(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 06 خرداد 1392 - شماره 20503

پذيرش 31 هزار معتاد در 17مرکز نگهداري
جمعيت هلال احمر خبر داد
داروي 30 هزار بيمار سرطاني و ام‌اس تامين شد
بي‌احتياطي در نصب کفپوش باعث انفجار شد
ترمينال جنوب با بي‌آر‌تي به پايانه خاوران وصل مي‌شود
براي شرکت در تبليغات انتخابات رياست جمهوري
قاليباف از شوراي شهر مرخصي 20 روزه گرفت
اعضاي شبکه صدور بيمه‌هاي جعلي موتورسيکلت به دام افتادند
آزادراه قم-کاشان باز شد
حوادث کوتاه از کشور
خودروهاي دودزا پلاک اعزام به تعميرگاه مي‌گيرند
برخورد اتوبوس واحد اصفهان با ديوار مغازه يک کشته برجاي گذاشت
مرکز ترک اعتياد معتادان را شکنجه مي‌کرد
راه‌اندازي 2 دانشکده بين‌المللي در دانشگاه علوم پزشکي ايران
دستگيري عاملان قتل مرد مهديشهري
در بناب انفجار ديگ کارخانه ذوب‌آهن 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
حمله به يک نظامي اين بار در پاريس
جگرخوار تکفيري زخمي شد
پل هوايي بزرگراهي در آمريکا فرو ريخت
شيوع خودکشي ميان جوانان عربستاني
   


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از پذيرش بيش از 31 هزار معتاد متجاهر در 17 مرکز نگهداري و درمان و کاهش آسيب در سطح کشور طي سال‌هاي 90 و 91 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر بابک دين‌پرست با اعلام اين خبر گفت: براساس گزارش‌هاي آماري دريافت شده از سوي شوراهاي مبارزه با مواد مخدر استانها در سال 91، تعداد 17 هزار و 422 نفر از افراد داراي شرايط نگهداري در 17 مرکز نگهداري درمان و کاهش آسيب (موضوع ماده 16 قانون) در سطح کشور پذيرش شدند.
وي افزود: اين افراد به ترتيب فراواني در استان‌هاي تهران، البرز، لرستان، کرمان، خراسان رضوي، هرمزگان، آذربايجان غربي، اصفهان، کرمانشاه، مازندران، گلستان، مرکزي، فارس، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و همدان پذيرش و نگهداري شدند.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: بيشترين فراواني پذيرش در استان تهران با 6814 نفر و کمترين فراواني در استان همدان با 51 نفر بوده که دليل آن راه‌اندازي اين مرکز در همدان در اسفند سال گذشته است.
دين‌پرست ادامه داد: در سال 90 نيز، تعداد 13 هزار و 903 نفر تحت پوشش مراکز فوق قرار گرفتند که از اين تعداد 11 هزار و 722 نفر در استان تهران و 2181 نفر به ترتيب ميزان فراواني در استان‌هاي فارس، خراسان رضوي، مرکزي، خراسان شمالي، البرز، اصفهان، گلستان، کرمان و آذربايجان‌غربي پذيرش شدند.
وي افزود: بيشترين تعداد پذيرش بعد از استان تهران در استان فارس با 860 نفر و کمترين پذيرش (به دليل راه‌اندازي مرکز در پايان سال) در استان آذربايجان‌غربي با 38 نفر بوده است.وي با بيان اينکه مرکز نگهداري، درمان و کاهش آسيب معتادان هفته گذشته در استان چهار محال و بختياري افتتاح و راه‌اندازي شد، اظهار کرد: اين مرکز يازدهم خرداد در مازندران افتتاح مي‌شود و همچنين مرکز فوق در خوزستان در مرحله پاياني احداث و راه‌اندازي است.

 


رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلا‌ل‌احمر، از درمان 30 هزار بيمار صعب‌العلاج در طرح ملي حاميان سلامت خبر داد.
فرح‌ناز رافع ضمن تشريح جزئيات طرح حاميان سلامت گفت: در اين طرح افراد خير و انسان‌دوست کمک‌هاي نقدي خود را براي تامين داروهاي بيماران صعب‌العلاج، مي‌پردازند که تاکنون تعداد قابل توجهي از اين بيماران به واسطه مردم تحت پوشش درماني قرار گرفتند.
وي با اشاره به تعاملات دو سازمان داوطلبان و سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال احمر گفت: براساس اين همکاري، سازمان داوطلبان در بحث کمک‌هاي مالي، درماني و دارويي به بيماران نيازمند وارد عمل شد.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌‌احمر با بيان اينکه ارائه خدمت به موقع، تامين داروهاي خاص، رسيدگي به ارباب رجوع دغدغه اصلي ما است، افزود: سازمان داوطلبان در واقع با معرفي افراد بيماري‌هاي صعب‌العلاج به داروخانه‌هاي هلال‌احمر که زيرمجموعه سازمان تدارکات پزشکي هستند، به اين بيماران کمک مي‌کند.
رافع با بيان اينکه اين سازمان بخشي از هزينه داروهاي گران‌قيمت اين بيماران را متقبل مي‌شود گفت: تاکنون حدود 30 هزار تن از افراد بيمار صعب‌العلاج را تحت پوشش قرار داديم.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌‌احمر با اشاره به اين که بيشتر اين بيماران را افراد مبتلا به سرطان و «ام‌اس» تشکيل مي‌دهند گفت: اين بيماران با مراجعه به شعبه‌هاي مختلف جمعيت هلال‌احمر و خانه‌‌هاي داوطلب از خدمات اين سازمان بهره‌مند مي‌شوند و همچنين افراد خير با شرکت در طرح حاميان سلامت و پر کردن فرم مربوطه مي‌‌توانند در اين مورد حامي يک بيمار شوند.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
بي‌احتياطي در زمان نصب کفپوش يک منزل مسکوني واقع در خيابان سعادت‌آباد غربي اصفهان موجب انفجار و سوختگي دو کارگر جوان شد.
مسئول روابط عمومي مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي استان اصفهان در اين باره گفت: حدود ساعت 5 بعد از ظهر شنبه گذشته حادثه انفجاري در يک منزل مسکوني واقع در خيابان سعادت‌آباد غربي اصفهان رخ داد که در اين حادثه دو کارگر 25 ساله که در حال نصب کفپوش منزل بودند دچار سوختگي شدند.
«عباس عابدي» افزود: يکي از کارگران در تشريح حادثه به نيروهاي فوريت‌هاي پزشکي و آتش‌نشاني حاضر در محل گفت: قبل از شروع به کار از آنجايي که چسب مخصوص کفپوش از مواد شيميايي فرار ساخته مي‌شود از ساکنان منزل درخواست کرديم چنانچه شعله‌اي در محيط خانه روشن است آن را خاموش کنند اما گويا پس از مدتي توصيه ما را فراموش کرده و احتمالا شعله‌اي روشن کردند که با توجه به وجود مواد فرار شيميايي در محيط، اين انفجار رخ داد.
وي اضافه کرد: متاسفانه، يکي از کارگران از ناحيه انگشتان هر دو دست و ديگري از ناحيه يک دست دچار سوختگي درجه دو شده‌اند.
عابدي اظهار داشت: مصدومان اين حادثه توسط واحد امداد فوريت‌هاي پزشکي به بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان منتقل شدند.

 


مديرکل مهندسي و ايمني ترافيک معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه عمليات اجرايي احداث خط 8 اتوبوس‌هاي تندرو رو به اتمام است گفت: به زودي اين خط حد‌فاصل ترمينال جنوب تا پايانه خاوران به بهره‌برداري مي‌رسد.
حسن‌ آقايي با بيان اين مطلب اظهار کرد: خط 8 اتوبوس‌هاي تندرو حد فاصل ترمينال جنوب تا پايانه خاوران به طول حدود 7/5 کيلومتر در دست احداث قرار دارد که اين خط به زودي تکميل و آماده بهره‌برداري خواهد شد.
وي ادامه داد: اين خط با اتصال خط 4 اتوبوس‌هاي BRT به خطوط 2 و 3 اين سامانه، نقش مهمي در تکميل شبکه‌اي منسجم و يکپارچه خطوط اتوبوس‌هاي تندرو در تهران دارد و مي‌تواند روزانه حجم قابل توجهي از سفرهاي شهري را تحت پوشش قرار دهد.
آقايي با بيان اينکه خط 8 اتوبوس‌هاي تندرو 2 ايستگاه مبدأ و مقصد و 5 ايستگاه بين راهي دارد گفت: جداسازي کل مسير در اين خط صورت گرفته است و کف‌سازي ايستگاه‌ها نيز در دست اجرا است. همچنين سرپناه يکي از ايستگاه‌ها نصب شده است.وي تأکيد کرد: يکي از نکات مهم و حائز اهميت در اين خط اين است که فضاهاي سبز در مسير خط و ايستگاه‌ها کاملاً حفظ شده است و به همين دليل زيبايي و جلوه خاصي در مسير خط وجود دارد.
مديرکل مهندسي و ايمني ترافيک معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با تأکيد بر اينکه هيچ درختي در مسير بزرگراه بعثت و خط 8 اتوبوس‌هاي تندرو جابه جا نشده است گفت:‌ ايستگاه‌هاي اين خط در وسط و رفوژ مياني مسير واقع شده است و تلاش شده تا مجموعه اقدامات در اين خط به بهترين شکل ممکن صورت گيرد.

 


شوراي اسلامي شهر تهران با درخواست مرخصي شهردار براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري موافقت کرد.
محمد باقر قاليباف که کانديداي رياست جمهوري اين دوره از انتخابات است ديروز با حضور در جلسه غير علني شوراي شهر درخواست 20 روز مرخصي براي کارهاي تبليغاتي خود کرد که مورد موافقت شورا قرار گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و بين‌الملل شوراي اسلامي شهر تهران مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر با اعلام اين مطلب افزود: در مدتي که شهردار در مرخصي است معاونان وي با توجه به مسئوليت‌هايي که برعهده دارند پاسخگوي نيازها و امورات جاري شهر خواهند بود.
بنابرهمين گزارش درخواست مرخصي شهردار در شرايطي مطرح شد که سؤال دکتر حمزه شکيب رئيس کميسيون عمران از آقاي قاليباف به عنوان اولين دستور جلسه ديروز مطرح بود.
شکيب در سؤال خود درخواست کنترل مضاعف شهردار بر ساخت و سازها در تهران را مطرح کرده بود.
مهندس چمران خطاب به حمزه شکيب طراح اين سؤال گفت: شما دو راه داريد يا صبر کنيد تا پايان انتخابات که وضعيت مشخص شود و يا اينکه جواب سؤال خود را از معاونت شهرسازي جويا شويد.
دکتر شکيب رئيس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر نيز با اشاره به اينکه بارها اين سؤال را از معاونت شهرسازي پرسيده ولي قانع نشده است، گفت: ترجيح مي‌دهم اين موضوع را از شخص شهردار پيگيري کنم چرا که بررسي اسناد نشان مي‌دهد کنترل مضاعف توسط شهرداري برساخت و سازهاي شهر در زمان شهرداران قبلي هم وجود داشته ولي در چند سال اخير، شهرداري از انجام اين کار شانه خالي مي‌کند. اين در حالي است که قانون مقررات ملي ساختمان هم پي‌گيري هر گونه تخلف در ساخت و ساز را برعهده شهرداري قرار داده است.
شکيب با اشاره به مرخصي 20 روزه شهردار گفت: به هر حال شهردار وظايفي در قبال شهر تهران دارد و اين مسئله موضوع مهمي است که بايد به گونه‌اي حل شود.
در همين حال خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز با اشاره به مرخصي 20 روزه شهردار تهران خواستار تعيين تکليف قانوني رسيدگي به امورات جاري شهر تهران شد و افزود: آيا مرخصي شهردار تهران نبايد به تأييد اعضاي شوراي شهر هم برسد؟ از سوي ديگر چون 20 روز زمان زيادي است و شهر تهران با توجه به مسائل و مشکلاتي که هر روز برايش اتفاق مي‌افتد از نظر قانوني بايد توسط چه شخصي بعد از شهردار اداره شود؟
مهدي چمران در پاسخ به اين ابهامات گفت: قانون در خصوص تعيين قائم مقام در صورت مرخصي رفتن شهردار اشاره‌اي ندارد، شوراي شهر نيز تنها در صورتي که شهردار از شهرداري برود مي‌تواند سرپرست شهرداري را براي مدت 3 ماه معرفي و تعيين کند مانند سال 84 که سعيدلو معاون مالي و اداري شهرداري تهران از سوي شوراي شهر جهت سرپرستي موقت شهرداري تهران در آن سال معرفي و تأييد شد.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي که قاليباف شهردار تهران مرخصي زمان داري را گرفته است و قائم مقام هم ندارند معاونين شهردار براساس مسئوليت‌هايي که برعهده دارند پاسخگوي امورات جاري شهر هستند.

 


اراک- خبرنگارکيهان:
اعضاي شبکه صدور بيمه‌هاي جعلي موتورسيکلت در اراک شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مرکزي گفت: در پي دريافت گزارشاتي مبني بر اينکه افرادي با اخذ مبالغ ناچيز از مالکان موتورسيکلت، اقدام به صدور بيمه‌نامه مي‌کنند، پيگيري موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
سرهنگ رضا احمدي افزود: در تحقيقات اوليه کارآگاهان تعدادي از بيمه‌نامه‌هاي جعلي را کشف کردند و در ادامه تحقيقات، عضو اصلي اين شبکه شناسايي و دستگير شد. در بازجويي، متهم اعتراف کرد که با همکاري دو نفر ديگر اقدام به جعل اسناد مي‌کردند.
وي ادامه داد: طي هماهنگي با دستگاه قضايي در عمليات غافلگيرانه از مخفيگاه اين باند بازرسي و تعداد 27 مهر جعلي مربوط به ادارات دولتي، چندين شرکت بيمه‌اي و اسناد و مدارک دولتي جعلي کشف شد و 2 متهم ديگر نيز در آن مکان دستگير شدند.
متهمان در اظهارات خود به صدور بيش از 50 فقره بيمه‌نامه جعلي و فروش آنها با قيمت پايين اعتراف کردند.
در ادامه تحقيقات، استفاده‌کنندگان از مدارک جعلي نيز شناسايي و احضار شدند.
سرهنگ احمدي با اشاره به اينکه اعضاي اين شبکه به ندامتگاه اراک معرفي شدند از کليه شهروندان درخواست کرد، براي تهيه اسناد و مدارک دولتي از مسير قانوني استفاده کنند تا در دام افراد فرصت‌طلب و سودجو گرفتار نشوند.

 


مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان قم از بازگشايي کامل آزادراه قم-کاشان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم مصطفي عباسي گفت: درپي اتمام عمليات نصب پل باکسي در کيلومتر شش آزادراه قم-کاشان اين آزادراه بازگشايي شد و تردد در هر دو باند رفت و برگشت به صورت سابق در جريان است.
وي با اشاره به سرعت مناسب عمليات پل زيرگذر تقاطع محور قنوات با آزادراه کاشان گفت: خوشبختانه هر دو باند در اسرع وقت و در پايان مهلت اعلام شده بازگشايي و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان قم افزود: عمليات تکميلي پروژه پل باکسي در حال انجام است و به مراحل نازک‌کاري و پاياني خود رسيده است که اميدواريم به زودي شاهد هدايت ترافيک محور قنوات در هر دو دهانه اين پل زيرگذر باشيم.

 


انفجارگالن‌هاي بنزين حادثه آفريد
زرين‌شهر-خبرنگار کيهان: انفجارگالن‌هاي بنزين در وانت تويوتا در زرين‌شهر جان جوان 30 ساله را گرفت. در اين حادثه بر اثر متصاعد شدن بخار بنزين، 2گالن 20 ليتري موجود در کابين خودرو منفجر و راننده آن به بيرون پرتاب شد و به دليل درصد سوختگي بالا جان خود را از دست داد.
برخورد پرايد با تير برق
فارس-محمودآباد: سخنگوي مرکز مديريت حوادث مازندران از برخورد يک دستگاه خودرو پرايد با تير برق در مسير روستاي چهار محل محمودآباد خبر داد و گفت: 4 نفر در اين حادثه مجروح و به بيمارستان شهداي اين شهرستان منتقل شدند.
جاعل تهراني در چناران به دام افتاد
چناران-خبرنگار کيهان: با توقف و بازرسي يک دستگاه خودروي پژو پارس مشکوک در چناران تعدادي اسناد جعلي کشف و راننده 45 ساله خودرو بازداشت شد. متهم که سابقه 2 فقره جعل اسناد و زندان دارد تحويل مقام قضايي شد و تحقيقات از وي ادامه دارد.
کشف مواد غذايي احتکاري
اراک-خبرنگار کيهان: در تداوم اجراي طرح عمليات مبارزه با محتکران اقتصادي در استان مرکزي، يک انبار احتکار مواد غذايي در اراک و 3 انبار ديگر درشهرستان محلات کشف شد.
ارزش کالاهاي مکشوفه در اين 4 انبار 470 ميليون ريال برآورد شده است.

 


جانشين پليس راهور تهران بزرگ گفت: پلاک خودروهاي دودزا و داراي نقص فني مشهود، فک مي‌شود و پلاک اعزام به تعميرگاه به آنها داده مي‌شود.
سرهنگ جمال بذرافشان در اين مورد اظهار کرد: با توجه به آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي آلاينده و داراي نقص فني، از روز گذشته در 35 نقطه تهران کنترل فني خودروها توسط مأموران راهور انجام مي‌گيرد.
وي افزود: اين طرح تا اطلاع ثانوي ادامه خواهد داشت و پلاک خودروهاي دودزا که داراي نقص فني مشهود هستند، فک مي‌شود و پلاک اعزام به تعميرگاه به آنها داده مي‌شود.
بذرافشان گفت: رانندگان اين وسايل نقليه 10 روز مهلت دارند، نسبت به رفع نقص فني و گرفتن معاينه فني اقدام کنند و بعد از بازديد کارشناس راهور و تأييد برطرف شدن نقص فني خودرو، پلاک آنها تحويل داده مي‌شود.
وي تأکيد کرد: برابر قانون اگر خودرويي حتي داراي معاينه فني باشد ولي در لحظه کنترل مأموران راهور، دودزا باشد و عيب و نقص فني در آن مشاهده شود ديگر مجوز معاينه فني ملاک نيست و بايد دوباره اقدام به گرفتن معاينه فني کند.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
به دنبال برخورد يک دستگاه اتوبوس واحد با ديوار مغازه‌اي در محدوده خيابان خرم اصفهان، يک عابر پياده کشته و چهار نفر مجروح شدند.
مديرعامل شرکت اتوبوسراني اصفهان و حومه درخصوص جزئيات اين حادثه اظهار داشت: راننده اين اتوبوس واحد در حين رانندگي بنا به گفته مرکز فوريت‌هاي پزشکي دچار عارضه قلبي شد و کنترل اتوبوس به هنگام پهلوگيري در ايستگاه از دست وي خارج شد و با ديوار مغازه‌اي در اين محدوده برخورد کرد.«عباس روحاني» افزود:‌اين اتوبوس فاقد هرگونه نقص فني بود.وي اضافه کرد: به دنبال برخورد اتوبوس با ديوار مغازه يک عابر پياده کشته شد و چهار نفر مجروح شدند و طي اين حادثه اتوبوس شرکت واحد با چهار خودرو درحال پارک و تردد برخورد کرد و خسارات مالي برجاي گذاشت.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان تالش از دستگيري اعضاي يک مرکز ترک اعتياد غيرمجاز که از زور و شيوه‌هاي غيرمعقول براي ترک اعتياد معتادان استفاده مي‌کردند خبر داد.
عباس اسماعيلي اظهار داشت: ماموران انتظامي بخش کرگانرود اين شهرستان در پي گزارش مردمي مبني بر اينکه يک مرکز ترک اعتياد بدون مجوز براي ترک اعتياد معتادان از شيوه‌هاي غيرمعقول استفاده مي‌کنند، موضوع را مورد بررسي قرار دادند.
وي اضافه کرد: ماموران در بازرسي از اين مرکز 5 گرم و 75 سانت شيشه، آلات و ادوات شکنجه از قبيل باطوم، دستبند پلاستيکي و زنجير کشف کردند.
اسماعيلي در ادامه با اشاره به اينکه ماموران 5 نفر از اعضاي اين مرکز را نيز دستگير کردند گفت: متهمان در بازجويي پليس به فرو کردن نفتالين در لفافه پارچه‌اي به حلق افراد، بستن دست و پاي افراد با قفل و زنجير، کشيدن روي زمين، فرو بردن سر بيماران در سرويس بهداشتي، وادار کردن افراد تحت درمان به رقص، تراشيدن موي سر و ابرو و ضرب و شتم و کتک‌کاري شديد اعتراف کردند.
برپايه همين گزارش متهمان با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

 


معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي ايران در جلسه کميته راهبردي اين معاونت از راه‌اندازي دانشکده داروسازي در حوزه بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر مويد علويان با اشاره به اينکه بايد براساس راهبردها، سياستها و اهداف معاونت برنامه‌ريزي کوتاه‌مدت و ميان‌مدت انجام شود بر لزوم فعال‌سازي جنبه‌هاي بين‌المللي و توسعه محيط‌هاي بين‌المللي دانشگاه تاکيد کرد و افزود: از ظرفيتهاي موجود دانشکده پزشکي نيز مي‌توان استفاده کرد.
وي با اشاره به تاکيدات وزارت بهداشت درباره ارائه خدمات در حوزه بين‌الملل گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي بسيار بالاي هيئت علمي و دانشجويان خوبي که در اين دانشگاه داريم، مي‌توانيم بستر بسيار مناسبي را براي توسعه خدمات دانشگاه در حوزه بين‌المللي فراهم آوريم.
وي تاکيد کرد: سعي داريم به استانداردهاي جهاني در حوزه خدمات آموزش بين‌الملل دست يابيم که با توجه به سرآمدي مراکز آموزشي درماني تابعه در سطح منطقه اين اتفاق ارزشمند بزودي ميسر خواهد شد.
معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي ايران ادامه داد: بايد به سمت صادرات خدمات درماني گام برداريم و خدمات ارزشمند بين‌المللي ارائه دهيم چرا که با داشتن دانشجويان نخبه و با استعداد و اعضاي هيئت علمي فعال و پرانگيزه بزودي مي‌توانيم به اين اهداف دست يابيم.

 


سمنان- خبرنگارکيهان:
فرمانده انتظامي استان سمنان از دستگيري عاملان قتل مرد مهديشهري در کمتر از 17 روز خبر داد.
سرتيپ محمدرضا ميرزايي گفت: 17 روز پيش مرد 41ساله متاهل و ساکن مهديشهر نيمه‌‌شب و در مقابل منزلش با 3 گلوله به قتل رسيد.
وي گفت: عاملان اين قتل يک زن و 2 مرد بودند که علاوه بر اعتراف به ارتکاب قتل، سلاح استفاده شده را هم تحويل دادند.

 


شامگاه روز شنبه در اثر انفجار ديگ ذوب‌آهن در يک کارخانه در شهرستان بناب 6 نفر مصدوم و راهي بيمارستان شدند.
مسئول روابط عمومي فوريت‌هاي پزشکي آذربايجان شرقي ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز با بيان اينکه شامگاه روز شنبه در شهرستان بناب در اثر انفجار ديگ ذوب‌آهن در يک کارخانه 6 نفر مصدوم و راهي بيمارستان شدند، اظهار کرد: کارگران عمدتا از ناحيه دست و پا دچار سوختگي ناشي از انفجار شده‌اند.
حبيب حسينقلي‌زاده از اعزام 4 نفر از مصدومان به تبريز خبر داد و گفت: کارگران مصدوم شده به دليل شدت سوختگي براي ادامه مداوا به بيمارستان سيناي تبريز اعزام شدند.
وي ميزان سوختگي مصدومان اعزامي به تبريز را 50 درصد اعلام و در عين حال بر مساعد بودن وضعيت عمومي اين حادثه‌ديدگان تاکيد کرد.

 


دو روز پس از آنکه سر سرباز انگليسي در لندن بريده شد، سربازي در فرانسه از ناحيه گردن هدف اصابت چاقو قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مردي در فرانسه به گردن يک سرباز فرانسوي که در حال گشت‌زني در منطقه غرب فرانسه بود چاقو زد و به سرعت از محل حادثه متواري شد.اين خبر را يک منبع پليس به خبرگزاري رويترز گفته است. رويترز طبق روال معمول رسانه‌هاي غربي تلاش کرده مردي که ظاهري مانند مسلمانان داشت را به اين حمله متهم کند.منابع پليس گفته‌اند ضربه‌اي که به اين سرباز وارد آمده جدي است، اما وي احتمالاً زنده خواهد ماند.دولت فرانسه اعلام کرده که در تلاش است مشخص کند آيا بين حمله به اين سرباز فرانسوي و قتل بي‌رحمانه يک سرباز انگليسي از سوي دو افراط‌گر در شهر لندن ارتباطي وجود دارد يا خير.فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري فرانسه اعلام کرد که هويت فرد حمله‌کننده که پس از حادثه فرار کرد، هنوز نامعلوم است و نسبت به شتاب کردن در نتيجه‌گيري در خصوص اين حمله هشدار داد.
اين حمله در منطقه تجاري «لادفانس» شهر پاريس صورت گرفت.

 


تروريست جگرخوار سوري که به تازگي قلب يک نظامي سوري را بعد از کشتن و مثله کردن خورده بود، در درگيري‌هاي شهر القصير زخمي شد.
به گزارش فارس به نقل از الحدث‌نيوز، تلويزيون محلي سوريه گزارش داد که «خالد احمد» ملقب به «ابوصقار» تروريست جگرخوار سوري که چندي پيش قلب يکي از عناصر ارتش سوريه را در برابر دوربين‌ها خورده بود، در جريان درگيري با ارتش سوريه در شهر القصير زخمي شده است.
ابوصقار پيش از اين در گفتگو با مجله آمريکايي تايم اذعان کرده بود که بعد از کشته شدن سرباز سوري، وي را مثله کرده و قلب وي را به دندان کشيده است.
ابوصقار يکي از عناصر ارتش موسوم به آزاد سوريه است. اخيراً نواري ويديويي منتشر شد که نشان مي‌داد ابوصقار از سرکردگان گروهک موسوم به «گردان عمر فاروق» پس از مثله کردن پيکر يکي از سربازان سوري، قلب او را بيرون مي‌کشد و به دندان مي‌گيرد.
سازمان ديده‌بان حقوق‌بشر در واکنشي ضعيف به اين ويديو، از اين گروه‌ها خواسته است نيروهاي خود را از ارتکاب چنين جنايتهايي بازدارند.
با وجود افشاي مکرر جنايات اين گروه‌ها و انتشار ويديوها و تصاوير و خبرهاي اين جنايات، کشورهاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌اي آنها به ويژه قطر، عربستان و ترکيه همچنان بر ادامه کمک‌هاي تسليحاتي، لجستيکي، آموزشي و مالي به اين تروريست‌ها، پافشاري مي‌کنند.

 


رسانه‌هاي داخلي آمريکا از وقوع يک سانحه ريلي و برخورد چند واگن يک قطار باري با ستون‌هاي پل هوايي بزرگراهي در جنوب شرق ايالت «ميزوري» خبر دادند.
بنا بر اعلام مقامات محلي برخورد قطار با ستون اين پل باعث شد تا سازه پل فرو بريزد و هفت تن مجروح شوند.
اداره امنيت ملي حمل‌ونقل ايالت ميزوري با بيان اينکه بررسي انحراف قطار باري از ريل و وقوع اين حادثه در حال انجام است، اعلام کرد: در لحظه وقوع حادثه، دو خودرو درحال عبور از روي پل بودند که با ريزش ستون پل، دچار سانحه شدند و سرنشينان آنها نيز آسيب ديدند.
بنا بر اعلام مقامات محلي اين ايالت، خارج شدن چند واگن اين قطار باري از ريل موجب شد تا با ستون پل برخورد کند و بخش‌هايي از پل ريزش کرد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، گزارش‌ها حاکيست وضعيت جسمي هفت مجروح اين حادثه مساعد اعلام شده و پس از دريافت مراقبت‌هاي لازم از بيمارستان مرخص شده‌اند.

 


خودکشي در ميان جوانان عربستاني هم‌اکنون به پديده‌اي همه‌گير تبديل شده و روزي نيست که خبري درباره خودکشي يک جوان عربستاني در مطبوعات اين کشور منتشر نشود.
به گزارش پايگاه خبري الجزيرهًْ العربيهًْ، به نظر مي‌رسد که حکومت عربستان سعودي همچنان به پديده خودکشي در ميان جوانان اين کشور و کشف و بررسي دلايل آن بي‌توجه است، در حالي که هم‌اکنون اين قضيه به پديده‌اي همه‌گير در اين کشور تبديل شده و هفته‌اي نيست که خبري درباره خودکشي يک جوان عربستاني در مطبوعات و رسانه‌هاي اين کشور منتشر نشود.
به همين دليل نمي‌توان با اين پديده به عنوان يک پديده گذرا و آني تعامل کرد، چون بازتاب‌ها و تاثيرات بسياري بر جامعه عربستان سعودي دارد که نمي‌توان از آن گذشت.
در اين ارتباط منابع خبري عربستاني تاکيد مي‌کنند که روز شنبه نيروهاي دفاع شهري عربستان سعودي يک جوان 20 ساله را که قصد داشت خود را از بلنداي يک برج در استان جده پرتاب و خودکشي کند، نجات دادند.
به نظر مي رسد، اين جوان که هنگام خودکشي زيرشلواري به پا داشت، از بيماري روحي و رواني رنج مي‌برد. پس از نجات وي، تدابير لازم اتخاذ شد تا پس از آن دلايل و انگيزه‌هاي اين اقدام مورد بررسي قرار گيرد.
بيکاري، فقر و نبود فرصت‌هاي شغلي مهمترين چالش‌ها و مشکلاتي است که جوانان اين کشور ثروتمند و غني از منابع نفتي با آن مواجه هستند. اگرچه درآمدهاي صدها ميليارد دلاري حاصل از فروش نفت توسط بزرگترين کشور توليد کننده و صادرکننده نفت جهان تنها به جيب شاهزادگان سعودي مي‌رود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10