک نامزد ايراني يعني حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري کشورمان برگزار شد، نمايندگان کشورهاي تايلند، استراليا، روسيه، پرو و مالزي براي اين سمت در قاره‌هاي خود انتخاب شدند تا به اين ترتيب دست رضازاده از کسب اين کرسي‌ بين‌المللي کوتاه بماند.همچنين مصطفي حکمت‌پور هم که براي حضور در کميته مربيان و پژوهش نامزد بود از رسيدن به اين سمت بازماند. دو روز پيش تاماش آيان مجارستاني که از سال 2000 رياست فدراسيون جهاني وزنه‌برداري را برعهده دارد براي 4 سال ديگر در سمت خود ابقا شد.رقيب آيان در اين انتخابات، آنتونيو اورسوي ايتاليايي بود که در نهايت يک‌بار ديگر آيان براي رياست فدراسيون جهاني وزنه‌برداري انتخاب شد.

 


اعضاي کميته فني رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) مشخص شدند.
رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) طي روزهاي 2 و 3 خردادماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي‌شود. بر اين اساس حسين ابراهيميان (ملاقاسمي) رحيم علي آبادي، بهرام مشتاقي، احد پازاج، رضا سيم خواه و حسن رنگرز بعنوان اعضاي کميته فني بر اين رقابت‌ها نظارت مي‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10