(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 خرداد  1392 - شماره 20498

آقاي رئيس‌جمهور آينده! (نامه وارده )
خط‌آهن گنبدکاووس به گرگان با ميزان اعتبار 265 ميليارد تومان احداث مي‌شود
ايران در کيهان
سامانه هوشمند نظارت بر ناوگان اتوبوسراني اصفهان راه‌اندازي شد
افزايش 50 ميليون ريالي وام مسکن در آذربايجان غربي
کوتاه از ورزش شهرستانها
کمک 2ميليارد ريالي نيکوکار خوانساري به بهسازي امامزاده احمد(ع) اين شهر
وام مسکن مهر در البرز30ميليون تومان شد
همراه با رونمايي از کتاب «فسا در آينه مطبوعات» صورت گرفت
تجليل از خبرنگار پيشکسوت کيهان در فسا
اجراي طرح هم کدسازي شماره‌هاي تلفن ثابت در خراسان رضوي
شهرداري خرم‌آباد عنوان برتر کشور را کسب کرد
برپايي نمايشگاه صنايع دستي در اردبيل
يزد چهارمين استان کشور ازنظر نسخ خطي است
احداث مجتمع بزرگ گردشگري و تفريحي در شيراز
اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي به 3 نفر در شهرکرد
   


آقاي رئيس‌جمهور!
سلام. نمي‌دانم کيستي، اما مي‌دانم که در امتحان سختي قرار گرفته‌اي و حداقل چهار سال رئيس جمهور اين مملکت خواهي بود.
آقاي رئيس‌جمهور!
نمي‌دانم چرا آمده‌اي، ولي مي‌دانم چشم‌هاي نگران ميليون‌ها انسان آمدنت را نظاره‌گر هستند که آيا آينده چه خواهد شد؟
آقاي رئيس‌جمهور!
- نمي‌دانم آيا مردماني را که بر آنها حکومت خواهي کرد مي‌شناسي يا نه؟
-خانمي را که تنها فرزندش را داد تا عدالت و احکام اسلام بر اين مملکت حاکم باشد.
- آقايي را که خودش را به آب و آتش زد تا فرزندانش شب گرسنه نخوابند.
-جانبازي را که دست و پا و چشمش را داد تا دژخيمان چشم طمع بر اين مملکت نداشته باشند.
-بازنشسته‌اي را که عرق شرمش را پاک کرد تا فرزندان و عروس و داماد و نوه‌هايش نبينند.
-جواني را که غول فقر و بيکاري به دام اعتياد انداخت.
-مردماني را که آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا اسلام و مملکت اسلامي پابرجا بماند و...
بنابراين آقاي رئيس‌جمهور! اگر براي خدمت به اين مردمان آمده‌اي «خدا قوت».
همتم بدرقه راه کن اي طاير قدس- که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
سيدمحمد شفيعي
فرهنگي بازنشسته

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم گنبد کاووس در مجلس شوراي اسلامي گفت: احداث خط‌آهن گنبد کاووس به گرگان خواسته قديمي مردم اين شهرستان است که با قول مساعد مسئولان در حال تحقق است.
سليمان عباسي در جلسه مقدمات شروع پروژه خط‌آهن گنبد کاووس به گرگان، افزود: براي اخذ موافقت احداث اين خط، مذاکرات و مراجعات مکرري انجام شد تا در نهايت از سوي وزير راه و شهرسازي احداث آن مورد تاکيد قرار گرفت.
وي ميزان اعتبار اين پروژه را 265 ميليارد تومان اعلام کرده و افزود: مقرر شد احداث خط‌آهن گنبد کاووس به گرگان در شرايط فعلي بدون انجام فاينانس و با افزايش اعتبار قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) انجام شود.
عباسي همچنين گفت: با بهره‌برداري از اين پروژه 200 شغل به صورت مستقيم و 200 شغل نيز غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.
رضا رمضان‌پور معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازي نيز در اين جلسه گفت: قرار شد پروژه از سمت گنبد کاووس به گرگان انجام شود تا انجام پروژه قطعي شده و در مراحل بعد تعطيل نشود.
محمود پردل‌نژاد مدير کل منطقه 2 راه‌آهن کشور و نيز مجري اين طرح گفت: انجام پروژه خط‌آهن گرگان به اينچه برون يکي از طرح‌هاي ملي کشور بود که مدت اجراي آن يک رکورد بوده و تجلي همت و تلاش ايراني است.
وي پروژه خط‌آهن گنبد کاووس به گرگان را يکي از بخش‌هاي خط‌آهن گرگان به مشهد اعلام کرد و گفت: 4 مشاور در حال انجام مطالعات اجراي اين خط هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني امام جمعه گنبد کاووس با توجه به وعده‌هايي که از سوي مسئولان براي اجراي اين خط‌آهن خلف وعده صورت گرفته بود ابراز اميدواري کرد، عمليات اجرايي اين پروژه در زمان مقرر آغاز شود.

 


سرخس- خبرنگار کيهان: امام جمعه سرخس گفت: انتخابات يک رزمايش سياسي است و انتخاب اصلح سرنوشت ملت را رقم خواهد زد. وي افزود: دشمن به دنبال تغيير مليت اسلامي به ايراني است که درپي آن ترويج و گسترش فرهنگ ابتذال درجامعه اسلامي و گرفتن هريت ديني و اعتقادي مردم است.
بيرجند-خبرنگار کيهان: مردم بيرجند پس از برگزاري نماز جمعه در يک راهپيمايي اعتراض‌آميز اهانت به حرم حجربن عدي صحابي رسول مکرم اسلام(ص) و امام علي(ع) را محکوم کردند. دراين مراسم که با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا برگزار شد مردم بيرجند خواستار رسيدگي مجامع بين‌المللي به اين اقدام سخيف شدند.
جاسک- خبرنگار کيهان: مديرکميته امدادامام خميني جاسک گفت: 200 ميليون ريال به عنوان کمک هزينه تحصيلي و شهريه به حساب دانشجويان تحت حمايت کميته امداد اين شهرستان واريز شد. همچنين به منظور تأمين بخشي از نيازهاي خانواده‌هاي ايتام تعداد 100 عدد کارت هديه چهارصدهزار ريالي به ارزش چهارميليون ريال بين خانواده‌هاي ايتام توزيع شد.
* بازاريان شهرستان جاسک با اجتماع اعتراض‌آميز تخريب مقبره و نبش قبر حجربن‌عدي توسط تروريستهاي وهابي در سوريه را محکوم کردند. در اين اجتماع که در مسجد حضرت علي(ع) برگزار شد بازاريان جاسک خواستار مجازات عاملان اين جنايت ضدبشري شدند.
بهارستان- خبرنگار کيهان: تقي سالک مسئول روابط عمومي شهرستان رباط کريم گفت: به منظور هرچه پرشورتر برگزار شدن انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري مسابقه پيامکي باموضوع «انتخابات، حماسه و رباط‌کريم» برگزار شد.
اراک- خبرنگار کيهان: سرپرست هيئت نظارت و بازرسي انتخابات استان مرکزي گفت: چهارهزار ناظر بر برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اين استان نظارت دارند. وي افزود: هيئت اجرايي و نظارت دو بازوي اصلي برگزاري انتخابات است.
تبريز- خبرنگار کيهان: رئيس خدمات فني تعاوني روستايي آذربايجان شرقي گفت: درسال زراعي 91 حدود 40 هزار و 360 تن انواع نهاده‌هاي دامي توسط شبکه‌هاي تعاوني‌هاي روستايي و کشاورزي اين استان بين دام‌داران توزيع شده است.
کرج- خبرنگار کيهان: فرماندار کرج بر حل مشکلات شرکت‌هاي تعاوني مسکن مهر دراين شهرستان تاکيد کرد. وي افزود: پروژه مسکن مهر اقدام ماندگار دولت در جهت خدمت به مردم است و اگر در روند اجراي آن خللي وارد شود گرفتار حق‌الناس شده‌ايم. فرماندار کرج گفت: خدمتگزاري صادقانه و خالصانه مسئولان زمينه مشارکت گسترده همراه با بصيرت مردم در انتخابات را در پي خواهد داشت.
جزيره کيش- خبرنگار کيهان: مجري انتخابات شوراها و رياست جمهوري کيش گفت: ‌در حال حاضر که در کشور بحث مهم انتخابات در پيش است لازم است داوطلبان از چارچوب قانون خارج نشوند و قولها و وعده‌هايي به مردم بدهند که عملي باشد تا بتوانند به وعده‌هاي خود عمل کنند.
گنبدکاووس- خبرنگارکيهان: آيين بزرگداشت فردوسي حماسه‌سراي ايران با حضور جمعي از دانشجويان و اساتيد در دانشگاه آزاد اسلامي آزادشهر برگزار شد. در اين مراسم قدم‌علي سرامي يکي از شاهنامه پژوهان و نويسندگان کشور درمورد مضامين اشعار فردوسي سخنراني کردند.
* سرپرست مديريت جهاد کشاورزي گنبدکاووس از سمپاشي حدود 8هزار هکتار از اراضي گندم اين شهرستان عليه آفت موسوم به ملخ مراکشي خبر داد. وي افزود: اين ميزان عمليات مبارزه شيميايي با آفت ملخ مراکشي با هدف پيشگيري از خسارت اين آفت توسط 3 تيم سمپاشي مديريت جهاد کشاورزي و مشارکت کشاورزان انجام شده است.
گناباد- خبرنگارکيهان: همزمان با هفته گراميداشت مقام معلم از 140فرهنگي پيشکسوت گنابادي تجليل شد، در اين مراسم مدير آموزش‌وپرورش گناباد گفت: در سال‌هاي اخير موفقيت‌هاي خوبي در حوزه آموزشي‌و پرورشي و عمراني داشته‌ايم که همه اينها مرهون تلاش و کوشش معلمان و دلسوزي اولياي دانش‌آموزان است.
* با اختصاص بودجه جهت پروژه بيمارستان 160 تختخوابي گناباد عمليات اجرايي آن پروژه مجدداً آغاز شد. مدير دفتر فني دانشگاه علوم پزشکي گناباد گفت: سال گذشته پروژه اين بيمارستان جزو پروژه‌هاي مهر ماندگار دولت قرار گرفت و پس از رايزني‌هاي فراوان مبلغ 57ميليارد ريال از محل اعتبارات سال91 به اين پروژه اختصاص يافت.
بابل- خبرنگارکيهان: جشنواره ملي بهارنارنج بابل برگزار شد. در اختتاميه اين جشنواره 2هزار نفر از شهروندان بابل شرکت داشتند. اين جشنواره در مدت 3روز در پارک نوشيرواني بابل برگزار شد.
بناب- خبرنگارکيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان محلي پارک ترافيک کودک و نمايشگاه دائمي گل و گياه در بناب به بهره‌برداري رسيد. پارک ترافيک کودک در فضايي به وسعت 2هزار و 200متر با هزينه 830ميليون ريالي احداث شده است. همچنين نمايشگاه دايمي گل و گياه در زميني به وسعت 200مترمربع و با هزينه يک ميليارد ريالي احداث شده است.
طبس- خبرنگارکيهان: 20هزار هکتار از مزارع روستاي زليغان طبس زير کشت برنج رفت. کاشت اين محصول از ارديبهشت آغاز و تا مهرماه ادامه دارد. به گفته يکي از برنجکاران 30 خانوار به کشت برنج اشتغال دارند و پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود 70تن برنج از اين مزارع برداشت شود.
طبس- خبرنگارکيهان: دانشجوي دانشگاه پيام‌نور طبس موفق شد مقام دوم هفدهمين دوره مسابقات کشوري قرآن و عترت دانشگاه‌هاي پيام‌نور کشور را کسب کند. محمدصادق قاضي‌زاده دانشجوي رشته حقوق دانشگاه پيام نور در بين دانشجويان 31 استان کشور مقام دوم مداحي را به دست آورد.
بابل- خبرنگارکيهان: فرماندار بابل از اهداي 15هزار متر زمين و هزينه ساخت آن توسط يک خير خبر داد. فرماندار بابل گفت: اين خير بابلي زميني 15هزار متري به ارزش 25ميليارد تومان را براي احداث مدرسه اهدا کرده است. وي افزود: هزينه ساخت اين مدرسه بالغ بر 40ميليارد ريال است که توسط اين خير تقبل شده است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري اصفهان از راه‌اندازي سامانه هوشمند مديريت و نظارت بر ناوگان اتوبوسراني اين کلان شهر خبر داد.
«مصطفي نوريان» با تاکيد بر اينکه اين سامانه با هزينه‌اي بالغ بر 20 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است گفت: در اين سامانه امکان رديابي، کنترل، نظارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومي و شرايط داخلي و ايستگاه‌ها از طريق مراکز کنترل و نگهداري آن فراهم شده است.
وي با اعلام اينکه عملکرد رانندگان ناوگان اتوبوسراني اصفهان در پايان روز از طريق تجهيزات نصب شده به منظور برنامه‌ريزي و بهبود خدمات ارائه شده مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اضافه کرد: شهرداري اصفهان به عنوان دومين کلان شهر کشور در سيستم ناوگان حمل و نقل عمومي پيشگام بوده است.
نوريان، نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف در رانندگي را از ديگر اقدامات موثر در تصادفات و تخلفات رانندگي بيان کرد و خاطر نشان ساخت: با عکسبرداري از خودروهاي متخلف به صورت خودکار، ميزان تخلفات در اصفهان کاهش يافته است.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
مدير کل راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي از افزايش وام مسکن مهر از 250 ميليون ريال به 300 ميليون ريال خبر داد.
خليل محبت‌خواه با اعلام اينکه 14 هزار و 500 واحد مسکوني مهر در حال ساخت در استان مشمول اين افزايش وام خواهند شد افزود: اين وام به تعاوني‌هايي تعلق مي‌گيرد که مسکن مهر آنها بالاي 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشته باشد.
همچنين وي از کاهش حق بيمه تامين‌اجتماعي هر يک از واحدهاي مسکن مهر از 72 هزار ريال به 52 هزار ريال خبر داد.
مدير کل راه و شهرسازي استان با اشاره به آخرين وضعيت مسکن‌هاي مهر استان گفت:‌ اين طرح‌ها به طور ميانگين از 67 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردارند.

 


مسابقات کشوري کشتي سنتي گورش
شرق گلستان- خبرنگار کيهان: نخستين دوره مسابقات کشوري کشتي گورش در روستاي تمرقره قوزي از توابع بخش مرکزي شهرستان کلاله در شرق استان گلستان برگزار شد.
در اين مسابقات که از سوي انجمن گورش فدراسيون ورزش‌هاي روستايي و بازي‌هاي بومي محلي کشور و با مشارکت فرمانداري کلاله برگزار شد، 130کشتي‌گير از 24 استان شرکت کردند.
بر اساس اعلام هيات داوران در اين دوره از مسابقات انتخابي گورش کشور، در وزن 65- کيلوگرم حاجي يوسفي از سيستان و بلوچستان، در 65 کيلوگرم احمد خادمي از خراسان شمالي، در 85 کيلوگرم يعقوب‌کر از گلستان، در 95 کيلوگرم مراد آرام از خراسان شمالي و در وزن 95+ حاجي مراد تراج از گلستان عنوان‌هاي برتر را به خود اختصاص دادند.
همچنين در رده تيمي، خراسان شمالي اول و استان‌هاي گلستان و سيستان و بلوچستان به ترتيب دوم و سوم شدند.
زعفران طرقبه، قهرمان پيشکسوتان
طرقبه شانديز- خبرنگار کيهان: در اولين دوره از مسابقات پيشکسوتان طرقبه تيم زعفران طرقبه با غلبه بر تيم مشهد دوام، قهرماني فوتسال پيشکسوتان طرقبه را به نام خود زد.
مسئول هيئت فوتبال شهرستان طرقبه شانديز هدف از برگزاري اين مسابقات را تجديد خاطره و ياد خاطرات گذشته اين افراد در عرصه فوتبال و فوتسال طرقبه و شانديز دانست.
تشکيل جلسه مجمع ورزشکاران اروميه
اروميه- خبرنگار کيهان: نخستين مجمع شوراي عالي ورزشکاران استان در اروميه تشکيل جلسه داد.
سرتيپ خرم فرمانده سپاه شهداي استان در اين جلسه بر ضرورت هم‌افزايي و تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، استفاده از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي استان در عرصه ورزش تاکيد کرد و افزود: با تلاش و توجه جدي و تکيه بر مردم و جوانان مستعد بايد همچون عرصه‌هاي علمي، در عرصه ورزش نيز به يکي از 10کشور اول دنيا تبديل شويم.
مديرکل ورزش و جوانان استان نيز در اين مجمع بر حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات آينده و نقش‌آفريني ورزشکاران در پرشور کردن حماسه سياسي تاکيد کرد.
اراک، فاتح ليگ تيراندازي استان مرکزي
اراک- خبرنگار کيهان: مسابقات ليگ تيراندازي باشگاه‌هاي استان مرکزي در دو رشته تفنگ بادي و تپانچه با شناخت تيم‌هاي برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات تيم اراک به مقام نخست دست يافت و تيم‌هاي جهاد کشاورزي و مقاومت سپاه روح‌اله به ترتيب در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
انتخاب مسئول ورزشي
* طي حکمي از سوي رئيس هيئت فوتبال استان مرکزي، عزيزالله يدالهي به عنوان مسئول کميته اسپانسرينگ هيئت فوتبال استان مرکزي منصوب شد.
همايش پياده‌روي خانوادگي
جاسک- خبرنگار کيهان: به منظور شادابي و نشاط بين روستائيان يک دوره همايش پياده‌روي خانواده با شرکت 1500 نفر در روستاي نگر بخش مرکزي جاسک برگزار شد.
اين همايش که با استقبال خوب مردم همراه بود به مسافت 2 کيلومتر برگزار و به 35 نفر به قيد قرعه جوايز نفيسي اهدا شد.
پيشکسوتان تا آرامگاه فردوسي دويدند
چناران- خبرنگار کيهان: جمعي از دوندگان حرفه‌اي استان خراسان رضوي به منظور پاسداشت حکيم سخن فردوسي همزمان با روز بزرگداشت فردوسي مسير چشمه سبز گلمکان تا آرامگاه اين شاعر را به صورت امدادي طي کردند اين پنجمين سال متوالي است که جمعي از دوندگان پيشکسوت استاني اين مسير 70 کيلومتري را مي‌دوند.
دوندگان شرکت‌کننده ساعت 7 صبح پس از شاهنامه‌خواني در چشمه سبز حرکت خود را آغاز کردند و ساعت 6 بعدازظهر وارد آرامگاه فردوسي شدند.
درخشش دوچرخه‌سواران گنبدي
گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:دوچرخه‌سواران گنبدي در رقابت‌هاي قهرماني استان گلستان مقام‌هاي اول و دوم را به دست آوردند.
در اين مسابقه که با حضور 30 دوچرخه‌سوار برگزار شد درنهايت محمد سرسري و بهرام رحيم‌پور از گنبدکاووس مقام‌هاي اول و دوم را کسب کردند و سيدعلي موسوي از گرگان نيز سوم شد.
گفتني است دوچرخه‌سواران گلستان مسافت 100 کيلومتري مسير آزاد شهر به گرگان را رکاب زدند.

 


خوانسار- خبرنگارکيهان:
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان خوانسار گفت: خير خوانساري براي بهسازي نماي امامزاده احمد(ع) اين شهرستان، مبلغ 2ميليارد ريال اختصاص داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين عباس نصيرالاسلامي افزود: آقاي ميرباقري براي گچ‌بري و آيينه‌کاري رواق‌هاي امامزاده احمد(ع) مبلغ دو ميليارد ريال به اين بقعه متبرکه در شهرستان خوانسار اختصاص داده است.
وي تصريح کرد: اين فرد خير حتي براي خريد قبر در امامزاده نيز هزينه کامل آن را پرداخت کرده است.
سرپرست اوقاف و امور خيريه شهرستان خوانسار افزود: در راستاي طرح جامع مصوب سازمان اوقاف و امور خيريه، افزايش صحن‌ها و رواق‌هاي امامزاده احمد(ع) در قالب فاز يک و دو درحد سفت‌کاري و درحال اتمام است و مساحت بقعه از 200مترمربع به يک‌هزار مترمربع افزايش خواهد يافت.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
مديرکل راه وشهرسازي استان البرز از افزايش وام مسکن مهر اين استان به 30 ميليون تومان خبر داد.
سعيد صابوني با بيان اين خبر اظهار داشت: وام مسکن در پروژه‌هاي مسکن مهر استان البرز از 25ميليون به 30ميليون تومان افزايش يافت.
وي تصريح کرد: مدت زمان بازپرداخت وام 30ميليون توماني مسکن مهر 20 سال است.
صابوني علت اين افزايش وام را کمک به تکميل پروژه‌هاي مسکن مهر و رفاه حال متقاضيان مسکن اعلام کرد.
مديرکل راه و شهرسازي استان البرز گفت: افزايش وام مسکن مهر به 30ميليون تومان براساس مصوبه هيات دولت است.

 


فسا- خبرنگارکيهان:
آيين رونمايي از کتاب «فسا در آينه مطبوعات» و پاسداشت چهار دهه فعاليت خبري خبرنگارکيهان در فسا برگزار شد.
در اين مراسم که به همت و اهتمام اداره کتابخانه‌هاي عمومي فسا و با حضور فرماندار، رئيس و اعضاي شوراي شهر، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از اهالي مطبوعات و رسانه برگزار شد از حسن کهنسال نويسنده کتاب «فسا در آينه مطبوعات» خبرنگار 4دهه روزنامه کيهان در فسا تجليل شد.
اين مراسم که با استقبال خوب فرهنگ‌دوستان فسايي برگزار شد ميلاد کريمي (مدرس و پژوهشگر روزنامه‌نگاري) در سخناني به معرفي کتاب «فسا در آينه مطبوعات» و بررسي وضعيت رسانه‌ها در فسا پرداخت و تصريح کرد: کتاب «فسا در آينه مطبوعات» که بخش عمده‌اي از وقايع تأثيرگذار تاريخ فسا را از سال1353 جاخوش خبرهايش کرده است، به يقين مي‌تواند محل رجوع کساني قرار گيرد که رجوع به گذشته اين شهرستان را خواستارند.
در ادامه اين مراسم، نماينده و خبرنگارکيهان در فسا ضمن تشکر از برگزارکنندگان اين مراسم فرهنگي به بيان خاطراتي از 4دهه فعاليت روزنامه‌نگاري‌اش پرداخت و هدف از انتشار اين کتاب که آماده‌سازي‌اش 5سال زمان برده است را آشنايي مردم و به خصوص نسل جوان با شهري که در آن زندگي مي‌کنند از طريق مرور خبرهاي تلخ و شيريني که حالا خاطره شده‌اند دانست.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
مديرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوي از اجراي طرح هم کدسازي تلفن‌هاي ثابت در اين استان تا پايان سال جاري خبر داد.
علي ملک جعفريان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر تشعشات آنتن‌هاي تلفن همراه در استان، يک دهم حد مجاز است که اين امر به تاييد سازمان انرژي اتمي، سازمان تنظيم مقررات و وزارت بهداشت نيز رسيده است.
وي با بيان اينکه امروز، مخابرات به عنوان يک صنعت سبز در جهان شناخته شده، اظهار کرد: ضريب نفوذ تلفن همراه خراسان رضوي 60 و تلفن ثابت 34 است.
مديرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوي همچنين از راه‌اندازي و فعال شدن 270 سرويس ارزش افزوده در شبکه موبايل و خدمات سرويس هشت ستاره در استان خبر داد.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کيهان:
شهرداري خرم‌آباد در نخستين همايش علمي، جشنواره برترين‌ها، کارگاه‌‌هاي آموزشي و نمايشگاه دستاوردها و توانمندي‌هاي روابط عمومي در مديريت شهري موفق به کسب سه رتبه برتر شد.
در مراسم معرفي برترين‌هاي اين همايش که در تالار همايش‌هاي نمايشگاه بين‌المللي مشهد و با حضور استاندار خراسان رضوي، جمعي از مسئولان اين استان و سازمان شهرداري‌هاي کشور، اساتيد علوم ارتباطات و بسياري از شهرداران و مديران روابط عمومي‌هاي شهرداري‌هاي کشور برگزار شد. در بخش شهرداران برتر، هرمز نصيري به عنوان شهردار برتر برگزيده و تنديس اين همايش به وي اهداء شد.
برپايه اين گزارش، در اين همايش شهرداريهاي خرم‌آباد، مشهد، اراک و رشت عنوان‌هاي برتر کشور را کسب کردند.
مردم متدين و قانونمدار اين ديار با پرداخت به موقع عوارض شهرداري و ارائه راهکار براي شکوفايي ظرفيت‌ها و انجام مسئوليت‌هاي شهروندي در اين برهه که شهرداري براي جبران گذشته خيز برداشته است، مي‌توانند نقش ارزنده ايفا نمايند.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
نمايشگاه صنايع دستي استان اردبيل در محل نگارخانه ختايي مجموعه بقعه شيخ صفي‌الدين اردبيلي برگزار شد.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشکري اردبيل در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: در سطح استان 90 هزار نفر در 50 هزار کارگاه شهري و روستايي در حوزه صنايع دستي فعاليت دارند.
عليرضا دباغ عبداللهي افزود: در سال گذشته از 10 ميليون دلار صادرات غيرنفتي استان، 3ميليون دلار مربوط به صنايع دستي بوده است.
در اين نمايشگاه که به مدت 5 روز داير بود علاقه‌مندان از انواع صنايع دستي استان بازديد کردند.

 


يزد- خبرنگارکيهان:
استان يزد ازنظر نسخ خطي در کشور رتبه چهارم را داراست.
مدير سازمان اسناد و کتابخانه ملي استان يزد ضمن اعلام خبر فوق از مصاحبه و گردآوري تاريخ شفاهي هنرمندان، مداحان و پيرغلامان خبر داد و گفت: در سال گذشته با 168نفر از بزرگان استان يزد، حدود 26هزار و 400دقيقه مصاحبه صورت گرفت.
محمدرضا ملک‌ثابت افزود: استان يزد از تهاجم اقوام مهاجم در دوران‌هاي مختلف در امان بوده و همچنين باتوجه به آب و هواي مناسب و به دور از رطوبت اين استان شرايط مناسبي براي ماندگاري کاغذها و اسناد ايجاد شده است.
وي با اعلام اينکه در سال گذشته 203ميليون برگ سند طبقه‌بندي شده، افزود: در سال گذشته به يک ميليون و 740هزار نفر نيز خدمات آرشيوي ارائه شد.
ملک‌ثابت همچنين تصريح کرد: اکنون در سازمان اسناد ملي 6هزار جلد کتاب تاريخي و مرجع و 3هزار جلد کتاب عمومي وجود دارد.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاه تخصصي اسناد کودک و نوجوان همزمان با ايام رحلت مرحوم استاد آذريزدي در استان خبر داد. وي در پايان از پروژه ديجيتالي کردن منابع خطي، سنگي و سربي خبر داد و اعلام کرد که تا يک‌ماه آينده کليه کتاب‌هاي اين سازمان عکس‌برداري و اسکن خواهد شد.

 


شيراز- خبرنگار کيهان:
با انتقال کارخانه سيمان فارس به خارج از شهر شيراز، مجتمع بزرگ گردشگري و تفريحي به جاي آن احداث مي‌شود.
معاون عمراني استانداري فارس گفت: توافقات نهايي با مسئولان اين کارخانه و شهرداري شيراز انجام شده و طي 3 سال آينده اين کارخانه به محل جديد منتقل خواهد شد. وي اظهار داشت: با تصميماتي که در کميسيون ماده 5 گرفته شده و توافقاتي که ميان شهرداري شيراز و کارخانه سيمان فارس انجام شده است قسمت عمده‌اي از اراضي اين کارخانه به شهرداري شيراز واگذار مي شود.
«محسن اردکاني» افزود: درحال حاضر 124هکتار در اختيار کارخانه سيمان فارس قرار دارد که با برنامه‌ريزي انجام شده بخش عمده‌اي از اين منطقه به ساخت يک مجموعه بزرگ گردشگري و تفريحي اختصاص خواهد يافت.
وي با اشاره به اينکه زمين جديد براي انتقال اين کارخانه مشخص شده است گفت: مهلت 3 ساله انتقال کارخانه سيمان به خارج از محدوده شهر شيراز از چند روز پيش آغاز شده است.

 


شهرکردـ خبرنگار کيهان:
اعضاي يک بيمار مرگ مغزي در چهارمحال و بختياري به 3 بيمار نيازمند اهدا شد.
مسئول هماهنگ‌کننده تيم پيوند اعضاي استان بااعلام خبر فوق افزود: اعضاي زينب مرداني، بانوي 39 ساله اهل شلمزار از توابع شهرستان کيار که در اثر تشنج و خون‌ريزي مغزي دچار عارضه مرگ مغزي شده بود، پس از تاييد مرگ مغزي توسط پزشکان تيم پيوند دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با رضايت خانواده وي جداسازي شد.
زهرا سياح اضافه کرد: کليه‌ها، کبد و پانکراس اين بيمار مرگ مغزي پس از جداسازي براي پيوند به 3 بيمار نيازمند، به استان‌هاي فارس و اصفهان ارسال شد.


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10