(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 خرداد  1392 - شماره 20498

حديث دشت عشق
کي روش اسامي 25 ملي پوش را براي بازي 14 خرداد اعلام کرد
آماده باش تيم ملي فوتبال براي بازي با قطر
جانشين رحمتي هم دعوت نشد
اخبار کوتاه از فوتبال
خبري از شادي نيست
واکنش رئيس فدراسيون فوتبال به رفتارهاي کي روش
جدي نگيريد، دعا کنيد به جام جهاني برويم!
ومبلي در تسخير ژرمن‌ها
چهارمين فينال تک مليتي ليگ قهرمانان اروپا
ملي پوشان تنيس روي ميز ارتباطي با ورزشکار پناهنده نداشتند
گزارشي از پايان مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
حريف استقلال 30 خرداد مشخص مي‌شود
خواندني از ورزش ايران
   


به ياد بسيجي شهيد «محمد منصوري»
امام را تنها نگذاريد
شهيد «محمد منصوري» تک فرزندي بود که اولين بار در سن ‍13 سالگي به عشق سرور و سالارش امام حسين(ع) مادرش را راضي کرد تا بتواند به جبهه برود.
در وصيت نامه‌اش آمده است: در 7 بند با شما سخن مي‌گويم؛ کتاب اول: من الان در چنانه در آن رملهاي نرم که با خون ما آنها مانند تخته سنگي سخت مي‌شود هستم.
سرود: اين وصيت‌‌نامه حقير است آن ضعيف هم از نظر جسم و هم از نظر عقيده ولي گوش بفرمان امام.
پيام: اي جوانان و اي پيرمردها! نکند در رختخواب ذلت بميريد. ايران کربلا شده و امروز عاشوراست.
توقع: برايم مراسمي خيلي ساده بگيريد و اگر غير از آن عمل کنيد راضي نيستم.
رهنمود: اي مادران عزيز! مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري کنيد.
ايثار: آنقدر در عمليات‌ها شرکت مي‌کنم تا شهيد به تمام معنا شوم.
عروج: من را هر جا دوست داريد دفن کنيد.
تقاضا: امام را تنها نگذاريد.
الهام: قبل از شهادت روي ساکم نوشتم شهيد محمد منصوري اعزامي از ورامين.
آري او در 5 مرداد 1348 متولد شد و در 13/1/1362 در منطقه عملياتي فکه پرواز کرد. مادر اين شهيد از پرهيزکاران و از مادران مجاهدي است که در همه صحنه‌ها حضوري فعال و بي‌توقع دارد.
شهيد محمد منصوري

 


سرويس ورزشي-
اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال براي بازي با قطر در شرايطي اعلام شد که در ليست جديد خبري از مهدي رحمتي و دانيال داوري نيست تا کماکان تمام نگاه‌ها به درون دروازه تيم ملي باشد.
کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اسامي 25 بازيکن را براي شرکت در اردوي امارات و ديدار مقابل قطر اعلام کرد. اين اسامي در حالي اعلام شده که در آن خبري از دانيال داوري، دروازه باني که قرار بود جاي خالي مهدي رحمتي را پر کند، نيست. در اين ميان چند بازيکن جديد از جمله دو مدافع از استقلال و پرسپوليس در بين دعوت شدگان به چشم مي خورد. اسامي بازيکنان دعوت شده به اين مرحله از اردوي تيم ملي به اين شرح است: رحمان احمدي، سوشا مکاني، عليرضا حقيقي، خسرو حيدري، حسين ماهيني، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظري، شجاع خليل زاده، سيدجلال حسيني، اميرحسين صادقي، احسان حاج صفي، سيدهاشم بيک زاده، جواد نکونام، اميد ابراهيمي، آندرانيک تيموريان، محمد نوري، مجتبي جباري، قاسم حدادي فر، غلامرضا رضايي، رضا قوچان نژاد، محمدرضا خلعتبري، محسن مسلمان، مسعود شجاعي، مهرداد اولادي، فرزاد حاتمي.
خبري از داوري و رحمتي نيست
با نگاهي به اسامي ملي پوشان دعوت شده به اردوي تيم ملي متوجه مي شويم که کماکان پاشنه آشيل تيم درون دروازه است. کي روش در حالي دانيال داوري را دعوت نمي‌کند که کماکان درهاي تيم ملي به روي سيد مهدي رحمتي بسته است. همين موضوع نگراني اهالي فوتبال را به دنبال داشته است. روز گذشته يکي از سايت هاي خبري متن نامه عذرخواهي رحمتي از کي روش را منتشر کرد که در آن دروازه بان سابق تيم ملي رسما از کي روش و فدراسيون فوتبال عذرخواهي کرده بود اما با اين حال مورد بخشش سرمربي پرتغالي تيم ملي قرار نگرفت. با سند منتشر شده حالا اين پرسش مطرح است که واقعا چرا کي روش رحمتي را به تيم ملي دعوت نمي کند؟!
توضيحات دبير فدراسيون فوتبال
دبير فدراسيون فوتبال که اين روزها نقش سرپرستي تيم ملي را نيز بر عهده دارد روز گذشته توضيحاتي را در خصوص نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي ارايه کرد. نبي گفت: دانيال داوري با صلاحديد کادر فني به تيم ملي دعوت نشد و او مشکلي براي حضور در تيم ملي نداشت بلکه نظر آقاي کي‌روش اين بود که در اين اردو حضور نداشته باشد. وي در خصوص اينکه محمد نوري با وجود اينکه براي ديدار مقابل قطر دو اخطاره است، اما به اردوي تيم ملي دعوت شده است، گفت: ما اساسا بازيکناني که به اردوي تيم ملي دعوت کرديم فقط براي ديدار مقابل قطر نيست بلکه اين بازيکنان تا پايان خرداد و اتمام بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني در اردو خواهند بود. محمد نوري هم به دليل اينکه در فضاي اردو باشد، به تيم ملي دعوت شد.
آخرين وضعيت حريف آينده تيم ملي تيم ملي
کمتر از 10 روز ديگر بايد به مصاف قطر برود. پيروزي در اين بازي قدم بلندي براي نزديک شدن به جام جهاني است اما اگر بازنده شويم تا حدود زيادي شانس حضور در برزيل را از دست خواهيم داد. با اين تفاسير بايد عنوان داشت که اين بازي اهميت زيادي براي فوتبال ايران دارد و لزوم آن مي رود که تمام دستگاه هاي اجرايي ورزش کشورمان متحد تر از هر زمان ديگري شوند تا تيم ملي با تمام قدرت برابر قطر صف آرايي کند. قطري که براي بازي با ايران بلال محمد، إبراهيم الغانم ، قاسم برهان ، طلال البلوشي ، وسام رزق ، محمد کسولا، خلفان إبراهيم ، إبراهيم ماجد ، حسن الهيدوس ، سعد الشيب، يوسف أحمد، عبدالکريم حسن ، ماجد محمد ، محمد السيد عبدالمطلب، أحمد سفيان ، مصعب محمود ، عبد القادر الياس، حمد العبيدي ، حامد إسماعيل، جار الله المري ، عادل لامي ، أحمد ياسر محمدي ، علي حسن عفيف ، حسين علي شهاب ، خالد مفتاح، سباستيان سوريا، عبدالعزيز السليطي، حمد العبيدي را به اردوي خود دعوت کرده است. در اين بازي مهم سوريا بازيکن شاخص قطر به خاطر 2 اخطاره بودن غايب بزرگ عنابي پوشان خواهد بود. لازم به يادآوري است تيم ملي فوتبال قطر پيش از ديدار با ايران يک بازي تدارکاتي با آذربايجان برگزار خواهد کرد.

 


استقلال و بدهي هاي ميلياردي برجاي مانده
رسولي نژاد معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت ورزش مدعي شد زماني که وي در باشگاه استقلال مسئوليت داشت بدهي باشگاه حدود 12 ميليارد تومان بود و با احتساب هزينه هاي فصل جاري اين رقم به حدود 20 ميليارد تومان رسيده است. اين مقام مسئول با اعلام اينکه وضعيت بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال 91 به هيچ وجه مناسب نبود، اظهار داشت: در شرايط فعلي تنها راه حل مشکلات مالي سرخابي ها و به ويژه باشگاه استقلال، ورود مستقيم رئيس جمهور به موضوع است. به گزارش کيهان رسولي نژاد در شرايطي از بدهي 20 ميلياردي استقلال سخن گفته که اين باشگاه کماکان مبالغ زيادي را به بازيکنان خود بدهکاراست. به عنوان نمونه جواد نکونام مدعي شده قراردادش با استقلال 1/7 ميليارد تومان بوده که تا به امروز تنها 45 درصد آن را دريافت کرده است. يک حساب سرانگشتي نشان مي دهد که آبي پوشان بايد حداقل چند ميليارد ديگر را نيز بابت صاف شدن مطالبات مالي بازيکنان و مربيان خود کنار بگذارد. از سوي ديگر خبرهاي دريافتي ما حکايت از آن دارد که مديران اين باشگاه در فصلي که به پايان رسيد، دست به اقداماتي زده اند که کار براي مديرعامل فصل آينده بسيار دشوار شده؛ اقداماتي از جمله امضاي قرارداد بلند مدت با اسپانسر تيم فوتبال ( قراردادي بيش از يک فصل ) و دريافت بخش عمده اي از مبلغ قرارداد، گرفتن مطالبات باشگاه از سازمان ليگ و ... با اين شيوه مديريت اگر هر چه سريعتر تصميمي اتخاذ نشود، استقلال با مشکلات جدي روبرو خواهد شد. گفتني ها در اين باره بسيار است که طي روزهاي آينده به آن اشاره خواهد شد.
ايجاد تغييرات در آيين نامه نقل و انتقالات
بهروان رئيس کميته مسابقات فدراسيون فوتبال از ايجاد تغييرات کلي در آيين نامه نقل و انتقالات ليگ برتر خبر داد و گفت: اين آيين نامه امروز به تدوين نهايي مي رسد و پس از آن به باشگاه ها ارائه خواهد شد.
اعلام زمان و مکان بازي‌هاي پلي آف ليگ دسته اول
طبق اعلام سازمان ليگ ديدار رفت پلي آف بين دو تيم پاس همدان و مس سرچشمه پنجم خرداد در ورزشگاه قدس همدان برگزار خواهد شد و بازي برگشت نيز روز نهم خرداد در ورزشگاه شهيد زينلي سرچشمه انجام مي شود. تيم پيروز در مجموع دو بازي به مصاف تيم چهاردهم ليگ برتر، يعني تيم ذوب‌آهن خواهد رفت.
قراردادي که امروز نهايي مي شود
قرارداد منصور ابراهيم زاده با باشگاه راه آهن تهران امروز امضا مي شود. اين مربي روز چهارشنبه اول خردادماه در باشگاه راه‌آهن حضور پيدا كرد و با مديران باشگاه به توافق رسيد.
يک ايراني ديگر در ليگ قطر
پژمان منتظري پس از پايان بازي استقلال مقابل الشباب با بازيکنان و کادر فني استقلال خداحافظي کرد. گويا وي به تيم الريان قطر پيوسته و فصل آينده قطعا در قطر بازي مي کند.
سقوط قطعي شهرداري و محروميت 6 ماهه مدافع جنجالي
کميته استيناف فدراسيون فوتبال آراء مربوط به احکام کميته انضباطي درباره بحث تباني را اعلام کرد. در اين حکم سقوط شهرداري تبريز به ليگ دو و حکم محروميت کمالوند،ورمزيار و صاحب جمعي مربيان اين تيم تاييد شده است. در اين باره همچنين رئيس کميته استيناف از محروميت 6 ماهه شيث رضايي مدافع شهرداري تبريز که در سال هاي اخير همواره خبر ساز بوده خبر داد و گفت: ايشان اقدام به جمع آوري پول براي اهداي آن به بازيکنان سايپاي شمال کرد.گرچه اين اتفاق در نهايت رخ نداد اما اقدام او آغاز اقدام به تباني است و طبق قانون محروميت دارد.
کريمي بازيکن تيم دايي نمي شود؟!
احتمال اينکه باشگاه پرسپوليس از علي کريمي به عنوان بازيکن در ليگ سيزدهم استفاده نکند، زياد است. روز گذشته رويانيان در گفت و گويي اظهار داشت: علي کريمي خودش بايد تصميم بگيرد. کريمي بر گردن پرسپوليس حق دارد و هر جا که بتوانيم در رده‌هاي مختلف مربيگري از او استفاده خواهيم کرد.
شرط و شروط آقاي خاص براي چلسي
روزنامه ديلي ميرر انگليس خبر داد که مورينيو براي بر عهده گرفتن هدايت چلسي جذب چند بازيکن را شرط قرار داده است.اين روزنامه انگليسي نوشت: مورينيو در گام نخست از سران چلسي خواسته است که فرناندو تورس مهاجم اسپانيايي خود را بفروشند و به جاي او رادامل فالکائو مهاجم اسپانيايي اتلتيکو مادريد را جذب کنند. او همچنين از آبراموويچ روس خواسته است تا مروان فلايني ، هالک، آندره شورله(لورکوزن)، ايسکو(مالاگا)،مانگالا(پورتو) و کورتوا سنگربان اتلتيکو مادريد را جذب کند.

 


سرپرست کميته‌ روئينگ فدراسيون قايقراني از مهيا شدن سفر ملي‌پوشان روئينگ به چين خبر داد و گفت: از محسن شادي که در چين تمرين مي‌کند هيچ خبري ندارم.
بهزاد اتابکي درباره وضعيت پاروزنان، اظهار کرد: ملي‌پوشان فعاليت‌هايشان را پيگيري مي‌کنند و فدراسيون نيز در حال مهيا کردن شرايط اعزام نفرات به اردوي برون مرزي چين است. قرار شده ملي‌پوشان در پکن اردوي مشترک با تيم اين منطقه داشته باشند که فوق‌العاده‌ براي پاروزنان خوب خواهد بود. تيم پکن نيز از بهترين‌هاي چين محسوب مي‌شود و ملي‌پوشان مي‌توانند در فضايي خوب کار کنند.او در پاسخ به اين سوال که محسن شادي در پکن است؟ گفت: از محسن شادي خبري ندارم.

 


رئيس فدراسيون فوتبال عقيده دارد که نبايد مسائل به وجود آمده هنگام بازگشت تيم ملي از سفر عمان را جدي گرفت.
ملي پوشان فوتبال کشورمان در حالي روز پنجشنبه پس از باخت سنگين برابر عمان وارد ايران شدند که هيچ کدام از آنها حاضر نشدند تا با خبرنگاران مصاحبه کنند. البته اين پايان ماجرا نبود زيرا کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي هم وقتي دوربين‌هاي تلويزيوني را ديد، از مصاحبه کردن با آنها طفره رفت و در جواب سوال هاي آنها فقط مي گفت:«من حرفه اي هستم اما تعطيلات خوش گذشت!» به نظر مي رسد اين واکنش سرمربي گران قيمت تيم ملي در پاسخ به انتقاداتي است که از او بابت سفرهاي گاه و بي گاهش مي شود. کي روش که در چند ماه گذشته هرگز از سوي مسئولان فدراسيون از گل بالاتر نشنيده، حالا به اين شکل ناراحتي اش را از رسانه ها نشان مي دهد. روز گذشته علي کفاشيان در توجيه رفتارهاي سرمربي تيم ملي گفت: زياد اين قضيه را جدي نگيريد. الان مهم ترين چيز آرامش است و بايد به فکر موفقيت تيم ملي باشيد. شايد آقاي کي روش از يکسري برخوردها ناراحت بوده که چنين واکنشي نشان داده است. وي درباره شکست تيم ملي مقابل عمان ادامه داد: به هر حال بازي بود ديگر. مسائل فني را از من نپرسيد و کادر فني بهتر است درباره اين موارد توضيح دهد. ان شاءالله اگر همه دعا کنند تيم ملي به جام جهاني مي رود.


 


فينال تمام آلماني ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلي، پرونده رقابت‌هاي اين فصل را با سرخوشي براي ژرمن‌ها و با ناکامي براي اسپانيايي‌ها خواهد بست.
امشب ورزشگاه باشکوه ومبلي شاهد مهم‌ترين و پربيننده‌ترين رقابت اروپايي است. دو تيم بايرن‌ مونيخ و بوروسيادورتموند در فينال ليگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 برابر هم صف آرايي مي‌کنند. اين براي چهارمين بار است که دو تيم از يک کشور افتخار حضور در چنين رقابتي را تجربه مي‌کنند.
دو تيم بايرن‌ مونيخ و بوروسيادورتموند در شرايطي در ومبلي به مصاف هم مي‌روند که بسياري شانس باواريايي‌ها را براي پيروزي در اين ديدار بيشتر مي‌دانند و اين طبيعي به نظر مي‌رسد، چرا که شاگردان هاينکس فصل رويايي را پشت سر مي‌گذارند و در آستانه کسب سه گانه فوتبال آلمان و اروپا در فصل جاري هستند.بايرن‌ مونيخ در فصل جاري بوندسليگا خيره کننده ظاهر شد و با اختلاف 25 امتيازي نسبت به بوروسيادورتموند جام قهرماني را بالاي سر برد تا به اقتدار دو ساله زرد پوشان پايان دهد.
هر دو تيم فيناليست يک نقطه مشترک دارند و آن اينکه موفق شدند دو غول فوتبال اسپانيا که روي کاغذ شانس بيشتري براي صعود به فينال داشتند را شکست دهند تا اتفاق سال گذشته تکرار شود. بايرن‌ مونيخ در نيمه نهايي دست به کار بزرگي زد و يک رکورد از خود به جاي گذاشت. شاگردان هاينکس موفق شدند در مجموع با نتيجه کوبنده هفت بر صفر بارسلونا بهترين تيم سال‌هاي اخير فوتبال اروپا را شکست داده و نويد تغيير جديدي را در نقشه فوتبال اروپا دهند. بوروسيا دورتموند هم موفق شد تيم پر ستاره رئال مادريد را در مجموع با نتيجه‌ چهار بر سه شکست دهد و براي دومين بار در تاريخ خود به فينال صعود کند.

 


فدراسيون تنيس روي ميز اعلام کرد که ملي پوشان اعزامي ايران به فرانسه ،ارتباطي با ابراهيمي ورزشکار پناهنده اين رشته ورزشي نداشته اند.
به دنبال انتشار خبري با عنوان «ورزشکار پناهنده در کنار ملي پوشان تنيس روي ميز» در صفحه ورزشي روز چهارشنبه روزنامه کيهان، فدراسيون تنيس روي ميز با ارسال نمابري به دفتر روزنامه اعلام کرد که سعيد ابراهيمي ملي‌پوش اسبق اين رشته ورزشي در مسابقات جهاني فرانسه ارتباطي با ملي‌پوشان ايراني نداشته و فدراسيون نيز هرگز نسبت به صدور اي دي کارت براي وي، اقدام نکرده است. ضمن تشکر از فدراسيون تنيس روي ميز بابت پيگيري اين خبر و توضيحات ارايه شده، يادآور مي شود که اين خبر روز سه شنبه روي خروجي سايت خبري «نامه نيوز» قرار گرفته و در صفحه مجازي خبرگزاري فارس نيز منتشر شده بود.

 


مرحله يک‌هشتم نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد تا چهره 8 تيم برتر آسيا مشخص شود که در بين آنها نام استقلال تهران به عنو ان تنها نماينده ايران در اين مسابقات به چشم مي‌خورد.
پرونده مرحله يک‌هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه شب گذشته با صعود تيم‌هاي استقلال ايران، گوانگجو اورگرانده چين، کاشيوا ريسول ژاپن و لخويا قطر و حذف الهلال به پايان رسيد .
در ديدارهاي چهارشنبه تيم‌هاي گوانگجو اورگرانده چين، کاشيوا ريسول ژاپن و لخويا قطر به همراه استقلال ايران با برتري برابر حريفان خود در مجموع دو بازي رفت و برگشت به مرحله يک‌چهارم نهايي اين جام صعود کردند تا با اضافه شدن به تيم‌هاي اف‌سي سئول کره‌جنوبي، بوريرام يونايتد تايلند، الاهلي عربستان و الشباب عربستان براي کسب جام يازدهم اين مسابقات با يکديگر به رقابت بپردازند.استقلال پس ازپيروزي 4 بر2 مقابل الشباب در امارات در ديداربرگشت با کسب تساوي بدون گل جواز صعود به مرحله بعد را کسب کرد. مهمترين اتفاق روز دوم از دور برگشت مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، حذف شدن الهلال عربستان يکي از مدعيان قهرماني اين جام توسط لخويا بود تا قطر يک نماينده در جمع 8 تيم برتر آسيا داشته باشد. ضمن اينکه در روز نخست هم حذف بنيادکار ازبکستان توسط نماينده تايلند، يکي از شگفتي‌هاي جام را رقم زد.طبق اعلام مسئولان برگزاري ليگ قهرمانان آسيا، قرعه‌کشي مرحله يک‌چهارم نهايي اين رقابتها روز 30 خردادماه برگزار مي‌شود و تيم‌هاي حاضر در اين مرحله رقيبان خود را خواهند شناخت.

 


*سرپرست تيم ملي واليبال ايران از اعزام ملي‌پوشان به صوفيه و برگزاري سه ديدار تدارکاتي با بلغارستان در آستانه رقابت هاي ليگ جهاني واليبال و ديدار با روسيه خبر داد.
* رقابتهاي فينال سنگ‌نوردي قهرماني آسيا ديروز در پارک ملت تهران برگزار شد که در بخش سرطناب عناوين اول و دوم را ملي پوشان ايران در رده مردان از آن خود کردند. در اين بخش علي برات‌زاده مدال طلاي آسيا را بر گردن آويخت و جايزه 3 هزار دلاري را از آن خود کرد.در اين بخش رضا کلاسنگيان از تيم ملي ايران به مقام دوم دست يافت و سنگ‌نورد کره‌جنوبي هم روي سکوي سوم ايستاد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10